Toon posts:

Welke tv koop ik best?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga alleen wonen en zoek een tv. Ik heb er dus nog geen en heb ook geen idee wat alle tv-termen betekenen. Ik kom dus op dit forum omdat ik de praatjes in de winkel beu ben, bij sommige verkopers hoor je zelfs dat ze er bijna evenveel van afweten als ik (niets dus). Mijn budget is maximum 1000 euro, en ik wil Netflix en YouTube kijken, en mijn laptop aansluiten om de films die daarop staan te zien. Later komt er misschien nog een playstation bij. Qua grootte dacht ik aan 50" of meer.

Mijn broer heeft een tv van Sony van meer dan 1000 euro en ik vind het beeld daarvan niet eens goed. Welke tv heeft een goede prijs/kwaliteit-verhouding en welke zou ik dus het best kopen? Kan ik ook beter nu toeslaan in de solden?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Deze gelezen: [FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Heb je in de Pricewatch gekeken voor het maken van een selectie op basis van je wensen? Heb je reviews gelezen die daar gegeven worden bij producten? Dat lijkt mij een goed begin voor je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste, bedankt voor je antwoord. Ik heb deze modellen intussen vergeleken maar ik kom er niet uit. Een collega zei dat ik een van de twee Philips moest nemen omdat die ambilight hebben. Klopt dit? De reviews maken het voor mij niet duidelijker, aangezien de meeste reviews worden geschreven bij de veel duurdere modellen.

https://tweakers.net/pric...235;491021;491015;519907/

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ambilight is natuurlijk puur een kwestie van smaak en beleving en zegt niks over de rest van de tv.
Je zou ook bij de Sony XE90 / X900 kunnen kijken. Iets boven budget, maar met onderhandelen wellicht wel onder de € 1000 te krijgen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn echte ontelbare televisie-aankoopadvies topics op het forum. Bekijk er eens een aantal en je vist er dan zo de meest voor de hand liggende kandidaten wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 01:28:
Ambilight is natuurlijk puur een kwestie van smaak en beleving en zegt niks over de rest van de tv.
Je zou ook bij de Sony XE90 / X900 kunnen kijken. Iets boven budget, maar met onderhandelen wellicht wel onder de € 1000 te krijgen.
Dankjewel voor het advies. Ik vind die op Belgische sites voor 1300 euro. Misschien een domme vraag maar hoe kan je onderhandelen om een tv goedkoper te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt gewoon de winkel bellen en vragen om een aanbod/offerte. Als voorbeeld even de LG OLED-televisies. Nu nog een stuk boven je budget, maar de verkoopprijs ligt een paar honderd Euro onder de geadverteerde prijs.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 07:25:
Er zijn echte ontelbare televisie-aankoopadvies topics op het forum. Bekijk er eens een aantal en je vist er dan zo de meest voor de hand liggende kandidaten wel uit.
Bedankt voor je antwoord. Zoals ik in mijn eerste vraag vertelde, heb ik al gekeken maar ik geraak niet wijs aan de technische termen die gebruikt worden. De meeste topics gaan ook over duurdere modellen.
Pagina: 1