Simpel webspelletje: Clickfarm.nl

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-07 09:49
DjoeC schreef op donderdag 1 april 2021 @ 20:01:
[...]

Hi Stephan1117, nee er is niet echt een overzicht. Globaal is elk volgend level 5x het vorige level (soms minder meen ik me te herinneren) waarbij er (op dit moment) elementen bijkomen tot level 11 of 12. Daarna is het doorstampen.....
Ok, dankje

Lijkt me erg leuk om te maken dit :-) Misschien ga ik een poging doen om zelf ook iets dergelijks te bouwen. De grootste uitdaging zal hem waarschijnlijk zitten in het in balans brengen van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:14
Stephan11117 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:40:
[...]

Ok, dankje

Lijkt me erg leuk om te maken dit :-) Misschien ga ik een poging doen om zelf ook iets dergelijks te bouwen. De grootste uitdaging zal hem waarschijnlijk zitten in het in balans brengen van de game.
Neem contact op met Herman, @Neo_TGP , de maker. Ooit stond een deel van de source op github en wilde Herman er een community project van maken.

Wat bedoel je met "in balans"? Voor mij zijn er 2 vormen:
- Kosten vs opbrengsten. Momenteel loopt de aankoopprijs van onderdelen (mijnen) uiteindelijk zo hoog op dat bijkopen niet meer interessant is tov de opbrengsten.
- Energieverbruik vs energieproduktie. En dat laatste ziet vanwege de kosten van uraniummijnen vs energieopbrengst ook weer op de eerste bullet.

Ik denk dat ultiem in balans brengen niet echt mogelijk is. Ofwel aankopen gaan minder kosten, dan kun je meer opbrengst produceren over een langere periode, ofwel er komen progressief onderdelen bij die misschien meer kosten maar ook meer opleveren. Dat laatste verlengt de speeltijd maar het doel veranderd niet..

Momenteel is er niet een soort eindspel of einddoel. Dat hoeft voor mij ook niet - het spel is verslavend en als je er genoeg van hebt stop je gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:25

Lordy79

Vastberaden

Gisteren begonnen en de bottleneck zit voor mij nu in het zoeken naar nieuw ijzer dus een macro die elke 15.5 seconden even klikt is een oplossing
Zit niet achter PC nu maar ik zit op lvl17 ofzo en de meeste centen komen uit staal verkoop.

De.volgende stap is natuurlijjk uitrekenen welke investeringen hierna het meeste oplevert en aangezien ik nog niks met kunststof doe zal ik het daar moeten zoeken denk ik.
T is vrij verslavend en doet me een beetje denken aan ogame waar we als Tweakers vele jaren geheerscht hebben.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FightingFalcon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-07 10:15
Iemand een idee vanaf welk level je pasta kan automatiseren ? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

FightingFalcon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:36:
Nee maar het kan wel.... Na een tijdje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Dagje later is de bottleneck uranium... En pasta. Ik heb pasta nodig om mijn kerncentrales draaiende te laten houden.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
FightingFalcon schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:36:
Ik meen vanaf level 7 (of 6 of 8 ). Er zit een bugje in het spel (misschien browser gerelateerd) waardoor de pastawerkers pas tevoorschjn komen na een herstart van het spel (eerst veiligstellen en de ID bewaren!). Herstart heeft overigens ook kleine andere gevolgen
Lordy79 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:01:
Dagje later is de bottleneck uranium... En pasta. Ik heb pasta nodig om mijn kerncentrales draaiende te laten houden.... _/-\o_
Uranium: Eerst pasta voorraad aanleggen voor je mijnen opent zodat je altijd genoeg hebt (...). Pastawerkers verbruiken 5% (zonde, misschien zelf af en toe klikken) Ook de mijnwerkers verbruiken veel pasta - onderschat dat niet. Als er iets in de energievoorziening oid foutgaat kan het moeilijk zijn het spel weer vlot te trekken - maar wel leuk om uit te vogelen hoe....

Je hebt 1 permanent actieve mijn per centrale nodig. Extra mijnen zijn handig om je uraniumvoorraad op pijl te brengen en te houden. Een mijn werkt niet als er onvoldoende pasta of energie is.

Geen energie vallen je oogstrobots stil = windmolens stil = geen bloem = geen pasta = geen uranium = cirkeltje rond.
Geen energie = oogstrobots stil = geen graan = kippen gaan dood = geen eieren = geen pasta = etc.

Vanaf level 11 (dacht ik) kun je eieren kopen en kan het helpen om je kippen (tijdelijk) dood te laten gaan zodat je meer bloem kunt produceren (geen graan nodig voor voer) om extra pasta, extra uranium en dus extra energie te produceren.

Elke keer goed kijken naar onderdelen en zorgen dat je regelmatig een werkende tussenstand opslaat (ID's bewaren...).

Kleine persoonlijke uodate, mijn spel gestart 9 november loopt nog steeds:
Vermogen nu 27.476.936.000.000.000. Dagelijkse toename ~357.000.000.000.000.
Ik hoef geen eieren meer te kopen (eerder waren dat er 200 miljard per dag), heb nu 72.664.465 kippen lopen en dagelijks ~2 miljard dozen pasta over.

[ Voor 7% gewijzigd door DjoeC op 14-04-2021 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ja ik heb exacte formules hoeveel er per 150 seconden in- en uitgaat.
Probleem zijn nu de eieren. Geen eieren geen draaiende kernreactoren. Althans, heel weinig.
Eieren kopen is nu qua tijd handiger dan een miljoen miljard kippenfarms bouwen ik heb nu dusdanig veel opslagcapaciteit voor eieren dat ik 90 minuten zonder nieuwe eieren te kopen alles kan laten draaien.
Dat is natuurlijk veel te weinig dus ik moet die capaciteit nog verhonderdvoudigen.

Het klinkt overigens heel nobel van sommigen om geen macro's te gebruiken maar als zelfs mijn 20x per seconde klikker er een kwartier over doet om een substantiele hoeveelheid staal te produceren en verkopen dan is het handmatig doen echt niet meer mogelijk. 900x20 = 18.000 kliks... Per kwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Lordy79 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:03:
Ja ik heb exacte formules hoeveel er per 150 seconden in- en uitgaat.
Probleem zijn nu de eieren. Geen eieren geen draaiende kernreactoren. Althans, heel weinig.
Eieren kopen is nu qua tijd handiger dan een miljoen miljard kippenfarms bouwen ik heb nu dusdanig veel opslagcapaciteit voor eieren dat ik 90 minuten zonder nieuwe eieren te kopen alles kan laten draaien.
Dat is natuurlijk veel te weinig dus ik moet die capaciteit nog verhonderdvoudigen.

Het klinkt overigens heel nobel van sommigen om geen macro's te gebruiken maar als zelfs mijn 20x per seconde klikker er een kwartier over doet om een substantiele hoeveelheid staal te produceren en verkopen dan is het handmatig doen echt niet meer mogelijk. 900x20 = 18.000 kliks... Per kwartier.
Haha.... Klinkt alsof opschalen nodig is. Laat je geld vooral rollen - bewaren heeft in het begin (tot niveau 19 of 20) weinig zin. Hoe eerder je koopt, hoe eerder je terugverdientijd begint.

En autoclicker: naarmate je verder komt in het spel moet je waarschijnlijk meer knoppen sneller indrukken. Zo kan ik nu ruim 1 miljard vaten olie opslaan. Daar doe ik ongeveer 500 seconden (8 minuten) over maar extra opslag is gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

DjoeC schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:00:
[...]

Haha.... Klinkt alsof opschalen nodig is. Laat je geld vooral rollen - bewaren heeft in het begin (tot niveau 19 of 20) weinig zin. Hoe eerder je koopt, hoe eerder je terugverdientijd begint.

En autoclicker: naarmate je verder komt in het spel moet je waarschijnlijk meer knoppen sneller indrukken. Zo kan ik nu ruim 1 miljard vaten olie opslaan. Daar doe ik ongeveer 500 seconden (8 minuten) over maar extra opslag is gewoon te duur.
Tja ik heb niet heel veel tijd om ermee bezig te zijn. Ik moet elke 40 minuten eieren kopen maar zo fanatiek ben ik niet. Dan maar wat minder energie. Sowieso heb ik een enorm energie overschot.

Ik weet eigenlijk niet of er snellere macro-programmad zijn. Heb er gewoon eentje gepakt.

Jij bent ook vrij fanatiek. Heb je ooit Ogame gespeeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Lordy79 Ik heb momenteel ook niet heel veel tijd om er mee bezig te zijn. Fanatiek was in het begin (zowel in 2018 als 2020) omdat ik iets anti-stress zocht. Da's gelukt.

Na de eerste levels en het leren hoe het werkt was het vooral uitzoeken hoe ik er zo min mogelijk aan hoefde te doen. Veel rekenen en zoeken naar de juiste tool(s) om maximale opbrengst met minimale inspanning te halen.

Fanatiek? De afgelopen 5 dagen heb ik alleen af en toe gekeken of er nog beweging in zit - het loopt automatisch tot er weer een graan researchlevel klaar is - dan moeten er kippen worden bijgekocht en oliepompen worden verkocht. Da's pas op 22 april.

Ik heb nu geen tijd om andere (scherm gerelateerde) dingen op die Raspberry te oen, tot die tijd blijft t spel draaien. Deze Pi is meteen de backup server voor Pihole en ander achtergrond spul.

Andere macrotools? Ik heb in het verleden Pitrinec Macro Toolworks gebruikt (windows). Werkt prima omdat ie in het actieve scherm "plaatjes" (lees: de knoppen) kan vinden. Zaten wel een paar gekke dingen in maar overall: mooie tool! Daarnaast had ik willen kijken naar automatische testtools (Robot Framework en/of Selenium Webdriver). Voordeel daarvan is dat ze een browsersessie op de achtergrond kunnen draaien en je PC voor ander werk beschikbaar blijft. Maar was me voor nu teveel uitzoekwerk omdat xdotool (debian) het prima doet. Zie een eerdere post - in mijn geval wel het voordeel van een 4K scherm waar de 4 relevante knoppen zichtbaar zijn want xdotool klikt op schermpositie zonder de knop te kennen. Kan misschien anders - niet uitgezocht.

Ogame heb ik nooit gespeeld - ken ik ook nog niet... Eens kijken maar de komende maanden vrij weinig tijd (zomer, tuin). Daarom is automatisch laten draaien nu zo fijn. Opbrengst blijft nu stabiel ~357 Biljard/dag. Nog heeeeeeel lang tot level 22. Wel het plezier dat het loopt (4+ maanden nu) zonder de meermaals per dag inspanning.

Succes met zoeken van een goed macrotooltje. Kijk ook eens naar automatische browser/website test tools (zoals Selenium) - die kunnen minimaal hetzelfde als een macrotool en zijn vaak open-source. Eigenlijk is het spelen van dit spel te vertalen in het volgtijdelijk, herhaald, goed afspelen van een testscript (druk knop x, als y heeft waarde z dan druk knop a, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Dat laatste is helemaal waar en ook de uitdaging.
Tot er weer een update komt en de hele boel weer op de schop moet.
Ben benieuwd of we ringen moeten gaan maken van staal en erop een mooie diamant. En pickup naalden. En koper voor ehmmm... standbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Kleine update, hij loopt nog gewoon door. Huidige stand 32.259.610.000.000.000,-. Energie en eieren stabiel, nog 10 dagen tot volgende aanpassing (kippen kopen).

Raspberry nu 122 dagen in de lucht, moet binnenkort een keertje geupdate worden.

<aanvulling 15 mei 2021>
Vandaag de Raspberry bijgewerkt en geherstart. Uiteraard betekende dat het herstarten van het spel waarbij - helaas - het " opbrengst per veld" (afkappen van de opbrengst op hele kilo's) probleem zich weer voordeed. Scheelt maar 0.38kg per veld maar dat bekent wel dat ik dagelijks 17 miljoen eieren extra overhoud vanwege te weinig graan voor bloem. De kippen blijven wel gewoon t zelfde eten. Gelukkig passen die nog 7 dagen lang in opslag tot het volgende research level is bereikt, dan kan ik de boel weer in balans brengen en wat extra pasta draaien - maar als je de eieropslag niet hebt scheelt en ofwel opslag moet bijkopen ofwel eieren tegen 5 cent moet verkopen kost dat.

Als je het spel op meerdere research levels herstart verlies je dus best veel opbrengst lijkt het, terwijl het eindresultaat (pasta overschot) best veel oplevert, Voor mij nu 700 miljard per dag.

[ Voor 85% gewijzigd door DjoeC op 15-05-2021 15:40 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Maar weer eens een update. Deze week een paar dagen niet gedraaid vanwege Pi nodig voor andere dingen. Dus weer wat kilo's opbrengst kwijt maar goed, dat zal de kop niet meer kosten.

@Neo_TGP Herman, als je een keertje tijd/zin hebt, zou je dan de Opbrengst per veld bij een reload automatisch kunnen herberekenen naar de juiste waarde? Als er geen harde formule voor is dan zijn het nog steeds "beperkte" iteraties want level 200 ben je een paar jaar voor bezig ;-)

Huidige status:

Vermogen44.055,622,588,337,850
Graanopslag 10,000,000
Bloemopslag 15,000,000
Olieopslag 1,100,000,000
Energieopslag 170,000,000,000
Energievoorraad 92,839,000,000
Landbouwvelden 550
Opbrengst per veld 55,635
Robots 55
Windmolens 10,000
Windmolenrobots 10,000
Oliecentrales 0
Steenkoolcentrales 160
Oliepompen V2 28,566
Boerderijen 100,001
Kippen 80,524,935
Eieropslagruimte 201,200,000,000
Resterende ruimte 102,641,221,052
Pastafabrieken 15,000
Pastahelpers 7,500
Pastavoorraad 31,367,373,640
Researchlevel 107
Opbrengstverbetering 3.42%
Duur onderzoek (dagen) 19
Kunststoffabrieken 20,001
Kunststofopslag 10,000,000,000
Kunststof personeel 0
Steenkoolmijnen 1,128
Steenkoolopslag 405,433,000,000
Ijzermijnen 1,427
Ijzerertsopslag 200,000,000,000
Hoogovens 10,001
Staalopslag 20,000,003,000
Uraniummijnen 1,130
Stavenfabrieken 1,130
Reactoren 1,129

Meer is er niet te melden, de enige wijzigingen komen na weer een researchlevel: kippen bijkopen waarna er meer pasta wordt gemaakt = meer mogelijke opbrengst. Het loopt nu gewoon verder naar level 22, ik denk zo over een maand of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Ik ben gelukkig gestopt haha

Maar als er een update komt ga ik verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Lordy79 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:32:
Ik ben gelukkig gestopt haha

Maar als er een update komt ga ik verder....
Snap ik en ik voel t zelfde maar laat m nog gewoon doorlopen tot ik de desktop voor andere dingen nodig heb. Dan stopt t. Momenteel draait het echte werk op de achtergrond en daar kan ik daar via SSH prima bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Gisteren de 50.000.000.000.000.000,-gepasseerd.

Ook afgelopen maand wat zitten rommelen met het Java console op een PC, dat valt ook nog niet mee. Kon wel heel snel uitbreiden zodat in een paar uur level 23 bereikt werd maar dat was niet "zomaar" stabiel te krijgen. En ook minder leuk. Dus loopt het spel dat in november 2020 gestart is gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Neo_TGP Ha Herman, het lijkt erop alsof de automatische beprijzing bevroren is. Kunststof staat al een tijdje vast op € 212,- per eenheid...

Aanvulling 25 juni 09:13:
Het werkt weer. Zou een netwerk issue geweest kunnen zijn aan deze kant. Niet helemaal duidelijk...

[ Voor 30% gewijzigd door DjoeC op 25-06-2021 11:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-06 20:35
Ik heb inderdaad een kleine onderbreking op de server gehad.

Verder heb ik slecht en goed nieuws. Het slechte nieuws is dat ik voorlopig geen updates voor Clickfarm zal publiceren. Door de manier waarop de game geschreven is is onderhoud en aanpassing erg lastig en kost het erg veel tijd.

Wat dan wel het goede nieuws is dat ik min of meer een clickfarm2 geschreven heb, of in ieder geval een groot gedeelte daarvan. De backend is voor een groot deel af en de tijd zit nu in het maken van de interface voor de game. Het is een variatie op clickfarm waarbij ook online leaderboards mogelijk zijn, er een gedeelde "wereld" is waar alle spelers in zitten en er gewerkt wordt met "tiles" die beperkte hoeveelheden resources hebben.

Heel veel meer wil ik er verder nog niet over kwijt, maar het algemene idee achter clickfarm (handmatig beginnen, daarna automatiseren) en de centrale "timer" waar alles aan vast hangt is wel bewaard gebleven. Het is alleen hopelijk iets meer "werk" om alles (lees de hele supply-chain) in balans te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Neo_TGP Soms is geen nieuws dus inderdaad goed nieuws! Ben benieuwd wat het gaat worden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07 10:10

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Bij mij lijken er geen ticks te gebeuren, de olie en energie markt werkt niet.. is dat browser gevoelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ircghost schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:56:
Bij mij lijken er geen ticks te gebeuren, de olie en energie markt werkt niet.. is dat browser gevoelig?
Voor zover ik kan zien werkt alles, voor een aantal dingen is er interactie met een backend, maar 90% draait in javascript in je browers. Daar is dus wel enige afhankelijkheid, maar het zou moeten werken in alle moderne browsers, zolang je het gebruik van javascript maar toestaat. Voor de save functionaliteit wordt een cookie gebruikt, als je die blokkeert kan je na iedere sessie een save token exporteren zodat je daar de volgende keer weer mee verder kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Ircghost schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:56:
Vermoedelijk heb je een energie, een pasta of een eieren tekort waardoor dingen stil lijken te staan. Eventueel even de ID van een gesavede hangende game delen? Gebruik je een clicker en zo ja - doet die z'n ding in de "juiste" volgorde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-07 10:10

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Het is uiteindelijk opgelost door zelf een paar keer handmatig olie op te pompen. Toen begon de ticker door te lopen. Was wat vreemd omdat ik dus voldoende energie en olie had om het automatisch te laten lopen.

Uiteindelijk tot lvl 9 gekomen, toen vond ik wel weer leuk geweest..

Chapeau voor je JavaScript experiment!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Ircghost Kijk, gewoon wat klikken dan gaat ie weer ;-) Het is me opgevallen dat in sommige gevallen voorraden geen betekenis lijken te hebben: ze worden niet verkocht en niet gebruikt. Heb er alleen nooit de vingers om gekregen hoe dat precies zit. Ik heb dat met olie, steenkool en ijzererts, dode voorraden van resp 600 vaten, 160.000 en 4.000 ton.

Level 9 is op zich al een prima niveau, daarna verandert er niet heel veel meer in het spel, level 11 is meen ik het laatste met uitbreiding. Daarna gewoon een kwestie van door (laten) buffelen.

Ja, het javascript was een tussendoortje op een 2e PC: saved game laden en gaan knutselen. Leuk om te doen, waarschijnlijk had ik het stabiel kunnen krijgen met heel veel opbrengst per dag. Alleen de vraag: is dat leuk? heb ik beantwoord met nee. De gewone game van 19 november 2020 op de raspberry loopt de meeste dagen nog gewoon door, alles bereikt met methoden "zoals ze bedoeld" waren. 8 augustus moeten er weer iets meer dan 3 miljoen kippen gekocht en misschien een paar oliepompen verkocht worden.

Nu afwachten waar Herman nieuw mee komt en of dat ook "leuk" is. Tegen de winter lijkt een goed moment om daar wat tijd in te steken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Vandaag was de laatste dag in dit spel. Stroomstoring, 20 dagen geen tussenresultaten opgeslagen (eigen schuld). Jammer maar het was voorlopig even goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-07 16:23
Wat is een beetje een goede manier geld te verdienen op level 15?
Ik raak een beetje het draad kwijt denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Torac HAHA, goeie vraag. Vanaf dat level krijg je geen extra mogelijkheden meer. Het enige dat je kunt doen is "bijkopen" waarbij je rekening moet houden met de terugverdientijd en het energieverbruik waarbij de energieproductie deel uit maakt van de terugverdientijd. Kopen kost geld, terugverdienen van je investering wordt steeds langer. Mijn laatste balans voor de stroomcrash was ongeveer 67.000.000.000.000.000,- na 10 maanden draaien. Dagopbrengst was ongeveer 360.000.000.000.000,-, dan heb je een richtsnoer.

Lees ook eerdere posts eens door, vanaf waar je nu zit is het vooral zo snel mogelijk op de goeie manier investeren tot je een hoge dagopbrengst hebt en daarna laten stampen om je geld eerst terug te verdienen en daarna te vermeerderen. Voor mij was level 22 in zicht - zo rond het einde van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-07 16:23
DjoeC schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:11:
@Torac HAHA, goeie vraag. Vanaf dat level krijg je geen extra mogelijkheden meer. Het enige dat je kunt doen is "bijkopen" waarbij je rekening moet houden met de terugverdientijd en het energieverbruik waarbij de energieproductie deel uit maakt van de terugverdientijd. Kopen kost geld, terugverdienen van je investering wordt steeds langer. Mijn laatste balans voor de stroomcrash was ongeveer 67.000.000.000.000.000,- na 10 maanden draaien. Dagopbrengst was ongeveer 360.000.000.000.000,-, dan heb je een richtsnoer.

Lees ook eerdere posts eens door, vanaf waar je nu zit is het vooral zo snel mogelijk op de goeie manier investeren tot je een hoge dagopbrengst hebt en daarna laten stampen om je geld eerst terug te verdienen en daarna te vermeerderen. Voor mij was level 22 in zicht - zo rond het einde van het jaar.
Ah oké, dan gaat bij mij de lol er een beetje af zo. Was best een plezierig spel zo.

Ik had gehoopt nog iets met die diamanten koper en goud mijnen te kunnen. Welk level ontgrendelen die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Torac schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Ah oké, dan gaat bij mij de lol er een beetje af zo. Was best een plezierig spel zo.

Ik had gehoopt nog iets met die diamanten koper en goud mijnen te kunnen. Welk level ontgrendelen die?
Snap dat de lol er af gaat. Bij mij is die veranderd door het in balans brengen van alle onderdelen op een maximaal betaalbaar niveau en daarbij met automatisch laten klikken het spel "eeuwig" te laten doordraaien. Dat lukt niet helemaal omdat ik nog steeds opbrengst wil maximaliseren (graanresearch = kippen kopen = pasta maken en verkopen).

De extra mijnen worden niet ontgrendeld - zitten nit in het spel. De bouwer Herman, @Neo_TGP ,heeft op 16 juli aangegeven aan een nieuwe versie van het spel te werken - dus dat even in de gaten houden en tot die tijd misschien even verder kijken dan het alleen als een gek klikken en kopen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-07 13:10

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ik denk, ik ga de game laten lopen op mijn Pi.
Echter, ik kan mijn game niet importeren. Er word niks geladen.

Wellicht dat de save te oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
save te oud, denk ik niet .... ik kon net mijn save gewoon weer starten na maanden en maanden niet gekeken te hebben. Nog steeds level 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Volgens mij zouden de savegames gewoon moeten werken tenzij ze echt heel erg oud zijn. Zou je mij de savegame eens willen sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Neo_TGP schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:29:
Volgens mij zouden de savegames gewoon moeten werken tenzij ze echt heel erg oud zijn. Zou je mij de savegame eens willen sturen?
Ik heb hem je toegestuurd.
Ben benieuwd waar het aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 10:46
Hoi allemaal,

Vandaag een nieuwe savegame gestart, maar kan het aan mij liggen of variëren de verkoopprijzen niet meer? Ik zie in het netwerk-verkeer nog wel met regelmaat (elke 10 seconden?) een resource.php aangeroepen worden, maar die geeft continue dezelfde cijfers terug. Zo komt mijn olie-verkoopprijs nooit boven de €6 bijv.

Ik herinner me van een maand of wat geleden dat dit wel continue veranderde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-07 00:04
rhoolwerf schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:17:
Hoi allemaal,

Vandaag een nieuwe savegame gestart, maar kan het aan mij liggen of variëren de verkoopprijzen niet meer? Ik zie in het netwerk-verkeer nog wel met regelmaat (elke 10 seconden?) een resource.php aangeroepen worden, maar die geeft continue dezelfde cijfers terug. Zo komt mijn olie-verkoopprijs nooit boven de €6 bijv.

Ik herinner me van een maand of wat geleden dat dit wel continue veranderde?
Heb ik hier inderdaad ook last van, lijkt er inderdaad op dat alle prijzen niet meer variëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-07 22:36
Yep, dat heb ik ook. (@Neo_TGP )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Klopt inderdaad, ik moet even kijken of ik dat snel kan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
En eindelijk opgelost.. Ik kreeg het vanaf mijn vakantie niet meteen gefixt, maar vanaf nu zou het gewoon moeten blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hoe staat het met je plannen voor een eventueel nieuwe versie? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:05

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@Neo_TGP Ben ik goed op weg naar level 19 start mijn spel niet meer. :'(
Kan jij aan de hand van mijn savegame zien wat er mogelijk fout gaat?

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 13-07 17:44
De graanprijs blijft 0,00 euro.
Ik denk dat @Neo_TGP er mee klaar is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Hmm, dat is gek. Ik zal vanavond eens kijken wat er mis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Het grote geld zit toch echt in staal:
Handmatige verkoop staal € 18.298.799.999.984.684.000.000.000,00, ofwel in gewoon Nederlands 18 quadriljoen euro.

Beschikbaar vermogen: € 30.040.329.290.140.336.000.000.000,00

Huidig level is: 34
Drempel voor volgend level: € 134.110.450.744.628.870.000.000.000,00

Ik heb wel wat zitten rommelen om op dit niveau te komen en ben er onderweg achter dat als de bedragen groot worden het exporteren en importeren niet meer werken. Maar, het is ook geen grote ramp.

Houdt er rekening mee, dit is niet met normaal spelen bereikt want dat zou niet binnen 2.000 jaar draaitijd te bereiken zijn, dit is vooral een lolletje om te zien "wat kan" - een paar dagen iets anders doen in deze tijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DjoeC schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 09:15:
Ik heb wel wat zitten rommelen om op dit niveau te komen en ben er onderweg achter dat als de bedragen groot worden het exporteren en importeren niet meer werken. Maar, het is ook geen grote ramp.
Da's niet zo gek, javascript's MAX_SAFE_INTEGER is 9007199254740991 dus het is al knap als je met grotere getallen werkt.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Juup schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Da's niet zo gek, javascript's MAX_SAFE_INTEGER is 9007199254740991 dus het is al knap als je met grotere getallen werkt.
Het ging inderdaad al een paar levels eerder fout, kan dus best daarmee te maken hebben. Ik neem aan dat javascript geen Java is ;-)

You can store a 32-digit number in a DECIMAL or MONEY variable in Java. En ik was nog niet tot 32 cijfers gevorderd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee maar JS heeft daar wel BigInts voor:
JavaScript:
1
BigInt("900719925474099100000000")

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Als ik het goed onthouden heb was er een nieuw browserspelletje in ontwikkeling toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:34

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Speelt iemand het nog? Het schoot me zo ineens te binnen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Luchtbakker schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:56:
Nee, wel gedaan maar 'uitgespeeld'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Luchtbakker schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:56:
Recent nog eens 18 levels gedaan. Daarna nog wat via de firefox instellingen om met met een paar klikken (via het spel naar 2 graanvelden, dan wat storage gerommel) naar meteen level 5.500 door te stomen. Nog hoger kan maar mijn scherm kan de portemonnee nu al niet meer in de breedte weergeven.

It was nice while it lasted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

@DjoeC koning _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ik heb toevallig vorige week de backend omgezet van php naar nodejs en wat meer registratie dingen aangezet voor het verkopen van resources. Daarmee kan ik dan weer wat stats toevoegen.

Ik heb deze week een weekje vakantie en ik was van plan wat nieuwe functionaliteit toe te voegen en wat dingen in de interface te moderniseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiTr
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 23:02
Ik begin net, ben benieuwd! Maar het eerste waar ik tegenaan loop is dat de graanprijs €0,00 is. Schommelt de prijs dagelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Iedere 10 seconden zou de prijs bijgewerkt moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
MiTr schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:37:
Ik begin net, ben benieuwd! Maar het eerste waar ik tegenaan loop is dat de graanprijs €0,00 is. Schommelt de prijs dagelijks?
Net even getest: Voor je landbouwgrond bewerkt is de prijs 0. Meteen na de eerste klik ging ie bij mij naar 366, liep op naar 460......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
In de eerste 10 seconden zou de prijs wel eens 0 kunnen zijn. Een van de veranderingen die ik door wil voeren is dat de prijs afhankelijk wordt van de hoeveelheid die door alle spelers verkocht wordt. Daarbij dan ook de mogelijkheid om direct aan het begin voor een kleine opslag ook de basis resources al te kunnen kopen. Dus bij meer gelijktijdige spelers wordt het interessanter om zaken als graan te kopen in plaats van het zelf te maken om maar wat te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiTr
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-06 23:02
Ik keek net weer en nu schommelt de prijs inderdaad.
Wel vreemd, toen ik begon bleef de tijdje op 0 staan. Maar misschien was ik te ongeduldig en voelde de 10 seconden als minuten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Neo_TGP Geen idee of je al actieve wijzigingen hebt doorgevoerd maar ik liep tegen een paar dingen aan:

- exporteren ID "werkt niet". Klinkt vaag, is het ook. Na een nachtje draaien kan ik wel de export aanklikken maar komt er geen "save" box met de relevante ID om later weer te importeren. Game gestopt, wilde niet de kamer hier opwarmen ;-) Net nog even gecheckt: Exporteren meteen na het starten van het spel (1x land bewerken) geeft wel de save box. Firefox privacy mode + W10.

- Aankopen extra kunststofopslag werkt deels. Kosten zijn 1.5M maar het lijkt alsof het vermogen >15M moet zijn. Misschien een decimale fout?

<aanvulling>

kunststof opslag hertest gedaan: lijkt inderdaad op decimale fout.

Opslaan ID: niet reproduceerbaar

[ Voor 8% gewijzigd door DjoeC op 12-06-2023 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
@Neo_TGP Een ander dingetje dat opvalt: De "bouw ijzererts silo" en "maak staal" gebruiken dezelfde ironOreSiloButton knop. Maar dat zal wel makkelijker bouwen geweest zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Opslaan ID: opnieuw een paar keer gehad. Het lijkt erop dat ik geen verbinding krijg/heb met de server - dat kan natuurlijk hier liggen... Maar ook de prijzen waren al een rijdje bevroren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kolonist2
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
Ik wilde dit gaan spelen, maar de graanprijs blijft 0 euro. Ook nadat ik het spel meerdere keren heb gereset en me browser gegevens heb gewist. Of is hier een andere fix voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neo_TGP
Opgelost

[ Voor 88% gewijzigd door Neo_TGP op 15-06-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
@Neo_TGP Zit er eigenlijk een automatisch herstel in het spel om na een verbroken verbinding (reden onbekend) de sessie te herstellen? Vanochtend opnieuw geen connectie maar om nu weer een dag werk te verliezen....

Deze keer speel ik weer eens zonder gimmicks maar nog steeds wel met autoclicker. Inmiddels zo'n 100.000 clicks in 2 dagen is anders niet te doen. Ik kom er weer achter hoe progressief de prijzen van de componenten stijgen.... Een stukje landbouwgrond voor > 1 miljard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Laatst online: 03-07 07:39
probleem is er weer
graanprijs en bloemprijs 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Server lijkt niet te werken maar misschien is Herman bezig met een nieuwe versie van t spel.... Gelukkig lopen de produkties door, alleen als je een nieuw spel begint - tja, dan verdien je dus niks om verder te komen.

<edit 20 juni>:
De server is weer gaan werken. Level 18 is bereikt: 5cc58cbc-a7d9-d56f-ea94-6200e50f7fef-25c816d2 Level 19 zou te lang gaan duren, voor nu voldoende ;-) In dit gesavede game: Velden bewerken, pasta maken en kernafval verkopen met de hand (of met een clicker). De rest handmatig bewaken. Iets te weinig energie opwekking maar er is nog voldoende pasta productie voor een aantal kerncentrales.

Het was weer een keertje leuk ;-)

[ Voor 90% gewijzigd door DjoeC op 20-06-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotter87
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-07 16:51
Welk lvl is op dit moment een beetje end game? Dat je niks meer unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Pjotter87 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:09:
Welk lvl is op dit moment een beetje end game? Dat je niks meer unlocked.
Ik meen dat 11 of 12 het hoogste unlock level is. Dat is wel binnen een dag te halen. De enige manier om (heel veel) doekoe binnen te roeien is veel staal maken. Om dat te doen heb je een paar dingen nodig: Veel energie (kerncentrales) en dus veel uranium en dus veel pasta en dus veel bloem en eieren en dus veel graan en dus ook veel graanresearch. Daarnaast een paar steenkool en veel ijzermijnen ;-) Ook die verhouding is uit te rekenen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Neo_TGP Volgens mij zit er een beestje in de Steenkool. Deze gaat na een refresh van de pagina weer netjes per tick aftellen naar gebruik. Daarna krijgt die een boost en blijft die weer steken. Dan moet je de pagina weer verversen en gaat die weer aftellen. En zo blijft dit doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
sypie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:02:
@Neo_TGP Volgens mij zit er een beestje in de Steenkool. Deze gaat na een refresh van de pagina weer netjes per tick aftellen naar gebruik. Daarna krijgt die een boost en blijft die weer steken. Dan moet je de pagina weer verversen en gaat die weer aftellen. En zo blijft dit doorgaan...
Wil je mij je savegame id even sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
vanavond is alles weer €0,00 @Neo_TGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-07 08:54

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Can confirm. Had nog wat tijd over en dacht je spelletje nog eens te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
update inmiddels ligt de hele site plat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolonist2
  • Nu online
Bjij mij doet de site het nog, maar alle dynamische prijzen zijn inderdaad 0,00 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
Alles werkt weer na een memory error op de server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Hmm, in lopend spel (met bevroren prijzen) pakt ie nog geen export. Later maar een keertje opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolonist2
  • Nu online
Na een reset doen de prijzen het helaas nog niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
het is wel jammer dat het spel zo vaak niet werkt. Inmiddels weer alles €0,00
zo kun je natuurlijk nooit verder komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
commentator schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:41:
het is wel jammer dat het spel zo vaak niet werkt. Inmiddels weer alles €0,00
zo kun je natuurlijk nooit verder komen
Je kunt wel verder komen maar pas zodra je geld aan het verdienen bent. Variabele prijzen gelden voor alles voordat je steenkool en ijzer kunt maken. Vanaf dat punt heb je "vaste" inkomsten (steenkool, ijzererts en staal). Dan maakt de verbinding met de server niet meer uit.

Ik was deze keer gestopt met het maken van kunststof omdat de opslag elke keer vol zat en het voor een schijntje wegging. Stoppen met pompen levert dan energie op voor andere dingen zoals staal maken. Daarmee kwam ik - ook zonder de server verbinding - tot level 18. Omdat het volgende level daaaagen zou duren was dat voor deze keer voldoende ;=)

Samenvatting: Werk zo snel mogelijk toe naar steenkool (voor energie en opbrengst) en ijzererts (combinatie om staal te gaan maken. Alles voor je staal kunt maken levert relatief maar een schijntje op. Hoe verdien je geld? Bloem verkopen boven 400-425, pasta verkopen boven 200, olie tegen 20, kunststof tegen 260. Helaas, voor die dingen heb je wel de server verbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik krijg nu een foutmelding dat de wachttijd is overschreden. Kortom de website is niet te bereiken. En ik wilde nog zo de financiën verbeteren met een aantal producten op €0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
DjoeC schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Je kunt wel verder komen maar pas zodra je geld aan het verdienen bent. Variabele prijzen gelden voor alles voordat je steenkool en ijzer kunt maken. Vanaf dat punt heb je "vaste" inkomsten (steenkool, ijzererts en staal). Dan maakt de verbinding met de server niet meer uit.

Ik was deze keer gestopt met het maken van kunststof omdat de opslag elke keer vol zat en het voor een schijntje wegging. Stoppen met pompen levert dan energie op voor andere dingen zoals staal maken. Daarmee kwam ik - ook zonder de server verbinding - tot level 18. Omdat het volgende level daaaagen zou duren was dat voor deze keer voldoende ;=)

Samenvatting: Werk zo snel mogelijk toe naar steenkool (voor energie en opbrengst) en ijzererts (combinatie om staal te gaan maken. Alles voor je staal kunt maken levert relatief maar een schijntje op. Hoe verdien je geld? Bloem verkopen boven 400-425, pasta verkopen boven 200, olie tegen 20, kunststof tegen 260. Helaas, voor die dingen heb je wel de server verbinding nodig.
mja maar als je nog niet zo ver bent schiet dat niet op
daarnaast helpen "502 Bad Gateway" melding ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Als het werkt is dit ongeveer mijn strategie: Zoveel mogelijk velden kopen, bewerken, bloem malen en verkopen, silo's bijkopen en opbrengst verbeteren, hoe vaker hoe beter. Zo snel mogelijk naar 100+ velden. Olie pompen met een klikker, 20 euro wordt altijd wel gehaald. 50-100.000 opslag. Als dat fatsoenlijk loopt dan boerderijen en kippen om pasta te maken en verkopen rond de 200 euro. Nog geen energie voor nodig, automatiseren uitstellen, kost alleen maar geld en energie die je elders hard nodig hebt. Zodra het kan kunststof maken, daar heb je energie voor nodig: inefficiente oliecentrales (30-70 stuks). Kunststof is altijd wel verkoopbaar voor 260, maar 240 levert ook al flink op. 1 fabriek kopen, handmatig maken. Wel zorgen voor energieopslagruimte, je hebt veel nodig. Snel doorsparen en naast nog steeds opbrengst verbetering ook mijnen onderzoek doen (3x 5 miljoen) en doorsparen voor prospecting (50 miljoen per keer). Eerst een steenkoolmijn bouwen, vindt je die niet meteen -> doorzoeken. Steenkoolmijn openen en meteen daarna steenkoolcentrale. Vanaf dat moment ga je flink verdienen en krijg je veel energie (denk aan opslag). Paar steenkoolmijnen en minimaal 1 ijzerertsmijn openen, doorsparen voor staalfabriek. Staal is waar je maximaal mee kunt verdienen en je hebt t nodig om eventueel oliepompen (100vaten/seconde) mee kunt kopen maar het maken van staal brengt geld. wat je nodig hebt om kerncentrales te kunnen bouwen.

Doe je best, de server doet t weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Een "kort" spel gedraaid omdat de PC toch aan moest blijven voor ander werk. Net gestopt op level 17:

Financiën:

Beschikbaar vermogen: € 104.390.412.131.336,50

Laatste stortingen:
Handmatige verkoop staal € 450.000.000.000,00
Handmatige verkoop staal € 285.520.500.000,00
Computerverkoop Plastic € 4.680.000,00

Ik zat nog even door t topic te bladeren en toen veel me op dat er de voorbije paar jaar aan waarden en energieverbruik gesleuteld lijkt t zijn zoals energieverbruik pompen van 50 naar 75 voor 100 vaten. Misschien toch weer eens een spreadsheet in elkaar steken, ben m'n oude kwijt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Neo_TGP
Ik zou heel even wachten gezien ik een paar meer aanpassingen aan het doen ben om het verloop tussen de verschillende levels iets aan te passen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Neo_TGP schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:27:
Ik zou heel even wachten gezien ik een paar meer aanpassingen aan het doen ben om het verloop tussen de verschillende levels iets aan te passen :)
Ga je dan ook iets doen met goud en diamant? :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CKSotos
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Er staat een typefoutje bij het verkopen van kippeneieren:

Je hebt op dit moment nog plek voor: 79.600 eieren. Eventueel overschot wordt direct verkocht voor de helft van de huidge prijs

Ook stoor ik me een beetje aan het feit dat op de ene plek KG staat en op de andere kg :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-07 09:42
net begonnen met dit spel :D
Hoeveel oliepompen is een beetje rendabel? ik heb er nu 100...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
frumper schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:37:
net begonnen met dit spel :D
Hoeveel oliepompen is een beetje rendabel? ik heb er nu 100...
Oliepompen op oliecentrales? Alleen rendabel tot je iets anders hebt. De lagere niveaus bouwen door naar de hogere waar je meer moet investeren maar ook meer opbrengst krijgt.

Vanaf Pasta/kunststof gaat t tellen maar pas echt vanaf steenkool, ijzer en staal. Om je een idee te geven, om van oliecentrales over te stappen nar steenkoolcentrales moet je minimaal 3x research a 5miljoen, 1 of meermaals prospecting a 50 miljoen en een mijn kopen a 125 miljoen. Daarna zsm een steenkoolcentrale a 50 miljoen maar vanaf dan kun je vrij snel kapitaal opbouwen.

Alles is een beetje uit te rekenen: 100 oliepompen 10 oliecentrales voor nodig.. De 100ste pomp is nogal duur, beter koop je ook wat opslagruimte om tegen een hogere prijs te verkopen. 10 oliecentrales verbruiken 10 olie dus de opbrengst van 100 pompen is 90 vaten tegen max 20 euro is max 1.800 euro/tik.

ZO kun je vrijwel alle onderdelen doorrekenen en optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-07 09:42
pasta/kunstof heb ik maar is nog niet heel rendabel, zo te zien moet ik nu ff doorsparen tot de 50 miljoen voor de eerste mijn inderdaad. Ach, hij loopt ondertussen mooi door zonder er iets aan te doen ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
frumper schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 16:33:
pasta/kunstof heb ik maar is nog niet heel rendabel, zo te zien moet ik nu ff doorsparen tot de 50 miljoen voor de eerste mijn inderdaad. Ach, hij loopt ondertussen mooi door zonder er iets aan te doen ;)
Oliepompen met een klikker op maximaal om kunststof te maken: 1000 vaten = 260.000 kunststof opbrengst bij verkoop tegen max prijs maar dat moet wel lukken. Wel zorgen voor energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asaki
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-07 20:16
Klopt het dat graan altijd voor 0,00 verkocht moet worden? De prijs blijft daar maar op staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
asaki schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 07:52:
Klopt het dat graan altijd voor 0,00 verkocht moet worden? De prijs blijft daar maar op staan :(
Als dat gebeurt ligt de server eruit. Kun je testen door te kijken of je onder opties je ID kunt exporteren, geen popup -> geen server. Dynamische prijzen komen uit de server. Op dit moment werkt t trouwens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:16
Stopt het spel na een tijdje het tabblad niet actief op de voorgrond te hebben? Zoja, een manier om dit dan te voorkomen? Ik ben gewoon bezig met andere zaken en heb dan dit spel op de "achtergrond" meedraaien maar ik krijg het idee dat het dan na een aantal minuten stopt.

En met prospecting moet je ook wel gelukt hebben zeg. Heb nu 1 steenkoolmijn en 9 andere mijnen waar ik nog niets mee kan :+

[ Voor 18% gewijzigd door Tribunus op 12-07-2023 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Tribunus schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 07:56:
Stopt het spel na een tijdje het tabblad niet actief op de voorgrond te hebben? Zoja, een manier om dit dan te voorkomen? Ik ben gewoon bezig met andere zaken en heb dan dit spel op de "achtergrond" meedraaien maar ik krijg het idee dat het dan na een aantal minuten stopt.

En met prospecting moet je ook wel gelukt hebben zeg. Heb nu 1 steenkoolmijn en 9 andere mijnen waar ik nog niets mee kan :+
Ja, in Firefox moet bij mij ook het scherm min-of-meer actief zijn. Mijn oplossing is om 1 window voor het spel te hebben en alle andere tabbladen in een 2e instantie van FF te openen. Dat gaat goed. Alternatief: Laten draaien in een browser op een Raspi 3 oid. Scheelt waarschijnlijk ook op je energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Neo_TGP Klopt het dat op dit moment geen verschil is tussen level 15 en 16? Er is niets bijgekomen of weggegaan qua features.

Heb wel een heleboel goud, koper en diamantmijnen die ik zou kunnen aanleggen wanneer ze te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
sypie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:47:
@Neo_TGP Klopt het dat op dit moment geen verschil is tussen level 15 en 16? Er is niets bijgekomen of weggegaan qua features.

Heb wel een heleboel goud, koper en diamantmijnen die ik zou kunnen aanleggen wanneer ze te koop zijn.
Nadat eieren, staal en afvalstaven te koop komen is er geen upgradelevel meer (level 11 of 12), alleen nog nieuwe doelen. Vanaf level 17 worden die moeilijk te bereiken vanwege de doorlooptijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dan vraag ik me alleen af waarom ik wel diamenten, koper en goud kan prospecten. Daar heb ik dan toch niets aan, behalve dat het flink geld kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
Herman z'n idee was om het spel nog uit te breiden maar daar is tot heden nog niet veel van gekomen, hij zal ook werk en familie hebben ;-). Recent is ie bezig geweest met aanpassingen van het framework, misschien dat er komende zomer beweging in gaat komen. Afwachten en tot die tijd gewoon af en toe spelen en steeds maar weer proberen zo snel en zo makkelijk mogelijk op level 17 of hoger te komen....

Level 17 lukt mij nu in een goeie 2 dagen. Ik ben ooit tot level 21 gekomen maar dat heeft > 100 dagen draaitijd gevergd (Raspberry PI 4 die altijd aanstond. Chromium met Clicker plugin). Van 21 naar 22 zou 200 dagen vergen. Het probleem wordt op een bepaald moment dat mijnen openen zo duur wordt dat je een volgend level "sneller" bereikt met minder mijnen dan met meer.

Zie mijn post hier: DjoeC in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl" of hier DjoeC in "Simpel webspelletje: Clickfarm.nl"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 14:35
Ben erg benieuwd inderdaad naar de volgende levels. Zit nu op 14, weet ik veel hoeveel koper / goud / diamant mijnen gevonden, dus zodra die komen zal het weer snel gaan!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Van de week dit spel ook weer eens uit de kast getrokken. Leuk om te zien dat ik zeker niet de enige ben !

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste