Simpel webspelletje: Clickfarm.nl

Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
air2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:39:
Ja het is erg leuk tot en met level 12 idd, daarna is er niks meer nieuws, maar erg vermakelijk
Klopt, na level 12 is er geen nieuwe content meer.

Ik ben wel aan het twijfelen of ik helemaal opnieuw ga beginnen, of dat ik toch nog wat levels aan deze game toevoeg..

Voor nu heb ik nog een kleine balansaanpassing gedaan. Pasta is nu beschikbaar op level 6 en plastic op 7 (was andersom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• air2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 15:20
Het zou cool zijn, als de content per level, meer in een dataformat gegoten wordt en de "engine" de content uitleest en per level uit dat dataformat uitleest en aanbied.
Dan kun je gewoon een json bestand aanleveren per level...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
air2 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:57:
Het zou cool zijn, als de content per level, meer in een dataformat gegoten wordt en de "engine" de content uitleest en per level uit dat dataformat uitleest en aanbied.
Dan kun je gewoon een json bestand aanleveren per level...
Op zich is het nu een functie per resource/eindproduct, dus ik zou dat wel kunnen splitsen, maar op het moment voegt het niet al te veel toe omdat iedere resource string (graan, bloem of graan, kip, ei) weer heel anders werken, de complexiteit die ik krijg van het naar json halen van de bestaande levels staat niet in verhouding tot het gemak wat het oplevert. Vooral ook niet omdat 1 level functie eigenlijk bepaald welke modules er op dat level beschikbaar zijn, dus zo complex is dat nu niet.

Neemt niet weg dat ik het anders zou doen als ik opnieuw zou beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

we_are_borg

You will Comply

Ik heb genoeg ideeën, maar om het uit te voeren is voor mij niet te doen. Opnieuw beginnen of verder gaan is voor een buitenstaander niet moeilijk maar voor de ontwikkelaar is het weer veel moeilijker.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Komprexx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 08:11
hoihoi!

Ik ben nieuw in dit spel en vind het tot nu toe best leuk!

Even een paar vraagjes, klopt het dat na lvl 4/5 de handmatige optie om graan te maken verdwijnt?
En daarnaast, ik heb 200 robots nu voor Graan en er staat:

Ik ben er inmiddels achter :)

Ik hoor het graag!

[ Voor 26% gewijzigd door Komprexx op 04-07-2020 23:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ik heb weer een kleine update gedaan, de opmaak van de kippenknoppen is nu gelijk aan de andere knoppen en deze worden ook netjes uitgeschakeld als er geen plek is voor nieuwe kippen.

Verder heb ik de pasta helper beschikbaar gemaakt vanaf level 7 (1 level eerder).

Ik ben er nu vrij zeker van dat tot level 8 er geen noemenswaardige bugs meer in zitten. Als ik de overige levels ook helemaal gehad heb zal ik eens aan wat nieuwe content beginnen :)

[ Voor 42% gewijzigd door Neo_TGP op 05-07-2020 20:03 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Neo_TGP Had je verwacht dat het spel zo lang nog zoveel traffic zou trekken? :D

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neo_TGP
Room42 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 20:35:
@Neo_TGP Had je verwacht dat het spel zo lang nog zoveel traffic zou trekken? :D
Ik had niet eens verwacht dat 10 man het spel zouden gaan spelen :). Maar het gaat een beetje met vlagen, ik zie dat het nu best wel wat gespeeld wordt (bijna niets vergeleken met de piek overigens). Er zijn ook weken geweest dat het aantal spelers op 1 hand te tellen was, het gaat dus een beetje af en aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 09:28

we_are_borg

You will Comply

@Neo_TGP hoe lang ben je nu met het spel bezig.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Kwam dit topic vorige week ook weer tegen, en ben het eens gaan proberen.
Ben inmiddels lever 13, en nu dus ook op het punt dat staal maken de enige goede cashcow is. Dat automatiseren zou leuk zijn, maar dan zou andere nieuwe content ook wel weer een beetje nodig zijn.

Had van het weekend dat mijn computer opnieuw opgestart was (waarschijnlijk een windows update ofzo) en na opnieuw starten van het spel viel alles ineens stil.
Bleek dat ik geen olie-opslag had (ik had die ene silo die je automatisch krijgt verkocht, omdat er toch al gratis opslag was). Die gratis opslag was nu ineens weg. Duurde wel even voordat ik daar achter was :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:27
@Neo_TGP Hoi Herman, misschien kun je bij het verder ontwikkelen goed bekijken of vervolgdoelen haalbaar zijn. In 2018 ben ik iig tot de conclusie gekomen dat na een heel lang proces om level 21 te halen de weg naar level 22 te lang zou duren. Misschien is dat vanwege ontbrekende onderdelen maar ik denk dat de progressieve toename van kosten en inspanning niet evenredig gaat met de mogelijkheid om inkomsten te genereren. Zie ook mijn opmerkingen van 15 november 2018.

Bedankt voor je inspanningen, ik ben uiteindelijk een paar keer weer van scratch begonnen maar een maximaal resultaat lijkt vrijwel altijd hetzelfde pad te volgen. Het blijft leuk al wordt 200 dagen continue tussen level 21 en level 22 wel wat lang. Maar, misschien moet ik er een Raspberry met GUI voor gaan inzetten, die heb ik nu nog niet.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neo_TGP
DjoeC schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:10:
@Neo_TGP Hoi Herman, misschien kun je bij het verder ontwikkelen goed bekijken of vervolgdoelen haalbaar zijn. In 2018 ben ik iig tot de conclusie gekomen dat na een heel lang proces om level 21 te halen de weg naar level 22 te lang zou duren. Misschien is dat vanwege ontbrekende onderdelen maar ik denk dat de progressieve toename van kosten en inspanning niet evenredig gaat met de mogelijkheid om inkomsten te genereren. Zie ook mijn opmerkingen van 15 november 2018.

Bedankt voor je inspanningen, ik ben uiteindelijk een paar keer weer van scratch begonnen maar een maximaal resultaat lijkt vrijwel altijd hetzelfde pad te volgen. Het blijft leuk al wordt 200 dagen continue tussen level 21 en level 22 wel wat lang. Maar, misschien moet ik er een Raspberry met GUI voor gaan inzetten, die heb ik nu nog niet.....
Na level 13 is er een vaste verhouding voor de vervolgstappen naar volgende levels, dat zal gezien je geen nieuwe inkomsten meer krijgt wel gruwelijk uit de pas gaan lopen ja :) Eigenlijk al na level 13 en blijkbaar bij level 21 voor erg geduldige mensen :)
Had van het weekend dat mijn computer opnieuw opgestart was (waarschijnlijk een windows update ofzo) en na opnieuw starten van het spel viel alles ineens stil.
Bleek dat ik geen olie-opslag had (ik had die ene silo die je automatisch krijgt verkocht, omdat er toch al gratis opslag was). Die gratis opslag was nu ineens weg. Duurde wel even voordat ik daar achter was :)
Die gratis opslag was een bug en is inderdaad nu weg ;)
@Neo_TGP hoe lang ben je nu met het spel bezig.
Veel te lang :) Maar geen idee, gezien ik ook nog javascript moest leren en ook nog een fulltime baan en twee kinderen heb is het steeds in kleine etappes geschreven. Ik heb dus niet echt bijgehouden hoeveel werk het geweest is.. Het zal nu ongeveer 5.500 regels code zijn voor het hele spel gok ik ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
Ben inmiddels bij level 18, met 1050 ijzermijnen verdien ik nu zo'n 200 biljoen per dag.
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik bij level 21 ben.

Zit volgens mij nog wel een bugje in, maar gezien dat nogal in mijn voordeel is, houd ik die nog maar even stil ;)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
TheFes schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:17:
Ben inmiddels bij level 18, met 1050 ijzermijnen verdien ik nu zo'n 200 biljoen per dag.
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat ik bij level 21 ben.

Zit volgens mij nog wel een bugje in, maar gezien dat nogal in mijn voordeel is, houd ik die nog maar even stil ;)
Wil je me dan even een DM sturen met de bug? Dan beloof ik hem nog niet meteen te fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Neo_TGP Ik wilde het spelletje weer eens oppakken. Gewoon omdat het kan, in deze coronatijd en met de kortere dagen indachtig het doel: Gewoon een hoop domweg klikken.

Helaas, De gesavede versie ID is niet meer benaderbaar maar goed - dat kan gebeuren. Dus maar opnieuw begonnen. Wat wel jammer is, is dat het geheel niet soepel meer lijkt te werken. Zo werken de prijsaanpassingen niet meer. Graan blijft op €213,- hangen, bloem (nu) op €393, olie op € 1,- en pasta op €51. Geen idee van de oorzaak - probleem doet zich voor onder W8.1/Firefox en Raspberry Pi/Chromium. De firewall lijkt niets te blokkeren.....

Jammer. Ondanks dat dit vast het einde is heb ik er toch van genoten - je hebt t niet voor niets gedaan!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik hou wel van dit soort spelletjes.
Zelf speel ik Hayday op mijn mobiel.
Daarin zit ook een soort handels systeem wat mij erg aanspreekt.
Zijn er meer van dat soort spelletjes zoals clickfarm die nogal verslavend zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
DjoeC schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:22:
@Neo_TGP Ik wilde het spelletje weer eens oppakken. Gewoon omdat het kan, in deze coronatijd en met de kortere dagen indachtig het doel: Gewoon een hoop domweg klikken.

Helaas, De gesavede versie ID is niet meer benaderbaar maar goed - dat kan gebeuren. Dus maar opnieuw begonnen. Wat wel jammer is, is dat het geheel niet soepel meer lijkt te werken. Zo werken de prijsaanpassingen niet meer. Graan blijft op €213,- hangen, bloem (nu) op €393, olie op € 1,- en pasta op €51. Geen idee van de oorzaak - probleem doet zich voor onder W8.1/Firefox en Raspberry Pi/Chromium. De firewall lijkt niets te blokkeren.....

Jammer. Ondanks dat dit vast het einde is heb ik er toch van genoten - je hebt t niet voor niets gedaan!.
De prijzen zouden nu weer bijgewerkt moeten worden. Alleen de alleroudste savegames zouden niet moeten werken, dus zou je dat ID eens willen sturen? Dan kan ik kijken wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Neo_TGP ID was f63aefa9-8ad2-c039-7a8a-3205e790e9f6-ATtCAA8T uit 2018 (al eerder een keertje in het onderwerp geplaatst). Maar als gezegd: dat was niet he belangrijkste en misschien wel goed want dan kan het ook niet meer door anderen gebruikt worden.

En de prijzen werken inderdaad weer - bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Nieuw bugje sinds vanmiddag.
De robotwindmolens tellen af van 9 naar 7 en dan verwijnt de tekst.
Daarna begint die weer af te tellen van 9 naar 7 en dan verwijnt de tekst weer etc etc.
Er word nu dus niets meer geproduceerd.
Browser en PC zijn opnieuw opgestart, maar heeft geen effect gehad.
Ik ben level 8 en heb alles voldoende op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-08 16:21
Gisternacht geprobeerd. Op zich wel leuk. Alleen dat op en neer scrollen is soms een beetje vervelend. Goeie nieuwe verticale features als je levelt. Misschien iets meer horizontaal nodig?

Maar ik heb ook die bug nu met de prijs die stil staat voor mij.
6b959c43-c1de-90c0-4c48-d6b2ed969c20-ISwkCoQ0

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Prijzen worden weer bijgewerkt, toch iets betere errorhandling maken in de backend denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmptyNull
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-08 16:21
Tis Php. Screw de errors! :P

Nul is niets, niets is leeg, leeg is nul. pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Jeetje wat verslavend.. leuk en simpel.
Er zit wel maar weinig duidelijke omschrijving bij. Als je de eerste keer de website opent heb je geen idee waar je naar kijkt..
Vervolgens krijg je in stap twee extra opties, maar minimaal uitleg.
Kom er wel doorheen hoor.. maar wellicht maakt iets meer uitleg het makkelijker voor starters?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ik kan wel een keertje wat tooltips toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
oh maar ik zou niet te moeilijk doen.. maar gewoon een start verhaaltje bovenaan de pagina.
"Welkom bij ClickFarm, het doel is ..[doel omschrijving], je start met landbouwgrond en x hoeveelheid geld.. deze grond kun je verbouwen om graan te verbouwen.. dit graan kun je vervolgens verkopen of in een later stadium verwerken.. etc..
"

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Na level 8 krijg ik maar weinig geld erbij.
Alle prijzen droppen naar net in de 100m hooguit 150.
Gisteren merkte ik dit ook al, maar dacht nog even aankijken.
Nu merk ik dus dat de prijzen daar niet boven komen.
Ik heb het automatisch verkopen van resources aanstaan, maar niets word dus verkocht omdat de prijzen niet boven de 150 komen.

Even nog een vraagje.
Is er een mogelijkheid om het spel te laten doorlopen als je de browser sluit?
Op deze manier kan ik maar weinig geld verdienen.
Ik heb nu 153 olie pompen, de volgende kost ruim 21 miljoen!!
Voordat ik daar ben ben ik dagen verder.
Hopelijk zijn hier oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Oeps dubbel.

[ Voor 94% gewijzigd door 0108daniel op 11-11-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Volgens mij is level 8 ook nog niet helemaal geïmplementeerd. Zo zie ik na "overzicht mijnen" niet meer :)

Verder erg verslavend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
TMDC schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:26:
Volgens mij is level 8 ook nog niet helemaal geïmplementeerd. Zo zie ik na "overzicht mijnen" niet meer :)

Verder erg verslavend!
Dat komt waarschijnlijk omdat je die mijnen eerst moet researchen.
Toen ik dat gedaan had werkte de mijnen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ik zie dat er wat mis gaat met level 8 inderdaad, dus dat zal ik zo even herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
0108daniel schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:31:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat je die mijnen eerst moet researchen.
Toen ik dat gedaan had werkte de mijnen wel.
Klopt, maar er zou een notificatie in het mijnen vak moeten komen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Neo_TGP schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:31:
Ik zie dat er wat mis gaat met level 8 inderdaad, dus dat zal ik zo even herstellen.
Top!
Mag ik vragen wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Weet niet of deze al bekend is, maar als ik op "Maak kunststof" druk dan trekt 'ie het aantal units van mijn voorraad af :P

Ook heb ik nooit genoeg doekoe om een kunststofopslag te kopen. Ook al heb ik dat wel :) (€1.5M)

[ Voor 15% gewijzigd door TMDC op 11-11-2020 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
heb het vandaag gespeeld. Leuk spel voor even tussendoor! Alleen zodra je geld hebt om mijnen te openen (vooral steenkoolmijn) is er geen enkele incentive meer om iets met de vorige resources te doen? Of komt dat later weer. Alleen olie dan om energie voor de mijnen op te wekken, maar heb alle graanrobots etc uitgezet omdat ze teveel energie verbruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Bartske op 11-11-2020 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
Bartske schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:57:
heb het vandaag gespeeld. Leuk spel voor even tussendoor! Alleen zodra je geld hebt om mijnen te openen (vooral steenkoolmijn) is er geen enkele incentive meer om iets met de vorige resources te doen? Of komt dat later weer. Alleen olie dan om energie voor de mijnen op te wekken, maar heb alle graanrobots etc uitgezet omdat ze teveel energie verbruiken.
Los van wat extra inkomsten niet nee. Ik was/ben wel nog van plan om ooit verder te bouwen om ook de missende resources een plek te geven en ook meer een endgame vulling voor de start resources te maken. Maar vooralsnog is het daar helaas niet van gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:32
Neo_TGP schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:01:
[...]

Los van wat extra inkomsten niet nee. Ik was/ben wel nog van plan om ooit verder te bouwen om ook de missende resources een plek te geven en ook meer een endgame vulling voor de start resources te maken. Maar vooralsnog is het daar helaas niet van gekomen.
Prima, dan heb ik niks gemist :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55

_Arthur

blub

Bartske schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:57:
Nouja, eentje dan; de poppetjes in de uraniummijnen zijn allemaal Italianen, die vreten zich het schompes aan pasta. Maar als je dat ook onder controle hebt, is het hooguit meer ijzermijnen prospecten, ijzermaken, de meuk verkopen en genieten van de knaken die je hebt 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--Ro_JOo28nl7JeHveMm-Gz3z_I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QOGmgJtmFMFg9zTW4J9Kbvl1.png?f=fotoalbum_large

• 0108daniel
  • Niet online
Een hele vervelende bug ondekt!
Ik ben inmiddels level 12.
Als ik vanaf mijn mobiel exporteer en op mijn laptop importeer laad hij alles goed.
Alleen al mijn olie staat op 0 en moet weer opnieuw verdiend worden....
Mijn opslag was helemaal vol voor een paar honderd miljard, dat is nu allemaal weg :(
Bugje?

EDIT: zie met steenkool hetzelfde probleem, ook alles weg.

[ Voor 9% gewijzigd door 0108daniel op 12-11-2020 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Op welk lvl ben je aan het klikken? Ik zit nog net op 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
al maanden niet meer :p
Level:
Huidig level is: 18
Drempel voor volgend level: € 878.906.250.000.000,00

ben er bijna :P

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Laat jij de hele dag je scherm open staan of hoe kan je alles vol krijgen :o
Als ik mijn scherm sluit loopt ie niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
wat ik al zei: maanden geleden (of nog langer) gewoon open staan en af en toe klikken, kan prima tijden thuiswerken enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ah vandaar.
Helaas geen ik geen mogelijkheid om het scherm open te laten staan.
De batterij gaat dan wel snel leeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik heb een browser open staan op een server, dus die draait 24/7 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
server met browser naar internet? euhm, termen van kansloos tot heeeeeel slecht idee komen nu in mijn hoofd voorbij. Ik hoop dat je 'server' bedoeld als thuisknutseldoos die ook soort van misschien een beetje server is en niet de DC in je datacenter of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Bockelaar schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:10:
server met browser naar internet? euhm, termen van kansloos tot heeeeeel slecht idee komen nu in mijn hoofd voorbij. Ik hoop dat je 'server' bedoeld als thuisknutseldoos die ook soort van misschien een beetje server is en niet de DC in je datacenter of zo :P
Tuurlijk wel, is m'n DC, Exchange en fileserver met Torrent client en webdav aan, op WinServer2008.

Of willen we meer aannames? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
oh gelukkig heb je een upgrade van 2003 ->2008 gedaan, ik schrok al! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:52
Het bouwen van een kerncentrale kost:
Staal: 500.000

Ijzererts voorraad / capaciteit: 20.635.000/123.000.000 ton

Dan zou je toch genoeg moeten hebben?
Hij blijft aangegeven dat er te weinig staal beschikbaar is.

Ben benieuwd of anderen daar ook last van hebben
level 13 btw.

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

renelis schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:54:
Het bouwen van een kerncentrale kost:
Staal: 500.000

Ijzererts voorraad / capaciteit: 20.635.000/123.000.000 ton

Dan zou je toch genoeg moeten hebben?
Hij blijft aangegeven dat er te weinig staal beschikbaar is.

Ben benieuwd of anderen daar ook last van hebben
level 13 btw.
IJzererts is geen staal 8)

Hoogoven bouwen, knopje "Maak staal" klikken en je hebt pas staal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renelis
  • Laatst online: 10:52
Oeps... je hebt gelijk
scherp!

Ik ga staal bakken :)

Thnx

https://www.strava.com/athletes/4819403

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Volgende tip; zorg dat er altijd staal in voorraad is! Dus als je alles verkoopt (want geld). Klik dan na de verkoop nog 1x op de Maak staal knop en zorg dat je een beetje op voorraad hebt. Anders stopt je Splijtstofstavenproductie als er geen staal op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Neo_TGP schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:56:
Prijzen worden weer bijgewerkt, toch iets betere errorhandling maken in de backend denk ik :P
Zo ongeveer na 500 miljard stokt de prijs van kuststof (bij mij op €124,). Dus de oliepompen maar uitgezet, meer energie voor staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
0108daniel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:46:
Ah vandaar.
Helaas geen ik geen mogelijkheid om het scherm open te laten staan.
De batterij gaat dan wel snel leeg :p
Ik draai m nu op een Chromium (Raspberry). Scherm open laten is geen probleem. Staat nu in een hoekje van een 43" 4K scherm - ruimte genoeg voor extra dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Hmm, herstart van Chromium heeft de kuststofprijs weer vrijgegeven. Geeft er toch zo af en toe weer een miljardje of wat bij.

Helaas, dat was tijdelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door DjoeC op 13-11-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DjoeC schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:05:
Dus de oliepompen maar uitgezet, meer energie voor staal.
Beter gewoon veel steenkool mijnen en opslaan en eens in de zoveel verkopen handmatig. Levert denk ik meer op dan olie/plastic op deze lvl's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
Ik ben momenteel level 14.
Nu heb ik van de mijnen de meeste 20 stuks beschikbaar, maar ik kan er niets mee.
Zo kan ik alleen steenkool en ijzererts en uranium gebruiken.
Goud, Diamant en koper komen in latere levels beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heerlijk een uur aan het klikken geweest. Fijn verslavend stukje tijdverdrijf en doet ook prima op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

0108daniel schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:01:
Goud, Diamant en koper komen in latere levels beschikbaar?
Nee. Is (nog) niet geimplementeerd / gemaakt.

Dus die zijn er voor de lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
_Arthur schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:51:
[...]

Nee. Is (nog) niet geimplementeerd / gemaakt.

Dus die zijn er voor de lol :D
Oh jammer.
Dan denk ik dat ik het spel al heb 'uitgespeeld' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

0108daniel schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 01:01:
Oh jammer.
Dan denk ik dat ik het spel al heb 'uitgespeeld' ?
Ja er is niet meer te doen, behalve dan bakken met geld binnenharken, haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0108daniel
  • Niet online
_Arthur schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 07:39:
[...]

Ja er is niet meer te doen, behalve dan bakken met geld binnenharken, haha :D
Ah helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
_Arthur schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:03:
[...]

Beter gewoon veel steenkool mijnen en opslaan en eens in de zoveel verkopen handmatig. Levert denk ik meer op dan olie/plastic op deze lvl's.
Da's uit te rekenen. Steenkoolmijnen zijn niet gratis en worden steeds duurder. Wat ik heb laat ik (nu staan). Je moet ook rekening houden met de energie die verstookt word.

Momenteel zit ik op zo'n 4.500.000.000 doekoe met een paar oliepompen, 17 steenkoolmijnen, 103 ijzermijnen, 25 uranium en 20 kernreactoren. Pasta is superbelangrijk (en dus ook bloem en dus ook velden en dus ook veredeling) om de boel draaiend te houden.

In 2018 serieus bezig geweest, toen kwam ik tot 300.000.000.000.000 per dag. Nu opnieuw begonnen want de weg naar resultaat is elke keer anders en ik ben wat minder fanatiek 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik reken alleen uit hoeveel ijzererts opslag ik per nacht nodig heb zodat het niet onnodig volloopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2U12QJ5F5Af8qmJcwG5W7GPwBT8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3XepUuRg4CAzfDR9WSAGdG9Q.png?f=fotoalbum_large

En jep, pasta is belangrijk (ism graan). Maar graan is weer minder van belang, als je een shitload eieren koopt :)

Wat getalletjes bij mij op t moment op dat t leuk is:

Landbouw:
Hoeveelheid landbouwgrond: 480
Opbrengst per veld: 1321.29kg

Je produceert op dit moment 707,000 ton steenkool per tick, dit kost 50,500 energie.
Je hebt nu: 25,515 steenkool silo's
Totale opslag capaciteit: 25,515,000,000
Steenkool voorraad / capaciteit: 326,634,000/25,515,000,000 ton

Je produceert op dit moment 111,000 ton ijzererts per tick, dit kost 49,950 energie.
Je hebt nu: 7,706 ijzererts silo's
Totale opslag capaciteit: 7,706,000,000ton
Ijzererts voorraad / capaciteit: 95,220,000/7,706,000,000 ton

Overzicht mijnen:
Aantal ijzererts locaties/mijnen: 508/111
Aantal steenkool locaties/mijnen: 907/202
Aantal uranium locaties/mijnen: 383/125
Aantal koper locaties/mijnen: 503/0
Aantal goud locaties/mijnen: 130/0
Aantal diamant locaties/mijnen: 126/0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@_Arthur Tja, ik zit deze keer in de opbouwfase. Ben vooral nog aan het mijnen zoeken (handmatig) en gebruik een klikker om af en toe weer eens 500.000.000 eieren aan te schaffen. Ik heb nog 1.600.000 kippen, als die dood gaan komt er meer bloem beschikbaar maar daar heb ik nu nog geen toepassing voor.

De laatste 5 uur wat bijgekocht, sta nu rond:

Beschikbaar vermogen: € 6.476.403.360.473,00

De huidige energieproductie: 156,250
De huidige piekenergievraag: 135,948

Hoeveelheid landbouwgrond: 420
Opbrengst per veld: 1864kg
Graansilo's: 700
Bloem silo's: 1000
Windmolens: 3500
Oliepompen V2: 20 (eigenlijk niet nodig)
Steenkoolcentrales: 75 (die worden te duur, kernenergie is goedkoper)
Kippenboerderijen: 2000 met 1.6M kippen, de rest is voor extra graanopslag maar nu de eieren gekocht kunnen worden mogen de kippen eigenlijk wel weg. Allen , boel is redelijk in balans.
Pastafabrieken: 1500
Aantal dozen pasta op voorraad: 40,024,976
Kuststof sla ik even over, niet zo belangrijk meer.

Aantal ijzererts locaties/mijnen: 135/135
Aantal steenkool locaties/mijnen: 220/40
Aantal uranium locaties/mijnen: 102/25
Aantal koper locaties/mijnen: 114/0
Aantal goud locaties/mijnen: 40/0
Aantal diamant locaties/mijnen: 33/0

Steenkool voorraad / capaciteit: 430,033,500/1,001,000,000 ton
Ijzererts voorraad / capaciteit: 17,191,000/10,000,000,000 ton
Je hebt op dit moment 1,000 hoogovens. Deze hoogovens produceren 10,000,000 ton staal per run
Je produceert op dit moment 2,500 ton uranium per 10 ticks, dit kost 62,500 energie. Daarnaast eet je personeel 5,000 pasta per 10 ticks
Uranium voorraad / capaciteit: 1,929,400/21,000,000 ton
Je hebt momenteel 20 fabrieken waar splijtstofstaven kunnen produceren

Kerncentrales: 4
Kernreactoren (actief/totaal): 20/20
Splijtstofstaven (aanwezig/max): 60/60

Tja, energie heb ik momenteel voldoende. Ik kan wel veel van van alles aanschaffen maar staal levert het meeste op. Daar "bewaar" ik energie, uranium en gheld voor. Alleen komen die mijnen (handmatig) niet zo vlotjes ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Neo_TGP Herman, ik liep nog tegen een vervelend foutje aan. Bij het saven van de ID en vervolgens reloaden wordt het percentage Opbrangsverbetering graanverediling afgekapt (naar beneden) en dat werkt weer door in de vervolgonderzoeken.

Na een crash vanmiddag viel het op dat het van 1.96% (dacht ik) naar 1% ging, na een herstart gaat het nu van
6.79% naar 6%. En dat alles scheelt best flink want zo af en toe moet ik helaas schoon herstarten - ik ken nog niet alle Raspberry toetscombinaties.... Als dat elke keer een half procent of meer scheelt.. Als je alleen "hele" opslaat, doe het dan iig volgens afrondingsregels.

En als er niets van komt - ook goed, dan begin ik weer op 0 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DjoeC schreef op maandag 16 november 2020 @ 22:54:
Na een crash vanmiddag viel het op dat het van 1.96% (dacht ik) naar 1% ging
Ik weet niet beter dan kleine verbeteringsopbrengsten per lvl :D

Opbrengstverbetering: 0.92% (voor deze upgrade)
Je bent nu op research level: 54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@_Arthur Klopt, het wordt steeds kleiner maar in dit geval ging het om de waarde na een reload (= de gesavede waarde bij een ID). Die moet na een reload ongewijzigd zijn. Er zitten nog wat andere onhebbelijkheden in maar zoals Herman al eerdere schreef (mijn bewoordingen): De code is meer spagetti dan wenselijk en aanpassen zal wel niet meevallen.

Nou heb ik ook wel verstand van code maar Java(script) en/of NodeJS e.d. is niks voor mij..... Deze ronden klikte ik alles met de hand aan behalve grote aankopen (4.000 windmolens enzo) war ik een simpel Chroium clickertje voor gebruikte. Op Windows had ik een macrotooltje dan gaat het sneller en beter. Het voordeel van deze keer spelen is dat ik me, naast alle andere dingen, voorgenomen heb me te verdiepen in Selenium voor Python (op de Pi). Nooit te oud om te leren en je moet wat met al die thuistijd....

<edit> Nog even een extra testje gedaan. Hetzelfde speelt op level 3. Saven van 9.9% en dan herladen (nieuw, niet op basis van de cache) geeft 9% als resultaat. Het scheelt daar niet zoveel kg maar het rekent als % wel erg fors door.</edit>

[ Voor 12% gewijzigd door DjoeC op 18-11-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-08 01:32
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/507/277/13e.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJNJ4Oqb_QFwBNkkfRXqJRdgsRo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eHAUNklGXTSs7mGXRGEiGxlF.png?f=fotoalbum_large

@lvl 20, al denk ik dat ik de oude save van @DjoeC nog lang niet benader.

Het word ook weer eens tijd om hem op een server te draaien. Voornamelijk zodat ik een autoclicker op de prospecting knop kan zetten. Want de enige manier hoe ik nu nog meer geld kan verdienen is door meer ijzermijnen te bouwen.

(@Neo_TGP een auto prospecting functie zou wel fijn zijn! 8) )

Energie heb ik op zich genoeg, mijn voedsel voorziening is groot genoeg om continue 1000 actieve uranium mijnen te hebben. Dat is genoeg voor 1000 kernreactors terwijl ik er slechts 240 nodig heb op het moment :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcYS7oXjZbrqhCLO8umlMQX4GIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hOiUDxLeHRbqTsPp1ujy4AhS.png?f=fotoalbum_large

@lvl19 sinds gisteravond. En net een boel knaken geinvesteerd in ijzermijnen.

Aantal ijzererts locaties/mijnen: 999/950
Aantal steenkool locaties/mijnen: 1,705/70
Aantal uranium locaties/mijnen: 717/222
Aantal koper locaties/mijnen: 967/0
Aantal goud locaties/mijnen: 248/0
Aantal diamant locaties/mijnen: 242/0

Kerncentrales: 42
Kernreactoren (actief/totaal): 210/210
Splijtstofstaven (aanwezig/max): 630/630
Energieproductie: 1,050,000

Alleen mijn steenkool/ijzererts productie loopt; olie/plastic doe ik niets mee. Dat levert te weinig op voor wat het kost aan energie.

Ik gebruik iMacros voor Firefox om 904393443x te klikken 8)

[ Voor 11% gewijzigd door _Arthur op 22-11-2020 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Inmiddels ben ik lvl15 en heb ik niet echt meer nieuwe features gekregen na de laatste level-ups. Zijn er nog nieuwe interessante dingen na lvl13/14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Ik begin weer redelijk op dreef te komen maar zelfs met Clicker op Chromium gaat t maar traag. Huidige game gestart op 19 november 14:00. Aantal keren moeten stoppen omdat sommige dingen nou eenmaal tijd kosten. Misschien zijn clicks op een Raspberry trager maar het kopen van eieropslagplaatsen tijdens het draaien van de game is TRAAG, net als het kopen van eieren. Ik heb nu 10 miljard eieren per uur nodig ofwel na een nachtje zo'n 100.000 klikken, ongeveer 80 minuten autoclick bij gepauzeerde game, 120 minuten bij een lopende game. De opslag is nu 400.000 klikken (200 miljard eiren) groot.

Nu: level 18, ruim €218.000.000.000.000. Huidige stand: Clicker op 1 button dus echt als clicker, niet als macro. Dat brengt uitdagingen mee zoals het hebben van voldoende opslag voor van alles. Met een macro kun je alles wel "een beetje" bijhouden. Daarom ben ik me nu aan t positioneren voor een wat grotere uitbreiding en hoop overmorgen (?) misschien @Aapenootjes lvl 20 te halen.

De vorige keer had ik lang nodig voor lvl21, ik wil proberen dat - ondanks de nodige pauzes en de snel(traag)heid van Chromium op de Raspberry) - sneller te halen dan in 2018. Toen was het 3 maanden doorloop. Andere strategie al blijf ik zitten met kosten/baten van de investeringen. En dan komt plastic misschien wel weer in beeld vanwege vaste kosten V2 pomp en "redelijke" kosten kernenergie.

@Neo_TGP Ik ben nog even in de graanverediling gedoken na een herstart. Dat scheelt al na een paar iteraties ontzettend veel, zeker als het eerder in het spel een paar keer gebeurt. ... Het werkt net als samengestelde rente... Scheelt zomaar (letterlijk) duizenden kilo's per graanveld die nooit meer in te lopen zijn.

@_Arthur Ik zou toch eens een berekening met de staalfabrieken maken als ik jou was......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DjoeC schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:24:
@_Arthur Ik zou toch eens een berekening met de staalfabrieken maken als ik jou was......
Investeringen in de toekomst. En tja, dan is de tvt iets van 5 a 7 dagen voor 1 ijzermijn.

Maar jouw advies is dus ook te investeren in, olie cq plastic? Of steenkool? Iets anders :+

500x klikken is iets van ~15seconden hier.

Waar gaan trouwens al die eieren van je aan op? Veel plasticfabrieken? Ik heb een opslag van 17Mrd eieren.

[ Voor 11% gewijzigd door _Arthur op 23-11-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
TMDC schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:28:
Inmiddels ben ik lvl15 en heb ik niet echt meer nieuwe features gekregen na de laatste level-ups. Zijn er nog nieuwe interessante dingen na lvl13/14?
Nee, de truuk is (op dat moment) maximaliseren van je geldbedrag door veel geld uit te geven om nog meer te verdienen en de boel draaiend proberen te houden. Voldoende pasta, energie op pijl houden bij uitbreidingen etc. En (liefst) de boel zo autonoom mogelijk laten draaien. Dat laaste is - momenteel - voor mij de uitdaging: Hoe blijft t lopen voor hoogste opbrengst in €€'s per dag. Zo'n €500.000.000.000.000/dag denk ik dat haalbaar moet zijn. Daarna verwacht ik dat de kosten te hoog worden. De laatste 24 uur heb ik, zelfs met heel veel investeringen , een opbrengst van €150.000.000.000.000,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
_Arthur schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:31:
[...]

Investeringen in de toekomst. En tja, dan is de tvt iets van 5 a 7 dagen voor 1 ijzermijn.

Maar jouw advies is dus ook te investeren in, olie cq plastic? Of steenkool? Iets anders :+

500x klikken is iets van ~15seconden hier.

Waar gaan trouwens al die eieren van je aan op? Veel plasticfabrieken? Ik heb een opslag van 17Mrd eieren.
Eigenlijk moet ik t niet weggeven ;-) Een hoogoven die 1 keer klikt verandert €1.800.000,- steenkool en ijzer in €22.500.000,- maar VREET energie. Al mijn ijzer uit (momenteel) 524 mijnen wordt staal. Daar heb ik een bak uranium en kernenergie voor nodig. En de windmolencontrollers en de pastamannen (dat gaat conform spel zonder clicker). Eieren worden pasta maar en een opbrengst per veld (level 60, 7342kg/veld) wil ik t graan/bloem niet verloren laten gaan. Heb nu dus 4 miljard dozen pasta op voorraad.

O ja, mijn clicker doet 1.000 clicks per 48 seconden maar bij draaiend spel 1.000 per 70 seconden.

Morgenavond (misschien) een update hoe t er dan uitziet anders blijf ik typen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

DjoeC schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:45:
en een opbrengst per veld (level 60, 7342kg/veld) wil ik t graan/bloem niet verloren laten gaan.
Ik denk dat daar dan ergens een grote bug zit. @Neo_TGP

Landbouw:
Hoeveelheid landbouwgrond: 500
Opbrengst per veld: 1883.2kg

Opbrengstverbetering: 0.77% (voor deze upgrade)
Je bent nu op research level: 69

Ik heb dus 9 lvl's meer research, maar een heulehoop minder opbrengst per veld in kilo's.... daarom ben ik ook gestopt met het maken van kippenboederijen een tijd geleden want die kippen vraten meer graan dan ik kon creeeren.

Je doet dus niets met olie/steenkool begrijp ik :+

Ik heb 1,023 ijzermijnen met 1023000 ton ijzererts per seconden. Steenkool 70, maar die supplyen eigenlijk alleen de staalcreatie.

En ja, je kan er mooie Exce; sheets voor bouwen, maar daar ben ik eigenlijk te lui voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
_Arthur schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:26:
[...]

Ik denk dat daar dan ergens een grote bug zit. @Neo_TGP

Landbouw:
Hoeveelheid landbouwgrond: 500
Opbrengst per veld: 1883.2kg

Opbrengstverbetering: 0.77% (voor deze upgrade)
Je bent nu op research level: 69

Ik heb dus 9 lvl's meer research, maar een heulehoop minder opbrengst per veld in kilo's.... daarom ben ik ook gestopt met het maken van kippenboederijen een tijd geleden want die kippen vraten meer graan dan ik kon creeeren.
Ik verwacht op basis van de trend dat ik bij level 69 op 11.666 kg per veld uit ga komen. Het verschil tussen jou en mij zit m in opslaan en dan de ID opnieuw importeren. Ik heb 1x geherstart en daarmee 0.03% verloren (alleen voor de test). Mijn volgende realistische save moment is bij level 69 (5.03% opbrengstverbetering). En nee, ik heb geen excel maar ik doe wat met IT en af toe nog wat beleggen. Cijferstjes zijn belangrijk en als je ze in context snapt helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Nu online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Onderzoek:
Veredeling graan:
Het onderzoek zal: 266731 seconden duren en kost: € 21.955.617,00

Opbrengstverbetering: 7% (voor deze upgrade)

Je bent nu op research level: 89

Landbouw:
Hoeveelheid landbouwgrond: 300

Opbrengst per veld: 30738kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Ik herstart m'n browsers en nu is de verbetering opeens 10%. Wat een fucking bug...

Was ook gelijk het einde van het spelen van dit spelletje voor mij d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapenootjes
Oh, zonde dat ik dat niet heb doorgehad. Zit op lvl 92 met slechts 23848kg per veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Dit is echt te verslavend, nice job!

Wel een bugje is dat al mijn verkoop prijzen vast staan?

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
green-tea schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:17:
Dit is echt te verslavend, nice job!

Wel een bugje is dat al mijn verkoop prijzen vast staan?
Dat zou nu opgelost moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Neo_TGP schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:20:
[...]

Dat zou nu opgelost moeten zijn.
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@_Arthur Nee, op t ogenblik doe ik niks met olie of plastic. Ook niet met kippen. Olie was vooral nodig om aan plastic te kunnen komen want dat levert redelijk geld op, plastic was nodig om aan prospecting en steenkool te komen voor de steenkool centrales. Vervolgens was steenkool nodig om aan de financieen voor de eerste andere mijnen te komen. De boerderijen (ik heb er 5) waren nodig voor pasta - samen met graan. Pasta voor prijzen van > 200 euro leverde een bijdrage aan het fundament. Nadat de eierkoop beschikbaar kwam heb ik afscheid genomen van de kippen door even de graankraan tijdelijk dicht te zetten - er schiet dan meer graan over voor pasta voor de uranium mijnen en de pasta makers.

Stand van nu: Vrijwel geen geld want ik heb vanmiddag laat al m'n geld geinvesteerd. Meer energieopslag, meer kerncentrales, meer steenkoolcentrales en vooral meer mijnen. Ruim € 325.000.000.000,-, energie nog niet stabiel, pasta lijkt wel op orde - nog 6 miljard dozen op reserve (bij verkoop zo'n 1.2 biljard waard maar in t grote geheel zet dat nu geen zoden meer aan de dijk.

Het belangrijkste is nu dat ik na al die aankopen de energie op peil houd en niet hoef in te leveren op pasta want geen pasta = geen uranium = geen energie = geen steenkool en ijzer = geen staal = geen doekoe. Die eieren zijn daarbij het ergste. Vandaag al weer meer dan 200 miljard stuks moeten bijkopen.

Even kijken hoe het vanavond en morgen loopt misschien morgen nog een keertje geld uitgeven, de investeringen terugverdienen wordt steeds moeilijker. Level 19 moet nog even wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ik zit te kijken naar het probleem met de savegame / reload en de graan research, ik kan het inderdaad reproduceren, het lijkt er op dat ik ergens een waarde niet goed meeneem naar de localstorage en daarmee dus ook niet mee in een eventuele backup.

Ik denk dat ik het probleem morgen wel verholpen heb.

Edit:
Nou dat was makkelijk.. het probleem is verholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Neo_TGP op 24-11-2020 22:15 . Reden: fix al doorgevoerd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Misschien een handig idee dat je vensters kan minimaliseren? (inklappen) Op level10 heb ik bijvoorbeeld al mn landbouw en windmolens wel juist geregeld maar moet enorm scrollen.

[ Voor 3% gewijzigd door green-tea op 25-11-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
green-tea schreef op woensdag 25 november 2020 @ 08:06:
Misschien een handig idee dat je vensters kan minimaliseren? (inklappen) Op level10 heb ik bijvoorbeeld al mn landbouw en windmolens wel juist geregeld maar moet enorm scrollen.
Zo iets is wel het plan ja, de vraag is alleen of ik eerst nieuwe content wil maken of dat ik de interface aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMDC
  • Niet online
Neo_TGP schreef op woensdag 25 november 2020 @ 10:22:
[...]

Zo iets is wel het plan ja, de vraag is alleen of ik eerst nieuwe content wil maken of dat ik de interface aanpak.
Als level 15 speler ben ik heel erg benieuwd naar de "nieuwe" mijnen (koper/goud/diamant) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Neo_TGP Goed bezig Herman! Nieuwe content is op zich belangrijk maar een "goeie" werkbare interface is nog belangrijker. Eerder gaf je ook aan dat de structuur niet helemaal op orde was.

Mijn persoonlijke ervaring: Functionaliteit is ontzettend belangrijk maar onderhoudbaarheid en beheer(s)baarheid met traceerbaarheid bij issues is nog veel belangrijker. Als je dat op orde hebt zijn uitbreidingen veel eenvoudiger.

Zo zit er nog steeds een issue in de pastamakers: Die horen volgens een eerdere post bij level 6/7 te verschijnen maar in mijn geval was er een refresh van de site voor nodig. Nou heb ik even in de Github code zitten kijken en dat zie ik (ik ben geen javascript/php man) dat je goed begonnen bent met het zichtbaar maken van blokken bovenin je code of basis van level maar dat de pastamannen ergens in de code verweven zijn. Begin met de structuur van wat je ongeveer wilt, bijvoorbeeld conform het plaatje over de kopermijnen met de herbruikbare functies.

Interface: Maak het eenvoudiger en bekijk of je het spel handmatig wilt laten spelen of dat er gebruik gemaakt (moet) worden van clickers. Ik ben alweer een uurtje aan het eieren kopen (in 11 uur tijd 150 miljard gebruikt). Misschien is het een optie - en voor jou misschien leuk om uit te dokteren - om bij de niet geautomatiseerde knoppen een clickinterval aan te kunnen geven. Bijvoorbeeld: elke <instelbaar> milliseconden de "verkoop afval splijtstofstaven" indrukken.

Ik ervaar het spel een beetje als de game-of-life, in balans houden van alle waarden met daarbij als doel een maximale opbrengst. Nu ik weer een weekje bezig ben geweest ontdek ik weer dat het niet bij te klikken is en dat sommige waarden wel erg snel oplopen in verhouding tot de opbrengst.

Het helpt wel om tijdelijk de zinnen te verzetten in deze tijd. Daarvoor dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• green-tea
Volgens mij zit er een bug in de kernenergie module.

Ik heb inmiddels al mijn kerncentrales en fabrieken verkocht. Er zijn geen splijtstofstaven meer aanwezig echter is er nog steeds een energie productie van 125k terwijl er geen olie en geen steenkool energiecentrales aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Het lijkt wel alsof de voorraad eieren (triljarden of nog wat meer) van de aardbodem verdwenen is..... Er is vanavond niets meer te koop :'( Dat gaat t verdere spel erg moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
DjoeC schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:08:
Het lijkt wel alsof de voorraad eieren (triljarden of nog wat meer) van de aardbodem verdwenen is..... Er is vanavond niets meer te koop :'( Dat gaat t verdere spel erg moeilijk maken.
Ik vermoed dat alle marktvoorraden gereset zijn. Het viel mij al op dat het gros van de voorraad staal en splijtstofstaven op de markt van mij af komt :+ En ik vrees voor je dat ik precies al mijn eieren gebruik om pasta te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ik ben met een grote update bezig en de houdbaarheid van de (centrale)voorraden waar je je eieren koopt wordt wat beperkt :)

Verder worden onder andere de prijzen van staal en steenkool voortaan ook variabel.

Ik heb nog een weekje nodig, maar dan zijn er nieuwe resources, nieuwe eindproducten en wat interface aanpassingen. De oude savegames blijven gewoon werken, maar er zijn wel wat balans aanpassingen gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Regels wijzigen tijdens het spel 'e?

Op zich niet zo'n probleem mee, ik was al bezig om de afhankelijkheid van de ei voorraad te verminderen van 200 miljard per dag richting nul (zit nu rond de 30 miljard extra nodig). Voor ik dat in balans heb loop ik waarschijnlijk wel vast. De hoeveelheid beschikbare eieren is te beperkt.

Variabele prijzen prima (met bijbehorende CPU's neem ik aan) maar ik wil nog wel wijzen op een - denk ik - bug in de variabele bloemprijs. Op de eerste niveau's kan de maximale CPU prijs (850,- meen ik) gehaald worden. Vanaf level (ik dacht 4) komt ie nooit meer boven de 445,- (meen ik) uit. Idem de graanprijs die vanaf dan achter blijft. Als je voor IBM werkt zal het wel een feature zijn ;) ;)

Suggestie: Maak een standaard functie waar je alleen maar min/max/stapgrootte/wisseltijd in hoeft te stoppen. Randomizer en klaar. Voor alle onderdelen bruikbaar.

We zien wel hoe t gaat. Maak er iets moois van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Aapenootjes Zou kunnen al moet je dan wel heel veel "teveel" eieren geproduceerd hebben.... Ik zie nu ook dat je op veredelingslevel ~91 zit. Ik zit nu op 72. Je zit dus zo'n 20 dagen verder in het spel. Ik zit nu op dag 10, af en toe vergeten om op de veredelingsknop te drukken...

Na de laatste veredeling lopen eieren en graan = pasta nu automatisch in de pas. Geschatte dagelijke eieropbrengst van ongeveer 124 miljard stuks/18 miljoen kippen. Belangrijkste is dat de pastamakerij niet terugloopt want die is nodig voor vrijwel alle energie, de pastamakers zelf en aanslingeren van nog wat kunststoffabrieken omdat de ijzermijnen mij nu te duur zijn. De volgende wordt €8.610.113.145.489 en een paar centen, terugverdientijd in staal zonder rekening te houden met de energiekosten is dan 44,29 dagen. Met energiekosten erbij waarschijnlijk meer richting de 50 dagen. Nu nog even niet waard. Steenkool terugverdientijd 19 dagen.

@Neo_TGP nog een puntje: De weergave bedargen en hoeveelheden is niet consistent. Soms een komma, soms een punt om duizendtallen aan te geven. Ook lijkt "duizendsten van een doos pasta" wat overdreven om weer te geven.

Opbrengst in doekoe durf ik nog niet zeker te zeggen maar ligt momenteel op minimaal €400.000.000.000.000 per 24 uur doorlooptijd. Als ik het zo laat zit ik over 20 dagen op 8.000.000.000.000.000

Benieuwd waar Herman mee gaat komen, wijzigingen in het lopende spel ben ik niet zo blij mee omdat het allemaal met elkaar samen hangt en ik geen macrotooltje gebruik om elke paar seconden/minuten de relevante knoppen automatisch te aan klikken. Worden het grote wijzigingen dan wordt het opnieuw beginnen en maar weer kijken hoe het dan loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door DjoeC op 29-11-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik ben ook wel benieuwd naar de nieuwe features. Extra ijzermijnen heeft echt geen zin meer voor mij met een terugverdientijd van pak em beet een jaar, al heb ik nog meer dan 5000 vrije locaties ervoor :+

En het voelt voor mij alsof de rest, kunststof/steenkool etc., relatief zo weinig toevoegt dat het de moeite niet waard is. Maar ik heb er nooit een excel berekening op los gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Ik ben eerst voor staal gegaan, dat levert het meeste op. Ben nu aan het steenkool bijschakelen maar ook daar wordt de terugverdientijd nu lang. maar: Qua energie 3 steenkoolmijnen voor 1 ijzerertsmijn en geen 5.000 energie voor de hoogoven.

Daarnaast speel ik nu een beetje met de oliepompen (500 seconden terugverdientijd als het alleen maar om de olie tegen 20,- gaat) maar: 3-4 oliepompen is de enrgie voor 1 steenkoolmijn.

Nee, ik heb t niet allemaal doorgerekend - heeft ook niet echt zin, ik zie dat ik met t geld wat er nu staat zo'n 25-30 ijzermijnen kan kopen. Ik weet dat 1 uraniummijn (100 ton/tik) 1 kernreactor kan sturen. Je wilt extra om de magazijnen op pijl te houden. 1 opwerkingsfabriek op 10 reactoren nodig. ik heb ongeveer 1-op-1, geeft ook weer opslagcapaciteit voor als er iets vastloopt.

Ik zou nog van alles willen bijschakelen, het "probleem" blijft de pasta die overal in doorsijpelt. Mijn graanopbrengst is nu 13.497kg/veld maar ook velden worden al vrij duur,

Ik heb wel een excelletje (eigenlijk: Libreoffice Calc) openstaan om af en toe een tussenstand met waarden in op te nemen en incidentele berekingen te maken. Maar, ook die zijn meer uit de losse pols... Ik moet wel zeggen dat het super stabiel loopt op de Raspberry Pi 4 en dat het zichtbare deel in een hoek op een 4K scherm al aantrekkelijker is dan op m'n vorige scherm...

Mijn doel was eigenlijk iets om te ontstressen, in dit gevoel door veel redelijk doelloos bij elkaar te klikken. Na een paar dagen en verschillende pogingen het spel op gang te krijgen was dat gelukt, nu werken de hersenen weer en is het doel maximale opbrengst zonder handmatig ingrijpen en om te kijken hoe een Raspberry - waar nog veel meer op draait (eigen domo systeem, grafana, pihole, etc.) - het volhoudt. Dat ding stond hier toch al te zoemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neo_TGP
Met de nieuwe features krijgen plastic, en koper een nieuw/extra doel.

Dat er nog een balans te vinden is met de volumes waar jullie mee spelen had ik niet verwacht (ook nooit echt getest). Dus dat daar wat onbalans zit in oa. pasta snap ik, het probleem is dat finetunen voor die volumes eigenlijk niet te doen heeft omdat kleine wijzigingen al veel eerder in het spel veel impact (kunnen) hebben.

De random prijzen (uiteindelijk allemaal) worden in de backend bepaald omdat ik uiteindelijk nog iets van een markteffect wil introduceren (een eerste stapje daarvan zit al een tijdje in het market element in de huidige versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Nu online
Ik vind het nog altijd een tof spelletje :) In het begin is het grinden omdat je niet genoeg geld hebt om te automatiseren, en op het eind is het grinden omdat niet alles te automatiseren is, maar het is zeker een vermakelijk spel.

Echter, hoewel het spelletje "clickfarm" heet komt er een punt waarop je 1000x of vaker op een knopje moet klikken om een significante impact te hebben op je omgeving, en dan haken mensen natuurlijk snel af. Er zijn een paar kleine dingetjes die 'quality of life' kunnen bieden aan spelers, zoals:
  • het toevoegen van een 'aantal'-parameter aan alle .add()-functies; gelukkig kunnen we bij de console:
    JavaScript:
    1

for (i=1;i<1000;i++){objChickenFarm.add()}
  • een robot voor het prospecten (bureau inhuren dat dit voor je doet voor € 10m extra?)
  • een robot voor het veredelen (manager inhuren voor het onderzoeksbureau tegen 100% extra kosten en 20% extra tijd [want vergaderen over de voortgang]?)
  • een robot voor het maken van staal
  • een robot voor het verkopen van je uraniumafval (met de huidige implementatie is er geen enkele reden om staven te kopen, en bewaren kost per minuut meer dan het 'verkopen' ervan kost),
  • zo te lezen (ik bouw niet zo veel pasta-gebruikers) een robot voor het kopen van eieren
  • misschien een gemiddeld energieverbruik van de afgelopen 60 seconde
Ik denk dat je in het topic ook wel medestanders kunt vinden die willen helpen met programmeren, en al helemaal met testen :) Bijvoorbeeld voor het gemiddelde energieverbruik:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
var objEnergy = {
    usageHistory: [],
    usageTotal: 0,
    usageAverage: 0,
    availablePrevious: 0,

[..]

produce: function () {
        // Verschil tussen de stand na de vorige productie en nu is het verbruik
        var usage = objEnergy.availablePrevious - objEnergy.available;

// Sla het verbruik in de afgelopen tick op
        usageHistory.push(usage);

// Hoog het totaalverbruik op
        usageTotal += usage;

// Als we meer dan 60 waardes bijhouden, verwijder dan de eerste, en haal die eerste waarde vaan het totaal af
        if (usageHistory.Length > 60) {
            usageTotal -= usageHistory.shift();
        }

// Bereken het gemiddelde van de waardes (met check tegen delen door nul)
        usageAverage = usageHistory.Length > 0 ? usageTotal / usageHistory.Length : 0; 

[..]

// Onthoud de huidige hoeveelheid energie om het verbruik van de komende tick te kunnen berekenen
        objEnergy.availablePrevious = objEnergy.available;
        objEnergy.show();
    },
    show: function () {

[..iets om objEnergy.usageAverage weer te geven...]

}

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Neo_TGP schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:29:
Met de nieuwe features krijgen plastic, en koper een nieuw/extra doel.

Dat er nog een balans te vinden is met de volumes waar jullie mee spelen had ik niet verwacht (ook nooit echt getest). Dus dat daar wat onbalans zit in oa. pasta snap ik, het probleem is dat finetunen voor die volumes eigenlijk niet te doen heeft omdat kleine wijzigingen al veel eerder in het spel veel impact (kunnen) hebben.

De random prijzen (uiteindelijk allemaal) worden in de backend bepaald omdat ik uiteindelijk nog iets van een markteffect wil introduceren (een eerste stapje daarvan zit al een tijdje in het market element in de huidige versie).
Herman, ik kijk deze keer iets anders naar het spel dan in 2018. Toen draaide ik met een macrotooltje die met een aantal condities "de juiste" knoppen in "de juiste volgorde" afliep en in de wachttijd de huishouding deed zoals eieren kopen of 500 vaten oliepompen.

Nu probeer ik het zoveel mogelijk "zelfstandig" te laten draaien, dus die balans te zoeken omdat er geen stip op de horizon is. In het begin van het spel is dat moeilijk vanwege weinig geld en enorm oplopen kosten per eenheid van relevante zaken. Veel handwerk en schuiven om geld voor investeringen binnen te roeien.

De balans komt pas als je op een bepaald niveau voldoende kippen en eieren kunt neerzetten om de pasta voorraad (= energie/kerncentrales) op peil te houden en kunt uitbreiden. Die balans komt pas in beeld op een redelijk hoog level. Nu is het dus vooral tweaken en zorgen dat de boel niet omvalt.

In vergelijking tot eergisteren waar ik nog dagelijks zo'n 150 miljard eieren kocht om de pasta voorraad op peil te brengen ben ik nu terug naar zo'n 10 miljard eieren per dag, met wat tweaken hoeft dat ook niet meer maar dan lever ik opbrengst in. Het is dus wel degelijk haalbaar. Hoe hoger de graanopbrengst (veredeling) hoe makkelijker het te doen is. Het enige waar ik nog een clicker voor gebruik is het verkopen van afval splijtstof want 12 uur niet managen kost teveel. In mijn geval gelijk aan de kosten van 2 1/2 volledig gevulde kerncentrales ~260 miljard.

@Paul Ik zie een hoop goeie ideeen ;) Prospecten is eigenlijk best met de hand te doen maar automatisch gaat sneller. Veredeling moet je op letten. Beiden zie ik als spelelementen die niet automatisch hoeven - je mag wel "iets" zelf doen (of uit educatief oogpunt: zelf automatiseren).

Grote zaken moeten iets anders kunnen: 400.000 clicks om eieropslag te realiseren is niet normaal. De rij 100-1000-10000-100000-1000000 eieren zou best 100-10000-1000000-100000000 oid (factor 100 ertussen) mogen zijn. Dan blijft er nog iets te klikken over maar kan het met de hand. Of de factor aanpassen aan wat er al gekocht is.

Ik denk dat het belangrijkste voor het scripten uitgaat: Wat is het doel van het spel.. Zelfs na implementatie van alle - al dan niet automatische - functies, koper, goud, diamant, tellingen denk ik dat er (nu) geen duidelijk doel achter zit. Of @Neo_TGP Herman moet iets nog niet gedeeld hebben.

"Het hoogste saldo" kan een doel zijn. "Hoogste inkomsten per 24 uur". "Tijd tot 1 biljoen, 1 triljard". Een top 1000 pagina met scores: mensen houden ervan zich tegen anderen af te zetten.

Morgenochtend zit ik op level 19. Opbrengst is nu redelijk stabiel want grote groei heeft vooral een (te) lange terugverdientijd. <edit> Level 19 gaat nog even niet door. De volledige €658.257.936.000.000,- weer uitgegeven.
Pagina: 1 ... 21 ... 25 Laatste