Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Pietervs
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

downtime schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 23:23:
[...]

Zover ik weet is de taak van een advocaat om zijn client goed te adviseren en dan te doen wat zijn client wil. Verstandige clienten volgen het advies van hun advocaat. Mensen als Sanderink denken dat ze het beter weten en vertellen hun advocaat hoe hij zijn verweer moet voeren. Dat kan de orde van advocaten jammer vinden maar die advocaat moet doen wat zijn client wil.
Tot op zekere hoogte, inderdaad. Maar een advocaat zal zich ook aan de regels van de beroepsgroep moeten houden.
Zo maar wilde beschuldigingen uiten zonder enige onderbouwing zal daar niet bij horen, maar advocaten mogen ideeën wel als suggestie aan de rechtbank meegeven ter overweging. Dat maakt het natuurlijk wat vaag, want wanneer is iets een beschuldiging en wanneer is het een suggestie ter overweging? Maar als ik in dat artikel lees dat de advocaat door 2 verschillende rechtbanken op zijn falie heeft gehad, denk ik dat hij daar toch een grens overschreden heeft.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:33
‘Ja, maar mij niet! Ik kom zelf uit de IT-wereld. Wij zien alleen de voorkant, maar als je door alle façades heen bent en je komt bij de tabellen van het operating system, kun je van alles wijzigen. Dit is een vakgebied dat ik toevallig begrijp en beheers. Ik weet hoe het werkt, heb jarenlange kennis van en ervaring met operating systems en communicatiesoftware. Ik heb zelf communicatiesoftware gemaakt. Dan zegt zo’n man van de Volkskrant dat ik er geen klap verstand van heb. Ga toch fietsen! Hij weet er zelf niets van.’
De tabellen van het OS.. die man is echt de weg kwijt
Werkten de afdelingen daar misschien langs elkaar heen?

‘Nee. Naar mijn idee komt het van de AIVD. Die is ingegaan op allerlei insinuaties van Van Egten en haar advocaat. Die hebben vanaf half november contact gehad. Dat ging tot op het niveau van de secretaris-generaal.’
En de alu hoedjes theorie komt erbij

Die man moet echt hulp zoeken, hij sloopt nu wat er nog over is van zijn imperium

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

corset schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:22:
[...]

De tabellen van het OS.. die man is echt de weg kwijt
Meh, dat is spijkers op laag water zoeken. Het OS beheert heel wat tabellen die door de CPU gebruikt wordt (interrupt table, page tables, descriptor tables, etc). Zonder precies te weten wat hij ermee bedoelt kun je niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.

.oisyn wijzigde deze reactie 08-10-2019 09:52 (14%)

It was almost the perfect crime. But you forgot one thing: rock crushes scissors.
But scissors cuts paper... and paper covers rock...
Kif! We have a conundrum! Search them for paper! And bring me a rock.

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:33
.oisyn schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

Meh, dat is spijkers op laag water zoeken. Het OS beheert heel wat tabellen die door de CPU gebruikt wordt (interrupt table, page tables, descriptor tables, etc). Zonder precies te weten wat hij ermee bedoelt kun je niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.
Mee eens, maar de rest van het interview laat ook al zien dat die man de weg kwijt is. Ook elke zaak tegen zijn ex partner. 0 bewijs, 0 informatie. Maar rijbroek is perfect, en de rest is fout.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Oh dat ie knettergek is wil ik verder niet ter discussie stellen hoor ;)

It was almost the perfect crime. But you forgot one thing: rock crushes scissors.

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

.oisyn schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:52:
[...]

Nou ja, ik ken eigenlijk niemand die zoiets op zo'n manier zou verwoorden, en wat 'ie ermee bedoelt of wat zijn punt is, is me ook niet helemaal duidelijk. Terwijl ik die zin las verwachtte ik ergens het woordje blockchain tegen te komen, maar dat viel nog net mee 8)7 En verder zit er natuurlijk een gigantisch verschil tussen kennis/ervaring met een OS en het maken van "communicatiesoftware". Een gemiddelde kantoormiep heeft ook jarenlange kennis van en ervaring met verschillende OSen.

En ja, ik smurf ook wel eens de smurf met de smurf om daarna langs de firewall te smurfen, zo ben ik de NHTCU gewoon binnengesmurft. Zonder precies te weten wat ik ermee bedoel kan je niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

DataGhost schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Nou ja, ik ken eigenlijk niemand die zoiets op zo'n manier zou verwoorden
Hoeveel IT'ers ken jij van in de 70?

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 11:53
.oisyn schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Hoeveel IT'ers ken jij van in de 70?
Ik ken wel iemand die voldoet, en die zou dat ook niet zo beschrijven :P

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14-10 19:50
MerijnB schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Ik ken wel iemand die voldoet, en die zou dat ook niet zo beschrijven :P
In ben behoorlijk in de 70 maar wat ik nog uit mijn tijd (ontwikkeling OS en VM's) herinner wordt er toch terdege met allerhande (sprong)tabellen gewerkt. Niet zichtbaar voor de gebruiker maar wel intern binnen het systeem.

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Ja, natuurlijk zijn bepaalde concepten gewoon nog aanwezig, maar hij zegt (door de manier waarop) evenveel als dit. In feite zegt hij niet meer dan dat je alles kan wijzigen zodra je toegang hebt tot het systeemgeheugen. Dat kan iedereen nog wel bedenken. Dat je dat dan presenteert als "achter façades", tsja. Ook behoorlijk arrogant om je eventuele kennis uit de prehistorie te gebruiken als soort van argument dat je up-to-date zou zijn met je kennis en expert bent/blijft, en dat je denkt dat niemand je kan misleiden. Maar kennelijk zit het zo in zijn hoofd vast dat hij The Architect is en dat daarom de Matrix geen geheimen voor hem zou kunnen hebben, en het lijkt erop dat daar nu misbruik van wordt gemaakt, helaas.

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Demotivational Speaker

Oh hou nou op. Her is gewoon een oude man die nog iets zegt uit het verleden. Dit is écht gewoon spijkers op laag water zoeken, het is helemaal niet nodig om het kapot te analyseren want uit alles blijkt dat hij ze niet meer op een rijtje heeft. Maar dit is absoluut geen smoking gun.

We zeggen allemaal weleens wat in een opwelling waarvan we achteraf vonden dat we dat anders hadden moeten verwoorden. Althans, ik wel. Ik vind dit iig niet heel erg dom klinken, en ik heb weleens zelf een OS gemaakt.

.oisyn wijzigde deze reactie 08-10-2019 20:40 (27%)

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nou, gewoon
Omdat de oud-medewerker foto's maakte is bijvoorbeeld niet met logs in te zien hoeveel gegevens hij wist te stelen
Diefstal, sim-pel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Player1S

Formerly known as L1nt

ben geneigd om te zeggen: fotos maken :X

Player1S: Mixer

• Philpend
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 11:50
Hoe kan dat nou als je de allerbeste cyber security expert in nederland tot je beschikking hebt? >:)

• Jivebunny
  • Registratie: november 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Philpend schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:43:
[...]

Hoe kan dat nou als je de allerbeste cyber security expert in nederland tot je beschikking hebt? >:)
Komt vast wel weer goed, Rian heeft het ip-adres van de telefoon al uit de blockchain gevist. Ze hebben hem bijna.

Xiaomi Pocophone F1 | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.6.6 | D: Ryzen 2600 16GB 3000mhz Vega 56 Nitro+ Acer 27" IPS 144hz

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14-10 16:51
Morelleth schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 08:10:
[...]
Overigens, al die families die het zo spannend hebben..
Tenzij je aan de top van Strukton of de gelieerde bedrijven werkt heb je weinig met hem van doen (op zijn nieuwjaarsspeech na). Dus heel veel spanning zit je niet in wat betreft hem persoonlijk.
Er is al een bedrijf van Sanderink op de fles gegaan omdat aanvullende financiering niet kwam. Ik kan geen andere reden verzinnen dat dit uit rancune zou zijn. Hij heeft het zelfs bijna letterlijk toegegeven.

Dus je hoeft hem niet persoonlijk te kennen om toch last van z'n acties te hebben.
DataGhost schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:22:
En ja, ik smurf ook wel eens de smurf met de smurf om daarna langs de firewall te smurfen, zo ben ik de NHTCU gewoon binnengesmurft. Zonder precies te weten wat ik ermee bedoel kan je niet meteen zeggen dat het nergens op slaat.
Wie heeft er nooit een keer een ongepatchde versie van een bmovl-filter misbruikt om een bufferoverflowtje te triggeren, en dan je logo er als RAW RGB24 doorheen te knallen?

StephanVierkant wijzigde deze reactie 09-10-2019 16:25 (30%)

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 11:32

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

StephanVierkant schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:22:
Er is al een bedrijf van Sanderink op de fles gegaan omdat aanvullende financiering niet kwam. Ik kan geen andere reden verzinnen dat dit uit rancune zou zijn. Hij heeft het zelfs bijna letterlijk toegegeven.
Klopt, maar aan de andere kant is/was Medimate nou ook weer niet echt een groot bedrijf. En liep de zaak ook niet, het was meer een echte research bak waar men een (goed) idee economisch levensvatbaar wilde maken. Ze zijn ook al een keer in 2014 failliet gegaan.

Maar je bent inderdaad niet meer zeker van besluiten uit het verleden. Hij kan zomaar beslissen om het anders te gaan doen. En de wet / verplichtingen zijn voor hem bijzaak....

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True