Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cybercharlatan Rijbroek en het Sanderink bedrijvenimperium

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste
Acties:

• Nes01No
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
phYzar schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:19:
Het is allemaal sappige info, maar als bron is de Twitter van die Guido wel 200% complot-wappie. Ik lees liever de journalistieke artikelen van Tubantia dan de met Trump-larie doorspekte wappie-tweets.
@ phYzar, Hierbij op de wenken bediend.
https://www.tubantia.nl/e...-gerectificeerd~ac2e9df5/
Lijkt me knap vernederend voor een (top) bestuurder om op de eigen bedrijfswebsites te moeten rectificeren, (het moet ook nog 30 dagen niet weg-klikbaar blijven staan).

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 04:11
BNR Digitaal heeft een podcast gemaakt over de stand van zaken momenteel met het oog op Centric (en Structon).

https://www.bnr.nl/podcas...sanderink-en-van-rijbroek
In deze speciale coproductie met BNR Bouwmeesters duiken we in een spraakmakende, langlopende zaak rondom twee van de belangrijkste bedrijven van Nederland: bouwer Strukton en IT-bedrijf Centric, allebei eigendom van Gerard Sanderink. Beide hebben onder meer cruciale overheidsinstanties als klant.

Gerard Sanderink is als eigenaar van Centric en Strukton, actief voor onder meer De Nederlandse Bank en tal van Nederlandse gemeenten, een selfmade miljonair. Sinds het begin van zijn relatie met de invloedrijke Rian van Rijbroek raakte hij echter in opspraak en verwikkeld in rechtszaken. Tal van personeelsleden en klanten zijn al opgestapt. Welke risico's liggen er op de loer?

Daarover praten we met FD-journalisten Joris Polman en Stijn van Gils, evenals BNR Bouwmeesters-presentator Geert Jan Hahn.

[Voor 18% gewijzigd door PalingDrone op 10-03-2021 22:02]

DnB is Liquid

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online

M'n magische bol werken.

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 23:35
Dit zal hem een stuk meer pijn doen dan een paar duizend euro.

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:32

Qwerty-273

Meukposter

Wel grappig dat het dus alleen op de NL site staat. De andere landen (zoals ook de Nederlandstalige versie van België) hebben dat stukje niet staan.

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Strajk Kobiet

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04
Qwerty-273 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:45:
Wel grappig dat het dus alleen op de NL site staat. De andere landen (zoals ook de Nederlandstalige versie van België) hebben dat stukje niet staan.
Het vonnis is dat het op www.centric.eu zou moeten staan en niet op www.centric.eu/nl/

Ben benieuwd of iemand hier over gaat vallen :D

Op www.strukton.com moet dezelfde tekst komen, echter daar nog niets te zien.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Drardollan schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Dit zal hem een stuk meer pijn doen dan een paar duizend euro.
Als je dit leest als klant, dan ben je toch zo snel mogelijk weg bij Centric?
Fraudebeschuldigingen, FIOD-inval -> snel een andere dienstverlener inschakelen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Drardollan
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 23:35
Jeroenneman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Fraudebeschuldigingen, FIOD-inval -> snel een andere dienstverlener inschakelen.
Ik snap sowieso niet dat mensen nog zaken doen met die partij, het kan enkel misgaan.

Maar ja, zoals altijd zullen ze zich wel compleet in de infrastructuur genesteld hebben en kan je niet zomaar weg bij ze.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

_Arthur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Het vonnis is dat het op www.centric.eu zou moeten staan en niet op www.centric.eu/nl/

Ze hebben nog tijd, op https://www.centric.eu/be/nl/ staat niks nee. Ik gok dat de tegenpartij die plaats al goedgekeurd heeft want de tekst wilden ze ook pas plaatsen als de tegenpartij akkoord was.

[Voor 13% gewijzigd door Marzman op 12-03-2021 15:05]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jeroenneman schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Ze zitten voornamelijk bij overheid en met systemen die een hele lange historie hebben en niet makkelijk vervangbaar zijn. ergo daarmee hebben ze machtspositie.

Want de kwaliteit van hun systemen is alleen al een reden om heel hard weg te hollen. Je waant je in de jaren 90 en klikt je suf. Maar echte alternatieven zijn er niet in overheidsland.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Jism
  • Niet online
Rian wou meerdere malen toegang tot juist die vitale systemen.

M'n magische bol werken.

• ebk71
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08:12
Misschien gekke vraag, ik las dat de medewerkers op de vloer bij centric hun schouders er over ophalen. Zou dit bij strukton ook zijn? Of is dit toch ook een omgeving die je liever wil mijden?

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:46
Of geldt hier dat wie weg kan al lang weg is?

alles kan off-topic

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
ebk71 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:45:
Misschien gekke vraag, ik las dat de medewerkers op de vloer bij centric hun schouders er over ophalen. Zou dit bij strukton ook zijn? Of is dit toch ook een omgeving die je liever wil mijden?
De medewerkers op de vloer zijn uitvoerend. Tussen het uitvoerend personeel en Sanderink of Rijbroek zit nog een aantal lagen management. Als jij op de werkvloer gewoon je werk kunt doen, in je dagelijkse werkzaamheden niks merkt van de conflicten van de bedrijfseigenaar en je salaris en voorwaarden gewoon naar de zin zijn, waarom zou je dan niet je schouders ophalen? Sterker nog, veel medewerkers zitten niet eens bij Centric op de vloer maar zijn gedetacheerd bij klanten.

Het management personeel bij Centric die conflicten hebben met Sanderink zitten inmiddels allang bij de concurrent, hetzij vrijwillig omdat ze meer afstand van Sanderink willen, hetzij omdat ze weggestuurd zijn. Op de werkvloer zullen er ook een aantal mensen achter het management aangelopen zijn.

• Tuintje
  • Laatst online: 17-06 12:41

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

_Arthur schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:56:
[...]

Inmiddels wel.

• .oisyn
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:58

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

_JGC_ schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 10:07:
Sterker nog, veel medewerkers zitten niet eens bij Centric op de vloer maar zijn gedetacheerd bij klanten.
Maar dát lijkt me wel vervelend. Er zijn ongetwijfeld medewerkers bij die klanten die deze soap ook engiszins volgen. Het lijkt me behoorlijk irritant als je daar de hele tijd opmerkingen en vragen over krijgt.

You see, killbots have a preset kill limit. Knowing their weakness, I sent wave after wave of my own men at them until they reached their limit and shut down. Kif, show them the medal I won.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
.oisyn schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Maar dát lijkt me wel vervelend. Er zijn ongetwijfeld medewerkers bij die klanten die deze soap ook engiszins volgen. Het lijkt me behoorlijk irritant als je daar de hele tijd opmerkingen en vragen over krijgt.
Zal ook wel loslopen. Buiten dit topic leeft het niet eens zo heel erg veel.

Klant van mij levert ook diensten aan Strukton, hebben wat eigenaardige voorwaarden waar ze niet heel blij mee zijn, maar verder weten ze niet eens wie Gerard Sanderink is en al helemaal niet dat ie een dure nieuwe liefde heeft sinds een tijdje.

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:55

Player1S

Formerly known as L1nt

Het gerechtshof Arnhem Leeuwarden heeft mij bij arrest van 2 maart 2021 bevolen deze rectificatie te plaatsen.
oftewel, ik ben gedwongen dit te plaatsen maar ik vind nog steeds dat ik wel gelijk heb :X

Player1s Twitch

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 00:47

Speedmaster

Make my day...

Edit stond er al

[Voor 73% gewijzigd door Speedmaster op 24-03-2021 13:18]

• Tuintje
  • Laatst online: 17-06 12:41

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Player1S schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:05:
[...]

[...]

oftewel, ik ben gedwongen dit te plaatsen maar ik vind nog steeds dat ik wel gelijk heb :X
Er zal wel een bepaalde tijd aan vast zitten waarin hij dat moet plaatsten. Haast maakt hij er in ieder geval niet mee.

• PhWolf
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-06 09:58
Player1S schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:05:
[...]

[...]

Zo komt het wel over inderdaad. Wellicht had de rechter kunnen beslissen dat de boodschap geen verwijzing naar de rechtszaak mag bevatten?
Sanderink probeert natuurlijk gezichtsverlies te beperken met deze toevoeging, maar ik vraag me eerlijk gezegd af of dit niet averechts werkt. Iedereen die op de hoogte is van de rechtszaak weet natuurlijk al waarom deze boodschap op de website staat, en de nietsvermoedende buitenstaander krijgt hiermee op een zilveren schaal wat leesmateriaal aangereikt mbt de bizarre handelswijze van dit figuur.

[Voor 3% gewijzigd door PhWolf op 25-03-2021 12:55]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• EJlol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 09:06
Al een tijdje niks meer over hem op Tweakers gelezen, dus ik was benieuwd hoe het nu met hem zou gaan.

Schijnbaar gaat het nog niet echt beter met hem, want hij kan geen accountant vinden die zijn handtekening onder de jaarcijfers wilt zetten :D. Er zijn 6 accountantskantoren die dat mogen, en met 3 ervan heeft hij ruzie. De cijfers hadden eigenlijk voor 1 mei gepubliceerd moeten worden.

https://www.tubantia.nl/e...-jaarcijfers-br~a4e87c83/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jism
  • Niet online
Omdat een accountant die zijn handtekening eronder zet, ook deels aansprakelijk is als iets niet klopt. Waarom zou een accountant dat risico willen nemen? Die zetten hun eigen licentie op het spel.

Van rijbroek moet gewoon ophoepelen, zelfverzonnen administratie.

M'n magische bol werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:16

Lordy79

Fundamentalist

Jism schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:53:
Omdat een accountant die zijn handtekening eronder zet, ook deels aansprakelijk is als iets niet klopt. Waarom zou een accountant dat risico willen nemen? Die zetten hun eigen licentie op het spel.

Accountants controle van een beursgenoteerd bedrijf is wel :9 betreft de factuur die de accountant kan sturen.
Maar zolang de cijfers en dergelijke niet kloppen kan een accountant geen goedkeurende verklaring geven en zal die dus doorvragen tot aan alle regels zijn voldaan. Waarschijnlijk gaat t daar mis en wil of kan de opdrachtgever die gegevens niet verstrekken en dat kan tot ruzie leiden.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04
Lordy79 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:29:
Accountants controle van een beursgenoteerd bedrijf is wel :9 betreft de factuur die de accountant kan sturen.
Maar zolang de cijfers en dergelijke niet kloppen kan een accountant geen goedkeurende verklaring geven en zal die dus doorvragen tot aan alle regels zijn voldaan. Waarschijnlijk gaat t daar mis en wil of kan de opdrachtgever die gegevens niet verstrekken en dat kan tot ruzie leiden.
Ook de reden waarom ie de toko van de beurs af wil hebben. Dan hoeft ie alleen nog een simpele jaarrekening te deponeren (waar maar weinig uit op te maken valt) en is het klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-06 18:16

Lordy79

Fundamentalist

_Arthur schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:37:
[...]

Ook de reden waarom ie de toko van de beurs af wil hebben. Dan hoeft ie alleen nog een simpele jaarrekening te deponeren (waar maar weinig uit op te maken valt) en is het klaar.
Dat denk ik niet. Een middelgrote of grote onderneming moet ook een accountantscontrole ondergaan en die kan status afgekeurd, oordeelonthouding of goedkeuring geven.
Op zich niet spannend ware het niet dat banken een goedkeurende verklaring eisen en anders hun kredieten annuleren. En om een goedkeurende verklaring te krijgen moet je toch weer aan een hoop regeltjes voldoen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +3Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 13:19

Want 1 persoon eruit trappen gaat het daar oplossen :+ Ik kan je uit ervaring zeggen, het gaat al sinds 2009 met gezeik daar. Ene na het andere bedrijf trapte ze er toen uit, en begonnen ze gelijk te dreigen met rechtzaken etc.
Rianne heeft het gewoon even zitten accelereren.
Het is nu al de vijfde keer in zeven jaar tijd dat Oranjewoud te laat is met de jaarcijfers.
Dat dus.. Bedrijf heeft het dus 5 van de 7 jaar verkeerd gedaan. Rianne gebeuren is in 2018 begonnen. Dus nee, roepen "Rijbroek moet weg" is niet de oplossing

[Voor 17% gewijzigd door corset op 10-05-2021 20:52]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
https://www.tubantia.nl/e...bedrijf-centric~aca8f5e6/

" ENSCHEDE - De Twentse zakenman Gerard Sanderink heeft een nieuwe bestuurder benoemd bij zijn ict-bedrijf Centric. Johan Taams wordt per 1 augustus de nieuwe ceo, de huidige ceo Henny Luijrink gaat met pensioen."

---

Taams zegt op de website van Centric dat hij bij Centric een nieuw begin wil inluiden: „Centric heeft een roerige tijd achter de rug. Met mijn komst hoop ik een nieuw begin in te luiden voor deze fantastische organisatie waar zo veel potentieel in zit. Ik kijk ernaar uit om dit mooie IT-bedrijf verder uit te bouwen en vernieuwingen versneld door te voeren.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KelvinX
  • Niet online
Johan Taams is nu de CEO van Broad Horizon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nes01No
  • Niet online
[tekst onzichtbaar gemaakt]

[Voor 93% gewijzigd door Nes01No op 13-06-2021 15:48]

• KelvinX
  • Niet online
En nu ook de directeur van Strukton "ziek" na een goed gesprek met Sanderink.

https://fd.nl/ondernemen/...eo-strukton-op-non-actief?

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23:38

PcDealer

HP ftw \o/

Het zou niet de eerste keer zijn dat bijvoorbeeld Zembla er achter komt dat er malversaties zijn bij de jaarrekening.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Jism
  • Niet online
PcDealer schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:55:
[...]

Het zou niet de eerste keer zijn daar bijvoorbeeld Zembla er achter komt dat er malversaties zijn bij de jaarrekening.
Bij een controle van de belastingdienst valt in dit geval beide door de mand. Die rare administratie taferelen hebben we eerder gezien. Rian schept een probleem maar biedt ook tegelijkertijd de oplossing (tegen fikse tarieven).

M'n magische bol werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:46
Die creatieve administratieve puinhoop is al van langere tijd, dat is denk ik meer de inbreng van meneer dan van mevrouw.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2Henk 'm!

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 18-06 13:19
Ankona schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:33:
Die creatieve administratieve puinhoop is al van langere tijd, dat is denk ik meer de inbreng van meneer dan van mevrouw.
Dit dus.. Mensen hier geven haar graag de schuld van alles, maar centric is al jaren voordat zij kwam aan het stuntelen.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True