Acties:
  • 0 Henk 'm!
mosselmossel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 10:32:
Ik ben een beetje bang voor adventures.

Gaat het dit jaar adventure - expansion - adventure - expansion - adventure -expansion worden? Want op die manier wordt het toch al snel 20+50+20+50+20+50 = 210 euro en dat vind ik behoorlijk wat geld worden. Of is het eenmalig?

Ik ben nu niet zo van zins eigenlijk om de adventure te kopen, met matige kaarten, maar als je ze anders niet kan krijgen is het wel vervelend.
De 700 gold per stage / wing is toch wel te overzien? Ik heb nog nooit echt geld aan een adventure besteed, zaak is te zorgen dat je minimaal 1 stage met gold unlockt, daarna blijft het mogelijk de rest met gold te doen, ook als de adventure al in Wild zit.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:50
Zarhrezz schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:47:
[...]

De 700 gold per stage / wing is toch wel te overzien? Ik heb nog nooit echt geld aan een adventure besteed, zaak is te zorgen dat je minimaal 1 stage met gold unlockt, daarna blijft het mogelijk de rest met gold te doen, ook als de adventure al in Wild zit.
Voor een F2P player is dit wel erg veel.
Normaliter beginnen spenderen die al hun gold bij Expansion launch en moeten ze direct beginnen met sparen voor de volgende.
Als er dan 2800 aan een expansion gespendeerd moet worden en de rest van de planning blijft hetzelfde, dan zijn dit 28 packs minder voor de volgende expansion.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
louzy82 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:54:
[...]

Voor een F2P player is dit wel erg veel.
Normaliter beginnen spenderen die al hun gold bij Expansion launch en moeten ze direct beginnen met sparen voor de volgende.
Als er dan 2800 aan een expansion gespendeerd moet worden en de rest van de planning blijft hetzelfde, dan zijn dit 28 packs minder voor de volgende expansion.
F2P hierzo; en ik kom prima rond met gold. De nieuwe opzet qua quests maakt het zoveel makkelijker om gold te verdienen in Hearthstone.

En daarnaast koop ik gewoon minder packs; van DoD heb ik bij live gang iets van 60 packs gekocht.. ik had een paar legendaries, je kreeg 5 galakronds.. good to go.

Ik had nog 2k gold overgehouden; heb ondertussen de hele adventure vast gekocht met gold en zit nu tegen de 3k gold aan. Volgende week weer een golden epic van rank 5 aantikken met Galakrond warrior en nu vooral wat verschillende speelstijlen uit aan het proberen qua decks.. Galakrond rogue / Highlander rogue.. control warlock.

Nu vooral weer sparen voor de volgende expansion in april, daar ga ik vermoedelijk wel weer extra packs kopen omdat t dan weer rotation is en er veel goede kaarten weg gaan vallen.. Zilliax en Sn1p-sn4p onder andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
louzy82 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:54:
Ja, maar je weet wel precies welke kaarten je gaat krijgen voor die 2800 gold en je kan dus besluiten een deel van dat gold niet daaraan uit te geven. Daarnaast zijn de kaarten uit de adventures doorgaans interessanter dan een groot deel van de kaarten in een expansion, dus het is doorgaans 2800 gold well spend.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icemotion
Zarhrezz schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:58:
[...]

Ja, maar je weet wel precies welke kaarten je gaat krijgen voor die 2800 gold en je kan dus besluiten een deel van dat gold niet daaraan uit te geven. Daarnaast zijn de kaarten uit de adventures doorgaans interessanter dan een groot deel van de kaarten in een expansion, dus het is doorgaans 2800 gold well spend.
Als je gaat kijken naar de breakdown van wat je krijgt aan kaarten:

Als je packs koopt krijg je 28x5 = 140 kaarten.

Bij de adventure krijg je er 66 in totaal. Dus in totaal aantal kaarten krijg je met packs meer.

Met de adventure krijg je echter 4 legendaries, de kans dat je 4 legendaries trekt uit 28 packs is nihil. De droprate van legendaries is ongeveer 1 op de 20 packs. Dus gemiddeld zal je 1 of 2 legendaries uit een dergelijke hoeveelheid packs krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
icemotion schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:56:
F2P hierzo; en ik kom prima rond met gold. De nieuwe opzet qua quests maakt het zoveel makkelijker om gold te verdienen in Hearthstone.
Behalve als je voornamelijk Battlegrounds speelt. Ik vind laatste tijd alleen BG leuk en solo een beetje, dus nieuwe solo unlocken gaat niet meet zomaar. Voor niets gaat de zon op, logisch, maar alleen maar de 10g/3 potjes op BG en geen quests is wel een schril contrast.

(Maar misschien kunnen ze dit niet aanpassen omdat ze weten dat dan de originele modi leeglopen >:) )

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:11:
[...]

Als je gaat kijken naar de breakdown van wat je krijgt aan kaarten:

Als je packs koopt krijg je 28x5 = 140 kaarten.

Bij de adventure krijg je er 66 in totaal. Dus in totaal aantal kaarten krijg je met packs meer.

Met de adventure krijg je echter 4 legendaries, de kans dat je 4 legendaries trekt uit 28 packs is nihil. De droprate van legendaries is ongeveer 1 op de 20 packs. Dus gemiddeld zal je 1 of 2 legendaries uit een dergelijke hoeveelheid packs krijgen.
Ik denk dat het beter is om te kijken naar wat voor kaarten je krijgt...... en die zijn imo niet heel bijzonder. Alle kaarten meer dan 5 mana zijn per definitie niet speelbaar in Wild en in standaard zijn de meeste kaarten boven de 5 mana niet speelbaar.

Op rank 3 in Wild heb ik van de laatste 5 games slechtst 1 keer turn 6 gehaald. Pirate Warrior is de boel aan het domineren met turn 4 lethals op consequente wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:33
Deze kaart snap ik ècht niet. Hij is al mega sterk, maar om hem dan ook nog twinspell te geven. Wie verzint het..

Afbeeldingslocatie: https://media.hearthpwn.com/avatars/430/770/90625.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:06:
Deze kaart snap ik ècht niet. Hij is al mega sterk, maar om hem dan ook nog twinspell te geven. Wie verzint het..

[Afbeelding]
Oh ja...die was er ook nog. Na de nerf nooit meer tegengekomen...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Yup, de nerf op calling was een goede. Nog steeds een supersterke kaart, maar niet langer viable als engine voor een compleet deck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 12:49
2020 en xelfer speelt blijkbaar nog steeds in een aparte region...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-09 22:10
Intussen weer bijna rank 5 met Face Hunter. Het is echt enorm sterk (>80% win ratio)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09 08:55
En ook enorm saai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icemotion
Ik speel vrolijk een mix van Rogue, Druid, Priest en Warlock.. best veel opties in deze meta so far lijkt t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Embiggen druid in Standard lijkt erg sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
icemotion schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:05:
Ik speel vrolijk een mix van Rogue, Druid, Priest en Warlock.. best veel opties in deze meta so far lijkt t.
Ik vermaak me ook prima met verschillende decks

Quest hunter gaat ook wel lekker

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker trololol deze brawl. Pick Shaman. Pick Earth Shock.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Zarhrezz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:46:
Chameleos is nog leuker :p

Dit is mijn standard deck atm, rank 13. Enkel en alleen om tegen Embiggen Druid en aggro te winnen.

### Quest Resurrect PriestV2
# Class: Priest
# Format: Standard
# Year of the Dragon
#
# 1x (1) Activate the Obelisk
# 2x (2) Penance
# 1x (2) Wyrmrest Purifier
# 2x (3) Breath of the Infinite
# 1x (4) Grave Rune
# 2x (4) Mass Dispel
# 2x (4) Psychopomp
# 2x (5) Convincing Infiltrator
# 2x (5) Mass Hysteria
# 2x (5) Sandhoof Waterbearer
# 1x (5) Zilliax
# 1x (6) Coffin Crasher
# 2x (6) Khartut Defender
# 2x (8) Batterhead
# 1x (8) Catrina Muerte
# 2x (9) Mass Resurrection
# 2x (9) Plague of Death
# 1x (9) Zerek's Cloning Gallery
# 1x (10) Hakkar, the Soulflayer
#
AAECAZ/HAgjc9QKggAONggOWigOTmwPdqwPZrAPvsAML1gqXhwOClAOZmwODoAOhoQOvpQPRpQOZqQOfqQPyrAMA
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zarhrezz schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 20:46:
Ik ben voor Doomsayer gegaan met een hunter :p tegenstander kan niks neerleggen en ik mijn hero power spammen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:15:
Ik ben voor Doomsayer gegaan met een hunter :p tegenstander kan niks neerleggen en ik mijn hero power spammen
Je zou het afleggen tegen m'n Earth Shock ;)

Overigens heb ik die gekozen omdat ik had verwacht wat Pogo-Rogues te kunnen farmen voor de 3 special quests...dus ik wou een spell als keuze :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik kan echt totaal niet winnen van Embiggen Druid. Geen idee of jullie hetzelfde hebben? Misschien dat rush/vomit er tegen werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:55:
Ik kan echt totaal niet winnen van Embiggen Druid. Geen idee of jullie hetzelfde hebben? Misschien dat rush/vomit er tegen werkt
Volgens HSreplay, is het zwak tegen Murlock Pally, Zoolock, Quest Priest en Resurrect Priest.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
Nu rank 9 en wat een knip is dit spel zeg.

Ook in 2020 is dit niet het taalgebruik dat op het forum gewenst is.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2020 16:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik blijf me verbazen over een aantal spelers hier dat de afgelopen jaren werkelijk niet anders dan negatief over dit spel post, maar kennelijk toch steeds weer de moeite nemen om boven de rank 15 te klimmen. Om rank 15 te halen moet je toch wel regelmatig spelen en winnen, dat is mij afgelopen jaar geloof ik 1 keer overkomen, doorgaans is het 18-19 aan het eind van de maand.

Voor rank 10 moet je echt een flinke berg spelen...why bother als je het al jaren achtereen geen leuk spel vind?

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:38:
Voor rank 10 moet je echt een flinke berg spelen...why bother als je het al jaren achtereen geen leuk spel vind?
Ik was vorige maand met 28 beurten rank 5.... niet potjes, maar beurten.

Met de rank floors is rank 5 makkelijk te halen. Deranken is een stuk moeilijker.

Rank 5 is ook wel de leukste rank om te zitten. Rank 4 of beter en het wordt smorcstone en rank 6 of slechter en het wordt ook smorcstone. De meeste variatie en casual decks kom ik op rank 5 tegen.

Nu heb ik inmiddels al wel een week of 4 amper meer gespeeld, dus ik weet niets van de huidige meta na de nieuwe adventure...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Zarhrezz schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:38:
Ik blijf me verbazen over een aantal spelers hier dat de afgelopen jaren werkelijk niet anders dan negatief over dit spel post, maar kennelijk toch steeds weer de moeite nemen om boven de rank 15 te klimmen.
Ik snap ook niet waarom ik het doe, het is niet dat de game mij nu veel lol brengt. Toch lichtelijk verslaafd misschien. Als ik nu in Standard kijk waar ik tegen moet; voornamelijk Galakrond Warlock, Quest Hunter of Galakrond Warrior. Het gros negeert wat ik neer leg en gaat gewoon face, en dat werkt blijkbaar erg goed. Ik zie er de lol niet van in en concede maar weer om het volgende potje te proberen of die wel leuk is.

Ik moet echt stoppen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:56:
Ik was vorige maand met 28 beurten rank 5.... niet potjes, maar beurten.
Op welke rank startte je dan? In ieder geval niet op rank 20 als je met 28 beurten weer bij de top 6-7% van de hele HS player base zit.
Met de rank floors is rank 5 makkelijk te halen. Deranken is een stuk moeilijker.

Rank 5 is ook wel de leukste rank om te zitten. Rank 4 of beter en het wordt smorcstone en rank 6 of slechter en het wordt ook smorcstone. De meeste variatie en casual decks kom ik op rank 5 tegen.
Statistisch gezien zit zo'n 6-7% van de player base op rank 5+. Kennelijk is die rank voor het overgrote deel van de spelers dus niet zo makkelijk te behalen. Een groot deel van de spelers speelt ook niet meer dan average 1 game per dag (1 game per bounty per dag, elke 3 dagen 3 games voor maximum efficiency). Met average 1 game per dag is een maand te kort om van rank 10 naar rank 5 te klimmen (zelfs bij een 100% win rate).

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:06:
[...]

Op welke rank startte je dan? In ieder geval niet op rank 20 als je met 28 beurten weer bij de top 6-7% van de hele HS player base zit.
Volgens mij op rank 7 met 4 sterren. Ik was rank 2 geworden het seizoen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Ik zit ook alweer boven de rank 5. Als je daar eenmaal zit en je houdt dat vol dan is dat heel goed te doen.

En je merkt IMO ook dat het aantal spelers op die ranks vaker en meer speelt; ik heb nu al een flinke tijd geen Wild gespeeld en zal dan ook wel weer een stuk in rank gezakt zijn.. in de meeste gevallen dat dat gebeurd en ik ga weer in Wild spelen dan ben ik binnen een paar dagen weer boven rank 10.

Boven rank 10 kom ik niet zozeer andere decks tegen, maar vooral minder geoefende spelers die niet de optimale plays maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Top bug dit. 4 mana over maar ik mag niks van mijn hand spelen :? zo het verplichte potje tavern brawl verloren

Nevermind, je mag maar 2 kaarten spelen deze brawl. Overheen gelezen.

bug

[ Voor 16% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 14-02-2020 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:30:
Ik zit ook alweer boven de rank 5. Als je daar eenmaal zit en je houdt dat vol dan is dat heel goed te doen.
Ik had dit seizoen 4 potjes nodig om rank 5 te worden in standaard :). Ik had nog een lopende winstreak en met 4 wins voor 8 sterren in totaal was ik weer rank 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-10 21:41
xelfer schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:56:
[...]

Nu heb ik inmiddels al wel een week of 4 amper meer gespeeld, dus ik weet niets van de huidige meta na de nieuwe adventure...
Eens, de reden hiervoor is ook dat de mensen die zo hoog mogelijk willen eindigen maar niet voor Legend willen pushen zich ook wat "veiliger" voelen en daardoor ook meer eigen creaties gaan proberen. Ik hang er zelf ook rond nu. Ben wel aan het denken om één keer wat meer tijd te investeren en de push naar Legend eindelijk een keer te maken. Denk alleen dat dat volgende maand wordt.

Gisteren is de Hearthstone Summit 2020 begonnen. Veel streamers en spelers zijn erg lovend over de plannen voor 2020. Ik zag al weer BG screenshots voorbij komen op de twitter van Kibler en Trump, hoop eigenlijk dat ze meer focus leggen eerst op de main game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Die draws soms :') ik heb 6 deathrattle kaarten in mijn priest deck en na de eerste 16 kaarten heb ik er nog precies 0 gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:07:
Die draws soms :') ik heb 6 deathrattle kaarten in mijn priest deck en na de eerste 16 kaarten heb ik er nog precies 0 gepakt.
Tja...20% van je deck is Deathrattle, je hebt 53% van je deck gepakt...wat is de kans dat er geen Deathrattle bij zit? Leuk stukje statistiek en waarschijnlijk is die kans hoger dan je op gevoel denk :S

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Zarhrezz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Tja...20% van je deck is Deathrattle, je hebt 53% van je deck gepakt...wat is de kans dat er geen Deathrattle bij zit? Leuk stukje statistiek en waarschijnlijk is die kans hoger dan je op gevoel denk :S
Inderdaad
en zelfs na die 16 kaarten is de kans nog 57% dat je een niet-deathrattle kaart pakt.

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Zarhrezz schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:26:
[...]

Kans is vrij laag dat je na 16 kaarten nog geen deathrattle hebt.
Zie: https://dotesports.com/he...ers-behind-mulligan-29931

Met 6 deathrattles, incl een mulligan heb je zo'n beetje 75% dat je op turn 1 al een deathrattle hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sypheron schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:10:
[...]
Ben wel aan het denken om één keer wat meer tijd te investeren en de push naar Legend eindelijk een keer te maken. Denk alleen dat dat volgende maand wordt.
Ik kan zelf HS moeilijk serieus nemen als competitief spel, dus iets als Legend grinden trekt mij helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Xanthian schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:41:
Kans is vrij laag dat je na 16 kaarten nog geen deathrattle hebt.
Zie: https://dotesports.com/he...ers-behind-mulligan-29931

Met 6 deathrattles, incl een mulligan heb je zo'n beetje 75% dat je op turn 1 al een deathrattle hebt.
50% kans dat alle Deathrattle in de onderste helft van je deck zit :+ (het is zo, of niet)

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-10 18:16
Hey allemaal,

Ben net 2 weekjes aan het spelen en bevalt tot nu toe prima. Ben met een Warlock aan het spelen maar merk dat in de hogere regionen (zo rond de 30) de win rate toch omlaag gaat. Ik probeer mijn dek er op te richting om zo veel mogelijk kaarten te pakken maar heb moeite met balans tussen kaarten drawen en goede minions neerzetten. Hebben jullie nog tips qua kaarten die in het deck moeten?

Moet dan wel wat dust zien te krijgen want de goede kaarten kom ik helaas niet aan.

Als iemand een keer wil spelen: Aiqo#2425 is mijn battletag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-10 19:52
@Aiqo kijk eens op www.hearthpwn.com staan allemaal decks vaak met uitleg

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Aiqo schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:42:
Hey allemaal,

Ben net 2 weekjes aan het spelen en bevalt tot nu toe prima. Ben met een Warlock aan het spelen maar merk dat in de hogere regionen (zo rond de 30) de win rate toch omlaag gaat. Ik probeer mijn dek er op te richting om zo veel mogelijk kaarten te pakken maar heb moeite met balans tussen kaarten drawen en goede minions neerzetten. Hebben jullie nog tips qua kaarten die in het deck moeten?

Moet dan wel wat dust zien te krijgen want de goede kaarten kom ik helaas niet aan.

Als iemand een keer wil spelen: Aiqo#2425 is mijn battletag.
Als je net 2 weken speelt zul je inderdaad nog niet veel kaarten en of dust hebben.

Wat je in ieder geval wil doen is het levelen van 1 hero naar level 20. Bijvoorbeeld Warlock. Zodra je dat hebt gedaan kan je iedere week Tavern brawl spelen, dit is over het algemeen vrij toegankelijk en levert je al snel 1 classic pack per week op om je collectie mee aan te gaan vullen.

Een van de sterkte types decks van Warlock zijn zogenaamde Zoo decks. Vol met goedkope minions en kaarten die daarvan profiteren; de Warlock variant van Galakrond (die je als het goed is wel hebt gekregen) speelt daar ook op in.

Kaarten die altijd veel in zoo zitten:

Flame Imp
Voidwalker
Knife juggler

en je Galakrond package:
Galakrond
Fiendish rites
Shield of galakrond
Dragonblight cultist
Devoted maniac

En dan aanvullen met bijvoorbeeld lackeys, abusive sergeant, dire wolf alpha

Je gaat dan vooral veel minions spelen en je hero power gebruiken om kaarten te rapen zodra je hand leeg begint te raken.

Maar zorg er in ieder geval voor dat je Tavern brawls kan spelen zodat je iedere week een pack kan openen. En investeer nu nog niet teveel dust, over enkele maanden komt er een rotatie aan van het 'standard' jaar. Veel kaarten die nu populair zijn kan je dan niet meer spelen in standard. Nog wel in Wild, maar Wild zou ik niet aanraden voor een beginnende speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
icemotion schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:24:
[...]

Als je net 2 weken speelt zul je inderdaad nog niet veel kaarten en of dust hebben.

Wat je in ieder geval wil doen is het levelen van 1 hero naar level 20. Bijvoorbeeld Warlock. Zodra je dat hebt gedaan kan je iedere week Tavern brawl spelen, dit is over het algemeen vrij toegankelijk en levert je al snel 1 classic pack per week op om je collectie mee aan te gaan vullen.

Een van de sterkte types decks van Warlock zijn zogenaamde Zoo decks. Vol met goedkope minions en kaarten die daarvan profiteren; de Warlock variant van Galakrond (die je als het goed is wel hebt gekregen) speelt daar ook op in.

Flame Imp
Voidwalker
Knife juggler

en je Galakrond package:
Galakrond
Fiendish rites
Shield of galakrond
Dragonblight cultist
Devoted maniac

Je gaat dan vooral veel minions spelen en je hero power gebruiken om kaarten te rapen zodra je hand leeg begint te raken.

Maar zorg er in ieder geval voor dat je Tavern brawls kan spelen zodat je iedere week een pack kan openen. En investeer nu nog niet teveel dust, over enkele maanden komt er een rotatie aan van het 'standard' jaar. Veel kaarten die nu populair zijn kan je dan niet meer spelen in standard. Nog wel in Wild, maar Wild zou ik niet aanraden voor een beginnende speler.
+1
Zoo is cheap, niet al te moeilijk te spelen en je kunt er een heel eind mee komen op de ranks.
Begin met een budget variant en bouw waar nodig uit.

Deze bijvoorbeeld

Zoals iemand anders ook al zei, check bijv. Hearthpwn waar mensen vaak decks delen + een uitleg over hoe het deck te spelen. Dat lezen helpt je het spel beter te begrijpen.

Zo kun je ook streamers kijken. Ik doe dat zelf vrij weinig maar voor een beginnende speler is het wel goed denk ik.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:44
Niemand speelt BG hier?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:46
zeker wel :) beter dan ranked op het moment :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
Mijn eerste indruk die ik op YT zag vond ik nix maar toch een dikke maand geleden toch maar eens geprobeerd en sindsdien enige modus die ik nog speel. Toch vermakelijk, al is het nog in beta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
icemotion schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:24:
[...]

Flame Imp
Voidwalker
Knife juggler

en je Galakrond package:
Galakrond
Fiendish rites
Shield of galakrond
Dragonblight cultist
Devoted maniac

Thanks! Heb met een vergelijkbare opzet de eerste paar levels gespeeld maar had het vaak lastig tegen mages. Rotatie had ik nog niet naar gekeken, goed dat je het zegt!

Heb mijn deck opzet wat veranderd en speel met wat dragons die niet door spells beinvloed kunnen worden, al klopt dat niet helemaal want met AoE spells worden ze nog steeds gepakt.

Merk nu alleen dat ik constant verlies tegen Hunters. Zeer vervelend spelen met Leper gnome secret en de Kobold met deathrattle die 3 damage doet tegen mijn hero. Zit inmiddels op level 20 en merk dat iedereen toch wel erg goede decks heeft met goede combo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:47
Een van de goedkoopste decks die je kunt maken die een end gaan is Galakrond warrior, en dat toxic hunter deck idd.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Tomski1986 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:43:
Nu rank 9 en wat een [mbr] knip[/] is dit spel zeg.

[mbr] Ook in 2020 is dit niet het taalgebruik dat op het forum gewenst is. [/]
Door de zakelijke censuur mis ik de clue in deze post ... Blij met deze rank of juist niet? Wat een grind is dit, ben na paar uren wel afgehaakt :P

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cyberamp schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 20:57:
Door de zakelijke censuur mis ik de clue in deze post ... Blij met deze rank of juist niet? Wat een grind is dit, ben na paar uren wel afgehaakt :P
Tomski die blij over HS post? Da's de afgelopen jaren niet voorgekomen zover ik weet.

<GOT> Zarhrezz#2885

• Piet_Piraat7
Er is blijkbaar een nieuw minion type in Battlegrounds: dragons :) dat is wel tof. Gelukkig wat meer te kiezen naast Beasts, Murlocs, Mechs en Demons.

Ook een fijne update:

Speeding up animations from 0.8s > 0.2s across all game modes for Overkill, Lifesteal, Poisonous, Inspire, and cards that reference "Whenever" and "After" in their text, outside of some special cases.

Ik had vaak best wat Lifesteal minions, die animatie mocht idd sneller.

[ Voor 50% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 27-02-2020 16:06 ]

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Wel interessant:

① 18.5k+ wild legend in CN now.
② You lose rank when you win at this mmr, because other people hit legend during your game time.

Hearthstone Census till Feb.27 15:10 (GMT+8)
CN Standard Legend:13563
CN Wild Legend:18342
NA Wild Legend:448
EU Wild Legend:756
Asia Wild Legend:286

https://twitter.com/glorm.../1233011808228691971?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Het verschil van hero powers in battlegrounds is wel raar. De ene heeft "alle mechs +1 attack", de ander heeft "alle minions +3 attack". Hoe kom je er op bij het ontwerpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Dat die +3 buff ook voor tegenstander geldt noem je voor het gemak niet? Dat maakt toch een verschil, al is die hero power zeker een groter voordeel dan nadeel.

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Ik speel elke dag maar niet zo veel, gedurende afgelopen seizoen was ik bij rank 9 aanbeland zonder al te veel moeite maar daar bleef ik even steken.

Afgelopen vrijdag zat het ineens wel lekker mee en heb ik met Dragon hunter voor het eerst de 'grind' naar 'Dad legend' volbracht.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
Kan iemand mij als vriend toevoegen, wil graag de daily quests waarmee je met een vriend moet spelen doen.
Battletag is Aiqo#2425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:36
Aiqo schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:24:
Kan iemand mij als vriend toevoegen, wil graag de daily quests waarmee je met een vriend moet spelen doen.
Battletag is Aiqo#2425
Ik heb je net een request gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
Ik ben al een paar vervelende combinaties tegengekomen maar nu net een Priest met Psychopomp (summon a friendly minion that died and give it reborn) + Convincing Infiltrator (taunt + deathrattle: destroy random enemy) + Karthut defender en dan wat mass resurrection. Daarnaast nog een kaart waarmee minions die dood gingen als 1-cost in zijn deck kwamen.

Daar viel gewoon niet doorheen te komen. Heb nu ook enkele keren wat decks tegengehad waar het eigenlijk geen zin heeft om tegen te spelen, idem tegen een Shaman Galakrond. De hele tijd 2/1 rush minions tegen.

Speel zelf een Mage deck met veel draken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn inderdaad decks die, als ze gaan lopen, vrijwel niet door te komen zijn tenzij je specifieke counters in je deck hebt. Tegen rez Priest zijn bv. Polymorph (Mage) en soortgelijke polymorph spells effectief omdat je daarmee de Convincing Infiltrator niet dood maakt (dus kan niet ressurected worden) maar wel kwijt bent.

De Shaman rush is weer makkelijk te stoppen met spells die op enemies / all minions 1 damage doen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Zijn er mensen Legend geworden met decks buiten de meta rankings? Zoals bijvoorbeeld een wild Priest deck? Ik ben de quest Mages helemaal zat.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
Zarhrezz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:04:
Er zijn inderdaad decks die, als ze gaan lopen, vrijwel niet door te komen zijn tenzij je specifieke counters in je deck hebt. Tegen rez Priest zijn bv. Polymorph (Mage) en soortgelijke polymorph spells effectief omdat je daarmee de Convincing Infiltrator niet dood maakt (dus kan niet ressurected worden) maar wel kwijt bent.

De Shaman rush is weer makkelijk te stoppen met spells die op enemies / all minions 1 damage doen.
Ik was zo slim om geen molyporph te hebben, heb ik erna gelijk erbij gedaan :D

Ben eigenlijk na ieder gevecht mijn deck aan het tweaken maar heb dringend wat dust nodig om een paar legendaries er in te kunnen. Daarom dat ik nu ook naar mage ben overgestapt omdat ik met single player daar een paar goede kaarten gekregen heb

[ Voor 0% gewijzigd door Aiqo op 14-03-2020 19:39 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Mighty schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:07:
Zijn er mensen Legend geworden met decks buiten de meta rankings? Zoals bijvoorbeeld een wild Priest deck? Ik ben de quest Mages helemaal zat.
2,5 week geleden nog, met Evolve Shaman en Cube Lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Mighty schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:07:
Ja, vorige maand met een eigen warlock deck (anti-mage) voor de eerste keer legend gegaan. Had er net geen 60% win rate mee.
Deze maand ook telkens ik speel win ik quasi 3/1. heb 65% WR momenteel.

Er zijn meer dan genoeg andere decks dan wild priest (wat ik zelf niet heel vaak tegenkom) of secret mage.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
Hoe doen jullie het in Battlegrounds? Ik merk dat het bij mij heel wisselend is, heb kennelijk enorm pech met de selectie. Als ik voor Murlocs ga vind ik er na ronde 2 geen meer maar mocht ik van het begin af aan voor Dragons ga heb ik kennelijk hetzelfde. Om moedeloos van te worden.

Hebben jullie nog tips en tricks? Snel naar hogere Tier of juist niet als er goede minions beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:09

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik kijk nog wel eens Kripparrian, die legt nog wel eens goede strategien uit: YouTube: Kripparrian

Check ook wat je tegenstanders doen, er zijn maar beperkt aantal dezelfde beschikbaar per tier. Dus als je Murloc gaat, maar andere ook, dan pakken zij die voor je weg.

Per Hero verschilt het ook of je langer blijft hangen, of sneller moet levellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:27
Ik moet zeggen dat ik stiekem weer af een toe een potje speel door die battlegrounds. Erg leuk. Ik zit nu op twee accounts op 6k+ qua rating.

Mijn tip is om niet te kiezen maar te spelen met wat je aangeboden krijgt. Als je achter ligt kan je beter wat langer op 3 blijven en cobalts zoeken, dan haal je top 3 nog. Als je voor ligt kan je sneller naar tier 5 en dan een build bouwen rond de build defining kaart die je krijgt, bv Brann, Baron, Goldrinn. Murlocs zijn het beste maar ook hit and miss. Je hebt die alleen op de hoogste ranks nodig om de eerste plaats te halen. Op lagere ranks kan je met veel stabielere decks winnen. Mech/menagerie doet het erg goed na de dragon patch.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Yep. Je kan wel op voorhand gaan kiezen: oh, ik ga lekker mechs spelen of oh, we gaan murlocjes pakken maar wat je pakt wordt gedicteerd wat er in de tavern verschijnt, zeker early-mid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
Chief schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:38:
Yep. Je kan wel op voorhand gaan kiezen: oh, ik ga lekker mechs spelen of oh, we gaan murlocjes pakken maar wat je pakt wordt gedicteerd wat er in de tavern verschijnt, zeker early-mid.
Klopt wat je zegt, ik bedoelde meer dat als ik eenmaal in de 1ste ronde gekozen heb al vaak in de 2de ronde noodgedwongen een andere minion moet pakken en vervolgens in de derde ronde weer. Dat krijg ik erna vaak niet meer goedgetrokken.

Heb ook het idee dat mijn PC langzaam is en daardoor te laat ben voor de minions. Zie vaak als ik uit een battle kom dat andere spelers dan al de tavern tier geupgrade hebben, dan ben ik nog aan het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik vermaak mij ook wel met Battlegrounds. Nieuwe expansion wordt vandaag aangekondigd. Heb nog zo'n 6000 gold over (niks meer uitgegeven sinds vorige expansion). Ik wissel Battleground wel af met TFT van League of Legends. Zelfde principe maar iets meer diepgang en daardoor wat interessanter vind ik zelf.

ik zag wat info over de komende expansion maar of het klopt weet ik niet.

spoiler:
Theme is Ashes of outland

Demon Hunter is being added as a class. Good card draw, no card generation, no hard removal and weak vs it. Hero power is 1 mana give your hero +1 attack. will get outcast keyword

Priest's Classic/Basic Set is getting completely revamped with Prophet Velen getting HoF'd. New priest non-rotating set will focus on control.

All classses will get a Prime Legendary which when it dies, will shuffle a stronger version into your deck. Warrior gets Kargath, and Shaman gets Vashj.

[ Voor 50% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 17-03-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
De nieuwe uitbreiding klinkt goed, alleen jammer dat het nieuwe keyword alleen voor de Demon Hunter class is.

De Tavern Pass verbaast mij niks, was mij al aan het bedenken dat ze aan BG helemaal niks verdienen dus in dat opzicht is het wel logisch.

Aanpassingen voor Priest ben ik niet blij mee, vind die nou al te overpowered en te gemakkelijk minions vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Aiqo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:12:
[...]

Klopt wat je zegt, ik bedoelde meer dat als ik eenmaal in de 1ste ronde gekozen heb al vaak in de 2de ronde noodgedwongen een andere minion moet pakken en vervolgens in de derde ronde weer. Dat krijg ik erna vaak niet meer goedgetrokken.
Nee hoor. Als jij de de eerste 3 rondes de beste menagerie pakt, doe je het al direct beter dan de paar lui die vanaf beurt 1 al forceert.

Dit geldt niet voor alle rankings, maar op hogere rankings had je dit al nooit gezegd. :+
majoh schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:23:
Per Hero verschilt het ook of je langer blijft hangen, of sneller moet levellen.
Sinds de dragon release is sneller levellen wel vaker de goede keuze dan vroeger. Blijven hangen is echt enorm januari. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 17-03-2020 21:32 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 12:12
Interessant, die Demon Hunter class, alleen lijkt het al een beetje op mijn bestaande Gonk druid en Galakrond warrior decks. Vreemd om eerst die mechanics in andere classes te stoppen en het dan de nieuwe class identity te maken.

Beste nieuws was duplicate bescherming voor alles! Je krijgt al zo weinig epics en op wonderbaarlijke wijze krijg je dan toch een derde epic die je al hebt. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
108rogar schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 00:13:
Interessant, die Demon Hunter class, alleen lijkt het al een beetje op mijn bestaande Gonk druid en Galakrond warrior decks. Vreemd om eerst die mechanics in andere classes te stoppen en het dan de nieuwe class identity te maken.

Beste nieuws was duplicate bescherming voor alles! Je krijgt al zo weinig epics en op wonderbaarlijke wijze krijg je dan toch een derde epic die je al hebt. :S
Of het was gewoon een goede manier om te testen of een soortgelijke mechanic een beetje zou werken?

Net zoals we voordat Echo bestond al een kaart hadden die ook vaker in een beurt gecast kon worden. En de nieuwe Prime legendaries heel erg lijken op White eyes uit Gadgetzan.

Voor mij is het beste nieuws de reworking van ranked en de rewards die je eruit krijgt. De golden kaarten kregen toch meestal de dust-hamer.

Als ik diamond 5 even gelijk stel aan rank 5 nu dan krijg je 4 packs, 7 rares en een random epic aan het einde van de maand. Tegenover 3 golden kaarten waarvan 1 epic.

Daarnaast gaat matchmaking op basis van MMR ipv rank wat ook alleen maar voordelen heeft voor een groot deel van de playerbase.

De verandering in packs qua openen van kaarten is ook een fijne toevoeging en staat op nummer 2.

En dan de kaarten die naar de hall of fame gaan;
- Leeroy
- Mountain giant
- Acolyte of pain
- Spellbreaker
- Mind control tech

Spellbreaker en Acolyte ga ik nog wel missen, maar het is ook goed dat ze gaan omdat ze in bepaalde decks bijna auto-includes waren.

En dan die priest overhaul! Een duidelijke move naar control. Meer focus op minion removal en het buffen van eigen minions. Veel minder op combo gericht. Alle manieren om face damage te doen met priest uit de classic set gaan eruit of zijn aangepast. Divine spirit is weg waardoor OTKs met inner fire veel moeilijker worden. Northshire is weg en power word shield raapt ook geen kaart meer. Persoonlijk; ik vind het tof!

Komende weken gaan we de eerste effecten al merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
Voutloos schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 21:29:
[...]
Nee hoor. Als jij de de eerste 3 rondes de beste menagerie pakt, doe je het al direct beter dan de paar lui die vanaf beurt 1 al forceert.

Dit geldt niet voor alle rankings, maar op hogere rankings had je dit al nooit gezegd. :+
Ik sta nog circa 50 potjes op 4061 ranking, dus idd geen hoge ranking :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Een enorm nadeel van Battlegrounds vind ik het ontbreken van silence en poison bij de meeste type units. Volgens mij hebben alleen beasts en murlocs poison? Ik zit nu in een potje waar iemand een 56/56 taunt minion heeft, dat is gewoon gg.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 18-03-2020 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goede rotation zo te zien, alleen Spellbreaker vind ik twijfelsachtig. Neutral Silence is toch iets dat altijd in de toolbox moet zitten om bepaalde broken meta's te kunnen counteren, net zo als bv. weapon destroyers.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
Zarhrezz schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:36:
Goede rotation zo te zien, alleen Spellbreaker vind ik twijfelsachtig. Neutral Silence is toch iets dat altijd in de toolbox moet zitten om bepaalde broken meta's te kunnen counteren, net zo als bv. weapon destroyers.
Die Spellbreaker begrijp ik ook niet. Dan heb je volgens mij alleen nog de Ironbeak Owl over en die heb ik nog nooit gespeeld zien worden.

Dat ze Untapped Potential (Ossirian Tear) maar hadden aangepakt. Zodra die gespeeld wordt (vaak bij beurt 4 al gereed) zijn Druids (in ieder geval voor mij) onverslaanbaar. Zou echt niet weten hoe ik daar tegenop moet boksen. Tot op zekere hoogte gaat het maar dan komen ze met die Choose One kaart waarmee ze een 6 health taunt minion krijgen en 12 health herstellen. Niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Aiqo schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 19:39:
[...]
Die Spellbreaker begrijp ik ook niet. Dan heb je volgens mij alleen nog de Ironbeak Owl over en die heb ik nog nooit gespeeld zien worden.
Correctie, voor 3 mana heb je hem nog nooit gezien. Toen Ironbeak 2 mana was, zat ie duidelijk bij de meest gespeelde kaarten..

Even gezocht en holy shit het is al 4 jaar terug dat de cost van Owl veranderd is. :o

Edit: O, ik lees nu pas over Tavern Pass.
Totaal niet verrast door prijs, maar 4 ipv 2 heroes is echt heel duidelijk een pay to win optie. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Voutloos op 18-03-2020 20:59 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Op de stream zeiden ze dat weghalen van Spellbreaker zorgt dat er ruimte komt voor class-specifeke silence effects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:56:
Een enorm nadeel van Battlegrounds vind ik het ontbreken van silence en poison bij de meeste type units. Volgens mij hebben alleen beasts en murlocs poison? Ik zit nu in een potje waar iemand een 56/56 taunt minion heeft, dat is gewoon gg.
Murloc pivot :D Altijd geinig maar niet altijd mogelijk. 56/56 late game is niet supergroot. Mijn grootste was een 12/332 battlemaster :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
neeeeeeeee
Het is nu officieel dat Whizbang zal rotaten en niet naar de classic set zal gaan.

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Chief schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 01:04:
[...]
Mijn grootste was een 12/332 battlemaster :D
Het is leuk als zoiets kan (en hele hoge end game minions lukken ook best vaak), maar het is vervelend als je er geen counter voor hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
louzy82 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 07:28:
neeeeeeeee
Het is nu officieel dat Whizbang zal rotaten en niet naar de classic set zal gaan.
Het gaat aan het eind van de dag om geld verdienen he....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xelfer schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 08:42:
Het gaat aan het eind van de dag om geld verdienen he....
Het concept is leuk, maar het is een kaart (net als Zeprys en Rexxar-of-the-dead) die set na set maintenance vereisen...deze en de cloak vooral, omdat er per class een deck voor gemaakt moet worden. Dat ze daar op een gegeven moment mee stoppen snap ik wel een beetje.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
Nou, als je het een beetje goed opzet zou Whizbang omhangen naar de nieuwste prebuilt decklists weinig tot geen werk moeten kosten. Tenzij ze van plan zijn om helemaal te stoppen met die prebuilt decks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Nieuwe reveal. Demon hunter legendary

Kayn Sunfury

4 mana
3/5
Charge + all friendly attacks ignore taunt.

'Kaynt taunt this'

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!
108rogar schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:06:
Nou, als je het een beetje goed opzet zou Whizbang omhangen naar de nieuwste prebuilt decklists weinig tot geen werk moeten kosten. Tenzij ze van plan zijn om helemaal te stoppen met die prebuilt decks.
Ze willen niet dat je met 1 kaart tot in het einde der tijden gratis met random prebuilt decks kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
louzy82 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 22:40:
Nieuwe reveal. Demon hunter legendary

Kayn Sunfury

4 mana
3/5
Charge + all friendly attacks ignore taunt.

'Kaynt taunt this'
Hunter heeft zoveel coole mechanics, maar Bliz blijft maar face-is-the-place pushen ;( Ik snap dat Hunter niet voor control bedoeld is, maar midrange moet toch mogelijk zijn? Secret Hunter, Spell Hunter, Highlander....allemaal heel leuk, maar kennelijk niet face genoeg, dus krijgen we dit weer |:(

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brangus Glee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:36
Het is een beetje verwarrend maar die kaart is voor de nieuwe class demon hunteren dus niet voor hunter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brangus Glee schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 12:09:
Het is een beetje verwarrend maar die kaart is voor de nieuwe class demon hunteren dus niet voor hunter.
Ah...nu zie ik het. Gelukkig dan...denk ik. Een tweede face-is-the-place class kan ik op zich wel zonder.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
Ik kwam een interessant stukje tegen in een developer Q&A
A: There's a caveat here: once you receive a card, you'll have it marked for "collected" purposes. So if you disenchant a card you've received, it's still considered "owned." So you can't exploit the refund system that way. There's a great benefit to this though: If you don't like a particular card or class, you can disenchant them and not have to worry about getting them in future packs.

Q: And how long is the card will be marked "collected"? For example, I've opened an epic I don't want so I dust it right away. But if I already collected other epics I would like to have them all again.
A: Forever. Once you've collected a card, you've collected it.
Dat zou dus betekenen dat we eindelijk wel useless legendaries kunnen disenchanten zonder bang te zijn deze in een nieuwe pack te openen! _/-\o_ (tot je alle legendaries hebt van een set uiteraard)

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar weet iemand wat er gebeurt als je dormant minions summonen uit je deck? Zijn ze dan ook dormant of gelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
louzy82 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:46:
Ik kwam een interessant stukje tegen in een developer Q&A

[...]

Dat zou dus betekenen dat we eindelijk wel useless legendaries kunnen disenchanten zonder bang te zijn deze in een nieuwe pack te openen! _/-\o_ (tot je alle legendaries hebt van een set uiteraard)
Ik lees het zo dat als je eenmaal een kaart hebt dat je die nooit meer krijgt, ook als je alle andere kaarten hebt. Maar dat zou weer niet logisch zijn want gezien je met disenchanten minder dust krijgt zul je op die manier nooit meer alle kaarten krijgen.

Of is er nog een ander stuk uit de Q&A waarin dit duidelijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Aiqo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:09:
[...]

Ik lees het zo dat als je eenmaal een kaart hebt dat je die nooit meer krijgt, ook als je alle andere kaarten hebt. Maar dat zou weer niet logisch zijn want gezien je met disenchanten minder dust krijgt zul je op die manier nooit meer alle kaarten krijgen.

Of is er nog een ander stuk uit de Q&A waarin dit duidelijk wordt.
Nee dat is uiteraard niet het geval

Anders zou je als je alle kaarten van een set hebt geen packs meer kunnen openen

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icemotion
Nitai schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:57:
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar weet iemand wat er gebeurt als je dormant minions summonen uit je deck? Zijn ze dan ook dormant of gelijk te gebruiken.
Als ik kijk naar het gedrag van the Darkness uit evolve effecten en dergelijke dan beginnen ze gewoon dormant; het is geen battlecry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

icemotion schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Als ik kijk naar het gedrag van the Darkness uit evolve effecten en dergelijke dan beginnen ze gewoon dormant; het is geen battlecry.
Ja dat dacht ik ook, maar staat er expliciet 'starts dormant' en is het geen dormant minion maak ik uit deze post met de evolve insteek:
https://outof.cards/heart...moned-in-ashes-of-outland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Met die nieuwe hunter legendaries kun je nu al aan zien komen dat face hunter nog veel meer voor gaat komen. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiqo
louzy82 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Nee dat is uiteraard niet het geval

Anders zou je als je alle kaarten van een set hebt geen packs meer kunnen openen
Ja, dat zou mij ook niet logisch lijken maar als ik onderstaande lees haal ik dat er wel letterlijk uit.
A: There's a caveat here: once you receive a card, you'll have it marked for "collected" purposes. So if you disenchant a card you've received, it's still considered "owned." So you can't exploit the refund system that way. There's a great benefit to this though: If you don't like a particular card or class, you can disenchant them and not have to worry about getting them in future packs.

Q: And how long is the card will be marked "collected"? For example, I've opened an epic I don't want so I dust it right away. But if I already collected other epics I would like to have them all again.
A: Forever. Once you've collected a card, you've collected it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
Aiqo schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Ja, dat zou mij ook niet logisch lijken maar als ik onderstaande lees haal ik dat er wel letterlijk uit.

[...]
Ze leggen daar niet de nieuwe no duplicate regel geheel uit maar ze geven antwoord op een vraag of je zo het systeem kunt cheaten.

Ze hadden er wellicht wel bij moeten zetten 'unless you have the whole expansion set completed' of iets dergelijks

Louzy#2475

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icemotion
louzy82 schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:08:
[...]

Ze leggen daar niet de nieuwe no duplicate regel geheel uit maar ze geven antwoord op een vraag of je zo het systeem kunt cheaten.

Ze hadden er wellicht wel bij moeten zetten 'unless you have the whole expansion set completed' of iets dergelijks
Hier de aankondiging uit het artikel:
Once this change goes live, you will no longer receive more than two copies of any Common, Rare, or Epic until you have owned two copies of all cards of that rarity in a set. Crafting a card counts towards acquiring it, and any cards you acquire and later disenchant (whether golden or non-golden) count as well. This means that if you get a card that you don’t want, you can disenchant it and you will not receive it again until you have all cards of that rarity from that set. This change does not affect the overall distribution of rarities in card packs.
You can disenchant it and not receive it again until you have all cards of that rarity

En waar het over gaat in die Q&A; het misbruiken van het Refund systeem bij nerfs.

Wat ze hiermee voorkomen is dat je de hele set compleet kan hebben om vervolgens bij een Nerf packs te kunnen kopen met gegarandeerd de generfde kaart in die pack, omdat dat de enige kaart is van een rarity die je mist. Voor het systeem heb je namelijk nog wel de set compleet.

En als je alle kaarten van een rarity hebt dan krijg je gewoon random kaarten van die rarity uit een pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Best eerlijk toch? En als het sparen van kaarten echt je enige top turbo mega prioriteit is, ben je een sufferd als je disenchant. :)

{signature}

Pagina: 1 ... 34 ... 42 Laatste

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.