Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Hoop dat GAS dan automatisch volgt. Want die twee zijn toch aan elkaar gekoppeld.
(ik heb mijn gas veel te duur ingekocht, destijds toen NEO en GAS bezig waren met de bullrun. GAS ingekocht op 5500)
Morgen de roadmap release van XML, en je ziet het gelijk terug in de koersen.
De koers stijgt, en veel meer aktiviteit op XLM.
Je moet dus wel up to date blijven, om de koersen te kunnen inschatten.
Gister om deze tijd -35%, nu -25% dus van mij mag het zo doorgaan (blijft natuurlijk zaad, maar wel minder zaadHoppyF schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:25:
[...]
Nou ja, relatief rustig.
Als de paniekhazen nu eens wegblijven gaat het wel goed.
Laatst uren positief maar dat hebben we vaker gezien de laatste dagen, het is hollen of stilstaan.
Niet erg als er per saldo maar een positieve lijn in zit.
Iemand enig idee ongeveer hoe lang voor de vorige futures de boel naar beneden begon te gaan? Want ik overweeg toch wel om alles om te zetten naar fiat vanavond of morgen...
Kans is dat we niet zakken, maar ik acht de kans groter dat we 20-25% dalen dan dat we 20-25% stijgen de komende 4 dagen ^^ Als ik dan een kleine stijging misloop, tsja
[ Voor 5% gewijzigd door Jebus4life op 24-01-2018 12:01 ]
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Iirc zat er een halve dag of minder tussen. Dus voor het aflopen (dalen) en na het aflopen (stijgen).Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:00:
Met de aankomende futures (die al dan niet de oorzaak zijn van de downtrend, laten we dat dan in het midden laten).
Iemand enig idee ongeveer hoe lang voor de vorige futures de boel naar beneden begon te gaan? Want ik overweeg toch wel om alles om te zetten naar fiat vanavond of morgen...
Kans is dat we niet zakken, maar ik acht de kans groter dat we 20-25% dalen dan dat we 20-25% stijgen de komende 4 dagen ^^ Als ik dan een kleine stijging misloop, tsja
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ik zit al drie dagen gefrustreerd naar NEO te kijken hoe die langzaam onderuitgezakte. Blij toe om deze opleving te zien.Dacide schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:53:
NEO heeft een tijdje stilgestaan. Komt nu weer leven in.
Hoop dat GAS dan automatisch volgt. Want die twee zijn toch aan elkaar gekoppeld.
(ik heb mijn gas veel te duur ingekocht, destijds toen NEO en GAS bezig waren met de bullrun. GAS ingekocht op 5500)
Ik vraag me af hoe die ratings die over enkele uren worden gepubliceerd er invloed op zullen hebben. Voorlopig maar even vasthouden en snel reageren indien nodig.
Helemaal mee eens; maar m'n logica lijkt me in ieder geval niet verkeerd?AtlAntA schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:03:
[...]
Iirc zat er een halve dag of minder tussen. Dus voor het aflopen (dalen) en na het aflopen (stijgen).
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst.
De potentiële daling lijkt me groter dan de potentiële stijging op 1 a 2 dagen?
*Al weet je in deze sector nooit

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Verwijderd
Ik hoop met je mee. Zekerheid hebben we echter niet.zwembroek schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:08:
Ik ben benieuwd wat Ven vandaag gaat doen. Denk dat we in de komende uren nog een flinke ruk omhoog krijgen.
Klopt. Bij de vorige future was de daling sneller en dieper dan de stijging daarna was. Sindsdien zijn we ook niet weer op het niveau geweest van voor die future. Btc bedoel ik dan. De andere munten heb ik niet in de gaten gehouden.Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:05:
[...]
Helemaal mee eens; maar m'n logica lijkt me in ieder geval niet verkeerd?
De potentiële daling lijkt me groter dan de potentiële stijging op 1 a 2 dagen?
*Al weet je in deze sector nooit
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Gevolgd door een dip? Zou me niet verwonderen.zwembroek schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:08:
Ik ben benieuwd wat Ven vandaag gaat doen. Denk dat we in de komende uren nog een flinke ruk omhoog krijgen.
Ja die dip komt er zeker. Ik zou blij zijn als ik op 9.5 kan verkopen. Ik ga ze zeker ook niet vasthouden.TomTorquay schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:13:
[...]
Gevolgd door een dip? Zou me niet verwonderen.
Dan stap ik over naar XLM. Mits deze niet boven de 0,55 uitkomt.
[ Voor 10% gewijzigd door zwembroek op 24-01-2018 12:17 ]
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Er altijd een dip, een nieuwe bodem op USD 9 tegen huidige BTC koers zou top zijn.TomTorquay schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:13:
[...]
Ben nog enkel aan het twijfelen hoeveel. 40-50% of alles (anticiperend op een dip om al dan niet een deel lager terug in te kopen).
ik heb even wat in tether gezet.. wacht het even af met de announcement. ik koop de dip denk ik...Rookert25 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:17:
[...]
Er altijd een dip, een nieuwe bodem op USD 9 tegen huidige BTC koers zou top zijn.
Volgens mij verwacht iedereen die dip - self fulfilling prophecy daarmee... De vraag wordt vooral, wanneer komt die. En wanneer moet je dus (al dan niet tijdelijk) verkopen....TomTorquay schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:13:
[...]
Om 3 uur goed in de gaten houden... Kan helaas de announcement zelf niet volgen, maar zal wel snel blijken wat deze gaat doen met de VEN
[ Voor 16% gewijzigd door kazz1980 op 24-01-2018 12:33 ]
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
GAS is het dividend op NEO. Dus ja, die zijn aardig gekoppeldDacide schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 11:53:
NEO heeft een tijdje stilgestaan. Komt nu weer leven in.
[ Voor 11% gewijzigd door kazz1980 op 24-01-2018 12:44 ]
Als iedereen een dip verwacht loert daar ook het gevaar. Whales kunnen gebruik maken van zo'n verwachting en goedkoop inslaan waardoor de koers vervolgens omhoog vliegt en de sellers achter het net vissen.kazz1980 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:31:
[...]
Volgens mij verwacht iedereen die dip - self fulfilling prophecy daarmee... De vraag wordt vooral, wanneer komt die. En wanneer moet je dus (al dan niet tijdelijk) verkopen....
Om 3 uur goed in de gaten houden... Kan helaas de announcement zelf niet volgen, maar zal wel snel blijken wat deze gaat doen met de VEN
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Conclusie: het kan beide kanten op gaanFaceDown schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:46:
[...]
Als iedereen een dip verwacht loert daar ook het gevaar. Whales kunnen gebruik maken van zo'n verwachting en goedkoop inslaan waardoor de koers vervolgens omhoog vliegt en de sellers achter het net vissen.
Ik heb ook een leuke computer..
En door dit soort panic sells word de markt dus beïnvloed.Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:00:
Met de aankomende futures (die al dan niet de oorzaak zijn van de downtrend, laten we dat dan in het midden laten).
Klopt, maar de dip is er dan nog steeds, enkel met een directe bounce erachteraan....Als dat gebeurt zou je idealiter dus op de piek willen verkopen, in de dip weer kopen en vervolgens meeliften met de bounce. Maar ja - het moment waarop je dan moet verkopen/kopen is nogal tricky... Let je even niet op snij je gigantisch in de eigen vingers. Andere strategie is dus gewoon de adem inhouden, hodlen, de dip uitzitten en hopen dat die daarna weer boven water komt en verder stijgt....FaceDown schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:46:
[...]
Als iedereen een dip verwacht loert daar ook het gevaar. Whales kunnen gebruik maken van zo'n verwachting en goedkoop inslaan waardoor de koers vervolgens omhoog vliegt en de sellers achter het net vissen.
Binnen een week de roadmap voor 2018. Dus lijkt me geen moment om te switchen.Tranzy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:48:
Ik vind ICX wel rete stabiel ... Misschien gaat er 50% van mijn VEN naar ICX ...die heb ik nog niet
Heeft nog erg veel potentieel! Als je deze vergelijkt met ADA is het gewoon belachelijk wat verschil in market cap er is
Is ergens over nadenken en risico's afwegen dan een panic sell doen?akaQ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:50:
[...]
En door dit soort panic sells word de markt dus beïnvloed.
[ Voor 23% gewijzigd door Jebus4life op 24-01-2018 12:54 ]
Dat zijn geen panic sells he... Er zit een redenatie achter gemaakt op een moment dat er nog niks aan de hand is. Of die redenatie hout snijdt is dan een tweede - maar het is geen panic beslissing. Die worden vooral gemaakt terwijl een coin aan het inzakken is en waarbij de ervaring leert dat de meeste panic sellers precies rond het dieptepunt van een dip verkopen, de fout inzien, snel weer terugkopen en zo bijdragen aan zowel de dip als de bounce die daarop volgt. Voor daytraders een top scenario trouwens - voor de panic sellers een drama - maar ook de eigen schuld!akaQ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:50:
[...]
En door dit soort panic sells word de markt dus beïnvloed.
Waarom wordt hier zo vaak iets toegeschreven aan een whale?FaceDown schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:46:
[...]
Deze announcement is ruim van te voren bekend gemaakt, dus iedereen weet dat er vandaag wat gaat gebeuren. Vaak zie je dat mensen instappen om mee te liften op de geruchten om vervolgens net voor de daadwerkelijke aankondiging uit te stappen, dat heeft weinig met whales te maken.
Sorry hoor maar dat is complete kul. Als iedereen besluit zijn coins om te zetten naar USDT omdat er misschien wel een daling komt creëer je toch juist zelf die daling? Als iedereen zijn munten laat staan zal hij hooguit een beetje dalen maar zal het tegelijkertijd vertrouwen creëren en potentiële investeerders trekken en daardoor weer stijgen.kazz1980 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:53:
[...]
Dat zijn geen panic sells he... Er zit een redenatie achter gemaakt op een moment dat er nog niks aan de hand is. Of die redenatie hout snijdt is dan een tweede - maar het is geen panic beslissing. Die worden vooral gemaakt terwijl een coin aan het inzakken is en waarbij de ervaring leert dat de meeste panic sellers precies rond het dieptepunt van een dip verkopen, de fout inzien, snel weer terugkopen en zo bijdragen aan zowel de dip als de bounce die daarop volgt. Voor daytraders een top scenario trouwens - voor de panic sellers een drama - maar ook de eigen schuld!
Door dit soort acties word de markt juist zo onrustig .
Zou je ADA inruilen voor ICON of VEN? Ik twijfel daar nog erg over.Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:53:
[...]
Binnen een week de roadmap voor 2018. Dus lijkt me geen moment om te switchen.
Heeft nog erg veel potentieel! Als je deze vergelijkt met ADA is het gewoon belachelijk wat verschil in market cap er is
[...]
Is ergens over nadenken en risico's afwegen dan een panic sell doen?
[...]
Binnen een week de roadmap voor 2018. Dus lijkt me geen moment om te switchen.
[...]
Ik ben liever van het holden. Zit 100% in VEN. Deze heeft al winst opgebracht maar wil vandaag en 26 feb. afwachten en dan risico spreiding en andere kopen.
Ik heb ook een leuke computer..
100% op 1 coin zetten zou ik nooit doen. Stel er komt opeens slecht nieuws over VEN keldert die misschien 50% in een paar uur en komt misschien nooit meer omhoog.Tranzy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:58:
[quote]Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:53:
[...]
[...]
Ik ben liever van het holden. Zit 100% in VEN. Deze heeft al winst opgebracht maar wil vandaag en 26 feb. afwachten en dan risico spreiding en andere kopen.
http://www.avfoto.nl
Ik ben geen fan van ADA (begrijp me niet verkeerd, de visie is gewoon top; maar er is gewoon nog niets, dus persoonlijk vind ik die market cap gewoon onzin).outlandos schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Zou je ADA inruilen voor ICON of VEN? Ik twijfel daar nog erg over.
Gezien ICX volgende week z'n roadmap van 2018 brengt + vandaag de mainnet release is + ze verder staan dan ADA zie ik dat gewoon een erg goede, stabiele groeier in 2018 (ook mijn nr 2 holding momenteel).
*Heb me trouwens even mistyped zie ik; "Binnen een week de roadmap voor 2018. Dus lijkt me geen moment om te switchen." Moest dus zijn dat het me wel een goed moment lijkt om te switchen van VEN naar ICX! Sorry voor de verwarring daarTranzy schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:58:
[quote]Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:53:
[...]
[...]
*Ik weet ook niet wat de markt gaat doen he, wie weet gaan VEN straks tegen mijn verwachting in compleet door het dak na die announcement
Dat is net waarom er altijd manipulatie is op de "beurs", hetzij aandelen of crypto.akaQ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Sorry hoor maar dat is complete kul. Als iedereen besluit zijn coins om te zetten naar USDT omdat er misschien wel een daling komt creëer je toch juist zelf die daling? Als iedereen zijn munten laat staan zal hij hooguit een beetje dalen maar zal het tegelijkertijd vertrouwen creëren en potentiële investeerders trekken en daardoor weer stijgen.
De grote jongens kunnen deze markt zo manipuleren... Zij halen op een ATH hun geld volledig of gedeeltelijk af (via gezamelijke pump en dump), panic sell begint bij de rest, en kopen dan heel laag weer voor een grote hoeveelheid in, de rest volgt.
Spijtig dat ik geen hooooooooooop geld heb
Never ever financial advice...
Ho ho... Dat ontken ik ook niet he... Maar het zijn geen panic sells. Een panic sell komt voor uit paniek (de term zegt het al aardigakaQ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Sorry hoor maar dat is complete kul. Als iedereen besluit zijn coins om te zetten naar USDT omdat er misschien wel een daling komt creëer je toch juist zelf die daling? Als iedereen zijn munten laat staan zal hij hooguit een beetje dalen maar zal het tegelijkertijd vertrouwen creëren en potentiële investeerders trekken en daardoor weer stijgen.
Ik heb op dit moment in verhouding vrij veel in ripple en verge zitten, bedoeling is dat ik dit ergens de komende tijd wat verder ga verdelen onder wat andere coins. Verge moet eigenlijk nog wat groeien in waarde en bij ripple zou dat nice to have zijn
Wellicht zet ik straks (ergens vandaag) nog wat om naar fiat om later in een eventuele dip mijn totalen wat te vergroten.
Zero.
Panic sell was idd verkeerd verwoord. Maar je creëer zelf nu een enorme fud. Zie hier mensen als een schaap meelopen "o ga jij naar usdt. Misschien moet ik dat dan ook doen" en viola de markt collapst.kazz1980 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Ho ho... Dat ontken ik ook niet he... Maar het zijn geen panic sells. Een panic sell komt voor uit paniek (de term zegt het al aardig). Dit komt voort uit angst, onzekerheid en eventuele onkunde (daar kan over gediscussieerd worden).
En nu gebruik je weer een verkeerde term. Zeggen dat je even in USDT stapt is absoluut geen FUD, hoor. FUD is bewust paniek zaaien en mensen bang maken en dat was volgens mij totaal niet de intentie van de persoon.akaQ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:11:
[...]
Panic sell was idd verkeerd verwoord. Maar je creëer zelf nu een enorme fud. Zie hier mensen als een schaap meelopen "o ga jij naar usdt. Misschien moet ik dat dan ook doen" en viola de markt collapst.
+ komt ICX op Koreaanse exchanges, + mogen de Koreanen vanaf volgende week weer handelen + schijnen er nog grote samenwerkingen aangekondigd te gaan worden.Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:03:
[...]
Gezien ICX volgende week z'n roadmap van 2018 brengt + vandaag de mainnet release is + ze verder staan dan ADA zie ik dat gewoon een erg goede, stabiele groeier in 2018 (ook mijn nr 2 holding momenteel).
Ik ga er toch op gokken dat ICON de weg naar boven gaat vinden
http://www.avfoto.nl
Ik snap zijn punt wel. Als ik (en dus misschien vele anderen) uitstappen naar fiat (of USDT) ga je automatisch een drop krijgen (als voldoende mensen dit doen).
Of dit goed of slecht, slim of dom is zijn compleet andere discussies en lijken me niet nodig
Fear Uncertainty and Doubt.Bmfd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:14:
[...]
En nu gebruik je weer een verkeerde term. Zeggen dat je even in USDT stapt is absoluut geen FUD, hoor. FUD is bewust paniek zaaien en mensen bang maken en dat was volgens mij totaal niet de intentie van de persoon.
laat maar liggen en doe net als ik pak een parachute ben al 2 weken met een vrije val bezigTripod62 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:09:
Kan ik mijn ruimtepak alvast gaat poetsen? Of kan ik em nog even in de kast laten liggen haha
Hoe dan?? Ik zit afgelopen week alles bij mekaar toch aardig in de lift...bie100 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:17:
[...]
laat maar liggen en doe net als ik pak een parachute ben al 2 weken met een vrije val bezig
Beschouw je het serieus als FUD als iemand zegt dat die even overstapt naar USDT? Dan heb je namelijk totaal geen idee wat fud is.
tja het is minder pijnlijk dan voor heen klopt maar nog steeds verlies als ik het verkoop dankazz1980 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:20:
[...]
Hoe dan?? Ik zit afgelopen week alles bij mekaar toch aardig in de lift...
Ja. Hij doet het niet uit vertrouwen of wel soms.Bmfd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:22:
[...]
Beschouw je het serieus als FUD als iemand zegt dat die even overstapt naar USDT? Dan heb je namelijk totaal geen idee wat fud is.
Voel je jezelf zo aangesproken dat je jezelf continu moet verdedigen?

Ik heb wel wat fiat klaarstaan, dus moest de munt even kelderen kan ik altijd wat bijkopen op dat moment.
Dat wel. Ik zit nu op -25% ongeveer... Maar een vrije val kan ik het niet noemen... Het schommelt nogal hard op en neer - dat wel...bie100 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:23:
[...]
tja het is minder pijnlijk dan voor heen klopt maar nog steeds verlies als ik het verkoop dan
Het klinkt me heel logisch alleen maak ik meer van zulke domme fouten...
21 procent omhoog tov USDRubenA schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:27:
Klopt het dat als je bijv. VEN hebt en die met 10% stijgt BTC-VEN en BTC stijgt met 10% je eigenlijk 20% omhoog gaat?
Heb er zelf niets inzitten, maar overweeg dus in te stappen binnen een aantal dagen (na de potentiële futures onzin). Enkel jammer dat die niet op Binance zit, toch de exchange waar ik quasi alles heb zitten...
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Verwijderd
21 procent zelfsRubenA schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:27:
Klopt het dat als je bijv. VEN hebt en die met 10% stijgt BTC-VEN en BTC stijgt met 10% je eigenlijk 20% omhoog gaat?
a*1,1*1,1
Is al regelmatig langs geweest hoor - maar wordt weinig besproken omdat deze inderdaad op veel grote exchanges nog niet te vinden is... (ook de enige reden dat ik hem nog niet heb...)Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:28:
Ik vind dat er hier nooit over Ardor gesproken wordt, terwijl ik dat echt een leuk, undervalued project vind.
Heb er zelf niets inzitten, maar overweeg dus in te stappen binnen een aantal dagen (na de potentiële futures onzin). Enkel jammer dat die niet op Binance zit, toch de exchange waar ik quasi alles heb zitten...
Waarom dan 21% en niet 20?mark-k schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:28:
[...]
21 procent omhoog tov USDMaar verder klopt het ja.
XLM maakt dezelfde sprong, gok gewoon normale stijging.ZeRoC00L schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:28:
ADA p&d aan de gang of mis ik ergens nieuws ?
Je hebt eerst 10% gain van VEN op BTC, dus als je eerst voor 1BTC aan VEN had heb je nu 1.1 BTC, en die doet nog eens 10% tov USD, dus 1.1*1.1 = 1.21, dus 21% winst.
[ Voor 42% gewijzigd door mark-k op 24-01-2018 13:30 ]
Om 3 uur Nederlandse tijd.DarkShadow schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:28:
hoe laat gaat dat VEN nieuws komen? Volume op BTC gaat erg omlaag, nieuwe crash zou mij niets verbazen. Hopelijk is het na die futures even weer een mooie stijging. Mag wel weer eens naar ath gaan.
Als ik me niet vergis heb je dan ook bijgekocht in de dip...kazz1980 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:20:
[...]
Hoe dan?? Ik zit afgelopen week alles bij mekaar toch aardig in de lift...
Nee, daar gaat het niet om. Ik vind het gewoon een kwalijke zaak dat het lijkt alsof iedereen maar moet vinden dat bitcoin omhoog moet gaan.akaQ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:25:
[...]
Ja. Hij doet het niet uit vertrouwen of wel soms.
Voel je jezelf zo aangesproken dat je jezelf continu moet verdedigen?
Ik zie zo vaak termen als ‘fud’ en ‘je bent gewoon negatief omdat je de boot hebt gemist’ voorbij komen als iemand een keer wat minder optimistisch is. Je moet eens op Twitter kijken wat voor een haat iemand op zich afkrijgt als hij aangeeft dat hij short gaat op bitcoin.
Nope. geen budget voor bijkopenTomTorquay schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:29:
[...]
Als ik me niet vergis heb je dan ook bijgekocht in de dip...
Waarom zou deze kelderen? Ga je dan uit van slecht nieuws?Imgnrydrmr schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:26:
Ik heb even getwijfeld, maar ga mijn paar Vennetjes gewoon bijhouden tot eind februari. Daarna herbekijken.
Ik heb wel wat fiat klaarstaan, dus moest de munt even kelderen kan ik altijd wat bijkopen op dat moment.Anders gaat het 50/50 naar Stellar en Icon.
Never ever financial advice...
Als je hier zit en je vind niet dat BTC moet stijgen ben je een ramptoerist lijkt me.Bmfd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:30:
[...]
Nee, daar gaat het niet om. Ik vind het gewoon een kwalijke zaak dat het lijkt alsof iedereen maar moet vinden dat bitcoin omhoog moet gaan.
Ik zie zo vaak termen als ‘fud’ en ‘je bent gewoon negatief omdat je de boot hebt gemist’ voorbij komen als iemand een keer wat minder optimistisch is. Je moet eens op Twitter kijken wat voor een haat iemand op zich afkrijgt als hij aangeeft dat hij short gaat op bitcoin.
Als je hier zit en je denkt dat BTC binnenkort gaat dalen ben je gewoon realistisch. Er kan best nog wel een daling in zitten (al hoop ik van niet natuurlijk).
75.7k sat. Blijkbaar iets te lang gewacht, was greedy en dacht op 76.5k dat hij de 77k nog wel zou aantikken.
Nu zien wat er de komende paar uren gebeurd. Al zalig winst gemaakt dus mocht ik fout ingeschat hebben is er niet veel aan de hand, erg tevreden (al zal het natuurlijk even pijn doen als hij doorknalt de komende 24 uur)
[ Voor 31% gewijzigd door Jebus4life op 24-01-2018 13:36 ]
Verwijderd
Stel je hebt een coin x die 100% stijgt tov bitcoin (100% stijging is X2)
Bitcoin stijgt 100% tov dollar
Voor de stijging is 1 bitcoin 1x
Na de stijging is 1 bitcoin 2X (want 100% stijging)
We hebben dus twee bitcoin na de stijging
Voor de stijging 1 bitcoin 10000 euro
Na de stijging is 1 bitcoin 20000 euro
Onze totale waarde is twee bitcoin, dus 40000 euro
Voor de stijging hadden we één bitcoin dus 10000 euro
In totaal dus 400% stijging door twee keer 100% stijging
Twee keer honder procent stijging is dus geen 200% stijging
Kijk ik scheel of heeft deze weldegelijk de 77k aangetikt?Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:34:
Bij deze uit ven gesprongen;
75.7k sat. Blijkbaar iets te lang gewacht, was greedy en dacht op 76.5k dat hij de 77k nog wel zou aantikken.
Nu zien wat er de komende paar uren gebeurd.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Ook al doelde ik inderdaad een daling op de korte termijn en zie ik bitcoin daarna weer stijgen, waarom ben je meteen een ramptoerist als iemand niet zulke verwachtingen van bitcoin heeft? Er zijn mensen die veel van crypto verwachten, maar niet zozeer van bitcoin zelf. Kan toch?mark-k schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:33:
[...]
Als je hier zit en je vind niet dat BTC moet stijgen ben je een ramptoerist lijkt me.
Als je hier zit en je denkt dat BTC binnenkort gaat dalen ben je gewoon realistisch. Er kan best nog wel een daling in zitten (al hoop ik van niet natuurlijk).
[ Voor 7% gewijzigd door Bmfd op 24-01-2018 13:37 ]
Ik ga van niks uit, maar de mogelijkheid bestaat altijd dus ik wil er klaar voor zijn!kazzzdafke schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:33:
[...]
Waarom zou deze kelderen? Ga je dan uit van slecht nieuws?
Correct, toen is hij "gedipt" nar 76k en dacht ik dat hij terugkwam, maar hij heeft nooit de 77 meer gehaald dus maar verkocht net onder de 76kCrypts schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:36:
[...]
Kijk ik scheel of heeft deze weldegelijk de 77k aangetikt?
Boot gemist? Handel al bijna 2 jaar. Zit in VEN vanaf 2000 sat.Bmfd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:30:
[...]
Nee, daar gaat het niet om. Ik vind het gewoon een kwalijke zaak dat het lijkt alsof iedereen maar moet vinden dat bitcoin omhoog moet gaan.
Ben helemaal niet negatief maar als we het hebben over paniek en hoe die gecreëerd word. Schoolboek voorbeeld hierboven.
Nou zeg je 'verwachting', net zei je nog 'niet vinden dat het omhoog moet', dat zijn twee compleet verschillende dingen dus moet je eerst zelf eens kijken wat je nou precies bedoelt.Bmfd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:36:
[...]
Ook al doelde ik inderdaad een daling op de korte termijn en zie ik bitcoin daarna weer stijgen, waarom ben je meteen een ramptoerist als iemand niet zulke verwachtingen van bitcoin heeft? Er zijn mensen die veel van crypto verwachten, maar niet zozeer van bitcoin zelf. Kan toch?
Verwachten dat het zakt is realiteit, hopen dat het zakt is ramptoerisme in dit topic (aangezien je dan dus hoopt dat veel mensen verlies gaan maken).
komt omdat btc iets stijgt.. usa is wakker. straks daaltie weer dat is de verwachting. btc niet stabiel op dit moment...ZeRoC00L schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:28:
Zonet ook maar de helft van m'n VEN omgezet naar ETH. Sowieso hou ik een deel voor de LT. Benieuwd waar ie vanavond staat.Jebus4life schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:38:
[...]
Correct, toen is hij "gedipt" nar 76k en dacht ik dat hij terugkwam, maar hij heeft nooit de 77 meer gehaald dus maar verkocht net onder de 76k
Sorry, ik had even vooraf moeten melden dat ik om 13:20u mijn ADA munten heb omgewisseld voor ICX (die sindsdien aan het dalen is).ZeRoC00L schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:28:
Ik doelde op het feit dat er bijvoorbeeld op Twitter de afgelopen dagen mensen short zijn gegaan, perfect hebben onderbouwd waarom ze dat deden en vervolgens alsnog gigantische haat op zich afkrijgen.mark-k schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:40:
[...]
Nou zeg je 'verwachting', net zei je nog 'niet vinden dat het omhoog moet', dat zijn twee compleet verschillende dingen dus moet je eerst zelf eens kijken wat je nou precies bedoelt.
Verwachten dat het zakt is realiteit, hopen dat het zakt is ramptoerisme in dit topic (aangezien je dan dus hoopt dat veel mensen verlies gaan maken).
Het lijkt er dus op dat sommige mensen vinden dat bitcoin per defintie en ten alle tijden omhoog moet gaan en als er iemand is die dat anders ziet en het rationeel kan onderbouwen, wordt diegene alsnog voor van alles en nog wat uitgemaakt en wordt het bestempeld als fud omdat het niet in hun eigen visie past van ‘bitcoin moet omhoog’.
Je beschrijft standaardgedrag op Twitter...Bmfd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:50:
[...]
Ik doelde op het feit dat er bijvoorbeeld op Twitter de afgelopen dagen mensen short zijn gegaan, perfect hebben onderbouwd waarom ze dat deden en vervolgens alsnog gigantische haat op zich afkrijgen.
Lijkt me weinig met crypto te maken te hebben, dit soort reacties zie je overal
Dit snap ik niet helemaal, dit kun je toch niet zomaar bij elkaar optellen die procenten. Als je Ven en BTC beide 10% omhoog gaan dan heb je toch maar 10 procent winst? Wil je van die VEN munten namelijk weer BTC hebben dan is de BTC munt duurder dus krijg je minder.mark-k schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:29:
[...]
XLM maakt dezelfde sprong, gok gewoon normale stijging.
[...]
Je hebt eerst 10% gain van VEN op BTC, dus als je eerst voor 1BTC aan VEN had heb je nu 1.1 BTC, en die doet nog eens 10% tov USD, dus 1.1*1.1 = 1.21, dus 21% winst.
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Als ik short ben op BTC dan vind ik dat ie moet dalen. Beetje krom om mij dan te bestempelen als ramptoerist. Nogal logisch dat ik niet wil dat hij tegen mijn positie in gaatmark-k schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:33:
[...]
Als je hier zit en je vind niet dat BTC moet stijgen ben je een ramptoerist lijkt me.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
De premise is:dennis112 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:54:
[...]
Dit snap ik niet helemaal, dit kun je toch niet zomaar bij elkaar optellen die procenten. Als je Ven en BTC beide 10% omhoog gaan dan heb je toch maar 10 procent winst? Wil je van die VEN munten namelijk weer BTC hebben dan is de BTC munt duurder dus krijg je minder.
BTC stijgt met 10% (wordt vergeleken met Fiat)
VEN stijgt met 10% (in vergelijking met BTC; dus 10% hogere sat waarde).
Dit zorgt voor een fiat stijging van 21% (in fiat waarde)
nee want je ven is een bepaalde btc waarde waard die je terugkrijgt als je ven verkoopt.dennis112 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:54:
[...]
Dit snap ik niet helemaal, dit kun je toch niet zomaar bij elkaar optellen die procenten. Als je Ven en BTC beide 10% omhoog gaan dan heb je toch maar 10 procent winst? Wil je van die VEN munten namelijk weer BTC hebben dan is de BTC munt duurder dus krijg je minder.
Nee dus. Ik zou zeggen koop zelf eens VEN met je BTC en kijkt wat er gebeurd, het is geen hogere wiskunde hoor... 1.10*1.10=1.21 = 21%dennis112 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:54:
[...]
ven wordt 10% meer waard, uitgedrukt in btcdennis112 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:54:
[...]
btc wordt 10% meer waard, uitgedrukt in usd
dan is je ven 21% meer waard geworden, uitgedrukt in usd.
als je dat niet kunt bevatten, kun je je beter niet wagen aan actieve handel in cryptovaluta
Ah ik snap em nu, zat 2 keer te denken in USD maar die 10% stijging van VEN is in BTC waarde dus.BBBrt schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:57:
[...]
ven wordt 10% meer waard, uitgedrukt in btc
btc wordt 10% meer waard, uitgedrukt in usd
dan is je ven 21% meer waard geworden, uitgedrukt in usd.
als je dat niet kunt bevatten, kun je je beter niet wagen aan actieve handel in cryptovaluta
Wat is eigenlijk Fiat? Heb het al zo vaak voorbij zien komen maar weet niet wat het betekend.
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
Dat hij het doet uit angst, onzekerheid en twijfel maakt nog niet dat iets FUD is. FUD betekent meer dan alleen waar de afkorting voor staat.akaQ schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:25:
[...]
Ja. Hij doet het niet uit vertrouwen of wel soms.
FUD is dus iets wat je bewust verspreidt, niet iets dat je hebt.Fear, uncertainty and doubt (often shortened to FUD) is a disinformation strategy used in sales, marketing, public relations, talk radio, politics, religious organizations, and propaganda. FUD is generally a strategy to influence perception by disseminating negative and dubious or false information and a manifestation of the appeal to fear.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Shorten is echt het domste wat je kunt doen, tenzij je voorkennis hebt en op heel korte termijn daling verwacht. Tegenover 10% daling staat namelijk 11,111% stijging. En daarnaast is het super risicovol, want hoger weer kopen valt altijd tegen. Als je verwacht dat de markt daalt is gewoon niks doen is ook een optie hè.oisyn schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:55:
[...]
Als ik short ben op BTC dan vind ik dat ie moet dalen. Beetje krom om mij dan te bestempelen als ramptoerist. Nogal logisch dat ik niet wil dat hij tegen mijn positie in gaat
Ik vind het nogal hypocriet om te stellen dat je een ramptoerist bent als je vindt dat iets naar beneden moet. Veel mensen vergeten volgens mij dat het een zero sum game is. We kunnen niet allemaal rijker worden. Waar de ene wint, zal de ander verliezen. Alle winsten kun je wegstrepen tegen alle verliezen.
Als je wenst dat de koers omhoog gaat zodat jij flink kan cashen, dan wens je dus ook dat een ander daar verlies op draait. Door te zeggen dat de koers omhoog moet ben je dus net zo'n ramptoerist als door te zeggen dat hij naar beneden moet.
[ Voor 85% gewijzigd door .oisyn op 24-01-2018 14:04 ]
Kijk de film "The big short" eens. Ik zeg niet dat alles wat er wordt gedaan klopt, maar dan zul je zien dat er geen voorkennis nodig is om geld te verdienengabn88 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:00:
[...]
Shorten is echt het domste wat je kunt doen, tenzij je voorkennis hebt en op heel korte termijn daling verwacht. Tegenover 10% daling staat namelijk 11,111% stijging. En daarnaast is het super risicovol, want hoger weer kopen valt altijd tegen. Als je verwacht dat de markt daalt is gewoon niks doen is ook een optie hè
bl44t
EDIT: Iemand al een idee wanneer het Telegram token wordt gelanceerd?
[ Voor 46% gewijzigd door AFCAjax op 24-01-2018 14:06 ]
Hoezo heeft dat weinig met crypto te maken? Je moet eens zien hoe erg mensen gehaat worden als ze short gaan of een keer wat minder optimistisch zijn over crypto in het algemeen.TomTorquay schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 13:52:
[...]
Je beschrijft standaardgedrag op Twitter...
Lijkt me weinig met crypto te maken te hebben, dit soort reacties zie je overal
Even voor de duidelijkheid: ik ben zelf optimistisch over bitcoin en crypto in het algemeen, daar niet van. Maar ik vind het bijzonder om te zien hoe er op mensen met een andere visie wordt gereageerd en ik denk dat dat de crypto-markt niet ten goede gaat komen.
Heb vanmorgen 3500 stuks aangeschaft, dus hopen dat het omhoog vliegtAFCAjax schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:03:
IOST wordt lekker gehyped op Binance zeg..
EDIT: Iemand al een idee wanneer het Telegram token wordt gelanceerd?
Neco75 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:09:
[...]
Heb vanmorgen 3500 stuks aangeschaft, dus hopen dat het omhoog vliegt
boeiend? Er is totaal geen onderbouwing aan.
Wat is C? wat doet B? En wat is het verschil tussen B en B- dan?
blup
Dit dus. Op Twitter wordt altijd zo gereageerd op mensen met een afwijkende visie, dus waarom zou dat bij crypto anders zijn?Bmfd schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:06:
[...] Maar ik vind het bijzonder om te zien hoe er op mensen met een andere visie wordt gereageerd
TRON een A++ rating? Enough said
Zijn te koop op Binance... Gaat aardig omhoog is de verwachtingBabu-tzc schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 14:11:
Zijn deze al te koop? Ik dacht dat ze pas later op de markt kwamen?
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door Neco75 op 24-01-2018 14:12 ]
Dit
Misschien maken we hier uit op de C het beste is?
[ Voor 13% gewijzigd door AFCAjax op 24-01-2018 14:14 ]
Dit topic is gesloten.
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier
Verdere regels:
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)