Dat levert toch 2Mo op? Ik zou eerder zeggen Mo-Mo = geen Mo.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:04:
[...]
Mo tags houd onze super spion Rian niet tegen hoor.
Die doet gewoon een code inject op de Tweakers servers Mo+Mo=geen Mo.
Verwijderd
Het was mijn beste interpretatie van de gedachtegang van SS (superspion) Rian.segil schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:10:
[...]
Dat levert toch 2Mo op? Ik zou eerder zeggen Mo-Mo = geen Mo.
Haar hersenen werken op een totaal ander niveau dan mijn hersenen, en ik heb daar meer dan vrede mee.
Bij ons in de wijk stond ze bekend als fotomodel 😂
Verwijderd
Uiteraard, maar jij hebt ook geen connectie met de smart-blockchain cloud en funtioneerd ook niet door cyber-driven intelligence chains.Verwijderd schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:16:
[...]
Het was mijn beste interpretatie van de gedachtegang van SS (superspion) Rian.
Haar hersenen werken op een totaal ander niveau dan mijn hersenen, en ik heb daar meer dan vrede mee.
Maar on-topic, het is echt triest dat zo'n vent wordt leeggezogen (pun intended
Sterker nog, ze beschadigd gewoon het aanzien van de gehele IT branche, en het perspectief dat de rest van de bevolking er van heeft. dat is nog veel, veel erger.
Er is misschien weer nieuws, ik mag alleen de titel lezen van dit artikel
https://fd.nl/ondernemen/...-in-ruzie-met-ex-vriendin
Titel vat het artikel goed samenMonkeyJohn schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:20:
Er is misschien weer nieuws, ik mag alleen de titel lezen van dit artikel![]()
eerte alinea:
De rest van het artikel is een uiteenzetting van eerdere infoGerard Sanderink, eigenaar van Oranjewoud, bouwbedrijf Strukton en IT-bedrijf Centric, heeft dinsdag opnieuw een pijnlijke nederlaag geleden in de rechtszaal. De Twentse ondernemer had beroep aangetekend bij het Gerechtshof van Arnhem-Leeuwarden tegen twee vonnissen van de voorzieningenrechter in Almelo. Maar in twee tussentijdse arresten van het Hof, waarin Sanderink had gevraagd de tenuitvoerlegging van de vonnissen te schorsen en om zekerstelling vangt de veelvoudig miljonair tweemaal bot.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Kunnen rechters eigenlijk iemand verbieden zaken aan te spannen, want zo te zien zijn ook de rechters er helemaal klaar mee.
https://www.tubantia.nl/a...-almelo-voorbij~ad4e6fab/
Idd; dat hele gebeuren rond Sanderink en Rijbroek begint ridicule vormen aan te nemen.
Da's natuurlijk ook gelijk het nadeel van iemand met zoveel geld; hij kan het zich veroorloven en gaat (blijkbaar?) rustig door.
Wellicht op de achtergrond alles ingefluisterd door Rijbroek?
De enige winnaars zijn de advocatenkantoren; die declareren wel...

Da's natuurlijk ook gelijk het nadeel van iemand met zoveel geld; hij kan het zich veroorloven en gaat (blijkbaar?) rustig door.
Wellicht op de achtergrond alles ingefluisterd door Rijbroek?
De enige winnaars zijn de advocatenkantoren; die declareren wel...

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 23-11-2019 13:07 ]
In uitzonderlijke gevallen (en daar begint deze wel op te lijken) kan dit wel, maar het is zeer ingewikkeld:MonkeyJohn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:21:
Kunnen rechters eigenlijk iemand verbieden zaken aan te spannen, want zo te zien zijn ook de rechters er helemaal klaar mee.
https://www.hupkesadvocat...procedeerverbod-opleggen/
Als ik deze laatste zaak overigens goed begrijp was het van eeghen die de zaak had aangespannen (om de dwangsom te kunnen innen) en niet Sanderink.
[ Voor 11% gewijzigd door Philpend op 23-11-2019 13:24 ]
Ja, er is een mogelijkheid om misbruik van het rechtssysteem te bestraffen. Maar in de praktijk gebeurt dat heel zelden.MonkeyJohn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:21:
alles kan off-topic
And so it continues :
https://www.bndestem.nl/b...gi-rechercheur~ae03601b6/
( premium, dus even met incognito lezen
) - als een echte cyberhacker
( premium, dus even met incognito lezen
De veelprocedeerder uit Delft heeft een maximum aan wob-verzoeken opgelegd gekregen dat hij mag doen bij de gemeente.MonkeyJohn schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:21:
Als je dacht dat het niet erger kon... Het kan wel!FreshMaker schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:35:
And so it continues :
( premium, dus even met incognito lezen) - als een echte cyberhacker
[ Voor 29% gewijzigd door PcDealer op 05-12-2019 09:52 ]
hier moest ik wel hard om lachen. Die is echt de weg kwijt.Tevens hebben wij uw artikelen aangemeld als strafrechtelijk delict. Nogmaals wij distantieren ons van de inhoud van al uw artikelen aangezien wij het in het geheel niet eens zijn met de inhoud van uw artikelen. Verder hebben we nog de volgende opmerking: Wij stellen jullie u nu voor alsdan aansprakelijk voor alle negatieve gevolgen en schade die uw artikelen in de ruimste zin voor ons te weeg brengen. Wij behouden ons dienaangaande alle rechten voor.”
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Vent is gewoon dement ofzo. Hoop dat het nog goedkomt voor zijn ex.
FTM publiceert hier weer uitgebreider over
https://www.ftm.nl/artike...c-Smit&utm_source=twitter
Een uitgebreidere verklaring van de politie lijkt mij overigens wel noodzakelijk. Blijkbaar gaf Rian al eerder een presentatie bij de politie.
https://twitter.com/0xDUDE/status/958712618826522624
https://www.ftm.nl/artike...c-Smit&utm_source=twitter
Een uitgebreidere verklaring van de politie lijkt mij overigens wel noodzakelijk. Blijkbaar gaf Rian al eerder een presentatie bij de politie.
https://twitter.com/0xDUDE/status/958712618826522624
[ Voor 31% gewijzigd door pacificocean op 05-12-2019 12:47 ]
Ik blijf het lastig vinden om naar dat interview van Nieuwsuur te kijken door de plaatsvervangende schaamte. Niet alleen vanwege wat zij verteld, maar ook als ik haar gezichtsuitdrukkingen als ik het geluid muit zet. Het straalt geen vertrouwen uit. En dan wel een enthousiaste en volle zaal hebben bij een boekpresentatie. Zouden de aanwezigen ingehuurd zijn door Sanderink of wellicht positief zijn uit eigenbelang? Misschien een beetje alu hoedje, maar in deze casus verbaasd niets mij eigenlijk meer.FreshMaker schreef op donderdag 5 december 2019 @ 09:35:
And so it continues :
( premium, dus even met incognito lezen) - als een echte cyberhacker
Haha, inderdaad. Dit.Roenie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:14:
[...]
Ik blijf het lastig vinden om naar dat interview van Nieuwsuur te kijken door de plaatsvervangende schaamte. Niet alleen vanwege wat zij verteld, maar ook als ik haar gezichtsuitdrukkingen als ik het geluid muit zet. Het straalt geen vertrouwen uit. En dan wel een enthousiaste en volle zaal hebben bij een boekpresentatie. Zouden de aanwezigen ingehuurd zijn door Sanderink of wellicht positief zijn uit eigenbelang? Misschien een beetje alu hoedje, maar in deze casus verbaasd niets mij eigenlijk meer.
Ik zag het nieuwsuur filmpje vanochtend ook en als je haar gezicht ziet wanneer ze wordt voorgesteld is het net alsof ze kijkt van "haha mam zie je, ik ben op tv hihi".
Het eerste wat ik dacht toen ik die nieuwsuur aflevering zag, die vrouw is knettergek...
[ Voor 15% gewijzigd door Koenoe op 05-12-2019 18:41 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Dacht eerder zo stoned als een kanarie.Koenoe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:39:
Het eerste wat ik dacht toen ik die nieuwsuur aflevering zag, die vrouw is knettergek...
Rian van Rijbroek was anders ook niet al te snuggerKoenoe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:39:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De boek presentatie was inderdaad vol met de volgelingen van Gerard en zijn bedrijven vriendjes. Dus een hoop management met een heel hoog blaat-gehalte die er blind achteraan rent. Dit was ook al later dan het item van Nieuwsuur, dus een enigszins intelligent persoon bleef al ver weg van die presentatie.Roenie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 17:14:
En dan wel een enthousiaste en volle zaal hebben bij een boekpresentatie. Zouden de aanwezigen ingehuurd zijn door Sanderink of wellicht positief zijn uit eigenbelang? Misschien een beetje alu hoedje, maar in deze casus verbaasd niets mij eigenlijk meer.
Het trieste is natuurlijk dat dit allemaal publiek wordt afgehandeld. Straks nog een rechercheur met een interne aantekening die thuis mag gaan zitten, alleen omdat hij op Rian een oogje had en meespeelde in haar fantasie wereld.
Gerard die nog compleet de weg kwijt is, en dan alle vorige slachtoffers van Rian's activiteiten over de jaren heen. Die nu nog steeds niet de 'vervolging' van Rian zien, maar met lede ogen kunnen toekijken hoe de volgende en volgende door het slijk worden gehaald.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik heb die uitzending niet gezien (ik kijk eigenlijk heel weinig tv) maar wat mij verbaast is vooral dat er blijkbaar in de redactie zo weinig verstand van zaken en gezond verstand zit dat ze dit soort onzin niet voor de uitzending al weg kunnen filteren.Koenoe schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:39:
De vraag is al hoe ze op het spoor van deze clown gekomen zijn. Maar in een voorgesprek moet toch wel duidelijk zijn dat het verstandiger is om haar toch maar niet in de uitzending te laten verschijnen.
alles kan off-topic
Ze nemen gewoon blind aan dat iemand die een boek schrijft, met Willem Vermeend als co-auteur, al door Vermeend en door de uitgeverij is gecheckt. Zo makkelijk is het om je als expert uit te geven.Ankona schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:06:
[...]
Ik heb die uitzending niet gezien (ik kijk eigenlijk heel weinig tv) maar wat mij verbaast is vooral dat er blijkbaar in de redactie zo weinig verstand van zaken en gezond verstand zit dat ze dit soort onzin niet voor de uitzending al weg kunnen filteren.
De vraag is al hoe ze op het spoor van deze clown gekomen zijn. Maar in een voorgesprek moet toch wel duidelijk zijn dat het verstandiger is om haar toch maar niet in de uitzending te laten verschijnen.
Ze is via BNR in beeld gekomen. Die hadden haar als eerste in een uitzending waardoor de NOS dacht, ah dat is een expert. Wij hoeven niks meer te onderzoeken.Ankona schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:06:
[...]
Ik heb die uitzending niet gezien (ik kijk eigenlijk heel weinig tv) maar wat mij verbaast is vooral dat er blijkbaar in de redactie zo weinig verstand van zaken en gezond verstand zit dat ze dit soort onzin niet voor de uitzending al weg kunnen filteren.
Redacties bij de omroep bestaan over het algemeen uit een lading stagaires van de categorie studenten Media en Entertainment. (stagaires=gratis) Aangevuld met een eindredacteur/trice en een eventuele vaste redacteur. Inhoudelijk, en zeker bij de wat technischere onderwerpen is de kennis die zo'n redactie heeft over zo'n onderwerp vrijwel 0. Vandaar dat ze allang blij zijn wanneer ze een "deskundige" zo gek weten te krijgen om op te komen draven in een programma. In de telefoonklapper van Nieuwsuur stond Rian blijkbaar als een van de deskundigen op cyber gebied, waarschijnlijk omdat ze al eerder bij BNR in "de Technoloog" een uurtje had lopen bazelen en door de promotiecampagne rondom het cybercybercyber boekje van Rian met Willem Vermeend.Ankona schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:06:
[...]
Stel je niet teveel voor van een "voorgesprek", vaak worden er hooguit wat vragen doorgenomen en de gang van zaken tijdens zo'n uitzending verteld, in die 5 minuten komt er weinig inhoudelijks op tafel en wanneer een "deskundige" met vakjargon begint te gooien houd het al snel op bij een redacteur.
Kwalijker vond ik dat Ben v.d. Burg en Herbert Blankenstijn in een uitzending/podcast van de Technoloog (BNR) zich ook volledig hebben laten inpakken door Rian met haar smart blockchain onzin.
Juist van een wat technischer programma mag je m.i. van de presentatoren en hun redactie meer inhoudelijke kennis verwachten en ook wat kritische vragen, helaas kwamen zij destijds ook niet verder dan verzuchten dat zij er weinig van snapten en dat het hun min of meer boven de pet ging.
Tenzij er bijvoorbeeld een Daniel Verlaan op de redactie van Nieuwsuur rond gelopen zou hebben had m.i. niemand dit kunnen voorkomen. Een gemiddelde redacteur is gewoon geen partij voor een manipulatrix als Rian, die kletst zichzelf met wat vage termen naar binnen en heeft zich met deze zelfverheerlijkende outing op een historische manier te kijk gezet. (en ondertussen Nieuwsuur, zij moesten rectificeren/distantiëren, ook meegesleurd)
Nieuwsuur is daarna ook niet echt door het nodige stof gegaan. Eerst een halfbakken verklaring dat ze ook is uitgenodigd als expert in andere programma's en een boek heeft geschreven (lees: "ze is toch écht wel expert", al wordt dat niet met zoveel woorden gezegd), om vervolgens te zeggen dat het spijtig is dat er "verwarring is ontstaan door sommige uitspraken" en dat het daarom excuses verdient, met op de site wat repliek van wél echte experts. Gewoon toegeven dat ze nooit had moeten worden utigenodigd, wat imho had moeten gebeuren, hebben ze verder nooit gedaan.
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 09-12-2019 17:01 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is dat zo vreemd dan?downtime schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:09:
[...]
Ze nemen gewoon blind aan dat iemand die een boek schrijft, met Willem Vermeend als co-auteur, al door Vermeend en door de uitgeverij is gecheckt. Zo makkelijk is het om je als expert uit te geven.
Stel je zoekt een paardrijexpert.... Die paardrijexpert heeft een succesvol boek geschreven met een hoog aangeschreven andere bekende paardrijder... Is al eerder bij andere programma's aangeschoven zonder merkbaar gedoe en lijkt de termen en uitleg goed te kunnen geven.
Wat moet je nog meer checken? Als je zelf niet in die wereld zit, kan je je niet "even" inlezen. Voor ons als Tweakers is het makkelijk te doorprikken. Maar vraag de gemiddelde Tweaker iets over de paardenwereld en dan weet een Tweaker ook niet wat alle termen betekenen. Zeker niet de intrinsieke details... en dan ga je er ook vanuit als iemand zijn kennis en terminologie op orde heeft, duidelijk uitleg lijkt te geven, en een boek heeft geschreven met een andere expert die meerdere succesvolle boeken heeft geschreven....
En dan is technologie altijd in beweging en snel veranderend. Wat had Nieuwsuur verder moeten checken?
De afhandeling achteraf is inderdaad niet sjiek..... Maar ik ben benieuwd wat ze anders nog hadden kunnen checken, zonder er een prive-detective op te zetten.
Maarre... Vermeend is geen cybersecurity expert.Waah schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:14:
[...]
Stel je zoekt een paardrijexpert.... Die paardrijexpert heeft een succesvol boek geschreven met een hoog aangeschreven andere bekende paardrijder...
Afgezien daarvan... Is het vreemd? Eigenlijk wel. De taak van een programma als Nieuwsuur is om mensen te informeren en je mag verwachten dat ze hun onderwerpen een beetje serieus researchen. Als ze dat niet kunnen dan misschien gewoon de pretentie laten vallen en op dat uur dan maar een quizje, talentenjacht of reality show uitzenden.
Als redactie mag je wel een beetje verstand hebben van het verhaal dat je het volk voorschotelt. Heb je er geen verstand van dan behandel je maar iets anders. Wil je het graag over tech onderwerpen hebben dan zorg je er maar voor dat je enige tech kennis in huis hebt.
Je verschuilen achter het feit dat de redactie feitelijk enkel uit onbetaalde stagiaires bestaat kan niet. En dan nog, een stagiaire wordt geacht ook een opleiding te volgen en iets meer over de wereld te weten dan de gemiddelde cavia. (anders mogen ze die opleiding ook wil sinds gisteren sluiten.)
Je verschuilen achter het feit dat de redactie feitelijk enkel uit onbetaalde stagiaires bestaat kan niet. En dan nog, een stagiaire wordt geacht ook een opleiding te volgen en iets meer over de wereld te weten dan de gemiddelde cavia. (anders mogen ze die opleiding ook wil sinds gisteren sluiten.)
alles kan off-topic
Maar het is bij goede journalistiek juist de bedoeling dat je je inleest en goed verdiept in de materie ook al kost dat tijd. Als journalist hoor je kritisch te zijn en door zaken heen te kunnen prikken. En op dat punt heeft Nieuwsuur flink gefaald.Waah schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:14:
[...]
Als je zelf niet in die wereld zit, kan je je niet "even" inlezen.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Probleem is alleen dat Nieuwsuur over alles info geeft. Dus dan moet je als redactie van ALLES enigszins verstand hebben. Praktisch onmogelijk.
Verder gaat het blijkbaar in 99% van de tijd wel goed. Rian is een uitzondering. En aangezien ze een zeer goede oplichtster lijkt, lijkt dat me logisch dat je niet je redactie 10x groter maakt (en 10x meer kosten) voor het risico dat je met een oplichter te maken krijgt. Iets wat bijna niet voor komt....
Verder gaat het blijkbaar in 99% van de tijd wel goed. Rian is een uitzondering. En aangezien ze een zeer goede oplichtster lijkt, lijkt dat me logisch dat je niet je redactie 10x groter maakt (en 10x meer kosten) voor het risico dat je met een oplichter te maken krijgt. Iets wat bijna niet voor komt....
Maar dan rectificeer je het wel, in plaats van ronduit slechte adviezen (over het niet gebruiken van apps van banken bijvoorbeeld) gewoon laten staan. Ja, ze hebben achteraf gezegd dat andere mensen het er niet mee eens zijn, alsof het gewoon de éne expert tegenover de andere is. Ik heb ook een tijdje zitten wachten op de rectificatie, maar het was gewoon onder het tapijt vegen en hopen dat zo min mogelijk mensen doorhebben dat er geblunderd is.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Het BNR interview teruggeluisterd. 2 dingen vallen op. Ten eerste als de presentatoren denken iets te begrijpen is steeds het antwoord van Rianne nee dat begrijp je niet goed en volgt er weer een gebazel van termen. Ten tweede kwam in dit gesprek Centric al ter sprake.
Dat mag je dan ook verwachten van BNR. Die hebben hun huiswerk ook niet goed gedaan.downtime schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:49:
[...]
Maarre... Vermeend is geen cybersecurity expert.
Afgezien daarvan... Is het vreemd? Eigenlijk wel. De taak van een programma als Nieuwsuur is om mensen te informeren en je mag verwachten dat ze hun onderwerpen een beetje serieus researchen. Als ze dat niet kunnen dan misschien gewoon de pretentie laten vallen en op dat uur dan maar een quizje, talentenjacht of reality show uitzenden.
Ze hadden op z'n minst het NCSC kunnen bellen om te vragen voor informatie en eventueel wie een goede expert zou zijn.
Daarbij als je een beetje gaat googlen kom je vanzelf bij de grote jongens uit zoals een Fox.
"De grote jongens, die hebben het meeste te verliezen als mijn smart blockchain ze overbodig maakt !" Iemand als Rijbroek speelt dit spelletje al veel langer en beter dan degene die tegenover haar zit.ShellGhost schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:45:
[...]
Daarbij als je een beetje gaat googlen kom je vanzelf bij de grote jongens uit zoals een Fox.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Diegene die tegenover haar zit had van haar team een expert moeten krijgen. Als het onderzoeksteam goed werk hadden geleverd had daar iemand gezeten vanuit bijvoorbeeld Fox.IJzerlijm schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:21:
[...]
"De grote jongens, die hebben het meeste te verliezen als mijn smart blockchain ze overbodig maakt !" Iemand als Rijbroek speelt dit spelletje al veel langer en beter dan degene die tegenover haar zit.
ZekerShellGhost schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:45:
[...]
Dat mag je dan ook verwachten van BNR. Die hebben hun huiswerk ook niet goed gedaan.
Ik vermoed dat daar een ander probleem speelt: De grote jongens hebben meer te doen dan voor radio en TV te komen opdraven. En die hebben het commercieel gezien niet meer nodig.Daarbij als je een beetje gaat googlen kom je vanzelf bij de grote jongens uit zoals een Fox.
Dan zet ze met een barrage aan losse 'feitjes' Fox IT neer als de grootste privacy schenders van Nederland en eigendom van NCC, een schimmige multinational die de CIA en NSA bijstaat. Wie daar ook van Fox zit, die zal nooit alles meteen kunnen weerleggen en dan is de discussie al weg van waar het echt over zou moeten gaan.ShellGhost schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:23:
[...]
Diegene die tegenover haar zit had van haar team een expert moeten krijgen. Als het onderzoeksteam goed werk hadden geleverd had daar iemand gezeten vanuit bijvoorbeeld Fox.
Er is een aflevering van de radio show van Penn Jilette waarin astronoom Phil Plait in debat gaat met podcaster Joe Rogan die niet gelooft dat de maanlanding echt is gebeurd. Aangezien de feiten 100% aan de kant van Plait staan en hij wetenschapper is zou dit een makkie moeten zijn geweest maar Rogan is zo veel beter in het neerzetten van zijn versie van de feiten dat hij veel overtuigender over komt. En ook al weet Rogan veel minder over ruimtevaart, hij komt met heel veel dingen aan zetten die net relevant genoeg zijn om niet te kunnen negeren waar Plait geen antwoord op heeft.
YouTube: Joe Rogan & Phil Plait with Penn Jillette | Moon Landing Conspiracy ...
And to think they once said that computers would take away jobs.
Zoals Mark Twain het zei: "Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience."
Eens, dat zei ik ookbwerg schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:45:
Maar dan rectificeer je het wel, in plaats van ronduit slechte adviezen (over het niet gebruiken van apps van banken bijvoorbeeld) gewoon laten staan. Ja, ze hebben achteraf gezegd dat andere mensen het er niet mee eens zijn, alsof het gewoon de éne expert tegenover de andere is. Ik heb ook een tijdje zitten wachten op de rectificatie, maar het was gewoon onder het tapijt vegen en hopen dat zo min mogelijk mensen doorhebben dat er geblunderd is.
Tevens hebben wij uw artikelen aangemeld als strafrechtelijk delict. Nogmaals wij distantieren ons van de inhoud van al uw artikelen aangezien wij het in het geheel niet eens zijn met de inhoud van uw artikelen. Verder hebben we nog de volgende opmerking: Wij stellen jullie u nu voor alsdan aansprakelijk voor alle negatieve gevolgen en schade die uw artikelen in de ruimste zin voor ons te weeg brengen. Wij behouden ons dienaangaande alle rechten voor.”
Ga er overigens niet blind vanuit dat dit de woorden van Sanderink zelf zijn.Player1S schreef op donderdag 5 december 2019 @ 10:20:
hier moest ik wel hard om lachen. Die is echt de weg kwijt.
In eerdere berichten zijn sterke aanwijzingen gevonden dat het Rian zelf is die via de mailaccount van Sanderink spreekt.
Hierbij werden emails bijvoorbeeld ondertekend met Gerand 'van' Sanderink.
Dat geintje heeft Rian bij eedere slachtoffers ook geflikt, als ik het met goed herinner heb ik daar iets over gelezen in de longread.
Nogmaals, dat is wel mogelijk en word zelfs van je verwacht. Daar word binnen de journalistiek tijd voor vrij gemaakt en valt gewoon onder research. Soms is dat een dag, dan weer een week en soms een jaar of meer.Waah schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:13:
Dus dan moet je als redactie van ALLES enigszins verstand hebben. Praktisch onmogelijk.
Nu hoef je als journalist geen expert te worden maar basis kennis van het onderwerp is echt wel vereist.
Althans, als je wilt dat het publiek je serieus neemt is dat wel de werkwijze.
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Bij BNR kwam ze om haar samen met Willem Vermeend geschreven boekje te bepraten/promoten, ze is daar echt niet als expert binnengehaald in tegenstelling tot bij Nieuwsuur.ShellGhost schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 07:45:
[...]
Dat mag je dan ook verwachten van BNR. Die hebben hun huiswerk ook niet goed gedaan.
Ze hadden op z'n minst het NCSC kunnen bellen om te vragen voor informatie en eventueel wie een goede expert zou zijn.
Toen er 2 weken na de BNR uitzending DDoS-aanvallen op banken waren en Nieuwsuur daar ook een plasje over wilde doen hebben ze haar (of zij Nieuwsuur) gebeld en is ze als deskundige in de uitzending verschenen.
ChojinZ schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:04:
Nu hoef je als journalist geen expert te worden maar basis kennis van het onderwerp is echt wel vereist.
Althans, als je wilt dat het publiek je serieus neemt is dat wel de werkwijze.
Precies, van Nieuwsuur worden nou eenmaal meer journalistieke vaardigheden verwacht dan van koffietijd.PalingDrone schreef op woensdag 11 december 2019 @ 03:23:
Toen er 2 weken na de BNR uitzending DDoS-aanvallen op banken waren en Nieuwsuur daar ook een plasje over wilde doen hebben ze haar (of zij Nieuwsuur) gebeld en is ze als deskundige in de uitzending verschenen.
Dat is ook het jammere: ze zijn niet echt diep door het stof gegaan. Niet diep genoeg, een laf excuusje en klaar. Ik heb niet het idee dat ze zelf de kern van het probleem hebben gezien: Nieuwsuur zelf zat fout door alles voor zoete koek te slikken. Door zelf geen goed onderzoek te doen. Door geen andere 'experts' hierover uit te nodigen of zelfs maar een reactie te vragen.
Het had ze gesierd om hier echt een hele goede rectificatie over te maken -echt een uitgebreid item tijdens de uitzending dus- met WEL de juiste informatie. En dus ook met het aankaarten van de ongelooflijk onzinnige woordsalade die uit de mond van de gast kwam.
edit: dus eigenlijk wat @.oisyn al zei.
Zoals Lubach dus suggereerde:
Steam/Discord: Flimovic
het houd niet op......niet vanzelf.Flimovic schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:01:
En weer verliest Sanderink een rechtszaak.
https://www.tubantia.nl/a...j-extra-betalen~a5d15e4d/

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
*knip*, dit soort opmerkingen mogen in de HK, niet hier.
[ Voor 83% gewijzigd door Migrator op 13-12-2019 08:45 ]
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
En Sanderink gaat maar door:
https://www.rtvoost.nl/ni...rechter-van-partijdigheid
Zou er dan niemand zijn in zijn naaste omgeving die hem tegen zichzelf in bescherming neemt?
(behalve die cybermuts dan natuurlijk)
Die man stevent echt af op zelfdestructie.
Zou er dan niemand zijn in zijn naaste omgeving die hem tegen zichzelf in bescherming neemt?
Die zijn door een smartblockchain-cyberexpert met chirurgische precisie uit zijn leven verwijderd.ehtweak schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:23:
Ik denk dat hij vooral tegen die cybermuts beschermd moet worden: dan stoppen alle andere rechtszaken vanzelf.ehtweak schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:23:
En Sanderink gaat maar door:
Als ik het hele verhaal (net als iedereen, op een afstandje) volg, lijkt het er verdomd veel op dat zij hem iedere keer het idee geeft dat dan weer persoon x, dan weer persoon y tegen hem is. Die wordt dan de deur uitgezet met diverse rechtszaken tot gevolg...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Ze isoleert hem steeds verder van alles en iedereen zodat zij de enige is die nog invloed op hem heeft. Die rechtzaken/verdenkingen is alleen een manier (van haar) om de nog wel nadenkende mensen uit zijn omgeving te verdringen zodat zij geen bedreiging voor haar meer zijn. Ben bang dat Sanderink al zo ver ingepalmd is dat alleen een wonder hem nog kan laten inzien wat er werkelijk aan de hand is.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Wikipedia: Gish gallopIJzerlijm schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:39:
Dan zet ze met een barrage aan losse 'feitjes' Fox IT neer als de grootste privacy schenders van Nederland en eigendom van NCC, een schimmige multinational die de CIA en NSA bijstaat. Wie daar ook van Fox zit, die zal nooit alles meteen kunnen weerleggen en dan is de discussie al weg van waar het echt over zou moeten gaan.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
bron: https://www.agconnect.nl/...eft-input-aan-securitytakCT-dienstverlener Centric laat in antwoord op vragen van AG Connect weten dat het nu bezig is met de oprichting van een bedrijfseenheid voor cybersecurity. Berichten hierover zijn afgelopen zomer al verschenen, en krijgen nu bevestiging. De omstreden, zelfverklaarde security-expert Rian van Rijbroek heeft volgens de officiële verklaring “geen positie binnen Centric”, maar “wel levert zij informatie aan de business unit Cyber Defense Services”.
Echt, welk zichzelf respecterend bedrijf dat security serieus neemt gaat hier de diensten van af nemen zo lang die van Rijbroek input geeft?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Vanochtend in de Volkskrant, volgende slachtoffer, Rianne Jans financieel directeur van geplaagd Centric moet alweer opstappen...
https://www.volkskrant.nl...lweer-opstappen~bd146c94/
Benieuwd wanneer de Netflix documentaire opgenomen gaat worden

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Veel speculatie en herhaling in het stuk. Feitelijk staat er, buiten het feit dat Jans mogelijk uit dienst is, niks nieuws in.MarcelGo schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 07:48:
Vanochtend in de Volkskrant, volgende slachtoffer, Rianne Jans financieel directeur van geplaagd Centric moet alweer opstappen...
Edit: nu ik mijn reactie teruglees, zelfs dat is niet feitelijk, maar een gerucht
[ Voor 8% gewijzigd door Flimovic op 24-12-2019 08:23 ]
Op haar Linkedin pagina schrijft ze dat op 1 januari naar het college van bestuur van de HAN gaat en per 1 april voorzitter wordt van dat college...Flimovic schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:21:
[...]
Veel speculatie en herhaling in het stuk. Feitelijk staat er, buiten het feit dat Jans mogelijk uit dienst is, niks nieuws in.
Edit: nu ik mijn reactie teruglees, zelfs dat is niet feitelijk, maar een gerucht
Ik geloof ook wel dat ze weg gaat, echter wordt in het stuk dat je linkt alleen maar gespeculeerd over dat het te maken heeft met de affaire Van Rijbroek. Dus voor het zelfde geld gaat ze 'gewoon' weg.MarcelGo schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:44:
[...]
Op haar Linkedin pagina schrijft ze dat op 1 januari naar het college van bestuur van de HAN gaat en per 1 april voorzitter wordt van dat college...
Dit is ook bijzonder: https://mobile.twitter.co...tatus/1209143512844898311
Blijkbaar een interview geweest met FD, kan zich er niet in vinden, plaatst het stuk op eigen website, maar op een aantal aspecten anders dan dat de FD het op de eigen site heeft staan.
Blijkbaar een interview geweest met FD, kan zich er niet in vinden, plaatst het stuk op eigen website, maar op een aantal aspecten anders dan dat de FD het op de eigen site heeft staan.
Tubantia heeft nog een leuke 'explainer' onderaan het artikel staan van deze rijkste Tukker en het ontslag van Jans
https://www.tubantia.nl/e...er-van-rijbroek~a5666cbd/
https://www.tubantia.nl/e...er-van-rijbroek~a5666cbd/
[ Voor 5% gewijzigd door Eusebius op 24-12-2019 10:51 ]
==
hoi
Voor de nieuwsgierigen, hier een diffje. Links de versie van Sanderink, rechts van het FD. Al kan de diff-tool er niet overal kaas van maken, aangezien er flink wat geknipt en gepakt is.ToBe schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 09:42:
Dit is ook bijzonder: https://mobile.twitter.co...tatus/1209143512844898311
De zinnen lopen lekker:
En even een zinsconstructie waar je op de middelbare school minpunten voor zou krijgen:Er loopt inmiddels een beroepszaak en eigenlijk zijn de rechters in Riyadh niet bevoegd om een uitspraak te doen omdat het contract naar Nederlands recht is dus in Nederlands uitgevoerd moet worden naar Nederlands recht.
En leuk om te lezen, wetende dat één van deze twee het zelf geschreven heeft:Vervolgens constateerde ze ernstige misstanden en speelde ze betrokkene tegen elkaar uit schrijven die media.
Hij ziet parallellen met de beschuldigingen van Van Egten aan zijn eigen adres en met name aan het adres van Van Rijbroek. Ook van Egten heeft gefraudeerd. Van Rijbroek en Sanderink begrijpen elkaar. Allebei zijn ze zowel financieel als technisch goed onderlegd en hebben ze een sterk analytisch vermogen.
...
Uit een politieaangifte in handen van het FD blijkt dat hij bij de politie aangifte heeft gedaan tegen zijn voormalig bestuurder van Dutch Solar Systems B.V., de voormalig directeur van Dutch Solar Systems B.V., een politieman en een journalist van Tubantia. Ook heeft hij volgens anonieme bronnen minister Ferdinand Grapperhaus van Justitie en Veiligheid aangeschreven om zich te beklagen over de Tubantia-journaliste en de rechters die uitspraken hebben gedaan die ze echt niet hadden mogen doen.
[ Voor 72% gewijzigd door bwerg op 24-12-2019 13:08 ]
Ik vraag mij wel af waarom die mensen überhaupt nog voor die man willen werken. En dan krijg je die Van Rijbroek er nog gratis bij ook.
Dezelfde reden waarom mensen zich rondom autoritaire figuren verzamelen, het zijn alleen niet de mensen die het beste voor hebben met het bedrijf en haar medewerkers en deze kunnen beschermen. Een manipulatieve autoritaire verdeel en heers cultuur trekt een bepaald soort mensen aan, d.w.z. mensen die weten hoe het spel gespeeld worden of juist zwakkelingen die alleen maar ja kunnen knikken. De mensen die weten hoe 't spel gespeeld wordt positioneren zich op strategische posities en wachten hun kans af tot er fouten worden gemaakt in de top door Sanderink en/of Rijbroek.
En dat is het probleem ook voor het bedrijf ook qua reputatie en waarde, ook al zullen Sanderink/Rijbroek misschien een keer vertrekken, hoe langer dit duurt, des te verziekter wordt de bedrijfscultuur en hoe minder valt er te redden.
En dat is het probleem ook voor het bedrijf ook qua reputatie en waarde, ook al zullen Sanderink/Rijbroek misschien een keer vertrekken, hoe langer dit duurt, des te verziekter wordt de bedrijfscultuur en hoe minder valt er te redden.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Er is inmiddels een update toegevoegd aan het artikel:Flimovic schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 08:21:
[...]
Veel speculatie en herhaling in het stuk. Feitelijk staat er, buiten het feit dat Jans mogelijk uit dienst is, niks nieuws in.
UPDATE 24 december: Centric heeft het vertrek van Jans inmiddels officieel bevestigd via een korte verklaring op de site.
Uit het Tubantia artikel:
Vrijdagmiddag, enkele uren na de ruzie, ontvingen diverse media een raadselachtig mailtje over de zaak
Dit is dus het moment waarop bij mij een zak chips open gaat...
[ Voor 16% gewijzigd door Pietervs op 24-12-2019 13:47 ]
Heeft hij (of van Rijbroek namens hem) dit nou weer lopen verkondigen ? Dat zel wel weer een paar mooie dwangsommen opleveren

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Oeh nice, ik regel popcorn!Pietervs schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:40:
[...]
Er is inmiddels een update toegevoegd aan het artikel:
UPDATE 24 december: Centric heeft het vertrek van Jans inmiddels officieel bevestigd via een korte verklaring op de site.
Uit het Tubantia artikel:
Vrijdagmiddag, enkele uren na de ruzie, ontvingen diverse media een raadselachtig mailtje over de zaak
Dit is dus het moment waarop bij mij een zak chips open gaat...
Van een of andere "charlotte de bruin" namens een centric medewerker.
Wedden dat dat gewoon van de hand van van Rijbroek komt?
Net als je denkt dat het niet gekker kon.
Dat aanpassen van dat interview ook, even dat 'sterk analytische vermogen' van de beiden toegevoegd.
Wat moeten die mensen toch in een eigen wereld leven.
En weet nog steeds niet of ik het nou zielig voor die Sanderink moet vinden of niet.
Voor de medewerkers van z'n bedrijf in ieder geval wel .

Wedden dat dat gewoon van de hand van van Rijbroek komt?
Net als je denkt dat het niet gekker kon.
Dat aanpassen van dat interview ook, even dat 'sterk analytische vermogen' van de beiden toegevoegd.

Wat moeten die mensen toch in een eigen wereld leven.
En weet nog steeds niet of ik het nou zielig voor die Sanderink moet vinden of niet.
Voor de medewerkers van z'n bedrijf in ieder geval wel .
Dat zal het zijn. Iedereen met een normaal verstand en ethisch besef die begint daar niet aan lijkt mij. Maar goed, zelfs de hyena's die er op af komen zullen sterk in hun schoenen moeten staan.defiant schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:01:
Dezelfde reden waarom mensen zich rondom autoritaire figuren verzamelen, het zijn alleen niet de mensen die het beste voor hebben met het bedrijf en haar medewerkers en deze kunnen beschermen. Een manipulatieve autoritaire verdeel en heers cultuur trekt een bepaald soort mensen aan, d.w.z. mensen die weten hoe het spel gespeeld worden of juist zwakkelingen die alleen maar ja kunnen knikken. De mensen die weten hoe 't spel gespeeld wordt positioneren zich op strategische posities en wachten hun kans af tot er fouten worden gemaakt in de top door Sanderink en/of Rijbroek.
Het is triest voor de medewerkers, maar het verbaast mij dat er onder de lagere echelons ook niet een grote uittocht begonnen is.
Waarom zouden ze weggaan. Als ze er niet direct mee te maken hebben is het prima toch.Roenie schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:47:
[...]
Dat zal het zijn. Iedereen met een normaal verstand en ethisch besef die begint daar niet aan lijkt mij. Maar goed, zelfs de hyena's die er op af komen zullen sterk in hun schoenen moeten staan.
Het is triest voor de medewerkers, maar het verbaast mij dat er onder de lagere echelons ook niet een grote uittocht begonnen is.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Omdat het de cultuur en sfeer negatief beïnvloed.Touchdomex schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:51:
[...]
Waarom zouden ze weggaan. Als ze er niet direct mee te maken hebben is het prima toch.
Voordat het daar pas is mag het nog wel wat lagen doorgaan. Dat duurt echt nog wel lang.Roenie schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:52:
[...]
Omdat het de cultuur en sfeer negatief beïnvloed.
Wat vervelender is dat voor alles wat nu weggaat ze niets terug krijgen want wie gaat er nu aan zo'n wankel schip beginnen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb aardig wat vacatures voorbij zien komen vanuit Centric. Dat kunnen nieuwe functies zijn maar ook om oude op te vullen...Roenie schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:47:
[...]
Dat zal het zijn. Iedereen met een normaal verstand en ethisch besef die begint daar niet aan lijkt mij. Maar goed, zelfs de hyena's die er op af komen zullen sterk in hun schoenen moeten staan.
Als je daar blijft hangen tot de boel instort zal dat niet geweldig staan op je CV vermoed ik.Touchdomex schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:51:
Waarom zouden ze weggaan. Als ze er niet direct mee te maken hebben is het prima toch.
Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!
Je bent waarschijnlijk één van de laatsten die daar nog over twijfelt.SuBBaSS schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 16:31:
Punctuality is the politeness of kings
Klant van mij doet zaken met zowel Strukton als Centric, die hele van Rijbroek hadden ze nog nooit van gehoord. Kan nog wel even duren voordat die toko's omvallen zolang de klanten en leveranciers er niet direct iets van merken.
[ Voor 3% gewijzigd door _JGC_ op 24-12-2019 19:55 ]
Is daar consensus over dan?dreamscape schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:32:
[...]
Je bent waarschijnlijk één van de laatsten die daar nog over twijfelt.
Kan me best voorstellen dat er ook mensen kunnen zijn die hem gewoon een domme oetl*l vinden.
Dat was min of meer de 'of niet' bij mijn opties.
Van één van de verlaters van het zinkende schip heb ik begrepen dat de exodus in volle gang is. En inderdaad; nauwelijks meer solicitanten op openstaande functies. Centric draait grotendeels op langlopende contracten dus de klanten zullen nog niet zomaar weg gaan maar ook aan die kant zijn de scheuren al aardig zichtbaar.ShellGhost schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:10:
Ik heb aardig wat vacatures voorbij zien komen vanuit Centric. Dat kunnen nieuwe functies zijn maar ook om oude op te vullen...
Centric bedient veel overheid, die projecten gaan via aanbesteding. Dus als je een goede aanbieding doet dan heeft de klant niets te kiezen.
alles kan off-topic
Totdat je als leverancier niet kan brengen wat je in de aanbesteding aangeboden hebt.Ankona schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:13:
Centric bedient veel overheid, die projecten gaan via aanbesteding. Dus als je een goede aanbieding doet dan heeft de klant niets te kiezen.
Natuurlijk kan Centric de komende tijd nog het een en ander afdekken door expertise in te kopen bij derde partijen, maar dat gaat ten koste van de winst. En dan houdt het al snel op...
Gelukkig is de nieuwe securitytak een baken van stabiliteitgws24 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:24:
[...]
bron: https://www.agconnect.nl/...eft-input-aan-securitytak
Echt, welk zichzelf respecterend bedrijf dat security serieus neemt gaat hier de diensten van af nemen zo lang die van Rijbroek input geeft?

https://www.agconnect.nl/...ich-terug-van-securitytakCentric-directeur trekt zich terug van securitytak
[ Voor 11% gewijzigd door phYzar op 24-12-2019 23:53 ]
Mwah, zoals iedereen die wel eens bij een aanbesteding betrokken is geweest weet is het heel goed mogelijk een aanbesteding zo te schrijven dat bepaalde partijen simpelweg geen kans maken.Ankona schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 23:13:
Centric levert bij de overheid vooral producten met maatwerk aanpassingen. Als men in de aanbesteding eisen stelt aan het product waar het product niet aan kan voldoen en die eisen vervolgens hard maakt en onmiddelijk laat gelden valt Centric by default af. Probleem opgelost.
De mensen die hier over gaan binnen de overheden hebben een hele goede kijk op de markt en kunnen dit zonder enige probleem doen.
Aiii... Daar gaat de naam van Centric onderuit op eerste kerstdag...
Ook jouw gegevens staan in de systemen van Centric, maar de Veghelse Rian van Rijbroek brengt het bedrijf in grote problemen
paywall alert: rechts klikken en openen in incognitovenster
Ook jouw gegevens staan in de systemen van Centric, maar de Veghelse Rian van Rijbroek brengt het bedrijf in grote problemen
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Huh, raar stukje tekst in dat artikel: "(…) zelfverklaarde cybercharlatan Rian van Rijbroek."
Het lijkt me sterk dat Van Rijbroek zichzelf "cybercharlatan" noemt?
Ik neem aan dat daar cyberdeskundige had moeten staan...Osiris schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:55:
[...]
Huh, raar stukje tekst in dat artikel: "(…) zelfverklaarde cybercharlatan Rian van Rijbroek."
Het lijkt me sterk dat Van Rijbroek zichzelf "cybercharlatan" noemt?
Gerard Sanderink zelf reageerde telefonisch. Hij weigerde in te gaan op de inhoud van het verhaal maar kondigde aan de krant voor de rechter te dagen wegens smaad en laster.

Indrukwekkende klacht als je net een hele serie van dit soort zaken dik verloren hebt.
Denk dat wij die reageren binnenkort ook een dagvaarding gaan krijgen ivm reacties op internet over Sanderink en Centric...
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Want "rechters kunnen er niet tegen als ze ongelijk hebben".bwerg schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:11:
[...]
![]()
![]()
Indrukwekkende klacht als je net een hele serie van dit soort zaken dik verloren hebt.

De man heeft toch echt zo'n verschrikkelijke plaat voor z'n hoofd en graaft zich alleen maar verder in.
En dan zou het bedrijf essentieel zijn voor de 'bv Nederland'.
Fijne vooruitzichten dan.
Maarten_E schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:18:
Denk dat wij die reageren binnenkort ook een dagvaarding gaan krijgen ivm reacties op internet over Sanderink en Centric...
Sanderink klaagt Tweakers en 4 internetproviders aan om NAW-gegevens te verkrijgen van forum-users
*Aanvraag voor naamsverandering maken doet*
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Oke, jezelf quoten is nogal onbeleefd...
Het AD heeft voor hetzelfde artikel een neutralere kop: "Al negen directeuren vertrokken het afgelopen jaar bij dit bedrijf"
Ook Tubantia houdt het neutraal met "Top van Gerard Sanderinks IT-bedrijf Centric loopt leeg"
en @Osiris , ook het stuk van zelfbenoemd cybercharlatan is aangepast.
Het Brabants Dagblad heeft de kop ondertussen al wat neutraler gemaakt: "Ook jouw gegevens staan in de systemen van Centric, maar nu de eigenaar een nieuwe relatie heeft loopt het bedrijf leeg"Oekiejoekie schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:43:
Aiii... Daar gaat de naam van Centric onderuit op eerste kerstdag...
Het AD heeft voor hetzelfde artikel een neutralere kop: "Al negen directeuren vertrokken het afgelopen jaar bij dit bedrijf"
Ook Tubantia houdt het neutraal met "Top van Gerard Sanderinks IT-bedrijf Centric loopt leeg"
en @Osiris , ook het stuk van zelfbenoemd cybercharlatan is aangepast.
[ Voor 3% gewijzigd door Oekiejoekie op 25-12-2019 15:16 ]
Ik denk dat de hoofdreden van de aanpassing is om iets veiliger te staan in de rechtzaken die ongetwijfeld gaan volgen. Als door de reactie is op de vraag van wederhoor...
Het gaat van Sanderink niet meer om zijn bedrijf. Hij ziet iedereen die kritiek uit (terecht of niet) als vijand en geeft dan geen inhoudelijk antwoord meer.Wederhoor
De auteur van dit artikel heeft zowel Gerard Sanderink als de perswoordvoerder van Centric om commentaar gevraagd. De perswoordvoerder was in verband met de feestdagen afwezig. Gerard Sanderink zelf reageerde telefonisch. Hij weigerde in te gaan op de inhoud van het verhaal maar kondigde aan de krant voor de rechter te dagen wegens smaad en laster.
Die reactie van wederhoor, die stond er ook bij de oorspronkelijke kop van het BD al onder. En dat Sanderink gaat procederen, dat is ondertussen zowat een running gag...Plasma_Wolf schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:46:
Ik denk dat de hoofdreden van de aanpassing is om iets veiliger te staan in de rechtzaken die ongetwijfeld gaan volgen. Als door de reactie is op de vraag van wederhoor...
[...]
Het gaat van Sanderink niet meer om zijn bedrijf. Hij ziet iedereen die kritiek uit (terecht of niet) als vijand en geeft dan geen inhoudelijk antwoord meer.
Naam veranderen moet volgens mij bij de gemeente, dus waarschijnlijk via software van CentricMaarten_E schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:30:
[...]
*Aanvraag voor naamsverandering maken doet*
Nog even en die van Rijbroek gaat Sanderink incapable laten verklaren via een rechtszaak. Let maar op.
Als het artikel klopt en de maatschappij is zo afhankelijk van van Centric, misschien is het dan eens tijd die afhankelijkheid af te bouwen.
Ik blijf bij mijn complottheorie dat RvR eigenlijk voor Rusland (o.i.d.) werkt.
Wat ik mij vooral afvraag, zou de overheid/politiek in dit soort situaties (bij bedrijven die zo'n groot aandeel hebben bij overheidssystemen) kunnen/mogen ingrijpen? Niet dat ik er vanuit ga dat ze (overheid/politiek) dat op tijd/preventief zullen doen, waarschijnlijk pas als er al echt iets fout is gegaan.
Wat ik mij vooral afvraag, zou de overheid/politiek in dit soort situaties (bij bedrijven die zo'n groot aandeel hebben bij overheidssystemen) kunnen/mogen ingrijpen? Niet dat ik er vanuit ga dat ze (overheid/politiek) dat op tijd/preventief zullen doen, waarschijnlijk pas als er al echt iets fout is gegaan.
10 jaar met veel plezier bij centric gewerkt en ik hoop dat ze dit kunnen oplossen voordat ze kapot is..
Een kennis van mij maakte de terechte opmerking: dit is de ultieme social engineering attack...
Let op:
Let s.v.p. op ons beleid betreft linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
Let s.v.p. op ons beleid betreft linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops