Daarom zei ik ook mogelijk.
Dus dat betekent (meer) winst:TheVMaster schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:53:
nieuws: De Nederlandsche Bank verlengt contract met Centric niet
Grote klant van Centric neemt afscheid, mogelijk mede omdat de Cybercharlatan er bij betrokken was.
Volgens Sanderink is de deal niet goed voor Centric en gaat het contract 'veel geld kosten'.
https://www.rtvoost.nl/ni...-en-de-nederlandsche-bank
Lolwhut, geld van 't ene bedrijf naar 't andere bedrijf overmaken? Dit icm geklooi met jaarrekeningen... Is de FIOD al op bezoek geweest daar?

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Op zich kan dat. Mijn bedrijf heeft ook contracten met klanten zelf opgezegd omdat ze niet genoeg opbrachten. Je kan die energie dan beter stoppen in winstgevende contracten.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Het DNB contract was het grootste contract van Centric, 100+ miljoen over drie jaar. Veel mensen zijn al vertrokken n.a.v. de sterk verslechterde naam sinds 2019, waardoor dit eigenlijk al te verwachten was. Het was dat (elite) team die DNB binnengehaald had, maar ja, als die mensen vertrekken (ok laten we zeggen 80%) dan wordt het voor DNB onmogelijk om het contract te verlengen.
Zijn er eigenlijk wat cijfers bekend over het personeelsverloopt binnen Centric? Het is duidelijk dat dit hele gebeuren de naam van Centric geen goed gedaan heeft, maar ik ben wel benieuwd wat de concrete impact is geweest. Voor veel personeel zal het namelijk niet direct impact op hun dagelijkse werkzaamheden hebben.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
PcDealer schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 10:14:
[...]
Dus dat betekent (meer) winst:
Volgens Sanderink is de deal niet goed voor Centric en gaat het contract 'veel geld kosten'.
https://www.rtvoost.nl/ni...-en-de-nederlandsche-bank
Ik kan me voorstellen dat ook het laatste regeltje hieraan bijdraagd en de laatste regel van de link hierboven maar hieronder even gequote:Woy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:49:
Zijn er eigenlijk wat cijfers bekend over het personeelsverloopt binnen Centric? Het is duidelijk dat dit hele gebeuren de naam van Centric geen goed gedaan heeft, maar ik ben wel benieuwd wat de concrete impact is geweest. Voor veel personeel zal het namelijk niet direct impact op hun dagelijkse werkzaamheden hebben.
Deal DNB met advies van Van Rijbroek
Schrijver, op zijn beurt, vertelde dat Sanderink zelfs mee is geweest naar besprekingen met DNB en van alles op de hoogte was. Om dat te bewijzen kwam de mail van Rian van Rijbroek aan de orde die Schrijver januari vorig jaar had ontvangen.
De exacte inhoud bleef onbesproken, maar volgens de advocaat van Schrijver had ze veel op te merken over
het werk dat Centric voor DNB zou gaan doen.
Van Rijbroek bij Centric
Eerder werd al bekend dat Sanderink Van Rijbroek een belangrijke rol heeft gegeven bij Centric bij de afdeling 'cybersecurity'. De intussen opgestapte top van Centric zou zich daartegen hebben verzet, omdat ook zij Van Rijbroek als 'cybercharlatan' zien. Maar hierover deed Schrijver geen uitspraken vandaag.
De rechter doet 3 maart uitspraak, en zo mogelijk eerder.
Cijfers heb ik niet gezien, en de leegloop zal ook wel meevallen bij een tak zoals retail. Daar zijn ze vrij groot in met bv klanten als action, Dirk en Lidl waarvoor bv kassasystemen geleverd worden.Woy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:49:
De andere takken zoals public sector hebben wel wat verloop gekend naar de concurrentie. Managed Services heeft de grootste klappen gehad denk ik, zie veel mensen in m'n netwerk die daar niet meer werken. Opzich niet zo gek natuurlijk, dat is typisch een tak waar je zo kunt overstappen naar een andere baan, en veel vraag naar is.
Dat zie je vaker.Marzman schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Op zich kan dat. Mijn bedrijf heeft ook contracten met klanten zelf opgezegd omdat ze niet genoeg opbrachten. Je kan die energie dan beter stoppen in winstgevende contracten.
Maar je ziet ook bedrijven die minder lucratieve contracten aangaan simpelweg omdat de klant interessant is om in de portefeuille te hebben: kans op uitbreiding van activiteiten in de toekomst of simpelweg een grote naam waarmee geadverteerd kan worden ("X is ook klant bij ons"). En DNB zal zeker in de laatste categorie vallen.
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Die klant heeft inderdaad wel een zekere presigePietervs schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:10:
[...]
Dat zie je vaker.
Maar je ziet ook bedrijven die minder lucratieve contracten aangaan simpelweg omdat de klant interessant is om in de portefeuille te hebben: kans op uitbreiding van activiteiten in de toekomst of simpelweg een grote naam waarmee geadverteerd kan worden ("X is ook klant bij ons"). En DNB zal zeker in de laatste categorie vallen.
/▌
Ik meende dat op LinkedIn het verloop van vacatures te zien was. Ik kan het nu niet vinden...Woy schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:49:
Dit is exact wat dat soort teams doen heTrishul schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:32:
Het was dat (elite) team die DNB binnengehaald had, maar ja, als die mensen vertrekken (ok laten we zeggen 80%) dan wordt het voor DNB onmogelijk om het contract te verlengen.
Als ze de opdracht hebben afgerond wordt de provisie opgehaald en gaan ze naar de volgende klus/werkgever (of nemen ze een sabbatical tot de volgende grote klus
[ Voor 19% gewijzigd door ShadowBumble op 11-03-2022 10:18 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
ShadowBumble schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:15:
[...]
Dit is exact wat dat soort teams doen heDit noemen ze "Bid" teams, zelden worden deze samengesteld door de opdrachtgever en vaak zijn deze teams al jaren collega's. Deze worden gewoon in dienst genomen (extern, zzp) met een basis salaris en een provisie bonus als ze de deal (of deals) inderdaad winnen.
Als ze de opdracht hebben afgerond wordt de provisie opgehaald en gaan ze naar de volgende klus/werkgever (of nemen ze een sabbatical tot de volgende grote klus). Soms worden dit soort teams sort off ook wel eens intern opgezet maar eigenlijk zodra je een succesvol team hebt gebouwd als werkgever, blijven ze zelden hangen en ben je het hele team kwijt. Vandaar dit vooral op extern/zzp basis wordt gedaan. Leuk maar hard werken(60 tot 70 uur per week is eenvoudig haalbaar) en absoluut niet te combineren met een prive/gezins leven.
Members only:
Inloggen
Er is schijnbaar een "Vraag maar raak" sessie geweest tussen Centric medewerkers en de directie. Daar is herhaaldelijk gevraagd hoe dit zit. Kennelijk was het al de bedoeling dat het contract met DNB opnieuw aanbesteed zou worden, en Centric gaat gewoon weer meedoen voor die aanbesteding.TheVMaster schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 16:53:
nieuws: De Nederlandsche Bank verlengt contract met Centric niet
Grote klant van Centric neemt afscheid, mogelijk mede omdat de Cybercharlatan er bij betrokken was.
Bron? Centric medewerkers.
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Centric is altijd heel goed geweest in het doorlopen van aanbestedingen. Daarnaast schromen ze er ook niet voor om naar de rechter te stappen als men van mening is dat de aanbesteding fout is gelopen. Sinds de strubbelingen begonnen zijn bij Centric in de top, is een deel terecht gekomen bij Cegeka en die zie je ook aardig wat aanbestedingen binnenhalen.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verbaasd me niet, mensen zoals een Hans Schrijver (toenmalig CCO) daar lopen er maar misschien iets van 10 rond in NL. Eerst ging de directie naar Cegeka, vervolgens ook de beste sales en consultants.Qwerty-273 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:18:
Centric is altijd heel goed geweest in het doorlopen van aanbestedingen. Daarnaast schromen ze er ook niet voor om naar de rechter te stappen als men van mening is dat de aanbesteding fout is gelopen. Sinds de strubbelingen begonnen zijn bij Centric in de top, is een deel terecht gekomen bij Cegeka en die zie je ook aardig wat aanbestedingen binnenhalen.
Zou natuurlijk wel raar zijn. Je wil met een partij niet door, doet een (heel) dure aanbesteding en komt weer bij dezelfde partij uit.Destruction schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Er is schijnbaar een "Vraag maar raak" sessie geweest tussen Centric medewerkers en de directie. Daar is herhaaldelijk gevraagd hoe dit zit. Kennelijk was het al de bedoeling dat het contract met DNB opnieuw aanbesteed zou worden, en Centric gaat gewoon weer meedoen voor die aanbesteding.
Bron? Centric medewerkers.
Het kan, zeker. Maar gok dat alle dingen waaraan Centric niet kon of wilde voldoen, 1 op 1 in de aanbesteding terecht gaan komen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wat je vaak ziet met aanbestedingen is een contract van x jaar initieel + 2x een verlenging van x jaar. Bijvoorbeeld.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:32:
[...]
Zou natuurlijk wel raar zijn. Je wil met een partij niet door, doet een (heel) dure aanbesteding en komt weer bij dezelfde partij uit.
Het kan, zeker. Maar gok dat alle dingen waaraan Centric niet kon of wilde voldoen, 1 op 1 in de aanbesteding terecht gaan komen.
Zou me niet verbazen dat DNB het contractverlengmoment aangrijpt om deze, op gegronde redenen, niet te verlengen. Als de datacenter migratie al voltooid is (kunnen we wel van uitgaan mag ik hopen) naar de nieuwe DC's in Amsterdam, is het niet zo complex om een andere managed services partij te zoeken, ook gezien de exit strategie. Voordeel voor Centric is dan wel de status van zittende partij waardoor niet helemaal sprake is van een 'level playing field' maar aan de andere kant zit je wel met enorme imagoschade en evt. requirements inzake governance in de nieuwe aanbesteding.
Centric heeft toen een bulk beheerders overgenomen van DNB als onderdeel van de gunning, in principe zou zo'n klantgroep weer teruggehaald kunnen worden. Naar mijn inschatting zal dat niet al te lastig zijn...
Klopt, maar je maakt mij niet wijs dat je een dergelijke aanbesteding doet voor 4 jaar. Minimum zou zijn 4 jaar met waarschijnlijk nog minimaal 2 verlengingen of zelfs overgaan in jaarlijks contract. Maar in elk geval met de intentie langdurig door te zetten in dien beide partijen tevreden. Een aanbesteding (met risico op andere aanbieder) kost bakken met geld en werk. Bijna niemand wordt daar ooit blij van.Trishul schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:46:
[...]
Wat je vaak ziet met aanbestedingen is een contract van x jaar initieel + 2x een verlenging van x jaar. Bijvoorbeeld.
Gezien dit contract pas vanaf 2019 loopt, gok ik dat het dus gaat om 4 jaar. Gezien ook de publiciteit is het een bewuste keuze om te stoppen met Centric. Dus geen verlopen van contract en weer verplicht moeten aanbesteden, maar ontevredenheid met een partij en daarom opnieuw aanbesteden.
En gezien dat laatste is het dan raar om al de kosten van een aanbesteding te lopen om dan bij dezelfde partij uit te komen. Dan was het een stuk goedkoper geweest om eens goed te gaan zitten en vervolg afspraken te maken. Maar daar zijn ze blijkbaar niet uitgekomen.
Mijn beperkte ervaring is dat je zeker eisen kunt opnemen, waardoor je weet dat een partij redelijk kansloos wordt.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Kan natuurlijk best zijn dat de complete contractvoorwaarden dan wél vernieuwd zijn. Zelfde SLA en dienstverlenening, tegen een lagere prijs.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:32:
[...]
Zou natuurlijk wel raar zijn. Je wil met een partij niet door, doet een (heel) dure aanbesteding en komt weer bij dezelfde partij uit.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Dat zou raar zijn natuurlijk. Want een dergelijk houding en risico van de opdrachtgeverskant uit, zal altijd zijn meegerekend in de oorspronkelijk aanbesteding. Je schiet daarmee als opdrachtgever jezelf in de voet.Question Mark schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:52:
[...]
Kan natuurlijk best zijn dat de complete contractvoorwaarden dan wél vernieuwd zijn. Zelfde SLA en dienstverlenening, tegen een lagere prijs.
Vergis je niet, opdrachtgevers zitten niet te wachten op wisselingen en aanbestedingen. Het gezeik wat je kunt hebben voor een paar euro minder is niet interessant.
Uitgangspunt bij het aangaan van een contract na gunningsbeslissing is in principe altijd lange termijn, in de IT wereld komt 4+2 bv vaak voor. Niemand wilt zoveel geld uitgegeven aan dat hele proces en dan nog het project erachteraan als dat maar voor een paar jaar een oplossing biedt.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:02:
[...]
Klopt, maar je maakt mij niet wijs dat je een dergelijke aanbesteding doet voor 4 jaar. Minimum zou zijn 4 jaar met waarschijnlijk nog minimaal 2 verlengingen of zelfs overgaan in jaarlijks contract. Maar in elk geval met de intentie langdurig door te zetten in dien beide partijen tevreden. Een aanbesteding (met risico op andere aanbieder) kost bakken met geld en werk. Bijna niemand wordt daar ooit blij van.
Gezien dit contract pas vanaf 2019 loopt, gok ik dat het dus gaat om 4 jaar. Gezien ook de publiciteit is het een bewuste keuze om te stoppen met Centric. Dus geen verlopen van contract en weer verplicht moeten aanbesteden, maar ontevredenheid met een partij en daarom opnieuw aanbesteden.
En gezien dat laatste is het dan raar om al de kosten van een aanbesteding te lopen om dan bij dezelfde partij uit te komen. Dan was het een stuk goedkoper geweest om eens goed te gaan zitten en vervolg afspraken te maken. Maar daar zijn ze blijkbaar niet uitgekomen.
Mijn beperkte ervaring is dat je zeker eisen kunt opnemen, waardoor je weet dat een partij redelijk kansloos wordt.
In sommige gevallen gaat het niet helemaal naar wens van partijen en gaan ze uit elkaar. Met de huidige situatie van Centric is dat opzich niet zo vreemd. Tijdens contract ondertekening in 2019 was de situatie nog ok, maar in 2020 en later is die behoorlijk verder geëscaleerd zoals we in de media ook gelezen hebben. Niet te vergeten ook de leegloop bij managed services.
Niet zo gek dat DNB dan nu in 2022 opties gaat verkennen.
DNB is welkom bij ons @Cegeka hoor. Slechter dan Centric kan het niet worden...
Ik val dan in herhaling; Cyberpope in "Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium"Trishul schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:11:
[...]
Uitgangspunt bij het aangaan van een contract na gunningsbeslissing is in principe altijd lange termijn, in de IT wereld komt 4+2 bv vaak voor. Niemand wilt zoveel geld uitgegeven aan dat hele proces en dan nog het project erachteraan als dat maar voor een paar jaar een oplossing biedt.
In sommige gevallen gaat het niet helemaal naar wens van partijen en gaan ze uit elkaar. Met de huidige situatie van Centric is dat opzich niet zo vreemd. Tijdens contract ondertekening in 2019 was de situatie nog ok, maar in 2020 en later is die behoorlijk verder geëscaleerd zoals we in de media ook gelezen hebben. Niet te vergeten ook de leegloop bij managed services.
Niet zo gek dat DNB dan nu in 2022 opties gaat verkennen.
Misschien m'n reacties nog een keer lezen. Of ik begrijp je niet, kan ook natuurlijk. Heb een beetje het idee dat we eromheen praten en ik probeer niemand hier te overtuigen ofzo, geef alleen wat insider info aangezien ik er meerdere jaren heb gewerkt en het DNB traject heb meegemaakt vanaf het begin.Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 20:08:
[...]
Ik val dan in herhaling; Cyberpope in "Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium"
Het enige wat ik aangeef is dat het als leverancier niet erg geloofwaardig is dat je even een aanbesteding terug gaat winnen als je met pek en veren het pand uit gegooid wordt. Gebeurd dat wel ben je direct als DNB ongeloofwaardig.
En dat het mogelijk is om in een aanbestedingsdocument dingen op te nemen, waardoor aanbesteders redelijk kansloos worden (immers je weet dan ook heel goed aan welke eisen niet voldaan kan worden). Ga je dan als leverancier dan wel aan die voorwaarden voldoen om die aanbesteding binnen te halen, heb je werk niet goed gedaan, want had je dat ook kunnen doen voordat het contract niet verlengt werd.
Ergo het verhaal: we winnen hem wel even terug, het is een normale aanbesteding is erg ongeloofwaardig.
Net zoals het verhaal dat het gedaan zou worden om een lagere prijs af te dingen (sterker nog, gezien krapte op arbeidsmarkt en stijgende kosten, zal een nieuw contract bijna per definitie duurder zijn).
En dat het mogelijk is om in een aanbestedingsdocument dingen op te nemen, waardoor aanbesteders redelijk kansloos worden (immers je weet dan ook heel goed aan welke eisen niet voldaan kan worden). Ga je dan als leverancier dan wel aan die voorwaarden voldoen om die aanbesteding binnen te halen, heb je werk niet goed gedaan, want had je dat ook kunnen doen voordat het contract niet verlengt werd.
Ergo het verhaal: we winnen hem wel even terug, het is een normale aanbesteding is erg ongeloofwaardig.
Net zoals het verhaal dat het gedaan zou worden om een lagere prijs af te dingen (sterker nog, gezien krapte op arbeidsmarkt en stijgende kosten, zal een nieuw contract bijna per definitie duurder zijn).
Marzman schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 11:24:
[...]
Members only:
Inloggen
Bears and Bulls
Zeggen dat je weer meedoet om een nieuwe aanbesteding is niet hetzelfde als zeggen dat je 'm even terug gaat winnen natuurlijkCyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:14:
Het enige wat ik aangeef is dat het als leverancier niet erg geloofwaardig is dat je even een aanbesteding terug gaat winnen als je met pek en veren het pand uit gegooid wordt. Gebeurd dat wel ben je direct als DNB ongeloofwaardig.
[edit]
*knip* een feit constateren en benoemen, dat mag niet. Mi scusi.
[ Voor 76% gewijzigd door Destruction op 15-03-2022 20:01 ]
Die is van de economische afdeling van de lokale krant, dat is niet zo gek.Destruction schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:57:
[...]
Zeggen dat je weer meedoet om een nieuwe aanbesteding is niet hetzelfde als zeggen dat je 'm even terug gaat winnen natuurlijk
[...]
Het gaat me wel steeds meer opvallen dat het telkens dezelfde journalist is van dezelfde krant die met dit soort nieuws komt. Betreffende journaliste schijnt bevriend te zijn met de ex van Sanderink. Zou dit een rol kunnen spelen?
Ze heeft ook een boek over hem geschrevenDestruction schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:57:
[...]
Zeggen dat je weer meedoet om een nieuwe aanbesteding is niet hetzelfde als zeggen dat je 'm even terug gaat winnen natuurlijk
[...]
Het gaat me wel steeds meer opvallen dat het telkens dezelfde journalist is van dezelfde krant die met dit soort nieuws komt. Betreffende journaliste schijnt bevriend te zijn met de ex van Sanderink. Zou dit een rol kunnen spelen?
Cloud ☁️
Verwijderd
Ik geloof er heilig in dat Rian een extreme narcist is. Die heeft jaren ook actief gewerkt naar dit soort mensen toe. En met sanderink trof ze de jackpot. Dat het halve bedrijf nu leegloopt en klant na klant langzaam de boel opzegt boeit haar geen ene reet. Enige belang is haar eigen belang, nu dat alles zeker en veilig is gesteld.
Wat factureerde ze ook maandelijks voor "haar diensten" ? Die vrouw keert het hele bedrijf binnenste buiten.
Wat factureerde ze ook maandelijks voor "haar diensten" ? Die vrouw keert het hele bedrijf binnenste buiten.
*knip*
Een feit constateren en benoemen, dat mag niet. Mi scusi.
[ Voor 82% gewijzigd door Destruction op 15-03-2022 20:01 ]
Zou kunnen, maar mocht dat het geval zijn, ook niet zo vreemd met hoe Sanderink zich gedragen heeft.Destruction schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:57:
[...]
[...]
Tubantia is een krant uit dezelfde regio als zowel Sanderink als Menzis, dus zo gek is dat niet. Ze volgen Sanderink op de voet, hebben daar ook een artikel over geschreven waarin ze uitleggen waarom.
Ze is een journalist bij een regionale krant die zich bezig houdt met een prominente regionale ondernemer. Wat is daar sneu aan?Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:39:
[...]
Ik kwam ook een Twitter account van mevrouw tegen, als je die ziet lijkt het erop dat ze een enorme obsessie heeft voor Centric/Sanderink/van Rijbroek. Buiten dat staat er ook niets op... Best sneu.
Best zorgelijk als 2 grote klanten vertrekken. Dat heeft ongetwijfeld zijn weerslag op de organisatie, je zal na verloop van tijd moeten gaan snijden in je personeelsbestand en dat zorgt weer voor andere problemen.Pietervs schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:27:
De volgende die Centric aan de kant zet is Menzis.
Overigens beweren ze dat het niet vanwege de cybercharlatan is maar om "inhoudelijke redenen".
Ik snap die Sanderink nog steeds niet, dan heb je zo hard gewerkt en wordt je zo door het slijk gehaald elke keer. En dat enkel en alleen omdat hij zich inlaat met Rijbroek. Als de beste man verstandig is trekt hij zich terug en verkoopt hij al zijn belangen, dan kan hij nog genieten van een oude dag en de bedrijven krijgen de kans zich te herpakken en vooruit te gaan.
Dat zal hij waarschijnlijk niet doen omdat de enige reden dat Rijbroek bij hem blijft zal zijn dat ze allerlei invloed heeft en met echte centjes speelt. Als Sanderink alles verkoopt is Rijbroek de volgende morgen met de noorderzon vertrokken.
Ofwel, Sandering moet kiezen tussen alles naar de knoppen laten gaan en daarmee de liefde van Rijbroek blijven huren of hij moet zijn levenswerk laten overleven en daarmee Rijbroek verliezen.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Logisch dat ze het zo motiveren, anders komen ze (mogelijk) in een juridisch mijnenveld.Pietervs schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:27:
De volgende die Centric aan de kant zet is Menzis.
Overigens beweren ze dat het niet vanwege de cybercharlatan is maar om "inhoudelijke redenen".
alles kan off-topic
Hohohoho, geen plottwist nu, daar zijn wij nog niet aan toe!Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:39:
[...]
Ik kwam ook een Twitter account van mevrouw tegen, als je die ziet lijkt het erop dat ze een enorme obsessie heeft voor Centric/Sanderink/van Rijbroek. Buiten dat staat er ook niets op... Best sneu.
maar idd, wel opvallend en gevaarlijk. Echte verhaal zou dus wel eens wat genuanceerder kunnen zijn
alles kan off-topic
Hoe weet je wat erachter zit? Ik denk dat ze hem keihard bij de ballen heeft met een of ander...Drardollan schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Best zorgelijk als 2 grote klanten vertrekken. Dat heeft ongetwijfeld zijn weerslag op de organisatie, je zal na verloop van tijd moeten gaan snijden in je personeelsbestand en dat zorgt weer voor andere problemen.
Ik snap die Sanderink nog steeds niet, dan heb je zo hard gewerkt en wordt je zo door het slijk gehaald elke keer. En dat enkel en alleen omdat hij zich inlaat met Rijbroek. Als de beste man verstandig is trekt hij zich terug en verkoopt hij al zijn belangen, dan kan hij nog genieten van een oude dag en de bedrijven krijgen de kans zich te herpakken en vooruit te gaan.
Dat zal hij waarschijnlijk niet doen omdat de enige reden dat Rijbroek bij hem blijft zal zijn dat ze allerlei invloed heeft en met echte centjes speelt. Als Sanderink alles verkoopt is Rijbroek de volgende morgen met de noorderzon vertrokken.
Ofwel, Sandering moet kiezen tussen alles naar de knoppen laten gaan en daarmee de liefde van Rijbroek blijven huren of hij moet zijn levenswerk laten overleven en daarmee Rijbroek verliezen.
Mijn boefje is liev!
Dat weet ik net zo min als jij, maar wat ik zie is dat hij ervoor kiest om haar bij zich te houden en de rest ten onder te laten gaan. Of dat liefde of chantage is, dat weet ik niet. Ik noem het ook bewust liefde huren, dat mag je ook lezen als chanterenJB schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:24:
[...]
Hoe weet je wat erachter zit? Ik denk dat ze hem keihard bij de ballen heeft met een of ander...
[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 15-03-2022 16:35 ]
*knip*
[ Voor 88% gewijzigd door Destruction op 15-03-2022 20:02 ]
Wie, Rian?Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:37:
[...]
Die vrouw is dus niet bezig met objectief verslag doen, maar met het slopen van Sanderink's bedrijven.
Mijn boefje is liev!
Lijkt me meer dat dit gewoon een behoorlijk groot onderwerp is voor de afdeling Economie in Twente. Ik vind het eerder frappant dat er zoveel te schrijven is. Als Rijbroek twee jaar geleden al aan de kant geflikkert was, dan had ze er ook niet meer over hoeven schrijven. Maar helaas voor Centric, the saga goes on.Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:39:
[...]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ja en nee, er gaat voldoende rond daar, ook op de werkvloer. Zeker bij de afdelingen die door het vertrekken van deze 2 toch wel redelijk grote klanten en mogelijk wel meer die vertrekkenDestruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:37:
[...]
Haar Twitter tijdlijn staat echt vol met verhalen rondom Centric/Sanderink/van Rijbroek. Dat gaat wel even wat verder dan gewoon met je werk bezig zijn. Dan heb je een obsessie. En dat is best wel triest.
Op de werkvloer merkt eigenlijk niemand iets van het gedonder rondom Sanderink en van Rijbroek/van Egten. Door deze dame krijgen de bedrijven van van Sanderink er wel steeds meer last van. Die vrouw is dus niet bezig met objectief verslag doen, maar met het slopen van Sanderink's bedrijven.
maar aan de andere kant, zeker met aanbestedingen. Er zullen genoeg andere klanten voor terug komen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Doe even je oogkleppen af .. Die dame komt uit de regio, is journalist voor de regionale krant allemaal de regio waar Sanderink ook vandaan komt, gewoond heeft en veel bedrijven van hem gevestigd heeft. Hiernaast is ze ook economieredacteur én heeft ze in samenspraak met diezelfde krant een boek geschreven over Sanderink. Vind je het dan heel gek dat ze veel over deze kwestie op haar Twitter heeft staan?Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:37:
[...]
Haar Twitter tijdlijn staat echt vol met verhalen rondom Centric/Sanderink/van Rijbroek. Dat gaat wel even wat verder dan gewoon met je werk bezig zijn. Dan heb je een obsessie. En dat is best wel triest.
Op de werkvloer merkt eigenlijk niemand iets van het gedonder rondom Sanderink en van Rijbroek/van Egten. Door deze dame krijgen de bedrijven van van Sanderink er wel steeds meer last van. Die vrouw is dus niet bezig met objectief verslag doen, maar met het slopen van Sanderink's bedrijven.
Maar naast dit alles tweet en retweet ze wel iets meer. Als één journalist de bedrijven van Sanderink kan slopen zijn ze al zo wankel dat ze niet meer levensvatbaar zijn.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
*knip*
[ Voor 93% gewijzigd door Destruction op 15-03-2022 20:02 ]
Als ik door haar timeline heen scroll tel ik 7 v.d. 18 posts die relevantie hebben met Sanderink. Dat vind ik niet een obsessie, ze is logischerwijs ook een beetje haar boek aan het pushen waar ze ongetwijfeld inkomsten uit haalt.Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Ik heb geen oogkleppen, dat kan ik je verzekeren. En zover woon ik niet bij de regio vandaan waarin Sanderink woont etc![]()
En staat er meer op die tijdlijn? Niet op het account dat ik gezien heb van mevr. Kunst. Alles gaat over Sanderink, van Rijbroek en Centric. Het is gewoon triest dat zo'n vrouw kennelijk niet anders aan haar hoofd heeft dan de bedrijven kapot maken. En niet dat Sanderink mij wat kan schelen hoor, maar infeite zijn het nu mevr. Kunst en van Rijbroek die de bedrijven nogal imagoschade bezorgen.
Als ik Sanderink was had ik 1) sowieso nooit iets met die van Rijbroek begonnen maar 2) dit soort journalisten voor de rechter gedaagd. Opbokken met je trieste obsessie.
Om je te parafraseren:
Het is gewoon triest dat zo'n Tweaker kennelijk niet anders aan zijn/haar hoofd heeft dan de Twitter van Angelique Kunst selectief te lezen. En niet dat Angelique Kunst mij wat kan schelen hoor, maar infeite is het nu dhr.mevr @Destruction die Angelique Kunst nogal imagoschade probeert te bezorgen.
*knip*
[ Voor 92% gewijzigd door Destruction op 15-03-2022 20:02 ]
NRC schrijft er ongeveer maandelijks over. Volkskrant idem. Nu.nl, voor zover je dat een medium kunt noemen, een paar keer per jaar.Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:16:
[...]
Ah, een fan van mevr. Kunst.
Leg mij dan eens uit hoe het kan dat het altijd mevr. Kunst van de Tubantia is, en nooit een andere journalist van een andere krant? Centric bijvoorbeeld heeft immers landelijk grote klanten. Maar niemand is er zo mee bezig als mevr. Kunst, die overigens bevriend schijnt te zijn met van Egten.
Peace is not simply the absence of war.
Op basis waarvan? Dat zou gewoon de zoveelste verloren rechtzaak voor hem worden.Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:04:
[...]
Als ik Sanderink was had ik [...] dit soort journalisten voor de rechter gedaagd. Opbokken met je trieste obsessie.
Dan is Jorg Leyten van NRC zeker ook verdacht met 19 artikelen over de Sanderink-van Rijbroek soap?Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:16:
[...]
Leg mij dan eens uit hoe het kan dat het altijd mevr. Kunst van de Tubantia is, en nooit een andere journalist van een andere krant? Centric bijvoorbeeld heeft immers landelijk grote klanten. Maar niemand is er zo mee bezig als mevr. Kunst, die overigens bevriend schijnt te zijn met van Egten.
Sanderink is een van de rijkste Twentse ondernemers, Tubantia is een Twentse krant. Dan is er niets vreemds aan dat die krant veel aandacht besteed aan een zakelijke soap die zich afspeelt rondom die ondernemer. Daarnaast zal de Tubantia geen uitgebreide (economie-)redactie hebben dus is het ook niet vreemd dat er één journalist is die de meeste artikelen over deze soap schrijft.
Nope. Die vrouw is bezig met haar werk, met het pluggen van haar boek en met schrijven over diegenen die daadwerkelijk verantwoordelijk zijn voor de imagoschade en eventuele daaruit voortvloeiende problematiek: Sanderink, Van Rijbroek en de kliek er omheen die die eerste twee niet al tijden geleden buiten spel hebben gezet.Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:37:
[...]
*knip*
[ Voor 88% gewijzigd door Destruction op 15-03-2022 20:03 ]
Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:53:
Ik ga er verder niet meer op in. Jullie zijn fan van mevr. Kunst en willen die bedrijven kapot (personeel werkloos) hebben.

Misschien dat je Sanderink een berichtje kunt doen, die heeft vast nog een spindokter nodig.
Toevallig belanghebbende bij centric ofzo?Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:16:
[...]
Mevrouw doet haar werk, namelijk verslag uitbrengen van ontwikkelingen op het gebied van de economie van Twente.
Geen idee hoe je dat vertaalt naar "een obsessie om Centric kapot te maken". Misschien moet Centric dan zelf afstand nemen van deze shitshow.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Die mevrouw is gewoon haar werk aan het doen door verslag te geven over de vele rechtszaken die Sanderink voert. Niets meer niets minder en zeker geen smaad. Gewoon feiten.Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 17:53:
[...]
Op basis waarvan? Als iemand continue met "onthullingen" komt over je bedrijven en je persoonlijk leven, moet daar wettelijk iets tegenin te brengen zijn. Er is zoiets als smaad en/of laster.
Ik ga er verder niet meer op in. Jullie zijn fan van mevr. Kunst en willen die bedrijven kapot (personeel werkloos) hebben. Mij maakt het niet uit als Sanderink en van Rijbroek persoonlijk failliet gaan, absoluut niet. In het van van van Rijbroek zou ik het toejuichen. Maar ik het valt me op dat het altijd weer Kunst van de Tubantia is en andere kranten er niet of nauwelijks over schrijven, en ik vind dat een trieste obsessie.
Als Sanderink niet meer in de krant wilt komen moet die zich maar eens normaal gaan gedragen en niet de ene na de andere nutteloze rechtszaak beginnen. (En ik weet dat er een aantal van zijn ex tussen zitten, maar die komen omdat hij gerechtelijke uitspraken aan zijn laars lapt).
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.
Die mevrouw kan wel haar werk doen, ze kan ook doorslaan.
Of dat het geval is, geen idee. Het feit dat zij wel erg fanatiek is en er niet veel anderen in de zaak duiken maakt wel dat je kritisch mag zijn. (waarmee weer niet gezegd is dat je dan meteen tegen mevrouw Kunst bent. Ik smul ook van het verhaal maar heb ook alles slechts van horen zeggen)
Of dat het geval is, geen idee. Het feit dat zij wel erg fanatiek is en er niet veel anderen in de zaak duiken maakt wel dat je kritisch mag zijn. (waarmee weer niet gezegd is dat je dan meteen tegen mevrouw Kunst bent. Ik smul ook van het verhaal maar heb ook alles slechts van horen zeggen)
alles kan off-topic
Die vrouw zit in het dossier, dus logisch dat die er over schrijft.
En die bedrijven kapot maken, zoals al gezegd, zal voor het personeel weinig uitmaken. Zal toch iemand het werk moeten doen, dan maar onder een andere vlag. En volgens mij is alles wat ze schrijft feitelijk juist. Dus dat stukmaken doet sanderink zelf wel
En die bedrijven kapot maken, zoals al gezegd, zal voor het personeel weinig uitmaken. Zal toch iemand het werk moeten doen, dan maar onder een andere vlag. En volgens mij is alles wat ze schrijft feitelijk juist. Dus dat stukmaken doet sanderink zelf wel
Ik? Hoe dan? Geen aandelen, geen ict'er, geen relaties met het bedrijf.Jeroenneman schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:22:
[...]
Toevallig belanghebbende bij centric ofzo?
Ik constateer alleen een feit. Maar als ik dat benoem, krijg ik 't halve topic over me heen. Want het is hier natuurlijk niet de bedoeling dat je je afvraagt of het niet een beetje té toevallig is dat telkens dezelfde dame van dezelfde krant continue met nieuws hierover komt, waar andere kranten er weinig tot niks over berichten. Als alle kranten er vol mee stonden zou je mij niet horen. Men doet hier alsof alleen Kunst van de Tubantia bij recht toestemming heeft om continue in de stront van Sanderink te roeren en dingen in de krant te zetten, en andere kranten alleen af en toe over Centric (of Sanderink, of van Rijbroek e.d) mogen berichten.
Kennelijk is het hier ook niet de bedoeling om discussie te voeren, anders dan mee gaan in het bashen van van Rijbroek en Sanderink (op zichzelf terecht, uiteraard). Een feit constateren en benoemen, da's hier verboden
Tja, meerdere mensen hebben juist toegelicht dat andere kranten er wél over schrijven, en dat het logisch is dat iemand met deze functie een bovengemiddelde interesse heeft voor het functioneren van Centric en Sanderink.Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:53:
[...]
Ik? Hoe dan? Geen aandelen, geen ict'er, geen relaties met het bedrijf.
Ik constateer alleen een feit. Maar als ik dat benoem, krijg ik 't halve topic over me heen. Want het is hier natuurlijk niet de bedoeling dat je je afvraagt of het niet een beetje té toevallig is dat telkens dezelfde dame van dezelfde krant continue met nieuws hierover komt, waar andere kranten er weinig tot niks over berichten. Als alle kranten er vol mee stonden zou je mij niet horen. Men doet hier alsof alleen Kunst van de Tubantia bij recht toestemming heeft om continue in de stront van Sanderink te roeren en dingen in de krant te zetten, en andere kranten alleen af en toe over Centric (of Sanderink, of van Rijbroek e.d) mogen berichten.
Kennelijk is het hier ook niet de bedoeling om discussie te voeren, anders dan mee gaan in het bashen van van Rijbroek en Sanderink (op zichzelf terecht, uiteraard). Een feit constateren en benoemen, da's hier verbodenVeel plezier met 't topic verder.
Maar soit, doe de deur vooral achter je dicht als je alleen in je eigen mening geïnteresseerd bent.
Het is veel simpeler. Hierover schrijven is voor de dame in kwestie een verdomd leuk verdienmodel geworden. Zo simpel is niet. Geen obsessie of iemand die "puur zijn werk doet".
Wacht ff, meen je dit?Jeroenneman schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:03:
[...]
Maar soit, doe de deur vooral achter je dicht als je alleen in je eigen mening geïnteresseerd bent.
Maar ik doe de deur inderdaad dicht. Je constateert en benoemt een feit. Maar dan ben je hier ineens aandeelhouder van Centric of bevriend met Sanderink of wat dan ook. Hoe sneu....
* Destruction out.
Tsja, journalistiek vergt nu eenmaal veel werk, vasthoudendheid en interesse in een bepaald onderwerp. Als je als journalist eenmaal de dossierkennis hebt opgebouwd is het logisch dat je dat dossier blijft volgen.
En voor andere kranten is het gemakkelijk om te piggy-backen op het werk van Tubantia. Nederlanders staan er niet echt om bekend om dusdanig veel te investeren in journalistiek om elke krant elk verhaal zelfstandig te laten onderzoeken.
Ik zie hier weinig aanwijzingen voor een obsessie, maar gewoon de manier waarop journalistiek werkt.
En Centric verdient het om failliet te gaan. Sneu voor de medewerkers, maar gelukkig hebben ze in de huidige arbeidsmarkt uiterst goede perspectieven. Voor de maatschappij als geheel is het het beste als Centric zo snel mogelijk ploft
En voor andere kranten is het gemakkelijk om te piggy-backen op het werk van Tubantia. Nederlanders staan er niet echt om bekend om dusdanig veel te investeren in journalistiek om elke krant elk verhaal zelfstandig te laten onderzoeken.
Ik zie hier weinig aanwijzingen voor een obsessie, maar gewoon de manier waarop journalistiek werkt.
En Centric verdient het om failliet te gaan. Sneu voor de medewerkers, maar gelukkig hebben ze in de huidige arbeidsmarkt uiterst goede perspectieven. Voor de maatschappij als geheel is het het beste als Centric zo snel mogelijk ploft
Grappig dat er al meerdere namen genoemd zijn die ook net zo fanatiek schrijven over Sanderink en van Rijbroek.Destruction schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 19:53:
[...]
Ik? Hoe dan? Geen aandelen, geen ict'er, geen relaties met het bedrijf.
Kennelijk is het hier ook niet de bedoeling om discussie te voeren, anders dan mee gaan in het bashen van van Rijbroek en Sanderink (op zichzelf terecht, uiteraard). Een feit constateren en benoemen, da's hier verbodenVeel plezier met 't topic verder.
Verder: dit is een discussieforum. Dus je hoeft echt zo geprikkeld te doen wanneer andere mensen een andere mening hebben. Dat heet een discussie.
Of Kunst veel of weinig over hem schrijft, dat zorgt er echt niet solo voor dat bedrijven de relatie met Centric of een van de andere bedrijven behouden of los laten. Dat doet Sanderink zelf prima door als een olifant in een porseleinkast continue de Nederlandse rechtstaat te 'irriteren'. Om nog maar van de media-optredens van zijn partner te zwijgen. Of denk je dat klanten dat niet zien? Daar hebben ze echt geen krant voor nodig hoor.
Daarnaast zijn er ook gewoon klanten die iets anders willen dan hun aanbieder die ze al een poos hebben.
Natuurlijk die krantenartikelen zullen enige rol spelen. Maar het is echt niet heel vreemd dat een krant dit soort uitspattingen publiceren. Dat is hun werk. Ze verdienen met nieuws brengen geld, en dit is voor hen nieuws. Nieuwsvergaring wordt alleen wel heel erg makkelijk gemaakt door deze beide figuren en hun vreemde acties. Nou die journalisten zitten daar natuurlijk bovenop want dit is om te smullen voor ze. En niet alleen voor hun maar ook hun lezers. Dit is hoe het werkt. Niks geks of nieuws hoor.
Overigens apart dat je jou mening in je edits continue presenteert als feiten. Ik wist niet dat je mening een feit is. Anders zie ik graag een onderbouwing, want behalve jou mening en onderbuikgevoel kwam ik die toch echt niet tegen...
[ Voor 3% gewijzigd door zwahiel op 16-03-2022 14:10 ]
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Ik zag het boek Unhacked van Rian net nog liggen bij de bibliotheek in Leiden. Niet helemaal uit de handel gehaald dus.
Dat een crewlid, een oud gediende, op deze manier in discussie wil gaan, valt me echt behoorlijk tegen. Stuur me dan een DM ofzo, dit slaat echt nergens op.zwahiel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 20:23:
[...]
Verder: dit is een discussieforum. Dus je hoeft echt zo geprikkeld te doen wanneer andere mensen een andere mening hebben. Dat heet een discussie.
En dat ik constateer dat het continue mevr. Kunst van de Tubantia is, moet ik dat bewijzen? Je kunt het in elke link in dit topic terug vinden. Dan is het een feit dat Kunst nogal veel met Sanderink en co bezig is. Geen mening. Je kunt dus ook niet van mening zijn dat Kunst nooit over Sanderink schrijft, want dan ontken je een feit.
Hoe een discussieforum werkt, dat weet ik prima. Ik hang hier inderdaad al sinds 2000 rond. Wel heb ik sinds die tijd (en met name de laatste jaren) het niveau hier niet omhoog zien gaan. Als je de reacties hier gelezen hebt, ben ik ondertussen al aandeelhouder van Centric en goede vriend van Sanderink, puur omdat ik aankaart dat met name de Tubantia veel bezig is met Sanderink. Is dat dan discussiëren op een voor de crew gewenst niveau? Heb ik het hier al die jaren verkeerd aangepakt....

Ik had Tweakers echt wel hoger zitten dan dit. En jou @zwahiel, had ik ook hoger zitten dan dit.
Overigens, ik ben niet geprikkeld. Maar het niveau van discussiëren hier op Tweakers tegenwoordig... Het is gewoon jammer. En ja, "obsessie" is mijn constatering. Maar dat Kunst van de Tubantia heel druk is met Sanderink&Co, dat is geen mening waar je het oneens mee kunt zijn. Dat is een geconstateerd feit.
Een DM met excuses zie ik wel verschijnen. Want iemand publiek aanvallen omdat een feit je niet aanstaat, is nogal kansloos gedrag en wmb crewlid onwaardig. Kijk voor de grap even in m'n posthistorie en je zult zien dat jouw claims mbt mijn manier van discussie voeren totale onzin zijn. Over onderbuik gesproken...
* knip, jij kunt ook @zwahiel een DM sturen. In dit topic is het klaar nu *
[ Voor 47% gewijzigd door zwahiel op 16-03-2022 14:10 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
In de huidige markt is het niet zo moeilijk om van je IT personeel af te komen. Ik vind dat vooral vervelend voor de medewerkers van Centric, hoewel de meesten zich niet echt zorgen hoeven te maken.Drardollan schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Best zorgelijk als 2 grote klanten vertrekken. Dat heeft ongetwijfeld zijn weerslag op de organisatie, je zal na verloop van tijd moeten gaan snijden in je personeelsbestand en dat zorgt weer voor andere problemen.
Ik heb het idee dat hij die keuze allang gemaakt heeft. Zijn gedrag de afgelopen twee jaar wijst erop dat hij voor Rian kiest, ondanks dat nagenoeg iedereen die er op een afstandje naar kijkt daar niet heel vrolijk van wordt.<knipje>
Ik snap het ook niet hoor: op zijn leeftijd, met zijn geld, zou ik denken: "joh, gooi alles aan de kant en ga lekker genieten"…
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Sanderink is wel echt een hele aparte man... Een beetje een oude man met vele trauma's uit het verleden die eigenlijk niet enigszins goed de dood van z'n moeder heeft kunnen verwerken. Woonde ook heel lang thuis bij z'n moeder, geloof tot z'n 40ste ongeveer. Hij kan dus best vatbaar zijn voor vrouwen, en met zo'n manipulator als Rian wordt het dus helemaal feest.
Apart is hij zeker. Ook goed dat mevrouw kunst zijn maffe acties publiekelijk maakt, zo'n mafkees moet je geen miljoenen aan overheidsgeld willen geven
Verwijderd
Je slaat de spijker op z'n kop.Trishul schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 23:34:
Sanderink is wel echt een hele aparte man... Een beetje een oude man met vele trauma's uit het verleden die eigenlijk niet enigszins goed de dood van z'n moeder heeft kunnen verwerken. Woonde ook heel lang thuis bij z'n moeder, geloof tot z'n 40ste ongeveer. Hij kan dus best vatbaar zijn voor vrouwen, en met zo'n manipulator als Rian wordt het dus helemaal feest.
Dat zie ik ook niet als een probleem. Het grootste probleem is dat bij te weinig werk de goede mensen als eerste weg zijn.Pietervs schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 23:24:
[...]
In de huidige markt is het niet zo moeilijk om van je IT personeel af te komen. Ik vind dat vooral vervelend voor de medewerkers van Centric, hoewel de meesten zich niet echt zorgen hoeven te maken.
Ik denk dat als hij ‘gaat genieten’ van Rijbroek snel vertrokken is. Die is niet bij hem voor zijn jeugdige sprankelende karakter verwacht ik.Ik heb het idee dat hij die keuze allang gemaakt heeft. Zijn gedrag de afgelopen twee jaar wijst erop dat hij voor Rian kiest, ondanks dat nagenoeg iedereen die er op een afstandje naar kijkt daar niet heel vrolijk van wordt.
Ik snap het ook niet hoor: op zijn leeftijd, met zijn geld, zou ik denken: "joh, gooi alles aan de kant en ga lekker genieten"…
Verwijderd
Het bedrijf gaat gewoon stuk net zoals de vorige "slachtoffers" die in interviews nauwelijks wouden reageren, de paar die dat deden hadden haar expertise en bemoeienis duur moeten bekopen, tot zelfs aan faillissement aan toe.Rolfie schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 08:20:
Een leuke vraag zou zijn, wat als Sanderink er mee stopt of komt te overlijden.
Ze factureert nu maandelijks grof erop los richting Centric, en dat laat ze voorlopig echt niet schieten. Alles is erop gericht om de zakken te vullen van haar en zo snel mogelijk. Als het schip zinken gaat is zij de eerste die de boel verlaat.
As she goes maakt ze linksom rechtsom vast en zeker ook nieuwe slachtoffers, het gevoel van macht over mensen maar ook het uitkleden, hetzij financieel of emotioneel windt zulke vrouwen op. Alles lijkt erop dat het gewoon om een ziekelijke vorm van narcisme gaat.
Seks is een wapen.
Wat zijn de laatste ontwikkelingen van Centric dan?
Want de 5 reacties hierboven weten we nu wel. (tldr; sanderink is oude autist blabla
)
> Laatst wat ik heb gelezen; de raamovereenkomst met de DNB loopt af, i.p.v. verlengen gaan ze opnieuw aanbesteden...
De centrale bank van Nederland bereidt zich thans voor op een nieuwe aanbesteding, zo bevestigt een woordvoerder. Centric kan wel meedoen aan deze aanbesteding. DNB bevestigt dat het huidige contract voorziet in een mogelijkheid tot verlenging. ‘Centric kan inschrijven op de nieuwe aanbesteding, evenals andere partijen.
> oud collega bij Centric consultancy zegt er is werk zat; hij zat zo op een opdracht..
Want de 5 reacties hierboven weten we nu wel. (tldr; sanderink is oude autist blabla
> Laatst wat ik heb gelezen; de raamovereenkomst met de DNB loopt af, i.p.v. verlengen gaan ze opnieuw aanbesteden...
De centrale bank van Nederland bereidt zich thans voor op een nieuwe aanbesteding, zo bevestigt een woordvoerder. Centric kan wel meedoen aan deze aanbesteding. DNB bevestigt dat het huidige contract voorziet in een mogelijkheid tot verlenging. ‘Centric kan inschrijven op de nieuwe aanbesteding, evenals andere partijen.
> oud collega bij Centric consultancy zegt er is werk zat; hij zat zo op een opdracht..
[ Voor 38% gewijzigd door 3DDude op 16-03-2022 23:33 ]
Be nice, You Assholes :)
Gewoon weer mee doen aan de aanbesteding. Als deze correct is uitgeschreven kunnen ze hem winnen, als deze niet correct is uitgeschreven volgt er een rechtszaak waarop ze alsnog in kans gesteld worden om te winnen.
Again.. als je met een leverancier hebt samengewerkt, weet je exact wat zijn zwakkere punten zijn. Kun je een aanbesteding echt wel zo in elkaar timmeren dat niet meer aantrekkelijk is dan wel ze bijna altijd slechter scoren als anderen.jadjong schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 06:50:
Gewoon weer mee doen aan de aanbesteding. Als deze correct is uitgeschreven kunnen ze hem winnen, als deze niet correct is uitgeschreven volgt er een rechtszaak waarop ze alsnog in kans gesteld worden om te winnen.
Zoals ik al eerder aangaf, DNB kan in de PvE wat meer nadruk leggen op corporate governance en eigenaar/directie van 'onberispelijk gedrag' over een periode van afgelopen drie jaar bv.
Dat zijn punten waar Centric niet zo sterk meer op kan scoren t.o.v. pakweg 4 jaar geleden. Prijs is iets waar Centric altijd moeite mee heeft t.o.v. een Atos, KPN, Capgemini of Cegeka. Die laatste maakt een goede kans vanwege de vele mensen die daar nu zitten en meegewerkt hebben aan het DNB traject bij Centric. Die kennen de historie, wat ze belangrijk vinden, de mensen, etc. Ook het sales acquisitie apparaat bij Centric is niet meer wat het geweest is, daar heeft echt een serieuze leegloop/braindrain plaatsgevonden.
Enige pluspunt voor Centric die ik me kan voorstellen is nu nog de inhoudelijke technische kennis van de datacenter en applicatie architectuur.
Dat zijn punten waar Centric niet zo sterk meer op kan scoren t.o.v. pakweg 4 jaar geleden. Prijs is iets waar Centric altijd moeite mee heeft t.o.v. een Atos, KPN, Capgemini of Cegeka. Die laatste maakt een goede kans vanwege de vele mensen die daar nu zitten en meegewerkt hebben aan het DNB traject bij Centric. Die kennen de historie, wat ze belangrijk vinden, de mensen, etc. Ook het sales acquisitie apparaat bij Centric is niet meer wat het geweest is, daar heeft echt een serieuze leegloop/braindrain plaatsgevonden.
Enige pluspunt voor Centric die ik me kan voorstellen is nu nog de inhoudelijke technische kennis van de datacenter en applicatie architectuur.
[ Voor 20% gewijzigd door Trishul op 17-03-2022 12:24 ]
Sanderink is vrijgesproken van smaad jegens zijn ex-vanalles Van Egten.
Artikel in FD (inloggen vereist).
In het kort: bij een deel van de beschuldigingen (door Sanderink) is niet vast te stellen of deze aan de journalist of in de rechtszaal gedaan zijn. In het laatste geval mag je blijkbaar meer zeggen...
Ik vind dat wel een beetje vreemd. Ik neem aan dat er transcripties zijn van rechtszaken en dit wel bekend had kunnen zijn...
De advocaat van Sanderink voerde dit ook als verdediging aan: Sanderink heeft aan de journalisten slechts toegelicht wat hij in de rechtszaal ook al had gezegd. En dat het OM zonder afdoende eigen onderzoek het door van Egten aangeleverde bewijs inbracht.
Artikel in FD (inloggen vereist).
In het kort: bij een deel van de beschuldigingen (door Sanderink) is niet vast te stellen of deze aan de journalist of in de rechtszaal gedaan zijn. In het laatste geval mag je blijkbaar meer zeggen...
Ik vind dat wel een beetje vreemd. Ik neem aan dat er transcripties zijn van rechtszaken en dit wel bekend had kunnen zijn...
De advocaat van Sanderink voerde dit ook als verdediging aan: Sanderink heeft aan de journalisten slechts toegelicht wat hij in de rechtszaal ook al had gezegd. En dat het OM zonder afdoende eigen onderzoek het door van Egten aangeleverde bewijs inbracht.
Er komt een boek aan, al zal het meeste al bekend zijn gemaakt via Tubantia:
https://www.ad.nl/binnenl...e-plekken-vindt~a7e63616/De val van miljonair Sanderink: hoe zijn nieuwe vriendin Rian feilloos zijn zwakke plekken vindt
Hij behoort tot de top van het bedrijfsleven en zijn bedrijf doet veel gevoelig ict-werk voor de overheid. Hoe zakenman Gerard Sanderink (73) in vier jaar tijd zijn imago afbrak met geruchtmakende ontslagzaken en megalomaan gedrag.
Komende donderdag verschijnt over deze opmerkelijke affaire het boek Er is er hier maar één de baas. Journaliste Angelique Kunst (59) uit Hengelo volgt de bizarre verwikkelingen rond Sanderink sinds april 2019 op de voet voor De Twentsche Courant Tubantia. In haar boek beschrijft ze de soms schokkende en dan weer tragikomische lotgevallen van Sanderink en zijn vriendin, de zelfverklaarde cyberexpert Rian van Rijbroek.
Dan vast ook een nieuwe rechtszaak, kan bijna niet anders.Drardollan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:17:
https://www.ad.nl/binnenl...e-plekken-vindt~a7e63616/
Altijd goed voor de verkoopcijfers 😉gekkie schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:02:
[...]
Dan vast ook een nieuwe rechtszaak, kan bijna niet anders.
Er zit ook nog wel een film in denk ikDrardollan schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 11:17:
[...]
https://www.ad.nl/binnenl...e-plekken-vindt~a7e63616/
/▌
Interview met Angelique Kunst over haar boek nu bij De Avondshow met Lubach
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En een deel 2 van het boek zolang dit verhaal nog niet afgelopen is.
Stuk in het financieel dagblad:
Dit vanwege de vrijspraak van GS betreffende smaad tegen van Egten.IT-bedrijf Centric claimt tientallen miljoenen aan omzet te hebben misgelopen door een privévete rond diens eigenaar Gerard Sanderink. Volgens de automatiseerder uit Gouda is de ex-vriendin van de ondernemer persoonlijk verantwoordelijk voor een omzetverlies van €60 mln.
[ Voor 13% gewijzigd door Gé Brander op 26-04-2022 07:37 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Het grappige is dat de directie van Centric precies een week geleden een interview heeft gegeven aan het FD waarin ze stellen dat het allemaal een prive kwestie is. En nu dit artikel. Die directie heeft geen ruggegraad en laat zich weer voor het karretje laten spannen.
Artikel van vorige week.
Artikel van vorige week.
Centric-ceo: 'Voor ons is Sanderink een prima eigenaar, de rest is een privékwestie'
IT-bedrijf Centric probeert de schandalen rond diens eigenaar Gerard Sanderink van zich af te schudden en grijpt naar openheid.
Ik verbaas me in het frontpage artikel te lezen dat Centric beslag heeft kunnen leggen op het vermogen van van Egten. Heeft iemand daar een bron van? Het is toch absurd dat Sanderink die zaak zo groot heeft laten worden, en dat van Egten dan daarvoor moet boeten. Of begrijp ik dan fout wat tot zo'n uitspraak heeft geleid?
Hmm. Ik leek de tekst iets verkeerd te lezen. Het artikel is ook aangepast om het te verduidelijken. Beslaglegging is dus nog niet het geval.
Hmm. Ik leek de tekst iets verkeerd te lezen. Het artikel is ook aangepast om het te verduidelijken. Beslaglegging is dus nog niet het geval.
[ Voor 64% gewijzigd door Flamesz op 26-04-2022 14:54 ]
Nee ze claimen het alleen via de rechtszaak.
Geen rechter die de claim heeft toegewezen natuurlijk...
Geen rechter die de claim heeft toegewezen natuurlijk...
Be nice, You Assholes :)
Verwijderd
Het lijkt me ook zeer onrealistisch om eerlijk te zijn. Maar we kunnen wel raden vanuit welke hoek dit komt.
Het is hier ook al 10x geschreven, Centric gaat hoe dan ook ten onder naar mate de tijd verstrekt. Zolang Rian daar staat is het einde zoek.
Het is hier ook al 10x geschreven, Centric gaat hoe dan ook ten onder naar mate de tijd verstrekt. Zolang Rian daar staat is het einde zoek.
in het FD vandaag:
-geschil roept vragen op over de betrouwbaarheid jaarrekening Centric-
Mooie timing ook van centric. Met enorme krapte op de arbeidsmarkt, zo'n onzin rechtzaak initiëren waarmee de voorheen bestempelde privé kwestie ineens een bedrijfsaangelegenheid is geworden.
Heel fijn voor het behoud van personeel op dit moment.
Zo zie je maar weer wat de gevolgen kunnen zijn van een integer bestuur dat vervangen wordt door allemaal ja-knikkers dankzij elleboog politiek. Dat gecombineerd met een bedrijf dat eigenlijk privé eigendom is, krijg je deze puinhoop.
Heel fijn voor het behoud van personeel op dit moment.
Zo zie je maar weer wat de gevolgen kunnen zijn van een integer bestuur dat vervangen wordt door allemaal ja-knikkers dankzij elleboog politiek. Dat gecombineerd met een bedrijf dat eigenlijk privé eigendom is, krijg je deze puinhoop.
Verwijderd
https://www.agconnect.nl/...tant-wel-18-miljoen-winstpeter-rm schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:27:
in het FD vandaag:
Yes. Daar dacht ik ook meteen aan. Rian van Rijbroek zou destijds de administratie hebben ingezien, opnieuw hebben verwerkt, en "18 miljoen euro" verschil. De accountant weigerde handtekening eronder te plaatsen.
heel scherp gezien ook.
Van 18 miljoen winst naar 11 miljoen verlies, naar 14 miljoen winst. En eerder geroepen cijfers gewoon ontkennen, het is een trend denk ikVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:00:
[...]
https://www.agconnect.nl/...tant-wel-18-miljoen-winst
Yes. Daar dacht ik ook meteen aan. Rian van Rijbroek zou destijds de administratie hebben ingezien, opnieuw hebben verwerkt, en "18 miljoen euro" verschil. De accountant weigerde handtekening eronder te plaatsen.
heel scherp gezien ook.
/▌
Verwijderd
Overal waar Rian van rijbroek haar neus in steekt is er allemaal problemen, wanorde, risico etc etc. Maar voor een slordige 200.000 euro corrigeert ze dat wel even met behulp van de blockchain rekenmachine.Marzman schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:51:
[...]
Van 18 miljoen winst naar 11 miljoen verlies, naar 14 miljoen winst. En eerder geroepen cijfers gewoon ontkennen, het is een trend denk ik
Dat erna accountants weigeren hun handtekening te zetten is immers maar een complot.
Ik hoop toch dat een rechter resoluut afrekent met zo'n claim en Centric op z'n donder geeft voor misbruik van procesrecht. Als ik me niet vergis, heeft de rechter Van Egten keer op keer in het gelijk gesteld.
Verwijderd
https://www.rtvoost.nl/ni...-is-niet-de-baas-over-mij
Een andere vraag die de auteur kreeg voorgelegd: hebben Sanderink en zijn advocaat vooraf inzage gekregen in het boek? Kortom, wisten ze vooraf wat er in kwam te staan?
"We hebben ze inderdaad het boek vooraf toegestuurd met een verzoek te reageren, maar de deadline hebben ze tot vier keer toe laten verlopen", aldus Kunst. "En net toen we de boel de week erop naar de drukker wilden sturen, meldden ze zich. Ze eisten inzage in het boek en hielden zich het recht voor om correcties uit te voeren. Daarop hebben we het opnieuw toegestuurd. Dat was twee dagen voordat het naar de drukker ging. We hebben ze 48 uur de tijd gegeven, maar hoorden vervolgens niets meer."
Tot Sanderinks advocaat zich twaalf uur na het verstrijken van de deadline andermaal meldde. Deze keer met een boodschap die aan duidelijkheid niets te wensen overliet. "Mij werd verboden ooit nog iets over Sanderink te publiceren."
Weigerden in goed Nederlands het is nogal oud dit nieuws:-) hoe de huidige jaarrekeningen zijn is een ander verhaal. Destijds dat is toen.....Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2022 @ 13:08:
[...]
Overal waar Rian van rijbroek haar neus in steekt is er allemaal problemen, wanorde, risico etc etc. Maar voor een slordige 200.000 euro corrigeert ze dat wel even met behulp van de blockchain rekenmachine.
Dat erna accountants weigeren hun handtekening te zetten is immers maar een complot.
Verwijderd
Of het toen was maakt helemaal niets uit. Als je alles optetl bij elkaar dan kan je een aardig beeld krijgen van de werkelijke expertise die ze heeft.
Let op:
Let s.v.p. op ons beleid betreft linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops
Let s.v.p. op ons beleid betreft linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops