@Verwijderd Het verklaart in ieder geval al één deel: Je graan zal in principe niet snel leeg draaien, aangezien surplus. Wel vreemd dat je niet al je bloem krijgt, toevallig een scriptje aan staan van auto pasta produceren? gezien jouw aantallen, zou dat mijn redenatie zijn dat er direct bloem weg wordt geschreven voor de productie van pasta.
Volgens mij werkt het zo:Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:47:
[...]
Dit zou inderdaad de logica moeten zijn wat mij betreft, maar ik produceer maar ongeveer 1.300.000 bloem elke 10 seconde. Dus dat zou betekenen dat er 2200 windmolencontrollers niks aan het doen zijn?
Controller kunnen aan de slag checken hoeveel graan in de silo op dat moment aanwezig is, en zetten zoveel windmolens in. (zeg 1.5 mil) vanaf dat moment gaat er 150.000k per tick van af en komt er hetzelfde bij bloem.
en omdat graan inkomsten en windmolens a synchroon lopen krijg je rare aantallen als je steeds max zou kunnen.
- Squeeek !!!
Verwijderd
Ja ik denk dat het zo werkt inderdaad, maar dat zou toch niet moeten? Ik zou in principe gewoon 350.000 per tick moeten produceren, en dan na 4.28 tick zou mijn graanopslag weer leeg moeten zijn en zouden ze moeten wachten tot mijn farmrobots de graanopslag weer hebben bijgevuld alvorens weer verder te gaan.Ekitch schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:50:
[...]
Volgens mij werkt het zo:
Controller kunnen aan de slag checken hoeveel graan in de silo op dat moment aanwezig is, en zetten zoveel windmolens in. (zeg 1.5 mil) vanaf dat moment gaat er 150.000k per tick van af en komt er hetzelfde bij bloem.
en omdat graan inkomsten en windmolens a synchroon lopen krijg je rare aantallen als je steeds max zou kunnen.
Tjsaa, maar als je zulke aantallen hebt zul je wel grote inkomsten hebben. Dus als je je graan opslag naar 4 milioen werkt dan gaat het werkenVerwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:53:
[...]
Ja ik denk dat het zo werkt inderdaad, maar dat zou toch niet moeten? Ik zou in principe gewoon 350.000 per tick moeten produceren, en dan na 4.28 tick zou mijn graanopslag weer leeg moeten zijn en zouden ze moeten wachten tot mijn farmrobots de graanopslag weer hebben bijgevuld alvorens weer verder te gaan.
- Squeeek !!!
Verwijderd
Dat zal je nog tegenvallen;Ekitch schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:55:
[...]
Tjsaa, maar als je zulke aantallen hebt zul je wel grote inkomsten hebben. Dus als je je graan opslag naar 4 milioen werkt dan gaat het werken
Een silo kost € 4.331.427.402,54 en kan 5.000KG graan bevatten
Behoorlijk prijzig in verhouding.
soms als ik de code in F12 invoer, gaat ie meteen doen wat ik vraag dat ie moet doen.
Soms krijg ik echter een rode cijfer onder de code en doet hij helemaal niks, ik pas overigens alleen de waardes aan van de hoeveelheden.
Wat doet/doe ik fout?
Soms krijg ik echter een rode cijfer onder de code en doet hij helemaal niks, ik pas overigens alleen de waardes aan van de hoeveelheden.
Wat doet/doe ik fout?
Uuh, dit gaat nog wel even duren...
Huidig level is: 12
Drempel voor volgend level: € 146.484.375.000,00
Zonder cheaten overigens. Heb nu 30 miljard, maar moet er dus 116 miljard bijhebben. Dat gaat traag zelfs met alles op automatisch, veel oogst, bloem, steenkool en olie
.
Zonder cheaten overigens. Heb nu 30 miljard, maar moet er dus 116 miljard bijhebben. Dat gaat traag zelfs met alles op automatisch, veel oogst, bloem, steenkool en olie
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
nvm niet goed gelezenVerwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:35:
Goedemorgen,
Leuk spelletje! Ik heb een vraagje, ik heb momenteel 3500 windmolencontrollers, dus ik zou per 10 ticks 3,5 miljoen bloem moeten kunnen maken. Ik maak echter veel minder. Sterker nog mijn graanopslag zit op 1.5 miljoen en die krijgt hij niet eens leeg binnen de 10 ticks is dit een fout in de berekeningen?
Ik heb genoeg windmolens en in principe ook hoog genoege graanproductie (ongeveer op 20m per 10 ticks)
Met vriendelijke groet,
Billy
[ Voor 6% gewijzigd door Droxia op 02-03-2018 12:44 ]
Ik maak nu iets van 40 miljard per uur alleen aan kolen, dus onmogelijk is het nietKecin schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:33:
Uuh, dit gaat nog wel even duren...
Zonder cheaten overigens. Heb nu 30 miljard, maar moet er dus 116 miljard bijhebben. Dat gaat traag zelfs met alles op automatisch, veel oogst, bloem, steenkool en olie.
tijd voor wat klusjes!
Maar dan moet je er wel bij vertellen dat je 2.2 miljoen kool per seconde mijnt met vermoedelijk iets van 650 steenkoolmijnens0ulmaster schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:04:
[...]
Ik maak nu iets van 40 miljard per uur alleen aan kolen, dus onmogelijk is het niet
@Verwijderd
spoiler: AutoProspecting
var AutoProspectingLoop = 0
var ProspectingLoopTimer = 16000
setInterval(function()
{
if(AutoProspectingLoop == 1 && objMoney > 50000000);
{
objMines.prospect(document.getElementById("ProspectingButton"));
}
}, ProspectingLoopTimer);
var ProspectingLoopTimer = 16000
setInterval(function()
{
if(AutoProspectingLoop == 1 && objMoney > 50000000);
{
objMines.prospect(document.getElementById("ProspectingButton"));
}
}, ProspectingLoopTimer);
oké ik overdrijf iets misschienMoiZie schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:12:
[...]
Maar dan moet je er wel bij vertellen dat je 2.2 miljoen kool per seconde mijnt met vermoedelijk iets van 650 steenkoolmijnen
Ik heb nu vooral weer energie tekort
Kosten steenkool energiecentrale: € 59.076.991.354,33
[ Voor 11% gewijzigd door s0ulmaster op 02-03-2018 13:26 ]
tijd voor wat klusjes!
die mijnen openen is het probleem niet, maar ze verstoken wel een hoop energie...
dat dus.....CappieL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:26:
die mijnen openen is het probleem niet, maar ze verstoken wel een hoop energie...
tijd voor wat klusjes!
Ach dat heft elkaar wel op, na vannacht (auto clicker 'verkoop steenkool!) zit ik op 891 steenkoolmijnen met 202 steenkoolenergiecentrales (scrabble jeuj); 3.118.500 steenkool per seconde; 60 miljard per uur
De volgende energiecentrale haal ik vanavond pas; 953 miljard; dus dat kost 10 uur tijd!
Ik had best een duit gemaakt mijn energiecentrales verkopen en daar heb ik een deel van mijn kolenmijnen en centrales van kunnen betalen maar zoals je zegt gaat het nu wel lang duren 
edit:
De huidige energieproductie: 108.750
Je produceert op dit moment 1.575.000 ton steenkool per tick, dit kost 112.500 energie.
toch loopt mijn energie heel langzaam op
edit:
De huidige energieproductie: 108.750
Je produceert op dit moment 1.575.000 ton steenkool per tick, dit kost 112.500 energie.
toch loopt mijn energie heel langzaam op
[ Voor 33% gewijzigd door s0ulmaster op 02-03-2018 13:42 ]
tijd voor wat klusjes!
momenteel loop ik tegen het probleem aan, met 18000 kippenboerderijen en 4000 windmolen controllers,
dat mijn 6.186.783,8kg graan per run te kort is
Het zou prettig zijn als we boerderijen konden verkopen, of dat de opslag alleen aangevuld wordt als deze onder de 25% komt..
dat mijn 6.186.783,8kg graan per run te kort is
Het zou prettig zijn als we boerderijen konden verkopen, of dat de opslag alleen aangevuld wordt als deze onder de 25% komt..
[ Voor 14% gewijzigd door Mrscruff op 02-03-2018 13:54 ]
Niemand die me hierin kan helpenMrscruff schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:00:
soms als ik de code in F12 invoer, gaat ie meteen doen wat ik vraag dat ie moet doen.
Wat doet het of doe ik wat fout?

Wat voor codes voer je in, en wat voor antwoord krijg je terug?
Ik copy/past letterlijk de pasta fabriek loop, wijzig de waardes naar mijn eigen waardes en voila, op de > toets.Laurensius88 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:58:
[...]
Wat voor codes voer je in, en wat voor antwoord krijg je terug?
dan krijg ik een rood getal ( willekeurg, ene keer 40 dan 13 dan 1500 ) en als ik de code meerder keer op > druk loopt die code met 1 op.
Kweet niet hoe ik dingen in spoiler kan zetten, maar bv die van billy die prospecting loop.
na 1x invoeren staat ie op 1453, 2e keer op 1455.
Dan krijg je het id van de interval terug die je net hebt aangemaakt. Mocht je de interval willen stoppen kan dat met clearInterval(id-wat-je-net-terug-hebt-gehad)Mrscruff schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:01:
[...]
Ik copy/past letterlijk de pasta fabriek loop, wijzig de waardes naar mijn eigen waardes en voila, op de > toets.
dan krijg ik een rood getal ( willekeurg, ene keer 40 dan 13 dan 1500 ) en als ik de code meerder keer op > druk loopt die code met 1 op.
Kweet niet hoe ik dingen in spoiler kan zetten, maar bv die van billy die prospecting loop.
na 1x invoeren staat ie op 1453, 2e keer op 1455.
wat is dan de reden dat hij niet start met de loop ? en soms wel start?Laurensius88 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:05:
[...]
Dan krijg je het id van de interval terug die je net hebt aangemaakt. Mocht je de interval willen stoppen kan dat met clearInterval(id-wat-je-net-terug-hebt-gehad)
Alle factoren zijn uiteraard aanwezig want soms start hij wel en soms niet na invoeren.
heb je niet gewoon F5 gedrukt ofzow. Na een refresh is je scriptje wegMrscruff schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:09:
[...]
wat is dan de reden dat hij niet start met de loop ? en soms wel start?
Alle factoren zijn uiteraard aanwezig want soms start hij wel en soms niet na invoeren.
tijd voor wat klusjes!
ja daarvan ben ik op de hoogte, maar nee. het vreemde is, de loop start na een aantal refreshes wel gewoon. en dan laat ik hem netjes een tijdje draaien.s0ulmaster schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:36:
[...]
heb je niet gewoon F5 gedrukt ofzow. Na een refresh is je scriptje weg
Energie (olie):
Op dit moment zijn er 0 energiecentrales.
Kosten eenvoudige energiecentrale: € 3.105.364.421,56
dit kan ook niet de bedoeling zijn....
de prijs van toen ik mijn olie centrales heb verkocht is dus nooit aangepast. ik heb nog nooit ook met console of scripten gewerkt, ben gewoon een normale verslaafde.
en ook heel raar dat graan productie en bloem productie na 1 keer al niet meer synchroon lopen:
Graan: 907.680/1.300.000
Op dit moment zijn er: 34 Robots die 340 velden bewerken (voor 15.924.015,6kg graan per run).
Er zijn op dit moment 1.200 controllers actief die samen een energieverbruik hebben van: 9.600 units per tick
je zou verwachten, 1200 windmolen controllers die dus 1.200.000 kg graan verwerken elke 10 seconden, maar als er niet voldoende graan is dan doet hij dus veel minder waardoor het gewoon niet efficient verloopt... en als ik ze dan synchroniseer (door graan te verkopen waardoor de windmolens moeten wachten tot mn graan robots weer geoogst hebben) dan lopen ze na 1x alweer niet meer synchroon.
Op dit moment zijn er 0 energiecentrales.
Kosten eenvoudige energiecentrale: € 3.105.364.421,56
dit kan ook niet de bedoeling zijn....

de prijs van toen ik mijn olie centrales heb verkocht is dus nooit aangepast. ik heb nog nooit ook met console of scripten gewerkt, ben gewoon een normale verslaafde.
en ook heel raar dat graan productie en bloem productie na 1 keer al niet meer synchroon lopen:
Graan: 907.680/1.300.000
Op dit moment zijn er: 34 Robots die 340 velden bewerken (voor 15.924.015,6kg graan per run).
Er zijn op dit moment 1.200 controllers actief die samen een energieverbruik hebben van: 9.600 units per tick
je zou verwachten, 1200 windmolen controllers die dus 1.200.000 kg graan verwerken elke 10 seconden, maar als er niet voldoende graan is dan doet hij dus veel minder waardoor het gewoon niet efficient verloopt... en als ik ze dan synchroniseer (door graan te verkopen waardoor de windmolens moeten wachten tot mn graan robots weer geoogst hebben) dan lopen ze na 1x alweer niet meer synchroon.
[ Voor 52% gewijzigd door BluePress op 02-03-2018 14:50 . Reden: probleempje toegevoegd ]
Poeh, ik heb nav mn vorige vermoeden dat steenkool verkopen veel meer winst oplevert, eens bekeken (en nu ook in het spreadsheet gezet) waarom dit is. Tussen steenkool productie en verkoop zit een lineair verband; je mijnen x 17.500 per seconde = opbrengst. Zelfs bij mijn (toch wel hoge) aantallen van landbouwgrond (523) en windmolencontrollers (14.000) en research inmiddels op 71, haal ik bij 20 miljoen kippen maar 600k per seconde winst, terwijl de mijnen dit al vanaf niveau 38 halen! Om enigszins in de buurt te komen heb je absurde hoeveelheden kippen nodig; bij mijnen van 600 (10,5 miljoen winst) heb je al meer dan 300 miljoen kippen nodig!
De snelste weg naar rijkdom is zsm prospecting kunnen doen en je eerste mijnen bouwen. Op het moment dat je zo'n 1 miljard bij elkaar hebt; kan je met research (2x 5 miljoen) en 180 keer prospecting al meer mijnen bouwen dan kip / pasta je ooit gaat opleveren.
@Neo_TGP misschien was dit je bedoeling, maar het haalt de end-game een beetje weg
Misschien een idee om de kolenprijs ook dynamisch te maken en meer gelimiteerd? 5k per ton is misschien gewoon teveel; kolen is in het echt ook vrijwel niks waard. Als je dan op den duur prijzige mijnen gaat introduceren, die veel geld kunnen opleveren maar ook veel energie kosten (denk aan diamanten), zou je de steenkool puur voor energieproductie kunnen gebruiken. De prijsstijging bij die centrales zou dan wel enigszins naar onderen bijgesteld moeten worden, om energieproducties rond 1 miljoen mogelijk te maken; een diamantmijn zou dan 200k energie per stuk kunnen vragen bijvoorbeeld.
De snelste weg naar rijkdom is zsm prospecting kunnen doen en je eerste mijnen bouwen. Op het moment dat je zo'n 1 miljard bij elkaar hebt; kan je met research (2x 5 miljoen) en 180 keer prospecting al meer mijnen bouwen dan kip / pasta je ooit gaat opleveren.
@Neo_TGP misschien was dit je bedoeling, maar het haalt de end-game een beetje weg
Dus de opbrengst is bijna 47000kg per veld? In wat voor research level zit jij dan?BluePress schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:47:
Ik zit op level 66 en krijg 10121.71kg per veld. beetje snelle rekensom van +5% per level dan kom ik op level 100.. hoe lang moet je dan wel niet wachten tot het onderzoek klaar is..
Onderzoek:
Veredeling graan:
Het onderzoek zal: 39648 seconden duren en kost: € 3.263.563,00
Opbrengstverbetering: 7.77% (voor deze upgrade)
Je bent nu op research level: 26
Het onderzoek is klaar over: 31326 Seconden
er staat level 26, maar ik ben gewoon een early adopter (ofzoiets). ben al bezig voordat er levels aan gehangen werden. maar duurt best wel lang ja
Veredeling graan:
Het onderzoek is klaar over: 31326 Seconden
er staat level 26, maar ik ben gewoon een early adopter (ofzoiets). ben al bezig voordat er levels aan gehangen werden. maar duurt best wel lang ja

Maandag weer verder. Als t goed is heb ik dan iets van 3 biljoen op de rekening
tijd voor wat klusjes!
Veredeling graan:BluePress schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 18:50:
Veredeling graan:
Het onderzoek zal: 29788 seconden duren en kost: € 2.451.963,00
Opbrengstverbetering: 5.2% (voor deze upgrade)
Je bent nu op research level: 66
poe... nog 10.000 tellen langer wachten. En ik vind het bij mij al te lang duren
bij mij was het dus ook zo dat het onderzoek elke keer simpelweg 10% verbetering deed. tot 26 levels terug. ik denk dat ik rond de level 100 zit ongeveer. geen idee precies. geen zin om dat uit te rekenen. maar ja, het duurt wel lang
Klein foutje gevonden: Er zit een fout in de verkoop van kolen. Als ik de kolen verkoop krijg ik er geld bij, druk ik daarna op F5 heb ik de kolen weer op voorraad en kan ik ze nogmaals verkopen.
[ Voor 2% gewijzigd door Aapie op 02-03-2018 20:25 . Reden: Denk dat dit kwam doordat ik de site twee keer open had staan. ]
Niet direct een bug, maar wanneer ik start met prospecten start de teller op 0, daarna volgt 14, 13 etc.
Ik ben wel benieuwd hoever jullie inmiddels zijn met de mijnen. Mijn statistieken als casual player:
Aantal ijzermijn locaties/mijnen: 74/0
Aantal steenkoolmijn locaties/mijnen: 106/96
Aantal uraniummijn locaties/mijnen: 46/0
Aantal kopermijn locaties/mijnen: 61/0
Aantal goudmijn locaties/mijnen: 13/0
Aantal diamantmijn locaties/mijnen: 10/0
Ik ben wel benieuwd hoever jullie inmiddels zijn met de mijnen. Mijn statistieken als casual player:
Aantal ijzermijn locaties/mijnen: 74/0
Aantal steenkoolmijn locaties/mijnen: 106/96
Aantal uraniummijn locaties/mijnen: 46/0
Aantal kopermijn locaties/mijnen: 61/0
Aantal goudmijn locaties/mijnen: 13/0
Aantal diamantmijn locaties/mijnen: 10/0
Stack Sats
@Luuksche
Het verkopen van kolen levert ook lekker veel eurotjes op
Overzicht mijnen:
Aantal ijzermijn locaties/mijnen: 138/0
Aantal steenkoolmijn locaties/mijnen: 233/233
Aantal uraniummijn locaties/mijnen: 103/0
Aantal kopermijn locaties/mijnen: 167/0
Aantal goudmijn locaties/mijnen: 36/0
Aantal diamantmijn locaties/mijnen: 24/0
Het verkopen van kolen levert ook lekker veel eurotjes op
Overzicht mijnen:
Aantal ijzermijn locaties/mijnen: 138/0
Aantal steenkoolmijn locaties/mijnen: 233/233
Aantal uraniummijn locaties/mijnen: 103/0
Aantal kopermijn locaties/mijnen: 167/0
Aantal goudmijn locaties/mijnen: 36/0
Aantal diamantmijn locaties/mijnen: 24/0

[ Voor 51% gewijzigd door Aapie op 02-03-2018 20:49 ]
Overzicht mijnen:
Aantal ijzermijn locaties/mijnen: 127/0
Aantal steenkoolmijn locaties/mijnen: 210/210
Aantal uraniummijn locaties/mijnen: 86/0
Aantal kopermijn locaties/mijnen: 115/0
Aantal goudmijn locaties/mijnen: 40/0
Aantal diamantmijn locaties/mijnen: 38/0
geen cheats, geen scripts. gewoon spelen.
Aantal ijzermijn locaties/mijnen: 127/0
Aantal steenkoolmijn locaties/mijnen: 210/210
Aantal uraniummijn locaties/mijnen: 86/0
Aantal kopermijn locaties/mijnen: 115/0
Aantal goudmijn locaties/mijnen: 40/0
Aantal diamantmijn locaties/mijnen: 38/0
geen cheats, geen scripts. gewoon spelen.
Net even gekeken bij het openen van een nieuwe mijn, er wordt bij huidige piekenergie vraag maar 50 energie toegevoegd in plaats van 250. Je mist in het overzicht dus 200 energie per mijn.Spro schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:22:
[...]
Het lijkt erop dat het verbruik van de kolenmijnen niet opgeteld worden in dat veld;
Je produceert op dit moment 465,500 ton steenkool per tick, dit kost 33,250 energie.
tegen:
De huidige energieproductie: 57,670
De huidige piekenergievraag: 18,810
Leuk spel waar je inderdaad snel verslaafd aan raakt
Heb denk ik een bug ontdekt. Ik heb 4000 boerderijen en na de uitleg van MoiZie over wat het meest rendabel is, heb ik al mijn kippen laten uitsterven. Als ik nu echter mijn savegame laad of de pagina ververs heb ik al mijn kippen weer terug. Als ik dan graan verbouw en de kippen eten deze op, dan sterven ze wel af. Ik kan daarna weer F5'en en de kippen zijn weer terug en sterven vervolgens niet af. Kan ik weer een keertje graan verbouwen, maken ze weer eieren en sterven ze wel af.
Edit: de tekst onder het kopje Kippen update niet. De tekst daarboven wel. Daar staat inderdaad ruimte voor 4 miljoen kippen, maar daaronder staat dat alle kippen nog leven. F5 gaat uit van het laatste aantal?

Heb denk ik een bug ontdekt. Ik heb 4000 boerderijen en na de uitleg van MoiZie over wat het meest rendabel is, heb ik al mijn kippen laten uitsterven. Als ik nu echter mijn savegame laad of de pagina ververs heb ik al mijn kippen weer terug. Als ik dan graan verbouw en de kippen eten deze op, dan sterven ze wel af. Ik kan daarna weer F5'en en de kippen zijn weer terug en sterven vervolgens niet af. Kan ik weer een keertje graan verbouwen, maken ze weer eieren en sterven ze wel af.
Edit: de tekst onder het kopje Kippen update niet. De tekst daarboven wel. Daar staat inderdaad ruimte voor 4 miljoen kippen, maar daaronder staat dat alle kippen nog leven. F5 gaat uit van het laatste aantal?
[ Voor 16% gewijzigd door TheDweep op 03-03-2018 13:39 ]
Ik heb wat kleine fixes gedaan:
. Ik ga het bedrag wel verlagen denk ik overigens, dat helpt voor nu een beetje in de balans denk ik.
- Kippen aantal wordt nu goed opgeslagen als ze per ongeluk komen te overleiden
- Piek energie gebruik houd nu goed rekening met verbruik van steenkoolmijnen
De prijs van steenkool is 5 euro per ton en geen 5000.
Laatste storting: € 265.315.000,00
Handmatige verkoop steenkool
Dat was rond de 53.000.000 ton steenkool, dus inderdaad €5,- per ton en geen €5.000,-
Dat was rond de 53.000.000 ton steenkool, dus inderdaad €5,- per ton en geen €5.000,-
Laatste storting: € 1.875.000,00
Verkoop overschol steenkool (> overschot? )
Verkoop overschol steenkool (> overschot? )
Ik ben inmiddels al een aardig eind met de implementatie van ijzermijnen
ik heb ook meteen een aantal cosmetische aanpassingen meegenomen. Met een beetje geluk is de update morgen klaar!
Kleine teaser:
Kleine teaser:

[ Voor 20% gewijzigd door Neo_TGP op 03-03-2018 20:22 . Reden: teaser toegevoegd ]
Toevallig ook geen dwergen voor de mijnen?Neo_TGP schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 19:31:
Ik ben inmiddels al een aardig eind met de implementatie van ijzermijnenik heb ook meteen een aantal cosmetische aanpassingen meegenomen. Met een beetje geluk is de update morgen klaar!
Kleine teaser:
[afbeelding]
Alleen in de diamanten mijn
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Laatst gevonden resource: Ijzer --> IJzer
Jij gaat er vanuit dat die 53.000.000 in ton is, maar dat staat nergens. Dus een ton = 1000. 53.000.000 is dus 53.000 ton, dus die prijs klopt gewoon perfect.rvdvelden schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:38:
Laatste storting: € 265.315.000,00
Si vis pacem, para bellum
Een steenkoolmijn produceert: 3,500 ton steenkool per tick. Dit kost je 250 energie per tickEx Nunc schreef op zondag 4 maart 2018 @ 12:55:
[...]
Jij gaat er vanuit dat die 53.000.000 in ton is, maar dat staat nergens. Dus een ton = 1000. 53.000.000 is dus 53.000 ton, dus die prijs klopt gewoon perfect.
Je produceert op dit moment 87,500 ton steenkool per tick, dit kost 6,250 energie.
Je hebt nu: 100 steenkool silo's
Totale opslag capaciteit: 100,000,000
Steenkool voorraad / capaciteit: 69,937,500/100,000,000
Ik heb 10 energiecentrales: "Deze centrale gebruikt 1,000 ton steenkool per tick" dus ik zou elke tick 87.500 - 10.000 = 77.500 ton steenkool in mijn voorraad moeten krijgen.
Per tick zie ik 77,500 units steenkool toegevoegd worden. Dat kan alleen als elke unit een ton is.
@rvdvelden Heb jij gelijk in. Misschien dat daar wel de rekenfout zit voor de verkopen? Of de tekst is nog niet aangepast.
Si vis pacem, para bellum
Het was even zoeken voordat ik snapte wat er mis ging, maar ik zie het nu inderdaad.. In de volgend update zal ik het aanpassen.rvdvelden schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:11:
[...]
Een steenkoolmijn produceert: 3,500 ton steenkool per tick. Dit kost je 250 energie per tick
Je produceert op dit moment 87,500 ton steenkool per tick, dit kost 6,250 energie.
Je hebt nu: 100 steenkool silo's
Totale opslag capaciteit: 100,000,000
Steenkool voorraad / capaciteit: 69,937,500/100,000,000
Ik heb 10 energiecentrales: "Deze centrale gebruikt 1,000 ton steenkool per tick" dus ik zou elke tick 87.500 - 10.000 = 77.500 ton steenkool in mijn voorraad moeten krijgen.
Per tick zie ik 77,500 units steenkool toegevoegd worden. Dat kan alleen als elke unit een ton is.
Ik heb de eigenaardigheid ontdekt dat als mijn olievoorraad niet hoog genoeg is, ik met de knop verkoop olie weer een voorraad van 675 krijg. Niet dat ik die dan kan verkopen maar kennelijk kunnen de energiecentrales er wel van gebruiken.
@Neo_TGP Doe rustig aan, iedereen vermaakt zich prima met het spelletje en elke uitbreiding of verbetering is mooi meegenomen. Dank je voor alle tijd en energie die je er in steekt en in gestoken hebt.
Ik ga de update vandaag net niet redden, wel kan ik alvast een idee geven van wat er in zit:
- Notificaties als vervanging van de alert popups
- Betere weergave van de geschiedenis van je inkomsten
- IJzermijnen
- Staal
Ik ben nog bezig met het balancen van het stukje rondom staal en ijzererts en de weergave van de voorraaden.
Met een beetje geluk morgen avond af dus
- Notificaties als vervanging van de alert popups
- Betere weergave van de geschiedenis van je inkomsten
- IJzermijnen
- Staal
Ik ben nog bezig met het balancen van het stukje rondom staal en ijzererts en de weergave van de voorraaden.
Met een beetje geluk morgen avond af dus
M'n browser cache verwijderd, daag game

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Sinds de export/import functie doe ik dit regelmatig
@Neo_TGP worden de eieren en steenkool binnenkort ook bovenin weergeven ? zoals het graan/bloem etc?

@Neo_TGP worden de eieren en steenkool binnenkort ook bovenin weergeven ? zoals het graan/bloem etc?
Hier ook een casual (non-script) speler
Alleen af en toe een klikkertje voor als ik geen zin heb in RSI om even 500x een silo te kopen oid.
Wat een heerlijk simpel en verslavend spelletje, mijn complimenten!
Ideaal voor tijdens het Netflixen of tijdens turn-based games (Hearthstone) op je 2e scherm te spelen.
Zal vanavond mijn huidige statistieken posten.
Kijk alvast uit naar de update met ijzermijnen! Die heb ik al de nodige die ik kan maken.
Ideaal voor tijdens het Netflixen of tijdens turn-based games (Hearthstone) op je 2e scherm te spelen.
Kijk alvast uit naar de update met ijzermijnen! Die heb ik al de nodige die ik kan maken.
Beeromaniac
Hier ookThompson schreef op maandag 5 maart 2018 @ 12:48:
Hier ook een casual (non-script) spelerAlleen af en toe een klikkertje voor als ik geen zin heb in RSI om even 500x een silo te kopen oid.
Jammer dat er niks "automatisch" is voor de pastafabriek, ik heb ook olieoverschot.. ik zie mogelijkheden

Olie = smeersel = lopende band = pastafabriek
Misschien nog een vraagje/ idee. Ik vind landbouwgrond echt heel heel heel duur. Ik heb ondertussen 362 landbouwgronden die level 47 zijn. Maar om nu 446 miljoen te betalen voor die extra landbouwgrond is in mijn ogen echt niet te verantwoorden.
Is het niet een idee om coöperaties te vormen. Dan ga je bloem kopen bij andere landbouwgronden waar je dan een vergoeding betaald per kilo graan. Jij maakt er bloem van en bent verantwoordelijk voor het proces.
Voor de kippen boerderij is dit niet relevant omdat de boerderijen een fixed prijs hebben.
Verder vind ik het een heel tof spel
Is het niet een idee om coöperaties te vormen. Dan ga je bloem kopen bij andere landbouwgronden waar je dan een vergoeding betaald per kilo graan. Jij maakt er bloem van en bent verantwoordelijk voor het proces.
Voor de kippen boerderij is dit niet relevant omdat de boerderijen een fixed prijs hebben.
Ik zit nu aan 390 velden volgens mij, 2.7miljard per veld oid... Daar ben ik voorlopig dus ook even klaar mee. Zeker aangezien de ijzermijnen wellicht vandaag nog beschikbaar komen ga ik eerst daar flink wat vermogen in pompen!Quas schreef op maandag 5 maart 2018 @ 15:37:
Misschien nog een vraagje/ idee. Ik vind landbouwgrond echt heel heel heel duur. Ik heb ondertussen 362 landbouwgronden die level 47 zijn. Maar om nu 446 miljoen te betalen voor die extra landbouwgrond is in mijn ogen echt niet te verantwoorden.
Beeromaniac
Mooie sheet, heb er een tabje voor mezelf bijgemaaktMoiZie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:53:
Zo, eindelijk een basale ROI berekening mogelijk;
https://docs.google.com/s...OxKIzLcubxbxO6ghJPaVJxkk/
5 sheets gemaakt, hoeft men niet op elkaar te wachten indien je het wil invullen. In feite weet je hierdoor relatief overzichtelijk (...) of je afdoende graan produceert om je kippen levend te houden, als ook of je afdoende bloem overhoudt om je eieren weg te werken (of omgekeerd). Indien die beiden goed zijn; moet je ook nog afdoende energie hebben.
Zoals nu ingevuld; ik heb dus kennelijk te weinig graan (joh, 20 miljoen kippen eten me arm), waardoor ik te weinig bloem/ei ratio over hou (ratio van 1 = perfect); meer investeren in research danwel kopen van landbouwgrond lost dus mijn cashflow probleem op.
Edit; en mocht iemand zien dat ik iets fout heb gedaan; let me know![]()
Edit 2: alle upgrade-berekeningen zijn alsof iemand ná de laatste update gestart is; de upgrade kosten zullen dus voor het meerendeel van de al spelende spelers (lol) niet overeenkomen met de huidige situatie.
Edit 3: oeps; bug 1 al binnen; de graanproductie had ik er hard in staan qua research niveau... even fixen
Zie alleen dat de Steenkolenmijnen niet meetellen voor energie, dit is 250 energie per tik per stuk.
Ook de Bloem/Ei ratio is apart soms, heb nu 0,11 in het rood er in staan.
Hoe kan ik dat het beste aanpassen? Heb ook teveel graan volgens de sheet
EDIT: Sheet7 is de mijne, heb daarin de Energie per Tick kolom toegevoegd, deze lijkt beter de werken.
[ Voor 3% gewijzigd door makooy op 05-03-2018 17:06 ]
Oeh, goeie, niet mee genomen. Nu welTerrorSource schreef op maandag 5 maart 2018 @ 16:48:
[...]
Mooie sheet, heb er een tabje voor mezelf bijgemaakt![]()
Zie alleen dat de Steenkolenmijnen niet meetellen voor energie, dit is 250 energie per tik per stuk.
Ook de Bloem/Ei ratio is apart soms, heb nu 0,11 in het rood er in staan.
Hoe kan ik dat het beste aanpassen? Heb ook teveel graan volgens de sheet
EDIT: Sheet7 is de mijne, heb daarin de Energie per Tick kolom toegevoegd, deze lijkt beter de werken.
Kennelijk heb ik zelf dan 150k energie tekort. Maar dat loopt alleen maar op; ik produceer geen pasta meer

@Neo_TGP Ik speel het spel op 'mijn manier' (met wat click-timers), maar bij mij lijken de steenkoolmijnwerkers te staken. Deze doet niks meer. Ook niet na een refresh, zonder scripts en niet in een schone browser. Enig idee of ik hier iets fout doe of dat ik tegen een bug aanloop?
Mijn safegame: (Tip: driedubbel klikken = alles selecteren)
Mijn safegame: (Tip: driedubbel klikken = alles selecteren)
code:
1
| WyJHcmFpblNpbG9BbW91bnQ6MjUwMCIsIkVuZXJneUF2YWlsYWJsZTozMDAwIiwiUGFzdGE6MjMwNCIsImNvYWxNaW5lQ29zdDoxMzQwMTY5MTkuMDEzMzc2MjciLCJzcGVuZDoxOTgyMjM5MjkxLjA3NzA3MjYiLCJHcmFpblNpbG9QcmljZToxMDEyNS40MSIsImF1dG9GbG91cjo3NzUiLCJlZ2dzOjE2MDAiLCJHcmFpblJlc2VhcmNoQ29zdFZhcjoxNzAwMjYiLCJHcmFpblNpbG9Db250ZW50czowIiwiR3JhaW5SZXNlcnZlOjgwMDAiLCJhdXRvT2lsOjE5IiwiQ29hbFBvd2VyUGxhbnRQcmljZTo1MjUwMDAwMCIsImNvYWxBbW91bnQ6MTAwMCIsIkdyYWluUmVzZWFyY2hMZXZlbDozOCIsIkZhcm1sYW5kQ29zdDozNzQwNDIyLjE0IiwiT2lsVGFua1ByaWNlOjI2NzguMDMzNDk0NDc2NzYwNiIsImNvcHBlckFtb3VudFByb3NwZWN0ZWQ6MiIsIk9pbFRhbmtBbW91bnQ6NTAwIiwiQ2hpY2tlbnM6NDAwMCIsIkNoaWNrZW5GYXJtczo0IiwiUGxheWVyTGV2ZWw6MTEiLCJHcmFpblJlc2VhcmNoUHJvZml0OjYuODkiLCJjb2FsQW1vdW50QWN0aXZlOjciLCJSbGV2ZWw6NCIsIldpbmRtaWxsQXV0b21hdGVkOjAiLCJhdXRvT2lsQ2hlY2s6dHJ1ZSIsImdvbGRBbW91bnRQcm9zcGVjdGVkOjIiLCJHcmFpblJlc2VhcmNoRHVyYXRpb246MjA2NSIsIm1hZGU6NjgxNjY5NjU4NS45NjAxOTYiLCJXaW5kbWlsbEFtb3VudDo1MDAwIiwiRmFybWxhbmQ6MjUwMCIsIkNhcGFjaXRvcnM6MzAiLCJQb3dlclBsYW50UHJpY2U6MjA3OTguMjUiLCJDb2FsUG93ZXJQbGFudHM6MCIsIk9pbDozOTgxODAiLCJNb25leTo0OTkwNDU5MzA0LjkiLCJHcmFpblJlc2VhcmNoVGltZXJDb3VudDoxNDgzIiwiQXV0b21hdGVkRmFybXM6MCIsIlBhc3RhRmFjdG9yeUFtb3VudDoxIiwiY29hbFNpbG9zOjYiLCJOZXh0TGV2ZWw6MTEyNTAwMDAwMDAiLCJScnVubmluZzowIiwiRmFybVJvYm90czowIiwiRmxvdXJTaWxvQW1vdW50OjEwMDAwIiwiYXV0b0Zsb3VyQ2hlY2s6dHJ1ZSIsIkhhcnZlc3Q6MTk2NC41MyIsInByb3NwZWN0aW5nOjAiLCJwVGltZXI6MCIsIlBvd2VyUGxhbnRzOjUwMCIsInVyYW5pdW1BbW91bnRQcm9zcGVjdGVkOjMiLCJPaWxQcmljZToxIiwiZGlhbW9uZEFtb3VudFByb3NwZWN0ZWQ6MSIsIkZsb3VyU2lsb1ByaWNlOjI2NDk3MS41OCIsInNjQ1BVOjIiLCJGYWN0b3J5OjI1MDAiLCJGbG91clNpbG9Db250ZW50czo1MjA0MjQ0NSIsInJUaW1lcjowIiwiY29hbEFtb3VudFByb3NwZWN0ZWQ6NyIsIldpbmRtaWxsQ29udHJvbGxlckFtb3VudDowIiwiaXJvbkFtb3VudFByb3NwZWN0ZWQ6MyIsIkZhY3RvcnlDb3N0OjExNzMuNzEiXQ== |
edit:
Fixed, met dank aan @tlpeter: Het was een tekort aan energie-opslag!
[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 05-03-2018 18:17 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Kun je wel genoeg energie opwekken? Bij mij ging net steenkool achteruit in plaats van omhoog omdat ik niet genoeg kwijt kon.
@Room42 ik bedoel energieopslag. Wanneer deze te laag is bij teveel kolencentrales dan loopt de steenkool voorraad terug.
Ik moest net bijkopen en toen zag ik dit gebeuren net nadat ik 10 kolencentrales had gekocht.
Ik moest net bijkopen en toen zag ik dit gebeuren net nadat ik 10 kolencentrales had gekocht.
Ah, dat was het!! Fixed. Thanks!tlpeter schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:15:
@Room42 ik bedoel energieopslag. Wanneer deze te laag is bij teveel kolencentrales dan loopt de steenkool voorraad terug.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
@MoiZie en ook de opbrengst van graan klopt niet, de dev sheet komt niet overeen is 200 graan meer per veld. in geval van lvl 36
Ik weet wat er nog bij moet:
De bank, waar je geld op kan zetten en waar je geld kan lenen, en natuurlijk de duurwaarde als je je je rente niet meer kan betalen, dat ie dan van alles wat verkoopt tot je voldoende geld hebt om je rente weer te kunnen betalen.
De bank, waar je geld op kan zetten en waar je geld kan lenen, en natuurlijk de duurwaarde als je je je rente niet meer kan betalen, dat ie dan van alles wat verkoopt tot je voldoende geld hebt om je rente weer te kunnen betalen.
Als ik pasta maak, doe ik dat door de enter-toets in te houden tot mijn bloem op is. Sinds vandaag krijg ik echter deze melding twee keer ??
Verder: echt té verslavend. En wacht met smart op de ijzermijnen
Verder: echt té verslavend. En wacht met smart op de ijzermijnen
[Feature Request] Knopje Windmolen x10 bouwen
Doe took maar been knopje voor 100 kolen silo's.
Bug..
ik heb 100 windmolens op auto en 1.250.000 kippen zodat ik 100.000 eieren en 10000 bloem per tick krijg.
maar als ik het zo zie krijg ik niet genoeg bloem, lijkt of die ticks nog niet gelijk lopen?
ik heb 100 windmolens op auto en 1.250.000 kippen zodat ik 100.000 eieren en 10000 bloem per tick krijg.
maar als ik het zo zie krijg ik niet genoeg bloem, lijkt of die ticks nog niet gelijk lopen?
Heb je wel genoeg graan? Ik twijfelde hier zelf ook aan. Maar als je zorgt dat er genoeg graan is zou het goed moeten werken.Catmandos schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:31:
Bug..
De windmolens kijken bij 0 seconde hoeveel graan er is en dat wordt dan in 10 seconde verwerkt. Als er ondertussen graan bij komt maakt dat niet uit.
heb het nogmaals getest en nu meer gelet of ik genoeg had van alles, en dat was ook zo, dus wel de bug..Quas schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:46:
[...]
Heb je wel genoeg graan? Ik twijfelde hier zelf ook aan. Maar als je zorgt dat er genoeg graan is zou het goed moeten werken.
De windmolens kijken bij 0 seconde hoeveel graan er is en dat wordt dan in 10 seconde verwerkt. Als er ondertussen graan bij komt maakt dat niet uit.
Als je een oplossing weet waarom math.round in javascript niet hetzelfde is als round in google spreadsheet, let me knowCatmandos schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:40:
@MoiZie en ook de opbrengst van graan klopt niet, de dev sheet komt niet overeen is 200 graan meer per veld. in geval van lvl 36
Als ik het goed begrepen heb, is dit geen bug, maar is er expres een delay van 1 tick ingebouwd bij de bloemproductie ten opzichte van de graanproductie. Het kost dus 10 ticks om de bloem te maken, maar er is 1 tick dat de productie stil staat. Bij de eieren is het continue, dus daar zit dan het verschil.Catmandos schreef op maandag 5 maart 2018 @ 20:31:
Bug..
Je start met level 1 te laat deze moet 1 stap eerder beginnen kijk naar sheet 8...MoiZie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:07:
[...]
Als je een oplossing weet waarom math.round in javascript niet hetzelfde is als round in google spreadsheet, let me know
We praten langs elkaar heen. Het referred level in mijn sheet klopt; alleen in de dev sheet staan de kolommen niet netjes naast elkaar heen. Ik bedoel dat de winst per veld sowieso nooit gaat kloppen, omdat er een afrondingsbug/verschil/issue ergens zit. Dus ga nog wat research doen richting level 50 en je zal vanzelf zien dat je enkele tientallen eenheden graan per tick mis loopt.Catmandos schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:20:
[...]
Je start met level 1 te laat deze moet 1 stap eerder beginnen kijk naar sheet 8...
Eerder een numeric textveld dat je het zelf kan invullen
Uhg! Dat is web 1.0badboyqxy schreef op maandag 5 maart 2018 @ 22:47:
Eerder een numeric textveld dat je het zelf kan invullen
[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 05-03-2018 23:06 ]
Ik heb gisteren dankzij een tester nog wat problemen gevonden in de update die ik klaar heb staan, het is me dus niet gelukt om hem gisteren avond al te publiceren, hopelijk vandaag dan maar 
In de update heb ik in een aantal gevallen ook de x10 en x100 optie ingebouwd en ook nog iets gedaan met de pasta productie
In de update heb ik in een aantal gevallen ook de x10 en x100 optie ingebouwd en ook nog iets gedaan met de pasta productie
Ik kreeg vanochtend nog een idee over de layout.
Om die overzichtelijker te maken zou je mischien, verkoop en koop kunnen scheiden van de bouw en verkoop van gebouwen.
Dan wordt het naar mijn idee makklijker om snel te zien hoeveel grondstoffen je hebt en sneller een gebouw bouwen. Ik zit namelijk nogal eens flink te scrollen, om te weten te komen hoeveel ik nu eigenlijk heb.
Om die overzichtelijker te maken zou je mischien, verkoop en koop kunnen scheiden van de bouw en verkoop van gebouwen.
Dan wordt het naar mijn idee makklijker om snel te zien hoeveel grondstoffen je hebt en sneller een gebouw bouwen. Ik zit namelijk nogal eens flink te scrollen, om te weten te komen hoeveel ik nu eigenlijk heb.

Moet ik mijn pasta verkopenNeo_TGP schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:18:
Ik heb gisteren dankzij een tester nog wat problemen gevonden in de update die ik klaar heb staan, het is me dus niet gelukt om hem gisteren avond al te publiceren, hopelijk vandaag dan maar
Het is echt een serieus verslavend spel... Komt er ook een automatische verkoop van pasta? Ik weet dat het met een script mogelijk is, maar misschien makkelijker om gewoon toe te voegen in de game?
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Ik wil een overlay maken die je kan openen met alle voorraden, prijzen en de bijbehorende verkoopknoppen. Of in ieder geval iets van die strekking.ajow schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:53:
Ik kreeg vanochtend nog een idee over de layout.
Ik speel het nu een kleine week en de verslaving is er wel af. Ben nu alleen bezig met pasta maken en steenkolen verkopen. That's it. Zie mijn vermogen groeien maar kan er niks mee. Hopelijk dat dit met de update weer leuker wordt.
Je hebt nu: 111 steenkool silo's
Totale opslag capaciteit: 111,000,000
Steenkool voorraad / capaciteit: 2,506,000/111,000,00
Er is hier een notatie fout in de hoeveelheid. Er staat namelijk twee keer een komma terwijl er een punt moet staan
Totale opslag capaciteit: 111,000,000
Steenkool voorraad / capaciteit: 2,506,000/111,000,00
Er is hier een notatie fout in de hoeveelheid. Er staat namelijk twee keer een komma terwijl er een punt moet staan
Sinds gisteren aan het spelen en het is best verslavend.
Nu level 8 maar het gaat wel even duren voordat level 9 er is.
Vermogen nu 20M en prospecting kost 50M en dan een mijn van 125M
Hoe werken de CPU's precies? Stel je hier een minimale verkoopprijs in?
Vermogen nu 20M en prospecting kost 50M en dan een mijn van 125M
heel kort: ja.A3aaN79 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:23:
tijd voor wat klusjes!
Ben ook sinds gisteren aan het spelen en klein tipje : plaats die eerste mijn pas nadat je ongeveer 150M gespaard hebt. Als je niet genoeg energie opwekt trekt die zo je voorraad leeg en de prijs van die energiecentrales stijgt behoorlijk snel.A3aaN79 schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:23:
Sinds gisteren aan het spelen en het is best verslavend.
Vermogen nu 20M en prospecting kost 50M en dan een mijn van 125M![]()
Thanks, zal het onthouden.OmegaOne schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:59:
[...]
Ben ook sinds gisteren aan het spelen en klein tipje : plaats die eerste mijn pas nadat je ongeveer 150M gespaard hebt. Als je niet genoeg energie opwekt trekt die zo je voorraad leeg en de prijs van die energiecentrales stijgt behoorlijk snel.
Is er nog een bepaalde ratio voor oliepompen en energiecentrales?
Heb nu 60 pompen en 80 centrales en 10k opslag voor elk.
Een centrale neemt 1 olie per tick en levert 10 energie, maar hoeveel olie levert een pomp per tick?
Dit is me niet duidelijk en ik heb er ook niet op gelet toen ik de eerste pomp kocht.
1 olie per pomp, dus zie dat je gewoon meer pompen dan centrales hebt
Kan er een optie komen om oliepompen te verkopen? Met de nieuwe steenkoolcentrales zijn ze niet meer nodig, en ik wil stakende burgers / instortende huizen voorkomen
.
Vraag me daarnaast af hoeveel steenkoolmijnen anderen bouwen. Ik bouw ze nu vooral "omdat het kan", maar heb er nu 87 en heb het idee dat ze op de middellange termijn nu meer kosten (€ 300 mio) dan opleveren. Voor mijn energiecentrales heb ik ze nog niet nodig (heb aan 50 genoeg).
Vraag me daarnaast af hoeveel steenkoolmijnen anderen bouwen. Ik bouw ze nu vooral "omdat het kan", maar heb er nu 87 en heb het idee dat ze op de middellange termijn nu meer kosten (€ 300 mio) dan opleveren. Voor mijn energiecentrales heb ik ze nog niet nodig (heb aan 50 genoeg).
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!