• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:09
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/b54oaS/IMG_20180331_WA0002_2.jpg

En weet iemand of de standaard startblokkering valt onder "af-fabrieksysteem gelijkwaardig aan SCM M1"?

[ Voor 3% gewijzigd door TheBrut3 op 31-03-2018 18:08 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Het beste is toch je verzekering bellen wat wel of niet toegestaan is...

In mijn geval ook specifiek advies gevraagd omdat de motor thuis in een 'openbare' parkeergarage staat, iig volgens de verzekering, dus ik moet 2 sleutels voorleggen. Art 5 is geen eis vanwege de waarde van de motor. Als die nieuwer was weer wel, en vaak heb je dan vastleggen aan het pand of een anders rotsvast object, of idd een alarm erop... Helaas zit er tussen de verzekeringen best wel wat verschil haha.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32
@TheBrut3 Waarschijnlijk wel, maar de enige die dat kan bevestigen is je verzekeraar. De voorwaarden goed doorlezen dus.

On another note. :) Vanmiddag met mijn vriendin naar Louis geweest. Aken, om zo ook naar FC moto en Polo te kunnen. Direct geslaagd bij Louis voor een paar laarzen en een mooie helm van Nishua. Ik had er nog nooit van gehoord, maar t is een mooi sportief ding met zonnevizier en voorbereid op pinlock.
Uiteindelijk veel meer uitgegeven dan begroot, maar dat had ik stiekem al wel een beetje verwacht.

Het was wel ontzettend druk op de wegen, en het hielp natuurlijk niet dat er ook nog een ongeluk met een motorscooter was gebeurd.
Via zuid Limburg terug gereden, en daarbij werden we er direct weer aan herinnerd waarom ik daar liever niet rij in het weekend: Uiteraard waren er weer enkele fietsevenementen en veel zondagsrijders op de weg.

Thuis gekomen: de nieuwe spullen nog eens grondig geïnspecteerd, bandjes van de helm en jas juist ingesteld, de achterveer een stuk hoger gezet, en stap voor stap alles uitgelegd. Opstappen, vasthouden, meekijken met de bochten... Ook voor mij is het allemaal nieuw met een duo.
Toen voorzichtig en klein rondje om het dorp gereden op de achteraf weggetjes. Heel rustig aan gereden.
(ik ging zo voorzichtig rijden en schakelen dat ik het ding de hele tijd in de neutraal klikte in plaats van naar de tweede versnelling te schoppen :D) Even gestopt, gevraagd hoe het ging, en het mocht wel iets vlotter. Mooi! Dus nu wat meer de snelheden gereden die ik normaal ook rij. Nog geen echt bochtig parcours, maar wel tot 100km/h om haar te laten wennen aan de snelheid.

Toen we 40 minuten later weer thuis waren was de grijns niet van haar gezicht te krijgen, dus ze vindt het echt gaaf! In het begin werkte ze onbewust nog niet echt mee, maar dat ging al snel beter. Wel geeft ze toe het onwennig te vinden om niet zelf in controle te zijn.

Voor mij is de missie vooralsnog geslaagd. Nu gaan we opbouwen, en ik moet vooral wennen aan iets ander bochtengedrag (ik heb solo de neiging om de motor onder me platter te duwen), maar vooral de langere remweg. Bij drempels wordt het voorwiel ook wel erg licht. Dat betekent de komende tijd regelmatig kleine stukjes gaan rijden om ergens te picknicken of zo. Maar eerst morgen een flinke rit solo!
*O*

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Vanmorgen mijn Bandit ook weer eens onder het stof vandaan gehaald na ongeveer 3 maanden buiten stil gestaan te hebben. In 1 x starten en lopen (zonder aan de druppellader onzin te hebben gehangen), banden op spanning gebracht en de ketting van een laag vet voorzien.

Miste alleen een totale uitdaging na het dorp uitgereden te zijn en vond het motorrijden zelfs saai (nog nooit eerder meegemaakt :? ). Dus als remedie maar leuke hellingshoeken opgezocht op wat bochtige wegen 8)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:49:
Miste alleen een totale uitdaging na het dorp uitgereden te zijn en vond het motorrijden zelfs saai (nog nooit eerder meegemaakt :? ). Dus als remedie maar leuke hellingshoeken opgezocht op wat bochtige wegen 8)
Tijd voor een H2R dus.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

-tom-562 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:43:
[...]

Mogelijk interesse :P

Ik heb vanochtend mijn 'nieuwe' brommer opgehaald! Een Fazer uit 2001 met 26k op de teller. het ding ziet er echt uit als nieuw :o
En het rijdt helemaal niet verkeerd moet ik zeggen. Op die van mij zit ook nog een Superbike stuur, dus je zit wat breder dan normaal, maar het zit echt heerlijk (alleen heb ik wel het idee dat ik een uitgesneden zadel heb :? vind 'm erg laag zitten, en als ik het schuim zo voel lijkt er in gesneden te zijn). Ik heb niet het idee dat het ding zo veel slomer (rechtdoor, that is :P) mijn GSX-R600 K4, tot de 180 km/h (harder heb ik nog niet gereden O-)). De carbonnen Scorpion demper klinkt ook erg lekker 8)
Picca's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het verhoogde kuipruitje heb ik inmiddels alweer vervangen voor het originele lage smoked ruitje
Mooi ding! Laat maar horen via PB als je een deal wil maken voor de remmen upgrade. Had gekozen voor de staalkleurige remleidingen en semi-sinter blokken (die leken me het beste passen bij sport tour karakter van Fazer).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:02

-tom-562

Oliesjeik

noes schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:09:
[...]

Mooi ding! Laat maar horen via PB als je een deal wil maken voor de remmen upgrade. Had gekozen voor de staalkleurige remleidingen en semi-sinter blokken (die leken me het beste passen bij sport tour karakter van Fazer).
Ga er ff over nadenken :P
BTW, ik zag net wat oude foto's van je ex-Fazer, weet jij zo welke knipperlichten er voorop zaten? Ik heb nu van die lompe originele dingen. Wel met zwarte/smoked glaasjes, maar ze zijn zo lomp :X

Vaak bu'j te bang!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:41
[...]

Ik heb vanochtend mijn 'nieuwe' brommer opgehaald! Een Fazer uit 2001 met 26k op de teller. het ding ziet er echt uit als nieuw :o
En het rijdt helemaal niet verkeerd moet ik zeggen. Op die van mij zit ook nog een Superbike stuur, dus je zit wat breder dan normaal, maar het zit echt heerlijk (alleen heb ik wel het idee dat ik een uitgesneden zadel heb :? vind 'm erg laag zitten, en als ik het schuim zo voel lijkt er in gesneden te zijn). Ik heb niet het idee dat het ding zo veel slomer (rechtdoor, that is :P) mijn GSX-R600 K4, tot de 180 km/h (harder heb ik nog niet gereden O-)). De carbonnen Scorpion demper klinkt ook erg lekker 8)
Picca's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het verhoogde kuipruitje heb ik inmiddels alweer vervangen voor het originele lage smoked ruitje
Exact dezelfde als ik heb. Veel rij plezier.. mocht je van het verhoogde ruitje afwillen dan heb ik eventueel wel interesse.

You only live once, so enjoy the ride.

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:06

Winkiller

De Mopperpot

NIET als je daarmee je eigen veiligheid kan waarborgen. Vanmiddag vanaf de A5 uitvoegen naar de A9 richting Haarlem, ik zit op de uitvoegstrook en die is bijna aan zijn eind komt er een mongool (buitenlands kenteken) busje naar rechts om op het laatste moment uit te voegen en ik zat knel. Ik wist dat mijn powermode op L stond en besloot te remmen en naar rechts te sturen, daar zat gelukkig niets. Het was geen Pool die dronken achter het stuur zat maar wel iets uit die hoek, klusjesmensen in een witte bus. }:|

HIER DUS, ik zat op de (voor mij linker) uitvoegstrook.

Afbeeldingslocatie: http://oi67.tinypic.com/2eelbtl.jpg
Moest even in Spaarndam zijn bij een oud Fort van de Stelling van Amsterdam. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Winkiller op 31-03-2018 21:13 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

-tom-562 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:20:
[...]

BTW, ik zag net wat oude foto's van je ex-Fazer, weet jij zo welke knipperlichten er voorop zaten? Ik heb nu van die lompe originele dingen. Wel met zwarte/smoked glaasjes, maar ze zijn zo lomp :X
Bij diverse Motoport zaken kun je uit de bak nog van die mini knippers vinden. Zaten ook op mijn gixxer en bij veel motoren uit die jaren. Ik heb ze de bak ingeflikkerd nadat ik op een knipperlicht de brommer had gelegd. :+

Edit: deze dus:
https://www.mpartz.nl/knipperlicht-arrow-zwart-lang-p-438

[ Voor 6% gewijzigd door Joopieboy op 31-03-2018 21:18 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

worldfastest schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:47:
[...]

Exact dezelfde als ik heb. Veel rij plezier.. mocht je van het verhoogde ruitje afwillen dan heb ik eventueel wel interesse.
Ik ga nog een aantal keren proefrijden, en dan ga ik eens kijken of dat lage ruitje mij bevalt. Mogelijk dat ik die hoge dan verkoop!
Joopieboy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:14:
[...]

Bij diverse Motoport zaken kun je uit de bak nog van die mini knippers vinden. Zaten ook op mijn gixxer en bij veel motoren uit die jaren. Ik heb ze de bak ingeflikkerd nadat ik op een knipperlicht de brommer had gelegd. :+

Edit: deze dus:
https://www.mpartz.nl/knipperlicht-arrow-zwart-lang-p-438
Op die Fazer zaten van die flush mount knipperlichten voor volgens mij. Dat had ik ook op mijn gsxr, dat zag er echt dik uit :P

Vaak bu'j te bang!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja dik niet gezien, beetje jammer. :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:27:
[...]

Ik ga nog een aantal keren proefrijden, en dan ga ik eens kijken of dat lage ruitje mij bevalt. Mogelijk dat ik die hoge dan verkoop!

[...]

Op die Fazer zaten van die flush mount knipperlichten voor volgens mij. Dat had ik ook op mijn gsxr, dat zag er echt dik uit :P
Ben je die GXR-600 nou eindelijk kwijt? :o ;)

Ding stond al best wel een tijdje te koop toch, zelfs met "SBK" stuur....?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

wimmel_1 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:42:
[...]

Ben je die GXR-600 nou eindelijk kwijt? :o ;)

Ding stond al best wel een tijdje te koop, zelfs met "SBK" stuur....
Klopt, al een tijdje hoor, maar heb er lang mee lopen 'leuren', en hij was echt niet duur geprijsd vond ik :o (heb 'm uiteindelijk voor 2800 verkocht dacht ik). Achteraf gezien had ik mss beter die sbk kit kunnen demonteren en los moeten verkopen. Er is een overschot aan supersports (en helemaal aan GSX-R's), dan moet er maar net een gek zijn die de meerwaarde in ziet van zo'n SBK ombouw.

Achja, ik verwacht dat ik met die Fazer meer schik ga hebben, zeker hier in de regio (Achterhoek). Kan ik ondertussen mooi sparen voor een XJR/MT09 ofzo. Maar eerst een snelle Volvo V70 voor de deur...

[ Voor 14% gewijzigd door -tom-562 op 31-03-2018 21:52 ]

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-tom-562 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:50:
[...]

Klopt, al een tijdje hoor, maar heb er lang mee lopen 'leuren', en hij was echt niet duur geprijsd vond ik :o (heb 'm uiteindelijk voor 2800 verkocht dacht ik). Achteraf gezien had ik mss beter die sbk kit kunnen demonteren en los moeten verkopen. Er is een overschot aan supersports (en helemaal aan GSX-R's), dan moet er maar net een gek zijn die de meerwaarde in ziet van zo'n SBK ombouw
Mijn 2012 R6 staat ook al 2 jaar uit z'n neus te vreten nadat ik 't ding ingeruild heb op de huidige brommer terwijl de 2008 R6 welke ik dáár op inruilde binnen een week weg was, toen..... Ik zou 'm bijna zélf terug willen kopen als "tweede - éérste eigenaar"...

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

DrivinUCrazy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:07:

de grijns niet van haar gezicht te krijgen
Dat had m'n vrouw ook na een ritje Zoetermeer ~ Goedhart

Zelfs 10c en doorwaaijas en -handschoenen konden de pret niet drukken, alhoewel we niet veel verder hadden moet rijden ;)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:15
HTT-Thalan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:44:
[...]

Wat heb je er nog voor gekregen?
€400. Hij is gelukkig naar iemand gegaan die er oprecht heel blij mee was, dus hij krijgt een goed huis :)

• HTT-Thalan
  • Nu online
Melkunie schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:07:
[...]

€400. Hij is gelukkig naar iemand gegaan die er oprecht heel blij mee was, dus hij krijgt een goed huis :)
Ik adverteer al maanden dat ik op zoek ben naar een leuke opknapper met wat minder CC maar geen hond die mij wat aanbied :P.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:15
Maar dit was geen opknapper! Opstappen en wegrijden :+

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
[...]

Picca's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik jou foto's zie dan klopt de hoogte van het zadel wel met wat het bij mij ook is.
noes schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 11:13:
[...]

Voor een paar tientjes heb je een ander (lager en breder) stuur. Zo wordt de hele zithouding wat sportiever en passen de hogere stapjes beter.

Maar als je de andere kant op wil, zadel verhogen lijkt me de beste optie: het standaard zadel is nou eenmaal niet zo stevig, en jij bent ook vrij lang toch?
Sportievere zit houding wil ik niet..
Denk dat ik eens ga kijken of ik de voetsteunen kan verlagen. Collega kan alles tekenen zodat onze buren het kunnen frezen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

HTT-Thalan schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:09:
[...]

Ik adverteer al maanden dat ik op zoek ben naar een leuke opknapper met wat minder CC maar geen hond die mij wat aanbied :P.
Kans dat jij iets gaat slopen als het tegenvalt is te groot :+

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:24:
[...]
Denk dat ik eens ga kijken of ik de voetsteunen kan verlagen. Collega kan alles tekenen zodat onze buren het kunnen frezen.
Met zoiets als dit kom je ook een heel eind.

Afbeeldingslocatie: http://www.knightdesignllc.com/images/Motorcycle/Foot-Pegs/2-inch-lowered/Sidetrax/Silver/Footpegs-Silver-2-Sidetrax-600h.jpg

Op Ali vast voor een paar euro te krijgen :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bommes schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:24:
[...]

Als ik jou foto's zie dan klopt de hoogte van het zadel wel met wat het bij mij ook is.

[...]

Sportievere zit houding wil ik niet..
Ah ok, ik zal binnenkort nog eens kijken of ik een duidelijke foto kan maken. Ik heb het idee dat het bestaande zadel iets 'uitgehold' is. Verder lijkt het dekje wat minder strak (als in, minder scherpe 'vouwen' er in) te zitten. Het dekje zit ook niet strak tegen het schuim aan, waar het weer omhoog loopt.

Vaak bu'j te bang!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PilatuS En dan iedere bocht de "slijtboutjes" (Lees: Indicatoren!!) aan de grond rijden, óf kun je die niet over zetten op die "China" dingen?

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 31-03-2018 22:53 ]

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:51:
@PilatuS En dan iedere bocht de slijtboutjes aan de grond rijden, óf kun je die niet over zetten op die "China" dingen?
Geen idee hoe het precies zit met die dingen. Sowieso heb je die sltijtboutjes toch niet nodig en lijkt overzetten mij ook niet nodig. Niet iedere fiets heeft die dingen en je kan prima zonder.

Hij heeft het over tekenen en frezen. Voordat je moeilijk gaat doen zou ik gewoon zo'n verlaagd setje bestellen voor een paar euro die je er zo opschroeft. Zelfs uit China lijkt mij dat nog een betere oplossing dan zelf aan de slag gaan.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 22:55:
[...]

Geen idee hoe het precies zit met die dingen. Sowieso heb je die sltijtboutjes toch niet nodig en lijkt overzetten mij ook niet nodig. Niet iedere fiets heeft die dingen en je kan prima zonder.

Hij heeft het over tekenen en frezen. Voordat je moeilijk gaat doen zou ik gewoon zo'n verlaagd setje bestellen voor een paar euro die je er zo opschroeft. Zelfs uit China lijkt mij dat nog een betere oplossing dan zelf aan de slag gaan.
Ik vrees dat ik 't daar toch niet met je over eens ga worden. Als een Faze 600 té klein is voor de berijder dan moet je dat niet met dit soort kunstgrepen gaan proberen te modificeren. Je moet iemand met "lange" benen bijvoorbeeld ook niet in VW Polo zetten waarvan de stoelrail verlengt is, dan schaft die persoon beter een VW Golf aan...... EN ja, de Golf is duurder dan de Polo :+

P.S. Een rem / schakel setje van bijvoorbeeld P&P krijg je ook nooit láger dan 't origineel....

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 31-03-2018 23:07 ]

• PilatuS
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:03:
[...]

Ik vrees dat ik 't daar toch niet met je over eens ga worden. Als een Faze 600 té klein is voor de berijder dan moet je dat niet met dit soort kunstgrepen gaan proberen te modificeren. Je moet iemand met "lange" benen bijvoorbeeld ook niet in VW Polo zetten waarvan de stoelrail verlengt is, dan schaft die persoon beter een VW Golf aan...... EN ja, de Golf is duurder dan de Polo :+
Ligt aan je rijstijl. Mijn rearsets kunnen vanaf de fabriek hoog of laag en dat is op een sportfiets. Op de lage setting ga je natuurlijk niet naar het circuit, maar voor op straat is ruim genoeg.

Als je niet heel hard door rijd op een Fazer en je zat ruimte overhoud zal je nooit de aan de grond komen als ze 3cm lager zitten dan standaard. Deze dingen zij niet voor mensen die de randen van de banden er af rijden. Hou je een rand van 2 tot 4cm over op de banden zal je nooit met die dingen de grond raken.

Je hebt gelijk dat het risico op de grond raken hoger is, maar als je nooit zo hard gaat en er rekening mee houd zie ik het probleem niet. Sowieso komen de meeste mensen niet in de buurt van schrapen met de stepjes op straat, als hij zo'n persoon is moet het prima kunnen denk ik.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mwow beetje stepjes krijg je wel aan de grond hoor, verkeerde houding en de motor plat duwen onder je :P

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:40:
Mwow beetje stepjes krijg je wel aan de grond hoor, verkeerde houding en de motor plat duwen onder je :P
Als je niet weet hoe je fatsoenlijk moet rijden dan lukt dat inderdaad wel ja :P

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Winkiller schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:06:
[...]

NIET als je daarmee je eigen veiligheid kan waarborgen.
Dus je was bang aangereden te worden? :>
Ik wist dat mijn powermode op L stond
L van lamlendig :?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:52

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb één keer mijn linker stepje aan de grond gehad.

Was namelijk vergeten dat ik nog een schijfrem had... daar ging 'ie... :')

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 01-04-2018 00:38 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Leviathius
  • Laatst online: 22:57
@PilatuS Jammer man ;)
TweakCard Battle: Leviathius vs PilatuS https://tweakers.net/twea...8w9TW1sE3QIFvet2uSfPwDfy6

Sorry moest even tussendoor :+

Vandaag lekker rondgereden en geoefend voor mijn AVB. Ook nog even bij een locale motorzaak geweest, die hadden een opendag. Stonden heel veel ducati's, echt niet normaal. Ook een groepje van 4 S1000RR's met open akra. Blijft wel een vet apparaat hoor. Niet mijn stijl, maar nog wel erg dik.

[ Voor 41% gewijzigd door Leviathius op 01-04-2018 00:40 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
PilatuS schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:08:
[...]

Ligt aan je rijstijl. Mijn rearsets kunnen vanaf de fabriek hoog of laag en dat is op een sportfiets. Op de lage setting ga je natuurlijk niet naar het circuit, maar voor op straat is ruim genoeg.

Als je niet heel hard door rijd op een Fazer en je zat ruimte overhoud zal je nooit de aan de grond komen als ze 3cm lager zitten dan standaard. Deze dingen zij niet voor mensen die de randen van de banden er af rijden. Hou je een rand van 2 tot 4cm over op de banden zal je nooit met die dingen de grond raken.

Je hebt gelijk dat het risico op de grond raken hoger is, maar als je nooit zo hard gaat en er rekening mee houd zie ik het probleem niet. Sowieso komen de meeste mensen niet in de buurt van schrapen met de stepjes op straat, als hij zo'n persoon is moet het prima kunnen denk ik.
Ik denk dat ik de stepjes niet echt aan de grond rijd bij de Fazer, maar goed dat kan ik zelf niet echt zien tijdens het rijden. Ik heb ze nog nooit gehoord tenminste.
Met de Vespa wel, linker kant de jiffy al regelmatig op de grond gehad in de linker bochtjes.
Alhoewel dat nu met de betere vering eigenlijk wel over is. Daarmee veert het ding minder al een stuk minder ver in door zijn eigen en mijn gewicht. Dus meer bodem vrijheid.

Maar op de Fazer heb ik nog nooit iets gehoord wat op schrapende stepjes lijkt.
Ik zal eens op e-bay kijken voor dat soort verlaagde stepjes. d:)b

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op zondag 1 april 2018 @ 00:38:
@PilatuS
Vandaag lekker rondgereden en geoefend voor mijn AVB.
En hoe ging dat? Alles moet op punt staan voor de volgende tweakers rit natuurlijk :+.

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op zondag 1 april 2018 @ 07:53:
[...]

En hoe ging dat? Alles moet op punt staan voor de volgende tweakers rit natuurlijk :+.
Ging uitstekend! 8tjes draaien en halve draai zijn nu gewoon leuk. Zit eraan te denken om me in te schrijven voor motogymkhana :+

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:07:

Ging uitstekend! 8tjes draaien en halve draai zijn nu gewoon leuk. Zit eraan te denken om me in te schrijven voor motogymkhana :+
Heb je al besloten of je de AVB/AVD gaat filmen?

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:44:
[...]

Heb je al besloten of je de AVB/AVD gaat filmen?
Nog niet, maar ik verwacht het wel. Ook even kijken wat kevin er van vind. En ik ben nog aan het klooien met een microfoon in mijn helm, maar de mic die ik heb is te gevoelig, dus dan kraakt het echt heel snel.. Mijn telefoon is de 'recorder', dus misschien dat het daar aan ligt.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op zondag 1 april 2018 @ 10:03:
[...]

Nog niet, maar ik verwacht het wel. Ook even kijken wat kevin er van vind. En ik ben nog aan het klooien met een microfoon in mijn helm, maar de mic die ik heb is te gevoelig, dus dan kraakt het echt heel snel.. Mijn telefoon is de 'recorder', dus misschien dat het daar aan ligt.
Ja, ik ben er ondertussen ook wel achter dat een telefoon als opname apparaat het gewoon niet gaat redden. Externe audiorecorder lijkt de enige optie.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Weet iemand trouwens of er bobbins o.i.d. te krijgen zijn voor de achterbrug van een fzs600? Ik heb een hele mooie paddockstand, maar die heeft alleen van die haken voor bobbins in de achterbrug :( En de achterbrug heeft (zo op het oog) geen gaten voor bobbins

Vaak bu'j te bang!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-12 09:08
-tom-562 schreef op zondag 1 april 2018 @ 10:46:
Weet iemand trouwens of er bobbins o.i.d. te krijgen zijn voor de achterbrug van een fzs600? Ik heb een hele mooie paddockstand, maar die heeft alleen van die haken voor bobbins in de achterbrug :( En de achterbrug heeft (zo op het oog) geen gaten voor bobbins
Als er geen gaten zijn word bobbins erin zetten lastig. Niets dat niet op te lossen is echter :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Haha :p :+
Ik kwam net crash bobbins tegen voor door een (holle) achteras, daar zat dan ook zo'n inkeping in voor die haken. Jammer dat die alleen zo'n beetje het 10 voudige kosten (5 vs 50 euro) :(

Vaak bu'j te bang!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

-tom-562 schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:34:
Haha :p :+
Ik kwam net crash bobbins tegen voor door een (holle) achteras, daar zat dan ook zo'n inkeping in voor die haken. Jammer dat die alleen zo'n beetje het 10 voudige kosten (5 vs 50 euro) :(
Bobbins voor 5 euro? link please. Mijn huisgenoot moet 8mm bobbins hebben

All-Round nerd | iRacing Profiel

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
TheRookie schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 10:01:
Komende week een proefles geboekt :)

Nog tips om er het maximale uit te kunnen halen ?
Zorg dat je op youtube alvast bekijkt wat de basis is, dat scheelt je al wat. Waar zitten welke remmen, koppeling, schakelen... dan heb je alvast je voordeeltje. Heb je ervaring met autorijden? Dat beiden heeft mij geholpen met de eerste les. En vooral, vergeet niet om lol te hebben!

I have stability. The ability to stab.

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-12 11:42
Groever schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:35:
Dank voor de tips, passen tot ik iets vind is inderdaad wat ik binnenkort ga doen. Ik ging er ook wel vanuit dat de Shark het niet zou zijn, maar qua prijs was het een heel scherpe deal en ik kan hem gewoon terugsturen. Ik zal posten wat het uiteindelijk wordt voor de volgende ruimbehoofde lezer :-).
Zoals beloofd: met mijn hoofd naar Motorkledingcenter geweest, waar ik zo'n beetje elke systeemhelm behalve de Schuberths (bij voorbaat kansloos) gepast heb. Ik had mijn hoop nog gevestigd op de HJC RPHA-90, maar ook die zat niet optimaal. Op advies van de verkoper zowel XL als L helmen gepast, terwijl ik volgens mijn hoofdomtrek duidelijk XL zou moeten hebben. Eigenlijk de enige echt goed passende helm voor mij was de Shoei Neotec II, maar die is waanzinnig duur.

Toch maar naar integraalhelmen gaan kijken. Ik was wel gecharmeerd van het grote vizier van de GT-Air, maar de snelsluiting daarvan raakte mijn adamsappel, superirritant. Ten slotte ben ik uitgekomen op de Shoei NXR in maat L, Zat meteen goed, is superlicht en compact en heeft (gelukkig voor mij) een dubbel D-sluiting. Moraal van het verhaal: er bestaat zoiets als een Shoei-hoofd en ga passen, passen, passen.

Verder een complete outfit gekocht, al met al duurder dan mijn eerste auto 8)7 .

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

-tom-562 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:20:
[...]

Nee, helaas niet. Kan het ook niet meer opzoeken voor je, maar er zat een lelijk fout carbon printje over de behuizing ;) ik vond ze niet zo mooi.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Maegrim schreef op zondag 1 april 2018 @ 00:18:
[...]

Dus je was bang aangereden te worden? :>

[...]
L van lamlendig :?
;(

Nee L van Levend. ;w

[ Voor 12% gewijzigd door Winkiller op 01-04-2018 12:23 ]

• Maegrim
ik heb geen idee wat voor motormappings jouw motor heeft, hoe moet ik weten wat je met L bedoeld :?

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Maegrim schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:36:
ik heb geen idee wat voor motormappings jouw motor heeft, hoe moet ik weten wat je met L bedoeld :?
Als je wat meer tijd had genomen voor je je eerste reactie plaatste had je het geweten. ;w
Soms kunnen je dingen die krom zijn NIET recht lullen, dit is zo'n voorbeeld. :-(

• Maegrim
Winkiller schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:50:
[...]

Als je wat meer tijd had genomen voor je je eerste reactie plaatste had je het geweten. ;w
Soms kunnen je dingen die krom zijn NIET recht lullen, dit is zo'n voorbeeld. :-(
kan jij niet ergens anders chagrijnig zitten doen?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Groever schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:50:
[...]

Zoals beloofd: met mijn hoofd naar Motorkledingcenter geweest, waar ik zo'n beetje elke systeemhelm behalve de Schuberths (bij voorbaat kansloos) gepast heb. Ik had mijn hoop nog gevestigd op de HJC RPHA-90, maar ook die zat niet optimaal. Op advies van de verkoper zowel XL als L helmen gepast, terwijl ik volgens mijn hoofdomtrek duidelijk XL zou moeten hebben. Eigenlijk de enige echt goed passende helm voor mij was de Shoei Neotec II, maar die is waanzinnig duur.

Toch maar naar integraalhelmen gaan kijken. Ik was wel gecharmeerd van het grote vizier van de GT-Air, maar de snelsluiting daarvan raakte mijn adamsappel, superirritant. Ten slotte ben ik uitgekomen op de Shoei NXR in maat L, Zat meteen goed, is superlicht en compact en heeft (gelukkig voor mij) een dubbel D-sluiting. Moraal van het verhaal: er bestaat zoiets als een Shoei-hoofd en ga passen, passen, passen.

Verder een complete outfit gekocht, al met al duurder dan mijn eerste auto 8)7 .
Pics or it didn't happen ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Maegrim schreef op zondag 1 april 2018 @ 12:53:
[...]

kan jij niet ergens anders chagrijnig zitten doen?
Nee en ik ben niet chagrijnig, kom op zeg ga jij even ergens anders bijdehand zitten doen. :+

• PilatuS
  • Niet online
w4rguy schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:35:
[...]

Bobbins voor 5 euro? link please. Mijn huisgenoot moet 8mm bobbins hebben
Op Ali en Ebay kan je ze makkelijk voor dat geld vinden. Maar zelfs bij een motorzaak moet het voor minder dan 10 euro lukken.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:38
Ik heb ze toen bij Datona besteld, waren ook niet duur

• PilatuS
  • Niet online
De mijne komen van de lokale motorzaak. Ze zijn nog van metaal ook, had op de vorige motor plastic. Was iets van 8 euro dacht ik.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Metaal of aluminium? Is idd maar een paar euro vaak, niet zo spannend. :P

• PilatuS
  • Niet online
Joopieboy schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:05:
Metaal of aluminium? Is idd maar een paar euro vaak, niet zo spannend. :P
Aluminium inderdaad ja :) Dat is een metaal toch ? :P

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mja technisch gezien, ferro VS non ferro maar soit. :+

Gixxer heeft zich voorbeeldig gedragen dit weekend. *O* Bijna de 50dkm gepasseerd, een keer met remmen en klinkers met wat zand dat het voorwiel weg wilde en een aantal stapjes her en der, niet echt wilde dingen meegemaakt en lekker gereden. :Y Zuid Limburg, Duitsland. Zo weer even lekker eten, even warm zitten (leer zonder thermovoering of thermoondergoed, brrr) en morgen uitslapen en op het gemak rond de middag richting huis, tussenstop bij de dealer ook om even de startknop te laten verzetten die nu te laag zit na montage van de hvv. Die het overigens echt subliem doet! Wat wordt dat heet haha. Helaas wel wat vocht bij de status ledjes zag ik, kijken of dat wegtrekt.

Anyway *O*

• DrivinUCrazy
Hier ben ik net thuis. Vandaag even 520 km er bij gezet. Vanuit Heerlen binnendoor naar Luxemburg (paar km in Luxemburg maar) en weer terug. Paar regenbuitjes, een hagelbui, 10 minuten blauwe lucht en zon... En de hele dag de HVV op max. :P

Was wel super gezellig. Met mensen gereden die ik wel ken, maar waar ik niet snel mee samen rij, inclusief mijn instructeur. :D Ze (degenen waar ik echt nog nooit mee gereden had) waren volgens mij stiekem een beetje bang dat ik het niet bij kon houden. Bij de eerste stop: "zo, jij hebt er wel vertrouwen in geloof ik!" O-)

Ik heb nu in ieder geval wel vertrouwen in het weekend Schwarzwald. Als ik zie hoe fris (relatief) ik nu af stap na deze rit. Dat was dik een jaar geleden met de hornet wel anders!

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-04-2018 20:59 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:53

steveman

Comfortabel ten onder

Oei vandaag nog genoeg regen gezien in Luxemburg en Belgie, maar de motor werd zonder mij nat: hij stond op de kar :+

Had bij Lyon trouwens bijna opeens twéé motoren op de aanhangert, achterlijke franse debiel op z'n Panigale tussen het verkeer door raggend. 't Was beter geweest voor het collectieve IQ als ik m'n beweging gewoon had afgemaakt...

M'goed, zonder gedoe de motor weer veilig in de garage thuis :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy
Ik kwam er net thuis achter dat een koplamp het had begeven. Lang leve de dubbele koplamp. :) (2x H7 die allebei altijd branden. Groot licht werkt met een spiegel die de bundel omhoog richt)

Snel even naar het tankstation zodat ik morgen ook probleemloos kan rijden. Pak ik de verpakking met H7 van Philips die er hetzelfde uitziet als altijd... Blijkt die voor 24V te zijn; vrachtwagens. Degene die dat verzonnen heeft... 8)7

Enniehoe, ik heb weer normaal licht. Toen ik de rest van de motor bekeek zag ik dat ik de achterband al weer tot op een halve cm van de rand heb benut.* Dus ja... Ik had er blijkbaar écht vertrouwen in.

* Ok ok, smallere bandjes dan de meesten hebben, maar toch!

• HTT-Thalan
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:11:
Wat is smal?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En waarschijnlijk met je lekker brede stuur ding lekker plat gedrukt in de bochten, toch? ;)

Maar mooi en goed als je zoveel vertrouwen hebt, dan is je vering goed, zijn je banden goed, etc. :)

O, en prop er eens een setje Lumileds in dan. :P

• PilatuS
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zondag 1 april 2018 @ 21:11:
Toen ik de rest van de motor bekeek zag ik dat ik de achterband al weer tot op een halve cm van de rand heb benut.* Dus ja... Ik had er blijkbaar écht vertrouwen in.

Een smallere band maakt het niet makkelijker, eerder moeilijker. De echt dunne bandjes kan je niet eens de hele band van gebruiken. Neem bijvoorbeeld een 120 voorband, no way dat je die helemaal kan gebruiken.

Ik heb zelf juist het idee dat breder het alleen maar makkkelijker maakt (Tot op een bepaald punt natuurlijk) Mijn 190 band is echt heel makkelijk om volledig de rand er vanaf te rijden. Daar hoef je echt geen kneedown voor te maken. Iemand met een 170 band heeft het een stuk moeilijker.

[ Voor 4% gewijzigd door PilatuS op 01-04-2018 21:31 ]

• DrivinUCrazy
Ik had net geen zin om het op te zoeken, dus hield ik het bij smaller. :P

150/70 R17 achter, voor 110/80 R19.

Die lumileds hoeven van mij niet. Het ding vreet geen lampjes, en het lichtbeeld is echt prima.
De stadslichtjes worden de eerstvolgende keer wel led. Die gaan wel een stuk harde er doorheen, plus daarvoor moet ik de koplamp unit compleet demonteren. Voor de daadwerkelijke koplampen is het maar een kwestie van een dop er af draaien. Eindelijk eens een klusje waarbij ik geen japanner nodig heb om er bij te kunnen.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Het is ook zien en gezien worden he, maar goed. :) Bij mijn Gixxer vervloek ik die Japanners af en toe wel eens ja. :+

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

SmurfLink schreef op zondag 1 april 2018 @ 11:49:
[...]

Zorg dat je op youtube alvast bekijkt wat de basis is, dat scheelt je al wat. Waar zitten welke remmen, koppeling, schakelen... dan heb je alvast je voordeeltje. Heb je ervaring met autorijden? Dat beiden heeft mij geholpen met de eerste les. En vooral, vergeet niet om lol te hebben!
Realiseer me nu dat ik al ongeveer een kwart eeuw m’n rijbewijs heb 😱

Ondertussen idd aardig wat filmpjes van rdalsem en motodrome gekeken, vooral ‘Trying the bike” was erg nuttig 👍

Nog andere YouTube suggesties ?

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
TheRookie schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:30:
[...]

Ondertussen idd aardig wat filmpjes van rdalsem en motodrome gekeken, vooral ‘Trying the bike” was erg nuttig 👍

Voor het lessen zijn die 2 meer dan prima. Wil je later de rijvaardigheid verbeteren kun je kijken naar MCRider. Vanwege het Amerikaanse systeem van rijbewijs halen kun je de eerste paar video's overslaan. U-turns en dergelijke heb je al onder de knie met je rijlessen.

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12 18:36
Het Amerikaanse systeem is toch echt niet te begrijpen. Ik kom net terug van een weekje USA. Neem nou als voorbeeld een gelijkwaardige kruising: bestaat niet! Aan alle vier de kanten plaatsen ze een STOP-bord waarvoor iedereen, ongeacht of er verkeer nadert/kruist of niet, stopt. En wie gaat er dan eerst? Niet die van rechts, maar wie als eerst de kruising naderde. Ik kan er niet aan wennen.

Lekker!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik snap het wel een beetje: rijles stelt daar in veel staten echt helemaal niks voor, rondje om het blok rijden en goed parkeren en je krijgt je papiertje, niet zoals hier dat je eerst tweehonderd pagina's met theorie moet leren.

Je merkt echt aan alles dat het zo dom mogelijk gemaakt is: alle borden hebben text erop zodat je geen symbolen hoeft te leren, en je hoeft geen enkele voorrangsregel te kennen want iedereen stopt gewoon en gaat om de beurt. Heb in redelijk wat staten gereden, en maar heel zelden iets complex als een rotonde gezien... Aan de ene kant, je bent continue aan het stoppen, aan de andere kant, iedere sufferd kan daar rijden. Het heeft wel iets :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo thuis van een lang weekend Duitsland en Zuid Limburg, nu kun je daar prima rijden. 8) Gixxer heeft zich voorbeeldig gedragen, handvatverwarming van Yamaha is echt subliem, record qua zuinigheid op de terugweg gehaald met het vakantieverkeer en een korte file, 1 op 17. :D

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:09
Napsju schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:23:
Het Amerikaanse systeem is toch echt niet te begrijpen.
Nu snap je vast waarom er in Nederland zo weinig verkeersdoden vallen, ondanks dat het hier per kilometer asfalt ontzettend druk is.

• DrivinUCrazy
Joopieboy schreef op maandag 2 april 2018 @ 14:54:
Zo thuis van een lang weekend Duitsland en Zuid Limburg, nu kun je daar prima rijden. 8) Gixxer heeft zich voorbeeldig gedragen, handvatverwarming van Yamaha is echt subliem, record qua zuinigheid op de terugweg gehaald met het vakantieverkeer en een korte file, 1 op 17. :D
https://www.1limburg.nl/t...uvelland?context=topstory
:?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag was de route terug, geen last van gehad, merendeel snelweg en n wegen gehad. :P Vrijdag ging prima. 8)

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-12 17:22
TheBrut3 schreef op maandag 2 april 2018 @ 15:14:
[...]

Nu snap je vast waarom er in Nederland zo weinig verkeersdoden vallen, ondanks dat het hier per kilometer asfalt ontzettend druk is.
Maar de Verenigde Staten is beter te vergelijken met heel Europa. In context die dichter bij huis is, ze rijden in de states minder doden per miljard km dan in België:

Wikipedia: List of countries by traffic-related death rate

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:03
Napsju schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:23:
Het Amerikaanse systeem is toch echt niet te begrijpen. Ik kom net terug van een weekje USA. Neem nou als voorbeeld een gelijkwaardige kruising: bestaat niet! Aan alle vier de kanten plaatsen ze een STOP-bord waarvoor iedereen, ongeacht of er verkeer nadert/kruist of niet, stopt. En wie gaat er dan eerst? Niet die van rechts, maar wie als eerst de kruising naderde. Ik kan er niet aan wennen.
Ik vind het juist wel relaxed, in de USA en Canada heb ik ook veel minder de neiging snel te rijden. Dan kan je stellen dat dat komt door vakantie. Echter in Zuid Europa wil ik ook gewoon gassen ;)

XXXVI

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12 16:49
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:07:
@TheBrut3 Waarschijnlijk wel, maar de enige die dat kan bevestigen is je verzekeraar. De voorwaarden goed doorlezen dus.

On another note. :) Vanmiddag met mijn vriendin naar Louis geweest. Aken, om zo ook naar FC moto en Polo te kunnen. Direct geslaagd bij Louis voor een paar laarzen en een mooie helm van Nishua. Ik had er nog nooit van gehoord, maar t is een mooi sportief ding met zonnevizier en voorbereid op pinlock.
Uiteindelijk veel meer uitgegeven dan begroot, maar dat had ik stiekem al wel een beetje verwacht.

Het was wel ontzettend druk op de wegen, en het hielp natuurlijk niet dat er ook nog een ongeluk met een motorscooter was gebeurd.
Via zuid Limburg terug gereden, en daarbij werden we er direct weer aan herinnerd waarom ik daar liever niet rij in het weekend: Uiteraard waren er weer enkele fietsevenementen en veel zondagsrijders op de weg.

Thuis gekomen: de nieuwe spullen nog eens grondig geïnspecteerd, bandjes van de helm en jas juist ingesteld, de achterveer een stuk hoger gezet, en stap voor stap alles uitgelegd. Opstappen, vasthouden, meekijken met de bochten... Ook voor mij is het allemaal nieuw met een duo.
Toen voorzichtig en klein rondje om het dorp gereden op de achteraf weggetjes. Heel rustig aan gereden.
(ik ging zo voorzichtig rijden en schakelen dat ik het ding de hele tijd in de neutraal klikte in plaats van naar de tweede versnelling te schoppen :D) Even gestopt, gevraagd hoe het ging, en het mocht wel iets vlotter. Mooi! Dus nu wat meer de snelheden gereden die ik normaal ook rij. Nog geen echt bochtig parcours, maar wel tot 100km/h om haar te laten wennen aan de snelheid.

Toen we 40 minuten later weer thuis waren was de grijns niet van haar gezicht te krijgen, dus ze vindt het echt gaaf! In het begin werkte ze onbewust nog niet echt mee, maar dat ging al snel beter. Wel geeft ze toe het onwennig te vinden om niet zelf in controle te zijn.

Voor mij is de missie vooralsnog geslaagd. Nu gaan we opbouwen, en ik moet vooral wennen aan iets ander bochtengedrag (ik heb solo de neiging om de motor onder me platter te duwen), maar vooral de langere remweg. Bij drempels wordt het voorwiel ook wel erg licht. Dat betekent de komende tijd regelmatig kleine stukjes gaan rijden om ergens te picknicken of zo. Maar eerst morgen een flinke rit solo!
*O*
Gaaf! Mijn GF vind het ook altijd wel leuk om mee te gaan. Alleen snelweg vind ze helemaal niks. Ik ook niet, maar ga liever via de snelweg richting de Eifel om daar leuk te sturen dan in zuid Limburg overal 60 te rijden

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
[...]

Ah dan ben je al flink voorbereid! Rdalsem is echt top, dat filmpje met alle 12 AVB oefeningen is echt heel nuttig. Dan zie je namelijk vanuit zijn perspectief hoe je zelf ook moet kijken enzo.

I have stability. The ability to stab.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Kaaswagen schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:02:
[...]

Maar de Verenigde Staten is beter te vergelijken met heel Europa. In context die dichter bij huis is, ze rijden in de states minder doden per miljard km dan in België:

Wikipedia: List of countries by traffic-related death rate
Ja, maar daarvoor zijn meerdere verklaringen mogelijk natuurlijk. Zo woont men gemiddeld veel verder van elkaar, grotere afstanden waar relatief weinig ander verkeer bij is, en op lange rechte stukken (net als op onze eigen snelwegen) heb je gemiddeld minder (dodelijke) ongevallen dan op drukke provinciale wegen.

Ik zeg niet dat dit de reden is, puur dat je zonder voldoende context geen conclusies kunt trekken.
SmurfLink schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:25:
[...]

Ah dan ben je al flink voorbereid! Rdalsem is echt top, dat filmpje met alle 12 AVB oefeningen is echt heel nuttig. Dan zie je namelijk vanuit zijn perspectief hoe je zelf ook moet kijken enzo.
Rdalsem eb ik ook veel aan gehad voor de inderdaad, halve draai enzo. Gewoon koppeling half in, beetje gas, slepende achterrem (zelfde als bij langzaam rechtuit rijden of langzame slalom eigenlijk, na een tijdje gaat deze handeling vanzelf) en kijken waar je heen wilt. Ik kan me nog voor mijn kop slaan dat ik hier zo moeilijk over deed tijdens het lessen, want zodra je het doorhebt denk je "oh, was dat het".

Motoren met clip-ons daargelaten natuurlijk, die kunnen het beste een klaverblad opzoeken als ze van rijrichting willen wisselen :>.

* HTT-Thalan rent

[ Voor 34% gewijzigd door HTT-Thalan op 02-04-2018 18:33 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
SmurfLink schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:25:
[...]

Heb ik ook veel aan gehad! Ik ben vorig jaar ook met een van z'n abonneeritjes meegeweest. Ook wel een aanrader hoor. Was gezellig :)
HTT-Thalan schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:30:
[...]

Motoren met clip-ons daargelaten natuurlijk, die kunnen het beste een klaverblad opzoeken als ze van rijrichting willen wisselen :>.

* HTT-Thalan rent
Halve draai lukt me prima met m'n CBR.

[ Voor 26% gewijzigd door InZane op 02-04-2018 19:58 ]

• HTT-Thalan
  • Nu online
Was het niet @caesar1000 volgens wie alle vrouwen op KTM rijders vallen?

https://www.marktplaats.n...0afa33e3a&previousPage=lr

:D

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Wel wat voor mij, als je daarmee chicks lokt 8)

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Oh ja, voor degene die een GoPro op hun helm aan de zijkant willen monteren maar nog steeds naar het adapter stukje zoeken: https://nl.aliexpress.com...-3-3-2-1/32825732020.html

Eindelijk gevonden!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:37

Destruction

(ex-)Automonteur

Nog even de remolie achter verversen... Uiteraard breken dan (zoals ik ook wel had verwacht) de ontluchtingsnippels af.. Gelukkig had ik nog een andere klauw liggen waarvan de nippels wel gangbaar zijn en zat m'n demper niet vastgerot, want die moest eraf om de remklauw te kunnen wisselen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RBIA6FHHrCDmlPD99CxuHXjM/full.jpg

Een beetje jammer, dat Yamaha geen rekening heeft gehouden met de positie van de remklauw-bouten tov de demper. Donderdag wordt eindelijk de achterband vervangen (vlak afgesleten en ~1mm profiel), normaal doe ik het zelf maar ik heb er momenteel te weinig tijd voor. A.s weekend schijnt het mooi weer te worden, dan wil ik dus kunnen rijden ipv moeten sleutelen :)

Ja, die foto is gemaakt met de camera op aardappel stand...

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 03-04-2018 00:31 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• 418O2
  • Laatst online: 23:55
[...]

Twist of the wrist 2. Stond op YouTube maar is verwijderd zie ik. Wel leuk om te kijken

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:49

Secsytime

Automagisch

418O2 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 01:34:
[...]

Twist of the wrist 2. Stond op YouTube maar is verwijderd zie ik. Wel leuk om te kijken
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Oncd8hFCPco&list=PLB342A3BA02FB8CD9]

Staat er nog steeds wel op hoor, met een beetje goed zoeken ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Secsytime schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 02:02:
[...]

[video]

Staat er nog steeds wel op hoor, met een beetje goed zoeken ;)
Trist of the wlist? :P

[ Voor 97% gewijzigd door -tom-562 op 03-04-2018 07:30 ]

Vaak bu'j te bang!

• HTT-Thalan
  • Nu online
Kadootje van de vrouw, binnenkort kampeertrip dus komt mooi uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.traveldriplus.com/shop/images/source/Rack-Pack-Red.jpg

Zou mooi gepast hebben bij die rode Africa Twin die pas (heel kort) te koop stond op het TA forum :P.

Nu heb ik helemaal reden om voor zo'n mooie klassieke Honda Dualsport te gaan!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-12 13:00
Net terug van 2 weekjes Bonaire, had gehoopt op iets droger weer al!

Zag daar trouwens ook paar keer een gixxer, loop je er op af... verlengde achterbrug. De enige sport fietsen die je zag zonder die verlengde achterbrug waren de fietsen die nieuwer waren en nog omgebouwd moesten worden. Maar goed, op zo’n klein eiland heb je misschien meer aan een drag racer als een bochten monster :P

@HTT-Thalan trouwens ook nog een aantal TA’s gezien in verrassend goede staat. Ik heb daar in 2 weken tijd meer TA’s gezien als hier in NL in half jaar tijd. Dus als je nog een project fiets wil... :+

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-12 09:08
@Destruction je doet je nick eer aan :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Toch maar besloten de kont van m'n Ducati in te korten :) Van het weekend deze kit besteld, inclusief achterlicht met geïntegreerde knipperlichten:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1563/8341/products/Combo3_grande.jpg?v=1490733258
https://www.ducatimonster...ntegrated-taillight-combo

Hopelijk is hij snel binnen en kan ik met een buizensnijder de kont te lijf gaan.

Dan wordt het dus van:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aZL07WE.jpg
Naar:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1563/8341/products/Combo2_1024x1024.jpg?v=1490733258

Daarbij ga ik ook meteen de knipperlichten voor vervangen met Rizoma's:
Afbeeldingslocatie: https://www.sparks-online.eu/media/catalog/product/cache/4/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/f/r/fr120b_2.jpg
Met stadslicht erin :)

[ Voor 11% gewijzigd door RvdH op 03-04-2018 10:26 ]

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:23
RvdH schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:22:
Toch maar besloten de kont van m'n Ducati in te korten :) Van het weekend deze kit besteld, inclusief achterlicht met geïntegreerde knipperlichten:

[afbeelding]
Ziet er super mooi uit! Maar je weet wel dat wettelijk gezien zulke knipperlichten niet zijn toegestaan he.. ;)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Nope, i blame Yamaha :P

Die ontluchters zaten dusdanig vast dat afbreken het enige logische vervolg kon zijn, helaas.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

CFC-Mathijs schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 10:41:
[...]

Ziet er super mooi uit! Maar je weet wel dat wettelijk gezien zulke knipperlichten niet zijn toegestaan he.. ;)
Wettelijk gezien zijn mijn dempers ook niet toegestaan ;) Maar mocht ik er toch eens mee tegen de (knipper)lamp aanlopen (hah.. slechte grap) dan zet ik achterop dezelfde Rizoma's :) Wou ik eigenlijk sowieso doen, maar nu is 't geldpotje leeg :+

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:29
@RvdH Zoiets had ik op de Kawasaki. Vind het niet super duidelijk als ik het terugzie
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/irIOlbc.gif

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

lolgast schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:10:
@RvdH Zoiets had ik op de Kawasaki. Vind het niet super duidelijk als ik het terugzie
[afbeelding]
In dit gifje is het zeker niet heel duidelijk nee.. maar vraag me wel af in hoeverre dat komt door de framerate :) Het ziet er ook niet sequentieel uit..

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:29
Dat was het gelukkig ook niet, want daar wordt het in mijn ogen niet beter van ;). Zeker omdat de 'aan'-stand niet even 2 seconden wordt vastgehouden

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

lolgast schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:20:
Zeker omdat de 'aan'-stand niet even 2 seconden wordt vastgehouden
Wat bedoel je met de aan-stand? 't Is een knipperlicht he, hij moet knipperen, niet constant aan staan :+

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Zou persoonlijk inderdaad niet zo'n lamp monteren. De Rizoma's vind ik dan wel weer netjes :)

* Destruction speelt zelf nog met het idee om op/aan de topkoffer nog een remlicht te maken. Ik krijg regelmatig de indruk dat het nogal lang duurt voor een auto achter me in de gaten heeft dat ik aan het afremmen ben, dus misschien toch maar een extra remlichtje :?

Vrijdag ff de CBR van @McKaamos van o.a verse olie voorzien, daarna de motoren ff naast elkaar gezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2HqRbityqchOVZUhnHto0VfP/full.jpg

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21
Dit weekend voor het eerst in m'n leven gesleuteld.

Allemachtig, dat is écht heel leuk :D. Werkplaatshandboek erbij, wat tips van schoonvader en hoppa, binnen no time olie, oliefilter, luchtfilter en bougies vervangen. Dat is ongetwijfeld voor de meesten hier kinderspel, maar als je nog nooit gesleuteld hebt is dat best even scary de eerste keer :D.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ach, een beurtje is inderdaad mooi om mee te beginnen :) Sleutelen is voor mij gewoon onderdeel van de hobby. Hell, daarom koop ik nooit een kant en klare motor maar altijd eentje waar e.e.a aan gedaan moet worden :)

Pagina: 1 ... 38 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht