☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ding draait in een orbit rond de zon, niet rond Mars. Wordt een leuk project voor hobby astronomenAW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:30:
Hoelang moet het wel niet gaan duren voordat dit ding Mars zal bereiken? Het zou toch eens tof zijn als de NASA straks weer eens beelden van Mars gaat maken, waarop we opeens een Tesla kunnen zien
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
De stream nog eens teruggekeken en op de achtergrond op het scherm zie je inderdaad de rook wegtrekken en er staat geen core. Lijkt me duidelijk dat die dus niet op het schip is geland
Linkje met het moment?Unicron schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:30:
[...]
De stream nog eens teruggekeken en op de achtergrond op het scherm zie je inderdaad de rook wegtrekken en er staat geen core. Lijkt me duidelijk dat die dus niet op het schip is geland
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Verwijderd
Omdat de RUSSEN er niets mee te maken hebbenFleximex schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:29:
Hoezo is dit bij bijna alle Nederlandse nieuwssites niet het hoofditem
300miles dus:AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:21:
[...]
Aha. Dan kan ik het inderdaad indenken dat het even gaat duren voordat er iemand daar een kijkje zal nemen.
YouTube: Falcon Heavy Test Flight
Omdat traditionele media. Die brengen dit morgen waarschijnlijk als "nieuws".Fleximex schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:29:
Hoezo is dit bij bijna alle Nederlandse nieuwssites niet het hoofditem
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
en dan helemaal rechts in de achtergrond
[ Voor 8% gewijzigd door Unicron op 06-02-2018 22:33 ]
Volgens mij kan dat nog wel een tijdje duren. Ging hij niet in een baan richting Mars, maar elke keer als hij dichtbij komt staat Mars ergens anders? De Tesla komt in een baan om de Zon die soms de baan van Mars kruist.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:30:
Hoelang moet het wel niet gaan duren voordat dit ding Mars zal bereiken? Het zou toch eens tof zijn als de NASA straks weer eens beelden van Mars gaat maken, waarop we opeens een Tesla kunnen zien
Mwoah ... ze hadden al moeite met een satelliet die ze recent pas terug hebben gevonden. En die zend dan ook nog eens signalen uit en heeft vrij grote zonnepanelen. Denk dat ze die auto nooit meer gaan zien tenzij ze er echt op zoek naar gaan/kunnen. Ze zullen op basis van berekeningen wel tot op enige hoogte kunnen bepalen waar het ding zich ongeveer bevindt.Bolk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:30:
[...]
Ding draait in een orbit rond de zon, niet rond Mars. Wordt een leuk project voor hobby astronomen
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Op twitter of reddit riep iemand dat ie gehoord via via dat de snelheid van de core te hoog was en het ding niet kon landen, is er dus naast geploft. Kan me voorstellen dat ie als laatste z'n werk deed, dus hoger kwam, minder brandstof over had en dus minder kon afremmen.Unicron schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:30:
[...]
De stream nog eens teruggekeken en op de achtergrond zie je inderdaad de rook wegtrekken en er staat geen core. Lijkt me duidelijk dat die dus niet op het schip is geland
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Je denkt dat ze dat niet even nagerekend hebben?loekf2 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:33:
Kan me voorstellen dat ie als laatste z'n werk deed, dus hoger kwam, minder brandstof over had en dus minder kon afremmen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Goed gezien.Unicron schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:32:
[...]
I honestly believe the most important thing to do in space research is lowering the cost to low Earth orbit. Before today, the cheapest way to get into orbit was with a Falcon 9 - 22,800kg to LEO for $61.2 million. That's $2,684 per kilogram.
The Falcon Heavy smashes that record. It can put 64,000kg into LEO for $90 million. That's $1,406 per kilogram.
This is a game-changer.
Ding zal veel harder gegaan zijn met 27 motoren, en dus wellicht iets te hard zijn neergekomen. Neem aan dat dat een kwestie is van wat tweaken aan de timings, maar eigenlijk het proces voor de FH weer een klein beetje opnieuw uitgevonden zal moeten worden.Erazzzer schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:30:
Eigenlijk zou ik het interessant vinden als de core boom zei. En dan hoop ik dat ze wel alle data hebben ontvangen. Wat eerlijk is eerlijk, die droneship landings hadden ze aardig onder de knie. Waarom is het nu mislukt? Is het toch door de 2 side boosters dat de trajectory/snelheid anders is geworden dan verwacht? Dit is dan weer een hele nieuwe ervaring.
tegenwindburne schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:34:
[...]
Je denkt dat ze dat niet even nagerekend hebben?
Elon heeft eerder al gezegt dat degene die het voor elkaar krijgt de Roadster te recoveren hem mag houden.WhatsappHack schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:33:
Het is nu wachten op een concurrerend bedrijf die de Tesla puur voor de lol weer oppikken uit de ruimte en naar aarde terugbrengen.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Uit eerdere lanceringen begrijp ik dat de core pas op het laatste moment 'boven' het schip wordt gestuurd, zodat in geval van een probleem die niet het schip raakt.loekf2 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:33:
[...]
Op twitter of reddit riep iemand dat ie gehoord via via dat de snelheid van de core te hoog was en het ding niet kon landen, is er dus naast geploft. Kan me voorstellen dat ie als laatste z'n werk deed, dus hoger kwam, minder brandstof over had en dus minder kon afremmen.
typefoutje
Duidelijk idd, je hoort ook aan ze dat ze eerst wilden zeggen dan de centre core ernaast geland is maar worden tegengehouden precies op het moment dat de rook wegtrekt.Unicron schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:32:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Gekkenhuis op 06-02-2018 22:36 ]
Ze zeiden aan het begin dat de core te snel ging om terug te keren naar de launchpad.loekf2 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:33:
[...]
Op twitter of reddit riep iemand dat ie gehoord via via dat de snelheid van de core te hoog was en het ding niet kon landen, is er dus naast geploft. Kan me voorstellen dat ie als laatste z'n werk deed, dus hoger kwam, minder brandstof over had en dus minder kon afremmen.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het is geen VMBO wiskunde. Waarom denk je dat het een beste tijd geduurd heeft voordat het voor het eerst lukte?burne schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:34:
[...]
Je denkt dat ze dat niet even nagerekend hebben?
Laat maar, weet je hoeveel Km dat ding dan op de teller heeft?MewBie schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:35:
[...]
Elon heeft eerder al gezegt dat degene die het voor elkaar krijgt de Roadster te recoveren hem mag houden.
Eigenlijk is het niet zo een grote raket in verhouding tot de andere. De DELTA IV is zelfs iets groter.beantherio schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:20:
Wat een BEEST van een raket trouwens. Ik dacht even dat de hele pad aan flarden zou gaan. Het leek trouwens evengoed een eeuwigheid te duren voordat ie vrij kwam van de toren.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
uiteraard, dat is evident. Daarom hadden ze ook een landingspad in zeeEthirty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:35:
[...]
Ze zeiden aan het begin dat de core te snel ging om terug te keren naar de launchpad.
SpaceX has confirmed the Falcon Heavy’s upper stage has completed the second of three firings needed to escape the bonds of Earth’s gravity. The final Earth departure maneuver is planned more than 5 hours from now.
NU.nlPossible schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:37:
Omg... nu.nl geeft aan dat ze alle drie met succes zijn geland...... lijkt mij sterk.
[ Voor 31% gewijzigd door Snoz Lombardo op 06-02-2018 22:37 ]
En de navigatie die maar constant zegt "probeer om te keren"eborn schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:36:
[...]
Laat maar, weet je hoeveel Km dat ding dan op de teller heeft?
Ik las dat er uitsel is geweest vanwege te hoge wind (20%) op hoogte. Kan me voorstellen dat dit invloed heeft op veel factoren. Dat zou zomaar een oorzaak kunnen zijn voor als het daadwerkelijk mis is gegaan.jip_86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:34:
[...]
Ding zal veel harder gegaan zijn met 27 motoren, en dus wellicht iets te hard zijn neergekomen. Neem aan dat dat een kwestie is van wat tweaken aan de timings, maar eigenlijk het proces voor de FH weer een klein beetje opnieuw uitgevonden zal moeten worden.
Schiet mijn urn dan maar de ruimte in tegen die tijd!Snoz Lombardo schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:34:
Andy Weir (The Martian) op Facebook:
[...]
"zonder de inzet van sommige bestaat progressie niet"
geland != heelPossible schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:37:
Omg... nu.nl geeft aan dat ze alle drie met succes zijn geland...... lijkt mij sterk.
"met succes" impliceert wel heel als je het mij vraagt
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Ik las ergens dat het toch sowieso een oude v3 was die ze daarvoor gebruikt hebben. (could be wrong)
Het was een "test", beter er dan ook iets van te leren, dan alles nu goed te zien gaan en de volgende keer met de gebakken peren te zitten.
De oude Saturn V was zelfs nog veel groter en kon nog meer gewicht meenemen. Maar goed, die was ook een flink stuk kostbaarder om te launchen.IStealYourGun schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:36:
[...]
Eigenlijk is het niet zo een grote raket in verhouding tot de andere. De DELTA IV is zelfs iets groter.
#team_UTC+1
Dat zou misschien kunnen. Maar ik begrijp eigenlijk niet waarom ze het niet zouden vertellen. Het lijkt me toch geen nut hebben om het te verzwijgen en volgens mij is SpaceX in het verleden transparant genoeg geweest? Misschien mis ik watGekkenhuis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:35:
[...]
Duidelijk idd, je hoort ook aan ze dat ze eerst wilden zeggen dan de centre core ernaast geland is maar worden tegengehouden precies op het moment dat de rook wegtrekt.
“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot
My favorite programming language is solder.
eborn schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:36:
[...]
Likely cause of the missing the target is an engine overthrust
and thanks for all the fish.
Ik vraag mij ook af in hoeverre die roadster is aangepast. Aangezien niet alles in een auto een vacuum leuk vindt. Zullen de banden bijvoorbeeld gewoon alleen leeg zijn? Wat gebeurt er met de accu's in een vacuum?eborn schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:36:
[...]
Je was me net voor.
Blijft toch bijzonder om een live stream te ontvangen van die hoogte.
#team_UTC+1
De side boosters waren oude V3's de center was nieuw en compleet een ander design dan de normale f9.Myri schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:40:
Eigenlijk maakt het geen drol uit dat ze die center core kwijt zijn.
Ik las ergens dat het toch sowieso een oude v3 was die ze daarvoor gebruikt hebben. (could be wrong)
Het was een "test", beter er dan ook iets van te leren, dan alles nu goed te zien gaan en de volgende keer met de gebakken peren te zitten.
dus wel zonde maar dat maakt voor spacex niet veel verschil.
edit de sidbooster waren ook al in de ruimte geweest en de v3 is gemaakt voor maar 2 vluchten
[ Voor 7% gewijzigd door Catmandos op 06-02-2018 22:44 ]
Zal moeten aangezien alle bevestingspunten etc daar aangemaakt zijn en dus een flink andere booster is dan de normale Falcon 9.WhySoSerious schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:40:
Center was nieuw meen ik. De boosters zijn tweedekansjes
Live-video vanuit de Roadster:Elon Musk: Upper stage restart nominal, apogee raised to 7000 km. Will spend 5 hours getting zapped in Van Allen belts & then attempt final burn for Mars.
Albumpje met foto's: https://imgur.com/a/ScEnW
[ Voor 75% gewijzigd door Balance op 06-02-2018 22:44 ]
Saus?PWM schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:41:
Just got informed down that the core booster had a water landing missing the droneship by only around 20-30ft.
Likely cause of the missing the target is an engine overthrust
Humor. Zou helemaal mooi zijn als dit van SpaceX zelf is en ze gewoon spanning aan het opbouwen zijn.Zalmanman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:41:
Om 't wachten wat dragelijker te maken: De Center Core heeft Twitter https://twitter.com/FalconMainCore
#team_UTC+1
Jawel hoor, marketing. Iedereen is nu in spanning en zal er meer over praten. Ofzo, ben geen marketeerJansen-nl schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:40:
[...]
Dat zou misschien kunnen. Maar ik begrijp eigenlijk niet waarom ze het niet zouden vertellen. Het lijkt me toch geen nut hebben om het te verzwijgen en volgens mij is SpaceX in het verleden transparant genoeg geweest? Misschien mis ik wat
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Even nagerekend aan de hand van wat ze in de webcast zeiden: ongeveer 300 tot 450 dagen. Echt nattevinger-werk, maar in die orde.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:30:
Hoelang moet het wel niet gaan duren voordat dit ding Mars zal bereiken?
Oh, vergeet ik het nog uit leggen: Mars zelf zal 'ie nooit bereiken. 300-450 is de tijd voordat 'ie voor het eerst de baan van Mars kruist. Maar Mars zelf is dan ergens anders. Vervolgens komt 'ie weer terug naar ons en kruist 'ie de baan van de Aarde, maar de Aarde is dan ergens anders. En dat blijft zo minsten een miljard jaar doorgaan.
[ Voor 35% gewijzigd door burne op 06-02-2018 22:48 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Bozevkwa op 06-02-2018 22:45 ]
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
mischien drijft dat ding gewoon in de zee. ik neem aan dat de tank leeg is en niet zo snel zal zinken mocht die ernaast geland zijn.Catmandos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:41:
[...]
De side boosters waren oude V3's de center was nieuw en compleet een ander design dan de normale f9.
dus wel zonde maar dat maakt voor spacex niet veel verschil.
edit de sidbooster waren ook al in de ruimte geweest en de v3 is gemaakt voor maar 2 vluchten
Knip hem net uit Twitter feed met authenticated mensen op laptops. Maar ben inmiddels helaas mobiel. Zal zo ff kijken wie het zei
Daarnaast ook structureel versterkt om de krachten van 27 engines aan te kunnen.jip_86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:42:
[...]
Zal moeten aangezien alle bevestingspunten etc daar aangemaakt zijn en dus een flink andere booster is dan de normale Falcon 9.
Verwijderd
Wel, hij komt op een trajectory waar hij de Aarde (en met een zeer grote kans Mars) voor 100-en miljoenen jaren niet meer tegenkomt. Ik denk niet dat de camera dan nog loopt.Gekkenhuis schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:44:
Zal de Starman camera alles op blijven nemen en nog doorsturen naar de aarde voordat deze ergens de atmosfeer verbrand? Dat zou echt het gaafste ooit zijn om terug te kijken!
YouTube: Falcon Heavy Test Flight - Countdown Net Audio
Hij zal niet in een geheel drijven, misschien wel in kleine stukjes.zwerfkater schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:45:
[...]
mischien drijft dat ding gewoon in de zee. ik neem aan dat de tank leeg is en niet zo snel zal zinken mocht die ernaast geland zijn.
Goed voor een ticketje richting museum dan :-)mischien drijft dat ding gewoon in de zee. ik neem aan dat de tank leeg is en niet zo snel zal zinken mocht die ernaast geland zijn.
Bensimpel
Positieve meneer
Mars zal die niet halen, maar wel zo'n 400 miljoen km in de buurt daarvanburne schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:44:
[...]
Even nagerekend aan de hand van wat ze in de webcast zeiden: ongeveer 300 tot 450 dagen. Echt nattevinger-werk, maar in die orde.
😆 - Denk ook eens om ;)
Het blijft een auto, en die rijdt niet, maar het is wel 's wereld eerste echt ruimte-autoBozevkwa schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:45:
Wel grappig om te zien dat de snelheidsmeter op 0 staat

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Bensimpel
Positieve meneer
Met flink wat km op de meter!AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:46:
[...]
Het blijft een auto, en die rijdt niet, maar het is wel 's wereld eerste echt ruimte-auto
😆 - Denk ook eens om ;)
Wel een lekker stil model.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:46:
[...]
Het blijft een auto, en die rijdt niet, maar het is wel 's wereld eerste echt ruimte-auto
Ben ook benieuwd tot wanneer die camera's het blijven doen. Wat is een beetje normaal bereik?
Is de eerste ruimte-auto niet het karretje wat op de maan was?AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:46:
[...]
Ja, zo plat als een pannenkoek.
En ondertussen blijft die Center Core maar cryptische tweets versturen
Center Core
@FalconMainCore
2m2 minutes ago
"Be there in 5" is what people say when they're running behind by an hour. #FalconHeavy
“He is no fool who gives what he cannot keep to gain what he cannot lose.” - Jim Elliot
Dat noem ik niet echt een auto zoals wij die in het dagelijks leven kennenDijkstraat schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:48:
[...]
Is de eerste ruimte-auto niet het karretje wat op de maan was?
Ah duidelijk. Daarom heb jij dus een "ruimtevaart" tag en ik nietVerwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:46:
[...]
Wel, hij komt op een trajectory waar hij de Aarde (en met een zeer grote kans Mars) voor 100-en miljoenen jaren niet meer tegenkomt. Ik denk niet dat de camera dan nog loopt.
Is een ultra groothoek lens, die vertekenen nogal.
#team_UTC+1
Is het geen troll account?Jansen-nl schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:48:
[...]
Ja, zo plat als een pannenkoek.
En ondertussen blijft die Center Core maar cryptische tweets versturen![]()
Center Core
@FalconMainCore
2m2 minutes ago
"Be there in 5" is what people say when they're running behind by an hour. #FalconHeavy
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Bensimpel
Positieve meneer
Zeker, moeilijke keuze hoor.GijsVos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:49:
Ik vermoed dat er een aantal nette wallpapers aan gaan komen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Of die af en toe zwaait.AW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:50:
Eigenlijk hadden ze die Star-man moeten ombouwen tot een robot die serieus heen en weer stuurt
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Ja, dat had ik er nog bijgezet.. En ook dat 'ie weer terugkomt en de baan van de Aarde kruist..Bensimpel schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:46:
[...]
Mars zal die niet halen, maar wel zo'n 400 miljoen km in de buurt daarvan
Bij nader inzien denk ik dat je gelijk hebt ja
Hopen maar dat hij het handschoenenvakje leeggehaald heeft.
Benieuwd of hij 'm nu kan vrijwaren bij de RDW of gewoon oneindig wegenbelasting blijft betalen...
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
#team_UTC+1
Of toetert door op het stuur te rammen. Al heb je er geen zak in in de ruimte
en dat ie echt rond is en niet platAW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:51:
Ik weet niet of ik het goed zie, maar als dit de aarde is, dan zie je nu heel mooi het verschil tussen dag en nacht
Dat is een poster in dezelfde hal als waar de zogenaamde maanlanding is opgenomenAW_Bos schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:51:
Ik weet niet of ik het goed zie, maar als dit de aarde is, dan zie je nu heel mooi het verschil tussen dag en nacht
Hopelijk geen regen, want waar moet hij stoppen om de kap dicht te doen?Ethirty schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 22:52:
Ik vind het wel briljant dat space-man ook gewoon 1 armpje uit het raam heeft. Lekker ontspannen, hij zit er nog wel even.
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...
[ Voor 83% gewijzigd door Intheweb op 06-02-2018 22:55 ]
Doe maar een onsje meer...
Dit topic is gesloten.
Voor algemene discussies over ruimtevaart hebben we dit topic: Ontwikkelingen in de ruimtevaart - Deel II