• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:18

charrel

Cortisol4life..

Paul! schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:06:

[afbeelding]

Bekend probleem? En hoe los ik het op?
Ik dacht zelf al om een druppeltje tin op de contactjes te leggen met de soldeerbout. Maar ik betwijfel of dat een langdurige oplossing is...
Op de zumo 550 gebeurt dat ook vaak, pennetjes in de houder goed vet houden zodat ze niet erg trillen.
Op de zumo 550 van een vriend van me deden we inderdaad met een beetje tin, dat hield weer een jaartje en dan gewoon weer opnieuw.
lolgast schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:08:
Ik zag hem bij enkele andere topics ook al voorbij komen. Dacht dat de liefde over was ofzo :+
Ik moet wel zeggen dat ik (op een paar km op zaterdag na) de laatste maanden amper gereden heb -O-
Als het geen slecht weer (sneeuw) was, dan zat ik wel voor werk in het buitenland..
Het is nu zomertijd en hopelijk word het weer wat beter, dus hoop weer wat te kunnen rijden binnenkort..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Dit weekend 2x kunnen gaan rijden.. de eerste keer terug in 5 maand ofzo :)
Zaterdag een toertje van 80km, gisteren ééntje van 100km met Zolder erbij (dag van de motorijder).

Jongens, zaterdag.. Als iemand me kon horen verklaarde ze me wss gek. 4x echt harde bulderlach in mijn helm. Wat een brommer! Hmmmmmm vrijheid, genieten, power, ... Op slag weer verliefd :)

In de wintermaanden wou ik wel eens een testrit op de nieuwe Street Triple RS, maar... ik denk niet dat hij de S1000R zal kunnen overtreffen in rijplezier. PK's is niet het allerbelangrijkste, maar het geheel van de S1KR is zo goed voor mij.. hmmmmm

[ Voor 25% gewijzigd door kazzzdafke op 26-03-2018 10:00 ]

Never ever financial advice...

HTT-Thalan schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:59:
[...]

Ik ben ook gewend om meer op power dan PK's te rijden en heb na een jaar en 15k kilometer nog steeds genoeg aan 50pk. Ik weet niet of dat meer over mij zegt dan over motorrijdend Nederland :+.
Ik zit er ook serieus over te denken om een Royal Enfield te kopen om letter traag mee te toeren..
Toen ik een 125cc had moest ik hard werken om alles uit de fiets te halen, op de Fazer8 heb ik overkill aan power voor de openbare weg (hoewel je natuurlijk kan zeggen dat je nooit genoeg power hebt ;) ) en het gewicht word de beperkende factor, met name op slecht wegdek/offroad.

Een lichtere fiets waar je alles eruit moet halen is een anders soort uitdaging.. en ik will een RE Bullit gaan customisen zodat het een soort scrambler word..

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:58
kazzzdafke schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:59:
Jongens, zaterdag.. Als iemand me kon horen verklaarde ze me wss gek. 4x echt harde bulderlach in mijn helm. Wat een brommer! Hmmmmmm vrijheid, genieten, power, ... Op slag weer verliefd :)
Herkenbaar. Goed tegen een winterdip. ;)

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:53
Duidelijk te merken dat de zomertijd voor veel motorrijders het startsein is om weer te gaan rijden. :P
gebruikershaes schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:49:
Zojuist ook mijn motor voor het eerst neergelegd :'(. Iedereen zegt dat het een keer gaat gebeuren en dit keer was het dan zo ver.

Eerste rit van het jaar met vers rubber, gelijk bij de eerste bocht onderuit.
Mijn bandenman waarschuwd me altijd, maar zelf nog nooit gemerkt dat ze echt glad zijn..
Welke banden had je eronder gelegd?

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Zaterdag even de V-Max weggebracht omdat ik de gaskabel stuk heb getrokken :+
Iets te enthousiast de handvaten eraf getrokken. O-)

Nog veel meer winterprojectjes gedaan maar zal binnenkort eens wat foto's online gooien.

Zondag een cheatday gehad en mijn stoute seca's (schoenen) aangetrokken. De Intruder 1400 van moeders even uit de winterstalling gehaald en zijn sporen gegeven.

Eerlijk is eerlijk, het koppel van 115nm is wel lekker en doet me aan de v-max denken. Het geluid is wel weer even heel wat anders. Lekker sjopperen. _/-\o_ :+

Ik heb mijn zondagstherapie weer gehad. 8)7

• A13X
  • Laatst online: 00:05

A13X

Dude

Ik ben ook gewend om meer op power dan PK's te rijden en heb na een jaar en 15k kilometer nog steeds genoeg aan 50pk. Ik weet niet of dat meer over mij zegt dan over motorrijdend Nederland :+.
Zegt meer iets over jou, waarom zou(den) je (we) genoegen (moeten) nemen met 50pk?

Kan mezelf prima vermaken met 50pk, heb in de jaren van mijn rijbewijs meer kms met <50pk motoren gemaakt dan jij tot nu toe. Heb mezelf er ook kostelijk mee vermaakt, betekend niet dat ik mezelf daartoe ga beperken. Vermaak mezelf ook kostelijk met de 150pk van de FZ1 :9~ (en de PC3 usb is al binnen O-) )

Beetje rare stelling overigens van iemand die wel de RS uitvoering van zijn leasebak rijd. Daar was je ook wel met een standaard uitvoering en 1.2 blokje weggekomen. :>

Awesome

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Voor de Honda-rijders onder ons, voor €130 kun je circuit rijden:
Honda Nederland op Facebook.
Ten Kate Motoren en ervaren CRT instructeurs staan de gehele dag klaar om je te begeleiden op vrijdag 18 mei of vrijdag 13 juli. Wil je meer informatie? Die vind je hier: http://spr.ly/6180Du6eO

Voor Honda rijders bedraagt het inschrijfgeld slechts € 130,- inclusief lunchbuffet in het paddock restaurant en mooie foto’s als herinnering.

De exclusieve Honda inschrijving voor vrijdag 18 mei staat hier: http://spr.ly/6182Du6eu

De exclusieve Honda inschrijving voor vrijdag 13 juli staat hier: http://spr.ly/6183Du6eR

Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar, dus wacht niet te lang met inschrijven.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit weekend beide dagen heerlijk gereden! Wel een klein schrikmomentje toen ik op een dubbelbaans rotonde ineens een volledige harmonicabus kwijt was in m'n rechter dode hoek en ik naar rechts wilde, maar uiteraard checkte ik die hoek nog eens voor het inzetten van de zijwaartse beweging. O-)

Ook meteen gekeken voor een nieuwe jas, ik vind de Rev'It Outback 2 erg mooi:

Afbeeldingslocatie: https://pierceimages.imgix.net/ProdImages/prod_61002/p61002.jpg?auto=format&lossless=false&q=50&w=237&h=237&fit=crop&ver=undefined

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
CodeCaster schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:16:
Dit weekend beide dagen heerlijk gereden! Wel een klein schrikmomentje toen ik op een dubbelbaans rotonde ineens een volledige harmonicabus kwijt was in m'n rechter dode hoek en ik naar rechts wilde, maar uiteraard checkte ik die hoek nog eens voor het inzetten van de zijwaartse beweging. O-)

[afbeelding]
Koop op Aliexpress voor €0.80 van die ronder dode hoek spiegels. Heb ze ook op m'n spiegels geplakt (waar normaal m'n schouders zichtbaar zijn, links boven in de hoek). Heerlijk! Doe nog altijd de check, maar je kan nu alles volgen. Zou standaard/verplicht moeten zijn....

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-12 23:29
ToolkiT schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:31:
[...]

Mijn bandenman waarschuwd me altijd, maar zelf nog nooit gemerkt dat ze echt glad zijn..
Ik wist ook dat het glad kon zijn, maar dit had ik nooit verwacht. Als je ooit met je fiets op het ijs hebt gestaan, dan is dat precies hoe het voelde.

Pirelli Diablo Rosso 3.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:30

Secsytime

Automagisch

CodeCaster schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:16:

[afbeelding]
Er is niks outback aan die jas, en zou hem zeker ook niet in de outback aan willen. Man man man, merken en namen :+

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:50
Willem30 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:26:
Duidelijk te merken dat de zomertijd voor veel motorrijders het startsein is om weer te gaan rijden. :P
Nou, voor mij zijn het vooral de temperaturen en de afwezigheid van tonnen zout.
Vooral gisteren heb ik de haartjes en gladde laag van mijn nieuwe achterband gereden. Niets gemerkt van gladheid. (Pilot Road 4)

Als de plannen zo blijven ga ik zaterdag met mijn vriendin shoppen voor een helm en laarzen. Eens even Aken en omstreken onveilig maken. :+ Ik verwacht dat Louis de grootste kanshebber gaat zijn om te slagen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ToolkiT schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:31:
[...]

Mja het helpt niet dat het asfalt amper opgewarmd is, grondtemperatuur zit amper boven nul. Dus het beetje silica wat in de banden zit kan er amper uitzweten. Dat is ook het linke nu aan dit weer, je denkt met 10-12 graden dat het prima weer is maar je krijgt de banden amper warm. Zeker een mooi met wat meer vermogen of een giftigere afgifte kan je aardig verrassen...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-12 08:34
Ik heb een Suzuki Bandit 1200s uit 2002. Sinds een maand of 10. Hele zomer gebruikt en later de accu aan en druppellader gelegd en van het weekend weer gestart. Hij lijkt nu veel beter te lopen en starten dan voor de winter. Kan het dat een motor beter loopt als de accu beter is opgeladen? Goed om te weten iig, dan leg i hem er vaker aan 😁

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

So...wel een pechweekendje voor aantal hierboven -O-

Maar dan heb je maar weer gehad, zullen we maar denken ;)

Succes met de reparaties d:)b

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

L-VIS schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:44:
Ik heb een Suzuki Bandit 1200s uit 2002. Sinds een maand of 10. Hele zomer gebruikt en later de accu aan en druppellader gelegd en van het weekend weer gestart. Hij lijkt nu veel beter te lopen en starten dan voor de winter. Kan het dat een motor beter loopt als de accu beter is opgeladen? Goed om te weten iig, dan leg i hem er vaker aan 😁
Niet echt merkbaar denk ik, tenzij je accu al slecht is. Grotere kans dat het door het weer (vooral bij carbs) of de gebruikte benzine komt.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Dat kan.
Mijn f800ST had altijd vage start issues. Na (tweedehands) aankoop was de accu 'vervangen' door de dealer. Ik dacht dat er een nieuwe in zat. Echter, soms, na een x aantal dagen starten ie lastig. Na een laadbeurtje was dat altijd opgelost.
Na een x aantal jaar een nieuwe accu laten plaatsen, ding start als geen ander. Vermoeden bij m'n garage (niet de dealer) is dat de accu die ik heb gekregen niet nieuw was, daarnaast was het vermogen te laag.
Als een accu ooit helemaal leeg is geweest, zal hij het nooit meer zo goed doen als voorheen.

Er ligt nu een Yuasa YTX14H-BS in a €100,- :'(
Echter, ben nog nooit zo blij met een accu geweest.

/edit. Yuasa = Japanese quality. Aanrader, ook in een Duitser :+

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

\

Dat lijkt me niet, hij levert voldoende stroom om te starten of ... niet.

Maar dan komen we uit bij mijn problemen... Braaf mijn motor aan de lader gehangen van de winter, met een tijdschakelaar die 1x per week een dag aan stond.
maar nu wilde hij van het weekend niet starten. Dwz ik hoor veel getik/ geklik en af en toe draait hij de motor om voordat de accu weer de geest geeft. Nogmaals een dagje extra aan de oplader, maar niks :(

De accu heb ik vorig jaar gekocht!? ja hij stond buiten onder afdak en zal, maar zoals boven beschreven moet die accu dan toch goed blijven?

Iemand anders nog ideen? Hoe test ik een accu of hij voldoende ampere levert? Voltage is goed...

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Ik zit net in hetzelfde schuitje: ofwel de accu is dood ofwel het laad-deel is dood(hoewel, vorig jaar nog nieuwe dynamo en spanningsregelaar geplaatst)

Ampere zou ik zo niet weten, maar een volle accu zit op 12.7-13v en zou tijdens het starten niet onder de 11v mogen komen.

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

@it0 misschien de spanningsregelaar?

disclaimer: Ben geen techneut, heb een credit card :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• A13X

A13X

Dude

ixl85 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:55:
[...]
Er ligt nu een Yuasa YTX14H-BS in a €100,- :'(
Tip: haal hem niet bij een dealer of motorzaak, direct bij een accu winkel kan veel geld schelen. Heb de laatste accu bij een winkel in Tiel gehaald, afgevuld en opgeladen voor €40,- en gewoon een merk accu á bosch of Yuasa.
it0 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:55:
[...]
De accu heb ik vorig jaar gekocht!? ja hij stond buiten onder afdak en zal, maar zoals boven beschreven moet die accu dan toch goed blijven?
Een accu kan kapot vriezen...edit: meten = weten

Awesome

darkkingll schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:01:
Ik zit net in hetzelfde schuitje: ofwel de accu is dood ofwel het laad-deel is dood(hoewel, vorig jaar nog nieuwe dynamo en spanningsregelaar geplaatst)

Ampere zou ik zo niet weten, maar een volle accu zit op 12.7-13v en zou tijdens het starten niet onder de 11v mogen komen.
Honda?

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
Nope, Triumph Speed Four.

Ik heb op het werk een multimeter geregeld, dus vanavond ga ik aan het testen.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:59:
Dit weekend 2x kunnen gaan rijden.. de eerste keer terug in 5 maand ofzo :)
Zaterdag een toertje van 80km, gisteren ééntje van 100km met Zolder erbij (dag van de motorijder).

Same :D Alleen heb ik 1x kunnen rijden. Zaterdag dus onverwacht, voor mij in ieder geval, prachtig weer. Beetje jammer dat m'n accu leeg was. Eigen schuld natuurlijk want nooit getest. Had ik geweten dat het mooi weer zou worden had ik wel eerder getest.

Zaterdag op het fietsje een accu lader gehaald en de hele nacht laten laden. Zondag heerlijk kunnen rijden sinds een lange tijd. Nieuwe bandjes ingereden en voor het eerst met mijn nieuwe leren combi gereden. Was net warm genoeg al waren mijn handen wel wat koud :9

Ook leuke reacties gekregen van andere die niet alleen handje opsteken, maar een paar dikke duimen omhoog zien gaan hahah ook van wielrenners die er genoeg te zien waren.

Kijk nu al uit naar de volgende weekenden.

edit: Zaterdag ook geprobeerd de motor aan te lopen, maar dat was niet te doen in mijn eentje :+

[ Voor 3% gewijzigd door ProfaNe op 26-03-2018 15:15 ]

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12 10:58

ScreamGT

joejoe

Leuk weer al die motoren, ik kan alleen niet vaak genoeg zeggen; kijk uit. Met een grote facepalm erbij.

N226 (Woudenberg- Veenendaal) dit weekend was 2x raak. Ik snap ook niet waarom je, waar 50 is toegestaan, iemand over een middenheuvel met 120,- voorbij moet gaan.

Ik wil niet alle motorrijders over één kam scheren, maar wat ik dit weekend alleen al gezien heb heeft de toon weer gezet voor aankomende zomer.

[ Voor 3% gewijzigd door ScreamGT op 26-03-2018 15:18 ]

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17
Hoe eerder je er voorbij bent, hoe eerder het gevaar is geweken :Y :+

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-12 10:26
Het andere "gevaar" is dat je een paar dagen later mogelijk een envelop krijgt thuisgestuurd :+

Ik zit momenteel te kijken naar een motorverzekering voor mijn aankomende motor, aangezien ik deze maand verwacht mijn rijbewijs te halen). Ik zie prijzen van een paar tientjes tot 150+ per maand. Loopt dit echt zo uiteen bij verzekeraars? Bij mijn auto verzekering lag het allemaal redelijk op 1 lijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een paar tientjes of 150+ moet een flink verschil in voorwaarden zijn. Bijvoorbeeld WA, WA+ of All-Risk. Er zijn natuurlijk altijd wel verschillen in prijs, maar dezelfde verzekering bij de ene voor 50 en bij de andere voor 150 kan niet dezelfde zijn.

• A13X

A13X

Dude

NL-RaVeR schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:01:
Het andere "gevaar" is dat je een paar dagen later mogelijk een envelop krijgt thuisgestuurd :+
Op de FB pagina "WieRijdt" stonden er alweer een aantal (3-4) die het rijbewijs al kwijt zijn geraakt afgelopen zaterdag...

Awesome

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

lolgast schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:21:
Hoe eerder je er voorbij bent, hoe eerder het gevaar is geweken :Y :+
Ik snap dat er een troll smaakje aan deze post zit, en dat snap ik ook wel.

Toch is de redenering zelf van de zotte, die door vele motorrijders als ‘waarheid’ wordt beschouwd. Met 160 door een bocht over een doorgetrokken streep heen blazen is natuurlijke vele male veiliger dan die stomme automobilist die met 90 kmph tussen de lijntjes blijft rijden.

Ik heb overigens een tijdje motor gereden, ben er mee gestopt omdat het plezier van rijden in NL voor mij verdwenen is.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Mawlana
Raym09 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:12:
[...]

Op de FB pagina "WieRijdt" stonden er alweer een aantal (3-4) die het rijbewijs al kwijt zijn geraakt afgelopen zaterdag...
Dat noem ik dan een valse start van het motorseizoen. ;)

• ProfaNe
  • Niet online
ScreamGT schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:30:
[...]

Toch is de redenering zelf van de zotte, die door vele motorrijders als ‘waarheid’ wordt beschouwd. Met 160 door een bocht over een doorgetrokken streep heen blazen is natuurlijke vele male veiliger dan die stomme automobilist die met 90 kmph tussen de lijntjes blijft rijden.

Ik heb overigens een tijdje motor gereden, ben er mee gestopt omdat het plezier van rijden in NL voor mij verdwenen is.
Lijkt wel of ik steeds vaker lees dat mensen zich zo kunnen opwinden over hoe andere rijden. Ik negeer die dingen gewoon zo ver het kan. Ik laat mij niet opjagen of wat dan ook en het boeit mij geen ene reet dat iemand met zijn leven speelt door met 160 gevaarlijk in te halen. Snap eigenlijk ook niet dat dat de rede kan zijn dat je stopt met motorrijden? Omdat andere niet volgens de regels rijden?

Gewoon lekker rijden 8)

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
[...]

Mag ik je vragen wat de reden is dat je hier komt klagen over idiote motorrijders, en daarbij aangeeft dat je daarom niet meer rijdt?

Het komt namelijk vrij belerend over ;) .

Het is natuurlijk ieders recht om wel, of niet motor te rijden en de redenen zijn ook ieder voor zich. Er kan over gediscussieerd worden, maar dat neem niet weg of het voor die persoon een juiste reden is.

Verder ben ik het met je eens dat er genoeg idioten op de weg zijn, ongeacht vervoersmiddel. Maar dat je zo direct motorrijders moet aanspreken omdat het een beetje mooi weer wordt, klinkt wat raar. Doe je dit ook rond december in het wintersporttopic voor de idiote snowboarders? 8)7

Never ride faster than your guardian angel can fly.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

ScreamGT schreef op maandag 26 maart 2018 @ 15:17:
Leuk weer al die motoren, ik kan alleen niet vaak genoeg zeggen; kijk uit. Met een grote facepalm erbij.

N226 (Woudenberg- Veenendaal) dit weekend was 2x raak. Ik snap ook niet waarom je, waar 50 is toegestaan, iemand over een middenheuvel met 120,- voorbij moet gaan.

Ik wil niet alle motorrijders over één kam scheren, maar wat ik dit weekend alleen al gezien heb heeft de toon weer gezet voor aankomende zomer.
Knap hoor dat je kan zien dat iemand 120 rijd.... Reed je er zelf achteraan om deze snelheid te meten?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• wilco1985
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-12-2020
ProfaNe schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:37:
[...]
Lijkt wel of ik steeds vaker lees dat mensen zich zo kunnen opwinden over hoe andere rijden.
Met een voorwaarde: zolang ze mijn veiligheid daar niet mee in gevaar brengen!
ff wat anders, wat denken we hier van:
https://www.promotor.nl/v...sentatie-tokyo-motor-show

Lijkt me een mooie oplossing.. hopelijk gaan ze ook een echte motor met dit systeem bouwen ipv alleen een klein scootertje..
En nog beter is het als er een universeel systeem komt..

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-12 16:44
Ik denk dat je wel redelijk in kan schatten of iemand 50-60 rijdt, of 100+.
Maar inderdaad, de mooi-weer rijders kwamen dit weekend weer in grote getale tevoorschijn.
Wij gingen naar de verjaardag van een vriend in de buurt van Rotterdam, vanuit Apeldoorn.
Heenweg helemaal binnendoor gereden, langs de dijken enzo. 2,5 uur over 135 km gedaan.
Terugweg wel over de snelweg, we deden krap een uur over 115 km ;)

Bochten zijn uiteraard leuk om met een aardige snelheid te nemen, maar wel ten allen tijde rekening houdend met overig verkeer. Vooral bij dieren is het een kwestie van rustig rijden, en weinig gas geven om die beesten niet onnodig te laten schrikken. Dat waarderen de begeleiders doorgaan ook wel ;)

• PilatuS
  • Niet online
ToolkiT schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:56:
En nog beter is het als er een universeel systeem komt..
Dit dus. Als die accu's in alle motoren passen dan wil ik die kasten wel zien staan bij iedere pomp. Als iedere fabrikant weer zo nodig zijn eigen systeem moet hebben zal het nooit wat worden.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
En waardoor kwam dat, pray tell?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:38

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:27:
[...]

En waardoor kwam dat, pray tell?
Overal belerende, betwetende en appende koekblikkers? Die uiteraard zelf altijd feilloos rijden 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 26-03-2018 17:35 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Vrijdag schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:34:
[...]

Overal belerende, betwetende en appende koekblikkers? Die uiteraard zelf altijd feilloos rijden 8)
Je bedoelt: "Uhh nou, ik zou mezelf echt helemaal dood rijden op zo'n ding" ? :+

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• TheBrut3
  • Nu online
NL-RaVeR schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:01:
Ik zie prijzen van een paar tientjes tot 150+ per maand. Loopt dit echt zo uiteen bij verzekeraars? Bij mijn auto verzekering lag het allemaal redelijk op 1 lijn.
Dat is een heel verschil ja. Ik heb vorige week een verzekering aangevraagd voor mijn nieuwe motor en ik zit zo op €15 voor een WA+ op een motor met een cataloguswaarde van een kleine 15k. Dit is met 6 schadevrije jaren.
Heb je misschien een speciale situatie? Een supersport terwijl je nog geen 24 bent ofzo? Ik weet dat je bij autoverzekeringen tot de 24 bij de risicogroep hoort en dus meer geld betaald. Geen idee of dat voor de motor ook is. Een paar tientjes is vrij normaal, maar meer dan €100 is wel veel.

Kies trouwens ook de juiste verzekering, je moet jezelf afvragen wat de meerwaarde is van WA+ of all risk over WA. En let goed op wanneer een verzekering uitkeert en wanneer niet. Ook daar kan verschil in zitten.
Vrijdag schreef op maandag 26 maart 2018 @ 17:34:
Overal belerende, betwetende en appende koekblikkers?
Jaloers omdat appen op de motor veel moeilijk is? :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheBrut3 op 26-03-2018 18:48 ]

• NL-RaVeR
Ik zat inderdaad te kijken naar een all-risk verzekering voor een nieuwe motor met een catalogus prijs van €12.810 (jullie mogen raden welke, geen SS iig :+ ). Zal er ook mee te maken hebben dat ik dan nog 0 schade vrije jaren heb (op een motor tenminste, volgens mij telt auto niet mee). Zelf ben ik overigens 28.

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
bij centraal beheer heb ik ondertussen 2 motoren en een auto op dezelfde jaren verzekerd ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

TheBrut3 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:46:
[...]

[...]

Jaloers omdat appen op de motor veel moeilijk is? :+
Netflixen op de motor is nog veel moeilijker :{

Tenzij je een Goldwing rijdt. Kan je meteen popcorn in de magnetron doen :9

[ Voor 7% gewijzigd door Vrijdag op 26-03-2018 18:57 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Maegrim
koest @Vrijdag, het is pas maandag :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Zomertijd. Dus ik ben eerder 8)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
Vrijdag schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:57:
[...]

Tenzij je een Goldwing rijdt. Kan je meteen popcorn in de magnetron doen :9
Proest! _O-

Verwijderd

Okay, ik zit te kijken hoe ik wat onderhoud aan de R Nine T kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://download.neofoto.nl/open/dump/moto1.JPG

Afbeeldingslocatie: https://download.neofoto.nl/open/dump/moto2.JPG

ik zou graag het achterwiel van de grond willen krijgen zodat ik bij het wiel kan. Ik zat te kijken naar een heftafel als deze:

https://www.hbm-machines....akke-mini-motorlift-zwart

Maar of dat nou zo'n succes word: de uitlaatlijn zit laag en het oliecarter is niet erg vlak. Andere optie zou een voorwielklem zijn en een takel om hem op te hijsen aan het dak? Hoe doen de BMW-rijders hier dit? :)

• PilatuS
  • Niet online
Paddockstand ?

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
PilatuS schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:07:
Een paar tientjes of 150+ moet een flink verschil in voorwaarden zijn. Bijvoorbeeld WA, WA+ of All-Risk. Er zijn natuurlijk altijd wel verschillen in prijs, maar dezelfde verzekering bij de ene voor 50 en bij de andere voor 150 kan niet dezelfde zijn.
Waar let je op bij een verzekering? Hoe herken je de onzinnige dingen van de nuttige? Ik ga er vanuit dat All Risk alleen voor nieuwe motoren rendabel is, dat diefstal een groter risico is dan bij auto's, beschadiging gezien 't omvallen ook groter kan zijn.. Sorry dat ik hier even op inhaak, maar dit zal ik na het behalen van m'n rijbewijs ook allemaal moeten uitzoeken, dus zou het fijn zijn de kenners hier hun ervaring delen. :)

I have stability. The ability to stab.

Verwijderd

Daarmee blijft er druk op de cardanas/achterbrug staan, het zou een stuk makkelijker werken als de achterkant geheel vrij van de grond is. Ik wil de splines ook even netjes in het vet kunnen zetten (duur spul van Loctite voor gehaald met 65% molybdeen).

Ik heb de verzekering trouwens bij Inshared lopen omdat de schadevrije jaren van de auto meetellen in de premiekorting voor de motor. Bij een ongeluk tikt dit aan natuurlijk, maar scheelt me 6 tot 7 tientjes in de maand (relatief dure motor plus 0 schadevrije jaren doet pijn) :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2018 20:00 ]

• PilatuS
  • Niet online
SmurfLink schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:52:
[...]

Waar let je op bij een verzekering? Hoe herken je de onzinnige dingen van de nuttige? Ik ga er vanuit dat All Risk alleen voor nieuwe motoren rendabel is, dat diefstal een groter risico is dan bij auto's, beschadiging gezien 't omvallen ook groter kan zijn.. Sorry dat ik hier even op inhaak, maar dit zal ik na het behalen van m'n rijbewijs ook allemaal moeten uitzoeken, dus zou het fijn zijn de kenners hier hun ervaring delen. :)
Heb hier WA+. All-Risk kost zo enorm veel geld dat ik het risico op schade liever zelf loop. In de tijd dat ik deze fiets heb al zo'n 2.000 euro uitgespaard dus daarmee kan ik best wat schade repareren mocht het nodig zijn. Verder wel die + omdat ik dan voor diefstal verzekerd ben.

Verder hangt het af van welke fiets je koopt, wat die kost en of je een total-loss zelf kan/wil ophoesten of niet. Het blijft een heel persoonlijk iets en het hangt erg van je leeftijd, fiets en dus de premie af. Een fiets van 2k zou ik niet snel all-risk verzekeren tenzij het erg goedkoop is. Een fiets van 6k mogelijk wel, maar dan alleen met een fatsoenlijke premie zodat je die 6k niet in 4 jaar tijd compleet aan premie betaald, maar mocht je die 6k niet kunnen ophoesten en gebruik je de fiets voor woon/werk dan word het weer anders. WA+ zou ik persoonlijk altijd doen tegen over WA, het kost maar een beetje en tegen diefstal vezekerd zijn is wel zo prettig. Het hangt dus enorm van de situatie en persoon af wat handig is.
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Daarmee blijft er druk op de cardanas/achterbrug staan, het zou een stuk makkelijker werken als de achterkant geheel vrij van de grond is. Ik wil de splines ook even netjes in het vet kunnen zetten (duur spul van Loctite voor gehaald met 65% molybdeen).
Dan even opzoeken of de motor gemaakt is om onder het carter op te krikken, anders moet je wel naar het plafond toe.

• Mawlana
Als je een motor van een paar duizend euro hebt, je net je rijbewijs hebt en van plan bent om direct kilometers te maken, dan zou je het eerste jaar wellicht een all risk verzekering kunnen overwegen. Na het eerste jaar downgraden naar WA+.

Uiteraard zal je kort daarna kennismaken met Murphy die jou even tikje geeft tijdens het afstappen. :P

• PilatuS
  • Niet online
sylvesterrr schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:04:
Als je een motor van een paar duizend euro hebt, je net je rijbewijs hebt en van plan bent om direct kilometers te maken, dan zou je het eerste jaar wellicht een all risk verzekering kunnen overwegen. Na het eerste jaar downgraden naar WA+.
Misschien wel, misschien niet is mijn ervaring. Wat kost die All-Risk extra en wat krijg je als dagwaarde terug ? Kost het een beetje extra tegenover WA+ en is de dagwaarde tegenover de kosten te doen dan inderdaad wel. Kost All-Risk vrij veel en is de dagwaarde laag heeft het vrijwel geen nut.

Ook maar even mijn eigen situatie trouwens. Eerste motor van 3500 euro WA+ gehad. 2e motor van 5000 euro tijdelijk All-Risk gehad. Huidige motor van 9k WA+

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 26-03-2018 20:09 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Met het mooie weer in de vooruitzicht heb ik toch een beetje spijt dat ik mijn CBR600F weg heb gedaan.

Dus... opzoek naar een nieuwe fiets ;). Ben een mooi weer rijder en wil het liefst wel het vrouwtje mee kunnen nemen. Dus geen supersport waar ze in mijn nek zit. Ging met de 600F trouwens prima.

Hebben jullie ervaring met een naked bike waarbij dit goed kan? Zit zelf te kijken naar de Kawasaki Z 650 of de BMW Nine T. Ondanks dat ik zelf een BMW auto heb en gek ben van het merk neig ik naar de Kawasaki vanwege de lagere prijs en de net wat meer sportieve uitstraling (heb nog een alpine stars race pak :D)

Jullie nog tips? Wat zouden jullie doen? Budget ergens tussen de 2500-7500 euro (liever een wat nieuwe motor dus denk dat ik op 6500-7500 uit ga komen). ABS is wel gewenst.

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 26-03-2018 20:10 ]

Mijn V&A

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@Workaholic Naked :N ZZR :Y O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 26-03-2018 20:10 ]

• TheBrut3
  • Nu online
FZ1/8/6? Afhankelijk van budget en dat soort dingen.

• Maegrim
paste prima op de CB1300 :Y

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@PilatuS @sylvesterrr bedankt, daar kan ik wat mee. Ik ga sowieso voor een xdehansje als eerste motor, maar wil wel een diefstalverzekering gezien ik in een vrij grote stad woon en de motor van mijn maatje al eens bijna gejat was. We waren op het strand aan het wandelen, hij had niks om 'm aan vast te zetten, kwamen teruglopen, zagen van afstand dat er een busje bij stond (wat al geparkeerd stond toen we er kwamen). Ze reden steeds dichter op de motor af, keken een beetje rond.. toen het ze opviel dat wij er aan kwamen reden ze plotseling weg. Totaal niet verdacht ofzo. Sindsdien zet ie 'm altijd ergens aan vast.

WA+ is dus waarschijnlijk het kosten efficientst, maar ik ga zeker vergelijken met All Risk wanneer ik eenmaal mijn rijbewijs heb en een fiets op het oog heb.

@Workaholic De Z650, of de oude versie ER-6N is zeker een waar je prima met z'n 2en op kan. Ik les op de kuipversie, Ninja 650/ER-6F en er is vrij veel ruimte achterop. Hij zit best comfortabel ook om zelf op te rijden, had ik zelf niet verwacht van een sportiever model maar je zit veel rechter op dan ik dacht. Rijd erg fijn moet ik zeggen. Ik wou voor de Versys 650 gaan maar de ER-6N trekt nog steeds heel erg, en nu de f ook wel. Heb op de motorbeurs op alledrie gezeten, waar de Versys echt qua comfort er uit sprong, maar nu ik op de Ninja les is ie toch wel fijn. <3

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 26-03-2018 20:27 ]

I have stability. The ability to stab.

• PilatuS
  • Niet online
@SmurfLink Sowieso even goed de voorwaarden checken welk type slot je nodig hebt. Niet het juiste slot en niet op de juiste manier vast is niets uitkeren.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Tylen schreef op maandag 26 maart 2018 @ 16:48:
[...]
Knap hoor dat je kan zien dat iemand 120 rijd.... Reed je er zelf achteraan om deze snelheid te meten?
Jeetje zeg, vol in de aanval. Voel je vooral niet aangesproken.
Mag ik je vragen wat de reden is dat je hier komt klagen over idiote motorrijders, en daarbij aangeeft dat je daarom niet meer rijdt?

Het komt namelijk vrij belerend over ;) .
Begrijpelijk!

Ik ben gestopt na een aantal close calls. Om die 1500km per jaar op een motor door te brengen met een veel grotere kans om bij een ongeval betrokken te zijn, was het mij niet waard. Ookal rijden wij / jullie veelal zo verdedigend mogelijk, automobilisten zijn tegenwoordig met veel andere dingen bezig dan écht op de weg letten.

Als motorrijder doe je dit juist, wat het vaak een zeer prettig weggebruiker maakt (met de circuits racers op de openbare weg daarbuiten gelaten), desalniettemin is het verkeersbeeld in NL zo veel meer drukker geworden de laatste jaren, met de bovengenoemde factoren... rijdt ik nu liever auto :)

Maar zelfs even een roep aan die specifieke doelgroep toewijzen- let op en kijk uit! Wordt als negatief beschouwd. Calm your tits down.

[ Voor 5% gewijzigd door ScreamGT op 26-03-2018 20:16 ]

Verwijderd

Workaholic schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:08:
Hebben jullie ervaring met een naked bike waarbij dit goed kan? Zit zelf te kijken naar de Kawasaki Z 650 of de BMW Nine T. Ondanks dat ik zelf een BMW auto heb en gek ben van het merk neig ik naar de Kawasaki vanwege de lagere prijs en de net wat meer sportieve uitstraling (heb nog een alpine stars race pak :D)
Ik ben bevooroordeeld...Maar het is nogal een verschil, de Nine T is een 1200CC met een shitload aan koppel en die stuurt wel wat anders dan de Z650. Ik vind het zelf een fantastische machine, nog altijd -ondanks de problemen die inmiddels zijn opgelost - geen spijt van de aankoop als beginnende motorrijder.

Is een beetje wat je wilt, maar ik ben verslaafd aan die boxer, lijkt qua koppelverloop veel op die Z4 met 3.0 die ik had: souplesse alom maar dan met wat meer karakter door die vuistgrote cilinders :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2018 20:20 ]

• InZane
Jullie nog tips? Wat zouden jullie doen? Budget ergens tussen de 2500-7500 euro (liever een wat nieuwe motor dus denk dat ik op 6500-7500 uit ga komen). ABS is wel gewenst.
Ik vind de Z serie helemaal prachtig, maar de enige die er hier in zou komen is de Z1000 :9

Maar goed, ik heb de CBR 600F net verwend met een grote beurt, dus die moet nog maar een jaartje mee.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Z1000 is weer een stuk zwaarder en minder wendbaar :). Voor het bochtenwerk en wat zomer ritjes is die 650 denk ik meer dan voldoende :)

Ga dit weekend maar is proefrijden. Ben benieuwd!

[ Voor 41% gewijzigd door Workaholic op 26-03-2018 20:27 ]

Mijn V&A

• InZane
Workaholic schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:26:
Z1000 is weer een stuk zwaarder en minder wendbaar :). Voor het bochtenwerk en wat zomer ritjes is die 650 denk ik meer dan voldoende :)

Ga dit weekend maar is proefrijden. Ben benieuwd!
Is ook wel zo :)

Maar ik ben niet zo'n fan van parallel twins.

Verwijderd

Vrijdag schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:57:
[...]

Klopt daarom ben ik tijdens het motorrijden overgestapt van Netflix naar YouTube!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ScreamGT schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:15:
[...]

Jeetje zeg, vol in de aanval. Voel je vooral niet aangesproken.

[...]

Begrijpelijk!

Ik ben gestopt na een aantal close calls. Om die 1500km per jaar op een motor door te brengen met een veel grotere kans om bij een ongeval betrokken te zijn, was het mij niet waard. Ookal rijden wij / jullie veelal zo verdedigend mogelijk, automobilisten zijn tegenwoordig met veel andere dingen bezig dan écht op de weg letten.

Als motorrijder doe je dit juist, wat het vaak een zeer prettig weggebruiker maakt (met de circuits racers op de openbare weg daarbuiten gelaten), desalniettemin is het verkeersbeeld in NL zo veel meer drukker geworden de laatste jaren, met de bovengenoemde factoren... rijdt ik nu liever auto :)

Maar zelfs even een roep aan die specifieke doelgroep toewijzen- let op en kijk uit! Wordt als negatief beschouwd. Calm your tits down.
Even een héle simpele vraag: Waarom probeer je die (jouw?) discussie hier, midels je eerste post in een MOTOR gerelateerd topic op GOT, te starten?

Leuk dat jij voor jezelf hebt uitgemaakt dat 't motorrijden niet voor jou is weggelegd, die mening kunnen en mogen we alleen maar respecteren, maar kom die mening niet hier in dit topic als "de enige waarheid" verkondigen!!

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• -MVR-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12 14:44
Hebben jullie ervaring met een naked bike waarbij dit goed kan? Zit zelf te kijken naar de Kawasaki Z 650 of de BMW Nine T.
Ik heb afgelopen vrijdag de nieuwe Z650 van mijn vader opgehaald.
Smalle en wendbare motor. Moet nu nog ingereden worden dus kan nog niet doortrekken in de toeren :)
Als je zo rond de 4000 toeren schakelt zit je aardig snel in de 5e of 6e versnelling.

Persoonlijk lijkt het mij met passagier niet heel comfortabel (maar dat kan ook zijn omdat ik zelf een KTM 1190 R rijdt en dat hele andere motor is).

A yawn is a silent scream for coffee.

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:58:
[...]

Klopt daarom ben ik tijdens het motorrijden overgestapt van Netflix naar YouTube!
Goed plan! Maar die reclame ;( Moet ik weer die link kopiëren en plakken in een browser waar ik uBlock op heb geïnstalleerd. Gedoe :(

• gebruikershaes
Aangezien mijn voetrem verbogen is dacht ik meteen de complete rear set te vervangen. Heeft er iemand ervaring met Chinees spul? Of iets zinnigs over te zeggen?

Meestal vind ik remmerij belangrijk genoeg om geen Chinees spul te nemen, maar dit onderdeel van de rem lijkt me vrij basic. Waardoor ik gok dat het geen probleem zal zijn.

https://m.ebay.ie/itm/CNC...74a575:g:31UAAOSwa~BYSFw2

[ Voor 19% gewijzigd door gebruikershaes op 27-03-2018 00:05 ]

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Met het mooie weer in de vooruitzicht heb ik toch een beetje spijt dat ik mijn CBR600F weg heb gedaan.

Dus... opzoek naar een nieuwe fiets ;). Ben een mooi weer rijder en wil het liefst wel het vrouwtje mee kunnen nemen. Dus geen supersport waar ze in mijn nek zit. Ging met de 600F trouwens prima.

Suzuki Bandit 650, SV650X, Yamaha XSR700 misschien? Hoewel die niet dat scherpe design van de Kawa 650 hebben.

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:46:

[afbeelding]

[afbeelding]

ik zou graag het achterwiel van de grond willen krijgen zodat ik bij het wiel kan. Ik zat te kijken naar een heftafel als deze:

Maar of dat nou zo'n succes word: de uitlaatlijn zit laag en het oliecarter is niet erg vlak. Andere optie zou een voorwielklem zijn en een takel om hem op te hijsen aan het dak? Hoe doen de BMW-rijders hier dit? :)
Deze zijn cheap en doen hun werk prima.

Cj0KCQjwtOLVBRCZARIsADPLtJ3aetCYGhqycZH8pajGGnWwWjowi0authVeNdUlOdRU4VBuxY_DhXgaAgRyEALw_wcB

Let wel; je hebt 2 versies. Racing en gewone. Die racing vereist dat je 2 bobbins in je achterbrug kan schroeven.
Voor een paar 10tjes extra (op dezelfde site) heb je ook verrijdbare stands.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:28

steveman

Comfortabel ten onder

'k Zat zo even wat te youtuben... kijken of er nog iets omtrent m'n motortype te vinden was. kom ik deze knakker tegen:

Ik word er een beetje nerveus van zeg :D

Hoe lang zal ie met een stel balhoofdlagers doen ?

[ Voor 4% gewijzigd door steveman op 27-03-2018 00:18 . Reden: slechter voorbeeld ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:30

Secsytime

Automagisch

steveman schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 00:16:
'k Zat zo even wat te youtuben... kijken of er nog iets omtrent m'n motortype te vinden was. kom ik deze knakker tegen:

[video]

Mooi stukje sturen daar, benieuwd waar het is! Maar zijn dat power wheelies?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:28

steveman

Comfortabel ten onder

Secsytime schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 00:35:
[...]

Mooi stukje sturen daar, benieuwd waar het is! Maar zijn dat power wheelies?
Tegen het einde, vlak voordat ie als een neanderthaler aan het gas gaat staan hengsten bij een tankstation, kun je een plaatsnaambordje dien. D908 bij Peypin (hadden ze $#@%#@$@ een stuk mooier weer dan wij gisteren!). Met TC uit heb je idd wel power wheelies... Maar lang niet zo acuut, dit is met koppeling erbij.

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 27-03-2018 00:48 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-12 20:29
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:46:

[afbeelding]

[afbeelding]

Misschien is dit een optie:

http://www.afsmotorparts....dockstands?product_id=810

icm http://www.afsmotorparts....dockstands?product_id=816

Of deze lift maar die is redelijk aan de prijs http://www.afsmotorparts....egory_id=0&product_id=953

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010

[video]

Vreemd dat mensen dan gaan zeggen "doe je voorzichtig"...

Ik zie hier toch genoeg situaties waarbij ik denk... dat is niet handig. Inhalen in een onoverzichtelijke bocht over de streep met relatief hoge snelheid?

Ook begrijp ik bij dit soort rijders dat het overige verkeer zich hier groen en geel aan ergert.

Wanneer ik behoefte heb om te te rijden zal ik wel een circuit opzoeken in elk geval!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• InZane
Thalaron schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 06:43:
[...]

Vreemd dat mensen dan gaan zeggen "doe je voorzichtig"...

Ik zie hier toch genoeg situaties waarbij ik denk... dat is niet handig. Inhalen in een onoverzichtelijke bocht over de streep met relatief hoge snelheid?

Ook begrijp ik bij dit soort rijders dat het overige verkeer zich hier groen en geel aan ergert.

Wanneer ik behoefte heb om te te rijden zal ik wel een circuit opzoeken in elk geval!
Zo'n groep bevestigt maar weer het beeld dat sommigen hebben van motorrijders. Jammer..

Zoek dan inderdaad een circuit op.

• HTT-Thalan
  • Nu online

[video]

Kon het niet laten te reageren :P.

• centraal beheer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-04-2020

centraal beheer

Bedrijfsaccount Centraal Beheer
Ik zit momenteel te kijken naar een motorverzekering voor mijn aankomende motor, aangezien ik deze maand verwacht mijn rijbewijs te halen). Ik zie prijzen van een paar tientjes tot 150+ per maand. Loopt dit echt zo uiteen bij verzekeraars? Bij mijn auto verzekering lag het allemaal redelijk op 1 lijn.
Hoi NL-RaVeR,

Ik zie dat je al veel goede antwoorden op je vraag hebt gekregen van andere forumleden. Misschien kan ik er nog iets aan toevoegen of verder verduidelijken.

Elke verzekeringsmaatschappij maakt haar eigen risicoanalyse. Ze gebruiken hier verschillende premiefactoren voor. Zo wordt over het algemeen gekeken naar het merk en type van de motor, bouwjaar, het vermogen, de cataloguswaarde, je leeftijd en je postcode. Door je schadevrije jaren kan de premie lager uitvallen. Of hoger als je veel schades hebt gereden natuurlijk.
De kosten die een verzekeringsmaatschappij maakt hebben ook invloed op de premie. Die kosten hebben te maken met de service die ze verlenen, met de schadeafhandeling en de polisvoorwaarden. De aanschafwaarderegeling is een voorwaarde die niet overal gelijk is. De ene maatschappij heeft deze regeling alleen het 1e verzekeringsjaar, anderen 3 of zelfs 5 jaar. Overigens betekent deze aanschafwaarderegeling dat je het aanschafbedrag terugkrijgt als de motor (of auto) total loss is door een verzekerde gebeurtenis.

Ik zag dat de 2e objectregeling ook werd genoemd door Maegrim. De meeste maatschappijen kennen deze regeling. Je krijgt dan bij een 2e (of 3e) object dezelfde No-claim korting als bij het 1e object. Als ze allebei bij dezelfde maatschappij verzekerd zijn uiteraard. Dus heb je ergens een auto verzekerd dan kan je motor daar misschien ook dezelfde korting krijgen. Hier zitten wel wat haken en ogen aan. Je kunt namelijk niet altijd gebruik maken van deze regeling. Misschien kun je eens navragen of jij hiervoor in aanmerking komt.

Het is ook altijd handig om op zoek te gaan naar reviews over verschillende maatschappijen. Ervaringen van anderen kunnen je helpen bij het maken van een keuze. Je zal zo veel te weten komen over de service en over de schadeafhandeling van verzekeringsmaatschappijen.

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen. Succes met je rijexamen!

Vriendelijke groet, Remco
Webcare Centraal Beheer

• DrivinUCrazy
wimmel_1 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:00:
[...]

Even een héle simpele vraag: Waarom probeer je die (jouw?) discussie hier, midels je eerste post in een MOTOR gerelateerd topic op GOT, te starten?

Leuk dat jij voor jezelf hebt uitgemaakt dat 't motorrijden niet voor jou is weggelegd, die mening kunnen en mogen we alleen maar respecteren, maar kom die mening niet hier in dit topic als "de enige waarheid" verkondigen!!
Niet, ik herhaal: niet om denigrerend te doen, maar hij had het ook over 1500 km. Geef me een lang weekend en dan ben ik daar al overheen. Met mij, velen hier. Ik denk dat de kilometers die er door de GoTters gemaakt worden boven het gemiddelde uit komt. Hier zijn vast ook al polls over geweest.

Daarmee komt er ook meer ervaring. en ja, ook meer zelfoverschatting! Ik wil niet zeggen dat er dan geen "oeps-momentjes" meer optreden. Ik denk wel dat men deze dan eerder aan ziet komen (en kan vermijden), en mocht er iets gebeuren, deze dan ook beter oplost.

Alsnog, afgelopen weekend ben ik op een parkeerterrein mijn AVB gaan oefenen. En ja, ik krijg een 8tje of een halve draai voor elkaar... Maar het mag echt wel een stuk soepeler. Dat wordt dus meer oefenen de komende tijd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• NL-RaVeR
Thanks! Ik heb al het 1 en ander nagevraagd bij mijn huidige verzekeraar en wacht nog op antwoord. Ik zie inderdaad dat de voorwaarden een groot verschil maken in prijs, als ook het aantal schade vrije jaren dat je kan opgeven (soms wel de jaren met een auto, soms niet). Nog genoeg uitzoek werk in ieder geval :)

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:32:
[...]
. Maar het mag echt wel een stuk soepeler. Dat wordt dus meer oefenen de komende tijd.
Meer hairpins rijden in de Eifel :D

All-Round nerd | iRacing Profiel

Verwijderd

Zo vandaag weer wat motorklus gereedschap gekocht. Bij de Lidl in Dongen lag nog een stapeltje :)

Afbeeldingslocatie: https://www.lidl-shop.nl/media/d1638dc8bfb13fbba07a368ee9c08b6e.jpeg

• Osiris
  • Niet online
Alleen voor loshalen? Of kun je ook een betrouwbaar moment instellen bij 't vastmaken?

* Osiris heeft gewoon een grote momentsleutel. Officieel mag je daar niet mee loshalen geloof ik, maar schijt :+

• Furbz4300
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-06 17:51
Beste motorTweakjes,

Ik meld mij hier dan ook maar, ben sinds juli 2016 trotse bezitter van een motorrijbewijs, maar had helaas de ruimte niet voor een motor (wonen op kamers zonder tuin werkte niet mee). Nu ik ben verhuist kan ik eindelijk een motor stallen in mijn schuur, of huiskamer, als dat zo uitkomt.
Aangezien ik nog niet veel rijervaring heb, ben ik druk op zoek naar een goedkope motor met zo'n 600/700cc, meer dan dat vind ik nog niet nodig om rijervaring op te doen. Zodra ik de motor heb zal ik dat nog even laten weten zodat ik ook in de lijst der grote mag :D.
tips/tricks/adviezen en natuurlijk uitnodigingen voor een dagje rondjes rijden zijn altijd welkom!

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

• k1NG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-12 15:01
Vandaag m'n nieuwe spiegels besteld, misschien een beetje prijzig maar ik kan ze nog altijd meenemen naar m'n volgende motor mocht ik ooit de overstap willen maken naar een MT-09 oid. Ik was de standaard spiegels van m'n FZ8 echt al heel lang zat. Ben benieuwd!

https://www.barracudamoto...egels-x-version-blux.html

• Osiris
  • Niet online
Hoi :w
Furbz4300 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:54:
Aangezien ik nog niet veel rijervaring heb, ben ik druk op zoek naar een goedkope motor met zo'n 600/700cc (…) adviezen (…) zijn altijd welkom!
Kawasaki ZZR! :D

[/fanboy] :P

• Furbz4300
Is een optie als die binnen het budget past ;).

Corsair 500D - Core I7 3930K - MSI X79A-GD65 (8D) - 1 x MSI GTX1070 - Samsung EVO 940 500GB - OCZ Vertex 3 240GB - 16GB corsair vengeance - 4TB Western digital

• ProfaNe
  • Niet online
Furbz4300 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:26:
[...]

Is een optie als die binnen het budget past ;).
Wat is je budget? Heb je ook wat apart liggen voor motorkleding? Ook vrij prijzig ;)

• A13X

A13X

Dude

k1NG schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:54:
Vandaag m'n nieuwe spiegels besteld, misschien een beetje prijzig maar ik kan ze nog altijd meenemen naar m'n volgende motor mocht ik ooit de overstap willen maken naar een MT-09 oid. Ik was de standaard spiegels van m'n FZ8 echt al heel lang zat. Ben benieuwd!

https://www.barracudamoto...egels-x-version-blux.html
Hé die heb ik al op mijn FZ1 zitten 8)

Met een beetje afstellen en af en toe je ellebogen intrekken zie er best redelijk wat in.
:w
Aangezien ik nog niet veel rijervaring heb, ben ik druk op zoek naar een goedkope motor met zo'n 600/700cc, meer dan dat vind ik nog niet nodig om rijervaring op te doen.
Hornet of FZ (Fazer) 8)

Awesome

• Furbz4300
ProfaNe schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:27:
[...]

Wat is je budget? Heb je ook wat apart liggen voor motorkleding? Ook vrij prijzig ;)
Ik heb alles al wat betreft motorkleding.
het budget is zo rond de 1000. Dit is voor mij de max voor wat betreft mijn eerste motor. Als ik kijk naar wat ik erg mooi vind dan ben ik zo rond de 5000 euro kwijt, maar dat vind ik zonde om als eerste motor te hebben (Ducati monster, KTM superduke, Yamaha MT-09).

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17
Er is ook zat te vinden voor €1000. Je moet er alleen rekening mee houden dat je dan een motor zoekt waarvan dat model dat ook ongeveer waard is. Een motor van €1000 waarvan het model merendeels van de tijd €1250 moet kosten, is waarschijnlijk in mindere staat dan van een model dat normaliter €900 oplevert :)

• Leviathius
  • Nu online
Furbz4300 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Ik heb alles al wat betreft motorkleding.
het budget is zo rond de 1000. Dit is voor mij de max voor wat betreft mijn eerste motor. Als ik kijk naar wat ik erg mooi vind dan ben ik zo rond de 5000 euro kwijt, maar dat vind ik zonde om als eerste motor te hebben (Ducati monster, KTM superduke, Yamaha MT-09).
Welkom!

Voor 5000€ zul je ook geen superduke of MT-09 kunnen vinden hoor. Tenzij je in België woont, maar zelfs daar zul je eerder naar de MT-07 gaan kijken.

Als startbudget zou ik als ik jou was je budget iets verhogen. Onder de 1000 euro vind je vooral hele oude motoren of opknappers. Verhoog je je budget naar bijvoorbeeld 2000, dan vind al veel meer goede motoren die prima geschikt zijn voor beginnende motorrijders.

Wat ook handig is om te weten voor 'ons' adviserende tweakers is wat je gaat doen met je motor. Alleen plezier? Grote tourritten maken naar het eind van de wereld? Alleen woon-werk verkeer rijden?

[ Voor 10% gewijzigd door Leviathius op 27-03-2018 11:38 ]

YouTube: MotorcycleGeek

• Furbz4300
lolgast schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:35:
Er is ook zat te vinden voor €1000. Je moet er alleen rekening mee houden dat je dan een motor zoekt waarvan dat model dat ook ongeveer waard is. Een motor van €1000 waarvan het model merendeels van de tijd €1250 moet kosten, is waarschijnlijk in mindere staat dan van een model dat normaliter €900 oplevert :)
Yes daar houdt ik ook zeker rekening mee.
Tot zover denk ik dat het een Fazer of een Diversion gaat worden. De meeste hebben meer dan genoeg power, onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen indien nodig en qua prijs zijn ze best heel aardig.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Leviathius schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Welkom!

Voor 5000€ zul je ook geen superduke of MT-09 kunnen vinden hoor. Tenzij je in België woont, maar zelfs daar zul je eerder naar de MT-07 gaan kijken.

Als startbudget zou ik als ik jou was je budget iets verhogen. Onder de 1000 euro vind je vooral hele oude motoren of opknappers. Verhoog je je budget naar bijvoorbeeld 2000, dan vind al veel meer goede motoren die prima geschikt zijn voor beginnende motorrijders.

Wat ook handig is om te weten voor 'ons' adviserende tweakers is wat je gaat doen met je motor. Alleen plezier? Grote tourritten maken naar het eind van de wereld? Alleen woon-werk verkeer rijden?
Misschien vind je voor dat budget wel een jong gebruikte CB500X 8).
Pagina: 1 ... 34 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht