• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

-tom-562

Oliesjeik

Na bijna een jaar motorloos ga ik morgen kijken naar een motor. Niet heel spannend, een Fazer 600 uit 2002 :p wil voor 'tussendoor' wat goedkoops, semi sportief en comfortabel, dan kom je al snel bij zo'n apparaat uit.
Op de planning staan ook om voor juli een andere auto te kopen, en ik kan al m'n geld maar 1x uitgeven :p

Vaak bu'j te bang!

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

Even off topic weet het :+ , maar wat zijn de motorvakantieplannen van jullie?
Al grote of kleine plannen?

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Godoftwente
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08-2021
Ik kom de fazer als motor wel vaak tegen op meerdere forums.
Is dat de to-go-to motor voor als je een budget hebt?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:16
De meestverkochte Fazer, de 600, is gewoon een goede toer/sport.

Ze hebben een detuned blok van de Thundercat (FZS600 1e generatie tot ~2004) of de 2003 R6 (FZ6 vanaf ~2005). Dat zijn blokken waaraan niet veel mankeert, de door de detune worden ze waarschijnlijk nog wat minder kwetsbaar.

Het frame is duidelijk wat eenvoudiger, hoewel de FZ6 best een goed frame heeft gekregen.

Verder ten opzichte van een sportfiets een iets hoger stuur en een zadel waarop je eigenlijk best lekker zit.

Kortom: fijne motor, weinig issues, niet duur.

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:51
Least Inkling schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:20:
In juni twee weken naar Oostenrijk & Italië oOo

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

April cursusje in de Eifel, mei 3 weken Tsjechie-Slovenie;Kroatie-Noord Italie-(Franse) Alpen.

Wil in september nog een keer gaan, maar weet nog niet waar heen, vandaar de vraag. Mss krijg ik wel van die "oh ja" momentjes ;)

Vorig jaar 12000km vakantiekilometers gedraaid, eens kijken of dat dit jaar ook lukt (geen doel op zich overigens)

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12 10:39
Schotland 10 dagen. Ruwe opzet van de route klaar staan. En in het weekend af en toe kijken zodat de routes op elkaar aansluiten.

V-Strom 650

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

t_captain schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:53:
De meestverkochte Fazer, de 600, is gewoon een goede toer/sport.

Ze hebben een detuned blok van de Thundercat (FZS600 1e generatie tot ~2004) of de 2003 R6 (FZ6 vanaf ~2005). Dat zijn blokken waaraan niet veel mankeert, de door de detune worden ze waarschijnlijk nog wat minder kwetsbaar.

Het frame is duidelijk wat eenvoudiger, hoewel de FZ6 best een goed frame heeft gekregen.

Verder ten opzichte van een sportfiets een iets hoger stuur en een zadel waarop je eigenlijk best lekker zit.

Kortom: fijne motor, weinig issues, niet duur.
Idd, en van die bouwjaren schijnt de Fazer het leukst te zijn (directe concurrentie heeft de Fazer van de Hornet en de Bandit uit die jaren).
Ik ben erg benieuwd hoe het rijdt, zeker t.o.v. mijn oude GSX-R600 :+ Wil denk even een bezoekje brengen aan Hyperpro (andere veren voor en achter) en de remleidingen vervangen voor staal omvlochten versies. De klauwen zelf komen van het eerste model R1 af.
Halverwege mei wil ik met wat vrienden een weekendtrip gaan maken. En aangezien ik wss morgen een motor heb die daar goed voor geschikt is (in tegenstelling tot mijn oude GSX-R), wil ik dit jaar meer van dat soort weekendtripjes gaan maken 8)

[ Voor 18% gewijzigd door -tom-562 op 30-03-2018 10:19 ]

Vaak bu'j te bang!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Least Inkling schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:59:
April cursusje in de Eifel, mei 3 weken Tsjechie-Slovenie;Kroatie-Noord Italie-(Franse) Alpen.

Wil in september nog een keer gaan, maar weet nog niet waar heen, vandaar de vraag. Mss krijg ik wel van die "oh ja" momentjes ;)

Vorig jaar 12000km vakantiekilometers gedraaid, eens kijken of dat dit jaar ook lukt (geen doel op zich overigens)
Slovenië is erg mooi. Neem een duikje in de soca rivier, lekker verfrissend :P Hoofdstad zou ik overslaan. Op de grens van Slovenie en Noord-italie heb je nog een mooi meer waar je kan opfrissen ;)

https://www.google.nl/map...bfov%3D100!7i13312!8i6656

Zelf heb ik nog geen plannen helaas. In mijn eentje lijkt mij het ook niets om bijv. een week weg te gaan. Mogelijk een weekendje Duitsland proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door ProfaNe op 30-03-2018 10:20 ]

• t_captain
-tom-562 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:18:
[...]

Idd, en van die bouwjaren schijnt de Fazer het leukst te zijn (directe concurrentie heeft de Fazer van de Hornet en de Bandit uit die jaren).
Ik ben erg benieuwd hoe het rijdt, zeker t.o.v. mijn oude GSX-R600 :+ Wil denk even een bezoekje brengen aan Hyperpro (andere veren voor en achter) en de remleidingen vervangen voor staal omvlochten versies. De klauwen zelf komen van het eerste model R1 af.
Ten opzichte van een GSX-R ga je vooral een veel rechtere en meer toer-gerichte zithouding merken, en een wat minder aggresieve gasreaktie.

Ik heb een FZS600 van 2001 gehad. Vond het blok heel fijn,heel lineair. Het had niet heel feel punch. Als je power wou, moest je echt in de hogere toeren blijven. Typische 600 vierpitter wat dat betreft.

Frame, achterwielophanging was een beetje te soft maar tegelijk was het wel berekenbaar. Ik vond het geen enge machine om een keer te powersliden op vochtig wegdek.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
lolgast schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:45:
@Verwijderd Ik heb ook echt wel langere dunne vingers en ik heb 'Alpinestars GP Pro Race' handschoenen. Die passen perfect voor mij, volgens mij heb ik XXL.

@Meconium Proficiat!
Ik heb 5xl ofzo, was echt een crime om handschoenen te vinden. Mijn vingers (en tenen fwiw) zijn echt onhandig lang voor zulke zaken

• Meconium
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-10-2022
noes schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:42:
[...]

Gefeliciteerd! Zo'n k1200s lijkt me wel leuk bike om te rijden :Y Maar voor een beginner toch ook niet gek? Goede remmen en onderstel, soepel blok, elektronische hulpmiddelen (ABS, antislip?). Je rechterpols zal je wel een beetje in bedwang moeten houden ;)
Thanks allemaal! Nee dat is waar. Elektronische hulpmiddelen genoeg! Ik ben vooral benieuwd hoe de krappe bochtjes zullen gaan met deze motor ten opzichte van de lesmotor.
"There's only one way to find out" :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb de Ducati Gloves Tour C3 laatst gekocht, welke gemaakt worden door Rev'It (http://www.ducati.com/app...ves_tour_c3/2266/index.do).

Ik heb er nu één keer mee gereden maar vond ze toch wel behoorlijk ongemakkelijk zitten, de vingers zijn niet te kort of te strak ofzo, maar als ik een vuist maak zit het heel strak rond de knokkels. Het voelt alsof ik mijn best moet doen om m'n hand gesloten te houden om het handvat heen.

Is dit normaal? Gaat dit nog rekken (leer) ofzo? Of is dit gewoon echt een slechte pasvorm?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:29
Dan zijn ze gewoon te klein :+

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Godoftwente schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 09:39:
Ik kom de fazer als motor wel vaak tegen op meerdere forums.
Is dat de to-go-to motor voor als je een budget hebt?
Wat @t_captain zegt klopt helemaal, fijne motortjes. Mijne is net total-loss verklaard ;w
418O2 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:34:
[...]

Ik heb 5xl ofzo, was echt een crime om handschoenen te vinden. Mijn vingers (en tenen fwiw) zijn echt onhandig lang voor zulke zaken
Ach, die kan je toch afknippen :Y
Meconium schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:35:
[...]

Thanks allemaal! Nee dat is waar. Elektronische hulpmiddelen genoeg! Ik ben vooral benieuwd hoe de krappe bochtjes zullen gaan met deze motor ten opzichte van de lesmotor.
"There's only one way to find out" :)
Stuk groter ding dan de gemiddelde lesmotor, dus dat ga je wel merken. Maar, 4 cylinder vind ik wel vriendelijker dan de 2 cylinders op lage toeren (meeste lesmotoren zijn 2 cylinders, weet niet waar jij op hebt gelest). Zolang je m rijdend houd zal je waarschijnlijk niet veel last hebben van het gewicht, maar als je m laat afslaan in een bochtje wordt het ineens tillen ;)

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• t_captain
noes schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:38:
[...]

Wat @t_captain zegt klopt helemaal, fijne motortjes. Mijne is net total-loss verklaard ;w
Watsgeburt?

En wat gaat er terugkomen?

• lolgast
@418O2 Past altijd! :D
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/4/7/6/0/9200000063940674.jpg

• 418O2
  • Nu online
Dan kan je net zo goed geen handschoenen aan doen natuurlijk.

Merk overigens wel dat ik op mijn gsxr grotere handschoenen nodig heb dan op de k75rt. Door de houding kan ik mijn winterhandschoenen daar niet op dragen.
noes schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:38:

[...]

Ach, die kan je toch afknippen :Y
Zal mijn vriendin leuk vinden

>:)

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2018 10:45 ]

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

t_captain schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:39:
[...]

Watsgeburt?

En wat gaat er terugkomen?
Zie: noes in "Het grote motortopic deel 21" en noes in "Het grote motortopic deel 21"

Voorlopig nog niks, heb ook een BMW S1000RR. Gebruikte de Fazer vooral als winterfiets en af en toe naar de stad ermee. Komt wel weer een winterfiets bij, denk aan een iets zwaardere sporttour (K1200RS, Aprilia Futura, Honda VFR) of iets dergelijks. Geen haast mee, maar als ik n leuke deal zie langskomen hap ik wellicht toe :Y

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

418O2 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:43:
[...]

Dan kan je net zo goed geen handschoenen aan doen natuurlijk.

Merk overigens wel dat ik op mijn gsxr grotere handschoenen nodig heb dan op de k75rt. Door de houding kan ik mijn winterhandschoenen daar niet op dragen.

[...]
Zal mijn vriendin leuk vinden

>:)
Jij doet een handschoen om je lul? :?

De binnenkant aaien :+
Fistfucking zonder handen :+

Anyway, vanmiddag m'n CBR maar eens tevoorschijn halen en weer ergens anders in een schuurtje zetten. Likje olie, filtertje hier en daar, etc. En hopen dat t weer een beetje fijn blijft :)

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 30-03-2018 11:13 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• 418O2
  • Nu online
McKaamos schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:07:
[...]

Jij doet een handschoen om je lul? :?

De binnenkant aaien :+
Fistfucking zonder handen :+
Ik dacht mijn vingers afknippen, dat gaat me te vertellen ver. Verder geen commentaar

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

418O2 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:23:
[...]

Ik dacht mijn vingers afknippen, dat gaat me te vertellen ver. Verder geen commentaar
Jeetje, wat luguber :X

:+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

t_captain schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 10:31:
[...]

Ten opzichte van een GSX-R ga je vooral een veel rechtere en meer toer-gerichte zithouding merken, en een wat minder aggresieve gasreaktie.

Ik heb een FZS600 van 2001 gehad. Vond het blok heel fijn,heel lineair. Het had niet heel feel punch. Als je power wou, moest je echt in de hogere toeren blijven. Typische 600 vierpitter wat dat betreft.

Frame, achterwielophanging was een beetje te soft maar tegelijk was het wel berekenbaar. Ik vond het geen enge machine om een keer te powersliden op vochtig wegdek.
Ik had mijn GSXR al omgebouwd met een SBK kit, dus had toen al een wat rechtere zit. Ben erg benieuwd, zal wel wat topvermogen missen, maar met bijna 100pk kom je niks te kort in Nederland :o

Vaak bu'j te bang!

• t_captain
Eens. Vermogen heb je niet nodig om vlot op te trekken bij legale snelheden. Grip en balans zijn daar eerder de beperkende factoren. Vermogen heb je nodig voor een hoge topsnelheid en een snelle acceleratie bij hoge snelheden.

Een Fazer heeft ~100pk. De topklasse sportfietsen heeft het dubbele.
Op je 0-100 km/h maakt het nauwelijks uit. Op je 200-300 km/h scheelt het de wereld. FWIW :)

Ik ben indertijd na mijn FZS overgestapt op een Daytona 675. Wilde een machine niet niet geknepen was, een wat fellere gasreaktie. Dat had de triple zeker. En een veel vetter middengebied.
Tegelijk is die machine (hoe indrukwekkend hij ook was qua blok en qua stuurprecisie) nooit helemaal mijn ding geworden. Ik ben niet vies van een snelle bocht of een keiharde 0-200, maar 95% van de tijd rij ik gewoon 80 km/h op een N-weg of 120 op een snelweg onderweg naar het werk of terug naar huis. De Daytona miste wat comfort.

Later ben ik bij tweecylinders terechtgekomen. Rij nu een R1150R. Slechts 85pk, maar die heb je al bij <7000 rpm. Naked + twin is een soort motorrijden wat lekker veel indrukken geeft, ook als je niet heel hard rijdt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32
Veel kleine plannen. Ben eind september voor het eerst een lang weekendje weg geweest met de motor, en dat beviel heel goed. Dus:
- Hemelvaart naar het Schwarzwald. Nooit geweest dus ik ben benieuwd.
- Juli lang weekendje weg, bestemming onbekend.
- Eind september lang weekendje weg, bestemming nog onbekend.
- Misschien eens een keertje een overnachting ergens in een BnB niet te ver weg om mijn vriendin eens achterop mee te kunnen nemen en voorzichtig op ons eigen tempo te laten wennen aan het meerijden. Dat zou ik wel echt gaaf vinden.

En een stuk of wat keren een dag naar Luxemburg, Eifel, en wie weet waar nog meer. Zo staat komende zondag de benelux trophy (ardennen tot aan luxemburg) op 't programma.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:21
Kampeer weekend met 110km allroad rit over twee weken met de Transalp club.

Eventueel internationaal transalp treffen, 3 dagen in Limburg de maand erop.

En met auto + motor een vakantie dichtbij deze zomer met het hele gezin. Wadden ofzo.

En natuurlijk veel plezierritjes. Net een kleine 1 persoons tent gekocht voor op de motor.

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
2 weekenden weg in mei, Eifel en Luxemburg, en een weekje vogezen in juni

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Heb nog geen plannen, er moet eerst een motorrijbewijs en motor komen. Maar daarna heb ik goeie dingen gehoord van een collega die met de motor over Texel is gereden. Lijkt me wel wat. :) Verder sowieso Nederland verder ontdekken. Buitenland heb ik volgend jaar wel budget voor.

I have stability. The ability to stab.

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12 20:43
SmurfLink schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:24:
Heb nog geen plannen, er moet eerst een motorrijbewijs en motor komen. Maar daarna heb ik goeie dingen gehoord van een collega die met de motor over Texel is gereden. Lijkt me wel wat. :) Verder sowieso Nederland verder ontdekken. Buitenland heb ik volgend jaar wel budget voor.
Texel, daar ben je op een uurtje of twee wel rond ;)

https://www.routeyou.com/...8/motorroute/rondje-texel

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Ook hier amper plannen, hangt een beetje af van waar ik dan werk en de financiële situatie..

Het enige dat nu gepland staat is een weekendje Rugen, eind april

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:39
HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:59:
[...]

Kampeer weekend met 110km allroad rit over twee weken met de Transalp club.

Eventueel internationaal transalp treffen, 3 dagen in Limburg de maand erop.

En met auto + motor een vakantie dichtbij deze zomer met het hele gezin. Wadden ofzo.

En natuurlijk veel plezierritjes. Net een kleine 1 persoons tent gekocht voor op de motor.
een weekend met 110km? is dat niet wat weinig?! wel cool natuurlijk, maar dan ben je wel vlot rond :/

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12 16:49
Precies een week geleden ben ik een weekendje weggeweest met de motor. De eerste dag naar Luxemburg-stad gereden. Onderweg een hotel gezocht via booking.com en 's avonds nog even de stad in geweest.

Tweede dag van Luxemburg via de Vogezen naar het zwarte woud gereden. Daar zijn we (gelukkig naast de weg) nog behoorlijk wat sneeuw tegengekomen. Helaas had de motor er toen weinig zin meer in, als ik hem uitzette kreeg hij ineens geen stroom meer. Liep de motor, dan was er niks aan de hand. Omdat er soms wat zout op de weg lag, had ik in een wasbox 's avonds wat zout eraf gespoeld. Helaas deed de motor toen niks meer, hoorde alleen een getik van waarschijnlijk het relais. Uiteindelijk de motor nog kunnen aanduwen en snel teruggereden naar het hotel.

De derde dag gelijk in het zwarte woud door een aantal ski gebieden gereden wat met 2 personen op de motor erg vermoeiend was voor de schouders bij bergaf rijden. Hierdoor helaas minder ver gereden dan gepland en uiteindelijk naar Stuttgart gereden.

De vierde dag vanuit Stuttgart over de snelweg naar huis gereden, waar de motor helaas in de file uitviel. Gelukkig was het net op een stuk waar de snelweg van 3 naar 2 baans ging, dus kon op de linkerkant nog snel kijken wat er aan de hand was.

Eenmaal thuis aangekomen, de motor uit elkaar gehaald en bleek het schroefje van de plus los getrild te zijn. Dit vermoeden had ik al, maar een accu is bij een Diversion erg goed weggebouwd.

Al met al toch weer 1252 KM extra op de teller geschreven.

Uiteindelijk veel van deze trip geleerd:
- Headset van China is leuk, maar als ik de TomTom koppel kan ik de intercom functie niet meer gebruiken. Hiervoor wil ik dus een goed setje kopen. Iemand tips?
- TomTom Rider had de eerste dag er geen zin in, maar deed het uiteindelijk wel goed.

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:48:
[...]

een weekend met 110km? is dat niet wat weinig?! wel cool natuurlijk, maar dan ben je wel vlot rond :/
Ligt aan het terrein >:). Voor de asfalt liefhebbers hebben ze een andere route uitgezet...

Ik ga lichtgewicht in ieder geval. Camelbak voor onderweg, 1 persoons tent, slaapzak + matje, houtbrandertje met één potje om te koken en verder zo weinig mogelijk extra's.

• lolgast
Geen vakantieplannen met de motor. We waren het wel van plan voor dit jaar, maar in mei wordt de westkust van Amerika per 4 wielen afgelegd en dat drukt de begroting enigszins :+

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 22:32
@Thoit Ik heb de indruk dat Sena tegenwoordig de beste intercom setjes heeft. En het meest universele met andere merken. Mijn volgende intercom wordt in ieder geval Sena.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12 16:49
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:57:
@Thoit Ik heb de indruk dat Sena tegenwoordig de beste intercom setjes heeft. En het meest universele met andere merken. Mijn volgende intercom wordt in ieder geval Sena.
Daar was ik ook al over aan het denken. Vooral de 10U lijkt me wel mooi, heb je niet zo'n los kastje aan je helm hangen.

• lolgast
@DrivinUCrazy Wij hebben sinds vorig jaar elk een Sena 10S aan de helm hangen, echt super. Hiervoor hadden we de scala rider q2 pro, maar die heeft nooit zo goed gewerkt als de 10S

• RvdH
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Lijkt me ook wel eens gaaf om te doen zo'n motorvakantie.. als iemand nog tips heeft hoe ik mijn vrouw kan overtuigen om een week voor 2 kleine kids te zorgen terwijl ik lekker ga motorrijden hou ik mij aanbevolen :+

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Als je in 1x rijdt ja, maar combineer het met bijvoorbeeld Ecomare en andere leuke uitjes... lijkt me best prima om een weekendje te spenderen!

I have stability. The ability to stab.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 13:57:
Uit bijna alle tests komt inderdaad dat de Sena's goede sets zijn voor het geld. Zo goed als elke test geeft nog steeds de Cardo Scala Rider Packtalk als beste op de markt aan, terwijl het ding ondertussen al bijna 3 jaar oud is.

De ontwikkeling van deze gaat nog steeds door en heb elk kwartaal wel een grote update met meer functies en verbeteringen.(Vorig kwartaal in een update is het aantal gelijktijdig gekoppelde comm sets van 9 verhoogd naar 15) Ding is vooral bedoeld voor mensen die vaak in grotere groepen rijden en werkt perfect met andere merken. Heb pas 1 set gehad die moeite had om te koppelen. Dat was de Sena 10C.

Ding is ook wel significant duurder, maar ben er ZEER tevreden over. Accu gaat ongeveer 2 weken meet (1-1,5 uur W/W per dag).

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Dryhte
SmurfLink schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:25:
[...]

Als je in 1x rijdt ja, maar combineer het met bijvoorbeeld Ecomare en andere leuke uitjes... lijkt me best prima om een weekendje te spenderen!
Natuurlijk, Texel is leuk. Garnaalvissen & zeehondjes kijken in Oudeschild!
RvdH schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:20:
Lijkt me ook wel eens gaaf om te doen zo'n motorvakantie.. als iemand nog tips heeft hoe ik mijn vrouw kan overtuigen om een week voor 2 kleine kids te zorgen terwijl ik lekker ga motorrijden hou ik mij aanbevolen :+
Ja daar sluit ik me bij aan. Ik ben al blij als ik eens een plezierritje kan maken ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Dryhte op 30-03-2018 14:46 ]

• t_captain
Kinderen verdelen. Grootste kind meenemen op de motor. (werkt soms voor t_captain)

• Dryhte
t_captain schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:59:
Kinderen verdelen. Grootste kind meenemen op de motor. (werkt soms voor t_captain)
Grootste kind gaat inderdaad al eens mee op de motor, maar voor langere ritten ga ik toch gehoorbescherming moeten voorzien ('t gaat niet op dat ik voor mezelf otoplastieken heb en dat zoonlief gehoorbeschadinging riskeert).

• _eLMo_
  • Niet online
﴾͡๏̯͡๏﴿

[ Voor 99% gewijzigd door _eLMo_ op 04-04-2018 09:39 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:47
DragonSlayer666 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:26:
[...]

Uit bijna alle tests komt inderdaad dat de Sena's goede sets zijn voor het geld. Zo goed als elke test geeft nog steeds de Cardo Scala Rider Packtalk als beste op de markt aan, terwijl het ding ondertussen al bijna 3 jaar oud is.

De ontwikkeling van deze gaat nog steeds door en heb elk kwartaal wel een grote update met meer functies en verbeteringen.(Vorig kwartaal in een update is het aantal gelijktijdig gekoppelde comm sets van 9 verhoogd naar 15) Ding is vooral bedoeld voor mensen die vaak in grotere groepen rijden en werkt perfect met andere merken. Heb pas 1 set gehad die moeite had om te koppelen. Dat was de Sena 10C.

Ding is ook wel significant duurder, maar ben er ZEER tevreden over. Accu gaat ongeveer 2 weken meet (1-1,5 uur W/W per dag).
Bevalt hier ook prima. Fijn bovendien dat de Packtalk bestand is tegen een flinke regenbui.

Verwijderd

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:26:
[...]

Ik heb de 30k voor nog geen 250 euro, 4 stuks in totaal gekocht met vrienden. Bevalt mij zeer goed (iPhone SE hier), vrienden hadden soms wel wat BT issues (twee x Samsung Android), maar de derde firmware is net weer uitgebracht dus die maar eens proberen. Aanrader en ik lees juist dat de Sena qua software beter is dan Cardo, vandaar voor de Sena gekozen. Qua prijs was het zo redelijk om het even.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:33

A13X

Dude

Dryhte schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:02:
[...]
Grootste kind gaat inderdaad al eens mee op de motor, maar voor langere ritten ga ik toch gehoorbescherming moeten voorzien ('t gaat niet op dat ik voor mezelf otoplastieken heb en dat zoonlief gehoorbeschadinging riskeert).
Zo'n doos vol gele of oranje pluggen kost de wereld niet en werken net zo goed, alleen iets minder comfortabel misschien.

Vannacht bij de vriendin geweest en aan het eind van de ochtend maar eens binnendoor naar huis gereden. Is echt heerlijk weer, jammer dat ik vandaag en morgen nog wat klusjes in huis moet doen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KMFQg3B.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pTrtZsS.jpg

Awesome

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:11
sylvesterrr schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:00:
Gisteren voor het eerst op de motor gesprongen sinds ik een halfjaar geleden op m'n bek ging. De eerste kilometers en stoplichten waren eng... :') Daarna verscheen een big smile op m'n gezicht. :D

Gisteren ook naar Termaat Motoren geweest om schoenen en een motorjeans te kopen. Schoenen heb ik na bijna een uur passen gevonden: Alpinestars Jethro (bruin). Wat lopen schoenen toch een stuk prettiger dan laarzen haha. Broek is helaas problematisch (wat kilootjes aangekomen wegens gezondheidsproblemen :$).
Vandaag een jeans (eigen merk, kevlar + heup- en knieprotectoren) gescoord bij Maximaat. Voor de wat brederen onder ons kan ik die zaak zeker aanbevelen. :)

Afhankelijk van m'n herstel (vermoeidheidsklachten) wil ik eind juli/augustus naar en in Turkije rijden. *O* Route staat in grote lijnen reeds op papier. :)

Verwijderd

Joopieboy schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 05:46:
Welke van Alpinestars heb jij dan geprobeerd als ik vragen mag? Ik heb ook grote en dan met name lange handen, maar met de SP8's heb ik echt geen last of problemen, die heb ik in XL. :)
[afbeelding]

Dat van de Held (sport) handschoenen herken ik ook niet trouwens. Motormaat heeft die ook, en net zoals dat de sportlaarzen van hun wat smaller en iets kleiner vallen is dat met de handschoenen ook. :)
Zien er goed uit maar die SP8's zijn niet waterdicht toch?

Van Alpinestars weet ik ze niet allemaal meer maar sowieso de Vega Drystar, welke qua maatvoering nog wel te doen is maar na iets van 6 paar te hebben geprobeerd heb ik het opgegeven. Elke keer slecht genaaid aan de binnenkant en duidelijk voelbaar op de vingers. Nu heb ik hier die x-trafit liggen maar die gaan helaas ook retour.

Bij Held kan de pasvorm aanzienlijk verschillen. De Wave is erg ruim en de Score 3.0 heeft prima lengte maar de vingers zijn weer net te breed. De Held Short Race had ik weleens geprobeerd en had volgens mij een goede pasvorm maar die is niet waterdicht. Het valt me ook op dat dat elk exemplaar handschoenen weer anders aanvoelt. Maar dat krijg je als ze (gedeeltelijk) met de hand worden gemaakt.
lolgast schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 07:45:
@Verwijderd Ik heb ook echt wel langere dunne vingers en ik heb 'Alpinestars GP Pro Race' handschoenen. Die passen perfect voor mij, volgens mij heb ik XXL.

@Meconium Proficiat!
Alpinestars GP Pro Race is niet waterdicht volgens mij.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 15:44 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

sylvesterrr schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:39:
[...]

Vandaag een jeans (eigen merk, kevlar + heup- en knieprotectoren) gescoord bij Maximaat. Voor de wat brederen onder ons kan ik die zaak zeker aanbevelen. :)

Afhankelijk van m'n herstel (vermoeidheidsklachten) wil ik eind juli/augustus naar en in Turkije rijden. *O* Route staat in grote lijnen reeds op papier. :)
Wil je die met ons delen?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

sylvesterrr schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:39:
[...]

Langs de Kroatische kust? Erg mooi daar.

• A13X

A13X

Dude

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:39:
[...]

Zien er goed uit maar die SP8's zijn niet waterdicht toch?
Bij Held kan de pasvorm aanzienlijk verschillen. De Wave is erg ruim en de Score 3.0 heeft prima lengte maar de vingers zijn weer net te breed. De Held Short Race had ik weleens geprobeerd en had volgens mij een goede pasvorm maar die is niet waterdicht. Het valt me ook op dat dat elk exemplaar handschoenen weer anders aanvoelt. Maar dat krijg je als ze (gedeeltelijk) met de hand worden gemaakt.
Bij held kan je ze tegenwoordig ook op maat laten maken, al zal dat meer race georiënteerd zijn vermoed ik.

Awesome

Verwijderd

Raym09 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Bij held kan je ze tegenwoordig ook op maat laten maken, al zal dat meer race georiënteerd zijn vermoed ik.
Volgens mij hadden ze 1 model met verschillende vingerlengtes. Maar die was best wel prijzig. Het geld groeit me momenteel niet op de rug helaas :*).

• Mawlana
Zodra ik achter een pc zit zal ik het delen, als ik het niet vergeet. :+
noes schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:45:
[...]

Langs de Kroatische kust? Erg mooi daar.
Ja, heen langs de kust inderdaad. Op de terugweg steek ik waarschijnlijk van Igoumenitsa over naar Ancona om ook een stukje Italië te pakken, maar de Oostbloklanden lijken mij ook interessant. :Y Moet ik nog over nadenken.

De route in Turkije weet ik nog niet echt. Het Zwarte Zee-gebied (noordkust) schijnt mooi te zijn, maar ik wil ook nog een nichtje aan de zuidkust bezoeken. :P Nog even goed over nadenken dus.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DragonSlayer666 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 08:48:
[...]

Juustem, de RS doelde ik op, weet alleen nou nog niet of @wimmel_1 die ook bedoelde :X . De GT is ook leuk, maar ook niet smurfenblauw :+
Was (IS!!) een nieuwe "Miami Blue" GT3 welke ik samen met de Belgische eigenaresse in Stuttgart-Zuffenhausen middels een fabriekslevering mee op mocht gaan halen. Best wel vervelend om even 1000Km op en neer te moeten rijden waarvan ik maar ±50Km (autobahn) in dat speeltje mocht sturen.... Ik mocht ook niet ééns de eerste meters naar buiten rijden... >:)

Ik haal m'n VW's overigens ook bijna iedere keer nieuw in de fabriek (Wolfsburg) dus ik kende 't principe "fabriekslevering" bij VAG al wel maar daar in Stuttgart is 't toch nét allemaal wat anders geregeld :+ M'n Scirocco heb ik in 2010 ook niet in de fabriek mogen halen omdat dat type VW in Portugal gebouwd werd.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Raym09 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:25:
[...]

Zo'n doos vol gele of oranje pluggen kost de wereld niet en werken net zo goed, alleen iets minder comfortabel misschien.
Behoorlijk minder comfortabel en de dempingskaraktertistieken zijn ook wel jammer, zeker als je er nog muziek doorheen luistert. Ik heb zelf een setje Exinores ER25's, relatief vlakke demping van 25db en het grootste voordeel vind ik dat ik ze overal voor gebruik: motorrijden, concert, bioscoop, slapen, etc.

Die 160 euro per 2-3 jaar meer dan waard :)

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:54
@Thoit

De Sena 20s - serie heeft 2 BT modules, dus kun je tegelijk de tomtom en intercom horen.

Verwijderd

Mja, leg dan een paar tientjes extra neer en haal de 30k zou ik zeggen :)

• A13X

A13X

Dude

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:50:
[...]

Behoorlijk minder comfortabel en de dempingskaraktertistieken zijn ook wel jammer, zeker als je er nog muziek doorheen luistert. Ik heb zelf een setje Exinores ER25's, relatief vlakke demping van 25db en het grootste voordeel vind ik dat ik ze overal voor gebruik: motorrijden, concert, bioscoop, slapen, etc.

Ach ik heb met mijn audisafe setje 13jaar gedaan en gebruik ze nu nog tot de nieuwe a 80 euro binnen zijn.

Maar het ging om oordoppen voor Kids, voor die paar keer dat ze meegaan en met de snelheid dat die groeien zou ik geen otoplastieken voor ze gaan aanschaffen. Die doen het maar met die pluggen.

Awesome

• Dryhte
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:50:
[...]

Ach ja maar het ging hier over een kindje van 10 ;) die ga ik geen dure otoplastieken laten aanmeten. Zelf heb ik die natuurlijk wel.(V-Sil Moto)

Verwijderd

Raym09 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:56:
[...]

Ach ik heb met mijn audisafe setje 13jaar gedaan en gebruik ze nu nog tot de nieuwe a 80 euro binnen zijn.
Dat is wel knap, je gehoorgang verandert langzaam maar zeker. Inmiddels duurt het hier wat langer maar eerder begon het na 1,5-2 jaar toch echt wel te lekken :) Ah voor de kleine zou ik het niet doen inderdaad :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2018 16:59 ]

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
djiedjee schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:51:
@Thoit

De Sena 20s - serie heeft 2 BT modules, dus kun je tegelijk de tomtom en intercom horen.
Net als de Packtalk bedoel je? :P

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Mawlana
Iemand ervaring met het laten zetten van een verbindingsrits op een motorjeans? :) Ik heb niet veel zin in een blote rug tijdens het rijden (of nog erger: bij een crash). Ik wil graag m'n beide Rev'it-jassen met korte rits kunnen vastmaken. Bij de jassen heb ik een 'tegenrits' gekregen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:30

Vrijdag

De Zwarte

sylvesterrr schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:24:
Iemand ervaring met het laten zetten van een verbindingsrits op een motorjeans? :) Ik heb niet veel zin in een blote rug tijdens het rijden (of nog erger: bij een crash). Ik wil graag m'n beide Rev'it-jassen met korte rits kunnen vastmaken. Bij de jassen heb ik een 'tegenrits' gekregen.
Zit er niet ergens een naaiturk bij je in de buurt? Vreselijk politiek incorrect, ik weet :P Hier in de buurt zit er ook eentje, rits van mijn winterjas vervangen was iets van acht euro. Je hebt ook nog van die riemen, maar die zijn best duur:
https://www.motorkledingcenter.nl/revit-safeway-2-riem.html

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Mawlana
Vrijdag schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:27:
[...]

Zit er niet ergens een naaiturk bij je in de buurt? Vreselijk politiek incorrect, ik weet :P Hier in de buurt zit er ook eentje, rits van mijn winterjas vervangen was iets van acht euro. Je hebt ook nog van die riemen, maar die zijn best duur:
https://www.motorkledingcenter.nl/revit-safeway-2-riem.html
Genoeg kleermakers hier in de buurt. Ik vroeg me af op welke plek ik de rits het beste kan vastmaken. Ik heb op motor-forum.nl wel een paar ideeën gevonden, maar dat topic is alweer van een jaar of vier geleden.

Als er geen andere suggesties zijn loop ik morgen wel even naar een kleermaker. Eens kijken of ze het 'even' aan de binnenkant kunnen vastmaken.

De Rev'it safeway had ik best willen kopen trouwens, maar ze hebben 'm niet in mijn maat. :-( Misschien over een paar maanden. ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

sylvesterrr schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:35:
[...]
De Rev'it safeway had ik best willen kopen trouwens, maar ze hebben 'm niet in mijn maat. :-( Misschien over een paar maanden. ;)
Goede motivatie ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Genoeg kleermakers hier in de buurt. Ik vroeg me af op welke plek ik de rits het beste kan vastmaken.
Aan de achterkant een rits van 30cm zou voldoende moeten zijn. De meeste ritsen gaan verder, maar mij jas heeft een 2e rits van ongeveer die lengte die niet rondom gaat.

• A13X

A13X

Dude

Bij motorkledingcenter (en op meer plekken) hebben ze losse stukken met rits die je over een gewone riem kan schuiven. Kosten iets van €20,-.

Awesome

• Maegrim
Heb er jaren terug een in de binnenkant van m'n jeans laten zetten, nog steeds plezier van. Gewoon bij de dichtstbijzijnde kleermaker :Y
[...]

Genoeg kleermakers hier in de buurt. Ik vroeg me af op welke plek ik de rits het beste kan vastmaken.
Zo zit ie bij mij, past prima bij m'n 3 Revit jassen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rjBzuS1.jpg

Net even de VFR uitgelaten *O*
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LhHiAYE.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Maegrim op 30-03-2018 19:52 ]

• Mawlana
PilatuS schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:45:
[...]

Aan de achterkant een rits van 30cm zou voldoende moeten zijn. De meeste ritsen gaan verder, maar mij jas heeft een 2e rits van ongeveer die lengte die niet rondom gaat.
Ja, ik wilde sowieso de korte rits (die niet rondom gaat) gebruiken. M'n doorwaai jas heeft sowieso alleen maar korte rits. :P
Raym09 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:48:
[...]

Bij motorkledingcenter (en op meer plekken) hebben ze losse stukken met rits die je over een gewone riem kan schuiven. Kosten iets van €20,-.
Heb je een voorbeeld? Ik kan alleen maar die riem van Rev'it en een belt connector van Richa vinden.
Maegrim schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 19:48:
[...]

Heb er jaren terug een in de binnenkant van m'n jeans laten zetten, nog steeds plezier van. Gewoon bij de dichtstbijzijnde kleermaker :Y

[...]

Zo zit ie bij mij, past prima bij m'n 3 Revit jassen
[afbeelding]
Ja, dat had ik ook in gedachten. :)
Net even de VFR uitgelaten *O*
[afbeelding]
Heerlijk weertje. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 30-03-2018 20:02 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Was idd lekker rijden vandaag! Wel enorm vuile wegen, met remmen een keer mijn bandje voelen glijden en wel eens een stapje gevoeld. Allemaal prima op te vangen maar echt lekker los duurt nog even. :)

Wel wat stijfjes en last van de tas, vooral de nek, weer even wennen. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• A13X

A13X

Dude

sylvesterrr schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 20:01:
[...]
Heb je een voorbeeld? Ik kan alleen maar die riem van Rev'it en een belt connector van Richa vinden.
Afbeeldingslocatie: https://www.mlmparts.com/media/catalog/product/cache/1/image/1024x/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/8/b/8bjc84001.jpg

belt connector

Motorkledingstore was het overigens, al was die niet specifiek voor een merk.

Awesome

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
De week van Pinksteren een solo trip naar zuid Frankrijk, alleen maar binnendoor wegen.
7 dagen uit een thuis.
Ben er nog niet uit of dat op de Vespa of de Fazer gaat zijn. :?

Die laatste vandaag nog een fijn stukje uitgelaten.
Voor de winter was de snelheidsmeter er al mee opgehouden, nu begon de toerenteller ook uit te vallen.. :X

[ Voor 16% gewijzigd door Bommes op 30-03-2018 23:00 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Bommes schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:57:
[...]

De week van Pinksteren een solo trip naar zuid Frankrijk, alleen maar binnendoor wegen.
7 dagen uit een thuis.

Voor de winter was de snelheidsmeter er al mee opgehouden, nu begon de toerenteller ook uit te vallen.. :X
is dat haalbaar!? kan je laten zien wat je geplande route per dag is?

Ik ga van de zomer zonder plannen er op uit. iedere dag kijken waat het weer goed is en mijn neus achterna. Heb anderhalve week gepland maar als ik in de 2e week nog niet naar huis wil kan ik besluiten 5 dagen langer onderweg te blijven :)

Ben dus erg benieuwd of je zuid frankrijk op en neer redt in 7 dagen zonder snelwegen

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Bommes
@w4rguy
Ik heb de route thuis op de pc staan, komt van Motoplus af, staat ook nog op hun site ergens. Dacht wel dat je lid moet zijn om ze te kunnen downloaden.

Nu ik er over nadenk begint de route pas bij de Belgische Franse grens.
Voor mij dus een uurtje of 2 snelweg.
Echter zit er ergens bij de Gorges du Verdon en dag rondrit in de route.
Schrap die er uit en het moet ook lukken om het stuk Belgische snelweg er uit te halen.

Ik ben dit weekend naar Parijs, zal maandag of dinsdag avond wel even de route opzoeken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 22:57:
[...]

7 dagen uit een thuis.

De mijne is net verkocht, dus die zal binnenkort in onderdelen beschikbaar zijn (bij Boonstra). Heb nog wel complete rem upgrade set liggen, mocht een van de Fazerrijders hier interesse hebben: stalen Hel remleidingen, semi sinter blokjes en castrol remvloeistof. Plus kopervet etc.

[ Voor 1% gewijzigd door noes op 31-03-2018 00:51 . Reden: ik typ slordig op mobiel ]

• Bommes
Ik weet het nog niet wat ik er mee ga doen.
De GPS is een goede vervanger voor de kilometerteller maar nu de toerenteller ook begint te vervelen...

Weer ook nog niet wat te doen met de Fazer, hij rijd echt super vind ik.
Ligt, snel, wendbaar, echt een fun ding.
Maar ik vind de voetsteunen echt te hoog (of het zadel te laag) meestal voel ik al na een half uur mijn knieën..
En dag rijden lukt uiteindelijk wel maar die knie hoek vind ik een dealerbreaker.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat herken ik helaas heel erg van mijn 650F, ook met de redelijk net niet rechte/sportieve zit. Best jammer.

Gister trouwens de eerste 100km van het jaar gemaakt. *O* Echt heerlijk gereden maar ik vraag mij wel af waarom, en ondanks een goeie sw motech tas, ik toch zo enorm last van mijn schouders krijg. Ik had toch behoorlijk licht ingepakt.

• Mawlana
Raym09 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 21:53:
[...]

[afbeelding]

belt connector

Motorkledingstore was het overigens, al was die niet specifiek voor een merk.
Ah, die had ik ook gevonden. Alleen geschikt voor Richa jassen, maar ik zou uiteraard de rits kunnen laten vervangen (afhankelijk van de lengte..). :)

• Maegrim
Gisteren m'n Garmin zumo 590 geflashed met de software van de zumo 595 wat heel simpel was. Voordelen zijn de nieuwe, snellere interface, veel lager batterijverbruik, verbeterde bochtige routeplanner en nieuwe functies zoals Spotify en telefoon notificaties.
Knap waardeloos dat ze zo'n apparaat van destijds 600 euro zo snel laten vallen om een nieuw model met dezelfde hardware aan te prijzen.

[ Voor 7% gewijzigd door Maegrim op 31-03-2018 08:55 ]

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Hi All, de tweewieler bug heeft me te pakken na 4 maanden door Amsterdam scooteren naar werk (nee geen terror scooter met blauwe plaat maar netjes op de weg met een gele plaat). Ik word een beetje moe van automobilisten die geen afstand kunnen houden dus dat is mooi een excuus om over te gaan op de motor. 😆
Ik heb wel wat uitdagingen. 1. Ben een beetje lang met m'n 194 en wil niet opgevouwen zitten. 2. m'n budget is vooralsnog crap wegens gezinsuitbreiding. Ben de afgelopen maand al aan het orienteren geweest en vroeg me of of jullie misschien wat tip hebben waar ik naar kan kijken kwa machine waar ik op zal passen.
Moet zeggen dat ik nog geen les heb genomen met dat barre weer van de afgelopen maanden maar het wordt nu eindelijk beter dus de eerste les gaat komen!

Assume there are no rules and it's one big free for all

• A13X

A13X

Dude

sylvesterrr schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 07:47:
[...]

Ah, die had ik ook gevonden. Alleen geschikt voor Richa jassen, maar ik zou uiteraard de rits kunnen laten vervangen (afhankelijk van de lengte..). :)
Veel fabrikanten gebruiken dezelfde ritsen, en deze heb je ook niet leuk specifiek. Zou dus eerst kijken of ze op elkaar passen voor je ze los haalt.

Awesome

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:00
Joopieboy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 07:41:
Dat herken ik helaas heel erg van mijn 650F, ook met de redelijk net niet rechte/sportieve zit. Best jammer.

Gister trouwens de eerste 100km van het jaar gemaakt. *O* Echt heerlijk gereden maar ik vraag mij wel af waarom, en ondanks een goeie sw motech tas, ik toch zo enorm last van mijn schouders krijg. Ik had toch behoorlijk licht ingepakt.
Bedoel je op je schouders, dus van de banden?

Ik krijg sowieso last van een rugzak, met of zonder inhoud. Zit dan vaak tussen mijn schouders. Doe het vaak nog wel als ik ergens naar toe moet want ik heb nog geen fatsoenlijke tanktas op deze motor. Zou er graag 1 met zo’n ring op de tank willen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

R0y. schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:04:
[...]

Bedoel je op je schouders, dus van de banden?

Ik krijg sowieso last van een rugzak, met of zonder inhoud. Zit dan vaak tussen mijn schouders. Doe het vaak nog wel als ik ergens naar toe moet want ik heb nog geen fatsoenlijke tanktas op deze motor. Zou er graag 1 met zo’n ring op de tank willen.
Hoor het wel van meer, maar toch veel wandelaars kunnen nog veel meer gewicht op hun rug nemen en dat kan dan wel? Bij mij is het vooral de schouders. Ik heb wat zachte dingen zoals een set kleding en mijn tandenborstel zeg maar, en meer ook niet, plus dan een relatief dure tas. Of ik die vanwege mijn lengte niet goed ingesteld krijg ofzo...

Tanktas heb ik een hekel aan, zit altijd in de weg en zeker op een supersport en al helemaal omdat ik zoveel moet tanken. :P

Kan hem ook achterop binden, heb daar een netje voor maar toch.

• Mawlana
Raym09 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:04:
[...]

Veel fabrikanten gebruiken dezelfde ritsen, en deze heb je ook niet leuk specifiek. Zou dus eerst kijken of ze op elkaar passen voor je ze los haalt.
Ook goed om te weten. :)

Zonet naar de kleermaker geweest, voor € 12 moest het lukken (er moeten namelijk ook riemlusjes losgemaakt en weer vastgemaakt worden...). Gelukkig vroeg ik haar ook of ze de broekzak kon herstellen (de binnenzak zit blijkbaar niet goed vast), maar dat gaat een duur geintje worden.

Dus eerst terug naar de winkel gaan om de broek om te ruilen. Blij dat we voorlopig geen motorjeans-weer hebben. :P
Joopieboy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:11:
[...]
Tanktas heb ik een hekel aan, zit altijd in de weg en zeker op een supersport en al helemaal omdat ik zoveel moet tanken. :P
Tanktas met quick-lock tank-ring is ideaal, zelfs op een SS.

[ Voor 18% gewijzigd door Mawlana op 31-03-2018 09:34 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zit je weer met het in de weg zitten, telefoon niet kunnen zien, etc. ;) Kan voor sommigen best prima zijn en werken maar niet voor mij. :)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Komende week een proefles geboekt :)

Nog tips om er het maximale uit te kunnen halen ?

• Maegrim
remmen is angst

• Mawlana
Joopieboy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 09:40:
Zit je weer met het in de weg zitten, telefoon niet kunnen zien, etc. ;) Kan voor sommigen best prima zijn en werken maar niet voor mij. :)
Het is inderdaad heel persoonlijk, dat ben ik met je eens.

Voor mij werkt werkt een tanktas met tank-ring heel goed op m'n cbr600rr. M'n telefoon is goed te zien (X-Grip met balhoofdsteun). :Y

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Kwam ik gister achter toen mijn voorwiel op klinkers met zand besloot opzij te schuiven _O-

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Bommes schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 07:07:
Ik weet het nog niet wat ik er mee ga doen.
De GPS is een goede vervanger voor de kilometerteller maar nu de toerenteller ook begint te vervelen...

Weer ook nog niet wat te doen met de Fazer, hij rijd echt super vind ik.
Ligt, snel, wendbaar, echt een fun ding.
Maar ik vind de voetsteunen echt te hoog (of het zadel te laag) meestal voel ik al na een half uur mijn knieën..
En dag rijden lukt uiteindelijk wel maar die knie hoek vind ik een dealerbreaker.
Voor een paar tientjes heb je een ander (lager en breder) stuur. Zo wordt de hele zithouding wat sportiever en passen de hogere stapjes beter.

Maar als je de andere kant op wil, zadel verhogen lijkt me de beste optie: het standaard zadel is nou eenmaal niet zo stevig, en jij bent ook vrij lang toch?

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:15
Over een paar uur komt iemand hoogstwaarschijnlijk mijn CB500 oppikken. M'n eerste motorfiets, dus toch een dubbel gevoel bij. Aan de andere (realistische) kant, ik rij er toch nooit meer, pak altijd de V-Strom. Toch zal ik 'm gaan missen O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uRhSp0Sm.jpg

• HTT-Thalan
Melkunie schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:19:
Over een paar uur komt iemand hoogstwaarschijnlijk mijn CB500 oppikken. M'n eerste motorfiets, dus toch een dubbel gevoel bij. Aan de andere (realistische) kant, ik rij er toch nooit meer, pak altijd de V-Strom. Toch zal ik 'm gaan missen O+

[afbeelding]
Wat heb je er nog voor gekregen?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@Joopieboy tailbag niet iets voor je? Die zijn niet al te groot maar je kan er best wel wat in kwijt. Ik heb de Kriega Drypak 30L voor langer weg en de SW Motech Slipstream 13L voor woon/werk of een nachtje weg.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:45:
@Joopieboy tailbag niet iets voor je? Die zijn niet al te groot maar je kan er best wel wat in kwijt. Ik heb de Kriega Drypak 30L voor langer weg en de SW Motech Slipstream 13L voor woon/werk of een nachtje weg.
Dat zou zeker een idee zijn ja, eens naar kijken. :)

Edit: net even opgezocht met het instellen van mijn tas, zelfde principe als met wandeltassen. Bedenk me nu ook net dat ik mijn toilettas (redelijk zwaar) helemaal bovenin had zitten, niet handig...

[ Voor 21% gewijzigd door Joopieboy op 31-03-2018 12:07 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Joopieboy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:59:
[...]

Dat zou zeker een idee zijn ja, eens naar kijken. :)

Edit: net even opgezocht met het instellen van mijn tas, zelfde principe als met wandeltassen. Bedenk me nu ook net dat ik mijn toilettas (redelijk zwaar) helemaal bovenin had zitten, niet handig...
Zware dingen idd het beste onderin. Heb je geen heupband op de rugtas? Dat scheelt ook wel als je die een beetje strak kan aansnoeren, worden je schouders wat meer van ontlast :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vrijdag schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 12:15:
[...]

Zware dingen idd het beste onderin. Heb je geen heupband op de rugtas? Dat scheelt ook wel als je die een beetje strak kan aansnoeren, worden je schouders wat meer van ontlast :)
Jawel, SW Motech tas met alle toeters en bellen en bandjes, maar als je hem niet goed belaad en aanspant. :P

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:09
Vandaag de (voor mij nieuwe) Z1000SX opgehaald. Wat een heerlijk ding! Gelijk een mooi rondje van zo'n 150km door het Brabantse landschap er aan vastgeplakt. Echt genieten, niet 1x aan de oude FZ6 Fazer hoeven denken.

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 11:31
Pics or it didn’t happen ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

noes schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 00:12:
[...]

De mijne is net verkocht, dus die zal binnenkort in onderdelen beschikbaar zijn (bij Boonstra). Heb nog wel complete rem upgrade set liggen, mocht een van de Fazerrijders hier interesse hebben: stalen Hel remleidingen, semi sinter blokjes en castrol remvloeistof. Plus kopervet etc.
Mogelijk interesse :P

Ik heb vanochtend mijn 'nieuwe' brommer opgehaald! Een Fazer uit 2001 met 26k op de teller. het ding ziet er echt uit als nieuw :o
En het rijdt helemaal niet verkeerd moet ik zeggen. Op die van mij zit ook nog een Superbike stuur, dus je zit wat breder dan normaal, maar het zit echt heerlijk (alleen heb ik wel het idee dat ik een uitgesneden zadel heb :? vind 'm erg laag zitten, en als ik het schuim zo voel lijkt er in gesneden te zijn). Ik heb niet het idee dat het ding zo veel slomer (rechtdoor, that is :P) mijn GSX-R600 K4, tot de 180 km/h (harder heb ik nog niet gereden O-)). De carbonnen Scorpion demper klinkt ook erg lekker 8)
Picca's:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2460ynr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2u7bvbt.jpg

Het verhoogde kuipruitje heb ik inmiddels alweer vervangen voor het originele lage smoked ruitje

[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 31-03-2018 17:43 ]

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 37 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht