Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik ben me aan het orienteren op een nieuwe tv. Wij hadden een Samsung UE40F6400 welke erg goed beviel. Echter ging deze tv een jaar geleden kapot, LCD panel begaf het helaas. Na veel heen en weer gezeur met Samsung bleek het geen garantie of coulance te zijn op het LCD panel omdat de tv voor de Duitse markt bestemd was. Ik wist dit niet tijdens de aankoop. Ook al geldt er een Europese garantie op de producten, voor mij was dat niet van toepassing. Erg zuur allemaal. We hadden snel een andere tv nodig dus zonder goed zoeken een Samsung UE40KU6020 gekocht. Dit mede omdat we toen nog de indicatie hadden dat de oude tv gerepareerd zou worden. Als die terug was kon de nieuwe tv naar de slaapkamer. Helaas bleek de oude tv niet voor een normale prijs te repareren te zijn, circa 900 euro, dus de tv voor de slaapkamer bleef in de kamer. Iedere avond zit ik eigenlijk met ergernis naar dat toestel te kijken. Kijkhoek drama, kleuren drama. Tja niet echt mijn ding dus.

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe TV. Het wordt sowieso geen Samsung meer.

Eisen:
  • Minimaal 40" en maximaal 50"
  • Maximaal €1.000
  • UHD
  • minimale refresh rate van 100Hz
  • HDMI-CEC
  • Smart-TV met minimaal Netflix, YouTube en RTL/NPO gemist
  • Geen exotisch merk en liefst ook geen Philips/Sony :|
HDR is geen must maar wel een pre, ook is dit zo van een DVB-S2 tuner liefst met opnamefunctie op NAS. We hebben hier nog geen kabel en zijn afhankelijk van de satelliet 8)7

Had zelf de LG 49SJ810V gevonden en de LG 49UH850V met voorkeur voor de eerste omdat daarvan de refreshrate het hoogst is.

Als een van jullie toch een Philips/Sony/Samsung adviseert zou ik graag een goede onderbouwing willen waarom ik door voor zou moeten kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: Sony KD-55XE8599 Zwart & pricewatch: LG 55SJ810V Wit, Zilver niet overwogen?

De LG heeft waarschijnlijk wel RTL maar van de Sony weet ik het niet van.

Vind je vraagstelling wel enigszins andersom: jij sluit merken uit (zonder reden) maar verwacht wel dat wij wel een reden geven als we een merk aanbevelen. Ik zou wel eens willen weten welke redenen voor uitsluiten hebt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Geen Samsung vanwege bovenstaand verhaal. Philips ook slechte ervaringen mee in het verleden qua garantie en bouwkwaliteit. En Sony niet mijn ding zeg maar, maar dat is gevoel. Duidelijk genoeg zo?

En de TV's die je noemt niet overwogen omdat die gewoonweg te groot zijn, maximaal 50"

p.s. de LG 55SJ810V is de grote broer van de LG 49SJ810V

[ Voor 9% gewijzigd door Cavemania op 03-12-2017 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
Geen exotische merken en geen Samsung, Sony of Philips. Dan blijft er niet heel veel over, dus misschien is het handig om te zeggen welke merken je wel zou overwegen. Of wil je alleen maar LG?

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 03-12-2017 13:53 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Garantie van Sony is wel goed, doen niet moeilijk over omruilen bij een dode pixel bijvoorbeeld.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Sony en Philips zijn te overwegen maar hebben niet mijn voorkeur. Samsung is in principe een No-Go ivm de zeer slechte ervaringen qua garantieafhandeling en niet alleen met de tv. Met exotische merken bedoel ik de onbekende merken waarvan de service etc niet super geregeld is in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 11:28
Cavemania schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:57:
Sony en Philips zijn te overwegen maar hebben niet mijn voorkeur. Samsung is in principe een No-Go ivm de zeer slechte ervaringen qua garantieafhandeling en niet alleen met de tv. Met exotische merken bedoel ik de onbekende merken waarvan de service etc niet super geregeld is in NL
Maar welke andere merken wil je dan wel?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
LG, Panasonic, evt Philips, evt Sony of wat anders waar ik nu niet aan denk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cavemania schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:51:

En de TV's die je noemt niet overwogen omdat die gewoonweg te groot zijn, maximaal 50"

p.s. de LG 55SJ810V is de grote broer van de LG 49SJ810V
Ah, maar misschien hint/vraag: hebben het over "te groot" omdat een oude TV brede/hoge bezels heeft en daardoor zo groot lijkt of wil je daadwerkelijk niet meer dan 50" diagonaal ongeacht bezels (en dus ingenomen ruimte).

Persoonlijk, maar dat is mogelijk niet aan jou besteed; als je NetFlix, YT en mogelijk andere zaken in 4K wil gaan bekijken, geldt wel het aloude adagium "bigger = better". Een 50" TV zie je het verschil tussen 1080p en 2160p pas als je op minder dan 2m kijkafstand zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
MAX3400 schreef op zondag 3 december 2017 @ 14:04:
[...]

Ah, maar misschien hint/vraag: hebben het over "te groot" omdat een oude TV brede/hoge bezels heeft en daardoor zo groot lijkt of wil je daadwerkelijk niet meer dan 50" diagonaal ongeacht bezels (en dus ingenomen ruimte).
De tv die we nu hebben heeft een bezel van rondom 1,5 cm dus dat valt op zich wel mee. Voornaamste reden is dat ik niet groter wil dan 50" omdat het dan zo'n enorme eyecatcher is in de woonkamer. De afmetingen (BxH) van de 49" LG zijn echt wel groot genoeg. Dus de 55" wordt mij echt te groot.

De kinderen zitten er toch altijd met de neus bovenop :X

[ Voor 4% gewijzigd door Cavemania op 03-12-2017 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Cavemania schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:37:
Na veel heen en weer gezeur met Samsung bleek het geen garantie of coulance te zijn op het LCD panel omdat de tv voor de Duitse markt bestemd was. Ik wist dit niet tijdens de aankoop. Ook al geldt er een Europese garantie op de producten, voor mij was dat niet van toepassing. Erg zuur allemaal.
Die Europese garantie - of eigenlijk wettelijke garantie volgens Artikel 7:21 BW - dien je te claimen bij de handelaar waarmee jij een overeenkomst hebt gesloten en dus niet bij Samsung. Met Samsung zou je in principe niets te maken hoeven hebben.

Leg je claim dus bij de handelaar neer en eis kosteloos herstel of vervang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Tja, en dat is het. De handelaar bestaat niet meer en uiteindelijk claimt de handelaar ook bij Samsung. Dus ik zie het probleem niet maar ben wel de dupe. Uiteindelijk voor mij kastje en muur, kluitje riet etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
Cavemania schreef op zondag 3 december 2017 @ 15:48:
Tja, en dat is het. De handelaar bestaat niet meer en uiteindelijk claimt de handelaar ook bij Samsung. Dus ik zie het probleem niet maar ben wel de dupe. Uiteindelijk voor mij kastje en muur, kluitje riet etc.
Spreken we dan van een faillissement?

Ook dan zit je niet zonder rechten. Zo kun je naar proberen garantie te claimen bij de curator of bij de importeur. Gezien de grijze import, is dat dus niet Samsung Nederland maar een andere partij. Mogelijk dat je deze informatie bij de curator kunt verkrijgen.

Of - bij doorstart of overname - bij de nieuwe eigenaar van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Tja, hoe ver ga je... Is inmiddels meer dan een jaar geleden dat we het defecte toestel hebben vervangen. Dus laten on-topic blijven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Qua bouwkwaliteit en duurzaamheid scoren de Japanse merken over het algemeen beter dan Samsung, Philips en LG.

Bij Android TV van Sony ontbreekt de RTL XL app, deze is wel beschikbaar voor Android TV op de Philips modellen.
De NPO app is aangekondigd voor het eerste kwartaal van 2018 voor Android TV (dus zowel voor de Sony tv's als die van Philips). LG en Samsung tv's beschikken wel over beide apps.

De UH650V is de betere tv van de 2 LG modellen die je zelf gevonden hebt. Beide modellen hebben een IPS paneel wat inhoudt dat het contrast een stuk slechter is dan bij een tv met een VA panneel, de kijkhoeken zijn dan wel weer beter dan bij een VA paneel.

Als al jouw eisen harde eisen zijn, blijft er niet veel keus over en zou ik lekker voor de UH650V gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Freshouttheoven op 03-12-2017 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33
Als je geen Sony wilt....tja, maar goed dat kan, ik heb zelf een naar voorgevoel, altijd gehad, bij Samsung.
Toch post ik deze even.... https://www.smitsarnhem.nl/televisies/kd-49xe9005
Beter vind je niet, en je krijgt ook nog 100 retour. Is een Tv met FALD, voor die prijs.

[ Voor 21% gewijzigd door Sjah op 04-12-2017 02:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:40
Ik zou juist wel voor Philips gaan wegens de beschikbaarheid van de apps en het gebruik van Android.
Philips is de laatste jaren flink verbeterd en heeft HDR op alle tvs en op de 2017 modellen ook een soundbar.

Ik zou samsung en LG juist links laten liggen vanwegen Tizen en WEBos omdat daar de beschikbaarheid en ontwikkeling van apps niet gegarandeerd is terwijl steeds meer ontwikkelaars zich op android richten.

Philips heeft ook standaard quad core cpu's in de nieuwe modellen en Android draait daar geweldig op. Ook de updates worden goed bijgehouden en ondersteund.

Ook is er roottoegang wat niet onaardig is als je wat wilt knutselen.

De refreshrate zou ik me ook niet op blindstaren als er HDR op zit.

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 11:25

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Sjah schreef op maandag 4 december 2017 @ 02:33:
Toch post ik deze even.... https://www.smitsarnhem.nl/televisies/kd-49xe9005
Beter vind je niet, en je krijgt ook nog 100 retour. Is een Tv met FALD, voor die prijs.
Potver, dat is de tv die ik wil hebben! Had hem al een beetje uit m'n hoofd gezet vanwege de prijs. Gaat er van €1029 nog eens €100 af? Wordt dan wel heel erg verleidelijk. Wel net een Xbox One X gekocht.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 02:40:
Ik zou samsung en LG juist links laten liggen vanwegen Tizen en WEBos omdat daar de beschikbaarheid en ontwikkeling van apps niet gegarandeerd is terwijl steeds meer ontwikkelaars zich op android richten.
Net zoals er geen enkele garantie bestaat dat ontwikkelaars blijven ontwikkelen voor WebOS of Tizen, bestaat er geen enkele garantie dat ontwikkelaars blijven ontwikkelen voor Android TV.
De refreshrate zou ik me ook niet op blindstaren als er HDR op zit.
Wat hebben die twee met elkaar te maken en waarom zou de beeldfrequentie ineens onbelangrijk zijn als een televisie HDR zou ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ga naar een winkel en zet de tv's naast elkaar en je zult zien dat je het niet ziet. Daarom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dimens
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:32:
Ga naar een winkel en zet de tv's naast elkaar en je zult zien dat je het niet ziet. Daarom
Jouw argument is dus dat jij het niet ziet - om wat voor reden dan ook - en het daarom niet zichtbaar zou zijn voor anderen? Ik zie het namelijk wel en genoeg mensen met mij.

Overigens is de relatie met HDR ook niet duidelijk gemaakt. Waarom zou de consument zich niet moeten blindstaren op de beeldfrequentie als een televisie HDR heeft? Wat maakt dat HDR ervoor zorgt dat de beeldfrequentie niet belangrijk meer zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Omdat die hoge refreshrates alleen maar een soort compensatie zijn van de framerate. Terwijl HDR daadwerkelijke data bevat over de beelden. HDR verbetert dus daadwerkelijk de beeldkwaliteit en heeft meer invloed dan de refreshrate met name bij 4k tv's.

https://www.homecinemamag...zin-van-framerates-hertz/

En mijn ervaring bevestigd dit ook.

Het verschil met en zonder HDR is daadwerkelijk zichtbaar terwijl de refreshrates an sich dit verschil niet bevestigen.

Als je 100 tvs bekijkt waar je de specs niet van kent met verschilende refreshrates en je gaat het schatten.
Dan ga je het niet correct kunnen zien wanneer er HDR op zit en anders misschien ook wel niet.
Er zijn zoveel functies die de refreshrate compenseren.
De ene fabrikant geeft er een mooie naam aan.
De andere geeft er een hogere refreshrate waarde aan.

Mijn eigen tv heeft zelfs maar 50 hz refreshrate zie ik nu in de specs.
Nou ik merk er niks van en ik kijk toch kritisch naar het beeld.

[ Voor 51% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:37:
Omdat die hoge refreshrates alleen maar een soort compensatie zijn van de framerate. Terwijl HDR daadwerkelijke data bevat over de beelden. HDR verbetert dus daadwerkelijk de beeldkwaliteit en heeft meer invloed dan de refreshrate met name bij 4k tv's.
Hiermee impliceer je dat de beeldfrequentie geen invloed heeft op de beeldkwaliteit en dat is feitelijk onjuist. Zeker bij UHD-televisies speelt de beeldfrequentie een grote rol. Daar heb ik bijna twee jaar geleden al eens uitgebreid over geschreven en dat verhaal is vandaag nog altijd van toepassing:

Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Daarbij zijn er genoeg televisies waarbij beweerd wordt dat zij HDR zijn, echter waarbij blijkt dat zij niet over de hardware beschikken om het ook daadwerkelijk correct te kunnen weergeven. Daarmee kan dus niet gesteld worden dat HDR per definitie meer invloed heeft op de algehele beeldkwaliteit.

Overigens gaan de technieken redelijk goed hand in hand over de toonbank. Televisies met een correcte weergave van HDR, zijn vrijwel allemaal duurdere toestellen en komen bijna standaard dan ook met een 100/120Hz paneel.
Deze blog is flink verouderd, zeer summier en bevat ook nog eens een hoop onjuiste informatie. Ik zou je aanraden mijn blog betreffende dit onderwerp door te lezen: Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Anyway met een refreshrate van 100hz zit je wel goed mits de tv HDR heeft.
Voor het budget wat TS voor ogen heeft heb je denk ik niet eens tvs met een refreshrate die minder zijn.

Laat ik het dan zo zeggen.
Als TS zou ik HDR in zijn eisenpakket toevoegen. En als je dan een TV hebt met 100 hz dan zou ik een hogere refreshrate niet verder laten meewegen in de keuze van de TV omdat deze opgebouwd is uit compensatietrucs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 20:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:20:
Anyway met een refreshrate van 100hz zit je wel goed mits de tv HDR heeft.
Voor het budget wat TS voor ogen heeft heb je denk ik niet eens tvs met een refreshrate die minder zijn.

Laat ik het dan zo zeggen.
Als TS zou ik HDR in zijn eisenpakket toevoegen. En als je dan een TV hebt met 100 hz dan zou ik een hogere refreshrate niet verder laten meewegen in de keuze van de TV omdat deze opgebouwd is uit compensatietrucs.
Ik denk dat jullie het over 2 verschillende refresh-rates hebben. @Dimens heeft het denk ik over de daadwerkelijke refresh-rate van het paneel (50/100/120), waar jij denkt dat hij het over de softwarematig gefabriceerde refresh-rates heeft (800/1000 etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Kijk.. nu komen we ergens..
Dit verschil probeer ik onder de aandacht te brengen.
Het enige wat ik wil zeggen is dat je niet op deze manier naar de specs moet kijken en ze op die manier met elkaar moet vergelijken.
Inderdaad!
Vandaar dat ik ook het woord gebruik "blindstaren".

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 20:09

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:29:
Kijk.. nu komen we ergens..
Het enige wat ik wil zeggen is dat je niet op deze manier naar de specs moet kijken en ze op die manier met elkaar moet vergelijken.
Inderdaad!
Klopt helemaal, en dat weet @Dimens als geen ander op dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:20:
De Pricewatch doorgenomen te hebben zie ik er toch nog een boel staan. Met het gewenste maximale formaat zou ik stellen dat het budget het punt is waarop de toestellen 100/120Hz worden.
Die televisies met een hogere paneelfrequentie dan 100/120Hz zijn er tegenwoordig niet meer.
SayWhatAgain! schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:27:
[...]

Ik denk dat jullie het over 2 verschillende refresh-rates hebben. @Dimens heeft het denk ik over de daadwerkelijke refresh-rate van het paneel (50/100/120), waar jij denkt dat hij het over de softwarematig gefabriceerde refresh-rates heeft (800/1000 etc.).
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:29:
Dat klopt echter dus niet en wordt in de blog van homecinemamagazine incorrect uitgelegd. In mijn eigen blog bespreek ik ook dat dit vaak de uitleg is, maar dus ook incorrect.

De software- en hardwarematige frequentie gaan hand in hand en zijn beiden belangrijk. Zeker bij een UHD-televisie zou ik voor een televisie met 100/120Hz paneel kiezen wegens het tegengaan van die bewegingsonscherpte bij LCD. Anders heb je zo weinig aan de UHD-resolutie.

Daarentegen zou ik mij juist niet blind staren op HDR. Dat een televisie beweert HDR te ondersteunen, wil nog niet zeggen dat het ook correct weergegeven kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Ook daar moet je je niet op blind staren.
Je kunt beter een paar zaken bezoeken en wat schermen met het blote oog vergelijken.
Tegen die waarneming kan geen enkele fabrikant zich compenseren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Kijk, nu begint het een leuke en inhoudelijke discussie te worden.

Mijn menig over Philips en Sony is inmiddels bijgesteld door het Android TV gedeelte. Dat is iets wat me wel aanspreekt.

Leuke inhoudelijke discussie over de refreshrate. Ik merk dat de huidige tv 50hz mij niet aanspreekt qua beeld. Dat was bij de vorige tv's allen 100hz een stuk beter.

Welk Sony en/of Philips model zouden jullie aanbevelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Cavemania schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:10:

Welk Sony en/of Philips model zouden jullie aanbevelen?
Pricewatch laat maar enkele modellen zien waaronder pricewatch: Sony KD-49XE9005 Zwart maar deze is wel net iets duurder dan je budget dus ik raad je aan om een paar winkels te bellen om te kijken welke deal je kan krijgen.

Dit is trouwens de enige TV die binnen jouw eisen/wensen lijkt te vallen maar mogelijk heb ik iets gemist in het verhaal. Het is trouwens exact dezelfde TV die Sjah in "Welke TV voor ca. €1.000 max. 50"" had gepost. En het is het kleine broertje van de 55" die ik eerder postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
deze lijkt me ook passend

https://www.philips.nl/c-...en-pixel-precise-ultra-hd

pricewatch: Philips 49PUS7272 Zilver

is overigens een 100hz model maar de specs staan niet goed op tweakers.

[ Voor 75% gewijzigd door boyette op 04-12-2017 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:13
Zoals MAX3400 en Sjah al hebben aangeven is de KD-49XE9005 de beste tv die je kunt kopen m.b.t. tot jouw budget. Deze tv beschikt over Full Arrey Local Dimming en beschikt over een VA paneel met een zeer goede contrast voor een LCD tv. En qua duurzaamheid zit je bij Sony over het algemeen ook goed.

Alle LCD tv's van LG en bijna alle LCD tv's van Philips hebben een IPS paneel, het contrast bij alle IPS panelen is beduidend lager dan dat van een goede VA paneel. Zoals al eerder aangeven heeft een IPS paneel wel iets betere kijkhoeken.

De Sony KD-49XE9005 is momenteel bij Smits in Arnhem voor 1029 euro te koop, ik weet niet of hier nog 100 euro cashback vanaf gaat, dat zou je dan even moeten navragen (er loopt momenteel een cashback actie van Sony op een aantal geselecteerde modellen waaronder de XE9005 serie ook valt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Op de philips tv zit ook een cashback volgens mij.
Ik zou het zeker overwegen als voordelige keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DeWaanzin schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:16:
[...]

Potver, dat is de tv die ik wil hebben! Had hem al een beetje uit m'n hoofd gezet vanwege de prijs. Gaat er van €1029 nog eens €100 af? Wordt dan wel heel erg verleidelijk. Wel net een Xbox One X gekocht.
Er is alle reden om aan te nemen dat die 100 teruggave hier ook geldt, omdat Smits een officiele dealer is wat ik hoorde, en heb geen reden om aan te nemen dat ze die 100 al verdisconteerd hebben in die 1029, dat is nooit zo dacht ik, en het blijkt ook niet als je het in de winkelwagentje doet.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 04-12-2017 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
boyette schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:52:
Je kunt beter een paar zaken bezoeken en wat schermen met het blote oog vergelijken.
Tegen die waarneming kan geen enkele fabrikant zich compenseren. :P
Die waarneming is echter wel makkelijk te beïnvloeden en dat weten handelaren en fabrikanten maar al te goed. Dat naast de zaken waar je in een gemiddelde winkel mee te maken krijgt zoals veel omgevingslicht en een grote ruimte die je perceptie beïnvloeden, is hetgeen je in de winkel ziet geen goed leidraad.
Sjah schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:14:
[...]

Er is alle reden om aan te nemen dat die 100 teruggave hier ook geldt, omdat Smits een officiele dealer is wat ik hoorde, en heb geen reden om aan te nemen dat ze die 100 al verdisconteerd hebben in die 1029, dat is nooit zo dacht ik, en het blijkt ook niet als je het in de winkelwagentje doet.
In de actievoorwaarden van Sony wordt ook niet gesproken over dealers maar over een aankoop binnen de Benelux - zolang het ook maar de KD-49XE9005BAEP betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dimens schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:13:
[...]

Die waarneming is echter wel makkelijk te beïnvloeden en dat weten handelaren en fabrikanten maar al te goed. Dat naast de zaken waar je in een gemiddelde winkel mee te maken krijgt zoals veel omgevingslicht en een grote ruimte die je perceptie beïnvloeden, is hetgeen je in de winkel ziet geen goed leidraad.

[...]
is ook zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Zal toch eens op zoek naar en winkel om hem eens te bekijken. Met name de kijkhoek en het Android systeem wil ik even beoordelen in de winkel.

Ben door jullie toch wel een beetje overgehaald om eens te gaan kijken naar de Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dimens schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:13:
[...]

In de actievoorwaarden van Sony wordt ook niet gesproken over dealers maar over een aankoop binnen de Benelux - zolang het ook maar de KD-49XE9005BAEP betreft.
Prima, maar voor mijn gevoel zit je safe met een echte dealer. Wat als jij weliswaar in Benelux een grijs-import toestel koop, best kans dat Sony dan zegt, ja leuk dat u het .in Nederland kocht, maar in onze systemen staat dat toestel als zijnde voor Bulgarije/Roemenie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Ik ga sowieso voor een toestel wat bestemd is voor de Nederlandse markt ivm de garantie. Ik ben daar mee op de koffie gekomen en heb daar geen zin meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Cavemania schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:16:
Ben door jullie toch wel een beetje overgehaald om eens te gaan kijken naar de Sony
Waarom in eerste instantie eigenlijk de afkeer voor Sony?
Sjah schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:21:
[...]

Prima, maar voor mijn gevoel zit je safe met een echt dealer. Wat als jij weliswaar in Benelux een grijs-import toestel koop, best kans dat Sony dan zegt, ja leuk dat u het .in Nederland kocht, maar in onze systemen staat dat toestel als zijnde voor Bulgarije/Roemenie.
Dan voert Sony haar eigen actievoorwaarden niet correct uit en - tenzij anders overeengekomen met de handelaar - is de handelaar daar verantwoordelijk voor. Dan kan het zijn dat de handelaar het bedrag uit eigen beurs moet betalen aan de consument.
Cavemania schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:41:
Ik ga sowieso voor een toestel wat bestemd is voor de Nederlandse markt ivm de garantie. Ik ben daar mee op de koffie gekomen en heb daar geen zin meer in.
Nog beter is een aankoop te doen bij een handelaar waarvan je niet verwacht dat deze binnen korte tijd failliet zal gaan. Fabrieksgarantie is vaak maar beperkt tot een of twee jaar, waarna je alsnog gewezen bent op de wettelijke garantie waarvoor je bij de handelaar moet zijn. Althans, dat geldt wel voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Bij philips maakt het niet uit.
In geheel europa kan je een product altijd voor garantie aanmelden bij philips. Wordt opgehaald en teruggebracht kosteloos door DHL of UPS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cavemania
Dimens schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:55:
[...]

Waarom in eerste instantie eigenlijk de afkeer voor Sony?
Mijn vader was vroeger Sony dealer. De Sony heeft hem op een heel lullige manier laten zitten. Vandaar.

Heeft niets met het product zelf te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-05 01:40
De Sony halen. By far de beste TV voor jou budget

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Ik heb vandaag de Sony besteld. Heb via mail bevestigd gekregen dat de cashback er nog niet af is. Tv kost me dus "maar" €929,-.
Afgelopen weekend bij Mediamarkt naar deze tv gekeken en daar stond hij voor €1299 (incl cashback). Een verschil van €370 wat wel een serieus verschil is (bijna to good to be true).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Vandaag het toestel bekeken. Ziet er wel super uit zeg. Even vergeleken met de LG en de Sony geeft helderder en scherper beeld. Kreeg van de winkelier een goed aanbod, beter dan de Mediamarkt maar haalde het nog niet bij de prijs van Smits. Betreft het bij Smits wel een toestel wat bestemd is voor de Nederlandse markt @DeWaanzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Cavemania schreef op donderdag 7 december 2017 @ 19:31:
Betreft het bij Smits wel een toestel wat bestemd is voor de Nederlandse markt @DeWaanzin
Geen idee, in de quickstart handleiding staat iig ook Nederlands. Gewoon even naar Smits mailen/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Heb ik gisteravond ook al even gedaan.. Bevalt de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Cavemania schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 10:04:
Heb ik gisteravond ook al even gedaan.. Bevalt de TV?
En wat zeiden ze?
Tv gisteren ochtend binnen gekregen gsiterenavond pas uit kunnen pakken en op z'n plek gezet. Mooi ding, zelfs m'n vrouw vind dit. Vanavond even alles instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavemania
Nederlands model met Nederlandse garantie, geen probleem dus.

Mooi dat ie op het eerste gezicht al goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cavemania
Inmiddels de Sony ook gekocht. Nu nog even wachten tot hij geleverd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin

DeWaanzin

Cavemania schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:36:
Inmiddels de Sony ook gekocht. Nu nog even wachten tot hij geleverd wordt
Ga je geen spijt van krijgen, mooie tv hoor.
Ik had nog wel iets stoms, moest m'n netwerknummer invullen (2000), maar vulde constant 20000 in, daar kwam ik na tig keer proberen pas achter............

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Jongens voordat jullie hiereen 9005 topic van maken, je kan ook naar het grote Sony 2017 topic gaan he, da's vrij leerzaam, daar gaat het over niks anders dan dit model. :P
Pagina: 1