WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:56
Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:26:
[...]

Even off topic, maar dan heb je geen goede deal. Zelfs nu heb je 20 gig voor 8 euro.
Even gekeken, maar ik zie 6 GB voor €7.50 (zoals genoemd) en 20 GB voor €11. Meer data is altijd relatief goedkoper, maar als je toch overal wifi hebt...

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-06 15:33
Butz0rs schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:41:
[...]

Even gekeken, maar ik zie 6 GB voor €7.50 (zoals genoemd) en 20 GB voor €11. Meer data is altijd relatief goedkoper, maar als je toch overal wifi hebt...
Ik heb een KPN thuis abo, dus data is verdubbeld:

Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/1D98kT9b.png

Ik gebruik meestal maar zo'n 7-10 GB per maand, op werk en thuis heb ik wifi. Af en toe op vakantie wel wat uitschieters richting 20 GB.

[ Voor 15% gewijzigd door Pilovali op 12-05-2026 16:48 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:56
Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:26:
[...]

Even off topic, maar dan heb je geen goede deal. Zelfs nu heb je 20 gig voor 8 euro.
Ik heb een prima deal, ik betaal maar 7,50 :).
Ik heb ook geen kan thuis maar Ziggo, en ik hoef geen combi deals. want ik gebruik al die data toch niet.

Van die 6gb heb ik nu in 12 dagen 300MB verbruikt, vandaag is nog niet mee geteld volgens de app(Dat heet je telefoon een beetje instellen scheelt data en ook accu gebruik :P ).
Ik gebruik tussen de 1 en 2 gb per maand, als ik terug kijk ben ik nog niet over de 2gb heen gekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-05-2026 18:33 ]

• Carlos0_0
Butz0rs schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:41:
[...]

Inderdaad genoeg plekken wifi, thuis, werk etc, maar ook je telefoon een beetje instellen.
Achtergrondgebruik van z'n beetje elke app staat uit, whatsapp download geen foto's/ video's automatisch ook niet op de wifi.
Instagram het zelfde, en ook notificaties van z'n beetje alle apps staan uit. Dus eigenlijk doet de telefoon pas iets als ik een app open.

• Toon83
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-06 07:01
Afgelopen weekend was ik aan het kamperen in zuid-west Vlaanderen vlakblij de Franse grens (Heuvelland), en qua mobiel bereik heb ik nooit iets beters gezien dan EDGE, en daar kwam amper of helemaal geen data overheen.

En het was niet alleen op de camping zo, ook in Watou, Oostvleteren en Westvleteren precies hetzelfde verhaal.

Gelukkig is er overal wel wifi, maar op zoek moeten naar een wifi wachtwoord voelde wel een beetje als terug in de tijd. Vorig jaar zat ik rond deze tijd ook in België maar toen zat ik nog bij Youfone (met dezelfde Fairphone 5 telefoon) en heb ik iets soortgelijks niet meegemaakt.

Is dit normaal bij Simyo? Nu terug thuis heb ik gewoon weer een prima 5G verbinding.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Toon83 Op welk lokale netwerk zat je daar? In NO heb ik wel eens handmatig naar een ander lokaal netwerk moeten switchen omdat die waar standaard mee verbinding werd gemaakt om een of andere reden geen dataverbinding opzette, een probleem dat hier paar jaar terug door iemand anders ook werd gemeld.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lijkt me ook niet echt een Simyo probleem aangezien je aan het roamen was.
En gezien de locatie ook niet verwonderlijk misschien.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:41

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Gunner schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:48:
Lijkt me ook niet echt een Simyo probleem aangezien je aan het roamen was.
En gezien de locatie ook niet verwonderlijk misschien.
Nou, dat kan wel degelijk aan Simyo liggen. Het is namelijk aan jouw provider om roamingovereenkomsten te maken voor je gebruik in het buitenland.

We waren recentelijk een paar dagen in Parijs. Ik had geen enkel probleem met mijn Simyo-abo (dank Simyo! (y) ), maar mijn vrouw met een goedkoop basisabonnementje van Simpel kreeg er nauwelijks enige data doorheen geperst. En een andere provider daar kiezen ging niet, want als Simpel daarmee geen overeenkomst heeft, dan gaat dat feest niet door.
Even buiten Prijs was alles weer prima voor haar.

[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 18-05-2026 18:00 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 10:30

SebasFM

BOFH

Toon83 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:09:
Afgelopen weekend was ik aan het kamperen in zuid-west Vlaanderen vlakblij de Franse grens (Heuvelland), en qua mobiel bereik heb ik nooit iets beters gezien dan EDGE, en daar kwam amper of helemaal geen data overheen.

[...]

Is dit normaal bij Simyo? Nu terug thuis heb ik gewoon weer een prima 5G verbinding.
Ik ben op 8 mei overgestapt van 50+ mobiel naar Simyo omdat ik niet meer op het Vodafone netwerk wilde zitten. Nu was ik de afgelopen twee en halve week in Italië op vakantie en viel de overstap dus op het moment dat ik in Italië zat. Nu had ik bij Simyo voor vertrek mijn abonnement al "geactiveerd" zonder bundel zodat ik op 8 mei alleen de SIM hoefde te plaatsen. Helaas pindakaas, wel kunnen aanloggen op de verschillende netwerken (Iliad, Swisscom en O2) maar ook bij mij kwam er geen data doorheen. Op voorhand de instellingen wel goed gezet in Mijn Simyo (internet en internet roaming staan aan). Bij terugkomst in NL meteen 5G.

Ik moet de klantenservice hier nog eens over bellen, maar ben bang dat bij de eerstvolgende keer dat ik de grens over ga ik weer geen bereik heb.

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 19:57
SebasFM schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:09:
[...]

Ik moet de klantenservice hier nog eens over bellen, maar ben bang dat bij de eerstvolgende keer dat ik de grens over ga ik weer geen bereik heb.
APN instellingen nog nagelopen?

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Dat is een goeie. Niet aan gedacht. Net gecheckt, APN staat op "internet" met profielnaam "KPN Mobiel Internet".
edit:
Gebruikersnaam "KPN" en wachtwoord "gprs" staan standaard niet ingevuld op mijn Pixel 10, wellicht dat het daarom in NL wel werkt maar in het buitenland niet.

[ Voor 44% gewijzigd door SebasFM op 18-05-2026 18:19 ]

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 07:59

Sponge

Serious Game Developer

Misschien nog interessant voor mede Tweakers hier:
Ontvang €150,- cashback bij het afsluiten van een nieuw 2-jarig Sim Only-abonnement vanaf 10GB van Simyo! Let op, deze actie moet je zelf claimen en is alleen geldig voor nieuwe klanten van Simyo; verlengingen zijn dus uitgesloten. Bekijk de actievoorwaarden voor meer informatie.
Dit is alleen voor vandaag (18 mei). Ik begrijp dat er vaker zulke acties voorbij komen. Dat combineren met een ING rentepunten actie (30 euro korting), en volgens mij kom je dan op 0.50 cent per maand uit (voor 2 jaar). voor 10GB (of 20, mocht je nog KPN op het adres hebben).

Nu nog even kiezen of ik het aandurf.. door alleen maar tot nu een KPN klant te zijn...

Bij BelSimpel trouwens :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sponge op 18-05-2026 21:36 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

Waarom zou je het niet aandurven, @Sponge? Zeker als je al bij KPN zit heb je eigenlijk geen verschil. Simyo gebruikt immers het KPN-netwerk (en is van KPN), dus waarin zit het waagstuk dan?

Zeker met die kansen die je noemt en dan voor twee jaar 50 cent per maand?
(Neem aan dat je 50 cent bedoelt en niet die 0,50 cent😎)
DOEN JOH! WAAR WACHT JE NOG OP?

[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 18-05-2026 22:00 ]

<John O`Mill>

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

@Hippe Lip, vooral om dat ik al sinds een Nokia 3610 bij KPN zit en ik bang ben dat er toch iets mis gaat met m'n nummer overzetten. Na 30 jaar toch wel aan gehecht geraakt ;).

• Hippe Lip

Hippe Lip

Sponge schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:05:
@Hippe Lip, vooral om dat ik al sinds een Nokia 3610 bij KPN zit en ik bang ben dat er toch iets mis gaat met m'n nummer overzetten. Na 30 jaar toch wel aan gehecht geraakt ;).
Ah, dat verschijnsel herken ik wel. Ik heb ook al meer dan 30 jaar hetzelfde (mooie, toen zelf uitgezochte) nummer. Mijn eerste overstap was ook doodeng, maar tegenwoordig is dat routine. Gelukkig zijn KPN en Simyo geen schimmige bedrijfjes. Beide zijn geoliede machines en daar zou ik dus geen vrees hebben voor een portering.
Goed lezen wat je moet doen en alles netjes invullen en over ca. 2 weken is alles voorbij en ben je spekkoper. 8)

Ik ben jaloers!

<John O`Mill>

• Carlos0_0
Sponge schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:05:
Dat was 30 jaar geleden wellicht nog spannend, tegenwoordig hoef je er niks meer voor te doen zowat.
Je geeft aan nummer mee wil nemen, vult het nummer in. en de providers doen het werk voor jou :).

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Gedaan! Maar helaas: de site zei ja, het kan. Maar na ondertekening van contracten en alles toch "het kan nog niet". Terwijl het natuurlijk wel kan t/m 17 juni omdat de KPN voorwaarden veranderen.

Dus meteen maar achteraan gemailed. Ik had ook nergens een optie om "Zsm" te kiezen, ik had zelfs een einde contractdatum in het verleden ingesteld zodat het deze maand zou plaatsvinden (ik verwachtte al dat er +30 dagen bij zou komen). Nu hebben ze er alsnog automatisch 19-06 van gemaakt (wat dus alsnog ook niet kon). De KPN uiterlijke datum is 17/06, dus gaat toch niet helemaal lekker... toch wat stressvoller dan de bedoeling was ;).

(Het KPN forum staat ook vol met dit soort problemen.)

• Hippe Lip

Hippe Lip

Ai, das kastig, @Sponge
Gaat het nu helemaal niet meer door of kost het alleen meer tijd (en stress)?

En als het doorgaat hoef je voor je nummerbehoud niet echt te vrezen, lijkt me.

<John O`Mill>

• Bedge85
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:00
Ik heb gisteren bij SimYo aan overstap aangevraagd van mijn huidige telecom provider, KPN. Ik heb dit online gedaan.

Ik bedank me nu, had ik dit niet beter telefonisch kunnen doen en op die manier wellicht een persoonlijk (voordeliger) aanbod ontvangen. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vraag dit omdat ik in het verleden bijvoorbeeld heb gemerkt dat het overstap aanbod van Odido telefonisch veel scherper was dan het geen ze online aanboden.

Ik zit nog in de bedenktijd, dus kan de overstap nog annuleren.

• Groentjuh
Goedkoopste Simyo is normale aanbod, zoals op de Simyo website, icm een goede cashback door iets als BelSimple.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Groentjuh schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:58:
Goedkoopste Simyo is normale aanbod, zoals op de Simyo website, icm een goede cashback door iets als BelSimplel.
En die acties op Belsimpel zijn altijd oo maandagen, toch?

<John O`Mill>

• Groentjuh
Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:38:
[...]

Geen idee, maar aan de Simyo kant zie ik maar weinig speelruimte voor aanpassingen... Ik verwacht dan ook dat Bedge85 standaard bundels, zoals op de website staan heeft gekregen. De cashback is meestal wat het goedkoper maakt dan het aanbod van Simyo zelf.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:02
Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:38:
[...]

Dat is inderdaad meestal op maandagen. De ene keer 100 euro cashback, andere keer 150 euro cashback

Mobiel.nl doet trouwens deze actie ook.

• Hippe Lip

Hippe Lip

En die cashbackopties zijn niet mogelijk voor bestaande Simyoklanten, dacht ik. Ook niet met een truukje?
Wel jammer, want ze zien er soms erg verleidelijk uit…

<John O`Mill>

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:02
Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:20:
En die cashbackopties zijn niet mogelijk voor bestaande Simyoklanten, dacht ik. Ook niet met een truukje?
Klopt, alleen nieuwe klanten. Anders was ik ook gewoon gebleven bij Simyo.

Lebara heeft trouwens ook altijd van die aanbiedingen bij belsimpel en mobiel.nl, maar ergens heb ik geen goed gevoel bij Lebara, maar zo zijn er meer sim-only providers waar ik geen goed gevoel bij heb.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:14

TVL

Via Belsimpel heb je ook nog Ben met een 100 Euro cashback. 8 Euro voor 15GB of 8,50 voor 20GB.

[ Voor 10% gewijzigd door TVL op 20-05-2026 11:35 ]

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 06-06 11:43
Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:20:
Dit is waarom ik elk jaar of twee jaar wissel met YouFone. Wel de cashbacks en nieuwe klanten kortingen. En tis zelfde netwerk en vrijwel zelfde service...

• Bedge85
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 20:00
Bedankt voor uitleg en reacties!

Blijkbaar heb ik een cashback gemist, maar heb hiermee wel voorkomen dat er een extra bedrijf is dat weer van alles van mij weet :) . Neem het mee voor een volgende keer. Sowieso heb ik liever gewoon duidelijk vast (voordelig) maandbedrag dan cashbacks of korting acties.

• Carlos0_0
Bedge85 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 18:39:
Bedankt voor uitleg en reacties!

Blijkbaar heb ik een cashback gemist, maar heb hiermee wel voorkomen dat er een extra bedrijf is dat weer van alles van mij weet :) . Neem het mee voor een volgende keer. Sowieso heb ik liever gewoon duidelijk vast (voordelig) maandbedrag dan cashbacks of korting acties.
Ja dat heb ik dus ook inderdaad, eens hier gezegd of een ander provider topic(Maar dat werd niet helemaal gesnapt).
Geld terug krijgen is leuk, maar dat vergeet je zo weer dat je dit had. en je ben het zo weer kwijt.

Ik zie vervolgens wel een groter bedrag iedere maand van mijn rekening blijven gaan, ik zie liever een lager bedrag van mijn rekening gaan elke maand.

• Sponge

Sponge

Serious Game Developer

Hippe Lip schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:26:
Ai, das kastig, @Sponge
Gaat het nu helemaal niet meer door of kost het alleen meer tijd (en stress)?

En als het doorgaat hoef je voor je nummerbehoud niet echt te vrezen, lijkt me.
Het lijkt allemaal goed te komen, maar heb geen reactie gehad van BelSimpel, maar wel (automatische) mails van Simyo. Op dit moment staat de datum op 16 juni, een dag voor het KPN contract aangepast wordt.

Denk dat dit allemaal wat stroef gaat door de situatie bij KPN met contracten die nu toch wel (als je de mail gehad hebt) opgezegd kunnen worden. Het KPN forum staat behoorlijk vol met berichten hierover.

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19
[...]

Ik ben op 8 mei overgestapt van 50+ mobiel naar Simyo omdat ik niet meer op het Vodafone netwerk wilde zitten. Nu was ik de afgelopen twee en halve week in Italië op vakantie en viel de overstap dus op het moment dat ik in Italië zat. Nu had ik bij Simyo voor vertrek mijn abonnement al "geactiveerd" zonder bundel zodat ik op 8 mei alleen de SIM hoefde te plaatsen. Helaas pindakaas, wel kunnen aanloggen op de verschillende netwerken (Iliad, Swisscom en O2) maar ook bij mij kwam er geen data doorheen. Op voorhand de instellingen wel goed gezet in Mijn Simyo (internet en internet roaming staan aan). Bij terugkomst in NL meteen 5G.

heb je in de app de volgende optie aangezet ?
bellen en internetten in het buitenland aan, dit kan via de app of Mijn Simyo

• SebasFM

SebasFM

BOFH

edebee schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:59:
[...]

heb je in de app de volgende optie aangezet ?
bellen en internetten in het buitenland aan, dit kan via de app of Mijn Simyo
Zeker. Dat had ik gedoublecheckt.

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:03
[...]

Volgens mij moet je in NL zijn op het moment dat je overgaat. Dat had ik bij mijn laatste overstap nog uitgezocht en mijn overstap moment op aangepast.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste