Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 14:27
Xanthian schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 08:20:
Ik heb echt veel plezier met de nieuwe highlander secret galakrond rogue.
Er zit zoveel value en tempo in dat deck. Ik heb de twee rogue legendaries moeten craften maar op dit moment zijn beide erg goed.

Shadowjuweler Hanar is bijna broken. Meestal kan je wel 3 of zelfs 4 secrets spelen. En met 5 health is het niet de meest makkelijk minion om weg te halen,
Decklist?

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
https://www.hearthpwn.com...7-highlander-rogue-secret

Deck code:
AAECAaIHHrQBsgLtAogH3QiPlwOQlwOSlwP7mgP+mgP8owOEpwP1pwO3rgO5rgPBrgP+rgOqrwPOrwORsQPjtAO5uAPMuQPOuQPQuQPSuQO5vgPtvgPLwAP7xAMAAA==

Wel een duur deck, Shadowjuweler is must have,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 07:12:
Nou de eerste DH nerfs zijn er. Dat duurde lang :') vet goed getest
Volgens mij zag iedereen wel aankomen dat een 5 mana 10/6 die 10 damage doet aan je tegenstander vrij goed is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Xanthian schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:28:
[...]

https://www.hearthpwn.com...7-highlander-rogue-secret

Deck code:
AAECAaIHHrQBsgLtAogH3QiPlwOQlwOSlwP7mgP+mgP8owOEpwP1pwO3rgO5rgPBrgP+rgOqrwPOrwORsQPjtAO5uAPMuQPOuQPQuQPSuQO5vgPtvgPLwAP7xAMAAA==

Wel een duur deck, Shadowjuweler is must have,
Thanks, ik had een andere lijst geprobeerd met secret & stealth (zonder galakrond) maar dat miste echt een win condition.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben zelf nu op Diamond 10 beland met Deathrattle Rogue. Het enige jammere is dat iedereen nog steeds dezelfde smorc decks speelt in Wild als altijd. De enige toevoeging aan de Wild meta die ik ervaar is Face Demon Hunter. Voor de rest nog steeds de Odd Paladins, Secret Mages en ander aggro gespuis waar je voornamelijk tegen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Bamboozle is fun
Vooral als de enemy hero je 3/3 minion aanvalt met 3 power maar deze in een 6/6 veranderd o.i.d. :9~

[ Voor 5% gewijzigd door louzy82 op 10-04-2020 14:46 ]

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-08 20:08
louzy82 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 14:46:
Bamboozle is fun
Vooral als de enemy hero je 3/3 minion aanvalt met 3 power maar deze in een 6/6 veranderd o.i.d. :9~
Dat is het zeker!

Of dat je 1 mana minion in de 4 mana 8/8 dragon transformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 09:59:
Volgens mij zag iedereen wel aankomen dat een 5 mana 10/6 die 10 damage doet aan je tegenstander vrij goed is. |:(
Die had ik er al weer uit gegooid in m'n Control Highlander deck...de 9-drop die end-of-turn een dormant Demon uit je deck plukt is nogal low value, zeg maar.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Net een DH 17 face damage zien doen in 1 beurt zonder board control. Echt super leuk dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 16:11:
Net een DH 17 face damage zien doen in 1 beurt zonder board control. Echt super leuk dit.
Did you try using taunt?...Oh wait :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:13
Met de nieuwe rewards wilde ik wel weer een keer proberen legend te worden en dat is net met Control Galakrond Warlock gelukt.
DH is inderdaad echt nog wel sterk, maar ik heb in de climb richting legend denk ik een gelijk aantal Druids, Warlocks en DH gezien. Net daar achter komt Rogue. Ik heb zelf vrij weinig tegen Paladin, Priest en Mage gespeeld maar het is natuurlijk sample size n=1, want ik begreep dat een aantal Mage en Priest decks vrij populair waren.

Nu maar even kijken of met mijn collectie een Shaman of Priest deck kan maken dat een beetje meekan. Ik mis bijna alle primes en die zijn wel erg sterk in sommige decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:09
net mn allerergste badluck ooit gehad als ik de game had opgenomen had ik hem ingestuurd naar Trolden...

confortable 30 life tegen mage puzzelbox om mn oren

Pyro
pyro
pyro..... grrrr maar eens even wat anders doen

kansberekening anyone @xelfer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
Ouch, dat is wel bizarre pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynox
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:24
Ik speel eigenlijk nooit wild, is het het dan waard om dan voor een paar duizend dust aan 'oude' kaarten te disenchanten? Ik ben zo bang dat ik dan hier ooit spijt van kan krijgen (vooral omdat ze nog met een nieuwe modus bezig zijn), maar heb aan de andere kant het gevoel dat ik op een fortuin zit die ik niet uit wil geven.

Mijn PSN trophies (opent PSNProfiles profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 15:24
Lynox schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 22:47:
Ik speel eigenlijk nooit wild, is het het dan waard om dan voor een paar duizend dust aan 'oude' kaarten te disenchanten? Ik ben zo bang dat ik dan hier ooit spijt van kan krijgen (vooral omdat ze nog met een nieuwe modus bezig zijn), maar heb aan de andere kant het gevoel dat ik op een fortuin zit die ik niet uit wil geven.
Nee. Je geeft zelf het antwoord; de nieuwe modus. De gamemode die in de planning staat klinkt ook als eentje die ook wild cards meeneemt.

"You pay let’s say $80 for the preorder for the expansion, you can play the cards in Standard, and there are other game modes we release throughout the next year that will leverage your collection in a positive way. Not where you feel like, oh, I need to buy more cards. It’s more like, month one, you have Standard, month two you have something else that uses your cards in an inventive and fun way, the ones you already have."

Bron kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Ik wacht wel een tijdje tot DH wat minder vaak gespeeld wordt of verder wordt generfd. Vind dit totaal niet meer leuk. Alsof de face rush decks niet genoeg waren is er blijkbaar ook een OTK variant voor standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:47:
Ik wacht wel een tijdje tot DH wat minder vaak gespeeld wordt of verder wordt generfd. Vind dit totaal niet meer leuk. Alsof de face rush decks niet genoeg waren is er blijkbaar ook een OTK variant voor standaard.
ik heb wel veel lol met ress priest op de ladder :)

het is idd hit/miss gewoon voor de lol ik zoek alleen nog een extreem leuke wild variant :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:47:
Ik zat net op twitter te kijken.. bij de aankondiging van de eerste nerfs werdt er al gesproken over een tweede ronde de volgende week..

En mijn dag sentiment is wel verdwenen nu.. Demon hunter is compleet broken. Zelfs na de nerfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
icemotion schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:50:
[...]

Ik zat net op twitter te kijken.. bij de aankondiging van de eerste nerfs werdt er al gesproken over een tweede ronde de volgende week..

En mijn dag sentiment is wel verdwenen nu.. Demon hunter is compleet broken. Zelfs na de nerfs.
Ja er zitten kaarten tussen waarbij ik niet snap hoe ze door de tekentafel komen. Zo veel sterker dan andere classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:54:
[...]

Ja er zitten kaarten tussen waarbij ik niet snap hoe ze door de tekentafel komen. Zo veel sterker dan andere classes.
ik moet eerlijk zeggen dat heeft elke class wel. MAAR DH lijkt het wel of 60% van de cardpool van DH dat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wognummer schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 21:16:
net mn allerergste badluck ooit gehad als ik de game had opgenomen had ik hem ingestuurd naar Trolden...

confortable 30 life tegen mage puzzelbox om mn oren

Pyro
pyro
pyro..... grrrr maar eens even wat anders doen

kansberekening anyone @xelfer
https://stattrek.com/online-calculator/binomial.aspx

N = 10
P(kans op pyro in de face) = (1 / aantal spells in de game mode) * (1 / aantal mogelijke targets)
X = 3

Aanname is dat er tussendoor geen verandering is in de boardstate die invloed kan hebben op de pyro to the face kans.

[ Voor 9% gewijzigd door xelfer op 11-04-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09 08:55
Het is Hearthstone en die wetenschap en wiskunde heeft totaal geen nut want we weten allemaal wel dat Hearthstone RNG geprogrammeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Tomski1986 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 16:13:
Het is Hearthstone en die wetenschap en wiskunde heeft totaal geen nut want we weten allemaal wel dat Hearthstone RNG geprogrammeerd is.
pssst je sarcasme meter is stuk ;) het was gewoon niet leuk zoveel pech haha

speel je op de ladder kom je alleen DH tegen, dus pak je een deck wat goed is tegen DH's (ress priest doet het aardig) maar dan kom je geen DH's meer tegen

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wognummer schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:55:
ik moet eerlijk zeggen dat heeft elke class wel. MAAR DH lijkt het wel of 60% van de cardpool van DH dat is
Het probleem is dat de class geen weak spots heeft. Zaken die normaal gesproken niet elke class heeft:
  • Healing
  • Targeted burst damage
  • Goede AoE damage (3+)
  • Silence
  • Card draw
  • Taunt
  • Weapons
Demon Hunter heeft het allemaal, en dat is waar het mis gaat.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Zarhrezz schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 17:54:
[...]

Het probleem is dat de class geen weak spots heeft. Zaken die normaal gesproken niet elke class heeft:
  • Healing
  • Targeted burst damage
  • Goede AoE damage (3+)
  • Silence
  • Card draw
  • Taunt
  • Weapons
Demon Hunter heeft het allemaal, en dat is waar het mis gaat.
ik ben het groot en deels met je eens, echter andere classes hebben wel toegang tot deze tools maar niet zo grof als een DH die heeft alles in zn eigen pool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hearthstone is een game die door powercreep grotendeels in disbalans is geraakt. DH is een voorbeeld uit het boekje wat dat betreft.

Ik weet nog wel dat de Face Hunter SMorc song het had over "turn 7 lethal".....

Als je HS nu vergelijkt met de beginjaren dan zie je wel een duidelijke shift van esports naar casual entertainment.

[ Voor 21% gewijzigd door xelfer op 12-04-2020 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Heeuuj, van Bronze naar Diamond geraakt met een zelfgemaakt deck in Wild. Ik voel me lichtjes fier.
Nu zit ik wel te klooien tegen alleen maar zielige tryhard netdecks. (secret mage, deathrattle bullshit warlock, etc..)

[ Voor 37% gewijzigd door Tomski1986 op 12-04-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
ik ben met ress priest in standard aan de slag gegaan (zelf brew met wel wat netdeck gedachten) maar heerlijk van laagste lvl nu op 2 diamond aanbeland :) wat een genot al die DH's te slachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Wognummer schreef op zondag 12 april 2020 @ 19:12:
ik ben met ress priest in standard aan de slag gegaan (zelf brew met wel wat netdeck gedachten) maar heerlijk van laagste lvl nu op 2 diamond aanbeland :) wat een genot al die DH's te slachten
Wil je je deck hier plaatsen? Als iets DH kapot maakt doe ik maar al te graag mee. Wat een intens verrotte class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-09 12:43
ik speel onderstaand druid deck, verrassend goed tegen DH. De meeste gaan traden met de tokens waardoor ze het afleggen. Ranks silver/golden/platinum.

### Custom Druid
# Class: Druid
# Format: Standard
# Year of the Phoenix
#
# 2x (1) Treenforcements
# 2x (2) Crystalsong Portal
# 2x (2) Dreamway Guardians
# 2x (2) Fungal Fortunes
# 1x (2) Keeper Stalladris
# 2x (2) Power of the Wild
# 2x (2) Rising Winds
# 2x (2) Wrath
# 2x (3) BEEEES!!!
# 2x (3) Blessing of the Ancients
# 2x (3) Savage Roar
# 1x (4) Archmage Vargoth
# 2x (4) Soul of the Forest
# 2x (4) Swipe
# 1x (5) Force of Nature
# 2x (5) Glowfly Swarm
# 1x (8 )The Forest's Aid
#
AAECAaa4AwTtA9aZA8mcA9OcAw1A/QL3A+YFxAbDlAPFlAPKnAOvogP/rQP5tQPlugPvugMA
#

Speel hearthstone vanaf de beta, maar heb het idee dat ze deze nieuwe class teveel wilden pushen t.o.v bestaand. Ik denk dat er over een paar weken andere classes opkomen met betere decks die weerstand bieden tegen DH, en anders maar weer een nerf ronde eroverheen.

ik merk in beleving weinig verschil tussen DH en hunter, lijkt teveel opelkaar. Maar toch leuk dat ze het eindelijk aan durfden een nieuwe class te maken

Blizzard: Speakerrrr#2714

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DH doet alles dat Hunter altijd deed, alleen beter. Betere wapens, lifesteal i.p.v. secrets, hogere direct face, betere mana cheats, betere late-game minions.

Net ook 2 games op rij met m'n secret Hunter (waarmee ik 3 games daarvoor van Quest Priest / Galakrond Priest / Galakrond Shaman won) snoeihard eraf; turn 4 demon-discounter, turn 5 priest, turn 6 dormant 10 autodamage. Vooral die 6 end-of-turn en 10-awake damage zijn gewoon veel te sterk. Voor Reno moet je Highlander en kan het niet face. Die 2 turns delay maken echt het verschil niet. Lijkt me beter als ze die damage niet splitten maar single target maken; dan kun je net als tegen Ragnaros met board presence nog voorkomen dat je face krijgt. Ik ben geneigd maar Warrior te spelen wegens de armor generators op ping damage.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-09 22:06
Zarhrezz schreef op maandag 13 april 2020 @ 10:45:
DH doet alles dat Hunter altijd deed, alleen beter. Betere wapens, lifesteal i.p.v. secrets, hogere direct face, betere mana cheats, betere late-game minions.

Net ook 2 games op rij met m'n secret Hunter (waarmee ik 3 games daarvoor van Quest Priest / Galakrond Priest / Galakrond Shaman won) snoeihard eraf; turn 4 demon-discounter, turn 5 priest, turn 6 dormant 10 autodamage. Vooral die 6 end-of-turn en 10-awake damage zijn gewoon veel te sterk. Voor Reno moet je Highlander en kan het niet face. Die 2 turns delay maken echt het verschil niet. Lijkt me beter als ze die damage niet splitten maar single target maken; dan kun je net als tegen Ragnaros met board presence nog voorkomen dat je face krijgt. Ik ben geneigd maar Warrior te spelen wegens de armor generators op ping damage.
Ik heb alleen succes met Spell mage tegen DH. Maar als ik te laat op gang kom of de Priestess komt te vroeg dan is het vaak al einde oefening.

Die Priestess moet echt zwaar generfed worden. Is gewoon te gek voor worden dat die iedere turn 6 damage doet terwijl Reno dat 1-malig doet en daarvoor inderdaad een Highlander moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Ik kan niet wachten op nerfs voor Wild. Darkest Hour Warlock, Quest Mage, Raza, Cubelock.. Allemaal verdienen ze nerfs want deze zijn echt belachelijk en onaantastbaar.

[ Voor 94% gewijzigd door Tomski1986 op 13-04-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Piet_Piraat7 schreef op zondag 12 april 2020 @ 20:02:
[...]

Wil je je deck hier plaatsen? Als iets DH kapot maakt doe ik maar al te graag mee. Wat een intens verrotte class.
### Custom Priest
# Class: Priest
# Year of the Phoenix
#
# 2x (1) Renew
# 2x (2) Penance
# 2x (2) Shadowy Figure
# 2x (3) Bad Luck Albatross
# 2x (3) Breath of the Infinite
# 2x (4) Bone Wraith
# 2x (4) Grave Rune
# 2x (4) Holy Nova
# 2x (4) Psychopomp
# 2x (5) Convincing Infiltrator
# 2x (6) Khartut Defender
# 1x (7) Galakrond, the Unspeakable
# 1x (7) Skeletal Dragon
# 1x (7) Soul Mirror
# 1x (8) Catrina Muerte
# 2x (9) Mass Resurrection
# 2x (9) Plague of Death
#
AAECAa0GBJObA8i+A8jAA9jCAw3JBu+SA4KUA5mbA6GhA6+lA/KlA5mpA5+pA9msA/KsA/2wA5O6AwA=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone

op dit moment speel ik deze variant maar DH's gaan steeds meer silence spelen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiqo
Die Quest variant van die Resurrect build vind ik net de enige die nog erger is dan DH :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomski1986 schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:42:
Ik kan niet wachten op nerfs voor Wild. Darkest Hour Warlock, Quest Mage, Raza, Cubelock.. Allemaal verdienen ze nerfs want deze zijn echt belachelijk en onaantastbaar.
Gaat nooit gebeuren. Wild is een clown fiesta party van turn 5 OTKs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-08 06:57
Aiqo schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:52:
Die Quest variant van die Resurrect build vind ik net de enige die nog erger is dan DH :P
Moet je Rogue gaan spelen. Is het enige waarvan ik met quest res priest structureel niet kan winnen.

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wognummer schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:43:
[...]

### Custom Priest
# Class: Priest
# Year of the Phoenix
#
# 2x (1) Renew
# 2x (2) Penance
# 2x (2) Shadowy Figure
# 2x (3) Bad Luck Albatross
# 2x (3) Breath of the Infinite
# 2x (4) Bone Wraith
# 2x (4) Grave Rune
# 2x (4) Holy Nova
# 2x (4) Psychopomp
# 2x (5) Convincing Infiltrator
# 2x (6) Khartut Defender
# 1x (7) Galakrond, the Unspeakable
# 1x (7) Skeletal Dragon
# 1x (7) Soul Mirror
# 1x (8) Catrina Muerte
# 2x (9) Mass Resurrection
# 2x (9) Plague of Death
#
AAECAa0GBJObA8i+A8jAA9jCAw3JBu+SA4KUA5mbA6GhA6+lA/KlA5mpA5+pA9msA/KsA/2wA5O6AwA=
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone

op dit moment speel ik deze variant maar DH's gaan steeds meer silence spelen :D
Is dit niet gewoon een slechtere variant van de bekende res priest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
xelfer schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:37:
[...]

Is dit niet gewoon een slechtere variant van de bekende res priest?
valt wel mee ;) de bekendere vond ik wat tegenvallen net te laat tegen DH

maar er zwerven zoveel verschillende DH's rond dat ik bijna om de paar games mn deck wel iets aanpas lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomski1986 schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:42:
4 viable decks in Wild dus. Da's meer dan in Standard op het moment.

Ik ben voor de grap een taunt / armor control Warrior gaan spelen om te zien of dat tegen DH werkt. Ik denk dat het zo'n 50/50 is. Ik heb een game tegen DH verloren waarbij ik ruim 30 armor heb gehaald en bijna elke beurt wel taunt had liggen. Hij had verloren als hij niet zoveel draw had, niet zoveel life steal had, hij taunt niet had kunnen negeren, hij niet zo'n sterke wapens had. Maar ja.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb echt het idee dat Resurrect Priest geen top tier deck gaat zijn. Iedere keer als ik er tegen speel dan denk ik "free win", en dat is ook zo. Het deck heeft geen carddraw, geen tempo upswings en is puur afhankelijk van lucky resurrects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
xelfer schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:20:
Ik heb echt het idee dat Resurrect Priest geen top tier deck gaat zijn. Iedere keer als ik er tegen speel dan denk ik "free win", en dat is ook zo. Het deck heeft geen carddraw, geen tempo upswings en is puur afhankelijk van lucky resurrects.
eens op alle fronten :) maar voor mij is het nog het enige deck waar ik van denk ja hier heb ik nog wat lol in :)
ik denk dat ik ergens deze week ook warlock een kans wil geven

alles voor de wins op de DH's :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met taunt / armor Warrior sta ik nu 3-2 tegen DH's op rank 2-3 silver. Het is bizar hoeveel damage een DH deck eruit kan gooien, maar als je 30+ armor weet te halen is de kans op winst wel goed.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Zarhrezz schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:38:
[...]
Het is bizar hoeveel damage een DH deck eruit kan gooien, maar als je 30+ armor weet te halen is de kans op winst wel goed.
Inderdaad. Het blijft ook maar gaan. Met een minion die 3 damage op een enemy doet als je eigen minion dood gaat. Plus die legendary die 1 damage op alle enemies doet als je je linker kaart speelt.

Misschien dacht Blizzard dat 'outcast' lastig te triggeren was? Terwijl je het nonstop getriggerd ziet.

Speel je linker kaart
- doe damage op alle enemies

Speel je buitenste kaart
- krijgt 3 kaarten bijna gratis

Laat een scheet
- trek een kaart

Trek een kaart
- trek er nog maar een

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Meer nerfs on the way.. uit de Hearthstone Reddit AMA:
Hey! We are planning something soon, but here I will shed light on what we are looking at.

With the Year of the Phoenix and Demon Hunter especially, we want to make sure we are active with our approach to balance. There will be additional changes coming shortly that is focused on Demon Hunter, Standard, Wild, and Arena.

For Demon Hunter, we are still monitoring the data as it comes in but expect 1 or 2 cards to see a change. We are thrilled by how players have responded to Demon Hunter, but we want the class to be in a healthy state for years to come. Will be adjusting as we see fit in order to get it into a great spot.

For other standard cards, we are looking at a number of cards including Sacrificial Pact, Bad Luck Albatross, Frenzied Felwing, and Kael'Thas. Some of these cards present some raw power that is just a little too high (Bad Luck Albatross, Frenzied Felwing), while a card like Kael'Thas can create some crazy swing turns but that's usually only fun for one player. Kael'Thas is a super interesting card though so we don't want to kill off his combo potential entirely.

When it comes to Sac Pac, we don't believe it is fun if it plays such a large role in the metagame. That says a lot about where the meta is and your ability to play certain cards. Also, it would be awesome to see more Jaraxxus!

For Wild, we know there has been a lot of very strong reactions to Quest Mage and Darkest Hour Warlock. These decks play in a one-player fashion similar to other decks we've nerfed in the past. There's going to be crazy combos in Wild, but we don't think these two decks in particular are healthy. Expect to see changes to Open the Waygate and Bloodbloom.

Finally for Arena, we are looking to do a full microadjust patch alongside these changes or shortly after. DH is still a little too strong here and we want to bring up the other classes to close this gap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
icemotion schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:29:
Meer nerfs on the way.. uit de Hearthstone Reddit AMA:

[...]
Maak een class die zo belachelijk OP is dat andere decks er bijna niet mee om kunnen gaan, en pak dan het beste wapen af wat er tegen is...... de enige nerf die plausibel is wat betreft Sac pact is dat ze hem neutral maken... of en dat hoop ik echt is dat hij jaraxxus niet meer kan targetten en dat ze hem voor de rest met rust laten

/rant

ik hoop serieus dat ze echt meer dingen aanpakken dan 2 cards van DH maar ik ben er bang voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Wognummer schreef op woensdag 15 april 2020 @ 07:50:
[...]

Maak een class die zo belachelijk OP is dat andere decks er bijna niet mee om kunnen gaan, en pak dan het beste wapen af wat er tegen is...... de enige nerf die plausibel is wat betreft Sac pact is dat ze hem neutral maken... of en dat hoop ik echt is dat hij jaraxxus niet meer kan targetten en dat ze hem voor de rest met rust laten

/rant

ik hoop serieus dat ze echt meer dingen aanpakken dan 2 cards van DH maar ik ben er bang voor
Ik verwacht dat het een 'destroy a friendly demon' wordt. Zodat het niet meer kan functioneren als removal. En dan doet de kaart nog steeds een prima ding. Sac pact was al een onderdeel van de meeste Galakrond warlock decks.. 1/1 tokens die je toch teveel hebt voor healing is n prima trade-off.

En qua Demon hunter; je ziet nu al veel minder priestess gespeeld worden (omdat Sac pact bestaat) dus ik verwacht wel dat dat 1 van de kaarten is waar ze naar kijken. Althans, dat mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
icemotion schreef op woensdag 15 april 2020 @ 08:13:
[...]

Ik verwacht dat het een 'destroy a friendly demon' wordt. Zodat het niet meer kan functioneren als removal. En dan doet de kaart nog steeds een prima ding. Sac pact was al een onderdeel van de meeste Galakrond warlock decks.. 1/1 tokens die je toch teveel hebt voor healing is n prima trade-off.

En qua Demon hunter; je ziet nu al veel minder priestess gespeeld worden (omdat Sac pact bestaat) dus ik verwacht wel dat dat 1 van de kaarten is waar ze naar kijken. Althans, dat mag ik hopen.
ik vermoed dat het ook 3 healing gaat worden 5 is ook wel wat overdreven

maar de timing is beroerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sac Pack na....wat?...4-5 jaar nerfen? Sorry hoor, maar die kaart is echt een non-issue. Ja, als iedereen massaal Demons gaat spelen is het removal++ en anders is het in het gunstigste geval "kill one of your tokens, heal 5". De kaart is alleen "OP" als je tegen DH's of Warlocks speelt en er is voor de andere classes prima omheen te spelen (hint: stop geen demons in je deck).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Zarhrezz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:12:
Sac Pack na....wat?...4-5 jaar nerfen? Sorry hoor, maar die kaart is echt een non-issue. Ja, als iedereen massaal Demons gaat spelen is het removal++ en anders is het in het gunstigste geval "kill one of your tokens, heal 5". De kaart is alleen "OP" als je tegen DH's of Warlocks speelt en er is voor de andere classes prima omheen te spelen (hint: stop geen demons in je deck).
Op dit moment zijn Warlock en Demon hunter met afstand de beste classes in de standard; genoeg tegenstanders met demons om de kaart als removal te spelen.

En juist Warlock doet het zo goed omdat ze een 0 mana removal spell hebben voor de andere top class en hun mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:12:
Het is om Jaraxxus speelbaar te maken zonder dat je automatisch verliest van iedereen en zijn moeder die Zephrys speelt.
Zal ook wel een x tijd worden als je het mij vraagt.

Verder weet ik te weinig van de meta om te oordelen alleen word het voor Wild wel eens tijd om Secret Mage en Open The Waygate te nerfen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Het valt me nu eigenlijk pas op wat voor klote kaart Bad Luck Albatross kan zijn. Hij ligt nu voor de zevende keer in een potje tegen een Warlock door de resurrects en zijn deck vult langzaam met nutteloze 1/1 minions. Heel irritant maar ergens ook heel grappig. Bijna jammer dat die een nerf krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:08:
Het valt me nu eigenlijk pas op wat voor klote kaart Bad Luck Albatross kan zijn. Hij ligt nu voor de zevende keer in een potje tegen een Warlock door de resurrects en zijn deck vult langzaam met nutteloze 1/1 minions. Heel irritant maar ergens ook heel grappig. Bijna jammer dat die een nerf krijgt.
laatst 9 keer tegen een dr00d gespeeld die in zijn laatste poging er nog wat van te maken die kaart pak 3 kaarten discard alle minions.. guess what hij 3 keer pakte

wat je voorbij ziet komen is dat ie van 3 naar 4 mana gaat (reddit en YT) als dat het geval is valt het nog wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Wognummer schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:22:
[...]

laatst 9 keer tegen een dr00d gespeeld die in zijn laatste poging er nog wat van te maken die kaart pak 3 kaarten discard alle minions.. guess what hij 3 keer pakte

wat je voorbij ziet komen is dat ie van 3 naar 4 mana gaat (reddit en YT) als dat het geval is valt het nog wel mee
Of een stat change; in de quote die ik plaatste hebben ze het over de early game pressure van die kaart. Bijvoorbeeld een 2/3 ipv 4/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
icemotion schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:28:
[...]

Of een stat change; in de quote die ik plaatste hebben ze het over de early game pressure van die kaart. Bijvoorbeeld een 2/3 ipv 4/3
dat zou ik bijna een buff vinden haha maar idd dat zou ook een goede zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Is embiggen druid leuk om te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
icemotion schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:34:
[...]

Op dit moment zijn Warlock en Demon hunter met afstand de beste classes in de standard; genoeg tegenstanders met demons om de kaart als removal te spelen.

En juist Warlock doet het zo goed omdat ze een 0 mana removal spell hebben voor de andere top class en hun mirror.
In andere woorden: het lost zichzelf op als DH niet meer OP is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Even wat leukers. Hier 24 kaarten die door verschillende vertalingen heen zijn gegaan en uiteindelijk weer terug naar Engels. Levert hele grappige kaart teksten op :)

https://imgur.com/a/L10UzeJ#5u5iG1B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:38:
[...]

In andere woorden: het lost zichzelf op als DH niet meer OP is.
Tjah HS is een clown fiesta. In wild is DH niet OP, maar mijn tegenstander (Quest Mage) pakte net wel 17 kaarten in 1 beurt met een volledig lege op basis van 1 card draw. _O-

Potje daarop speel ik tegen een Discard Warlock die turn 5 al 29 kaarten had gepakt lol...... Die turn was ik overigens ook dood door een hele zerg 5+ attack minions.

[ Voor 18% gewijzigd door xelfer op 16-04-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Waar blijven die nerfs? Wild is onspeelbaar op Diamond 5, 80% quest mages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

Tomski1986 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:46:
Heb je de kaarten niet voor Quest Mage? Ik zou die dan ook gewoon spelen, of iig golden craften zodat je dust terugkrijgt na de nerf. Je kunt Disrupt Lock spelen, is gegarandeerd lol tegen Quest Mages. Moet je ze wel tegenkomen, tegen andere decks is het vaak kansloos.

Ik kwam Deadmans Hand Warrior tegen, schijnt goed te zijn! Zelf niet geprobeerd:
https://old.reddit.com/r/...70_wr_decklist_and_guide/
Never mind :+
Quest Mage – Strongly Unfavoured

My version of the deck’s worst matchup. It’s not unwinnable, but just requires them to combo quite late. You should try to rat/deathlord out a giant or flamewaker to minimise combo damage. Equip Bulwark once they’ve used a flamewaker to maximise your health.

[ Voor 47% gewijzigd door Nitai op 16-04-2020 20:06 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Nah, is geen oplossing. Open the Waygate is gewoon busted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Tomski1986 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 20:10:
Nah, is geen oplossing. Open the Waygate is gewoon busted.
maar ik denk niet dat ze de kaart enorm aanpassen miss meer spells spelen voordat je de reward krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Tomski1986 schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:46:
Begin volgende week.
The second Ashes of Outland balance patch is planned for early next week. Looking to make changes to Battlefiend, Altruis, Glaivebound Adept, Kael'Thas, Bad Luck Albatross, Frenzied Felwing, Open the Waygate, Bloodbloom, and Sac Pact. Details will come later on official channels.
https://twitter.com/IksarHS/status/1250889820794056705

Mijn verwachtingen;
Battlefiend een 1/2 of naar 2 mana
Altruis doet geen face damage meer
Glaivebound Adept -> 6 mana

Kael'Thas -> Your third spell in a turn costs 0. Niet iedere 3rd spell. Schijnt dat de kaart zo is getoond tijdens de Hearthstone summit maar last minute nog aangepast

Bad luck Albatross - stat reductie
Frenzied felwing - stat reductie naar 2/2

Maar ik verwacht in de loop van de dag de officiele aankondiging wel ergens te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
icemotion schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 07:56:
[...]

Begin volgende week.

[...]

https://twitter.com/IksarHS/status/1250889820794056705

Mijn verwachtingen;
Battlefiend een 1/2 of naar 2 mana
Altruis doet geen face damage meer
Glaivebound Adept -> 6 mana

Kael'Thas -> Your third spell in a turn costs 0. Niet iedere 3rd spell. Schijnt dat de kaart zo is getoond tijdens de Hearthstone summit maar last minute nog aangepast

Bad luck Albatross - stat reductie
Frenzied felwing - stat reductie naar 2/2

Maar ik verwacht in de loop van de dag de officiele aankondiging wel ergens te lezen
extreem jammer van Keal'Thas (net met spell druid begonnen) maar o zo juist :+

persoonlijk denk ik dat de felwing een mana increase krijgt zodat ie niet meer zo snel uit te cheaten is
en ik hoop (tegen beter weten in) dat ze nog wat doen aan de skull die blijft gewoon te broken

[ Voor 11% gewijzigd door Wognummer op 17-04-2020 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Wat zou een goede aanpassing zijn van Open the Waygate? Ik zat eerst te denken aan de enemy hero immune te maken in je 'extra beurt', maar dan zou de hele kaart eigenlijk geen nut meer hebben.

Extra spells spelen lukt ze toch wel met de hoeveelheid spell generation in wild denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:29:
Wat zou de aanpassing zijn van Open the Waygate? Ik zat eerst te denken aan de enemy hero immune te maken in je 'extra beurt', maar dan zou de hele kaart eigenlijk geen nut meer hebben.

Extra spells spelen lukt ze toch wel met de hoeveel spell generation in wild denk ik.
ik denk dat het alleen maar extra spells kan zijn iedere andere aanpassing sloopt de kaart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:29:
Wat zou een goede aanpassing zijn van Open the Waygate? Ik zat eerst te denken aan de enemy hero immune te maken in je 'extra beurt', maar dan zou de hele kaart eigenlijk geen nut meer hebben.

Extra spells spelen lukt ze toch wel met de hoeveelheid spell generation in wild denk ik.
Elke 3e spell dat niet in je deck begon telt voor de quest :+

Zelf denk ik, de hoeveelheid van spells of de mana cost van de quest complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-09 12:33
Wognummer schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 08:30:
[...]

ik denk dat het alleen maar extra spells kan zijn iedere andere aanpassing sloopt de kaart...
Of dat je nooit meer dan 1 extra beurt kan stapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Bloodbloom zal generfd worden naar 'the next spell you cast this turn costs Mana instead of Mana.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Waarom moest bloodbloom eigenlijk een nerf? Speel nauwelijks nog Wild dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:05:
Waarom moest bloodbloom eigenlijk een nerf? Speel nauwelijks nog Wild dus geen idee.
Darkest Hour Warlock, tier 1 deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
https://us.forums.blizzar.../1702-balance-patch/30521

In our recent Reddit AMA 29, we spoke on a few balance updates we intend to make soon. We’re now ready to share the full details of these updates, which will be included in the 17.0.2 patch planned for early next week.

Balance Updates*

Neutral –

Kael’Thas Sunstrider

Old: Cost 6 mana → New: Cost 7 mana.
Bad Luck Albatross

Old: Cost 3 mana → New: Cost 4 mana.
Frenzied Felwing

Old: 3 Attack / 3 Health → New: 3 Attack / 2 Health.
Demon Hunter –

Altruis the Outcast

Old: Cost 3 mana, 3 Attack / 2 Health → New: Cost 4 mana. 4 Attack / 2 Health.
Battlefiend

Old: 2 Attack / 2 Health → New: 1 Attack / 2 Health.
Glaivebound Adept

Old: 7 Attack / 4 Health → New: 6 Attack / 4 Health.
Warlock –

Sacrificial Pact

Old: Destroy a Demon. Restore 5 Health to your hero. → New: Destroy a friendly Demon. Restore 5 Health to your hero.
Bloodbloom

Old: Cost 2 mana → New: Cost 4 mana.
Paladin –

Libram of Justice

Old: Cost 6 mana → New: Cost 5 mana.
Mage –

Open the Waygate

Old: Cast 6 spells that didn’t start in your deck. Reward: Time Warp. → New: Cast 8 spells that didn’t start in your deck. Reward: Time Warp.
*Bad Luck Albatross, Bloodbloom, and Open the Waygate will be eligible for a full dust refund for two weeks after the 17.0.2 patch has been released.

Battlegrounds

Millhouse Manastorm

Old: Minions cost 2 Gold. Refresh costs 2 Gold. Start with 3 Gold. → New: Minions cost 2 Gold. Refresh costs 2 Gold. Tavern Tiers cost (1) more. Start with 3 Gold.
Bug Fixes

The Lurker Below is now properly tagged as a Beast.

Fixed a tracking issue that prevented 500 wins with Demon Hunter from being achieved.

Fixed a bug where Zephrys the Great would not offer a lethal option if your hero had a large amount of Attack.

Zephrys the Great has been updated to accommodate the Sacrificial Pact and Glaivebound Adept changes.

[ Voor 93% gewijzigd door Tomski1986 op 17-04-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Tomski1986 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 20:17:
https://us.forums.blizzar.../1702-balance-patch/30521

In our recent Reddit AMA 29, we spoke on a few balance updates we intend to make soon. We’re now ready to share the full details of these updates, which will be included in the 17.0.2 patch planned for early next week.

Balance Updates*

Neutral –

Kael’Thas Sunstrider

Old: Cost 6 mana → New: Cost 7 mana.
Bad Luck Albatross

Old: Cost 3 mana → New: Cost 4 mana.
Frenzied Felwing

Old: 3 Attack / 3 Health → New: 3 Attack / 2 Health.
Demon Hunter –

Altruis the Outcast

Old: Cost 3 mana, 3 Attack / 2 Health → New: Cost 4 mana. 4 Attack / 2 Health.
Battlefiend

Old: 2 Attack / 2 Health → New: 1 Attack / 2 Health.
Glaivebound Adept

Old: 7 Attack / 4 Health → New: 6 Attack / 4 Health.
Warlock –

Sacrificial Pact

Old: Destroy a Demon. Restore 5 Health to your hero. → New: Destroy a friendly Demon. Restore 5 Health to your hero.
Bloodbloom

Old: Cost 2 mana → New: Cost 4 mana.
Paladin –

Libram of Justice

Old: Cost 6 mana → New: Cost 5 mana.
Mage –

Open the Waygate

Old: Cast 6 spells that didn’t start in your deck. Reward: Time Warp. → New: Cast 8 spells that didn’t start in your deck. Reward: Time Warp.
*Bad Luck Albatross, Bloodbloom, and Open the Waygate will be eligible for a full dust refund for two weeks after the 17.0.2 patch has been released.

Battlegrounds

Millhouse Manastorm

Old: Minions cost 2 Gold. Refresh costs 2 Gold. Start with 3 Gold. → New: Minions cost 2 Gold. Refresh costs 2 Gold. Tavern Tiers cost (1) more. Start with 3 Gold.
Bug Fixes

The Lurker Below is now properly tagged as a Beast.

Fixed a tracking issue that prevented 500 wins with Demon Hunter from being achieved.

Fixed a bug where Zephrys the Great would not offer a lethal option if your hero had a large amount of Attack.

Zephrys the Great has been updated to accommodate the Sacrificial Pact and Glaivebound Adept changes.
wat roken ze daar op blizz HQ 8)7

sommige dingen slaan echt NERGENS op nou ja aan de andere kant is priest nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomski1986 schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:25:
Darkest Hour Warlock, tier 1 deck.
Ik vind het toch interessant dat een deck dat grotendeels al meer dan een jaar oud is, nu opeens tier 1 is. De lijst die ik vond, bevat 1 kaart uit de huidige expansion (https://tempostorm.com/he...meta-snapshot-apr-15-2020). Het is typisch high-roller en de harde counter kost 3 mana: https://hearthstone.gamepedia.com/Plague_of_Murlocs

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Zarhrezz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:04:
[...]

Ik vind het toch interessant dat een deck dat grotendeels al meer dan een jaar oud is, nu opeens tier 1 is. De lijst die ik vond, bevat 1 kaart uit de huidige expansion (https://tempostorm.com/he...meta-snapshot-apr-15-2020). Het is typisch high-roller en de harde counter kost 3 mana: https://hearthstone.gamepedia.com/Plague_of_Murlocs
Haha, dat doe je altijd, 1 kaart noemen als counter. Het is zeker een high roller, soms trek je je grote minions die dan in je hand zitten. Maar als tegenstander is het vrij frustrerend, want de lock heeft 5 mana nodig om zijn bord vol te spelen en dan heb je niets aan Plague of Murlocs die 7 mana cost (2x Nerubian) op turn 5. :P Los van het feit dat je én Shaman speelt én die kaart hebt in je deck én in je hand.

Nee dat is een terechte nerf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:47:
Haha, dat doe je altijd, 1 kaart noemen als counter. Het is zeker een high roller, soms trek je je grote minions die dan in je hand zitten. Maar als tegenstander is het vrij frustrerend, want de lock heeft 5 mana nodig om zijn bord vol te spelen en dan heb je niets aan Plague of Murlocs die 7 mana cost (2x Nerubian) op turn 5. :P Los van het feit dat je én Shaman speelt én die kaart hebt in je deck én in je hand.

Nee dat is een terechte nerf.
Ok, de counter is dus niet effectief...al meer dan een jaar lang. En nu, na al die tijd is een high-roller dus opeens tier 1 en is er een nerf nodig (waarbij de ene kaart uit de nieuwe expansie eigenlijk niets fundamenteel veranderd, het is gewoon een big drop). In andere woorden: een nerf om een probleem te adresseren dat al meer dan een jaar bestaat...maar nooit tier 1 was :?

Is de Doomsayer trouwens geen pre-emptive delay?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb net als iedereen een hekel aan het spelen tegen high-rollers. Prima dat dat soort decks de nek wordt omgedraaid. Maar deze nerf op dit moment vind ik merkwaardig. Kennelijk is het al een tijd lang broken, maar de nerf komt pas als iedereen het gaat spelen en het daardoor, for some reason, tier 1 is.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Is mana cost veranderen het enige wat ze kunnen doen bij Blizzard? Wat een inspiratie-loze nerfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Zarhrezz schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:11:
[...]

Ok, de counter is dus niet effectief...al meer dan een jaar lang. En nu, na al die tijd is een high-roller dus opeens tier 1 en is er een nerf nodig (waarbij de ene kaart uit de nieuwe expansie eigenlijk niets fundamenteel veranderd, het is gewoon een big drop). In andere woorden: een nerf om een probleem te adresseren dat al meer dan een jaar bestaat...maar nooit tier 1 was :?

Is de Doomsayer trouwens geen pre-emptive delay?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb net als iedereen een hekel aan het spelen tegen high-rollers. Prima dat dat soort decks de nek wordt omgedraaid. Maar deze nerf op dit moment vind ik merkwaardig. Kennelijk is het al een tijd lang broken, maar de nerf komt pas als iedereen het gaat spelen en het daardoor, for some reason, tier 1 is.
Tsja hoe lang duurde het voordat Barnes generfed was? Of Naga Sea Witch? Wild is niet interessant voor Blizzard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:04:
[...]

Het is ook al een jaar lang tier 1 of tier 2 trouwens :). Ik heb het deck al sinds release in gebruik.

Maar goed. Wat mij betreft is HS een spel wat niet meer de moeite loont om te spelen. Wild is een clown fiesta van steeds meer overpowered wordende plays en standaard heeft eerst een stuk of 20 balance patches nodig voordat het de moeite waard zal worden. Ik kijk over een tijdje wel weer hoe het er voor staat.

[ Voor 24% gewijzigd door xelfer op 19-04-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Het grootste verschil wat mij opvalt met de huidige staat van Hearthstone en toen het net uit kwam is de card generation. Het is absurd hoeveel kaarten mensen neer kunnen leggen in 1 beurt. Regelmatig 6+ kaarten en aan het eind van hun beurt alsnog met een hand vol kaarten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:35:
Het grootste verschil wat mij opvalt met de huidige staat van Hearthstone en toen het net uit kwam is de card generation. Het is absurd hoeveel kaarten mensen neer kunnen leggen in 1 beurt. Regelmatig 6+ kaarten en aan het eind van hun beurt alsnog met een hand vol kaarten zitten.
Dit is precies de reden dat ik HS niet meer zie zitten. Mijn eerste lange potje HS in tijden resulteerde in mijn tegenstander over het gehele potje 88 kaarten gespeeld had.

Er zijn gewoon teveel kaarten die (random) nieuwe kaarten genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Belachelijke nerfs, quest mage is nog steeds veel te sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Tomski1986 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:08:
Belachelijke nerfs, quest mage is nog steeds veel te sterk.
Ja icm de ene kaart die je hand vol spells geeft is die nerf compleet wack en nutteloos. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 21-04-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Ik vind de nerfs ook niet geweldig, vooral Altruis en Skull zijn nog steeds belachelijke kaarten. Zeker in combinatie.

Maar wat wel goed is om te zien is dat Demon Hunter niet meer zo sterk lijkt te zijn als het was. Op Legend rank is het nu niet meer de beste deck; dat is Rogue. Dat is goed nieuws voor mijn highlander mage/hunter.

Ik denk dat Highlander mage een goede deck gaat blijven voor de gehele expansion omdat het, met goede techs, O-K is tegen aggro en zeer goed tegen control, spell druid en veel andere decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
Ik ben ook benieuwd of de Highlander decks nu de legend ranks gaan domineren. Zelf mis ik voor zowel Highlander Mage alsook Hunter een aantal legendaries en epics maar beiden lijken mij ook leuke decks om te spelen.

Highlander priest lijkt mij ook erg tof maar daar mis ik volgens mij nog 5 legendaries van en dit is mij nu nog even te gortig om te gaan craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Highlander is sowieso wel leuk om te spelen...ik hou wel van de afwisseling tijdens het spelen ervan. Tegen Highlander spelen (en verliezen) vind ik doorgaans ook leuk omdat er gewoon meer variatie in de games zit.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
Nou, dat was gezellig. Net voor de eerste keer toegevoegd door iemand om vervolgens uitgescholden te worden voor 'lucky fag' omdat ik van hem won.

Wat een niveau'tje. Kennelijk wordt een Galakrond Priest Deck (zonder resurrect shit) niet gewaardeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Aiqo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:04:
Nou, dat was gezellig. Net voor de eerste keer toegevoegd door iemand om vervolgens uitgescholden te worden voor 'lucky fag' omdat ik van hem won.

Wat een niveau'tje. Kennelijk wordt een Galakrond Priest Deck (zonder resurrect shit) niet gewaardeerd.
Gewoon negeren, ligt niet aan je deck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
Brangus Glee schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:25:
Ik ben ook benieuwd of de Highlander decks nu de legend ranks gaan domineren. Zelf mis ik voor zowel Highlander Mage alsook Hunter een aantal legendaries en epics maar beiden lijken mij ook leuke decks om te spelen.

Highlander priest lijkt mij ook erg tof maar daar mis ik volgens mij nog 5 legendaries van en dit is mij nu nog even te gortig om te gaan craften.
Zeker overwegen. Ik zou wel goed opletten welke deck sterk blijft. Soms is dat lastig te voorspellen, maar bijvoorbeeld Highlander priest is nu al een vrij matige deck. Ik denk dat Highlander Rogue en in mindere mate mage/hunter sterker zullen blijven. Bovendien is de priest variant ERG duur.

Rogue heb ik ook nog niet gecraft. Ik heb nu Murloc paladin en Dragon hunter erbij gecraft voor de (voor mij belangrijke) aggro/tempo variatie. Highlander is tof, maar games duren me soms te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Het is zo leuk om Priest te spelen. Helaas doen heel veel mensen dat, want ik vind de Priest mirror zo'n beetje de meest saaie matchup in het spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nitai schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:17:
[...]

Idd. Ik ben wel honderden keren toegevoegd door de smorc lords die het niet konden hebben dat ik een 100% anti aggro deck speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb het één keer gehad...aan de FU!!!!! kon ik afleiden dat het verdere verhaal waarschijnlijk niet erg vriendelijk bedoeld was, maar ja, m'n Russisch is nogal slecht dus ik begreep er geen bal van. En voordat ik kon vragen om de Engelse versie was ik alweer unfriended ;w

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
Nitai schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:17:
[...]

Ja, kan er niet wakker van liggen. Vraag mij alleen af wat er in het hoofd van die mensen om gaat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aiqo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:30:
[...]
Vraag mij alleen af wat er in het hoofd van die mensen om gaat 8)7
HS is geen skill based game, wat een hoop mensen frustreert. Sommige mensen reageren daar op door zich af te reageren op de tegenstander.

Don't hate the player, hate the game zou ik zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mosselmossel
xelfer schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:52:
[...]

Hier gaat het mis. Het spel scheldt niet, de speler doet dat. Dus blame de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mosselmossel schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:47:
[...]

Hier gaat het mis. Het spel scheldt niet, de speler doet dat. Dus blame de speler.
Ik heb het over de mensen die schelden. Die moeten het spel haten, niet de speler die ze messagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het ligt aan de mensen, beetje trollen is lekker makkelijk. Dat het aan decks ligt of dat het niet genoeg skillbased is, is je eigen projectie en stokpaardje.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

xelfer schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 11:52:
[...]

HS is geen skill based game, wat een hoop mensen frustreert. Sommige mensen reageren daar op door zich af te reageren op de tegenstander.

HS is zeker wel skill based. Er zit een hoop RNG in, naar mijn mening iets te veel, maar de betere speler wint veel meer dan de slechtere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na aardig wat games (voor mijn doen) op Silver 1 eindelijk Gold 10...wat een verschil ook meteen in decks zeg. Opeens weer leuke lange Highlander vs Highlander midrange / control potjes.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1 ... 36 ... 42 Laatste

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.