Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:10

De oprichting van Simyo vond plaats in 2005. Sinds de oprichting en tot op heden is Simyo een onderdeel van KPN. Klanten van Simyo maken dus ook gebruik van het netwerk van KPN. Simyo heeft niet alleen Nederlandse gebruikers in het klantenbestand, ook is deze provider werkzaam in Spanje.

Het grootste selling point van Simyo is klanttevredenheid ze geloven in de kracht van tevreden bellers. Simyo is door de Consumentenbond in april 2017 voor de elfde keer op rij uitgeroepen tot de beste mobiele provider van Nederland. Daarnaast is het in 2016 verkozen tot klantvriendelijkste bedrijf van Nederland.

Terug naar Inhoudsopgave

Op dit moment biedt Simyo 2 soorten abonnementen (Dienst) aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M20V12jJHmrKR_XnBH2M4hPyU80=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/A92gVwcjjQ63ZWiHnsritfRW.png?f=user_large

Voor een overzicht van aanbod van de mobiele diensten kan gekeken worden op de website van Simyo.

Simyo biedt 3 sim only contracten aan, maandelijks opzegbaar, 1 jarig en 2 jarig.
Omdat prijzen van sim only op dit moment constant veranderen, is er besloten deze tijdelijk hier niet te plaatsen. Dus wil je de actuele prijzen van Sim only hebben, ga naar Simyo sim only.

Middels Simyo compleet heb je een voordeel van een verdubbeling van je bundels met je abonnement.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDb92uoJQaEJIFx8EMvarN8SMTM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HrTHAJJSZ7eztollZLErzP5O.jpg?f=user_large

Wil je meer informatie over Simyo compleet ga naar Simyo compleet.

Simyo EU info
Simyo EU info extra
Simyo EU
Simyo EU 2
Voor meer informatie over de EU ga naar de website van Simyo.

Sinds 2020 ondersteunt Simyo VoLTE en VoWIFI (bellen over wifi), mobiel via wifi is een aanvulling op 4G Bellen, ook wel VoLTE (Voice over LTE) genoemd. Met 4G bellen schakelt je toestel niet meer terug naar 2G om te kunnen bellen, maar blijft op het 4G netwerk. Mobiel via wifi zorgt ervoor dat je toch kunt bellen en sms'en ook al heb je geen mobiele (4G) dekking. Het toestel schakelt automatisch over naar wifi wanneer de mobiele dekking onvoldoende/afwezig is.

Wil je meer informatie over VoLTE en VoWIFI, ga dan naar de website van Simyo.

Omdat Simyo een dochter bedrijf is van KPN lift het mee op het KPN netwerk.

Bij het opzetten van het 4G netwerk heeft KPN ingezet om eerst 4g uit te rollen met/op 800 MHz, dit had KPN gedaan om een zo breed mogelijke dekking te genereren.
Sinds 2015/2016 heeft KPN ingezet op het gaan combineren van de banden 800 MHz + 1800 MHz (2CA) waardoor snelheden tot 225 Mbit/s gehaald kunnen worden, 2016/2017 is KPN zich meer gaan inzetten op het combineren van het 800 MHz + 1800 MHz + 2600 MHz (3CA) waardoor snelheden tot 300 Mbit/s gehaald kunnen worden.
Sinds 2019/2020 zet KPN de 800MHz, 900MHz, 1800MHz, 2100MHz en 2600MHz (en nog een 2600Mhz op een andere band) frequenties in. Hierbij is is 4CA en 5CA mogelijk waarbij een theoretische snelheden van 500 Mbit/s mogelijk is.

Standaard heeft het 800MHz band het beste bereik, terwijl de 1800 MHz, 2100 MHz en 2600 MHz band zorgt voor de extra snelheid (capaciteit).

Op het 5G Netwerk wordt er op dit moment alleen nog uitgezonden op het 700MHz frequentie.

Hier is een kleine overzicht van de frequenties/banden die worden uitgezonden op het KPN (SImyo) netwerk:
2G4G5G
Band820 / 8 / 32 / 3 / 1 / 728
Frequentie900 Mhz800 / 900 / 1400 / 1800 / 2100 / 2600 Mhz700 Mhz

Voor meer algemene informatie over frequenties ga naar de website van antennekaart.nl.

Terug naar Inhoudsopgave

KPN 4G kaart

Wil je de live dekkingskaart zien, ga dan naar de dekkingskaart van KPN (Simyo).

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Alle prijzen genoemd in deze OP zijn aan veranderingen onderhevig, helaas is het voor mij niet mogelijk om de prijzen real-time aan te passen, als er iets verandert wordt er geprobeerd dit zo snel mogelijk te veranderen (datum van de laatst gecheckt prijs staat vermeld). Voor de meest actuele prijs raadpleeg altijd even op de website van Simyo. Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.017-01-2018Topic aangemaakt
V1.108-05-2018Nieuwe tarieven
V2.010-09-2023Opfrissing OP en nieuwe informatie toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 28% gewijzigd door dutchnltweaker op 10-09-2023 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Gereserveerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-04 15:38
Mooie post!

@dutchnltweaker, er zijn sinds vandaag weer enkele tariefswijzigingen.
Internet 1000MB (Maand): €8,- €5,-
Internet 1000MB (Jaar): €7,- €4,-
Internet 1000MB (Verleng): €6,- €4,-
Internet 4000MB (Maand): €13,- €11,-
Internet 4000MB (Jaar): €12,- €10,-
Internet 4000MB (Verleng): €11,- €10,-

Daarnaast mis je de verlengbundels in je post. Deze hebben lagere prijzen, maar kunnen pas nadat je 9 maanden klant bent gekozen worden. Hiermee ga je ook een nieuw jaarcontract aan, vandaar dat ze verlengbundels genoemd worden. Deze prijzen missen in de tabellen:
Simyo 100 (Verleng): €4,-
Simyo 300 (Verleng): €5,-
Simyo onbeperkt (Verleng): €9,-
Internet 1000MB (Verleng): €4,-
Internet 2000MB (Verleng): €8,-
Internet 4000MB (Verleng): €10,-
Internet 8000MB (Verleng): €15,-

Mocht je dus een 1000MB of 4000MB bundel hebben, kan je profiteren van een kleine verlaging door over te stappen naar deze nieuwe tarieven! Ga hiervoor naar mijn Simyo en pas je bundels asap aan!

(Eventueel kun je met 2000MB bundels overwegen om over te stappen naar 4000MB voor 1 (maand of jaar) of 2 (verleng) euro extra, maar dat is een keuze die iedereen voor zich moet maken.)

[ Voor 42% gewijzigd door Groentjuh op 07-05-2018 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Groentjuh schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:57:
Er zijn weer enkele tarief wijzigingen.
Ah, dank voor de info! Toch weer 2 euro minder per maand. 8 euro per maand is a real steal hoor :)
Ook erg netjes die app (updates moesten nog binnenharken) dat ie aangeeft dat je achterloopt en goed overzicht voor/na. Nog steeds erg happy met Simyo :)

[ Voor 45% gewijzigd door 2Dutch op 07-05-2018 10:10 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:23
De datatarieven van simyo zijn leuk maar je wordt wel compleet teruggepakt met de belminuten. Een lullig bundeltje van 100 minuten voor 6 euro, kom op zeg. Voor 4000mb+100 minuten betaal je dan 16 euro, bij hollandsnieuwe bv kan dat al voor 13 euro (ok die 100 minuten gaan dan van je 4000 eenheden af maar juist mooi dat dat flexibel is)
Als je liever kpn dan Vodafone netwerk hebt prima natuurlijk maar je betaalt er wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
of je sluit een 5Gb data en onbeperkt abo af bij Simpel voor €10 en de 1ste 6 maanden betaal je nu maar €1

geloof niet dat er ook maar 1 (virtuele) provider tegen deze prijzen op kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Groentjuh schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:57:
Mooie post!

@dutchnltweaker, er zijn sinds vandaag weer enkele tariefswijzigingen.
Internet 1000MB (Maand): €8,- €5,-
Internet 1000MB (Jaar): €7,- €4,-
Internet 1000MB (Verleng): €6,- €4,-
Internet 4000MB (Maand): €13,- €11,-
Internet 4000MB (Jaar): €12,- €10,-
Internet 4000MB (Verleng): €11,- €10,-

Daarnaast mis je de verlengbundels in je post. Deze hebben lagere prijzen, maar kunnen pas nadat je 9 maanden klant bent gekozen worden. Hiermee ga je ook een nieuw jaarcontract aan, vandaar dat ze verlengbundels genoemd worden. Deze prijzen missen in de tabellen:
Simyo 100 (Verleng): €4,-
Simyo 300 (Verleng): €5,-
Simyo onbeperkt (Verleng): €9,-
Internet 1000MB (Verleng): €4,-
Internet 2000MB (Verleng): €8,-
Internet 4000MB (Verleng): €10,-
Internet 8000MB (Verleng): €15,-

Mocht je dus een 1000MB of 4000MB bundel hebben, kan je profiteren van een kleine verlaging door over te stappen naar deze nieuwe tarieven! Ga hiervoor naar mijn Simyo en pas je bundels asap aan!

(Eventueel kun je met 2000MB bundels overwegen om over te stappen naar 4000MB voor 1 (maand of jaar) of 2 (verleng) euro extra, maar dat is een keuze die iedereen voor zich moet maken.)
toon volledige bericht
Top zal deze week onder handen nemen, de "verleng" tarieven had/heb ik geen info van.. je moet namelijk al klant zijn, bijvoorbeeld kpn met haar verdubbelaar is voor iedereen beschikbaar dus dat is makkelijker. Denk er even over na of ik deze tarieven er bij zet of er gewoon een verwijzing naar maak en alleen de "basis" tarieven behoud in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 20:02
Sindskort ben ik Simyo klant en het bevalt prima :) we krijgen een verdubbeling i.v.m. KPN thuis. Gisteren betaalde ik nog 15 euro per maand, nu de internet bundels goedkoper zijn 13 euro per maand. Bespaard toch weer leuk 2 euro per maand. (24 euro op jaarbasis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Update OP:

Nieuwe Tarieven in OP en verwijzing naar de verlengbundels van Mijn Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Simyo gaat standaard 4G aanzetten voor alle abonnees. Kreeg er een mail over en op https://forum.simyo.nl/of...sim-only-gebruikers-41654 staat meer info :)

Goed nieuws dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
king006 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 18:17:
Simyo gaat standaard 4G aanzetten voor alle abonnees. Kreeg er een mail over en op https://forum.simyo.nl/of...sim-only-gebruikers-41654 staat meer info :)

Goed nieuws dus!
Uhm raar, want dit is wel langer dan vandaag sinds maart 2017 zelfs:
https://forum.simyo.nl/4g-100/gratis-4g-37650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Klopt, 4G is al een tijdje gratis. Het moest echter door de klant aangezet worden. Het was een gratis optie/bundel, die nu gaat verdwijnen. De 4G optie gaat weg en iedereen krijgt 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Groentjuh schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:59:
Klopt, 4G is al een tijdje gratis. Het moest echter door de klant aangezet worden. Het was een gratis optie/bundel, die nu gaat verdwijnen. De 4G optie gaat weg en iedereen krijgt 4G.
Nette mutatie.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
Klopt inderdaad! Ik moest de 4G zelf tijdens het afsluiten van mijn abonnement activeren, welliswaar voor 0,00 euro maar toch ;) nu zet Simyo hem 'gratis' voor iedereen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Nu 4G eindelijk geneemgoed is onder de Sim-only klanten, zie ik VoLTE posts langskomen op het simyo forum.

Onder andere deze: https://forum.simyo.nl/be...erk-testers-gezocht-41935 , waar naar testers voor VoLTE wordt gezocht.

Als actieve Simyo forum lid en als tweaker, dacht ik misschien zijn er andere tweakers, die dat interesant nieuws vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Groentjuh op 28-06-2018 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 22:19
Jammer, ik ga net weer overstappen naar KPN mede vanwege het gemis aan VoLTE bij Simyo (en omdat ik dankzij XS4All toch korting krijg waardoor het ongeveer evenveel kost, plus dubbele data). Vind het wel merkwaardig dat Simyo als KPN-dochter dat nog steeds niet aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Simyo loopt altijd achter op KPN. Voor cutting-edge moet je bij de 4 met eigen netwerk zijn! Niet bij de virtuele providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:37
janbrede schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:40:
Jammer, ik ga net weer overstappen naar KPN mede vanwege het gemis aan VoLTE bij Simyo (en omdat ik dankzij XS4All toch korting krijg waardoor het ongeveer evenveel kost, plus dubbele data). Vind het wel merkwaardig dat Simyo als KPN-dochter dat nog steeds niet aanbiedt.
Heel vreemd vind ik het niet.

Ik kan namelijk op de vier grote providers na geen goedkope provider noemen die al bellen over 4G ingeschakeld heeft.

Ik had tot voor kort zelfs het bellen alleen over 3G ingeschakeld. Het bellen over 4G werkte toen nog niet lekker, er was toen nog wat vertraging als de andere kant opnam. Dit is inmiddels verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
De prepaid gebruikers van Simyo kunnen eindelijk ook met prepaid internetten in het buitenland. Dat zal Simyo een hoop simkaartje voor prepaid -> Sim-only (voor 1 of 2 maanden) -> prepaid wisselingen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 06:25
Ik zie dat Simyo nu dubbele bundels aanbiedt icm KPN vast internet. Maakt Simyo voor mij nu wel interessant met hun 16Gb bundel.

Iemand ervaring om het abonnement op een ander adres te zetten dan waar je daadwerkelijk woont? Wordt het streng gecontroleerd? Ik heb namelijk zelf Ziggo en geen KPN.

[ Voor 7% gewijzigd door Incognitum op 20-10-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Incognitum schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 17:40:
Ik zie dat Simyo nu dubbele bundels aanbiedt icm KPN vast internet. Maakt Simyo voor mij nu wel interessant met hun 16Gb bundel.

Iemand ervaring om het abonnement op een ander adres te zetten dan waar je daadwerkelijk woont? Wordt het streng gecontroleerd? Ik heb namelijk zelf Ziggo en geen KPN.
Ik zie dat je dan 22 euro betaalt voor 1 jaar abonnement, zou je ook gewoon KPN zelf kunnen nemen. 25 euro 20gb en onbeperkt bellen en smsen (met KPN compleet).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
dutchnltweaker schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:34:
[...]

Ik zie dat je dan 22 euro betaalt voor 1 jaar abonnement, zou je ook gewoon KPN zelf kunnen nemen. 25 euro 20gb en onbeperkt bellen en smsen (met KPN compleet).
Ja dat klopt, had ik inderdaad gezien. Echter weet ik niet of ik toegevoegd wordt aan het KPN compleet abbo van die vriend van me. Bij simyo geven ze aan alleen te kijken of er kpn internet is op dat adres (vraag staat uit bij simyo). Want moet ik wel toegevoegd worden aan de Compleet, dan weet ik niet of ik het wel doe. En als ik het doe, zou het voor mij weinig uitmaken. 16gb is voldoende, Simyo biedt op korte termijn volte aan en bellen doe ik 15 mi per maand.

EDIT:
Simyo heeft geantwoord op de vraag of de persoon toegevoegd wordt aan de KPN Compleet poule van de abonnee. Nee dus, Simyo kijkt alleen of er KPN internet geleverd wordt op het adres en meer niet. Dat is voldoende om de dubbele bundels te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Incognitum op 21-10-2018 13:56 ]

• Incognitum
Nog even terugkomen op Simyo. Morgen gaat m'n nummer over, maar zal ik ook meteen weer overstappen naar Tmobile. Wellicht met een goede Black Friday deal.

KPN netwerk is in het zuiden van Limburg echt inferieur tov Tmobile. Maar dat wist ik al een beetje. Echter lage snelheden, nauwelijks 4G+ en binnenhuisdekking is vaak H+ of minder. Simyo's klantenservice is verder prima, geen problemen mee gehad ondanks paar vragen.

Edit: De overstap is alweer geregeld. Unlimited voor 1 jaar a €27/maand. Dit icm met Thuis via mijn broer. Was allemaal geen probleem dat ik er zelf niet woonde.

[ Voor 16% gewijzigd door Incognitum op 27-11-2018 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
Mijn ervaring met simyo's klantenservice is ronduit slecht en dramatisch te noemen. Ik ben nu 5 jaar abonnee. Waarvan er per ongeluk 5 jaar door hun fout een dubbele abonnement is afgesloten. Hier ben ik 2 maanden geleden achtergekomen, gebeld met support ( je krijgt allemaal jonge mensen aan de telefoon waar je niet veel aan heb).

In ieder geval, ik moest bewijzen dat ik het tweede abonnement niet had afgesloten, waarop ik tegen ze zei: Wat heb ik aan twee abbonementen? Ik ben alleenstaand, geen kinderen. Kijk het verbruik maar na. Er is nooit een minuut of MB verbruikt op dat abonnement. Finance wilde mij voor een half jaar tegemoet komen waarop ik niet akkoord ben gegaan. Er is 5 jaar onterecht geld van mijn rekening geind wat ik terugvorderde. Wilden ze mij max 1 jaar tegemoet komen. Ik heb dat aanbod wederom afgeslagen. Ben vervolgens in mailbox gaan neuzen en gelukkig kon ik bewijsstukken overdragen dat er per ongeluk 2 abbomenenten waren besteld maar waarvan ik 1 abonnement had opgezegd.

Simyo was na wat heen en weer gemail bereid om alle kosten te vergoeden. Netjes hun fout erkend. Eind goed al goed zou je denken. Ik zou een mooie som van 540 euro teruggestort krijgen. Ik wacht alleen al sinds oktober op mijn geld. Ik heb daarna 4 a 5 aan de telefoon gehangen om steeds netjes te vragen waar mijn geld bleef. Er worden steeds beloftes over de telefoon gedaan die ze niet nakomen. Finance zou mij 2x terugbellen. Nooit gebeurd. Uiteindelijk heb ik vooral mazzel dat ik die ene klantenservice medewerker trof die echt bereid was om mij te bellen. Althans dat hoop ik...gisteren het bericht gekregen dat een dezer dagen het geld gestort zou worden...ik kan nu niks doen dan wederom wachten.

Ik heb aan dit alles wel een bijzondere nare smaak aan Simyo overgehouden, als het geld eind deze week niet op mijn rekening staat ga ik een klacht indienen en ga ik de eerste juridische stappen uitzetten om het geld terug te vorderen. Ook denk ik er sterk aan om naar een andere mobiele telefoon provider te switchen. Uiteindelijk is het gewoon een bedrijf. Ze leveren diensten waar je voor betaalt. Maar als ik ze er op aanspreek dat ik nooit die 2e dienst van ze heb afgenomen beginnen ze moeilijk te doen. Omgekeerd zouden ze meteen een incassobureau of een deurwaarder inschakelen als ik een wanbetaler zou zijn. Ook dat compensatievoorstel getuigt van weinig klasse. eerst een half jaar aanbieden, pas na wat dreigen (met weggaan/klacht) werd dat opgeschroefd naar 1 jaar.

[ Voor 13% gewijzigd door tupu1302 op 30-11-2018 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey87
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-04 11:49
tupu1302 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:52:
Mijn ervaring met simyo's klantenservice is ronduit slecht en dramatisch te noemen. Ik ben nu 5 jaar abonnee. Waarvan er per ongeluk 5 jaar door hun fout een dubbele abonnement is afgesloten. Hier ben ik 2 maanden geleden achtergekomen, gebeld met support ( je krijgt allemaal jonge mensen aan de telefoon waar je niet veel aan heb).

<knip>
Ik ben zelf van mening dat het jouw verantwoordelijkheid is om je financien goed in de gaten te houden. Na 5 jaar pas melding gaan maken van een dubbel abonnement zou ik dan ook, op z'n zachtst gezegd, een beetje vreemd vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@tupu1302 , ik ben het met @Jeffrey87 wel eens. Jij kan Simyo nu niks kwalijk nemen, wel het feit dat je voor 2 abonnementen moest betalen, maar niet voor het feit dat je in die 5 jaar geen factuur hebt bekeken voor wat je nu eigenlijk betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupu1302
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01 21:48
Jeffrey87 schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:08:
[...]

Ik ben zelf van mening dat het jouw verantwoordelijkheid is om je financien goed in de gaten te houden. Na 5 jaar pas melding gaan maken van een dubbel abonnement zou ik dan ook, op z'n zachtst gezegd, een beetje vreemd vinden.
Grappig dat je een stukje uit het hele verhaal eruit vist, om mij erop te wijzen waarop ik een steek heb laten vallen. Maar gelukkig is het maar JOUW mening. Dat ik vijf jaar geleden netjes op tijd mijn 2e abbonement heb afgezegd en bevestigd heb gekregen dat sla je voor het gemak maar even over?

*knip*. Dit mag een stuk minder bot / op de man.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 03-12-2018 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2XhhyAgdBhw4RBFFxGBF6epW/full.png

Zonder KPN dataverdubbelaar vind ik de databundels eigenlijk te duur. Helemaal in vergelijking met de kwaliteit van de klantenservice.

Met KPN- Verdubbelaar zijn de tarieven redelijker, maar zou io mij erg locked-in voelen met de (dure) vaste diensten van KPN.

Het KPN netwerk is wel een prima netwerk, al is het niet zo goed als dat van Tmobile, en hebben klanten van virtuele providers een avhtergestelde positie op het netwerk als het te druk wordt.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat hoeft nou ook weer niet. Die 5 jaar is weldegelijk vrij opmerkelijk hier.
Dat daar in eerste instantie wat moeilijk over gedaan wordt vanuit Simyo is wel te snappen
Dat je als het uiteindelijk allemaal helder is, gewoon je geld terug moet krijgen ook.

Maar het taalgebruik over de klantenservice en de medewerkers is ook wel vrij overtrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
3x3 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 22:52:
[Afbeelding]

Zonder KPN dataverdubbelaar vind ik de databundels eigenlijk te duur. Helemaal in vergelijking met de kwaliteit van de klantenservice.

Met KPN- Verdubbelaar zijn de tarieven redelijker, maar zou io mij erg locked-in voelen met de (dure) vaste diensten van KPN.

Het KPN netwerk is wel een prima netwerk, al is het niet zo goed als dat van Tmobile, en hebben klanten van virtuele providers een avhtergestelde positie op het netwerk als het te druk wordt.
Simyo zal ik ook niet zo snel nemen, dan zou ik eerder Youfone overwegen. Stuk voordeliger.

Overigens ben ik het niet eens dat het KPN netwerk minder is. Ik ben juist over het T-Mobile netwerk niet echt te spreken. Ik bel dagelijks de hele dag door, zowel vast als mobiel, en haal de T-Mobile klant er zo uit. De gesprekskwaliteit bij T-Mobile is slechter dan bij KPN en Vodafone. Zeker omdat KPN en VF HD Voice aanbieden. Bel je vervolgens naar een T-Mobile nummer, dan moet je gewoon moeite doen om iemand te verstaan. Die p3 test waarin T-Mobile alles wint geloof ik dus niet echt. Snelheid is echter wel prima in orde.

Ook bereik van T-Mobile is hier minder goed als die van KPN. Binnenshuis zit ik vaker op H+ dan 4G.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groentjuh
Weer wat bundel/prijswijzigingen:
Internet 1000 (Maand): 5,00 euro -> n/a
Internet 2000 (Maand): 10,00 euro -> 5,00 euro
Internet 4000 (Maand): 11,00 euro -> n/a
Internet 5000 (Maand): n/a -> 11,00 euro
Internet 8000 (Maand): 17,00 euro -> n/a
Internet 10000 (Maand): n/a -> 17,00 euro

Internet 1000 (Jaar): 4,00 euro -> n/a
Internet 2000 (Jaar): 9,00 euro -> 4,00 euro
Internet 4000 (Jaar): 10,00 euro -> n/a
Internet 5000 (Jaar): n/a -> 10,00 euro
Internet 8000 (Jaar): 16,00 euro -> n/a
Internet 10000 (Jaar): n/a -> 16,00 euro

Internet 1000 (Verleng/Voordeel): 4,00 euro -> n/a
Internet 2000 (Verleng/Voordeel): 8,00 euro -> 4,00 euro
Internet 4000 (Verleng/Voordeel): 10,00 euro -> n/a
Internet 5000 (Verleng/Voordeel): n/a -> 10,00 euro
Internet 8000 (Verleng/Voordeel): 15,00 euro -> n/a
Internet 10000 (Verleng/Voordeel): n/a -> 15,00 euro
Verleng/Voordeel bundels kun je, nadat je 9 maanden klant bent, bestellen via Mijn Simyo. Je verlengt jouw (maand- of jaar-)abonnement dan met 1 jaar.

Klanten van Simyo behouden zoals altijd hun huidige bundels en moeten zelf overstappen naar nieuwe bundels! Dat raad ik aan om nu te doen, want elke klant met een databundel gaat op deze nieuwe bundels vooruit! Mijn advies is:

Heb je Simyo 1000, dan stap je natuurlijk over naar nieuwe Simyo 2000. (Zelfde prijs, meer MBs)
Heb je Simyo 2000, dan stap je natuurlijk over naar de nieuwe Simyo 2000 (Zelfde MB, helft van de prijs) of naar nieuwe Simyo 5000 (1 [bij maand of jaar] of 2 [bij verleng] euro duurder, maar meer de dubbel zoveel MBs)
Heb je Simyo 4000, dan stap je natuurlijk over naar nieuwe Simyo 5000. (Zelfde prijs, meer MBs)
Heb je Simyo 8000, dan stap je natuurlijk over naar nieuwe Simyo 10000. (Zelfde prijs, meer MBs)

Oh en via Vriendendeal betaal je tijdelijk geen aansluitkosten bij een nieuw abonnement!

@dutchnltweaker, je mag weer plaatjes vervangen in de TS...

[ Voor 5% gewijzigd door Groentjuh op 13-12-2018 13:16 ]

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-04 20:59
Mooie vooruitgang, jammer van die idiote €6,= voor de minimale belbundel. Dat houd me tegen om terug te keren naar Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 10:49
Ik heb dus 2 dagen te vroeg mijn Internet 1000 abonnement met een jaar verlengd, terwijl ik voor hetzelfde bedrag Internet 2000 kon nemen |:(

Alleen was het wel vreemd dat ik überhaupt een verlengingsaanbod kreeg, want een pas week geleden was ik overgestapt van Prepaid naar Sim Only (maand) :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
Ketho schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:08:
Ik heb dus 2 dagen te vroeg mijn Internet 1000 abonnement met een jaar verlengd, terwijl ik voor hetzelfde bedrag Internet 2000 kon nemen |:(

Alleen was het wel vreemd dat ik überhaupt een verlengingsaanbod kreeg, want een pas week geleden was ik overgestapt van Prepaid naar Sim Only (maand) :?
Dat is geen probleem. In januari kun je alsnog overstappen naar de nieuwe bundels. Die bundel gaat dan pas in februari is. Je zit inderdaad 1 maandje (januari) vast op een minder optimale bundel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:45
Nog steeds dik tevreden met Simyo en nu weer een cadeautje met die "Doe Je Ding Deals".
Betaal voor 100min/2GB maar €8 per maand, spotgoedkoop en altijd goed bereik, nooit gedonder mee.

Simyo O+

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier ook nog steeds een zeer tevreden klant van Simyo. Door de laatste actie ben ik weer €2 per maand voordeliger uit. Eigenlijk kan ik met mijn bellen en SMS'en nog wel een stapje lager maar ik hou graag een klein beetje een slag om de arm.

Door het wijzigen van de bundel heb ik nu 2GB in plaats van 1GB voor €2 minder. Die data krijg ik niet op, zeker niet wanneer ik kijk naar het afgelopen jaar en het verbruik wat daar bij hoort. Studenten die ik in de klas heb kijken mij gek aan dat ik die 1GB er niet doorheen krijg. Eigenlijk is het voor mij heel simpel: onderweg ben ik aan het rijden, thuis en op mijn werk heb ik wifi. De keren dat ik anders nog eens op pad ben zijn klein plus dat ik dan meestal gericht iets aan het doen ben. Onderweg Youtube zitten kijken of live Spotify spelen gaat tegen mijn natuur in, ik hoef de data niet onnodig te verbranden.

Verder past mijn datagebruik prima in het verhaal wat Arnoud net geschreven heeft, over verminderd mobielgebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
sypie schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:29:
Hier ook nog steeds een zeer tevreden klant van Simyo. Door de laatste actie ben ik weer €2 per maand voordeliger uit. Eigenlijk kan ik met mijn bellen en SMS'en nog wel een stapje lager maar ik hou graag een klein beetje een slag om de arm.

Door het wijzigen van de bundel heb ik nu 2GB in plaats van 1GB voor €2 minder. Die data krijg ik niet op, zeker niet wanneer ik kijk naar het afgelopen jaar en het verbruik wat daar bij hoort. Studenten die ik in de klas heb kijken mij gek aan dat ik die 1GB er niet doorheen krijg. Eigenlijk is het voor mij heel simpel: onderweg ben ik aan het rijden, thuis en op mijn werk heb ik wifi. De keren dat ik anders nog eens op pad ben zijn klein plus dat ik dan meestal gericht iets aan het doen ben. Onderweg Youtube zitten kijken of live Spotify spelen gaat tegen mijn natuur in, ik hoef de data niet onnodig te verbranden.

Verder past mijn datagebruik prima in het verhaal wat Arnoud net geschreven heeft, over verminderd mobielgebruik.
Eigenlijk precies hetzelfde hier. Spotify gebruik ik wel maar heb de meeste nummers op mijn mobiel staan. Alleen die ik dus mis komen via data. Data gebruik valt dus ook reuze mee. Alleen als ik geen wifi heb kan het dus harder gaan. Maar zelfs dan is 2gb genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-04 19:12
Maakt iemand hier gebruik van de KPN+Simyo verdubbelingsregeling (Simyo Compleet)? Hierin krijg je al je data en sms/beltegoed verdubbeld, als er ook KPN Thuis op je adres gebruikt wordt.

Ik krijg dit al meer dan een jaar aangeboden, terwijl ik Ziggo gebruik. Ik woon op een nummer+A boven twee winkels (een nummer+B, en een nummer zonder toevoeging), en vraag me af of één van hen het gebruikt. Echter staat in de voorwaarden van Simyo dat het gebruik niet op jouw naam hoeft te staan, en ze zeggen zelf dat ik er voor in aanraking kom. Kan ik er nu gewoon gebruik van maken? Vind het zo vreemd...

Misschien heeft de huurbaas hier namelijk nog een KPN-thuis op dit adres lopen?

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Weltschmerz schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 07:27:
Maakt iemand hier gebruik van de KPN+Simyo verdubbelingsregeling (Simyo Compleet)? Hierin krijg je al je data en sms/beltegoed verdubbeld, als er ook KPN Thuis op je adres gebruikt wordt.

Ik krijg dit al meer dan een jaar aangeboden, terwijl ik Ziggo gebruik. Ik woon op een nummer+A boven twee winkels (een nummer+B, en een nummer zonder toevoeging), en vraag me af of één van hen het gebruikt. Echter staat in de voorwaarden van Simyo dat het gebruik niet op jouw naam hoeft te staan, en ze zeggen zelf dat ik er voor in aanraking kom. Kan ik er nu gewoon gebruik van maken? Vind het zo vreemd...

Misschien heeft de huurbaas hier namelijk nog een KPN-thuis op dit adres lopen?
Misschien een beetje laat... Inderdaad als KPN zegt dat op jouw adres, dat staat op mijn Simyo, een KPN aansluiting zit, dan kun je Simyo Compleet gebruiken. Aldus de spelregels dan.

Als jouw adres bij Simyo klopt, dan heeft misschien wel een van de buren KPN op jouw adres. Je kan dat tot 10 Simyo aansluitingen doen, dus je buren zullen dat waarschijnlijk niet merken.

Oh ja, en volgens deze post blijft de VK in zone 1 na BREXIT.

[ Voor 4% gewijzigd door Groentjuh op 04-03-2019 20:37 . Reden: Linkje fixen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Simyo activeert deze week VoLTE en VoWIFI voor alle Simyo sim-only klanten. Meer hierover kun je hier lezen.

Prepaid klanten hebben geen 4G, dus kunnen ze helaas nog geen gebruik maken van VoLTE EN VoWIFI.

[ Voor 18% gewijzigd door Groentjuh op 05-03-2019 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 20:05
Simyo + Android + Buitenland (EU) gaat dat altijd goed bij jullie?

Ik, mijn vrouw en mijn moeder hebben hier allemaal problemen mee gehad dat er geen internet is of geen telefoon verbinding. Dit probleem hebben we ervaren in België en Spanje. Met OnePlus 3, Xiaomi Mi A2 Lite en andere weet ik zo even niet. Soms moet je handmatig een netwerk zoeken en veranderen van APN wil het werken. Het zou fijn zijn als dit alles zonder instellingen te veranderen gewoon vloeiend werkt. Daarom denk ik er ook aan om over te stappen.

Dit alles met roaming aan en internet en bellen in het buitenland natuurlijk ook in Mijn Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
inTIMidate schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:11:
Simyo + Android + Buitenland (EU) gaat dat altijd goed bij jullie?

Ik, mijn vrouw en mijn moeder hebben hier allemaal problemen mee gehad dat er geen internet is of geen telefoon verbinding. Dit probleem hebben we ervaren in België en Spanje. Met OnePlus 3, Xiaomi Mi A2 Lite en andere weet ik zo even niet. Soms moet je handmatig een netwerk zoeken en veranderen van APN wil het werken. Het zou fijn zijn als dit alles zonder instellingen te veranderen gewoon vloeiend werkt. Daarom denk ik er ook aan om over te stappen.

Dit alles met roaming aan en internet en bellen in het buitenland natuurlijk ook in Mijn Simyo.
Mijn ervaring was altijd (let op, ben al 2 jaar weg bij Simyo dus kan nu anders zijn) dat ik altijd mijn telefoon opnieuw moest opstarten om het te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
De klachten, die jij geeft zouden kunnen kloppen. Soms is er met een provider geen roaming overeenkomst voor dataroaming en dan moet je dus handmatig wisselen. De juiste APN instellingen ingesteld hebben, helpt een hoop voor die andere gevallen.

Ik weet alleen niet of je dit bij andere providers niet gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier staat VoLTE op mijn Xiaomi Redmi Note 5 actief. Staat ook duidelijk bovenin de balk.

Nou werd ik net voor het eerst door iemand gebeld. Echter zag ik 'onbekend nummer' staan in mijn scherm, wat vreemd is, want dat was nooit zo. Zou ik nog iets moeten instellen verder?

EDIT: Las al ergens op XDA dat het op een Xiaomi A2 ook niet werkte, pas na de Pie update, dus het zal wel een Xiaomi issue zijn. Voorlopig VoLTE maar weer uitgezet.

[ Voor 23% gewijzigd door hars73 op 18-03-2019 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 17:21
Even mijn ervaring. Eigenlijk ben ik erg tevreden over de kwaliteit van het netwerk. Niks mis mee. Wat mijn ogen wel een beetje opende over de werkwijze van Simyo kwam door de volgende ervaring. Ik heb een telefoon zonder wifi (defect). Geen probleem, heb een bundel van 1gb genomen. Laatst kreeg ik echter een software update. Moest ik nog ruim binnen de bundel kunnen binnenhalen. De update kapte er echter mee en ging vrolijk opnieuw downloaden. Kan Simyo uiteraard niks aan doen. Alleen kreeg ik een sms dat ik , meen ik te geloven, de 800mb overschrijd. Voordat ik het bericht uit had kreeg ik al een nieuw bericht dat ik mb's buiten mijn bundel aan het verbruiken was. Godve...Dus snel kijken wat er aan de hand was en de update op pauze gezet. Echter ga je kennelijk bij Simyo in volle sneltreinvaart over je bundel heen. Kassa, €18,- extra kosten. Nou ja, balen maar het is niet anders. De update moet wel verder dus ik extra mb's bijgekocht, 500mb. Dat ging lekker makkelijk iig. Helaas gebeurde dit alles aan het einde van de maand en wat denk je: nieuwe maand->extra gekochte mb's pleitte. Mij ontgaat echt alle logica dat de gekochte mb's niet meegaan. Als je extra mb's koopt doe je dit meestal niet aan het begin van de maand maar tegen het einde. Neuh, ga weer eens naar een andere provider kijken bij wie dit soort zaken wel klantvriendelijk geregeld zijn. Want denk je dat ik graag €18,- betaal voor 120mb als ik er 500 kan bijkopen voor €5,-? Of dat het handig is om met LTE snelheid over je bundel heen te gaan? Niet echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ben het helemaal met je eens, maar ik denk niet dat Simyo hierin heel anders handelt dan andere providers, helaas voor de consument...

Dit is gewoon iets waar je zelf heel scherp op moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
dcl! schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:26:
Ben het helemaal met je eens, maar ik denk niet dat Simyo hierin heel anders handelt dan andere providers, helaas voor de consument...

Dit is gewoon iets waar je zelf heel scherp op moet zijn.
Beetje te kijken bij andere providers en Vodafone heeft het kennelijk wel goed geregeld:

"Databundel op en liever geen additionele kosten? Met BloX Beperkt Internet voorkom je die extra kosten. De BloX verlaagt je internetsnelheid in Nederland en de EU zodat je gratis internet.

Je downloadsnelheid gaat terug naar maximaal 64 Kbps. Uploaden gaat met 32 Kbps. Video's kijken of online gamen wordt wat lastig, maar je kunt wel gewoon appen en surfen.

Het aanzetten van deze BloX is gratis.
Pas als je databundel op is, gaat de snelheidsverlaging in. Tot die tijd blijf je gewoon op normale snelheid internetten.
Met deze BloX maak je dus geen extra buiten bundelkosten voor internet.
Wil je sneller blijven internetten? Zet dan deze BloX uit en sluit een extra databundel aan."

Extra gekochte mb's verdwijnen hier echter ook aan het einde van de maand ;w

Over je bundel heen kost hier echter maar €2,- voor 200mb _/-\o_

Nog even wachten tot november voor ik kan overstappen, heb ik ook nog wat aan mijn Ziggo abbo ;)

Ik wil helemaal niet heel erg scherp zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:09
Lees net dat alle prepaid klanten eind deze maand over worden gezet naar 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
poema schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 12:55:
Even mijn ervaring. Eigenlijk ben ik erg tevreden over de kwaliteit van het netwerk. Niks mis mee. Wat mijn ogen wel een beetje opende over de werkwijze van Simyo kwam door de volgende ervaring. Ik heb een telefoon zonder wifi (defect). Geen probleem, heb een bundel van 1gb genomen. Laatst kreeg ik echter een software update. Moest ik nog ruim binnen de bundel kunnen binnenhalen. De update kapte er echter mee en ging vrolijk opnieuw downloaden. Kan Simyo uiteraard niks aan doen. Alleen kreeg ik een sms dat ik , meen ik te geloven, de 800mb overschrijd. Voordat ik het bericht uit had kreeg ik al een nieuw bericht dat ik mb's buiten mijn bundel aan het verbruiken was. Godve...Dus snel kijken wat er aan de hand was en de update op pauze gezet. Echter ga je kennelijk bij Simyo in volle sneltreinvaart over je bundel heen. Kassa, €18,- extra kosten. Nou ja, balen maar het is niet anders. De update moet wel verder dus ik extra mb's bijgekocht, 500mb. Dat ging lekker makkelijk iig. Helaas gebeurde dit alles aan het einde van de maand en wat denk je: nieuwe maand->extra gekochte mb's pleitte. Mij ontgaat echt alle logica dat de gekochte mb's niet meegaan. Als je extra mb's koopt doe je dit meestal niet aan het begin van de maand maar tegen het einde. Neuh, ga weer eens naar een andere provider kijken bij wie dit soort zaken wel klantvriendelijk geregeld zijn. Want denk je dat ik graag €18,- betaal voor 120mb als ik er 500 kan bijkopen voor €5,-? Of dat het handig is om met LTE snelheid over je bundel heen te gaan? Niet echt...
Dit probleem heb ik ook meegemaakt met het abo van mijn vrouw. Data was op dus heb ik extra 500 mb voor haar gekocht voor de laatste dagen van de maand waarvan uiteindelijk maar 50 mb verbruikt was.

Wat ik nog veel erger vind is dat de data die gebruikt is in de periode na de bundel en voor de extra 500mb niet binnen die 500 mb vielen. Er zat 2 dagen tussen dat ik het doorhad dat ze over de bundel heen was en die extra kosten worden gewoon doorberekend en die extra 500 mb gaat pas in op het moment dat je ze afneemt.

Ik heb zelf Youfone (ook kpn netwerk) en die hebben een dataplafond, internet stopt gewoon als de mb's op zijn, nooit meer verrassingen

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poema
Keek even op Youfone maar hier vond ik weer zo'n vaag stukje:

"Per 1 februari 2018 wordt er 50 cent per maand in rekening gebracht voor activatie van een nieuw dataplafond. Heb je voor deze datum al een actief dataplafond ingesteld? Dan blijf je er kosteloos gebruik van maken. Het dataplafond blijft ook van toepassing na verlenging van het abonnement."

Als ik die eerste zin lees heb ik zoiets van: laat maar.

Blijft krom dat als je iets koopt, in dit geval 500mb, je dit weer afgenomen wordt bij het begin van een nieuwe maand. Zie het al gebeuren dat ik op de 28e de auto vol tank en de 1e komt Esso mijn tank weer leeg zuigen 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door poema op 06-05-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
gielie schreef op maandag 6 mei 2019 @ 10:35:
[...]

Dit probleem heb ik ook meegemaakt met het abo van mijn vrouw. Data was op dus heb ik extra 500 mb voor haar gekocht voor de laatste dagen van de maand waarvan uiteindelijk maar 50 mb verbruikt was.

Wat ik nog veel erger vind is dat de data die gebruikt is in de periode na de bundel en voor de extra 500mb niet binnen die 500 mb vielen. Er zat 2 dagen tussen dat ik het doorhad dat ze over de bundel heen was en die extra kosten worden gewoon doorberekend en die extra 500 mb gaat pas in op het moment dat je ze afneemt.

Ik heb zelf Youfone (ook kpn netwerk) en die hebben een dataplafond, internet stopt gewoon als de mb's op zijn, nooit meer verrassingen
Ik heb voor mijn moeder een goedkope simonly van hollandsnieuwe. Kost 8 euro per maand voor 2000mb/min. En een extra bundel is volgens mij 6 maanden geldig. Daar kwam ik achter nadat ze per ongeluk de WiFi had uitgezet en ze binnen een week door 2GB heen was :+

Voordeel van hollandsnieuwe is wel dat "prepaid" idee. Als de bundel leeg is kun je niks meer, maar heb je ook geen extra kosten.

Extra tegoed is 6 maanden houdbaar, maar het gewone tegoed kun je niet meenemen... Dat blijft jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:48
Naar aanleiding van:
nieuws: Simyo verhoogt 4g-snelheid naar 256Mbit/s en verdubbelt uploadsnelheid

Maar eens even een speedtest gedaan met een iPhone XR. Ik heb vrij zicht op een mast (afstand 20 meter ongeveer) van KPN en volgens 4gmasten.nl:
Frequentie(s): 816 MHz, 1815 MHz, 2134.7 MHz, 2660 MHz(FDD)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AcicnkY.png

De downloadsnelheid wordt dus ruim bereikt (hield deze snelheid ook stabiel vast), maar qua upload redt ie het niet. Geen idee of de iPhone XR een beperkende factor is, maar beide kanten op is het ruim voldoende de komende jaren wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
krakendmodem schreef op maandag 6 mei 2019 @ 18:14:
[...]

Ik heb voor mijn moeder een goedkope simonly van hollandsnieuwe.
Alleen zit hollandsnieuwe op het netwerk van vodafone en daar heb ik zeer slechte ervaring mee (lees, geen bereik binnenshuis) dus die vlieger gaat niet op. Als je een Kpn alternatief hebt hoor ik het graag.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
gielie schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:33:
[...]

Alleen zit hollandsnieuwe op het netwerk van vodafone en daar heb ik zeer slechte ervaring mee (lees, geen bereik binnenshuis) dus die vlieger gaat niet op. Als je een Kpn alternatief hebt hoor ik het graag.
3G dekking is inderdaad iets minder als die van KPN, maar met 4G is het eigenlijk wel in orde.

Binnenshuis ook voldoende dekking. Ik zocht namelijk ook een goedkoop alternatief op het KPN netwerk, maar die is er er eigenlijk niet. Simyo vind ik dan weer vrij duur eigenlijk, en dan hebben wij thuis nog zelfs vast internet van KPN. Lebara en die andere providers ga ik niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:39
Kan iemand met Simyo Prepaid (dus niet Sim Only) bevestigen dat je kan doorschakelen naar een ander 06 nummer? Bij KPN en geen enkele prepaid aanbieder op het netwerk van KPN is dit mogelijk.

Via de chat op Simyo.nl roepen ze dat het gewoon kan bij Sim Only maar ze kunnen niet bevestigen of dit anders is bij Prepaid. Ze roepen dat dit aan je telefoon ligt, wat onzin is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Simyo heeft nieuwe prepaid "start pakketten":
Bij het startpakket van 25 euro krijg je nu 35 euro i.p.v. 32,50 euro beltegoed.
Het startpakket van 20 euro waarbij je 27,50 euro beltegoed kreeg is volgens mij weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:46

WouterG

Dit is geen ondertitel

Jazco2nd schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 16:38:
Kan iemand met Simyo Prepaid (dus niet Sim Only) bevestigen dat je kan doorschakelen naar een ander 06 nummer? Bij KPN en geen enkele prepaid aanbieder op het netwerk van KPN is dit mogelijk.

Via de chat op Simyo.nl roepen ze dat het gewoon kan bij Sim Only maar ze kunnen niet bevestigen of dit anders is bij Prepaid. Ze roepen dat dit aan je telefoon ligt, wat onzin is.
Mij lukt het soms. Volgens mij alleen op 3G. Dus even 4G uitzetten.
Edit: nu lukt het me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Groentjuh schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:38:
Simyo heeft nieuwe prepaid "start pakketten":
Bij het startpakket van 25 euro krijg je nu 35 euro i.p.v. 32,50 euro beltegoed.
Het startpakket van 20 euro waarbij je 27,50 euro beltegoed kreeg is volgens mij weg.
Super interessant zeg.

Ze hadden begin dit jaar aangegeven dat ze de Prepaid bundels groter zouden maken, komen ze met deze onzin aanzetten.

5 euro voor 150 mb internet, dat kan toch niet meer, ook niet voor prepaid. Hoe kan Simyo met deze bundels nou elkaar jaar Prepaid provider van het jaar zijn:

https://www.simyo.nl/blog...rlandse-prepaid-provider/

Grotere Prepaid internetbundels

Daarnaast is Simyo van plan om later dit jaar grotere Prepaid internetbundels te introduceren. Ideaal als je met 4G internet van Prepaid ook wil streamen of foto’s wil versturen naar de groeps-app. Hou het blog in de gaten voor meer informatie hierover.

Nou dat gaat moeilijk als een databundel van 150mb al 5 euro kost :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
fl2001 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:08:
[...]

Ze hadden begin dit jaar aangegeven dat ze de Prepaid bundels groter zouden maken, komen ze met deze onzin aanzetten.

Nou dat gaat moeilijk als een databundel van 150mb al 5 euro kost :-(
Eerder dit jaar is prepaid ook naar 4G overgezet. VoLTE en VoWifi is daar achteraan gekomen. Nu zijn de startbundels aangepast. Hopelijk komen er inderdaad ook nieuwe databundels voor prepaid.

150MB voor 5 euro is duur, maar ik zie bij veel prepaid providers ook dit soort bundels. Welke prepaid provider heeft goedkope (kleine) databundels? 1GB voor 10 euro zie ik best veel onder de prepaid providers.

[ Voor 4% gewijzigd door Groentjuh op 04-07-2019 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Groentjuh schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:30:
[...]

Eerder dit jaar is prepaid ook naar 4G overgezet. VoLTE en VoWifi is daar achteraan gekomen. Nu zijn de startbundels aangepast. Hopelijk komen er inderdaad ook nieuwe databundels voor prepaid.

150MB voor 5 euro is duur, maar ik zie bij veel prepaid providers ook dit soort bundels. Welke prepaid provider heeft goedkope (kleine) databundels? 1GB voor 10 euro zie ik best veel onder de prepaid providers.
Vodafone prepaid heeft bijvoorbeeld 2GB per maand voor 9 euro.... of voor 5 euro 500 mb.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben een paar dagen naar het hoge hoge Noorden geweest. Op het veer terug van Noorwegen naar Denemarken (veer naar Denemarken op heenweg niks aan de hand afaik) werd ik onaangenaam verrast met een sattelietverbinding met tarieven waar je van tegen de vlakte slaat. Had liever 'no service' gehad, want tegen de tijd dat de melding via 1200 over de verbinding en tarieven binnenkwam was ik al wat euro's armer :(

Niks aan de simyaardag extra MB's zo :P Even bij simyo aangekaart via Twitter, want ik vind het wat steken..
Hi Alieke! Bedankt voor je bericht.

Goed dat je gelijk vliegtuigmodus hebt aangezet, want dat heeft de schade beperkt gehouden. Je kosten buiten de bundel bedragen nu €6,57. Ik raad je op de terugweg aan om vliegtuigmodus aan te zetten voordat je op de boot stapt, om te voorkomen dat je er nog meer kosten bij krijgt. Ook raad ik je zeker aan om handmatig je netwerk te selecteren, in plaats van dat je je telefoon dit automatisch laat doen. Zo voorkom je dat 'ie automatisch naar de satellietverbinding overschakelt.

Veel plezier in Noorwegen verder! ^SF
Tsja, daar heb ik dus niks aan :/ Waarschuwing voor mensen die langer dan een paar minuten over het water moeten: zet je foon maar op vliegtuigmodus want anders wordt het prijzig :P

[ Voor 42% gewijzigd door 2Dutch op 07-09-2019 17:17 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
Simyo heeft vanaf vandaag 2 nieuwe prepaid internet bundels.

12,50 voor 2 GB per maand.

En onbeperkt internet a 128kbps voor 10 euro per maand.

Die laatste bundel is trouwens bij kpn 9 euro en bij tmobile 7,50 euro.

• fl2001
Nieuwe acties voor de sim only abbonementen.

Waaronder 30GB +400 bel/sms voor 18 euro per maand, mits je vast internet hebt bij kpn.

[ Voor 26% gewijzigd door fl2001 op 20-02-2020 09:59 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Groentjuh
En inmiddels staat ook het bijbehorend nieuwberichtje op het Simyo forum
Sinds vandaag biedt Simyo (tijdelijk) nieuwe bundels aan! De bundels zullen beschikbaar zijn tot 31 mei.

Bij een maandcontract zullen de prijzen allemaal één euro hoger uitvallen. Dit is een grote stap voor Simyo want we hebben nog nooit zulke hoge internetbundels aangeboden. Dit lijkt mij voor jullie ook een goed moment om eventueel je abonnement aan te passen. Dit betekent ook dat je in combinatie met Simyo Compleet bijvoorbeeld 30GB en onbeperkt bellen kan krijgen voor €20 per maand, goeie deal!

Je kan de bundels momenteel niet wijzigen op de overzichtspagina van Mijn Simyo maar wel als je op de "tegel" van de huidige bundels klikt. Of wanneer je naar de persoonlijke instellingen> abonnement gaat en dan naar beneden scrolt en dan kiest voor "abonnement wijzigen".
Het is dus inderdaad tijd voor een setje tabellen:
Maand-abonnementen:
ProductOude prijsNieuwe prijsUpgrade advies
Simyo 100€7,00N/ANeem Simyo 200; Meer voor minder
Simyo 200N/A€6,00N/A, is nieuw
Simyo 300€8,00N/ANeem Simyo Onbeperkt; Meer voor hetzelfd
Simyo Onbeperkt€12,00€8,00Neem de nieuwe Simyo Onbeperkt; Hetzelfde voor meer

Simyo 1000MB€5,00€5,00Neem de nieuwe Simyo 1000MB; Geen voordeel
Simyo 2000MB€10,00N/ANeem Simyo 3000MB of 6000MB; Meer voor minder/hetzelfde
Simyo 3000MBN/A€8,00N/A, is nieuw
Simyo 4000MB€11,00N/ANeem Simyo 6000MB; Meer voor minder
Simyo 6000MBN/A€10,00N/A, is nieuw
Simyo 8000MB€17,00N/ANeem Simyo 10000MB of 15000MB; Meer voor minder
Simyo 10000MBN/A€12,00N/A, is nieuw
Simyo 15000MBN/A€14,00N/A, is nieuw

Jaar-abonnementen:
Simyo 100€6,00N/ANeem Simyo 200; Meer voor minder
Simyo 200N/A€5,00N/A, is nieuw
Simyo 300€7,00N/ANeem Simyo Onbeperkt; Meer voor hetzelfde
Simyo Onbeperkt€11,00€7,00Neem de nieuwe Simyo onbeperkt; Hetzelfde voor minder

Simyo 1000MB€4,00€4,00Neem de nieuwe Simyo 1000MB; Geen voordeel
Simyo 2000MB€9,00N/ANeem Simyo 3000MB of 6000MB; Meer voor minder/hetzelfde
Simyo 3000MBN/A€7,00N/A, is nieuw
Simyo 4000MB€10,00N/ANeem Simyo 6000MB; Meer voor minder
Simyo 6000MBN/A€9,00N/A, is nieuw
Simyo 8000MB€16,00N/ANeem Simyo 10000MB of 15000MB; Meer voor minder
Simyo 10000MBN/A€11,00N/A, is nieuw
Simyo 15000MBN/A€13,00N/A, is nieuw

Verleng-abonnementen:
Simyo 100€4,00N/ABehoud bundel of neem Simyo 200 voor €1,-/maand extra
Simyo 300€5,00N/ABehoud bundel
Simyo Onbeperkt€9,00€7,00Neem de nieuwe Simyo onbeperkt; Hetzelfde voor minder

Simyo 2000MB€8,00N/ANeem Simyo 3000MB; Meer voor minder
Simyo 8000MB€15,00N/ANeem Simyo 10000MB of 15000MB; Meer voor minder

Met Simyo Compleet (als je vast internet van KPN hebt) kun je deze bundels verdubbelen voor dezelfde prijs.

LET OP! Simyo biedt deze bundels als nieuw aan. Zonder zelf van bundels te wisselen zul je hetzelfde behouden voor hetzelfde maandbedrag. In de bovenstaande tabelen geef ik upgradeadvies aan. Soms staat daar "Neem de nieuwe ######". Als je niet wisselt ga je niet automatisch over naar deze nieuwe bundels en blijf je dus de oude hogere prijs betalen voor hetzelfde! Oudere bundels zijn niet opgenomen in deze tabel, let zelf goed op naar het aantal minuten/SMSjes/MB en wat je daarvoor per maand betaald. Mogelijk heb je oudere bundels, die nog voordeliger waren.

Voor mijzelf is het overigens geen voordeel. Ik heb Simyo 100 voor €4,-/maand en Simyo 2000MB ook voor €4,-/maand. Ik kan naar Simyo 200 voor €1,- euro per maand, maar die minuten/SMS gaan nu al niet op. En Simyo 2000MB naar Simyo 1000MB krijg ik de helft voor dezelfde prijs of naar Simyo 3000MB voor 50% meer data voor 75% meer geld. En 2000MB is tot nu toe voor mij genoeg.

[ Voor 68% gewijzigd door Groentjuh op 20-02-2020 12:17 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Elk jaar trap ik er weer even in, zoals nu 3 GB voor 7 euro. Een niet al te beroerd aanbod, denk je in eerste instantie. Tot je de site bezoekt en zoals altijd weer het deksel op de neus krijgt: de koppelverkoop met absurd dure minuten. D.w.z. minimaal 5 euro erbij, dus 12 euro voor 3 GB en minuten die ik toch niet gebruik: een potsierlijke propositie.

Permanent.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die deal is voor mij zeker interessant. Heeft iemand VoWiFi en/of VoLTE actief op een Oneplus 7 Pro of een ander toestel die formeel NIET ondersteund wordt door Simyo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
dreester schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:21:
Die deal is voor mij zeker interessant. Heeft iemand VoWiFi en/of VoLTE actief op een Oneplus 7 Pro of een ander toestel die formeel NIET ondersteund wordt door Simyo?
Tip: als niemand dat heeft. Pak een prepaid kun je testen en geen aansluitkosten ;).

In het verleden ook Simyo gehad prima partij. Nadeel bundels werden te klein en betalen voor 4G.

Toen overgestapt naar T-Mobile.

Maar zit nu bij T-Mobile maar nu Simyo grotere en scherpere prijzen heeft en KPN netwerk dan ga ik toch terug. Ben al weken aan het vergelijken en testen met bereik. T-Mobile valt weg op stukken waar ik rij. Met KPN komt dit niet voor.

KPN is te duur.

Youphone nadeel 100 Kb afgerond ipv per KB.

Robin Mobile net te trage snelheid voor 20 euro de andere zijn er niet meer sinds het Budget is.

Simyo viel ook af bundels waren te klein maar nu 18 euro 10 GB + onbeperkt bellen ben ik al goedkoper uit dan bij T-Mobile na inflatie betaal ik 18,34 (met korting met 2 abbos op 1 adres )voor onbeperkt bel en 7 GB data (5 standaard + 2 omdat ik 2 abbos 1 adres heb.

Nog wachten tot 31 maart dan kan ik aanvragen :) . Contract loopt nog tot de zomer }:|

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Groentjuh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:49:
En inmiddels staat ook het bijbehorend nieuwberichtje op het Simyo forum

[...]

Het is dus inderdaad tijd voor een setje tabellen:
Maand-abonnementen:
Simyo 100€7,00N/ANeem Simyo 200; Meer voor minder
Simyo 200N/A€6,00N/A, is nieuw
Simyo 300€8,00N/ANeem Simyo Onbeperkt; Meer voor hetzelfd
Simyo Onbeperkt€12,00€8,00Neem de nieuwe Simyo Onbeperkt; Hetzelfde voor meer

Simyo 1000MB€5,00€5,00Neem de nieuwe Simyo 1000MB; Geen voordeel
Simyo 2000MB€10,00N/ANeem Simyo 3000MB of 6000MB; Meer voor minder/hetzelfde
Simyo 3000MBN/A€8,00N/A, is nieuw
Simyo 4000MB€11,00N/ANeem Simyo 6000MB; Meer voor minder
Simyo 6000MBN/A€10,00N/A, is nieuw
Simyo 8000MB€17,00N/ANeem Simyo 10000MB of 15000MB; Meer voor minder
Simyo 10000MBN/A€12,00N/A, is nieuw
Simyo 15000MBN/A€14,00N/A, is nieuw

Jaar-abonnementen:
Simyo 100€6,00N/ANeem Simyo 200; Meer voor minder
Simyo 300€7,00N/ANeem Simyo Onbeperkt; Meer voor hetzelfde
Simyo Onbeperkt€11,00€7,00Neem de nieuwe Simyo onbeperkt; Hetzelfde voor minder

Simyo 2000MB€9,00N/ANeem Simyo 3000MB of 6000MB; Meer voor minder/hetzelfde
Simyo 8000MB€16,00N/ANeem Simyo 10000MB of 15000MB; Meer voor minder

Verleng-abonnementen:
Simyo 100€4,00N/ABehoud bundel of neem Simyo 200 voor €1,-/maand extra
Simyo 300€5,00N/ABehoud bundel
Simyo Onbeperkt€9,00€7,00Neem de nieuwe Simyo onbeperkt; Hetzelfde voor minder

Simyo 2000MB€8,00N/ANeem Simyo 3000MB; Meer voor minder
Simyo 8000MB€15,00N/ANeem Simyo 10000MB of 15000MB; Meer voor minder

Met Simyo Compleet (als je vast internet van KPN hebt) kun je deze bundels verdubbelen voor dezelfde prijs.

LET OP! Simyo biedt deze bundels als nieuw aan. Zonder zelf van bundels te wisselen zul je hetzelfde behouden voor hetzelfde maandbedrag. In de bovenstaande tabelen geef ik upgradeadvies aan. Soms staat daar "Neem de nieuwe ######". Als je niet wisselt ga je niet automatisch over naar deze nieuwe bundels en blijf je dus de oude hogere prijs betalen voor hetzelfde! Oudere bundels zijn niet opgenomen in deze tabel, let zelf goed op naar het aantal minuten/SMSjes/MB en wat je daarvoor per maand betaald. Mogelijk heb je oudere bundels, die nog voordeliger waren.

Voor mijzelf is het overigens geen voordeel. Ik heb Simyo 100 voor €4,-/maand en Simyo 2000MB ook voor €4,-/maand. Ik kan naar Simyo 200 voor €1,- euro per maand, maar die minuten/SMS gaan nu al niet op. En Simyo 2000MB naar Simyo 1000MB krijg ik de helft voor dezelfde prijs of naar Simyo 3000MB voor 50% meer data voor 75% meer geld. En 2000MB is tot nu toe voor mij genoeg.
toon volledige bericht
Dank voor de info!

Ligt het aan mij of kan ik online mijn eigen oude 4GB abonnement niet aanpassen? Ik krijg een melding dat Simyo mijn bundel niet meer aanbiedt en dan keert hij terug naar het overzicht.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 11:45

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Videopac schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:04:
[...]

Dank voor de info!

Ligt het aan mij of kan ik online mijn eigen oude 4GB abonnement niet aanpassen? Ik krijg een melding dat Simyo mijn bundel niet meer aanbiedt en dan keert hij terug naar het overzicht.
Dan moet je in het venster met de melding dat je een oude bundel gebruikt niet op "Naar mijn overzicht" klikken, maar rechtsboven op het kruisje. Dan kan je nieuwe bundels kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

niq schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Dan moet je in het venster met de melding dat je een oude bundel gebruikt niet op "Naar mijn overzicht" klikken, maar rechtsboven op het kruisje. Dan kan je nieuwe bundels kiezen.
Dank. Niet heel logisch. Ik zou een knop met "Naar de nieuwe bundels" toegevoegd hebben.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
Videopac schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:21:
[...]

Dank. Niet heel logisch. Ik zou een knop met "Naar de nieuwe bundels" toegevoegd hebben.
Eens. Laten we dat vragen!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-04 16:32
Is het aanpassen van je bundel niet een verkapt abonnement verlengen?

• Groentjuh
Mday schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 11:53:
Is het aanpassen van je bundel niet een verkapt abonnement verlengen?
Als je van maand- of jaarbundels overstapt naar verlengbundels (of van maand- naar jaarbundels overstapt), dan verleng je met een jaar. Als je van maand- naar maand-, jaar- naar jaar- en verleng- naar verleng-bundels gaat, dan wordt de looptijd van je contract niet aangepast.

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-04 11:25
Bedankt, scheelt mij weer een euro in de maand en 2000MB erbij!

Als je al lang klant bent en er komt een andere provider met een interessante korting (liefst op KPN netwerk) even bellen en vragen of je korting kunt krijgen en klant blijven :)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

niq schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Bedankt voor de tip :) , liep tegen hetzelfde aan.

Nu 1GB data erbij (2GB -> 3GB) maar van €8 naar €7 p/m voor internet.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 27-02-2020 13:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• DaveFlash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-04 18:31

DaveFlash

Here's to the crazy ones

zo, okay, Simyo is live met eSIM ()

maar.....
simyo-klantonvriendelijk

je hebt er als niet-klant, precies niks aan...

lijkt me behoorlijk kansloos zo, het hele punt van eSIM is dacht ik juist het verminderen van onnodige fysieke sims en de afhankelijkheid daarvan... (en natuurlijk bijhorende milieu impact.

Dus hoe Simyo het nu doet, is er totaal niet aan potentiële nieuwe klanten gedacht en is het een beetje gek als ze dan geen zgn. green path hebben om gelijk vanuit de app meteen enkele eSIM aan te kunnen vragen... alsnog-net-niet klant...*

Ik zou juist een elegante oplossing verwachten:

1 bestaande klanten een knop ‘zet om naar eSIM’. (ok, die schijnt er dus te zijn) maar...
2 nieuwe klanten: download de app, registreer je email enzo, dan grote Apple Pay knop, waarom ook niet, gemakt dient immers de mens, ‘koop prepaid eSIM” en klaar: ‘eSIM geactiveerd’, en dat alles in de Simyo app, binnen 3 minuten. moet te doen zijn. >:)
of
3 bij nieuwe sim-only klanten, registreren met gegevens huidige provider via de app, druk op accepteer overstap/voorwaarden/etc, dan weer die Apple Pay knop, maar nu met ‘betaal aansluit/activatie kosten’ & klaar. Nieuwe eSIM is meteen aan gemaakt en geactiveerd, met tijdelijk nummer tot dat overstap huidige provider gereed is..... maar nee, je moet eerst een fysieke sim bestellen… pfff… |:( 8)7

*nb, t-mobile doet het niet veel beter, daar kun je ook nog steeds als niet-klant precies niks met de app.

[ Voor 5% gewijzigd door DaveFlash op 27-02-2020 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
DaveFlash schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:02:
3 bij nieuwe sim-only klanten, registreren met gegevens huidige provider via de app, druk op accepteer overstap/voorwaarden/etc, dan weer die Apple Pay knop, maar nu met ‘betaal aansluit/activatie kosten’ & klaar. Nieuwe eSIM is meteen aan gemaakt en geactiveerd, met tijdelijk nummer tot dat overstap huidige provider gereed is..... maar nee, je moet eerst een fysieke sim bestellen… pfff… |:( 8)7
Via de website kun je wel degelijk Sim-only bestellen met eSIM. Ik ben het met je eens dat het mooi zou zijn als je de hele registratie ook via de app zou kunnen doen, maar bij sim only heb je geen fysieke simkaart nodig tijdens het nemen van sim only.

Prepaid heb je inderdaad nog eerst een fysieke simkaart nodig, daar wordt nog aan gewerkt. Net als overigens android ondersteuning. Daar wordt ook nog aan gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Groentjuh schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Via de website kun je wel degelijk Sim-only bestellen met eSIM. Ik ben het met je eens dat het mooi zou zijn als je de hele registratie ook via de app zou kunnen doen, maar bij sim only heb je geen fysieke simkaart nodig tijdens het nemen van sim only.

Prepaid heb je inderdaad nog eerst een fysieke simkaart nodig, daar wordt nog aan gewerkt. Net als overigens android ondersteuning. Daar wordt ook nog aan gewerkt!
ok top, en is bekend op wat voor een termijn simyo prepaid meteen esim laat bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
DaveFlash schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:29:
ok top, en is bekend op wat voor een termijn simyo prepaid meteen esim laat bestellen?
Daar heb ik geen uitingen over gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
DaveFlash schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 14:29:
[...]

Je kan toch gewoon eerst een fysieke prepaid simyo kaartje kopen en daarna overzetten op esim? Zoveel moeite kost dat niet, en het is ook niet dat je nou elke week een nieuwe kaartje nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanodinot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-02 19:11
Voor mij helaas geen voordeel. Ik blijf bij mijn 100/2000MB voor €7 p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb proefondervindelijk vastgesteld dat ik met mijn Oneplus 7 Pro geen VoLTE of VoWiFi heb met Simyo. Getest met een prepaid sim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

nou inmiddels, gisterenochtend al –PostNL was erug vroeg– de prepaid SIM in huis ontvangen en met het ontvangen van een sms code op d'oude Nokia hem meteen onbruikbaar gemaakt door de activatie van eSIM op m'n iPhone XS:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJ2W2fjivmaRe3sYU4DfUg44TgA=/f/image/FMMomnxB5xo0t2FRSXYc6CpZ.png

..hoewel de app nog niet goed ziet dat eSIM al actief is en ik een 'Activeer eSIM'-knop blijf houden, is het sim nummer, pin- en pukcode in dit overzicht nu wel anders dan eerst, dus lijkt wel op een duidelijke sim wissel te wijzen, maar de UI kan beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
DaveFlash schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:10:
hoewel de app nog niet goed ziet dat eSIM al actief is en ik een 'Activeer eSIM'-knop blijf houden, is het sim nummer, pin- en pukcode in dit overzicht nu wel anders dan eerst, dus lijkt wel op een duidelijke sim wissel te wijzen, maar de UI kan beter.
De echte test is natuurlijk of je ermee gebeld kan worden/ermee kan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveFlash

DaveFlash

Here's to the crazy ones

Groentjuh schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:12:
[...]

De echte test is natuurlijk of je ermee gebeld kan worden/ermee kan bellen.
Antwoord: ja. :X _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Morgen ga ik voor de eerste keer horen en merken hoe de klantenservice van Simyo is.

Door een foutje van mijn kant heb ik op 1 avond ongeveer 9GB verstookt terwijl ik een abonnement heb van 2GB/maand. Het komt omdat ik 2 keer "iPhone van Sypie" in huis heb. Beide zijn ook ingesteld als hotspot (geweest). Door werkzaamheden aan mijn interne netwerk heeft de telefoon met mijn privé-abonnement deze functie uitgevoerd tijdens een avondje Netflix of NLZiet kijken. Mijn 2e iPhone heeft een zakelijk abonnement waar ik 20GB/maand mee kan verstoken voordat ik een melding krijg. Op mijn eigen telefoon wel een melding gehad maar ik was TV aan het kijken, niet telefoon aan het kijken.

Voor mij betekent dit een verbruik buiten de bundel van 7000MB.
Ga ik dit met de prijs per MB rekenen die op de website staat dan kom ik op een bedrag van €1050 (7000*€0,15)
Ga ik extra MB's kopen, €5 per 500MB, dan ben ik €70 kwijt. (1GB=€10, 7GB=€70)

Het verschil tussen deze bedragen is aanzienlijk. Het verschil in verbruik tussen de rest van mijn maanden is ook aanzienlijk. Gemiddeld zit ik vanaf afgelopen mei tot nu op 415MB per maand, mijn 2GB haal ik dus bij lange na niet.

Nu lees ik net in de FAQ van Simyo dat bij een hoogverbruik de aansluiting wordt geblokkeerd. Dit kan worden opgelost door een betaling uit te voeren. Nu is dit bij mij niet aan de orde geweest, om wat voor reden dan ook.

Het zal mij benieuwen hoe en of de klantenservice met mij mee gaat denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
sypie schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:40:
Morgen ga ik voor de eerste keer horen en merken hoe de klantenservice van Simyo is.

Door een foutje van mijn kant heb ik op 1 avond ongeveer 9GB verstookt terwijl ik een abonnement heb van 2GB/maand. Het komt omdat ik 2 keer "iPhone van Sypie" in huis heb. Beide zijn ook ingesteld als hotspot (geweest). Door werkzaamheden aan mijn interne netwerk heeft de telefoon met mijn privé-abonnement deze functie uitgevoerd tijdens een avondje Netflix of NLZiet kijken. Mijn 2e iPhone heeft een zakelijk abonnement waar ik 20GB/maand mee kan verstoken voordat ik een melding krijg. Op mijn eigen telefoon wel een melding gehad maar ik was TV aan het kijken, niet telefoon aan het kijken.

Voor mij betekent dit een verbruik buiten de bundel van 7000MB.
Ga ik dit met de prijs per MB rekenen die op de website staat dan kom ik op een bedrag van €1050 (7000*€0,15)
Ga ik extra MB's kopen, €5 per 500MB, dan ben ik €70 kwijt. (1GB=€10, 7GB=€70)

Het verschil tussen deze bedragen is aanzienlijk. Het verschil in verbruik tussen de rest van mijn maanden is ook aanzienlijk. Gemiddeld zit ik vanaf afgelopen mei tot nu op 415MB per maand, mijn 2GB haal ik dus bij lange na niet.

Nu lees ik net in de FAQ van Simyo dat bij een hoogverbruik de aansluiting wordt geblokkeerd. Dit kan worden opgelost door een betaling uit te voeren. Nu is dit bij mij niet aan de orde geweest, om wat voor reden dan ook.

Het zal mij benieuwen hoe en of de klantenservice met mij mee gaat denken.
toon volledige bericht
Bij hoogverbruik zit helaas ook een vertraging. Dus als die 7GB in korte tijd is, dan kun je makkelijk ver boven de 100 euro/dag of 250 euro/week komen. Nu de volgende dag zou Simyo's systeem hopelijk echt wel de hoogverbruik-blokkade aangezet hebben, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
@Groentjuh Nee, de hoogverbruikblokkade is compleet niet aangezet. Ook niet de volgende dag. Deze fout is al langer dan een week geleden gemaakt en dus had dat al lang moeten gebeuren zou je zeggen. Uiteraard wel netjes een SMS gehad bij 80% en 100% bij gebruik van de bundel.

Dat ik moet betalen is bijna een feit. Ik heb nog 4 dagen om te regelen wat ik moet betalen: €1050 als ik niks doe, €70 als ik MB's bijkoop of misschien minder wanneer ik contact opneem en de hele situatie uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
MB bijkopen werkt niet met terugwerkende kracht, dus dat gaat niet helpen. MBs buiten de bundel blijven erbuiten! Dus het is 1050 of coulance vanuit Simyo. Die laatste zal niet snel onder die 70 euro komen verwacht ik op basis van wat ik op het forum heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@sypie Uiteraard wel netjes een SMS gehad bij 80% en 100% bij gebruik van de bundel
Je hebt toen een sms gehad maar bent toen vrolijk vergaan of de sms totaal niet gezien of zit er ook vertraging in de sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:34:
Je hebt toen een sms gehad maar bent toen vrolijk vergaan of de sms totaal niet gezien of zit er ook vertraging in de sms?
De telefoon verder niet meer in/bij de hand gehad. Was lekker aan het kijken in de veronderstelling dat ik verbonden was met de zakelijke telefoon... Pas toen het richting bedtijd ging zag ik de SMS-jes en heb ik meteen de hotspot op mijn privételefoon uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
RobbyTown schreef op maandag 27 april 2020 @ 22:34:
@sypie Uiteraard wel netjes een SMS gehad bij 80% en 100% bij gebruik van de bundel
zit er ook vertraging in de sms?
Nee, die SMS stuurt KPN's netwerk. Daarna stuur KPN's netwerk in batches het verbruik door naar Simyo, waarna Simyo Mijn Simyo bij kan werken en dan is op Mijn Simyo pas wat je verbruik is/was en op dit systeem zit ook die hoogverbruik blokkade.

Ik zelf zou mij iets meer zorgen maken als ik die SMS had gehad en daarna 1050 euro buiten de bundel zie staan op Mijn Simyo. Dat zou bij mij niet meer dan een week blijven liggen.

Hoe dan ook, succes bij de klantendienst. Hopelijk kun je coulance krijgen. Ik weet dat dat immers ook niet meer is wat het eerst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Zo, vandaag contact gehad.

Allereerst bleek dat ik het 100% SMS'je nooit gehad heb, is ook niet verstuurd. Dat kon de klantenservice zien.

Verder staat er in mijn overzicht, zowel via de app als via de website, dat ik 9093MB verbruikt heb. 7093MB is rood gekleurd wat betekent "buiten de bundel". Ook in het verbruik van de betreffende dag is dat netjes terug te zien in pakketjes van 58MB (zo gaat dat bij Simyo). Toch staan er geen extra kosten bij. Het totaal voor de maand april blijft voor zover €9.

Volgens de klantenservice zien ze wel het verbruik maar wordt er om de een of andere reden niks buiten de bundel gerekend. Er is in ieder geval een notitie gemaakt en het is doorgezet naar een andere afdeling om dit uit te zoeken. Misschien hoor ik er nog iets van, misschien ook niet.

Er kon mij tot 1 mei nog wel 1GB kado worden gegeven, dit is natuurlijk een mooi gebaar omdat ik door mijn bundel heen ben. Deze heb ik vriendelijk afgeslagen, de laatste 2 dagen van deze maand kan ik er echt wel om denken dat ik de telefoon niet meeneem naar buiten en zeker geen data ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Ah, technische problemen! Dat is altijd voordelig voor de klant. Dan kun je inderdaad wel heel goed wegkomen!

Ik zou hebben gevraagd of die 1GB cadeau gelijk zou worden geactiveerd of dat ik dat zelf zou moeten doen. Indien je het zelf moet dan kan zo'n cadeau tot in het oneindige voor je klaar blijven staan voor als jouw bundel toch echt een keer te klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Sinds kort weer terug naar Simyo (KPN netwerk) T Mobile was goed alleen stukken onderweg was bellen een drama. Getest met prepaid Simyo niets aan de hand met bellen. Nu met de nieuwe bundels weer terug naar Simyo. Alleen vroeger was op het werk de internet snelheid slecht. Bij T Mobile super snel maar helaas na 2 jaar nog steeds slecht bij KPN. Steker nog KPN heb ik in het magazijn geen bereik (zelfs geen bellen) maar T Mobile vol bereik.

Op kantoor KPN wel bereik maar internet echt traag/slecht.

Hoe slecht/traag is dan slecht/traag:
https://www.speedtest.net/my-result/a/5989815729

https://www.speedtest.net/my-result/a/5965727322

Volgens de dekkingskaart zou ik 20 Mbits halen dat is dus niet.

Kan hier wat aan worden gedaan? Klachten formulier ofzo? Voor 1 man (ik) gaan ze dat niet doen maar het is op in een industrieterrein en binnen ons pand hebben meer mensen privé een KPN bundel.

Edit: echt heel raar maar nu heb ik goede snelheid (aantal dagen getest en collega heeft ook goede snelheid)

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyTown op 17-05-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Laatst online: 09:51
Weer een ervaring rijker. Al weken bezig om een nummer te laten porteren naar dit zogenaamde klantvriendelijke bedrijf. Wat een gelieg en hoe je als klant met een blijkbaar bijzonder probleem aan het lijntje gehouden worden en hoe medewerkers keihard liegen en van alles verzinnen. Let wel, van dit alles heb ik natuurlijk bewijs. Wat wil het geval. Een goede kennis geadviseerd om naar Simyo te gaan. Komt van een duur abonnement en wil inmiddels sim-only met minder gigs en minder belminuten. Ondanks dat de vorige provider uitgeporteerd heeft, wat een woord, blijft de firma list en bedrog beweren dat dit niet zo is. Ik heb nota bene via een screenshot moeten bewijzen dat het tegendeel het geval is. Blijkbaar is het voor Simyo te veel moeite zelf enige moeite te doen om nieuwe klanten te bedienen. Waar ik mij vooral aan stoor zijn alle verzinsels. Zoals dat het nu met de hand verzocht is, dat we allang een mailtje hadden moeten ontvangen (wordt plotseling de volgende dag ontkend!), het zou naar de technische afdeling gaan (weer iets nieuws), er zou al tweemaal gemaild zijn (verzonnen om de klant zoet te houden) en ga zo maar door. Medewerkers van Simyo die overigens erg aardig zijn, daar ligt het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Zag vanmorgen een update in de Google Play Store. Vanaf nu kunnen Android apparaten eSim gebruiken. Meteen maar ingesteld en werkt goed met twee nummers (op een Pixel 4). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft er iemand recente ervaring met de kwaliteit van het netwerk van Simyo en KPN?
Ik zit nu bij KPN, maar Simyo is veel goedkoper. Maar ik vraag me af of het netwerk wel dezelfde kwaliteit heeft.
In een ver verleden heb ik eens gehoord dat wederverkopers de "slechte frequenties" kregen op het netwerk.
Dus zelfde netwerk, maar mindere kwaliteit.

Speelt dit ook bij KPN versus Simyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
KifArU schreef op zondag 24 mei 2020 @ 19:59:
Heeft er iemand recente ervaring met de kwaliteit van het netwerk van Simyo en KPN?
Ik zit nu bij KPN, maar Simyo is veel goedkoper. Maar ik vraag me af of het netwerk wel dezelfde kwaliteit heeft.
In een ver verleden heb ik eens gehoord dat wederverkopers de "slechte frequenties" kregen op het netwerk.
Dus zelfde netwerk, maar mindere kwaliteit.

Speelt dit ook bij KPN versus Simyo?
Laat je niks wijsmaken, dat is pure onzin ;).
Bereik is gewoon precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
FF1987 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:54:
Zag vanmorgen een update in de Google Play Store. Vanaf nu kunnen Android apparaten eSim gebruiken. Meteen maar ingesteld en werkt goed met twee nummers (op een Pixel 4). :)
Heeft het nog enig voordeel?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste