Toon posts:

Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Toch word social engineering ook gezien als hacken, en daar is ze door veel te oefenen heel erg goed in. Is ze dan stiekem toch een hacker?

ping 127.212.23.124

• tmaniac
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-03 11:49
pjottum schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:44:
Toch word social engineering ook gezien als hacken, en daar is ze door veel te oefenen heel erg goed in. Is ze dan stiekem toch een hacker?
Misschien moeten we Alberto Stegeman of Kees van der Spek eens op d'r afsturen :p

Dan wordt de soap ook mooi weergegeven op tv :)

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Hey ze was vaste klant van de SpyShop ofzo.

Waarmee ze camera'tjes en dingen kocht haha.

Ze is zeer goed daarin, kijk maar uit straks hangt er ook een bij jou :+

Vroeger mocht dit niet; goh waarom nu wel?

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verre van.

Ik heb vroeger zelf ook staan hacken. Op meerdere fronten. Eerder een leerproces dan daadwerkelijk schade willen aandoen.

Zij manifesteert zich door een probleem voor te schuiven maar tegelijkertijd ook de oplossing. Ja de beveiliging van centric is niet in orde om dan vervolgens full access te willen verkrijgen tot die datakluis in waarin flink wat gegevens van mensen staan.

Ik vernam ook dat ze met regelmaat laptops meenam om te controleren op spyware, malware, om er vervolgens zelf malware op te plaatsen om medewerkers te screenen of remotely te volgen.

Zij is dat "meisje" dat gewoon opvalt. Maar voor de verkeerde redenen eigenlijk. Vroeger waren hier ook foto's gepubliceerd dat ze half naakt op schoot zat van een vorig slachtoffer. Seks is een wapen.

En het zijn meestal zwakke mannen die erin tuinen. Dit krijgt ze niet voor elkaar bij mensen die wel stevig in hun schoenen staan.

M'n magische bol werken.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:39

bonzz.netninja

Niente baffi

Mjah dit is meer gewoon misleiding en bedrog, imho. Maar het heeft ook niet zo veel zin om een definitiediscussie te voeren geloof ik :P

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• equationunequal
  • Laatst online: 17:12
bvdbos schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 07:17:
En wederom lijkt unhacked gehackt/defaced te zijn... @defiant : Wasn't me, ben ik niet handig genoeg voor...
[Afbeelding]

https://unhacked.nl/wp-co...unhacked-movie-home-1.png

Er komt blijkbaar een film aan :+

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jism schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 08:37:
[...]
Verre van.

Ik heb vroeger zelf ook staan hacken. Op meerdere fronten. Eerder een leerproces dan daadwerkelijk schade willen aandoen.

Zij is dat "meisje" dat gewoon opvalt. Maar voor de verkeerde redenen eigenlijk. Vroeger waren hier ook foto's gepubliceerd dat ze half naakt op schoot zat van een vorig slachtoffer. Seks is een wapen.

En het zijn meestal zwakke mannen die erin tuinen. Dit krijgt ze niet voor elkaar bij mensen die wel stevig in hun schoenen staan.
… al krijg ik er een Centric bij …

Maar het was meer een idee dan een verklaring hoor.

Ik ben benieuwd naar de film @equationunequal ! ;)

ping 127.212.23.124

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 22:09
Met verbazing het boek en dit topic gelezen. Natuurlijk had ik al het één en ander via het nieuws en tv mee gekregen maar niet met alle details. Ik vind het met name vervelend voor alle medewerkers van de bedrijven. En voor van Egt. Wat die allemaal wel niet voor de kiezen heeft gekregen en nog steeds krijgt. Erg triest allemaal.

Enige wat ik nog mis, of ik heb het verkeerd begrepen, is dat er nog geen onderzoek loopt voor misbruik van het recht. Er is zover ik begrijp wel eens door een rechter een uitspraak over gedaan maar zonder consequenties.

Over r van r doe ik verder geen uitspraken. Daar is al veel te veel aandacht aan besteed. En Sanderink? Die moet gewoon lekker op de tractor gaan zitten en het veld gaan maaien. Want wat hij nu zaait is enkel onkruid en dat is niet goed voor zijn onderneming, euh ik bedoel koeien.

Los van dit alles
Zelf in 1998 een jaar voor Centric gewerkt en het bedrijf viel mij toen enorm tegen. Geen groeikansen, manipulatieve accountmanagers, slechte administratie etc etc. Daardoor een persoonlijke aversie tegen Centric gekregen.

@wildhagen Ik hoop van harte dat je er nog steeds met plezier en zonder al beslommeringen werkt.

[Voor 5% gewijzigd door Hugo op 10-08-2022 21:36]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:01

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

https://www.tubantia.nl/e...an-smaadwebsite~ac71d3ca/

Advocaat van Sanderink betaalde namens henlm 100.000 euro aan de eigenaar van een website om smaad te plaatsen over Van Egten. Van Egten is nu een tuchtzaak gestart. Dit is nu al de 4e advocaat die (waarschijnlijk) op de vingers wordt getikt.

Echt alles wat Sanderink en Van Rijbroek aanraken verandert in een hoop stront. Ongelofelijk.

[Voor 12% gewijzigd door Flimovic op 11-08-2022 08:10]

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:18
Flimovic schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:09:

Advocaat van Sanderink betaalde namens henlm 100.000 euro aan de eigenaar van een website om smaad te plaatsen over Van Egten. Van Egten is nu een tuchtzaak gestart. Dit is nu al de 4e advocaat die (waarschijnlijk) op de vingers wordt getikt.
Tja, als je zakken diep genoeg zijn is er altijd wel een advocaat te vinden om je vuile werk op te knappen. De aard van het werk in (een deel van) de advocatuur trekt geldbeluste mensen aan die vrijwel elke grens opzoeken voor het juiste bedrag.

• Jism
  • Niet online

Echt alles wat Sanderink en Van Rijbroek aanraken verandert in een hoop stront. Ongelofelijk.
100K ! :')

Die man is de weg kwijt, of weet totaal niet wat ie doet of wat Rian in dit geval uitspookt.

Classic narcism bij Rian. Echt. Verdiep daar eens wat meer op in op die psyge van haar. Fantast.

M'n magische bol werken.

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-02 10:03
Leuk topic de betrokken partijen zijdens Van Egten ken ik uit mijn advocatentijd. Haar advocaat is een absolute wolf die heel erg goed is in wat hij doet. De notaris is een ander geval. Indien je interessante constructies bedenkt moet je dat waterdicht hebben en dat was het niet.

FD heeft leuke podcast over de zaak Sanderink. Ik ga hier even verderlezen.

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Kan iemand de beweegredenen van die advocaat eens uitleggen? Want als hij namens Sanderink 100k betaalt aan een website, weet je dat hij er echt niet met nog eens 100k vandoor gaat. En zelfs al zou hij dat doen: de kans dat zijn reputatie en mogelijk zelfs carriere naar de filistijnen gaat is echt enorm.

Dus hoe losgeslagen ben je eigenlijk als je je zo voor het karretje van Sanderink/van Rijbroek laat spannen? :?

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pietervs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:02:
[...]

Kan iemand de beweegredenen van die advocaat eens uitleggen? Want als hij namens Sanderink 100k betaalt aan een website, weet je dat hij er echt niet met nog eens 100k vandoor gaat. En zelfs al zou hij dat doen: de kans dat zijn reputatie en mogelijk zelfs carriere naar de filistijnen gaat is echt enorm.

Dus hoe losgeslagen ben je eigenlijk als je je zo voor het karretje van Sanderink/van Rijbroek laat spannen? :?
als advocaat kan je je beroepen op een onafhankelijke positie. In het strafrecht moet je ook Riduan vertegenwoordigen, om een voorbeeld te geven. Daamee ben je het nog niet met hem eens, die man heeft ook een verdediging nodig.

De advocaat kan zich hier beroepen op stroman en handelt dan enkel en alleen in het belang van die client. Als dat de cybercharlatan is, dan kan je lezen, horen en zien dat ze heel goed is in verzinsels, waarmee die advocaat misschien zelfs wel denkt dat dit het juiste is.

ping 127.212.23.124

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

pjottum schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

als advocaat kan je je beroepen op een onafhankelijke positie. In het strafrecht moet je ook Riduan vertegenwoordigen, om een voorbeeld te geven. Daamee ben je het nog niet met hem eens, die man heeft ook een verdediging nodig.

De advocaat kan zich hier beroepen op stroman en handelt dan enkel en alleen in het belang van die client. Als dat de cybercharlatan is, dan kan je lezen, horen en zien dat ze heel goed is in verzinsels, waarmee die advocaat misschien zelfs wel denkt dat dit het juiste is.
Dat gaat maar zover: je kan als advocaat je niet onbeperkt verbergen achter wat de klant wil.

En deze advocaat weet (of had moeten weten), dat het tegen alle ethische normen in gaat om een bedrijf te betalen om een smeercampagne tegen iemand te voeren. Daarom verbaast het me zo dat hij zich voor dit karretje heeft laten spannen.

edit: voorbeeldje https://www.computable.nl...-sanderink-geschorst.html
Aldo Verbruggen werd tot vier maanden veroordeeld, omdat hij een onafhankelijk fraudeonderzoek naar Sanderinks ex-vriendin deed, maar gelijktijdig de belangen van de Twentse zakenman diende.

[Voor 14% gewijzigd door Pietervs op 11-08-2022 13:31. Reden: aanvullinkje]

• tmaniac
Tsjah, als je zakken maar diep genoeg zijn wil (bijna) iedereen wel voor je werken.

En Gerard heeft hele diepe zakken...

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Paul Acda is ook de advocaat uit de 2Doc-documentaire over de Arnhemse villamoord. Zou me behoorlijk van hem tegenvallen als hij hier uit de pas is gaan lopen.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56

BazzH

Kei-goed...

Pietervs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Dat gaat maar zover: je kan als advocaat je niet onbeperkt verbergen achter wat de klant wil.

En deze advocaat weet (of had moeten weten), dat het tegen alle ethische normen in gaat om een bedrijf te betalen om een smeercampagne tegen iemand te voeren. Daarom verbaast het me zo dat hij zich voor dit karretje heeft laten spannen.

edit: voorbeeldje https://www.computable.nl...-sanderink-geschorst.html
Aldo Verbruggen werd tot vier maanden veroordeeld, omdat hij een onafhankelijk fraudeonderzoek naar Sanderinks ex-vriendin deed, maar gelijktijdig de belangen van de Twentse zakenman diende.
En dan de anti-climax.... voorwaardelijk. Daarom nu weer een andere advocaat. Aldo heeft al geel. (Geen idee wat dat kost overigens, een advocaat een gele kaart op laten lopen. Maar in dat wereldje is alles te koop.)

[Voor 6% gewijzigd door BazzH op 11-08-2022 13:48]

Think smart........ Act stupid........

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online

PalingDrone

---... .--.

Ook via het FD voor wie tegen de Tubantia paywall aanbotst.
https://fd.nl/bedrijfslev...-smaad#Echobox=1660192467
'Dit is de druppel', zegt Paul Tjiam, advocaat van Van Egten van het Amsterdamse kantoor Simmons & Simmons. 'Alle vier advocatenkantoren die Sanderink langer dan een paar maanden hebben bijgestaan, hebben zich gedragsrechtelijk misdragen en daarbij mijn cliënte ernstig beschadigd.' Het is volgens hem 'hoog tijd' dat de Orde van advocaten ingrijpt bij de juridische adviseurs van Sanderink.

[Voor 52% gewijzigd door PalingDrone op 12-08-2022 01:05]

• Jism
  • Niet online
En groot gelijk. Maar een grotere vis zoals Sanderink wil men best een tik op de vingers voor riskeren. Als je weet wat voor een honorarium tegenover staat....

M'n magische bol werken.

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Pietervs schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:26:
[...]

Ja, ik was dus de /s vergeten.

Het stuk in de Tub is op zijn minst pijnlijk. Ik ben benieuwd wanneer Angelique Kunst op de korrel wordt genomen, ik sponsor de crowdfunding voor haar verdediging in elk geval.

ping 127.212.23.124

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Jism schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:05:
En groot gelijk. Maar een grotere vis zoals Sanderink wil men best een tik op de vingers voor riskeren. Als je weet wat voor een honorarium tegenover staat....
geld maakt niet alles goed. Je zal jezelf toch ook nog in een spiegel aan moeten kunnen kijken, lijkt mij... ;)
pjottum schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 09:22:
[...]

Ja, ik was dus de /s vergeten.

Het stuk in de Tub is op zijn minst pijnlijk. Ik ben benieuwd wanneer Angelique Kunst op de korrel wordt genomen, ik sponsor de crowdfunding voor haar verdediging in elk geval.
en ik pikte niet op dat je het sarcastisch bedoelde :D

Maar inderdaad: als er een crowdfunding komt mocht Angelique Kunst dat nodig hebben voor haar verdediging doe ik ook mee (hoewel ik verwacht dat ze vanuit de Tubantia dan wel een advocaat zal krijgen omdat het onder beroepsrisico valt)!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:54

Gé Brander

MS SQL Server

Pietervs schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

geld maakt niet alles goed. Je zal jezelf toch ook nog in een spiegel aan moeten kunnen kijken, lijkt mij...
Sommigen hebben geen spiegel of gewoon totaal andere normen en waarden..

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hele gekke vergelijking wellicht, maar Sanderink kun je nog best wel vergelijken met hoe mensen er tijdens de covid crisis aan toe waren: volledig in hun eigen bubbel en eigen gelijk.

Beste voorbeeld: geloof je nu werkelijk dat politici bloed van kinderen drinken. Antwoord: genoeg mensen deden dit. Als je maar lang genoeg omringt bent door mensen die je gedachten bevestigen ontstaat er een glijdende schaal. In het bedrijfsleven zie je dit bij grote bedrijven (en kleine) doordat mensen zich omringen met ja-knikkers. Op den duur gaan ze in hun eigen waarheden geloven.

Sanderink heeft een diepgewortelde minachting voor de overheid, maar wordt tegelijkertijd door die zelfde overheid gevoed. Hij heeft steeds het idee dat men hem wil dwarsbomen. Voeg dat Rian aan toe die dat volcontinue bij hem blijft bevestigen en je hebt je glijdende schaal. Ook de mensen om hem heen, buiten Rian, blijven dit bevestigen want wat moeten ze anders. Op de duur gaan ook zij in de 'waan' ideeën van Sanderink en van Rijbroek geloven want ze kunnen niet anders. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet, is het zeg maar.

Idem voor die advocaten, als jou client maar blijft volharden en met allerlei 'bewijzen' aan blijft komen zetten en dat keer op keer blijft doen, dan ga je als advocaat op een bepaald punt ook gewoon mee.

In het Engels heet dit heel mooi: een web of lies. Maar zie er maar eens uit te komen.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• FirePuma142
  • Niet online
zwahiel schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:14:
Hele gekke vergelijking wellicht, maar Sanderink kun je nog best wel vergelijken met hoe mensen er tijdens de covid crisis aan toe waren: volledig in hun eigen bubbel en eigen gelijk.

Beste voorbeeld: geloof je nu werkelijk dat politici bloed van kinderen drinken. Antwoord: genoeg mensen deden dit. Als je maar lang genoeg omringt bent door mensen die je gedachten bevestigen ontstaat er een glijdende schaal. In het bedrijfsleven zie je dit bij grote bedrijven (en kleine) doordat mensen zich omringen met ja-knikkers. Op den duur gaan ze in hun eigen waarheden geloven.

Sanderink heeft een diepgewortelde minachting voor de overheid, maar wordt tegelijkertijd door die zelfde overheid gevoed. Hij heeft steeds het idee dat men hem wil dwarsbomen. Voeg dat Rian aan toe die dat volcontinue bij hem blijft bevestigen en je hebt je glijdende schaal. Ook de mensen om hem heen, buiten Rian, blijven dit bevestigen want wat moeten ze anders. Op de duur gaan ook zij in de 'waan' ideeën van Sanderink en van Rijbroek geloven want ze kunnen niet anders. Waar je mee omgaat wordt je mee besmet, is het zeg maar.

Idem voor die advocaten, als jou client maar blijft volharden en met allerlei 'bewijzen' aan blijft komen zetten en dat keer op keer blijft doen, dan ga je als advocaat op een bepaald punt ook gewoon mee.

In het Engels heet dit heel mooi: een web of lies. Maar zie er maar eens uit te komen.
In de AD podcast komt een vergelijkbaar argument van een psycholoog ter sprake. Hij legde ook uit, er uit komen is enorm moeilijk, je moet al je gestapelde geloof namelijk ineens resoluut verwerpen. Dat kost je een hoop, voor je zelfbeeld en je beeld naar anderen toe.

• tmaniac
zwahiel schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:14:

Die minachting weet ik niet zo zeker;
Hij is overtuigd van z'n gelijk en hij heeft inderdaad een groepje mensen om hem heen die hem precies na praten.

Iedereen mag zijn/haar mening tegen hem uiten (zoals hij dat een aantal keer tijdens een speech mooi voorgedragen heeft)
Maar iedereen weet ook dat je niet lang daarna buiten de deur staat als het de 'verkeerde' mening is ;)

helaas wordt hij ernstig vergiftigd door bepaalde personen waardoor het een behoorlijk neerwaartse spiraal is.

Al met al:
Minachting voor de overheid? Nee/not so sure.
Slachtoffer van de overheid? In zijn ogen wel.

• Jism
  • Niet online
https://unhacked.nl/

Zie dat het domein op 14/06 geregistreerd is en op 2022-08-01 de laatste wijziging kent.

Wie zit daarachter? :X

Ik zie dat alle voorgaande server en security settings zoals de upload directory nog steeds wagenweid openstaat. pas maar op met submitten van gevoelige informatie.

[Voor 39% gewijzigd door Jism op 12-09-2022 03:10]

M'n magische bol werken.

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:28
Jism schreef op maandag 12 september 2022 @ 03:09:

Zie dat het domein op 14/06 geregistreerd is en op 2022-08-01 de laatste wijziging kent.

Wie zit daarachter? :X

Ik zie dat alle voorgaande server en security settings zoals de upload directory nog steeds wagenweid openstaat. pas maar op met submitten van gevoelige informatie.
Zie in dit topic vanaf 27-7:
Flimovic in "Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium"

• Jism
  • Niet online
Ja maar zie je niet dat de content van die website volledig omgegooid is?

M'n magische bol werken.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:27

Lordy79

Fundamentalist

Jism schreef op maandag 12 september 2022 @ 06:58:
Ja maar zie je niet dat de content van die website volledig omgegooid is?
Vreemd. Het lijkt nu alsof het domein van iemand is die Rian wil "ontmaskeren"....

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-03 21:23

Pizzalucht

Snotneus.

Lordy79 schreef op maandag 12 september 2022 @ 07:11:
[...]

Vreemd. Het lijkt nu alsof het domein van iemand is die Rian wil "ontmaskeren"....
Misschien een manier voor Rian om "vijanden" te ontmaskeren. Het bedrijf DocuMasters lijkt helemaal niet te bestaan.

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:52

JapyDooge

NoxiousPluK

Er staat wel DocuMasters, Amsterdam in de footer. Maar geen resultaten daarvan op Google, noch bij het KvK. Mysterieus. :P

Last modified volgens SIDN is 1-8 (1 augustus).
Het domein rust op de nameservers van domainsbyproxy.com specifiek bedoelt om anomiem te blijven.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:30
Sowieso, met een site waarvan de helft nog lorem ipsum is zou ik sowieso geen documenten naartoe sturen :+

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Als je deze pagina mag geloven komt er ook een stichting? https://unhacked.nl/slachtoffer/

• bvdbos
Pizzalucht schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:45:
Als je deze pagina mag geloven komt er ook een stichting? https://unhacked.nl/slachtoffer/
Aangezien unhacked.nl al een paar keer gedefaced is zou ik vooralsnog niet teveel waarde hechten aan wat je daar leest ;)

• tmaniac
haha, stichting GRVR?

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

bvdbos schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:47:
[...]

Aangezien unhacked.nl al een paar keer gedefaced is zou ik vooralsnog niet teveel waarde hechten aan wat je daar leest ;)
Dat is zo, maar het matched op zich wel met wat hier is gezegd:
Kamps beweert inmiddels dat hij Unhacked.nl onlangs heeft overgenomen en kondigt aan dat hij het platform gaat gebruiken om nieuwe onthullingen te doen over de dubieuze werkwijze van Van Rijbroek. „Op basis van het feitenonderzoek in ‘dossier Sanderink’ hebben wij ‘duistere’ zaken ontdekt, waarvan wij vinden dat die ter bescherming ‘van een ieder’ aan het daglicht moeten komen’”, zo meldt Kamps letterlijk.
https://www.tubantia.nl/e...an-van-rijbroek~a2c189a7/

Ik ben me wat meer aan het inlezen in Henrie Kamps en het lijkt er eerder op dat hij zich in de kring van Rian is gaan begeven en het is me in ieder geval zeer onduidelijk wat hij wilt bereiken met de website. Kan prima iets zijn vóór Rian ipv tegen Rian.

[Voor 12% gewijzigd door Pizzalucht op 12-09-2022 17:04]

• Jism
  • Niet online
Die ex gedupeerde hebben zich eerder bij journalisten gemeld. Je ziet door de jaren heen hier en daar het verhaal van een slachtoffer. Maar allen op een 1 a 2 na durven "vrijuit" te spreken over de ervaring met van Rijbroek. Dat is waarschijnlijk omdat ze middelen achter de hand heeft om mensen onder druk te zetten.

Net zoals die (geschifte) claims over seks met afrikanen en banden met moslimsektes etc. Dat kan alleen een narcist verzinnen. Zij zal dan ook nooit geinteresseerd zijn in de persoon maar wil gewoon weten hoe je tikt, hoe je denkt en hoe je er van binnen uit ziet om je vervolgens binnenste buiten te keren.

Met als doel, macht, geld, hetzelfde en bekende riedeltje. Je ziet dat gedrag ook door alle emails, rechtzaken en idiote bewijsvoering dat opgegeven wordt. Ook Sanderink beantwoord zijn email niet, dat doet zij en daar is ook bewijs voor.

Ik zou als ik informatie over Rian van rijbroek had nooit via Unhacked submitten. Die webserver is precies hetzelfde. Dus wat garandeert jou dat die informatie daadwerkelijk "in de juiste handen" terecht zal komen? Daarnaast is dat met een form builder gemaakt, dus entries op die website worden gewoon in de website opgeslagen.

Gezien het al gehacked is is het een kwestie van tijd voordat het opnieuw gebeurd. En daar ligt je submission dan vol op straat. Nee lekker handig. Als je informatie hebt zoek dan een goede journalist en maak daar afspraken mee m.b.t de bron als het echt zo gevoelig is.

Ik werk zelf ook met journalisten en die hebben een zekere code c.q ethiek m.b.t journalistiek, en dan niet het niveau boos op youtube ofzo.

M'n magische bol werken.

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Strukton-eignaar Sanderink verdacht van omkoping bij Saudisch megaproject

https://nos.nl/artikel/24...-bij-saudisch-megaproject

[Voor 27% gewijzigd door JapyDooge op 23-09-2022 20:54]

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56

BazzH

Kei-goed...

JapyDooge schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:54:
Strukton-eignaar Sanderink verdacht van omkoping bij Saudisch megaproject

https://nos.nl/artikel/24...-bij-saudisch-megaproject
Ik wilde hem net posten hier. Dit is die hoogmoed die weleens voor de val komt, gok ik. Dit kan haast niets anders dan een aflopend verhaal worden, toch? De naam Sanderink is inmiddels zo ernstig besmeurd.... door zichzelf ook nog eens.

Think smart........ Act stupid........

• PhWolf
BazzH schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:53:
[...]

Ik wilde hem net posten hier. Dit is die hoogmoed die weleens voor de val komt, gok ik. Dit kan haast niets anders dan een aflopend verhaal worden, toch? De naam Sanderink is inmiddels zo ernstig besmeurd.... door zichzelf ook nog eens.
Ligt eraan wat je met 'de val' bedoelt. Dat de naam van Sanderink en zijn bedrijven niet veel meer waard is in de ogen van een groeiende groep mensen zal duidelijk zijn. Tegelijkertijd zijn de belangen van zijn klanten bij het voortbestaan van hun relatie zo groot dat velen met plezier doen alsof hun neus bloedt. Verder is en blijft Gerard een stinkend rijke klootzak die zoals de meeste van zijn soort allerlei manieren heeft om de status quo te handhaven. Tenzij hem een enorme financiële strop boven het hoofd hangt gaat er niet veel veranderen denk ik. Dit laatste debacle zal voor hem ook eerder weer van de categorie 'tik op de vingers' zijn dan iets anders.

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:11
Meh, omkoping in die landen sta ik niet van te kijken. Ga er maar vanuit dat elk project wat aan een westers bedrijf in de 2de/3de wereld wordt gegund, iemand is omgekocht.

• tmaniac
PhWolf schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:34:
[...]

Ligt eraan wat je met 'de val' bedoelt. Dat de naam van Sanderink en zijn bedrijven niet veel meer waard is in de ogen van een groeiende groep mensen zal duidelijk zijn...
Naar mijn weten is Strukton nog steeds een marktleider op het gebied van Rail (techniek en onderhoud)
Afgezien van de kapitein was het bedrijf zelf (nog) niet(heel erg) besmeurd.

(Misschien is mijn mening ook wel een beetje biased aangezien ik voor Strukton werk.... Maar toch :))

• PhWolf
tmaniac schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:08:
[...]

Naar mijn weten is Strukton nog steeds een marktleider op het gebied van Rail (techniek en onderhoud)
Afgezien van de kapitein was het bedrijf zelf (nog) niet(heel erg) besmeurd.

(Misschien is mijn mening ook wel een beetje biased aangezien ik voor Strukton werk.... Maar toch :))
Rian heeft haar tengels in Gerards complete zakenimperium, daar valt Strukton ook onder. Wat mij betreft zegt dat genoeg. Maar je hebt gelijk dat Centric wat dat betreft meer imagoschade heeft geleden door Rian.

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ah lekker. Nieuwe aflevering van FD Achter Gesloten Deuren beschikbaar. Nu over de Saudi deal. En de charlatan natuurlijk.

ping 127.212.23.124

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:15
sanderink heeft weer de leiding van centric naar zich toegetrokken en luijten eruit gewerkt

nieuwe episode in de soap

zie telegraaf
https://www.telegraaf.nl/...centric-opvolger-stapt-op

ook in de nrc
https://www.nrc.nl/nieuws...pman-bij-centric-a4145723

[Voor 21% gewijzigd door peter-rm op 19-10-2022 19:24. Reden: typo]

• Lan Mandragoran
  • Laatst online: 06-03 14:46
Mijn god, opnieuw bestuursvoorzitter. Hij zal nu na al die verloren rechtsgangen nog wantrouwiger en rechtlijniger zijn dan ooit. En zijn werknemers zullen nog minder bereid zijn daarin mee te gaan. Wat een compleet recept voor ellende.

Je zou bijna denken dat Van Rijbroek een Russische trol is.

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:02
Zie ook het persbericht op hun eigen site:
https://www.centric.eu/nl...stuursvoorzitter-centric/
Ik citeer:
"Met het aantreden van de heer G.P. Sanderink leggen, in goede harmonie, de heer L.L.E. Luijten (niet-uitvoerend bestuurder, tevens huidige bestuursvoorzitter) en de heer A. Schoots (niet-uitvoerend bestuurder) hun taken per direct neer en zullen Centric verlaten."

• dreamscape
  • Laatst online: 20:33
Kitano schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 21:52:
Zie ook het persbericht op hun eigen site:
https://www.centric.eu/nl...stuursvoorzitter-centric/
Ik citeer:
"Met het aantreden van de heer G.P. Sanderink leggen, in goede harmonie, de heer L.L.E. Luijten (niet-uitvoerend bestuurder, tevens huidige bestuursvoorzitter) en de heer A. Schoots (niet-uitvoerend bestuurder) hun taken per direct neer en zullen Centric verlaten."
Wat een fijne kromme zin. Heeft het hoofd communicatie Centric ook al verlaten?

Punctuality is the politeness of kings

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

dreamscape schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:04:
[...]

Wat een fijne kromme zin. Heeft het hoofd communicatie Centric ook al verlaten?
Nee dat is de waarzegster van Rian nu :+

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:24
zwahiel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:54:
[...]

Nee dat is de waarzegster van Rian nu :+
Ik denk dat het gewoon 1 op 1 is overgenomen uit de mail die Sanderink aan de directie gestuurd heeft om de wijzigingen bekend te maken... })

iRacing Profiel

• Jism
  • Niet online
Of mischien heeft die man ergens het licht gezien.

M'n magische bol werken.

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Een uur geleden gepubliceerd:

Het OM treft voorbereidingen voor stap naar Ondernemingskamer inzake Centric Holding BV
Het Openbaar Ministerie (OM) heeft Centric Holding BV (Centric) op de hoogte gesteld dat een gang naar de Ondernemingskamer per direct wordt voorbereid.

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:14
Wild Chocolate schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 01:32:
[...]

Ik denk dat het gewoon 1 op 1 is overgenomen uit de mail die Sanderink aan de directie gestuurd heeft om de wijzigingen bekend te maken... })
Alle mail van Sanderink wordt toch afgehandeld/verstuurd door zijn CyberSecurityWhatever?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:32
https://nos.nl/artikel/24...jf-centric-met-de-rechter
Openbaar Ministerie dreigt eigenaar IT-bedrijf Centric met de rechter

Het Openbaar Ministerie is niet te spreken over de plotselinge terugkeer van Gerard Sanderink als bestuursvoorzitter van zijn IT-bedrijf Centric. Het OM wil dat Centric de herbenoeming uiterlijk maandag terugdraait, anders stapt justitie naar de Ondernemingskamer, de rechter in kwesties van wanbeleid in het bedrijfsleven.
Nieuwbericht van wat @Real ook al poste.

[Voor 4% gewijzigd door DDX op 20-10-2022 21:11]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Real
  • Niet online
DDX schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:10:
Nieuwbericht van wat @Real ook al poste.
Ze zijn bij de NOS ook wakker geworden. Stond al voor 1700 uur op de website van het OM. Misschien hebben nog lopen bellen voor interviews, kan ook natuurlijk.

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:24
Dronium schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:10:
[...]

Alle mail van Sanderink wordt toch afgehandeld/verstuurd door zijn CyberSecurityWhatever?
Vandaar het duiveltje :*)
Real schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Ze zijn bij de NOS ook wakker geworden. Stond al voor 1700 uur op de website van het OM. Misschien hebben nog lopen bellen voor interviews, kan ook natuurlijk.
NOS gaat denk ik meer voor kwaliteit dan voor haantje de voorste. Dus waarschijnlijk even wat bronnen checken, wederhoor proberen toe te passen en een fatsoenlijk artikel schrijven.

[Voor 48% gewijzigd door Wild Chocolate op 20-10-2022 23:50]

iRacing Profiel

• Jism
  • Niet online

Dat niemand aandacht besteedt aan het feit dat die stichtingen, niet bestaan en totaal geen garantie wordt geboden op anonimiteit. Als Rian erachter zit is dit natuurlijk wel een ultiem middel zoals Social engineering.

M'n magische bol werken.

• PhWolf
Jism schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:44:

Dat niemand aandacht besteedt aan het feit dat die stichtingen, niet bestaan en totaal geen garantie wordt geboden op anonimiteit. Als Rian erachter zit is dit natuurlijk wel een ultiem middel zoals Social engineering.
Het feit dat er op die hele site geen letter wordt geweid aan wie erachter zit zegt eigenlijk al genoeg. Als dit een legitieme stichting was die handelt in het belang van de slachtoffers van Rian, is er toch alles aan gelegen om vertrouwen te wekken bij je doelgroep wiens vertrouwen in de buitenwereld enorme schade is toegebracht?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

PhWolf schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:48:
[...]

Het feit dat er op die hele site geen letter wordt geweid aan wie erachter zit zegt eigenlijk al genoeg. Als dit een legitieme stichting was die handelt in het belang van de slachtoffers van Rian, is er toch alles aan gelegen om vertrouwen te wekken bij je doelgroep wiens vertrouwen in de buitenwereld enorme schade is toegebracht?
Het linkt nu door naar grootschandaal.nl, ik denk niet dat Rian zulke humor heeft.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:39

CurlyMo

www.pilight.org

Marzman schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:20:
[...]

Het linkt nu door naar grootschandaal.nl, ik denk niet dat Rian zulke humor heeft.
Ik vind het wel opvallend dat elke keer als er hier op tweakers weer iets over de site wordt gezegd hij veranderd. Ten tijde van de laatste reactie van @Jism was de een na laatste versie van de site nog online.

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Jism
  • Niet online
CurlyMo schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:38:
[...]

Ik vind het wel opvallend dat elke keer als er hier op tweakers weer iets over de site wordt gezegd hij veranderd. Ten tijde van de laatste reactie van @Jism was de een na laatste versie van de site nog online.
Sterker zelfs, de open-dir is ook daar van toepassing. Dezelfde server in principe. Pas maar op met submitten van info op die website. Meen het.

M'n magische bol werken.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Al die websites zijn van Henrie Kamps, hij noemt zichzelf journalist.
Kwam net ook dit tegen: https://www.gelderlander....or-zijn-website~af423df5/

[Voor 53% gewijzigd door Pizzalucht op 21-10-2022 20:00]

• Jism
  • Niet online
150k... Sanderink en Rian van rijbroek zijn knettergek.

Je weet dat je niet zomaar shit kunt publiceren over iemand of een organisatie met als doel smaadt of laster over een ander in te brengen. Zeker als het een .nl betreft.

Er zou maar iemand zijn die nu daar shit publiceert op de website unhacked punt nl en dat vervolgens doorgespeeld wordt naar Rian van rijbroek.

Wat een ellende die partijen man.

M'n magische bol werken.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03 17:29
Jism schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:39:

Je weet dat je niet zomaar shit kunt publiceren over iemand of een organisatie met als doel smaadt of laster over een ander in te brengen. Zeker als het een .nl betreft.

Er zou maar iemand zijn die nu daar shit publiceert op de website unhacked punt nl en dat vervolgens doorgespeeld wordt naar Rian van rijbroek.

Wat een ellende die partijen man.
En waar is je bewijs dat de site van hen is? Als je terug leest zie je dat er meer en meer informatie is die erop lijkt dat het totaal niet van hen is.
Nu weet ik dat het makkelijk is om te schoppen naar Rian/Sanderink, maar ook bij hen is het zonder bewijs niet handig om te doen.

Meer on topic; uiteindelijk de tijd genomen om de "AD" podcast te luisteren, en jezus ik had niet door dat ze zo'n spoor van vernieling heeft achter gelaten. Het is wel verontrustend dat ze er constant mee weg komt.

Aan de andere kant vind ik haar een idioot voor wat ze doet, maar is het wel heel heel duidelijk dat ze hulp nodig heeft. Er is genoeg mis in haar hoofd denk ik.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Als ik dat artikel van de Gelderlander lees dan stond Henrie Kamps eerst aan de kant van Rian/Sanderink en kreeg hij geld om artikelen te schrijven over Brigitte van Egten.

Nu lijkt het erop dat Henrie Kamps juist gedraaid is en tegen Rian/Sanderink is geworden, misschien omdat hij door ze benadeeld is (hij zegt dat een kwart miljoen was beloofd) of omdat hij terecht is gekomen in de rechtzaakmolen van Rian/Sanderink door het schrijven over Brigitte. Nu doet hij waar hij het beste in is, verschillende sites opzetten over hetzelfde onderwerp onder de noemer "nieuwsblog" en dan namens de "redactie" (die alleen uit hem bestaat) verschillende artikelen schrijven.

Wat echter wel weer vreemd is is dit: https://www.onrecht.nl/wa...-over-brigitte-van-egten/
Vrij recent artikel dat weer het tegenovergestelde laat zien. Misschien heeft hij weer wat geld ontvangen?

Anyway, een "journalist" die van iemand geld heeft ontvangen om zich in het onderwerp te mengen vertrouw ik sowieso niet, aan welke kant hij dan ook staat op een willekeurig moment.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pizzalucht schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:45:
Als ik dat artikel van de Gelderlander lees dan stond Henrie Kamps eerst aan de kant van Rian/Sanderink en kreeg hij geld om artikelen te schrijven over Brigitte van Egten.

Nu lijkt het erop dat Henrie Kamps juist gedraaid is en tegen Rian/Sanderink is geworden, misschien omdat hij door ze benadeeld is (hij zegt dat een kwart miljoen was beloofd) of omdat hij terecht is gekomen in de rechtzaakmolen van Rian/Sanderink door het schrijven over Brigitte. Nu doet hij waar hij het beste in is, verschillende sites opzetten over hetzelfde onderwerp onder de noemer "nieuwsblog" en dan namens de "redactie" (die alleen uit hem bestaat) verschillende artikelen schrijven.

Wat echter wel weer vreemd is is dit: https://www.onrecht.nl/wa...-over-brigitte-van-egten/
Vrij recent artikel dat weer het tegenovergestelde laat zien. Misschien heeft hij weer wat geld ontvangen?

Anyway, een "journalist" die van iemand geld heeft ontvangen om zich in het onderwerp te mengen vertrouw ik sowieso niet, aan welke kant hij dan ook staat op een willekeurig moment.
Kamps is geen journalist maar gewoon een aluhoedje die zich journalist noemt zodat hij wat geloofwaardiger klinkt.

• Jism
  • Niet online
corset schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:27:
[...]

En waar is je bewijs dat de site van hen is?
Toen die website net online was of kwam, stond dezelfde "flaw" erin met name tot die open base dir. Ook dezelfde backup plugins in gebruik. Ik zou dus echt ff opletten als je daar uberhaubt iets naar submit.

Nu is dat eruit gewerkt, mischien leest de eigenaar mee, geen idee, maar het zaakje stinkt.

En als ik die website afstruin, stuit ik op http://www.grootschandaal.nl/ ...

[Voor 7% gewijzigd door Jism op 24-10-2022 11:37]

M'n magische bol werken.

• corset
Jism schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

Toen die website net online was of kwam, stond dezelfde "flaw" erin met name tot die open base dir. Ook dezelfde backup plugins in gebruik. Ik zou dus echt ff opletten als je daar uberhaubt iets naar submit.

Nu is dat eruit gewerkt, mischien leest de eigenaar mee, geen idee, maar het zaakje stinkt.

En als ik die website afstruin, stuit ik op http://www.grootschandaal.nl/ ...
Ik ga er niks op submitten, want de site doet het niet. Nergens staat ook iets over submitten of iets dergelijks. Dus laten we vooral even lekker afwachten ipv gelijk aannames te doen :)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Jism
  • Niet online
corset schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:45:
[...]

Ik ga er niks op submitten, want de site doet het niet. Nergens staat ook iets over submitten of iets dergelijks. Dus laten we vooral even lekker afwachten ipv gelijk aannames te doen :)
Er is een redirect sinds gisteren of eergisteren ingesteld.. Je weet dus duidelijk niet waar het over gaat hier.

M'n magische bol werken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Jism schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:39:
Aan een rijschoolhouder om een website te bouwen? Ik vind het ook een raar verhaal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Jism
  • Niet online
Marzman schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Aan een rijschoolhouder om een website te bouwen? Ik vind het ook een raar verhaal.
Niet zomaar een website,

Een website met intentie smaadt c.q laster te pogen. De gehele rechtstaat te omzeilen om daar vervolgens een brei aan documenten te publiceren die er helemaal niets aan toedoen.

Ergens is er rekening gehouden met damage; gedagvaard worden of een schadevergoeding. Anders hef je geen 150k. Dit zijn dus de specialisten in waarmee Rian van rijbroek zich dus mee omringd.

Zelfverklaarde journalisten zonder enige grondslag.

M'n magische bol werken.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Marzman schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:28:
[...]

Die website was er toen al, ging om onrecht.nl. De 150k is volgens mij geweest om artikelen over Brigitte te schrijven. Henrie Kamps gebruikt zijn websites vooral om persoonlijke vetes publiekelijk uit te vechten, bijvoorbeeld die met het CBR. Blijkbaar zagen Sanderink/Rian daar wel een goede partner in.

• Jism
  • Niet online
https://www.onrecht.nl/wa...t-van-brigitte-van-egten/
Ik nam de proef op de som en kan er over meespreken. Niet alleen de wolf rukt op in ons land, maar ook Brigitte van Egten. Het grote voordeel is dat de laatste de leeftijd heeft bereikt dat voortplanting vrijwel uitgesloten is.
Gaat behoorlijk persoonlijk en op de man in allemaal.

[Voor 48% gewijzigd door Jism op 24-10-2022 14:38]

M'n magische bol werken.

• Real
  • Niet online
OM maakt gang naar Ondernemingskamer inzake Centric Holding BV
Het Openbaar Ministerie (OM) dient vandaag, 24 oktober, om redenen van openbaar belang een verzoek tot onderzoek (een zogenoemde enquête) naar Centric Holding BV (Centric) in bij de Ondernemingskamer van het gerechtshof Amsterdam.

• corset
Jism schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 12:23:
[...]

Er is een redirect sinds gisteren of eergisteren ingesteld.. Je weet dus duidelijk niet waar het over gaat hier.
Dat is vrij ironisch te noemen. Het gaat in deze zaak om wat meer dan een website. Als jij je zo druk maakt om een site die elke week van content wisselt (hoewel het soms een paar dagen is), dan zou ik me wat meer verdiepen in de financiële schade die mevrouw al heeft veroorzaakt. Dat is echt wel wat boeiender en erger dan een random url waarvan niemand meer weet wat en wie er achter zit.

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

corset schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:48:
[...]

Dat is vrij ironisch te noemen. Het gaat in deze zaak om wat meer dan een website. Als jij je zo druk maakt om een site die elke week van content wisselt (hoewel het soms een paar dagen is), dan zou ik me wat meer verdiepen in de financiële schade die mevrouw al heeft veroorzaakt. Dat is echt wel wat boeiender en erger dan een random url waarvan niemand meer weet wat en wie er achter zit.
Wat je waarschijnlijk hebt gemist is dat tot een paar dagen geleden de website en oproep had voor slachtoffers van Rian, t.b.v. een documentare door een zekere 'DocuMasters Amsterdam', wat niet lijkt/blijkt te bestaan.

Kort daarvoor linkte de website ook door naar scbr[.]nl met een tracking-code in de URL, wat een website is van Henrie Kamps.

• corset
JapyDooge schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:46:
[...]

Wat je waarschijnlijk hebt gemist is dat tot een paar dagen geleden de website en oproep had voor slachtoffers van Rian, t.b.v. een documentare door een zekere 'DocuMasters Amsterdam', wat niet lijkt/blijkt te bestaan.

Kort daarvoor linkte de website ook door naar scbr[.]nl met een tracking-code in de URL, wat een website is van Henrie Kamps.
En nogmaals.. in het algehele plaatje is dat totaal irrelevant. Wat is belangrijker?

Een vrouw die bedrijf na bedrijf sloopt, en het elke keer magisch binnen de wet weet te doen?

Een website waar iemand zich keihard kapot om zit te lachen omdat een paar tweakers er graag relevantie in willen zien?

Ik heb nu 8 a 9 verschillende dingen op die site gezien, en sorry dat ik me wat meer zorgen maak om de financiele schade, dan een geocities niveau discussie over wie nu de website heeft 8)7

Dat heeft overigens niet te maken met "Je hebt geen idee waar je het over hebt", maar meer met "Wat is belangrijker"

• Jism
  • Niet online
Je snapt niet hoe dat een vorm van social engineering is geweest en in hoeverre je de eigenaar achter de site wel vertrouwen kunt met name tot "vertrouwelijke submission" van gevoelige data.

Het hele zaakje stinkt. Die journalist, Rian van rijbroek, alles eromheen ook.

M'n magische bol werken.

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-03 09:36
corset schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 17:48:
[...]

Ik vind dit wel een beetje flauw.

Je gaat zelf ook gewoon in op die site 'dat er niks te submitten is' en er geen aannames gedaan moeten worden.
Anderen wijzen erop dat je in jouw aannames duidelijk een stukje historie mist.

En dan nu het afserveren als onbelangrijk, alsof die anderen niet alleen zeikers zijn, maar ook nog eens dom omdat ze zich over 'de verkeerde dingen' druk maken.

Dit is een drogredenering, ik kan alleen niet zo snel vinden welk naampje daarbij hoort :)
Wie het weet mag het zeggen.

• corset
Titusvh schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:40:
[...]

Ik vind dit wel een beetje flauw.

Je gaat zelf ook gewoon in op die site 'dat er niks te submitten is' en er geen aannames gedaan moeten worden.
Anderen wijzen erop dat je in jouw aannames duidelijk een stukje historie mist.

En dan nu het afserveren als onbelangrijk, alsof die anderen niet alleen zeikers zijn, maar ook nog eens dom omdat ze zich over 'de verkeerde dingen' druk maken.

Dit is een drogredenering, ik kan alleen niet zo snel vinden welk naampje daarbij hoort :)
Wie het weet mag het zeggen.
1.) Ik zeg nergens dat het zeikerds zijn
2.) ik zeg nergens dat ze dom zijn

Dus die aannames kan je laten varen.

Maar sorry, als ik hier dingen lees als "Het wordt aangepast zodra wij wat posten!!" dan moet ik toch hard lachen. Laten we nu niet gaan doen alsof die site opeens alles magisch gaat oplossen. Leuk idee, leuke theorie. Maar Er zit een grote kans in dat iemand daar gewoon keihard aan het trollen is, en mensen trappen er dan blijkbaar vol in.

Ook de opmerkingen "Het is Rian zelluf!!!" gaan nergens over. Als iemand wat van deze zaak weet, zullen ze ook weten dat Rian niet zo dom is als mensen graag denken, en zo idioot ze echt niet is. Waarom daar moeite in steken als je jezelf kan verrijken door het slopen van bedrijven van anderen

Zo zou het me niks verbazen als het Centric nieuws van vandaag via Rian in actie is gekomen. Past binnen haar historie om bedrijven te slopen via achterbakse manieren.

Overigens lekker amateuristisch op de website.. als je wil inloggen krijg je netjes van WP een melding of het account wel/niet bestaat |:(

[Voor 4% gewijzigd door corset op 24-10-2022 22:09]

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:40

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:We zetten een punt achter de speculatie over de website, hou het graag actueel en nieuwswaardig dus alleen als er concrete en relevantie informatie over beschikbaar komt.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:15
Sanderink laat zich niet 'ontslaan' door OM :

https://www.computable.nl...niet-ontslaan-door-om.htm

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat een soap weer, dat Netflix daar nog niet op is gedoken!

Ben benieuwd of het OM het voor elkaar krijgt te bewijzen dat de publieke belangen in het geding zijn. Zitting op 3 november lees ik.

• alexbl69
  • Laatst online: 20:10
Frieda schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:33:
Wat een soap weer, dat Netflix daar nog niet op is gedoken!

Ben benieuwd of het OM het voor elkaar krijgt te bewijzen dat de publieke belangen in het geding zijn. Zitting op 3 november lees ik.
Lijkt me niet lastig voor het OM.

Voor de publieke zaak is het van groot belang dat Centric op betrouwbare wijze bestuurd wordt, en dat is aantoonbaar niet het geval. Sanderink dwong zijn medewerkers leugenachtige verklaringen aan justitie te geven en stuurde eenieder die zich niet voor zijn karretje liet spannen de laan uit.

Kan me niet voorstellen dat de top van dat bedrijf 'zonder last of ruggespraak' zijn taken uit kan voeren.

iRacing Profiel

• Roenie
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:14:
[...]

Lijkt me niet lastig voor het OM.

Voor de publieke zaak is het van groot belang dat Centric op betrouwbare wijze bestuurd wordt, en dat is aantoonbaar niet het geval. Sanderink dwong zijn medewerkers leugenachtige verklaringen aan justitie te geven en stuurde eenieder die zich niet voor zijn karretje liet spannen de laan uit.

Kan me niet voorstellen dat de top van dat bedrijf 'zonder last of ruggespraak' zijn taken uit kan voeren.
ik vraag mij af waarom mensen nog voor Sanderink willen werken. Toch het geld?

In deze tijd is er werk zat voor die mensen lijkt mij. Sterker nog, als je daar weg gaat vanwege de gang van zaken dan lijkt mij dat alleen maar voor die werknemers te pleiten. Als je daar blijft zitten raakt je naam besmet. Dus de goede gaan als eerste weg lijkt mij.

Al met al een wonderbaarlijke soap. Het zou vermakelijk zijn als het niet in en in triest zou zijn en de Nederlandse staat en dus de belastingbetaler geen klant zou zijn.

• bvdbos
Roenie schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

In deze tijd is er werk zat voor die mensen lijkt mij. Sterker nog, als je daar weg gaat vanwege de gang van zaken dan lijkt mij dat alleen maar voor die werknemers te pleiten. Als je daar blijft zitten raakt je naam besmet. Dus de goede gaan als eerste weg lijkt mij.

Al met al een wonderbaarlijke soap. Het zou vermakelijk zijn als het niet in en in triest zou zijn en de Nederlandse staat en dus de belastingbetaler geen klant zou zijn.
Voor Sanderink werken doen de mensen van Antea en Strukton ook. De uitvoerenden (het "werkvolk") hebben normaliter niets met Sanderink te maken en ik kan me best voorstellen dat ook bij Centric het leuk werken is... Maar de trots zal bij Centric-medewerkers wel weg zijn neem ik aan...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

[...]
ik vraag mij af waarom mensen nog voor Sanderink willen werken.
Klanten en collega's? Op de werkvloer hoef je hier volgens mij weinig van te merken (anders dan de vragen zoals deze).

De vraag wordt ook niet gesteld aan pompmedewerkers van Shell, een vakkenvuller die Nestle bijvult, kledingzaakmedewerker ondanks de kinderarbeid in de keten of bitcoin mine rig-bouwer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Roenie
  • Niet online
F_J_K schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:45:
[...]

Klanten en collega's? Op de werkvloer hoef je hier volgens mij weinig van te merken (anders dan de vragen zoals deze).

De vraag wordt ook niet gesteld aan pompmedewerkers van Shell, een vakkenvuller die Nestle bijvult, kledingzaakmedewerker ondanks de kinderarbeid in de keten of bitcoin mine rig-bouwer.
@alexbl69 had het over de top. Dat iemand onderaan de ladder dat niets interesseert kan ik mij nog voorstellen. Maar het management? Dus die link met pompbediendes snap ik niet zo :?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Roenie schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:56:
[...]
@alexbl69 had het over de top. Dat iemand onderaan de ladder dat niets interesseert kan ik mij nog voorstellen. Maar het management? Dus die link met pompbediendes snap ik niet zo :?
Ah dan had ik dat niet goed begrepen. Nee dan zijn die voorbeelden minder voor de hand liggend :P Maar dan des te meer, klanten en collega's niet in de steek laten?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jism
  • Niet online
[...]

Persoonlijk zou ik me daar weinig zorgen over maken. Als ik mijn werk effectief, met plezier en toestanden zou doen en goed betaald krijgen zal het me een worst wezen wat de overhand doet.

Het is het eigenzinnige, autisme waarom Sanderink zo kwetsbaar voor iemand zoals Rian van rijbroek is. Ieder vorig slachtoffer had een dezelfde trek, status of bepaalde macht.

Daar wordt ze nu eenmaal nat van. En ze geeft geen reet om die mensen; ze probeert je dermate te leren om te begrijpen hoe je tikt en hoe ze je om de vinger winden kan.

Sex is een belangrijk middel daartoe. Er was ooit iemand die op twitter een semi naaktfoto van een Rian van rijbroek op schoot van een andere bestuurder gepost had.

De foto vertelde mij al genoeg gezien de business in waarin ik al 14 jaar zit. :P Niets nieuws onder de zon.

M'n magische bol werken.

• tmaniac
[...]

Mja, ik werk voor hem.
Dus de vraag waarom ik er nog werk?
ik heb een leuk team, zit op een goede positie, heb goede arbeidsvoorwaarden en ik heb maar zeer sporadisch met 'm te maken.

Kortom: leuk werk, leuk bedrijf, jammer van 'die ene persoon' die d'r tengels in 'm heeft gezet.

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:15
tmaniac schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

Mja, ik werk voor hem.
Dus de vraag waarom ik er nog werk?
ik heb een leuk team, zit op een goede positie, heb goede arbeidsvoorwaarden en ik heb maar zeer sporadisch met 'm te maken.

Kortom: leuk werk, leuk bedrijf, jammer van 'die ene persoon' die d'r tengels in 'm heeft gezet.
Vast, maar een slecht loon en geen klant meer over. Centric betaalt zeer slecht. 30% onder de markt, zeker voor jouw functie.

• tmaniac
wvkreg schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:27:
[...]

Vast, maar een slecht loon en geen klant meer over. Centric betaalt zeer slecht. 30% onder de markt, zeker voor jouw functie.
Ik werk voor Strukton, niet voor Centric.
En qua loon zit ik ruim boven de markt dus geen klachten daar.

• bvdbos
Vanmorgen schijnt Sanderink vol in het achtervolgingswaanzin-verhaal te zijn gegaan in de rechtbank. De rechtszaak van vandaag ging over Brigitte van Egten die met wil met de inhoud van de in beslag genomen apparatuur wil aantonen dat Van Rijbroek al jaren bezig is haar leven tot een hel te maken, door via mails wilde beschuldigingen rond te strooien over porno, fraude en diefstal. Van Rijbroek wil niet dat Van Egten toegang krijgt tot haar apparatuur, omdat dat een aantasting van haar privacy zou zijn.

Quote over het verhaald van de sabotage van de auto: „Ik ben IT-specialist. We hebben de software uitgelezen, vergeleken met een andere auto van hetzelfde merk. Dat heb ik niet zelf gedaan, dat deden de Israëlieten. Die hebben de hele hexadecimale code bekeken.”

en over drugstransporten: „Ik heb onderzoek laten uitvoeren door buitenlanders. Er worden drugs verstopt in zonnepanelen van mijn Duitse bedrijf en dat gaat allemaal naar Gambia. Ik durf de jaarrekening van het bedrijf niet eens af te tekenen, dan ben ik verantwoordelijk voor die criminele daden. Ik heb het hele dossier inmiddels overgedragen aan het Europese OM in Luxemburg. Als ik dat zelf bij me zou houden zou mijn leven niet meer zeker zijn.”

https://www.ed.nl/binnenl...sstaat-is-kapot~ae39bac8/

[Voor 20% gewijzigd door bvdbos op 01-11-2022 16:24]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bvdbos schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:23:
Quote over het verhaald van de sabotage van de auto: „Ik ben IT-specialist. We hebben de software uitgelezen, vergeleken met een andere auto van hetzelfde merk. Dat heb ik niet zelf gedaan, dat deden de Israëlieten. Die hebben de hele hexadecimale code bekeken.”

en over drugstransporten: „Ik heb onderzoek laten uitvoeren door buitenlanders. Er worden drugs verstopt in zonnepanelen van mijn Duitse bedrijf en dat gaat allemaal naar Gambia. Ik durf de jaarrekening van het bedrijf niet eens af te tekenen, dan ben ik verantwoordelijk voor die criminele daden. Ik heb het hele dossier inmiddels overgedragen aan het Europese OM in Luxemburg. Als ik dat zelf bij me zou houden zou mijn leven niet meer zeker zijn.”
Dit is waarom ik dit topic lees _/-\o_
Jammer van de paywall bij de krant, maar dit was al genieten :P

• FirePuma142
  • Niet online
Drugs exporteren naar Gambia lijkt me niet bepaald een vetpot.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

basdej

OutSystems Consultant

ohnee, toch geen HEXADECIMALE code? :+

Hoi.

• Lordy79
  • Laatst online: 19:27

Lordy79

Fundamentalist

Bundin schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:41:
[...]

Dit is waarom ik dit topic lees _/-\o_
Jammer van de paywall bij de krant, maar dit was al genieten :P
Ik geniet niet van een oude man die gewoon seniel is of gehersenspoeld.
Die man moet geholpen worden en tegen zichzelf beschermd worden.
Net als zijn bedrijven met legio stakeholders ook tegen hem beschermd moeten worden.

Ik vond het een paar jaar geleden ook nog grappig maar dit is gewoon zielig. Arme man.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
basdej schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 16:53:
ohnee, toch geen HEXADECIMALE code? :+
Dubbel ROT-13 encrypted, nog best een klus om te kraken, zelfs voor de beste hAcKzOr van NL, maar met behulp van wat israelieten getapt uit de smart-blockchain is het dan toch gelukt om er hexadecimale code van te fabrieken.
Maar goed het navigatiesysteem van die andere automobiel was kennelijk al wel geupdate :p
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Let op:
Let s.v.p. op ons beleid betreft linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee