Ook bij mij, maar dan 5k energieproductie over terwijl de de rest (steenkoolcentrales en oliecentrales) weg zijn.green-tea schreef op woensdag 25 november 2020 @ 17:22:
Volgens mij zit er een bug in de kernenergie module.
Ik heb inmiddels al mijn kerncentrales en fabrieken verkocht. Er zijn geen splijtstofstaven meer aanwezig echter is er nog steeds een energie productie van 125k terwijl er geen olie en geen steenkool energiecentrales aanwezig zijn.
Hoeveel energie brengt 1 kernreactor eigenlijk op?
- Squeeek !!!
Bruto reactor: 5.000 gedurende 1.000 tiks, netto: 5.000.000 - 250.000 - 150.000 - 5.000 - 450 - 25 = 4594.525 per tik. Een verlies van bijna 10%. En dat verschil staat gelijk aan het laten draaien van ~ 6 ijzermijnen of ~19 steenkool mijnen. Niet te verwaarlozen dus.
Als je reactoren gebruikt: Zorg dat je altijd "ruim" staal en steenkool beschikbaar hebt. Om de extra opslag in de fabrieken en reactoren te vullen heb je extra uranium mijnen nodig.
Ik heb momenteel: 620 uranium mijnen, 600 frabrieken en 420 reactoren. De extra mijnen waren handig nadat de voorraad splijtstaven op was en de centrales aan het stilvallen waren. Daarom ook: ruim reserve energie in de opslag voor het geval dat.
En houd er rekening mee: Je afval niet opruimen kan erg kostbaar worden. Bij 2 staven per minuut een nachtje (10 uur) niets doen: Gemiddels 600 staven 5 uur in de opslag = 300 minuten x 600 staven x 100.000 = 18 miljard aan kosten.
O ja, ik vergat bij de staven nog de energie van de pasta fabriek die nodig is om de mannetjes te laten werken: 20.000 dozen per staaf. Dat lijkt 80 per tik te zijn. Ga dus uit van een opbrengst van 4.500 per tik waar je iets mee kunt.
Disclaimer: berekening uit losse stukjes en soms uit t hoofd. Garantie tot de <CRLF>.
Heb je enig idee waarom de boel stil valt? Mijn ervaring is dat er 3 dingen kunnen gebeuren.TMDC schreef op donderdag 3 december 2020 @ 17:03:
Het gat waar ik nu vooral in val, is dat (zoals @DjoeC aangeeft), de boel stil valt. Geen staal = geen staven = geen energie = de boel ligt op zijn gat. En dan is het heel veel werk om alles weer aan de gang te krijgen
-Meest voorkomend: Te weinig staal doordat staal verkocht is en er geen of onvoldoende staal is gemaakt om een nacht door te komen. Gevolg: geen nieuwe splijstaven. Dat had ik deze week nog: Van mijn 4.200 staven die normaal in gebruik zijn of op voorraad staan waren er nog maar 300 over. Een deel van de reactoren lag al stil toen ik het zag... Gelukkig nog geen energiegebrek want ik heb een min of meer constante reserve van zo'n 24 miljard eenheden. Wel beroerd als je die ook nog moet aanvullen.
-Geen pasta meer om de uranium mijnen te laten draaien. Voorraad raakt op, herstel duurt even want je hebt al 10.000 ton nodig per nieuwe staaf. Alternatief: steenkolencentrales aan laten haken maar die zijn tov kernenergie duur per eenheid energie.
- Geen energie. Teken van teveel energievreters, oplossen door meer centrales of spul te verkopen.
Nog een leuke waar ik niet eerder op gelet had: Zo'n "luxe" oliepomp is helemaal niet zo "aanzienlijk beter" dan een oude oliepomp. De oude is 1 energie per 1 olie, de nieuwe is 0,75 energie per 1 olie. Daarnaast kost die pomp niet 1 miljoen maar 1 miljoen + 10.000 ton staal ter waarde van 22 1/2 miljoen. Da's best wel prijzig. Helaas kan ik na de omzetting de oude (voor de eerste zoveel stuks goedkopere) pompen niet meer kopen....
Ik zit nu op een opbrengst van ongeveer 10.000.000.000.000 per uur. 1 ijzermijn kost anderhalf keer dat en moet 79 dagen draaien voor dat bedrag is terugverdiend.
Pasta: Is afhankelijk van de graanopbrengst en de silo's. Jammer genoeg komt graan in 1 grote dump in de silo's. Een silo voor 5.000kg kost nu 869 miljard. Als de silo's per 10 tikken vol zijn moet het bloem worden maar extra kilo's leveren winig op. Er zit wat mij betreft dus een limiet aan de hoeveelheid pasta die gemaakt kan worden en die hangt samen met de prijs van opslag. 5.000kg extra opslag ofwel 500/tik ofwel 500kg bloem/tik ofwel 50 dozen pasta/tik is niet zo gek veel als je al 100.000 pasta/tik kunt maken. Dat worden dus (te) dure dozen. Overigens denk ik dat ik pas over een paar weken op die 100.000 dozen zit, ergens research level tussen 92 en 100, afhankelijk van of ik eieren ga bijkopen of extra kippen neem. Ik neig naar het laatste zolang de pasta reserve (nu 11 miljard dozen) maar op nieveau blijft. Waarom zoveel: Een nachtje wat extra opbrengst halen met oliepompen -> kunststof -> 7500 fabrieken aansturen kostte me 330.000.000 dozen extra.
Is het dan puur omdat kunststof automatisch kan verkopen (tijdens idle time), of zie ik wat over het hoofd?
Voor mij worden de mijnen relatief te duur. Kunststof levert me met weinig inspanning op dit moment bijna 15% van mijn dagopbrengst, meer dan het verkopen van steenkool waar 1 mijn inmiddels ook 52 dagen moet pompen om een bijdrage aan de winst te gaan leveren. 1 oliepomp, 100 eenheden olie = 100 eenheden kunststof van 260 euro. 26.000 opbrengst per tik, terugverdientijd 1/2 uur. Ja, vergt veel energie en/of pasta daarom pas bijgeschakeld nadat de mijnen niet meer reeel waren.DutX schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:39:
Ik snap die drive voor kunststof niet echt, als je ook mijnen kan doen. Je hebt best veel energie nodig namelijk: energie voor olie, beetje energie voor pasta, en nog energie voor het kunststof zelf. die je beter in mijnen kunt hebben, omdat die meer opleveren en minder stroom kosten per eenheid dacht ik zo.
Is het dan puur omdat kunststof automatisch kan verkopen (tijdens idle time), of zie ik wat over het hoofd?
Ik reken niet met spreadsheet om de winst over een jaar uit te rekenen, ik verwacht niet dat dit spel een jaar actief gaat blijven en zodra @Neo_TGP met nieuwe features komt is opnieuw beginnen met een andere aanpak misschien wel beter.... Nu heeft het spel (vooral hand bestuurd, geen macro klikker want dan ligt het weer anders) 2x daags aandacht nodig. Ik wil naar 1x per dag. Dus naast geld ook strategie.
Precies de 3 redenen die je aanhaalt
Inderdaad. Daarom heb ik m'n 160 steenkool centrales nog steeds draaien EN die grote energievoorraad. Energie die niet in je voorraad past is weg, foetsie. Doodzonde. Dus heb ik nu 100 miljard energie ruimte. Bij elke 12 uur staal maken verbruik ik ongeveer 20-25 miljard, dat moet er dan wel zijn dus in die tijd loopt de reserve naar zo'n 50-60 miljard vol. Bij 1x per 24 uur heb ik die 100 miljard dus nodig.TMDC schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:32:
[...]
Precies de 3 redenen die je aanhaaltUiteindelijk is de nekslag dat je niet voldoende energie hebt om splijtstaven te maken, en dan kom je vanzelf in een diep dal. Vooral als je geen backup steenkoolcentrales meer hebt. Op zich ook wel weer een leuke managementopgave om uit dat dal te komen.
Over een dag alles een beetje "vlak" houden is best moeilijk, vooral met die grote uitslagen als je sommige dingen uitstelt. Ik vul nu elke 24 uur een rij in een spreadsheet met de standen, nadat al het staal is gemaakt en alle olie is omgezet. Dan heb ik "de laagste stand" van de dag en weet ik of ik iets met bij of verkopen.
Vermogen | 754,000,000,000,000 |
Graanopslag | 10,000,000 |
Bloemopslag | 15,000,000 |
Olieopslag | 1,100,000,000 |
Energieopslag | 100,000,000,000 |
Energievoorraad | 24,629,000,000 |
Landbouwvelden | 511 |
Opbrengst per veld | 17,047 |
Robots | 52 |
Windmolens | 10,000 |
Windmolenrobots | 10,000 |
Oliecentrales | 0 |
Steenkoolcentrales | 160 |
Oliepompen V2 | 5,000 |
Boerderijen | 100,000 |
Kippen | 16,600,000 |
Eieropslagruimte | 201,200,000,000 |
Resterende ruimte | 43,076,000,000 |
Pastafabrieken | 7,500 |
Pastahelpers | 7,500 |
Pastavoorraad | 11,239,862,841 |
Researchlevel | 77 |
Opbrengstverbetering | 4.63% |
Duur onderzoek (uren) | 24 |
Kunststoffabrieken | 15,000 |
Kunststofopslag | 5,000,000,000 |
Kunststof personeel | 7,300 |
Steenkoolmijnen | 880 |
Steenkoolopslag | 200,000,000,000 |
Ijzermijnen | 1,200 |
Ijzerertsopslag | 100,000,000,000 |
Hoogovens | 10,000 |
Staalopslag | 10,000,000,000 |
Uraniummijnen | 620 |
Stavenfabrieken | 600 |
Reactoren | 486 |
Wat een gedoe om een tabelletje te maken....
Wanneer verwacht je de update?Neo_TGP schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:
Ik kan wel kijken of ik een stats blok kan maken wat gemakkelijk te kopieren is, ik zet het op de to-do lijst
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
In het spel is niet het probleem - hoewel alles in 1 keer bij elkaar wel "leuk" is.... Het gaat om het opvoeren in tweakers.net ;-) Liever heb ik een knop om 1 miljard eieren per keer te kunnen kopen of 1.000 opslagplaatsen oid. Zie de aantallen in de lijst voor waar "grotere" hoeveelheden opslag/aantallen misschien zinvol zijn. Personeelsleden gaan wat verder in het spel meestal ook met 10, 100 of duizend per keer. 15.000 kunststof fabrieken. Waarom? Als ik zelf klik bespaar ik de pasta maar bij 7.500 personeel zijn de eerste 7.500 fabrieken geblokkeerd.Neo_TGP schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:18:
Ik kan wel kijken of ik een stats blok kan maken wat gemakkelijk te kopieren is, ik zet het op de to-do lijst
Of: gewoon de nieuwe content voor het leuke komt
Alles is weer in balans op de eieren na. Eigen produktie 104 miljard per dag, ongeveer 100 miljard bijkopen. Maar da's nu 1 of 2x daags (game op pauze en draaien maar). Gelijktijdig staal maken en verkopen - op de laatste miljard of zo ton na en evt steenkool verkopen. That's it. Clicker op de afvalstaven. De uitdaging is om af en toe nog iets te doen (kopen, produceren) en de balans weer te herstellen.
In het plaatje heb ik nog 1 probleem: Ik kom eieren te kort om voldoende pasta te maken. Gelukkig zijn die te koop maar het zijn er wel een kleine 180 miljard per dag. Het aankopen van die eieren is 180.000 clicks
Pas als ik voldoende kippen heb en er voldoende eieren binnenkomen, komt er weer ruimte voor uitbreiding. Dat zal wel ergens rond de kerst worden. Tja, 't is een bijzonder spel - en dat is het....
Aanvulling: Als de prijzen in de backend bepaald worden is het voor het spel wel belangrijk dat dat een robuust onderdeel is. In mijn geval moet ik nu handmatig verkopen ipv via de automaat (of de automaat naar d huidige prijs zetten). Het scheelt me 250 miljard per handmatige keer verkopen;-)
Gelukkig kan ik vanwege thuiswerken een schuin oog op de voortgang houden.
[ Voor 74% gewijzigd door DjoeC op 10-12-2020 11:15 ]
Hij doet t iig weer. Goed dat je de update tevoren meldt ;-) Moet ik misschien een keertje extra saven. Benieuwd welke effecten de updates gaan brengen.Neo_TGP schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:32:
Hij zou nu niet meer moeten stoppen. Ik had eigenlijk afgelopen weekend de update af willen ronden, maar met wat zieken thuis kwam dat er niet van. Nu hoop ik komend weekend de update klaar te hebben.
En wat betreft zieken: Prive gaat altijd voor! Wees voorzichtig in deze gekke tijden....
Geen enkel probleem, het is een gratis spelletje dat je ons aanbiedt, je hebt geen enkele verplichting jegens onsNeo_TGP schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:32:
Ik had eigenlijk afgelopen weekend de update af willen ronden, maar met wat zieken thuis kwam dat er niet van.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Op weg naar level 21 dat, als er niets verandert 71 dagen gaat vergen ofwel zo rond 28 februari 2021 bereikt kan worden. Er zijn manieren om dat een paar dagen sneller te doen maar daarvoor heb ik onvoldoende pasta productie of beter: produceer ik te weinig eieren.
Ik kom nu nog zo'n 100 miljard eieren per dag (100.000 kliks) per dag te kort om in de huidige pasta behoefte te voorzien. Dat is oplosbaar door een macrotooltje in te zetten - dat kan me minstens zo'n 400.000 dozen per 15 kliks besparen waarvan dan weer een deel ingezet kan worden wordt voor reactoren. Alleen wil ik het deze keer zonder tooltje blijven doen.
Tja, ik zie nog wel opties zoals het hele bedrag dat er nu staat uitgeven aan nieuwe aankopen maar ik zie geen mogelijkheid de inkomsten - momenteel ongeveer 250.000.000.000.000.000 per dag - met 10% of meer te laten stijgen en na die uitgaven alsnog binnen 71 dagen level 21 te bereiken.
Voorlopig dus gewoon door laten tuffen en graanverediling blijven uitvoeren. Vanaf research level ~100 hoef ik geen eieren meer bij te kopen en hoef ik alleen maar 1x daags staal te stampen en steenkool te verkopen.
Je triggerde me hiermee en vandaag heb ik zitten rekenen op basis van wat ik nu heb: een opbrengst van ongeveer 250.000.000.000.000 per dag. In mijn berekening ben ik er vanuit gegaan (kwam toevallig zo uit) dat ik er 11.000.000.000.000 bij zou willen hebben.DutX schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:39:
Ik snap die drive voor kunststof niet echt, als je ook mijnen kan doen. Je hebt best veel energie nodig namelijk: energie voor olie, beetje energie voor pasta, en nog energie voor het kunststof zelf. die je beter in mijnen kunt hebben, omdat die meer opleveren en minder stroom kosten per eenheid dacht ik zo.
Dat in opbrengst erbij krijgen is niet zo'n probleem, het geld om te investeren is beschikbaar. Hoewel de bijdrage in de opbrengst meteen begint moet natuurlijk wel eerst de investering terug verdiend worden. Eigenlijk draagt de invetering pas echt bij als de mijnen/pompen zichzelf hebben terug betaald, de terugverdientijd. En die verbaasde me.
Voor 11.000.000.000.000 zijn nodig:
in Staal: 60 extra ijzererts en 10 kerncentrales om ze te laten draaien. Investering: 1,252,502,764,532,720.00, terugverdientijd 107 dagen.
in IJzererts: 750 extra ijzerertsmijnen en 42 kerncentrales. Investering (schrik...) 148,167,157,078,546,000.00, terugverdientijd 13,066 dagen, meer dan 30 jaar.
in Kunststof: 5000 pompen en 139 kerncentrales. Investering 2,895,277,777,777.78, terugverdientijd 7 uur.
Bij aleen oliedraaien is de terugverdientijd ongeveer 3 dagen maar zijn 65.000 pompen nodig en 1083 kerncentrales. Da's niet haalbaar want dan moeten er ook 1.000 uranium mijnen bij. Te duur. Voor de andere opties heb ik die al staan.
Het probleem: Ik gebruik geen macrotool alleen een simpele klikker voor 1 veld. Dan heb ik voor de kunststof pasta nodig want de klikker staat op de afvalstaven. Die pasta heb ik niet en tijd om elk half uur handmatig te klikken ook niet. Met een macrotool vervang je overal de pastamannen behalve voor de uraniummijnen en daar heb ik voor alle drie de opties dan voldoende pasta voor, zelfs om nog meer oliepompen te laten draaien - maar dus niet onbeperkt want dan wordt energie te duur.. Maar, met een macrotool kunnen de farmrobots en windmolens handmatig aangestuurd worden, net als verkopen van voorraden.
En dan loopt t spel vanzelf zolang er spanning op de PC blijft staan. Dus af en toe een save inbouwen en de ID opslaan is ook wel handig. Vervolgens in februari kijken of level 21 er al is.
Momenteel heb ik wel voldoende pastaproductie om nog iets van 3000 kunststof fabrieken te openen en draaiend te houden. Ik zou wel 6000 fabrieken kunnen plaatsen als ik 500 van de 1000 uranium mijnen sluit omdat ik die eigenlijk nog niet nodig heb.
Maarja, wat levert het extra op: 4% van mijn huidige dagopbrengst gok ik. Dat zet nog geen zoden aan de dijk.
Gevoelsmatig moet ik er relatief veel voor opofferen: heel veel pasta en daarmee energieproductie. Met het oog op mogelijk updates in de toekomst laat ik die kunststof voorlopig dan maar voor wat het is.
Kijk uit naar de volgende updates waar de nieuwe resources (koper, diamant, etc) benut gaan worden!
Kunststof begint met olie. Ik heb nu 6.000 pompen en 1.100.000 opslagruimte. 7.590 automatische kunststof fabrieken, de olieopslag loopt dus van lieverlee vol en moet (met de overgebleven fabrieken) af en toe handmatig leeg geklikt worden.
Waarom zou je al gekochte mijnen verkopen? Enige reden die ik kan bedenken is dat je geld nodig hebt. En dure ijzermijn met een terugverdientijd van een jaar die je verkoopt levert maar 9 maanden retour. Dus: 3 maanden opbrengst kwijt en nooit meer winst. NB: Ik heb t zelf ook een paar keer gedaan ;-)
@TMDC Wat bedoel je met "vol in staal"? Dat zit ik ook met 1.200 actieve mijnen maar meer is nu niet zinvol. Afschalen kunststof heb ik ook gedaan tot ik dat niveau bereikt had. Nu ben ik kunststof langzaam aan het opbouwen want het levert na staal wel het meeste op. Als ik thuis aan het werk ben ontsla ik 's ochtends personeeltot niveau van zo'n 2 uur tijd voor de olieopslag vol zit en dan af en toe effe leeg klikken, door de nacht heen net voldoende personeel om 10-12 uur te draaien tot ie vol zit. Constant automatisch kost te veel pasta en daar heb ik nog steeds de eieren (lees: het graan) niet voor ondanks inmiddels 550 graanvelden (die ook belachelijk duur zijn geworden).
Ook ik wacht met spanning op van Herman @Neo_TGP gaat fabriceren.
Nog wel een paar bevindingen in de huidige versie:
- de pastahelpers komen bij mij niet tevoorschijn zonder herstart van de game (Firefox onder Windows)
- bij een herstart verdwijnen de decimalen van de opbrengst per veld. Is niet veel tot je 80 research levels verder zit dan tikt het door (kg maal velden)....
- Bij een herstart waarbij kunststoffabrieken zijn die handmatig kunnen worden bediend en er (minder) personeel is blijft de "maak kunststof" knop grijs na koop/verkoop van 1 personeel of 1 fabriek staat ie wel weer goed. (Chromium op Raspberry)
Ben ook zeker niet van plan mijn ijzermijnen te sluiten, momenteel heb ik er overigens 1340. Hooguit de uranium mijnen als dat significant meer opleverde door er kunststof voor in de plaats te maken. Maar ik vind het niet de moeite waard.
Toevallig heb ik overigens ook 550 graanvelden. Ik zou er misschien een paar bij kunnen kopen maar dat maakt ook geen significant verschil. Met veredeling niveau 96 levert dat 28.902,95kg graan per veld per 10 seconde op. Daarmee heb ik echter wel genoeg opbrengst voor alle eieren en bloem voor pasta zodat ik zelfs nog 10.000 pasta dozen per seconde over zou houden als al mijn 1000 uraniummijnen constant in productie zouden zijn.
Zo heb ik verder gelukkig praktisch geen omkijken naar de game, hooguit af en toe de verbruikte splijtstofstaven verkopen. En over een paar dagen heb 1.000.000.000.000 ton staal op voorraad, dat word een leuke klik om te verkopen
Vwb graan: Ik vermoed dat je het spel 1 of meer keer hebt geherstart voordat Herman de correcte percentages savede. Op level 96 zou je (optimaal) een opbrengst van 38.329,54kg moeten hebben. Ik zit momenteel op level 86, opbrengst 26.286,2. Da's iets boven de berekening ondanks dat ik ook (ik meen 2x) geherstart heb - geen idee waar de rekenfout zit. Ik moet nog ~37 dagen om level 96 af te ronden....
Ijzer geeft zonder meer de hoogste opbrengst maar de extra mijnen zijn prijzig, mijn 1350 kost 67.535.000.000.000.000. Aan de andere kant - misschien doe ik wel gek en koop ik er een aantal bij. Om op jouw niveau (1350 stuks) te komen moet ik dan al m'n geld uitgeven (5.300.000.000.000.000) wat weer ~20 dagen kost op op t zelfde niveau te komen.
Vanwege het eieren moeten bijkopen moet ik wel aandacht aan de game schenken. Daarom ook alleen maar voldoende opslag voor 1 dag, behalve voor olie. Zonder automatisch kunststof maken past daar 20-30 minuten in.
Ik hoop wel dat dit nog met terugwerkend kracht gefixt zou kunnen worden. Anders kan ik mogelijk beter overnieuw beginnenDjoeC schreef op woensdag 23 december 2020 @ 12:29:
...
Vwb graan: Ik vermoed dat je het spel 1 of meer keer hebt geherstart voordat Herman de correcte percentages savede. Op level 96 zou je (optimaal) een opbrengst van 38.329,54kg moeten hebben. Ik zit momenteel op level 86, opbrengst 26.286,2. Da's iets boven de berekening ondanks dat ik ook (ik meen 2x) geherstart heb - geen idee waar de rekenfout zit. Ik moet nog ~37 dagen om level 96 af te ronden....
...

Het percentage / de opbrengstverbetering: objFarmland.GrainResearchProfit
Op welk level je zit: objFarmland.GrainResearchLevel
Hoeveel één veld oplevert: objFarmland.harvest
Ik heb de code van het spel zelf gebruikt om deze tabel te genereren op een net gereset spel:
(in een quote zodat GoT het samenvouwt, gebruik eventueel "bekijk" (staat ergens naast "quote") om het origineel te bekijken)JavaScript:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 for (i=0; i<200;i++) { objFarmland.harvest = Math.round((objFarmland.harvest * (1 + (objFarmland.GrainResearchProfit / 100))) * 100) / 100;objFarmland.GrainResearchProfit = Math.round((objFarmland.GrainResearchProfit * 0.99) * 100) / 100;objFarmland.GrainResearchLevel++;console.log("level " + objFarmland.GrainResearchLevel + " / " + objFarmland.harvest + " kg / " + objFarmland.GrainResearchProfit + "%") } level 2 / 110 kg / 9.9% level 3 / 120.89 kg / 9.8% level 4 / 132.74 kg / 9.7% level 5 / 145.62 kg / 9.6% level 6 / 159.6 kg / 9.5% level 7 / 174.76 kg / 9.4% level 8 / 191.19 kg / 9.31% level 9 / 208.99 kg / 9.22% level 10 / 228.26 kg / 9.13% level 11 / 249.1 kg / 9.04% level 12 / 271.62 kg / 8.95% level 13 / 295.93 kg / 8.86% level 14 / 322.15 kg / 8.77% level 15 / 350.4 kg / 8.68% level 16 / 380.81 kg / 8.59% level 17 / 413.52 kg / 8.5% level 18 / 448.67 kg / 8.41% level 19 / 486.4 kg / 8.33% level 20 / 526.92 kg / 8.25% level 21 / 570.39 kg / 8.17% level 22 / 616.99 kg / 8.09% level 23 / 666.9 kg / 8.01% level 24 / 720.32 kg / 7.93% level 25 / 777.44 kg / 7.85% level 26 / 838.47 kg / 7.77% level 27 / 903.62 kg / 7.69% level 28 / 973.11 kg / 7.61% level 29 / 1047.16 kg / 7.53% level 30 / 1126.01 kg / 7.45% level 31 / 1209.9 kg / 7.38% level 32 / 1299.19 kg / 7.31% level 33 / 1394.16 kg / 7.24% level 34 / 1495.1 kg / 7.17% level 35 / 1602.3 kg / 7.1% level 36 / 1716.06 kg / 7.03% level 37 / 1836.7 kg / 6.96% level 38 / 1964.53 kg / 6.89% level 39 / 2099.89 kg / 6.82% level 40 / 2243.1 kg / 6.75% level 41 / 2394.51 kg / 6.68% level 42 / 2554.46 kg / 6.61% level 43 / 2723.31 kg / 6.54% level 44 / 2901.41 kg / 6.47% level 45 / 3089.13 kg / 6.41% level 46 / 3287.14 kg / 6.35% level 47 / 3495.87 kg / 6.29% level 48 / 3715.76 kg / 6.23% level 49 / 3947.25 kg / 6.17% level 50 / 4190.8 kg / 6.11% level 51 / 4446.86 kg / 6.05% level 52 / 4715.9 kg / 5.99% level 53 / 4998.38 kg / 5.93% level 54 / 5294.78 kg / 5.87% level 55 / 5605.58 kg / 5.81% level 56 / 5931.26 kg / 5.75% level 57 / 6272.31 kg / 5.69% level 58 / 6629.2 kg / 5.63% level 59 / 7002.42 kg / 5.57% level 60 / 7392.45 kg / 5.51% level 61 / 7799.77 kg / 5.45% level 62 / 8224.86 kg / 5.4% level 63 / 8669 kg / 5.35% level 64 / 9132.79 kg / 5.3% level 65 / 9616.83 kg / 5.25% level 66 / 10121.71 kg / 5.2% level 67 / 10648.04 kg / 5.15% level 68 / 11196.41 kg / 5.1% level 69 / 11767.43 kg / 5.05% level 70 / 12361.69 kg / 5% level 71 / 12979.77 kg / 4.95% level 72 / 13622.27 kg / 4.9% level 73 / 14289.76 kg / 4.85% level 74 / 14982.81 kg / 4.8% level 75 / 15701.98 kg / 4.75% level 76 / 16447.82 kg / 4.7% level 77 / 17220.87 kg / 4.65% level 78 / 18021.64 kg / 4.6% level 79 / 18850.64 kg / 4.55% level 80 / 19708.34 kg / 4.5% level 81 / 20595.22 kg / 4.46% level 82 / 21513.77 kg / 4.42% level 83 / 22464.68 kg / 4.38% level 84 / 23448.63 kg / 4.34% level 85 / 24466.3 kg / 4.3% level 86 / 25518.35 kg / 4.26% level 87 / 26605.43 kg / 4.22% level 88 / 27728.18 kg / 4.18% level 89 / 28887.22 kg / 4.14% level 90 / 30083.15 kg / 4.1% level 91 / 31316.56 kg / 4.06% level 92 / 32588.01 kg / 4.02% level 93 / 33898.05 kg / 3.98% level 94 / 35247.19 kg / 3.94% level 95 / 36635.93 kg / 3.9% level 96 / 38064.73 kg / 3.86% level 97 / 39534.03 kg / 3.82% level 98 / 41044.23 kg / 3.78% level 99 / 42595.7 kg / 3.74% level 100 / 44188.78 kg / 3.7% level 101 / 45823.76 kg / 3.66% level 102 / 47500.91 kg / 3.62% level 103 / 49220.44 kg / 3.58% level 104 / 50982.53 kg / 3.54% level 105 / 52787.31 kg / 3.5% level 106 / 54634.87 kg / 3.47% level 107 / 56530.7 kg / 3.44% level 108 / 58475.36 kg / 3.41% level 109 / 60469.37 kg / 3.38% level 110 / 62513.23 kg / 3.35% level 111 / 64607.42 kg / 3.32% level 112 / 66752.39 kg / 3.29% level 113 / 68948.54 kg / 3.26% level 114 / 71196.26 kg / 3.23% level 115 / 73495.9 kg / 3.2% level 116 / 75847.77 kg / 3.17% level 117 / 78252.14 kg / 3.14% level 118 / 80709.26 kg / 3.11% level 119 / 83219.32 kg / 3.08% level 120 / 85782.48 kg / 3.05% level 121 / 88398.85 kg / 3.02% level 122 / 91068.5 kg / 2.99% level 123 / 93791.45 kg / 2.96% level 124 / 96567.68 kg / 2.93% level 125 / 99397.11 kg / 2.9% level 126 / 102279.63 kg / 2.87% level 127 / 105215.06 kg / 2.84% level 128 / 108203.17 kg / 2.81% level 129 / 111243.68 kg / 2.78% level 130 / 114336.25 kg / 2.75% level 131 / 117480.5 kg / 2.72% level 132 / 120675.97 kg / 2.69% level 133 / 123922.15 kg / 2.66% level 134 / 127218.48 kg / 2.63% level 135 / 130564.33 kg / 2.6% level 136 / 133959 kg / 2.57% level 137 / 137401.75 kg / 2.54% level 138 / 140891.75 kg / 2.51% level 139 / 144428.13 kg / 2.48% level 140 / 148009.95 kg / 2.46% level 141 / 151650.99 kg / 2.44% level 142 / 155351.27 kg / 2.42% level 143 / 159110.77 kg / 2.4% level 144 / 162929.43 kg / 2.38% level 145 / 166807.15 kg / 2.36% level 146 / 170743.8 kg / 2.34% level 147 / 174739.2 kg / 2.32% level 148 / 178793.15 kg / 2.3% level 149 / 182905.39 kg / 2.28% level 150 / 187075.63 kg / 2.26% level 151 / 191303.54 kg / 2.24% level 152 / 195588.74 kg / 2.22% level 153 / 199930.81 kg / 2.2% level 154 / 204329.29 kg / 2.18% level 155 / 208783.67 kg / 2.16% level 156 / 213293.4 kg / 2.14% level 157 / 217857.88 kg / 2.12% level 158 / 222476.47 kg / 2.1% level 159 / 227148.48 kg / 2.08% level 160 / 231873.17 kg / 2.06% level 161 / 236649.76 kg / 2.04% level 162 / 241477.42 kg / 2.02% level 163 / 246355.26 kg / 2% level 164 / 251282.37 kg / 1.98% level 165 / 256257.76 kg / 1.96% level 166 / 261280.41 kg / 1.94% level 167 / 266349.25 kg / 1.92% level 168 / 271463.16 kg / 1.9% level 169 / 276620.96 kg / 1.88% level 170 / 281821.43 kg / 1.86% level 171 / 287063.31 kg / 1.84% level 172 / 292345.27 kg / 1.82% level 173 / 297665.95 kg / 1.8% level 174 / 303023.94 kg / 1.78% level 175 / 308417.77 kg / 1.76% level 176 / 313845.92 kg / 1.74% level 177 / 319306.84 kg / 1.72% level 178 / 324798.92 kg / 1.7% level 179 / 330320.5 kg / 1.68% level 180 / 335869.88 kg / 1.66% level 181 / 341445.32 kg / 1.64% level 182 / 347045.02 kg / 1.62% level 183 / 352667.15 kg / 1.6% level 184 / 358309.82 kg / 1.58% level 185 / 363971.12 kg / 1.56% level 186 / 369649.07 kg / 1.54% level 187 / 375341.67 kg / 1.52% level 188 / 381046.86 kg / 1.5% level 189 / 386762.56 kg / 1.49% level 190 / 392525.32 kg / 1.48% level 191 / 398334.69 kg / 1.47% level 192 / 404190.21 kg / 1.46% level 193 / 410091.39 kg / 1.45% level 194 / 416037.72 kg / 1.44% level 195 / 422028.66 kg / 1.43% level 196 / 428063.67 kg / 1.42% level 197 / 434142.17 kg / 1.41% level 198 / 440263.57 kg / 1.4% level 199 / 446427.26 kg / 1.39% level 200 / 452632.6 kg / 1.38% level 201 / 458878.93 kg / 1.37%
Als in je scherm staat dat je nu op research level 90 zit dan zoek je 90 op op in deze tabel en vul je het volgende in op de console (F12 -> console):
1
2
| objFarmland.harvest = 30083.15 objFarmland.GrainResearchProfit = 4.1 |
Hiermee zet je het percentage en de verbetering voor de volgende stap op de waarde die hoort bij je level. De tijd en kosten worden niet aangepast (dat zijn andere variabelen) maar indien gewenst kan ik die ook toevoegen aan de tabel.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Met de volgende commando's werk je het scherm bij:
1
2
3
| objFarmland.showPrice(); objFarmRobot.show(); objFarmland.showResearch(); |
Ook is het denk ik handig deze waardes op te slaan
1
2
| localStorage.setItem('Harvest', objFarmland.harvest); localStorage.setItem('GrainResearchProfit', objFarmland.GrainResearchProfit); |
Dit alles gebeurt ook als het onderzoek klaar is.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Nee, een probleem oplossen zoals @Aapenootjes wil vind ik in ieder geval niet cheaten. Sterker, cheaten doe je in het geval van clickfarm alleen naar jezelf toe: er is geen (centrale) ranglijst of competitie of iets dergelijks. Je speelt alleen tegen (met?) jezelf.Paul schreef op woensdag 23 december 2020 @ 19:36:
Je kunt op de console getallen aanpassen. In hoeverre je dat cheaten vindt moet ieder voor zich uitmaken, maar daarmee kun je dit probleem ook zelf oplossen.
Voor mij zijn de verschillen die ik ontdekt heb (nog) niet voldoende storend om in te grijpen.
Bij mij vlot het momenteel niet. Problemen gehad met gesavede game, dag verloren. Zelf domme dingen gedaan, dag verloren. Toen al m'n geld uitgegeven. Sta nu op 30 miljard of daar in de buurt. Nog 1 dag geld uitgeven en dan weer opbouwen. Netto heb ik 35 dagen spelopbrengst uitgegeven. Maar ja, jij hebt ook al een miljoen keer op staalsilo's bouwen geklikt
Vandaag probeerde ik een kunststof opslag te kopen met meer dan genoeg geld beschikbaar, het spel gaf echter steeds aan dat ik te weinig geld had. Ik ben even de JS ingedoken en zag de volgende code staan:
1
2
3
4
| addStorage: function () { if (moneyCheck(+objSteel.storagePrice) == 0) { notificationOverlay("Niet genoeg doekoe!", "Kunststof opslag", "fa-euro-sign"); return 0; |
Het lijkt erop dat bij aanschaf van een opslag hij kijkt naar de prijs van de staalopslag (15 miljoen ipv 1.5miljoen). Verder een top spelletje! Ben benieuwd naar de komende levels en features
Mij nooit opgevallen, maar het beste even melden bij @Neo_TGP .iConfesss schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:10:
Het lijkt erop dat bij aanschaf van een opslag hij kijkt naar de prijs van de staalopslag (15 miljoen ipv 1.5miljoen). Verder een top spelletje! Ben benieuwd naar de komende levels en features
Wat bedoel je met "alles kwijt"? Browser opnieuw gestart? Automatische clicker gebruikt (dat wil best eens fout gaan - in 2018 veel gebruikt), geherstart uit browsercache? Firewall of virusmeldingen tussen door die effect hebben?commentator schreef op maandag 28 december 2020 @ 11:41:
ik ben afgehaakt bij dit spel omdat ik inmiddels meerder keren na weken de boel op een hoog niveau had alles kwijt ben. Er staat dan ineens overal alleen 0
Ik zorg er in ieder geval voor dat ik regelmatig een Export ID doe (en die ID ook bewaar). Af en toe testen van de Import (op een andere machine) is ook handig
De enige reden om op enig moment te stoppen is omdat er niet echt iets meer veranderd en alleen het geld oploopt met een min of meer vast bedrag per dag. Momenteel heb ik vanwege de vrije dagen weer een koopmanie (dus huidig saldo rond een paar miljard), over 2 dagen maar weer eens gaan kijken hoe t dan per dag gaat. Dan neemt vanwege het volgende level research ook mijn de ei afhankelijkheid verder af en kan het spel wat langer unattended draaien.
Gisteravond ben ik gestopt met aankopen, alle doekoe sinds 19 november oftewel 42 dagen uitgegeven. Nu gaan zien of het iets extra's gaat opleveren. Terugverdientijden het raam uit gedaan, niet gekeken naar kosten maar naar hoe haal ik een zo hoog mogelijke dagopbrengst zonder dingen die ik al heb te verkopen.....
Waarschijnlijk kom ik ergens tussen 295.000.000.000.000 en 300.000.000.000.000 per dag, geen idee of nog meer redelijkerwijs haalbaar is. Met dat tempo zit ik over 18-19 dagen weer op level 20 maar gaat level 21 daarna nog een dag of 50-55 duren. Vanwege het weer op saldo 0 beginnen wordt dat dus ergens in maart ipv in februari.
Ik heb inmiddels ontdekt dat ik met de xdotool knoppen kan laten drukken en dat ik na de laatste ronde graanresearch ongeveer vlak loop met het eierenverbruik. Zolang de opslag vol begint lijkt het erop alsof het spel nu een aantal dagen unattended kan draaien. De eerste dagen in de gaten houden en daarna - we zullen zien.
Ik zie als enig risico dat Herman een keertje, door mij niet opgemerkt, content aanpast
Heb er nu 1181 en pak daarmee 228.641.082.352.941 per dag
Heb ook al 24.200.000 kippen inmiddels.
Die verhoog ik naar wat past als Graan upgrade klaar is.
Wat is de berekening achter de kosten van een nieuwe mijn?
[ Voor 45% gewijzigd door makooy op 11-01-2021 16:37 ]
Het eenvoudige antwoord op "wanneer is een mijn niet meer rendabel" is: het moment dat de kosten niet meer terugverdiend worden. Een complexer antwoord in de context van het spel is: Een mijn aankopen is rendabel zolang jij er plezier uit haalt. Zo kun je bijvoorbeeld extra plezier halen uit een hogere dagopbrengst.
"Wat is de berekening": Je hebt een kostprijs van een mijn, in jouw geval kost mijn 1.182 volgens mijn staatje ongeveer €12.692.000.000.000 en een beetje. De opbrengst is 1.000 ton erts per tik.
Berekening 1, verkopen als erts: 1.000 ton/tik brengt € 175,- * 1000 = €175.000,- per tik. 12.692.000.000.000 / 175.000 = 72.525.714 seconden terugverdientijd. Bij 86.400 seconden per dag is dat dan ruim 839 dagen.
Berekening 2, verkopen als staal: 1.000 ton/tik brengt € 2.250,- * 1000 = €2.250.000,- per tik. 12.692.000.000.000 / 2.250.000 = 56.40.888 seconden terugverdientijd. Bij 86.400 seconden per dag is dat dan ruim 65 dagen.
Pas nadat die dagen verstreken zijn is je mijn terug verdiend en gaat ie bijdragen aan je vermogen. Tot die periode bereikt is zou je meer vermogen gehad hebben zonder de mijn te kopen, daarom heet het "terugverdientijd". Ofwel: Als het je gaat om meer vermogen te krijgen moet je alleen dingen kopen die een TVT hebben die korter is dan de periode dat je het spel gaat spelen.
Die berekeningen nemen NIET mee dat je ook moet betalen voor energie om de mijn draaiend te houden (450 eenheden per tik) en bij staal maken nog extra om steenkool te produceren en ook weer energie (500 eenheden per tik).
Je moet de kosten van de centrale meenemen, de uranium die daar voor nodig is, de kosten van de pasta en dus de kosten van de kippen, het graan en de bloem. Hoe meer mijnen, hoe meer van al het andere je nodig hebt en dus ook hoe hoger de bijkomende kosten want graanvelden, steenkool en uraniummijnen worden ook steeds duurder.
Die kosten zijn niet verwaarloosbaar maar ik heb geen totaal berekening.
Voor mij: Ik ben begonnen met redelijk serieus te kopen wat het meeste opleverde. Rond de kerstdagen heb ik dat overboord gezet en heb ik dingen gekocht (mijn hele vermogen uitgegeven) die zich niet terugverdienen maar gewoon omdat het leuk is om te proberen de dagopbrengst te verhogen en het spel in balans te houden. In het begin had ik heel veel pasta nodig en moest vanwege de noodzaak voor bloem en dus gebrek aan graan (= kippen) eieren bijkopen. Nu loopt dat glad. Daarnaast wil ik geen energie verspillen en is het tweaken tussen energieverbruik en energieproductie.
Bij mij loopt het nu als volgt:
Raspberry PI 4 die altijd aanstaat. Chromium met Clicker plugin om de afvalspijtstaven 1x per seconde te verkopen. Laatst vergeten om aan te zetten, 1.500 afvalstaven op voorraad kosten dan heel veel geld.
xdotool (Linux ding) die elke 4 seconden 4 knoppen in volgorde indrukt: 1. Maak kunststof, 2. Verkoop staal, 3. Maak staal en 4. Verkoop steenkool.
Een dag lang heeft ie ook Start Prospecting ingedrukt maar ik heb nu meer mijnen op de plank (nog 8.000 of zoiets) dan ik oit zal kunnen kopen.
Na een nieuw research level moet ik de kippen wel weer instellen op het beschikbare graan om de eiervoorraad zo glad mogelijk te laten lopen, momenteel lopen er 46.580.000 rond. Morgen is er weer extra graan en moeten dat er ongeveer 48.420.000 worden - dat is ongeveer uit te rekenen door het graan te verdelen over de kippen en de bloem. Da's uit te rekenen.
Dagopbrengst ligt momenteel op ongeveer 304.000.000.000.000.
Oef, is een langer reactie geworden.
Ik kan elke 8,5s staal maken zonder ergens in de knoop te komen.
Graanverbetering doe ik met de hand aanklikken.
Pasta wordt automatisch verkocht boven de 300.
Zat al te kijken wat mijn opbrengst per dag verhoogd op "Staal maken" na, maar dat zet niet zoveel zoden aan de dijk.
Hmm, mijn pasta komt nooit aan de € 300,-. Heel in het begin maar de laatste weken niet meer boven de 240 geweest. Ik heb gisteren mijn voorraad van 41 miljard dozen een keer verkocht rond die 240. Nu staan er weer 3 miljard op voorraad.TerrorSource schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 12:50:
@DjoeC haha zeker lange reactie maar wel duidelijk.
Ik kan elke 8,5s staal maken zonder ergens in de knoop te komen.
Graanverbetering doe ik met de hand aanklikken.
Pasta wordt automatisch verkocht boven de 300.
Zat al te kijken wat mijn opbrengst per dag verhoogd op "Staal maken" na, maar dat zet niet zoveel zoden aan de dijk.
Opbrengst verhogen: Overschot aan steenkool verkopen (nu > 1100 steenkoolmijnen), nog meer staal maken (nu >1300 ijzermijnen), oliepompen (nu > 13.000) om kunststof te maken. Die laatste is wat moeilijker in te regelen en vreet energie (en dus extra reactoren en dus uranium en dus pasta en dus graan) maar heeft wel een korte TVT. Ik draai nu met 704 reactoren. Schalen naar zo'n 1.000 reactoren (300 extra, ongeveer 10.000 oliepompen naar kunststof) kan wel maar ik weet niet of ik dat echt wil. Mijn laatste 50 triljoen opbrengst per dag was wel onevenredig duur. Alleen voor de lol gedaan.
Ik hoop nog op uitbreiding met koper/goud/diamantmijnen.
Tip: Blijf letten op je energie. Daar horen graan, bloem en kippen bij. Als de boel stil valt wordt vlottrekken en balans terugvinden moeilijk. Realiseer je ook dat het toevoegen van "veel" reactoren (of splijtstoffabrieken) gelijk je energieverbruik langere tijd omhoog trekt omdat de uranium en staven voorraad extra moet worden aangevuld. Afname van energie betekent dus niet meteen dat je weer meer reactoren moet hebben, altijd even bedenken waarom dat is - een fout die ik al een paar keer gemaakt heb waarna ik uiteindelijk weer energie overhoud. En da's ook zonde.
Zonder autoclicker zijn deze lvl`s practisch onmogelijk.
Nadat ik mijn beide kids enkele duizenden silo`s heb laten maken toch maar autoclicker aangezet. :-).
Muis plus enter werkt namelijk ook niet overal. En zelfs de kids raakten verveeld.
Prospecting 1 maal per 15 seconden onmogelijk op hogere lvls. Zit je zo 20 uur lang iedere 15 seconden te klikken.
Kunststof heb ik nooit gemaakt. Direct naar Staal. Mooie balansen kunnen vinden en ik zie wel wanneer ik verveeld raak. In het begin heeft het spel veel tijd nodig nu echter niet meer.
<edit>
Ander voorbeeldje. Ik heb nu 100.000 ijzersilo`s. Die kan ik niet maken met click/enter. Dus zonder autoclicker gewoon onmogelijk.
<endedit>
[ Voor 13% gewijzigd door joene1972 op 18-01-2021 00:44 ]
According to science alcohol is a solution
Maar ieder natuurlijk zijn ding. Leuk om te lezen hoe een ieder het aanpakt.
Ik herken wat je zegt over de autoclicker, ik had dagen dat ik om m'n eier niveau voor de pasta op peil te houden meer 80 miljard eieren per dag moest bijkopen. Dat zijn dan 800.000 clicks op een dag - zelfs met een autoclicker nam dat zo'n 2 uur in beslag. Da's gelukkig voorbij, eigen produktie is nu 345 miljard eieren per dag.
De afvalstaven: tja, als je nog weing staven hebt kan dat prima maar ik was ze vorige week een keertje vergeten en zag 's ochends 60.000 staven liggen over gemiddeld 500 minuten. Die hadden me toen al 3.000.000.000.000 gekost. Zonde...
Ik ben geen voorstander van het autoclicken maar zonder is het niet (meer) te doen. Ik kan 1 dag ijzer en steenkool opslaan. Olie maar 10 minuten.
Mijn doel heb ik bijgesteld van: zo snel mogelijk een zo hoog mogelijk level - het verschil tussen level 20 en 21 is ongeveer 60 dagen draaien - naar: een hoge opbrengst per dag met alles (een beetje) in balans. Vandaag stop ik weer met bijkopen en bijbouwen, eerst maar weer eens een paar weken draaien om te kijken hoe het nu gaat.
Succes en veel plezier!
RIP Spel (Lvl 14), ik ga weer wat zinnigers doen
Rare vogel in spe
Herhaling eerdere tip: Af en toe ID exporteren en diezelfde ID ergens (ik doe het in een excel met wat andere gegevens over de status van het spel) opslaan.Xesxen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 05:52:
Fuuu, in plaats van op "Pauzeer spel" te klikken, klikte ik op "Reset Game" waar schijnbaar geen confirm-prompt op zit....
RIP Spel (Lvl 14), ik ga weer wat zinnigers doen
Level 14 moet je wel in een paar dagen kunnen halen ofwel: gebruik lessons-learned uit deze run, begin opnieuw en doe het beter! Er is toch niets zinnigers te bedenken dan frustratie van je af te clicken?
Ik gebruik geen auto clickers dus ik zie wel hoe ver ik kom. Laat het gewoon op de achtergrond draaien als mijn laptop aan staat.
Zit er nog een max aan wat je op kan slaan? En zit er een einde aan het spel? laatste level ofzo?
Bedankt voor de tijd en moeite die je in dit spel hebt gestoken. Ik vermaak me er prima mee.
Na level 11 (of 12) komt er momenteel nog niets nieuws bij maar Herman @Neo_TGP heeft aangegeven dat hij nog met een grote update bezig is.
Ik geloof niet dat er een laatste level is, elk volgend level is 5x het bedrag van het voorgaande level. Vanaf level 20 is het op dit moment vooral een kwestie van tijd (tussen level 20 en 21 zit ongeveer 2 maanden 7x24).
Mijn spel loopt nu sinds 19 november 14:00, ik ben 3 dagen kwijtgeraakt door wat gerommel en na het bereiken van level 20 ben ik flink gaan kopen. Het effect is dat ik momenteel een kleine 350.000.000.000.000 binnenhaal maar dat ik op dit moment daar net 2 ijzermijnen per dag voor kan kopen. De toename van de inkomsten is beperkt. Ik probeer steeds vaker van de koopknop af te blijven maar dat lukt nog niet erg
Paar cijfers van dit moment:
Graanvelden - 550
Researchlevel - 95 is bezig
Kippen - 52.299.000
Reactoren - 1.000
Energievoorraad - 86.850.000.000 (om en nabij)
Geld - is weer op en in de 2e helft van de week wil ik nog zo'n 1.000.000.000.000.000 uitgeven. Vooral omdat het kan.....
Ben zojuist naar level 15 gesprongen. Gaat een stuk rapper sinds ik staal kan maken.
Wat ik wel lastig vind is dat je sommige dingen niet kunt kopen door de enter knop ingedrukt te blijven houden. Dit kost me nog eens een muis als ik hier lang mee door blijf spelen.
Elke graag uitbreiding 1000+ boerderijen.Aapenootjes schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:54:
@RFKANGOO Ik kan je wel een autoclicker aanbevelen met de huidige staat van het spel. Er zijn best een paar onderdelen waarbij ik anders al 100.000x had moeten klikken

Elke 8.2 seconden Staal maken

Spel draait nu 24/7 op auto clicker. Precies gebalanceerd met energie, verbruik en clicks.
1x per dag even kijken hoe ver Graanonderzoek is, daar boerderijen, vermalers en Pasta op af stemmen en klaar
@TerrorSource Ik draai nu elke ongeveer 6-7 seconden 4 kliks: Maak kunststof, verkoop staal, maak staal, verkoop steenkool. Daarnaast elke 1 seconde afvalverkopen, ik produceer er nu > 1 per seconde. Wachten kost goud geld....
Die knop voor 100 of 1.000 boerderijen heb ik ook wel gemist, net als dezelfde voor windmolens, robots, kunstof fabrieken en opslag etc.
Misschien moet er bij elke koopmogelijkheid een invulboxje komen waar je het gewenste aantal eenheden kunt ingeven.
@RFKANGOO Je gaat vanzelf naar een clicker anders houd je het niet lang meer vol......
[ Voor 7% gewijzigd door DjoeC op 24-01-2021 22:10 ]
Automatisch verkopen bloem
Bloem wordt op dit moment automatisch verkocht als de prijs € 875,00 of hoger is! De huidige prijs is op dit moment: € 331,00
Maar de prijs komt nooit boven de 500 uit?
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Misschien pasta maken? Maar wat je zegt klopt wel. Zodra je boven niveau (ik meen zodra de pasta of de kunststof verschijnt) x komt, komt de prijs van bloem niet meer boven de 400 en een beetje. Maar zelfs bij 875 per duizend kg, uit die 1000kg kun je (met eieren en energie) 100 dozen pasta maken en die voor meer dan 200 euro per stuk verkopen. NB: Ook daar zit een probleem dat vanaf een bepaald niveau de prijs niet meer boven de ongeveer 225 euro uitkomt. Maar 100 dozen maal 225 euro = 22.500. Beter dan die 875.....Juup schreef op zondag 24 januari 2021 @ 23:18:
@Neo_TGP mogelijk bugje:
Automatisch verkopen bloem
Bloem wordt op dit moment automatisch verkocht als de prijs € 875,00 of hoger is! De huidige prijs is op dit moment: € 331,00
Maar de prijs komt nooit boven de 500 uit?
een autoclicker is een add-on in je browser, een macro tooltje of een test tool zoals dat gebruikt kan worden om web pagina's te testen.RFKANGOO schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:18:
Hoe werkt dat precies met zo'n auto clicker? Kan ik dat in dit topic ergens terug lezen?
In de simpele vorm klikken ze op een specifieke positie op je scherm, in uitgebreidere versies kunnen ze een webpagina inlezen en "automatisch" afhandelen - jij moet natuurlijk wel vertellen wat er moet gebeuren.
Ik gebruik zelf nu (op raspberry Pi) Chromium met "clicker" uit de extension lijst (er zijn er meer onder die naam). Die is heel simpel en kan op 1 knop klikken die binnen of buiten beeld staat. Die gebruik ik voor verkopen afvalstaven. Die hoef ik alleen maar uit te zetten als ik de ID wil exporteren.
Daarnaast gebruik ik xdotool, komt standaard met Linux mee. Op Windows heb ik ooit een tooltje van Pitrinec gebruikt. Die kan ook de knoppen vinden die niet op het beeld staan... Ook Selenium lijkt een mooie optie maar die ken ik (nog) niet.
Kortom, hele hoop opties.
Heb nu een ander probleem. Heb per ongeluk afval splijtstaven gekocht ipv verkocht. Nu sta ik 6.926.374.120.850 in de min en het loopt alleen maar verder terug. Denk dat ik nu opnieuw moet beginnen of is er nog een andere mogelijkheid? Het loopt op dit moment harder terug dan ik kan verdienen.
Dit zijn dingen die iedereen een keertje overkomen, valt onder leerproces.RFKANGOO schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:24:
Bedankt @DjoeC . Daar kan ik wel wat mee.
Heb nu een ander probleem. Heb per ongeluk afval splijtstaven gekocht ipv verkocht. Nu sta ik 6.926.374.120.850 in de min en het loopt alleen maar verder terug. Denk dat ik nu opnieuw moet beginnen of is er nog een andere mogelijkheid? Het loopt op dit moment harder terug dan ik kan verdienen.
1: Zet het spel op pauze om het lek te stoppen.
2. Even een rondje om het huis lopen en dan nadenken: Wat kun je verkopen om geld te verdienen? Mijnen tegen 75%?
3. Heb je dat niet dan: Terug naar je laatste gexporteerde ID (save game)
4. Heb je dat ook niet dan: dom (helaas geen ander woord voor), slikken en opnieuw beginnen.
Er zijn (ergens hierboven in een paar berichten beschreven) manieren om via het console waarden aan te passen, daarmee kun je ook van alles maar in deze context ben je dan jezelf aan t belazeren.
In de kern, als er iets fout gaat: terwijl je nog in de adrenaline fase zit: Niet in paniek raken - het is maar een spelletje. Dan het lek proberen te stoppen, bij dit spel is dat Pauzeren. Dan je opties bekijken met bij elke optie de opbrengsten en de schade.... Kies en optie en kijk niet terug, "had ik maar" is niet langer relevant maar wel: "de volgende keer"....
Het spel loopt hier nu als een speer. In een uurtje tijd is er een vermogen van ongeveer 14-15.000.000.000.000.000 bijgeschreven. Ik probeer te stoppen met kopen maar kopen is verslavend tijdens de lockdown. Maar nu toch echt stoppen. Alleen morgen ruim 2 miljoen kippen erbij, dan 6 dagen wachten op het volgende research level.
Terzijde: "zat met de gedachte" moet je ook bij je andere digitale dingen zoals documenten, videos en foto's niet te lang uitstellen..... Weg is weg en daar is het vaak onherstelbaar.
Graanonderzoek duurt nu meerdere dagen, tijdens het graanonderzoek kan ik eigenlijk weinig doen.
Net geld opgemaakt aan meer Steenkoolmijnen en IJzermijnen.
Zou je helemaal los gaan met kunststof: veel reactoren gelijk kopen leidt tot een langer lopende enorme piek in je energieverbruik en een afname in je uranium voorraad. 100 reactoren erbij betekent dat er 300 staven gemaakt moeten worden. 100 fabrieken erbij betekent 500 staven extra - ik heb extra fabrieken om de centrales een tijdje bezig te houden als er in de aanvoer van uranium (lees: pasta, eieren of bloem/graan) wat fout gaat Wees daar goed op voorbereid!
Ik heb een aantal keren zonder kippen gezeten omdat ze geen voer hadden - kan gebeuren maar dan valt uiteindelijk alles stil.
Die pasta verkopen van jou begrijp ik niet, mijn instelling staat op 275,- en er wordt al dagen niets verkocht.... Momenteel 14 miljard dozen op voorraad, elke dag > 1 miljard erbij.
Ik wil nu eerst eens 24 uur zonder veranderingen draaien om te kijken hoe t echt gaat en of de boel in balans blijft.
hoeveel kunststof fabrieken heb je?DjoeC schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:27:
@TerrorSource Je zit al ruim boven het niveau dat steenkool en staal rendabel zijn. Wat je denk ik mist is de kunststof. Daar haal ik nu (schatting) tussen de 65-70 biljoen uit, ongeveer 20% van de dagopbrengst. Het vreet energie en dan loop je uiteindelijk tegen het volgende aan: Ook kunststof is voor mij nu niet meer rendabel omdat de uraniummijnen voor de energie te duur worden (1 mijn + 1 reactor per om en nabij 37 pompen + kunstof stampen)...
Zou je helemaal los gaan met kunststof: veel reactoren gelijk kopen leidt tot een langer lopende enorme piek in je energieverbruik en een afname in je uranium voorraad. 100 reactoren erbij betekent dat er 300 staven gemaakt moeten worden. 100 fabrieken erbij betekent 500 staven extra - ik heb extra fabrieken om de centrales een tijdje bezig te houden als er in de aanvoer van uranium (lees: pasta, eieren of bloem/graan) wat fout gaat Wees daar goed op voorbereid!
Ik heb een aantal keren zonder kippen gezeten omdat ze geen voer hadden - kan gebeuren maar dan valt uiteindelijk alles stil.
Die pasta verkopen van jou begrijp ik niet, mijn instelling staat op 275,- en er wordt al dagen niets verkocht.... Momenteel 14 miljard dozen op voorraad, elke dag > 1 miljard erbij.
Ik wil nu eerst eens 24 uur zonder veranderingen draaien om te kijken hoe t echt gaat en of de boel in balans blijft.
ik heb er 110 nu. als ik naar 1000 ga moet ik het volgende extra maken:
18x centrale = 90 reactoren
600x high tech oliepomp
9x splijtstofstavenproductie
70x uranium
voor 1.200.000.000.000 per dag er extra bij.
Momenteel:
28.256 pompen
1.100.000 olieopslag, die is dus na ruim 6 minuten vol.
20.000 kunststoffabrieken
5.000.000.000 kunststofopslag, automatisch verkopen tegen €260,-
Per tik 2.825.600 * 260 = € 63,474,278,400,000 per dag. Ik zie nu dat ik een stuk of 20 teveel pompen heb, want m'n energie loopt ietsje terug lijkt t.
En ja, daar heb je een bak extra meuk voor nodig maar niet helemaal zoals je schrijft. Ik heb per 10 reactoren (2 centrales) ongeveer 370 oliepompen, voor 1.000 zijn dat dus 30 reactoren.
Ik heb iets meer uranium mijnen dan reactoren om alle stavenvoorraden op peil te houden maar technisch werkt mijnen <> reactoren ook met 1 op 1. Een uranium mijn kost me nu 15.282.076.523.840,43......
De prijzen van de mijnen doen me de das om maar om je een idee te geven over opbrengst:
5 ijzermijnen met 1 reactor, 65 steenkolenmijnen met 3 1/2 reactor en 434 oliepompen (kunststof) met 12 rectoren leveren ongeveer hetzelfde geld op (970-980 miljard/dag).
Met mijn huidige aankoopprijzen betekent dat terugverdientijden van MINIMAAL 791 dagen voor staal, 727 dagen voor steenkool en 222 dagen voor kunststof.
De enige (en ook niet realistische) uitbreiding waarbij ik niet meteen opgeborgen ga worden is dus kunststof. Maar ook die gaat vanwege de kosten van uraniummijnen nu heel snel omhoog. Ik heb nu trouwens ook geen geld meer voor serieuze aankopen
Ik heb nu even wat gekocht. heb nu het volgende
1000 HT pompen
1497 kunststof fabrieken met personeel
481 uraniummijnen
48 splijtstof fabrieken
95 centrales = 475 reactoren
Heb volgens de berekeningen 9700 energie per seconde (per tick dus) over met al het andere meegenomen.
Staal wordt elke 8 seconden gemaakt.
Komend weekend maak ik wel een staatje met wat ik tot nu toe heb. Doe wel zelf je huiswerk, wat "slim" is om te kopen hangt samen met de terugverdientijd en die is relatief eenvoudig uit te rekenen, beetje plussen en minnen, terugrekenen naar 1 tik of naar 1 dag (=3600*24 tikken). Ik reken overigens echt niet alles uit ;-) 1 oliepomp met kunststof is 125 energie per tik. Fine tunen (energiebalans) doe ik door te spelen met het aantal oliepompen op basis van toe/afname van de voorraad energie. Nu het spel al 100 dagen draait begin ik daar "gevoel" bij te krijgen en koop ik er een paar bij of verkoop er een paar.
Het blijft leuk. Ik kan nu wachten op het volgende level (21, ongeveer 61 dagen draaien

Wanneer? | 2021-01-29 13:15Z | ||
Level | 20 | ||
Vermogen | 766,055,552,023,564 | ||
Opbrengst/dag (ongeveer) | 356,500,000,000,000 | ||
Landbouwvelden | 550 | ||
Prijs volgend veld | 4,295,959,182 | ||
Opbrengst per veld | 37,542 | ||
Robots | 55 | ||
Graanopslag | 10,000,000 | ||
Graansilo's | 2,000 | ||
Prijs volgende silo | 869,873,123,838 | ||
Windmolens | 10,000 | ||
Windmolenrobots | 10,000 | ||
Bloemopslag | 15,000,000 | ||
Bloemsilo's | 1,500 | ||
Prijs volgende silo | 15,021,401,630 | ||
Energieopslag | 170,000,000,000 | ||
Energievoorraad (ong.) | 86,650,000,000 | ||
Energieproductie | 5,720,000 | ||
Maximaal Energieverbruik | 5,947,700 | ||
Oliecentrales | 0 | ||
Steenkoolcentrales | 160 | ||
Prijs volg steenkoolcentrale | 122,816,822,081 | ||
Oliepompen V2 | 28,243 | ||
Olieopslag | 1,100,000,000 | ||
Kleine olietanks | 1,000 | ||
Prijs volg kleine olietank | 20,751,639 | ||
Grote olietanks | 1,099 | ||
Prijs volg grote olietank | 56,129,320,814 | ||
Boerderijen | 100,001 | ||
Kippen | 54,335,000 | ||
Eieropslagruimte | 201,200,000,000 | ||
Beschikbare ruimte | |||
Pastafabrieken | 15,000 | ||
Pastahelpers | 7,500 | ||
Pastavoorraad | 17,041,306,101 | ||
Researchlevel | 96 | ||
Researchduur (dagen) | 6 | ||
Percentage verbetering | 3.84% | ||
Kunststoffabrieken | 20,000 | ||
Kunststofpersoneel | 0 | ||
Kunststofopslag | 5,000,000,000 | ||
Ijzermijnen | 1,427 | Beschikbaar | 2,628 |
Prijs volgende mijn | 146,757,527,583,127 | ||
Steenkoolmijnen | 1,126 | Beschikbaar | 4,762 |
Prijs volgende mijn | 9,178,609,472,947 | ||
Uraniummijnen | 1,130 | Beschikbaar | 2,033 |
Prijs volgende mijn | 15,282,076,523,840 | ||
Kopermijnen | 0 | Beschikbaar | 2,652 |
Goudmijnen | 0 | Beschikbaar | 683 |
Diamantmijnen | 0 | Beschikbaar | 659 |
Steenkoolopslag | 405,532,000,000 | ||
Ijzerertsopslag | 200,000,000,000 | ||
Staalopslag | 20,000,000,000 | ||
Uraniumopslag | 1,000,100,000 | ||
Hoogovens | 10,000 | ||
Splijtstof fabrieken | 1,120 | ||
Kerncentrales | 224 | ||
Kernreactoren | 1,120 |
Grappig, maar dat Adventure Capitalist spel wordt m niet voor mijjoene1972 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:27:
Geen goede ideeen. Mocht je steam hebben dan is Adventure Capitalist een geweldig ander gratis spel. Ik hoop dat dit spel snel updates gaat krijgen. Anders houd het wel een keer op.
Ik hoop ook op updates/upgrades, zo niet dan stop ik zodra level 21 (weer) binnen is. Level 22 gaat (zelfs met een spel upgrade) waarschijnlijk nog steeds veeeeeeeel te lang duren, dat komt ergens rond de 100 biljard uit ofwel een half jaar tot een jaar draaitijd....
Voor mij is de lol in dit soort spel vooral een hoop bij elkaar (laten) klikken tot een maximaal niveau waarbij het vervolgens "zoveel mogelijk" zichzelf bedruipt. Level 21 is haalbaar, daarna zal de lol eraf zijn. In 2018 heb ik al eens tot level 21 gespeeld, deze keer vanwege lockdown en op zoek naar iets leuks puur voor tijdverdrijf het weer een keertje opgepakt.
Nog wel even een tip voor de maker. Iedere hogere level zou iets moeten geven. Bijvoorbeeld +10% terwijl de kosten oplopen. Op dit moment is een hogere level halen totaal nutteloos.DjoeC schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:23:
[...]
Grappig, maar dat Adventure Capitalist spel wordt m niet voor mijAls ik wat anders ga doen dan wordt t weer LodeRunner of een Rollercoaster Tycoon achtig iets. Waarschijnlijker is het dat ik een tijdje iets "nuttigers" ga doen
![]()
![]()
Ik hoop ook op updates/upgrades, zo niet dan stop ik zodra level 21 (weer) binnen is. Level 22 gaat (zelfs met een spel upgrade) waarschijnlijk nog steeds veeeeeeeel te lang duren, dat komt ergens rond de 100 biljard uit ofwel een half jaar tot een jaar draaitijd....
Voor mij is de lol in dit soort spel vooral een hoop bij elkaar (laten) klikken tot een maximaal niveau waarbij het vervolgens "zoveel mogelijk" zichzelf bedruipt. Level 21 is haalbaar, daarna zal de lol eraf zijn. In 2018 heb ik al eens tot level 21 gespeeld, deze keer vanwege lockdown en op zoek naar iets leuks puur voor tijdverdrijf het weer een keertje opgepakt.
Die ja!Neo_TGP schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:45:
Allereerst mijn excuses voor alle verloren vrije tijd
Gisteren begonnen, level 8 nu.
Kids vonden het niks, maar geez wat een lekker verslavend spelletje
Ga bijna m'n eerste ijzererts mijn openen.
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Overigens Autoklikkers gebruiken is gewoon cheaten, jammer dat die mensen zelfs met zo een spelletje moeten cheaten
Er komt gewoon een punt waarop dingen doen gewoon lomp veel klikken nodig heeft. Dan kun je stoppen met het spelletje, of een auto-clicker gebruiken. Ik heb voor die eerste optie gekozen, anderen kiezen voor de tweede optie.
En wie weet bouwt Neo_TGP zelf wel zoiets in; de knoppen om meerdere kippen of energieopslagunits te kopen zaten er in eerste instantie ook niet in
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ah, dus kan nog niks met koper, goud of diamant?DjoeC schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:27:
Ik had nog een statusoverzicht beloofd. Grappig is dat het vermogen van nu ongeveer gelijk is aan dat van 4 december. Voorlopig ben ik even klaar met kopen of iemand moet nog goeie ideeen hebben.
Kopermijnen 0 Beschikbaar 2,652 Goudmijnen 0 Beschikbaar 683 Diamantmijnen 0 Beschikbaar 659
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Ik heb t tot ergens rond level 16 oid (paar dagen) volgehouden zonder autoklikker, ik wilde er ook niet aan. Maar: doe je best en hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd of, en zo ja waarom jij tzt overstag gaat. Het alternatief is alleen een "korte" versie van het spel spelen. Overigens werkt het spel ook wel een beetje zo: ik moet nu 6 draaidagen wachten op 1 level (level 96) graanverbetering.Marsjee schreef op maandag 1 februari 2021 @ 12:19:
Grappig wel, niet verwacht dat ik toch even nog een uurtje zou spelen.
Overigens Autoklikkers gebruiken is gewoon cheaten, jammer dat die mensen zelfs met zo een spelletje moeten cheaten
Overigens als het cheaten is, cheat ik alleen tegen mezelf. Er is GEEN ranglijst.
Aantal kliks voor de steenkoolopslag: 405K, ijzeropslag: 200K, eieropslag: 2M, Eieren bijkopen: 2 weken lang 100K/dag omdat de boel in onbalans was. Hoogovens kopen: 10K, enzovoort. Zelfs met de klikker zit ik tegen RSI aan.
Nee, helaas nog niet. Ik ben aan t geld sparen voor als het komt maar Herman is denk ik nog niet zover.ByteDelight schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:13:
[...]
Ah, dus kan nog niks met koper, goud of diamant?
Kunststof, koper... klinkt alsof we stroomdraadjes gaan maken....Neo_TGP schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:07:
De volgende update heeft een toepassing voor koper en een extra toepassing voor kunststof. Zoals misschien wel opgevallen duurt het wel wat langer dan voorzien, maar goed, het komt er aan
Maar wanneer.. :-)DjoeC schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 18:26:
[...]
Kunststof, koper... klinkt alsof we stroomdraadjes gaan maken....
Afwachten en tot die tijd centjes verzamelen...... Als het zo door loopt op ik op 30 maart level 21 te bereiken, daarna zien we wel weer. Level 22 vergt daarna zo'n 200 dagen, daar ga ik iig niet voor.
Wanneer? | 2021-02-14 12:28Z |
Level | 20 |
Vermogen | 6,456,085,832,199,820 |
Opbrengst/dag (ongeveer) | 356,322,835,549,198 |
Heb zojuist wel graanveredeling lvl 100 gehaald

Inhalen zou opmerkelijk zijn. Je liep in november al bijna 20 dagen op me voor (researchlevel), dat doe je nog steeds (donderdagmiddag is mijn researchlevel 98 klaar), Level 100 is dan voor mij nog iets van 16 dagen. Over ongeveer 10 dagen zit ik qua geld op de helft van lvl 21.Aapenootjes schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:02:
Kan zijn dat je mij dan wel eens gaat inhalen, qua vermogen ben ik ongeveer halverwege naar lvl 21. Al heb ik geen idee wat mijn opbrengst per dag eigenlijk is. Maar ik heb bijna niet geïnvesteerd in kunststof, al zal dat wel gaan komen als de update er ooit is
Heb zojuist wel graanveredeling lvl 100 gehaald
Als ik je inhaal laat je ergens geld op de plank liggen
Maar, ieder z'n eigen strategie ;-) Succes!
<aanvulling 18 feb> Net researchlevel 98 afgerond. 99 gaat 8 dagen duren. Aantal kippen uitgebreid tot ongeveer 60.8 miljoen, pastaoverschot levert nu ook zo'n 450 miljard per dag op. Helaas komt de prijs nooit aan de 250,- zodat de automaat nu op 225 staat..... Als de pasta later ergens voor nodig blijkt kan de automaat weer uit, met 2+ miljard dozen per dag lijkt voorraad opbouwen niet zo'n probleem meer.
[ Voor 13% gewijzigd door DjoeC op 18-02-2021 15:37 ]
Er zijn een paar dingen die je kunt doen met het extra graan:
- Als graan laten verkopen zodra de silo's vol zijn: 20% van de marktwaarde die niet boven de 250,- komt en is dus maximaal 37 euro per veld per 10 tikken, wisselde prijzen vanaf 0. Zinloos.
- Als bloem verkopen zodra de silo's vol zijn tegen 80%. Bloem komt bij mij niet boven de 425, da's dus ruim 600 euro per veld, wisselende prijzen vanaf 0. Ook zinloos.
- Extra kippen kopen en gaan voor de eieren. "Ongeveer" doorgerekend, tegen 10 cent per ei levert dat 1 miljard/dag op.
- Pasta maken. Met een gebalanceerde verdeling over kippen en bloem kan ik 148 miljoen doen pasta maken en die verkopen tegen > 200 euro per doos. Da's bij 30 miljard euro per dag.
De keuze lijkt dus makkelijk MAAR, het maken van bloem en pasat kost energie en energie is DUUR. In mijn geval is de goedkoopste energie te halen door het verkopen van oliepompen maar dan krijg ik minder kunststof.
Het komt er op neer dat ik 5 oliepompen moet verkopen om de energie voor die 150 miljoen dozen pasta beschikbaar te krijgen. 5 oliepompen leverden 12 miljard per dag aan kunststof op. De pasta met dezelfde energie bijna 30 miljard, keuze is weer eenvoudig: De opbrengst van pasta is ruim het dubbele dan van kunstsof.
Het is dus de moeite waard om door te researchen en steeds meer pasta te produceren. Zelfs pasat maken uit gekochte eieren is waarschijnlijk de moeite waard maar eieren kopen in plukjes van miljoen schiet niet echt op. In mijn huidige situatie betekent alle kippen verkopen zodat al het graan omgezet kan worden naar bloem vergt 24 miljoen eieren (24 koop klikken) per tik, 2 miljoen klikken per dag. Dat kan mijn huidige klikkertje niet aan en gewoon met de muis denk ik dat die na een maandje ook versleten zou zijn.
Ik ga nog gewoon door en hoop op uitbreiding van de mogelijkheden. Kernfusie met water als brandstof lijkt me wel fijn, het grootste probleem nu is de prijs van energie. Een kernfusie reactor met 20.000 eenheden energie heeft maar een litertje water nodig en mag best 200 miljard oid kosten
Verder groeien kan alleen door op onderdelen met energie te schuiven. 30 maart als datum voor level 21 lijkt iets eerder te worden. We zullen zien,
Wanneer? | 2021-03-07 09:47:24Z |
Level | 20 |
Vermogen | 13,916,321,028,000,000 |
Opbrengst/dag (ongeveer) | 356,600,000,000,000 |
Graan researchlevel 100 is binnen, 101 komt op 17 maart (9 dagen en 16 uur afwachten). Spellevel 21 verwacht ik rond 29 maart.
Wanneer? | 2021-03-17 08:58:00Z |
Level | 20 |
Vermogen | 17,463,867,163,946,826 |
Opbrengst/dag (ongeveer) | 356,200,000,000,000 |
Graan researchlevel 101 is binnen, 102 komt op 27 of 28 maart (10 dagen en 15 uur afwachten). Spellevel 21 verwacht ik ondanks vertraging (zie lagere opbrengst hieronder) in de nacht van 29 op 30 maart.
Afgelopen 10 dagen zijn er wel een paar "gekke" dingen gebeurd: Energielevel liep spontaan flink op en gemiddelde opbrengst iets terug. Daarnaast liep de uraniumvoorraad onverwacht terug.
Uraniumvoorraad was waarschijnlijk het gevolg van automatisch verkopen van pasta boven €225,- waardoor er niet in alle gevallen voldoende pasta beschikbaar was voor alle mijnwerkers. Automatisch verkopen nu uitgezet waardoor de teruggevallen vooraad kan worden aangevuld
Energielevel en gemiddelde opbrengst kan geweest zijn door het niet bereiken van de automatische verkoopprijs van kunststof. Als de opslag (bij mij 10 miljard eenheden) vol is wordt er geen kunstof gemaakt. 6 minuten later is de olieopslag (1.1 miljard eenheden) vol en wordt olie tegen een lage prijs verkocht ipv bewaard. Jammer maar dat is het spel.
Ook viel me op dat als de internet/netwerk verbinding met Herman's master faalt de dynamische prijzen niet worden bijgewerkt. Omdat ik ook nog wat met het netwerk gerommeld heb kan dat dus een reden zijn waardoor de prijs voor automatisch verkopen niet geraakt is.
@Aapenootjes Hoever ben jij? Ik zou denken dat je inmiddels level 21 binnen hebt?
Graanlevel tevens op 101.
Scheelt toch wel dat jij een stuk actiever speelt. Ik heb de afgelopen maanden eigenlijk niets anders gedaan dan af en toe staal maken en verkopen en de verbruikte splijtstofstaven verkopen (was dat laatste onlangs wel even vergeten, had er toen bijna 500.000
Splijtstaven vergeten te verkopen is best wel AU. Met dat aantal heb je een verlies van 50 miljard per minuut.... Daar heb ik een Chrome extentie op draaien die elke 1 seconde 1 of 2 staven verkoopt. Die clicker hoef ik alleen maar te stoppen als ik een SAVE doe en en moet dan niet vergeten om m weer aan te zetten - 1 dag is voor mij bijna 100.000 staven en zou meer dan 7.000.000.000.000 aan opslag kosten (2% van de dagopbrengst)..Aapenootjes schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:12:
@DjoeC Je hebt mij ingehaald! Mijn huidige vermogen is €14.253.318.427.365.730,00
Graanlevel tevens op 101.
Scheelt toch wel dat jij een stuk actiever speelt. Ik heb de afgelopen maanden eigenlijk niets anders gedaan dan af en toe staal maken en verkopen en de verbruikte splijtstofstaven verkopen (was dat laatste onlangs wel even vergeten, had er toen bijna 500.000)
Maar, zo actief speel ik momenteel niet. 1x per dag checken of er geen gekke dingen gebeuren en soms gewoon kijken naar het rondje dat de cursor maakt en de beweging van de voorraden/bedragen
Wat ik wel doe is af en toe dingen uitrekenen, Cijfertjes zijn leuke dingen en bij dit spel kunnen simpele sommetjes helpen om opbrengst te maximaliseren. Ik heb nu een klad spreadsheet met veel losse formuletjes - soms snap ik zelf niet meer waarom ook al weer. Het maken van die formuletjes is zeker zo leuk als t spel zelf want dat draait gewoon door. Nu met af en toe horten en stoten sinds 19 november 2020 ofwel al 4 maanden.....
Nou hoop ik maar dat @Neo_TGP nog met een update gaat komen anders is deze run rond pasen aan het einde.
HAHA, cloud? Niks voor mij... De meeste van mijn methoden heb ik in eerdere posts al eens beschreven en mijn sheet is echt een zootje.makooy schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:09:
Misschien een keer de kennis en sheets delen met elkaar dat er 1 Google Sheets uitkomt waar alles in zit?
De kippen/pasta berekening zal ik nog eens in een formule proberen te zetten. De kern bij alle berekeningen is om dingen terug te rekenen naar dezelfde tijdseenheid (seconden?) of bedragen per diezelfde tijdseenheid. Dan valt t meeste al gewoon op z'n plek.
Belangrijk: terugverdientijd. Kosten aankoop gedeeld door opbrengst/tijdseenheid. Gedurende de terugverdientijd loopt je totaal saldo na aankoop achter op wat je zou hebben zonder de aankoop. Energie heeft geen terugverdientijd maar moet qua kosten verrekend worden in de andere aankopen.
Zo heb je om kunststof te maken olie nodig en dus een oliepomp. Die verbruikt energie. Maar, daar heb je ook staal bij nodig dat je eerst moet maken. Ook een kunstoffabriek verbruikt energie - maar als je klaar bent heb je 1 vat olie een waarde gegeven van 260. Het staal van de oliepomp is 1-malig maar kost wel 2250,- per ton omdat je het niet kunt verkopen. Dus kost een oliepomp 1 miljoen + 22 1/2 miljoen aan staal... Maar het maken van het staal reken ik niet mee omdat dat in het grote geheel bijna verwaarloosbaar is - je kunt de sommetjes ook te moeilijk maken.
Energie oliepomp = 50 per tick voor 100 vaten. 100 vaten naar kunststof = 75. Da's dus 125 energie per tick (gemiddeld) voor 100 kunststof. Ik draai ongeveer 38 pompen op een kernreactor. Die kost 20 miljard + 1 uraniummijn. Die mijn kost mij nu 15 biljard.
Sommetje: (15.000.000.000.000 (uraniummijn nummer 1131) + 20.000.000.000 (reactor nummer 1130) + (38 * 23.500.000 (oliepomp))) / 38 (pompen per reactor) = ongeveer 385.000.000.000 per pomp.
Terugverdientijd: 385.000.000.000 / 26000 (opbrengst kunststof * 100 vaten per pomp per tik) = 15.200.000 seconden ofwel 175 dagen...
<edit> Als je een oliepomp inzet omdat je al energie beschikbaar hebt (eventueel tijdelijk terwijl je wacht op extra doekoe om een mijn te kunnen kopen) is de terugverdientijd minder dan een half uur. Kopen en verkopen van pompen is dan lucratief. </edit>
Mijn spel loopt nu 4 maanden. dat verdient zich dus niet meer terug. Pasta levert meer op en kost minder maar je moet er graan voor hebben.... Dat komt later bij graan/kippen/pasta.
[ Voor 5% gewijzigd door DjoeC op 18-03-2021 19:59 ]
Sommetjes voor Graan, kippen en pasta.
Vaste waarden:Kippenvoer per kip 0.03kg graan per tik (KV1)
Kip legt 0.08 ei per tik (EI)
Tikken per dag = 86400
1 doos pasta = 10kg bloem + 100 eieren.
Invoer variabelen (gebruik je eigen waarden):
Aantal graanvelden (GV)
Opbrengst per graanveld in kilo’s (OG)
Aantal kippen (AK). Dit is de belangrijkste waarde waar je mee moet spelen om tot een optimaal resultaat te komen.
Uitvoer:
Aantal eieren bijkopen (EiPerTik – positief getal) of overschot eieren per dag (EiPerTik negatief getal)
Aantal dozen pasta (PastaPerTik) zonder verrekening van 5% voor de pastamakers.
Alles terug rekenen naar gelijke waarden, per tik:
GraanPerTik (GT) = GV * OG / 10
Kippenvoer totaal (KV2) = AK * KV1
Restant Graan om bloem voor Pasta van te maken (GP) = GT – KV2
Verbruik eieren per tik (VET) = AK * EI
PT = GP / 10
Noodzakelijke eieren (NE) = PT * 100
EiPerTik = VET - NE (positief is teveel eieren, negatief is te weinig eieren.
Omdat eieren per tik een vertekend beeld kan geven gebruik ik ook:
EiPerDag = EiPerTik * 86400
PastaPerDag = PT * 86400
Om de formule te controleren kun je mijn waarden gebruiken:
GV = 550
OG = 46794.11
AK = 67728316
met als resultaat: EiPerDag = +36288
Als je geen eieren bij koopt of dat nog niet kunt: Eieropslag loopt leeg, bloemsilo's gaan overlopen, je hebt niet de maximale opbrenst. Opties:
- Meer kippen kopen, gevolg is minder pasta
- Eieren bijkopen, dat is relatief voordelig
- Graanvelden bijkopen, dat kan duur worden
- Eieren verkopen tot na extra research
- Stop graanproductie, kippen gaan dood. Daarna opnieuw (en dan minder) kippen kopen.
PS: als er een foutje inzit - geef effe door dan pas ik het aan....
Begonnen op 19 november 2020 heeft dit spel 131 dagen nodig gehad tot level 21. Daarmee was de gemiddelde opbrengst per dag: € 109.863.281.250.000.000.
Waarschijnlijk levert sneller geld uitgeven aan de juiste dingen tot een hogere gemiddelde dagopbrengst - misschien een volgende keer.
Voor degenen die mijn laatste stand willen bekijken kun je het spel op level 21 laden:
8f71159f-5aec-1031-7c95-87f919f1877c-cRVfzokx
Denk eraan: De olieopslag loopt na 10 minuten over, dan moet de kunststof wel gemaakt worden. anders is de opbrengst aanzienlijk minder...
Voor degenen die willen automatiseren:
In Chromium gebruik ik Auto Clicker voor het verkopen van afvalstaven (1x per seconde een klik. Voordeel van deze extentie: Hij klikt door terwijl je andere dingen in het scherm doet.
Daarnaast gebruik ik xdotool om op vaste posities te klikken. Scritp starten vanuit command window - zorgen dat de te klikken velden altijd op dezelfde plek in beeld staan (op mijn 4K monitor kan dat).
Script starten als ./scriptnaam -a999999 waarbij -a99999 het aantal loops weergeeft:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| while getopts a: option do case "${option}" in a) AANTAL=${OPTARG};; esac done echo gevraagd: $AANTAL date DUIZEND=0 for d in $(seq 1 $AANTAL) do ZEROES3=${d: -3} ZEROES1=${d: -1} if [[ $ZEROES3 = "000" ]]; then ((DUIZEND=DUIZEND+1)) printf "\n" date echo $DUIZEND Duizend elif [[ $ZEROES1 = "0" ]] then printf "." fi # maak kunststof ./maakkunststof2.sh sleep 0.1 # verkoop staal xdotool mousemove 3012 1850 xdotool click 1 sleep 0.1 # maak staal xdotool mousemove 2008 1856 xdotool click 1 sleep 0.1 # verkoop steenkool xdotool mousemove 2040 1432 xdotool click 1 # sleep 0.1 # koop steenkoolopslag # xdotool mousemove 2040 1502 # xdotool click --delay 2 --repeat 20 1 # echo $d maal 10 sleep 5.0 done; echo $AANTAL DONE |
Bedankt, ik houd dit forum nog wel in de gaten en wacht af of er upgrades komen maar voorlopig ga ik deze Raspberry even voor andere dingen gebruiken.
Omdat level 21 na 131 dagen bereikt is hebben alle aankopen (mijnen, pompen, etc.) die een terugverdientijd hadden van meer dan die 131 dagen geen bijdrage geleverd. Sterker - die hebben er voor gezorgd dat level 21 langer op zich deed wachten.
Voorbeeld: de laatste ijzer (tvt >600 dagen) en steenkool (tvt > 400 dagen) mijnen die ik heb gekocht hebben in totaal dagen extra draaitijd toegevoegd - en dat is zonder rekening te houden met energie (uraniummijnen).
Ik heb later in het spel veel gekocht omdat gewoon laten draaien geen plezier meer gaf. Qua score was het niet verstandig. Ook om naar level 22 te werken, met mijn inkomsten nog 248 dagen extra draaitijd, zijn extra ijzer en kolen mijnen voor de score niet verstandig.
Kan het zijn dat je dropdown menu niet meer werkt (op Edge) - zowel Donatie als Game Opties niet?
(waardoor ik dus de hoog nodige reboot van mijn systeem blijf uitstellen...want geen #save id)
Dont work hard, just party!
Ik heb dit zelf nog niet in die vorm meegemaakt (Chromium, Firefox). Wel dat specifiek de save/donatie opties geblokkeerd zijn als je op dat moment geen verbinding hebt en/of kunt maken met de achterliggende server. Draai je adblockers oid? Vaak staan daar expressies in met *click* achtige blokkades...NitroTec schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:24:
beetje offtopic, maar voor mij erg relevant![]()
![]()
Kan het zijn dat je dropdown menu niet meer werkt (op Edge) - zowel Donatie als Game Opties niet?
(waardoor ik dus de hoog nodige reboot van mijn systeem blijf uitstellen...want geen #save id)
Geen idee hoe het kan...maar CC-cleaner lijkt de boosdoener te zijn. Proces gekilled en het werkt.DjoeC schreef op donderdag 1 april 2021 @ 12:27:
[...]
Ik heb dit zelf nog niet in die vorm meegemaakt (Chromium, Firefox). Wel dat specifiek de save/donatie opties geblokkeerd zijn als je op dat moment geen verbinding hebt en/of kunt maken met de achterliggende server. Draai je adblockers oid? Vaak staan daar expressies in met *click* achtige blokkades...
Dank voor de tip!
Dont work hard, just party!
Is er een overzicht voor de beginnende speler wat ik allemaal kan bereiken bij de verschillende levels?
Hi Stephan1117, nee er is niet echt een overzicht. Globaal is elk volgend level 5x het vorige level (soms minder meen ik me te herinneren) waarbij er (op dit moment) elementen bijkomen tot level 11 of 12. Daarna is het doorstampen.....Stephan11117 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 13:54:
Ik zie dit topic nu pas voor de eerste keer. Erg vet gemaakt.
Is er een overzicht voor de beginnende speler wat ik allemaal kan bereiken bij de verschillende levels?