Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
RicoK schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:52:
@cj1 @Jassy @zumbyifh misschien een domme opmerking, maar hebben jullie jullie problemen al eens bij Simyo zelf gemeld?

Simyo is bereikbaar via meerdere kanalen, waarbij ik het forum wel kan aanbevelen. De responstijd is veelal een werkdag. Via Whatsapp kan ook, maar daarvan ben ik geschrokken, want wat een ongelooflijk slecht taalgebruik. Tenenkrommend. En die betreffende ‘Rabia’ had zich verder in het geheel niet ingelezen en wilde schijnbaar snel klaar zijn.
Zeker, heb ze toen gebeld en ze hebben de SIM kaart gereset. Dat heeft niet geholpen. Toen met het prutsen met de instellingen wel weer internet, maar sinds kort werkt het niet meer.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumbyifh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-10-2024
souljah1h schreef op maandag 22 januari 2024 @ 06:36:
[...]

offtopic:
Weet je zeker dat de poort defect is? Heb dit ook 1 of 2 keer per jaar. Vaak zijn het pluisjes/stofjes van mijn broek die de oplaadpoort verontreinigen waardoor er geen goed contact meer mogelijk is. Telefoon uitschakelen, sateprikker gebruiken om de poort even te reinigen, zal je verbazen wat je tegenkomt :>
Yep, de oplaadpoort heb ik inderdaad al eens schoongemaakt.

Via het forum ook een bevestiging ontvangen dat dit buiten de garantie valt. Lekker duidelijk op de voorwaarden pagina. Een waarschuwing voor de mensen die ook een telefoon met defecte oplaadpoort zouden willen opsturen binnen de garantieperiode. Valt niet onder de garantie en de onderzoekskosten moet je zelf betalen. :(

[ Voor 23% gewijzigd door zumbyifh op 22-01-2024 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-10 19:25
@zumbyifh goede post en tegenreactie! Ik ben benieuwd naar en hoe dit afloopt. Naar mijn idee zou je een goede case moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumbyifh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-10-2024
Wordt nog vervolgd. Tot nu toe zijn mijn argumenten nog niet onderuit gehaald. Sterker nog, wat betreft het verwijzen naar de voorwaarden komen ze steeds vaster te zitten.
https://forum.simyo.nl/ip...-toch-geen-garantie-47493

[ Voor 22% gewijzigd door zumbyifh op 24-01-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 19:40
Goede deal nu. 20gb en 400 min met KPN voor 9 euro.
Bij KPN zelf betaal ik nog steeds 3gb met dubbele data 15 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-10 19:23
Die bestaat al een tijdje geloof ik? Heb dat al voordat de prijzen door de inflatie omhoog gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-10 20:01
Hoe ervaren jullie Bellen via Wifi? Ik heb glasvezelinternet van T-Mobile en ik merkte toch wat haperingen tijdens het bellen ondanks ik erg dicht bij het router stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@handoff Je weet wat 'Bellen via WiFi' inhoudt?

WiFi Calling is een ondersteuning middels WiFi als het KPN Netwerk minder voldoende dekking heeft. Vaak treedt WiFi Calling al in werking op het moment, zodra er al één netwerk-streepje minder wordt getoond. Het is dus niet écht bellen via WiFi. Bij bellen middels 'WiFi Calling' reken je namelijk wel gewoon nog telefoon-tikken af. Écht bellen via WiFi doe je bijvoorbeeld wel zodra je belt via WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-10 20:01
RicoK schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:33:
@handoff Je weet wat 'Bellen via WiFi' inhoudt?

WiFi Calling is een ondersteuning middels WiFi als het KPN Netwerk minder voldoende dekking heeft. Vaak treedt WiFi Calling al in werking op het moment, zodra er al één netwerk-streepje minder wordt getoond. Het is dus niet écht bellen via WiFi. Bij bellen middels 'WiFi Calling' reken je namelijk wel gewoon nog telefoon-tikken af. Écht bellen via WiFi doe je bijvoorbeeld wel zodra je belt via WhatsApp.
Ja, dat weet ik. Ik werd niet via Whatsapp gebeld, maar gewoon echt via mijn telefoonnummer. Ik heb het standaard aanstaan, omdat ik slechte ontvangst heb binnenshuis. Met bellen via Whatsapp heb ik minder haperingen heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:22

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

handoff schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:26:
Hoe ervaren jullie Bellen via Wifi? Ik heb glasvezelinternet van T-Mobile en ik merkte toch wat haperingen tijdens het bellen ondanks ik erg dicht bij het router stond.
Ik heb dat eventjes aan gehad toen die functie geïntroduceerd werd, voor het eerst beschikbaar kwam. Leek me wel leuk, ondanks dat je er niet minder voor betaald, maar ik heb die functie al snel weer uitgezet wegens haperingen.

Het is lastig als je thuis slecht bereik hebt. Lang geleden had Vodafone een picocel die je thuis via internet kon koppelen aan je abonnement. Dan was dat het basisstation waarmee je kon bellen. Het mooie was dat je daarop kon instellen wie er allemaal gebruik van mochten maken: alleen jij zelf, een aantal genoemde nummers (bv je huisgenoten) of iedereen binnen bereik.
Jammer dat zulke picocellen er niet meer zijn…

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:55
Ik had op een bepaalde plek in de Jumbo gisteren letterlijk geen bereik. Ik zit al een tijdje te zoeken maar ik kan geen plek vinden om dit aan te melden. Iemand hier wel mee bekend mee?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-09 18:54
Heb nu bijna een maand simyo, bevalt goed. Overstappen ging ook prima. Scheelt behoorlijk t.o.v. kpn sim only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
sdk1985 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:25:
Ik had op een bepaalde plek in de Jumbo gisteren letterlijk geen bereik. Ik zit al een tijdje te zoeken maar ik kan geen plek vinden om dit aan te melden. Iemand hier wel mee bekend mee?
https://www.simyo.nl/klantenservice

Stukje naar beneden
Contact opnemen met de klantenservice van Simyo

Diverse kanalen om te contacteren.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zou iemand mij uit kunnen leggen waarom ADB, Shizuku en Pixel IMS nodig zijn om VoLTE (en VoWifi ook zo bleek) werkend te krijgen op een Oppo Reno Z i.c.m. Simyo?

Zonder die oplossing, die een herstart helaas niet overleefd, verschijnen de instellingen om beide aan te zetten niet eens en Simyo komt niet verder dan verwijzen naar de volgens hun regelmatig (maar daadwerkelijk niet één keer) bijgewerkte en inmiddels niet meer online staande lijst met voor VoLTE geschikte telefoons, tot zover hun ondersteuning.

Gezien VoLTE en VoWiFi via een omweg werkend te krijgen zijn kan ik 2 redenen bedenken:
- Simyo ondersteund smartphones van Oppo niet, de lijst bevat alleen maar wat oudere toestellen van Samsung, iPhone, Huawei en Sony;
- Grijze import, maar ik heb geen flauw idee (Google ook niet) hoe dit op een toestel van Oppo te bevestigen/ontkrachten :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 08:57
Zijn de telefoons bij simyo simlockvrij?
Mijn vriendin gaat n simyo abonnement afsluiten. Als ze dit inclusief tefeloon zou doen. Zou ik deze dan kun kunnen gebruiken met mijn (eveneens) simyo simkaart?

Ik krijg het even zo snel niet gevonden. Ook niet om als klant los n toestel te bestellen. Want de aanbiedingen op de telefoon zijn best interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mikejux schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 13:47:
Zijn de telefoons bij simyo simlockvrij?
Mijn vriendin gaat n simyo abonnement afsluiten. Als ze dit inclusief tefeloon zou doen. Zou ik deze dan kun kunnen gebruiken met mijn (eveneens) simyo simkaart?

Ik krijg het even zo snel niet gevonden. Ook niet om als klant los n toestel te bestellen. Want de aanbiedingen op de telefoon zijn best interessant.
Simlocks bestaan al heel lang niet meer, dat is echt iets van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
Haha okee. Dankje.. even gemist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
sdk1985 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:25:
Herkenbaar probleem, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk met andere providers niet anders zijn op dat punt.
Het winkelcentrum in de buurt bij ons heeft ook dit probleem dat je geen internet hebt, kunt bellen/gebeld worden bij de AH en ook heel irritant. Over het algemeen is KPN netwerk vrij sterk ook in o.a. trein tunnels zeker als ik dat vergelijk met Odido (voormalig T-mobile).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
*knip* Dit is niet de bedoeling.

[ Voor 109% gewijzigd door RoD op 31-03-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dualsim icm. symyo? Kan ik dan gewoon in mijn symyo bijvoorbeeld een extra gezinslid aanmaken?
Ik wil namelijk voor werk/prive een ander nummer. En ik heb nu een simonly van symyo.

Op de symyo site is het voor mij niet duidelijk genoeg.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Pin0 Je kan geen extra nummer op jou sim only afsluiten bij Simyo (bij andere providers ook niet tenzij zakelijk dacht ik). Persoon om wie het gaat moet zelf een sim (only of prepaid) afsluiten.

Tip doe dat via jou eigen vrienden linkje om korting te pakken ;).

[ Voor 13% gewijzigd door RobbyTown op 11-04-2024 18:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Een gezinslid toevoegen gaf me ook (net zoveel) korting. Dan kan ik allebei via hetzelfde account beheren.
(volgens mij als je een vriendenlink volgt dan maakt hij een nieuw account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Pin0 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:35:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dualsim icm. symyo? Kan ik dan gewoon in mijn symyo bijvoorbeeld een extra gezinslid aanmaken?
Ik wil namelijk voor werk/prive een ander nummer. En ik heb nu een simonly van symyo.

Op de symyo site is het voor mij niet duidelijk genoeg.
Ja, ik heb Simyo sim only (e-sim) plus een simmetje voor een tweede nummer in mijn telefoon.
Dat werkt prima.

Is dat een antwoord op je vraag?

<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pin0
  • Niet online
Ik heb nu ook 2 gewone sims via extra gezinslid aanmaken. Het zijn wel twee verschillende accounts uiteindelijk dus net als vriedendeal. Werkt verder prima inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:29
Bij de update van de Simyo app vanochtend zag ik dat Simyo nu ook een dataplafond heeft. Als je nu een abonnement samenstelt krijg je ook de optie op een dataplafond af te nemen voor 50 cent. Volgens Simyo houdt het dataplafond het volgende in:
Dataplafond

Met een dataplafond kun je zorgeloos internetten, zonder constant je bundel te checken. Het stopt automatisch wanneer je bundel op is. Zonder dataplafond kun je gewoon op volle snelheid blijven internetten, maar betaal je € 0,15 per MB zodra je bundel op is.

Met een dataplafond is al je internetverkeer in Nederland en Zone 1 landen (Europa) beschermd. Buiten Europa vallen de kosten buiten je bundel en ook buiten Dataplafond. Bekijk de tarieven voor buiten Europa hier.

Waarschuwingen vooraf
Je ontvangt een waarschuwings-sms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel in Nederland of andere Zone 1 landen. Deze meldingen ontvang je altijd, ook zonder het gebruik van een dataplafond.

Extra MB's
Is je bundel op? Je kunt op elk moment eenvoudig extra MB's aanschaffen, zelfs voordat je bundel volledig is verbruikt. Zolang je internet (of WiFi) hebt, kun je Extra MB's bijkopen via Mijn Simyo (via mijn.simyo.nl of de Simyo app). Je kunt ook Extra MB's bijkopen via sms: stuur '500 MB aan' naar 1330 om voor € 5,- 500 MB aan extra data te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:35
Ja, ik kwam daar ook ineens veel van tegen. Melding bij het openen van de mijn Simyo pagina geeft daar zelfs een pop-over voor.
In welke landen geldt het?
Met een dataplafond is al je internetverkeer in Nederland en Zone 1 landen (Europa) beschermd. Buiten Europa vallen de kosten buiten je bundel en ook buiten het dataplafond. Bekijk de tarieven voor buiten Europa hier.
Helaas in zone 2, 3 en 4 nog wel oppassen, want een dataplafond helpt je niet tegen dataverbruik vanuit daar. Gelukkig zit daar dan wel al een limiet van 60,50 euro.

Eindelijk naar jaren gevraag, lijkt het uiteindelijk toch mogelijk bij Simyo.

[ Voor 6% gewijzigd door Groentjuh op 14-05-2024 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:29
Groentjuh schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:21:
Ja, ik kwam daar ook ineens veel van tegen. Melding bij het openen van de mijn Simyo pagina geeft daar zelfs een pop-over voor.

[...]

Helaas in zone 2, 3 en 4 nog wel oppassen, want een dataplafond helpt je niet tegen dataverbruik vanuit daar. Gelukkig zit daar dan wel al een limiet van 60,50 euro.

Eindelijk naar jaren gevraag, lijkt het uiteindelijk toch mogelijk bij Simyo.
Het zou inderdaad mooi zijn als het dataplafond ook voor alle ' buiten de bundel' data zou gelden (dus ook zone 2 tot en met 4 in het buitenland), maar dit is al winst. En zal ook nagenoeg alle bill shocks voorkomen, zeker met dat exorbitante tarief van 15 cent per MB als je databundel op is.

Hiermee wordt voor mij Simyo een optie, zodra mijn abonnement bij Odido is afgelopen. Want zonder dataplafond was het dat eigenlijk niet, omdat mijn datagebruik maandelijks behoorlijk wisselt.

[ Voor 10% gewijzigd door rclahsen op 14-05-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
De officiele melding aankondiging is zojuist ook geplaatst op het Simyo forum. En deze feature heeft ook nog een eigen pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
Ik heb het dataplafond op mijn telefoon ingesteld. Dat wijkt amper af van de data verbruik op simyo. Voor de zekerheid 500mb onder mijn bundel ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Geld betalen om niet in het bizarre tarief van €150 per GB te komen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Wasrek schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:15:
Geld betalen om niet in het bizarre tarief van €150 per GB te komen dus?
Tsja, klanten vragen er veelvuldig naar en stappen over naar andere providers hiervoor (waarbij het bij die andere providers ook een betaalde optie is).
Ik snap Simyo dus wel, en voldoen aan vraag van de klanten en extra geld in het laatje.
Maar ik snap dus niet waarom je dit als klant zou willen hebben / ervoor betalen (ook gezien telefoon het ook kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:39
Ik vind het bizar dat ze hier geld voor durven te vragen :X

Als je zonder aankondiging over je bundel heengaat zou ik dat niet klakkeloos betalen, je hoort daar gewoon een bericht van te krijgen. Mijn vader heeft in het verleden dit ook eens gehad doordat hij hele dag internetradio aan had staan terwijl hij dacht op wifi te zitten. Maar nooit ook maar één waarschuwing vanuit Simyo gehad. De buiten bundel kosten zijn toen na contact met klantenservice kwijtgescholden.
quote: Simyo
Ontvang ik waarschuwingen als mijn internetbundel op is?
Jazeker. Je ontvangt een waarschuwings-sms bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel. Deze meldingen ontvang je altijd, ook zonder het gebruik van een dataplafond.
Bron: https://www.simyo.nl/klantenservice/bundels/dataplafond

Ik snap dan ook niet waarom dit een regelmatig terugkerend onderwerp is in het topic. Je hoort gewoon een waarschuwing te krijgen, punt.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2024 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 13:33:
[...]

Tsja, klanten vragen er veelvuldig naar en stappen over naar andere providers hiervoor (waarbij het bij die andere providers ook een betaalde optie is).
Ik snap Simyo dus wel, en voldoen aan vraag van de klanten en extra geld in het laatje.
Maar ik snap dus niet waarom je dit als klant zou willen hebben / ervoor betalen (ook gezien telefoon het ook kan).
Ik denk dat 99% van de consumenten dit gewoon standaard als functionaliteit wil hebben, zonder meerkosten. Zodra je je bundel (bijna) op hebt een SMS met hoe je het weer kunt activeren. Niemand zit te wachten op op internet te gaan à €150/GB. Je zou het onder zorgplicht kunnen scharen of in ieder geval onder sociaal ondernemen. Maar dit moet je er dus blijkbaar bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Wasrek schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 17:43:
[...]

Ik denk dat 99% van de consumenten dit gewoon standaard als functionaliteit wil hebben, zonder meerkosten. Zodra je je bundel (bijna) op hebt een SMS met hoe je het weer kunt activeren. Niemand zit te wachten op op internet te gaan à €150/GB. Je zou het onder zorgplicht kunnen scharen of in ieder geval onder sociaal ondernemen. Maar dit moet je er dus blijkbaar bijkopen.
Uiteraard moeten ze eens beginnen met die melding te fixen. Maar of je automatisch "geblokkeerd" moet worden moet IMO aan de klant blijven. En ja, wellicht "mag" het dan wel een gratis optie zijn.

Maar wellicht ben ik gewoon oud (:+). Ik vind dit wel een beetje "rubber tegel" idee. De consument "moet" blijkbaar weer tegen zichzelf in bescherming worden genomen voor zijn eigen "gedrag" (/gebruik in deze). Het is IMO ook de eigen verantwoordelijkheid om op het gebruik te letten, en te zorgen dat je voldoende data hebt (of de bundel of extra bijkopen als je "eenmalig" meer gebruikt / te weinig hebt). Waarbij Simyo dan uiteraard wel fatsoenlijk een waarschuwing hoeft te geven als je wel tegen de limiet aan zit.

Note: ik heb een keer gehad dat ik buiten de deur aan het internetten was en ik for whatever reason "ineens" de SMS kreeg dat ik bijna door de bundel was. Vervolgens data zelf uit gezet op de telefoon en klaar (wellicht nog bijgekocht, geen idee meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Niet online
Natuurlijk moet je op je eigen data letten en heb je een eigen verantwootdelijkheid. In dit geval hebben providers het echter zo ingericht dat zodra je om wat voor reden dan ook over je bundel heen gaat, je gigantische bedragen gaat betalen die in geen enkele verhouding staan tot je reguliere bundels. Het hele systeem zou niet nodig zijn als die bedragen redelijker zouden zijn. Je moet dus betalen om iets te voorkomen dat de provider zelf gecreëerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ik vind het maar een duur grapje hoor, dat dataplafond…

Er zijn abonnementen waarbij je, als je databundel op is, nog wel data kunt versturen en ontvangen, maar dan op een heel lage snelheid. Genoeg voor een appje of zo, maar iets op een site opzoeken wordt dan tergend traag.
Als ze nou zo’n dataplafond hadden, dan zou ik misschien overwegen om er extra voor te betalen.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Hippe Lip schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 22:38:
Er zijn abonnementen waarbij je, als je databundel op is, nog wel data kunt versturen en ontvangen, maar dan op een heel lage snelheid. Genoeg voor een appje of zo, maar iets op een site opzoeken wordt dan tergend traag.
Dat hebben ze bij KPN, odido en Vodafone. Daar ben je qua abonnement echter sowieso duurder uit. Simyo brengt met deze feature zichzelf alleen maar weer in lijn met andere budgetprovider. Simpel, Lebara en 50plusmobiel rekenen allemaal ook voor deze dienst.

Dat ze het nu eindelijk iets aanbieden is een verbetering. Nu is er in ieder geval keuze, want daarvoor kon er simpelweg niets!

Ik betaal liever die 50 cent; die kun je eventuel terughalen door een kleinere bundel meer te gebruiken. Zonder een plafond is dat zeer risicovol en waarschijnlijk duurder (als het een keertje mis gaat) Met plafond hoef je immers geen extra reserve aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-10 19:23
De optie is simpel. Of je €0,50 per maand betalen voor je plafond.
Of naar een andere provider en een duurder basis abonnement ;)

Je krijgt nog steeds je SMS bij 80(?) en 100% verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Locolau schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:18:
Je krijgt nog steeds je SMS bij 80(?) en 100% verbruik.
Ja, die meldingen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Groentjuh schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 23:43:
[...]
Ik betaal liever die 50 cent; die kun je eventuel terughalen door een kleinere bundel meer te gebruiken. Zonder een plafond is dat zeer risicovol en waarschijnlijk duurder (als het een keertje mis gaat) Met plafond hoef je immers geen extra reserve aan te houden.
Nee, ik zie hier geen heil in. Ik gebruik over het algemeen niet veel data. Alleen tijdens vakanties in het buitenland (EU); dan gebruik ik mijn telefoon als hotspot voor mijn laptop en dan kan het hard gaan.

Als je bij Simyo nou de aanbiedingen in de gaten houdt en op tijd je abo verlengt, dan kun je best voordelig uit zijn. Ik heb nu (2x) 10GB voor 3 euro. Het enige dat nu goedkoper is, is (2x) 2GB voor 1 euro. Das sowieso te weinig voor mij.
Met die grote databundel zit ik altijd wel snor.

Het vervelende aan een databundel vind ik dat je dan in één keer van 100% naar 0% data gaat. De trein staat van het ene op het andere moment boem bats stil. Daarin heb ik ook geen zin.

Het vervelende van die goedkope bundels is dat je er tot de laatste cent alles uit wil persen. Maar als je dan kijkt wat je per maand bespaart, dan hebben we het over 1 of 2 euro?
En per jaar mss nog wel minder dan 12x dat bedrag, want als je dat plafond instelt, dan zul je bij moeten kopen. En daar gaat je winst dan. Want ook dat bijkopen is relatief schreeuwend duur!

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 02-10 07:09
Ik kreeg net een sms-je van een voor mij onbekend nummer met de vraag of ik mijn contactgegevens wilde updaten op één of andere obscure Simyo phishing website... Gezien ik klant ben bij Simyo en dus een behoorlijk specifiek getargede sms kreeg zou het mogelijk kunnen wijzen op een datalek...

Hebben meer tweakers een phishing sms ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@GENETX Dus jij denkt dat klanten van andere providers zulke sms’jes niet ontvangen?!? Hoezo zou er sprake moeten zijn van een datalek bij Simyo?!? Kan het niet gewoon dat jouw nummer ergens ‘buit’ is gemaakt op een minder goed beveiligde website, of niet gewoon verkocht kan zijn, of niet gewoon ad random gekozen zijn?!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 02-10 07:09
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik als klant van Simyo een phishing sms van Simyo ontving. Uiteraard kan het ook om een algemene lek gaan. Maar dat ik een Simyo phishing sms kreeg is OF toeval, OF de dataset bevat informatie bij welke provider ik zit. Dat laatste is een stuk specifieker. Vandaar ook de vraag of er toevallig meer Tweakers zijn.

Edit: my bad, ik had niet aangegeven dat het om een specifieke Simyo "branded" phishing site ging.

[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 02-06-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:08

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

GENETX schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:28:
Ik kreeg net een sms-je van een voor mij onbekend nummer met de vraag of ik mijn contactgegevens wilde updaten op één of andere obscure Simyo phishing website... Gezien ik klant ben bij Simyo en dus een behoorlijk specifiek getargede sms kreeg zou het mogelijk kunnen wijzen op een datalek...

Hebben meer tweakers een phishing sms ontvangen?
Hier ook met een simyo nummmer een phising-sms gekregen.

|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikejux
Dank voor de waarschuwing....toch weer even alert. Denk niet dat ik er zelf in zou trappen. Maar rest van familie ook maar weer even extra gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk wel dat er wat gebeurd is wat wij nog niet weten.

Eerst lees ík hier enkele berichten over fraude/phising en net kreeg ik een mailtje van Simyo met hierin de tekst:

Blijf alert op fraude uit naam van Simyo!

Ontvang je een telefoontje of bericht uit naam van Simyo? Houd dan rekening met het volgende:

• Simyo zal je nooit telefonisch, per e-mail, sms of WhatsApp vragen om een esim verificatiecode.
• Simyo vraagt je nooit naar de pin- of pukcodes van je simkaart.
• Simyo vraagt je nooit het wachtwoord van Mijn Simyo of je toegangscode tot de app te delen.
• Klik nooit zomaar op linkjes die je ontvangt per e-mail, sms en WhatsApp en kijk altijd kritisch naar de afzender van dit soort berichten.

PS, er staan meerdere onderwerpen erin met dezelfde strekking.
Onderwerp is ‘ Lees onze tips over veiligheid en voorkom fraude’

[ Voor 8% gewijzigd door streamnl op 03-06-2024 15:10 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
streamnl schreef op maandag 3 juni 2024 @ 15:08:
Ik denk wel dat er wat gebeurd is wat wij nog niet weten.
Wat er ook aan de hand kan zijn is dat er "ongebruikelijk" veel phishing van Simyo plaats vindt momenteel en Simyo daarom hun klanten nog eens hierop wijst.

Soortgelijke mails krijg ik ook wel eens van mijn bank. En dat vind ik ook niet verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Of het een lek is, is altijd lastig te zeggen. Het kan ook willekeurig rondgestuurd worden naar 06-nummers. Als de SMS ook nog bijvoorbeeld andere gegevens zou bevatten, dan zou dat meer reden zijn om te verwachten dat er een lek bij Simyo zou zijn.

Ik krijg ook berichtjes van "kinderen", die ik niet heb.
  • "Hi, mijn mobiel is stukgegaan. Mijn nieuwe nummer is: ..." Mijn eigen ouders moeten dan altijd lachen... Ik heb 4 smartphones naast mij liggen, waarvan 2 zonder simkaart.
En ook banken waar ik geen zaken mee doe...

Ik ben ergens wel benieuwd naar het verdienmodel van deze phishing truc. Oftewel wat kun je 'verdienen' met mijn 06/mijn MijnSimyo account?

[ Voor 11% gewijzigd door Groentjuh op 03-06-2024 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@GENETX

Vrij recent een artikel door Simyo geplaatst
https://www.simyo.nl/blog/telefoonphishing-hoe-voorkomen/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
En een daadwerkelijk bericht over dit gebeuren:
https://forum.simyo.nl/of...g-sms-jes-in-omloop-48001

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jordi-
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hier ook een Simyo klant. Ik kan me niet herinneren of ik ooit en zoja wanneer ik voor het laatst een Simyo-gerichte phishing sms heb gekregen maar nu is het opeens 3 keer in korte tijd raak (31 mei, 1 juni en 4 juni). Zelf heb ik het gevoel (maar geen bewijs oid) dat dit toch moet betekenen dat er ergens een datalek is bij Simyo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Tegelijkertijd heb ik nog niets zelf gezien. Ik zou verwachten als er echt een lek is en ze daadwerkelijk mensen al meerdere berichten kunnen sturen, dat "iedereen" het dan zou krijgen.

Ik ben slechts n=1. Echter heb ik toegang tot meer aansluitingen en ook daar niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jordi-
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Daar heb je ook een punt en voor mij geldt natuurlijk ook n=1. We gaan het zien, voor nu ga ik lekker door met alles verwijderen/blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Hier 12 simkaarten van Simyo. 0 met phishing sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Niet online
In de app staat nu ook meteen bij openen de mededeling dat je niet op Sms'jes moet reageren en dat je de klantenservice enkel moet benaderen als je wel je gegevens hebt doorgegeven.

Ze zullen dus wel veel berichten ontvangen hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

4 nummers hier, 1 nummer kreeg heel specifiek out het niets Simyo gerelateerde fishing sms. Iemand wist dat het om een Simyo nummer ging. Behoorlijk inactief nummer, door mijn schoonmoeder in gebruik om de familie Whatsapp te kunnen volgen.

Helaas na meerdere pogingen heeft mijn schoonmoeder haar inloggegevens gebruikt :o
  • Meteen is er een e-sim aangevraagd en goedgekeurd
  • Abonnement is meteen op het hoogste gezet (gaat pas volgende maand in)
  • Vanaf haar nummer is in een uur tijd 3400 sms'jes verstuurd vanuit Frankrijk met nog meer generieke fishing. Dat neem ik aan op basis van de reacties die ze terugkreeg (huh welk DHL pakketje, ik betaal niet enz enz)
  • Simyo blokkeerde haar abonnement automatisch omdat ze ver over de 400 sms'sjes / maand was gegaan
  • Er is een poging gedaan om een telefoon aan te vragen, maar liep vast op de aanbetaling
Bellen met Simyo was ook interessant:
  • De eerste service desk medewerker snapte het niet, herkende het niet en zette ons 20 minuten in de wacht.
  • Opgehangen en nog een keer gebeld. Toen prima geholpen, sims laten blokkeren. Aanvraag gedaan om kosten terug te draaien.
  • In de middag bevestiging gekregen dat de kosten niet betaald hoeven te worden
Mijn schoonmoeder heeft wel iets geleerd van deze actie :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Motrax schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:34:
Helaas na meerdere pogingen heeft mijn schoonmoeder haar inloggegevens gebruikt :o
Aai, ze hadden raak!
  • Meteen is er een e-sim aangevraagd en goedgekeurd
Dat een e-sim aangevraagd kan worden is één ding, maar voor het activeren is ook een validatiecode nodig. Die validatiecode kan volgens mij maar op 2 manieren verkregen worden:
  1. Via SMS naar de oude simkaart
  2. Via iDeal transactie, waarbij gegevens tenaamgestelde overeen dienen te komen met het contract.
Hoe ze daar omheen gekomen zijn is mij een raadsel!
  • Abonnement is meteen op het hoogste gezet (gaat pas volgende maand in)
Ja, dat is niet gek. Heeft de opgelichter ook nog wat aan: Onbeperkt SMSen!
  • Vanaf haar nummer is in een uur tijd 3400 sms'jes verstuurd vanuit Frankrijk met nog meer generieke fishing. Dat neem ik aan op basis van de reacties die ze terugkreeg (huh welk DHL pakketje, ik betaal niet enz enz)
Als dat in Mijn Simyo stond, dan is dat daadwerkelijk via die eSim gebeurd. Hoe die echter geactiveerd kon worden is mij eigenlijk wel een raadsel. Het enige andere wat ik kan bedenken is dat nog ergens een verborgen "web-sms"-functie is! Die was er in het verleden immers!

Als ik kijk naar wat er op diezelfde bullet proof hoster lijkt te draaien, dan is DHL gebaseerde oplichting één van vele trucs. KPN zag ik overigens ook nog langskomen in diverse domeinen, die naar datzelfde IP zouden zijn gegaan.

Ook raar overigens dat ze reactie kreeg. Immers als een nieuwe simkaart wordt geactiveerd, dan zou de oude simkaart moeten deactiveren.
  • Simyo blokkeerde haar abonnement automatisch omdat ze ver over de 400 sms'sjes / maand was gegaan
De regeling hoogverbruik "to the rescue".
  • Er is een poging gedaan om een telefoon aan te vragen, maar liep vast op de aanbetaling
Ik ben wel benieuwd wat de oplichter daarmee wil bereiken. Naar mijn weten worden toestellen enkel na ID-controle afgegeven, dus...
Bellen met Simyo was ook interessant:
  • De eerste service desk medewerker snapte het niet, herkende het niet en zette ons 20 minuten in de wacht.
  • Opgehangen en nog een keer gebeld. Toen prima geholpen, sims laten blokkeren. Aanvraag gedaan om kosten terug te draaien.
  • In de middag bevestiging gekregen dat de kosten niet betaald hoeven te worden
Mijn schoonmoeder heeft wel iets geleerd van deze actie :X
Ik hoop dat dit nog geen routine is voor de helpdeskmedewerkers... Die eerste wist duidelijk nog niet hoe hij/zij dat moest afhandelen.

Ik kan mij voorstellen dat dit een hele berg aan mails etc etc oplevert en dat je daar flink van kan schrikken.

Ik vind de phishing pagina niet heel overtuigend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBFvoa9hePn6ZNWmPszxcGMfBb0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZWN5zVS5E8atK6MUTwr8PQZT.png?f=fotoalbum_large
Alle links ("Terug naar Simyo.nl" en "Wachtwoord vergeten") gaan naar "#".

En inloggen (met valse gegevens) gaat naar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FP6M7dsm-ZVZsANZLXrvHooHPHA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uSkfaZrWWLqtlyM8FpzNo1Sk.png?f=fotoalbum_large
Ik gok dat ie daar niet verder gaat met nep gegevens.

Simyo moet denk ik even goed aan de slag om goed uit te zoeken hoe dat zo fout kan gaan en wat ze daartegen kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik probeer een abonnement voor mijn schoonmoeder af te sluiten. Echt, allejezus wat een waardeloze ervaring is dit.

Allereerst, we zaten op haar Macbook, in Safari. Die laat dus gewoon niet zien of je een datumplafond wilt. Die hele optie is er simpelweg niet. Op haar iPhone en op Chrome op mijn Android toestel zien we die optie wel.

Verder komen we simpelweg niet verder bij het kiezen voor nummerbehoud. De "verder" knop blijft simpelweg lichtgekleurd. Nu ik thuis ben en in een fatsoenlijke desktopbrowser zit (:Y)), zie ik dat dat dus komt omdat de nummercheck gewoonweg een 404 not found teruggeeft. Die hele check werkt dus niet, en daarom komen we niet verder.

Ik probeerde al te bellen met de klantenservice. "Door drukte duurt het langer dan dat je van ons gewend bent". Ik ben een nieuwe klant, ik ben nog niets gewend! Maar aangezien ze helemaal geen tijdsindicatie gaven, heb ik het maar middels de chat geprobeerd. Helaas zijn we inmiddels percies een uur verder en nog altijd geen reactie. Blijkbaar willen ze geen nieuwe klanten ofzo.

Oh, maar er is nog een optie. Mijn schoonvader zit namelijk al bij Simyo, en via Mijn Simyo kun je ook extra abonnementen aanvragen. Maar helaas, de pagina blijft gewoon leeg als je voor die optie kiest.

Echt, serieus, wat voor stel kneuzen hebben die website ontworpen? Met al die ellende snap ik wel dat de klantenservice het te druk heeft ja :Z

/EINDE RANT. Sorry, moest mijn frustraties even kwijt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oh ja nog een ding. Ik zie dat mijn schoonvader dus €8,63 betaalt voor 1GB data (2GB vanwege KPN) en 100 (200) belminuten. Terwijl ik voor een nieuw abonnement voor €8 maar liefst 10 (20) GB + 200 (400) belminuten krijg. Als ik zijn bundel probeer aan te passen zie ik alleen maar veel hogere prijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRDZg9IHJ8sz6NrVtQkhMSGV2rM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/POy2551VeglKJWeN93GjycbJ.png?f=fotoalbum_large

.edit: ah ik zie het al, hij mag verlengen en dan kan ik de nieuwe prijzen wel kiezen :)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 05-06-2024 12:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
.oisyn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:38:
Oh ja nog een ding. Ik zie dat mijn schoonvader dus €8,63 betaalt voor 1GB data (2GB vanwege KPN) en 100 (200) belminuten. Terwijl ik voor een nieuw abonnement voor €8 maar liefst 10 (20) GB + 200 (400) belminuten krijg. Als ik zijn bundel probeer aan te passen zie ik alleen maar veel hogere prijzen.

[Afbeelding]
Er is een verschil tussen bundels aanpassen en abonnement verlengen. Bij de eerste behoud je de huidige tarieven behorende het abonnement. Bij verlengen ga je naar het nieuwe aanbod over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Groentjuh Ja thanks, ik was er zojuist achter, zie edit :).

.edit: ja stuk beter dit d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZdrJIZH5PRGNqHuvkiVkzBoLcc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MtYGlvvROwUsRJuqCDo0wxt4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 75% gewijzigd door .oisyn op 05-06-2024 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
.oisyn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:31:
Echt, serieus, wat voor stel kneuzen hebben die website ontworpen? Met al die ellende snap ik wel dat de klantenservice het te druk heeft ja :Z
Oh wacht eens. Daardoor weten die scammers wie Simyo heeft. Gebruik die check op alle cijfers tussen 0600000000 en 0699999999... En dan heb je alle Simyo nummers bij elkaar.

Ik gok dat die check daarom off-line is getrokken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Groentjuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Oh wacht eens. Daardoor weten die scammers wie Simyo heeft. Gebruik die check op alle cijfers tussen 0600000000 en 0699999999... En dan heb je alle Simyo nummers bij elkaar.

Ik gok dat die check daarom off-line is getrokken!
Hebben ze dan de verkeerde check offline gegooid? De simyo-check werkte namelijk wel. Alleen de nummerbehoud check werkte niet.

Yup, ik denk dus echt dat dat het was |:(

De simyo check doet een POST naar
code:
1
https://www.simyo.nl/api/orderflow/mgmshop/phonenumber/subscription/<nummer>

De nummerbehoud check doet een POST naar
code:
1
https://www.simyo.nl/api/subscription/check-phonenumber/<nummer>

Beide zijn op dit moment offline. Daarnet werkte die eerste dus wel.

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 05-06-2024 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
.oisyn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Hebben ze dan de verkeerde check offline gegooid? De simyo-check werkte namelijk wel. Alleen de nummerbehoud check werkte niet.
Ze willen die nummerbehoud-check. Daarin komt juist veel informatie terug. Als je reeds klant hebt bij Simyo, dan mag je niet je nummer naar Simyo behouden.

Ook de vriendendeal controle via telefoonnummer (niet via de vriendendeal link) is ook 404. Waarschijnlijk om diezelfde reden! Allebei "api"-calls, waarmee achterhaald kan worden welk nummer klant is bij Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Groentjuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Ze willen die nummerbehoud-check. Daarin komt juist veel informatie terug. Als je reeds klant hebt bij Simyo, dan mag je niet je nummer naar Simyo behouden.

Ook de vriendendeal controle via telefoonnummer (niet via de vriendendeal link) is ook 404. Waarschijnlijk om diezelfde reden! Allebei "api"-calls, waarmee achterhaald kan worden welk nummer klant is bij Simyo.
Ah ja, is ook zo. Wel dom dat ze daar dan niet eerder over nagedacht hebben. Ik vond het al zo vreemd dat ze dat meteen checkten. Doe dat lekker achteraf, dan zet je die gegevens niet open voor iedereen 8)7. Dit alles verklaart ook waarom de klantenservice totaal onbereikbaar is momenteel.

Maar goed, ik ga nu maar even de website debuggen, kijken of ik de site kan laten denken dat het nummer wel goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
.oisyn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:59:
[...]

Maar goed, ik ga nu maar even de website debuggen, kijken of ik de site kan laten denken dat het nummer wel goed is :P
De vriendendeal moet je naderhand even via de klantenservice regelen, maar nummerbehoud is een kwestie van de submit-knop "disabled="disabled"" wegslopen en dan gewoon gebruik van maken... Lijkt goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Groentjuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:51:
[...]

Leest alsof we binnenkort een mail van Simyo mogen verwachten over een (gigantisch) datalek? En dan dus ook de mededeling dat ze bij de Autoriteit Persoonsgegevens hebben aangeklopt hierover. Incl hopelijk een leuke boete. Die ze dan helaas wel weer zullen willen terugverdienen door abo kosten te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
RobertMe schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Leest alsof we binnenkort een mail van Simyo mogen verwachten over een (gigantisch) datalek? En dan dus ook de mededeling dat ze bij de Autoriteit Persoonsgegevens hebben aangeklopt hierover. Incl hopelijk een leuke boete. Die ze dan helaas wel weer zullen willen terugverdienen door abo kosten te verhogen.
AP zal dan inderdaad denk ik wel een melding van Simyo moeten krijgen. Boetes doen de AP niet zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Groentjuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:12:
[...]

De vriendendeal moet je naderhand even via de klantenservice regelen, maar nummerbehoud is een kwestie van de submit-knop "disabled="disabled"" wegslopen en dan gewoon gebruik van maken... Lijkt goed te gaan.
Helaas, https://www.simyo.nl/api/orderflow/sim-only/submit-order doet het ook niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Groentjuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:23:
[...]

AP zal dan inderdaad denk ik wel een melding van Simyo moeten krijgen. Boetes doen de AP niet zo snel.
Nouja, het zit natuurlijk ook nog verschil tussen een datalek door een hack of een datalek doordat je een publiekelijke API hebt waar je gewoon "alle" telefoonnummers bij kunt opvragen en dat je dan de NAW (& soortgelijke?) gegevens terugkrijgt als het een Simyo klant is.

Waarbij het feit dat het een publiekelijk toegankelijke API is dit natuurlijk extreem kwalijk maakt. Als dit alleen kon door Simyo klanten is het nog steeds ernstig. Maar er zijn al ieder geval al veel minder mensen die dit kunnen proberen uit te voeren. Nu kon dus letterlijk een Nigeriaanse prins vanuit Nigeria de NAW gegevens van Simyo klanten verkrijgen? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
RobertMe schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:35:
[...]

Nouja, het zit natuurlijk ook nog verschil tussen een datalek door een hack of een datalek doordat je een publiekelijke API hebt waar je gewoon "alle" telefoonnummers bij kunt opvragen en dat je dan de NAW (& soortgelijke?) gegevens terugkrijgt als het een Simyo klant is.
Nergens kon je NAW gegevens krijgen. Alleen is 06xxxxxxxx klant bij Simyo? Ja of Nee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Groentjuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Nergens kon je NAW gegevens krijgen. Alleen is 06xxxxxxxx klant bij Simyo? Ja of Nee!
Nou ja, we weten niet welke data de API daadwerkelijk teruggaf ;). Maar dat is iig de data die aan de gebruiker werd getoond ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Groentjuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Oh... Dan heb ik "Daarin komt juist veel informatie terug." verkeerd geïnterpreteerd. Puur een boolean true/false is dan nog niet zo erg. Maar uiteraard wel kwalijk.

En enige wat een kwaadwillende hier mee kan is een mobiel nummer specifiek targetten op "Simyo klant". Terwijl ze natuurlijk vaak genoeg met hagel schieten en gewoon alle bedrijven langs komen. Zo krijg ik ook mails van ING terwijl ik daar geen klant ben. Of van Mcafee. Etc. En zo kan in dit geval net zo goed zowel een SMS worden gestuurd "namens" Simyo / KPN / Odido / Vodafone / .... Enige voordeel aan een meteen de juiste naam hebben is dat de kans iets kleiner is dat de ontvanger denkt dat het phishing is (als je 5x een SMS hebt gekregen van een provider waar je geen klant bent ben je toch argaanender als je een soortgelijke SMS krijgt van de provider waar je wel klant bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
.oisyn schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:44:
[...]

Nou ja, we weten niet welke data de API daadwerkelijk teruggaf ;). Maar dat is iig de data die aan de gebruiker werd getoond ja
De vriendendeal link api lijkt weer te leven, dus daar weet ik het nu van...
"mgmCode" (wat de vriendendeal-link code is), "userName" (wat ofwel voornaam ofwel "profielnaam" is; weet ik niet welke van die twee) en "mgmToken" (wat de een of andere hexadecimale waarde is.)
Dat is potentieel dus een mooie 06-nummer naar voornaam of profielnaam. Kun je dus mooi mee personaliseren!

Nummerbehoud call werkt ook weer:
"isSimyo" [true/false], "success" [true/false], "subscriptionType" [prepaid/postpaid], "errorCode".

Geen idee of er enige vorm van rate-limiting op zit.

[ Voor 39% gewijzigd door Groentjuh op 05-06-2024 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Groentjuh schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:53:
[...]

De vriendendeal link api lijkt weer te leven, dus daar weet ik het nu van...
Ah orders inschieten werkt ook weer zo te zien d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Als je nu nummerbehoud met een Simyo nummer doet dan kan dat ook gewoon. Lijkt er dus op dat ze die check eruit gegooid hebben.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Jassy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:13:
Als je nu nummerbehoud met een Simyo nummer doet dan kan dat ook gewoon. Lijkt er dus op dat ze die check eruit gegooid hebben.
Check lijkt weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofffel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 26-07 22:54
Hier inmiddels op twee Simyo nummer 7 sms berichten gehad.
Vrouw heeft helaas een link geopend maar ze hebben geen toegang gekregen tot haar nummer.
Simyo op Whatsapp (bellen was kansloos) en terwijl ze geen wifi had: ik heb uw simkaart geblokkeerd want is protocol…. Einde gesprek uiteraard.
Nieuwe simkaart is inmiddels (2 dagen verzendtijd) maar de blokkade? Die zit er gewoon nog op en niemand reageert.
Treurige klantenservice die de lage maandkosten maar weer eens verklaard.

Ik heb nu zelf 5 berichten gekregen en andere Simyo-vrienden hebben de berichten ook gekregen. Verder heb ik op het Simyoforum 1 iemand gevonden die geen Simyo klant is maar wel de SMS heeft ontvangen.
Mogelijk geen sprake van een letterlijk datalek maar er is weldegelijk een bestand met 06 nummers van Simyo in verkeerde handen terecht gekomen.

Wellicht hebben de crimi’s maandenlang nummers zitten invoeren in dat (achteraf) minder briljante systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Dit is dus waarom ik niet meer prepaid kan opwaarderen via
https://www.simyo.nl/prepaid/opwaarderen

Staat inmiddels ook een mededeling.

Overigens geen smsjes gehad ofzo. M'n andere nummer weet ik niet, die is op dit moment niet in gebruik.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Sméagol schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:15:
Dit is dus waarom ik niet meer prepaid kan opwaarderen via
https://www.simyo.nl/prepaid/opwaarderen

Staat inmiddels ook een mededeling.
Dat kan ik niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Het gaat onverminderd door met de phishing SMSjes, krijg ze bijna dagelijks nog binnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ervaren jullie ook problemlen met mobiel internet van Simyo?

Ik heb vier abonnementen lopen bij Simyo en sinds een paar dagen heb ik op meerdere toestellen last van een wegvallende internetverbinding. Ik gebruik Wifiman om bijvoorbeeld latency te testen en die ziet er erg instabiel uit. Bovenin die app zie je je verbindingsstatus en die zie je ook vaak wegvallen.

Als het nu om een enkel toestel gaat okay, maar ik zie het gebeuren bij zeker drie aparte toestellen binnen mijn gezin.

Op de statuspagina van KPN staat wel al een paar dagen dit;
Je ervaart mogelijk problemen met mobiel bellen en internetten. Dat vinden we vervelend. Op dit moment wordt het probleem onderzocht en werken we hard aan een oplossing. We houden je via deze pagina op de hoogte.
Dit is echter weinig specifiek en onduidelijk hoe lang dit er nu al staat natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 12-06-2024 18:18 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
ThinkPad schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:24:
Het gaat onverminderd door met de phishing SMSjes, krijg ze bijna dagelijks nog binnen :/
Gelukkig heb ik nergens last van. Ben circa 5 maanden geleden klant geworden. Zal het een verouderde database zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:59
Ik ben al 4 jaar bij Simyo en heb nog nooit een phishing SMS'je ontvangen. Ik denk dat je het toch niet helemaal gaat kunnen herleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik ben al 11 jaar klant. M’n partner ook zoiets, zij heeft geen enkele Simyo phishing SMS ontvangen. Is idd niet echt een lijn in te trekken nee.

[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 13-06-2024 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10 15:50

thof

FP ProMod
Gunner schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:16:

Ik heb vier abonnementen lopen bij Simyo en sinds een paar dagen heb ik op meerdere toestellen last van een wegvallende internetverbinding. Ik gebruik Wifiman om bijvoorbeeld latency te testen en die ziet er erg instabiel uit. Bovenin die app zie je je verbindingsstatus en die zie je ook vaak wegvallen.

Als het nu om een enkel toestel gaat okay, maar ik zie het gebeuren bij zeker drie aparte toestellen binnen mijn gezin.

[...]

Dit is echter weinig specifiek en onduidelijk hoe lang dit er nu al staat natuurlijk.
Ja, toevallig een Google Pixel telefoon? Daar schijnen wat problemen mee te zijn qua firmware/modem :/

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 23:30
Gunner schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 18:16:

[...]

iPhone toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vier iPhones ja. Wel vier verschillende modellen (iPhone SE 2020 en 2022, XR en 14). Klantenservice erkende dat er problemen waren vooral met iPhone 11-model maar ook wel andere.

Het lijkt op dit moment wel beter. In wifiman zie ik geen hoge latency of wegvallend internet meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 14-06-2024 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 23:30
Gunner schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:50:
[...]

Vier iPhones ja. Wel vier verschillende modellen (iPhone SE 2020 en 2022, XR en 14). Klantenservice erkende dat er problemen waren vooral met iPhone 11-model maar ook wel andere.

Het lijkt op dit moment wel beter. In wifiman zie ik geen hoge latency of wegvallend internet meer.
Op het KPN forum zijn veel klanten met een iphone 11 en 12 (waaronder ik) die ook problemen ervaren. Gek genoeg heb ik de laatste week geen issues meer gehad maar de klachten blijven binnenkomen bij KPN

Het is even de vraag hoe het opgelost gaat worden. Misschien met een softwareupdate, misschien met een aanpassing op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-10 09:16
Heb ook de hele dag last, gruwelijk irritant ivm sms authenticatie. Bedacht me net dat ik in mijn leven nog nooit zo last heb gehad van uitval van een telecom provider. Dus het gaat eigenlijk altijd goed, wat zeer positief is 😁

Dan weer geen signaal, herstarten van mijn iphone 12 pro, dan komen er weer 6 sms’jes binnen en kan ik weer werken.
En inderdaad ook heel veel spam sms’en de afgelopen 2 weken. Vandaag 1 tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dacht dus even dat het beter ging vandaag maar vanavond is het op beide toestellen van mij weer drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:56
Ik zit al een tijdje bij Vodafone maar eigenlijk niet zo tevreden. Helemaal niet voor het bedrag wat je betaald. Ik zou wel eens het KPN netwerk willen proberen, maar KPN zelf is ook erg prijzig. Dus kom ik uit op partijen als Simyo. T.o.v. Youfone heeft Simyo alleen een 4G verbinding. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vraag me af of ik 5G ga missen. P.s. ik heb geen iPhone dus de huidige problemen spelen voor mij niet vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:17

Wvr

ik persoonlijk mis 5G niet dit omdat ik geen spellen online speel en voor inst tiktok is het snel genoeg.

het enge nadeel is dat als ik naar het buitenland ga moet ik me mobile opnieuwe opstarten om netwerk te kunennen krijgen, maar voor die 2x per jaar vind ik dat geen probleem.

samsung S21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrImpulsive
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02-10 16:08
Deze maand ga ik kijken naar het verlengen van mijn Simyo abonnement.
Komt het vaker voor dat Simyo speciale acties heeft in de maanden juli en augustus? Anders wacht ik daar nog even op.

Vorig jaar heb ik namelijk op 28 juni mijn abonnement verlengd, waarna er inflatiecorrectie werd toegepast op alle abonnementen voor 1 juli :/ Dus ik wilde sowieso even wachten tot juli.

Heb nu:
- Onbeperkt bellen
- 12 GB data
- Geen plafond
- Geen verdubbelaar

Voor 13,01 pm.

12 GB is meer dan genoeg voor mij, dus kijkend naar de huidige prijzen zou ik dan wisselen naar:
- Onbeperkt bellen
- 10GB data
- ...

Voor 10,- pm (jaar abo) of 11,- pm (maand abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:56
Wvr schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:29:
ik persoonlijk mis 5G niet dit omdat ik geen spellen online speel en voor inst tiktok is het snel genoeg.

het enge nadeel is dat als ik naar het buitenland ga moet ik me mobile opnieuwe opstarten om netwerk te kunennen krijgen, maar voor die 2x per jaar vind ik dat geen probleem.

samsung S21
Ik ben ook niet zo vaak in het buitenland, maar straks richting Frankrijk komen we uiteraard door meerdere landen. Moet je dan elke keer na de grens je mobiel opnieuw starten? Gek toch? Simyo probleem of kan het ergens anders aan liggen?
MrImpulsive schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 15:37:
Deze maand ga ik kijken naar het verlengen van mijn Simyo abonnement.
Komt het vaker voor dat Simyo speciale acties heeft in de maanden juli en augustus? Anders wacht ik daar nog even op.

Vorig jaar heb ik namelijk op 28 juni mijn abonnement verlengd, waarna er inflatiecorrectie werd toegepast op alle abonnementen voor 1 juli :/ Dus ik wilde sowieso even wachten tot juli.

Heb nu:
- Onbeperkt bellen
- 12 GB data
- Geen plafond
- Geen verdubbelaar

Voor 13,01 pm.

12 GB is meer dan genoeg voor mij, dus kijkend naar de huidige prijzen zou ik dan wisselen naar:
- Onbeperkt bellen
- 10GB data
- ...

Voor 10,- pm (jaar abo) of 11,- pm (maand abo)
Zit met dezelfde keus. Ben contract vrij bij Vodafone dus kan overstappen wanneer ik wil. De 10GB heeft nu 1,- korting. Niet veel, maar zit vast ook weinig marge op. Samen met 200min en maandelijks opzegbaar slechts 10,-. Kan ik een maandje aankijken hoe het bevalt (incl. reis naar buitenland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
De stap 3G naar 4G was groot. 4G naar 5G niet. Ik merk ongeveer niets van het niet hebben van 5G.

Ik heb geen problemen met grenzen.

Het aanbod van Simyo wisselt periodiek. Is geen pijl op te trekken wanneer wat voordeliger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:59
Ik verwacht rond black friday weer een mooie aanbieding, daar heb ik de afgelopen jaren altijd mee gewerkt. Meestal ergens in het voorjaar weer eentje die dezelfde prijs of net goedkoper is, maarja nu zit ik net in het BF-ritme met m'n jaar-abo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
Ik zou ook wachten op een mooi aanbieding bij Simyo.
Zelf betaal ik € 13 voor 15 GB en 200 min/sms. Doordat ik KPN Glasvezel heb ik dus dubbel (30GB en 400 min/sms). Persoonlijk mis ik 5G niet, voor mij is het snel genoeg (beetje internetten, Youtube etc.).
Heb nog nooit toestel opnieuw moeten opstarten in het buitenland. Heb een Pixel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@MrImpulsive je kon 4 maand terug al verlengen ;).

Vorig jaar hadden ze mij ook te pakken werd na inflatie 13,01 voor 10 GB en onbeperkt bellen.

Zou nog tot okt moeten dus eind juni 10 GB en onbeperkt voor 11 euro en per maand opzegbaar gegaan ipv tm okt 2 jaar pas om zou zijn 2 euro meer betalen voor hetzelfde pakket.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Waarom willen jullie allemaal verlengen? Ik zit al heeeel veel jaren bij Simyo en verleng echt niet (twee)jaarlijks. Soms zelfs eens 4 of 5 jaar achtereen niet. Tussendoor kun je altijd bundels wisselen, als je dat nodig vind.

Het voordeel van niet telkens verlengen is dat je contractvrij bent. Dan kun je de bundels die je had járen houden (heerlijk vind ik dat bij Simyo) en kun je meteen toehappen als er een echt bijzondere aanbieding langskomt. Zo heb ik nu 10GB (x2) en 200 min (x2) voor 9 euro!

Bovendien: je moet regelmatig in de app kijken naar de bundels die aangeboden worden (ik kijk meestal 1 tot 2x per maand). Ik kom daar soms speciale prijzen tegen die ze nergens adverteren, maar die wel heel leuk zijn! En die kun je soms gewoon met een wijziging van je bundel kiezen; een nieuw contract is dan niet nodig!

[ Voor 4% gewijzigd door Hippe Lip op 03-07-2024 14:32 ]

<John O`Mill>

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste