Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe tv. Wij hadden een Samsung UE40F6400 welke erg goed beviel. Echter ging deze tv een jaar geleden kapot, LCD panel begaf het helaas. Na veel heen en weer gezeur met Samsung bleek het geen garantie of coulance te zijn op het LCD panel omdat de tv voor de Duitse markt bestemd was. Ik wist dit niet tijdens de aankoop. Ook al geldt er een Europese garantie op de producten, voor mij was dat niet van toepassing. Erg zuur allemaal. We hadden snel een andere tv nodig dus zonder goed zoeken een Samsung UE40KU6020 gekocht. Dit mede omdat we toen nog de indicatie hadden dat de oude tv gerepareerd zou worden. Als die terug was kon de nieuwe tv naar de slaapkamer. Helaas bleek de oude tv niet voor een normale prijs te repareren te zijn, circa 900 euro, dus de tv voor de slaapkamer bleef in de kamer. Iedere avond zit ik eigenlijk met ergernis naar dat toestel te kijken. Kijkhoek drama, kleuren drama. Tja niet echt mijn ding dus.
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe TV. Het wordt sowieso geen Samsung meer.
Eisen:
Had zelf de LG 49SJ810V gevonden en de LG 49UH850V met voorkeur voor de eerste omdat daarvan de refreshrate het hoogst is.
Als een van jullie toch een Philips/Sony/Samsung adviseert zou ik graag een goede onderbouwing willen waarom ik door voor zou moeten kiezen
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe TV. Het wordt sowieso geen Samsung meer.
Eisen:
- Minimaal 40" en maximaal 50"
- Maximaal €1.000
- UHD
- minimale refresh rate van 100Hz
- HDMI-CEC
- Smart-TV met minimaal Netflix, YouTube en RTL/NPO gemist
- Geen exotisch merk en liefst ook geen Philips/Sony

Had zelf de LG 49SJ810V gevonden en de LG 49UH850V met voorkeur voor de eerste omdat daarvan de refreshrate het hoogst is.
Als een van jullie toch een Philips/Sony/Samsung adviseert zou ik graag een goede onderbouwing willen waarom ik door voor zou moeten kiezen