xelfer schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:24:
[...]
Op Pirate Warrior en misschien Galakrond Warrior na zijn dat allemaal tier 2 decks toch? Ik heb nog geen Highlander Rogue, Highlander Mage of Dragon Handlock gezien in meer dan 100 games....
Handlock en Highlander mage zijn tier 3.
Face hunter, zoolock, deathrattle rogue zijn allemaal tier 2.
Galakrond warrior en Pirate warrior zijn de enige tier 1 decks volgens Vicious syndicate. Top of tier 2; quest priest.
Heb zelf vandaag net weer rank 5 gehaald. Voornamelijk met Galakrond warrior, daar verlies ik eigenlijk alleen mee tegen aggro met een godhand. (en dan alleen Pirate Warrior en zoolock. Face hunter maakt geen kans)
En quest priest is een tricky matchup; je moet mazzel hebben met hun taunts (maar waar je in andere potten leeroy vaak als finisher gebruikt is het bij quest priest zaak om leeroy vroeg te spelen zodat hun ress pool verneukt is)
Ik kan zelf totaal geen aggro spelen, dus quest priest en galakrond zijn voor mij de meest succesvolle decks.
Wat ik behalve die twee decks het meest zie zijn pirate warrior, zoolock en highlander of tempo rogue waarbij ik de highlander variant vaker zie (en ook beter is tegen Galakrond warrior omdat wish for a perfect card bestaat.
De rest bestaat uit incidentele potten tegen Handlock (al zie ik die vaker deze week, ik gok dat mensen aan het oefenen zijn met t deck omdat ze nerfs verwachten), Galakrond shaman en token druid.
(maar das allemaal puur persoonlijke ervaring en geen statistische data om iets uit te concluderen)