Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:03
Dit zou je nog kunnen proberen:
Bij instellingen/apps/ deezer opzoeken:
1. de cache verwijderen
2. de app verwijderen en opnieuw installeren
3. Bij de batterij instelling van de app instellen op onbeperkt.
Mogelijke workaround: voor het aansluiten op de auto eerst Deezer op de telefoon starten, dan pas aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-09 15:04
Hier gekeken of ook Audio geselecteerd staat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vmewcxaH8rVEPnTLzq-4pARcrRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XF8mg1HIqdkJnLjY7WsgZmCC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JrJc_SWvIhXEws5VFtoRM1HF51o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3bNjP5KS8ejuzCf0eFBoS3a.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Vandaag kon ik de voorstoel ophalen van de W123 uit 1983 welke weer originele nieuwe bekleding heeft gekregen in de kleur hennarot. Wereld van verschil als je de oude passagierstoel ernaast zet.
Tijdens het demonteren onder de matten etc geen spat roest of vocht te vinden, ook wel prettig om te weten dat de basis van zowel buiten als binnenzijde nog in prima conditie is. Dat is met de meeste wel ietsje minder waar oa rubbers worden doorgedrukt om het water af te laten voeren als de reguliere kanalen verstopt zijn.

Nu wachten tot de rest klaar is en komend jaar eens gaan rijden met de W123.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rgVQ857o999-HbDDubHz8UtmzDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bYILSwIrHg07fgHS9K4qum7a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Na4mmAc4NhaparKJ6uEbiX-4ORc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q4WDz8XBgm8mcHRWawom1SnC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Hari-Bo op 11-10-2024 16:37 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:17

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ja van alles met mijn telefoon getest. Het blijft ook echt de wagen die vast loopt. Als ik mijn telefoon helemaal uitzet blijft alle audio van de auto niet werken (dus ook radio of de navigatie). Pas met een harde reset van MBUX komt dat weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:07

LankHoar

Langharig tuig

Redondo1982 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Zo’n auto hoeft echt niet ingereden te worden. Het is geen AMG. Goed warm laten worden en dan kan die alles aan. Begrijp me niet verkeerd, niks mis mee als je het wel doet. Ik ben ook zuinig op m’n eigendommen, maar met jouw auto is het echt niet nodig.

Ik vind de C ook in alles tegenvallen, als leenauto gehad en echt een speelgoedauto geworden. Het reed ook helemaal niet lekker meer. De C hiervoor was al niet best, maar dit is zeker nog een stap minder. Alsof ze aan het afbouwen zijn. Volgens mij zijn de verkopen ook ondermaats, want overal gaat er dikke kortingen overheen. In Duitsland echt flinke kortingen zelfs, en de AMG’s worden helemaal niet verkocht. Maarja, dat hadden ze kunnen verwachten. In een A accepteren mensen een 4cyl, maar in een C niet. Had er op z’n minst een 6cyl ingegooid met e-Performance.

Nieuwe E kan ik weer wel waarderen, al zie je ze nog weinig. Niet gek, moet nog loskomen en hij is ook behoorlijk stuk duurder heb ik begrepen dan zijn concurrenten. Alleen als ik de E zo zie dan heeft ie eigenlijk geen concurrenten. Dat is echt een auto op zichzelf geworden. Hopelijk komt die snel in e63. De E53 is het net niet, al is die qua prijs goed te pruimen.
Er zat toch echt een sticker op waarop stond dat ik de eerste 1.500 km niet boven de 4000 toeren mocht komen, geen kick-down, en niet harder dan 140 rijden. Daarna langzaam opbouwen qua toerental. Ik heb me daar netjes aan gehouden.

Ik heb geen goed referentiekader wat dat betreft, hiervoor Opel en Seat gereden, en kortdurig een CLA uit 2023. De C voelt voor mij dus wel als luxe. De E is dan wel weer echt een klasse apart inderdaad, ook al paar keer ingezeten, wie weet kan ik dat over 4 jaar kiezen :) Hoewel ik dan liever een C AMG 6 cilinder zou hebben denk ik :Y

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:44
LankHoar schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 16:31:
[...]

Er zat toch echt een sticker op waarop stond dat ik de eerste 1.500 km niet boven de 4000 toeren mocht komen, geen kick-down, en niet harder dan 140 rijden. Daarna langzaam opbouwen qua toerental. Ik heb me daar netjes aan gehouden.

Ik heb geen goed referentiekader wat dat betreft, hiervoor Opel en Seat gereden, en kortdurig een CLA uit 2023. De C voelt voor mij dus wel als luxe. De E is dan wel weer echt een klasse apart inderdaad, ook al paar keer ingezeten, wie weet kan ik dat over 4 jaar kiezen :) Hoewel ik dan liever een C AMG 6 cilinder zou hebben denk ik :Y
Oh serieus, ouderwets hoor haha. Vroeger was dat standaard. Nouja, je hebt je eraan gehouden toch? Dan mission accomplished!

Hopelijk komen de 6 en 8 cylinders weer terug in de C. Toevallig net weer een post van AMG op Insta gezien over de c63s AMG 2024 (4cyl) en iedereen eronder: V8. Stop met pushen, helft van de inhoud etc. haha…

Maar E kan je dan ook voor gaan, de E53 (6cyl). Mooie auto hoor!

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

De laatste dagen geeft mijn C klasse steeds gekke resultaten voor de kaart met laadpalen: ook al zoek ik in de buurt, springt ie steeds naar 10-20km verderop en laat niets echt in de buurt zien. Ik zie er ook geen patroon in, behalve dat het dus steeds ver weg is. Erg vervelend wanneet je ene laadpaal zoekt. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siedo
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:22
Leuk, een Mercedes topic!

Ik ben geen groot fanboy, maar wel een redelijke. Heb diverse merken gereden, maar in een Mercedes voelt het toch net iets fijner. Mijn eerste Mercedes was een E S211. Heerlijk ding, maar ook veel kosten aan gehad door de leeftijd. Voornamelijk luchtvering was een grote hap uit het budget.

Nu rijd ik een C S204. Tot op heden zonder grote problemen en/of kosten. Prima auto, maar duidelijk een slag 'minder' dan een E. Volgende doel is om een late M op de kop te tikken, de W166. Altijd al aangetrokken tot zo'n slag, volgend jaar eens kijken of het haalbaar is.

Iemand do's and don'ts voor een W166?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:56
Gezien ik niet veel informatie op internet kan vinden over de 250e hybride

Zijn er hier mensen die kunnen vertellen wat een realistisch verbruik is met deze hybride motoren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankbuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 21:45

Mach

[END]Avengers

Technofreakz schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 15:07:
Gezien ik niet veel informatie op internet kan vinden over de 250e hybride

Zijn er hier mensen die kunnen vertellen wat een realistisch verbruik is met deze hybride motoren?
Ik rij deze nu ruim anderhalve maand, met circa 500 km per week. Daar zitten wekelijkse ritten van 50 km en 100 km bij, en uiteraard ook wat kort werk in de stad.

Ik stekker nog super netjes. M.a.w. als ik een stekker zie, stop ik hem erin :+

Mijn benzine verbruik is nu 1,9 liter op 100 km. Ik rij nu circa 2/3e van mijn kms elektrisch

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
Na inmiddels drie jaar met de Mercedes EQA H243 te hebben gereden is wat mij opvalt, is dat ik nog steeds boven het opgegeven fabrieksbereik zit. Volgens de specificaties zou ik 432 kilometer moeten halen, maar in de praktijk kom ik zelfs uit op 454 kilometer.

Ik rijd wel grotendeels op de snelweg met een snelheid van 100 km/u, wat waarschijnlijk bijdraagt aan dit hogere bereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmxw46jMthCmiFPEMneffX7FpeM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QMvuU5nuWMVv4pw86vI9hMNy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Hari-Bo op 21-10-2024 22:41 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Hari-Bo schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:38:
En dan de uitdaging van een vierpitter AMG wat de puristen terecht niet accepteren.
Mercedes zit momenteel ook in onrustig vaarwater net als andere Duitse auto producenten, ze gaan iets van 40% van de dealers in de verkoop zetten en niet meer in eigen bezit houden.
Die puristen moeten eens hun ego uit de wolken halen. Ja een V8 klinkt geweldig en als ik de kans krijg om mijn 45 AMG in te ruilen voor een C/E/S63, zal ik het waarschijnlijk ook nog doen. Maar er is heel weinig mis met de 2.0liter 4 pitter, zeker als daar ook nog eens een extra electromotor aan hangt die het vermogen enorm opschroeft. Qua performance doet de 45 motor ook niet veel onder voor een 63 AMG motor. En voor de puristen was de 4 liter biturbo ook al een downgrade van de oudere atmosferische motoren. En nu is de 4 liter biturbo een soort heilige graal. Go figure.... 8)7

Wat de puristen ook willen, die grote benzinemotoren gaat de komende jaren verdwijnen. Niet omdat Mercedes of welke fabrikant dat graag wil, maar simpelweg omdat de milieueisen en de wetgeving ze dwingt dit te doen. Bentley heeft bijvoorbeeld de W12 ingeruild voor een V6 of V8, Mercedes is in het verleden al van de V12 terug naar een V8 of V6, en zo kan je nog tig voorbeelden vinden. Zelfs waar vroeger een 4 pitter heel normaal was, zie je nu meer en meer 3 of zelfs 2 cylinders. En de power die ze soms uit die motoren halen is zeer indrukwekkend, ook bij nog eens lagere CO2 waarden dan vroeger met een 4-pitter.

Wil je persé een Benz met V8: zet er een paar in een schuur, rij ze stuk voor stuk op en tegen de tijd dat de laatste op is, zal je waarschijnlijk al niet meer veel rijden. Nieuw zal de keus minder en minder worden, want hybrid en full electric gaat de norm worden of we nu willen of niet.

Persoonlijk vind ik de EQE wel mooi. En ik zie ik Duitsland ook best wat exemplaren staan met weinig kilometers, veel opties en een redelijke prijs. Zelfs de AMG 53 met het hyperscreen is best wel te vinden. Ben alleen nog niet toe om het dikke geluid van een benzine auto achter mij te laten, maar het verbruik bij woon-werkverkeer zou ik niet om rouwen. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
thunder8 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:13:
[...]

Die puristen moeten eens hun ego uit de wolken halen. Ja een V8 klinkt geweldig en als ik de kans krijg om mijn 45 AMG in te ruilen voor een C/E/S63, zal ik het waarschijnlijk ook nog doen. Maar er is heel weinig mis met de 2.0liter 4 pitter, zeker als daar ook nog eens een extra electromotor aan hangt die het vermogen enorm opschroeft. Qua performance doet de 45 motor ook niet veel onder voor een 63 AMG motor. En voor de puristen was de 4 liter biturbo ook al een downgrade van de oudere atmosferische motoren. En nu is de 4 liter biturbo een soort heilige graal. Go figure.... 8)7

Wat de puristen ook willen, die grote benzinemotoren gaat de komende jaren verdwijnen. Niet omdat Mercedes of welke fabrikant dat graag wil, maar simpelweg omdat de milieueisen en de wetgeving ze dwingt dit te doen. Bentley heeft bijvoorbeeld de W12 ingeruild voor een V6 of V8, Mercedes is in het verleden al van de V12 terug naar een V8 of V6, en zo kan je nog tig voorbeelden vinden. Zelfs waar vroeger een 4 pitter heel normaal was, zie je nu meer en meer 3 of zelfs 2 cylinders. En de power die ze soms uit die motoren halen is zeer indrukwekkend, ook bij nog eens lagere CO2 waarden dan vroeger met een 4-pitter.

Wil je persé een Benz met V8: zet er een paar in een schuur, rij ze stuk voor stuk op en tegen de tijd dat de laatste op is, zal je waarschijnlijk al niet meer veel rijden. Nieuw zal de keus minder en minder worden, want hybrid en full electric gaat de norm worden of we nu willen of niet.

Persoonlijk vind ik de EQE wel mooi. En ik zie ik Duitsland ook best wat exemplaren staan met weinig kilometers, veel opties en een redelijke prijs. Zelfs de AMG 53 met het hyperscreen is best wel te vinden. Ben alleen nog niet toe om het dikke geluid van een benzine auto achter mij te laten, maar het verbruik bij woon-werkverkeer zou ik niet om rouwen. ;)
Bedankt voor je betoog! Ik zou niet weten wat we ermee moeten, maar als jij er zo over denkt dan is dat prima. Laat de anderen dat dan ook doen ;)

Ter info:
Bij puristen gaat het niet echt om de snelheid, maar om het geluid en de beleving die daarbij hoort. Daarom wordt dat downgraden ook als nadeel gezien, want minder geluid én dus beleving. Soms kies je dan maar voor een 4.0 liter ipv een 5.5 of zelfs meer, omdat je anders een vier of zes cylinder moet gaan rijden.

Als er voor de snelheid zou worden gekozen dan zouden zij voor een fractie van dat geld wel een Tesla S of X Plaid kopen. Rij je alles zoek. Totaal andere beleving, maar ook héél leuk hoor. Voorlopig voor mij nog voor erbij (zodra de facelift komt van Model X), naast mijn 2023 V8 bi-turbo.

Overigens heb jij het oude type viercylinder en die maakt goed geluid dus dat is makkelijk praten. Nieuwe A of CLA 45 AMG is een Dyson. Je kan er wel Milltek of Akra onderzetten van voor tot eind, maar dan ben je je garantie kwijt door die kut OPF delete.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hari-Bo
Ipv het nieuwe plastic weer eens wat oud spul. Deze ochtend de stoelen en achterbank weer opgehaald, na 43 jaar weer helemaal nieuw en fris. Komende week weer inbouwen. In werkelijkheid okerrood door de belichting lijkt het wat minder rood.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNr5X5ZV6tMQG6hkpds9kT0izno=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LpBAI4YaDtQ6337tfUVNaj17.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1vyfsvNKyf1JErlweV3MhCjNBI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RE9rDjrHACyJvPtW125M6LTK.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:04
Voor de A/CLA/GLA eigenaren, een pagina of 100 geleden heb ik hier eens gepost over mijn op-maat dashcam die ik had gevonden en hoe chill 'ie was.

Inmiddels is de auto vervangen en mag de dashcam weg, je mocht er maar net naar op zoek zijn: v&a aangeboden: Mercedes A / CLA / GLA Dashcam W177 V177 C118 H247

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
De nieuwe lijn van de CLA welke in 2025/2026 uitkomt gaat een nieuwe motorblok krijgen van Geely/Horse. Heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelingen de komende jaren. Qua focus lijkt het voertuig op de Aziatische markt gericht te zijn qua design.

https://carnewschina.com/...e-and-other-chinese-tech/

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 31-10-2024 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ta_NwXxP_g42JWQs-IFCWTxmjFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaIPzlrTBqddGBocZQcI8Hlk.jpg?f=fotoalbum_large

Aangezien m'n S205 nieuwe bandjes nodig had en nieuwe TÜV, een dagje geruild met m'n zoon. Hij de mijne mee de garage in, wij de zijne mee. Ritje naar Osnabrück en terug was dan geen straf, wat rijdt zo'n 6 cilinder diesel toch lekker <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Welke uitvoering heeft hij ook alweer :) ?

Ik kan er ook lekker van genieten bij m'n 400d af en toe het gaspedaal wat meer in te drukken ;)

Ga volgende maand ook een dashcam voor en achter in laten bouwen, een Vantrue E2, en geluidssysteem een update geven middels Stage 3 van deze mensen https://www.mb-soundsystem.de/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16:00
Tankbuster schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 18:46:
Welke uitvoering heeft hij ook alweer :) ?

Ik kan er ook lekker van genieten bij m'n 400d af en toe het gaspedaal wat meer in te drukken ;)

Ga volgende maand ook een dashcam voor en achter in laten bouwen, een Vantrue E2, en geluidssysteem een update geven middels Stage 3 van deze mensen https://www.mb-soundsystem.de/ :)
Een 350D 4Matic, de 3 liter 6-pitter.

Een dashcam had ik ook wel weer fijn gevonden, onze dochter ligt sinds een week weer eens op de IC in Osnabrück en ik heb onderweg al 2x bijna de auto in de poeier gehad :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hari-Bo
Dit weekend stond er een interessante klus op het programma: een Siemens SIM266 ECU uit een Mercedes-Benz W246, die regelmatig storingen vertoonde. Om te beginnen heb ik de ECU met een hetelucht soldeerstation voorzichtig opgewarmd, zodat ik hem zonder schade kon openen.

Tijdens de sessie kwam ik erachter dat ik één probe tekortkwam. Hierdoor moest ik improviseren om alle pinnen goed op hun plaats te krijgen, en direct extra besteld :P Ondanks is het gelukt om via boot mode de volledige configuratie van de ECU te exporteren.

Gelukkig kon de donor-ECU gesloten blijven, omdat ik deze via een bench setup kon benaderen. Zo heb ik de configuratie eenvoudig kunnen overzetten naar de nieuwe ECU. Vervolgens heb ik het gekoppelde chassisnummer aangepast, zodat de ECU klaar is voor gebruik. Morgen kan deze weer worden ingebouwd en getest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8eYe6SUqNYygfU6DXzngSk1JC6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0z8NVgZYyZIc01oAQyxXy81T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:29
Hij is er! Een keuze fout gemaakt ik had digital lights moeten aanvinken, gelukkig maakt de rijbeleving alles meer dan goed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAFhQteAVhuySMn5NBMmtuCDKeY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvSi7RBh1jh3RqjWXORHvpxy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hari-Bo
Vandaag een nieuw speeltje uit kunnen proberen, mijn W203 die heeft uiteraard flink gebruikte sleutels die niet altijd correct functioneren ook na vervangen batterij. De nieuwe set om sleutels aan te maken eens kunnen gebruiken. Geen hoge kosten bij de dealer maar na inleren van het contact + originele sleutel weer een setje bij kunnen maken. :)
Nog geen ster logo in de sleutel, maar die is onderweg. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YcnwVBOgarL76CohI1U0q3KQNQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ET7gkaz2wpXuDQ6rpkLZbp5O.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Een vraag onder de mercedes kenners ik kan dit namelijk nergens terug vinden online! In mij vorige c-klasse w206 kon in mijn scherm de audio input met het linker deel op mijn stuur wisselen van input bijvoorbeeld van CarPlay (spotify) naar Radio van Mercedes, in mijn nieuwe W207? lukt mij dit niet meer, zie ik iets over het hoofd? doe ik iets verkeerd?

Daarnaas is ergens een roadmap van Mercedes over de ontwikkeling van MBUX, ik vind het namelijk een klein beetje storend dat ik de kaarten/ navigatie van apple maps, google maps, Waze niet in bestuurders display kan zetten. (ik weet dat dit appels met peren vergelijken is) in volvo's is dit al jaren mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
FYI Ik denk dat je W205 en W206 bedoeld ipv W206 en W207.

W205 (vorige generatie):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chN7EtRv_wOTjxz3rJDv59G5US4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Er7Q3IvKEI6McchHasMxBx2z.png?f=user_large
W206 (huidige generatie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6TGKHbo1c6lKVtsI9waZzYGql6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/65a4jdRzD9PAeQmNLbyaALlA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
Heeft hier iemand al eens zijn sleutels laten herprogrammeren om de koffer te openen met 2 clicks ipv ingedrukt te houden ? Is blijkbaar een populaire maatregel omdat de koffer anders gemakkelijk open gaat door het per ongeluk indrukken van de sleutel (is mij ook al paar keer overkomen).

De reden dat ik het vraag: volgens mijn garage is dat 1 uur (!!) werk. Really ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Twixie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:36:
Heeft hier iemand al eens zijn sleutels laten herprogrammeren om de koffer te openen met 2 clicks ipv ingedrukt te houden ? Is blijkbaar een populaire maatregel omdat de koffer anders gemakkelijk open gaat door het per ongeluk indrukken van de sleutel (is mij ook al paar keer overkomen).

De reden dat ik het vraag: volgens mijn garage is dat 1 uur (!!) werk. Really ?!
Werd bij mij gratis gedaan. Moet wel zeggen dat ik problemen had met de kofferbak, maar ik heb ook wel een goede verstandhouding met de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Redondo1982 schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:57:
[...]
Werd bij mij gratis gedaan. Moet wel zeggen dat ik problemen had met de kofferbak, maar ik heb ook wel een goede verstandhouding met de garage.
Ok, gaat mij eigenlijk niet zozeer over de kost (is een leasing wagen), maar over het feit dat ze zeggen dat het een uur gaat duren en ik daar dus een uur moet wachten ?! Lijkt me gewoon BS, maar ga het gewoon laten doen bij het volgende onderhoud, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Dealer zal het via deze stappen uitvoeren.

Vanaf de 6e generatie kan de voertuigsleutel opnieuw gecodeerd worden, zodat de achterklep niet langer opent door een lange druk op de knop, maar door tweemaal op de knop te drukken. De hercodering kan als volgt worden uitgevoerd:

1. AO-code toevoegen in VeDoc: Voeg AO-code O19 toe (de letter "O" van Oscar, niet het cijfer "0").
2. SCN-codering uitvoeren: Voer SCN-codering uit in de EZS-module (N73).
3. Deactiveer de voertuigsleutel:
- Deactivering is succesvol wanneer de LED van de sleutel twee keer kort en daarna één keer lang oplicht.
4. Voertuigsleutel activeren in het voertuig:
- Plaats de voertuigsleutel op het sleutelsymbool in het opbergvak en schakel vervolgens het contact in.
- Zorg ervoor dat alle andere voertuigsleutels zich buiten het voertuig bevinden.
- Voer stappen 3 en 4 achtereenvolgens uit voor alle sleutels.

Sleutels van de 6e, 7e en 8e generatie kunnen als volgt worden gedeactiveerd:
Tot wijzigingsjaar 22/1 door tweemaal op de vergrendelknop te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Twixie schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 14:46:
[...]

Ok, gaat mij eigenlijk niet zozeer over de kost (is een leasing wagen), maar over het feit dat ze zeggen dat het een uur gaat duren en ik daar dus een uur moet wachten ?! Lijkt me gewoon BS, maar ga het gewoon laten doen bij het volgende onderhoud, denk ik.
Bij mij duurde het nog iets langer omdat het de eerste keer niet lukte.
Volgens mij is het dus best een lange procedure maar beste “update” ooit 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Je hebt helemaal gelijk!
Tankbuster schreef op dinsdag 26 november 2024 @ 13:28:
FYI Ik denk dat je W205 en W206 bedoeld ipv W206 en W207.

W205 (vorige generatie):
[Afbeelding]
W206 (huidige generatie)
[Afbeelding]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:57
Zal dit A/CLA topic even vervuilen met mijn nieuwe oude bak. Sinds 2 weken rij ik deze c300e van september 2020, na 5 jaar Volvo s60 en daarvoor Volvo V50 D5 gereden te hebben. Wel grappig dat je een hoog koppel en veel pk’s tot je beschikking hebt en dan toch als een oud wijf gaat rijden om zover mogelijk elektrisch rijdend te komen. Woon-werk rij ik nu volledig op stroom. Laden doe ik thuis en op het werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxfPhhMgLUeUOzl1Lqt3OEORNzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WudjF7MBFTn1ZuWzJX5v1iCA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qenZvu1r1J7TNPVarf1p0DSLDhk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jlUbyPUkg1PMCOLOfOasDDgg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Snelle Henkie op 21-12-2024 21:54 . Reden: Wat inf toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb een tijd een W205 gereden waar ik eigenlijk het ingebouwde navigatie systeem nooit van heb gebruikt door de zeer vreemde routes die het systeem voorstelde die in de verste verte niet snel of efficient waren.

Nu ben ik aan het kijken naar een GLC facelift met MBUX en vroeg mij af of Mercedes de navigatie eindelijk een beetje op orde heeft? CarPlay gebruiken met MBUX is voor mij eigenlijk een no-go vanwege het simpele feit dat het er niet uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Derek S. schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:39:
Ik heb een tijd een W205 gereden waar ik eigenlijk het ingebouwde navigatie systeem nooit van heb gebruikt door de zeer vreemde routes die het systeem voorstelde die in de verste verte niet snel of efficient waren.

Nu ben ik aan het kijken naar een GLC facelift met MBUX en vroeg mij af of Mercedes de navigatie eindelijk een beetje op orde heeft? CarPlay gebruiken met MBUX is voor mij eigenlijk een no-go vanwege het simpele feit dat het er niet uit ziet.
Gaat niks boven Carplay tov MBUX navi. MB navi heb ik nog nooit fijn gevonden.

Wat ziet er niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:07
.

[ Voor 99% gewijzigd door Robinho96 op 29-12-2024 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:27:
[...]

Gaat niks boven Carplay tov MBUX navi. MB navi heb ik nog nooit fijn gevonden.

Wat ziet er niet uit?
Ik vind die piepkleine gecentreerde CarPlay interface op dat grote scherm met alleen maar links en rechts een aanduiding van de temperatuur instelling een bijzonder lelijke oplossing waar ik zeker van ben dat ik mij aan ga storen. In mijn W205 was dat gewoon full screen en kwam er een pop-up overheen als je de airco instelling veranderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Volgens mij proberen ze bewust je naar de MBUX navigatie te pushen door de UX met Android Auto/Apple CarPlays slecht te houden.

Die navigatie zal wel prima zijn, mits je XX€ per maand betaalt voor kaarten updates en live traffic info.

Mede hierom heb ik juist voor een pre-facelift X213 gekozen ipv facelift.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobKJ
  • Laatst online: 15:40
Derek S. schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:39:

Dit ligt volgens mij wel aan het MBUX systeem. In mijn facelift W177 is het Carplay scherm wel helemaal gevuld en in fatsoenlijke resolutie. Al moet ik zeggen dat ik altijd altijd de ingebouwde Mercedes Navi gebruik, gaat niks boven de Argumented Reality navigatie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ieder zijn ding, zie je maar weer. Alleen ik sta er wel van te kijken dat mensen dan een model links -zelfs een nieuwer type- laten liggen voor dit, omdat ze zich eraan gaan storen.

Met mijn G63 kon ik in 2023 (levering is een loterij en besteld in 2021) helaas nog geen MBUX kiezen, anders had ik het zeker gedaan. Eind 2024 kwam dan wel de facelift, maar de levertijd was al twee jaar dus ben allang blij dat ik hem heb haha. Wachten was dus geen optie.

Overigens vind ik het altijd raar dat MB de V-Klasse en de G zo laat update. Met de V-klasse had ik in 2019 (facelift) zelfs de infotainment van het modeljaar daarvoor, te weten 2013! Later in 2020/2021 kwam MBUX wel. Rare moves, zeker omdat de inkomsten met MBUX kunnen stijgen door extra modules die je aan kan zetten.

Er zal wel een gedachte achter zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inbedrijf
Het hele MBUX van mercedes werkt prima maar mercedes kiest er bewust voor om CarPlay en Android auto wel te implementeren maar ik wil niet zeggen minimale effort, maar het is ook niet briljant. Waarom kan ik bijvoorbeeld in mijn nieuwe c-klasse de kaart van apple, google of Waze zien in mijn bestuurdersscherm ik kan daar alleen de kaart zien van MBUX zelf, als je CarPlay of Android auto gebruikt heb je daar dus helemaal niks aan. En het kan wel Volvo heeft dit netjes geïmplementeerd in hun auto's (helaas ben ik geen Volvo rijder :D)

Ik vind het een gemiste kans als je gebruiker er blij mee kan maken, ik ken trouwens niemand oud en jong welke nog echt volledig gebruiken van MBUX en al helemaal niet voor het navigeren.

Hier is er ook een artikel over : https://www.theverge.com/...s-ev-gwagen-carplay-apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ik heb voor mijn 2024 GLE de dash cam optie gekocht. Ik heb mijn standaard usb stick leeg gemaakt. Helaas geeft de auto altijd aan dat er geen usb stick is. Ik heb alle 3 de usb c poorten getest (vooraan bij de telefoon oplader en in het midden console). Ik heb exfat en ntfs getest, niets. Mis ik iets? Is er een andere poort die ik zou moeten gebruiken? Moet de usb stick iets specifieks hebben?

Ik heb deze stick https://amzn.eu/d/2iI8dYU die ik ook heb gebruikt om de interne kaart te updaten.

[ Voor 11% gewijzigd door swtimmer op 19-01-2025 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

inbedrijf schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:31:

Ik vind het een gemiste kans als je gebruiker er blij mee kan maken, ik ken trouwens niemand oud en jong welke nog echt volledig gebruiken van MBUX en al helemaal niet voor het navigeren.
Als jij niet mbux gebruikt voor navigatie gaat jouw hybride altijd de accu zsm leegmaken ipv netjes te bewaren voor lez zones bijv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
swtimmer schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:41:
Ik heb voor mijn 2024 GLE de dash cam optie gekocht. Ik heb mijn standaard usb stick leeg gemaakt. Helaas geeft de auto altijd aan dat er geen usb stick is. Ik heb alle 3 de usb c poorten getest (vooraan bij de telefoon oplader en in het midden console). Ik heb exfat en ntfs getest, niets. Mis ik iets? Is er een andere poort die ik zou moeten gebruiken? Moet de usb stick iets specifieks hebben?

Ik heb deze stick https://amzn.eu/d/2iI8dYU die ik ook heb gebruikt om de interne kaart te updaten.
Hij hoort iig helemaal aan de rechterkant bij het voorste vakje (bij mobiele lader). Als die het niet doet dan kan dat wijzen op een verkeerde stick, kapot of kapotte usb poort. Weet wel dat je de dashcam altijd handmatig aan moet zetten bij elk moment dat je weer 'koud' de auto in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 12:03
swtimmer schreef op zondag 19 januari 2025 @ 12:41:

Bij mijn B250E heb ik een high speed USB SD kaartlezer (https://amzn.eu/d/dyxYdub) met high speed SD kaart in de middenarmsteun onder de klep in de linker USB C aansluiting aangesloten. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Redondo1982 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 20:27:
[...]

Hij hoort iig helemaal aan de rechterkant bij het voorste vakje (bij mobiele lader). Als die het niet doet dan kan dat wijzen op een verkeerde stick, kapot of kapotte usb poort. Weet wel dat je de dashcam altijd handmatig aan moet zetten bij elk moment dat je weer 'koud' de auto in komt.
Daar ging ik al vanuit, dat is ook de poort voor het updaten van de kaarten. Zal eens een andere stick zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

Een vriend wilt zijn zilver grijze CLA uit 2014 met 206.000km verkopen voor €10.000. Hij is 1e eigenaar. Hij rijd wel hard, maar de beurten zijn niet overgeslagen bij Wensink Groningen. Hij kan bij de lokale autodealer ook dat bedrag ervoor krijgen.
Vroeger had hij een paal geraakt tijdens achteruit rijden, maar wel professioneel gerepareerd. Problemen met lage bandenspanningmeldingen zijn eindelijk na 2 jaar gefixed. Er zijn wel veel kleine krasjes rondom de auto zegt hij zelf, ik zie het zelf haast niet als ik om zijn auto kijk.

Waarom hij weg doet: hij vindt de CLA te klein worden.

Alleen zijn alle vrienden en familieleden met een Mercedes niet overweldigend positief over de dealer.
Dus we zijn nog op zoek naar een goede garage voor Mercedes in omgeving Groningen / Friesland

Dagelijkse Woon werkverkeer is 25 km waarvan 15km snelweg 100/130km/u, 5km 80km/u

Denken jullie een goeie deal?
Is de Mercedes CLA volgens jullie redelijk waardevast nu die al zoveel is afgeschreven?
Volgens hem is zijn verbruik 1 op 12 tot 1 op 14.

Andere auto's wat ik ook overweeg zijn: Mercedes A / C300E, Volkswagen GTE, Audi A3 E-tron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Archimond schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:17:
Een vriend wilt zijn zilver grijze CLA uit 2014 met 206.000km verkopen voor €10.000. Hij is 1e eigenaar. Hij rijd wel hard, maar de beurten zijn niet overgeslagen bij Wensink Groningen. Hij kan bij de lokale autodealer ook dat bedrag ervoor krijgen.
Vroeger had hij een paal geraakt tijdens achteruit rijden, maar wel professioneel gerepareerd. Problemen met lage bandenspanningmeldingen zijn eindelijk na 2 jaar gefixed. Er zijn wel veel kleine krasjes rondom de auto zegt hij zelf, ik zie het zelf haast niet als ik om zijn auto kijk.

Alleen zijn alle vrienden en familieleden met een Mercedes niet overweldigend positief over de dealer.
Dus we zijn nog op zoek naar een goede garage voor Mercedes in omgeving Groningen / Friesland

Dagelijkse Woon werkverkeer is 25 km waarvan 15km snelweg 100/130km/u, 5km 80km/u

Is de Mercedes CLA volgens jullie redelijk waardevast nu die al zoveel is afgeschreven?

Andere auto's wat ik ook overweeg zijn: Mercedes A / C300E, Volkswagen GTE, Audi A3 E-tron
Wat rij je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siedo

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Zoek je een vertrouwd adres voor reparaties? Of wil je bij een dealer een andere Benz kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Archimond, tamelijk belangrijk voor de restwaarde. Welke uitvoering voor die CLA (motorisering en uitrusting)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:04

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Als ik op klantenvertellen.nl kijk, is het gros niet heel negatief over Wensink Groningen.
Ik ‘vrees’ dat je alleen bij Wensink uitkomt als je een Mercedes dealer zoekt in omgeving Groningen/Friesland.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZioN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 09:54
Een CLA te klein vinden worden maar dan de A klasse of A3 overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

hardware-lover schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:35:
@Archimond, tamelijk belangrijk voor de restwaarde. Welke uitvoering voor die CLA (motorisering en uitrusting)?
Het is de CLA 180
Uitrusting: Blue efficiency denk ik
Ik rij nu een honda civic hybride.
Siedo schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:08:
[...]

Ik begrijp de vraag niet helemaal. Zoek je een vertrouwd adres voor reparaties? Of wil je bij een dealer een andere Benz kopen?
Ik zoek een vertrouwd adres voor niet al te dure reparaties.
MrZioN schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:32:
Een CLA te klein vinden worden maar dan de A klasse of A3 overwegen?
Vriend doet zijn Mercedes Cla weg omdat hij het te klein vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Als je nu een Honda Civic gewend bent dan gaat een CLA je wel bevallen. Daarom vroeg ik het even. Als je nu een SUV rijdt oid dan gaat de CLA je echt tegenvallen. A-klasse zou ik nooit nemen. Ik zou persoonlijk kiezen voor een CLA of de A3.

Gewoon goede garage zoeken en niet bij Wensink houden. Waarom zou je? Garantie is er toch allang af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Redondo1982 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:11:
Als je nu een Honda Civic gewend bent dan gaat een CLA je wel bevallen. Daarom vroeg ik het even. Als je nu een SUV rijdt oid dan gaat de CLA je echt tegenvallen. A-klasse zou ik nooit nemen. Ik zou persoonlijk kiezen voor een CLA of de A3.

Gewoon goede garage zoeken en niet bij Wensink houden. Waarom zou je? Garantie is er toch allang af...
Het onderstel van een CLA is gelijk aan de A klasse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Hari-Bo schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 18:16:
[...]

Het onderstel van een CLA is gelijk aan de A klasse ;)
I know, maar ben geen fan van de A als ik de keus heb tussen de geopperde auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 16:04

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Redondo1982 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 17:11:
Mobilo?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Tja, als je het daarvoor doet haha. Zo goed is dat niet van MB en je kan altijd uitwijken naar de ANWB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siedo
Archimond schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 16:39:

[...]

Ik zoek een vertrouwd adres voor niet al te dure reparaties.
Is Steenwijk een optie qua afstand? Ik ben al jaren tevreden klant bij een specialist aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Redondo1982 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:34:
Tja, als je het daarvoor doet haha. Zo goed is dat niet van MB en je kan altijd uitwijken naar de ANWB.
Garantie tegen doorroesten dan? 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:11
@Archimond
Heb je er zelf al eens in gereden? Indien niet: doen.

De CLA is op zich best een leuke auto, maar de eerste generatie heeft de tand des tijds nu niet bepaald goed doorstaan. Dat interieur leunt nog erg sterk op het design en de techniek van vóór de voorganger van MBUX. Ik was daar in de C Klasse (C204) geen fan van.

Daarnaast is de 180, een ecomodel bovendien, misschien ook wat tam vergeleken met je huidige auto. Over de prijs kan ik geen uitspraken doen, daar moet je zelf kijken wat voor hetzelfde geld elders te koop is.

Ik vind persoonlijk de A3 van die generatie een fraaiere auto, waarvan z'n opvolgers juist wat minder mooi zijn geworden. En als een C300e binnen budget is, ben je daarmee wel echt twee klassen luxer onderweg. Dat is een wereld van verschil ten opzichte van de CLA. Als je jezelf niet wilt verpesten, zou ik een proefrit met dat model vooral tot het laatst bewaren. Of gewoon helemaal niet doen ;)

Heb zelf zojuist m'n C300d af mogen geven. Met een lach en een traan. 4 jaar fijn rond mogen rijden in het model van de vorige generatie. Had ook ervaring met de C250d van vóór de facelift. Moet zeggen, de facelift heeft de auto echt goed gedaan, deze voelt nog altijd modern aan, als je tenminste niet al te veel waarde hecht aan laptopschermen in je auto. Geen enkel probleem gehad in 4 jaar tijd, behalve dat het schuifdak rumoerig is, helaas.

Nu staat er een EQE300 voor de deur, al dan niet tijdelijk. Eerste kilometers met deze boot waren fijn, dat wel. Maar het voelt allemaal wel flink wat gemoedelijker aan, op het tamme af.

Als er iemand is die tips heeft voor dat model, waarvan men zegt "dat had ik graag dat iemand MIJ dat op dag 1 even had verteld!", ik houd me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
hardware-lover schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:32:
[...]

Garantie tegen doorroesten dan? 8)
Haha ja, wie weet. Volgens mij na tien jaar ook verlopen. Wel is het zo dat je soms via een MB dealer makkelijker ondersteuning krijgt bij MB NL. Echter bij een auto van 11 jaar oud moet je echt aan je portemonnee gaan denken en zorgen dat alles rijdend blijft. Dus gewoon onderhoud en vervanging als het echt nodig is en niet volgens een schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Redondo1982 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:12:
Haha ja, wie weet. Volgens mij na tien jaar ook verlopen. Wel is het zo dat je soms via een MB dealer makkelijker ondersteuning krijgt bij MB NL. Echter bij een auto van 11 jaar oud moet je echt aan je portemonnee gaan denken en zorgen dat alles rijdend blijft. Dus gewoon onderhoud en vervanging als het echt nodig is en niet volgens een schema.
Nee, blijft actief na 10 jaar.

Ik heb mijn huidige overgenomen met een volledige Mercedes NL onderhoudshistorie. Ik heb eerlijk gezegd niet altijd even goed vertrouwen in zomaar een andere garage als ik eerlijk ben. Mijn dealer zit erg dichtbij, en ik kan het onderhoud nog steeds betalen🤞 en ik ben tevreden over de garage.

Ik houd 'm daarom bij de dealer in onderhoud en laat doen wat er volgens schema aan moet gebeuren. Behalve het verversen van de versnellingsbak olie laatste keer, dat vond ik na 35k km en 5 jaar toch iets te vroeg naar mijn zin. Maar dit jaar ga ik dat wel laten doen (april/mei).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
hardware-lover schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 14:45:
[...]

Nee, blijft actief na 10 jaar.

Ik heb mijn huidige overgenomen met een volledige Mercedes NL onderhoudshistorie. Ik heb eerlijk gezegd niet altijd even goed vertrouwen in zomaar een andere garage als ik eerlijk ben. Mijn dealer zit erg dichtbij, en ik kan het onderhoud nog steeds betalen🤞 en ik ben tevreden over de garage.

Ik houd 'm daarom bij de dealer in onderhoud en laat doen wat er volgens schema aan moet gebeuren. Behalve het verversen van de versnellingsbak olie laatste keer, dat vond ik na 35k km en 5 jaar toch iets te vroeg naar mijn zin. Maar dit jaar ga ik dat wel laten doen (april/mei).
Als je tevreden bent dan moet je ook blijven. Ik doe ook alles origineel bij de MB dealer, maar ik moet zeggen dat mijn auto's (daily cars) ook niet ouder zijn dan 3 jaar haha. Ik pak altijd 5 jaar garantie bij mijn nieuwe auto en laat alles goed onderhouden volgens schema. Ik heb ook een top-relatie met Van Mossel en betalen moet ik overal. Ik ben daar kind in huis en heb ook menig mobiele nummer, zodat ik snel kan schakelen. Tijd is echt geld bij mij, dus ook dat is mij veel waard. Echter bij een auto van 11 jaar oud kan je er anders over gaan denken, zou ik ook logisch vinden. Zeker als je Wensink in de buurt al niet geweldig vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC110896
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-06 14:36
Goedenavond!

Ik mag binnenkort een nieuwe lease auto uitkiezen en heb m’n oog laten vallen op de CLA Shooting brake 250e business solution amg line.

Testrit gemaakt en was erg positief! Ook positief verrast over de ruimte. Rijdt fantastisch en vindt ‘m er ook erg mooi uitzien!

Hierbij had ik de volgende opties in gedachte:
- trekhaak (maar vanwege fietsenrek)
- adaptieve cc
- dodehoek waarschuwing
- dc snel laden
- burmester

Dus niet het assistentie pakket omdat ik die wel erg duur vindt en ook prima zelf tussen die lijntjes kan blijven rijden. Ook niet het premium pakket met het hud. Heb ik nu ook niet en vind ik wederom een erg dure optie.

Verder spectral blue en normale velgen.

Zo zit die mooi binnen budget en betaal ik me niet helemaal rot aan de bijtelling.

Hebben jullie tips of aanbevelingen om de opties toch net anders te doen? Het zou namelijk mijn eerste mb zijn dus ik heb hier geen echte ervaringen mee.

Thanks!

[ Voor 16% gewijzigd door PC110896 op 24-01-2025 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KweNi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:22
@PC110896 Smartphone integratiepack niet vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PC110896
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-06 14:36
KweNi schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:35:
@PC110896 Smartphone integratiepack niet vergeten.
Goede tip! Die zit er standaard op in deze versie gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Laatst online: 15:40
Ziet er goed uit. Op mijn W177 facelift heb ik ook bewust alleen ACC genomen en niet het assistentie pakket. Als extra optie heb ik wel de LED Matrix verlichting genomen, hier in het oosten hebben we aardig wat onverlichte/slecht verlichte N-wegen en snelwegen. Hele fijne optie wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Assistentiepaket op mijn X213 gebruik ik ook niet eigenlijk, enkel ACC. Ook parkeerpakket heb ik nog nooit gebruikt.

Multibeam ben ik wel heel erg blij mee, en Burmester kan ik ook enkel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Weet iemand of het mogelijk is om zonder issues velgen voor het facelift model van de CLA (c118)op een CLA uit 2015 (c117) te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
PC110896 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 00:11:
Goedenavond!

Ik mag binnenkort een nieuwe lease auto uitkiezen en heb m’n oog laten vallen op de CLA Shooting brake 250e business solution amg line.

Testrit gemaakt en was erg positief! Ook positief verrast over de ruimte. Rijdt fantastisch en vindt ‘m er ook erg mooi uitzien!

Hierbij had ik de volgende opties in gedachte:
- trekhaak (maar vanwege fietsenrek)
- adaptieve cc
- dodehoek waarschuwing
- dc snel laden
- burmester

Dus niet het assistentie pakket omdat ik die wel erg duur vindt en ook prima zelf tussen die lijntjes kan blijven rijden. Ook niet het premium pakket met het hud. Heb ik nu ook niet en vind ik wederom een erg dure optie.

Verder spectral blue en normale velgen.

Zo zit die mooi binnen budget en betaal ik me niet helemaal rot aan de bijtelling.

Hebben jullie tips of aanbevelingen om de opties toch net anders te doen? Het zou namelijk mijn eerste mb zijn dus ik heb hier geen echte ervaringen mee.

Thanks!
Gaaf, mijn eerste MB was ook een CLA. Ik ga niet het hele rijtje af, want heb al menig auto ingeruild bij MB ondertussen haha.

Waar ik erg gevoelig voor ben, vandaar ook het snelle inruilen, is dat er een nieuw model aankomt dit jaar. Ik weet niet of jij daar gevoelig voor bent, maar ik haat het om al ‘oud’ te rijden als ik hem net heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Ik wil graag een trekhaak achter mijn C300e. Offerte aangevraagd bij de dealer, en dat is een whopping 4000 euro. Dit omdat ze enkel elektrische trekhaken installeren, omdat een standaard afneembare of vaste trekhaak voor problemen zou kunnen zorgen met de veiligheidsfuncties. Zo vaak zou ik hem niet gebruiken, dus met een afneembare zou ik daar dan normaliter geen last van moeten hebben.

Vervolgens heb ik bij Trekhaakcentrum een offerte opgevraagd, en daar kan het voor net geen 1000 euro. Echter geven ze wel aan dat de parkeersensoren en andere systemen niet automatisch uitgeschakeld worden, en dit ook niet kunnen leveren. Wat is hier precies de impact van? Kan ik dat allemaal zelf wel uitschakelen? Weet niet eens precies waar het allemaal om gaat eigenlijk. Het hoeft niet per se heel makkelijk te zijn, want ik zal de trekhaak zeker niet wekelijks gebruiken.

Ben benieuwd naar andere ervaringen met een afneembare trekhaak die niet door Mercedes zelf gemonteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

LankHoar schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:55:
Ik wil graag een trekhaak achter mijn C300e. Offerte aangevraagd bij de dealer, en dat is een whopping 4000 euro. Dit omdat ze enkel elektrische trekhaken installeren, omdat een standaard afneembare of vaste trekhaak voor problemen zou kunnen zorgen met de veiligheidsfuncties. Zo vaak zou ik hem niet gebruiken, dus met een afneembare zou ik daar dan normaliter geen last van moeten hebben.

Vervolgens heb ik bij Trekhaakcentrum een offerte opgevraagd, en daar kan het voor net geen 1000 euro. Echter geven ze wel aan dat de parkeersensoren en andere systemen niet automatisch uitgeschakeld worden, en dit ook niet kunnen leveren. Wat is hier precies de impact van? Kan ik dat allemaal zelf wel uitschakelen? Weet niet eens precies waar het allemaal om gaat eigenlijk. Het hoeft niet per se heel makkelijk te zijn, want ik zal de trekhaak zeker niet wekelijks gebruiken.

Ben benieuwd naar andere ervaringen met een afneembare trekhaak die niet door Mercedes zelf gemonteerd is.
Waarschijnlijk zit de trekhaak in het gebied van de sensoren en gaan die dus automatisch aan en af als je langzaam rijdt. Mercedes integreert de trekhaak in het systeem van de auto en moet daar waarschijnlijk kabels voor trekken en programmeren. Trekhaakcentrum laat de hele integratie achterwege en hoeft geen kabels te trekken en te programmeren.

Vraag is als het alleen de parkeersensoren zijn dan kan je die met t knopje zelf uitzetten als er iets achter de auto hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:54
Precies de reden dat ik naar een (2e hands) auto met trekhaak zoek, zijn alleen veel schaarser, zeker in Duitsland (offerte voor EQS was 3600).

Ik zou persoonlijk niet voor een versie gaan waarbij de software niet wordt aangepast, gaat niet alleen om parkeersensoren maar ook veiligheid/stabiliteit/cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Op het Duitse motor-talk Forum kan je waarschijnliijk ook nog nuttige info vinden, dan googlen op 'Anhängerkupplung Nachrüstung' of 'AHK Nachrüstung' + je auto type + motortalk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Bedankt voor de reacties. Indien het problemen op kan leveren met andere functies behalve alleen het piepen van de parkeersensoren, dan lijkt het mij niet verstandig om een niet-OEM trekhaak te installeren. Maar ik ga zeker geen 4K uitgeven voor een trekhaak, dus dan houd het helaas op.

Ik zal eens op het forum neuzen @Tankbuster en kijken of er nog andere opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
LankHoar schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 18:24:
Bedankt voor de reacties. Indien het problemen op kan leveren met andere functies behalve alleen het piepen van de parkeersensoren, dan lijkt het mij niet verstandig om een niet-OEM trekhaak te installeren. Maar ik ga zeker geen 4K uitgeven voor een trekhaak, dus dan houd het helaas op.

Ik zal eens op het forum neuzen @Tankbuster en kijken of er nog andere opties zijn.
De uitdaging zit niet zozeer in het plaatsen van de fysieke componenten, maar in de softwarematige aanpassing. Zolang de trekhaak niet als optie is gedefinieerd en verschillende ECU's hierop niet zijn afgestemd, zullen de sensoren in de auto niet correct functioneren.

De dealer geeft de voorkeur aan registratie via het standaardkanaal, omdat dit ervoor zorgt dat de optie wordt opgenomen in het online Vedoc-systeem en de datakaart van de auto. Een offline configuratie is ook mogelijk, maar blijft behouden tenzij een grote firmware-update wordt uitgevoerd of ECU’s worden vervangen. In dat geval moeten zowel de oorspronkelijke als later toegevoegde opties opnieuw worden ingesteld als dat proces via de dealer verloopt.

En die afweging is persoonlijk en doet niets af aan de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Hari-Bo schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:08:
[...]

De uitdaging zit niet zozeer in het plaatsen van de fysieke componenten, maar in de softwarematige aanpassing. Zolang de trekhaak niet als optie is gedefinieerd en verschillende ECU's hierop niet zijn afgestemd, zullen de sensoren in de auto niet correct functioneren.

De dealer geeft de voorkeur aan registratie via het standaardkanaal, omdat dit ervoor zorgt dat de optie wordt opgenomen in het online Vedoc-systeem en de datakaart van de auto. Een offline configuratie is ook mogelijk, maar blijft behouden tenzij een grote firmware-update wordt uitgevoerd of ECU’s worden vervangen. In dat geval moeten zowel de oorspronkelijke als later toegevoegde opties opnieuw worden ingesteld als dat proces via de dealer verloopt.

En die afweging is persoonlijk en doet niets af aan de werking.
Het lijkt erop dat niet-dealers geen van beiden doen. Trekhaakcentrum in ieder geval niet, zij plaatsen enkel een "domme" trekhaak. Dus dan zou ik toch aan de dealer gebonden zijn, en in ieder geval waar ik hem vandaan heb die plaatsen enkel een elektrische trekhaak, wat dus 4K kost. Dat wordt me te gek voor iets dat ik niet zo vaak gebruik (maar wel handig is indien je het nodig hebt natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

Ach, je kunt ook een busje ofzo huren voor die enkele keer dat je anders een aanhanger zou gebruiken.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Zolang het niet voor meerdere weken (vakantie) is, is dat veruit de goedkoopste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hari-Bo
LankHoar schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Het lijkt erop dat niet-dealers geen van beiden doen. Trekhaakcentrum in ieder geval niet, zij plaatsen enkel een "domme" trekhaak. Dus dan zou ik toch aan de dealer gebonden zijn, en in ieder geval waar ik hem vandaan heb die plaatsen enkel een elektrische trekhaak, wat dus 4K kost. Dat wordt me te gek voor iets dat ik niet zo vaak gebruik (maar wel handig is indien je het nodig hebt natuurlijk).
Dat klopt, het hangt er helemaal vanaf met welke werkplaats je in zee gaat. Er zijn meerdere bedrijven die hier verschillend mee omgaan. Niet-dealers doen dit vaak niet, en Trekhaakcentrum plaatst inderdaad alleen een standaard trekhaak. Als de dealer waar je hem vandaan hebt alleen een elektrische trekhaak aanbiedt voor 4K, is dat inderdaad een flinke investering als je het maar af en toe nodig hebt. Misschien loont het om verder te kijken naar andere opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
LankHoar schreef op zondag 9 februari 2025 @ 17:23:
[...]

Niet per se, je kan ook bij een (echte) specialist gaan zoals MBenzNL (https://www.mercedesforum.nl/mbenznl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

S_Chief schreef op zondag 9 februari 2025 @ 23:06:
[...]

Niet per se, je kan ook bij een (echte) specialist gaan zoals MBenzNL (https://www.mercedesforum.nl/mbenznl).
Bedankt voor de tip, ik heb een bericht gestuurd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Om daar op voort te borduren.
Ik kijk naar een EQS zonder trekhaak, waarbij de verkoper aangeeft een afneembare, niet officiële trekhaak incl benodigde software aanpassing te kunnen monteren.
Dan klapt ie dus niet mooi weg, met een knopje in de laadklep, maar zou dat softwaretechnisch dan wel hetzelfde zijn? Hij gaf al aan dat het geen probleem zou zijn met eventuele foutmeldingen, maar kon niet met 100% zekerheid zeggen of het effect heeft op dingen als distronic en lane keeping..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:29:
Om daar op voort te borduren.
Ik kijk naar een EQS zonder trekhaak, waarbij de verkoper aangeeft een afneembare, niet officiële trekhaak incl benodigde software aanpassing te kunnen monteren.
Dan klapt ie dus niet mooi weg, met een knopje in de laadklep, maar zou dat softwaretechnisch dan wel hetzelfde zijn? Hij gaf al aan dat het geen probleem zou zijn met eventuele foutmeldingen, maar kon niet met 100% zekerheid zeggen of het effect heeft op dingen als distronic en lane keeping..
Dan is de software aanpassing niet volledig want online doe je dat met Xentry SCN en offline wat hij hoogstwaarschijnlijk gebruikt niet compleet doorvoert maar een beperkte aanpassing waardoor je dit gedrag krijgt, want als je de aanpassing volledig doorvoert om alle betrokken randcomponenten is het gedrag gelijk als het reguliere pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Hari-Bo schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:33:
[...]
Dan is de software aanpassing niet volledig want online doe je dat met Xentry SCN en offline wat hij hoogstwaarschijnlijk gebruikt niet compleet doorvoert maar een beperkte aanpassing waardoor je dit gedrag krijgt, want als je de aanpassing volledig doorvoert om alle betrokken randcomponenten is het gedrag gelijk als het reguliere pad.
Bedankt voor je reactie.
Wat voor gedrag, gaan er dan dingen daadwerkelijk fout of functioneren ze niet/anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 19:23:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Wat voor gedrag, gaan er dan dingen daadwerkelijk fout of functioneren ze niet/anders?
Ik zou dit gewoon via de officiele dealers laten verlopen of partijen die Xentry Flash mogelijkheden hebben, dat scheelt je enorm veel gedoe.

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 14-02-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
Als je auto ooit een update krijgt bij de dealer dan ben je die codering kwijt en zit je met een trekhaak die foutmeldingen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ja, eigenlijk was dat ook al mijn conclusie, liever het origineel.
Het probleem is dat het 6000 euro scheelt (trekhaak zou gratis zijn vanwege 2000 flexbonus + 4000 installatiekosten via officiële route), dan kan ik waarschijnlijk beter zoeken naar een variant met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Hoe vaak ga je de trekhaak in de praktijk gebruiken? Dan is wellicht huren nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
mitsumark schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:19:
Ja, eigenlijk was dat ook al mijn conclusie, liever het origineel.
Het probleem is dat het 6000 euro scheelt (trekhaak zou gratis zijn vanwege 2000 flexbonus + 4000 installatiekosten via officiële route), dan kan ik waarschijnlijk beter zoeken naar een variant met trekhaak.
Informeer even bij verschillende dealergroepen en (echte) specialisten (heb hierboven al een genoemd). Stuur daarbij je VIN mee zodat ze goed kunnen nagaan wat nodig is. Prijzen kunnen soms best verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Zijn er hier nog meer mensen met een GLA 180? Ik heb problemen dat de dashboard scherm op de haverklap niet aan gaat bij het starten van de auto. Hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
alienfruit schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 00:24:
Zijn er hier nog meer mensen met een GLA 180? Ik heb problemen dat de dashboard scherm op de haverklap niet aan gaat bij het starten van de auto. Hebben anderen hier ook last van?
Denk niet dat het bij een probleem zich alleen toespitst op een GLA. Die schermen zitten overal in.

Overigens heb ik het ook af en toe een keer, maar slechts sporadisch. Dan moet ik hem even aandrukken via de toetsen naast het touchpad. Is echt willekeur en gaat patroon in te ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Ja, het is erg vervelend. Snap ook niet waarom zulke belangrijke dingen als de speedometer gedigitaliseerd wordt door een scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twixie
alienfruit schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 10:19:
Snap ook niet waarom zulke belangrijke dingen als de speedometer gedigitaliseerd wordt door een scherm.
Als er nu iets is dat ik wel handig vind op moderne wagens, is het wel een digitale snelheidsmeter ipv een naald die je moet aflezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Twixie schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 13:53:
[...]

Als er nu iets is dat ik wel handig vind op moderne wagens, is het wel een digitale snelheidsmeter ipv een naald die je moet aflezen.
Ja, ik ook hoor. Lekker in het midden van het display en de rest eromheen goed inzichtelijk qua toeren en motortemperatuur. Komt allemaal erg rustig over en in een splitsecond alles afleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Redondo1982 schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:10:
[...]

Ja, ik ook hoor. Lekker in het midden van het display en de rest eromheen goed inzichtelijk qua toeren en motortemperatuur. Komt allemaal erg rustig over en in een splitsecond alles afleesbaar.
Krijg jij ook de olietemperatuur daar te zien of enkel koelwater temperatuur? Bij mijn pre face lift W213, kan ik de olietemperatuur zien via motordata op het rechterscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oltt5-B_GfgQvcCVx8-fZWa3k2w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uu8JBusnFfgnzwbXfhwYs1qc.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand of je zo'n klein scheurtje in het leer kan fixen? Of naar professioneel bedrijf ermee? Of laten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Tankbuster schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:35:
[Afbeelding]

Weet iemand of je zo'n klein scheurtje in het leer kan fixen? Of naar professioneel bedrijf ermee? Of laten?
Je zou hem zelf een beetje kunnen opvullen met transparante leerlijm zodat het niet verder gaat en het er toch netjes uitziet. Wil je het helemaal weg hebben dan zou ik een professional inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Tankbuster schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 17:14:
[...]

Krijg jij ook de olietemperatuur daar te zien of enkel koelwater temperatuur? Bij mijn pre face lift W213, kan ik de olietemperatuur zien via motordata op het rechterscherm.
Ik heb twee dingen met mijn auto:
Icoontje dat ie rustig opwarmt en dat ik niet mag ‘knallen’. Hij doet rustig een serie cilinders aanschakelen en dat andere is inderdaad koelvloeistof bedenk ik me nu.

Pagina: 1 ... 68 ... 70 Laatste