• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:58

Destruction

(ex-)Automonteur

Allrisk? Whut? Ja, voor een nieuwe fiets misschien..

Ik betaal ~10 euro per maand voor WA, Pechhulp en Schade opzittenden/letselschade.

Maargoed, uitgebreider ga je een 23 jaar oude motor ook niet verzekeren, dunkt me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EoOSVQwwP5ahaMMhSVGxswfC/full.jpg

De premie voor kale WA is ~3 euro per maand overigens. Maar ik heb dan al ff 80% noclaim op de motor :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:02:
Allrisk? Whut? Ja, voor een nieuwe fiets misschien..

Ik betaal ~10 euro per maand voor WA, Pechhulp en Schade opzittenden/letselschade.

Maargoed, uitgebreider ga je een 23 jaar oude motor ook niet verzekeren, dunkt me.

[afbeelding]

De premie voor kale WA is ~3 euro per maand overigens. Maar ik heb dan al ff 80% noclaim op de motor :)
Die "Opzittende Verzekering" heb je sowieso nodig, ook vanwege én vooral voor jezelf!! (Je moet voor de grap je ziektekosten / ongevallen verzekering(en) eens gaan bekijken qua voorwaarden).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:37:
[...]

Gezin / Huishouden = een "Unit" waarbij alles op één fysiek adres (postcode/huisnummer) geregistreerd staat. Voertuigen staan daarbij ook nog op een persoon (BSN) geregistreerd dus die combi is vrij snel te maken doordat een BSN gekoppeld is aan een inschrijving in de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie).

3 x 3 = 6 .... Volgens Pipi :P
Volgens mij begrijpen we elkaar niet. Want de motor staat op mijn naam verzekerd maar de rest, zaken als rechtsbijstand, aansprakelijkheid en reis- en zorgverzekering ben ik bij het gezinspakket aangesloten. Dat is toch gewoon volgens de regels van de verzekeraar?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xepos schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:12:
[...]

Volgens mij begrijpen we elkaar niet. Want de motor staat op mijn naam verzekerd maar de rest, zaken als rechtsbijstand, aansprakelijkheid en reis- en zorgverzekering ben ik bij het gezinspakket aangesloten. Dat is toch gewoon volgens de regels van de verzekeraar?
Zolang jij op het zelfde adres woont als dat je ouders wonen: JA .... Doe je dat niet (meer?) dan dien je je eigen polissen af te sluiten.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:15:
[...]

Zolang jij op het zelfde adres woont als dat je ouders wonen: JA .... Doe je dat niet dan dien je je eigen polissen af te sluiten.
Oh zo, ja ik woon nog thuis moet nog een beetje sparen voordat ik op mezelf kan wonen.
Maar wanneer dat gebeurt dan gaan de verzekeringen apart dat heb ik al begrepen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xepos schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:17:
[...]

Oh zo, ja ik woon nog thuis moet nog een beetje sparen voordat ik op mezelf kan wonen.
Maar wanneer dat gebeurt dan gaan de verzekeringen apart dat heb ik al begrepen.
Misschien iets voor in de toekomst: Rechtsbijstand heeft vaak één (grote) uitzondering.... Verkeer!! (Als je dat wél noodzakelijk acht dan moet je die module ook écht afnemen of ten minste weten dat 't een afzonderlijke module is). ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:58

Destruction

(ex-)Automonteur

wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 21:11:
[...]

Die "Opzittende Verzekering" heb je sowieso nodig, ook vanwege én vooral voor jezelf!! (Je moet voor de grap je ziektekosten / ongevallen verzekering(en) eens gaan bekijken qua voorwaarden).
Klopt, heb al meer verhalen gehoord die eigenlijk al aangeven dat de opzittenden onmisbaar is. Als je bij een (motor)ongeluk betrokken raakt blijkt toch dat je op basis van die opzittenden dekking vrij veel vergoed kunt krijgen. De Pechhulp.. Tsja, die neem ik vaak mee als ik een motor net heb (ik heb deze motor nu 1,5 jaar maar het is een rijdend project en al met al heb ik er nog niet veel op kunnen rijden), na een tijdje weet ik wel hoe betrouwbaar het ding wel of niet is. Meestal betekend dat dat de pechhulp eraf gaat :)

Ik heb overigens geen losse Verhaalrechtbijstand bij de motor, maar onder de rechtbijstand verzekering gewoon de module Verkeer erbij genomen :) Dat dekt infeite alles af, auto, motor, de fiets of zelfs te voet.. Ik kan ze inschakelen als er iets gebeurd :)

[ Voor 12% gewijzigd door Destruction op 28-03-2018 23:12 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:48

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Check vooral ook even de datum op/van die dag.... Én als je dan alsnog graag gaat rijden (gezien 't weer): Be My Guest :>

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:21

Secsytime

Automagisch

meh. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Secsytime op 28-03-2018 23:48 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Secsytime schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:45:
[...]

Trieste bedoeling dit, waar gaat het heen met Nederland..
Wikipedia: April 1

? ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mag hopen dat het een 1 April grap is, want grappig is het niet. Het zou serieus belachelijk zijn als dit zo is. Nog los van het feit dat het een proef is. 1 ongeluk minder en het is geen proef meer maar we gaan het als standaard invoeren op meerdere dagen ? Pak dan gelijk maar iedere zondag tussen de 18 en 23 graden er bij...

Voer maar een verbod in voor aso wielrenners en mensen die 3 man breed met hond wandelen op een dijk. Rij je er netjes met 50 zo breed mogelijk langs worden ze nog boos.

Bepaalde voertuigen of andere groepen gaan verbieden op bepaalde dagen is een slippery slope.

[ Voor 28% gewijzigd door PilatuS op 28-03-2018 23:51 ]

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:56

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:49:
Mag hopen dat het een 1 April grap is, want grappig is het niet. Het zou serieus belachelijk zijn als dit zo is. Nog los van het feit dat het een proef is. 1 ongeluk minder en het is geen proef meer maar we gaan het als standaard invoeren op meerdere dagen ? Pak dan gelijk maar iedere zondag tussen de 18 en 23 graden er bij...
En dan natuurlijk élke dag verbieden voor rode motoren. Die gaan immers het snelst. En choppers met chroom. Daar zitten alleen criminelen op. En oranje motoren. Want dan is het wegdek bezaaid met lostrillende onderdelen :+

Maargoed, ik ga uit van een 1 april grap ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 28-03-2018 23:52 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Niet online
Vrijdag schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:51:
[...]

En dan natuurlijk élke dag verbieden voor rode motoren. Die gaan immers het snelst.
Nope. Zwarte motoren. Die lak is het dunste om dekkend te krijgen. Dus een zwarte motor is lichter dan een rode van het zelfde type :P (PilatuS is niet in het bezit van een zwarte motor)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:53:
[...]

Nope. Zwarte motoren. Die lak is het dunste om dekkend te krijgen. Dus een zwarte motor is lichter dan een rode van het zelfde type :P (PilatuS is niet in het bezit van een zware motor)
Top Gear (BBC) heeft de grap dat auto's in DLD niet harder moeten kunnen / mogen rijden dan 200Km/h .... Daar gaat 't helmaal LOS, nu..... >:)

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Je kan (of kon?) ook korting krijgen als je bepaalde rijvaardigheidstrainingen hebt gevolgd. Volgens mij ging het om van die VRO dingen van de KNMV.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:53:
[...]

Nope. Zwarte motoren. Die lak is het dunste om dekkend te krijgen. Dus een zwarte motor is lichter dan een rode van het zelfde type :P (PilatuS is niet in het bezit van een zwarte motor)
Daar heb je een goed punt! Wist je trouwens dat helmen met een spiegelend vizier ook zorgen voor een lagere topsnelheid? Omdat er licht wordt weerkaatst ontstaat er wrijving en meer weerstand. True story :Y

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

xos schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:55:
Je kan (of kon?) ook korting krijgen als je bepaalde rijvaardigheidstrainingen hebt gevolgd. Volgens mij ging het om van die VRO dingen van de KNMV.
Bij de KNMV krijg je 5 jaar 10% korting na het volgen van een VRO.

@wimmel_1 Verklap het nou niet. :+

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:55:
[...]

Top Gear (BBC) heeft de grap dat auto's in DLD niet harder moeten kunnen / mogen rijden dan 200Km/h .... Daar gaat 't helmaal LOS, nu..... >:)
Grap of niet, kan mij er nog wel iets bij voorstellen. Met 290 langs een vrachtwagen waar een auto gaat inhalen is niet zo handig. Maarja, dat ligt aan de persoon die zo dom is om er met 290 langs te rijden. Ik kom zelf ook nog wel eens in DL voor een topspeed run, maar dat zijn dingen waar ik wel rekening mee hou.
Vrijdag schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:00:
[...]

Daar heb je een goed punt! Wist je trouwens dat helmen met een spiegelend vizier ook zorgen voor een lagere topsnelheid? Omdat er licht wordt weerkaatst ontstaat er wrijving en meer weerstand. True story :Y
Veroorzaken fotonen zonder massa vrijving ja ? :P

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 29-03-2018 01:02 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:02:
[...]

Grap of niet, kan mij er nog wel iets bij voorstellen. Met 290 langs een vrachtwagen waar een auto gaat inhalen is niet zo handig. Maarja, dat ligt aan de persoon die zo dom is om er met 290 langs te rijden. Ik kom zelf ook nog wel eens in DL voor een topspeed run, maar dat zijn dingen waar ik wel rekening mee hou.
Ga jij ff met jouw fiets bij jou in't dorp rond rijden met 30Km'h.... :>

De gemiddelde auto (en dan niet de 1.0, 1.2 en 1.6 dingen) haalt gewoon ± 230Km/h óf meer :P

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:07:
[...]
Ga jij ff met jouw fiets bij jou in't dorp rond rijden met 30Km'h.... :>
Dat moet ik doen om het dorp uit te komen om een ritje te maken en dat rijd echt kut. Heb niet voor niets een QS omdat de koppeling zo zwaar is dat je er kramp van krijgt. Dat nog los van het bokken tot 35km/u waardoor je de koppeling veel te vaak nodig hebt :P
De gemiddelde auto (en dan niet de 1.0, 1.2 en 1.6 dingen) haalt gewoon ± 230Km/h :P
Dan moet je er alleen 5 minuten voor wachten. In die tijd kom je wel iets tegen waardoor je langzamer moet. Tenzij er niemand op de weg is, dan boeit het toch niet _O-

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:10:
[...]

Dat moet ik doen om het dorp uit te komen om een ritje te maken en dat rijd echt kut. Heb niet voor niets een QS omdat de koppeling zo zwaar is dat je er kramp van krijgt. Dat nog los van het bokken tot 35km/u waardoor je de koppeling veel te vaak nodig hebt :P

[...]

Dan moet je er alleen 5 minuten voor wachten. In die tijd kom je wel iets tegen waardoor je langzamer moet. Tenzij er niemand op de weg is, dan boeit het toch niet.
Ik heb afgelopen week zo'n smurfenblauw ding met 4 wielen in Stuttgart opgepikt wat weinig moeite had om aan de 300Km/h te komen..... Zal wel aan die Duitsers liggen, dan?

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:13:
[...]

Ik heb afgelopen week zo'n smurfenblauw ding in Stuttgart opgepikt wat weinig moeite had om aan de 300Km/h te komen..... Zal wel aan die Duitsers liggen, dan?
Is die gentlemen's agreement niet nog steeds van kracht voor de meeste wagens ? Ik dacht dat de meeste duitse wagens nog steeds op 250km/u begrenst waren vanuit de fabriek ? (Niet dat het niet makkelijk harder kan met wat simpele mods of andere wagens, maar dat is een ander verhaal)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:17:
[...]

Is die gentlemen's agreement niet nog steeds van kracht voor de meeste wagens ? Ik dacht dat de meeste duitse wagens nog steeds op 250km/u begrenst waren vanuit de fabriek ? (Niet dat het niet makkelijk harder kan met wat simpele mods of andere wagens, maar dat is een ander verhaal)
Welke "Gentelman Agreement"? VAG heeft zich nog nooit aan dat soort zaken verbonden en de andere merken uit die regio draaien er om heen middels AMG / M .... ;)

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:25:
[...]

Welke "Gentelman Agreement"? VAG heeft zich nog nooit aan dat soort zaken verbonden en de andere merken uit die regio draaien er om heen middels AMG / M .... ;)
Die gentlemen's agreement is ook wel iets voor Japan. Ik dacht alleen dat de meeste wagens uit DL nog wel op 250 max begrenst waren. (Audi's, Volkswagen's)

Verwijderd

Ik heb voor de R Nine T een steun gevonden die goed zou moeten zijn om aan de motor te werken en in de winter de banden te sparen:

http://shop.becker-techni...3-bmw-r-ninet-lifter.html

besteld, ben benieuwd maar ziet er degelijk uit :) Laatst een Sena 30K set besteld met vrienden, ook mooi spul, nu nog wat spul bij carclean bestellen en dan zijn we rond. Goedkope hobby is het niet :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2018 00:40 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:02:
[...]

Veroorzaken fototonen zonder massa vrijving ja ? :P
Je verwacht het niet inderdaad ;(

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:00:
@SmurfLink Aangaande die verzekeraars: De winst van dat soort maatschappijen komt uit de lengte óf uit de breedte maar zal nóóit en te nimmer uit d'r eigen zak óf die van de aandeelhouders komen :)

Een "verzekeringsagent" is niks meer dan een verkoper van verzekeringen welke werkt op provisiebasis en ook niet in dienst is van de verzekeraar zélf (en welke vaak ook nog voor meerdere / diverse maatschappijen / verzekeraars werkt) én welke een bonus ontvangt pér afgegeven verzekering....... Waarom zou JIJ hem willen gaan betalen, oftewel: WAT doet zo-iemand voor jou nou écht?

P.S. Als je toevallig al ergens een hypotheek / inboedel / opstal verzekering hebt lopen dan zou je bij die partij eens als eerste kunnen gaan informeren doordat er vaak pakketkortingen afgegeven worden op de premie welke je niet kunt halen met een simpele B/M (Bonus/Malus) korting op alléén een voertuigverzekering elders.
Bedankt, goed advies! Ik heb een hypotheek met bijbehorende verzekeringen, dus daar ga ik zeker informeren. Die heb ik wel afgesloten via een assurantieadviseur maar dat is meer omdat het een goede vriend van me is, hij krijgt via mij geen provisie maar via de verzekeraar dus ik betaal gewoon direct nar de verzekeraar toe.

Die vader van een vriend van me werkt bij een verzekeraar zelf, is niet een losstaande agent. :) Hij geeft z'n zoon dus ook direct korting op de premie. Dus ik ga voor de zekerhed wel even informeren hoe en wat en kijk wat er het goedkoopste gaat uitvallen.
O+ O+ O+

[ Voor 13% gewijzigd door SmurfLink op 29-03-2018 08:16 ]

I have stability. The ability to stab.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 23:42:
Én als je dan alsnog graag gaat rijden (gezien 't weer)
Whuts wrung met het weer dit weekend?
Zaterdag en zondag geven ze hier (in Braboland) geen regen aan met daarbij 11 en 8 graden. Maandag 1mm in de nacht en overdag gewoon weer 11 graden. Maar dat zal per site verschillen natuurlijk, ik kijk altijd op www.weer.nl

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:10:
[...]

Het is goed vriend. :Y :w
De grote hoeveelheid schade's aan SS hebben de premies flink opgejaagd en daar betaal ik ook voor.
Eigenlijk niet helemaal eerlijk omdat ik met de motor nog nooit (schuld) schade heb gereden. :-( >:)
Even mijn zelf quoten nadat ik gisteren over premies begon, kijk eens wat vandaag op de telegraaf staat.
https://www.telegraaf.nl/financieel/1849850/autopremie-jongeren-stijgt-explosief

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:31:
[...]

Die gentlemen's agreement is ook wel iets voor Japan. Ik dacht alleen dat de meeste wagens uit DL nog wel op 250 max begrenst waren. (Audi's, Volkswagen's)
Klopt al nemen ze er een loopje mee. De nieuwe RS4 is begrensd op 250 km/h maar doet in de praktijk 270 op de teller onder het mom, dan haalt hij de 250 zoals belooft zeker. Audi levert daarnaast een optie van 2100 euro om die begrenzing te verwijderen naar 280 km/h. Het is tegenwoordig een verdienmodel geworden. Volgens mij hebben bmw en mercedes iets soortgelijks.
[...]
Ik heb afgelopen week zo'n smurfenblauw ding met 4 wielen in Stuttgart opgepikt wat weinig moeite had om aan de 300Km/h te komen..... Zal wel aan die Duitsers liggen, dan?
Dit roept eigenlijk wel om een foto ;). Ben wel benieuwd welke dat is want een Porsche die weinig moeite heeft om de 300 km/h aan te tikken is een bijzondere. De meeste halen het wel maar van harte gaat het allemaal niet. Een smurfblauwe turbo is :9~.

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
TheBrut3 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:50:
[...]

Volgens mij telt leeftijd vanaf de 24 niet meer.
Vanaf 24 inderdaad. Ben nu zelf 23 en volgens jaar gaat mijn premie aardig naar beneden volgens vergelijkingssites :)
InZane schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:54:
[...]

Wtf :?

Ik betaal een paar euro voor mijn WA+ verzekerde CBR 600F van '95. Weet zo niet hoeveel schadevrije jaren ik heb, maar dat zijn er vast genoeg :)
Komt denk ik door de combinatie leeftijd (risico groep) + Supersport.

[ Voor 37% gewijzigd door joshje op 29-03-2018 10:47 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
joshje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:41:
Komt denk ik door de combinatie leeftijd (risico groep) + Supersport.
Nou ben ik toch heel nieuwsgierig naar wat jij dan rijdt :)

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:43

A13X

Dude

Winkiller schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Even mijn zelf quoten nadat ik gisteren over premies begon, kijk eens wat vandaag op de telegraaf staat.
https://www.telegraaf.nl/financieel/1849850/autopremie-jongeren-stijgt-explosief
Andere opties zijn goed rijgedrag belonen of bevorderen, bijvoorbeeld door elektronica die iemand rijstijl monitoren.
Ze leggen alvast de bodem om straks die elektronica te verplichten. De extremen zul je er wel mee kunnen afvangen, maar voor het twijfel gebied... Iemand die pittig doorrijd (waar het kan) en goed oplet word misschien gestraft terwijl de miep die met 70 invoegt op de snelweg zonder te kijken en hem vlak voor een vrachtwagen gooit word mogelijk beloond voor het "rustige rijden". Aan de snelheid en sensoren alleen kun je niet zien of iemand wel spiegelt en goed oplet, komt er straks nog een camera bij ook. 8)7
Verzekeraars hebben ook te maken met een nieuwe wet, die overheidsinstanties het zogenaamde regresrecht geeft. Als een verkeersslachtoffer een traplift nodig heeft, dan kan de gemeente dat bedrag voortaan declareren bij de aansprakelijke verzekeraar. „Dit is een belangrijke driver achter de verhoging van de premies”, zegt Samson. Buis: „Die regreskosten zijn nu omstreeks €200 miljoen en nemen toe.”
Oftewel de overheid verschuift de kosten uit de staatskas naar een particuliere partij en die schuift hem door naar zijn klanten. Je betaald dus gewoon op een verkapte manier extra belasting. :F

Awesome

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-12 16:53
InZane schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:57:
[...]

Nou ben ik toch heel nieuwsgierig naar wat jij dan rijdt :)
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/dbe5492bfee87323c424c7b14ec34f68.jpg

Deze brommer.
Ik heb wel behoorlijk wat accessoires meeverzekerd :+

• TheBrut3
  • Nu online
xos schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 10:28:
Dit roept eigenlijk wel om een foto ;). Ben wel benieuwd welke dat is want een Porsche die weinig moeite heeft om de 300 km/h aan te tikken is een bijzondere. De meeste halen het wel maar van harte gaat het allemaal niet. Een smurfblauwe turbo is :9~.
Ik gok een GT2 RS.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Politie rijdt voortaan in supersnelle Audi's

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/n4ex4kaayzw4_wd640.jpg/politie-rijdt-voortaan-in-supersnelle-audis.jpg

De politie heeft definitief gekozen voor snelle Audi's als interventievoertuigen. De Audi A6 3.0 TDI Avant Quattro S-tronic met een topsnelheid van 250 kilometer per uur vervangt de Volvo V70. Binnen enkele maanden wordt de eerste in gebruik genomen.
Mooi, die kan ik zonder een centje pijn voorblijven _O- :+

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Raym09 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:09:

Ze leggen alvast de bodem om straks die elektronica te verplichten. De extremen zul je er wel mee kunnen afvangen, maar voor het twijfel gebied... Iemand die pittig doorrijd (waar het kan) en goed oplet word misschien gestraft terwijl de miep die met 70 invoegt op de snelweg zonder te kijken en hem vlak voor een vrachtwagen gooit word mogelijk beloond voor het "rustige rijden". Aan de snelheid en sensoren alleen kun je niet zien of iemand wel spiegelt en goed oplet, komt er straks nog een camera bij ook. 8)7
Die elektronica zit al op mijn brommer, de ECU kan na een ongeluk bepaalde data prijs geven. Ik heb me laten vertellen dat alleen Kawasaki die gegevens kunnen uitlezen en niet de dealer, verder boeit het me niet.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:51
Osiris schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:18:
[...]

Heb jij activiteiten waarbij het nodig is om ze voor te blijven dan? :+

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Tankiej schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:46:
[...]

Ach uiteindelijk verliezen ze het toch. :+

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-12 16:44
Oepsie... ik dacht: de motor begint wat rauw te klinken, laat ik het oliepijl van de 600F eens controleren.
2 maand geleden nog gedaan, toen was er niks aan de hand. Heb de laatste maand meerdere malen met 2 fireblades meegereden en dan moet ik toch echt het onderste uit de kan halen om ze bij te blijven.
Dan hebben we het over tot 10K doortrekken in elke versnelling, ipv tot 6 a 7K wat ik zelf meestal doe.
Dat blijkt de CBR toch niet zo leuk te hebben gevonden, want er ging gewoon een halve liter olie in :o
Daarnaast blijkt de bevestiging van de voorkap toch een klap te hebben gekregen van het omvallen tijdens de storm. Had ik eerder niet gezien, maar de bevestiging is compleet gescheurd/afgebroken. Het zit nog wel tegen elkaar aan te schuren, maar daar is ook alles mee gezegd. Die kap wordt dus alleen nog door 2 bouten en de andere kappen op zijn plek gehouden. Terwijl die andere kappen ook allang niet meer muurvast zitten :o

Geloof dat het iets eerder tijd wordt om een opvolger te zoeken dan verwacht....

• Osiris
  • Niet online
Tankiej schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:46:
[...]

Neen :P Maar stiekem vond ik 't artikel grappig om te lezen. Dat ze denken dat 250 km/h genoeg is. Even terugschakelen naar z'n 5 en daar zit ik binnen no-time op :P Vraag me af hoe lang die Audi daar over doet.

Sowieso heb je natuurlijk niets aan die snelheden op de gemiddelde Nederlandse snelweg gezien het overige verkeer :N

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo mijn motor is technisch helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. Helaas heeft de motor van mijn maat de winter niet overleefd is is die kapotgevroren. Wij rijden met water ipv koelvloeistof en dat had hij er niet uitgehaald. Moor is vanmorgen naar Hoegee gebracht voor een nieuwe cilinderkop. Hopelijk is dat alles wat er vervangen moet worden.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:39

steveman

Comfortabel ten onder

Huh, waarom eigenlijk met water dan?

/me hoopt zelf thuis een nog werkende wasmachine aan te treffen...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
steveman schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:24:
Huh, waarom eigenlijk met water dan?

/me hoopt zelf thuis een nog werkende wasmachine aan te treffen...
Is volgens mij zodat je bij crashen/lekkage op het circuit niet allemaal vieze meuk achterlaat. Kan namelijk goed glad zijn.
Tylen schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:07:
Zo mijn motor is technisch helemaal klaar voor het nieuwe seizoen. Helaas heeft de motor van mijn maat de winter niet overleefd is is die kapotgevroren. Wij rijden met water ipv koelvloeistof en dat had hij er niet uitgehaald. Moor is vanmorgen naar Hoegee gebracht voor een nieuwe cilinderkop. Hopelijk is dat alles wat er vervangen moet worden.
Au..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• A13X

A13X

Dude

Winkiller schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:39:
[...]

Die elektronica zit al op mijn brommer, de ECU kan na een ongeluk bepaalde data prijs geven. Ik heb me laten vertellen dat alleen Kawasaki die gegevens kunnen uitlezen en niet de dealer, verder boeit het me niet.
Dat is elektronica waar ik zelf ook geen moeite mee zou hebben. Echter hebben ze het over de ODB2 dongle van bv. de ANWB, die stuurt in realtime alles naar hun toe waar het geanalyseerd word. Voor je goed en wel thuis bent heb je onderhand al een email, dat je op de Anogwat 10km te hard reed en dat je bij het opdraaien van de Ahuppelepup te hard door de bocht ging want er werden X G-krachten geregistreerd. Oh en je moet eerder opschakelen van zijn 2 naar zijn 3 want je maakte teveel toeren.

Geen grap overigens, mijn zwager dacht ook hé dat scheelt X geld per maand. Tot hij binnen 2 weken al een aantal mailtjes had gekregen met dit soort commentaar. :X

Awesome

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Raym09 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:41:
[...]

Dat is elektronica waar ik zelf ook geen moeite mee zou hebben. Echter hebben ze het over de ODB2 dongle van bv. de ANWB, die stuurt in realtime alles naar hun toe waar het geanalyseerd word. Voor je goed en wel thuis bent heb je onderhand al een email, dat je op de Anogwat 10km te hard reed en dat je bij het opdraaien van de Ahuppelepup te hard door de bocht ging want er werden X G-krachten geregistreerd. Oh en je moet eerder opschakelen van zijn 2 naar zijn 3 want je maakte teveel toeren.

Geen grap overigens, mijn zwager dacht ook hé dat scheelt X geld per maand. Tot hij binnen 2 weken al een aantal mailtjes had gekregen met dit soort commentaar. :X
Ja dat moet je niet willen, zeker niet verplicht. Alhoewel ik wel een sensor + verklikker heb voor zuinig rijden.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:08
Die hele dataverzamelings-manie van de verzekeraars had ik een tijd terug al een topic over gemaakt, en recent weer omhoog getrapt.

Enge ontwikkelingen imo, ik hoop dat motoren hier voorlopig niet mee te maken krijgen... En zo wel is het maar goed dat ik probeer van oldtimers mijn werk te maken :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• InZane
[...]

Pff, dat schiet idd niet op. In de UK krijgen/hebben ze tenminste dit:

Afbeeldingslocatie: https://static.independent.co.uk/s3fs-public/styles/article_small/public/thumbnails/image/2014/06/04/16/Atom-PL-7L-police.jpg

Die zijn een stuk moeilijker bij te houden.
joshje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:10:
[...]

[afbeelding]

Deze brommer.
Ik heb wel behoorlijk wat accessoires meeverzekerd :+
Mooie uitvoering! :9

[ Voor 25% gewijzigd door InZane op 29-03-2018 13:05 ]

• Panini
InZane schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:04:
[...]

Bedoel je niet af te schudden? :+

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
AcidBurn schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 11:55:
Oepsie... ik dacht: de motor begint wat rauw te klinken, laat ik het oliepijl van de 600F eens controleren.
2 maand geleden nog gedaan
Misschien iets vaker checken ;)
Doe het zelf om de 500km tegelijk met het smeren van de ketting.
Maar de TA lust ook wel een slokje olie. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen maar de ene keer gaat het weken goed zonder bijvullen en op een andere week zit hij opeens onderaan de stok. |:(

• InZane
Panini schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Bedoel je niet af te schudden? :+
Mja, zo wou ik het nog net niet zeggen :P

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:13
PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 00:31:
[...]

De gentleman's agreement in Japan is dat een auto officieel nooit meer dan 280 PK mag hebben (althans eind jaren '90 / begin jaren '00). Echter zitten de hele dikke kanonnen daar echt wel boven (GTR, Supra, Evo, NSX, etc).

Overigens is de begrenzing van 250 km/h op duitse auto's er wel degelijk. Dat is namelijk het eerste wat de directeurs in deze firma bij hun nieuwe auto's laten aanpassen :+

• TheBrut3
  • Nu online
InZane schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:04:
Pff, dat schiet idd niet op. In de UK krijgen/hebben ze tenminste dit:

Baas boven baas.
Afbeeldingslocatie: https://112-rijnmond.nl/wp-content/uploads/2014/10/Image00061.jpg

• Panini
Die Atom doet niet veel onder voor de auto's die je post. En dat voor een fractie van de prijs. _/-\o_

Verwijderd

[...]

Behalve in bochten dan ;)

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:37:
[...]

Die Atom doet niet veel onder voor de auto's die je post. En dat voor een fractie van de prijs. _/-\o_
Zo'n Atom is snel omdat ie vrij licht is. Qua vermogen valt het wel mee en daarom ligt de top ook niet heel hoog. Een beetje hetzelfde als bij de meeste motoren dus.

• Osiris
  • Niet online
;( Very true, vooral die lompe ZZR die ik heb :P Niet echt een bochtenmonster, voorál niet met mij erop :D

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-12 16:44
wilco1985 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:10:
Misschien iets vaker checken ;)
Doe het zelf om de 500km tegelijk met het smeren van de ketting.
Maar de TA lust ook wel een slokje olie. Ik kan er niet helemaal de vinger op leggen maar de ene keer gaat het weken goed zonder bijvullen en op een andere week zit hij opeens onderaan de stok. |:(
Dat probleem heb ik dus ook. Gaat echt letterlijk maanden goed dattie bijna niks verbruikt, waardoor je toch langzaam wat lakser wordt met olie pijlen. En dan ineens blijft de hele pijlstok droog :o

• Panini
PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Zo'n Atom is snel omdat ie vrij licht is. Qua vermogen valt het wel mee en daarom ligt de top ook niet heel hoog. Een beetje hetzelfde als bij de meeste motoren dus.
Topsnelheid is overrated, het gaat allemaal om het bochtenwerk en acceleratie :) (vind ik). Qua acceleratie is hij tevens 'maar' zo een 0.4 seconden langzamer dan de Veyron. Daarnaast was hij nog eens sneller op het Topgear circuit, op een vochtige baan zelf, dan de Veyron.

Een beetje Tweaker weet daar nog wel wat meer acceleratie uit te te persen. :*)
Maar genoeg over auto's. Daarvoor zitten we in het verkeerde topic.

• SmurfLink
  • Niet online
Peilen jongens, peilen! :p

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Peilen?! tsss heb gewoon een inspection window :P

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:03:
[...]

Topsnelheid is overrated, het gaat allemaal om het bochtenwerk en acceleratie :) (vind ik). Qua acceleratie is hij tevens 'maar' zo een 0.4 seconden langzamer dan de Veyron. Daarnaast was hij nog eens sneller op het Topgear circuit, op een vochtige baan zelf, dan de Veyron.

Een beetje Tweaker weet daar nog wel wat meer acceleratie uit te te persen. :*)
Maar genoeg over auto's. Daarvoor zitten we in het verkeerde topic.
Vind zo'n Atom slecht te vergelijken met iets als een Veyron, het zijn 2 compleet verschillende dingen. Op een klein circuit is zo'n ding inderdaad sneller, maar op een groot circuit niet. De Atom heeft een top van 250km/u waar de Veyron over de 400km/u gaat. Ga je dan naar een circuit met lange rechte stukken is die 250km/u een flinke limiet. Een beetje hetzelfde als een 1000cc SS tegen een opgevoerde scooter op een kartbaan. Daar wint een scooter van 2000 euro het ook dik.

Verder natuurlijk eens met dat topsnelheid niet boeit. Bochten pakken is inderdaad wat leuk is. Woon hier vlak bij de Duitse grens en kom er hooguit 1x per jaar.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik steek de pijlen van mijn boog altijd in m'n blok. De olie steekt zo lekker af tegen het blanke hout. Dus pijlstok.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
CodeCaster schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:50:
[...]

Ik steek de pijlen van mijn boog altijd in m'n blok. De olie steekt zo lekker af tegen het blanke hout. Dus pijlstok.
pijlstok pijlstok... Schacht heet dat in mooi Nederlands.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:08
Oliesonde? :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• InZane
PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:35:
Daar wint een scooter van 2000 euro het ook dik.
Da's duurder dan mijn 600cc brommer hoor :+

• Panini
PilatuS schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:35:
[...]

Vind zo'n Atom slecht te vergelijken met iets als een Veyron, het zijn 2 compleet verschillende dingen. Op een klein circuit is zo'n ding inderdaad sneller, maar op een groot circuit niet. De Atom heeft een top van 250km/u waar de Veyron over de 400km/u gaat. Ga je dan naar een circuit met lange rechte stukken is die 250km/u een flinke limiet. Een beetje hetzelfde als een 1000cc SS tegen een opgevoerde scooter op een kartbaan. Daar wint een scooter van 2000 euro het ook dik.

Verder natuurlijk eens met dat topsnelheid niet boeit. Bochten pakken is inderdaad wat leuk is. Woon hier vlak bij de Duitse grens en kom er hooguit 1x per jaar.
Is inderdaad erg lastig te vergelijken, totaal andere klasse van auto. Topsnelheid van de Atom V8 is wel wat hoger (275), en die 400 km/u ga je niet halen op een circuit denk ik. Zonder aanpassingen zal een Atom bijvoorbeeld op een circuit toch wel als de winnaar eruit komen denk ik (ondanks de lange stukken). Ben er nu wel erg nieuwsgierig naar geworden

Zich nu ook naarstig te zoeken naar vergelijkingen van de auto's op bijvoorbeeld de Nurburgring. Maar het is lastig om tijden te vinden van professionele rijders.

• PilatuS
  • Niet online
Panini schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:23:
[...]

Is inderdaad erg lastig te vergelijken, totaal andere klasse van auto. Topsnelheid van de Atom V8 is wel wat hoger (275), en die 400 km/u ga je niet halen op een circuit denk ik. Zonder aanpassingen zal een Atom bijvoorbeeld op een circuit toch wel als de winnaar eruit komen denk ik (ondanks de lange stukken). Ben er nu wel erg nieuwsgierig naar geworden

Zich nu ook naarstig te zoeken naar vergelijkingen van de auto's op bijvoorbeeld de Nurburgring. Maar het is lastig om tijden te vinden van professionele rijders.
Het hangt van het circuit af. Hoe minder lange rechte stukken hoe beter zo'n Atom het zal doen. Ga je bijvoorbeeld naar Le Mans dan is zo'n Atom nergens. Zo'n Atom is eigenlijk best aardig te vergelijken met een motor. Naar de 100km/u of 200km/u zijn de meeste motoren erg snel. Ga je naar de 280km/u zit er gewoon niet genoeg vermogen in om nog heel veel verder te komen. Dan moet je echt naar een H2 of iets met een turbo zodat het vermogen boven de 250 of 300pk uitkomt. Dat vermogen heb je gewoon nodig om boven de 330km/u uit te komen met een motor.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

* Vrijdag peilt of er interesse is voor een poll over peilen of pijlen... :P

[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 29-03-2018 15:37 . Reden: aangepast, dank Leviathius ;) ]

• Leviathius
  • Laatst online: 15:28
Had het dan op zijn minst een peiling genoemd :+

YouTube: MotorcycleGeek

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Leviathius schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:33:
Ik ben niet Maurice :P

• wilco1985
Dryhte schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:02:
[...]

pijlstok pijlstok... Schacht heet dat in mooi Nederlands.
Schacht? Daar krijg ik toch heel andere beelden bij 8)7

Dit weekend is de motormarkt in Hardenberg. Is dat de moeite waard om heen te gaan? Ervaringsdeskundigen?

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Net even naar Termaat gelopen voor een tooltje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VeehareBxsgQC0XjIaEOcJ5q/medium.jpg

Op de hoek van de straat was er een dikke knal toen er een auto voorbij reed. Autoalarm van een geparkeerde auto ging af maar ik heb geen idee waar de knal nu vandaan kwam. Op de terugweg stonk het in de straat, vermoed dat de accu of iets anders van plastic van de geparkeerde auto is ontploft.

• wilco1985
Grubeater schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:48:
Net even naar Termaat gelopen voor een tooltje:
[afbeelding]

Op de hoek van de straat was er een dikke knal toen er een auto voorbij reed. Autoalarm van een geparkeerde auto ging af maar ik heb geen idee waar de knal nu vandaan kwam. Op de terugweg stonk het in de straat, vermoed dat de accu of iets anders van plastic van de geparkeerde auto is ontploft.
Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb ook zo'n ding maar bij mij loopt de olie er aan alle kanten uit als er een beetje druk op komt. :/

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

wilco1985 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:50:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik heb ook zo'n ding maar bij mij loopt de olie er aan alle kanten uit als er een beetje druk op komt. :/
Voor dat geld kan ik het wel uitproberen.

Nog tips om de gashendel los te maken op de Transalp @wilco1985 ?

[ Voor 10% gewijzigd door Grubeater op 29-03-2018 16:04 ]

• wilco1985
Grubeater schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:55:
[...]

Voor dat geld kan ik het wel uitproberen.

Nog tips om de gashendel los te maken op de Transalp @wilco1985 ?
Los is niet zo moeilijk. Kwestie van de twee schroefjes uit het afdek kapje halen.
Vast daarentegen :( Er zit zo'n wit kabelgeleide blokje in. Dat is nog wel even rommelen om die weer op zijn plek te krijgen. Vooraf goed onthouden hoe hij zit :P

Kortom begin er niet aan als je over 5 min weg moet :+

[ Voor 5% gewijzigd door wilco1985 op 29-03-2018 16:29 ]

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
[...]

Van de week nog tegen zo'n mooie smurfenblauw vierwielig ding een dragrace verloren. Na 50 meter lag hij er 100 voor en kon ik mijn brommer niet meer horen boven het gebrul van het blok en gesis van de turbo's :+ .

Of hadden we het niet over die smurfenblauwe ford?

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• A13X

A13X

Dude

DragonSlayer666 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:26:
[...]

Van de week nog tegen zo'n mooie smurfenblauw vierwielig ding een dragrace verloren. Na 50 meter lag hij er 100 voor en kon ik mijn brommer niet meer horen boven het gebrul van het blok en gesis van de turbo's :+ .

Of hadden we het niet over die smurfenblauwe ford?
Smurvenblauw? Ford? Shelby? :9~

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/scardigest/wp-content/uploads/1967-Shelby-427-Cobra-S-C-Left.jpg

Awesome

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@SmurfLink loktag :+

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 29-03-2018 17:34 ]

• A13X

A13X

Dude

Leviathius schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:33:
Waar hebben we het over want ik kan er ondertussen heb pijl schacht meer op trekken :o

Jaja voor mij is het al @Vrijdag

Awesome

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Morgen mijn (voor mij nieuwe) motor ophalen! Voor woonwerk een Suzuki DL650 Vstrom uit 2005. Heel wat anders dan ik gewend ben als motor, zelfs saai te noemen. maargoed, het is ook woonwerk. Voor leuke ritjes kan ik altijd de FZ1 pakken. Koffertje zit er al achterop, handkappen en stuurverwarming. en de ruit wordt nog naar gekeken, had een beetje last van turbulentie zoals hij bij de proefrit stond. mogelijk dat hij nog iets hoger kan en daarmee opgelost, en anders wordt het snijden in het ruitje.

De FZ1 kon ik nooit met een gerust hart ergens neerzetten om even de stad in te gaan uit angst voor een krasje of baldadigheid/diefstal. Qua gevoel zit het nu met de suzuki gelijk aan hoe je een auto laat staan. plus ook de zekerheid dat ik alsnog kan motorrijden als er iets met die motor gebeurd.

Verzekering ondertussen ook geregeld, 12 euro per maand voor beperkt casco + opzittenden.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Met het risico dat een van jullie nu ook getriggerd word om te bieden: :7

https://www.bva-auctions.com/auction/category/32091/13317112

staat een leuke Kreidler 125cc en een Suzuki 80cc 2-takt. De veiling loopt nog 34 dagen, maar tot noch toe word er niet geboden, en het startbod is 125 euro. Ongerestaureerd, maar in nette en lopende staat.

Ik ga over een maandje nog eens kijken of er wat leuks bij zit O+.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:18:
Met het risico dat een van jullie nu ook getriggerd word om te bieden: :7

https://www.bva-auctions.com/auction/category/32091/13317112

staat een leuke Kreidler 125cc en een Suzuki 80cc 2-takt. De veiling loopt nog 34 dagen, maar tot noch toe word er niet geboden, en het startbod is 125 euro. Ongerestaureerd, maar in nette en lopende staat.

Ik ga over een maandje nog eens kijken of er wat leuks bij zit O+.
Oh kijk, een chopper in mijn maat! https://www.bva-auctions.com/auction/lot/32091/10568513

Komt me bekend voor trouwens. Er is hier in de buurt een tattoo winkeltje waar ook zo'n ding staat. Eens kijken of dat dezelfde is.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Zo, even wat ghetto toevoegingen aan de Alp (want die had ik nog niet genoeg):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9BIvsErUDEBJW02OcKi28ytF/full.jpg

Ik heb mijn knipper al twee keer gespalkt vanwege smeltperikelen, en ik heb nog steeds geen oplossing gebouwd/verzonnen voor die uitlaat. Deze keer dus een spalk met alu tape, die ik op zolder gebruik om de naden van de dampwerende laag van de isolatie dicht te plakken. Vrij stijve tape, dus hopelijk helpt dit wat langer.

En:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LXgLRe3uou23vK6IDZ5ChBe1/full.jpg

Voor een nette prijs overgenomen van een forumlid van de TA club. Zo kan ik binnenkort op de offroad kampeerrit van de club eens een keitje raken.

Verder viel het me op dat de oude plastic keienvanger nogal wat olie en troep had verzameld, en de onderkant van het blok was nat met een substantie die verdacht veel op olie leek. Even gepoetst met remreiniger en een flinke lap om te checken of en zo ja wáár het lekt, zou het olieverbruik wel verklaren. Niet dat er nu super veel bij moet, ongeveer 1 liter op 2000km gemiddeld. Benzineverbruik heeft geschommeld en alhoewel niet meer zo zuinig als vroeger, haal ik nu 1 op 20 (12,02 liter erin gewrongen na 245km) met gemiddeld 100 rijden. Die extra pk's en die lege pijp die dienst moet doen als uitlaat hebben wel hun effect op mijn motortje :+.

[ Voor 30% gewijzigd door HTT-Thalan op 29-03-2018 19:11 ]

• DragonSlayer666
Ho ho ho! Dat is GEEN Ford! Dat is een AC Shelby Cobra. Dat er een Ford V8 in ligt is prima, maar Ford heeft er niks mee te maken. :+

En dat is koningsblauw, niet smurfenblauw/

• InZane
DragonSlayer666 schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:35:
[...]

Ho ho ho! Dat is GEEN Ford! Dat is een AC Shelby Cobra. Dat er een Ford V8 in ligt is prima, maar Ford heeft er niks mee te maken. :+

En dat is koningsblauw, niet smurfenblauw/
Je bedoelt de RS neem ik aan? Daar kwam ik er afgelopen weekend ook eentje van tegen. Helaas reed hij aan de andere kant van de weg en om er nou voor om te draaien..

Of bedoelde je de GT? :9

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Geëmmer over vierwielers...

Hier, pak aan:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3903/15073033575_da4d3acb62_b.jpg

8)

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:46
Ik zou die rooie pakken

• InZane
Vrijdag schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:26:

Hier, pak aan:

[afbeelding]

8)
Mooi rood is niet lelijk! Die CBR mag er ook wel zijn trouwens :+

Verwijderd

Weet iemand wat goede handschoenen voor ietwat lange dunne vingers? Ik heb een aantal merken geprobeerd maar ik kom er niet uit. Bij Revit is de duim meestal te kort, bij Held zijn de vingers vaak veel te wijd en bij Alpinestars is het binnenwerk van de handschoenen echt een ramp waardoor ze zeer oncomfortabel zitten.Ik heb hier nu een 2 paar GT-S X-Trafit en de duim schuurt als een mallemoer en het leer bij de pink lijkt zich daar dubbel te vouwen wat ook niet bepaald lekker aanvoelt. Ik heb dit bij beide handen en bij beide exemplaren. Voor 150 euro had ik toch echt wat beters verwacht.
Ik heb momenteel geen eigen vervoer dus even langs een grote motorwinkel zit er niet in. Heeft iemand aanbevelingen?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Welke van Alpinestars heb jij dan geprobeerd als ik vragen mag? Ik heb ook grote en dan met name lange handen, maar met de SP8's heb ik echt geen last of problemen, die heb ik in XL. :)
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2018/03/2017-09-07-06.46.32-Medium.jpg

Dat van de Held (sport) handschoenen herken ik ook niet trouwens. Motormaat heeft die ook, en net zoals dat de sportlaarzen van hun wat smaller en iets kleiner vallen is dat met de handschoenen ook. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Meconium
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-10-2022
Eindelijk hoor ik er dan ook bij! Gisteren geslaagd voor mijn AVD *O*

In december begonnen en nu mooi op tijd klaar voor het goede weer! Vanaf volgende week het Limburgse land (en omstreken) onveilig maken :)

Totdat ik een eigen motor koop mag ik een BMW k1200s lenen om mee op pad te gaan. De ideale beginnersfiets natuurlijk! 8)7

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Meconium schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 06:53:
Eindelijk hoor ik er dan ook bij! Gisteren geslaagd voor mijn AVD *O*

In december begonnen en nu mooi op tijd klaar voor het goede weer! Vanaf volgende week het Limburgse land (en omstreken) onveilig maken :)

Totdat ik een eigen motor koop mag ik een BMW k1200s lenen om mee op pad te gaan. De ideale beginnersfiets natuurlijk! 8)7
Gefeliciteerd! Zo'n k1200s lijkt me wel leuk bike om te rijden :Y Maar voor een beginner toch ook niet gek? Goede remmen en onderstel, soepel blok, elektronische hulpmiddelen (ABS, antislip?). Je rechterpols zal je wel een beetje in bedwang moeten houden ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:51
@Verwijderd Ik heb ook echt wel langere dunne vingers en ik heb 'Alpinestars GP Pro Race' handschoenen. Die passen perfect voor mij, volgens mij heb ik XXL.

@Meconium Proficiat!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Hier ook lane dunnen handen en rijd met Damen Leathers handschoenen. Zitten als gegoten.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• SmurfLink
  • Niet online
Zei daar iemand Smurf? :p

Hee, verrek, da's de Cobra Car uit Age of Empires 2 XD Nooit geweten dat die gebaseerd was op een echte auto, tof!

• DragonSlayer666
InZane schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 21:56:
[...]

Je bedoelt de RS neem ik aan? Daar kwam ik er afgelopen weekend ook eentje van tegen. Helaas reed hij aan de andere kant van de weg en om er nou voor om te draaien..

Of bedoelde je de GT? :9
Juustem, de RS doelde ik op, weet alleen nou nog niet of @wimmel_1 die ook bedoelde :X . De GT is ook leuk, maar ook niet smurfenblauw :+

• SmurfLink
  • Niet online
Vrijdag schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 22:26:

Hier, pak aan:

[afbeelding]

8)
Een rooie op een rooie, is dat dubbel zo snel of gaat dat kwadratisch? :p

Pagina: 1 ... 36 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.