Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBtweakers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zoek een?
Smart TV

Wat is je budget?
€ 1.000 - € 1.500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix, films (stream of via usb), NPO uitzending gemist, RTL gemist, eventueel 'normaal' TV kijken.

Eisen
- 4K / Ulta HD TV (met HDR eventueel)
- OLED of HDR10/HLG (twijfel nogal)
- Moet de volgende apps ondersteunen: Netflix (HD), Uitzending gemist, RTL gemist
- Ingebouwde wifi (niet via kabel)
- 100 Hz
- Geen curved TV
- Merken: Samsung en Panasonic of LG / Sony

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat eerst te denken aan: LG OLED55B6V (€ 1429), maar via het forum ben ik op LG OLED55C7V (€ 1629) gekomen (dit model [C7V] is (kennelijk) voorzien van een beter panel voor de snelheid van beeldverwerking, heeft een beter kleuren contrast en een snellere processor met stabielere software. Tevens voorzien van de nieuwste techniek HDR. wat zorgt voor een nog realistischer kleuren pallet en contrasten.). Echter de LG C7V werd vergeleken met SONY 55XE9005 (€ 1250), waarbij de SONY TV 'beter' uit de test kwam, daardoor ben ik gaan twijfelen. Verder vond ik Sony KD-55XE9305 (€ 1700) welke beter is dan de 9005, maar het prijsverschil is erg groot. Maar mogelijk komt deze TV in de aanbieding waardoor de TV < € 1500 gaat kosten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat denken jullie? Is het een redelijk voorselectie of raden jullie mij iets heel anders aan? Misschien wachten op de actieperiode (btw-acties binnenkort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Laatst online: 22:44
Er zitten nog wat haken en ogen aan de OLED panelen van LG, de een ervaart deze issues niet en de ander weer wel. Persoonlijk vind ik OLED nog niet volwassen.

De Sony XE90 is de beste LCD tv in het middensegment, helaas is de RTL XL app niet beschikbaar op Sony tv's. Samsung en LG bieden deze app wel aan. Als dit een harde eis is en je wilt niet inleveren op beeldkwaliteit m.b.t. een LCD tv kan je voor een paar tientjes dit oplossen met bijv. een Google chromecast.

Ik zou op dit moment persoonlijk voor de XE90 kiezen en over een jaar of 5 een mooie OLED kopen, de OLED techniek is tegen die tijd volwassen en je kan dan gelijk profiteren van de HDMI 2.1 standaard. De btw-actie stelt over het algemeen niet veel voor, de 55XE90 is voor minder te koop als de prijs die jij noemt.

Ga naar een speciaalzaak waar de verlichting niet zo fel is en vergelijk de verschillende modellen die je op het oog hebt en onderhandel over de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Freshouttheoven schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:02:
Er zitten nog wat haken en ogen aan de OLED panelen van LG, de een ervaart deze issues niet en de ander weer wel. Persoonlijk vind ik OLED nog niet volwassen.
Maar vind je LCD dan een techniek die nooit volwassen is geworden? LCD is immers ook geen techniek vrij van onvolmaaktheden; waarvan een groot deel van de onvolmaaktheden simpelweg altijd zal bestaan - doordat dit inherent is aan de techniek - en een deel van de onvolmaaktheden puur geluk zijn wanneer je ze in mindere mate ervaart bij modellen.

Persoonlijk zou ik met het gegeven budget absoluut geen LCD-televisie meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Maar vind je LCD dan een techniek die nooit volwassen is geworden? LCD is immers ook geen techniek vrij van onvolmaaktheden waarvan een groot deel van de onvolmaaktheden simpelweg altijd zullen bestaan - doordat dit inherent is aan de techniek - en een deel van de onvolmaaktheden puur geluk zijn wanneer je ze in mindere mate ervaart bij modellen.

Persoonlijk zou ik met het gegeven budget absoluut geen LCD-televisie meer kopen.
Daar heb je gelijk in, ik beschouw LCD sinds de laatste paar jaar wel als volwassen ondanks dat deze techniek niet perfect is, dit baseer ik op het feit dat LCD de laatste jaren enorme stappen heeft gemaakt, o.a. op kleurbereik en zwartwaardes/ contrast. Elke techniek heeft zo zijn voor en nadelen ongeacht hoe lang de techniek al op de markt is en de doorontwikkelingen ervan.

De motion handling op de LG (OLED) tv's is niet al te best, ze hebben dit jaar wel stappen gemaakt op dit gebied (Sony en Panasonic hebben dit veel beter onder de knie). Daarnaast hebben sommige kopers last van een gele waas, vlekken op het scherm door de zon die op de tv schijnt, kans op inbranden (hier ontkom je niet aan aangezien OLED organisch is, hierin kunnen nog wel stappen gezet worden) etc.

Voor mij voldoende reden om de OLED techniek nog een aantal jaar links te laten liggen en te wachten op verbeteringen die ongetwijfeld doorgevoerd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Freshouttheoven schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:02:

De Sony XE90 is de beste LCD tv in het middensegment, helaas is de RTL XL app niet beschikbaar op Sony tv's. Samsung en LG bieden deze app wel aan. Als dit een harde eis is en je wilt niet inleveren op beeldkwaliteit m.b.t. een LCD tv kan je voor een paar tientjes dit oplossen met bijv. een Google chromecast.
De ChomeCast zit bij de Sony ingebouwd. Dus dit los je op met je telefoon of tablet en de mobiele app. Daarmee is de Sony (wmb) een goed alternatief.

LCD kan niet tippen aan OLED en zeker bij HDR merk je dat. Ik heb een Sony LCD, alweer een jaar of 2, en je merkt gewoon dat HDR een negatief effect heeft op je zwartwaarden. Ik zou nu dan ook eerder kiezen voor een OLED en minder focussen op de beschikbaarheid van smart apps.

Tot nu toe is er nog geen TV geweest die jarenlang stabiel de apps beschikbaar heeft gehouden.
LG heeft op dit moment nog geen NPO start bijvoorbeeld. Ook weer op te lossen met een Chromecast.

Ik zou de keuze voor de TV daarom daar niet door laten betalen.

[ Voor 31% gewijzigd door Hann1BaL op 22-01-2018 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
LCD kan niet tippen aan OLED en zeker bij HDR merk je dat. Ik heb een Sony LCD, alweer een jaar of 2, en je merkt gewoon dat HDR een negatief effect heeft op je zwartwaarden. Ik zou nu dan ook eerder kiezen voor een OLED en minder focussen op de beschikbaarheid van smart apps.

Tot nu toe is er nog geen TV geweest die jarenlang stabiel de apps beschikbaar heeft gehouden.
LG heeft op dit moment nog geen NPO start bijvoorbeeld. Ook weer op te lossen met een Chromecast.

Ik zou de keuze voor de TV daarom daar niet door laten betalen.
Jouw Sony tv van 2+ jaar oud kan je niet vergelijken met een XE90/XE93 in het algemeen en zeker niet m.b.t. HDR weergave. De Sony ZD9 biedt op dit moment de beste HDR beleving en is een LCD tv. Verder ben ik het met je eens dat je niet je keus moet laten afhangen van het smart gedeelte en wat er wel en niet wordt ondersteund.

[ Voor 6% gewijzigd door Freshouttheoven op 22-01-2018 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Freshouttheoven schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:06:
[...]

Jouw Sony tv van 2+ jaar oud kan je niet vergelijken met een XE90/XE93 in het algemeen en zeker niet m.b.t. HDR weergave. De Sony ZD9 biedt op dit moment de beste HDR beleving en is een LCD tv. Verder ben ik het met je eens.
Begrijp ik, maar een LCD kan per def niet tippen aan de kleurweergave van een OLED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:30
Freshouttheoven schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Daar heb je gelijk in, ik beschouw LCD sinds de laatste paar jaar wel als volwassen ondanks dat deze techniek niet perfect is, dit baseer ik op het feit dat LCD de laatste jaren enorme stappen heeft gemaakt, o.a. op kleurbereik en zwartwaardes/ contrast. Elke techniek heeft zo zijn voor en nadelen ongeacht hoe lang de techniek al op de markt is en de doorontwikkelingen ervan.

De motion handling op de LG (OLED) tv's is niet al te best, ze hebben dit jaar wel stappen gemaakt op dit gebied (Sony en Panasonic hebben dit veel beter onder de knie). Daarnaast hebben sommige kopers last van een gele waas, vlekken op het scherm door de zon die op de tv schijnt, kans op inbranden (hier ontkom je niet aan aangezien OLED organisch is, hierin kunnen nog wel stappen gezet worden) etc.

Voor mij voldoende reden om de OLED techniek nog een aantal jaar links te laten liggen en te wachten op verbeteringen die ongetwijfeld doorgevoerd zullen worden.
Als jij nu nog kiest voor een LCD, dan kies imho iets van de prehistorie. Mijn 55c7v heeft geen een van deze manco's en als je het ervaringen topic en de reviews er op na leest zul je zien dat LG als beste uit de bus komt in dat prijssegment. De zwartwaardes en HDR zijn ongekend mooi, zelfs op Netflix maar zeker met een Bluray of andere 4k films. Enige manco is het geluid, dat is matig maar op te lossen met een mooie soundbar.

Zonder meer zou ik dan ook adviseren om voor de LG OLED 55c7v te gaan voor een paar tientjes extra. Hij is rond de € 1580 te kopen na wat onderhandelen over de e-mail bij diverse online verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Begrijp ik, maar een LCD kan per def niet tippen aan de kleurweergave van een OLED.
Daar heb je gelijk in, tegenwoordig is het verschil qua kleurbereik niet groot tussen een goede LCD tv en een OLED tv. Dit scheelt maar een paar procent waarbij ik mijn twijfels heb of je dit daadwerkelijk in de praktijk merkt.
[

Als jij nu nog kiest voor een LCD, dan kies imho iets van de prehistorie. Mijn 55c7v heeft geen een van deze manco's en als je het ervaringen topic en de reviews er op na leest zul je zien dat LG als beste uit de bus komt in dat prijssegment. De zwartwaardes en HDR zijn ongekend mooi, zelfs op Netflix maar zeker met een Bluray of andere 4k films. Enige manco is het geluid, dat is matig maar op te lossen met een mooie soundbar.

Zonder meer zou ik dan ook adviseren om voor de LG OLED 55c7v te gaan voor een paar tientjes extra. Hij is rond de € 1580 te kopen na wat onderhandelen over de e-mail bij diverse online verkopers.
Prehistorie is overdreven haha. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook gecharmeerd door de OLED techniek, echter weerhouden mij een aantal zaken ervan (reeds benoemd) om op dit moment voor een OLED te kiezen. Het gaat helaas niet om een aantal tientjes extra, als dit daadwerkelijk zo was dan zou ik ook voor een OLED tv kiezen. Er zit ongeveer 25% prijsverschil tussen, dit vind ik persoonlijk nog al wat voor een tv die op dit moment nog issues heeft die ongetwijfeld over een jaar of 2 verbeterd zullen zijn.

[ Voor 63% gewijzigd door Freshouttheoven op 22-01-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

@Freshouttheoven Geniet iedere dag met volle teugen van mijn B6 naar jaren van Plasma kijken. Nooit, maar dan ook nooit een LED in mijn kamer. Ik ben echt een kritische kijker, kijk veel sport (motion) en heb helemaal nergens last van. Gisteren rolde de bal van Ajax zonder enige problemen in de juiste goal. :+ Ik kan nog jaren vooruit met deze tv en gniffel iedere keer weer als ik bij iemand binnenkom met een LED. Oled? Gelijk doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Freshouttheoven schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:17:
[...]

Daar heb je gelijk in, tegenwoordig is het verschil qua kleurbereik niet groot tussen een goede LCD tv en een OLED tv. Dit scheelt maar een paar procent waarbij ik mijn twijfels heb of je dit daadwerkelijk in de praktijk merkt.
Dit is altijd het punt: Thuis heb je straks maar 1 TV staan en in dat prijssegment is dat gewoon sowieso een mooie TV. Het is als je TVs naast elkaar ziet, dat je eventuele verschillen het meeste opvallen.

Omdat je dan maar 1 TV, zonder referentie, hebt, krijg je een prachtig beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Ik heb er drie hoor. 1 lcd, 1 lcd nog wat en de meest prachtige de OLED!

[ Voor 7% gewijzigd door wvkreg op 22-01-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Dit is altijd het punt: Thuis heb je straks maar 1 TV staan en in dat prijssegment is dat gewoon sowieso een mooie TV. Het is als je TVs naast elkaar ziet, dat je eventuele verschillen het meeste opvallen.

Omdat je dan maar 1 TV, zonder referentie, hebt, krijg je een prachtig beeld.
Klopt, ik doelde meer op dat je de extra kleurbereik in de praktijk niet altijd kunt benutten. Het bronmateriaal moet het uitgebreide kleurbereik wel ondersteunen/ erover beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
* knip*
Dit mag wel iets vriendelijker.

[ Voor 87% gewijzigd door S1NN3D op 23-01-2018 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
* knip*
En ook dit weg om verder zinloos gediscussieer te voorkomen.

[ Voor 93% gewijzigd door S1NN3D op 23-01-2018 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBtweakers
Vooralsnog lijkt de LG OLED55C7V de winnaar. Misschien wacht ik nog even op de btw acties van wat elektronica zaken.

@wvkreg Onderhandelen via online webshops of naar een fysieke winkel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Freshouttheoven schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Maar wanneer je hierop baseert dat LCD volwassen is, zie ik geen reden waarom de OLED-techniek dit niet zou zijn. De OLED-techniek heeft ondanks imperfecties, de laatste jaren enorme stappen gemaakt op verschillende gebieden.

Overigens zou ik niet willen zeggen dat LCD-televisies de laatste jaren flinke stappen hebben gemaakt, het tegendeel zelfs. Zij zijn flink onderworpen aan marketing en zeker in het budget en mid-segment is de kwaliteit achteruit gegaan. Zaken die een hoge marketingwaarde hebben, krijgen de volledige aandacht en de zaken waar de gemiddelde consument geen interesse in toont, blijken niet belangrijk meer.

Enkele jaren terug kon je in het mid-segment nog leuke 100/120Hz FHD LCD-televisies kopen met een niet al te indrukwekkend budget. Met ditzelfde budget koop je nu slechts een 50/60HZ UHD-televisie met ondersteuning voor HDR maar zonder een paneel dat dit überhaupt kan weergeven. Budget en mid-range modellen zijn totaal niet interessant meer..

Motion Handling op OLED is juist uitstekend wegens het niet(of-nauwelijks)-bestaan van de transitietijd in pixels. Of doel je op Motion Processing? Dat is natuurlijk niet gebonden aan techniek maar aan model. Dat kan OLED weinig kwaad genomen worden.

Defecten en vreemde verschijnselen bij enkelingen zouden ook geen argument tegen moeten zijn. Daar hebben we in Nederland het conformiteit-beginsel voor.
TBtweakers schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:54:
Vooralsnog lijkt de LG OLED55C7V de winnaar. Misschien wacht ik nog even op de btw acties van wat elektronica zaken.

@wvkreg Onderhandelen via online webshops of naar een fysieke winkel gaan?
\[Prijs-discussie] OLED Televisies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Maar wanneer je hierop baseert dat LCD volwassen is, zie ik geen reden waarom de OLED-techniek dit niet zou zijn. De OLED-techniek heeft ondanks imperfecties, de laatste jaren enorme stappen gemaakt op verschillende gebieden.
LCD is al langer op de markt en verder m.b.t. de doorontwikkeling ervan, hierdoor zie ik de LCD techniek als volwassen en OLED zit tegen het volwassen zijn aan.
Overigens zou ik niet willen zeggen dat LCD-televisies de laatste jaren flinke stappen hebben gemaakt, het tegendeel zelfs. Zij zijn flink onderworpen aan marketing en zeker in het budget en mid-segment is de kwaliteit achteruit gegaan. Zaken die een hoge marketingwaarde hebben, krijgen de volledige aandacht en de zaken waar de gemiddelde consument geen interesse in toont, blijken niet belangrijk meer.

Enkele jaren terug kon je in het mid-segment nog leuke 100/120Hz FHD LCD-televisies kopen met een niet al te indrukwekkend budget. Met ditzelfde budget koop je nu slechts een 50/60HZ UHD-televisie met ondersteuning voor HDR maar zonder een paneel dat dit überhaupt kan weergeven. Budget en mid-range modellen zijn totaal niet interessant meer..
Het is inderdaad spijtig om te zien de LCD fabrikanten zich veel op marketing focussen. Dat de LCD tv's in het budget segment en ook in het middensegment erop achteruit zijn gegaan heb ook ik reeds eerder aangekaart in andere topics. Feit is dat in het hogere middensegment en hoge segment er wel degelijk flinke stappen zijn gemaakt. Als je beide technieken gaat vergelijken moet je dit ook eerlijk doen, er bestaan op dit moment geen OLED tv's in het budget segment en middensegment (gebaseerd op de adviesprijs/ introductieprijs).
Motion Handling op OLED is juist uitstekend wegens het niet(of-nauwelijks)-bestaan van de transitietijd in pixels. Of doel je op Motion Processing? Dat is natuurlijk niet gebonden aan techniek maar aan model. Dat kan OLED weinig kwaad genomen worden.

Defecten en vreemde verschijnselen bij enkelingen zouden ook geen argument tegen moeten zijn. Daar hebben we in Nederland het conformiteit-beginsel voor.
Ik bedoelde inderdaad Motion Processing, wat zoals jij al aangeeft natuurlijk niet is gebonden aan techniek. Met een budget van rond de € 1500 euro heb je hierbij geen keus op OLED gebied en ben je wel gebonden aan één model/ fabrikant, je kan dit dus wel degelijk als een nadeel zien m.b.t. een OLED tv wanneer je budget niet toereikend is om een OLED tv van een andere fabrikant te kopen die dit beter onder de knie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:17
@Freshouttheoven helemaal mee eens. Ik wacht wel af wat oled gaat doen.
Prachtig beeld MAAR zoals eerder vermeld niet handig voor mijn situatie(tuin op zuiden waardoor de zon de gehele opkomst op de tv staat. Hierdoor vlekken in scherm waarvan lg zelf zegt dat het er niet goed uitziet)
Voor nu dus kijken naar een leuke led tv. En dan daarna oled of microled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Dimens schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:34:
[...]

En ik zou bijvoorbeeld nu absoluut geen OLED gaan kopen. :)
Te veel haken en ogen. Inbranden, retentie, te lage helderheid.
Hann1BaL schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:43:
[...]

LCD kan niet tippen aan OLED en zeker bij HDR merk je dat.
BS! Een OLED haalt niet de helderheid van een LCD en zal dus het onderspit delven voor HDR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Anoniem: 499527 Heb je zelf een OLED? Ik merk echt 0,niks aan nadelen en zou echt nooit meer terug willen. HDR gaat helemaal niet enkel om helderheid / peak brightness, zoals jij wel eenvoudig stelt. Hoe helder een tv is, zegt dus niet perse iets. HDR draait om het beter weergeven van contrasten en details in zowel donkere en lichtere stukken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neen. Zelf projecteer ik en weet wat de winst is van meer lichtopbrengst bij HDR ;)

Anyway. Genoeg op YouTube te vinden over het feit dat OLED op het moment gewoon geen goede techniek is en waarom de LED's het winnen bij HDR weergave. Voor nu zal het natuurlijk allemaal verbluffend mooi zijn, dat geloof ik best. Maar ik verwacht niet dat je bijvoorbeeld 5 jaar met een OLED zult doen. Zeker niet bij intensief gebruik.

Zogezegd projecteer ik, maar als ik zou terug gaan naar een TV, kocht ik een grote LED, in afwachting van de nieuwere technieken. Zoals bijvoorbeeld het MicroLED van Samsung.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 24-01-2018 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
Freshouttheoven schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:22:
[...]

LCD is al langer op de markt en verder m.b.t. de doorontwikkeling ervan, hierdoor zie ik de LCD techniek als volwassen en OLED zit tegen het volwassen zijn aan.
OLED en OLED-televisies zou ik ondertussen gewoon volwassen technieken noemen. Dat de ene techniek al langer op de markt verkrijgbaar is, zou ik geen waarde aan hechten met betrekking tot de status van volwassen zijn. Dat de techniek door velen dagelijks wordt gebruikt, zegt wat mij betreft meer over die status.
[...]

Feit is dat in het hogere middensegment en hoge segment er wel degelijk flinke stappen zijn gemaakt. Als je beide technieken gaat vergelijken moet je dit ook eerlijk doen, er bestaan op dit moment geen OLED tv's in het budget segment en middensegment (gebaseerd op de adviesprijs/ introductieprijs).
Die flinke stappen kan ik mij weinig in vinden. Hetgeen je eerder al hebt benoemd (zwartwaarden en kleurbereik) zijn geen enorme stappen in vergelijking tot de jaren daarvoor en kunnen eerder gezien worden als incrementele verbeteringen.
Ik bedoelde inderdaad Motion Processing, wat zoals jij al aangeeft natuurlijk niet is gebonden aan techniek. Met een budget van rond de € 1500 euro heb je hierbij geen keus op OLED gebied en ben je wel gebonden aan één model/ fabrikant, je kan dit dus wel degelijk als een nadeel zien m.b.t. een OLED tv wanneer je budget niet toereikend is om een OLED tv van een andere fabrikant te kopen die dit beter onder de knie heeft.
Een nadeel dat ik meer dan voor lief zou nemen tegenover de voordelen van een OLED-televisie. Ik zou ook niet willen zeggen dat het beeldinterpolatie-algoritme van bijvoorbeeld de Sony XE90 zo exceptioneel veel beter is dan dat van bijvoorbeeld een LG C7.
gertraaf schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:17:
@Freshouttheoven helemaal mee eens. Ik wacht wel af wat oled gaat doen.
Prachtig beeld MAAR zoals eerder vermeld niet handig voor mijn situatie(tuin op zuiden waardoor de zon de gehele opkomst op de tv staat. Hierdoor vlekken in scherm waarvan lg zelf zegt dat het er niet goed uitziet)
Voor nu dus kijken naar een leuke led tv.
Reeds zag ik je bericht al op Tweakers staan maar heb zeer sterk mijn twijfels dat dit door de OLED-techniek komt. Het lijkt mij eerder een defect te zijn.

Zeker omdat jij met slechts 3 anderen de enigen zijn die dit probleem hebben gemeld. Dat is zeer weinig mocht het een probleem zijn inherent aan de OLED-techniek.
Te laag voor?
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 15:29:
Anyway. Genoeg op YouTube te vinden over het feit dat OLED op het moment gewoon geen goede techniek is
Wanneer je de kennis omtrent deze zaken vanaf YouTube haalt, begrijp ik wel waarom je mening op deze manier gekleurd is. Maar YouTube is over het algemeen helemaal geen goede bron om je informatie vandaan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
@Dimens Ja dat had ik verwacht maar lg gaf aan dat het daar niet aan lag. Met andere woorden het kan gewoon niet tegen zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
gertraaf schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:42:
@Dimens Ja dat had ik verwacht maar lg gaf aan dat het daar niet aan lag. Met andere woorden het kan gewoon niet tegen zonlicht.
LG zal zich natuurlijk willen beroepen op het feit dat je het apparaat niet in zonlicht moet plaatsen en zodoende de klacht snel afwimpelen. Die uitspraak kan dus niet gezien worden als erkenning dat OLED-televisies niet tegen zonlicht zouden kunnen.

Het is mij nooit opgevallen en zelf heb ik het ook niet weten te reproduceren, wat het vermoeden dat het een defect betreft enkel versterkt. Maar mogelijk dat de zon momenteel niet sterk genoeg is voor schadelijke straling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dimens schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 16:40:
[...]

Wanneer je de kennis omtrent deze zaken vanaf YouTube haalt, begrijp ik wel waarom je mening op deze manier gekleurd is. Maar YouTube is over het algemeen helemaal geen goede bron om je informatie vandaan te halen.
Ik haal heel veel informatie van het kanaal van HDTVtest. Main man Vincent Teoh is professioneel TV calibrator en reviewer en wordt beschouwd als de grootste deskundige op YouTube. Dus ja, daar durf ik wel op te vertrouwen.

:w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hann1BaL schreef op maandag 22 januari 2018 @ 15:08:
[...]

Contrast bedoel je denk ik? Als je kijkt naar de kleurweergave van bijv de OLED55C7V van LG die ik bovenaan de PW zie lees ik via google dat hij ongeveer 98,5% van DCI-P3 beslaat. Bijv een goeie NEC ips monitor gaat daar (voor het grootste deel) overheen, en ook van Apple begreep ik dat ze (oa de imac 5K) geleverd worden met een DCI-P3 gecalibreerd scherm.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

maratropa schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:08:
[...]

Contrast bedoel je denk ik? Als je kijkt naar de kleurweergave van bijv de OLED55C7V van LG die ik bovenaan de PW zie lees ik via google dat hij ongeveer 98,5% van DCI-P3 beslaat. Bijv een goeie NEC ips monitor gaat daar (voor het grootste deel) overheen, en ook van Apple begreep ik dat ze (oa de imac 5K) geleverd worden met een DCI-P3 gecalibreerd scherm.
je hebt gelijk, contrast.

Veel belangrijker voor tv's dan echtheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
@Dimens ik heb contact gehad met foka, lg oled care en daarna nog op de mail en whatsapp. Ik had idd ook verwacht dat ik een vervangend toestel of nieuw paneel zou krijgen. Maar nee. Ik had pech en moest mijn tv maar ergens anders zetten...

Misschien ligt het aan ze zon sterkte? Ik had direct licht op mijn scherm van de opkomende zon. Wel een vouwgordijn en goed dubbel glas er tussen...

Kortom als het een defect aan het toestel was dan hadden ze anders gereageerd. Bij Smits werd ik ook niet tegengesproken na dit verhaal en mijn motivatie voor een Sony x9005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:06:
[...]

Ik haal heel veel informatie van het kanaal van HDTVtest. Main man Vincent Teoh is professioneel TV calibrator en reviewer en wordt beschouwd als de grootste deskundige op YouTube. Dus ja, daar durf ik wel op te vertrouwen.

:w
Hij heeft toch zelf ook een OLED tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

apis29 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:17:
[...]

Hij heeft toch zelf ook een OLED tv?
Ongetwijfeld. En daar zal het vast niet bij blijven..

Ik weet wel dat ie de ZD9 en X94 heeft uitgeroepen als beste toestellen voor HDR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 17:06:
[...]

Maar wanneer je daar de informatie vandaan haalt, hoe kom je op de uitspraak dat OLED momenteel geen goede techniek is? Het sluit totaal niet op elkaar aan.
gertraaf schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 18:15:
@Dimens ik heb contact gehad met foka, lg oled care en daarna nog op de mail en whatsapp. Ik had idd ook verwacht dat ik een vervangend toestel of nieuw paneel zou krijgen. Maar nee. Ik had pech en moest mijn tv maar ergens anders zetten...

Misschien ligt het aan ze zon sterkte? Ik had direct licht op mijn scherm van de opkomende zon. Wel een vouwgordijn en goed dubbel glas er tussen...

Kortom als het een defect aan het toestel was dan hadden ze anders gereageerd.
Toch zou ik meer druk leggen gaan bij de handelaar en een beroep doen op de conformiteit (Artikel 7:21 lid 1 BW) van de televisie. Hier heb ik ook te maken met de ochtendzon op de OLED-televisie en sinds jouw bericht in gertraaf in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" ben ik erop gaan letten. Echter heb ik niet een keer, zelfs niet in lichte mate, hetgeen jij ervaart kunnen terugvinden.

Mocht de handelaar niet meewerken, zou je natuurlijk in https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/96 een topic kunnen openen.
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:57:
[...]

Ongetwijfeld. En daar zal het vast niet bij blijven..

Ik weet wel dat ie de ZD9 en X94 heeft uitgeroepen als beste toestellen voor HDR :)
Maar daar noem je dan ook even twee modellen met een enorm prijskaartje en een FALD-techniek met een zodanig hoge hoeveelheid zones, dat de televisies ook bijna geclassificeerd kunnen worden als self-luminated. Het heeft weinig meer met LCD in het algemeen te maken, mocht dit hetgeen zijn waarmee je het argument voor HDR bij LCD tegenover OLED zou willen bekrachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:28:
[...

Maar daar noem je dan ook even twee modellen met een enorm prijskaartje en een FALD-techniek met een zodanig hoge hoeveelheid zones, dat de televisies ook bijna geclassificeerd kunnen worden als self-luminated.
Stevig prijskaartje?
De 75XE9405 kost €4.999,-
Versus €17.999,- voor een 77A1.

Ik vind het nogal een verschil als je een beetje redelijk formaat wil. Maar goed.. Ik ben ook projectie gewend, dus zou niet terug kunnen naar een 65". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 20:28:
[...]

Maar wanneer je daar de informatie vandaan haalt, hoe kom je op de uitspraak dat OLED momenteel geen goede techniek is? Het sluit totaal niet op elkaar aan.
Jij wil zeggen dat een TV die een non-lineaire degradatie in het RGB kent en die daarnaast gevoelig is voor inbranding een goede techniek is? Ben blij dat je niet over mijn portemonnee gaat ;).

Dat hele OLED is een grote marketing truc en bijna iedereen trapt er blind in. Over een jaar of 3 a 4 wil ik nog wel eens zien of de kopers van nu er nog zo blij mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBtweakers
Het voelt alsof mij topic een beetje is gekaapt 8)7

Vooralsnog denk ik dat ik ga voor de 55C7V (€ 1.500). Liever had ik een 49'' of 50'', iemand daar nog opties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:23:
non-lineaire degradatie in het RGB kent
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:23:
Dat hele OLED is een grote marketing truc en bijna iedereen trapt er blind in.
Tevergeefs heb ik nog geprobeerd de discussie serieus te houden. Ondertussen is het mij niet duidelijk of je onvoldoende kennis van zaken hebt dat je dergelijke uitspraken doet of dat je simpelweg aan het trollen bent.

Zonder werkelijke onderbouwing van je standpunten ga ik er dan ook verder niet meer op in.
TBtweakers schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:55:
Het voelt alsof mij topic een beetje is gekaapt 8)7
Excuus daarvoor, dat was ook niet de bedoeling.
Vooralsnog denk ik dat ik ga voor de 55C7V (€ 1.500). Liever had ik een 49'' of 50'', iemand daar nog opties voor?
Dan zou ik toch voor de LG C7 gaan. Het formaat went zeer snel wanneer je het hebt staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Dimens op 24-01-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertraaf
@Dimens Nou na zo een conclusie van lg was ik er klaar mee. Kon de tv nog terug brengen en heb me geld terug.

Dus nu een mooie led en dan later zien we Wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 21:55:

Tevergeefs heb ik nog geprobeerd de discussie serieus te houden. Ondertussen is het mij niet duidelijk of je onvoldoende kennis van zaken hebt dat je dergelijke uitspraken doet of dat je simpelweg aan het trollen bent.

Zonder werkelijke onderbouwing van je standpunten ga ik er dan ook verder niet meer op in.
Geen troll hoor, voldoende kennis van zaken, maar een stellige mening die ik met weinig mensen kan delen. Maar omdat wij het niet met elkaar eens zijn, zou ik jou hetzelfde kunnen verwijten. Dat is nogal makkelijk he? ;)

Je begint over een prijskaartje, maar stapt voorbij aan het feit dat OLED 3x duurder is. Weliswaar bij de grotere formaten, maar het is een feit.
De degradatie van pixels bij OLED is ook een feit, waarbij het ook nog zo is dat de kleuren niet gelijkwaardig teruglopen. Voor een correcte weergave zou je een OLED meermaals per jaar moeten calibreren.
Inbranding is ook een issue. Als je niet erop gamet of altijd dezelfde zender kijkt, zal het meevallen, maar inbranding doet zich bij alle OLED tv's voor. Dat is inherent aan de techniek. Feit!

No offence verder. Hopelijk begrijp je dat.
Maar ik blijf erbij. OLED geeft een prachtig plaatje, maar zal het niet gaan redden op de langere termijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 25-01-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBtweakers
Nog opties voor een 42 t/m 49 inch TV?

[ Voor 10% gewijzigd door TBtweakers op 25-01-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

TBtweakers schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:15:
Voor dat formaat is het makkelijk: LCD. Eenvoudig omdat de OLEDs bij grotere formaten begint.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 499527 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 22:30:
De degradatie van pixels bij OLED is ook een feit, waarbij het ook nog zo is dat de kleuren niet gelijkwaardig teruglopen.
Daar gaat het al mis. Dit heeft slechts betrekking op de huidige smartphones en niet op televisies.

De klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Het blijkt inderdaad dat je onvoldoende kennis hebt om waarde te hechten aan de gedane uitspraken.
TBtweakers schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:15:
Onder kleine formaten <49" is vrijwel niets interessants meer aan te schaffen. Slechts de pricewatch: Sony KD-49XE9005 Zwart is interessant qua prestaties, maar tegelijkertijd niet meer wegens de prijs.

De rest van de toestellen op kleiner formaat bestaat grotendeels uit 50/60Hz LCD-televisies en enkele matig presterende 100/120Hz LCD-televisies. Zoals al eerder benoemd in dit topic, is het flink bergafwaarts gegaan met LCD-televisies in het budget en middensegment. High-end komt vrijwel enkel nog in grotere formaten.

[ Voor 43% gewijzigd door Dimens op 25-01-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:49:
[...]

Daar gaat het al mis. Dit heeft slechts betrekking op de huidige smartphones en niet op televisies.
Ja, dit geldt ook voor TV. Nu niet de zaken gaan omdraaien. Iets met pot en ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Ja, dit geldt ook voor TV. Nu niet de zaken gaan omdraaien. Iets met pot en ketel.
Je hebt echt geen idee he? Google eens op patent kodak lg blauwe leds samsung.

[ Voor 9% gewijzigd door Malt007 op 25-01-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Kun je dan ook uitleggen wat de 'non-lineaire degradatie in het RGB' zou veroorzaken bij OLED-televisies? Als je daadwerkelijk kennis van zaken hebt, moet dat natuurlijk geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:04:
[...]

Kun je dan ook uitleggen wat de 'non-lineaire degradatie in het RGB' zou veroorzaken bij OLED-televisies? Als je daadwerkelijk kennis van zaken hebt, moet dat natuurlijk geen probleem zijn.
Waar denk je dat de "O" in OLED voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Beiden hebben geen betrekking op hetgeen je stelt.

Blijkt dat je toch wel je kennis van zeer matige bronnen op YouTube haalt en die kennis niet van Vincent Teoh komt. Het sloot ook al helemaal niet aan op hetgeen aan informatie daar wordt gegeven tegenover wat jij hier steeds stelt.
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:06:
[...]

Waar denk je dat de "O" in OLED voor staat?
Ook dit heeft geen enkele betrekking op wat je stelt.

Waar blijft die uitleg? Iemand met zoveel kennis van zaken als jij zelf stelt, moet dat zonder problemen zelf kunnen uitleggen. Of toont de Illusion of Explanatory Depth zich hier en wordt nog duidelijker dat je er eigenlijk toch niet zoveel verstand van hebt en dat de sterk gevormde mening is ontstaan uit matige bronnen zoals die van YouTube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ik 1 filmpje plaats niet van Vincent Teoh, wil niet zeggen dat ik daar mijn informatie niet vandaan haal. Erg jammer dat je me wil aanvallen op kleinigheden en de grote lijn uit het oog verliest.
Wat ik nu al meermalen heb proberen uit te leggen, is dat OLED geen goede techniek is. Wat mi prima wordt onderschreven door Shocked en het filmpje wat ik plaatste.
Dat jij beiden wil afdoen als onzin, is je goed recht, maar maakt dat ik je niet serieus kan nemen.
Er wordt in beide voorbeelden letterlijk gesproken over een terugloop in bepaalde kleuren. Misschien is mijn woordkeuze niet altijd even handig geweest, maar dat is precies wat ik probeer duidelijk te maken.
En dat je maatregelen moet nemen om de beschreven effecten te minimaliseren.
Klinkt dat nou als een goede techniek?

Zoals Shocked het zegt.. "het babysitten van je TV". Ik zou er gruwelijk van balen als me dat niet op voorhand zou worden verteld.
Dát is wat ik de mensen hier probeer mee te geven.. OLED is prachtig, maar let op dat...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 25-01-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:27:
Er wordt in beide voorbeelden letterlijk gesproken over een terugloop in bepaalde kleuren. Misschien is mijn woordkeuze niet altijd even handig geweest, maar dat is precies wat ik probeer duidelijk te maken.
Nee. Mocht je werkelijk verstand van zaken hebben, had je het in eerste instantie op de correcte manier verwoord en niet tweemaal incorrect en - wanneer dan gesteld wordt dat hetgeen je zegt niet geldt voor OLED-televisies maar voor smartphones - op z'n minst moeten weten dat je verwoording niet correct was waardoor twee forumgebruikers de discussie inzetten op het punt dat jij niet zou bedoelen.

Echter gaat het daarna nog altijd over zaken die niet aansluiten op hetgeen je in eerste instantie hebt gesteld, als ook niet aansluit op wat je nu stelt. Het klopt gewoon niet.

Dit riekt eerder naar schadebeperking nu je doorhebt dat je stellingen niet correct zijn. Een werkelijke uitleg waarom hetgeen je stelt zo zou zijn, blijft echter ook uit. Iemand met voldoende verstand van zaken zou dat kunnen uitleggen. (Illusion of Explanatory Depth)
Dat jij beiden wil afdoen als onzin, is je goed recht, maar maakt dat ik je niet serieus kan nemen.
Vreemd. Zelf toegeven dat je verwoording niet goed is, maar toch de schuld bij de ander weten te leggen wanneer deze de gemaakt stelling - en niet de zogenaamd bedoelde stelling - afdoet als onzin, . Valt dat serieus te nemen?
Dát is wat ik de mensen hier probeer mee te geven.. OLED is prachtig, maar let op dat...
Je gaat de discussie met gestrekt been in en komt vervolgens met uitspraken als "het feit dat OLED op het moment gewoon geen goede techniek is", "Dat hele OLED is een grote marketing truc en bijna iedereen trapt er blind in", "is dat OLED geen goede techniek is", "Klinkt dat nou als een goede techniek?". Maar het was natuurlijk om mensen hier mee te geven dat OLED prachtig is, maar ook een techniek dat zijn beperkingen kent.

Kom op, zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je reactie suggereert dat je niet eens de moeite hebt genomen om de linkjes te bekijken.
En wederom leg je de focus op futiliteiten.
Vermoeiend...

Voor jou mag het lijken op schadebeperking. Ik probeer niet meer dan een eind te breien aan dit verhaal, want ik heb hier al veel te veel tijd aan besteed. Ik ga weer verder kijken op AVforums. Mijn inzichten zijn hier toch aan dovemansoren gericht.

Het laatste wat ik er nog over wil zeggen dat iedere beeldtechniek plussen en minnen kent, maar dat OLED hier wordt verdedigd als zijnde het summum. En dat is het simpelweg niet. (Die marketing waar iedereen instapt, weet je nog?).

Ik wens iedereen hier verder veel plezier met zijn TV, welke het dan ook is/wordt.
Ciao.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 499527 op 25-01-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Dus weer tijd voor leuke dingen nu!

Zoals de Sony 55XE9005 bij Smits in Arnhem voor 1177 eurootjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 11:33:
Je reactie suggereert dat je niet eens de moeite hebt genomen om de linkjes te bekijken.
De geplaatste links sluiten niet aan op hetgeen je stelt en leggen dan ook niets van het gevraagde uit. Het is ook wel heel makkelijk links plaatsen waar anderen iets voor je zouden uitleggen wanneer je daar zelf niet toe in staat lijkt te zijn.

Als je dan al een link plaatst, geeft dan op z'n minst een introductie daarover en waar hetgeen je stelt, ondersteund en onderbouwd wordt. Niet slechts een link plaatsen en de andere partij het maar uit laten zoeken en alle moeite te laten doen - waarna de andere partij er vervolgens achter komt dat er helemaal niets ondersteunend en onderbouwend over het gestelde in staat.

Of je meent dat het wel zo ondersteunend en onderbouwend met betrekking tot jouw stelling is. Maar volgens mij haal je dan nog meer zaken door elkaar dan je reeds al toegegeven blijkt te hebben. Vandaar ook dat het geven van de gevraagde onderbouwing en uitleg zo belangrijk is. Dan zal ook blijken of je verstand van zaken hebt of dat je een heleboel zaken door elkaar haalt en verkeerd verwoord.

Dus dan nogmaals:
Dimens schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:04:
[...]

En dat kan natuurlijk niet zo'n simpel antwoord krijgen als "Waar denk je dat de "O" in OLED voor staat?" - waarvan iedereen met enig verstand van OLED-televisies moet weten dat dit geen enkele betrekking heeft op de gestelde vraag. Dat getuigt niet van enig kennis van zaken of het serieus moeten nemen van de gedane en - tot op heden gebleken - incorrecte stellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dimens schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:15:
[...]

...- incorrecte stellingen.
Ok. Ik hap wel. Voor de allerlaatste keer.
Maar alleen omdat ik het niet hoef te pikken om onterecht als leugenaar afgeschilderd te worden. }:|

Mijn stellingen zijn:
- OLED heeft last van retentie (wat ik ongelukkigerwijs formuleerde als RGB degradatie)
- OLED heeft last van inbranding
- OLED is ongelooflijk duur als een groot scherm pré is
- OLED heeft tov FALD te lage peak brightness om het beste HDR plaatje neer te zetten
- OLED geeft een mooi plaatje, maar er zijn nogal wat spelregels om snelle degradatie te voorkomen
- OLED is de techniek van nu, maar niet van de toekomst

Jij beweert nu LETTERLIJK (ik heb je gequote) dat ik incorrecte stellingen aandraag.
Als jij serieus met droge ogen mijn opsomming hierboven durft te ontkrachten, zijn we gewoon klaar.
Het enige wat je lijkt te kunnen, is keer op keer door mij ongelukkig gekozen bewoordingen onder de loep te nemen en uit te vergroten. Maar de grote lijn vergeet je voor het gemak.

En nu ben ik er echt klaar mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 13:55:
[...]
Mijn stellingen zijn:
- OLED heeft last van non-lineaire degradatie in het RGB
Dit is de stelling waar het allemaal om draait in de betreffende discussie, hetgeen de ondersteunende links zouden moeten bekrachtigen, maar dit niet doen. Ik beweer inderdaad letterlijk dat jij incorrecte stellingen hebt aangedragen - echter niet dat alle gedane stellingen per definitie incorrect zijn.

Maar aangezien jij die nu niet in je lijst met stellingen hebt opgenomen, ga ik er gemakshalve maar vanuit dat jij je ondertussen terug hebt getrokken van deze stelling. Prima, zeg dat dan gewoon en erken dat je er naast zat zonder daarbij de schuld bij anderen te leggen.

Derhalve word je ook niet onterecht afgeschilderd als leugenaar maar blijkt dat de betreffende stelling incorrect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Je hebt inderdaad gelijk maar het is ook belangrijk om te kijken naar hoe erg het probleem is.

Inbranding is een probleem dat je voornamelijk hebt bij stilstaande beelden, niet echt een probleem voor films. De LG`s gaan vrij snel over naar een screensaver wanneer het beeld stil staat.

Duur, ja het is duurder dan maar ik ben van mening dat een OLED scherm zijn geld waard is.

De 2017 schermen zijn behoorlijk fel en ik heb het naar beneden gezet wanneer de lampen gedimd zijn.

Techniek van nu of van de toekomst maakt niet uit, ik kan die van volgend jaar nog niet kopen :+

Er zijn zeer goede redenen om voor LCD te gaan en hetzelfde voor OLED. Het is een persoonlijke keuze en voor mij was het diepe zwart een rede om de nadelen te accepteren.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:55
@Anoniem: 499527

- OLED heeft last van retentie (wat ik ongelukkigerwijs formuleerde als RGB degradatie) Klopt maar who cares? Heb het zelfs nog nooit gezien en gebruik hem nota bene alleen maar om te gamen met dus veel statische beelden voor lange tijd
- OLED heeft last van inbranding. Bij normaal gebruik niet
- OLED is ongelooflijk duur als een groot scherm pré is. Welke LCD met dezelfde beeldkwaliteit is goedkoper dan een OLED?
- OLED heeft tov FALD te lage peak brightness om het beste HDR plaatje neer te zetten Waarom scoren OLED dan het hoogst op HDR bij Rtings? https://www.rtings.com/tv/reviews/best/by-features/hdr
- OLED geeft een mooi plaatje, maar er zijn nogal wat spelregels om snelle degradatie te voorkomen Komt er op neer dat je alleen geen idiote winkelinstellingen moet gebruiken i guess? In de praktijk moet je wel heel gek doen in ieder geval
- OLED is de techniek van nu, maar niet van de toekomst We leven nu en niet in de toekomst, LCD is nog verder verouderde techniek nota bene

Snap je hetze tegen OLED niet, als die problemen zo erg waren dan was LG allang failliet geweest, had het hele internet vol gestaan met negatieve reviews etc. Maar in de praktijk wint OLED alle testen. En je hebt duidelijk zelf geen ervaring met OLED anders had je heel anders gepiept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:40
Topicstarter vraagt om een advies @Dimens en @Anoniem: 499527 .

Misschien wijs om jullie meningsverschil elders "uit te vechten". Dit doet geen recht aan topicstarter en zijn zoektocht

[ Voor 7% gewijzigd door Layumi op 26-01-2018 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBtweakers
Toch nog hulp nodig. 55'' blijkt te groot te zijn. Mijn keuze is nu gevallen op een 43'' TV (geen OLED dus).

Ik twijfel nu tussen: LG 43UJ635V pricewatch: LG 43UJ635V Zwart en Samsung UE43MU6120 pricewatch: Samsung UE43MU6120 Zwart

Vergelijking: https://www.displayspecif...m/en/comparison/d3b63892f

Of misschien wachten op Sony KD-43XF8505 https://www.plattetvdisco...-en-oled/sony-kd-43xf8505

Heeft iemand misschien nuttige opmerkingen / tips?

[ Voor 4% gewijzigd door TBtweakers op 26-01-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:39
Edit: verkeerd gepost.

[ Voor 94% gewijzigd door pietr op 18-03-2018 19:38 ]

Pagina: 1