Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.894 views

Onderwerpen

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
armageddon_2k1 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:35:
[...]

....

Is mijn doel miljonair worden met beleggen (crypto / normaal). Nee.
Exact!
Ik zit er in omdat ik dit als een aanvulling op mijn pensioen zie over ca. 30 jaar. Dat maandbedrag wordt pas echt in een bodemloze put gestort en ondertussen speculeren ze met mijn geld. Dan doe ik dat liever zelf.
Om ondertussen nog een beetje tegen de gevestigde orde aan te schoppen (bankwezen etc), altijd lekker :9

En mocht ik wel op een goede coin 'gegokt' hebben, dan is miljonair zijn een mooie bonus.......

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-11 00:00

mark-k

AKA markkNL

armageddon_2k1 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:40:
[...]

Ah, stoere man. En hoeveel vermogen heb je erin zitten? >50k neem ik aan dan?
Haha nee tuurlijk niet, maar je mag toch wel een onrealistisch doel stellen? Als jij er 10k in wilt duwen en daar 20k van wilt maken mag je van mij, ik heb er 1k in zitten en zie wel waar het schip strand, of dat op de maan is of in de marianentrog zien we dan wel. Ik ga in elk geval niet maar gewoon uitstappen als ik verdubbeld heb ofzo. Raak ik t geld kwijt is het jammer, wordt het een berg ben ik blij.

• GJmetal
  • Laatst online: 21-11-2021
CHAT net verschenen op binance? Net een partij gekocht voor 0,72 en weggedaan voor $1,02. Toch easy money in 2 minuten tijd mwuahha

[ Voor 19% gewijzigd door GJmetal op 31-01-2018 11:47 ]

Verwijderd

GJmetal schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:47:
CHAT net verschenen op binance? Net een partij gekocht voor 0,72 en weggedaan voor $1,02. Toch easy money in 2 minuten tijd mwuahha
Hier ook ingekocht, Chat to the moon!

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 20:36
Toch weer bizar hoe dat gaat he.
Voor toevoeging: 0,000027 BTC / $0,28
Direct na toevoeging: 0,00048 BTC / $4,90
Nu: 0,000079 BTC / $0,82

Waarom zou je 17,5 keer de prijs betalen? Hoe vaak worden net toegevoegde coins werkelijk op korte termijn zo veel waard?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:51:
[...]

Hier ook ingekocht, Chat to the moon!
Nou, lijkt er NIET op met $ 0,82.....

Verwijderd

powercoaster schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:55:
[...]

Waarom zou je 17,5 keer de prijs betalen? Hoe vaak worden net toegevoegde coins werkelijk permanent zo veel waard?
tja, dan kun je nooit iets kopen. Bitcoin was een jaar geleden ook op een ATH en kijk nu eens (zelfs na de dips van afgelopen weken).

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
ik weet niet hoe je bij die informatie komt maar als ik kijk: https://coinmarketcap.com/currencies/chatcoin/#markets

ik zie geen binance. ik zie dat hij nog nooit de 1 dollar+ (ath is nu $0.54cent) heeft aangetikt dus welke exchange gebruik je?

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-11 12:28
Dat Chat staat op -83% inmiddels :D

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• StefanG85
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 09:21
[...]

Waarom zou je 17,5 keer de prijs betalen? Hoe vaak worden net toegevoegde coins werkelijk permanent zo veel waard?
Ja inderdaad. Dat was ook het geval bij IGNIS op Bittrex. 24h high (direct na toevoeging) is $7,78 en nu is dat $0,49 8)7

• GJmetal
[...]

Waarom zou je 17,5 keer de prijs betalen? Hoe vaak worden net toegevoegde coins werkelijk op korte termijn zo veel waard?
Geen idee, schijnt altijd wel als een gek te stijgen de eerste paar seconden? Ging van $1,25 naar $1 heen en weer in seconden van tijd.

Verwijderd

nemesis2212 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:57:
[...]

ik weet niet hoe je bij die informatie komt maar als ik kijk: https://coinmarketcap.com/currencies/chatcoin/#markets

ik zie geen binance. ik zie dat hij nog nooit de 1 dollar+ (ath is nu $0.54cent) heeft aangetikt dus welke exchange gebruik je?
Coinmarketcap is niet live, dus om te traden moet je daar zeker niet kijken, gewoon op de exchange zelf.

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-11 13:47
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:44:
[...]

Dat is ook pas redelijk recent bekend geworden he. Ze zijn dus nu echt de stap aan het maken.
Al bijna 2 maanden hoor, begin december al, daarom de lauwe reactie van de markt.

Zie deze presentatie.

https://medium.com/@vecha...he-beginning-d9f0fdbdc910

• GJmetal
nemesis2212 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:57:
[...]

Staat toch echt op binance. Sinds 10 minuten ongeveer. CMC nog niet geupdate vermoed ik..

• nemesis2212
GJmetal schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:00:
[...]

Staat toch echt op binance. Sinds 10 minuten ongeveer. CMC nog niet geupdate vermoed ik..
ah ok. weet iemand een coinmarketcap achtige site die wel vrijwel live updates doet?

en anders toch maar is overstappen op binance. schijnbaar is dat the place to be.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:55
nemesis2212 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:01:
[...]

ah ok. weet iemand een coinmarketcap achtige site die wel vrijwel live updates doet?

en anders toch maar is overstappen op binance. schijnbaar is dat the place to be.
Overstappen op binance? Binance is gewoon een exchange waar je kan handelen? Wat denk jij dan dat Binance is? :+

Gedeeltelijk antwoord op je vraag:
https://www.livecoinwatch.com/

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• powercoaster
Hoe werkt dat trouwens als een coin op een exchange wordt toegevoegd?
Stel ik doe mee aan een ICO van coinX (geen idee of die bestaat) en heb 100 coins. En wil die in de eerst minuut dat deze gelist wordt op Binance direct verkopen (want meestal hoogste prijs). Hoe kan ik dat ooit voor elkaar krijgen?
De hele dag F5-en om te zien of Binance coinX heeft toegevoegd, dan snel van mijn wallet naar Binance versturen en dan verkopen? Heb zo'n idee dat het bijna onmogelijk is qua tijd dit te regelen. Een minuut later staat de waarde alweer veel lager natuurlijk.

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10
GJmetal schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:00:
[...]
Link: https://support.binance.c...ance-Lists-ChatCoin-CHAT-

Staat nu op 0.00005905 ($0.61)

• powercoaster
[...]

Je kan de koersen van Binance ook bekijken zonder account: https://www.binance.com/trade.html?symbol=CHAT_BTC

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-11 23:56

Jebus4life

BE User

powercoaster schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:05:
Hoe werkt dat trouwens als een coin op een exchange wordt toegevoegd?
Stel ik doe mee aan een ICO van coinX (geen idee of die bestaat) en heb 100 coins. En wil die in de eerst minuut dat deze gelist wordt op Binance direct verkopen (want meestal hoogste prijs). Hoe kan ik dat ooit voor elkaar krijgen?
De hele dag F5-en om te zien of Binance coinX heeft toegevoegd, dan snel van mijn wallet naar Binance versturen en dan verkopen? Heb zo'n idee dat het bijna onmogelijk is qua tijd dit te regelen. Een minuut later staat de waarde alweer veel lager natuurlijk.
Er komt een melding als een coin gelist zal worden.

Bv:
Binance maakt op 1 februari bekend dat coinX gelist zal worden
5 februari om 10:00 GMT gaat de wallet van coinX op Binance open (en kan je dus je coinX naar Binance sturen)
5 februari om 14:00 GMT start de handel van coinX op Binance

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 31-01-2018 12:07 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

[...]

Binance kun je ook live koersen bekijken via het trade menu. Hoef je geen account voor te hebben.

Edit: spuit 11

Groetjes, FaceDown.

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-11 23:03
[...]

Livecoinwatch.com doet wel live updates qua prijs, maar een nieuwe exchange wordt ook daar niet meteen toegevoegd.

• HoppyF
Snelste daler ooit? :?
Echt betrouwbaar ziet het er niet uit.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15
Jebus4life schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:19:
De dump van ICX lijkt overigens wel mee te vallen overigens.
Mensen lijken door te hebben dat het eigenlijk allemaal erg positief was.

Op 3 uurtjes tijd wel zo'n -20%; maar we staan inmiddels al bijna 10% boven die laagste koers een uurtje later. Zien welke kant het opgaat natuurlijk want de sell walls zijn alweer niet min, dus ben benieuwd of ze daar wel over gaan raken. 8k Sat zou een heel erg mooie (positieve) koers zijn om op te stabiliseren (mocht hij zo hoog raken.)
Ik zit zwaar in dubio ...
Omgerekend naar dollar is de waarde natuurlijk "ruk", maar qua ETH waarde zit ik tegen de inkoopwaarde.
Gewoon wachten tot het meer waard wordt, of omzetten naar ETH ... wat doen jullie zoal?

• powercoaster
Jebus4life schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Er komt een melding als een coin gelist zal worden.

Bv:
Binance maakt op 1 februari bekend dat coinX gelist zal worden
5 februari om 10:00 GMT gaat de wallet van coinX op Binance open (en kan je dus je coinX naar Binance sturen)
5 februari om 14:00 GMT start de handel van coinX op Binance
Ah ik zie het, melding was om 10:21 (GMT?) handel startte om 11:38 (CET).

Verwijderd

BAM!!!!! Afgelopen uur toch weer 0.14% gepakt op mijn bitshares. Jammer van die 12% 24 uurs daling maargoed. Wie het kleine niet eert...

• RookieRooster
HoppyF schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Gebeurt meestal bij toevoegen nieuwe coin aan een Exchange. Zelfde gebeurde bij APPC en IOST op Binance en gisteren nog bij IGNIS op Bittrex. Is geen indicatie voor de betrouwbaarheid van een project/coin.

• powercoaster
HoppyF schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:09:
[...]

Ja en nee, als je bedenkt dat hij een paar minuten ervoor $4,90 heeft aangetikt wel. Maar gisteren was het slechts $0,28 cent waard, dus dat is nog steeds een verdubbeling.

• jorisdeket
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-08-2021
Wat ik ervan heb opgestoken de afgelopen maanden is dat je profiteert van je positie in de token prijs. Dus als een bedrijf zoals VEN waar de meeste mensen hier zo positief over reageren. Mocht het bedrijf mainstream komen zouden de klanten dus met de VEN token hun aandeel creëren. Maar los staan of deze kans zou bestaan is er genoeg reden waarom dit in godsnaam zou worden gebruikt. Kan iemand mij de meerwaarde uitleggen om dit als bedrijf als extra optie te implementeren? Zie graag een reactie

• Bmfd
Volgens mij is het dat er bij dit soort listings altijd dat er een persoon zo slim is om een marketbuy uit te voeren. Als het orderbook dan dun is omdat de coin pas net gelist is, knal je daar redelijk makkelijk doorheen en koop je uiteindelijk voor een te hoge prijs en daardoor staat er -80% of iets dergelijks.

Zelfde verhaal bij INS, PIVX en IOST toen die gelist werden.

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

smoken schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:10:
[...]

Ik zit zwaar in dubio ...
Omgerekend naar dollar is de waarde natuurlijk "ruk", maar qua ETH waarde zit ik tegen de inkoopwaarde.
Gewoon wachten tot het meer waard wordt, of omzetten naar ETH ... wat doen jullie zoal?
Rustig blijven, je waarde is wel degelijk toegenomen, het is de waarde van het handelspaar dat is afgenomen. Je maakt enkel verlies wanneer je verkoopt

Hieronder een linkje naar hoe je dit best interpreteert.
Jebus4life in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2"

TLDR: Je moet je coin afzetten tegen je handelspaar: gaat je coin omhoog dan doe je het gewoon goed.
Indien de markt terug aantrekt gaat je handelscoin (BTC/ETH) normaal gezien gewoon terug stijgen en wordt je coin in fiat gewoon meer waard.

• RookieRooster
Bmfd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:23:
Volgens mij is het dat er bij dit soort listings altijd dat er een persoon zo slim is om een marketbuy uit te voeren. Als het orderbook dan dun is omdat de coin pas net gelist is, knal je daar redelijk makkelijk doorheen en koop je uiteindelijk voor een te hoge prijs en daardoor staat er -80% of iets dergelijks.

Zelfde verhaal bij INS, PIVX en IOST toen die gelist werden.
Marketbuy bij een nieuwe listing is behoorlijk dom.. Vraag/aanbod bepaalt de prijs en als de eerste seller $100 dollar vraagt zal je vooraf ingestelde marketbuy tegen die prijs kopen..

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 11:57
Jebus4life schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:28:
[...]

Rustig blijven, je waarde is wel degelijk toegenomen, het is de waarde van het handelspaar dat is afgenomen. Je maakt enkel verlies wanneer je verkoopt

Hieronder een linkje naar hoe je dit best interpreteert.
Jebus4life in "[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2"

TLDR: Je moet je coin afzetten tegen je handelspaar: gaat je coin omhoog dan doe je het gewoon goed.
Indien de markt terug aantrekt gaat je handelscoin (BTC/ETH) normaal gezien gewoon terug stijgen en wordt je coin in fiat gewoon meer waard.
Is het dan niet handiger om de Fiat waarde van je handelspaar (lees: btc, ETH, etcetera) ook in de gaten te houden? Ook al is het maar om met beide beentjes op de grond te blijven?

Je pf waarde kan wel naar de maan vliegen qua btc waarde maar als de btc terug dondert naar 2014 waardes en het lijkt erop dat hij niet weer omhoog gaat dan heb je er niks aan lijkt me. Ligt er ook wel een beetje aan wanneer je ingekocht hebt natuurlijk maar toch.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

RookieRooster schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:29:
[...]

Marketbuy bij een nieuwe listing is behoorlijk dom.. Vraag/aanbod bepaalt de prijs en als de eerste seller $100 dollar vraagt zal je vooraf ingestelde marketbuy tegen die prijs kopen..
Market buys zijn altijd riskant. Als iemand namelijk een fractie van een seconde voor jou een grote market buy order uitvoert waardoor hij een groot deel van het sell book opkoopt staat de prijs dus even heel hoog. En als jouw buy order dan wordt uitgevoerd dan koop je dus in tegen een veel te hoge prijs.

Groetjes, FaceDown.

• powercoaster
Is inderdaad wel een goede verklaring van die extreme stijging bij een nieuwe listing.

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

AtlAntA schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:33:
[...]

Is het dan niet handiger om de Fiat waarde van je handelspaar (lees: btc, ETH, etcetera) ook in de gaten te houden? Ook al is het maar om met beide beentjes op de grond te blijven?

Je pf waarde kan wel naar de maan vliegen qua btc waarde maar als de btc terug dondert naar 2014 waardes en het lijkt erop dat hij niet weer omhoog gaat dan heb je er niks aan lijkt me. Ligt er ook wel een beetje aan wanneer je ingekocht hebt natuurlijk maar toch.
Je hebt gelijk, maar als je uitgaat van een serieuze daling van BTC of Ethereum zit je volgens mij op de verkeerde markt te speculeren ;)

Alle coins zijn nog steeds gekoppeld aan de big 2 momenteel (en vooral BTC), dit zal volgens mij nog wel een tijdje zo blijven.

• Bmfd
RookieRooster schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:29:
[...]

I know, dat ‘zo slim’-gedeelte was dus sarcastisch bedoeld. Het is zo ongeveer het domste wat je kunt doen, want daardoor heeft bijvoorbeeld iemand 650$ betaald voor 1 INS toen die op Binance kwam. :X

• nemesis2212
sjorremans schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Overstappen op binance? Binance is gewoon een exchange waar je kan handelen? Wat denk jij dan dat Binance is? :+

Gedeeltelijk antwoord op je vraag:
https://www.livecoinwatch.com/
ja overstappen als in: ik zit nu bij litebit. lekker makkelijk. maar wil mogelijk wel is gaan traden en binance heeft heel veel verschillende coins om te traden. litebit is hier wat beperkt in (aantal coins). En ik heb al een binance account dus kan zo beginnen wanneer ik tijd heb.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

nemesis2212 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:38:
[...]

ja overstappen als in: ik zit nu bij litebit. lekker makkelijk. maar wil mogelijk wel is gaan traden en binance heeft heel veel verschillende coins om te traden. litebit is hier wat beperkt in (aantal coins). En ik heb al een binance account dus kan zo beginnen wanneer ik tijd heb.
Ook als je niet wilt traden is Binance een stuk slimmer, Litebit betaal je je blauw aan extra kosten.

• HoppyF
mark-k schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:45:
[...]

Ook als je niet wilt traden is Binance een stuk slimmer, Litebit betaal je je blauw aan extra kosten.
Zeker, alleen zul je toch eerst Euro's naar BTC/ETH/LTC moeten omzetten op bv LiteBit voordat je naar Binance kunt gaan. Het is erg jammer dat Binance geen SEPA euro overboeking accepteert.

• nemesis2212
mark-k schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:45:
[...]

true. maar nadeel aan binance (tenzij ik iets gemist heb) is dat je niet van fiat -> coin -> fiat kan gaan. Dus je moet het bijvoorbeeld via kraken ofzo doorsturen en terug om er fiat uit te halen.

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-11 11:57
Jebus4life schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:36:
[...]

Je hebt gelijk, maar als je uitgaat van een serieuze daling van BTC of Ethereum zit je volgens mij op de verkeerde markt te speculeren ;)

Alle coins zijn nog steeds gekoppeld aan de big 2 momenteel (en vooral BTC), dit zal volgens mij nog wel een tijdje zo blijven.
Er is niemand die weet wat de koersen gaan doen natuurlijk. Maar er wordt al tijden geroepen dat bitcoin en ethereum in mindere mate te traag en verouderd zijn dus het kan best dat dit jaar ltc die 2 voorbij raast qua markt aandeel. All in all wou ik gewoon zeggen dat het echt niet onverstandig is om de Fiat waarde van je pf minstens zo goed in de gaten te houden als de waarde van je trading pair. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:30
GaMbiNo schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 20:55:
Zijn er nog meer mensen met REQ? Die blijft als enige in mijn portfolio continu zakken. :/
En nu? :)

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-11 13:40

Radjesh

hoi

Niet

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

nemesis2212 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 12:48:
[...]

true. maar nadeel aan binance (tenzij ik iets gemist heb) is dat je niet van fiat -> coin -> fiat kan gaan. Dus je moet het bijvoorbeeld via kraken ofzo doorsturen en terug om er fiat uit te halen.
Klopt maar dat is een heel stuk goedkoper dan via Litebit regelen. Kraken kun je tot 1.7k per dag overmaken met Tier2 verificatie (zonder ID kaart), daarna via LTC ofzo overzetten naar Binance kost je nog geen 2 euro. terugsturen op dezelfde manier, SEPA withdrawal is 9 cent.

• Imo62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 11:58
Pump en Dump op request ofzo? Geen idee waarom die zo de lucht inschiet opeens.

Heb maar snel verkocht, verwacht dat hij zo weer 10% lager zal staan.

[ Voor 31% gewijzigd door Imo62 op 31-01-2018 13:02 ]

• Viep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-07-2022
Waar kun je zien op welke datum en tijdstip er een nieuwe coin gelist wordt?

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:30
Imo62 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:01:

Ik denk het niet, want dan had die dump allang plaats moeten vinden toch?
Als ik met een paar malloten 10 minuten neem voor een pump dan zou ik na die 10 min direct dumpen. Nu is REQ al een half uur bezig met stijgen (met een paar kleine dalingen erin).

• Bmfd
Stukje op Reddit over waarom deze dip te verwachten viel :)

• Wallep
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11-2022
Imo62 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:01:

Mainnet launch announcement:

https://twitter.com/RequestNetwork/status/958622283676790784

[ Voor 27% gewijzigd door Wallep op 31-01-2018 13:09 ]

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-11 10:10

hmr

- Geen referrals, vraag er ook niet om -

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2018 14:50 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

armageddon_2k1 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:35:
[...]

Tja, wat is rendement.... 2% in 6 maanden is vrij laag. Zeker de afgelopen 2 jaar moet je toch wel 6% tot 9% moeten halen met conservatief beleggen.

Maar, als jouw maat, net als ik, netjes elke maand een bedragje in een laag risico fondsje stop waar ik niet naar om hoef te kijken dan is mijn rendement natuurlijk niet superhoog vergeleken met de crypto's.

Echter, kijk alleen al naar dit topic, zijn er maar weinig mensen die het allemaal een beetje laten liggen. Als ik moet kiezen om als een stelletje bipolaire paniekhazen achter elke laatste ICO hype aan te rennen en daar al mijn vrije tijd aan te besteden (heck, nog geen week geleden waren hier mensen die het een verslaving noemden en het over afbouwen hadden, of dat hun sociale leven er onder lijdde...wtf?) of ik, zonder omkijken, een prima rendementje heb op lange termijn, niet super, maar wel okee..... tja. Wat is dan rendement? Tijd kost ook geld. Tijd is de meest waardevolle asset die men heeft.

Maar als men lekker de hele dag als een bezetene op hun tracking apps willen kijken, van de ene naar de andere hype willen springen en lekker pedant naar andere beleggers die lagere rendementen hebben, maar vrijwel altijd veel hogere belegde bedragen (de meeste mensen hier zitten met < 1000 euro te spelen, kom op man....), hier beginnen te janken als het weer omlaag gaat en ze geen idee hebben wat de markt doen en lekker bespeeld worden door de whales en toegeven dat ze niet meer normaal kunnen nadenken, hun sociale leven eronder lijdt en ze constant in paniek zijn.... tja, ik hou ze niet tegen. Uitzonderingen daargelaten.

Is mijn doel miljonair worden met beleggen (crypto / normaal). Nee.

Het is allemaal niet zo zwart wit he? Het is niet of/of.
Ja <1000 euro is niks, dan moet je idd niet aan crypto doen of beleggen algemeen. Idem met als doel om miljonair te worden. Met een drukke dayjob ook vooral niet teveel tijd aan te besteden. De rendementen kunnen omhoog gaan, en sneller met crypto (is maar de vraag). Ik zie het ook niet als erg lange termijn (lange jaren ;)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• EHA1337
  • Laatst online: 22:14

[ Voor 80% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2018 14:50 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Adamoland schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:16:
[...]

Ja <1000 euro is niks, dan moet je idd niet aan crypto doen of beleggen algemeen. Idem met als doel om miljonair te worden. Met een drukke dayjob ook vooral niet teveel tijd aan te besteden. De rendementen kunnen omhoog gaan, en sneller met crypto (is maar de vraag). Ik zie het ook niet als erg lange termijn (lange jaren ;)
Waarom zou je met minder dan 1k niet aan crypto moeten beginnen? Alsof je voor alles minimaal n ton nodig hebt...

Verwijderd

[...]

Hahhaha ik heb maar voor 300 in crypto lekker puh

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-11 10:10

hmr

[ Voor 79% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2018 14:50 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Kyber Netwrok mainnet launch, niet REQ ;)

• Imgnrydrmr
  • Laatst online: 30-09 11:33

Imgnrydrmr

Purrmeow~

[...]
Waarom niet? Ik heb er nu € 250 inzitten en doe mijn best om bij te leren rond dit hele gebeuren. Als ik er me goed bij blijf voelen ga ik dat bedrag verhogen, maar da's niet zeker.

We moeten wel realistisch blijven: ik weet ook dat ik met die € 250 geen miljonair ga worden. Maar als ik er wat rendement uit kan halen... Why not?

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
Gaan we nu weer die discussie starten over of het zin of geen zin heeft met een X bedrag in crypto te stappen? Imho maak het niet zoveel uit hoeveel je erin stopt zolang je maar niet met hele lage bedragen cross exchange (veelal vaste tx tarieven) gaat maar lekker een beetje heen en weer handelen met zeg een €100 op een enkele exchange is prima te doen. :)
Zal de wereld niet opleveren maar je bouwt er wel ervaring mee op en tsja, al kan je van je winst na een paar dagen enkel een patatje kopen is dat toch winst. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-11 10:31
Crypts schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:27:
Gaan we nu weer die discussie starten over of het zin of geen zin heeft met een X bedrag in crypto te stappen? Imho maak het niet zoveel uit hoeveel je erin stopt zolang je maar niet met hele lage bedragen cross exchange (veelal vaste tx tarieven) gaat maar lekker een beetje heen en weer handelen met zeg een €100 op een enkele exchange is prima te doen. :)
Zal de wereld niet opleveren maar je bouwt er wel ervaring mee op en tsja, al kan je van je winst na een paar dagen enkel een patatje kopen is dat toch winst. ;)
Dit vind ik ook, en als je dan echt een keer een coin hebt gevonden en je het allemaal een beetje beheerst kun je er alsnog voor kiezen om er wat meer in te steken :)

• joris_desc
  • Laatst online: 29-10 19:34

[ Voor 81% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2018 14:50 ]

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Imgnrydrmr schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:26:
[...]

Waarom niet? Ik heb er nu € 250 inzitten en doe mijn best om bij te leren rond dit hele gebeuren. Als ik er me goed bij blijf voelen ga ik dat bedrag verhogen, maar da's niet zeker.

We moeten wel realistisch blijven: ik weet ook dat ik met die € 250 geen miljonair ga worden. Maar als ik er wat rendement uit kan halen... Why not?
Als je elke keer de juiste pump en dump coin hebt kan dat prima, of als je lang genoeg door trade. Een jaar lang elke dag 3% pakken (wat best mogelijk is met goed traden) en dan heb je van die 250 euro 12 miljoen gemaakt.

• Adnanos
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik heb een paar leuke ICO's op het oog en was vandaag van plan om wat coins om te zetten naar Ethereum. Maar al mijn andere coins zijn een pak harder gedaald dan Ethereum dus ben ik aan het denken om deze gewoon nog even te holden en de ico's te laten schieten.

Verwijderd

AFCAjax schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Dit vind ik ook, en als je dan echt een keer een coin hebt gevonden en je het allemaal een beetje beheerst kun je er alsnog voor kiezen om er wat meer in te steken :)
Precies dit. Ik als arme student ben met 50(?) begonnen, puur om de exchanges een beetje te snappen, kijken hoe alles werkt. Vervolgens 500 bijgekocht en uiteindelijk 3k ingelegd.

Hoewel ik geluk had dat ik eind november ben ingestapt heb ik toch al een heel mooi bedrag bij elkaar gesprokkeld met 'maar' 3k. (inleg meer dan verdriedubbeld)

Het maakt niet uit met hoeveel je inlegt, je moet alleen realistisch blijven en niet verwachten dat je met 1k 1000k gaat maken. Maar elke winst is mooi meegenomen, of dit nou 20 euro op 100 is of 500 euro op 1000.

• Stephaniedt
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03-2023

[ Voor 81% gewijzigd door .oisyn op 31-01-2018 14:50 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Lol.. Ik ben met €500,- ingestapt. Dat is 27 keer over de kop gegaan (was ATH en iets daarna, 2e week januari deel uitgehaald). Zo'n 3.5K eruit gehaald en in een nieuwe pc/miner gestoken en rest op de bank. Nu speel ik nog met een meervoud van je '<1000 euro dus tja..

Niet alleen met geluk gekregen trouwens. IOTA zakte van $1,04 naar $0,37 en vastgehouden. Deel NEO verkocht toen IOTA ging pieken, rond de $4,00 deel IOTA verkocht voor TRX (eerste aankoop gedaan op $0,004)

Nu heb ik weer veel meer IOTA als in de zomer en koop rusting nog wat bij, eens kijken wat voor piek we gaan krijgen. Als ik de nieuwsberichten mag geloven dan zit er voor IOTA veel moois aan te komen.

Samenvattend.. Ook met <1000 euro kun je 'klappers' maken 8)

• Stephaniedt
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-03-2023
D-Ed schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:39:
[...]

...

Samenvattend.. Ook met <1000 euro kun je 'klappers' maken 8)
Inderdaad! Hier begonnen met 50€ in april, in XRP. Met de eerste piek de helft omgeruild voor XVG en RISE. Is enorm winstgevend geweest :-)

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
-

[ Voor 100% gewijzigd door sjukke op 31-01-2018 13:52 ]

• niezel
  • Laatst online: 16-05-2018
Wat zijn de meningen over TRX? Staat wel zeer laag nu in vergelijking met enkele weken terug.

• Adnanos
De markt lijkt rustig aan aan zijn herstel begonnen te zijn. Hopenlijk zet het door!

• Adnanos
niezel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:52:
Wat zijn de meningen over TRX? Staat wel zeer laag nu in vergelijking met enkele weken terug.
Ik zou er vanaf blijven. Het kan niet laag genoeg staan :)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Heerlijk muntje geweest voor de winst. Ik moet er wel bij vertellen dat ik de eerste 500 stuks gratis heb ontvangen via een Airdrop en daarna op verschillende momenten heb bijgekocht dus is makkelijker praten.. Ik heb er nu geen meer maar houd de nieuwsberichten wel in de gaten om eventueel weer eens in te kopen.

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:09

• nemesis2212
Adnanos schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:52:
De markt lijkt rustig aan aan zijn herstel begonnen te zijn. Hopenlijk zet het door!
ja die $800 miljard marketcap lijkt wel ages geleden, al is het maar 3 weken....kom maar op met die winsten!

• Crypts
  • Laatst online: 20-02-2021
AFCAjax schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Buiten dat, ondanks de hoge volatiliteit ben ik van mening dat crypto's (mits je een beetje tijd in vooronderzoek steekt) een leuke en laagdrempelig manier zijn om kennis te maken met speculeren en investeren. :)
Traditioneel beleggen vergt juist vaker een vrij hoge inleg en is veel minder dynamisch, het is ook veel meer gestoeld op TA en ik kan me voorstellen dat als je gewoon een beetje wil spelen met €100 dit behoorlijk afschrikt. ;)

Blijft natuurlijk wel dat je je terdege bewust moet zijn en blijven van de risico's. Vooral dat laatste ontbreekt nog weleens. :+

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Bmfd
Ik zou er niet aan beginnen. Tron heeft ondertussen zo’n slechte reputatie dat veel mensen er vandaan blijven, en ik zie dat niet zomaar veranderen.

• niezel
Bmfd schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:56:
[...]

Ik zou er niet aan beginnen. Tron heeft ondertussen zo’n slechte reputatie dat veel mensen er vandaan blijven, en ik zie dat niet zomaar veranderen.
Wat raden jullie momenteel aan om te kopen?

• RookieRooster
Adnanos schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:52:
Ben bang dat er weinig gaat gebeuren in de markt zolang Bitcoin geen duidelijk richting kiest (blijft hangen tussen $10.200 - $10.800)

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-11 12:28
Ik heb geloof ik nog nooit een positief bericht over crypto's op nu.nl zien staan :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11 12:50
Nederland kan er niet heel veel aan doen. Of ze moeten het handelen van cryptocurrency in Nederland verbieden. Maar dat verwacht ik niet.

• Bmfd
niezel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:02:
[...]

Voor de long term zou ik aanraden om naar de volgende te kijken: ICX, VEN, NULS, IOTA, XRB, KNC, DRGN, QASH, ZCL, AION, ENG.

[ Voor 9% gewijzigd door Bmfd op 31-01-2018 14:09 ]

• nemesis2212
ja we zijn bekend met de risico's. ik denk dat die minister ons gewoon lekker ons gang moet laten gaan. als hier een verbod op komt, dan vinden we wel andere manieren...

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:25

ulTimaS

Mayhaps

rtenklooster schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 23:54:
[...]

Dank voor de link. Heb de show net even gekeken. Op zich best wel leuk gedaan. Wat me op viel was de mening van de "experts" aangaande vechain. Dit zou een shitcoin zijn want ze geven aan dat ven onder andere privacy belangrijk zou vinden maar dat niet waar zou maken.

Zijn er meer die vechain een shitcoin vinden?
https://twitter.com/Justin_Bons/status/958501509142056960

Dus een vergissing van hem.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:53
nemesis2212 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:09:
[...]

ja we zijn bekend met de risico's. ik denk dat die minister ons gewoon lekker ons gang moet laten gaan. als hier een verbod op komt, dan vinden we wel andere manieren...
Hoe zouden ze dat uberhaupt willen verbieden. Je kan het gewoon internationaal overal aanschaffen. Het lijkt mij ook heel bizar, je kan online je geld overal instoppen, weggeven of vergokken, maar zodra het iets is wat de status quo en het bankwezen bedreigt wordt het ineens bekeken alsof het om terrorisme gaat.

• niezel
Zou je alsjeblieft je zelf even goed in kunnen lezen in plaats van dat je een account aanmaakt hier en maar steeds willekeurige vragen stelt aan vreemden. Het is jouw geld, doe zelf alsjeblieft wat onderzoek.

[ Voor 91% gewijzigd door Grotman op 31-01-2018 14:25 ]

• japjaan
  • Laatst online: 11-10-2024
Blijkbaar mag ik geen reclame maken voor andere fora :') dus als mensen willen meedoen en Lisk winnen zoek even op de Lisk Reddit 😃

• solidslayer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:10
Heb er een aantal van gekocht paar weken terug.

• stefan1988
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:52
Partnership VeChain met CPChain zojuist announced!

https://medium.com/@thebl...-iot-in-china-519462c6aab

CPChain tokens zijn nog voor een prikkie te krijgen nu!

Verwijderd

DarkShadow schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:13:
[...]

Hoe zouden ze dat uberhaupt willen verbieden. Je kan het gewoon internationaal overal aanschaffen. Het lijkt mij ook heel bizar, je kan online je geld overal instoppen, weggeven of vergokken, maar zodra het iets is wat de status quo en het bankwezen bedreigt wordt het ineens bekeken alsof het om terrorisme gaat.
verbieden is gewoon dom. reguleren is wel nodig ja.

Veel startups zullen er komen via de blockchain. ga je dit tegen mis je ook gewoon ondernemende bedrijven die mogelijk ontstaan.

• nemesis2212
[...]

precies. gokken wordt niet verboden al is de kans daarmee dat je meteen al je geld kwijt bent. bij crypto houd je tenminste nog je aantal munten, onafhankelijk van de waarde.

• Adnanos
Is één van mijn longterm coins waar ik niet aankom.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

nemesis2212 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:15:
[...]

precies. gokken wordt niet verboden al is de kans daarmee dat je meteen al je geld kwijt bent. bij crypto houd je tenminste nog je aantal munten, onafhankelijk van de waarde.
Met krasloten hou je ook nog steeds een glanzend stukje karton :9

Zolang het maar niet onder de gokwetgeving valt vind ik t prima, want dan zou je over elke trade 21% moeten afdragen als je er winst mee maakt als het totaalbedrag boven de 454 euro ligt (dus stel je koopt voor 1k aan bitcoin, verkoopt dat voor 1.1k, mag je 21% over 1.1k aftikken).

• GJmetal
stefan1988 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:15:

Waar zijn die tokens nog verkrijgbaar dan?

• deurmatje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 19:57
[...]

Dat komt omdat die banken doodsbang zijn. Het liefst verbieden ze alles wat ook maar met een vinger wijst naar hun Monopoly.

• Rookert25
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-11 13:47
Gaat niet gebeuren, Nederland zal dit alleen doen als de EU - en liefst de OESO/G20 - dit gezamenlijk doet. Anders heeft het sowieso geen zin.

Het enige wat je zal zien als antwoord van de minister is dat er in EU-verband over is gepraat, dat de 4e Anti-witwasrichtlijn op dit punt is uitgebreid en zal worden geïmplementeerd in de Nederlandse Wwft en dat daarmee het criminele risico zoveel mogelijk wordt afgedekt. De rest heeft geen invloed op systeem en zal buiten AFM-toezicht blijven, net zoals vele beleggingsvakantiehuisjes dat ook zijn.

Verwijderd

niezel schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:02:
[...]

Patatje shoarma met knoflooksaus.

• nemesis2212
mark-k schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:18:
[...]

Met krasloten hou je ook nog steeds een glanzend stukje karton :9

Zolang het maar niet onder de gokwetgeving valt vind ik t prima, want dan zou je over elke trade 21% moeten afdragen als je er winst mee maakt als het totaalbedrag boven de 454 euro ligt (dus stel je koopt voor 1k aan bitcoin, verkoopt dat voor 1.1k, mag je 21% over 1.1k aftikken).
ja als zij dit onder de gokwet gaan hangen dan denk ik dat veel nederlanders uitstappen. overheid probeert op allerlei manieren geld van je af te nemen.

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:53
stefan1988 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:15:

Interesssant, zie dat ze op Etherdelta te kopen zijn. Is dat een fijne exchange? Ik ken het helemaal niet.
Pagina: 1 ... 51 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)