[Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 113 ... 126 Laatste
Acties:
  • 402.486 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maghribier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 21:15
Stevie_ schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:20:
Wacht nou even met fiat erin stoppen, ik heb net wat NEO verkocht om veel cheaper weer terug te kopen. GAAT DAT NOU OOK AL MISLUKKEN??1!!1
Buy high, sell low. Je doet het goed om op de bodem te verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
SpaceAce schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:18:
Ik gebruik zelf eToro. Nadeel van een broker zijn natuurlijk de spreads, voor BTC is dat bij eToro iets van 2.2%. Voordeel is dat je in een sterk dalende koers alles op fiat kunt zetten en rustig kunt wachten tot de koers weer gaat dalen.
Hoe bevalt eToro? Het idee lijkt me interessant, vooral die copy-functie van traders die het snappen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09-2021
Bekende mensen gaan ook vaak aan de drugs om dat ze een heel druk progamma hebben optredens interviews veel feestjes, en ja geld genoeg, en drugs is ook overal wel voorhanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:18:
[...]
Suppoman.

Ik meen ook crypto Ed ( die zat volgens mij ICX/ZEN heel erg te promoten en zit nu opeens short vanaf btc 19k lees ik). (Als ik dit mis heb neem ik dit uiteraard terug)
Veel 'bekende namen', van die gasten die zogenaamd met tienduizende dollars handelen vanaf een jacht in de Bahama's zijn in werkelijkheid ook maar nerds die op de zolder van paps en mams met kleingeld spelen 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:20:
[...]

Vriend van mij is 34 en 'binnen'. Vermaakt zich wel geloof ik, alhoewel hij zich ook vaak verveelt. Al je leeftijdsgenoten werken.
klopt. het gaat van normaal ->naar rijk/gelukkiger worden (tijdelijk) -> naar verveling (omdat je toch alles al kan doen/gedaan hebt of gekocht hebt) naar manieren zoeken om alsnog dat geluk te vinden, maar dat ga en zal je nooit gaan vinden in externe dingen.

klinkt misschien zweverig voor sommige maar voor degene die dit soort dingen interessant vinden heb ik nog een goede boektip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirodr01
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06-2024
tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:25:
Bekende mensen gaan ook vaak aan de drugs om dat ze een heel druk progamma hebben optredens interviews veel feestjes, en ja geld genoeg, en drugs is ook overal wel voorhanden.
En drugs is ook gewoon heel leuk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Echt stoer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Bartvandelaar schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:21:
[...]

Drugs gebruik koppelen aan ongelukkig zijn. Beetje kortzichtig eerlijk gezegd.
euh nee totaal niet kortzichtig. Ik zeg ook niet dat mensen die ongelukkig zijn aan de drugs gaan. ik zeg je ziet dat een hoop celebrities die alles al hebben in hun leven, nog niet gelukkig zijn en sommige daarvan proberen hun geluk te vinden in drugs.

goed lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achi28
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-03-2023
nemesis2212 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:26:
[...]

klopt. het gaat van normaal ->naar rijk/gelukkiger worden (tijdelijk) -> naar verveling (omdat je toch alles al kan doen/gedaan hebt of gekocht hebt) naar manieren zoeken om alsnog dat geluk te vinden, maar dat ga en zal je nooit gaan vinden in externe dingen.

klinkt misschien zweverig voor sommige maar voor degene die dit soort dingen interessant vinden heb ik nog een goede boektip!
Dan ben ik wel benieuwd naar de titel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
[...]

Geld kan geen geluk kopen, maar geld kan wel helpen een redelijk zorgeloos leven te hebben zodat er ruimte is om dingen te doen waar je wel gelukkig van wordt. De truuk is om de juiste balans te vinden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 12:57
pven schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:25:
[...]

Hoe bevalt eToro? Het idee lijkt me interessant, vooral die copy-functie van traders die het snappen.
Het bevalt mij prima, al moet ik zeggen dat ik niet veel ervaring heb met andere brokers. Uitbetaling ook een keer gedaan, heeft toen iets van 4 dagen geduurd voordat ik het op mijn rekening had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
pirodr01 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:26:
[...]

En drugs is ook gewoon heel leuk :*)
Todat je het niet meer voor de leuk gebruikt, maar het nodig hebt/ of er niet meer vanaf komt. En die grens daartussen is niet altijd even duidelijk/gaat geleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
maghribier schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:23:
[...]

Buy high, sell low. Je doet het goed om op de bodem te verkopen!
Dan zit ik goed! Want die bodem is nog laaaaaannnnggg niet bereikt :9 :+

(dat durf ik nu te zeggen omdat ik twee rode candles zie, hiervoor deed ik bijna panic-buy).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirodr01
  • Laatst online: 28-06-2024
tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:28:
[...]

Todat je het niet meer voor de leuk gebruikt, maar het nodig hebt/ of er niet meer vanaf komt. En die grens daartussen is niet altijd even duidelijk/gaat geleidelijk.
klopt...maar ik snap wel dat veel celebrities vallen voor die lifestyle, gaan day-to-day job, alle mogelijkheden voorhanden, geen financiële restricties...dan moet je sterk in je schoenen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Achi28 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:28:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd naar de titel :)
A New Earth (schrijver Eckhart Tolle)
"Awakening to Your Life's Purpose"

voor iedereen hier. als je iets mindblowing wil lezen over gedachtes, je ego, je emoties en hoe alles samenwerkt en ook waarom mensen denken hun geluk denken te kunnen halen uit externe prikkels of factoren dan moet je echt dit boek lezen.

er gaat letterlijk een wereld voor je open als je begrijpt hoe je brein daadwerkelijk werkt. en dan bedoel ik het mentale gedeelte en niet hoe je brein fysiek werkt.

[ Voor 14% gewijzigd door nemesis2212 op 06-02-2018 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:06
tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:25:
Pfft bij ons op de straat kent ook iedereen mij maar je ziet mij ook niet rond lopen met een witte snor. :p

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 10:15
Kunnen we weer on-topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:51

hmr

AtlAntA schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:31:
[...]

Pfft bij ons op de straat kent ook iedereen mij maar je ziet mij ook niet rond lopen met een witte snor. :p
Heb je meegedaan aan boer zoekt vrouw?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Helemaal niet zweverig juist ;) . Heeft eigen bedrijf gehad en vooral die upswing is de leukste periode.

Als mens kan je nooit objectief maar enkel relatief oordelen. Een werkeloze van nu was een 'miljonair ' in de middeleeuwen maar is toch ongelukkig omdat hij in de 'laagste rang zit'. Er was ooit een leuk onderzoekje waaruit bleek dat men liever 60k per jaar verdiende en iedereen om hen heen 30k, dan dat men 90k verdienden en iedereen om hen heen 150k. Keeping up met de neighbours.

Wij zijn ook maar groepsdieren en aapjes die hoger in de rang willen zitten. Daarom al die gesprekjes en vergelijkingen in de auto terug na een feestje waarin iedereen besproken wordt.

Als je alles al hebt valt er inderdaad niets meer na te jagen en kan je alleen maar dingen kwijt raken. Dat is weer de andere kant van de medaille.

Was het niet Schopenhauer die zei dat de arme moet lijden en dat de rijken zich vervelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RookieRooster schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:26:
[...]

Veel 'bekende namen', van die gasten die zogenaamd met tienduizende dollars handelen vanaf een jacht in de Bahama's zijn in werkelijkheid ook maar nerds die op de zolder van paps en mams met kleingeld spelen 😎
Daar zal je best gelijk in hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:45
Stevie_ schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:20:
Wacht nou even met fiat erin stoppen, ik heb net wat NEO verkocht om veel cheaper weer terug te kopen. GAAT DAT NOU OOK AL MISLUKKEN??1!!1
NEO, de ultieme hodl coin :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:34:
[...]

Was het niet Schopenhouwer die zei dat de arme moet lijden en dat de rijken zich vervelen?
Schopenhauer aangehaald in het cryptotopic, mijn dag is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:36:
[...]

Schopenhauer aangehaald in het cryptotopic, mijn dag is goed :)
Excusez voor mijn spelling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally228
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2021
laten we even hopen dat we op 6500 bouncen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nemesis2212
Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:34:
[...]
Er was ooit een leuk onderzoekje waaruit bleek dat men liever 60k per jaar verdiende en iedereen om hen heen 30k, dan dat men 90k verdienden en iedereen om hen heen 150k. Keeping up met de neighbours.
heel mooi voorbeeld. Dit heeft te maken met je ego. Je ego wilt graag zich beter voelen en voordoen dan andere. Wanneer jij bijvoorbeeld jouw gelijk wilt halen in een gesprek dan denk jij (of eigelijk jouw ego) dat jij gelijkt hebt en per definitie de ander ongelijk heeft.

met voorbeeld hierboven kijk je eigelijk met je ego neer op de mensen die 30k verdienen waarmee jij jezelf automatisch beter voelt omdat je 60k verdiend.

andersom vind jij jezelf eigelijk minder dan de rest omdat jij 90k verdiend en de rest 150k.

ultieme balans die iedereen zou moeten hebben is: oordeel niet over andere als zij meer of minder hebben. Want daar maak je jezelf alleen maar gek mee door er mee bezig te zijn in je hoofd.

bovenstaand voorbeeld geldt ook voor roddelen, omdat het heerlijk is en je ego streelt door mindere kanten van andere personen te bespreken.

ik denk dat veel mensen niet bewust zijn hoe dit soort processen werken in het mensen brein. Ik vind het super interessant. als je daar ook zo over denkt, vooral het boek lezen :)

[ Voor 7% gewijzigd door nemesis2212 op 06-02-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 18:18

Ryan1981

Je ne sais pas

nemesis2212 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:39:
[...]

heel mooi voorbeeld. Dit heeft te maken met je ego. Je ego wilt graag zich beter voelen en voordoen dan andere. Wanneer jij bijvoorbeeld jouw gelijk wilt halen in een gesprek dan denk jij (of eigelijk jouw ego) dat jij gelijkt hebt en per definitie de ander ongelijk heeft.

met voorbeeld hierboven kijk je eigelijk met je ego neer op de mensen die 30k verdienen waarmee jij jezelf automatisch beter voelt omdat je 60k verdiend.

andersom vind jij jezelf eigelijk minder dan de rest omdat jij 90k verdiend en de rest 150k.

ultieme balans die iedereen zou moeten hebben is: oordeel niet over andere als zij meer of minder hebben. Want daar maak je jezelf alleen maar gek mee door er mee bezig te zijn in je hoofd.

bovenstaand voorbeeld geldt ook voor roddelen, omdat het heerlijk is en je ego streelt door mindere kanten van andere personen te bespreken.

ik denk dat veel mensen niet bewust zijn hoe dit soort processen werken in het mensen brein. Ik vind het super interessant. als je daar ook zo over denkt, vooral het boek lezen :)
Voor mij persoonlijk is het meer dat ik moeite heb met oneerlijkheid. Als iemand meer betaald krijgt voor hetzelfde werk dan vind ik dit vervelend. Als iemand meer verdiend dan mij maar hij draagt daarvoor ook een grotere verantwoordelijkheid of maakt meer uren dan mij, dan heb ik daar absoluut geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

nemesis2212 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:39:
[...]

Waar je zeker weten niet gelukkiger van wordt zijn self-help boeken. :P

Enige wat je daarvan leert is dat je herkent wat je eigenlijk niet moet doen maar je het toch doet omdat het het aard van het beestje is.

Dubbel ongelukkig dus. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G R
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-12-2019

G R

nemesis2212 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:31:
[...]

A New Earth (schrijver Eckhart Tolle)
"Awakening to Your Life's Purpose"

voor iedereen hier. als je iets mindblowing wil lezen over gedachtes, je ego, je emoties en hoe alles samenwerkt en ook waarom mensen denken hun geluk denken te kunnen halen uit externe prikkels of factoren dan moet je echt dit boek lezen.

er gaat letterlijk een wereld voor je open als je begrijpt hoe je brein daadwerkelijk werkt. en dan bedoel ik het mentale gedeelte en niet hoe je brein fysiek werkt.
Ik dacht zelf aan "Suske en Wiske en de Poenscheppers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
Zo ging het laatst ook over de verhouding van salaris tussen man en vrouw. Was een vrouw die verdiende 10k minder per jaar als haar mannelijke collega in dezelfde functie. Ze werkten er beiden al ruim 10 jaar. Is toch alweer ruim een ton.
Ze heeft toen ontslag genomen, gesolliciteerd bij een ander bedrijf. Bij de onderhandelingen het salaris van haar collega aangehouden plus daar wat bovenop en is aangenomen. hehe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ryan1981 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:44:
[...]

Voor mij persoonlijk is het meer dat ik moeite heb met oneerlijkheid. Als iemand meer betaald krijgt voor hetzelfde werk dan vind ik dit vervelend. Als iemand meer verdiend dan mij maar hij draagt daarvoor ook een grotere verantwoordelijkheid of maakt meer uren dan mij, dan heb ik daar absoluut geen problemen mee.
Maakt mij geen reet uit waarom en hoeveel iemand anders verdient.

Ik verdien voldoende om een prettig leven te lijden. En nee dat is niet exorbitant, gewoon modaal en beetje.

We hebben een huis gekocht wat voldoende was voor ons ipv zo duur mogelijk. Wat dus betekent dat we ruim 1 ton onder onze max zaten. Dat woont best lekker. Voor de rest zijn we ruimschoots tevreden met wat we hebben.

En wat iemand anders heeft? Who cares. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
Flagg schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:45:
[...]

Waar je zeker weten niet gelukkiger van wordt zijn self-help boeken. :P

Enige wat je daarvan leert is dat je herkent wat je eigenlijk niet moet doen maar je het toch doet omdat het het aard van het beestje is.

Dubbel ongelukkig dus. :P
haha ik snap jouw opmerking. alleen het is meer een boek dat je inzichten geeft ipv dat je denkt als ik dit boek lees wordt ik gelukkig. maar ik maak hieruit op dat je het boek niet kent. advies: lees het in je vrije tijd en daarna hoor ik graag nog een keer je mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:06
Eindelijk een zinvol advies uit de Telegraaf.
Gaat over de aandelenmarkt, maar voor crypto geldt het zelfde.

Wiersma adviseert beleggers om zich niet gek te laten maken door de waan van de korte termijn. „Bedenk waarom je bent gaan beleggen: vaak voor je oudedagsvoorziening of om je kinderen te laten studeren. Die visie op de lange termijn moet je niet loslaten.”

Ook Peter Siks, beleggerstrainer bij BinckBank, waarschuwt langetermijnbeleggers om geen bokkensprongen te maken. „Niet bewegen, je wist toen je begon te beleggen dat dit kon gebeuren.” Als de beurzen nog iets verder zakken, ontstaat er voor deze groep beleggers „misschien zelfs een koopmoment”.

Bron:
https://www.telegraaf.nl/...er-laat-je-niet-gek-maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:56
Ondertussen gaan we weer richting 6k :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

nemesis2212 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:50:
[...]

haha ik snap jouw opmerking. alleen het is meer een boek dat je inzichten geeft ipv dat je denkt als ik dit boek lees wordt ik gelukkig. maar ik maak hieruit op dat je het boek niet kent. advies: lees het in je vrije tijd en daarna hoor ik graag nog een keer je mening :)
Niet nodig ben al perfect gelukkig. Maar toch bedankt voor de tip. :P
tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:49:
Zo ging het laatst ook over de verhouding van salaris tussen man en vrouw. Was een vrouw die verdiende 10k minder per jaar als haar mannelijke collega in dezelfde functie. Ze werkten er beiden al ruim 10 jaar. Is toch alweer ruim een ton.
Ze heeft toen ontslag genomen, gesolliciteerd bij een ander bedrijf. Bij de onderhandelingen het salaris van haar collega aangehouden plus daar wat bovenop en is aangenomen. hehe
Jij luistert ook BNR zeker? :)

[ Voor 37% gewijzigd door Flagg op 06-02-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Duikelt ook lekker beneden anders hoor, maar zeker vertrouwen in dat die bij meer stabiliteit weer goed omhoog (kan) knallen.

Ik ga hem later vandaag weer goedkoper terug kopen (en heb een groot deel in HODl staan, groot deel goedkoop ingekocht met fiat afgelopen vrijdag, nu hopen dat ik het verlies nog iets kan beperken. Maar het is soort van daytraden met de kraan open, ofzo. Iets met emmers coins in de zee gooien ofzo. Blabla. Zullen zien :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Flagg schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:50:
[...]

Maakt mij geen reet uit waarom en hoeveel iemand anders verdient.

Ik verdien voldoende om een prettig leven te lijden. En nee dat is niet exorbitant, gewoon modaal en beetje.

We hebben een huis gekocht wat voldoende was voor ons ipv zo duur mogelijk. Wat dus betekent dat we ruim 1 ton onder onze max zaten. Dat woont best lekker. Voor de rest zijn we ruimschoots tevreden met wat we hebben.

En wat iemand anders heeft? Who cares. :)
Ik ben het wel met je eens, maar als jou collega met 2x zo veel geld naar huis gaat voor hetzelfde werk dat jij doet, en je weet dat, dan gaat dat toch aan je knagen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
Als die btc zakt naar 2000-2500 eu koop ik hem ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:54:
Als die btc zakt naar 2000-2500 eu koop ik hem ook
Als btc zakt naar 1K koop ik er denk ik een, laat dan die ath maar weer komen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
Ryan1981 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Ik ben het wel met je eens, maar als jou collega met 2x zo veel geld naar huis gaat voor hetzelfde werk dat jij doet, en je weet dat, dan gaat dat toch aan je knagen :P
ik denk dat best veel mensen dit hebben. Je kan het ook wel jaloezie noemen. Maar je kan ook zo denken, wat schiet je er mee op door dit continue in je hoofd te laten knagen omdat je er niet mee eens bent. Je gaat dit probleem niet oplossen door er aan te denken, want uiteindelijk heb je alleen jezelf hier mee wat resulteert in negatieve gedachtes/emoties. Enige wat je hiermee kan doen is naar je manager gaan en loonverhoging vragen :9

maar even genoeg off-topic. We zitten hier natuurlijk om te hopen dat we gelukkiger worden als we meer winst hebben in crypto's ;)

[ Voor 11% gewijzigd door nemesis2212 op 06-02-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ryan1981 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:54:
[...]

Wat dus ook nooit voor zal komen ws. Dus is een loos voorbeeld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Laatst online: 17-12-2024

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Man, Neo golft als een halve gek. Zelfs ik kan hiermee profit nemen. Ben met een klein deeltje aan het spelen. Net verkocht met 6% winst, nu wachten tot ie weer zakt en hetzelfde proberen te doen.

/zo trots

Enne, wanneer gaat Eth naar € 400??? Glazen bol, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
[...]

[/quote]

Af en toe, best interessante discussies, ook over blockchain :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanalologo
  • Laatst online: 19-11-2023
Zie dat er weer een hoop mensen zijn uitgestapt, erg zonde. Blijkbaar zit je er dan toch met geld in dat je echt niet los kan laten. Dan is het ook maar beter om uit te stappen, op het moment dat je de munten te veel gaat linken aan euro's zal je nooit de juiste rationele keuzes kunnen maken in het handelen.

Ik heb heel veel geleerd afgelopen maanden, waardoor ik geloof dat ik aankomende maanden, misschien wel jaren, betere keuzes kan maken. Zo ga ik (hopelijk) meer profit pakken, ookal resulteert dat in het feit dat ik nog een x aantal % winst misloop. En daarnaast wil ik minder verliefd worden op bepaalde munten, want liefde maakt blind. Daarnaast wil ik minder naar de euro waarde gaan kijken, en de waarde van mijn portfolio wil ik ook niet meer gaan delen met vriendin/vrienden/familie, hierdoor ga ik denk ik betere keuzes maken. Het is gewoon erg vervelend als andere mensen opmerkingen plaatsen over de waarde van je portfolio en ''of je nu wel niet moet gaan verkopen?''

Ik ben zojuist wat funds aan het vrijmaken om bij te kopen. Hiervan ga ik zoveel mogelijk munten kopen met echt een real life purpose op de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 11:59:
[...]

[/quote]

Af en toe, best interessante discussies, ook over blockchain :P
:Y

Is de enige zender die ik luister. Is idd heel vaak heel interessant en nooit vanuit de onderbuik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
Wat is een real life purpose munt volgens jou dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-07 20:25
Euro, dollar, pond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:03:
Wat is een real life purpose munt volgens jou dan?
Een lend die al miljoenen heeft uitgeleend.
Een substratum die binnekort met een beta release gaan komen, werkende producten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Verleidelijk om wat fiat tegen aan te gooien.
Maar ik kijk nog tegen aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:26
lighting_ schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:05:
Verleidelijk om wat fiat tegen aan te gooien.
Maar ik kijk nog tegen aan
Geduld inderdaad, ik vind 6.5k te hoog om te kopen.. minimaal 4k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
Nopheros schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:06:
[...]

Geduld inderdaad, ik vind 6.5k te hoog om te kopen.. minimaal 4k...
Strijk het dan gewoon uit over 4 a 5 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
Sanalologo schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:04:
[...]

Een lend die al miljoenen heeft uitgeleend.
Een substratum die binnekort met een beta release gaan komen, werkende producten.
Zoals bitconnect?

Snap ik , maar begrijp nog steeds niet waarom een coin zo veel waard moet zijn. Behalve dat wij dat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:09:
[...]

Zoals bitconnect?

Snap ik , maar begrijp nog steeds niet waarom een coin zo veel waard moet zijn. Behalve dat wij dat vinden.
Bitconnect die een ponzi, wat heeft dat er nou weer mee te maken>

Een euro is ook maar net de waarde die wij er aan geven, zelfde geldt voor je huis, je auto, de euro en je vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FearOfTheDarkk
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-09-2020
Sanalologo schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:11:
[...]

Een euro is ook maar net de waarde die wij er aan geven, zelfde geldt voor je huis, je auto, de euro en je vrouw.
Ga je zijn vrouw kopen dan? XD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanalologo
FearOfTheDarkk schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:15:
[...]

Ga je zijn vrouw kopen dan? XD
Voor de juiste prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

[...]

Serieus? Nee toch hoop Ik, zeg me dat het sarcasme is. Snap je niet waar de waarde van een huis of een auto vandaan komt? Hetzelfde als crypto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
[...]

Groot deel van de waarde (edit: eur, dollar, etc) wordt gebackt in dat overheden willen dat wij er belasting mee betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
Flagg schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:21:
[...]

Serieus? Nee toch hoop Ik, zeg me dat het sarcasme is. Snap je niet waar de waarde van een huis of een auto vandaan komt? Hetzelfde als crypto?
Ik snap wel waar dat vandaan komt. Maar hoe kan een huis vandaag 2 ton kosten, en volgend jaar 220.000? die extra waarde geven wij er toch zelf aan? tuurlijk kan je in een huis wonen en in een auto kunnen we naar ons werk rijden. Maar uiteindelijk is die prijs wel bepaald op wat wij het waard vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

Sanalologo schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Ik snap wel waar dat vandaan komt. Maar hoe kan een huis vandaag 2 ton kosten, en volgend jaar 220.000? die extra waarde geven wij er toch zelf aan? tuurlijk kan je in een huis wonen en in een auto kunnen we naar ons werk rijden. Maar uiteindelijk is die prijs wel bepaald op wat wij het waard vinden.
Vraag en aanbod.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tias86
wanneer is dat super spannende gedoe uit de usa klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Het was volgens mij een retorische vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanalologo
precies, zelfde geldt voor crypto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 23:50

FaceDown

Storende factor.

Zelfde als met crypto dus. Of het een stapel stenen is wat wij huis noemen, of een uniek digitaal muntje maakt niks uit.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alabama_man
Verschil is wel dat een huis of eur etc een relatief hoge ondergrens hebben. Eea ivm intrinsieke waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:34:
Kijk naar BTC: als we door de $10.000 knallen of onder de $10 komen :+

Ik weet de tijd niet meer precies, moet je even in dit topic zoeken, is al een paar keer gepost.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tias86
In een huis kan je wonen slapen etc

Met een digitale munt kan je eigenlijk niks behalve speculeren. Of een auto kopen met 1 bitcoin 2ehandse inmiddels.. Of paar honderd bitcoins betalen voor 2 pizzas kan ook.

Vind ik nog altijd een groot verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesis2212
tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:39:
Of paar honderd bitcoins betalen voor 2 pizzas kan ook.
100 = 10.000 een van de slechte koop ooit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

nemesis2212 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:41:
[...]

100 = 10.000 een van de slechte koop ooit
Waarom is dat een slechte koop? Op dat moment was het een prima pizza volgens die kerel. Of moet je alles dat je hebt maar eeuwig vasthouden voor het geval het ooit veel geld waard wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De waarde van een munt is gebaseerd op vertrouwen, voor 1 euro heb je een matig brood. Morgen en overmorgen is dit nog steeds zo. Over een jaar is dit misschien iets meer en over 10 jaar 1,10 of 1,20.

Kortom, als je vandaag euro's krijgt ben je er blij mee door wat ertegenover staat.

Maar bij crypto's is dit enorm onzeker. Als ik vandaag 1 BTC koop, misschien heb ik daar over een jaar een nieuwe BMW voor, misschien een mid-range smartphone.

De onderliggende waarde heeft dus te maken met collectief vertrouwen. Een munt heeft per definitie weinig intrinsieke waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
mark-k schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:42:
[...]

Waarom is dat een slechte koop? Op dat moment was het een prima pizza volgens die kerel. Of moet je alles dat je hebt maar eeuwig vasthouden voor het geval het ooit veel geld waard wordt?
ja op dat moment leek die pizza lekker maar ik denk dat die gast een hele lange nare nasmaak heeft gehad :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:43:
De waarde van een munt is gebaseerd op vertrouwen, voor 1 euro heb je een matig brood. Morgen en overmorgen is dit nog steeds zo. Over een jaar is dit misschien iets meer en over 10 jaar 1,10 of 1,20.

Kortom, als je vandaag euro's krijgt ben je er blij mee door wat ertegenover staat.

Maar bij crypto's is dit enorm onzeker. Als ik vandaag 1 BTC koop, misschien heb ik daar over een jaar een nieuwe BMW voor, misschien een mid-range smartphone.

De onderliggende waarde heeft dus te maken met collectief vertrouwen. Een munt heeft per definitie weinig intrinsieke waarde.
Misschien een huis, misschien nog niet eens dat matige brood :P
nemesis2212 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:44:
[...]

ja op dat moment leek die pizza lekker maar ik denk dat die gast een hele lange nare nasmaak heeft :9~
Dan moet je misschien eens verder kijken dan je neus lang is want er zijn genoeg interviews te vinden waarin hij aangeeft er niet wakker van te liggen.

[ Voor 20% gewijzigd door mark-k op 06-02-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Sanalologo schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:24:
[...]

Er zit idd wel wat lucht in de prijzen. Maar is niet in verhouding, en iedere pak 'm beet, 7 jaar komt daar weer een grotere of kleinere correctie op. Niet 6x per jaar 30%. :P Zo kan je alles met crypto goedpraten. En dat proberen sommige mensen echt met overtuiging te brengen maar feitelijk raakt het kant noch wal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:34:
4 uur vanmiddag. Maar kan me niet voorstellen dat het nog effect op de koersen zal hebben aangezien het rapport gisteren al uitgelekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G R

G R

Alabama_man schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:37:
Verschil is wel dat een huis of eur etc een relatief hoge ondergrens hebben. Eea ivm intrinsieke waarde.
Dat is niet altijd waar. Zo zijn er dorpjes in Italië waar je voor 1 euro een huis kunt kopen. In Detroit waren de huizen een tijd lang ook bijna gratis. Als je de bouwmaterialen bij elkaar optelt dan zou je inderdaad een veel hogere waarde krijgen. Helaas moet je weer kosten maken om die bouwmaterialen eruit te halen en weer in bruikbare staat te krijgen op een locatie waar wel vraag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

G R schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Dat is niet altijd waar. Zo zijn er dorpjes in Italië waar je voor 1 euro een huis kunt kopen. In Detroit waren de huizen een tijd la ng ook bijna gratis. Als je de bouwmaterialen bij elkaar optelt dan zou je inderdaad een veel hogere waarde krijgen. Helaas moet je weer kosten maken om die bouwmaterialen eruit te halen en weer in bruikbare staat te krijgen op een locatie waar wel vraag is.
Als je alleen naar de extremen kijkt kan je altijd een punt maken. Ja je hebt het nu over minder dan een promille van de huizen wereldwijd.

Huizen in Amerika is ook een ander verhaal als je daar je hypotheek niet kan betalen lever je gewoon je sleutel in bij de bank en ben je van je schuld af. Geen restschuld. Dus als het daar ff tegenvalt geef je je huis terug en je bent klaar.

Daarom kwamen de banken daar ook in rap tempo in de problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Flagg op 06-02-2018 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
mark-k schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:44:
[...]

Misschien een huis, misschien nog niet eens dat matige brood :P

[...]

Dan moet je misschien eens verder kijken dan je neus lang is want er zijn genoeg interviews te vinden waarin hij aangeeft er niet wakker van te liggen.
ikhoef niet verder te kijken dan mijn neus lang is, want het interesseert mij vrij weinig wat zijn gevoel er bij is. ik geef alleen aan dat het voor andere wel een nare nasmaak zou kunnen hebben. En daarentegen als hij zich daar NU nog rot bij zou voelen dan zit je sowieso niet lekker in je vel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G R

G R

Flagg schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Als je alleen naar de extremen kijkt kan je altijd een punt maken. Ja je hebt het nu over minder dan een promille van de huizen wereldwijd.
Mijn punt was meer dat het altijd een kwestie van vraag en aanbod is. Verschil is dat iedereen een dak boven zijn hoofd nodig heeft dus er is altijd een minimale vraag. Een cryptomunt is geen eerste levensbehoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Flagg schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:47:
[...]

Technisch gezien wordt er ook maar een klein percentage van BTC daadwerkelijk voor die lage prijzen van nu verkocht en toch wordt er gezegd dat het allemaal geen waarde meer heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Begin van vorig jaar 13 BTC verkocht om een nieuwe auto voor m'n vrouw te kopen; leek mij een goede deal destijds :')

Lig ik er wakker van? Nee, want het leek toen de beste beslissing. Wel blij dat ik nu vrijwel geen crypto meer heb, geeft een stuk meer rust.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

HellBeast

Oh My GoT!

BLZ net geïntroduceerd op binance. Niet echt een vliegende start.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

mark-k schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:50:
[...]

Technisch gezien wordt er ook maar een klein percentage van BTC daadwerkelijk voor die lage prijzen van nu verkocht en toch wordt er gezegd dat het allemaal geen waarde meer heeft.
Het heeft wel waarde maar het is ronduit belachelijk om dat te vergelijken met waardes van huizen en auto's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
AtlAntA schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:45:
[...]

4 uur vanmiddag. Maar kan me niet voorstellen dat het nog effect op de koersen zal hebben aangezien het rapport gisteren al uitgelekt is.
Er is geen "rapport" gelekt, er zijn twee getuigenissen "gelekt". Dat is het startpunt van de discussie, er zit nog een heel vraag en antwoord spelletje aan vast waar mogelijk duidelijk gaat worden welke richting de gedachten op gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• two-one
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-06 21:58
tias86 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:39:
In een huis kan je wonen slapen etc

Met een digitale munt kan je eigenlijk niks behalve speculeren. Of een auto kopen met 1 bitcoin 2ehandse inmiddels.. Of paar honderd bitcoins betalen voor 2 pizzas kan ook.

Vind ik nog altijd een groot verschil
Misschien is een beter voorbeeld de waarde van een schilderij. Dat is ook maar omdat wij er waarde aan geven. De feitelijke intrisieke waarde is nihil (verf, arbeid, doek, lijst).

En nu geven we waarde aan een plekje in een database, waar iedereen in wil. Past m.i. heel goed bij de tijd waarin we leven.

[ Voor 7% gewijzigd door two-one op 06-02-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sourcecode
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-04 21:30

sourcecode

Prepare for the next ATH

HellBeast schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:51:
BLZ net geïntroduceerd op binance. Niet echt een vliegende start.
staat niet eens op cmc ?

Prepare for the next ATH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man

Niet helemaal waar denk ik. En een munt als de dollar of euro heeft een groot collectief vertrouwen (en dus relatief hoge intrinsieke waarde) omdat er belasting mee wordt geïnt.

Het argument dat de waarde van euro’s of dollars ook slechts vraag en aanbod is geld pas als overheden besluiten dat je belasting moet gaan betalen in goud en graan oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
toineneman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Misschien is een beter voorbeeld de waarde van een schilderij. Dat is ook maar omdat wij er waarde aan geven.
En nu geven we waarde aan een plekje in een database. Past m.i. heel goed bij de tijd waarin we leven.
Ik kan me wel vinden in deze vergelijking. Ik geef liever mijn geld uit aan BTC dan een of ander vaag schilderij waar 2 strepen op staan wat miljoenen waard is :P

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
anboni schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:54:
[...]

Er is geen "rapport" gelekt, er zijn twee getuigenissen "gelekt". Dat is het startpunt van de discussie, er zit nog een heel vraag en antwoord spelletje aan vast waar mogelijk duidelijk gaat worden welke richting de gedachten op gaan.
Ah Ok dankjewel voor de verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:54
Alabama_man schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:37:
Nee hoor. In Spanje zijn volledige spookdorpen waar je een villa kunt kopen voor 30k. Je bent dan wel de enige, hebt geen gas/water/licht of supermarkt in de buurt. De stenen zijn alleen al meer waard dan de verkoopprijs, alleen is er geen vraag naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ypuh schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:56:
[...]

Nee hoor. In Spanje zijn volledige spookdorpen waar je een villa kunt kopen voor 30k. Je bent dan wel de enige, hebt geen gas/water/licht of supermarkt in de buurt. De stenen zijn alleen al meer waard dan de verkoopprijs, alleen is er geen vraag naar.
Misschien kun je ook wel in Doel een huis kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08 11:10
Wat zijn jullie verwachtingen van Amerika die zo wakker wordt? Zullen zij nog een leuk pumpje gaan geven of is het gewoon langzaam allemaal de bearish trend naar beneden?
(en ik weet dat niemand een glazen bol heeft maar vast wel ideeën)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
miicker schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:58:
[...]

Ik snap em niet Miicker -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
miicker schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:58:
[...]

Ik kom geregeld langs Doel en ik wil er dood niet eens gevonden worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
AtlAntA schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:01:
[...]

Ik kom geregeld langs Doel en ik wil er dood niet eens gevonden worden ;)
Ben er laatst voor het eerst geweest, op zich wel apart om te zien, alleen jammer dat het zo toeristisch is geworden. Kon amper een foto maken zonder andere toeristen er op te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Gelukkig hoef ik nog niet in Belgie te wonen wanneer de waarde nog verder daalt >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/1sc8cl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 09:46
HODL heeft me afgelopen maanden tot en met vandaag veel meer geld gekost dan het opgeleverd heeft :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:26
Grappemaker, ik hold wel wanneer ik weer koop, tussen de 1k en 4k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Gman schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:06:
HODL heeft me afgelopen maanden tot en met vandaag veel meer geld gekost dan het opgeleverd heeft :-(
Vind je het gek? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alabama_man schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 12:55:
[...]

Niet helemaal waar denk ik. En een munt als de dollar of euro heeft een groot collectief vertrouwen (en dus relatief hoge intrinsieke waarde) omdat er belasting mee wordt geïnt.

Het argument dat de waarde van euro’s of dollars ook slechts vraag en aanbod is geld pas als overheden besluiten dat je belasting moet gaan betalen in goud en graan oid.
"
De intrinsieke waarde van chartaal geld is de waarde van het materiaal waarvan de munt of het bankbiljet gemaakt is. In vroeger eeuwen was de waarde van het metaal in theorie gelijk aan de nominale waarde, het bedrag dat op het geld staat. Tegenwoordig is deze over het algemeen lager dan de nominale waarde.
"
Het vertrouwen dat er in een munt is behoort dus niet tot de intrinsieke waarde. Het vertrouwen beïnvloed de reële waarde, oftewel; wat kun je voor 1 euro kopen?

Om een beetje on topic te blijven: een systeem als litepay ondervangt dit probleem door bij een transactie de litecoins direct om te zetten naar fiat waardoor de currency alsnog bruikbaar is als betaalmiddel.
Pagina: 1 ... 113 ... 126 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Meediscussieren over het reilen en zeilen van dit topic? Dat kan hier :)

Verdere regels:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites. Voor Bl3p invites, zie Bl3p invites, hier te delen en verkrijgen
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)