Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Big priest als deck lijkt voorlopig ook nog nergens heen te gaan.. het deck blijft populair ondanks dat er in de meta veel betere decks te vinden zijn.

Die mech hunter had wel een god-draw zo te zien.. gebeurt ook vaak genoeg niet en dan heeft t deck meteen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 09:54:
Big priest als deck lijkt voorlopig ook nog nergens heen te gaan.. het deck blijft populair ondanks dat er in de meta veel betere decks te vinden zijn.

Die mech hunter had wel een god-draw zo te zien.. gebeurt ook vaak genoeg niet en dan heeft t deck meteen problemen
Big Priest is een high roll/low roll deck met weinig skill. Je wint praktisch altijd als je goed pakt en je verliest praktisch altijd als je slecht pakt.

Smorc Hunter is precies hetzelfde. Je winrate hangt 100% af van je draw en dat van je tegenstander.

Grote verschil is dat Big Priest pas turn 3-4 begint met spelen en Smorc Hunter dan klaar is met spelen....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasai
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 08:24

Kasai

Legendary

Het hele idee van Wild is dat je daar toch alles kan en dus ook broken shit spelen? Ik viel af en toe terug op wild omdat ik in standard aantal kaarten helemaal zat was, maar helaas kwam ik daar ook al achter dat mensen het liefst broken shit spelen om wins te farmen.

Standard wordt na vandaag 1900 weer stuk leuker (hoop ik) en dan blijf ik lekker daar.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-10 17:11
Wild heeft best wel leuke decks, alleen moet je er wel tegen kunnen dat je hyper aggro decks tegen komt zoals Mech Hunter, Paladin en natuurlijk decks als Big Priest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasai schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:26:
Het hele idee van Wild is dat je daar toch alles kan en dus ook broken shit spelen? Ik viel af en toe terug op wild omdat ik in standard aantal kaarten helemaal zat was, maar helaas kwam ik daar ook al achter dat mensen het liefst broken shit spelen om wins te farmen.

Standard wordt na vandaag 1900 weer stuk leuker (hoop ik) en dan blijf ik lekker daar.
Ik vind Wild in theorie leuk omdat je de toffe fundecks daar kan spelen. Standard vond ik juist niet leuk omdat ik bijna ieder potje tegen Beast Hunter speelde en ik zelf niet mijn toffe combo/fun decks kon spelen.

In Wild kan ik wel mijn toffe kaarten spelen, maar ben ik gebonden aan het feit dat ik 75%+ van de tijd tegen de meest degenerate aggro decks speel.

Fun decks kunnen fun zijn, maar dan moet je wel de eerste 3-4 beurten zien te overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

xelfer schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:11:
[...]

Ik vind Wild in theorie leuk omdat je de toffe fundecks daar kan spelen. Standard vond ik juist niet leuk omdat ik bijna ieder potje tegen Beast Hunter speelde en ik zelf niet mijn toffe combo/fun decks kon spelen.

In Wild kan ik wel mijn toffe kaarten spelen, maar ben ik gebonden aan het feit dat ik 75%+ van de tijd tegen de meest degenerate aggro decks speel.

Fun decks kunnen fun zijn, maar dan moet je wel de eerste 3-4 beurten zien te overleven.
Nee is zo, het zou leuk zijn als er een meme mode zou komen, geen idee hoe je dat zou moeten doen, maar het zou leuk zijn :+

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasai schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 11:19:
[...]

Nee is zo, het zou leuk zijn als er een meme mode zou komen, geen idee hoe je dat zou moeten doen, maar het zou leuk zijn :+
Zou leuk zijn, maar om 1 of andere reden zijn alle HS spelers gewired om zo snel mogelijk zo degenerate mogelijk te winnen, ook in casual mode. Tavern Brawl is eigenlijk de fun mode, maar die is slechts beperkt beschikbaar.

Vroeger speelde ik mijn fundecks tegen mijn irl vrienden, maar helaas zijn die allemaal gestopt met HS.

Eigenlijk zou er een modus tussen de pewpewpew power van Wild en de beperkte card set van Standard moeten zitten. Waarbij dan de meest extreme highroll overpowered kaarten niet speelbaar zijn. Bv kaarten als Mech Warper, Barnes, alle HoF kaarten etc.

[ Voor 18% gewijzigd door xelfer op 09-04-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
xelfer schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 10:00:
[...]

Big Priest is een high roll/low roll deck met weinig skill. Je wint praktisch altijd als je goed pakt en je verliest praktisch altijd als je slecht pakt.

Smorc Hunter is precies hetzelfde. Je winrate hangt 100% af van je draw en dat van je tegenstander.

Grote verschil is dat Big Priest pas turn 3-4 begint met spelen en Smorc Hunter dan klaar is met spelen....
Precies; en ach, soms is highrollen met Big priest best grappig. Speel het zelf ook wel eens zo nu en dan als ik zin heb in brainless dikke minions op het board blijven gooien.

Moet je alleen niet zo spelen als mijn Big priest tegenstander deed vanochtend.. die had een ressurrect pool met 1/1 en 2/2 Jade golems.. (en later ook 2/2 treants..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icemotion schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 12:10:
[...]

Precies; en ach, soms is highrollen met Big priest best grappig. Speel het zelf ook wel eens zo nu en dan als ik zin heb in brainless dikke minions op het board blijven gooien.
Het concept is voor een potje of 2 best grappig, maar uiteindelijk is het geen leuke game ervaring.

Als ik sowieso zie wat mensen zouden kunnen spelen, en waar ik daadwerkelijk tegen moet spelen dan is het alsof mensen gewoon geen plezier willen hebben.

In Wild per class wat ik op rank 10ish zie:
Mage: Aggro/Face Mage
Priest: Big Priest
Hunter: Mech Smorc Hunter
Rogue: Pirate Smorc Rogue (Kingsbane to the Face)
Warrior: Wordt nooit gespeeld
Shaman: Even Shaman
Warlock: Even/Cube/Reno cheese combo
Druid: Jaids
Paladin: Odd Smorc

By far het meest populair zijn wel de Mech Hunters voor zover ik kan zien. Ben nu van rank 10 naar rank 7 gegaan door vooral Mech Hunters te verslaan.

[ Voor 8% gewijzigd door xelfer op 09-04-2019 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 16:04

Nitai

Live the life you love.

xelfer schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:00:
[...]

Het concept is voor een potje of 2 best grappig, maar uiteindelijk is het geen leuke game ervaring.

Als ik sowieso zie wat mensen zouden kunnen spelen, en waar ik daadwerkelijk tegen moet spelen dan is het alsof mensen gewoon geen plezier willen hebben.

In Wild per class wat ik op rank 10ish zie:
Mage: Aggro/Face Mage
Priest: Big Priest
Hunter: Mech Smorc Hunter
Rogue: Pirate Smorc Rogue (Kingsbane to the Face)
Warrior: Wordt nooit gespeeld
Shaman: Even Shaman
Warlock: Even/Cube/Reno cheese combo
Druid: Jaids
Paladin: Odd Smorc

By far het meest populair zijn wel de Mech Hunters voor zover ik kan zien. Ben nu van rank 10 naar rank 7 gegaan door vooral Mech Hunters te verslaan.
Ik vraag me af, hoe ervaren jullie het? Ik merk dat als ik overdag speel, ik veel meer tegen mensen speel die vaak foutjes maken, netdecken, of maar gewoon hun hand leeg gooien etc. Na 23:00 worden potjes beduidend lastiger omdat het lijkt alsof er meer ervaren spelers spelen, langzamer spelen, aparte decks, etc.

Mijn winrate is beduidend anders na 23:00/24:00 uur dan overdag. Denk niet dat het aan mijn eigen slaaptekort ligt :+ Want als ik op EU speel en ik zit in een ander continent, dan merk ik eigenlijk hetzelfde.

Daarom speel ik het liefst na 23:00 uur, dan is het sowieso leuker qua tegenstanders. Zowel in Wild als in Standard.

[ Voor 4% gewijzigd door Nitai op 09-04-2019 14:38 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nitai schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 14:36:
[...]

Ik vraag me af, hoe ervaren jullie het? Ik merk dat als ik overdag speel, ik veel meer tegen mensen speel die vaak foutjes maken, netdecken, of maar gewoon hun hand leeg gooien etc. Na 23:00 worden potjes beduidend lastiger omdat het lijkt alsof er meer ervaren spelers spelen, langzamer spelen, aparte decks, etc.

Mijn winrate is beduidend anders na 23:00/24:00 uur dan overdag. Denk niet dat het aan mijn eigen slaaptekort ligt :+ Want als ik op EU speel en ik zit in een ander continent, dan merk ik eigenlijk hetzelfde.

Daarom speel ik het liefst na 23:00 uur, dan is het sowieso leuker qua tegenstanders. Zowel in Wild als in Standard.
Je zou kunnen verwachten dat er meer volwassenen spelen 's avonds laat en de kiddos meer overdag. Mijn Rocket League teammates en tegenstanders kunnen er in ieder geval helemaal niets van overdag en zijn een stuk beter 's avonds.

Ik speel alleen bijna nooit later dan 21:30 uur, aangezien ik vaak heel laat of juist heel vroeg reis.

Overdag zie ik wel de meeste Russen en bots. Die spelen over het algemeen niet heel goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Zeau 101 packs

legendary 6
epic 19

gold blue 8
gold epic 1
gold common 10

Pity timer staat op 6, dus ik denk dat ik het zo wel prima vind.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

71 packs met gold (geen pre-order)

Legendary 3x

Oblivitron
Scargill
Keeper Stalladris

epic 14

gold blue 10
gold epic 1
gold common 6

Pretty disappointed :(

[ Voor 18% gewijzigd door murphylee op 09-04-2019 20:46 ]

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 16-09 04:58
Zeau 126 packs

legendary 8
epic 33

gold blue 3
gold epic 2
gold common 12

Battletag: Iigy#2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:12
Bleh, uit 7 epic tot nu toe 3x de Portal Overfiend. Soms word ik zo moe van random distributies. :(

Maar ik had wel Jepetto als eerste legendary, die's wel leuk.

Edit: Ik zit nu op 3 legendaries in 67 pakjes, best wel slecht.

[ Voor 17% gewijzigd door 108rogar op 10-04-2019 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:57
EU; 41 packs, 2 legendaries, 9 epics.
US; 45 packs, 3 legendaries 6 epics.

Wordt je niet heel vrolijk van maar ik zie dat het nog slechter kan.
Daarna alle wild/HoF kaarten gedust, daar moet toch een andere manier voor zijn dan eentje per eentje. Das echt een K klus.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Control Shaman is goed. Maar dat komt misschien omdat ik niet super sterke aggro decks tegen kom. Walking Fountain is zeer sterk, Swampqueen Hagatha is OK maar wel veel value. De spells van het monster dat Hagatha creeërt kan je targeten, dat is wel leuk. De lackeys zijn super goed in Shaman.

Anyway, erg veel plezier tot nu toe. Eigenlijk alleen nog maar Shaman gespeeld.
Decklist voor de liefhebber:

### Control Shaman
# Class: Shaman
# Format: Standard
# Year of the Dragon
#
# 1x (0) Zap!
# 2x (1) Sludge Slurper
# 1x (2) Acidic Swamp Ooze
# 1x (2) Doomsayer
# 2x (2) Likkim
# 2x (2) Menacing Nimbus
# 2x (2) Witch's Brew
# 1x (3) Electra Stormsurge
# 2x (3) Far Sight
# 2x (3) Haunting Visions
# 2x (3) Lightning Storm
# 2x (4) Hex
# 2x (5) Hagatha's Scheme
# 1x (5) Zilliax
# 1x (6) Krag'wa, the Frog
# 1x (7) Swampqueen Hagatha
# 1x (8) Archivist Elysiana
# 1x (8) Hagatha the Witch
# 2x (8) Walking Fountain
# 1x (9) Shudderwock
#
AAECAaoICooBigen7gL28ALv9wKZ+wKggAPBiQO5mQOGnQMK9QT+BbIGioADioUD9ooDrZEDipQDxZkDxpkDAA==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
De codes werken niet momenteel bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:53
te laat begonnen met sparen:
32 packs met gold

1 legendary..... Jepetto Joybuzz.
It's something!...

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:25
op NA ongeveer 150 packs geopend:

van de per-order:
- Oblivitron
- Catrina Muerte (golden)

uit de packs (10):
- Kalecgos
- Commander Rhyssa
- Heistbaron Togwaggle
- Tak Nozwhisker
- Scargill
- Arch-villain Rafaam
- The Boom Reaver
- Barista Lynchen
- Chef Nomi
- Jepetto Joybuzz

plus nog 24 epics. Alhoewel ze misschien niet allemaal even speelbaar zijn, mag ik zeker niet klagen met een legendary droprate van ~1:15! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
148 pakjes, 15 legendaries. Heb nog nooit zoveel gehad.

Vaak zit ik eerder bij de 1:30 dan 1:20, maar nu zit ik op 1:10.

Voor Wild verwacht ik dat Fel Lord Betrug erg sterk gaat worden in de Reno/Cube lock decks. Zeker met Deathrattle minions. En Demons zijn makkelijk in play te cheesen, dus de hoge mana cost is ook niet zo'n probleem.

[ Voor 49% gewijzigd door xelfer op 09-04-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-10 00:43
70 packs op EU: 5 legs (Lucentbark, Galvatron, Rhyssa, Kadgar, Catrina). 60 packs op NA: 4 legs (Tak, Boom Reaver, Nozari, Jepetto). Erg tevreden, bovengemiddeld aantal en vooral een paar kaarten die ik nooit zou craften maar wel wilde proberen.

Tegenvallende decks: secret pally, aggro mage. Silence priest is ok-ish. Leuker wordt het met dragon pally en Muerte Priest. Rogue en warrior heb ik nog niet gespeeld maar lijken het goed te doen.

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
Tektoon schreef op woensdag 10 april 2019 @ 01:00:
70 packs op EU: 5 legs (Lucentbark, Galvatron, Rhyssa, Kadgar, Catrina). 60 packs op NA: 4 legs (Tak, Boom Reaver, Nozari, Jepetto). Erg tevreden, bovengemiddeld aantal en vooral een paar kaarten die ik nooit zou craften maar wel wilde proberen.

Tegenvallende decks: secret pally, aggro mage. Silence priest is ok-ish. Leuker wordt het met dragon pally en Muerte Priest. Rogue en warrior heb ik nog niet gespeeld maar lijken het goed te doen.
Dragon Paladin beter dan Secret Paladin? Ik ben zelf nog maar weinig paladin tegen gekomen. Veel silence priest, dragon priest, hunters en Bomb Warriors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 12:51
Hier beetje teleurstellend.
Op 73 packs slechts 2 legendary's.

In de laatste 33 packs geen legendary meer gezien dus hij kan elk moment vallen zeker? -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:24
Na 51 pakjes:

- Tak Nozwhisker
- Khadgar

Bedroevend :')

Even snel zelf in elkaar geflanst, maar het speelt best grappig. Kan uiteraard nog veel aan verbeterd worden.

### Summon Mage
# Class: Mage
# Year of the Dragon
#
# 1x (1) Magic Trick
# 1x (2) Bloodmage Thalnos
# 1x (2) Celestial Emissary
# 1x (2) Doomsayer
# 1x (2) Khadgar
# 2x (3) Acolyte of Pain
# 1x (3) Counterspell
# 2x (3) Messenger Raven
# 2x (3) Mirror Entity
# 2x (3) Pyromaniac
# 1x (4) Archmage Vargoth
# 1x (4) Kirin Tor Tricaster
# 1x (4) Polymorph
# 1x (4) Twilight Drake
# 1x (4) Unexpected Results
# 1x (4) Weaponized Piñata
# 2x (6) Blizzard
# 2x (7) Astromancer
# 2x (7) Flamestrike
# 1x (7) Jan'alai, the Dragonhawk
# 2x (8) Power of Creation
# 1x (10) Kalecgos
#
AAECAf0EDk1xigHtBY0IhvsCo/0C74ADqIcD1pkDlpoDnpsD/50Dip4DCMMByQPsB/sMw/gCpIcD55UDoJsDAA==
#
# To use this deck, copy it to your clipboard and create a new deck in Hearthstone

[ Voor 88% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 10-04-2019 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Ben wel blij met de legendaries die ik kreeg :) Misschien nog 2 of 3 craften en dan is het wel prima.

Keeper Stalladris
Madzam Lazul
Catrina Muerte
Blastmaster Boom
Archivist Elysiana
Jepetto Joybuzz

Gisteren uiteraard bomb warrior geprobeerd, zoals verwacht leuk deck. Daarna Shadow Priest, moet nog even kijken of het wat is, vervolgens silence priest, ook leuk en best sterk. Control ress priest viel me beetje tegen, ik vind de archetype dan ook niet heel leuk. Ook nog even een Thief Rogue geprobeerd, maar die werd iets aggresiever dan ik dacht door middel van een 8 attack cutlass :')
frye schreef op woensdag 10 april 2019 @ 06:57:

In de laatste 33 packs geen legendary meer gezien dus hij kan elk moment vallen zeker? -.-
https://hearthstone.gamep...ack_statistics#Pity_Timer

Nog 7 openen :)

[ Voor 46% gewijzigd door Kasai op 10-04-2019 07:38 ]

Atlas#22744

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Gisteren alleen maar Thief Rogue gespeeld en Toggwaggle's scheme is leuk samen met Tak! Had een OTK Pally tegen me die Shirvallah speelde. Daarna Tak gespeeld, Togwaggle's scheme, 13 Shirvallah's in m'n deck en m'n hand vol met 0 mana kostende Shirvallah's. Geweldig :)

Speelde ook tegen Bomb warrior waarbij ik het deed op z'n bomb minion en ik per beurt twee van die minions speelde. Jammer genoeg gaf hij op en maakte hij het potje niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousfist
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 15:20
Laat ik ook eens wat posten, ben een casual F2P speler. Speel meestal mobiel, geen tijd om achter m'n pc te springen met 2 jonge kids in huis .
Had 60 pakjes gespaard en maar 3 legendaries. Viel een beetje tegen.
Katrina Muerte
Chef Nomi
En Boom reaver.
Ik ben van plan om Wild te spelen aangezien ik pas sinds Year of the Mammoth ben begonnen en niet al die kaarten wil dusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
Gisteren 53 packs geopend (preorder, 1 uit tavern brawl, 1 uit openstaande Arena run, 1 van de quest)

Preorder: Fel Lord Betrug

5 legendaries uit packs:
Khadgar
Kalecgos
Nozari
Swampqueen Hagatha
Chef Nomi

Al met al niet slecht. Nog even kijken hoeveel packs ik wil kopen met gold.. heb ongeveer 8k. Ik wil in ieder geval de solo adventures gaan halen met gold.. dus 2800 bewaren, 5k over.. misschien 10-20 packs met gold kopen.. dan hou ik nog een buffertje over voor de volgende expansion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 12:25
Mijn results van 113 packs:
5 x legendary
26 x epic
3 x golden epic
12 x golden common
11 x golden rare

3 extra epics
rares compleet op 3 na
commons compleet

Uit packs:
Blastmaster Boom
Lucentbark
Commander Rhyssa
Nozari
Jepetto Joybuzz

Uit de bundle:
Kalecgos

Al met al een wat magere score, zeker als je bedenkt dat de 1e legendary in de 1e 10 packs zit (in mijn geval pack 9). Uit de resterende 104 packs dus 4 legendaries getrokken :( De laatste was Jepetto en die kwam uit pack 113, toen ben ik maar gestopt, de rest van mijn gold (2700) bewaar ik voor de single player expansion die nog moet komen...

Gelukkig had ik met de bonus dust van de HoF rotatie en de dust van de overtollige extras/goldens er bij 32.5k dust op de bank staan, dus heb alvast een paar legendaries gecraft:

Heistbaron Togwaggle
Chef Nomi
Barista Lynchen

Zag gisteravond Rdu een leuk Rogue deck spelen met die eerste 2 en wilde sowieso Heistbaron hebben. verder ontbrak alleen Barista in onderstaand Dragon Boom Bomb deck dus die heb ik ook maar gecraft, vanmorgen 1 game mee gespeeld, duurde wel >30 minuten of zo! Control warrior tijden herleefden! En wat een value uit die kaarten, vooral Warmaster Voone, Barista Lynchen en Dragon Roar deden het erg goed :9

### Dragon Boom Bomb
# Class: Warrior
# Year of the Dragon
#
# 2x (1) Eternium Rover
# 2x (1) Omega Assembly
# 1x (1) Shield Slam
# 2x (2) Dragon Roar
# 2x (2) Firetree Witchdoctor
# 2x (3) Clockwork Goblin
# 2x (3) Shield Block
# 2x (3) Smolderthorn Lancer
# 1x (4) War Master Voone
# 2x (4) Wrenchcalibur
# 1x (5) Barista Lynchen
# 2x (5) Brawl
# 1x (5) Captain Greenskin
# 2x (5) Emberscale Drake
# 1x (5) Zilliax
# 1x (7) Blastmaster Boom
# 2x (7) Crowd Roaster
# 1x (7) Dr. Boom, Mad Genius
#
AAECAQcIyAOiBIoHkvgCoIADkocDm5QDvZkDC0v/B4P7ArP8AoGHA4uHA+iJA6qLA5eUA5qUA+iUAwA=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
frye schreef op woensdag 10 april 2019 @ 06:57:

Wow that sucks,
Ben benieuwd of iemand ooit worst case scenario gehad heeft?:

1e leg in pakje 10
2e leg in pakje 50
3e leg in pakje 90

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
waarom is starving scavenging hyena opeens zo'n verschrikkelijke kaart geworden

[ Voor 11% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 10-04-2019 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
louzy82 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:40:
[...]

Wow that sucks,
Ben benieuwd of iemand ooit worst case scenario gehad heeft?:

1e leg in pakje 10
2e leg in pakje 50
3e leg in pakje 90
Statistisch gezien zou dit vrij vaak voor moeten komen. Ik weet niet precies hoe de percentages werken voor de pity timer, maar de kans is waarschijnlijk groter dan je denkt.

Aannames:
- 1 procent kans op een legendary per kaart
- Kans blijft gelijk tot je de pity timer raakt
- Uitkomst per kaart is onafhankelijk van andere uitkomsten

De kans op geen legendary de eerste 9 pakjes:
0,99^(5*9) = 0,6362 ofwel 63,62%

De kans dat je in dat geval 39 pakjes op een rij geen legendary krijgt is 0,99^(5*39) = 0,1409 ofwel 14,09%.

Dit brengt de totale kans op:
0,6362*0,1409*0,1409 = 0,0126 ofwel 1.26%.

Belangrijkste om hierbij te vermelden is dat er geen rekening wordt gehouden met een toenemende kans naarmate je meer pakjes opent. Ik weet niet of dit zo in de game zit en zo ja, wat de percentages dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:38:
waarom is starving hyena opeens zo'n verschrikkelijke kaart geworden
Geen idee man, is dat een wild kaart?

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Piet_Piraat7 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:38:
waarom is starving hyena opeens zo'n verschrikkelijke kaart geworden
Scavenging hyena was vroeger ook al een hele sterke kaart (pre-naxx) samen met unleash the hounds. Nu wordt het alleen maar eerder gespeeld dankzij die 1/1 rush.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
xelfer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:41:
[...]

Statistisch gezien zou dit vrij vaak voor moeten komen. Ik weet niet precies hoe de percentages werken voor de pity timer, maar de kans is waarschijnlijk groter dan je denkt.

Aannames:
- 1 procent kans op een legendary per kaart
- Kans blijft gelijk tot je de pity timer raakt
- Uitkomst per kaart is onafhankelijk van andere uitkomsten

De kans op geen legendary de eerste 9 pakjes:
0,99^(5*9) = 0,6362 ofwel 63,62%

De kans dat je in dat geval 39 pakjes op een rij geen legendary krijgt is 0,99^(5*39) = 0,1409 ofwel 14,09%.

0,6362*0,1409*0,1409 = 0,0126 ofwel 1.26%.

Belangrijkste om hierbij te vermelden is dat er geen rekening wordt gehouden met een toenemende kans naarmate je meer pakjes opent. Ik weet niet of dit zo in de game zit en zo ja, wat de percentages dan zijn.
Dus 1 op de 100 keer zou dat voor kunnen komen |:(
Volgens mij klopt je aanname inderdaad dat de kans op een Leg gelijkt blijft tot pakje 40, dan is het 100%.

Mijn leg pull rate per card van de vorige expansion was 0,9%, tot nu toe is die 0,6 % bij RoS maar dat gaat natuurlijk fors omhoog als ik eenmaal de volgende trek.
Gemiddeld is dit 1,2% dus ik heb nog wat achterstand in te halen :-P

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Xanthian schreef op woensdag 10 april 2019 @ 06:27:
[...]
Dragon Paladin beter dan Secret Paladin? Ik ben zelf nog maar weinig paladin tegen gekomen. Veel silence priest, dragon priest, hunters en Bomb Warriors
Je kan na een dag nog niet spreken van 'beter'. Maar dragon pally heeft veel heal met die twinspell en is daarmee sterk tegen warrior en rogue. Shrinkray + 5 mana 6/7 scorcher is ook een dikke board flip.
Furiousfist schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:07:
Had 60 pakjes gespaard en maar 3 legendaries. Viel een beetje tegen.
1/20 is precies het gemiddelde!

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
louzy82 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 11:54:
[...]

Dus 1 op de 100 keer zou dat voor kunnen komen |:(
Volgens mij klopt je aanname inderdaad dat de kans op een Leg gelijkt blijft tot pakje 40, dan is het 100%.

Mijn leg pull rate per card van de vorige expansion was 0,9%, tot nu toe is die 0,6 % bij RoS maar dat gaat natuurlijk fors omhoog als ik eenmaal de volgende trek.
Gemiddeld is dit 1,2% dus ik heb nog wat achterstand in te halen :-P
Fun fact 5 x 1% kans is ongunstiger voor spelers dan 1 x 5% kans :). Scheelt iets minder dan 0,1%.

Op de hele lange termijn zal je door de pity timer wel ongeveer op 1 op 20 uit moeten komen, ofwel 5% uit moeten komen.

Met kleine sample sizes kan het echt alle kant op gaan dus. Van 1 legendary iedere 5 pakjes tot 1 legendary iedere 35ish pakjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:25
The_Big_Easy schreef op woensdag 10 april 2019 @ 10:06:

Zag gisteravond Rdu een leuk Rogue deck spelen met die eerste 2 en wilde sowieso Heistbaron hebben. verder ontbrak alleen Barista in onderstaand Dragon Boom Bomb deck dus die heb ik ook maar gecraft, vanmorgen 1 game mee gespeeld, duurde wel >30 minuten of zo! Control warrior tijden herleefden! En wat een value uit die kaarten, vooral Warmaster Voone, Barista Lynchen en Dragon Roar deden het erg goed :9

### Dragon Boom Bomb
# Class: Warrior
# Year of the Dragon
#
# 2x (1) Eternium Rover
# 2x (1) Omega Assembly
# 1x (1) Shield Slam
# 2x (2) Dragon Roar
# 2x (2) Firetree Witchdoctor
# 2x (3) Clockwork Goblin
# 2x (3) Shield Block
# 2x (3) Smolderthorn Lancer
# 1x (4) War Master Voone
# 2x (4) Wrenchcalibur
# 1x (5) Barista Lynchen
# 2x (5) Brawl
# 1x (5) Captain Greenskin
# 2x (5) Emberscale Drake
# 1x (5) Zilliax
# 1x (7) Blastmaster Boom
# 2x (7) Crowd Roaster
# 1x (7) Dr. Boom, Mad Genius
#
AAECAQcIyAOiBIoHkvgCoIADkocDm5QDvZkDC0v/B4P7ArP8AoGHA4uHA+iJA6qLA5eUA5qUA+iUAwA=
Had alleen Blastmaster Boom nog niet, dus die maar gecraft net. Super deck! Speelt leuk en ook nog eens 6-0 tot nu toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:57
Hier 79 packs geopend. Redelijk gemiddeld qua legendaries and epics denk ik.

5 Legendaries: Catrina Muerte, Vareesa Windrunner, Khadgar, Commander Rhyssa, Lucentbark + 17 epics

Drazi#2341

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Laatst online: 08-09 08:55
Met de nieuwe rotation toch nog eens een poging ondernomen.
Ik kan alvast zeggen dat ik er weer snel klaar mee ben.
Hoe de community er in slaagt om keer op keer maximum 5 verschillende decks te spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomski1986 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 19:19:
Met de nieuwe rotation toch nog eens een poging ondernomen.
Ik kan alvast zeggen dat ik er weer snel klaar mee ben.
Hoe de community er in slaagt om keer op keer maximum 5 verschillende decks te spelen..
Standaard: Ik heb letterlijk slechts 1 deck gezien: bomb warrior. Al mijn tegenstanders spelen bomb warrior. Letterlijk allemaal. Gelukkig is dat deck niet heel erg goed.

Wild: Same old same old, maar gek genoeg is dat wel leuker om te spelen.

Dit zal wel voor altijd de staat van Wild blijven helaas:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2z68tjc.png
(ik stond op -3 turn 3)

Ik heb hierdoor wel in 11 beurten mijn Play 3 games in Play mode quest gedaan. Turn 3 loss, turn 4 win (concede), turn 4 win (concede).

Het is duimen voor een game modus die tussen de eentonigheid van Standaard en de overpowered smorc van Wild in zit.

[ Voor 35% gewijzigd door xelfer op 10-04-2019 21:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mosselmossel
LOLLOL! Tomski en Xelfer, klagend in een hoekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mosselmossel schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:00:
LOLLOL! Tomski en Xelfer, klagend in een hoekje.
De meta verandert, sets roteren, maar sommige dingen blijven hetzelfde :+

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ik had ook niet zo’n goede buit qua Legendary’s maar die ik heb zijn wel speelbaar maar zo als altijd is het eigenlijk te veel geld voor te weinig.

Ik moet wel zeggen dat ik wel extreem veel Bomb Warrior tegenkom en speel nu al een counter met Rafaam Zoo.

Ik heb ook nog wat Togglewaggle Rogue gespeeld maar dat deck valt zwaar tegen maar dat komt misschien wel omdat iedereen Ooze, Harrison of Warrior speelt.
Ik denk ook dat nu de powerlevel naar beneden is gegaan Dr. Boom wel heel erg sterk is maar we moeten maar eens kijken hoe de meta zich ontwikkeld de komende weken.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:35:
[...]

De meta verandert, sets roteren, maar sommige dingen blijven hetzelfde :+
Meta? :+

Achja, Kripp maakt een video over Bomb Warrior. Letterlijk iedereen speelt Bomb Warrior. Maar dan ook echt letterlijk iedereen. Hardcounter it is.

Maakt de Brawl wel interessant. Heb een 100% anti Bomb Warrior deck gemaakt en heb de eerste 3 rondes al 3 x van dat deck gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
xelfer schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:49:
[...]

Meta? :+

Achja, Kripp maakt een video over Bomb Warrior. Letterlijk iedereen speelt Bomb Warrior. Maar dan ook echt letterlijk iedereen. Hardcounter it is.

Maakt de Brawl wel interessant. Heb een 100% anti Bomb Warrior deck gemaakt en heb de eerste 3 rondes al 3 x van dat deck gewonnen.
Hoe counter jij Bomb Warrior? Ik speel zelf Control Shaman met super veel healing.
Omega Mind, 2x Witches Brew, Krag'Wa om witches brew terug te krijgen, 2x Walking Fountain. Dit wint het meestal wel tegen bomb warrior.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Xanthian schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:27:
[...]

Hoe counter jij Bomb Warrior? Ik speel zelf Control Shaman met super veel healing.
Omega Mind, 2x Witches Brew, Krag'Wa om witches brew terug te krijgen, 2x Walking Fountain. Dit wint het meestal wel tegen bomb warrior.
Met Rogue, onder andere Cutlass en Myra's Unstable Element.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
Ik walg zelf alweer enorm van otk spellhunter... weer het volgende degenerate deck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:33:
Ik walg zelf alweer enorm van otk spellhunter... weer het volgende degenerate deck..
LOL ik zal snappen wanneer je begint over Bomb Warrior, Secret Paladin of Pirate Rogue maar kom op Spell Hunter.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Predje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:33:
Dit deck toevallig? Zag het via een post op Reddit maar ben het zelf nog niet één keer tegengekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
The_Big_Easy schreef op donderdag 11 april 2019 @ 12:32:
[...]

Dit deck toevallig? Zag het via een post op Reddit maar ben het zelf nog niet één keer tegengekomen...
Ik heb het een paar keer gespeeld en het is best een okee deck. Maar niks overdreven goed ofzo. Ja, ik had één keer Jepetto op turn 8 die Maly trok en de volgende beurt dus OTK.
Maar ik had ook al eens Jepetto, Maly en Alex in mijn openingshand, succes dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb eigenlijk bij deze expansie nog geen idee wat ik nou echt wil gaan spelen. Ik neig geloof ik het meest naar een heal-Paladin deck op het moment...Call to Adventure / Lightforged Blessing / Prelate erbij lijkt interessant. Summon Mage is ook nog een optie waar ik naar zit te kijken.

Dat Jepetto deck...dat is toch ook mogelijk met bv. Rogue? Waarschijnlijk nog consistenter ook door Togwaggle's Scheme omdat je early-draws terug het deck in kan krijgen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mofkees
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-10-2024
gewoon Whizbang spelen voor Brawl, sta i.i.g. al 5-2 :D

... en geen enkele bomb warriors gezien in 7 potjes.

D3 Armory / Battletag NeooeN#2211

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Zarhrezz schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:04:
Ik heb eigenlijk bij deze expansie nog geen idee wat ik nou echt wil gaan spelen. Ik neig geloof ik het meest naar een heal-Paladin deck op het moment...Call to Adventure / Lightforged Blessing / Prelate erbij lijkt interessant.
Zoiets als hieronder wellicht? Had al een Prelate Pally deck en heb er na de rotation het volgende van gemaakt:

### Prelate Paladin
# Class: Paladin
# Year of the Dragon
#
# 2x (1) Blessing of Might
# 2x (1) Hand of Protection
# 2x (2) Crystology
# 2x (2) Flash of Light
# 2x (2) Immortal Prelate
# 2x (2) Lightforged Blessing
# 2x (2) Sound the Bells!
# 2x (3) Augmented Elekk
# 2x (3) Call to Adventure
# 1x (3) High Priest Thekal
# 2x (4) Blessing of Kings
# 2x (4) Consecration
# 1x (4) Defender of Argus
# 2x (4) Equality
# 1x (5) Zilliax
# 1x (7) Countess Ashmore
# 1x (8) Tirion Fordring
# 1x (10) Nozari
#
AAECAZ8FBvsF+gab8AKggAPOhwPNmwMMRtwD1wX0Ba8H+ewC2f4C9YAD5oYD7IYDipoDtJsDAA==

Heb het nog niet gespeeld, heb nog te veel leuke andere decks om te proberen :)

Wellicht kan ik Nozari wel vervangen door wat anders (b.v. Shirvallah of een Faceless manipulator) maar aangezien het één van de RoS legendaries was die ik uit een pack trok wil ik hem in eerste instantie het voordeel van de twijfel geven. Heb al genoeg legendaries die praktisch geen speeltijd krijgen...

[ Voor 11% gewijzigd door The_Big_Easy op 11-04-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Thief Rogue met een berg lifesteal. Die bommen krijgen mij niet neer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 10:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

Man, wat is whizbang weer lache. Eerlijk is eerlijk, man er zijn veel bomb warriors in standard. Maar er is niks beters dan een tracking doen, en dan 2 bombs krijgen en 1 hunterkaart. Altijd mooi.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
xelfer schreef op donderdag 11 april 2019 @ 14:08:
[...]

Thief Rogue met een berg lifesteal. Die bommen krijgen mij niet neer :).
#hoedan?!

Ik heb letterlijk ieder potje tegen bombwarrior verloren.. en ieder potje duurder 25+ minuten..
Ieder wapen = oozo/harrison..
Ieder board is warpath/brawl
Ieder pressure is collider..
Verder is het armor*1000 en ik sterf aan bommen..

0% omheen te spelen, 0% interactief..

0% omheen te spelen, 0% interactief geldt overigens ook voor spellhunter..
Na de de tracking>gepetto komt 100% alex/maly + pew pew pew..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
Mofkees schreef op donderdag 11 april 2019 @ 13:24:
gewoon Whizbang spelen voor Brawl, sta i.i.g. al 5-2 :D

... en geen enkele bomb warriors gezien in 7 potjes.
Heb Whizbang op alle drie de servers, heb hem na de rotatie ook maar op NA en Eu gecraft omdat ik geen idee heb wat ik wil craften. Heb beperkte middellen dus ff kat - boom ..

Maar idd heb 3x 5+ brawls gehad met whizbang, vooral de murloc shammy is lekker smorc.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 12:49
Was het niet de bedoeling dat we de hele week quests kregen die pakjes granten ? deze morgen een gewone 50g quest binnengehaald :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 108rogar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:12
Als je genoeg ruimte hebt of op tijd vrijmaakt krijg je ze allebei lijkt het. Ik heb om middernacht een nieuwe normale quest, en als ik 's avonds om een uur of negen inlog staat er weer zo'n speciale klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Predje schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:33:
[...]

#hoedan?!

Ik heb letterlijk ieder potje tegen bombwarrior verloren.. en ieder potje duurder 25+ minuten..
Ieder wapen = oozo/harrison..
Ieder board is warpath/brawl
Ieder pressure is collider..
Verder is het armor*1000 en ik sterf aan bommen..

0% omheen te spelen, 0% interactief..

0% omheen te spelen, 0% interactief geldt overigens ook voor spellhunter..
Na de de tracking>gepetto komt 100% alex/maly + pew pew pew..
Misschien komen de Warriors nu achter dat ze Ooze/Harrison etc moeten spelen. De Bomb Warriors waar ik tegen gespeeld heb hadden allemaal gewoon een standaard netdeck van Kripp waar geen weapon removal in zat.

Heb vandaag ook nog niet gespeeld. Ben de 100% Bomb Warrior meta al een beetje beu. Ik heb letterlijk sinds de release van de expansion tegen geen ander deck kunnen spelen dan Bomb Warrior.

Uiteindelijk 11-3 gegaan in de Brawl waarvan 12 games tegen Bomb Warrior, 1 game tegen Rogue en 1 game tegen Zoo. Verloren van de Rogue en 2 Bomb Warriors omdat ik met een vol deck super slechte RNG kreeg van de bombs in mijn face.

Op 11 wins verloor ik met 16 kaarten in mijn deck (waarvan 7 bombs) omdat ik 5 bombs op een rij pakte :D.

[ Voor 24% gewijzigd door xelfer op 11-04-2019 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:21
Nerve schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:18:
Was het niet de bedoeling dat we de hele week quests kregen die pakjes granten ? deze morgen een gewone 50g quest binnengehaald :/
Volgens mij krijg je hem elke keer rond 19:00. Tijdstip wanneer de nieuwe expansion live is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerve
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 12:49
Nyazzin schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:13:
[...]

Volgens mij krijg je hem elke keer rond 19:00. Tijdstip wanneer de nieuwe expansion live is gegaan.
Klopt, heb ik intussen ook door, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
[...]
Ik moet zeggen dat Lucentbark Druid ook wel aardig lijkt te werken tegen Bomb Warrior. Speel het met onderstaand deck:

### Lucentbark Druid
# Class: Druid
# Year of the Dragon
#
# 2x (1) Crystal Power
# 2x (1) Potion Vendor
# 2x (2) Dreamway Guardians
# 1x (2) Keeper Stalladris
# 2x (2) Wrath
# 2x (3) Lifeweaver
# 1x (4) Flobbidinous Floop
# 1x (4) Juicy Psychmelon
# 2x (4) Proud Defender
# 2x (4) Swipe
# 1x (5) Crystal Stag
# 2x (5) Faceless Manipulator
# 1x (5) Rotten Applebaum
# 1x (5) Zilliax
# 1x (6) Nourish
# 2x (7) Ancient of Lore
# 1x (8) Da Undatakah
# 2x (8) Deranged Doctor
# 1x (8) Lucentbark
#
AAECAZICCl+b8ALF8wKM+wL1/AKggAOLigPTlAPJnAO7nwMKQJMExAaYB8DsArmUA8+UA9iYA8KZA8qcAwA=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanthian
The_Big_Easy schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:29:
[...]

Ik moet zeggen dat Lucentbark Druid ook wel aardig lijkt te werken tegen Bomb Warrior. Speel het met onderstaand deck:

### Lucentbark Druid
# Year of the Dragon
#
# 2x (1) Crystal Power
# 2x (1) Potion Vendor
# 2x (2) Wrath
# 2x (3) Lifeweaver
# 2x (4) Proud Defender
# 2x (4) Swipe
# 1x (5) Crystal Stag
# 1x (5) Zilliax
# 1x (6) Nourish
# 2x (7) Ancient of Lore
# 1x (8) Da Undatakah
# 2x (8) Deranged Doctor
# 1x (8) Lucentbark
#
AAECAZICCl+b8ALF8wKM+wL1/AKggAOLigPTlAPJnAO7nwMKQJMExAaYB8DsArmUA8+UA9iYA8KZA8qcAwA=
Ziet er leuk uit! Alleen je bent echt super afhankelijk of je Lucentbark pakt of niet.
Je zou bijvoorbeeld 2x Deranged doctor kunnen vervangen door iets anders zodat je 50% kans hebt met Juicy Psychmelon.

De toevoeging van Faceless Manipulator en Floop is wel gaaf, zeker als je dan 4x Lucentbark op je boord hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
Xanthian schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:42:
[...]
Ziet er leuk uit! Alleen je bent echt super afhankelijk of je Lucentbark pakt of niet.
Je zou bijvoorbeeld 2x Deranged doctor kunnen vervangen door iets anders zodat je 50% kans hebt met Juicy Psychmelon.

De toevoeging van Faceless Manipulator en Floop is wel gaaf, zeker als je dan 4x Lucentbark op je boord hebt liggen.
Daar heb je wel een punt. Heb nu één Deranged Docter vervangen door een Healing Touch, restored 8 health voor 3 mana, dat werkt ook om je Lucentbarks in één keer te reviven. Daarnaast heb je natuurlijk via Countess Ashmore ook nog een mogelijkheid om Lucentbark uit je deck te trekken. Verder heb je ook nog Nourish voor de draws.

Lucentbark speel je trouwens het best als je hem in de volgende turn op kan volgen met een Floop en Faceless voor het geval je tegenstander Hex, Silence of Polymorph heeft... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Big_Easy op 12-04-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:21
The_Big_Easy schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:29:
[...]

### Lucentbark Druid
# Year of the Dragon
#
# 2x (1) Crystal Power
# 2x (1) Potion Vendor
# 2x (2) Wrath
# 2x (3) Lifeweaver
# 2x (4) Proud Defender
# 2x (4) Swipe
# 1x (5) Crystal Stag
# 1x (5) Zilliax
# 1x (6) Nourish
# 2x (7) Ancient of Lore
# 1x (8) Da Undatakah
# 2x (8) Deranged Doctor
# 1x (8) Lucentbark
#
Bedankt voor het delen! Zal deze ook is gaan spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik had een beetje hoop met de nieuwe expansion, maar na het zoveelste potje tegen een agro vomit deck is het wel weer klaar. Het is niet eens ranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 07:24:
Ik had een beetje hoop met de nieuwe expansion, maar na het zoveelste potje tegen een agro vomit deck is het wel weer klaar. Het is niet eens ranked.
Mensen experimenteren niet meer. Iedereen kiest gewoon het meest overpowered deck wat ze kunnen copy/pasten en gaan daar de game mee in om te grinden/smorcen.

De design van de expansion is volgens mij prima, alleen mensen kiezen ervoor om niets met de leuke kaarten te doen.

Daardoor is de meta 100% een mix tussen Bomb Warrior of Smorc. Ik heb sinds de release nog niets anders gezien. Maar als je kijkt naar de toffe kaarten die allemaal in de game zitten, dan zou er toch veel meer mogelijk moeten zijn lijkt me.

In Wild is het overigens 100% smorc omdat die decks weer een paar procent sneller zijn geworden, waardoor een niet-smorc deck niet meer mee kan komen tot turn 4 en de game daarna afgelopen is.

[ Voor 29% gewijzigd door xelfer op 13-04-2019 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
@xelfer ja dat is ook mijn ervaring. Ik vind het zo jammer, want potjes kunnen echt heel leuk zijn in Hearthstone. Maar als je op beurt drie al verschillende minions tegen je hebt die mekaar ook weer sterker maken dan ben je op beurt vijf al dood (als je niet de juiste kaart er tegen pakt). Mij gaat het helemaal niet om (zo snel mogelijk) winnen.. het is 1.3 gold per win. Misschien moet ik maar Arena only gaan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 13-04-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 07:24:
Het probleem is dat er weer eens een control deck OP lijkt (bomb warrior) zodat de rock / scissor / paper counter ruimte krijgt: aggro dus.

Het grote probleem is dat de counter daarop (midrange) traditioneel niet erg sterk is in dit spel.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasai

Kasai

Legendary

Zarhrezz schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:55:
[...]

Het probleem is dat er weer eens een control deck OP lijkt (bomb warrior) zodat de rock / scissor / paper counter ruimte krijgt: aggro dus.

Het grote probleem is dat de counter daarop (midrange) traditioneel niet erg sterk is in dit spel.
Volgens mij is Token Druid deck to beat. Er is momenteel vrij weinig removal voor control decks beschikbaar, dus token druid en murloc shaman zijn erg sterk.

Atlas#22744

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zarhrezz schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 10:55:
[...]

"Midrange" decks zijn tegenwoordig decks met een mana curve rond de 2-3 mana en een paar kaarten die 4-5 mana kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik speel veel met Whizzbang. Er zitten oprecht hele leuke decks tussen, maar het gros is gewoon onspeelbaar omdat je lot na beurt 3 al bepaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 13:03:
Ik speel veel met Whizzbang. Er zitten oprecht hele leuke decks tussen, maar het gros is gewoon onspeelbaar omdat je lot na beurt 3 al bepaald is.
Ik heb nu 19 potjes in Wild gespeeld van rank 10 naar rank 6 en dat was 19 potjes op een rij tegen aggro.

Heb geen Big Priest oid gezien. Dat deck is veel te traag geworden voor Wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Pas vandaag mijn packs kunnen opendoen.

5 legendaries en 15 epic uit 73 pakjes
Niet slecht denk ik

Dus totaal 7 legendaries

[ Voor 15% gewijzigd door nagasy op 13-04-2019 17:22 ]

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Laatst online: 06-10 21:55
Khadgar Giants Mage is tof

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pGZt5dN.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Spacejockey op 13-04-2019 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Ja dat is een leuk deck. Ik heb daarstraks Elysiana gecraft voor in m'n control shaman. Wát een deck. Met Shudderwock en Barista erin gaat ook control Warrior er goed af zeg! Van eventuele bombs heb je helemaal geen last meer. Enige nadeel: potten duren 30 minuten, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Shaman lijkt me ook leuk ja. Ik heb Swamp Queen Hagatha geopend, dus zoek nog steeds een leuk Shaman deck waar 'ie in past, maar die Control Shaman decks hebben zoveel epics en legendaries nodig dat ik er nog wel minstens 5000 dust tegenaan moet gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Shaman is wel leuk. Heb control gespeeld, big shaman, murloc shaman. Veel variatie momenteel in die class. En allemaal viable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
Spacejockey schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 21:36:
Shaman lijkt me ook leuk ja. Ik heb Swamp Queen Hagatha geopend, dus zoek nog steeds een leuk Shaman deck waar 'ie in past, maar die Control Shaman decks hebben zoveel epics en legendaries nodig dat ik er nog wel minstens 5000 dust tegenaan moet gooien.
Valt wat mij betreft mee, maar ik kan niet in je collectie kijken. Hagatha wordt veel gebruikt. Als je tegen een ander control deck speelt zijn Elysiana en Shudder noodzakelijk. Verder is er veel flexibiliteit. Zelfs Far Sight kan eruit. Speel dan gewoon met loot hoarders. Rain of Toads is een goeie aanvulling en ook goedkoop. Ik gebruik dit als core:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OC4P3G2l.png
EDIT: Firebat en Kibler spelen andere control shamans; wellicht heb je daar meer kaarten van (of juist niet)

[ Voor 6% gewijzigd door Tektoon op 13-04-2019 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
Ben uiteindelijk voor deze versie gegaan van Dog: https://www.hearthstoneto...of-shadows-13-legend-dog/

