• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
We kunnen ook met z'n allen een dagje politiecircuit doen. Lelystad ligt volgens mij net iets centraler dan Assen, wat ook scheelt.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:49

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oke ik haak af, teveel verschillende soorten motorrijders hier.

Assen is veel leuker, ook voor de beginners. Dat is een echt circuit.

En geloof mij, RaceCracks is de beste school momenteel in Nederland. (En ik heb er geen aandelen in en geef al een aantal jaar geen les meer.)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:17
Kom dan eens naar Zolder als wij gaan.. Met wij bedoel ik 2fast4you forum :)
Altijd leuk een paar NL collega's :)

Never ever financial advice...

• Tylen

Tylen

kazzzdafke schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:18:
Kom dan eens naar Zolder als wij gaan.. Met wij bedoel ik 2fast4you forum :)
Altijd leuk een paar NL collega's :)
Heb daar ook nog wel een account van vroeger ;) Laat maar weten als jullie gaan. d:)b

• kazzzdafke
Zijn een aantal circuitdagen gepland.. maar minder dan vorig jaar officieel.
Maar we gaan met een aantal meerdere keren:

vrij 27 april - Circuitdag @ Mettet ism. Inter-Track
vr 29 sep 2017 - Circuitdag Zolder ism Inter-Track

Mettet ga ik niet mee wegens eventueel het weer. Daarna kijk ik een beetje van maand tot maand en probeer ik in te schatten naar het weer. Ik ben een mooi weer rijder :D

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-11 12:32
:+ Is dat 2fast4you niet te snel voor mij?

• kazzzdafke
Dat is een naam, niet meer niet minder.
Ze doen er eigenlijk alles aan om te bewijzen dat ze geen cowboys zijn. Heel wat trainingsdagen, motorbeheersing, etc..
Op geplande ritten ook veilig houden etc..

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12 10:55

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Lieve mede-motorrijders!

Ik hoop dat ik in dit topic ook mijn kleine technische probleem kwijt kan, maar sinds ik mijn motor (Kawa Z1000SX) uit de winterstalling heb gehaald geeft de toerenteller 4k teveel aan. Het maakt niet uit of hij nu rijd/stil staat, contact aan/uit, accu losgekoppeld. Altijd 4000 toeren teveel. Heeft iemand dit ooit meegemaakt met zijn/haar motor en weet hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb een kort filmpje gemaakt om het te verduidelijken :) YouTube: t video5875219191652418560

[ Voor 3% gewijzigd door Koozza op 22-03-2018 15:50 ]

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-12 09:56
Dat is een leuke... Sensortje en/of dashboard een keer loshalen en weer aansluiten?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12 16:49
ThijsD schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:50:
Lieve mede-motorrijders!

Ik hoop dat ik in dit topic ook mijn kleine technische probleem kwijt kan, maar sinds ik mijn motor (Kawa Z1000SX) uit de winterstalling heb gehaald geeft de toerenteller 4k teveel aan. Het maakt niet uit of hij nu rijd/stil staat, contact aan/uit, accu losgekoppeld. Altijd 4000 toeren teveel. Heeft iemand dit ooit meegemaakt met zijn/haar motor en weet hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb een kort filmpje gemaakt om het te verduidelijken :) YouTube: t video5875219191652418560
Hoe lang heb je de accu los gehad? Misschien dat er zelf een accu in zit?

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Chakotay schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:55:
Dat is een leuke... Sensortje en/of dashboard een keer loshalen en weer aansluiten?
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Zou ik nog kunnen doen inderdaad! Alleen even zoeken waar de sensor zit :P
Thoit schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:56:
[...]

Hoe lang heb je de accu los gehad? Misschien dat er zelf een accu in zit?
De hele winter is deze eruit geweest en heeft buiten de motor aan de druppellader gelegen. Voorgaande jaren was dit geen probleem.

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12 16:49
ThijsD schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:58:
[...]

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Zou ik nog kunnen doen inderdaad! Alleen even zoeken waar de sensor zit :P

[...]

De hele winter is deze eruit geweest en heeft buiten de motor aan de druppellader gelegen. Voorgaande jaren was dit geen probleem.
Dit al gezien trouwens? https://www.z1000sx.co.uk/index.php?topic=8291.10

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Nee zeker niet! Dat ziet er wel uit als precies hetzelfde probleem als ik heb! _/-\o_ Als ik het goed begrijp gewoon een paar keer goed gas geven / gevarieerd gas geven en dan zou het zichzelf op moeten lossen dus. Van de week maar eens proberen :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
ThijsD schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:50:
Lieve mede-motorrijders!

Geeft ie steevast 4000 teveel aan of springt de naald heen en weer? Dan kan het ook nog wel eens een loscontactje in de teller zijn, had mijn oude auto ook.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Nee het is steevast 3800 (ish) te veel, dus dat zal het niet zijn :)

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17
Hmm. Bij het aanschaffen van mijn motor waarschuwde de dealer mij dat ik absoluut NIET de motor moest starten voordat de needlesweep voltooid was, anders zou ik exact deze klacht gaan ervaren. Die was volgens hen alleen te verhelpen door een reset in de computer.

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-12 14:48
darkkingll schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:04:
We kunnen ook met z'n allen een dagje politiecircuit doen. Lelystad ligt volgens mij net iets centraler dan Assen, wat ook scheelt.
Dit is geen circuit te noemen :X
Tylen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:12:

En geloof mij, RaceCracks is de beste school momenteel in Nederland. (En ik heb er geen aandelen in en geef al een aantal jaar geen les meer.)
Jammer. Ik zie dat jij de mening over het politie'circuit' ook deelt. Ben jij die dagen sowieso les aan het geven in groep 2? Anders kom ik wel gewoon achter je aan tuffen. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Panini op 22-03-2018 16:40 ]

hey, volgens mij loop ik 129 paginas achter op dit nieuwe topic.. :X

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Least Inkling
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-12 10:09

Least Inkling

Product of the cold war

ToolkiT schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:41:
En je hebt wat gemist jonguh :+

Droplets of yes and no in an ocean of maybe

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat ik aangeef dat ik het Politiecircuit leuk vind staat compleet los van een dagje Assen :P

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

lolgast schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:20:
Hmm. Bij het aanschaffen van mijn motor waarschuwde de dealer mij dat ik absoluut NIET de motor moest starten voordat de needlesweep voltooid was, anders zou ik exact deze klacht gaan ervaren. Die was volgens hen alleen te verhelpen door een reset in de computer.
Dat hoor ik wel vaker voorbij komen, ik neem ook altijd even de tijd bij de gixxer tot ie helemaal klaar staat. Dan is de brandstofpomp ook op druk en alles. Net een dieseltje. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De mijne wil niet eens iets doen in de eerste paar seconden.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:09
PilatuS schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:23:
De mijne wil niet eens iets doen in de eerste paar seconden.
Dat komt vanzelf met de leeftijd.

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:05

A13X

Dude

Tylen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:12:

Jammer, weet dat een circuitdag (net als bij mij) bij meerdere dit jaar op het lijstje staat. Werd eind zomer vorig jaar al door een aantal geopperd om dat misschien met een groep van Tweakers te doen.

Maar als ik het goed begrijp moet het voor degene die het voor het eerst naar een circuit gaan geen probleem zijn om in textiel te komen aangezien je (ongeacht je kunnen) toch eerst door groep 1(+) heen moet(?).

Als Assen zoveel leuker is en beter dan Lelystad is (Lelystad was hier ook een tijd populair) dan is dat mij het extra geld wel waard. Lelystad kan echter alleen dit jaar nog, Assen daarentegen kan altijd nog.

@toerenteller/cockpit discussie Dit is de eerste motor die dat doet dus vind het nog te cool om te onderbreken :*)

Awesome

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:19

Vrijdag

De Zwarte

HTT-Thalan schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:26:
[...]

Dat komt vanzelf met de leeftijd.
Nee, dan wil 'ie niets meer doen ná een paar seconden ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Tylen

Tylen

Panini schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Dit is geen circuit te noemen :X

[...]
Jammer. Ik zie dat jij de mening over het politie'circuit' ook deelt. Ben jij die dagen sowieso les aan het geven in groep 2? Anders kom ik wel gewoon achter je aan tuffen. :)
Ik geef al een paar jaar geen les meer. (Les geven gaat ten kosste van mijn eigen rondetijden hahaha). Maar als ik een groepje van 4/5 man had kunnen regelen had ik het (denk ik) wel voor elkaar gekregen bij ferry om weer een dagje les te kunnen geven.
Raym09 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:30:
[...]

Jammer, weet dat een circuitdag (net als bij mij) bij meerdere dit jaar op het lijstje staat. Werd eind zomer vorig jaar al door een aantal geopperd om dat misschien met een groep van Tweakers te doen.

Maar als ik het goed begrijp moet het voor degene die het voor het eerst naar een circuit gaan geen probleem zijn om in textiel te komen aangezien je (ongeacht je kunnen) toch eerst door groep 1(+) heen moet(?).

Als Assen zoveel leuker is en beter dan Lelystad is (Lelystad was hier ook een tijd populair) dan is dat mij het extra geld wel waard. Lelystad kan echter alleen dit jaar nog, Assen daarentegen kan altijd nog.

@toerenteller/cockpit discussie Dit is de eerste motor die dat doet dus vind het nog te cool om te onderbreken :*)
Ja je moet altijd eerst door groep 1 heen. 1 en 1+ mag met textiel. Daarna niet meer.

Lelystad is wel leuk om even te oefenen. Maar het is gewoon geen echt circuit. Geeft je geen gevoel van VEETTTTTTTTTT. En Rossi heeft er nooit gereden ;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:28

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:07:
[...]

Ik geef al een paar jaar geen les meer. (Les geven gaat ten kosste van mijn eigen rondetijden hahaha). Maar als ik een groepje van 4/5 man had kunnen regelen had ik het (denk ik) wel voor elkaar gekregen bij ferry om weer een dagje les te kunnen geven.

[...]

[...] En Rossi heeft er nooit gereden ;)
Maar Michael van der Mark wel, ha!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
lolgast schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:20:
Pff, al die moderne fietsen ook :+

Sleuteltje om, lampjes gaan aan, startknop indrukken en wegwezen :P

• Chakotay
InZane schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 21:42:
[...]

Pff, al die moderne fietsen ook :+

Sleuteltje om, lampjes gaan aan, startknop indrukken en wegwezen :P
Jouw lampen gaan vanzelf aan, zonder een losse schakelaar? Moderne bende! :+

• lolgast
Modern? Dat heeft de cb1 uit ‘89 hier ook ;)

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
Chakotay schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:01:
[...]

Tja m'n lampen kunnen niet eens uit. Dan moet ie echt helemaal van het contact af.

Kan me trouwens herinneren dat ik van mijn instructeur ook altijd op de sweep moest wachten (Yamaha XJ6N).

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-12 15:37

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

[...]

Levert (tot nu toe) geen problemen op bij de FZ1, weet niet zeker maar volgens mij maakt hij zelfs de sweep af of je nou de motor start of niet.

Als ik gek wordt van het abs storingslampje (door het led achterlicht) dan herstart ik de motor wel eens snel door enkel even het contact om te draaien. Hoef je de startmotor ook niet te gebruiken.

Gaan er vandaag nog mensen van tweakers mee op kauwe klauwenrit van motoport hengelo? Ik ben rond 14:30 aan de beurt met een kawasaki 900rs

• Tylen

Tylen

Chakotay schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:01:
[...]

Sterker nog, hij koppelt/schakelt niet eens... Modern ding hoor.

Morgen de nieuwe vers gespoten kuipset en tank ophalen. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Tylen op 23-03-2018 08:41 ]

• Panini
Tylen schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:07:
[...]

[...]

Ja je moet altijd eerst door groep 1 heen. 1 en 1+ mag met textiel. Daarna niet meer.

Lelystad is wel leuk om even te oefenen. Maar het is gewoon geen echt circuit. Geeft je geen gevoel van VEETTTTTTTTTT. En Rossi heeft er nooit gereden ;)
Jammer, had me wel leuk geleken. Maar het is inderdaad ook niet realistisch; het niveau verschil is te groot.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
talin schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 14:21:
[...]

mag ik daar wat over zeggen?
ik heb het ook wel eens gedaan, het maakte mij toen niet uit wat ik "achter" me had, het was altijd een voldoening om je kennis over te brengen op de mensen die graag kennis willen opdoen.
na 2x een paar rondjes heb je wel door wie wat kan en kan je ze "leren".
De reden waarom wij als clubje ook regelmatig beginners meenemen de Eifel in. Natuurlijk is het tempo dan laag, maar die dames en heren zien groeien op zo'n dag geeft ontzettend veel voldoening. Plus de gezelligheid staat sowieso voorop, en dat is er dan zeker!

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-12 10:15

xos

Niks staat geinteresseerde tegen om zich in te schrijven op een afgesproken dag op zijn/haar niveau. Mensen van gelijk niveau kunnen dan vast wel bij elkaar in een groep als je dat vooraf aangeeft bij de organisatie. Uiteindelijk sta je dan met zijn alle alsnog op de paddock ervaringen uit te wisselen. Als jullie echt willen is het afhaken van Tylen als voorrijder geen belemmering.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Confirmed: april > maart

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WGq6e3h.png

Maar ja, we hadden nu vrij...

RC8 met het 1301cc blok uit een Super Duke 1290R

[ Voor 33% gewijzigd door steveman op 23-03-2018 10:27 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:22
Patrock schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 06:56:
[...]

Levert (tot nu toe) geen problemen op bij de FZ1, weet niet zeker maar volgens mij maakt hij zelfs de sweep af of je nou de motor start of niet.

Als ik gek wordt van het abs storingslampje (door het led achterlicht) dan herstart ik de motor wel eens snel door enkel even het contact om te draaien. Hoef je de startmotor ook niet te gebruiken.

Gaan er vandaag nog mensen van tweakers mee op kauwe klauwenrit van motoport hengelo? Ik ben rond 14:30 aan de beurt met een kawasaki 900rs
Een abs storing door een led lamp?? Daar lijkt mij meer aan de hand.
Je weet dat de abs dan ook niets doet als dat lampje brandt?

@steveman Waar is dat? Luxemburg?
Ah, Spanje. Mooie omgeving om rond te crossen inderdaad. Daar wil ik nog wel eens een motorvakantie doen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-03-2018 10:34 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Goed idee om ABS even te testen door even op de achterrem te gaan staan, weet je ten minste hoe het erbij staat.
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:27:
[...]

Je weet dat de abs dan ook niets doet als dat lampje brandt?

@steveman Waar is dat? Luxemburg?
Even boven Barcelona: Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

steveman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:18:
Confirmed: april > maart

[afbeelding]

Maar ja, we hadden nu vrij...
ken het gevoel:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23316714_10203780990561594_5580122547322137465_n.jpg?_nc_cat=0&oh=4d4b3c26267dcc3fb6cc9ce75ed6204f&oe=5B31E637

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• A13X

A13X

Dude

[...]
De ABS check faalt door het te lage opgenomen vermogen van het led achterlicht, zou volgens mij met een weerstand wel op te lossen moeten zijn.

@xos Tegen de tijd dat ik daar iets over ga vastleggen gooi ik hier nog wel eens een balletje op en bij degene waarvan ik weet dat ze het nog een keer willen doen. Eerst wat mooi weer en een lading kilometers maken zodat ik weet wat mijn aandachtspunten op de nieuwe motor zijn.

Awesome

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:10
[...]

Zou me niks verbazen. Bij mijn auto werkt de automatische koplamp hoogteverstelling niet als het lampje van de asbak stuk is :X

• Tylen

Tylen

xos schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:34:
Niks staat geinteresseerde tegen om zich in te schrijven op een afgesproken dag op zijn/haar niveau. Mensen van gelijk niveau kunnen dan vast wel bij elkaar in een groep als je dat vooraf aangeeft bij de organisatie. Uiteindelijk sta je dan met zijn alle alsnog op de paddock ervaringen uit te wisselen. Als jullie echt willen is het afhaken van Tylen als voorrijder geen belemmering.
Ik sta er nog steeds open voor hoor. Vind het erg leuk om te doen.

• Panini
[...]

Zou gewoon niet met textiel het circuit op gaan. Voordat je het weet heb je een gat op je knie :+
En het is minder veilig.

• A13X

A13X

Dude

Panini schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:40:
[...]
Zou gewoon niet met textiel het circuit op gaan. Voordat je het weet heb je een gat op je knie :+
En het is minder veilig.
Overigens vol leer á een raceoverall of is een met leer versterkte textiel ook goed? Ik heb al een rev'it Ignition 2 waarop de slijtdelen van leer zijn maar de tussenstukken textiel. Geeft iets meer opties als ik naar een broek of overall kan uitkijken i.p.v. alleen een overall.

Awesome

• Panini
Raym09 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Overigens vol leer á een raceoverall of is een met leer versterkte textiel ook goed? Ik heb al een rev'it Ignition 2 waarop de slijtdelen van leer zijn maar de tussenstukken textiel. Geeft iets meer opties als ik naar een broek of overall kan uitkijken i.p.v. alleen een overall.
Zou voor een raceoverall (1 of 2-delig) gaan. Een broek van textiel heeft daarnaast ook geen kneesliders, en die wil je wel echt voor een circuitdag.

Je kan trouwens ook prima tweedehands kijken. Doe ik ook vaak met motorkleding.

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 23-03-2018 12:08 ]

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
lolgast schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 23:07:
Modern? Dat heeft de cb1 uit ‘89 hier ook ;)
De vmax uit 86 ook. :+ Eveneens als knippers die automatisch uitgaan na 300+m. Hyperdeluxe :D

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:32

Winkiller

De Mopperpot

Nou hier dan ook maar even vermelden, ik doe op het motor-forum.nl regelmatig mee aan het petfles verstop spel. Dit kan je vinden in het Off Topic forum. en ik was gisterochtend voor de petfles in Amsterdam Zuid Oost naast de A9.

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/2805su0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/c81t2.jpg

Nadat ik alle handelingen voor het spel had voltooid, vind foto's maken, fles op de bagagedrager proppen, handschoenen weer aan ect. ben ik beneden op het fietspad even gaan draaien en eenmaal weer terug boven zag ik plotseling een grijze Volkswagen stilstaan. Ik reed weg en zag in mijn spiegel dat die Volkswagen mij ging volgen, ik dacht ik maak een U-turn bij de stoplichten, en dat deed hij ook. Ik dacht aan onopvallende Politie (Webmisbruikers) en reed naar de bushalte vlakbij en wachtte op de grijze Volkswagen maar die bleef staan waar ik de U-Turn maakte.

Na enkele minuten verscheen dus de Politie van de foto, en die wilden weten wat ik aan het doen was. Het spel uitgelegd, de inhoud van de fles op mijn zadel, met mijn mobiel het forum laten zien, rijbewijs ect. Zegt een van de mannen ben je soms aan het Geocachen ? Nou om een lang verhaal kort te maken, er was een melding gedaan van een verdachte motorrijder op de Loosdrechtdreef in Amsterdam ZO, mogelijk iets met drugs in een groen flesje. Ze zagen het snoep wat er uit rolde en moesten lachen, nadat ik geheel doorgelicht was kon ik mijn weg vervolgen.

Gevraagd of ze op de foto wilden met de fles en motor dat wilden ze wel zoals je ziet.
Leuke mensen ontmoet je op de motor. :)

• Chakotay
@Winkiller heh, dat heb ik een paar jaar terug ook best enthousiast gedaan. Krijg je nog bonuspunten voor de foto met politie? :P

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Chakotay schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:29:
@Winkiller heh, dat heb ik een paar jaar terug ook best enthousiast gedaan. Krijg je nog bonuspunten voor de foto met politie? :P
Ben je niet in de war met de landmark rally of the riding game ? bij het petfles verstop spel krijg je geen punten.

• Chakotay
Winkiller schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:31:
[...]

Ben je niet in de war met de landmark rally of the riding game ? bij het petfles verstop spel krijg je geen punten.
Ik doelde op de statistieken die bijgehouden worden :)

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Chakotay schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:34:
[...]

Ik doelde op de statistieken die bijgehouden worden :)
Niet dat ik weet, als er iets speciaals gebeurd tijdens het spelletje krijg de speler een vermelding in de OP.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

steveman in "Het grote motortopic deel 19"

*Blast from the past*

Zojuist ontdekt waarom ik die bouten er zo lastig uit kreeg...
The 90107MBG000 Bolt, One-way 8mm can be ordered. Fits Honda. 90107-MBG-000 is the manufacturercode.
Nog best knap dat het me met 1 wel gelukt is dan :D

Op zich ook niet raar, aangezien ie op het contactslot zat :+

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
@Winkiller Wat houdt dat spel in? :p Klinkt best leuk, samen met de politie ook nog eens! Leuke foto's!

I have stability. The ability to stab.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

SmurfLink schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:20:
@Winkiller Wat houdt dat spel in? :p Klinkt best leuk, samen met de politie ook nog eens! Leuke foto's!
http://www.motor-forum.nl...-Wat-nou-ophokplicht.html

Oh, het zit in off-topic, kan zijn dat je een account moet hebben daarvoor.
Een petfles reist door Nederland en wordt gevonden door middel van aanwijzingen van foto's
Haal hem op, maak voor de leuk een "vind-foto", neem het briefje eruit, en schrijf je nickname en datum erbij en de plek waar je hem gevonden hebt. Stop het briefje terug en plaats hem op een nieuwe locatie.
Da's het idee

@SmurfLink we editteednen tegelijk

[ Voor 40% gewijzigd door steveman op 23-03-2018 13:23 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
FOUTMELDING
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug naar de pagina waar je vandaan kwam.

User not allowed to access this forum

(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed gegenereerd door de 'forum' klasse)

XD daar mag ik niet in zonder account. Kan het uitgelegd worden zonder dat ik die aan hoef te maken?

Edit ik zie je wijziging, bedankt! Dat klinkt best grappig. :p

[ Voor 5% gewijzigd door SmurfLink op 23-03-2018 13:24 ]

I have stability. The ability to stab.

• Chakotay
@SmurfLink redelijk simpel. Er is een petfles met wat frutsels en een lijstje erin, die word ergens verstopt waarna er een foto van de locatie in het topic gepost word. De rest mag die fles dan zoeken, de eerste die hem vind schijft zijn nick/locatie/etc op het lijstje, en mag een nieuwe verstopplek verzinnen.

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

SmurfLink schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:23:
[...]

FOUTMELDING
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug naar de pagina waar je vandaan kwam.

User not allowed to access this forum

(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed gegenereerd door de 'forum' klasse)

XD daar mag ik niet in zonder account. Kan het uitgelegd worden zonder dat ik die aan hoef te maken?

Edit ik zie je wijziging, bedankt! Dat klinkt best grappig. :p
We zijn bezig met deel: 37
http://www.motor-forum.nl...at-nou-ophokplicht-1.html

Je hebt een aantal posts nodig op motor-forum.nl om in Off Topic te mogen posten.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Over een circuitdagje gesproken... Een dagje bij supermotoschool is even duur, je rijdt meer en als je op je plaat gaat is het niet jouw mooie motor en met sliden ook niet jouw mooie banden maar wel jouw mooie enkel

Ik denk dat ik het inmiddels wel weer aandurf :+

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
die petfles heb ik m'n naam ook nog wel een paar keer opgekrabbeld :Y

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:20
steveman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:29:
Over een circuitdagje gesproken... Een dagje bij supermotoschool is even duur, je rijdt meer en als je op je plaat gaat is het niet jouw mooie motor en met sliden ook niet jouw mooie banden maar wel jouw mooie enkel

Ik denk dat ik het inmiddels wel weer aandurf :+
Twee jaar geleden bij Supermotoschool geweest. Duur, maar ik vond het meer dan de moeite waard. Veel rijden, angsten overwinnen en grenzen verleggen. Kreeg vandaag een mailtje over motorcrosstraining, kost ook een hoop maar denk dat het ook heel leerzaam is. Zit voor mij nu helaas geen passende datum tussen, maar ik hou het in de gaten.

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
Chakotay schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:10:
[...]

Dank voor de tip, op MF staan er ook genoeg. Ik heb echter liever iets met kenteken, anders moet ik ook weer ergens een motortrailer e.d. kwijt. Daarnaast heb ik dan ook meteen weer een backup-motor voor naar het werk, dat mis ik wel sinds ik nog maar 1 motor heb.
Kan je toch wel aanraden om met de auto te gaan ipv motor. Heb ze vorig jaar nog in groep 1, de langzaamste, met zn 2en onderuit zien gaan. Dan ben je toch blij dat je t ding kan inladen en wegwezen. Daarnaast scheelt een circuitfiets zonder, of met geschorst kenteken een heleboel wegenbelasting en verzekeringsgeld :-)

• Chakotay
DraZ666 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:17:
[...]

Kan je toch wel aanraden om met de auto te gaan ipv motor. Heb ze vorig jaar nog in groep 1, de langzaamste, met zn 2en onderuit zien gaan. Dan ben je toch blij dat je t ding kan inladen en wegwezen. Daarnaast scheelt een circuitfiets zonder, of met geschorst kenteken een heleboel wegenbelasting en verzekeringsgeld :-)
Och, als het nodig is valt vervoer altijd nog wel te regelen, kost alleen wat meer gedoe :P Wegenbelasting en verzekering kosten voor de categorie motor waar ik aan dacht voor een heel jaar minder dan één dagje Assen, daar ga ik niet echt wakker van liggen. Een motortrailer en benzine om dat ding vooruit te sleuren zijn ook niet gratis :+

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:17
Chakotay schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:21:
[...]

Och, als het nodig is valt vervoer altijd nog wel te regelen, kost alleen wat meer gedoe :P Wegenbelasting en verzekering kosten voor de categorie motor waar ik aan dacht voor een heel jaar minder dan één dagje Assen, daar ga ik niet echt wakker van liggen. Een motortrailer en benzine om dat ding vooruit te sleuren zijn ook niet gratis :+
Ja dat is ook zo, al kost mn zx6r toch al gauw meer dan 1 dag op assen. Maar mocht je ooit plat gaan, dan neem ik je wel mee terug hoor ;)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

ToolkiT schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:41:
Ik vroeg me oprecht al af waar je was _O-

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• lolgast
Ik zag hem bij enkele andere topics ook al voorbij komen. Dacht dat de liefde over was ofzo :+

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12 12:17
Nou mensen, voor mij een prachtig begin van het seizoen. Net op m'n bek gegaan toen ik m'n motor wilde parkeren bij de Brezan :(

Vond het nogal vreemd ook hoe ik viel (grond was vlak, voet op de grond) en een vriend die mee was beaamde het ook, ik lag ineens. Wat blijkt nou toen ik weg wil rijden: m'n stuur gaat maar voor 25% naar rechts en "stopt" dan, alsof hij in een stuurslot zit.

Komen we ineens een los boutje + moertje tegen, waarvan het boutje precies tussen het frame en de stuuraanslag is gevallen, waardoor hij dus klem liep en waardoor ik ben gevallen...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mCvXk8X.jpg

Dat is het moertje

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rzx2dGz.jpg

en daar lag hij ongeveer

Schade: rechter midden+onderkuip zit onder de krassen + rechterspiegel onder de krassen.

Ik baal erg, maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik op een parkeerplaats door dit op m'n bek ben gegaan :X

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ShininNL : Da's mooi lullig maar inderdaad beter dat 't zó gebeurd dan dat je 't op een rotonde / in een haakse bocht moet ervaren :(

Mijn brommer staat sinds vanmiddag ook bij de dealer voor wat nieuwe onderdelen.....Waarbij de dealer me weer mag bellen als 't klaar is (als ik 't hele jaar niet kan rijden dan weten jullie nu ook waardoor 't komt :+ ).

Ik had hier nog de originele Yamaha LED Plus knipperlichten nieuw in doos liggen én had ooit de intentie om deze afgelopen winter er zelf op te zetten (als vervangers voor de, tevens LED, originele af-fabriek standaard knipperlichten). Heel de winter had ik óf geen tijd óf geen zin om aan dat klusje te beginnen dus vanmiddag de brommer maar even bij de dealer binnen gereden met als opdracht: "Doe's maken!!!" :)

Op 't kleine broertje/zusje van m'n brommer ziet 't LED Plus spul er overigens zo uit....

't was overigens écht wel lekker weer om eens even een stukje te gaan rijden, al was 't wel wat frisjes met alleen een T-Shirtje en een doorwaai jasje voor 't bovenlijf 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 24-03-2018 17:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Chakotay
@ShininNL dat is een lullige manier om de grond te inspecteren zeg :( Succes met het herstel!

* Chakotay is nuttig bezig geweest net, nieuwe kettingset op de Capnord geschroefd.

Dit is denk ik de meest netjes geklonken sluitschakel die ik tot nu toe heb gedaan:

ketting

En die accuslagmoersleutel van de Lidl was een goede aankoop een tijdje terug. Geen gedoe met iemand vinden om het achterwiel vast te houden en eraan denken dat je eerst het voortandwiel lost, gewoon dat ding erop zetten, uggaduggadugga, los. Zelfde met de bouten van het achter-kettingwiel :)

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:19

Vrijdag

De Zwarte

Balen @ShininNL ! Maar gelukkig niet op een rotonde of als je de snelweg op/af moet :X

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

wimmel_1 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:43:
@ShininNL : Da's mooi lullig maar inderdaad beter dat 't zó gebeurd dan dat je 't op een rotonde / in een haakse bocht moet ervaren :(

Mijn brommer staat sinds vanmiddag ook bij de dealer voor wat nieuwe onderdelen.....Waarbij de dealer me weer mag bellen als 't klaar is (als ik 't hele jaar niet kan rijden dan weten jullie nu ook waardoor 't komt :+ ).

Ik had hier nog de originele Yamaha LED Plus knipperlichten nieuw in doos liggen én had ooit de intentie om deze afgelopen winter er zelf op te zetten (als vervangers voor de, tevens LED, originele af-fabriek standaard knipperlichten). Heel de winter had ik óf geen tijd óf geen zin om aan dat klusje te beginnen dus vanmiddag de brommer maar even bij de dealer binnen gereden met als opdracht: "Doe's maken!!!" :)

Op 't kleine broertje/zusje van m'n brommer ziet 't LED Plus spul er overigens zo uit....

[video]

't was overigens écht wel lekker weer om eens even een stukje te gaan rijden, al was 't wel wat frisjes met alleen een T-Shirtje en een doorwaai jasje voor 't bovenlijf 8)
Ja die LED Plus zijn erg mooi idd! Zit eraan te denken om ze op de BMW te zetten, maar ze zijn best prijzig. En ik vind het jammer dat achterlicht/drl niet uit gaat als de raw gebruikt worden, dat zou zichtbaarheid daarvan sterk vergroten.
ShininNL schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:28:
Nou mensen, voor mij een prachtig begin van het seizoen. Net op m'n bek gegaan toen ik m'n motor wilde parkeren bij de Brezan :(

Vond het nogal vreemd ook hoe ik viel (grond was vlak, voet op de grond) en een vriend die mee was beaamde het ook, ik lag ineens. Wat blijkt nou toen ik weg wil rijden: m'n stuur gaat maar voor 25% naar rechts en "stopt" dan, alsof hij in een stuurslot zit.

Komen we ineens een los boutje + moertje tegen, waarvan het boutje precies tussen het frame en de stuuraanslag is gevallen, waardoor hij dus klem liep en waardoor ik ben gevallen...

[afbeelding]

Dat is het moertje

[afbeelding]

en daar lag hij ongeveer

Schade: rechter midden+onderkuip zit onder de krassen + rechterspiegel onder de krassen.

Ik baal erg, maar eerlijk gezegd ben ik blij dat ik op een parkeerplaats door dit op m'n bek ben gegaan :X
Zuur man! Gelukkig weet je wat het is en hoef je je geen zorgen te maken over de technische staat van je motor of je rijkunsten.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:18

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Vandaag wat proefritjes gedaan, erg blij geworden van een Honda NC700X.

Fotonerd

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

noes schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:25:

Ja die LED Plus zijn erg mooi idd! Zit eraan te denken om ze op de BMW te zetten, maar ze zijn best prijzig. En ik vind het jammer dat achterlicht/drl niet uit gaat als de raw gebruikt worden, dat zou zichtbaarheid daarvan sterk vergroten.

>>KNIP<<
Dat is bij mij initieel ook de rede geweest dat ik zo lang gewacht heb met het monteren van die dingen, ik was ook bang dat 't ten koste zou gaan van de zichtbaarheid. Ik heb ze een jaar geleden een keer op een Duitse MT-10 gemonteerd én volledig aangesloten gezien en ..... Die verminderde zichtbaarheid hoef je écht niet bang voor te zijn (filmpje(s) vertekenen veel) 8) 8)

Op de site van Yamaha staat overigens dat je ze hier niet "volledig" aan mág sluiten in verband met de typegoedkeuring voor de EU.... Maar dat heb ik niet gelezen, zó klein zijn de lettertjes :+

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 24-03-2018 18:55 ]

• HTT-Thalan
Xilantof schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:26:
Vandaag wat proefritjes gedaan, erg blij geworden van een Honda NC700X.
Nee! Volgens kenners hier op Tweakers kun je van een 'degelijke' en zuinige motor zoals de NC700 niet blij worden! :+

Ik zou hem als woon-werk motor willen, erg tof ding inderdaad :Y.

• Dryhte
  • Laatst online: 04-12 20:43
HTT-Thalan schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:30:
[...]

Nee! Volgens kenners hier op Tweakers kun je van een 'degelijke' en zuinige motor zoals de NC700 niet blij worden! :+

Jongeuh...

• Xilantof

Xilantof

HTT-Thalan schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:30:
[...]

Denk dat iedereen die me kent dan zal zeggen dat zo’n motor prima bij mij past :+
Reed goed, voorspelbaar, genoeg power, lekkere zit...

Fotonerd

• HTT-Thalan
Afbeeldingslocatie: http://memegenerator.nl/system/includes/meme.php?image=upload_14139753431001004005524970.jpg&text1=&text2=HAP%20HAP%20HAP%20HAP%20HAP%20HAP

@Xilantof

Ik ben ook gewend om meer op power dan PK's te rijden en heb na een jaar en 15k kilometer nog steeds genoeg aan 50pk. Ik weet niet of dat meer over mij zegt dan over motorrijdend Nederland :+.

Heb je de hand/voetbak of DCT gereden? Ik hoor hele goede geluiden over DCT...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je zo'n motorfiets gebruikt voor dát waar 't apparaat voor bedoeld is (zuinig forenzen in de spits als commuter zijnde) dan is 't serieus een héle fijne machine met redelijk wat standaard bergruimte. Voor een dagje/weekendje "Eifel" (bijv.) zou ik 't ding niet willen inzetten (maar misschien dat @Xilantof daar ook anders over denkt?).

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 24-03-2018 19:15 ]

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
Over iets minder sportieve motoren gesproken: zijn er hier nog rijders met een Yamaha BT1100?

Zit erover te denken mijn Virago te verkopen en een iets-minder-bejaarde Bulldog te halen; zie er een paar te koop staan op het moment, enig idee wat de aandachtspunten zijn qua slijtage / verborgen gebreken?

Lijkt een beetje een hybride cruiser / touring te zijn, moet 'm nog eens in het echt zien, maar het idee spreekt me enorm aan. Vermaak me nu prima op m'n Virago, maar het wordt soms lastig om m'n vriendin bij te houden op haar Speed Four, dus iets meer paardjes en wellicht wat sneller bochtenwerk is niet verkeerd :+

[ Voor 6% gewijzigd door FragFrog op 24-03-2018 19:39 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Da's een lastige

Je zal met zo'n BT1100 een Triumph Speed Four (voorloper van de huidige 675 Street Triple) wel goed kunnen volgen maar om nou te zeggen dat 't over gaat houden... Nope (ding had gewoon écht meer vermogen moeten krijgen van Yamaha, destijds).

Zo'n Bulldog rijdt overigens wél erg lekker en is ook behoorlijk (zéér) goed door bochten de krijgen!!

[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 24-03-2018 20:17 ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:50
@FragFrog Hebben niet echt het gevoel dat die vermogen tekort komt, al is dat natuurlijk deels persoonlijk en te beoordelen met een proefrit! De Yamaha is van mijn vrouw overigens maar ik heb er zelf ook mee gereden. Ofja.. van mijn vrouw.. we rijden ook op elkaars motor maar hij kan uiteraard maar op één iemand zijn naam staan! Wanneer ik de Yamaha BT1100 Bulldog (uit 2008 volgens kenteken) vergelijk met mijn BMW r1150r (85PK) merk ik, met mijn rijgedrag, geen (gigantisch) verschil.

De Yamaha BT1100 is denk ik een ondergewaardeerde motor omdat mensen veel naar de verkeerde dingen kijken. Gewoon een rit ermee maken en oordeel zelf!

Vind het zelf in ieder geval een erg leuke/Fijne motor en heb er geen bezwaar om met die van mijn vrouw rond te knorren.

Aandachtspunten kan ik je helaas niet veel over vertellen, wij hebben iemand met 40 jaar ervaring en die zelf motoren opknapt meegenomen (kennis).

Hier 3 van onze 4 hondjes (Bulldog / Boxer ((en Ted, Jax ligt binnen op de bank :+ ))
Boxer & Bulldog

@lolgast Zou je de Yamaha BT1100 Bulldog bij mij in het overzicht kunnen toevoegen? Kan je tevens bovenstaande foto gebruiken :) Alvast bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door Thalaron op 25-03-2018 12:06 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Xilantof

Xilantof

HTT-Thalan schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:59:
[...]

[afbeelding]

@Xilantof

Ik ben ook gewend om meer op power dan PK's te rijden en heb na een jaar en 15k kilometer nog steeds genoeg aan 50pk. Ik weet niet of dat meer over mij zegt dan over motorrijdend Nederland :+.

Heb je de hand/voetbak of DCT gereden? Ik hoor hele goede geluiden over DCT...
Ik ben een beginnend rijder, zoals ze dat liefkozend noemen, en het gemak waarmee ik op deze rondreed geeft lekker vertrouwen.

Heb de voetbak gereden. De DCT had ik wel willen proberen, in auto's ben ik fan van automaten, maar deze waren niet (in de omgeving) te vinden.
wimmel_1 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:00:
Als je zo'n motorfiets gebruikt voor dát waar 't apparaat voor bedoeld is (zuinig forenzen in de spits als commuter zijnde) dan is 't serieus een héle fijne machine met redelijk wat standaard bergruimte. Voor een dagje/weekendje "Eifel" (bijv.) zou ik 't ding niet willen inzetten (maar misschien dat @Xilantof daar ook anders over denkt?).
Die ervaringen ga ik delen zodra ik eens die kant op ben geweest :) (y)

Fotonerd

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:50
Gisteren nog wat leuke spullen besteld voor de motor zodat ik helemaal klaar ben voor het komende seizoen!

Kriega r25 voor wanneer ik géén (zij)koffers nodig heb/mee wil sleuren ik nog wel wat mee kan/wil nemen.
Rev'It Safeway Belt voor mijn vrouw en mijzelf, gezien een motorjeans op de motor leuk is maar we geen bouwvakkers uitstraling willen. En toch nog ietsjes veiliger!
Rev'It Athos Air 2 Air versie i.v.m. doorwaai pak (Ignition 2/Gear 2). Ik heb niet echt het gevoel dat Hi-Viz kleding heel zinvol is, behalve dan bij slecht zich/weer. Daar je dat niet altijd in de hand hebt/kan voorspellen... Fijn om de optie te hebben (en voor sommige landen is het verplicht dus moet toch iets hebben!

Kreeg een gratis windcol bij die bestelling, die had ik ook nog niet!

En nog windkappen op Marktplaatst gevonden! gezien ik gisteren toch last had van de kou in de avond heb hier sneller last van dan gemiddeld en handvatverwarming niet voldoende bleek te zijn (Fenomeen van Raynaud).

*O*

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Maegrim
  • Laatst online: 24-10 15:58
Dat met die broek heb ik opgelost door zo'n rits in de binnenkant te laten zetten :)

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:41
Gisteren voor het eerst op de motor gesprongen sinds ik een halfjaar geleden op m'n bek ging. De eerste kilometers en stoplichten waren eng... :') Daarna verscheen een big smile op m'n gezicht. :D

Gisteren ook naar Termaat Motoren geweest om schoenen en een motorjeans te kopen. Schoenen heb ik na bijna een uur passen gevonden: Alpinestars Jethro (bruin). Wat lopen schoenen toch een stuk prettiger dan laarzen haha. Broek is helaas problematisch (wat kilootjes aangekomen wegens gezondheidsproblemen :$).

• FragFrog
Bedankt @Thalaron, @wimmel_1, goed om ook positieve ervaringen te horen! De officiele reviewers zijn er nogal negatief over, maar die lijken hem dan ook vooral te vergelijken met een compleet andere stijl motoren. Ik wil juist bewust niet iets als een striple, ken mezelf een beetje: de eerste keer dat ik op de Speed Four stapte werd ik op de snelweg ingehaald door twee sports. Dacht "goh zou ik daar bij aan kunnen sluiten?" en toen zat ik ineens een paar seconden later op 150+* zonder het door te hebben :+ Mijn huidige XV535 had origineel 44pk, wat voor mij eigenlijk al genoeg is, dus ik zal er alleen maar op vooruit gaan.

De R1150R zat ik trouwens ook nog naar te kijken, helaas lijken die wat duurder te zijn voor dezelfde leeftijd / mileage. Bijvoorbeeld deze R1150RT uit '02 met 103k km kost bijna evenveel als deze BT1100 uit '05 met 27k op de teller. Al kan dat natuurlijk ook betekenen dat die BMWs wat degelijker zijn, ik zie niet veel motoren die de 100k halen en er nog zo goed uitzien.

* alwaar de limiet op dat moment 90 was, en waar ik wel eens politie zie controleren... :X

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Rond dat vermogen is de MT-03 met z'n 660cc eencilinder een ontzettend leuke motor!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:27

thijsco19

KTM 990 SMT

steveman schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:29:
Rond dat vermogen is de MT-03 met z'n 660cc eencilinder een ontzettend leuke motor!
Dat kan ik bevestigen. *O* *O*

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• FragFrog
Die ziet er inderdaad erg leuk uit! Al zou ik denk ik eerder voor een MT-07 gaan, net ietsje groter en sneller, lijkt me wel prettig als ik weer eens een lang stuk snelweg doe. De MT-09 is me dan weer net wat te lomp :+

Stiekem vind ik de CMX500 Rebel ook enorm mooi, maar die zit in hetzelfde schuitje waar ik twijfel hoe comfortabel die is om, noem maar iets, vanaf hier naar Oslo te rijden (600km supersaaie snelweg...). Dat en het ding is net te nieuw om een goedkope tweedehands te vinden.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-12 23:29
Zojuist ook mijn motor voor het eerst neergelegd :'(. Iedereen zegt dat het een keer gaat gebeuren en dit keer was het dan zo ver.

Eerste rit van het jaar met vers rubber, gelijk bij de eerste bocht onderuit. Ik had wat last van m'n heup doordat ik lang niet had gereden. Dus ik was m'n been een aan het strekken en raakte een beetje uit balans. Om m'n motor wat rechter op te krijgen gaf ik in de bocht net iets meer gas dan ik wilde. En daar lag ik dan 8)7.

Schade valt gelukkig heel erg mee. Krom voetremhendeltje en krassen op spiegel, handvat en voorremhendel.

Ik ben blij dat het daar gebeurde met 10km/h en niet met 50 of meer in een andere bocht. Maar een les voor iedereen; vers rubber met deze temperaturen is extreem glad :F

• lolgast
;( Schade valt mee gelukkig, makkelijk te vervangen onderdelen mocht je ze willen vervangen :)

• Dryhte
Ben net gaan proefrijden op een wee-strom (Suzuki DL650xt) Damn, nu overweeg ik toch wel mijn CB te verkopen :) krijg nog een goeie deal... Erg lekkere motor, enige minpuntje was vreselijk turbulente ruit.

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 25-03-2018 18:17 ]

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:20
Vandaag voor 't eerst dit jaar een iets langere rit gereden over de dijken hier in de buurt. Zag dat in de lingewaard nog steeds de borden stonden met het motorverbod, maar ik was niet de enige die het negeerde. En mocht ik aangehouden worden/boete krijgen, dan ga ik wel in beroep met de uitspraak van de rechter. Ben benieuwd wanneer de borden daadwerkelijk verdwijnen.

Overigens kreeg ik na een tijdje problemen met mijn Zumo 340. Het contact voor de stroomvoorziening zit blijkbaar los waardoor hij zich automatisch uitschakelt (na een melding van 15 seconden). Die kun je dus negeren. Maar op een gegeven moment was de batterij echt leeg, dus geen navigatie meer. Gelukkig niet echt nodig, want ik reed in mijn eigen omgeving, maar irritant is het wel. De pennetjes in de houder steken helemaal uit en veren zoals ze moeten. De contactjes op de achterkant van het navigatietoestel lijken 'versleten' te zijn. Heb geprobeerd een foto te maken, maar met mijn telefoon kom ik niet verder dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/noAuN7/2018_03_25_17_58_57.jpg

Bekend probleem? En hoe los ik het op?
Ik dacht zelf al om een druppeltje tin op de contactjes te leggen met de soldeerbout. Maar ik betwijfel of dat een langdurige oplossing is...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Dryhte Bedoel je toevallig niet V-Strom? 😏

• Dryhte
wimmel_1 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:28:
@Dryhte Bedoel je toevallig niet V-Strom? 😏
Yup, de 650 wordt de 'wee' (kleine) Strom genoemd. Om 't verschil met de liter versie aan te duiden ;)

Verwijderd

FragFrog schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:39:
Over iets minder sportieve motoren gesproken: zijn er hier nog rijders met een Yamaha BT1100?

Zit erover te denken mijn Virago te verkopen en een iets-minder-bejaarde Bulldog te halen; zie er een paar te koop staan op het moment, enig idee wat de aandachtspunten zijn qua slijtage / verborgen gebreken?

Lijkt een beetje een hybride cruiser / touring te zijn, moet 'm nog eens in het echt zien, maar het idee spreekt me enorm aan. Vermaak me nu prima op m'n Virago, maar het wordt soms lastig om m'n vriendin bij te houden op haar Speed Four, dus iets meer paardjes en wellicht wat sneller bochtenwerk is niet verkeerd :+
Ik vind een Yamaha Bulldog in de juiste uitvoering echt een p0rn bike :9~

[YouTube: https://youtu.be/5bpN5nzl0YU]

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-12 09:24
Was een mooie dag vandaag om te toeren. Helaas begon m'n dag minder tof.. ik kwam de garage in en m'n compoundbow lag naast de motor met wat kerstspullen..

2 deukjes in de benzinetank en een lange kras..
Mat zwart behandel je niet zo maar even?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/f20zyr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2qjc8yb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Spacewide op 25-03-2018 20:56 ]

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Spacewide schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:55:
Was een mooie dag vandaag om te toeren. Helaas begon m'n dag minder tof.. ik kwam de garage in en m'n compoundbow lag naast de motor met wat kerstspullen..

2 deukjes in de benzinetank en een lange kras..
Mat zwart behandel je niet zo maar even?

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat een kras of juist afgegeven van het object wat erop gevallen is? Al geprobeerd te poetsen?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-12 09:24
noes schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:02:
[...]

Is dat een kras of juist afgegeven van het object wat erop gevallen is? Al geprobeerd te poetsen?
Het metalen onderdeel dat op de tank kwam is ook zwart metaal. Heb gelezen dat de benzine tank gecoat is vanuit fabriek. Ik dacht mat zwart gespoten, maar is dus een coating.
Krassen slagen hier wit uit :-(

Iedereen maakt wel eens wat mee, maar blijft zuur! Zeker als het nieuws is.

Heb de dealer een mail gestuurd met de vraag naar zijn voorstel.

Tips welkom, zo zag ik al op Youtube schoensmeer, zippogas, boter.

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Deukjes kun je met spotrepair eruit laten lepelen, dat is niet zo spannend. De lak kun je laten inleggen of zelf even doen als je een lakstiftje hebt, inleggen met een sateprikker en naderhand even polijsten. Dat is met wat liefde wel weer netjes te krijgen.

Maskeren kun je altijd wel met allerlei middeltjes, maar dat is echt tijdelijk. Heel de tank opnieuw laten spuiten kan altijd nog. Maar zonde en balen is het zeker...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 33 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Mee op Motortocht? Zie: GoT Motortocht