[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.488 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:51
TheRicolaa10 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:17:
Ik heb al een tijdje Binance. Heb er alleen nog niks mee gedaan. Ik wil eigenlijk max 50 euro inzetten voor de lange termijn en het bedrag verdelen over verschillende coins. Is dat de moeite waard? Kan ik beter een andere exchange / wallet gebruiken? Alvast bedankt!
Binance bevalt mij wel goed, heb een beetje dezelfde tactiek hoewel met een iets hoger bedrag. Heb 4 munten a 25 euro elk. Daarnaast nog 2 van 50 inleg elk en een restje ethereum voor 25 euro.
Voor de korte termijn schiet dat totaal niet op :p laat staan als je met 50 euro wil spreiden, maar ik vind het bijv. al geinig als ik alles zou verdubbelen en laat dit nu een paar maanden tot een jaar staan met wellicht wat onderling traden.

Zit nu in icx, xlm, Ven, eth, poe en xrp. Voor mn gevoel wel een redelijke spreiding (hoe kijken jullie hier tegenaan)?, maar betrap mezelf wel op fomo, blijf maar kijken bij andere coins :') helaas weinig tijd ervoor ivm gezin en werk dus moet wel haast gedwongen hodlen

[ Voor 15% gewijzigd door Southern Sun op 28-01-2018 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJmetal
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-11-2021
TheRicolaa10 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:17:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, en een nieuw topic aanmaken vond ik een beetje overkill.

Ik heb al een tijdje Binance. Heb er alleen nog niks mee gedaan. Ik wil eigenlijk max 50 euro inzetten voor de lange termijn en het bedrag verdelen over verschillende coins. Is dat de moeite waard? Kan ik beter een andere exchange / wallet gebruiken? Alvast bedankt!
Coinbase is vrij simpel als wallet. Voor kleine bedragen kan dit ook prima( wel via bankoverschrijving dus duurt ongeveer 1 dag voordat je 't hebt)Vanaf daar doorsturen naar binance. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJmetal
  • Laatst online: 21-11-2021
Icx gaat ondertussen trouwens nog best gestaag omhoog. Heeft dit met bepaalde annoucements te maken? Verwachten jullie nog een dip komende dagen? Zit te overwegen om wat ven over te zetten naar icx maar lijkt me nu niet echt het juiste moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:57
Zijn er meer mensen die neigen naar een ritje short BTC nu morgen de Koreaanse beurs open gaat? Of zullen die Koreanen echt zo dom zijn om na een freeze van meer dan een week er nog EXTRA geld aan te spenderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
GJmetal schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:27:
Icx gaat ondertussen trouwens nog best gestaag omhoog. Heeft dit met bepaalde annoucements te maken? Verwachten jullie nog een dip komende dagen? Zit te overwegen om wat ven over te zetten naar icx maar lijkt me nu niet echt het juiste moment.
Juist wel nu... heb ik ook gedaan. ICX gaat hard stijgen! VEN verwacht ik pas weer wat van in mid feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:38
Bedankt voor de reacties! Zal ze hieronder even beantwoorden.
xileS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:19:
[...]

50 euro, zal ik gewoon alles op 1 coin zetten en juist niet teveel verdelen.
Want? Het lijkt mij juist dat je op meerdere coins inzet -> risico spreiding.
Ypuh schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:20:
[...]

Binance is prima voor het traden in lage volumes (edit: alhoewel daar ook wel een minimum van een paar tientjes per trade zit bedenk ik me nu). Vraag is alleen hoe je €50 erop gaat krijgen. De brokers/exchanges die mij zo te binnen schieten (Bitonic, Kraken) hebben allemaal minimums van rond de €100-200 voor het kopen/withdrawen. Er zullen vast wel alternatieven zijn.

Prima overigens om met zo'n bedrag te beginnen en de kneepjes van het vak te leren. Je hoeft echt geen 2e hypotheek te nemen om iets van de spanning/ervaring mee te krijgen.
Bitonic heeft inderdaad een minimum van 100 euro. BTCDirect kun je al vanaf 10 euro bitcoins kopen. Misschien is 100 euro beter om het over meerdere coins te verspreiden.
Anton.net schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:22:
[...]

Ik zou minimaal voor 100 euro kopen. Dat is een leuk bedrag waar je toch iets aan hebt.
Binance is prima om te traden.
Koop Ethereum (geen Bitcoin!), zet die over naar Binance, en koop welke crypto je wil.
Succes!
Waarom de keuze voor Ethereum? Ik lees juist dat voor beginners je het beste met bitcoins kunt beginnen.
GJmetal schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:24:
[...]

Coinbase is vrij simpel als wallet. Voor kleine bedragen kan dit ook prima( wel via bankoverschrijving dus duurt ongeveer 1 dag voordat je 't hebt)Vanaf daar doorsturen naar binance. Succes
Ik heb vandaag een account aangemaakt bij Coinbase. Even kijken hoe ik daar bitcoins kan kopen, ik had al gezien dat ik dan mijn ID moet sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door TheRicolaa10 op 28-01-2018 16:32 ]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45
>>$ICX is warming up for the Summit and addition to Korean exchanges end of week. Once 0,00074 is cracked, it can fly. Expecting a X2 at least by end of the week

>> $ICX seems to have same MM as VEN: placing big sellwalls at round numbers and buying big chunks themselves. Good sign

https://twitter.com/Crypto_Ed_NL/status/957615348831916033
https://twitter.com/Crypto_Ed_NL/status/957594871354789888

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Net wat ICX aangekocht met ETH die ik gemined heb, zou mooi zijn als ICX idd een x2 gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
TheRicolaa10 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:31:
Waarom de keuze voor Ethereum? Ik lees juist dat voor beginners je het beste met bitcoins kunt beginnen.
Door de hoge koers van BTC heb je zelfs bij een fee van 0.01BTC wat veel exchanges hanteren al een behoorlijk verlies aan hun transfer kosten. Met ETH is dat effect een stuk minder (mogelijk dat er zelfs nog voordeliger varianten zijn, zoals LTC, maar dan moet je die wel in gewenste bedragen kunnen kopen met je fiat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Laatst online: 00:34

Jebus4life

BE User

Deze week gaat ICX naar alle waarschijnlijkheid serieuze stijging krijgen.

Hun grote event de 31e waar de nieuwe roadmap (2018) uitgebracht zal worden, verschillende dApps worden getoond,...

Bovendien zijn er rumours/aanwijzingen dat Icon in Korea verhandelt zal kunnen worden in de nabije toekomst (al dan niet volgende week al)

***Edit***
Koers is idd serieus gestegen vandaag. Nog niet eens opgemerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 28-01-2018 16:36 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 00:34
Ik zou er zelf nu niet meer aan beginnen. Ik zie hem nog wel redelijk stijgen voor de 31ste vanwege de summit, daar niet van, maar ICX heeft de afgelopen dagen vaak onder de 8$ gestaan, beetje zonde om in te stappen nu die ondertussen al een stuk hoger staat.

Edit: Tenzij je hem longterm wilt, dan maakt het niet zoveel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Bmfd op 28-01-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Het zou leuk zijn als ICX nu weer eens door die 80k grens heen gaat. Lijkt vaak toch wel een aardige resistance te zitten.

Er doorheen komen en het kan mooi doorschieten, maarja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-10-2022

Normaal kies je voor ether omdat deze lage transactiekosten heeft (rond de 2 euro dacht ik tegenover 10-15 euro bij bitcoin). Daarnaast gaat het een stuk sneller.

Ik heb vandaag een account aangemaakt bij Coinbase. Even kijken hoe ik daar bitcoins kan kopen, ik had al gezien dat ik dan mijn ID moet sturen.
Dat klopt, je zal je moeten verifieren. Misschien dat het met kleine bedragen niet hoeft?

Overigens zou je in dat geval wel voor bitcoin kunnen kiezen. Als je nu ook een account bij Gdax aanmaakt, kun je je bitcoin van coinbase gratis hier naartoe overzetten (gdax is onderdeel van coinbase). Vervolgens kan je je coins gratis sturen van gdax naar binance.

Je zou eventueel ook voor 100 eth kunnen kopen bij litebit en dit naar binance kunnen sturen. Normaal ben ik geen fan van litebit vanwege de wat hoge fees. Echter zou ik voor slechts 100 euro mijn paspoort niet willen uploaden en zou ik die paar eur extra voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bommel
Danny.G schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:36:
Het zou leuk zijn als ICX nu weer eens door die 80k grens heen gaat. Lijkt vaak toch wel een aardige resistance te zitten.

Er doorheen komen en het kan mooi doorschieten, maarja. :)
78 nu ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
beepee schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:37:
[...]

Normaal kies je voor ether omdat deze lage transactiekosten heeft (rond de 2 euro dacht ik tegenover 10-15 euro bij bitcoin). Daarnaast gaat het een stuk sneller.

[...]
De Bitcoin fee is inmiddels een stuk lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gabn88 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:28:
Zijn er meer mensen die neigen naar een ritje short BTC nu morgen de Koreaanse beurs open gaat? Of zullen die Koreanen echt zo dom zijn om na een freeze van meer dan een week er nog EXTRA geld aan te spenderen?
Ik denk dat die Koreanen er gewoon weer geld in pompen. Die zijn allang blij dat ze weer mogen handelen. En die 24% belasting gaat ze echt niet tegen houden. Waarom uitcashen als je er nu plots belasting over moet betalen? Lekker laten staan :). Maar goed, dat is mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
Luuk schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Het gaat in deze context niet alleen om de bitcoin fee zelf, maar om de gehele exchange fee. Kraken hanteert bijvoorbeeld 0.001BTC. Daar betalen ze de bitcoin fee uit en de rest is voor hun zelf.

[ Voor 0% gewijzigd door anboni op 28-01-2018 16:53 . Reden: nulletje te weinig :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
Luuk schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:48:
[...]

Ligt ook een beetje aan de exchange he. Bij binance is het bijv. 0.002 btc, wat omgerekend zo'n 19 euro is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
Pak gewoon xlm :) super snel en kost nog geen cent

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
Tinusvolkel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:53:
Kan niet op coinbase/gdax. En met eth heb je gelijk een trading pair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bedankt voor de reacties! Zal ze hieronder even beantwoorden.

[...]

Want? Het lijkt mij juist dat je op meerdere coins inzet -> risico spreiding.
Omdat ik 50 euro best "weinig" vind om goed te verspreiden en ik persoonlijk zou met zo'n bedrag eerst met 1 munt beginnen. Volgens mij kan je met zo'n beginbedragje juist meer risco nemen en zodra je meer te besteden hebt na wat winst, dan pas aan risico spreiding denken. Het blijft een beetje gokken vind ik.
atvokado schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:29:
[...]

Juist wel nu... heb ik ook gedaan. ICX gaat hard stijgen! VEN verwacht ik pas weer wat van in mid feb.
Hmm ik heb tijdje terug best veel VEN en ICX gekocht 25% VEN en 20% ICX is de verdeling nu van het totaal. Dacht ook even aan om deels VEN te verkopen voor ICX, maar aan andere kant heeft HODL mij het nog het meest opgebracht geloof ik, want ik doe achteraf toch wel altijd iets fouts xD, lastig lastig.

Even een vraag tussendoor. Ik had nog op de planning staan om bij een Exchange te registreren om fiat in te kopen en te verkopen (deed tot nu toe altijd via een broker zoals Bitonic en BTCDirect). Zat te kijken tussen Kraken en Bitstamp.

Bij beide kan je gewoon in Euro's BTC of ETH inkopen begrijp ik (eerst een bankoverschrijving doen). Als ik puur naar de fees kijk, is het bij Bitstamp veel voordeliger om bijvoorbeeld je BTC door te sturen naar bijvoorbeeld Binance. Bij Bitstamp staat namelijk "Free of charge" en bij Kraken "฿0.001" (dat is momenteel bijna 10 euro!)

Over kraken las ik voornamelijk vaak klachten over de servers die vaak overbelast waren, maar volgens mij is dat nu al wat beter. Ook nog een optie is Coinbase/GDAX, maar moet ik mij 2 x verifiëren geloof ik. En dus weer 2 verschillende sites erbij. Mijn voorkeur is dus gewoon 1 site, tenzij andere veel meer voordelen bieden. Kwam ook nog Bl3P (Nederlands) tegen, maar daar kan ik helaas niet registreren (is mij ook niet duidelijk wanneer wel).

Voor mijn doeleinden lijkt mij Bitstamp prima toch? Of zouden jullie toch een andere adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
xileS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:59:
Bij beide kan je gewoon in Euro's BTC of ETH inkopen begrijp ik (eerst een bankoverschrijving doen). Als ik puur naar de fees kijk, is het bij Bitstamp veel voordeliger om bijvoorbeeld je BTC door te sturen naar bijvoorbeeld Binance. Bij Bitstamp staat namelijk "Free of charge" en bij Kraken "฿0.001" (dat is momenteel bijna 10 euro!)
Je moet gewoon geen BTC gebruiken om tussen exchanges uit te wisselen. Koop er LTC of ETH ofzo voor en stuur dat naar de andere kant (moet je hooguit even opletten dat je niet alsnog teveel verlies hebt door exchange fees natuurlijk)
Over kraken las ik voornamelijk vaak klachten over de servers die vaak overbelast waren, maar volgens mij is dat nu al wat beter.
Kraken is na de upgrades van 2 weken geleden prima bruikbaar. Ik heb sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad. De site is nog steeds niet de allersnelste, dus misschien niet handig als je wilt daytraden op het scherpst van de koersen, maar prima geschikt voor een beetje casual aan- en verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
rvdlaar schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:38:
Vanmorgen voor de grap met wat left over GAS (t.w.v. $6) wat Selfkey (KEY) gekocht op Kucoin.
Was iets van 4 cent. kan je niet slechter van worden en je krijgt er 145 KEY's voor. prima om het van een beetje naar meer te brengen. stel dat hij naar $0.50 gaat, dan wordt het ineens meer dan $70 waard.
Die ga ik dan vervolgens weer in SingularityNet (AGI) investeren als die nog cheap is.

Vind het 'dumpster diven' eigenlijk nog wel leuker dan de bijna sure things zzoals ICX.
Heb er ook een plukje van gekocht, 950 stuks, had nog wat funds openstaan op Kucoin
Idee erachter is ook best interessant: gaat over het beveiligen van je identiteit, dit voor bedrijven en particulieren.

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:53
Turbo-Puppy schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:12:
[...]

1, Aikapool zit gewoon op de oude blockchain nog ... no doubt.
Als ik naar hun blocks kijk (https://aikapool.com/xvg/...ge=statistics&action=pool) ja, maar dit had je zelf ook kunnen controleren. Pool zit nu op block 1,827,953 officiële chain zit op 1,835,273.
[...]
2, De softfork die uitgerold was, zou al voldoende moeten zijn om transacties mogelijk te maken ... na de hardfork zou het dus niet eens mogelijk moeten zijn om in de oude blockchain te minen, wat dus wel kan getuige aikapool. transacties van daar komen niet aan, nergens te vinden ... zijn dus gewoon weg. Het team zelf is van mening dat die gebounched moeten worden, maar gebeurt dus niet.
Het is raadzaam om even goed in te lezen over soft en hard forks, het is perfect mogelijk om op een oude chain te minen. En weeral geen bronvermelding van Verge team.
[...]
3, dan heb je of geluk dat je een pool hebt die toevallig wel alles goed heeft doorgevoerd, of je weet nog niet dat je dezelfde problemen als mij gaat tegenkomen. Stort je opbrengt voor de grap eens naar je wallet. Weet je het gelijk. Wees een held en gebruik een anoniem adres. Ik zie zo dadelijk wel een screenshot van je.
Geen kwestie van geluk, maar gezond verstand gebruiken ik mine vermoedelijk al wat langer dan jouw (aantal jaren en meerdere coins) en heb wat meer ervaring met mining pools. Zoals ik al eerder zei, ik mine wel succesvol en wordt correct uitbetaald op mijn mining adres en hoef helemaal geen held te spelen om dit aan jouw te bewijzen zie http://yiimp.eu/site/block?id=562 voor de laatste blocks die zijn gemined op yiimp.eu.
[...]
4, wallet werkt gewoon niet, op Reddit en Bitcointalk is zo'n beetje het meest hete hangijzer momenteel. Hij synchronized wel, maar er komt geen transactie door, de transacties die anoniem gebeuren werken al helemaal niet. (heb ik al geprobeerd voor je)
Logisch dat jij geen transactie ziet, je mined op de verkeerde chain. En wraith protocol werkt, hier zijn al genoeg bewijzen voor geleverd en ook een hoop FUD hieromtrent.
[...]
5, Je zal vast een hoop XVG vasthouden en prima dat je dan alles uit de kast trekt om FUD te voorkomen, maar als iets niet functioneert dan ventileer ik dat gewoon. Zou het werken dan had je mij niet gehoord, en als je even 8 pagina's terug gaat zie je waarom ik graag zou willen dat het gewerkt had. Ik heb een belang bij een werkend protocool, en een hekel aan het verliezen van grote hoeveelheden munten.
Ventileren mag maar ongefundeerd ventileren zonder enig bewijs of zelfreflectie is gewoon FUD, het is niet het verge team zijn fout dat jij op een pool mined die niet up-to-date is :F.
[...]
6, wat zou je willen zien als bewijs?
Ik neem aan dat je dit uitstekend zelf kunt valideren ... Wil je er screenshots bij? roep maar. :)

c99188f937e82157a8af29dee6bbc40e63adb318e2edb431a9ecea252452d6e3

7d046192c2dddffdff7551e68200d4e3d4d2a1cffbb72a98ad6a12bc33cc72e1

857f6866c2382c60e0f38e1a49de3db4d82c0592c55aa2d8f3870461a870f2a1

[afbeelding]
Allemaal transacties die niet voorkomen op de blockchain, logisch want je miningpool is niet up-to-date. Hier had je zelf toch wel achter kunnen komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
anboni schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Je moet gewoon geen BTC gebruiken om tussen exchanges uit te wisselen. Koop er LTC of ETH ofzo voor en stuur dat naar de andere kant (moet je hooguit even opletten dat je niet alsnog teveel verlies hebt door exchange fees natuurlijk)

[...]

Kraken is na de upgrades van 2 weken geleden prima bruikbaar. Ik heb sindsdien eigenlijk geen problemen meer gehad. De site is nog steeds niet de allersnelste, dus misschien niet handig als je wilt daytraden op het scherpst van de koersen, maar prima geschikt voor een beetje casual aan- en verkopen.
Dat hoor ik idd vaker, maar bij Kraken kost een ETH Withdrawal dus ook al Ξ0.005 wat ongeveer 5 euro is nu. En ik weet niet of ik goed kijk, maar bij Bitstamp zijn ze gratis? Dus dan maakt het vaak niet eens heel veel uit of ik ETH of BTC aankoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:33
Voor mijn doeleinden lijkt mij Bitstamp prima toch? Of zouden jullie toch een andere adviseren?
Kraken is na de update van 2 weken geleden erg goed bruikbaar. Let er wel even op dat je voldoende geverifieerd bent aangezien je anders tegen withdrawal limieten aan gaat lopen.

Withdrawal limieten heb je volgens mij ook op coinbase / gdax maar deze liggen standaard wat hoger.

Bitstamp werkt prima, hier heb je voor zover ik weet geen limieten, al vond ik het wel lang duren voor ik het bedrag op mijn bankrekening had staan (bijna 2 weken) terwijl dat bij kraken vaak nog dezelfde dag is.

Sowieso kun je bij al bovenstaande sites je BTC voor een beter bedrag in- en verkopen dan op bitonic / satos / litebit etc. Voordeel van de laatste 3 partijen is wel dat ze Nederlands zijn en echt top zijn in de communicatie. (Als er iets mis is kun je direct met iemand chatten).

Voor verdere vragen, roep maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
seezung schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:39:
Walton Chain Conference;

This came from a slack user at the conference:

• Walton's new logo
• They said they're launching with 6 child chains now instead of 3
• China Mobile manager said Walton will be the next Alibaba
• Coinnest CEO said out of the 30+ companies they talked to, Walton was the best, and their hardware was incomparable
• GlaxoSmithKline came to THEM, and they are in talks with Walton
• In talks with either H&M (clothing retailer)or HNM (global logistics). Yet to be confirmed.
• Walton said they have something so innovative that it's going to turn blockchain on its head, and this application for blockchain has never been conceived before, but it's under NDA so they can't reveal.
• They confirmed mass production of their chips in Q4 2018
• They said Walton will be in 11 different INDUSTRIES in 2018
• They said that Walton will be in mobile phones in 2019
Bedankt hoor! Nu heb ik toch weer buy the news gedaan. |:(
Heb een paar NEO's en aantal BNB's ingeruild voor WTC. Nu maar hopen dat hij gaat vliegen.
En nu ga ik echt HODLEN en laat ik me niet meer van mijn strategie afbrengen O-)

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 22:44

Radjesh

hoi

Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Oepsje schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:10:
[...]

Kraken is na de update van 2 weken geleden erg goed bruikbaar. Let er wel even op dat je voldoende geverifieerd bent aangezien je anders tegen withdrawal limieten aan gaat lopen.

Withdrawal limieten heb je volgens mij ook op coinbase / gdax maar deze liggen standaard wat hoger.

Bitstamp werkt prima, hier heb je voor zover ik weet geen limieten, al vond ik het wel lang duren voor ik het bedrag op mijn bankrekening had staan (bijna 2 weken) terwijl dat bij kraken vaak nog dezelfde dag is.

Sowieso kun je bij al bovenstaande sites je BTC voor een beter bedrag in- en verkopen dan op bitonic / satos / litebit etc. Voordeel van de laatste 3 partijen is wel dat ze Nederlands zijn en echt top zijn in de communicatie. (Als er iets mis is kun je direct met iemand chatten).

Voor verdere vragen, roep maar :)
Over Kraken dat het nu een stuk beter is, had ik idd ook begrepen.

Bitstamp, dat je 2 weken moest wachten vind ik wel enorm lang! Bedrijf is Europees, voor zover ik dat heb kunnen achterhalen. Dus dat zou normaal gesproken geen 2 weken hoeven te duren denk ik. En las ook gewoon verhalen dat het binnen een dag erop staat, dus ik denk dat je hier gewoon pech had? Of er is iets anders fout gegaan.

Dat is precies de reden dat ik nu toch maar wil registreren bij een Exchange. Ondertussen toch vaker dan ik dacht BTC/ETH bijgekocht op 1 van die brokers. Beetje zonde om steeds extra te betalen, maar het stond er wel altijd snel op :). En om een Exchange klaar te hebben liggen om in EUR te parkeren (dat kan neem ik aan ook met Bitstamp? Dit kan namelijk wel in Kraken, zover ik weet) of uit te betalen is altijd wel handig.

Qua fees zie ik aan de info die op de sites beschikbaar zijn, dat Bitstamp best voordelig is daarmee. SEPA Deposit gratis en SEPA Withdrawal is maar 0.90 EUR en deposit van XRP, LTC, ETH, BCC is ook gratis ;o, dus kan je lijkt me na aanschaf van BTC bv, gelijk doorsturen naar Binance.

Als ik nu ook even de koers van BTC en ETH even snel check, schelen deze 2 exchanges ook niet heel veel. Bitstamp net iets voordeliger om in te kopen, maar er zal vast ook weer een andere exchange zijn die voordeliger zal zijn met verkopen ;p (had gelezen dat je dan bij Coinbase/Gdax goed zit). Maar zo ingewikkeld wil ik het niet gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
Junia schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:53:
Mijn korte termijn voorspellingen:

- ICX gaat redelijk stijgen, afhankelijk van het nieuws over de koreaanse pairing gaat ICX misschien hard stijgen.
- PPT gaat heel hard stijgen met dank aan de beta die zeer waarschijnlijk tussen nu en a.s. woensdag uitkomt
- VEN blijft waar hij nu zit, misschien nog wat bumps up & down met een kleine neergaande trend, maar gaat later deze maand (laat zeggen, 2 weken voor rebrand) weer opleving maken.
Toen je dit schreef stond PPT op een ath en was er al zo'n 30% bij ten opzichte van gister. Wat je dus wilt zeggen is dat je voorspelt dat het vanaf hier nogeens hard omhoog gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

GaMbiNo

1337

Ik heb ook maar een deel VEN ingeruild voor ICX. Op basis van mijn tradingskills voorspel ik dus dat de ICX keihard gaat instorten en de VEN omhoogschiet. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-06 16:48
GaMbiNo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:42:
Ik heb ook maar een deel VEN ingeruild voor ICX. Op basis van mijn tradingskills voorspel ik dus dat de ICX keihard gaat instorten en de VEN omhoogschiet. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. 8)7
Daarom heb ik ze beide haha

Ik heb wel een stuk meer VEN dan ICX, maar het is nu niet het moment om dit om te zetten zodat ze gelijk zijn aan elkaar. ICX staat hoog en VEN staat laag, als het wat meer gebalanceerd had geweest had ik nu omgezet.

[ Voor 24% gewijzigd door MarkL op 28-01-2018 17:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oepsje
Op het lange wachten na ben ik overigens wel tevreden over Bitstamp en wat je zegt klopt helemaal dus wellicht is er iets fout gegaan. Helaas is dat mijn enige ervaring met Bitstamp op dat gebied.... Aan de andere kant is het geld goed terecht gekomen dus een ramp is het ook niet...
Het is ook mogelijk je BTC in EUR om te houden op Bitstamp en ze daar gewoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Een belangrijke les is dat een markt nooit op jou als individu zal reageren, tenzij je natuurlijk hele grote aantallen kan kopen/verkopen :P

Maar wel toevallig want ik zat met dezelfde vraag: zal ik wat VEN verkopen en daarmee extra ICX aanschaffen.. uiteindelijk besloten niets te wijzigen opdat dit niet het moment is pricewise imo, al bezit ik dus wel een stukje meer VEN dan ICX. :+

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 28-01-2018 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:36
Voor deze prijs wil ik mijn VEN niet kwijt ...;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-09 12:48
outlandos schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:42:
[...]

Toen je dit schreef stond PPT op een ath en was er al zo'n 30% bij ten opzichte van gister. Wat je dus wilt zeggen is dat je voorspelt dat het vanaf hier nogeens hard omhoog gaat?
Exact, ik zie deze stijging slechts als een (kleine) voorbode van wat er straks gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdlaar
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:39
wil je het ook nog onderbouwen, want ik ben wel benieuwd wat jij dan ziet met je trading skills?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Oepsje schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:44:
[...]

Op het lange wachten na ben ik overigens wel tevreden over Bitstamp en wat je zegt klopt helemaal dus wellicht is er iets fout gegaan. Helaas is dat mijn enige ervaring met Bitstamp op dat gebied.... Aan de andere kant is het geld goed terecht gekomen dus een ramp is het ook niet...
Het is ook mogelijk je BTC in EUR om te houden op Bitstamp en ze daar gewoon te houden.
Thanks voor de snelle info, maakt keus toch een stuk makkelijker. Om overal te registreren en zelf uit te proberen zag ik ook niet zitten.
outlandos schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:45:
[...]

Een belangrijke les is dat een markt nooit op jou als individu zal reageren, tenzij je natuurlijk hele grote aantallen kan kopen/verkopen :P

Maar wel toevallig want ik zat met dezelfde vraag: zal ik wat VEN verkopen en daarmee extra ICX aanschaffen.. uiteindelijk besloten niets te wijzigen opdat dit niet het moment is pricewise imo, al bezit ik dus wel een stukje meer VEN dan ICX. :+
Lol, ben dus niet de enige met die gedachte. Uiteindelijk ook zo gelaten, wil ze beide sowieso nog wat langere termijn HODL. Maar achteraf zie je dan altijd wel weer, hmm was zo gek nog niet geweest ;p.
rvdlaar schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:49:
[...]

wil je het ook nog onderbouwen, want ik ben wel benieuwd wat jij dan ziet met je trading skills?
Volgens mij probeert hij juist te zeggen, dat hij er altijd naast zit. Ik snap hem helaas volkomen xD.

[ Voor 10% gewijzigd door xileS op 28-01-2018 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:36
Dan wordt het tijd voor een aanpassing van je doelstelling :*)
Als je jezelf nou voorneemt zoveel mogelijk verlies te gaan maken met je trades :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

rvdlaar schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:49:
[...]

Ik heb de laatste tijd geen goede hand gehad in trades dus vandaar mijn voorspelling. :P
outlandos schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:45:
[...]

Ik ben benieuwd wie er uiteindelijk de juiste beslissing heeft genomen. Ik heb ook niet alle VEN weggedaan. Heb de helft gehouden omdat ik anders een te groot deel ICX zou hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

VEN nu (op een laag punt) verkopen is overstandig imho. VEN is behoorlijk ondergewaardeerd en vandaag laag gegaan door manipulatie van whales en day traders die denken wat meer VEN te kunnen binnenharken. De correctie naar boven zal waarschijnlijk hard gaan.
Bovendien zit er behoorlijk wat nieuws in de pijplijn en je loopt het risico daarvan sprongen te missen als je in een andere coin of fiat zit.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:51
xileS schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:33:
Dat is precies de reden dat ik nu toch maar wil registreren bij een Exchange. Ondertussen toch vaker dan ik dacht BTC/ETH bijgekocht op 1 van die brokers. Beetje zonde om steeds extra te betalen, maar het stond er wel altijd snel op :). En om een Exchange klaar te hebben liggen om in EUR te parkeren (dat kan neem ik aan ook met Bitstamp? Dit kan namelijk wel in Kraken, zover ik weet) of uit te betalen is altijd wel handig.

Qua fees zie ik aan de info die op de sites beschikbaar zijn, dat Bitstamp best voordelig is daarmee. SEPA Deposit gratis en SEPA Withdrawal is maar 0.90 EUR en deposit van XRP, LTC, ETH, BCC is ook gratis ;o, dus kan je lijkt me na aanschaf van BTC bv, gelijk doorsturen naar Binance.
Verificatie duurt wel lang bij bitstamp. Heb me 1 januari geregistreerd en gisteren pas goedkeuring gekregen. Moet nog even kijken hoe die exchange eruit ziet.
Kraken is vooral handig als je nog nergens anders geregistreerd bent, gebruik het nu ook niet meer.

Ben benieuwd of wtc nog wat verder naar beneden gaat. Misschien dat ik mn restje ethereum dan nog inruil. Of ik laat het voorlopig toch maar zo, of.. :+

Ook wel heel benieuwd wat xrp nog gaat goed. Daarmee ben ik in crypto gestapt zoals zovelen zonder er iets vanaf te weten haha. 100euro inleg was gelijk gehalveerd. Hoop dat dat nog gaat bijtrekken dit jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 28-01-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:53:
[...]

VEN nu (op een laag punt) verkopen is overstandig imho. VEN is behoorlijk ondergewaardeerd en vandaag laag gegaan door manipulatie van whales en day traders die denken wat meer VEN te kunnen binnenharken. De correctie naar boven zal waarschijnlijk hard gaan.
Bovendien zit er behoorlijk wat nieuws in de pijplijn en je loopt het risico daarvan sprongen te missen als je in een andere coin of fiat zit.
Wellicht pak ik een stukje stijging van de ICX mee en koop daar ook weer een deel VEN terug. Het is een gok maar we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
[...]

VEN is behoorlijk ondergewaardeerd
Waarom denk je dat?
[...]

vandaag laag gegaan door manipulatie van whales en day traders die denken wat meer VEN te kunnen binnenharken.
Kan je dit aantonen?
[...]

Bovendien zit er behoorlijk wat nieuws in de pijplijn
Welk nieuws dan (behalve de rebranding eind feb)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
[...]

Ven en ICX zijn beide zeer goede crypto's. Toch wordt de waarde momenteel vooral bepaald door de hype van de recente announcements en evenementen.

Door die presentatie van VEN steeg de waarde van VEN. Enkele uren laten was Icon mainnet release, daardoor steeg ICX en daalde VEN. 31 januari vindt het grote evenement van ICX plaats. Ik verwacht dus dat ICX de komende dagen hard gaat stijgen. VEN gaat stabiel blijven (of dalen), door ICX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

beepee schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:58:
[...]

Waarom denk je dat?

[...]

Kan je dit aantonen?

[...]

Welk nieuws dan (behalve de rebranding eind feb)?
Aankondigingen van nieuwe partners die nu nog onder NDA vallen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Southern Sun schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:56:
[...]

Verificatie duurt wel lang bij bitstamp. Heb me 1 januari geregistreerd en gisteren pas goedkeuring gekregen. Moet nog even kijken hoe die exchange eruit ziet.
Kraken is vooral handig als je nog ergens geregistreerd bent, gebruik het nu ook niet meer.

Ben benieuwd of wtc nog wat verder naar beneden gaat. Misschien dat ik mn restje ethereum dan nog inruil. Of ik laat het voorlopig toch maar zo, of.. :+
Hmm dat is bijna een maand, maar ja ik heb tegen mijzelf gezegd dat ik geen haast heb om extra in te leggen :+ . En uitcashen zal waarschijnlijk ook nog niet zo snel nodig zijn.

Kraken is vooral handig als je nog nergens geregistreerd bent bedoel je denk ik ;p. Wou er sowieso eerst al ver vandaan blijven na al die klachten, maar na de verbeteringen dacht ik misschien toch een kans geven. Maar dan zie ik de kosten die ze berekenen, die Bitstamp niet berekend.. Dan lijkt mij Bitstamp toch fijner, want wil je niet die hoge kosten bij Kraken hebben, zal je bijvoorbeeld eerst altijd naar XRP moeten omzetten om de hoge fees te omzeilen (nog meer extra handelingen). Bij Bitstamp zit je zover ik zie altijd wel goed, dus zou je niet extra voor hoeven nadenken of moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

GaMbiNo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:56:
[...]

Wellicht pak ik een stukje stijging van de ICX mee en koop daar ook weer een deel VEN terug. Het is een gok maar we gaan het zien.
Ik doe zoiets ook wel eens maar niet op een dip van VEN. Alleen als VEN op een piek zit of stabiel lijkt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04 12:55
Zojuist een plan gesmeed :).
NEO gaat lekker gestaag omhoog, maar daar heb ik vrij weinig van in aantallen (< 1,5), dus die ga ik mooi van de hand doen en eerst investeren in ICX en ADA. Na announcement van volgende week zet ik ICX over naar VeChain.

[ Voor 4% gewijzigd door RickvN op 28-01-2018 18:07 ]

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:03:
[...]

En de rest? Waarom vind je dat hij onder gewaardeerd is? En kan je aantonen dat de koers de hele dag gemanipuleerd wordt door whales/daytraders?

Edit: sowieso lijkt het mij sterk dat daytraders de koers zouden drukken. Die willen juist swings, niet een coin die de hele dag op eenzelfde prijsniveau zit.

[ Voor 19% gewijzigd door beepee op 28-01-2018 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Wat verwachten jullie van Chinees Nieuwjaar dat ook nog aankomt? Zelf long term ( 1j+) holder van icx & ven maar als ik tijdens een grote dip nog kan bijkopen ga ik dit toch mss even short term doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
Tinusvolkel schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:53:
XLM moet je op Kraken minimaal 300 coins van kopen. LTC is de beste optie van Kraken > Binance denk ik.

Waar VEN mijn PF de afgelopen weken op de been heeft gehouden, is het nu de coin die de groei tegenhoudt. Long story short, we staan praktisch weer op 0 na een bijzonder weekje. You win some, you lose some, maar ik had graag nog ff wat extra VEN ingeslagen tegen de huidige koers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

beepee schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:07:
[...]

En de rest? Waarom vind je dat hij onder gewaardeerd is? En kan je aantonen dat de koers de hele dag gemanipuleerd wordt door whales/daytraders?

Edit: sowieso lijkt het mij sterk dat daytraders de koers zouden drukken. Die willen juist swings, niet een coin die de hele dag op eenzelfde prijsniveau zit.
Koers naar beneden zonder enige aanleiding, sell walls etc

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bmfd
[...]

Lekker weer alles afschuiven op de whales, wel zo makkelijk toch? De koers stijgt even een paar dagen niet en houdt zich naar mijn mening prima staande rond de 7 dollar, maar het komt natuurlijk weer door manipulatie. :) :) :) Ik snap dat je optimistisch bent over VEN (terecht naar mijn mening), maar probeer alsjeblieft wat objectiever te zijn. Een koers hoeft niet 24/7 te stijgen en als de koers dan een keer niet stijgt hoeft dat niet meteen met whales te maken te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beepee
FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:20:
[...]

Koers naar beneden zonder enige aanleiding, sell walls etc
Ik denk dat je zelf gewoon een zakje ven hebt. En dat je bij het stagneren van de prijs je jezelf aanpraat dat het door manipulatie van whales komt.

Ik denk dat die coin gewoon ontzettend hard gestegen is de laatste tijd en dat stagnatie hier even gezond is. Daarnaast duurt het nog even tot de rebranding en zijn er best wat anderen die nu (tijdelijk) hun ven even inruilen voor (bijvoorbeeld) icx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Waarom veel in het rood op kucoin? Xrb ging net zo lekker... nu weer in de min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oepsje
[...]
De verificatie bij Bitstamp was bij mij dan weer in enkele dagen geregeld. Ergens half januari aangevraagd en een paar dagen later was het geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Xrp heeft het momentum naar het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:51
shakespeare schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:32:
Waarom veel in het rood op kucoin? Xrb ging net zo lekker... nu weer in de min.
niet te veel kijken er naar het stijgt het daalt tja zo gaat dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Bmfd schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:21:
[...]

Lekker weer alles afschuiven op de whales, wel zo makkelijk toch? De koers stijgt even een paar dagen niet en houdt zich naar mijn mening prima staande rond de 7 dollar, maar het komt natuurlijk weer door manipulatie. :) :) :) Ik snap dat je optimistisch bent over VEN (terecht naar mijn mening), maar probeer alsjeblieft wat objectiever te zijn. Een koers hoeft niet 24/7 te stijgen en als de koers dan een keer niet stijgt hoeft dat niet meteen met whales te maken te hebben.
Hij hoeft niet 24/7 te stijgen maar een daling terwijl BTC stijgt is gewoon onlogisch. Whales zijn een logische verklaring. Als iemand anders een verklaring heeft hoor ik dat ook graag natuurlijk. 'Gewoon een correctie' is geen verklaring. Als een munt stijgt op goed nieuws dan is een correctie niet per se een automatisch gevolg.
Het positieve is wel dat dit soort correcties de moonboys en panic sellers uit de markt schudden waardoor de koers op korte termijn weer kan stijgen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Sam2013 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:34:
Xrp heeft het momentum naar het lijkt.
kan wel weer wat gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Even een vraagje , ik hodl maar wil nu ook wat gaan daytraden, te beginnen met icon, ik weet hoe ik voor vannacht een stoploss via limit order kan maken maar hoe kan ik daarnaast ook een buy order plaatsen mocht de koers weer bouncen omhoog na mijn sellorder? En is het verstandig om die buy order een stuk hoger te zetten dan de stoploss? Ik trade met icx/eth maar heb niet standaard eth staan in mijn binancewallet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

beepee schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:24:
[...]

Ik denk dat je zelf gewoon een zakje ven hebt. En dat je bij het stagneren van de prijs je jezelf aanpraat dat het door manipulatie van whales komt.

Ik denk dat die coin gewoon ontzettend hard gestegen is de laatste tijd en dat stagnatie hier even gezond is. Daarnaast duurt het nog even tot de rebranding en zijn er best wat anderen die nu (tijdelijk) hun ven even inruilen voor (bijvoorbeeld) icx.
Ik denk het niet. Ik denk dat de koers omhoog vliegt straks en dan een hoop met mindere munten zitten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bmfd
FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Hij hoeft niet 24/7 te stijgen maar een daling terwijl BTC stijgt is gewoon onlogisch. Whales zijn een logische verklaring. Als iemand anders een verklaring heeft hoor ik dat ook graag natuurlijk. 'Gewoon een correctie' is geen verklaring. Als een munt stijgt op goed nieuws dan is een correctie niet per se een automatisch gevolg.
Het positieve is wel dat dit soort correcties de moonboys en panic sellers uit de markt schudden waardoor de koers op korte termijn weer kan stijgen.
Verklaring: de USD-value blijft redelijk gelijk, de waarde in satoshi daalt omdat bitcoin stijgt, niet heel raar dus. Daarnaast heeft VEN sinds 31 december (aankondiging Thor) heel veel aandacht gekregen en is toen ook hard gestegen. Afgelopen woensdag was de announcement en dan zie je dat dat de piek was. Nu stagneert VEN wat en gaat de aandacht wat meer naar andere coins uit die komende week belangrijke events hebben (zoals ICX dus).

Er zijn veel mensen ingestapt op VEN die er inzaten voor een quick buck om vervolgens tijdens de announcement van afgelopen woensdag uit te stappen, wat gewoon heel normaal is.

Ik snap dat dit minder leuk is als VEN 100% van je portfolio is zoals bij jou het geval is, maar je komt redelijk geïrriteerd over nu de koers niet doet wat jij ervan had verwacht/gehoopt. Als je het objectief bekijkt is het huidige koersverloop hartstikke logisch en heeft het niks met whales te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Toch maar weer een risico genomen, een sellorder ingezet op ICX in de hoop deze de komende dagen in een dip weer terug te kunnen kopen...

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:35:
[...]

Hij hoeft niet 24/7 te stijgen maar een daling terwijl BTC stijgt is gewoon onlogisch.
Daar is niets onlogisch aan. Mensen zijn in VEN gaan zitten toen die het leuk deed, nu lijkt BTC weer wat in de lift te zitten, dus stappen ze weer uit VEN en terug in BTC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 10:24
anboni schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:50:
[...]

Daar is niets onlogisch aan. Mensen zijn in VEN gaan zitten toen die het leuk deed, nu lijkt BTC weer wat in de lift te zitten, dus stappen ze weer uit VEN en terug in BTC.
Ik snap het terug instappen in BTC nooit zo. Je zit toch altijd in BTC als je in alts zit.. Zolang je alt in sats stijgt of gelijk blijft profiteer je gewoon mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
VEN mag best dalen. Kan je bijkopen. Op LT lach je er hopelijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
RickvN schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:46:
Toch maar weer een risico genomen, een sellorder ingezet op ICX in de hoop deze de komende dagen in een dip weer terug te kunnen kopen...
Same! Misschien tikt hij morgen nog een keer 7k aan, you never know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
Ik lees hier over meerdere evenementen / aankondigingen mbt ICX komende week.
Maar op CoinMarketCal zie ik alleen voor 31 januari iets staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
  • Laatst online: 28-06-2024
Jasikevicius3 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:54:
uhuh...maar kijk eens goed wat ze dan gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvN
Jasikevicius3 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:54:
Klopt, maar: "Mainnet, 2018 roadmap, and introduce a number of DApps that will run on top of the ICON network. ICON team has strived to “Hyperconnect the World”, and this day will mark the beginning of a new era, the birth of the ICON Network ecosystem."
AFCAjax schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:54:
[...]

Same! Misschien tikt hij morgen nog een keer 7k aan, you never know!
Juist, ICX schommelt toch fors rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
Maar is die aankondigingen c.q. roadmap beter voor de koers rest van het jaar (ofwel: HODL)?
Of is dit, net zoals VEN afgelopen week, dat ie even paar uurtjes omhoog schiet en daarna weer flink omlaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
Jasikevicius3 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:58:
Maar is die aankondigingen c.q. roadmap beter voor de koers rest van het jaar (ofwel: HODL)?
Of is dit, net zoals VEN afgelopen week, dat ie even paar uurtjes omhoog schiet en daarna weer flink omlaag?
Beiden, VEN is toch ook nooit meer terug gegaan naar de 50k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

lighting_ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:54:
VEN mag best dalen. Kan je bijkopen. Op LT lach je er hopelijk om.
Dat weet ik wel zeker. Ik maak me er ook niet druk om. Het enige wat ik hierboven wil zeggen dat verkopen in een dip gewoon niet slim is. Dat geldt overigens voor elke veelbelovende munt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bmfd
Jasikevicius3 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:58:
Meestal vindt er wel een daling plaats omdat de mensen die even snel willen meeliften er dan uitstappen. Met dit soort announcements is het vaak dat de koers daalt als er al van te voren bekend is wat er besproken gaat worden. Als er nog een onverwachte grote aankondiging wordt gedaan kan de koers nog verder stijgen, want dat nieuws zit dan nog niet in de prijs 'verwerkt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beepee
FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:41:
[...]

Ik denk het niet. Ik denk dat de koers omhoog vliegt straks en dan een hoop met mindere munten zitten.
Dat is precies wat ik zeg.. Alleen nu hij nog even niet omhoog vliegt zoek je naar oorzaken als dat hij gemanipuleerd door whales zou worden.

Ik hoop trouwens met je mee dat hij straks omhoog vliegt hoor! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:03:
[...]

Hoe weet jij over nieuws die onder NDA's vallen? Kinda defeats the purpose eh?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
armageddon_2k1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:09:
[...]

Hoe weet jij over nieuws die onder NDA's vallen? Kinda defeats the purpose eh?
Is naar gehint..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dan is dat mooi een killer voor een NDA als duidelijk is wat de bron is.

Maar hé, als er maar dagelijks VEN-nieuws is om de hype gaande te houden :+

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

armageddon_2k1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:12:
[...]

Dan is dat mooi een killer voor een NDA als duidelijk is wat de bron is.

Maar hé, als er maar dagelijks VEN-nieuws is om de hype gaande te houden :+
Onzin natuurlijk. Zolang er geen namen genoemd worden mogen ze best zeggen dat er overeenkomsten zijn die nu nog onder een NDA vallen. Het mooie is dat toekomstige aankondigingen dus bijna gegarandeerd zijn.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Dus dus bron van die "hint" heeft lekker ingeslagen om vlak voordat het nieuws naar buiten komt te cashen als blijkt dat het nieuws helemaal niet bijzonder was... Als je het dan hebt over markt manipulatie, dan denk ik dat dat soort effecten heel wat groter zijn dan die zogenaamde whales die enorme sell walls neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
anboni schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:14:
Dus dus bron van die "hint" heeft lekker ingeslagen om vlak voordat het nieuws naar buiten komt te cashen als blijkt dat het nieuws helemaal niet bijzonder was... Als je het dan hebt over markt manipulatie, dan denk ik dat dat soort effecten heel wat groter zijn dan die zogenaamde whales die enorme sell walls neerzetten.
Die bron was Sunny Lu zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

pirodr01 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:15:
[...]

Die bron was Sunny Lu zelf...
Hij heeft vast geen idee wie het is :')

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:16:
[...]

Hij heeft vast geen idee wie het is :')
Dat klopt (op basis van de toon kan ik wel 'n gokje wagen natuurlijk). Ik hoef dan ook niet te weten wie dat is om toch gezond skeptisch te zijn. Maar goed, als een dergelijk munt echt de enige in je portfolio is, dan ben je blijkbaar al te ver om nog skeptisch te blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greymore1
  • Laatst online: 11-12-2021
Azie wordt zo wakker en wat gaan ze doen als ze die ICX zo hoog zien staan? Panic sell, zodat de prijs dropt? Of kopen ze bij waardoor het nog meer gaat stijgen.. Wie oh wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Greymore1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:20:
Azie wordt zo wakker en wat gaan ze doen als ze die ICX zo hoog zien staan? Panic sell, zodat de prijs dropt? Of kopen ze bij waardoor het nog meer gaat stijgen.. Wie oh wie?
Ja.

oh wacht, je vergeet de derde optie: ze doen helemaal niks omdat ze er voor de lange termijn inzitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 11:11
FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 18:04:
[...]

Ik doe zoiets ook wel eens maar niet op een dip van VEN. Alleen als VEN op een piek zit of stabiel lijkt.
Gisteren 10 ICX gekocht en ietsje later weer verkocht met "winst". Nu baal ik natuurlijk enorm, want nu zit er gewoon $1.50 bovenop de prijs van gisteren.

In ruil voor ICX had ik wat meer VEN gekocht, welke vannacht kelderde.. Top.

Vandaag wat heen en weer geschoven en nu 17.5 VEN en 3 ICX (dat is mijn €116,-).

Hoop dat de VEN weer een beetje op adem komt, dan verkoop ik er een paar en koop ik daar op een hopelijk laag moment ICX voor.

Dan is mijn portefeuille 50/50 en laat ik het zo staan tot 31-1 voor ICX en daarna februari voor VEN

....denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Greymore1 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:20:
Sorry kerel, mijn glazenbol is stuk. Voor beide is wat te zeggen. Ik adviseer HOLD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
anboni schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:19:
[...]

Dat klopt (op basis van de toon kan ik wel 'n gokje wagen natuurlijk). Ik hoef dan ook niet te weten wie dat is om toch gezond skeptisch te zijn. Maar goed, als een dergelijk munt echt de enige in je portfolio is, dan ben je blijkbaar al te ver om nog skeptisch te blijven ;)
Misschien is het handig je strategie wat minder te baseren op 'gokjes maken' en je wat meer verdiepen in coins waar je blijkbaar wel een mening over hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
smoken schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:22:
[...]

Gisteren 10 ICX gekocht en ietsje later weer verkocht met "winst". Nu baal ik natuurlijk enorm, want nu zit er gewoon $1.50 bovenop de prijs van gisteren.

In ruil voor ICX had ik wat meer VEN gekocht, welke vannacht kelderde.. Top.

Vandaag wat heen en weer geschoven en nu 17.5 VEN en 3 ICX (dat is mijn €116,-).

Hoop dat de VEN weer een beetje op adem komt, dan verkoop ik er een paar en koop ik daar op een hopelijk laag moment ICX voor.

Dan is mijn portefeuille 50/50 en laat ik het zo staan tot 31-1 voor ICX en daarna februari voor VEN

....denk ik....
Met zulke lage bedragen/aantallen kun je beter gewoon een verdeling maken waarmee je tevreden bent voor de lange termijn en die dan gewoon de komende tijd holden, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
outlandos schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Met zulke lage bedragen/aantallen kun je beter gewoon een verdeling maken waarmee je tevreden bent voor de lange termijn en die dan gewoon de komende tijd holden, imo.
Het besef begint te groeien....misschien lukt het me nu ook echt.... 50/50 VEN ICX is waar ik voor ga. Moet alleen eerst VEN ff omhoog

(en een tijdelijke diepe dip voor ICX mag ook best.. Nu gekocht tegen (niet schrikken) $ 9.23

[ Voor 11% gewijzigd door smoken op 28-01-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Laatst online: 12-02-2023
outlandos schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:27:
[...]

Met zo'n kleine bedragen lijkt het me juist goed om hier en daar een graantje mee te pikken met verstandig day- of swingtraden. Anders ga je nooit grote winsten halen. Het risico op verliezen en dus nauwelijks nog inleg over te hebben is anderzijds inderdaad wel reëel.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
pirodr01 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:24:
[...]

Misschien is het handig je strategie wat minder te baseren op 'gokjes maken' en je wat meer verdiepen in coins waar je blijkbaar wel een mening over hebt?
Ook als je je uitgebreid ingelezen hebt, blijft het verstandig om skeptisch te blijven en eigenlijk gewoon te blijven nadenken in plaats van in blinde verliefdheid een grote voorganger achterna te rennen als 'ie weer eens "hints" laat vallen zonder details vanwege 'n NDA. Hoeveel coins hebben we het afgelopen jaar niet langs zien komen die het helemaal gingen worden en inmiddels praktisch van het toneel zijn verdwenen?

En ja, ik heb ook een niet-insignificant bedrag in VEN zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
TomTorquay schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:44:
[...]
Met zo'n kleine bedragen lijkt het me juist goed om hier en daar een graantje mee te pikken met verstandig day- of swingtraden. Anders ga je nooit grote winsten halen. Het risico op verliezen en dus nauwelijks nog inleg over te hebben is anderzijds inderdaad wel reëel.
Of je verzint een goede verdeling waar je voor de lange termijn tevreden mee bent en zoekt een (bij)baantje :P zoveel tijd steken om hier en daar een euro meer of minder over te houden is m.i. niet erg zinvol. Maar iedereen z'n eigen ding natuurlijk he ;) en ik bedoel dit advies met alle respect.

[ Voor 3% gewijzigd door outlandos op 28-01-2018 19:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 22:33
FaceDown schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:01:
[...]
verkopen in een dip gewoon niet slim is
Dit lees ik heel de tijd in alle crypto topics en sorry, maar het klopt niet.

Je belegt je geld in datgene waarvan je verwacht dat het omhoog gaat. Punt. Als dat een andere munt is, of een ander markt, dan stap je over. Want alleen al de term dip is een foute aanname voor iets wat _nu_ gebeurt. Het verleden is geen enkele garantie op wat er gaat gebeuren. Je weet pas achteraf dat het een dip was. Dus: stop je geld in iets waarvan je de toekomst rooskleurig inziet. Een dalende munt heeft geen enkele reden om terug omhoog te gaan. Koersen hebben geen geheugen. Je hoeft geen loyaliteit te hebben bij je huidige beleggingen. Je verlies heb je al te pakken, wil je winst, pak datgene wat potentie heeft, en misschien is dat iets anders dan datgene wat aan het dalen is. Misschien ook niet. Kijk vooruit, niet achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
TomTorquay schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:44:
[...]
Ik ga het even een paar dagen met HODL'en proberen... Is ook beter voor mijn gemoedstoestand..

Zit nu een beetje in dubio, wachten tot VEN omhoog gaat 4,5 verkopen en dan ICX kopen of nu al?

Nu zou ik verlies maken op de VEN ($0,40 per stuk) maar als ik wacht tot ik break-even heb maar intussen de ICX nog verder stijgt dan is het verschil wellicht nog groter en heb ik per saldo meer verlies.. Hmz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
anboni schreef op zondag 28 januari 2018 @ 19:47:
[...]

Ook als je je uitgebreid ingelezen hebt, blijft het verstandig om skeptisch te blijven en eigenlijk gewoon te blijven nadenken in plaats van in blinde verliefdheid een grote voorganger achterna te rennen als 'ie weer eens "hints" laat vallen zonder details vanwege 'n NDA. Hoeveel coins hebben we het afgelopen jaar niet langs zien komen die het helemaal gingen worden en inmiddels praktisch van het toneel zijn verdwenen?

En ja, ik heb ook een niet-insignificant bedrag in VEN zitten.
Tuurlijk is het altijd belangrijk om sceptisch te blijven, helemaal waar. Neemt niet weg dat het handig is enigszins te verdiepen in een coin, zeker voor je er zomaar uitspraken over wil doen, wat in dit geval dus allerminst het geval is als je niet eens weet wie sunny lu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japjaan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Sellwalls op ICX worden echt binnen secondes opgegeten (en weggehaald natuurlijk). Grappig om te zien!
Pagina: 1 ... 37 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)