• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:21
HTT-Thalan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Misschien vind je voor dat budget wel een jong gebruikte CB500F 8).
FTFY :9

CB500F is, ondanks het imago van A2 dus niet interessant voor non-A2, een zeer geschikte beginnersmotor inderdaad. Maarja, volgens mij beweert iedereen dat zijn huidige motor geweldig is :+.

Even schaamteloze reclame maken 8) :
Ken jij iemand die bezig is voor zijn/haar A2 rijbewijs? Iemand die opzoek is naar een motor met lage zadelhoogte? Iemand die niet mega veel vermogen wilt, maar wel een leuke naked bike?
↓ Linkje naar mijn advertentie staat hieronder in mijn handtekening ↓

YouTube: MotorcycleGeek

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:43
Leviathius schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:45:
[...]

CB500F is, ondanks het imago van A2 dus niet interessant voor non-A2, een zeer geschikte beginnersmotor inderdaad. Maarja, volgens mij beweert iedereen dat zijn huidige motor geweldig is :+.

Even schaamteloze reclame maken 8) :
Ken jij iemand die bezig is voor zijn/haar A2 rijbewijs? Iemand die opzoek is naar een motor met lage zadelhoogte? Iemand die niet meteen mega veel vermogen wilt, maar wel een leuke naked bike?
↓ Linkje naar mijn advertentie staat hieronder in mijn handtekening ↓
Ik kan getuigen dat het ding er strak uit ziet, strak rijd, goed klinkt en inderdaad heel toegankelijk is voor de beginnende rijder :Y. En als je eenmaal echt goed hebt leren rijden, hou je de meeste mensen ook makkelijk bij met 35kw 8).

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
w4rguy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:14:
[...]

Meer hairpins rijden in de Eifel :D
Dat zeg je net tegen de goede. Je weet dat ik met goed weer bijna wekelijks in de Eifel of Ardennen ben te vinden? :P Daarbij schuw ik de kleine weggetjes en hairpins echt niet.

Het zit hem echt in het kijkgedrag. Een haarspeldbochtje is geen punt. Sta ik op een parkeerplaats (of een weg) en wil ik omkeren en lukt het maar de helft van de keren. Ik kijk dus gewoon niet door. Komt met een paar keer oefenen wel weer, maar toch. :(

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:46:
Alleen voor loshalen? Of kun je ook een betrouwbaar moment instellen bij 't vastmaken?

* Osiris heeft gewoon een grote momentsleutel. Officieel mag je daar niet mee loshalen geloof ik, maar schijt :+
Ik ga hem alleen gebruiken voor loshalen :)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Misschien vind je voor dat budget wel een jong gebruikte CB500X 8).
Maar 't oog wil ook wat :N
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:53:
[...]

Ik ga hem alleen gebruiken voor loshalen :)
Ah OK :) Nou ja, dat red ik dus nog wel met de momentsleutel. Zo stevig zit 't achterwiel nou ook weer niet vast.

[ Voor 90% gewijzigd door Osiris op 27-03-2018 11:54 . Reden: Nieuwe pagina ]

• HTT-Thalan
Het oog laat zich vaak leiden tot wat anderen vinden dat mooi is, het schoonheidsideaal is niet alleen van toepassing op vrouwvolk ;).

Ik hou van techniek, en plastic is bijzaak voor als je extra geld te besteden hebt.

• Osiris
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Het oog laat zich vaak leiden tot wat anderen vinden dat mooi is, het schoonheidsideaal is niet alleen van toepassing op vrouwvolk ;).

Ik hou van techniek, en plastic is bijzaak voor als je extra geld te besteden hebt.
Ik vind 'em zo kort. Alsof 'ie tegen een muurtje aangereden is :D

* Osiris houdt van slank en lang :+

Verwijderd

steveman schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 00:16:
'k Zat zo even wat te youtuben... kijken of er nog iets omtrent m'n motortype te vinden was. kom ik deze knakker tegen:

[video]

Ik word er een beetje nerveus van zeg :D

Hoe lang zal ie met een stel balhoofdlagers doen ?
Pffff ik viel bijna in slaap, wanneer geven die gasten in dat filmpje nu eens een beetje gas?

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:53:
[...]

Maar 't oog wil ook wat :N
[...]

Ah OK :) Nou ja, dat red ik dus nog wel met de momentsleutel. Zo stevig zit 't achterwiel nou ook weer niet vast.
Er zijn wel meer bouten vast kunnen zitten, wat dacht je van kettingwiel bouten ;)

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:00:
[...]

Er zijn wel meer bouten vast kunnen zitten, wat dacht je van kettingwiel bouten ;)
Mja, bij gebrek aan garage (doe al mijn eigen onderhoud op de stoep zeg maar :P) ga ik niet veel verder dan het smeren van ketting, olie vervangen en de ketting spannen :P

Verwijderd

Furbz4300 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:54:
Beste motorTweakjes,

Ik meld mij hier dan ook maar, ben sinds juli 2016 trotse bezitter van een motorrijbewijs, maar had helaas de ruimte niet voor een motor (wonen op kamers zonder tuin werkte niet mee). Nu ik ben verhuist kan ik eindelijk een motor stallen in mijn schuur, of huiskamer, als dat zo uitkomt.
Aangezien ik nog niet veel rijervaring heb, ben ik druk op zoek naar een goedkope motor met zo'n 600/700cc, meer dan dat vind ik nog niet nodig om rijervaring op te doen. Zodra ik de motor heb zal ik dat nog even laten weten zodat ik ook in de lijst der grote mag :D.
tips/tricks/adviezen en natuurlijk uitnodigingen voor een dagje rondjes rijden zijn altijd welkom!
Goedkoop budget ding -> Suzuki Bandit

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-12 14:33
Furbz4300 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:31:

Ik heb alles al wat betreft motorkleding.
het budget is zo rond de 1000. Dit is voor mij de max voor wat betreft mijn eerste motor. Als ik kijk naar wat ik erg mooi vind dan ben ik zo rond de 5000 euro kwijt, maar dat vind ik zonde om als eerste motor te hebben (Ducati monster, KTM superduke, Yamaha MT-09).
Ik had destijds (1,5 jaar geleden) ook max 1000 uit willen geven en had voor 900 een Bandit 600 uit 95 overgenomen van een particulier uit de buurt. Is een prima motorfiets, heb sinds de aanschaf zo'n 16.000 km gereden en daarmee wat banden versleten en daarnaast (preventief) onderhoud gedaan. Zal in totaal +/- 600,- kwijt geweest zijn voor alles bij elkaar. 2x voorband, 1x achterband, complete set koppelingsplaten +drukveertjes, complete kettingset, remblokjes, remvloeistof, motorolie + oliefilter, bougies en een nieuwe accu.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Thanks allemaal voor de adviezen! Het wordt zeer gewaardeerd. Ik heb mijn lijstje met motors om naar te kijken geupdate.
ik hoop snel de update te kunnen geven met wat het is geworden, wellicht dat ik nog even door spaar naar de 2000 voor een motor, maar ik heb het gevoel dat ik daar het geduld niet voor ga hebben ;).

Qua gebruik wordt het woon/werk verkeer als het weer het toelaat (ik heb een lease auto dus met regen is de keus voor de auto wat sneller gemaakt). Verder wil ik lekker touren in mijn vrije tijd en misschien nog eens een vakantie ermee, maar dat is de verre toekomst.

[ Voor 29% gewijzigd door Furbz4300 op 27-03-2018 12:21 ]

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-12 18:37
Osiris schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:02:
[...]

Mja, bij gebrek aan garage (doe al mijn eigen onderhoud op de stoep zeg maar :P) ga ik niet veel verder dan het smeren van ketting, olie vervangen en de ketting spannen :P
Slim, heb 1x de bmw opnieuw de carbs afgesteld en schoongemaakt (bij BMW moet dan 30% van de motor uit elkaar) en dan sta je om de 5 minuten uit te leggen wat je aan het doen bent etc. :X

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Furbz4300 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Ik heb alles al wat betreft motorkleding.
het budget is zo rond de 1000. Dit is voor mij de max voor wat betreft mijn eerste motor. Als ik kijk naar wat ik erg mooi vind dan ben ik zo rond de 5000 euro kwijt, maar dat vind ik zonde om als eerste motor te hebben (Ducati monster, KTM superduke, Yamaha MT-09).
Fazer is leuk als eerste motor. Niet kostbaar ook om te rijden, maar toch lekker pittig (100pk) en veelzijdig. Een diversion schijnt (nooit op gereden) een stukje saaier te zijn.

edit: houd er wel rekening mee dat de oude modellen (die in jouw budget vallen) allemaal last hebben of gaan krijgen van doorrottende uitlaatbochten. Nieuwe bochten kosten iets van 250 euro, dus dat is nog wel te overzien, maar als je er eentje ziet die al aftermarket RVS bochten heeft is dat zeker een pre.

[ Voor 20% gewijzigd door noes op 27-03-2018 13:20 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Osiris
  • Niet online
kneusteun schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:43:
[...]

Slim, heb 1x de bmw opnieuw de carbs afgesteld en schoongemaakt (bij BMW moet dan 30% van de motor uit elkaar) en dan sta je om de 5 minuten uit te leggen wat je aan het doen bent etc. :X
:P Zelfs bij 't smeren van de ketting komen d'r al geïnteresseerden om je motor heenstaan om een praatje te maken.. Houd je bakkes, ik smeer dat ding 1x per week en heb haast ja :P Wel leuk en aardig natuurlijk hoor, bood d'r eentje laatst ook aan om me te helpen hem op de paddock stand te zetten.. "Zit hier nog niet goed hoor!" "Moet ik even helpen?" "Oh, dat ging makkelijk..." _O- Goed bedoeld natuurlijk :)

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 27-03-2018 13:20 ]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 14:52

Wootlock

Evilution

InZane schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:26:
[...]

Ik vind de Z serie helemaal prachtig, maar de enige die er hier in zou komen is de Z1000 :9
Z900 heeft maar paar pk'tjes minder als de 1000 8)
NL-RaVeR schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:51:
Ik zat inderdaad te kijken naar een all-risk verzekering voor een nieuwe motor met een catalogus prijs van €12.810 (jullie mogen raden welke, geen SS iig :+ ). Zal er ook mee te maken hebben dat ik dan nog 0 schade vrije jaren heb (op een motor tenminste, volgens mij telt auto niet mee). Zelf ben ik overigens 28.
Harley Davidson Iron 883 ? :P

"Don't let your dreams be memes"

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:42
Over een Fazer gesproken: hierbij meld ik me als trotse eigenaar van een Yamaha Fazer 600 uit 2003! Rijdt echt fantastisch. Staat momenteel even bij de monteur voor een kleine beurt (durf ik zelf niet aan) maar zal daarna zeker even wat mooie plaatjes schieten.

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-12 10:26
Wootlock schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:03:
[...]
Harley Davidson Iron 883 ? :P
Bingo! :D _/-\o_

Inmiddels via mijn eigen verzekering het 1 en ander kunnen navragen mbt kosten. Dit zou uitkomen op 46 p/maand all risk. Dit is inclusief in(op)zittenden, europa dekking en winterstop. Valt me dus reuze mee uiteindelijk nadat ik prijzen van 150+ had gezien :). Beetje in lijn met wat jullie betalen?

[ Voor 47% gewijzigd door NL-RaVeR op 27-03-2018 14:44 ]

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-12 14:52

Wootlock

Evilution

Volgens mij betaal ik nu 40 euro per maand all risk.

"Don't let your dreams be memes"

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

NL-RaVeR schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:27:
[...]

Bingo! :D _/-\o_

Inmiddels via mijn eigen verzekering het 1 en ander kunnen navragen mbt kosten. Dit zou uitkomen op 46 p/maand all risk. Dit is inclusief in(op)zittenden, europa dekking en winterstop. Valt me dus reuze mee uiteindelijk nadat ik prijzen van 150+ had gezien :). Beetje in lijn met wat jullie betalen?
Lijkt me schappelijk, ik betaal iets van 30 euro voor WA+, maar dat is een literbike met bijna 200pk. All risk zou daar heel duur voor worden met mijn beperkte schadevrije jaren.

Eigenlijk raar dat ze dat per jaar doen: er zijn zoveel motorrijders die per jaar maar een paar duizend km rijden, en dan rij ik er 25k in een jaar. Met één jaar zou mijn ervaring gelijk zijn aan lui die 5 jaar ieder jaar 5k rijden, maar zij krijgen meer korting. En dan heb je ook lui die maar een paar honderd km/jaar rijden.

• HTT-Thalan
noes schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Lijkt me schappelijk, ik betaal iets van 30 euro voor WA+, maar dat is een literbike met bijna 200pk. All risk zou daar heel duur voor worden met mijn beperkte schadevrije jaren.

Eigenlijk raar dat ze dat per jaar doen: er zijn zoveel motorrijders die per jaar maar een paar duizend km rijden, en dan rij ik er 25k in een jaar. Met één jaar zou mijn ervaring gelijk zijn aan lui die 5 jaar ieder jaar 5k rijden, maar zij krijgen meer korting. En dan heb je ook lui die maar een paar honderd km/jaar rijden.
Nee, helemaal niet raar. De verzekeraar heeft graag dat jij premie betaalt en de weg niet op gaat, want dan is de kans dat zij wat moeten dokken erg klein :9. Jij rijdt heel veel kilometers, maar daar worden zij niet perse beter van, dus daar krijg je niet meer korting voor.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

HTT-Thalan schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:09:
[...]

Nee, helemaal niet raar. De verzekeraar heeft graag dat jij premie betaalt en de weg niet op gaat, want dan is de kans dat zij wat moeten dokken erg klein :9. Jij rijdt heel veel kilometers, maar daar worden zij niet perse beter van, dus daar krijg je niet meer korting voor.
Maar miepje die 100km/jaar heeft gereden afgelopen 10 jaar en nu ineens 20k aan kms wil gaan maken krijgt meer korting dan ik. Dat is mijn punt. Dat je meer betalen moet als je meer km maakt per jaar, logisch, maar dat je ervaring (schadevrije jaren) wordt gezien in jaren en niet in kilometers is minder logisch, maar wel makkelijker meetbaar.

• HTT-Thalan
noes schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:14:
[...]

Maar miepje die 100km/jaar heeft gereden afgelopen 10 jaar en nu ineens 20k aan kms wil gaan maken krijgt meer korting dan ik. Dat is mijn punt. Dat je meer betalen moet als je meer km maakt per jaar, logisch, maar dat je ervaring (schadevrije jaren) wordt gezien in jaren en niet in kilometers is minder logisch, maar wel makkelijker meetbaar.
En mijn punt is dat die ervaring ze niks kan schelen. Ja, met meer ervaring is de kans dat jij wat veroorzaakt kleiner, maar de kans dat alle schlemielen om jou heen jou voor de sokken rijden is nog steeds vele malen groter, en daar heeft jouw ervaring maar beperkt invloed op.

Daarom meten ze aanwezigheid in het verkeer (kilometers per jaar) als zijnde meer risico en dus meer premie. Waarom denk je dat die oefening met achteruit inparkeren verplicht is? Vanwege claims...

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21
Het moet natuurlijk wel een beetje van de plek komen :+

Verwijderd

Thanks!

Ik heb een Duitse toko gevonden die een soort bok maakt voor de R Nine T's, dat ziet er wel erg bruikbaar uit, zeker met een paddock stand voor de voorvork :)

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12 20:29
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 17:26:
[...]

Thanks!

Ik heb een Duitse toko gevonden die een soort bok maakt voor de R Nine T's, dat ziet er wel erg bruikbaar uit, zeker met een paddock stand voor de voorvork :)
Keuzes hebben is altijd goed :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:32

steveman

Comfortabel ten onder

Poeh, traject gedaan van 300km, en dan sommige mooie secties een paar keer op en neer nog.

Ben best wel kapot zeg :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:29

Destruction

(ex-)Automonteur

Tylen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:26:
Zo... Welke dag gaan we op Assen rijden? :P

12 Juni? (Dinsdag)
27 Augustus? (Maandag)
28 Augustus? (Dinsdag)

https://www.racecracks.nl/Pages/Events/

Als ik weet wie mee wilt en wat je niveau is (als je je tijd weet op Assen of anders circuit dan graag, anders zeggen of je uberhaubt ooit circuit hebt gereden) kan ik Ferry wel vragen of ik voor mag rijden.
Zoals het ernaar uit ziet ben ik 12 Juni op Assen. Maar niet als rijder. Mijn Diversion 900 heeft niks op een circuit te zoeken, daar wil ik tzt nog zoiets als een cbr600f voor kopen en dan wordt het een ander verhaal :)
Raym09 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:12:
[...]

Op de FB pagina "WieRijdt" stonden er alweer een aantal (3-4) die het rijbewijs al kwijt zijn geraakt afgelopen zaterdag...
Die pagina heb ik maar heel kort gevolgd, lijkt er vooral gericht te zijn op motorrijdende race-sjonnies :/ Daar heb ik niet zo'n trek in.
ProfaNe schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:37:
[...]

Ik laat mij niet opjagen of wat dan ook en het boeit mij geen ene reet dat iemand met zijn leven speelt door met 160 gevaarlijk in te halen.

Gewoon lekker rijden 8)
Dat dus. Ik ben op dat moment met m'n hobby bezig, niet op de vlucht. Buiten dat wil ik mezelf de ellende van een stapel boetes en een ingevorderd rijbewijs besparen.

De irritatie kan ik me dan wel weer voorstellen, als ik weer zo'n Stef Stuntpiloot zie gaan denk ik ook "Zo komen we dus aan onze slechte naam...", maarja.. Wat doe je eraan? :/
Furbz4300 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:38:
[...]

Yes daar houdt ik ook zeker rekening mee.
Tot zover denk ik dat het een Fazer of een Diversion gaat worden. De meeste hebben meer dan genoeg power, onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen indien nodig en qua prijs zijn ze best heel aardig.
Diversion kan ik wel aanraden, met name de Diversion 600. Voor ~500 koop je een goede die nog wel ff mee kan :)

Heb zelf hiervoor ook een Div600 gehad. Uit 1992, met 50k km op de klok (bij aanschaf). Heb er 400 euro voor betaald en heb er 2,5 jaar op gereden, toen was-ie aan groot onderhoud toe, en ik aan (weer) iets zwaarders :+ 8.000km zonder gezeur, en meer dan een keertje olie verversen heb ik er niet aan hoeven doen :)

Maar verder, betrouwbare motor. Onderdelen zijn ruim te vinden en goedkoop, en als je niet al te wild doet is 1:24 gewoon haalbaar met zo'n ding :)

[ Voor 62% gewijzigd door Destruction op 28-03-2018 10:59 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:08
Beetje offtopic, maar misschien heeft iemand er hier ervaring mee. Voor de motor heb je diverse organisaties die losse circuitdagen met begeleiding aanbieden. Weet iemand toevallig vergelijkbare clubs die dit ook op 4 wielen aanbieden? Ik heb over een tijdje de beschikking over een geprepareerde BMW E30 (gestript, rolkooi, kuipstoel, sperdiff, etc), maar ergens wat tips krijgen ipv gewoon een vrij-rijden dag te boeken lijkt me wel zo zinnig :)

Ik heb redelijk wat circuit-ervaring op de motor inmiddels, maar ik gok zomaar dat je in de auto weer meet heel andere dingen rekening moet houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Chakotay op 28-03-2018 10:16 ]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Chakotay schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:16:
Beetje offtopic, maar misschien heeft iemand er hier ervaring mee. Voor de motor heb je diverse organisaties die losse circuitdagen met begeleiding aanbieden. Weet iemand toevallig vergelijkbare clubs die dit ook op 4 wielen aanbieden? Ik heb over een tijdje de beschikking over een geprepareerde BMW E30 (gestript, rolkooi, kuipstoel, sperdiff, etc), maar ergens wat tips krijgen ipv gewoon een vrij-rijden dag te boeken lijkt me wel zo zinnig :)

Ik heb redelijk wat circuit-ervaring op de motor inmiddels, maar ik gok zomaar dat je in de auto weer meet heel andere dingen rekening moet houden.
Heb je al gekeken bij de Rensportschool Zandvoort? Die doen dat onder anderen.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Chakotay
w4rguy schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:57:
[...]

Heb je al gekeken bij de Rensportschool Zandvoort? Die doen dat onder anderen.
Die ken ik inderdaad, daar is deze wagen ook eerder voor gebruikt :) Ik dacht echter dat zij alleen complete meerdaagse cursussen hebben, of losse sessies vrij rijden. Ik zocht meer iets er tussenin :)

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Goedkoop budget ding -> Suzuki Bandit
Hey :(

9000 euro (1250) is geen budget bike. :F

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

noes schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Nou die 200 pk's hebben daar weinig mee te maken. >:)
Mijn Versys 1000 met 120PK kost ook 180 per kwartaal (720 p/j) en ik heb 25+ schadevrije jaren.
Leuk is het niet, noodzakelijk wel de 1e 2 jaar, tenminste als je denkt als ik. ;)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:48:
[...]

Mijn Versys 1000 met 120PK kost ook 180 per kwartaal (720 p/j) en ik heb 25+ schadevrije jaren.
Leuk is het niet, noodzakelijk wel de 1e 2 jaar, tenminste als je denkt als ik. ;)
Zodra een motorfiets als "SS" bekend staat dan worden de verzekeringspremie's bij WA Casco ineens een heel stukje hoger. Ik heb zelf voor een verzekeraar gewerkt (Interpolis) en die hadden destijds mensen in dienst welke op circuits inspecteerden of er met casco verzekerde fietsen gereden werd (diezelfde mensen werkte voor meerdere verzekeraars vanwege die zelfde functie, overigens).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay
wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Zodra een motorfiets als "SS" bekend staat dan worden de verzekeringspremie's bij WA Casco ineens een heel stukje hoger. Ik heb zelf voor een verzekeraar gewerkt (Interpolis) en die hadden destijds mensen in dienst welke op circuits inspecteerden of er met casco verzekerde fietsen gereden werd (diezelfde mensen werkte voor meerdere verzekeraars vanwege die zelfde functie, overigens).
En daarom dus meteen als je de paddock opgereden bent je kentekenplaat eraf trekken, of thuis als als je met een trailer komt :P

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:16:
[...]

Controle op Circuits, tja daar schade rijden en claimen is daar de oorzaak van. Ik heb er nog geen last van gehad dat de verzekeraar moeilijk gingen doen, ze hebben ook nooit gevraagd of ik wel eens op circuits rijd.

All Risk is gewoon asociaal duur, ook als je 25+ schadevrije jaren hebt. :/

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 19:31
Osiris schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:46:
Alleen voor loshalen? Of kun je ook een betrouwbaar moment instellen bij 't vastmaken?

* Osiris heeft gewoon een grote momentsleutel. Officieel mag je daar niet mee loshalen geloof ik, maar schijt :+
Vastzetten is max 100Nm, loshalen iets van 310Nm. Op de lidl webshop ook ruim te krijgen :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
[...]

Voor mijn fiets mag je jouw premie per jaar nog even meer dan verdubbelen. Net wat Wimmel zegt, zodra SS om de hoek komt kijken gaat de premie enorm omhoog. Voor mijn fiets is het zo enorm veel geld dat ik voor WA+ ben gegaan. Voor zulke bedragen loop ik het risico zelf wel.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:54:
[...]

Voor mijn fiets mag je jouw premie per jaar nog even meer dan verdubbelen. Net wat Wimmel zegt, zodra SS om de hoek komt kijken gaat de premie enorm omhoog. Voor mijn fiets is het zo enorm veel geld dat ik voor WA+ ben gegaan. Voor zulke bedragen loop ik het risico zelf wel.
Wat is de aanduiding SS ? Super Sport ?

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-12 22:17
SuperSport. Was meteen de reden waarom ik bij mijn eerste motor als beginnende rijder de keuze had uit precies 1 verzekeraar :+

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Nou mannen die is nieuw voor mij, ze hebben mij er nooit naar gevraagd, ook niet toen ik de ZZR 1100 kocht.

• Chakotay
De ZZR-serie zijn ook meer sport-tourers. Aardig sportief, maar redelijk zwaar en de zithouding zit wat tussen tourfietsen en volbloed-sportfietsen in.

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
En het kromme is, zodra het een SS heeft, maakt het niet uit hoeveel power het heeft.

De CBR250RR is officieel een SS. Die kost in de verzekering meer, dan een cb600f. Terwijl de 600 VEEL meer vermogen heeft, maar is geen SS dus goedkoper 8)7

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Chakotay schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:00:
De ZZR-serie zijn ook meer sport-tourers. Aardig sportief, maar redelijk zwaar en de zithouding zit wat tussen tourfietsen en volbloed-sportfietsen in.
Ja en nee, in de USA werden ze verkocht als ZX11, ik zal er eens naar vragen als ik de verzekering bel.

• Chakotay
Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:02:
[...]

Ja en nee, in de USA werden ze verkocht als ZX11, ik zal er eens naar vragen als ik de verzekering bel.
In de USA noemen ze alles ZX of Ninja, dat verandert echter niets aan de fysieke eigenschappen van de motor :P

• PilatuS
  • Niet online
DragonSlayer666 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:01:
En het kromme is, zodra het een SS heeft, maakt het niet uit hoeveel power het heeft.

De CBR250RR is officieel een SS. Die kost in de verzekering meer, dan een cb600f. Terwijl de 600 VEEL meer vermogen heeft, maar is geen SS dus goedkoper 8)7
Die 250RR zou ik geen SS noemen. Een sportmotor is het zeker, maar geen super sport vind ik. Bij een SS denk ik toch aan 600cc of meer.

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Chakotay schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:04:
[...]

In de USA noemen ze alles ZX of Ninja, dat verandert echter niets aan de fysieke eigenschappen van de motor :P
Het is goed vriend. :Y :w
De grote hoeveelheid schade's aan SS hebben de premies flink opgejaagd en daar betaal ik ook voor.
Eigenlijk niet helemaal eerlijk omdat ik met de motor nog nooit (schuld) schade heb gereden. :-( >:)

Verwijderd

Ben dan wel benieuwd hoe ze die R Nine T racer van me classificeren. Qua zithouding is het een sportding, misschien nog wel agressiever dan sommige SS-motoren, maarja die 1200CC is weer wat loom vergeleken bij die hoogtoerige schreeuwers :P

Betaal nu 33 in de maand all risk maar dat is wel met max korting vanaf de autoverzekering :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2018 14:13 ]

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
PilatuS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:10:
[...]

Die 250RR zou ik geen SS noemen. Een sportmotor is het zeker, maar geen super sport vind ik. Bij een SS denk ik toch aan 600cc of meer.
Nee, dat ben ik met je eens. Mijn ninja300 is een sporttour officieel, en dat vindt ik ook van de 250RR. Toch wordt er met beiden professioneel geraced.

En verzekeringen zijn raar O-)

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• mr_zippey
Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:41:
[...]

Hey :(

9000 euro (1250) is geen budget bike. :F
Is ook een budget.. Alleen niet in de categorie 'goedkoop' 8)7 :X

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:10:
[...]

Het is goed vriend. :Y :w
De grote hoeveelheid schade's aan SS hebben de premies flink opgejaagd en daar betaal ik ook voor.
Eigenlijk niet helemaal eerlijk omdat ik met de motor nog nooit (schuld) schade heb gereden. :-( >:)
Als ik op mijn fiets het kuipwerk van de 2017 R1 schroef (wat gewoon één op één past) dan gaat m'n premie niet omhoog.... Koop ik die fiets mét het kuipwerk vanuit de fabriek gemonteerd dan ga ik ruim €100,- in de maand extra betalen in geval WA Casco.

Ik verzeker m'n fietsen overigens altijd alleen maar WA+ .... Ook als ze nog maar nét een dag in mijn bezit (en dus oud) zijn.

• SniperGuy
wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:14:
[...]

Als ik op mijn fiets het kuipwerk van de 2017 R1 schroef (wat gewoon één op één past) dan gaat m'n premie niet omhoog.... [...]
Maar de (dag)waarde zal dan ook niet stijgen, er is altijd een relatie (dagwaarde) en premie.
Als je heftig gaat customizen of een oldtimer hebt zit je aan een jaarlijkse taxatie vast waarop vervolgens de premie weer gebaseerd wordt...

[ Voor 17% gewijzigd door SniperGuy op 28-03-2018 14:17 ]

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

mr_zippey schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:12:
[...]

Is ook een budget.. Alleen niet in de categorie 'goedkoop' 8)7 :X
Niet met je eens als je ziet wat je kreeg voor die prijs. O+

• PilatuS
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:10:
[...]

Met alle soorten motoren word schade gereden. Het punt is dat er met motoren in het algemeen meer schade word gereden dan met auto's. Dat een auto niet kan omvallen scheelt ook een hoop :P

De premie is gewoon alle schade's bij elkaar en een stukje winst. Als er minder schade gereden zou worden door welk type motor dan ook zouden de premie's ook lager zijn. Verder zijn veel SS fietsen zo duur dat ze ook minder vaak all-risk verzekerd worden. Dan hoeft er ook geen schade bij een schuiver uitgekeerd te worden, dus is het weer goedkoper voor jou :P

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:28:
[...]

Met alle soorten motoren word schade gereden. Het punt is dat er met motoren in het algemeen meer schade word gereden dan met auto's. Dat een auto niet kan omvallen scheelt ook een hoop :P

De premie is gewoon alle schade's bij elkaar en een stukje winst. Als er minder schade gereden zou worden door welk type motor dan ook zouden de premie's ook lager zijn. Verder zijn veel SS fietsen zo duur dat ze ook minder vaak all-risk verzekerd worden. Dan hoeft er ook geen schade bij een schuiver uitgekeerd te worden, dus is het weer goedkoper voor jou :P
Voel je je aangesproken ?

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Chakotay schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 10:16:

Check de Vijverberg trofee eens, misschien een beetje elitair, maar ik geloof dat zij een eigen instructeur hebben die je zo kan vragen om een rondje mee te rijden.

• Osiris
  • Niet online
SniperGuy schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:46:
[...]

Vastzetten is max 100Nm, loshalen iets van 310Nm. Op de lidl webshop ook ruim te krijgen :)
Ah, da's te weinig voor mijnes. Moet meer dan 100 Nm. En je moet 'em op de goede hoek krijgen t.o.v. een randje om de moer heen voor de splitpen, dus sowieso handmatig vastzetten :)

En los is eigenlijk ook niet echt een probleem, dus 'k heb 'em niet nodig ;)

• Chakotay
Je doet je ondertitel wel eer aan vandaag :P

• joshje
  • Laatst online: 01-12 16:53
[...]

720 pj valt nog mee.

Ik zit op een leuke €1700 pj met een fiets uit 2005 (als ik all risk zou nemen) :o

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Damn.. En ik vind mijn 17 euro per maand voor WA+ met een motor uit 2005 al heel wat... (en dan heb ik ook nog eens -1 schadevrije jaar, somehow)

[ Voor 4% gewijzigd door darkkingll op 28-03-2018 15:18 ]

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 10:19

Frans92

VFR800

joshje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:14:
[...]

720 pj valt nog mee.

Ik zit op een leuke €1700 pj met een fiets uit 2005 :o
Ik betaal 23 euro per maand voor een motor uit 2000. WA+ verzekerd met 1 schadevrij jaar.

XBL: DonFrans

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Chakotay schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Je doet je ondertitel wel eer aan vandaag :P
Jij spaart +1 tjes. >:)
[...]

720 pj valt nog mee.

Ik zit op een leuke €1700 pj met een fiets uit 2005 :o
Daar zal een reden voor zijn, wil je die met ons delen ?

[ Voor 40% gewijzigd door Winkiller op 28-03-2018 15:20 ]

• Leviathius
20 euro per maand hier voor WA+ een motor uit 2013 met 1 schadevrij jaar :D. Heb er ongevallenverzekering bij, pechhulp binnenland en opzittendenverzekering. En het vreemde is, dat mijn aanstaande motor goedkoper gaat zijn per maand, terwijl hij meer vermogen heeft en 2 jaar jonger is. Zitten jullie allemaal bij een dure maatschappij of heb ik gewoon belabberde voorwaarden waardoor het goedkoper is? :9

[ Voor 11% gewijzigd door Leviathius op 28-03-2018 15:24 ]

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

Leviathius schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:20:
20 euro per maand hier voor een motor uit 2013 met 1 schadevrij jaar :D En het vreemde is, dat mijn aanstaande motor goedkoper gaat zijn per maand, terwijl hij meer vermogen heeft en 2 jaar jonger is. Zitten jullie allemaal bij een dure maatschappij of heb ik gewoon belabberde voorwaarden waardoor het goedkoper is? :9
240 per jaar is duur, als ik WA+ neem kost dat ongeveer 120 per jaar.

• SniperGuy
Osiris schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:02:
[...]

Ah, da's te weinig voor mijnes. Moet meer dan 100 Nm. En je moet 'em op de goede hoek krijgen t.o.v. een randje om de moer heen voor de splitpen, dus sowieso handmatig vastzetten :)

En los is eigenlijk ook niet echt een probleem, dus 'k heb 'em niet nodig ;)
Daarom nahalen met een momentsleutel (vastzetten op moment of juiste hoek zijn slagmoersleutels niet voor gemaakt), of in geval van een kroonmoer en splitpen een wringijzer :)

• Leviathius
Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:21:
[...]

Maar jij had dan ook veel schadevrije jaren toch? En volgens mij speelt leeftijd ook nog mee in zekere zin (ik ben 24). Dusja, dat jij dan 120/jaar betaald voor jouw motor is niet gek nee, maar ik vind 20€/mnd voor een motor uit 2013 zeer bescheiden :).

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
CB650F via Europeesche voor 26 euro per maand all risk. Motorrijbewijs 1 jaar in mijn bezit. 11 jaar schadevrij van de auto meegerekend.

[ Voor 42% gewijzigd door Napsju op 28-03-2018 15:28 ]

Lekker!

• Leviathius
Napsju schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:27:
CB650F via Europeesche voor 26 euro per maand all risk. Motorrijbewijs 1 jaar in mijn bezit. 11 jaar schadevrij van de auto meegerekend.
:o :o

Tell us your secret! 8)

Laat maar, ik was 'in before the edit' :9

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 28-03-2018 15:32 ]

• PilatuS
  • Niet online
Met het verkeerde been uit bed gestapt ?

• mr_zippey
Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:16:
[...]

Niet met je eens als je ziet wat je kreeg voor die prijs. O+
Dus dan viel die in de categorie 'goede koop' 8)

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

PilatuS schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Met het verkeerde been uit bed gestapt ?
Nee hoor. :)

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Hoe zit dat eigenlijk met lease auto's en schadevrije jaren? Tellen die mee of is het jammer joh, leasen telt niet? Dan zou ik ook een schadevrij jaar hebben :p Heb daarvoor altijd alleen in de barrels van m'n vader gereden.

Wordt zo te zien nog flinke kluif om door het verzekeringswoud een goede te vinden. Vader van m'n motormaatje is verzekeringsagent geloof ik, die heeft flinke korting, misschien kan ie voor mij ook wat regelen. :p

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
SmurfLink schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:42:
Hoe zit dat eigenlijk met lease auto's en schadevrije jaren? Tellen die mee of is het jammer joh, leasen telt niet? Dan zou ik ook een schadevrij jaar hebben :p Heb daarvoor altijd alleen in de barrels van m'n vader gereden.

Wordt zo te zien nog flinke kluif om door het verzekeringswoud een goede te vinden. Vader van m'n motormaatje is verzekeringsagent geloof ik, die heeft flinke korting, misschien kan ie voor mij ook wat regelen. :p
Je kunt als het goed is bij de leasemaatschappij een verklaring van je schadevrije jaren opvragen, en met een beetje geluk een verzekeraar vinden die dat accepteerd & overneemt.

• joshje
  • Laatst online: 01-12 16:53
Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:19:
[...]

Jij spaart +1 tjes. >:)

[...]

Daar zal een reden voor zijn, wil je die met ons delen ?
Bericht had iets duidelijker gemoeten 8)7
Dit is als ik All risk zou nemen.

Heb zelf nu WA+ betaal nu €19,50 per maand.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:21:
[...]

Zit hier op 12,5 per maand WA+ motor uit 2006 met 100PK en één schade vrije jaar. Lekker cheap >:)

edit: hmm op polis staat schadevrije jaren: 2. Heb mijn motor nog geen jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door ProfaNe op 28-03-2018 16:21 ]

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

ProfaNe schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:18:
[...]

Zit hier op 12,5 per maand WA+ motor uit 2006 met 100PK en één schade vrije jaar. Lekker cheap >:)

edit: hmm op polis staat schadevrije jaren: 2. Heb mijn motor nog geen jaar.
100PK <-> 1,50 per PK. ;)
Bandit zeker ?

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:54:
[...]

100PK <-> 1,50 per PK. ;)
Bandit zeker ?
98 PK om precies te zijn :P Een Suzuki GSR600 8)

Naakte Bandit is ook prachtig _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door ProfaNe op 28-03-2018 17:08 ]

• TheBrut3
  • Laatst online: 10:28
Leviathius schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:26:
En volgens mij speelt leeftijd ook nog mee in zekere zin (ik ben 24).
Volgens mij telt leeftijd vanaf de 24 niet meer.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@SmurfLink Aangaande die verzekeraars: De winst van dat soort maatschappijen komt uit de lengte óf uit de breedte maar zal nóóit en te nimmer uit d'r eigen zak óf die van de aandeelhouders komen :)

Een "verzekeringsagent" is niks meer dan een verkoper van verzekeringen welke werkt op provisiebasis en ook niet in dienst is van de verzekeraar zélf (en welke vaak ook nog voor meerdere / diverse maatschappijen / verzekeraars werkt) én welke een bonus ontvangt pér afgegeven verzekering....... Waarom zou JIJ hem willen gaan betalen, oftewel: WAT doet zo-iemand voor jou nou écht?

P.S. Als je toevallig al ergens een hypotheek / inboedel / opstal verzekering hebt lopen dan zou je bij die partij eens als eerste kunnen gaan informeren doordat er vaak pakketkortingen afgegeven worden op de premie welke je niet kunt halen met een simpele B/M (Bonus/Malus) korting op alléén een voertuigverzekering elders.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 28-03-2018 18:33 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-12 18:37
joshje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:09:
[...]

Bericht had iets duidelijker gemoeten 8)7
Dit is als ik All risk zou nemen.

Heb zelf nu WA+ betaal nu €19,50 per maand.
WA+ hier voor 9 euro per maand op een Africa Twin
Volgens mij op mijn cafe racer 4,50 maar dan WA
BMW f650 ik dacht WA rond de 6 euro
En de chopper is momenteel geschorst...

Al met al best te doen.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:27

Vrijdag

De Zwarte

Ik betaal voor mijn GPZ en Hawk iets van €4,50 per fiets per maand ofzo. Maargoed, dat zijn dan ook ouwe beestjes :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Ophidian
  • Laatst online: 09:47
Ninja 650 uit 2017 kost mij all risk maar 26 euro per maand :9

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

Verwijderd

betaal nu 11,99 pm bij knmv (WA, opzittenden en rechtsbijstand) voor een tdm 850 uit 2001, heb verder geen schadevrije jaren ingebracht.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ophidian schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:45:
Ninja 650 uit 2017 kost mij all risk maar 26 euro per maand :9
Heb je hem weer met zijn Ninja 650 uit 2017 :/ ;w

:*

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:30

Secsytime

Automagisch

Vrijdag schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:53:
[...]

De rest een beetje lekker zitten te maken he.. :'( :'( gelukkig deze keer zonder foto's :+

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:27

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ducati Monster uit 1996 €8,92 per maand voor maximale verzekering

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Winkiller
  • Nu online

Winkiller

De Mopperpot

wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:00:
Een "verzekeringsagent" is niks meer dan een verkoper van verzekeringen welke werkt op provisiebasis en ook niet in dienst is van de verzekeraar zélf (en welke vaak ook nog voor meerdere / diverse maatschappijen / verzekeraars werkt) én welke een bonus ontvangt pér afgegeven verzekering....... Waarom zou JIJ hem willen gaan betalen, oftewel: WAT doet zo-iemand voor jou nou écht?
Toen ik op mijn zelf ging leven was het heel gewoon een verzekeringsadviseur of assurantiën. Ja ze kregen leuke provisies maar die stoppen de verzekeraars nu zelf in hun zak en wij betalen meer premie, ook verhoudingsgewijs. Ik heb wel eens het idee dat het vroeger allemaal wat makkelijker was dan tegenwoordig.

Maar de man in het midden bestaat nog steeds, kijk bv. maar naar die klojo's van Thuisbezorgd. ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Winkiller schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:09:
[...]

Toen ik op mijn zelf ging leven was het heel gewoon een verzekeringsadviseur of assurantiën. Ja ze kregen leuke provisies maar die stoppen de verzekeraars nu zelf in hun zak en wij betalen meer premie, ook verhoudingsgewijs. Ik heb wel eens het idee dat het vroeger allemaal wat makkelijker was dan tegenwoordig.

Maar de man in het midden bestaat nog steeds, kijk bv. maar naar die klojo's van Thuisbezorgd. ;)
Die "Man in het midden" maakt 't voor veel bedrijven nu praktisch onmogelijk om nog een goede boterham te verdienen als zijnde MKB'er.

Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld de Horeca in Nederland zélf iets aan 't opzetten is om met "IENS" te kunnen concurreren.... Ook dat is zo'n (door de ondernemer duur betaalde) "dienst" waar je als horecaondernemer amper onderuit kunt komen terwijl er feitelijk 0,0 aan toegevoegde waarde in zit.

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
Voor mijn Honda CBF 500 uit 2006 betaal ik ~€15 voor WA dat is inclusief inzittende en hulp onderweg maar exclusief rechtsbijstand. Heb geen schadevrije jaren of een andere pakketkorting aangezien het mijn eerste verzekering is.

Voor de rest ben ik meeverzekerd bij mijn ouders :+

[ Voor 10% gewijzigd door Xepos op 28-03-2018 19:46 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xepos schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:45:
Voor mijn Honda CBF 500 uit 2006 betaal ik ~€15 voor WA dat is inclusief inzittende en hulp onderweg maar exclusief rechtsbijstand. Heb geen schadevrije jaren of een andere pakketkorting aangezien het mijn eerste verzekering is.

Voor de rest ben ik meeverzekerd bij mijn ouders :+
Dan hoop ik voor je ouders dat jij nooit écht iets gaat veroorzaken qua ongevallen / claim's .... Niet dat ik het jou toe wens maar een verzekeraar kán (en zal) moeilijk gaan doen als er serieus geld uitgekeerd moet gaan worden. De zakken van een verzekeraar zijn dan vaak nét iets dieper dan de zakken van jouw ouders ..... Iets met rechtszaken en dat soort dingen.....

• Ophidian
  • Laatst online: 09:47
Vrijdag schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:53:
[...]

Secsytime schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:57:
[...]

De rest een beetje lekker zitten te maken he.. :'( :'( gelukkig deze keer zonder foto's :+
Ééntje dan O+

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2uzpffk.jpg

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-12 11:25
wimmel_1 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Dan hoop ik voor je ouders dat jij nooit écht iets gaat veroorzaken qua ongevallen / claim's .... Niet dat ik het jou toe wens maar een verzekeraar kán (en zal) moeilijk gaan doen als er serieus geld uitgekeerd moet gaan worden. De zakken van een verzekeraar zijn dan vaak nét iets dieper dan de zakken van jouw ouders ..... Iets met rechtszaken en dat soort dingen.....
Hoezo? Het zijn gezinspakketten waarbij het hele huishouden onder valt. Het is niet stiekem gedaan of iets dergelijks. De verzekeraar weet er gewoon af en ik sta met naam ook bij de polis.

• spookz0r
Hier 37,86 per maand voor all risk + rechtsbijstand + ongevallen opzittenden voor een CBR600RR

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-prESUDx9uso/VIfaC50bQ6I/AAAAAAAAGDs/YYCOzhkqVT0/s1600/Sad%2BSmiley.jpg

* Vrijdag kijkt maar weer eens naar bankrekening... ;w *mept dan maar op de "rapporteerknop" hij pest mij! :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 28-03-2018 20:35 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xepos schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:20:
[...]

Hoezo? Het zijn gezinspakketten waarbij het hele huishouden onder valt. Het is niet stiekem gedaan of iets dergelijks. De verzekeraar weet er gewoon af en ik sta met naam ook bij de polis.
Gezin / Huishouden = een "Unit" waarbij alles op één fysiek adres (postcode/huisnummer) geregistreerd staat. Voertuigen staan daarbij ook nog op een persoon (BSN) geregistreerd dus die combi is vrij snel te maken doordat een BSN gekoppeld is aan een inschrijving in de GBA (Gemeentelijke Basis Administratie).

3 x 3 = 6 .... Volgens Pipi :P

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:32

steveman

Comfortabel ten onder

Zo dan, had de striple achterdemper laten afstellen onlangs. Toen vooral baggerweer gehad, maar vandaag werkelijk perfect motorrijweer. 21 graden, lekker zonnetje. Dus goed de boel aan de tand kunnen voelen.

Ik merkte erg veel feedback van het wegdek midden in de bocht, insturen leek me trager (was eerst nog een vermoeden) en ik zag randen ontstaan op m'n bandenprofiel... Wat googlen op dat profiel, kwam ik hier uit: https://lifeatlean.com/motorcycle-tyre-wear-guide/ (lang leve de smartphone!)

Bij wijze van experiment 3 klikjes minder rebounddemping ingesteld. Totaaaal andere fiets nu, werkelijk geweldig. Wie weet hoe rebound demping achter samenspeelt met insturen mag het zeggen, ik heb iig heerlijk kunnen raggen net :D

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21
[...]

720 pj valt nog mee.

Ik zit op een leuke €1700 pj met een fiets uit 2005 (als ik all risk zou nemen) :o
Wtf :?

Ik betaal een paar euro voor mijn WA+ verzekerde CBR 600F van '95. Weet zo niet hoeveel schadevrije jaren ik heb, maar dat zijn er vast genoeg :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

steveman schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:44:
maar vandaag werkelijk perfect motorrijweer. 21 graden, lekker zonnetje.
Nou, je zit zeker niet in Nederland. Hier (Den Haag/Rotterdam) was het vandaag zo ongeveer 8 graden en regen :-(

Handige site met die verschillende slijtages trouwens!

• spookz0r
Verzekering ligt ook aan de regio waar je woont. Ik heb toen ik die van mij afsloot voor de gein gekeken wat het zou kosten in Amsterdam. In Amsterdam zou ik 3x zoveel betalen als hier in 't Gooi.
Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht