@
Archimond
Heb je er zelf al eens in gereden? Indien niet: doen.
De CLA is op zich best een leuke auto, maar de eerste generatie heeft de tand des tijds nu niet bepaald goed doorstaan. Dat interieur leunt nog erg sterk op het design en de techniek van vóór de voorganger van MBUX. Ik was daar in de C Klasse (C204) geen fan van.
Daarnaast is de 180, een ecomodel bovendien, misschien ook wat tam vergeleken met je huidige auto. Over de prijs kan ik geen uitspraken doen, daar moet je zelf kijken wat voor hetzelfde geld elders te koop is.
Ik vind persoonlijk de A3 van die generatie een fraaiere auto, waarvan z'n opvolgers juist wat minder mooi zijn geworden. En als een C300e binnen budget is, ben je daarmee wel echt twee klassen luxer onderweg. Dat is een wereld van verschil ten opzichte van de CLA. Als je jezelf niet wilt verpesten, zou ik een proefrit met dat model vooral tot het laatst bewaren. Of gewoon helemaal niet doen
Heb zelf zojuist m'n C300d af mogen geven. Met een lach en een traan. 4 jaar fijn rond mogen rijden in het model van de vorige generatie. Had ook ervaring met de C250d van vóór de facelift. Moet zeggen, de facelift heeft de auto echt goed gedaan, deze voelt nog altijd modern aan, als je tenminste niet al te veel waarde hecht aan laptopschermen in je auto. Geen enkel probleem gehad in 4 jaar tijd, behalve dat het schuifdak rumoerig is, helaas.
Nu staat er een EQE300 voor de deur, al dan niet tijdelijk. Eerste kilometers met deze boot waren fijn, dat wel. Maar het voelt allemaal wel flink wat gemoedelijker aan, op het tamme af.
Als er iemand is die tips heeft voor dat model, waarvan men zegt "dat had ik graag dat iemand MIJ dat op dag 1 even had verteld!", ik houd me aanbevolen