Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

downtime schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:23:
[...]

Zover ik weet is de taak van een advocaat om zijn client goed te adviseren en dan te doen wat zijn client wil. Verstandige clienten volgen het advies van hun advocaat. Mensen als Sanderink denken dat ze het beter weten en vertellen hun advocaat hoe hij zijn verweer moet voeren. Dat kan de orde van advocaten jammer vinden maar die advocaat moet doen wat zijn client wil.
Tot op zekere hoogte, inderdaad. Maar een advocaat zal zich ook aan de regels van de beroepsgroep moeten houden.
Zo maar wilde beschuldigingen uiten zonder enige onderbouwing zal daar niet bij horen, maar advocaten mogen ideeën wel als suggestie aan de rechtbank meegeven ter overweging. Dat maakt het natuurlijk wat vaag, want wanneer is iets een beschuldiging en wanneer is het een suggestie ter overweging? Maar als ik in dat artikel lees dat de advocaat door 2 verschillende rechtbanken op zijn falie heeft gehad, denk ik dat hij daar toch een grens overschreden heeft.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:25
‘Ja, maar mij niet! Ik kom zelf uit de IT-wereld. Wij zien alleen de voorkant, maar als je door alle façades heen bent en je komt bij de tabellen van het operating system, kun je van alles wijzigen. Dit is een vakgebied dat ik toevallig begrijp en beheers. Ik weet hoe het werkt, heb jarenlange kennis van en ervaring met operating systems en communicatiesoftware. Ik heb zelf communicatiesoftware gemaakt. Dan zegt zo’n man van de Volkskrant dat ik er geen klap verstand van heb. Ga toch fietsen! Hij weet er zelf niets van.’
De tabellen van het OS.. die man is echt de weg kwijt
Werkten de afdelingen daar misschien langs elkaar heen?

‘Nee. Naar mijn idee komt het van de AIVD. Die is ingegaan op allerlei insinuaties van Van Egten en haar advocaat. Die hebben vanaf half november contact gehad. Dat ging tot op het niveau van de secretaris-generaal.’
En de alu hoedjes theorie komt erbij

Die man moet echt hulp zoeken, hij sloopt nu wat er nog over is van zijn imperium

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

corset schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:22:
[...]

De tabellen van het OS.. die man is echt de weg kwijt
Meh, dat is spijkers op laag water zoeken. Het OS beheert heel wat tabellen die door de CPU gebruikt wordt (interrupt table, page tables, descriptor tables, etc). Zonder precies te weten wat hij ermee bedoelt kun je niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2019 09:52 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
.oisyn schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

Meh, dat is spijkers op laag water zoeken. Het OS beheert heel wat tabellen die door de CPU gebruikt wordt (interrupt table, page tables, descriptor tables, etc). Zonder precies te weten wat hij ermee bedoelt kun je niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.
Mee eens, maar de rest van het interview laat ook al zien dat die man de weg kwijt is. Ook elke zaak tegen zijn ex partner. 0 bewijs, 0 informatie. Maar rijbroek is perfect, en de rest is fout.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh dat ie knettergek is wil ik verder niet ter discussie stellen hoor ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:07

DataGhost

iPL dev

.oisyn schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

Nou ja, ik ken eigenlijk niemand die zoiets op zo'n manier zou verwoorden, en wat 'ie ermee bedoelt of wat zijn punt is, is me ook niet helemaal duidelijk. Terwijl ik die zin las verwachtte ik ergens het woordje blockchain tegen te komen, maar dat viel nog net mee 8)7 En verder zit er natuurlijk een gigantisch verschil tussen kennis/ervaring met een OS en het maken van "communicatiesoftware". Een gemiddelde kantoormiep heeft ook jarenlange kennis van en ervaring met verschillende OSen.

En ja, ik smurf ook wel eens de smurf met de smurf om daarna langs de firewall te smurfen, zo ben ik de NHTCU gewoon binnengesmurft. Zonder precies te weten wat ik ermee bedoel kan je niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DataGhost schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Nou ja, ik ken eigenlijk niemand die zoiets op zo'n manier zou verwoorden
Hoeveel IT'ers ken jij van in de 70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:14
.oisyn schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Hoeveel IT'ers ken jij van in de 70?
Ik ken wel iemand die voldoet, en die zou dat ook niet zo beschrijven :P

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385594

MerijnB schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Ik ken wel iemand die voldoet, en die zou dat ook niet zo beschrijven :P
In ben behoorlijk in de 70 maar wat ik nog uit mijn tijd (ontwikkeling OS en VM's) herinner wordt er toch terdege met allerhande (sprong)tabellen gewerkt. Niet zichtbaar voor de gebruiker maar wel intern binnen het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:07

DataGhost

iPL dev

Ja, natuurlijk zijn bepaalde concepten gewoon nog aanwezig, maar hij zegt (door de manier waarop) evenveel als dit. In feite zegt hij niet meer dan dat je alles kan wijzigen zodra je toegang hebt tot het systeemgeheugen. Dat kan iedereen nog wel bedenken. Dat je dat dan presenteert als "achter façades", tsja. Ook behoorlijk arrogant om je eventuele kennis uit de prehistorie te gebruiken als soort van argument dat je up-to-date zou zijn met je kennis en expert bent/blijft, en dat je denkt dat niemand je kan misleiden. Maar kennelijk zit het zo in zijn hoofd vast dat hij The Architect is en dat daarom de Matrix geen geheimen voor hem zou kunnen hebben, en het lijkt erop dat daar nu misbruik van wordt gemaakt, helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh hou nou op. Her is gewoon een oude man die nog iets zegt uit het verleden. Dit is écht gewoon spijkers op laag water zoeken, het is helemaal niet nodig om het kapot te analyseren want uit alles blijkt dat hij ze niet meer op een rijtje heeft. Maar dit is absoluut geen smoking gun.

We zeggen allemaal weleens wat in een opwelling waarvan we achteraf vonden dat we dat anders hadden moeten verwoorden. Althans, ik wel. Ik vind dit iig niet heel erg dom klinken, en ik heb weleens zelf een OS gemaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 08-10-2019 20:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nou, gewoon
Omdat de oud-medewerker foto's maakte is bijvoorbeeld niet met logs in te zien hoeveel gegevens hij wist te stelen
Diefstal, sim-pel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:57

Player1S

Probably out in the dark

ben geneigd om te zeggen: fotos maken :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-07 11:53
Hoe kan dat nou als je de allerbeste cyber security expert in nederland tot je beschikking hebt? >:)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Philpend schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Hoe kan dat nou als je de allerbeste cyber security expert in nederland tot je beschikking hebt? >:)
Komt vast wel weer goed, Rian heeft het ip-adres van de telefoon al uit de blockchain gevist. Ze hebben hem bijna.

Pixel 7 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 12:46
Morelleth schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:10:
[...]
Overigens, al die families die het zo spannend hebben..
Tenzij je aan de top van Strukton of de gelieerde bedrijven werkt heb je weinig met hem van doen (op zijn nieuwjaarsspeech na). Dus heel veel spanning zit je niet in wat betreft hem persoonlijk.
Er is al een bedrijf van Sanderink op de fles gegaan omdat aanvullende financiering niet kwam. Ik kan geen andere reden verzinnen dat dit uit rancune zou zijn. Hij heeft het zelfs bijna letterlijk toegegeven.

Dus je hoeft hem niet persoonlijk te kennen om toch last van z'n acties te hebben.
DataGhost schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:22:
En ja, ik smurf ook wel eens de smurf met de smurf om daarna langs de firewall te smurfen, zo ben ik de NHTCU gewoon binnengesmurft. Zonder precies te weten wat ik ermee bedoel kan je niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.
Wie heeft er nooit een keer een ongepatchde versie van een bmovl-filter misbruikt om een bufferoverflowtje te triggeren, en dan je logo er als RAW RGB24 doorheen te knallen?

[ Voor 30% gewijzigd door StephanVierkant op 09-10-2019 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

StephanVierkant schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:22:
Er is al een bedrijf van Sanderink op de fles gegaan omdat aanvullende financiering niet kwam. Ik kan geen andere reden verzinnen dat dit uit rancune zou zijn. Hij heeft het zelfs bijna letterlijk toegegeven.
Klopt, maar aan de andere kant is/was Medimate nou ook weer niet echt een groot bedrijf. En liep de zaak ook niet, het was meer een echte research bak waar men een (goed) idee economisch levensvatbaar wilde maken. Ze zijn ook al een keer in 2014 failliet gegaan.

Maar je bent inderdaad niet meer zeker van besluiten uit het verleden. Hij kan zomaar beslissen om het anders te gaan doen. En de wet / verplichtingen zijn voor hem bijzaak....

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 15:47

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Goede longread van de tubantia weer. Deze keer hebben ze het verleden Rian van Rijbroek nageplozen. Spoiler alert, het is niet best. Lijkt wel borderline oid.

https://www.tubantia.nl/r...an-van-rijbroek~a01c6483/

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Flimovic schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 10:17:
Goede longread van de tubantia weer. Deze keer hebben ze het verleden Rian van Rijbroek nageplozen.
...
Wow! 7(8)7

Hoe bizar. En bijzonder dat deze mevrouw al jarenlang zo'n spoor van vernieling kan achterlaten.

Heeft iemand Netflix of Discovery al ingeseind? Het wordt tijd voor een documentaire. :Y 8)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

SuBBaSS

-has Ryzen

:X

[ Voor 99% gewijzigd door SuBBaSS op 20-10-2019 12:47 . Reden: Of ik let even op ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Beetje spijkers op laag water zoeken. Zij kan er ook niks aan doen dat niemand haar vertrouwd, en dat alles instort wat ze aanraakt.
Ze is immers een goed, betrouwbaar persoon. Anders zou dhr Sanderink niet zoveel vertrouwen in haar steken.

Of tenminste, dat moeten we geloven.. Dat mensen erin blijven trappen is echt knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:47
Goede longread van de tubantia weer. Deze keer hebben ze het verleden Rian van Rijbroek nageplozen. Spoiler alert, het is niet best. Lijkt wel borderline oid.

Dat artikel zit helaas achter een betaalmuur. :-(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

gws24

Thinking is hard!

DigiDaan schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

openen in een privé venster O-)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Ik hem gewoon lezen zonder problemen, waarschijnlijk kan je x keer per maand daar gratis iets lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28

gws24

Thinking is hard!

Hielko schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:44:
Ik hem gewoon lezen zonder problemen, waarschijnlijk kan je x keer per maand daar gratis iets lezen.
Dit dus, en als je het in een privé venster opent reset die counter steeds, werkt trouwens bij bijna alle kranten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiDaan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:47
gws24 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

openen in een privé venster O-)
Gouden tip, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:39
en wellicht dat je 'm anders ook kunt lezen via deze url:
https://www.bd.nl/uden-ve...roek-uit-veghel~a01c6483/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 15:47

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

DigiDaan schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Ff in incognitovenster openen. Je krijgt de 1e 3 artikelen namelijk gratis

Edit:
Tip staat hierboven ook al genoemd, dus nvm

[ Voor 9% gewijzigd door Flimovic op 20-10-2019 18:57 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:38

Merci, pracht artikel.
"Geflipte golddigger-from-hell", schoot door me heen.
Van 't BlockchainDosIPvirus gewauwel had ik wel gehoord, de carrière van balie tot Burj-negligé was nieuw.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Baserk schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 22:13:
[...]

Merci, pracht artikel.
"Geflipte golddigger-from-hell", schoot door me heen.
Van 't BlockchainDosIPvirus gewauwel had ik wel gehoord, de carrière van balie tot Burj-negligé was nieuw.
In wat voor bochten je je als geheim agent allemaal moet wringen zeg!
YouTube: James Bond / Luciana Paluzzi - Thunderball

==
hoi

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Non-actiefstelling directeur Centric roept vragen op bij rechter
Hij had een goed draaiende afdeling die zo’n achthonderd medewerkers detacheert bij overheden. Dagelijks doorkruiste hij Nederland en België om regiomanagers en klanten te bezoeken. En zijn divisie had een jaarwinst van 3,6 miljoen euro in 2018, ruim in lijn met de doelstelling. Het leven van Pieter van der Stoel bij Centric was zo vervelend nog niet. Tot deze zomer.

Op 8 juli roept eigenaar Gerard Sanderink hem bij zich. Er bestaat al langere tijd „een gebrek aan vertrouwen” jegens de directeur, krijgt hij te horen. Intimidatie, vriendjespolitiek, integriteitsproblemen, seksistische opmerkingen, het schofferen van medewerkers en onverklaarbare afwezigheid: Van der Stoel zou zich schuldig maken aan allerlei ongepast gedrag.

Zo zou hij veertig uur per week werken voor het bedrijf, maar volgens Sanderink gaat het om „ten hoogste twintig uur”. In de overgebleven tijd zou Van der Stoel een detacheringsbedrijf runnen met de eerder dit jaar weggestuurde topman Karim Henkens. Sanderink stelt Van der Stoel daarom op non-actief: hij hoeft niet terug te komen.
En waar is het dossier dat er tegen hem zou bestaan met al deze klachten? „We hebben belastende verklaringen tegen je van twee getuigen”, maakt Centric hem in een later gesprek duidelijk. Een van die getuigen heeft na zijn vertrek de plaats van Van der Stoel ingenomen.

Tot ontslag komt het uiteindelijk niet: de automatiseerder biedt hem begin oktober een vervangende plek aan. Hij mag op een andere locatie werken aan een beleidsplan voor de detacheringsafdeling. Centric noemt het „een kans” om zijn gedrag „te verbeteren”.
Dat het nog altijd niet rustig is bij het bedrijf, blijkt uit het feit dat er onlangs nóg een hoge manager op non-actief is gesteld. Enkele weken geleden is directeur Ronald Botterman naar huis gestuurd. Hij was verantwoordelijk voor het detacheren van niet-IT-personeel bij gemeenten en ziekenhuizen en voor de salarisadministratie voor klanten. Botterman zat op dezelfde laag in de organisatie als Van der Stoel.

Wat de directe oorzaak is dat Botterman nu thuis zit, is onduidelijk maar volgens bronnen binnen het bedrijf speelt ook hier vermeend contact met oud-topman Henkens een rol. Sanderink heeft eerder zijn werknemers gewaarschuwd niet meer met oud-medewerkers te praten. Centric zegt in een reactie dat Botterman „momenteel vrijgesteld is van werk in afwachting van nader onderzoek”.
Of ook Van der Stoel definitief vertrekt bij Centric is nog onduidelijk. „Waar is het disfunctioneringsdossier?”, vroeg de rechter woensdag aan de advocaat van het bedrijf. Die verdedigde zich met de verklaringen van de twee getuigen die het gelijk van Centric zouden bewijzen. „Normaal zou ik bij disfunctioneren verwachten dat je met elkaar om tafel gaat zitten om te kijken wat er verkeerd gaat en beter kan”, reageerde de rechter daarop. „Dan begin je niet met non-actiefstelling. Blijkbaar bent u op een andere hoogte aan het schaken.”
En ook op operationele niveau blijven de gevolgen voor de organisatie inmiddels ook niet uit:
Het vertrek van topfiguren binnen het bedrijf leidde ook tot een uittocht van medewerkers bij de verschillende afdelingen, stellen betrokkenen, die anoniem willen blijven. Om hoeveel medewerkers het exact gaat, is niet bekend. „Vooral specialisten en talenten, die zijn verder gaan kijken door de onrust”, zegt een bron binnen het bedrijf.
Zeker nu deze zaak zich zo in het openbaar afspeelt kunnen grotere gevolgen op iets langere termijn niet uitblijven, zoals ook al hier opgemerkt zullen bij contractonderhandelingen van klanten de stabiliteit en betrouwbaarheid van de leverancier zeker een grote rol spelen.

De vraag is dan ook of Rijbroek echt een plan heeft met het tegen elkaar opzetten van het topmanagement met een verdeel en heers strategie, als ze alleen uit is op het geld had ze het ook veel heimelijker kunnen aanpakken door zich te richten op het investeringsfonds en het vermogen van Sanderink. Hoe meer meer ze zich actief mengt in de top van de organisatie en de rol steeds duidelijker en publiekelijke wordt, des te groter de kans dat ze zelf er ook niet zonder kleerscheuren vanaf komt.

Waarschijnlijk moet ze Sanderink blijvend afleiden en voorzien van samenzweringstheorieën en andere manipulaties om hem in de greep te houden en de dreigende teloorgang van z'n imperium wordt hierdoor colletoral damage.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
defiant schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:02:
...De vraag is dan ook of Rijbroek echt een plan heeft met het tegen elkaar opzetten van het topmanagement met een verdeel en heers strategie, als ze alleen uit is op het geld had ze het ook veel heimelijker kunnen aanpakken door zich te richten op het investeringsfonds en het vermogen van Sanderink. Hoe meer meer ze zich actief mengt in de top van de organisatie en de rol steeds duidelijker en publiekelijke wordt, des te groter de kans dat ze zelf er ook niet zonder kleerscheuren vanaf komt.

Waarschijnlijk moet ze Sanderink blijvend afleiden en voorzien van samenzweringstheorieën en andere manipulaties om hem in de greep te houden en de dreigende teloorgang van z'n imperium wordt hierdoor colletoral damage.
Zoals ik haar nu inschat gaat het niet zozeer om geld of zo, maar zit er bij haar een steekje los en houdt zij van manipuleren en machtspelletjes. Wat zij heeft hoor je niet te concluderen zonder haar behandeld te hebben, maar ik vermoed dat haar gedrag wel ergens in het DSM-5 te vinden is. Zij kan zelf niet zo veel heb ik de indruk, behalve het manipuleren van zwakke mensen zoals Sanderink.

Hoewel het uitermate triest is voor de medewerkers en iedereen die afhankelijk is van zijn bedrijven moet ik eerlijk zeggen dat ik erg geniet van deze soap :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Behalve de 2 hoofdrolspelers zie ik eigenlijk alleen maar een groeiende rij slachtoffers.
Daardoor geniet ik niet echt van dit bizarre verhaal maar het blijft wel enorm fascineren.
@Roenie Wanneer het alleen om de spelletjes ging had ze de plaatselijke loodgieter ook uit kunnen zoeken als toyboy, puissant rijk, macht en naïviteit/wereldvreemdheid maken Sanderink het ideale doelwit voor haar gemanipuleer. Macht en geld zijn via hem prima bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
PalingDrone schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:52:
Behalve de 2 hoofdrolspelers zie ik eigenlijk alleen maar een groeiende rij slachtoffers.
Daardoor geniet ik niet echt van dit bizarre verhaal maar het blijft wel enorm fascineren.
@Roenie Wanneer het alleen om de spelletjes ging had ze de plaatselijke loodgieter ook uit kunnen zoeken als toyboy, puissant rijk, macht en naïviteit/wereldvreemdheid maken Sanderink het ideale doelwit voor haar gemanipuleer. Macht en geld zijn via hem prima bereikbaar.
Ik denk juist dat die loodgieter haar niet de kick geeft die zij nu wel krijgt. Dus niet direct het geld, maar eerder de macht om invloed te hebben op iemand die wat in de melk te brokkelen heeft.

Uiteraard heb ik makkelijk praten, want ik heb niets met zijn ondernemingen te maken. Vandaar dat ik er wel van kan genieten. En zoals ik zei is het triest voor de direct betrokkenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Hoog spel spelen lijkt mij inderdaad een van haar grootste hobby's maar of dat nou "het doel" of "de manier" is... misschien wel beide.
Ze heeft zelfs macht over de medewerkers die indien ze een (afwijkende) mening hebben op non-actief gesteld worden of op staande voet worden ontslagen.

[ Voor 35% gewijzigd door PalingDrone op 24-10-2019 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik zie weinig dat doet denken dat het haar niet om het geld te doen is.
Ze heeft zich in een positie gemanipuleerd dat ze de beschikking krijgt over Sanderink zijn erfenis, en speelt stuk voor stuk iedereen aan de kant die mogelijk Sanderink zijn fouten in kan laten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Flamesz schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:39:
Ik zie weinig dat doet denken dat het haar niet om het geld te doen is.
Ze heeft zich in een positie gemanipuleerd dat ze de beschikking krijgt over Sanderink zijn erfenis, en speelt stuk voor stuk iedereen aan de kant die mogelijk Sanderink zijn fouten in kan laten zien.
Je bedoelt dat ze een gewiekste oplichtster is? Vergeet dan niet haar optreden in Nieuwsuur, haar boeken en verhalen die ze ophoudt. Een oplichter gaat echt niet in Nieuwsuur een sterk verhaal zitten op te hangen om dan maar eens eventueel bij een Sanderink of andere rijke directeur de boel doelbewust te kunnen belazeren. Die blijft low-profile.

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:48
Eusebius schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 00:49:
[...]

Je bedoelt dat ze een gewiekste oplichtster is? Vergeet dan niet haar optreden in Nieuwsuur, haar boeken en verhalen die ze ophoudt. Een oplichter gaat echt niet in Nieuwsuur een sterk verhaal zitten op te hangen om dan maar eens eventueel bij een Sanderink of andere rijke directeur de boel doelbewust te kunnen belazeren. Die blijft low-profile.
Dat was blijkbaar wel wat haar de "credentials" gaf om een eerste stap te maken richting het toe-eigenen van Sanderink zijn fortuin. Het lijkt me sterk dat dat een toevalligheid is, en eerder dat zij zoiets juist voor ogen had.

Als je haar optreden en boek oppervlakig bekijkt doet het je denken dat ze een wannabe security expert is die niks van haar vak weet, maar als je het in een ruimere context bekijkt lijkt ze inderdaad een gewiekste oplichter die exact weet wat ze aan het doen is.

Maakt het haar een bal uit dat IT bedrijvend Nederland haar ziet als een idioot, die waren toch niet van plan haar een vroeg pensioen op een tropisch eiland aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 22:00

MeNTaL_TO

The future is not set

Roenie schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 23:59:
[...]
Ik denk juist dat die loodgieter haar niet de kick geeft die zij nu wel krijgt. Dus niet direct het geld, maar eerder de macht om invloed te hebben op iemand die wat in de melk te brokkelen heeft.

Uiteraard heb ik makkelijk praten, want ik heb niets met zijn ondernemingen te maken. Vandaar dat ik er wel van kan genieten. En zoals ik zei is het triest voor de direct betrokkenen.
Dus eigenlijk is de tv optreden de reden waarom ze onder een vergrootglas is komen te liggen, anders had ze nog jaren door kunnen gaan zonder dat iemand het was opgevallen.
Kan ook zijn dat dit haar laatste truukje is natuurlijk, if you go, go with a bang.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Sanderink is echt de weg kwijt... 8)7
Je zou haast medelijden met hem krijgen (not).

https://www.tubantia.nl/e...ntric-wegpesten~ac8277f4/

... De kantonrechter, die constateerde dat zijn vonnis ‘kennelijk nodig is in dit schaakspel’, doet op 7 november uitspraak.

M.a.w. op 7 november weten we hoe dit bizarre verhaal zich verder ontwikkelt.
To be continued... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 05-07 20:23
Wauw, ik wist niet dat deze soap nog steeds liep... Paar mooie pagina's gelezen op tubantia. Wauw... echt wauw!

Ik zag borderline langskomen, maar dat lijkt mij erg sterk. Ik zet mijn geld in op Narcistisch persoonlijkheidsstoornis.
https://www.psyq.nl/perso...-persoonlijkheidsstoornis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
  • Laatst online: 20:53
Ossi schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:26:

Ik zag borderline langskomen, maar dat lijkt mij erg sterk. Ik zet mijn geld in op Narcistisch persoonlijkheidsstoornis.
Als je op internet leest lijkt de halve wereldbevolking psychiater en de andere helft wordt (zo lijkt het soms) gediagnosticeerd met een psychiatrische (persoonlijkheids)stoornis.
Vergeet niet dat iemand ook narcistische persoonlijkheidstrekken kan hebben zonder dat er van een persoonlijkheidsstoornis sprake hoeft te zijn.

Ik denk niet dat het nu erg zinvol is om op dit forum te gaan speculeren over al dan niet aanwezige psychiatrische stoornissen bij mevrouw van Rijbroek.
Zelfs een geregistreerd psychiater zal die uitspraken niet willen (en kunnen!) doen alleen gebaseerd op wat nieuwsartikelen. Daar zijn op z'n minst intensieve 1 op 1 gesprekken voor nodig.

Ik denk dat Roenie het goed samenvat:
Roenie schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:31:
Zoals ik haar nu inschat gaat het niet zozeer om geld of zo, maar zit er bij haar een steekje los en houdt zij van manipuleren en machtspelletjes. Wat zij heeft hoor je niet te concluderen zonder haar behandeld te hebben, maar ik vermoed dat haar gedrag wel ergens in het DSM-5 te vinden is.
Veel meer valt er niet over te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Ossi schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:26:
Wauw, ik wist niet dat deze soap nog steeds liep... Paar mooie pagina's gelezen op tubantia. Wauw... echt wauw!

Borderline lijkt het mij inderdaad niet. Maar NSP zie ik er ook niet direct echt in. Zij lijkt mij cluster 2, maar dan denk ik eerder aan Machiavellisme, al is dat geen officiele term uit het DSM: https://www.psychologiema...tikel/onze-duistere-kant/

Misschien kan iemand haar vragen even een testje te doen: https://openpsychometrics.org/tests/MACH-IV/
daan! schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:23:
[...]

Als je op internet leest lijkt de halve wereldbevolking psychiater en de andere helft wordt (zo lijkt het soms) gediagnosticeerd met een psychiatrische (persoonlijkheids)stoornis.
Vergeet niet dat iemand ook narcistische persoonlijkheidstrekken kan hebben zonder dat er van een persoonlijkheidsstoornis sprake hoeft te zijn.

Ik denk niet dat het nu erg zinvol is om op dit forum te gaan speculeren over al dan niet aanwezige psychiatrische stoornissen bij mevrouw van Rijbroek.
Zelfs een geregistreerd psychiater zal die uitspraken niet willen (en kunnen!) doen alleen gebaseerd op wat nieuwsartikelen. Daar zijn op z'n minst intensieve 1 op 1 gesprekken voor nodig.

Ik denk dat Roenie het goed samenvat:

[...]

Veel meer valt er niet over te zeggen.
Het kan wel zinvol zijn om te speculeren: niet voor haar, maar wel om aan een drang bij de posters te voldoen.

Al moet het duidelijk zijn dat alleen bij behandeling een juiste diagnose gesteld kan worden.

[ Voor 42% gewijzigd door Roenie op 24-10-2019 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Is het werkelijk nodig om de mogelijke geestelijke ziekte van iemand publiekelijk te bespreken? Als jullie echt denken dat ze ziek is lijkt me medeleven meer op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Laatst online: 20:53
Roenie schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:24:
[...]

Het kan wel zinvol zijn om te speculeren: niet voor haar, maar wel om aan een drang bij de posters te voldoen.
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar met dezelfde logica kan je zeggen dat vandalisme zinvol kan zijn.
Niet voor de maatschappij, maar wel om een drang bij losgeslagen jeugd te voldoen. ;)

Wat ik probeer te zeggen is dat het weinig toevoegt aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Anoniem: 310408 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:29:
Is het werkelijk nodig om de mogelijke geestelijke ziekte van iemand publiekelijk te bespreken? Als jullie echt denken dat ze ziek is lijkt me medeleven meer op zijn plaats.
Iedere poster heeft uiteraard zijn eigen mening wat 'nodig' is. Er is geen vaste regel voor natuurlijk. Je ziet in andere draadjes ook wel dat mensen worden ingeschaald in een of de andere categorie. Denk bijvoorbeeld aan het topic over Trump. Dus kennelijk voorziet het classificeren in een behoefte.
daan! schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:37:
[...]

Ik snap wat je probeert te zeggen, maar met dezelfde logica kan je zeggen dat vandalisme zinvol kan zijn.
Niet voor de maatschappij, maar wel om een drang bij losgeslagen jeugd te voldoen. ;)

Wat ik probeer te zeggen is dat het weinig toevoegt aan de discussie.
Zie boven. Daarnaast ligt het er aan wat je in dit topic zoekt en in hoeverre je in het dagelijks leven betrokken bent bij deze mensen.

En inderdaad, vandalisme voldoet in een behoefte van het individu. Dat geldt voor wel meer persoonlijke acties. Weten waarom iemand vandalisme pleegt kan helpen bij het oplossen. De parallelen met Rijbroek zijn duidelijk: grote impact op de omgeving. Zij zou zou maar eens heel die toko van Sanderink ten gronde kunnen richten. Dat maakt haar uitermate interessant. Maar nogmaals, als je daar werkt en zeker als je met haar te maken hebt of de impact voelt is dat zwaar klote. Reden temeer om zo iemand te stoppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 17:34
Anoniem: 310408 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:29:
Als jullie echt denken dat ze ziek is lijkt me medeleven meer op zijn plaats.
Mwa, ik vind dat altijd een lastige. Heb je ook medeleven met de ISers die de keel van mensen door snijden? Die zijn immers ook maar hun hele leven geïndoctrineerd en dus geestesziek geworden.
Toch heb ik daar geen seconden medelijden mee, ongeacht wat ze overkomt.

En dat geldt dus ook hier. Waarom moet ik medeleven hebben met iemand die haar hele leven de hele wereld opgelicht heeft waar het mogelijk was. Je moet medeleven hebben met de directeur die na 18 jaar trouwe dienst zo op straat gedonderd wordt! En Rian moeten we lekker opsluiten, daar heeft niemand wat aan en mis je dus ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
dehardstyler schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:55:
Die zijn immers ook maar hun hele leven geïndoctrineerd en dus geestesziek geworden.
Zo werkt het niet. Indoctrinatie maakt je nog niet geestesziek.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is geen psychologie-topic, misschien moeten we het weer over Rian hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 05-07 20:23
[...]

Mwa, ik vind dat altijd een lastige. Heb je ook medeleven met de ISers die de keel van mensen door snijden? Die zijn immers ook maar hun hele leven geïndoctrineerd en dus geestesziek geworden.
Toch heb ik daar geen seconden medelijden mee, ongeacht wat ze overkomt.

En dat geldt dus ook hier. Waarom moet ik medeleven hebben met iemand die haar hele leven de hele wereld opgelicht heeft waar het mogelijk was. Je moet medeleven hebben met de directeur die na 18 jaar trouwe dienst zo op straat gedonderd wordt! En Rian moeten we lekker opsluiten, daar heeft niemand wat aan en mis je dus ook niks aan.
Deze mening deel ik wel. Zijn genoeg psychopaten die nooit een mens kwaad doen. Het is in de meeste gevallen nog altijd een keuze om te handelen naar je instincten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Koenoe schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 11:59:
[...]

Zo werkt het niet. Indoctrinatie maakt je nog niet geestesziek.
Oke misschien niet letterlijk. Maar als jij met een lach op je gezicht iemands keel doorsnijdt, dan zijn er toch wat draadjes in de knoop geraakt ergens, ongeacht hoe dat komt.

Maar @.oisyn heeft gelijk, laten we het hier bij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

En Rian moeten we lekker opsluiten, daar heeft niemand wat aan en mis je dus ook niks aan.
Wel, als jij vind dat mensen met een stoornis opgesloten moeten worden dan trek ik me terug uit de discussie want dan denk ik dat alle redelijkheid verdwenen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
Anoniem: 310408 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 15:19:
[...]

Wel, als jij vind dat mensen met een stoornis opgesloten moeten worden dan trek ik me terug uit de discussie want dan denk ik dat alle redelijkheid verdwenen is.
Mensen met een stoornis die andere mensen strafbare dingen aandoen moeten inderdaad opgesloten worden ja! Altijd ongezien ja. "Normale" mensen zonder stoornis, die strafbare dingen doen, ook ongezien ja.

Mijn broertje heeft epilepsie en heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan, en die hoeft dus niet opgesloten te worden. Gaat hij mensen oplichten? Dan ook ongezien ja.

Zie je het probleem met je stelling hier? En verder hoef je mij niks in de mond te leggen! Daaaag! :w 7(8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Modbreak:Nu ga ik wel even ingrijpen, want dit is een enorm offtopic onderwerp waar vast heel wat mensen iets over te zeggen hebben. Mocht je daarop door willen gaan, open dan een nieuw topic :).

Vanaf nu weer ontopic over Rian van Rijbroek en consorten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

...en gaat het maar door... het getouwtrek:

Een overwinning bij de rechtbank door de detacheringsdirecteur van Centric. Topman Pieter van der Stoel was door Centric-eigenaar Gerard Sanderink op non-actief gezet, maar liet dat niet over zijn kant gaan. De kantonrechter bepaalt nu dat het IT-bedrijf de non-actiefstelling moet opheffen en de topman zijn werk, taken en bevoegdheden terug te geven. Dwangsommen hangen Sanderinks Centric nu boven het hoofd.

lees verder hier:
https://www.agconnect.nl/...ecteur-wint-van-sanderink

En nog schijnt Sanderink maar niet wakker te worden. |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ben benieuwd hoe het nu verloopt voor zijn plaatsvervanger die ook tegen vd Stoel heeft getuigd, die mag weer van z'n plek en het is wel duidelijk dat ie gewoon heeft zitten liegen voor eigen gewin :)

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2019 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik ben wel benieuwd of de huidige situatie zich ook al in de jaarcijfers zullen laten zien begin volgend jaar. Ik kan mij niet voorstellen dat de reputatie van Centric op het moment niet al een flinke deuk heeft opgelopen, en dat dat ook al effect zal hebben op het bedrijfsresultaat.

Buiten dat zal de tumult in de bedrijfsleiding ook niet echt meehelpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Woy op 07-11-2019 15:31 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Woy schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:30:
Ik ben wel benieuwd of de huidige situatie zich ook al in de jaarcijfers zullen laten zien begin volgend jaar. Ik kan mij niet voorstellen dat de reputatie van Centric op het moment niet al een flinke deuk heeft opgelopen, en dat dat ook al effect zal hebben op het bedrijfsresultaat.
Ik vermoed dat het meer impact op de omzetgroei heeft dan op de omzet zelf. Klanten zijn vaak behoorlijk afhankelijk van hun IT-leverancier want overstappen naar een ander is niet zomaar geregeld. Maar om dezelfde reden zullen nieuwe klanten zich wel twee keer bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Daar zal vast wat goodwill afgeschreven moeten worden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
In NRC: Centric verliest kort geding over non-actief stellen bestuuder Pieter van der Stoel.

Uit de uitspraak van de rechter:
4.5. Het door Centric gemaakte verwijt dat [eiser] gedurende meer dan de helft van de week ongeoorloofd afwezig was, heeft zij niet, althans onvoldoende onderbouwd. Dat [eiser] in het verleden zijn medewerkers en organisatie niet voldoende zou hebben aangestuurd, wordt evenmin (voldoende) onderbouwd. Weliswaar blijkt uit de door Centric overgelegde verklaring van twee medewerkers dat zij kritiek hebben op het functioneren van [eiser] , maar bij gebreke van nadere onderbouwing en hoor en wederhoor kan niet worden vastgesteld of deze kritiek enigszins gefundeerd is. Opvallend is daarbij dat de verklaring eerst kort voor de mondelinge behandeling is opgesteld en dat niet is gebleken dat de kritiek eerder met [eiser] is gedeeld.

[ Voor 66% gewijzigd door arnovos op 07-11-2019 17:20 ]

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:49
.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:22:
Ben benieuwd hoe het nu verloopt voor zijn plaatsvervanger die ook tegen vd Stoel heeft getuigd, die mag weer van z'n plek en het is wel duidelijk dat ie gewoon heeft zitten liegen voor eigen gewin :)
Die zal denk ik in eerste instantie ook wel voor zijn baan hebben lopen vrezen als hij niet zou doen wat de grote baas (Sanderink) zei dat hij moest doen. Blijkbaar is het dus niet helemaal gelogen dat er een angst cultuur heerst bij Centric, maar die is denk ik pas ontstaan toen iedereen links en rechts werd ontslagen als ze ook maar (naar het lijkt) 1 kritisch woord zeggen over RvR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:35

Wat ik hoor bij sommige van onze klanten die hun IT dienstverlening bij Centric hebben lopen is dat ze zich ernstig zorgen maken over de gebeurtenissen bij Centric en bang zijn voor de continuïteit wat dan effect zal hebben op hun eigen bedrijfsvoering. Ze zijn aan het zoeken naar alternatieven.... En zo wordt het natuurlijk een self fulfilling prophecy.

Even losstaand van de lange termijn effecten dat er een flinke smet op rust en potentiële werknemers in een toch al krappe arbeidsmarkt over Centric een paar keer nadenken.

Als je in een sollicitatie procedure zit en je kent ze niet en googled even..... Ai

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 15:22:
vd Stoel gaat niet terugkomen, die wordt afgekocht.

Reputatie van Centric is nooit goed geweest.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ankona schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:23:
[...]

vd Stoel gaat niet terugkomen, die wordt afgekocht.
Is dat wat je denkt of wat je weet? Serieuze vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
.oisyn schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:25:
[...]

Is dat wat je denkt of wat je weet? Serieuze vraag :)
Dat denk ik, ik heb geen insiders info. Maar als je zo voor de rechter je plek moet bevechten en gelijk krijgt levert dat eigenlijk altijd alleen een enorme voorsprong op bij de exit onderhandelingen. Zelden komt zo iemand daadwerkelijk weer terug op zijn plek.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ankona schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:28:
[...]

Dat denk ik, ik heb geen insiders info. Maar als je zo voor de rechter je plek moet bevechten en gelijk krijgt levert dat eigenlijk altijd alleen een enorme voorsprong op bij de exit onderhandelingen. Zelden komt zo iemand daadwerkelijk weer terug op zijn plek.
Gezien eerdere zaken verwacht ik dat Sanderink niks doet. Vd Stoel mag niet terug, maar Sanderink betaalt de dwangsom ook niet, en laat het desnoods tot de hoogste rechter komen. Gewoon om de andere partij kapot te procederen want Sanderink kan het wel betalen. Voor hem is de schade wel te overzien want veel meer dan een paar ton zal het hem nooit kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22

dr.lowtune

Deugt niet

downtime schreef op donderdag 7 november 2019 @ 23:40:
[...]

Gezien eerdere zaken verwacht ik dat Sanderink niks doet. Vd Stoel mag niet terug, maar Sanderink betaalt de dwangsom ook niet, en laat het desnoods tot de hoogste rechter komen. Gewoon om de andere partij kapot te procederen want Sanderink kan het wel betalen. Voor hem is de schade wel te overzien want veel meer dan een paar ton zal het hem nooit kosten.
Ik betwijfel of het Sanderink lukt om deze man kapot te procederen. In dit geval loont het voor die directeur om stug door te procederen, want het is vrijwel zeker dat hij een zak geld krijgt, linksom of rechtsom. Hoe bonter Centric/Sanderink het maakt, hoe hoger de vergoeding zal worden.

Niet betalen is daar bij trouwens ook niet in het belang van Centric/Sanderink, want reken maar dat dat ook breed uitgemeten gaat worden in de media en afstraalt op het bedrijf. Tenzij de motivatie van Centric is om het bedrijf echt stevig kapot te maken. Maar dan nog, op dit moment is Centric nog redelijk groot, dat valt niet direct om en anders zou het me niet verbazen dat Sanderink ook nog wel op een manier persoonlijk aansprakelijk te stellen is.

Het signaal is in ieder geval duidelijk in de markt: Centric/Sanderink mijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
dr.lowtune schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 07:21:
[...]

Ik betwijfel of het Sanderink lukt om deze man kapot te procederen. In dit geval loont het voor die directeur om stug door te procederen, want het is vrijwel zeker dat hij een zak geld krijgt, linksom of rechtsom. Hoe bonter Centric/Sanderink het maakt, hoe hoger de vergoeding zal worden.

Niet betalen is daar bij trouwens ook niet in het belang van Centric/Sanderink, want reken maar dat dat ook breed uitgemeten gaat worden in de media en afstraalt op het bedrijf. Tenzij de motivatie van Centric is om het bedrijf echt stevig kapot te maken. Maar dan nog, op dit moment is Centric nog redelijk groot, dat valt niet direct om en anders zou het me niet verbazen dat Sanderink ook nog wel op een manier persoonlijk aansprakelijk te stellen is.

Het signaal is in ieder geval duidelijk in de markt: Centric/Sanderink mijden!
Ik heb niet de indruk dat Sanderink in dit soort gevallen logisch kan nadenken. Zijn ego en waandenkbeelden zouden er nog wel eens voor kunnen zorgen dat hij koppig doorgaat op de ingeslagen weg. Die man lijkt mij niet echt voor rede vatbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:55
Roenie schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:39:
[...]
Ik heb niet de indruk dat Sanderink in dit soort gevallen logisch kan nadenken. Zijn ego en waandenkbeelden zouden er nog wel eens voor kunnen zorgen dat hij koppig doorgaat op de ingeslagen weg. Die man lijkt mij niet echt voor rede vatbaar.
Voor dat soort gevallen hebben we in Nederland de ondernemingskamer. Maar is de angstcultuur binnen Centric echt zo groot dat niemand (RvC, OR) daar heen durft te stappen ?

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Oekiejoekie schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:44:
[...]

Voor dat soort gevallen hebben we in Nederland de ondernemingskamer. Maar is de angstcultuur binnen Centric echt zo groot dat niemand (RvC, OR) daar heen durft te stappen ?
Blijkbaar wel. :-( Centric oftewel Sanderink komt er al jaren mee weg.
Kijk maar wat voor een 'vage' spelletjes er gespeeld worden en wat er al door de pers is gepubliceerd. Meestal is dat een teken dat er in werkelijkheid nog vele meer 'foute' zaken plaatsvinden. :|

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 08-11-2019 09:04 . Reden: foute centric ... ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ehtweak schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 08:58:
[...]

Merkwaardige is wel, dat de beurskoers van Centric er (nog) niet onder lijdt:
https://www.finanzen.nl/a...tric/grafiek?exchange=ath
Centric staat helemaal niet op de beurs.... ze zijn in private handen.

Dat aandeel wat je noemt is van "Centric Holdings S.A.", een of ander Grieks bedrijf.

Zie https://careers.centric.eu/nl/over-ons/wie-we-zijn/
We zijn niet beursgenoteerd en investeren voor eigen rekening en risico in de producten en diensten waar wij in geloven.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 08-11-2019 09:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

wildhagen schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:02:
[...]

Centric staat helemaal niet op de beurs.... ze zijn in private handen.

Dat aandeel wat je noemt is van "Centric Holdings S.A.", een of ander Grieks bedrijf.
[...]
Oeps; idd. Foutje... :S

Deze info klopt dan niet:
https://managementscope.nl/manager/gerard-sanderink
...Centric, inmiddels beursgenoteerd, is de laatste jaren door diverse overnames sterk gegroeid....

[ Voor 23% gewijzigd door ehtweak op 08-11-2019 09:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ehtweak schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:05:
[...]

Deze info klopt dan niet:
https://managementscope.nl/manager/gerard-sanderink
...Centric, inmiddels beursgenoteerd, is de laatste jaren door diverse overnames sterk gegroeid....
Volgens mij niet inderdaad. Ik ben niet 100 procent zeker, maar volgens mij heeft Centric als geheel nooit op de beurs gestaan.

Wel enkele kleine bedrijfsonderdelen via overnames (Multihouse is een voorbeeld wat ik ken, die staan (stonden?) wel op de beurs), maar afaik nooit het hele bedrijf.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wikipedia: Antea Group

Het zal ongetwijfeld nog veel ingewikkelder zijn... Al die constructies met ondernemingen, al dan niet beursgenoteerd...
Maar ook bij Antea is Sanderink de grote baas.
https://www.anteagroup.nl/nl/artikel/investor-relations
en die zijn wel beursgenoteerd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar Antea valt niet onder Centric, maar onder Oranjewoud (net als Strukton etc).

Is inderdaad ook eigendom van Sanderink, maar staat verder wel los van Centric. Die laatste houdt zich alleen bezig met IT en financiele dienstverlening.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 08-11-2019 09:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

https://www.stichtingtcgs.nl/de-ondernemingen/
Daar worden Antea, Strukton en Centric in één adem genoemd.

En daar zitten Sanderink en van Rijbroek samen in:
https://www.stichtingtcgs...ecurity-gerard-sanderink/

Het blijft vaag. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ehtweak schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:28:
https://www.stichtingtcgs.nl/de-ondernemingen/
Daar worden Antea, Strukton en Centric in één adem genoemd.
Ja, maar zoals de pagina al zegt zijn dat de bedrijven waar Sanderink leiding aan geeft. Dat is iets anders dan dat het allemaal hetzelfde bedrijf is. Alleen dat ze dezelfde eigenaar en CEO hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:55
wildhagen schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:31:
[...]

Ja, maar zoals de pagina al zegt zijn dat de bedrijven waar Sanderink leiding aan geeft. Dat is iets anders dan dat het allemaal hetzelfde bedrijf is. Alleen dat ze dezelfde eigenaar en CEO hebben.
He, dat zit allemaal verweven in de smartblockchain !!! :+

Wat me dan wel weer opvalt in het beleidsplan op de site:
Beschrijving administratieve organisatie De administratie wordt in Veghel gevoerd door de penningmeester en gecontroleerd door de voorzitter. Alle contacten lopen via haar adres.
Veghel ? Wie kwam daar ook weer vandaan ? Rian gaat blijkbaar al over alle centen ??

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Over de nieuwe stichting, daar gaat het nalatenschap van Gerard heen.... Zie ook https://www.tubantia.nl/e...n-samenzweringen~ac52a400 en https://www.quotenet.nl/n...geliefde-en-zakenpartner/

Zijn vermogen zou eerst volledig richting Stichting Gerard Sanderink (https://www.stichtinggerardsanderink.nl) gaan in de erfenis, maar lijkt nu deels of volledig naar Stichting Technology & Cybersecurity Gerard Sanderink (https://www.stichtingtcgs.nl) te gaan. Ja, Brigitte van Egten, zit niet meer in het bestuur van Stichting Gerard Sanderink - maar het lijkt er wel op dat zijn vermogen toch echt naar de nieuwe stichting zal gaan. Buiten het wippen (zowel figuurlijk als letterlijk) van Brigitte worden ook Yde van Hijum en Herman Spenkelink buitenspel gezet door Gerard over zijn erfenis....

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:20
Een leuk stukje achtergrond informatie over Centric en Sanderink uit het oude archief van Computable:
https://www.computable.nl...53/pareltjes-centric.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:01
Ik heb heel wat gemist... ik dacht dat we met die 15 minutes of fame er wel waren met deze mevrouw.

Wat een drama... wat doe je als de baas van een niet beursgenoteerd bedrijf geestesziek wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 20:44
En weer een ontwikkeling in deze zaak.

https://www.agconnect.nl/...ecteur-wint-van-sanderink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
cvs79 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:03:
En weer een ontwikkeling in deze zaak.
Beetje oud nieuws inmiddels, en wat een slecht geschreven artikel vol taalfouten is me dat zeg :X

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42
roffeltjes schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:27:
Ik heb heel wat gemist... ik dacht dat we met die 15 minutes of fame er wel waren met deze mevrouw.

Wat een drama... wat doe je als de baas van een niet beursgenoteerd bedrijf geestesziek wordt?
Dan grijpt de raad van commissarissen in of een andere belanghebbende stapt naar de ondernemingskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
roffeltjes schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:27:

Dan zoek je een andere baan. Goede mensen kunnen zo iets anders vinden, de zwakkeren hebben een grotere uitdaging.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:20
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38
Waarom moet dit mo zijn?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:40
@CurlyMo
we willen natuurlijk niet dat geheime diensten mee kunnen lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

wildhagen schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 09:15:
Ja, maar Antea valt niet onder Centric, maar onder Oranjewoud (net als Strukton etc).

Is inderdaad ook eigendom van Sanderink, maar staat verder wel los van Centric. Die laatste houdt zich alleen bezig met IT en financiele dienstverlening.
Ik heb eens een Microsoft contract afgesloten met inkoop in US Dollars vanwege Antea voor de gehele onderneming.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Welke was dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat dacht je van DNB (De Nederlandse Bank)? Zie https://www.centric.eu/NL...racht-van-ict-met-centric

Dat is een aardig grote deal te noemen zou ik zo zeggen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Omdat Sanderink mensen die 'kritiek' hebben ontslaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:38
Roenie schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:58:
[...]
En men daar weet dat de poster bij Centric werkt? Dat haalde ik daar niet direct uit.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Roenie schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:58:
[...]
Mo tags houd onze super spion Rian niet tegen hoor.
Die doet gewoon een code inject op de Tweakers servers Mo+Mo=geen Mo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
CurlyMo schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:02:
[...]

En men daar weet dat de poster bij Centric werkt? Dat haalde ik daar niet direct uit.
Je kunt niet geheim genoeg proberen te zijn bij Rian.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 21:21
Anoniem: 320788 schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:04:
[...]

Mo tags houd onze super spion Rian niet tegen hoor.
Die doet gewoon een code inject op de Tweakers servers Mo+Mo=geen Mo.
Vrees dat Rian de term 'code inject' niet eens kent. Ik denk dat het waarschijnlijker is dat ze het uit de smart blockchain weet te halen. Voor het resultaat maakt het weinig uit natuurlijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zondag 10 november 2019 @ 04:03:
[...]

Wat dacht je van DNB (De Nederlandse Bank)? Zie https://www.centric.eu/NL...racht-van-ict-met-centric

Dat is een aardig grote deal te noemen zou ik zo zeggen.
Valt wel mee toch? DNB is een vrij kleine organisatie. Wikipedia heeft het over 1500 FTE’s waarvan waarschijnlijk maar een klein deel ICT. Hooguit een mooie voet tussen de deur als andere (semi) overheden gaan outsourcen. Het was een mooie opsteker voor het imago van Centric maar die winst hebben ze nu allang verspeeld.
Pagina: 1 ... 4 ... 29 Laatste

Let op:
Let s.v.p. op ons beleid betreft linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops