Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 14:27
Beste tweakers,

Ik ga binnenkort een TV kopen voor in mijn kamer. Aangezien er ook een PS4 gaat komen dacht ik dat het handig was als de TV 4K en HDR had. Ik zat te zoeken naar een TV die minimaal 43 inch is en zo min mogelijk input lag heeft. Na een tijdje zoeken kwam ik uit op LG TV's maar die hebben allemaal fake 4K dmv RGBW.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Mijn desktop wordt hij ook op aangesloten (GTX 1070, I7 4770K) dus dat komt wel goed voor wat lichtere games. Moet wel HDMI 2.0 zijn geloof ik.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Heb gezocht in de pricewatch en ben uit eindelijk uitgekomen op deze Sony TV :
Sony Bravia KD-43XD8005.

Vlak daarna had ik dingen gevonden dat Sony TV's veel input lag hebben met 4K HDR gamen en ook met 1080P Interpolation. Ik heb ook al gekeken naar de Samsung UE43KU6400 TV die er ook goed uit zag maar daar zeggen ze in de review van tweakers dat de HDR niets doet maar alleen HDR ondersteund.

Ik hoop dat jullie mij uit de nood kunnen helpen! 8)7

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

"fake 4K dmv RGBW"? Wil je eens uitleggen wat je daar mee bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Volgens mij zit je in het verkeerde gedeelte van het forum, dit is namelijk componenten aankoop advies voor een computer.

Ik denk dat je hier moet zijn: Televisies & Beamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
Icephase schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:29:
"fake 4K dmv RGBW"? Wil je eens uitleggen wat je daar mee bedoelt?
In plaats van een RGB schema te gebruiken gebruiken ze een RGBW schema waar ze maar 2880 echte full color pixels hebben, de rest wordt opgevuld door white substitution pixels. Dit betekend dat ze het wel een 4K TV mogen noemen maar dat hij dus niet echt de kleuren kan displayen. http://prntscr.com/dua18e heb even een printscreen gemaakt van een foto want weet niet hoe ik foto's in moet voegen sorry. :?

De source voor deze informatie is grotendeels het internet en ook op deze website : http://4k.com/news/lthree...6400-uh6100-uf6800-16649/ staat veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Rubentje2015 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:33:
[...]

In plaats van een RGB schema te gebruiken gebruiken ze een RGBW schema waar ze maar 2880 echte full color pixels hebben, de rest wordt opgevuld door white substitution pixels. Dit betekend dat ze het wel een 4K TV mogen noemen maar dat hij dus niet echt de kleuren kan displayen. http://prntscr.com/dua18e heb even een printscreen gemaakt van een foto want weet niet hoe ik foto's in moet voegen sorry. :?

De source voor deze informatie is grotendeels het internet en ook op deze website : http://4k.com/news/lthree...6400-uh6100-uf6800-16649/ staat veel informatie.
Heet dat niet checkerboard 4k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
SipSip schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:31:
Volgens mij zit je in het verkeerde gedeelte van het forum, dit is namelijk componenten aankoop advies voor een computer.

Ik denk dat je hier moet zijn: Televisies & Beamers
Ah sorry! Kon het televisies subforum niet vinden dus dacht dat het bij componenten aankoop advies moest. Hij wordt namelijk tegelijk ook als een soort monitor gebruikt :) Hoe kan ik mijn topic overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het topic heb ik verhuis naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien deze daar thuis hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
WeAreLegion schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:34:
[...]

Heet dat niet checkerboard 4k :)
Zou kunnen, ik ben sinds eergister aan het zoeken naar 4K TVs en zag dat veel mensen LG TVs afraden omdat ze het RGBW schema gebruiken wat minder goed is dan een RGB schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
DaMarcus schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:35:
Het topic heb ik verhuis naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien deze daar thuis hoort :)
Thanks, sorry voor het verkeerd plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik ben zelf aan het sparen voor deze : pricewatch: Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart

Hij is 49inch, heeft een lage input lage (ook getest door eurogamer.net) en 10bit HDR en tevens local dimming. Hij is iets boven je budget maar het is wel goede tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
WeAreLegion schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:38:
Ik ben zelf aan het sparen voor deze : pricewatch: Samsung UE49KS7000 Zilver, Zwart

Hij is 49inch, heeft een lage input lage (ook getest door eurogamer.net) en 10bit HDR en tevens local dimming. Hij is iets boven je budget maar het is wel goede tv :)
Ik zou mijn budget misschien kunnen stretchen naar 900/950 maar 1200 is mij te hoog. Het is zeker wel een mooie TV, had ik ook al langs zien komen maar ging boven het budget uit helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Rubentje2015 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Ik zou mijn budget misschien kunnen stretchen naar 900/950 maar 1200 is mij te hoog. Het is zeker wel een mooie TV, had ik ook al langs zien komen maar ging boven het budget uit helaas.
Sommige zaken doen nog wel eens wat met de prijs als je ze belt, Smits Arnhem, Radio van Burg, Foka, Apollo, dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuzomu
Malt007 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 15:58:
[...]

Sommige zaken doen nog wel eens wat met de prijs als je ze belt, Smits Arnhem, Radio van Burg, Foka, Apollo, dat soort zaken.
Aan wat voor een bedrag zou ik dan kunnen denken? 50 euro eraf of wel wat meer. Klinkt misschien wel aantrekkelijk als ik die TV voor een bedrag rond de 900/950 zou kunnen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica