Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

[ Voor 34% gewijzigd door Rivanov op 15-07-2025 06:23 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06
Voor een tweepersoonshuishouden lijkt het me inderdaad de perfecte vakantie EV. Met nadruk op lijkt, aangezien nog niemand er mee heeft kunnen rijden en het de vraag is of hij nog tijdig voor de zomervakantie 2026 geleverd kan worden.

De achterbank is waarschijnlijk enkel geschikt voor kinderen op de lange afstand. En ook dat zonnedak zonder afscherming heb ik zo mijn bedenkingen bij.

Pluspunten: Volume-roller en schakelaar voor de limiter op het stuur! Halleluja! Twee ergonomische missers van de EQE opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

JPS schreef op maandag 14 juli 2025 @ 23:45:
[...]
Omdat de 'eigen regio' Duitstland is/was heb ik nu eerst Benelux in de auto via USB geupdatet en dat lijkt gelukt. Klopt het dat dan na verloop van tijd de Benelux als eigen regio wordt ingesteld of moet ik nog iets doen?
In de Mercedes.me omgeving op de laptop zie ik nog steeds Duitsland staan namelijk.
Ik quote mijzelf nog maar eens voor eenieder die hier ook tegenaan loopt. Na een nacht en een ritje de dag erna zag ik in de kaartupdate pagina op de mercedes.me site ineens wel de optie een andere 'eigen regio' in te stellen. Kortom, het duurt even zonder duidelijke instructie of meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Helaas weer niet in proportie vanaf de zijkant. Dit blijft toch een issue bij MB. Heb zelf een CLA SB (2017 Mopf) gehad, maar na een paar keer kijken aan de zijkant was ik hem snel zat. Was een beetje een impuls aankoop.

Dat ingesproken commentaar ook bij de video van Wouter (Autoblog) :F

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Redondo1982 schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:30:
[...]

Helaas weer niet in proportie vanaf de zijkant. Dit blijft toch een issue bij MB. Heb zelf een CLA SB (2017 Mopf) gehad, maar na een paar keer kijken aan de zijkant was ik hem snel zat. Was een beetje een impuls aankoop.

Dat ingesproken commentaar ook bij de video van Wouter (Autoblog) :F
Ik vind 'm vanaf de zijkant een beetje te hoog op z'n poten staan. Alsof het een AWD is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Rivanov schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 14:31:
[...]

Ik vind 'm vanaf de zijkant een beetje te hoog op z'n poten staan. Alsof het een AWD is.
Is niet zo, maar het onderste stuk is glans zwart. Straks misschien meer varianten (glans zwart alleen AMG?), al zal dat in carrosseriekleur ook/anders uit verhouding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
mitsumark schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:19:
[...]

Is niet zo, maar het onderste stuk is glans zwart. Straks misschien meer varianten (glans zwart alleen AMG?), al zal dat in carrosseriekleur ook/anders uit verhouding zijn.
Of gewoon een totaal andere bodykleur nemen ipv zilver en dan valt het nog minder op. Tevens is het gewoon onderdeel van een night pakket (2) oid denk ik. Maarja, moet je zo’n auto eens nemen zonder AMG line óf night pakket en dan piep je wel anders. Dan is die gelijk veel minder aantrekkelijk en smoelt ie helemaal niet. Een SB zonder deze pakketten is nog nooit mooi geweest en ook minder populair bij verkoop, omdat 99% opteert voor AMG en night pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:06
Huidige Mercedi knappen enkel op van het weglaten van het AMG pakket. Die onzinnige plastic opzetstukjes maken de auto echt niet fraaier. Een paar generaties geleden gaf het de auto nog wel een wat sportievere look, wat goed werkte met de wat hoekiger basisvorm ook. Maar tegenwoordig?

Die kieuwen in de neus zijn al jaren hetzelfde maar sluiten bij de CLA EQ gewoonweg niet aan op het verdere vrij cleane design, daar had men wel met wat nieuws op de proppen mogen komen voor deze nieuwe generatie. De achterbumper is wat anders, wat drukker, het moet je smaak zijn, op een zwarte auto kan ik het waarderen. Bij de lichtblauwe kleur vind ik dat hoog opgetrokken glansplastic geen gezicht.

De typische AMG velgen zijn al jaren niet meer te pruimen, juist omdat het AMG pakket zo populair is geworden (tot het punt dat je een exclusiever model hebt zónder dat pakket) heeft Mercedes de AMG velgen nog eens extra aerodynamisch geoptimaliseerd, waardoor de standaard+1" keuze, de AMG 5-spaaks ster, lang niet meer zo mooi is als deze een jaar of 10 terug nog was.

De 19¨ AMG velgen vind ik wel behoorlijk fraai op de CLA, maar goed, die zijn me dus te duur en waarschijnlijk ook te oncomfortabel.

Het enige mooie vind ik in de regel eigenlijk de AMG sideskirt :D

Afijn, of de auto zonder AMG-opsmuk niet smoelt, is dus echt een kwestie van smaak. Voor mij doet dat pakket met de generatie meer afbreuk aan het design van de auto's. En breek me de bek niet open over night pakketjes. Maar goed, ik ben dan ook meer van de klassieke auto's, alles wat de marketingafdeling als "sportief" bedenkt is voor mij gewoon een ordinaire cashgrab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:51
Hi,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een C300e. In mijn vorige auto werd de auto hold functie automatisch geactiveerd zodra ik tot stilstand kwam. In mijn Mercedes moet ik echter eerst de rem loslaten en daarna opnieuw stevig indrukken om auto hold te activeren.

Wat ik vooral vreemd vind, is dat de auto begint te rollen zodra ik de rem loslaat tijdens het elektrisch rijden. Ik dacht dat dit een eigenschap van een benzine motor was.
Weet iemand of dit gedrag aan te passen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Serefsiz schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:47:
Hi,

Sinds kort ben ik de eigenaar van een C300e. In mijn vorige auto werd de auto hold functie automatisch geactiveerd zodra ik tot stilstand kwam. In mijn Mercedes moet ik echter eerst de rem loslaten en daarna opnieuw stevig indrukken om auto hold te activeren.

Wat ik vooral vreemd vind, is dat de auto begint te rollen zodra ik de rem loslaat tijdens het elektrisch rijden. Ik dacht dat dit een eigenschap van een benzine motor was.
Bij automaten met ICE is het twee keer achterelkaar op de rem trappen. Helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:00
Volgens mij gewoon stevig indrukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:27

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Serefsiz schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:47:
Hi,

Voor zover ik weet is dit niet aan te passen.
Stevig indrukken is niet nodig. Even de rem intrappen, loslaten en opnieuw remmen en dan activeer je de auto hold.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 5% gewijzigd door JDFS op 18-07-2025 11:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:18
Vandaag eens even aan de gang geweest met de W123 en de voorstoelen gemonteerd waarbij het metalen frame is hersteld, opnieuw gevuld en veren vervangen met nieuwe originele stof. Knapt weer flink op, de bekleding was flink verkleurd door de zon en bijna zalm roze. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HswmNJgz6Ey0dnhVs-Ob89Q3jrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oEeH8vs45ZjlJ8Zcm19XSHAS.jpg?f=fotoalbum_large

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:40
Ik sta op het punt de Mercedes CLA 250+ Launch edition te bestellen (via de werkgever).
De launch editions hebben een beperkte set van kleuren om uit te kiezen en heb een beetje moeite om tot een keuze te komen.

Ik heb mijzelf beperkt tot 3 kleuren:
Wit (geen meerprijs)
Zwart (809 eur)
Hemelsblauw (809 eur)

Initieel dacht ik aan blauw; want:
Bij wit zie je sneller viezigheid,
zwart gauw krasjes zichtbaar en daarbij de keuze op blauw.
Echter, hoe langer ik erover nadenk, ben ik niet direct van de super opvallende kleuren.

Zwart zou daarbij dan wel een betere 'neutrale' keuze zijn waarbij ik eventueel nog kan wrappen en/of een beschermende coating kan plaatsen.

Heeft er iemand dezelfde soort keuze gehad en heeft iemand ervaring met wrappen danwel coaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zou m in het rood nemen :$

Anders toch maar blauw?
YouTube: Does this new Mercedes change EVERYTHING?
Ik vind het wel mooi.

Disclaimer, ik ben een beetje anti wit en anti zwart geworden.

Edit: uni grijs vind ik ook nog wel leuk/hip, vraag me bij die kleur (bij alle merken) wel hoe dat over 5-10 jaar zit.
YouTube: FIRST DRIVE in the NEW Mercedes CLA Saloon!

[ Voor 129% gewijzigd door mitsumark op 22-07-2025 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
mitsumark schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:55:

Anders toch maar blauw?
Ik vind het wel mooi.

Edit: uni grijs vind ik ook nog wel leuk/hip, vraag me bij die kleur (bij alle merken) wel hoe dat over 5-10 jaar zit.
Ik heb de rode gezien, hoewel ik het mooi vind om te zien, is rood niet mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
mitsumark schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:55:

Anders toch maar blauw?
Ik vind het wel mooi.

de uni grijs ziet er wel leuk uit! echter, ivm bijtelling wil ik niet zoveel uitgeven aan de kleur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:33
Wat doet de Launch edition ongeveer in de bijtelling/leasebudget? Ik heb helaas geen toegang tot een lease calculator op het moment maar ben wel benieuwd of dit als opvolger van mijn huidige auto een optie zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
AFT0570 schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 11:47:
Wat doet de Launch edition ongeveer in de bijtelling/leasebudget? Ik heb helaas geen toegang tot een lease calculator op het moment maar ben wel benieuwd of dit als opvolger van mijn huidige auto een optie zou zijn!
Als je in de hoogste schaal zit dan kun je zeker uitgaan van 500 netto.
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste