5700X | RX 6600 | 4K 150Hz
Hmm ik zal er nog eens goed op letten, misschien dat het dat dan inderdaad was.PCBaas schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:25:
[...]
Yup.
Je kunt ze echter wel weer drawen op turn 1.
Hoe dan ook, nog steeds best zuur, 2x in je hand, weggooien en op turn 1 weer drawen.
Ik heb geen zin om uit te rekenen wat de kans daarop is, maar volgens mij erg klein.
Beeromaniac
AAECAYsWBP8C8QXQ9AKe+AINogKnBfUFl8ECn8ICysMCg8cCuMcCyssC48sClc4C1uUCteYCAA==Brangus Glee schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:14:
Ik ben ook wel benieuwd naar jouw build.
Hierzo. De tar creepers doen het wel goed bij mij, maar die Vinecleaver / Stormwind ga ik omdraaien. Fire flies zijn wellicht ook beter dan shards. Die cauldron en drake wil ik ook wel eens proberen. Verder heb ik Liam erin omdat ik die uit een pakje trok. 2x kunnen spelen
Ik veeg nu Paladins op met een taunt Druid.
@PCBaas hoe ziet jouw Hadronox wild Druid er nu uit?

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

nou ja in heel veel dingen verschillen ze niet zo want je probeert gewoon het board zo snel mogelijk vol te gooien.Brangus Glee schreef op zondag 15 april 2018 @ 09:14:
Daar ben ik trouwens wel erg enthousiast over, als je bijvoorbeeld alleen al kijkt naar de odd en even Paladin vind ik het echt leuk om te zien hoe anders je deck in elkaar zit en wat voor interacties dit oplevert. Zo ben ik erg blij als ik Sunkeeper Tarim kan scoren in mijn odd deck : )
Normaal zou ik hier geen probleem mee hebben maar Paladin is het afgelopen jaar ook al zo'n beetje de beste class geweest en zou nu toch ook wel eens weer wat anders zien.
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Zelf net wat aanpassingen aangebracht aan het Dudes deck, ik heb 2x raid leader erin gedaan, 1 Marsh extra en de Cauldron en 2 fireflies eruit gehaald. Ik heb nog maar 3 potjes ermee gespeeld, maar wel ongeslagen naar rank 2 gegaan. Als dat Druid combo deck met die Devilsaur populair begint te worden dan wil je meer mannetjes die immuun zijn tegen die 8 drop die alle Power 2 en kleiner weghaalt. Daarnaast zorgen de fireflies en eventuele cauldron ook dat je divine intervention minder goed werkt. Mogelijk dat ik hem later weer ga toevoegen, want in de mirror is hij zeker leuk. Echter is initiatief in de mirror denk ik nog belangrijker want het is meer ouderwets arena value traden en als je eenmaal achter ligt is het niet makkelijk om terug te komen.

Ik heb een control warlock deck gepakt tegen alle smorc hunters en paladins. Werkt perfect.Tomski1986 schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:42:
1 van de leukste metas ooit. Echt zalig hoe een Baku Hunter je op turn 4 volledig afmaakt. Gewoonweg super interactief en heel moeilijk om te besturen.
Because Voidlord.xelfer schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:40:
[...]
Ik heb een control warlock deck gepakt tegen alle smorc hunters en paladins. Werkt perfect.
Er zijn eigenlijk maar twee soorten decks opnieuw. En dat is heavy SMOrc en anti-SMOrc.
Boring.
gebeurt me echt 20% van de potten dat het me wel gebeurt (maar ok dan zijn dat idd altijd kaarten die ik 2 keer speel in mn deck)PCBaas schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:25:
[...]
Yup.
Je kunt ze echter wel weer drawen op turn 1.
waar is die DISLIKE button echt die kaart mogen ze echt verbranden op de brandstapel gelukkig heb ik er in wild niet zoveel last van tot nu toe (rank 7)xelfer schreef op zondag 15 april 2018 @ 14:15:
Net een 19 minuten durende Shudderwock combo OTK op tafel gelegd.![]()
![]()
[ Voor 35% gewijzigd door Wognummer op 15-04-2018 19:43 ]
Ik speel geweldige potten met Jade Shaman + Doppelgangster (met Thrall en Shudder). Na alle Jade clears, heb je weer een aantal jades, evolved (daarna stopt Shudder gelijk) en wat weapons in handen om nog wat meer Jades te maken. Ik gebruik Shudder dan ook als een soort N'zoth. Veel value!Wognummer schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:42:
[...]
waar is die DISLIKE button echt die kaart mogen ze echt verbranden op de brandstapel gelukkig heb ik er in wild niet zoveel last van tot nu toe (rank 7)
De Doppegangsters zijn ook erg goed, je tegenstander raakt in paniek, cleart ze vaak, en soms kan je ze spelen met Thrall. De grap is dat er geen evolve kaarten in zitten op Thrall na
### Jade
# Class: Shaman
# Format: Wild
#
# 1x (2) Devolve
# 2x (2) Jade Claws
# 2x (2) Maelstrom Portal
# 2x (2) Murmuring Elemental
# 1x (3) Brann Bronzebeard
# 1x (3) Healing Rain
# 1x (3) Mana Tide Totem
# 2x (3) Rummaging Kobold
# 2x (4) Hex
# 2x (4) Jade Lightning
# 2x (4) Jade Spirit
# 1x (4) Saronite Chain Gang
# 1x (5) Antique Healbot
# 2x (5) Doppelgangster
# 1x (5) Loatheb
# 1x (5) Thrall, Deathseer
# 1x (6) Aya Blackpaw
# 2x (6) Thing from Below
# 2x (7) Jade Chieftain
# 1x (9) Shudderwock
#
AAEBAaoICoEE+g71D4UXlL0C9r0Cm8sC688C8+cC7/cCCv4F+6oCoLYC5rsCh7wCz7wC0bwC+b8CiOgC4OoCAA==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone
[ Voor 45% gewijzigd door Nitai op 16-04-2018 00:31 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Ik zie trouwens zeer weinig Priest op het moment. Heeft er iemand al een leuk Chameleos deck gespot? Ik heb die kaart toevallig liggen..
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Dat valt mij ook op ja, hopelijk verandert dat nog wat. Of iemand is dood voor beurt 5 of de ander is dood op beurt 20+.Tomski1986 schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:35:
[...]
Er zijn eigenlijk maar twee soorten decks opnieuw. En dat is heavy SMOrc en anti-SMOrc.
Boring.
Ik ga je deck vanavond eens proberenNitai schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:29:
[...]
Ik speel geweldige potten met Jade Shaman + Doppelgangster (met Thrall en Shudder).
[ Voor 26% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 16-04-2018 07:24 ]
Savjz speelde er gister een leuk deck mee. Met quest en cubes waarmee hij die 1/1 steeds opat. En Baku.Tektoon schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:33:
Nice, ga ik ook proberen. Kolento had ook al getipt dat (Unstable) Evolution goed ging zijn in deze meta. Het zou mij niet verbazen als heel dat OTK deck binnen een week verdwenen is ten faveure van zoiets. Dit is veel consistenter. Daarnaast zijn die animaties zo ook helemaal geen probleem.
Ik zie trouwens zeer weinig Priest op het moment. Heeft er iemand al een leuk Chameleos deck gespot? Ik heb die kaart toevallig liggen..
Battletag: Iigy#2192
Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
Hij deed 't gister vrij goed, 10-2, waaronder 4-0 tegen cube locks. Die dikke taunts zijn ook super goed tegen odd paladins door gebrek aan equality. Tegen even Paladin had ik wel problemen omdat die wel veel dike dudes heeft en dit deck geen execute heeft.
(Behalve Baku geen WW kaarten nog, dus ik denk dat ik ermee nog wat verder aan kan breien)

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211
Achja, 80% van de tegenstanders speelt toch vomit en smorc, dus heel vaak heb ik die combo niet kunnen spelen tot nu toe. De meeste potjes zijn turn 6 wel klaar.Wognummer schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:42:
[...]
waar is die DISLIKE button echt die kaart mogen ze echt verbranden op de brandstapel gelukkig heb ik er in wild niet zoveel last van tot nu toe (rank 7)
Taunts zijn wel MVP in standard op dit moment.
(baku)Face hunter is erg sterk, goedkoop en kost je weinig tijd om te ladderen.Desutoroiya schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:35:
Wat is er toch met die hunters, gisteren stuk of 20 games gedaan alleen maar tegen hunters
Atlas#22744
Kom ik aan met mijn combo priestKasai schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:19:
[...]
(baku)Face hunter is erg sterk, goedkoop en kost je weinig tijd om te ladderen.

Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza
ik ben daarom ook erg hoopvol dat Q warrior weer leuk wordxelfer schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:03:
[...]
Achja, 80% van de tegenstanders speelt toch vomit en smorc, dus heel vaak heb ik die combo niet kunnen spelen tot nu toe. De meeste potjes zijn turn 6 wel klaar.
Taunts zijn wel MVP in standard op dit moment.
Alleen Baku en Lord Goffrey gecraft, de rest heb ik al of niet nodig.
Ik verbaas mij over de hoeveelheid epics die nodig zijn van WW, verbazingwekkend wijnig.
alleen Voodoo Doll voor Warlock en Book of Spectres voor Mage.
Overigens maar 1 control deck die werkt, en dat is Cubelock. Taunt/Quest Warrior komt in de buurt maar is het net niet. Verder allemaal hyper aggro decks met Baku, Leroy en Spiteful Priest.
Ik zie ook weinig mensen met nieuwe decks. Hopelijk is het een kwestie van een meta die moet stabiliseren want nu is letterlijk niemand aan het experimenteren.Xanthian schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:35:
Goedkoopste expansion tot nu toe voor mij.
Alleen Baku en Lord Goffrey gecraft, de rest heb ik al of niet nodig.
Ik verbaas mij over de hoeveelheid epics die nodig zijn van WW, verbazingwekkend wijnig.
alleen Voodoo Doll voor Warlock en Book of Spectres voor Mage.
Overigens maar 1 control deck die werkt, en dat is Cubelock. Taunt/Quest Warrior komt in de buurt maar is het net niet. Verder allemaal hyper aggro decks met Baku, Leroy en Spiteful Priest.
Het is tot nu toe vooral veel Aggro Mage, Baku/Vomit Paladin en Face is the place smorc Hunter.
[ Voor 7% gewijzigd door xelfer op 16-04-2018 12:01 ]
Splintergraft
Emeriss
Chameleos
Tess Greymane
Shudderwock
Lord Godfrey
Darius (gecraft)
Blackhowl gunspire
Genn Greymane
Countes Ashmore
Baku the mooneater (gecraft)
Ik zit er aan te denken volgende kaarten te craften;
Archmage Arugal
Lade in White
Face Collector
Prince 3
Pyros
Misschien
Azalina Soulthief
Sindragosa
Toki
Ik heb nog 10 k dust en 6k dust onder mijn mass disenchant knop. Maarja om nog even 8000 - 12800 dust er doorheen te jagen
Atlas#22744
Vorig expansion bracht meer decks zoalsxelfer schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:01:
[...]
Ik zie ook weinig mensen met nieuwe decks. Hopelijk is het een kwestie van een meta die moet stabiliseren want nu is letterlijk niemand aan het experimenteren.
Het is tot nu toe vooral veel Aggro Mage, Baku/Vomit Paladin en Face is the place smorc Hunter.
- Cubelock
- Big Spell Mage
- Spell Hunter
- Malygos Druid in Wild
- Aggro Dude Paladin
- Kingsbane Rogue
- Tempo Rogue
- Spiteful decks
Eigenlijk zegt dit het wel. Raar dat met een enkele expansion meer decks ontstaan dan tijdens een complete rotatie.Xanthian schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:02:
[...]
Vorig expansion bracht meer decks zoals
- Cubelock
- Big Spell Mage
- Spell Hunter
- Malygos Druid in Wild
- Aggro Dude Paladin
- Kingsbane Rogue
- Tempo Rogue
- Spiteful decks
Sterker nog, in het begin van Kobolds and Catacombs was alleen Cubelock echt nieuw en succesvol en verder hadden we vooral nog veel last van Razakus en Tempodecks met Patches..
Iemand nog leuke suggesties voor een nieuwe combo priest. Ik heb wel die Lady lego gepacked!
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Spiteful en control priest doen het allebei wel ok.hmr schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:51:
Ik ben zelf vrij casual speler en had een leuke combo dragon priest deck (speelde af en toe alleen priest). Maar nu is die best wel useless geworden door het wegvallen van veel kaarten uit mijn deck. Ik speel alleen standard.
Iemand nog leuke suggesties voor een nieuwe combo priest. Ik heb wel die Lady lego gepacked!Heb ongeveer 10k aan dusts liggen en zat te denken aan een priest deck en een pally deck
Atlas#22744
Grappige van Control Priest is dat er maar twee WW kaarten inzittenKasai schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:19:
[...]
Spiteful en control priest doen het allebei wel ok.
Divine Hymn en Scaleworm
als je alleen netdeckt wel ja...Xanthian schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:24:
[...]
Grappige van Control Priest is dat er maar twee WW kaarten inzitten
Divine Hymn en Scaleworm
Niet iedereen is even goed in decks bouwen. Ik voel wel aan wat er fout draait in een deck, en probeer die dan zo goed mogelijk aan te passen... Maar een deck van scratch bouwen, dat is toch een pakje moeilijker.
Ik vind dus persoonlijk niks mis met netdecken. En dat is in feite enkel in het voordeel van de niet-netdecker. Die kan sneller een deck bouwen dat tegen de meta ingaat.
Ik ben het helemaal met je eens hoorBobbyDgtl schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:37:
[...]
Niet iedereen is even goed in decks bouwen. Ik voel wel aan wat er fout draait in een deck, en probeer die dan zo goed mogelijk aan te passen... Maar een deck van scratch bouwen, dat is toch een pakje moeilijker.
Ik vind dus persoonlijk niks mis met netdecken. En dat is in feite enkel in het voordeel van de niet-netdecker. Die kan sneller een deck bouwen dat tegen de meta ingaat.
Vond het alleen vreemd dat het schijnbaar maar EEN bepaald control priest deck bestond. Na 2 maanden kan je misschien zeggen dat er een ge-optimaliseerd deck voor bepaalde arch-type is, maar na 5 dagen??
Lady en Chameleos ?Xanthian schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:24:
[...]
Grappige van Control Priest is dat er maar twee WW kaarten inzitten
Divine Hymn en Scaleworm
Zelf heb ik nu :Kasai schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:31:
Ik heb dus de volgende legendaries;
Splintergraft
Emeriss
Chameleos
Tess Greymane
Shudderwock
Lord Godfrey
Darius (gecraft)
Blackhowl gunspire
Genn Greymane
Countes Ashmore
Baku the mooneater (gecraft)
Ik zit er aan te denken volgende kaarten te craften;
Archmage Arugal
Lade in White
Face Collector
Prince 3
Pyros
Misschien
Azalina Soulthief
Sindragosa
Toki
Ik heb nog 10 k dust en 6k dust onder mijn mass disenchant knop. Maarja om nog even 8000 - 12800 dust er doorheen te jagen
Splintergraft
Archmage Arugal (gecraft)
Toki, Time-Tinker
Chameleos
Face Collector
Tess Graymane (gecraft)
Hagatha The Witch (gecraft)
Shudderwock (gecraft)
Darius Crowley
Dollmaster Dorian
Gren Graymane (gecraft)
Countess Ashmore (golden
Baku The Mooneater (gecraft)
Nu zou ik graag nog de volgende Legendary's willen:
(tier 1)
Houndmaster Shaw
Lady in White
Lord Godfrey
(tier 2)
The Glass Knight
Prince Liam
Glinda Crowskin
Blackhowl Gunspire
Azalina Soulthief
En dan mis ik volgende Legendary's die ik ook wel zou willen uit de andere sets
Zola the Gorgon
Sindragosa
de Hunter Quest
King Krush
Nu heb ik nog ongeveer
+-11k dust en wil ook een buffer houden voor de volgende rotatie dus ik moet echt rustig aan doen en nog maar eens kritisch kijken naar wat wel werkt en wat niet .
Ik hou echt zo van vomit-your-hand-out decks! En als ik dat niet speel dan neem ik maar Cubelock want dat is zo perfect gebalanceerd, 15 Voidlords en 15 Doomguard in 1 game!
Gelukkig heb ik geen brein of dit zou me net wat te moeilijk zijn!
Ben Brode is mijn held! Hij heeft er een perfect gebalanceerd en interactief spel van gemaakt. Ook bedankt aan de community om zoveel verschillende decks te spelen.
Nou dan ga je toch even wat anders spelen ? in het "ergste" geval kan je naar buitenen, drink maar eenbiertje?Tomski1986 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:19:
Nog wat vroeg om te oordelen maar dit is voor me echt wel de beste meta ooit!
Ik hou echt zo van vomit-your-hand-out decks! En als ik dat niet speel dan neem ik maar Cubelock want dat is zo perfect gebalanceerd, 15 Voidlords en 15 Doomguard in 1 game!
Gelukkig heb ik geen brein of dit zou me net wat te moeilijk zijn!
Ben Brode is mijn held! Hij heeft er een perfect gebalanceerd en interactief spel van gemaakt. Ook bedankt aan de community om zoveel verschillende decks te spelen.
Het warrior deck wat ik gister postte, wint bij mij bijna 80% van cubelocks, odd paladin/hunters.
Heb ook een wat aangepast deck met Witching hour en Hadronox. Dit deckje kan waarschijnlijk nog wat beter maar heeft toch al een pos. rate tegenover de Cube locks en aggroDins.

mja. het helpt inderdaad niet dat H.PWN gewoon 5 van die lame decks op hun front page post.
edit:
Die Spiteful summoner is nu ook veel te broken. Die 10 mana summons zijn minimal 8/8, nu dat de old gods weg zijn. Hij zou een cap moeten krijgen, minion met max 6 mana of zoiets.
[ Voor 7% gewijzigd door Mofkees op 16-04-2018 19:44 ]
Dat is wellicht het verstandigstbeuker19 schreef op maandag 16 april 2018 @ 18:07:
[...]
Zelf heb ik nu :
Splintergraft
Archmage Arugal (gecraft)
Toki, Time-Tinker
Chameleos
Face Collector
Tess Graymane (gecraft)
Hagatha The Witch (gecraft)
Shudderwock (gecraft)
Darius Crowley
Dollmaster Dorian
Gren Graymane (gecraft)
Countess Ashmore (golden)
Baku The Mooneater (gecraft)
Nu zou ik graag nog de volgende Legendary's willen:
(tier 1)
Houndmaster Shaw
Lady in White
Lord Godfrey
(tier 2)
The Glass Knight
Prince Liam
Glinda Crowskin
Blackhowl Gunspire
Azalina Soulthief
En dan mis ik volgende Legendary's die ik ook wel zou willen uit de andere sets
Zola the Gorgon
Sindragosa
de Hunter Quest
King Krush
Nu heb ik nog ongeveer
+-11k dust en wil ook een buffer houden voor de volgende rotatie dus ik moet echt rustig aan doen en nog maar eens kritisch kijken naar wat wel werkt en wat niet .
Zola heb ik gold

Atlas#22744
+300Mofkees schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:37:
[...]
mja. het helpt inderdaad niet dat H.PWN gewoon 5 van die lame decks op hun front page post.

Ik heb nog steeds geen Lich King. Alleen voor dit deck craften? Voorts: heb je die grizzlies er niet in wegens witching hour? Of vind je ze niet goed genoeg?
Zelf sta ik ook 8-1 ofzo met een dergelijk deck. Nog leuk om te spelen ook.
Witching hour is zo sterk! Ik had gisteren gewoon meerdere keren Hadronox voor m'n kiezen als Spiteful Priest zijnde, ja dan red je het niet door al die taunts heen.Mofkees schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:37:
[...]
Heb ook een wat aangepast deck met Witching hour en Hadronox. Dit deckje kan waarschijnlijk nog wat beter maar heeft toch al een pos. rate tegenover de Cube locks en aggroDins.
[afbeelding]
Archmage is echt heel goed alleen is hij met Elementals veel te langzaam tegen alle Paladin spam en Face Collector heb ik nu 2x gespeeld maar heel langzaam en ook dat kan in de huidige meta nietKasai schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:45:
[...]
Dat is wellicht het verstandigstHoe vindt je archmage argual? En face collector?
Zola heb ik gold
Kripp heeft er net een leuke video over gemaakt over dat nieuwe decks eigenlijk zo kansloos zijn gezien de power level van Paladin en Warlock.
En dat zie je ook met de huidiige set kaarten want hoe leuk en hoeveel value ze ook geven je hebt er niks aan als je op t6 niet dood bent of op t6 de tegenstander dood hebt.
Die Grizlies zijn alleen goed tegen dudedins. Ik kom ze nu niet meer zo vaak tegen (R6). Je wil namelijk met witching hour altijd hadronox reviven en dan combo met cube, is echt super sterk. Zo heb je ook veel minder problemen met silence.Tektoon schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:30:
[...]
+300![]()
Ik heb nog steeds geen Lich King. Alleen voor dit deck craften? Voorts: heb je die grizzlies er niet in wegens witching hour? Of vind je ze niet goed genoeg?
Zelf sta ik ook 8-1 ofzo met een dergelijk deck. Nog leuk om te spelen ook.
TLK is niet een must denk ik. Echter in een pure value match, heeft ie mij wel een paar games gewonnen. TLK cube, Hadronox, in een game had ik op een gegeven moment 4 TLK's op het bord
Het is zeker leuk om te spelen.
Ja inderdaad, zonder dragon fire doe je er niks tegen. Alleen mages kunnen enigzins het bord clearen, maar dan doe je gewoon nog eens , nog eens, en nog eens ...Nitai schreef op maandag 16 april 2018 @ 20:35:
[...]
Witching hour is zo sterk! Ik had gisteren gewoon meerdere keren Hadronox voor m'n kiezen als Spiteful Priest zijnde, ja dan red je het niet door al die taunts heen.
Nou ik heb het deck even geprobeerd maar ik speelde tegen een lock met de meest beste draw die jij je kunt voorstellen en ik trok niksMofkees schreef op maandag 16 april 2018 @ 19:37:
[...]
Nou dan ga je toch even wat anders spelen ? in het "ergste" geval kan je naar buitenen, drink maar eenbiertje?
Het warrior deck wat ik gister postte, wint bij mij bijna 80% van cubelocks, odd paladin/hunters.
[afbeelding]
Wel gewonnen van een Baku Rogue met nog 2 HP en een Face Hunter en dat gaf wel een beetje dat CW gevoel weer.
Ik vraag me alleen wel af hoe het hoger op de ladder gaat met dit deck zeker als het wat bekender gaat worden.
Ik heb een, vind ik zelf, leuk Priest deck gemaakt. Doe zelf niet aan netdecken en maak dus altijd zoveel mogelijk mijn eigen decks. Geen Lady in dit deck maar veelzijdige play met hoe je de heals in kunt zetten (als heal, gerichte damage of AoE), genoeg draw, boardcontrol-tools en dragonsynergie. Er zijn meerdere winconditions, de combo of gewoon boardcontrol (zeker icm Scalebane sterk)hmr schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:51:
Ik ben zelf vrij casual speler en had een leuke combo dragon priest deck (speelde af en toe alleen priest). Maar nu is die best wel useless geworden door het wegvallen van veel kaarten uit mijn deck. Ik speel alleen standard.
Iemand nog leuke suggesties voor een nieuwe combo priest. Ik heb wel die Lady lego gepacked!Heb ongeveer 10k aan dusts liggen en zat te denken aan een priest deck en een pally deck
Ben hem nog aan het bijschaven, maar het deck voelt best sterk aan. Voor de casualranks tot en met rank 10 is het zeker sterk genoeg, je moet alleen wel een paar keer gespeeld hebben om te voelen hoe het deck werkt.
Decklist-code: AAECAa0GBMkGogmQ0wL86gIN7QH4AuUEjQjRCtIK1gryDNjBAsrLAsvmAo7uAuj5AgA=
Decklist:
# 2x (0) Circle of Healing
# 2x (1) Inner Fire
# 2x (1) Northshire Cleric
# 2x (1) Power Word: Shield
# 2x (2) Divine Spirit
# 2x (2) Radiant Elemental
# 2x (2) Squashling
# 1x (3) Twilight Acolyte
# 2x (4) Auchenai Soulpriest
# 2x (4) Duskbreaker
# 2x (4) Mass Dispel
# 2x (4) Twilight Drake
# 2x (5) Cobalt Scalebane
# 1x (5) Holy Nova
# 2x (7) Nightscale Matriarch
# 1x [8] Shadowreaper Anduin
# 1x (9) Ysera
Voor Ranked maar even een Even Paladin deck gemaakt omdat die speelstijl mij veel beter ligt.
Volgens mij is dit deck in het algemeen ook beter. Beter tegen Baku Hunters, beter tegen mage en beter tegen andere paladin decks. Warlock is nog steeds erg lastig maar niet onmogelijk, je moet gewoon betere kaarten trekken.
Ik vind dit deck leuker omdat er voor mijn idee leukere kaarten in zitten zoals mijn Golden Glass Knight, The Lich King, Tirion en Silver Sword.

Heb nu jouw deck overgenomen, maar met Lady en een shadowassendant ipv ysera en anduin. Die heb ik namelijk nog niet en maakt het wel duur om te craften! Even de basis testen en wellicht dan alsnog craften! Thanks!Grotman schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:25:
[...]
Ik heb een, vind ik zelf, leuk Priest deck gemaakt. Doe zelf niet aan netdecken en maak dus altijd zoveel mogelijk mijn eigen decks. Geen Lady in dit deck maar veelzijdige play met hoe je de heals in kunt zetten (als heal, gerichte damage of AoE), genoeg draw, boardcontrol-tools en dragonsynergie. Er zijn meerdere winconditions, de combo of gewoon boardcontrol (zeker icm Scalebane sterk)
Ben hem nog aan het bijschaven, maar het deck voelt best sterk aan. Voor de casualranks tot en met rank 10 is het zeker sterk genoeg, je moet alleen wel een paar keer gespeeld hebben om te voelen hoe het deck werkt.
Decklist-code: AAECAa0GBMkGogmQ0wL86gIN7QH4AuUEjQjRCtIK1gryDNjBAsrLAsvmAo7uAuj5AgA=
Decklist:
# 2x (1) Inner Fire
# 2x (2) Divine Spirit
# 2x (2) Squashling
# 2x (4) Duskbreaker
# 2x (4) Mass Dispel
# 2x (4) Twilight Drake
# 1x (5) Holy Nova
# 1x \[8] Shadowreaper Anduin
# 1x (9) Ysera
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Zoiets heb ik ook zitten theorycraften, is de 2x mass dispel nodig en werkt holy nova een beetje?Grotman schreef op maandag 16 april 2018 @ 23:25:
[...]
Ik heb een, vind ik zelf, leuk Priest deck gemaakt. Doe zelf niet aan netdecken en maak dus altijd zoveel mogelijk mijn eigen decks. Geen Lady in dit deck maar veelzijdige play met hoe je de heals in kunt zetten (als heal, gerichte damage of AoE), genoeg draw, boardcontrol-tools en dragonsynergie. Er zijn meerdere winconditions, de combo of gewoon boardcontrol (zeker icm Scalebane sterk)
Decklist:
# 2x (1) Inner Fire
# 2x (2) Divine Spirit
# 2x (2) Squashling
# 2x (4) Duskbreaker
# 2x (4) Mass Dispel
# 2x (4) Twilight Drake
# 1x (5) Holy Nova
# 1x \[8] Shadowreaper Anduin
# 1x (9) Ysera
Atlas#22744
Lijkt mij dat Mass Dispell nodig is tegen cubelock en andere taunts om met de combo te winnen.Kasai schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:37:
[...]
Zoiets heb ik ook zitten theorycraften, is de 2x mass dispel nodig en werkt holy nova een beetje?
Ik zou alleen Holy Nova vervangen door Spirit Lash.
ALs je Lady of White gebruikt moet Twilight Drake er uit.
Ja, daar kwam ik net achterXanthian schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:54:
[...]
Lijkt mij dat Mass Dispell nodig is tegen cubelock en andere taunts om met de combo te winnen.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Klopt, en daarnaast is het ook een cycle card. Sowieso is silence is vaak sterk aan het begin van een expansion omdat iedereen nog een beetje met de nieuwe kaarten en effects zit te spelen.Xanthian schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 10:54:
[...]
Lijkt mij dat Mass Dispell nodig is tegen cubelock en andere taunts om met de combo te winnen.
Ik heb Holy nova erin gedaan voor de heal icm de Matriarch's en Cleric voor boardcontrol. Daarnaast verwacht wel iedereen de twee Duskbreakers, maar daarna gaan ze vaak wide omdat ze denken dat je geen AoE meer hebt. Dan is de 2 damage wel goed, vooral tegen Paladin en Hunter.
De Auchenai Soulpriest maakt dat je met de Squashling nog 6 direct damage kan doen vanuit je hand (en je daarnaast 3 maal een 2/1 op je board hebt) en je hebt nog een extra boardclear als je die nodig hebt icm Circle.
Het is dus een erg veelzijdig deck met een aantal kaarten die je op verschillende manieren in kunt zetten. Dat maakt het wel lastig om te leren spelen, maar houdt het ook langer leuk.
Atlas#22744
Die arme Cubelock wist niet wat hem overkwam en had uiteindelijk geen schijn van kans.
Alleen is mijn build nog zonder weapon removel en denk dat Harrison een goede toevoeging zal zijn.
Wil je je deck linken? Taunt Druid lijkt mij leuk maar het deck wat ik zelf heb geprutst werkt niet goed.beuker19 schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:12:
Oh net eindelijk een beetje Taunt Druid kunnen spelen zoals het hoort.
Die arme Cubelock wist niet wat hem overkwam en had uiteindelijk geen schijn van kans.
Alleen is mijn build nog zonder weapon removel en denk dat Harrison een goede toevoeging zal zijn.
Ik had meestal meer behoefte aan een silencekaart, aangezien je al genoeg heal hebt als Priest zijnde, vandaar mijn keuze. Maar wellicht zijn jullie ervaringen anders, lijkt me een prima iets om uit te testen.Kasai schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 12:05:
Ik ben het er mee eens dat mass dispell goed is, ik vraag me alleen af of je er echt 2 nodig hebtHoly nova synergized met Nightscale Matriarch, dus wellicht wil je die dan 2x spelen.

Earth Shock

[ Voor 26% gewijzigd door beuker19 op 17-04-2018 22:24 ]
Waarom de hartjes?
gold heeft nooit toegevoegde waarde, stats zijn precies hetzelfdePiet_Piraat7 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:43:
[...]
Waarom de hartjes?Zola gold heeft toch geen toegevoegde waarde aangezien de kopie al gold is?
nothing stops this train
Ja ok, al vind ik golden kaarten wel leuk vanwege het plaatje. Lekker simpel I know.Kol Nedra schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:54:
[...]
gold heeft nooit toegevoegde waarde, stats zijn precies hetzelfde
Laat mij lekker blij zijn met mijn golden legendaryPiet_Piraat7 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 09:43:
[...]
Waarom de hartjes?Zola gold heeft toch geen toegevoegde waarde aangezien de kopie al gold is?
Atlas#22744
Kasai schreef op woensdag 18 april 2018 @ 10:27:
[...]
Laat mij lekker blij zijn met mijn golden legendary

super leuk en ook een goed deck Beuker! Bedankt. Heb die legendary gecraft maar die doet leuk zn werk hehe
edit: ook tegen een cubelock al gewonnen en tegen een Baku hunter. zoveel armor. daar kan niks tegenop haha
[ Voor 16% gewijzigd door beebie121 op 18-04-2018 13:56 ]

Na 4 jaar hearthstone spelen en elke maand minimum rank 5 eindigen is het me eindelijk gelukt!
Was al super veel rank 1 en 2 geraakt maar dan tilt ik iedere keer zeer hard.
Voor sommigen is het standaard elke maand legend voor mij eindelijk een grote goal die ik eens gehaald heb
Gefeliciteerd manbeve schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:08:
[afbeelding]
Na 4 jaar hearthstone spelen en elke maand minimum rank 5 eindigen is het me eindelijk gelukt!
Voor sommigen is het standaard elke maand legend voor mij eindelijk een grote goal die ik eens gehaald heb

Ik ken het gevoel want zo ben ik vorig jaar voor het eerst en de enige x Legend geworden.
Het is gewoon zo'n dingetje dat gewoon 1x moet gebeuren.
Met welk deck heb je het gehaald als ik vragen mag en wat kwam je zoal tegen?
Supergoed gedaan! Ik ken het ook, want ik heb het vorige maand voor de eerste keer gehaaldbeve schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:08:
[afbeelding]
Ik denk niet dat ik de grind nog ga doen, een loss op rank 1 en 2 is gewoon super demotiverend en ik word echt pissed :-)
Meeste games waren even paladin, cube lock en druid met af en toe een priest
Zelf heb ik tot rank 3 cubelock gespeeld en dan naar spiteful druid geswitched
Haha, ik had me daar gelukkig op ingesteld. Ik zei: okee, ik ga de grind doen. En toen besefte ik me ook meteen dat ik dan heel veel zou moeten spelen en dat je grofweg 4 of 5 keer per 10 potjes verliest. Daar moet je je inderdaad wel even op kunnen instellenbeve schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:25:
, een loss op rank 1 en 2 is gewoon super demotiverend en ik word echt pissed
Dan moet ik eerlijk zijn dan mijn grind wel wat makkelijker was want ik ging uit eindelijk met 11-1 tot Legend.mosselmossel schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:42:
[...]
Haha, ik had me daar gelukkig op ingesteld. Ik zei: okee, ik ga de grind doen. En toen besefte ik me ook meteen dat ik dan heel veel zou moeten spelen en dat je grofweg 4 of 5 keer per 10 potjes verliest. Daar moet je je inderdaad wel even op kunnen instellen
Ik denk ook dat je met dit deck zeker Legend moet kunnen halen.beebie121 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:01:
[...]
super leuk en ook een goed deck Beuker! Bedankt. Heb die legendary gecraft maar die doet leuk zn werk hehe
edit: ook tegen een cubelock al gewonnen en tegen een Baku hunter. zoveel armor. daar kan niks tegenop haha
Ik heb vanmiddag nog een guide gelezen en daarop heb ik mijn deck iets aangepast dus nu - 2x Greedy Sprite en + Master Oakhearten 1x en 1x Tar Creeper al denk ik dat een 2e Tar Creeper net zo goed moet kunnen.
Het enige waar ik nog over twijfel is dat Ferocious Howl misschien nog geruild kan worden tegen Harrison/Ooze maar dat is moeilijk.
https://www.reddit.com/r/...nt_druid_card_discussion/
Maar dat zijn uitzonderingen waarvan je niet kan uitgaan. Een winrate van 55% vanaf rank 5 is gemiddeld voor mensen die legend grinden. Als je je dat van tevoren realiseert en je bedenkt e dat je zelf ook maar een matige tot gemiddelde spelers bent, dan weet je dat je veel moet grinden. Ik haalde het uiteindelijk net binnen de 200 potjes.Dat was 54%beuker19 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:55:
[...]
Dan moet ik eerlijk zijn dan mijn grind wel wat makkelijker was want ik ging uit eindelijk met 11-1 tot Legend.
Gemiddeld genomen is het gewoon een grind die je moet uitzitten.
Dat is ook zo alleen vond ik het wel fijn aangezien ik ook nog al snel tilt zeg maarmosselmossel schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:13:
[...]
Maar dat zijn uitzonderingen waarvan je niet kan uitgaan. Een winrate van 55% vanaf rank 5 is gemiddeld voor mensen die legend grinden. Als je je dat van tevoren realiseert en je bedenkt e dat je zelf ook maar een matige tot gemiddelde spelers bent, dan weet je dat je veel moet grinden. Ik haalde het uiteindelijk net binnen de 200 potjes.Dat was 54%
Gemiddeld genomen is het gewoon een grind die je moet uitzitten.
Het doet ook verder niks af aan de prestatie als je het nu in 100 of 500 potjes doet.
JUIST! ik wil heel graag een ooze of harrisson erin techen. Kom echt teveel wapens tegen. Ik denk dat ik dan wel een ooze doe. Carddraw heb je meer dan genoeg namelijk.beuker19 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 19:55:
[...]
Dan moet ik eerlijk zijn dan mijn grind wel wat makkelijker was want ik ging uit eindelijk met 11-1 tot Legend.
[...]
Ik denk ook dat je met dit deck zeker Legend moet kunnen halen.
Ik heb vanmiddag nog een guide gelezen en daarop heb ik mijn deck iets aangepast dus nu - 2x Greedy Sprite en + Master Oakhearten 1x en 1x Tar Creeper al denk ik dat een 2e Tar Creeper net zo goed moet kunnen.
Het enige waar ik nog over twijfel is dat Ferocious Howl misschien nog geruild kan worden tegen Harrison/Ooze maar dat is moeilijk.
https://www.reddit.com/r/...nt_druid_card_discussion/
maar vind het echt een briljant deck!
Ik heb amper gespeeld de afgelopen periode, toen ik vorige keer inlogde kreeg ik gewoon de 3 gratis packs.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 06:23:
Mijn vriendin is net begonnen met Hearthstone, zou zij geen gratis legendary en drie witchwood pakjes moeten krijgen bij inloggen net als ieder ander? Of zitten daar nog meer voorwaarden aan?
Burp
https://www.volkskrant.nl...erlandse-gokwet~a4594370/
mosselmossel schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:00:
Volkskrant: Hearthstone mogelijk in overtreding die loot boxes.
https://www.volkskrant.nl...erlandse-gokwet~a4594370/
Niet van toepassing'Maar als de items uit zo'n loot box buiten de game kunnen worden verhandeld, spreken we van een gokspel waarvoor je in Nederland een vergunning nodig hebt en je maatregelen moet nemen om consumenten tegen zichzelf te beschermen',
Louzy#2475
Er is niks in World of Warcraft dat je kan kopen met euro's wat je vervolgens iets oplevert waarvan je niet exact weet wat het is...
Na een paar keer met verschillende decks kansloos tegen dat Hadronox Druid deck te hebben verloren ben ik ook sterk aan het overwegen om hem te craften.mosselmossel schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:04:
Misschien dat ik die Hadronox ook nog wel gaan craften. Mooie manier om Druid naar 500 te tillen. Nog 120 wins.
Maar ik ga eerst proberen of dat OTK Druid deck met Malygos, Ixlid en Twig nog perspectief bied want daarvoor heb ik alle cards al. In het gunstigste geval heb je dan 42 burst damage wat in de meeste gevallen genoeg zou moeten zijn, en je hebt geen last van -tig Taunts die door Hadronox of Gul'dan terug zijn gehaald
Denk dat je met Spiteful Druid sneller bent qua wins. Met Hadro duren potten soms erg lang.mosselmossel schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:04:
Misschien dat ik die Hadronox ook nog wel gaan craften. Mooie manier om Druid naar 500 te tillen. Nog 120 wins.
Anders Big Druid in Wild (maar dan ben je al een hoge rank...dus farmen gaat veel minder snel).
Spiteful decks zijn toch aardig midrange/tempo?Piet_Piraat7 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:33:
Is midrange dood in dit spel? Het lijkt een beetje dat je overrompelt wordt door vomit early game of het aflegt tegen steeds opnieuw terugkerende minions lategame.
[ Voor 28% gewijzigd door Nitai op 19-04-2018 14:40 ]
De beste decks momenteel zijn inderdaad wel redelijk aggro of heel erg control, als je het hebt over Paladin en Warlock.
Mijn Priestdeck heb ik wat aangepast en die werkt nu heel goed. Deze is ook redelijk midrange/control, en heeft in ieder geval geen terugkerende minions.
Ik vermaak me ook nog erg met nieuwe decks bedenken en deze steeds verbeteren moet ik zeggen
Is ook zo, speel nu met spiteful druid. Vind ik ook best leuk. Is wel wennen, want ik vond jades leuk spelen en die zijn er niet meerNitai schreef op donderdag 19 april 2018 @ 14:40:
[...]
Denk dat je met Spiteful Druid sneller bent qua wins. Met Hadro duren potten soms erg lang.
Anders Big Druid in Wild (maar dan ben je al een hoge rank...dus farmen gaat veel minder snel).
Ranks maakt niet zo uit. Op WIld ben ik 4, op Standard rank 6
Ranks maakt uit in de zin van, op rank 15 kan je lekker noobs farmen (pardon my frenchmosselmossel schreef op donderdag 19 april 2018 @ 15:55:
[...]
Is ook zo, speel nu met spiteful druid. Vind ik ook best leuk. Is wel wennen, want ik vond jades leuk spelen en die zijn er niet meer![]()
Ranks maakt niet zo uit. Op WIld ben ik 4, op Standard rank 6
Ik had vrij snel door dat het zeer waarschijnlijk een hadronox druid was dus hield m'n Ironbeak Owl in hand, keer of 4/5 board flink gevuld om boardclears uit te lokken (2x swipe, 2x primordial drake o.a.) en dat kwam ik prima door.
Hij had inmiddels iets van 25 health en 15 armor en dropt hadronox terwijl ik enkel 2x silver hand recruit had liggen. Hij kon 'm niet opvolgen met een naturalize want die had hij al gebruikt op mijn 9/9 frostwolf en stormwind champion (omdat ik anders in de daarop volgende turn zo goed als lethal zou hebben met frostwolf, of hij kon m'n board niet clearen vanwege de stormwind).
Ik silence de hadronox, face met vinecleaver, heropower en vervolgens Level Up op uiteindelijk 6x 3/3 taunt en een ironbeak owl on board te hebben. Hij kon daar uiteindelijk, omdat hij al z'n boardclear zo'n beetje wel gebruikt had en z'n taunt army niet kon summonen, weinig meer tegenin brengen, concede.
Beeromaniac
Odd Paladin is ook gewoon 1 van de sterkste decks op dit moment en hoop daarom ook echt dat er snel wat balans updates komen.Thompson schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:27:
Net echt een geweldige game gespeeld met m'n baku paladin tegen een hadronox druid.
Ik had vrij snel door dat het zeer waarschijnlijk een hadronox druid was dus hield m'n Ironbeak Owl in hand, keer of 4/5 board flink gevuld om boardclears uit te lokken (2x swipe, 2x primordial drake o.a.) en dat kwam ik prima door.
Hij had inmiddels iets van 25 health en 15 armor en dropt hadronox terwijl ik enkel 2x silver hand recruit had liggen. Hij kon 'm niet opvolgen met een naturalize want die had hij al gebruikt op mijn 9/9 frostwolf en stormwind champion (omdat ik anders in de daarop volgende turn zo goed als lethal zou hebben met frostwolf, of hij kon m'n board niet clearen vanwege de stormwind).
Ik silence de hadronox, face met vinecleaver, heropower en vervolgens Level Up op uiteindelijk 6x 3/3 taunt en een ironbeak owl on board te hebben. Hij kon daar uiteindelijk, omdat hij al z'n boardclear zo'n beetje wel gebruikt had en z'n taunt army niet kon summonen, weinig meer tegenin brengen, concede.
Zelf hoop ik op een aanpassing van Divine Favor, CTA , Spiteful Summoner en de Warlock class en hoop dan dat misschien andere classes daardoor wat meer ruimte krijgen.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Dus je speelt 1 van de meest out-of-wack decks en kan nog net bedenken dat je een silence moet bewaren..Thompson schreef op donderdag 19 april 2018 @ 22:27:
Net echt een geweldige game gespeeld met m'n baku paladin tegen een hadronox druid.
Goed verhaal! Lekker kort ook..
Predje, zeg dan gewoon nietsPredje schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:08:
[...]
Dus je speelt 1 van de meest out-of-wack decks en kan nog net bedenken dat je een silence moet bewaren..

Louzy#2475
Ach jonge heb je veel verloren vandaag?Predje schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:08:
[...]
Dus je speelt 1 van de meest out-of-wack decks en kan nog net bedenken dat je een silence moet bewaren..

Ik speel niet gewoon een netdeck baku paladin, ik knutsel zelf continu aan m'n deck juist om dingen uit te proberen die veel andere mensen er niet standaard in hebben, dat kan voor leuke verrassingen zorgen (o.a. de Frostwolf Warlord gebruiken mensen volgens mij niet standaard).
Beeromaniac
Netdeck met een paar random kaarten als excuus voor een zelfgemaakt deck.Thompson schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:00:
[...]
Ach jonge heb je veel verloren vandaag?![]()
Ik speel niet gewoon een netdeck baku paladin, ik knutsel zelf continu aan m'n deck juist om dingen uit te proberen die veel andere mensen er niet standaard in hebben, dat kan voor leuke verrassingen zorgen (o.a. de Frostwolf Warlord gebruiken mensen volgens mij niet standaard).
Mij allemaal prima, zolang jij maar goed slaapt.
Sorry dat je niet alleen maar lovende reacties krijgt op je post, als je hetzelfde verhaal had verteld terwijl je zou spelen met een eervol deck had ik je zeker een + gegeven!
ThijsHS bewijst elke dag dat je ook met creative fun decks kunt winnen.
Dat hij het volhoudt in een zee van cubelocks en aggro paladins is een wonder..
Misschien heeft Thompson alleen EEN afwijkende kaart, maar het geeft een inzicht dat man synergies kan zoeken uit het swarm eigenschap van odd Paladin. Soms geeft die ene kaart weer 0,1% meer winkans, en dat kan je zomaar 100'en games sparen (om b.v. naar legend te klimmen).
Jouw post daartegen, heeft 0,0 waard. Als je Thijs als een voorbeeld wil nemen, dan laat toch ook van jou wat zien?
Vooral spitefull summoner vind ik erg irritant momenteel, je kan er veel te high mee rollen. Voor de rest vind ik het niet zo erg om een aggro deck bovenaan de meta te zien, het deck is minion based en met een beetje control deck kan je aardig de board onder controle houden. Neemt niet weg dat ik CTA en Divine favor echt extreem domme kaarten vindbeuker19 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 00:13:
[...]
Zelf hoop ik op een aanpassing van Divine Favor, CTA , Spiteful Summoner en de Warlock class en hoop dan dat misschien andere classes daardoor wat meer ruimte krijgen.
[ Voor 0% gewijzigd door Kasai op 20-04-2018 16:43 . Reden: typo ]
Atlas#22744
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.