Ga hem uitproberen in de brawl. Goed begin ieder geval met winst tegen een Bomb Warrior. Damage van de bombs was eenvoudig te healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de combo ook in een eigen brouwsel zitten....erg leuk inderdaad. Wint ook nog wel een en ander...door de spell damage die ik erin heb ook nog wel aardige AoE tegen agro.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om alle kazige smorc in Wild de baas te zijn heb ik maar dit deck gebruikt naar rank 5:

### Resurrect Priest
# Class: Priest
# Format: Wild
#
# 1x (1) Potion of Madness
# 2x (2) Resurrect
# 2x (2) Shadow Visions
# 1x (2) Shadow Word: Pain
# 2x (2) Spirit Lash
# 1x (3) Shadow Word: Death
# 1x (4) Archmage Vargoth
# 1x (4) Barnes
# 2x (4) Eternal Servitude
# 1x (4) Greater Healing Potion
# 2x (4) Shadow Word: Horror
# 2x (5) Mass Hysteria
# 1x (6) Entomb
# 1x (6) Sylvanas Windrunner
# 2x (7) Lesser Diamond Spellstone
# 2x (7) Psychic Scream
# 1x (8) Catrina Muerte
# 1x (8) Kel'Thuzad
# 1x (8) Ragnaros the Firelord
# 2x (9) Obsidian Statue
# 1x (10) Y'Shaarj, Rage Unbound
#
AAEBAZ/HAgz2AtMK1wq5DYIOxxeoqwKFuAK1uwK3uwLWmQOTmwMJ+hGhrALRwQLlzALmzALwzwLo0ALj6QKXhwMA
#

Uiteindelijk 12-0 mee gegaan nadat ik wat was gezakt met fundecks tegen de vomit en smorc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
De eerste Elysiana-toernooiban is een feit. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze die op 9 mana gaan zetten zodat de panda-combo niet meer werkt. Shudderwock OP! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mosselmossel
Tektoon schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:53:
De eerste Elysiana-toernooiban is een feit. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze die op 9 mana gaan zetten zodat de panda-combo niet meer werkt. Shudderwock OP! :+
Panda-combo?
Ow, youthful brewmaster, zeker.

[ Voor 4% gewijzigd door mosselmossel op 14-04-2019 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mosselmossel
Truwens, dit is ook wel geinig. Alle classes trending met een boven 50% winrate

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4sP5NOk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mosselmossel schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:07:
Truwens, dit is ook wel geinig. Alle classes trending met een boven 50% winrate

[Afbeelding]
Is dit alleen standard of zit er ook wild bij?
Tektoon schreef op zondag 14 april 2019 @ 16:53:
Is Shudderwock niet gewoon het probleem? Die kaart zal tot in het einde der tijden iedere Battlecry kaart ontzettend tot last zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door xelfer op 14-04-2019 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
Standard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
xelfer schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:09:
[...]
Is Shudderwock niet gewoon het probleem?
Nee, want die kan je niet spelen in warrior en dat is waar het probleem zich voordoet. Er zijn nu eindeloze warrior-mirrors die zo lang duren dat de toernooischema's in de problemen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan je dit soort stats ook voor Wild zien? Ik ben wel benieuwd namelijk.
Tektoon schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:14:
[...]

Nee, want die kan je niet spelen in warrior en dat is waar het probleem zich voordoet. Er zijn nu eindeloze warrior-mirrors die zo lang duren dat de toernooischema's in de problemen komen.
Klinkt alsof Blizzard die kaarten niet heel goed getest heeft :D. Dit was vroeger met die Deadman's Hand decks toch ook een probleem? Hoewel dat deck natuurlijk niet 50% van de meta was.

Dat Dragon Mage deck gaat overigens niets worden. Veel te traag in de door Vomit gedomineerde meta. Je mist taunt/healing/removal om mee te kunnen komen met de hyper vomit decks zoals Mech Hunter en Zoo Lock. Misschien dat het in toernooi vorm wel mee kan komen, maar op de ladder verwacht ik niet dat het meer is dan een tier 3-4 deck.

Mijn tegenstanders rotaten tegenwoordig een mix tussen Aggro/Vomit Rogue, Mech Hunter en Zoo Lock. Deze 3 decks lijken zo op het oog Bomb Warrior volledig te hebben verdrukt (te traag). Druid heb ik zelf nog geen enkele keer gezien, ook al lijkt Token Druid heel sterk.

[ Voor 112% gewijzigd door xelfer op 14-04-2019 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
xelfer schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:16:
Dat Dragon Mage deck gaat overigens niets worden. Veel te traag in de door Vomit gedomineerde meta. Je mist taunt/healing/removal om mee te kunnen komen met de hyper vomit decks zoals Mech Hunter en Zoo Lock. Misschien dat het in toernooi vorm wel mee kan komen, maar op de ladder verwacht ik niet dat het meer is dan een tier 3-4 deck.
Eigenlijk is Dragon Mage gewoon een variant van Khadgar Giants mage, er zijn inmiddels een hele hoop varianten in omloop, waarvan sommigen denk ik veel sterker zijn.
Zarhrezz schreef op zondag 14 april 2019 @ 15:13:
[...]

Ik heb de combo ook in een eigen brouwsel zitten....erg leuk inderdaad. Wint ook nog wel een en ander...door de spell damage die ik erin heb ook nog wel aardige AoE tegen agro.
Dat is ook wat ik doe, Big Spell Giants. Vast niet optimaal, wel leuk door de vele discover effecten:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3TR3ilY.png

[ Voor 27% gewijzigd door Spacejockey op 14-04-2019 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spacejockey schreef op zondag 14 april 2019 @ 19:24:
[...]

Eigenlijk is Dragon Mage gewoon een variant van Khadgar Giants mage, er zijn inmiddels een hele hoop varianten in omloop, waarvan sommigen denk ik veel sterker zijn.
Zijn er ook versies die veel AOE removal spelen? Zonder AOE removal kan je het volgens mij schudden tegen de 3 sterkste decks volgens de meta statistieken. De 3 eerder genoemde decks zijn namelijk er vol op gebouwd om zsm zoveel mogelijk kaarten uit te spugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mosselmossel
xelfer schreef op zondag 14 april 2019 @ 18:16:
Kan je dit soort stats ook voor Wild zien? Ik ben wel benieuwd namelijk.
Nee, ze houden dit alleen voor standard bij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bad Brains
Net de 4 card pack quest gedaan op alle servers, kreeg op EU zowaar;

Boom Reaver, Flobbi Floop (3-4) en Omega devastator (epic)
dat is bijna net zoveel als mijn 40 packs van de week.

rare mensen bij Blizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bad Brains schreef op zondag 14 april 2019 @ 22:55:

rare mensen bij Blizzard
Kleine sample size, hoge variantie. Zo proberen gamemakers mensen met neigingen tot gokverslaving er toe te zetten om nog een keer te gokken op een set pakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

rare mensen bij Blizzard
hmmm andere servers! I like your thinking :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Bijzonder wat je soms in je hand kan hebben in dit spel :) niet dat ik er mee win

sdgg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesem
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 18:50

rare mensen bij Blizzard
Wat is in godsnaam je reden om op meerdere servers te spelen?
Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste

Let op:
Als iets niet door de beugel kan, meld het dan hier of door bij de desbetreffende reacties op "rapporteer" te klikken.