Oepsje schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:10:
[...]
Kraken is na de update van 2 weken geleden erg goed bruikbaar. Let er wel even op dat je voldoende geverifieerd bent aangezien je anders tegen withdrawal limieten aan gaat lopen.
Withdrawal limieten heb je volgens mij ook op coinbase / gdax maar deze liggen standaard wat hoger.
Bitstamp werkt prima, hier heb je voor zover ik weet geen limieten, al vond ik het wel lang duren voor ik het bedrag op mijn bankrekening had staan (bijna 2 weken) terwijl dat bij kraken vaak nog dezelfde dag is.
Sowieso kun je bij al bovenstaande sites je BTC voor een beter bedrag in- en verkopen dan op bitonic / satos / litebit etc. Voordeel van de laatste 3 partijen is wel dat ze Nederlands zijn en echt top zijn in de communicatie. (Als er iets mis is kun je direct met iemand chatten).
Voor verdere vragen, roep maar

Over Kraken dat het nu een stuk beter is, had ik idd ook begrepen.
Bitstamp, dat je 2 weken moest wachten vind ik wel enorm lang! Bedrijf is Europees, voor zover ik dat heb kunnen achterhalen. Dus dat zou normaal gesproken geen 2 weken hoeven te duren denk ik. En las ook gewoon verhalen dat het binnen een dag erop staat, dus ik denk dat je hier gewoon pech had? Of er is iets anders fout gegaan.
Dat is precies de reden dat ik nu toch maar wil registreren bij een Exchange. Ondertussen toch vaker dan ik dacht BTC/ETH bijgekocht op 1 van die brokers. Beetje zonde om steeds extra te betalen, maar het stond er wel altijd snel op

. En om een Exchange klaar te hebben liggen om in EUR te parkeren (dat kan neem ik aan ook met Bitstamp? Dit kan namelijk wel in Kraken, zover ik weet) of uit te betalen is altijd wel handig.
Qua fees zie ik aan de info die op de sites beschikbaar zijn, dat Bitstamp best voordelig is daarmee. SEPA Deposit gratis en SEPA Withdrawal is maar 0.90 EUR en deposit van XRP, LTC, ETH, BCC is ook gratis ;o, dus kan je lijkt me na aanschaf van BTC bv, gelijk doorsturen naar Binance.
Als ik nu ook even de koers van BTC en ETH even snel check, schelen deze 2 exchanges ook niet heel veel. Bitstamp net iets voordeliger om in te kopen, maar er zal vast ook weer een andere exchange zijn die voordeliger zal zijn met verkopen ;p (had gelezen dat je dan bij Coinbase/Gdax goed zit). Maar zo ingewikkeld wil ik het niet gaan maken.