Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:56

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Van Rijbroek blijkt zich in mails voor te doen als Sanderink. Het vermoeden was er al langer, maar nu is het bewezen.

https://www.tubantia.nl/e...-cybercharlatan~a453084b/

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Het net sluit zich steeds meer rondom haar. Zeer benieuwd naar het einde van deze soap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:56

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

ShellGhost schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:14:
Het net sluit zich steeds meer rondom haar. Zeer benieuwd naar het einde van deze soap.
Sanderink zou toch vroeg of laat een keer wakker moeten worden zou je zeggen...

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
Flimovic schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Dat zou je zeggen, maar hij zit zo diep in haar bubbel dat ontsnappen lastig gaat zijn. Haar "prooi" zal ze niet zo snel los willen laten vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:57
Flimovic schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Ik denk ook dat ze overal een mooi verzonnen verhaal voor heeft, als hij het al te zien krijgt. ik denk dat er veel gebeurd waar hij geen idee van heeft (zoals waarschijnlijk deze mails).
Jammer voor hem en bijzonder hoe het zo ver heeft kunnen komen.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Tubantia blijft wel echt goed onderzoek doen in deze zaken. Dat is onderzoeksjournalistiek en vasthoudendheid waar veel kranten een puntje aan kunnen zuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-07 01:36
Interessant hoe Centric zich zal ontwikkelen in de komende jaren. Enorm veel directie, management, engineers, architecten, consultants, projectmanagers en sales zijn vertrokken, dat wordt nu aanvullen. Wat niet makkelijk is in de huidige IT markt. En nog eens grote uitdagingen voor dit jaar, zoals de DNB migratie naar de twee nieuwe datacenters.

[ Voor 7% gewijzigd door Trishul op 07-03-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Trishul schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:34:
En nog eens grote uitdagingen voor dit jaar, zoals de DNB migratie naar de twee nieuwe datacenters.
Wat is daar zo uitdagend aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
downtime schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:58:
[...]

Wat is daar zo uitdagend aan?
Iets met enorm veel servers te migreren, legacy, exoten, high-secure omgevingen en daaruit voortkomende complexiteit. Daar heb je wel serieuze architecten en technisch consultants/engineers voor nodig. In de zomer van 2019 zijn er tientallen (misschien wel honderden?) vertrokken en dat gat vul je niet zomaar aan. En daar zaten veel mensen uit het DNB team tussen. DNB is natuurlijk de grootste klant, en dan heb je nog de andere klanten zoals bouwbedrijven, gemeentes, verzekeraars waar ook wat mee moet gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ojjorz schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 12:29:
Tubantia blijft wel echt goed onderzoek doen in deze zaken. Dat is onderzoeksjournalistiek en vasthoudendheid waar veel kranten een puntje aan kunnen zuigen.
Tja, je moet wat als 't een persoonlijke hetze is geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:09
Trishul schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Iets met enorm veel servers te migreren, legacy, exoten, high-secure omgevingen en daaruit voortkomende complexiteit. Daar heb je wel serieuze architecten en technisch consultants/engineers voor nodig. In de zomer van 2019 zijn er tientallen (misschien wel honderden?) vertrokken en dat gat vul je niet zomaar aan. En daar zaten veel mensen uit het DNB team tussen. DNB is natuurlijk de grootste klant, en dan heb je nog de andere klanten zoals bouwbedrijven, gemeentes, verzekeraars waar ook wat mee moet gebeuren natuurlijk.
Is er bewijs van vertrokken technici? Volgens mij is het vooral (hoger) management dat vertrokken is. Kan zijn dat er wat mensen mee zijn gegaan met de managers, maar totale leegloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
_JGC_ schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Is er bewijs van vertrokken technici? Volgens mij is het vooral (hoger) management dat vertrokken is. Kan zijn dat er wat mensen mee zijn gegaan met de managers, maar totale leegloop?
Je hoort alleen maar nieuws vanuit de top die vertrekken. Dat lager personeel vertrekt is geen nieuws natuurlijk.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen er tot nu toe zijn vertrokken naar Cegeka. Behalve de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Trishul schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Vraag is natuurlijk: is de verhuizing "lift and shift" of gaat het echt om migratie naar nieuwe hardware :? Want het eerste is een stukje makkelijker te realiseren natuurlijk (hoewel ook dat zijn geintjes mee kan brengen als nieuwe IP adressen en dergelijke).
_JGC_ schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:22:
[...]

Ik zou niet willen werken bij een bedrijf waar ene R van R mogelijk een vinger in de management-pap heeft, en ik denk dat er meer zo over denken.
Maar er zijn inderdaad geen signalen van een totale leegloop. Dus of ze weten het goed onder de pet te houden, of de medewerkers van Centric hebben knappe bonussen gehad om te blijven, of ze hebben andere redenen om te blijven.

[ Voor 27% gewijzigd door Pietervs op 07-03-2020 18:15 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 11:46
Ik ben ook benieuwd hoe ik zelf zou reageren als het in de top van mijn werkgever het zo zou rommelen. Aan de hele kant wil je daar echt niet meer werken, maar ik zou ook wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben richting mijn collega's, klanten, etc.

Duivels dilemma lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:06
Enkele pagina's terug heeft @wildhagen laten weten hoe hij het van binnenuit centric ziet. Sindsdien is er niet veel veranderd aan de situatie zoals de media het schetst, dus ik zou ook niet verwachten dat het binnen centric nu anders zou zijn.

wildhagen in "Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trishul
Flamesz schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:38:
Enkele pagina's terug heeft @wildhagen laten weten hoe hij het van binnenuit centric ziet. Sindsdien is er niet veel veranderd aan de situatie zoals de media het schetst, dus ik zou ook niet verwachten dat het binnen centric nu anders zou zijn.

wildhagen in "Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium"
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
https://www.centric.eu/nl...g-tubantia-en-computable/
De inhoud van mijn mailberichten is mij steeds voor verzending bekend en heeft mijn instemming. Al mijn e-mails worden vanaf november 2018 op mijn initiatief en met door mij opgegeven inhoud voorbereid en pas na mijn nadrukkelijke toestemming verstuurd.

Gerard Sanderink
Uhhuh... :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:31
Dus hij is naast digibeet ook nog analfabeet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
jadjong schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:24:
Dit is een soort van poging van damage control van vermoedelijk Rian van Rijbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Mooie speculatie @ShellGhost !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Dus nadat hij de tekst heeft aangeleverd, moet hij ook nog zelf toestemming geven voor het verstuurd wordt...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nes01No
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 8 maart 2020 @ 16:24:
De man heeft niks met computers en internet, laat staan dat hij de digitale media leest, misschien krijg hij af en toe een knipselkrantje zoals in de jaren 70 gebruikelijk was? ik hoop dat er snel ontmaskert wordt. Een goed begin is gemaakt met de Ip adressen waar de mail's van zijn verstuurd, maar wie gaat of kan er aangifte van een eventueel strafbaar feit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:29

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nes01No schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:35:
[...]

De man heeft niks met computers en internet, laat staan dat hij de digitale media leest, misschien krijg hij af en toe een knipselkrantje zoals in de jaren 70 gebruikelijk was? ik hoop dat er snel ontmaskert wordt. Een goed begin is gemaakt met de Ip adressen waar de mail's van zijn verstuurd, maar wie gaat of kan er aangifte van een eventueel strafbaar feit doen?
Is dit überhaupt strafbaar?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02
Touchdomex schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:38:
[...]

Is dit überhaupt strafbaar?
Dat lijkt me niet, als hij zegt dat het in opdracht van / in overleg met hem is gebeurt (pun intended).

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:35
Dus er is nu via digitale communicatie een verklaring dat hij toch echt zelf zijn digitale communicatie doet. Sounds legit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Nes01No schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:35:. Een goed begin is gemaakt met de Ip adressen waar de mail's van zijn verstuurd, maar wie gaat of kan er aangifte van een eventueel strafbaar feit doen?
wat bewijzen de ip adressen? Iemand stuurt een mail op de locatie die op basis van de ip adressen behoort tot zijn partner. Niet heel verwonderlijk dat je wel eens op de locatie van je partner bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Napo schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:23:
[...]

wat bewijzen de ip adressen? Iemand stuurt een mail op de locatie die op basis van de ip adressen behoort tot zijn partner. Niet heel verwonderlijk dat je wel eens op de locatie van je partner bent.
Behalve bij Sanderink die niets met digitale communicatie zegt te hebben. Daarbij is het ook adres te herleiden naar Van Rijbroek. Heb je het stuk van Tubantia gelezen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:45:
[...]

Behalve bij Sanderink die niets met digitale communicatie zegt te hebben. Daarbij is het ook adres te herleiden naar Van Rijbroek. Heb je het stuk van Tubantia gelezen?
Wat dus herleidbaar is naar het feit dat wellicht van Rijbroek voor hem de mail gestuurd heeft ipv een secretaresse of dat zij uit eigen beweging besloten heeft te mailen.

Afhankelijk van Uitgangspunt kan je daar tussen een keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Napo schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Wat dus herleidbaar is naar het feit dat wellicht van Rijbroek voor hem de mail gestuurd heeft ipv een secretaresse of dat zij uit eigen beweging besloten heeft te mailen.

Afhankelijk van Uitgangspunt kan je daar tussen een keuze maken.
Dat het hele relaas in Tubantia laat zien dat de mail communicatie met Gerard raar verloopt. Het verhaal over het doorvragen of ze uberhaupt wel met Gerard mailen is veelzeggend...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
PcDealer schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:45:
[...]

Ik heb het gelezen en het stukje staat toch ook wel enigszins vol met aannames en komt mijns inziens toch echt niet heel erg professioneel over. Ze gebruiken een of andere vage site om erachter te komen dat het IP-adres van KPN is.. Elke nerdTweaker weet dat je daar gewoon een `whois`-commando op je CLI voor gebruikt. Al zal die site op de achtergrond ongetwijfeld hetzelfde doen.

Daarnaast claimen ze dat het IP-adres uit de woonplaats van Van Rijbroek komt. Als er iets onbetrouwbaar is, dan is het GeoIP wel..

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 08-03-2020 22:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien is GeoIP niet heel betrouwbaar maar in combinatie met de camera die op dat IP-adres gevonden is wordt het toch wel bijzonder aannemelijk. Het is een combinatie van factoren die het een en ander bevestigen uiteraard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:02
Daarnaast zijn er mails vanaf haar eigen mailadres, die van hetzelfde IP-adres komen.

Maar dat maakt uiteindelijk niet uit, aangezien Sanderink via de website van zijn bedrijf verklaart dat
Al mijn e-mails worden vanaf november 2018 op mijn initiatief en met door mij opgegeven inhoud voorbereid en pas na mijn nadrukkelijke toestemming verstuurd.
Dan maakt het niet zoveel uit of ze geschreven zijn door zijn secretaresse, zijn minnares, of Sinterklaas.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Inderdaad. Geen van de aanwijzingen is waterdicht, maar dit geheel aan aanwijzingen bevestigt het beeld wel. En of zij nou zijn pc of zijn hoofd heeft gehackt, maakt voor het verhaal niet echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Alsof dat mens überhaupt ook maar iets kan hacken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 08-03-2020 22:34 ]

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ze heeft anders wel root access gekregen tot /home/gerardsanderink/bovenkamer.

[ Voor 7% gewijzigd door StephanVierkant op 08-03-2020 22:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Het zal je verbazen, maar mensen met een narcistische persoonlijkheidsstoornis zijn anders extreem goed in het vinden van exploits in mensen ofzo. Dat wat jouw zwakte is, buiten zij uit. En hoe. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 21:09

Qwerty-273

Meukposter

Wild Chocolate schreef op zondag 8 maart 2020 @ 22:27:
Maar dat maakt uiteindelijk niet uit, aangezien Sanderink via de website van zijn bedrijf verklaart dat
Dan maakt het niet zoveel uit of ze geschreven zijn door zijn secretaresse, zijn minnares, of Sinterklaas.
Dat klopt, maar het is wel de vraag of al de verzonden e-mails inderdaad wel zijn uiteindelijke toestemming hebben gekregen. Volgens de informatie die Tubantia heeft, zijn het er behoorlijk veel. Hij leest zelf geen e-mail, dus zit hij zoo vaak bij Rian thuis dat hij alles door kan nemen?

Misschien weet hij van 80% wel de inhoud en is het daar mee eens, maar die 20% andere e-mails dan?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ShellGhost schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Je hoort alleen maar nieuws vanuit de top die vertrekken. Dat lager personeel vertrekt is geen nieuws natuurlijk.
Ben wel benieuwd hoeveel mensen er tot nu toe zijn vertrokken naar Cegeka. Behalve de top.
Ik ken wel enkele mensen die inderdaad al zijn vertrokken uit de tussenlagen. Daar hoor je niets van want dat is niet spannend genoeg, maar als ik ze mag geloven is er een behoorlijke leegloop gaande. :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ShellGhost
Een nieuwe alinea in deze soap:
https://www.agconnect.nl/...ainoplossing-aan-justitie
Centriceigenaar en -bestuurder Gerard Sanderink heeft minister Ferd Grapperhaus het aanbod gedaan om een blockchainoplossing te ontwikkelen. Dit ter bescherming van pinautomaten, die door banken ‘s nacht worden gesloten na een serie plofkraken. Volgens Sanderink gaat het echter om hackaanvallen.

[ Voor 58% gewijzigd door ShellGhost op 09-03-2020 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 16:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is echt zó enorm uit de mond van Rian |:(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Sowieso is het al een flinke stap om van plofkraken naar hackaanvallen te gaan. Ik heb werkelijkwaar nog nooit serieuze berichten gezien dat dat een probleem zou zijn.

Maar inderdaad, het is gewoon weer een stukje zelfbevlekking/bevestiging van Rian

[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 09-03-2020 14:01 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nes01No
  • Niet online
Of G.S. heeft een verdovingspijl in de bil of hij is dement bij het accorderen van deze onzinnigheden ,Ik houd het er op dat hij de details van dit soort berichten niet kent en wordt misleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nes01No
  • Niet online
phYzar schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:27:
Dus er is nu via digitale communicatie een verklaring dat hij toch echt zelf zijn digitale communicatie doet. Sounds legit :p
Daar heb je een heel dik punt _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Ze heeft 100% gelijk.

Een plofkraak is gewoon een bruteforce hackpoging. Welke uiteraard kan worden voorkomen met blockhain .... SMART Blockchain uiteraard. Sorry :')

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-07 22:59
-PassY- schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:56:
Ze heeft 100% gelijk.

Een plofkraak is gewoon een bruteforce hackpoging. Welke uiteraard kan worden voorkomen met blockhain .... SMART Blockchain uiteraard. Sorry :')
Worden er ook Bitcoins buit gemaakt bij een plofkraak? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nes01No
  • Niet online
Herax10NL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Nee Popcoins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Herax10NL schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:59:
[...]

Zekers. Iedere transactie verloopt via bitjes en byte-tjes. Dus iedere coin (of papier) die word uitgegeven is te traceren via de bits en bytes die zijn verzonden wat weer te vervalsen is (je pint 50, maar er word maar 10 afgeschreven).

Zo bescherm je met SMART Blockchain ook je digitale coins, dus ook je bitcoins.

BTW: Als Gerad hier toch geen weet van heeft, en tot bezinning komt of iemand anders heeft het lef om hier een rechtzaak over te beginnen, is Rian dan aan te klagen wegens? ... oplichting ofzo? Valsheid in geschrifte?
Het lijkt me dat je dit niet ongestraft kan (blijven) doen.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Eerst maar eens bevestiging van een betrouwbare bron dat die e-mail inderdaad bestaat..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:52
De vrouw is steeds meer de weg kwijt, De Speld had het niet beter verzonnen...
Rian van Rijbroek: ‘Plofkraken bestaan niet’

Dus u dacht, op basis van een jarenlange stroom aan nieuwsberichten over opgeblazen geldautomaten uit het ganse land, dat die flappentaps met bruut geweld beroofd worden van hun inhoud? Nou, mooi niet. In werkelijkheid worden ze gehackt, zodat ze hun waardevolle inhoud gewillig ophoesten. Komt geen Mocro in een gestolen RS6 bij kijken. Dat beweert althans de geplofkraakte Centric-topman Gerard Sanderink in een uitgelekte mail aan minister Grapperhaus. Tussen al het virale nieuws over corona zouden we bijna vergeten dat die arme ouwe Sanderink ook met een virus besmet is: dit weekend bleek dat zijn mails allemaal door Rian van Rijbroek (bekend van Nieuwsuur) worden geschreven en verzonden. Zo ook over geldspuwende geldautomaten.

Data Hari leverde geen bewijs voor haar bewering, maar bood wel een blockchainoplossing aan het ministerie van Justitie aan. Die zijn daar niet op in gegaan, hopen we, maar je weet het maar nooit: Centric zit al jarenlang vuistdiep virusdiep in talloze cruciale overheids-ICT en vooralsnog blijven overheid & IT-reus gewoon handjes schudden, ongeacht de risico’s op verdere verspreiding van virale intrigante Data Hari. De Cybercharlatan des Vaderlands heeft immers op de bedrijfswebsite van Centric gezegd dat Gerard volgens Gerard alle mails van Gerard door Gerard laat goedkeuren. Niks aan de hand. Gewoon een griepje dus. Net als met die Geldmaten: niks dat een klein blockchainkuurtje niet op kan lossen.

[ Voor 28% gewijzigd door hoevenpe op 10-03-2020 07:02 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:43
Volledig in onbekendheid en schimmigheid gehulde hacks waarbij de ATM geld begint te spugen? En dan een een Blockchain oplossing die dit zou kunnen tegengaan?

Ik weet een beetje hoe ATM's en Blockchain werken en heb er geen woorden voor. Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen, zo ver van de werkelijkheid is dit. Zelfs als ik al iets zou kunnen bedenken is een plofkraak 1000x makkelijker voor te bereiden en uit te voeren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:45
celshof schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:34:
Ik weet een beetje hoe ATM's en Blockchain werken en heb er geen woorden voor. Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen, zo ver van de werkelijkheid is dit.
En daarom mag Rian wel Gerards mailtjes sturen (en onder zijn lakens kruipen), en jij niet ;-)

Juist door de (schijnbaar?) overduidelijke onwaarschijnlijkheid van deze beweringen snap ik er werkelijk niks van hoe een slimme vent als Sanderink zich dit laat aanpraten.

Nu gaat het weer over geldspuwende automaten, de laatste keer dat ik daar van hoorde was een jaar of twee geleden alweer. Bij Nieuwsuur meen ik ;-)

Aan de andere kant: vroeger ging je op de brandstapel zei als je zei dat de wereld een bol was. En destijds heeft Jan Sloot met zijn compressie-achtige-techniek ook de topman van Philips en vele andere hoge piefen om zijn vinger gewonden. Toen ging hij plots dood en weten we nog steeds niet of/hoe het werkt...

Toch neig ik naar "bullshit". En als Rian toch gelijk blijkt te hebben kan ik mijn ongelijk altijd alsnog toegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 18:55
Het is niet helemaal bullshit, het is in het verleden wel eens gebeurd dat een geldautomaat gehacked is. Maar dat ging dan ofwel om vrijstaande apparaten, ofwel om apparaten waar het voorpaneel gedemonteerd werd en de 'hackers' bij de seriële interface van de gelddispenser konden. Niks wat een goed ontwerp niet kan voorkomen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Dus een plofkraak. Rian heeft weer gelijk :')

Wat een topwijf is het ook <3 :)F *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:18
https://www.tubantia.nl/enschede/minister-maakt-zich-geen-zorgen-over-invloed-van-rijbroek-op-ict-bedrijf-centric-br~ac48754b/

Volgens minister Wiebes is er niks aan de hand 8)7. In incognito tab openen om alles te kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 18:55
-PassY- schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Dus een plofkraak. Rian heeft weer gelijk :')
Nou, bedoelde meer van buitenaf, niet van binnenuit met een klap :-)

Nee gewoon een geldautomaat waar op de voorkant ergens verstopt een serviceklepje zat. Door dat eraf te halen konden ze bij de compoort die de gelddispenser aanstuurde.

Edit: Het was iets meer, ging om een gat naast de keypad boren, maar de rest van de procedure was hetzelfde:

https://www.wired.com/201...atms-drill-15-worth-gear/

[ Voor 18% gewijzigd door SkiFan op 10-03-2020 10:24 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
i know. Was de /sarcasme vergeten :)

Maar als regering zou ik me nu toch wel een beetje zorgen maken nu Rian/Sander direct ministers gaat mailen met verkoop praatjes.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 09-07 16:05

Acid_Burn

uhuh

Afbeeldingslocatie: https://images4.persgroep.net/rcs/20GRXX1rnNEa6t9sjkbyK-Ri5rE/diocontent/159231127/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8 Heftige hack... jammer dat daar geen SMART blockchain bescherming op zat.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nes01No
  • Niet online
-PassY- schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:27:
i know. Was de /sarcasme vergeten :)

Maar als regering zou ik me nu toch wel een beetje zorgen maken nu Rian/Sander direct ministers gaat mailen met verkoop praatjes.
Dit is op zeker een super hack, ze heeft dus echt verstand van cybercriminaliteit. WOW ! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Acid_Burn schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:30:
[Afbeelding] Heftige hack... jammer dat daar geen SMART blockchain bescherming op zat.
ik zie toch wel een chain aan blokjes liggen daar... dus dat helpt ook al niet tegen die criminelen.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 18:19

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

P.O. Box schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:43:
[...]

ik zie toch wel een chain aan blokjes liggen daar... dus dat helpt ook al niet tegen die criminelen.... :N
Zullen wel niet smart genoeg geweest zijn.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
celshof schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:34:
Volledig in onbekendheid en schimmigheid gehulde hacks waarbij de ATM geld begint te spugen? En dan een een Blockchain oplossing die dit zou kunnen tegengaan?

Ik weet een beetje hoe ATM's en Blockchain werken en heb er geen woorden voor. Ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen, zo ver van de werkelijkheid is dit. Zelfs als ik al iets zou kunnen bedenken is een plofkraak 1000x makkelijker voor te bereiden en uit te voeren denk ik.
https://www.vice.com/en_u...s-spread-across-the-world

Wikipedia: Carbanak

Allemaal fake news dus volgens jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Mogen wij jullie eraan herinneren dat dit AWM is en niet de HK?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Niet online
Over het algemeen hebben banken hier geen losstaande pin automaten zoals je die in het buitenland wel ziet. Dat maakt nogal een verschil.

Dus ja, dit komt voor. Maar niet bij de pinautomaat in de muur. Daar zit geen paneeltje met usb toegang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
ViNyL schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Over het algemeen hebben banken hier geen losstaande pin automaten zoals je die in het buitenland wel ziet. Dat maakt nogal een verschil.

Dus ja, dit komt voor. Maar niet bij de pinautomaat in de muur. Daar zit geen paneeltje met usb toegang..
Maar wel achter een stuk plastic wat kapot kan of een gaatje in geboord kan worden waar een usb stick doorheen past. :)

Maar de meeste pinautomaat kraken zijn plofkraken omdat dat sneller werkt dan malware laden. En tegen plofkraken gaat geen enkele vorm van blockchain helpen. Zelfs de smart versie niet. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Laatst online: 06:31
Zo goed als alle pinautomaten in Nederland zijn beschermd door blockchain, jouw en mijn bezittingen waarschijnlijk ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

dr.lowtune

Deugt niet

hoevenpe schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:02:
De vrouw is steeds meer de weg kwijt, De Speld had het niet beter verzonnen...

[...]
"Data Hari" _O- _O-

Feitelijk worden bij een plofkraak wel delen van de machine versneld overgedragen naar de Cloud(s) volgens een big-bang tactiek in plaats van een geleidelijke migratie.

Maar alle gekheid op een stokje: het feit dat deze charlatan dit soort dingen kan roepen en mogelijk e-mails kan sturen uit naam van Sanderink is zorgelijk. Je vraagt je dan af welke "vrijheden" zij nog meer in het bedrijf heeft. Dat het bedrijf er van op de fles zou gaan, dat zou ik niet zo erg vinden, maar zou ze bijvoorbeeld ook toegang kunnen krijgen tot overheidssystemen die Centric heeft ontwikkeld/in beheer heeft?

Ja, je moet daarvoor door enkele lagen security, maar ze heeft de volledige steun van Sanderink en ongetwijfeld ook van de managementlagen die zich in willen likken bij Sanderink, dus er zullen voor haar minder barrieres zijn dan voor de normale sterveling.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

jadjong schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:26:
Zo goed als alle pinautomaten in Nederland zijn beschermd door blockchain, jouw en mijn bezittingen waarschijnlijk ook.
offtopic:
Idd!
Die van mij door half-block-chain. :+

https://pbs.twimg.com/media/BjpO6YQCUAA2SR1.png

Het is hier niet de HK.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 11-03-2020 09:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nes01No
  • Niet online
Wie heeft er toegang tot Sanderink om van deze topic een print-out naar hem door te mailen......?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Nes01No schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:22:
Wie heeft er toegang tot Sanderink om van deze topic een print-out naar hem door te mailen......?
Mailen? Ik denk dat je de stadsomroeper langs moet sturen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:40

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

https://tpo.nl/2020/03/09...xrZwK0iLk3XAHUbDgvaSjI1Y#

(kan het alleen niet lezen ivm geen abonnement)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 13-07 13:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Het antwoord op de de kamervragen kun je gewoon hier lezen:

Omtzigt, Ronnes en Amhaouch:
https://www.tweedekamer.n...2020Z00071&did=2020D09631

Bosma:
https://www.tweedekamer.n...2020Z02408&did=2020D09423

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
En de tweets van Omtzigt zijn natuurlijk ook openbaar. Interessante observatie wat mij betreft: het woordje Vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nes01No
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Mailen? Ik denk dat je de stadsomroeper langs moet sturen.
Hmm woordspeling gemist. , ik vond m zelf wel goed gevonden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En Sanderink heeft warempel een proces gewonnen:
Gerard Sanderink hoeft zijn ex-vriendin Brigitte van Egten geen riante ontslagvergoeding te betalen. Dat vonniste de kantonrechter in Almelo donderdag. Van Egten eiste zo’n 1,4 miljoen, maar krijgt slechts 48.000 euro.
[..]
Maar hij vindt wel dat Van Egten verwijtbaar heeft gehandeld. Zo heeft ze zichzelf een bonus laten uitbetalen, haar adjunct-directeur een ontslagvergoeding toegezegd en zichzelf een salaris toegekend bij de Duitse dochteronderneming van DSS. Al deze dingen deed zij terwijl zij wist dat de verhouding met haar werkgever zeer ernstig verstoord was.

Volgens de kantonrechter maakt het niet uit of de verwijten over diefstal en fraude van Sanderink terecht waren: Van Egten had het belang van het bedrijf voor ogen moeten houden. Omdat ze dat niet deed, heeft ze geen recht op een transitievergoeding en op slechts een kleine billijke vergoeding.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Zij zal echt wel in hoger beroep gaan en er alsnog meer uitslepen.
Als je wordt ontslagen, weer aangenomen moet worden en wederom wordt ontslagen heeft ze daar denk ik wel een kans toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ja, opmerkelijk vonnis. Ze heeft fout gehandeld door een bonus uit te keren die Sanderink betwijfelde op basis van allerlei complotten enzo. Ben benieuwd of dit stand houdt in hoger beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

StephanVierkant schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:36:
Ja, opmerkelijk vonnis. Ze heeft fout gehandeld door een bonus uit te keren die Sanderink betwijfelde op basis van allerlei complotten enzo. Ben benieuwd of dit stand houdt in hoger beroep.
Mja, ken de situatie natuurlijk niet (behalve de persberichten), maar het lijkt mij sterk dat je je eigen bonus over kunt maken als je dat goeddunkt. Als er niet op papier staat dat haar leidinggevende (Sanderink neem ik aan) dat heeft goedgekeurd dan kun je er wel recht op hebben maar snij je toch een bochtje teveel af. Als zij niets op schrift heeft dat het is geautoriseerd dan is het kansloos.

Maar goed, de tijd zal het leren. :P

Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Het zou mij niets verbazen als juist Sanderink in beroep gaat, omdat hij uit principe geen cent wil betalen aan Van Egten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
Bastien schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:41:
[...]
Mja, ken de situatie natuurlijk niet (behalve de persberichten), maar het lijkt mij sterk dat je je eigen bonus over kunt maken als je dat goeddunkt. Als er niet op papier staat dat haar leidinggevende (Sanderink neem ik aan) dat heeft goedgekeurd dan kun je er wel recht op hebben maar snij je toch een bochtje teveel af. Als zij niets op schrift heeft dat het is geautoriseerd dan is het kansloos.

Maar goed, de tijd zal het leren. :P
Voel je vrij om het vonnis te lezen: https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBOVE:2020:1115

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A4-tje
Roenie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:41:
Het zou mij niets verbazen als juist Sanderink in beroep gaat, omdat hij uit principe geen cent wil betalen aan Van Egten.
Daar heb je mogelijk gelijk in. Komt bij mij niet in me op, maar bij hem mogelijk wel.... we wachten rustig af

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Duidelijk dus volgens de rechter in verwijt 1: bonus had niet mogen worden uitbetaald aangezien alles nog concept was zonder goedkeuring. Neem aan dat je dat in hoger beroep niet recht weet te praten.

Gezien de uitspraak mag ik aannemen dat beide partijen hier een stapel papieren bewijs voor hebben aangeleverd bij de rechtbank en dat dat in zijn geheel is getoetst. Dan zie ik voor haar nog niet zoveel beroepsmogelijkheden omdat bij alle drie de verwijten een aardige onderbouwing staat. Maar gelukkig voor de wereld ben ik geen rechter, advocaat of ander juridisch geval. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Bastien schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:50:
[...]
Duidelijk dus volgens de rechter in verwijt 1: bonus had niet mogen worden uitbetaald aangezien alles nog concept was zonder goedkeuring. Neem aan dat je dat in hoger beroep niet recht weet te praten.
Niet recht te praten, maar je kunt je wel afvragen of het gevolg (geen transitievergoeding) in verhouding staat tot het vergrijp. Vergeet niet dat Sanderink geen twijfel had over de cijfers op basis van goed onderzoek of goed werkend ondernemersinstinct, maar op basis van de gekke complottheorie van Van Rijbroek. Ik kan me voorstellen dat Van Echten die twijfel niet echt serieus nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4-tje
Bastien schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:50:
[...]

Gezien de uitspraak mag ik aannemen dat beide partijen hier een stapel papieren bewijs voor hebben aangeleverd bij de rechtbank en dat dat in zijn geheel is getoetst. Dan zie ik voor haar nog niet zoveel beroepsmogelijkheden omdat bij alle drie de verwijten een aardige onderbouwing staat. Maar gelukkig voor de wereld ben ik geen rechter, advocaat of ander juridisch geval. :P
Als ik de rechtspraak goed begrijp werkt het (in grote lijnen) als volgt:
Als het uiteindelijk voor de hoge raad komt kijken die alleen naar de feiten die de vorige kamers hebben geconstateerd en wegen ze die af tegen de wet- en regelgeving. Daaruit kan een nieuw vonnis komen omdat ze dus niet worden belast met verdere info die tijdens het proces is uitgesproken of is ingezien maar niet als bewijs dient (je neemt zaken toch mee in je achterhoofd bedoel ik daarmee).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ShellGhost
https://www.agconnect.nl/...elderd-na-jaar-vol-onrust

Dit kan niet anders dan een enorme impact hebben op komende uitbestedingen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 00:30
ShellGhost schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:46:
https://www.agconnect.nl/...elderd-na-jaar-vol-onrust

Dit kan niet anders dan een enorme impact hebben op komende uitbestedingen.
Zelfde onderzoek, ander medium: https://www.volkskrant.nl...van-rijbroek~b4857c43/://

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trishul
Uit die link haal ik dat Obvion, de Goudse Verzekeringen en Heijmans vertrokken zouden zijn. Dat is bij elkaar dus meer dan een half miljoen euro minder aan inkomsten per maand. Dit waren ook klanten die een duidelijke cloud roadmap wilde hebben van Centric, die niet geleverd kan worden omdat de mensen daarvoor er simpelweg niet meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Trishul schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:46:
Uit die link haal ik dat Obvion, de Goudse Verzekeringen en Heijmans vertrokken zouden zijn. Dat is bij elkaar dus meer dan een half miljoen euro minder aan inkomsten per maand. Dit waren ook klanten die een duidelijke cloud roadmap wilde hebben van Centric, die niet geleverd kan worden omdat de mensen daarvoor er simpelweg niet meer zijn.
Het gaat Bergafwaarts.
Je vraagt je ook af wat Rijbroek allemaal heeft aan d'r eigen handelen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

3x3 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:58:
[...]

Het gaat Bergafwaarts.
Je vraagt je ook af wat Rijbroek allemaal heeft aan d'r eigen handelen.
De zwakke schakel is gewoon sanderink, niemand meer of minder. Staat onder invloed van van rijbroek en die lacht zich de ballen uit d'r ogen straks. Dit stevent langzaam maar zeker af op een herhaling van haar vorige avontuurtjes waarbij de meeste in een dikke berg van ellende achtergelaten worden.

Die vrouw krijgt nog een keer wat het verdiend, dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Anoniem: 58485 Hangt ervan wanneer Sanderink het loodje legt. Als ie nog tot inkeer komt zal ie haar gewoon kapot procederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_JGC_ schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:34:
@Anoniem: 58485 Hangt ervan wanneer Sanderink het loodje legt. Als ie nog tot inkeer komt zal ie haar gewoon kapot procederen.
En dan?

Het is niet alsof ie gedwongen werd hoor; ook nog iets zoals eigen verantwoording enzo.

Dat ie in zee gaat met een charlatan, bedriegster, jomanda #2 op gebied van ICT is z'n eigen verantwoording.

Kan je niet achteraf over gaan procederen, tenzij er aantoonbaar kan worden gemaakt dat mevrouw zonder enige bevoegdheid binnen Centric schade staat te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@Anoniem: 58485 Misleiding? Oplichting?

Maar zelfs al zou ie haar niks kunnen maken, dan procedeert ie gewoon door tot in zijn graf, doet ie nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haar vorige slachtoffers durven ook niet uit de kast te komen, laat staan verhaal te doen via de media. Blijkbaar houdt ze iets smerigs achter de hand waarmee ze anderen terug kan pakken. Nogmaals een narcist maakt je comfertabel met je meest diepe en intieme geheimen, om dat vervolgens tegen je te gaan gebruiken.

En zakelijke relaties zitten vaak niet te wachten dat Sanderink warm wordt van rondlopen in een leder pakje met weet ik het wat voor een fetish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Jules]
  • Laatst online: 11-07 11:44

[Jules]

Confusion in confusion

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:06:
Haar vorige slachtoffers durven ook niet uit de kast te komen, laat staan verhaal te doen via de media. Blijkbaar houdt ze iets smerigs achter de hand waarmee ze anderen terug kan pakken. Nogmaals een narcist maakt je comfertabel met je meest diepe en intieme geheimen, om dat vervolgens tegen je te gaan gebruiken.

En zakelijke relaties zitten vaak niet te wachten dat Sanderink warm wordt van rondlopen in een leder pakje met weet ik het wat voor een fetish.
De Speld zou dan wel dicht op de waarheid kunnen zitten met hun benoeming van van Rijbroek als "Data Hari".
Dan zou ze "bewijslast' ergens analoog hebben opgeslagen.
Of in de "smart block chain" natuurlijk.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:06:

Kan ook dat ze uit schaamte niet naar buiten komen. Het komt niet echt geweldig over als je door zo'n domme doos hebt laten inpakken.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 13-07 13:01

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:48:
[...]

En dan?

Het is niet alsof ie gedwongen werd hoor; ook nog iets zoals eigen verantwoording enzo.

Dat ie in zee gaat met een charlatan, bedriegster, jomanda #2 op gebied van ICT is z'n eigen verantwoording.

Kan je niet achteraf over gaan procederen, tenzij er aantoonbaar kan worden gemaakt dat mevrouw zonder enige bevoegdheid binnen Centric schade staat te veroorzaken.
Ikzelf denk ook dat bepaalde mensen misschien vergeten dat Sanderink ook voordat hij Rijbroek leerde kennen bekend stond als een zeer eigenzinnig en soms ook een beetje zonderling persoon...
Iemand met een minderwaardigheidscomplex, die aan veel angsten leed en angsten voor mensen had (zelf verweet hij dat deels aan zn kleine postuur)

Tot de dood van zn moeder (toen hij 53 was) thuiswonend en erg op zn moeder gefixeerd, pas daarna gelijk een relatie met een financiele directrice binnen zn eigen onderneming die erg veel invloed op hem had en een soort van 'moederrol' speelde en als zijn 'verzorgster' gold.

Als Shirtsponsor van de Graafschap was hij enerzijds zeer welkom als geldgever, maar kreeg ook met iedereen ruzie wegens zn betweterigheid en zn neiging altijd zijn wil te willen doorduwen, wat ook uiteindelijk ertoe leidde dat er een ruzie ontstond wegens een reservekeeper, waarop sanderink per direkt ook zn bedrijfsnaam van de shirts liet afhalen, omdat hij boos was.

Bij veel van zijn bedrijven negeerde hij al eerder en vaker hardnekkig bepaalde verplichtingen en regels, omdat hij vond dat die niet zinnig zijn, en maak volop ruzie met instanties als de AFM, FIOD/Belastingdienst alswel allerhande vakbonden en collectieve organisaties.
Sanderink meld vaak dat de regels niet vor hem gelden als hij het er niet mee eens is... De neiging om bv een rechterlijke utispraak doodleuk heel lang te negeren, is iets dat hij al voorheen ook al deed en niet nieuw.

Ik denk dat Sanderink zal zeggen dat hij niks veranderd is sinds hij van Rijbroek heeft leren kennen, en daarin heeft hij best een zeker punt, zo was hij al heel lang (en ergens kun je vast ook stellen dat hij bv Centric ook met die eigenzinnigheid groot gemaakt heeft)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
RM-rf schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:10:
[...]

Ikzelf denk ook dat bepaalde mensen misschien vergeten dat Sanderink ook voordat hij Rijbroek leerde kennen bekend stond als een zeer eigenzinnig en soms ook een beetje zonderling persoon...
Iemand met een minderwaardigheidscomplex, die aan veel angsten leed en angsten voor mensen had (zelf verweet hij dat deels aan zn kleine postuur)

Tot de dood van zn moeder (toen hij 53 was) thuiswonend en erg op zn moeder gefixeerd, pas daarna gelijk een relatie met een financiele directrice binnen zn eigen onderneming die erg veel invloed op hem had en een soort van 'moederrol' speelde en als zijn 'verzorgster' gold.

Als Shirtsponsor van de Graafschap was hij enerzijds zeer welkom als geldgever, maar kreeg ook met iedereen ruzie wegens zn betweterigheid en zn neiging altijd zijn wil te willen doorduwen, wat ook uiteindelijk ertoe leidde dat er een ruzie ontstond wegens een reservekeeper, waarop sanderink per direkt ook zn bedrijfsnaam van de shirts liet afhalen, omdat hij boos was.

Bij veel van zijn bedrijven negeerde hij al eerder en vaker hardnekkig bepaalde verplichtingen en regels, omdat hij vond dat die niet zinnig zijn, en maak volop ruzie met instanties als de AFM, FIOD/Belastingdienst alswel allerhande vakbonden en collectieve organisaties.
Sanderink meld vaak dat de regels niet vor hem gelden als hij het er niet mee eens is... De neiging om bv een rechterlijke utispraak doodleuk heel lang te negeren, is iets dat hij al voorheen ook al deed en niet nieuw.

Ik denk dat Sanderink zal zeggen dat hij niks veranderd is sinds hij van Rijbroek heeft leren kennen, en daarin heeft hij best een zeker punt, zo was hij al heel lang (en ergens kun je vast ook stellen dat hij bv Centric ook met die eigenzinnigheid groot gemaakt heeft)
Kortom, een ideale prooi voor Van Rijbroek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
[...]

en ergens kun je vast ook stellen dat hij bv Centric ook met die eigenzinnigheid groot gemaakt heeft
offtopic:
Eigenlijk best knap dat zo'n persoon waarvan je haast denkt dat 'ie niet kan functioneren toch zo'n succesvol bedrijf weet neer te zetten :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

m3gA schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:41:
[...]

Kan ook dat ze uit schaamte niet naar buiten komen. Het komt niet echt geweldig over als je door zo'n domme doos hebt laten inpakken.
En toch gebeurd het, en zeker in die branche. Het zijn vaak succesvolle mannen maar wel met een ruggegraat van een paling. Lui die niet echt recht durven staan tegenover een vrouw. Allemaal delen ze dezelfde eigenschappen.
[...]

Verlies van je moeder verwerken aint easy. Bin there, done that. Maar dat ik meteen een moeder figuur in m'n leven betrok 8)7 ...

Jup. Vergeet niet dat op ieder potje een dekseltje past. Ook hier is dat van toepassing. Ze zullen elkaar ongetwijfeld ergens hebben gevonden. Maar voor mij komt ze over als een vrouw met persoonlijkheidsissues en hoogstwaarschijnlijk narcistische trekken gezien de schreeuw om aandacht, macht, in de picture willen staan en overal. Een narcist hoeft niet exposed te worden, dat doen ze namelijk zelf al (zie interview).

Bedoel ik ben zelf ooit een keer in het web getrapt van een narcist. Uiteindelijk kon ik de gehele blaam bij mezelf leggen, voor het als eerst negeren van iedere red flag in een relatie. Pas als je verwikkeld zit in elkaar (ook wel trauma bonding) is het heel erg lastig om dat te doorbreken. Uiteindelijk toen mijn ex terug gegaan was met het vliegtuig richting brazilië kon ik het ineens veel eenvoudiger van me afzetten. Ik ben toen echt 1 keer terug geweest om daar in half favella / normale leven het 6 dagen mee te mogen maken en uiteindelijk antwoord op m'n gevoel te krijgen, om het echt af te sluiten. Maar daar begon de ellende ! Sindsdien ben ik een jaar (!) gestalked op wel 5 manieren. Je houdt het niet voor mogelijk hoever sommige kunnen en willen gaan in zulke (zieke) gevallen.

Het is een levensles geweest; eye-opener en gaf me vooral inzicht in mezelf. Als je dingen diep verbergt, koestert of het mischien wel een zwak naar buiten toe is, dat soort mensen weten dat gewoon uit te buiten en tegelijkertijd zand in je ogen te blijven strooien, zodat je een beetje blind bent voor de werkelijkheid. M'n ex was bloedmooi; daar niet van, maar had een andere agenda dan ik :+ iets met visa, geld en toestanden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 58485 op 15-03-2020 07:15 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-07 16:38

basvn

Breezand - NHN

Nu bij Zondag met Lubach ook aandacht voor Rijbroek

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Pagina: 1 ... 9 ... 29 Laatste

Let op:
Let s.v.p. op ons beleid betreft linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops