[Simyo] Welke providers bieden meer waar voor geld?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.272 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aan de hand van de modbreak van rens-br, is dit topic in het leven geroepen.
rens-br schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:17:
[modbreak]Het bespreken van alternatieven is hier offtopic en mag in een los topic gebeuren. Het bespreken van de prijsverlaging, mag hier natuurlijk wel gewoon. :)[/]
In dit topic graag dus niet over Simyo praten, maar enkel over andere aanbieders die meer waar voor jouw geld t.o.v. Simyo bieden.

Simpel werd al genoemd, 7,50 voor 2GB 4G, 500min, en onbeperkt sms bij een 2 jarig abonnement.

Welke aanbieders zijn ook interessant voor mensen die meer waar voor hun geld zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ben heeft 5GB en 300min/sms voor €15;- per maand (en maandelijks opzegbaar)

[ Voor 16% gewijzigd door Detmer op 18-12-2017 14:42 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 20:02
T-Mobile netwerk? Dat is voor mij een groot nadeel. Ik kom nog wel eens op plekken waar binnen niet (genoeg) bereik is om telefoongesprekken te kunnen voeren. Vanwege dat, het ophouden van de Flex-abo's en het na het melden van de dekkingsproblemen (door mij en iemand die daar woont) de dekkingskaart zo aanpassen dat het lijkt alsof daar nu wel goed bereik is zonder dat er iets is verandert, ben ik naar Simyo overgestapt.
Hm ja, ik heb dat juist andersom. Bij mijn ouders anno 2017 NUL ontvangst binnen met KPN.

T-mobile vol ontvangst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoals in het andere topic al gemeld. Met KPN/Vodafone geen bereik op mijn werkplek en via T-Mobile wel. Vandaar de overstap van Simyo naar Simpel (plus een besparing van de kosten is mooi meegenomen). En de dekking van T-Mobile is wel vele malen beter dan een aantal jaar terug.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:46
Indien je thuis KPN als vaste internetprovider hebt, dan kan je de bundels verdubbelen. Oftewel data/minuten * 2. Simyo compleet.

Anders is simpel goedkoper. Zit zelf ook naar Simpel te kijken, alleen het Tmobile netwerk is over geheel Noord Nederland nog niet op hetzelfde dekkingsniveau als KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door krakendmodem op 18-12-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:34
Simpel heeft een mooie lage prijs, houd er wel rekening mee dat je vast zit voor 2 jaar. Ben zou je ook op over kunnen stappen. Youfone is ook een interessante als je liever van het kpn netwerk gebruik zou willen maken. Tele2 kan in principe ook, kijk tis makelijk aan beleven enzo maar het is ook wat je zelf wilt uitgeven en of je op je thuis adres bereik hebt. Neem eerst bijvoorbeeld bij ben een maandelijks opzegbaar (Tmobile netwerk) bevalt dat? Dan stap je toch lekker over naar de lage prijs van simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-08 10:13
Bij Ben heb je nog meer data voor 15 euro p.m. Ik zit zelf ook bij Ben.

https://www.ben.nl/knaek/...en=100min/sms&data=4200MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
Hollands nieuwe is met 7€ voor 1000 min/SMS/MB ook een optie als je fan bent van het VF netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vw23a
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-09 12:16
Ja, Hollandsnieuwe zou mijn volgende provider zijn. Zij bieden ook vrij goedkope telefoontjes aan, er is bijvoorbeeld een iPhone SE 32 GB voor € 240.-. Met HN koop je elk maand een pakje prepay: je gaat nooit over de afgesproken kosten per maand heen. En je kunt zelf kiezen of je veel wil bellen of je pakketje liever aan data besteedt. Plus dat je elke maand kunt switchen van bijvoorbeeld 1000 min/MB naar 5000 min/MB. Het is dat ik nog maandenlang beltegoed bij VF heb, anders wist ik het wel.
Meer info: merk: HollandsNieuwe
Ook leuk: https://directsales.vodaf...family/details/19054/7394

[ Voor 5% gewijzigd door vw23a op 30-12-2017 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equalrock
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:49
Ik sinds 2012 klant bij Simyo en ben erg tevreden over het bereik en de service.
Ik heb nog nooit problemen of vreemde buitenbundel kosten gehad.
Echter vind ik € 10,- voor 1 GB en 100 minuten eigenlijk wat te duur en wil ik overstappen.
Als ik de reviews lees over budgetproviders als Simpel, Youfone en Hollandsnieuwe lijken deze providers niet echter vergelijkbaar met Simyo. Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:48
equalrock schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:49:
Ik sinds 2012 klant bij Simyo en ben erg tevreden over het bereik en de service.
Echter vind ik € 10,- voor 1 GB en 100 minuten eigenlijk wat te duur en wil ik overstappen.
Same here, afgelopen zomer als tevreden Simyo klant ook vanwege besparingen en meer waar voor geld overgestapt naar Simpel
Als ik de reviews lees over budgetproviders als Simpel, Youfone en Hollandsnieuwe lijken deze providers niet echter vergelijkbaar met Simyo. Of zie ik dit verkeerd?
Wat mij betreft zie je dat verkeerd. Ik ken de fora waar honderd uit wordt geklaagd over meerdere low budget providers en met name over Simpel. Lees het Simpel forum hier maar eens door, daar staan veel recente positieve berichten over gebruikers als jij en ik. Ik zou de overstap zo weer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik overweeg 2x over te stappen naar Vodafone RED.

Morgen haal ik een prepaidkaartje om het bereik te testen op de lokatie waar we veel komen/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Simyo is iig wel goed, we hebben het al jaren, zelden een probleem, maar internet is duur.
Heb inmiddels al ruim 1.5j een 2e telefoon, een 5S via Vodafone, korting via het werk. Ook prima en 240 euro voor de nieuwe 5S was een prima prijs. Agustus loopt de termijn af, maar als ik de CB testen bekijk dan zie je uiteraard wel verschillen tussen de providers met Simyo nog steeds bovenaan, maar er zijn geen onvoldoendes meer, overall. Alleen op bepaalde punten nog verschil. Tis dus wat je zelf het belangrijkste vindt. Ben je aardig handig dan heb je de Helpdesk amper nodig, is die iets minder, tja hoe erg is dat dan ..

Een 2017 plaatje van de CB. Youfone met 250 min bellen en Internet 750 MB (50 Mbps) voor €7/m sim-only abbo is dan heel voordelig. Iig op het KPN netwerk net als Simyo. Daar ben ik 14 euro kwijt vor 300 min/sms
1000 MB. En 13 euro is nu hun goedkoopste voor een combi bellen/internet.
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/maFPu6/provider_mobiel_1200x800_Small.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 10-09 15:16
Mijn specifieke situatie is na indexering:
100 min/sms + 6000 MB + geen dataplafond voor 8,68 euro/maand. (208,32 euro/2 jaar)

Als ik rondkijk dan kom ik op het onderstaande. Eigenlijk moet ik dan dus maar even over naar Youfone of Simpel of 50plusmobiel en dan krijg ik meer voor minder en ook nog bescherming tegen hoge rekeningen i.v.m. buiten de data bundel raken!
Netwerk KPN:
Youfone: 200 min/sms, 10000MB + dataplafond voor 7,- euro/maand de eerste 12 maanden en daarna 10,-euro/maand. (204 euro/2 jaar)

Simyo: 200 min/sms, 10000MB + geen dataplafond voor 9 euro/maand. (216 euro/2 jaar)

Lebara: 150 min, 150 sms, 10000MB + dataplafond voor 9,50 euro/maand. (228 euro/2 jaar)

KPN: 120 min/sms + 12000MB + 64 Kbps download en 32 Kbps upload na bundel voor 20 euro/maand (480 euro/2 jaar)
Netwerk Odido:
Simpel: 250 min, 500 sms, 7000MB + kostenplafond voor 8 euro/maand (192 euro/2 jaar)

Ben: 200 min/sms, 10000MB + dataplafond voor 10 euro/maand (240 euro/2 jaar)

Odido: 120 min/sms, 10000MB + 384 Kbps download en 64 Kbps upload na bundel voor 17,50 euro/maand (420 euro/2 jaar)
Netwerk VodafoneZiggo:
50plusmobiel: onbeperkt min/sms + 6000 MB + dataplafond voor 7,50 euro/maand (180 euro/2 jaar)

Hollandsnieuwe: 10000 min/sms/MB + dataplafond voor 10 euro/maand (240 euro/2 jaar)

Vodafone: 150 min, onbeperkt sms + 20000MB + 64 Kbps download en 32 Kbps upload na bundel voor 17,50 euro/maand (420 euro/2 jaar)
Uitleg geen dataplafond/dataplafond/kostenplafond/##Kbps download en ## Kbps upload na bundel
Bij Simyo kun je standaard met volle snelheid door als je bundel verbruikt is, maar betaalt dan 0,15 euro/MB. Ter vergelijking kost het zelfs met de onvoordeligste bundel slechts 0,0005 euro/MB. Je betaalt dus 300 keer zoveel buiten de bundel. Zoals @icall5s dus al zegt, dat loopt hard op. Ja, je krijgt een SMSje bij 80% en 100%, maar er zijn echt situaties denkbaar dat dit simpelweg een recept is voor problemen. Bijvoorbeeld dat de wifi uitvalt, terwijl 's avond in slaap gevallen was met een video nog spelend...

Je kunt bij Simyo daarnaast een Extra MB bundel van 500MB voor 5 euro bijbestellen. 0,01 euro/MB is beter (slechts 20 keer duurder dan de onvoordeligste bundel), maar dien je wel tijdig te doen. MBs, die reeds buiten de bundel verbruikt zijn worden niet binnen zo'n bundel gezet. Ook via Mijn Simyo internet uitzetten is mogelijk.

Bij providers met een dataplafond, stopt het internet als de databundel op is. 's avonds dus in slaap gevallen terwijl de wifi uitviel en je aan het netflixen was? Geen probleem! Je internet stopt immers zonder kosten.

Al die providers bieden net als Simyo echter ook "Extra MB bundels". Ook daar zijn ze niet zo voordelig als MBs binnen de bundel, maar bij deze providers moet je eerst zo'n bundel bijbestellen voordat je door kunt internetten. Dat voorkomt dus dat je door wat dan ook "onbewust" ineens voor een hoge rekening kom te staan.

Simpel is een beetje de vreemde vogel in mijn lijst met een "kostenplafond". Bij die provider kun je geen dataplafond instellen, die ervoor zorgt dat internet stopt als de bundel op is, maar daar kun je enkel instellen dat de aansluiting maximaal 10 euro/maand mag kosten. Ook dat is een manier om te voorkomen dat de kosten dus hoog oplopen.

KPN, Odido, Vodafone vertragen de verbinding tot een lage snelheid. De MBs op die lage snelheid zijn gratis. Ook deze providers bieden "Extra MB bundels", zodat je na het bestellen daarvan de MBs in die bundel weer op volle snelheid kunt gebruiken.

Het grootste verschil is dus dat je als klant bij alle andere providers (, indien je daarvoor kiest, ) zelf eerst even extra MBs moet bestellen en daarna pas door kunt(of automatisch langzaam door kan), waardoor je dus de kosten onder controle kunt houden. Bij Simyo krijg je automatisch te maken met zeer dure tarieven als je niet zelf iets tijdig doet, wat resulteert in een gepeperde rekening! Ik weet wel wat ik klantvriendelijker vindt.

Overigens is dat dataplafond bij diverse providers een betaalde extra, die ik in de kosten voor dat abonnement mee heb genomen. Als je dat dus niet wilt zijn diverse van die providers nog goedkoper (meestal zo'n 0,50 euro/maand!). Dat hele dataplafond is dus regelmatig optioneel indien je dat niet zou willen hebben.

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:48
equalrock schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 10:49:
Kan je je bundel niet aanpassen dan? € 10 voor 1GB en 100minuten klinkt als een eeuwenoud abonnement. Ik heb vorig jaar een nieuw abo afgesloten bij Simyo, € 11 per maand voor 6GB en onbeperkt bellen.

Mijn vrouw zit al wat langer bij Simyo en had nog onbeperkt bellen en 2GB voor € 11, die hebben we om kunnen zetten naar 6GB zonder extra kosten.

What seems to be the officer, problem?

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:35

OMD

Xilvaro schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:15:
[...]

Kan je je bundel niet aanpassen dan? € 10 voor 1GB en 100minuten klinkt als een eeuwenoud abonnement. Ik heb vorig jaar een nieuw abo afgesloten bij Simyo, € 11 per maand voor 6GB en onbeperkt bellen.

Mijn vrouw zit al wat langer bij Simyo en had nog onbeperkt bellen en 2GB voor € 11, die hebben we om kunnen zetten naar 6GB zonder extra kosten.
Je quote ook een post uit januari 2018 dus tsja... :|

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:48
Sjonge jonge. Ik heb mijn bril niet op denk ik 8)7

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennart111
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 14:30
Bedankt voor de post en de link ernaartoe in de comments van het nieuwsbericht over de inflatiecorrectie @Groentjuh, ik heb nu voor hetzelfde geld het dubbele aan MB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:13
Groentjuh schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:08:
Mijn specifieke situatie is na indexering:
100 min/sms + 6000 MB + geen dataplafond voor 8,68 euro/maand. (208,32 euro/2 jaar)

Als ik rondkijk dan kom ik op het onderstaande. Eigenlijk moet ik dan dus maar even over naar Youfone of Simpel of 50plusmobiel en dan krijg ik meer voor minder en ook nog bescherming tegen hoge rekeningen i.v.m. buiten de data bundel raken!
Netwerk KPN:
Youfone: 200 min/sms, 10000MB + dataplafond voor 7,- euro/maand de eerste 12 maanden en daarna 10,-euro/maand. (204 euro/2 jaar)

Simyo: 200 min/sms, 10000MB + geen dataplafond voor 9 euro/maand. (216 euro/2 jaar)

Lebara: 150 min, 150 sms, 10000MB + dataplafond voor 9,50 euro/maand. (228 euro/2 jaar)

KPN: 120 min/sms + 12000MB + 64 Kbps download en 32 Kbps upload na bundel voor 20 euro/maand (480 euro/2 jaar)
Netwerk Odido:
Simpel: 250 min, 500 sms, 7000MB + kostenplafond voor 8 euro/maand (192 euro/2 jaar)

Ben: 200 min/sms, 10000MB + dataplafond voor 10 euro/maand (240 euro/2 jaar)

Odido: 120 min/sms, 10000MB + 384 Kbps download en 64 Kbps upload na bundel voor 17,50 euro/maand (420 euro/2 jaar)
Netwerk VodafoneZiggo:
50plusmobiel: onbeperkt min/sms + 6000 MB + dataplafond voor 7,50 euro/maand (180 euro/2 jaar)

Hollandsnieuwe: 10000 min/sms/MB + dataplafond voor 10 euro/maand (240 euro/2 jaar)

Vodafone: 150 min, onbeperkt sms + 20000MB + 64 Kbps download en 32 Kbps upload na bundel voor 17,50 euro/maand (420 euro/2 jaar)
Uitleg geen dataplafond/dataplafond/kostenplafond/##Kbps download en ## Kbps upload na bundel
Bij Simyo kun je standaard met volle snelheid door als je bundel verbruikt is, maar betaalt dan 0,15 euro/MB. Ter vergelijking kost het zelfs met de onvoordeligste bundel slechts 0,0005 euro/MB. Je betaalt dus 300 keer zoveel buiten de bundel. Zoals @icall5s dus al zegt, dat loopt hard op. Ja, je krijgt een SMSje bij 80% en 100%, maar er zijn echt situaties denkbaar dat dit simpelweg een recept is voor problemen. Bijvoorbeeld dat de wifi uitvalt, terwijl 's avond in slaap gevallen was met een video nog spelend...

Je kunt bij Simyo daarnaast een Extra MB bundel van 500MB voor 5 euro bijbestellen. 0,01 euro/MB is beter (slechts 20 keer duurder dan de onvoordeligste bundel), maar dien je wel tijdig te doen. MBs, die reeds buiten de bundel verbruikt zijn worden niet binnen zo'n bundel gezet. Ook via Mijn Simyo internet uitzetten is mogelijk.

Bij providers met een dataplafond, stopt het internet als de databundel op is. 's avonds dus in slaap gevallen terwijl de wifi uitviel en je aan het netflixen was? Geen probleem! Je internet stopt immers zonder kosten.

Al die providers bieden net als Simyo echter ook "Extra MB bundels". Ook daar zijn ze niet zo voordelig als MBs binnen de bundel, maar bij deze providers moet je eerst zo'n bundel bijbestellen voordat je door kunt internetten. Dat voorkomt dus dat je door wat dan ook "onbewust" ineens voor een hoge rekening kom te staan.

Simpel is een beetje de vreemde vogel in mijn lijst met een "kostenplafond". Bij die provider kun je geen dataplafond instellen, die ervoor zorgt dat internet stopt als de bundel op is, maar daar kun je enkel instellen dat de aansluiting maximaal 10 euro/maand mag kosten. Ook dat is een manier om te voorkomen dat de kosten dus hoog oplopen.

KPN, Odido, Vodafone vertragen de verbinding tot een lage snelheid. De MBs op die lage snelheid zijn gratis. Ook deze providers bieden "Extra MB bundels", zodat je na het bestellen daarvan de MBs in die bundel weer op volle snelheid kunt gebruiken.

Het grootste verschil is dus dat je als klant bij alle andere providers (, indien je daarvoor kiest, ) zelf eerst even extra MBs moet bestellen en daarna pas door kunt(of automatisch langzaam door kan), waardoor je dus de kosten onder controle kunt houden. Bij Simyo krijg je automatisch te maken met zeer dure tarieven als je niet zelf iets tijdig doet, wat resulteert in een gepeperde rekening! Ik weet wel wat ik klantvriendelijker vindt.

Overigens is dat dataplafond bij diverse providers een betaalde extra, die ik in de kosten voor dat abonnement mee heb genomen. Als je dat dus niet wilt zijn diverse van die providers nog goedkoper (meestal zo'n 0,50 euro/maand!). Dat hele dataplafond is dus regelmatig optioneel indien je dat niet zou willen hebben.
Instellingen>Verbindingen>Gegevensgebruik>Gebruik mobiele gegevens>Wieltje

Gegevenswaarschuwing x GB (geeft notitifatie)
Gegevenslimiet y GB (schakelt data uit op die simkaart)

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 10-09 15:16
sdk1985 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

Instellingen>Verbindingen>Gegevensgebruik>Gebruik mobiele gegevens>Wieltje

Gegevenswaarschuwing x GB (geeft notitifatie)
Gegevenslimiet y GB (schakelt data uit op die simkaart)
En nu op iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed, dit topic is inmiddels zes jaar oud en al verscheidene keren weer uit de krochten van het forum opgevist. Tijd voor een slotje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.