Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe
Ja, vanaf 19 maart. Dat is ook de enige wijziging in tarieven die dag.RobbyTown schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:30:
Simyo was een van de laatste die mee deden aan het dataplatfond voor 50 cent. Zo te zien recent verhoogd naar 1 euro.
In combinatie met het goedkoopste abbonement (10GB, 400minuten) waarbij deze actie geldig is van 8 euro per maand betaal je effectief minder dan 2 euro per maand voor een 2 jarig abbo. Veel goedkoper wordt het nergens, wel alleen vandaag geldig.
(8*24=192, 192-150=42, 42/24=€1.75)
Zelf zojuist afgesloten maar dan met 15GB voor effectief €2.25 per maand.
Ik kan dat nergens vinden of ik zoek verkeerd.
Ik neem aan dat jij een nieuwe abonnement hebt afgesloten?!mark schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:02:
Was de cashback van €150 welke je bij het afsluiten via Belsimpel krijgt al bekend?
In combinatie met het goedkoopste abbonement (10GB, 400minuten) waarbij deze actie geldig is van 8 euro per maand betaal je effectief minder dan 2 euro per maand voor een 2 jarig abbo. Veel goedkoper wordt het nergens, wel alleen vandaag geldig.
Helaas (begrijpelijk) geen verlengingen. Enige weg is een 'nieuw' abonnement afsluiten en dan later porteren via de provider (Simyo zelf) wat ze verplicht zijn. Alleen dan is de vraag of ze dit niet alsnog afschieten als 'verlening'.
Bij de Sim Only bestelpaginaNicoHF schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:04:
Per hoeveel kb wordt de data afgerond bij Simyo, is dat per kb?
1. Internetbundel op dat i tje klikken
Dan komt er een slide in stukje naar beneden staat:
Bundelverbruik
Internetverbruik wordt afgerekend per KB
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe
Heel erg bedankt! Zojuist Simyo afgesloten icm de €150 cashback.RobbyTown schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:01:
[...]
Bij de Sim Only bestelpagina
1. Internetbundel op dat i tje klikken
Dan komt er een slide in stukje naar beneden staat:
[...]
Het voelt wat tricky dat er tijdens de hele bestelprocedure nergens die cashback vermeld staat. Als die er nou gewoon bij staat in de optelsom wat het je in die twee jaar kost, dan is het duidelijk en bevestigd.!mark schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:02:
Was de cashback van €150 welke je bij het afsluiten via Belsimpel krijgt al bekend?
Nu moet je maar hopen dat het goed gaat…
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Overgestapt van een andere provider inderdaad. Dit soort acties zijn overal vrijwel altijd voor nieuwe klanten helaas, en daarom stap ik dus ook structureel vrij regelmatig weer overgrimson schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:09:
[...]
Ik neem aan dat jij een nieuwe abonnement hebt afgesloten?
Helaas (begrijpelijk) geen verlengingen. Enige weg is een 'nieuw' abonnement afsluiten en dan later porteren via de provider (Simyo zelf) wat ze verplicht zijn. Alleen dan is de vraag of ze dit niet alsnog afschieten als 'verlening'.
BelSimpel is over het algemeen best een betrouwbare partij, heb er in het verleden wel vaker iets met cashbacks of andere promotie acties besteld en eigenlijk altijd goed gegaan; al kan het wel wat weken duren voor het geld op je rekening staat. Heb hier in de mailbevestiging van Belsimpel in ieder geval gewoon een expliciete melding dat de bestelling in aanmerking komt voor de cashback mocht dat je wat waard zijn.Hippe Lip schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:07:
[...]
Het voelt wat tricky dat er tijdens de hele bestelprocedure nergens die cashback vermeld staat. Als die er nou gewoon bij staat in de optelsom wat het je in die twee jaar kost, dan is het duidelijk en bevestigd.
Nu moet je maar hopen dat het goed gaat…
De enige eis is (volgens mij) dat een 2 jarig contract aangaat én dat je databundel minimaal 10GB is. Logisch anders zou je contracten aan kunnen gaan welke minder dan die 150 euro kosten over de minimale looptijd
[ Voor 3% gewijzigd door !mark op 23-03-2026 23:53 ]
Is het een wijziging voor bestaande of alleen nieuwe abonnementen?Groentjuh schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:19:
[...]
Ja, vanaf 19 maart. Dat is ook de enige wijziging in tarieven die dag.
Was er gisteren een speciale gelegenheid?!mark schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:02:
Veel goedkoper wordt het nergens, wel alleen vandaag geldig.
Hoe relevant is dat?NicoHF schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:04:
Per hoeveel kb wordt de data afgerond bij Simyo, is dat per kb?
Het maakt nogal wat uit of het per kb of per 100kb wordt afgerond, per 100kb betekend dat je doorgaans een grotere databundel moet nemen.
Ik zelf neem geen provider die per 100kb afrekent, dus voor mij is dat relevant.
Wanneer en hoe vaak wordt er afgerond? Als er zeg 3x per dag zo wordt afgerond maakt het effectief geen verschil toch?NicoHF schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:58:
[...]
Het maakt nogal wat uit of het per kb of per 100kb wordt afgerond, per 100kb betekend dat je doorgaans een grotere databundel moet nemen.
Ik zelf neem geen provider die per 100kb afrekent, dus voor mij is dat relevant.
BelSimpel heeft qua SimOnly wel vaker acties welke uitsluitend op Maandag geldig zijn, noemen ze Magic Monday deals ofzo. De actie is er de rest van de week zo te zien ook nog wel, maar dan met €100 i.p.v. €150.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 09:25:
[...]
Was er gisteren een speciale gelegenheid?
Tegenwoordig zou ik zeggen van niet meer, zelfs bij korte sessies die afgerond worden zal het op 10GB of meer allemaal niet veel uitmaken onder de streep, in de 3G tijd toen je nog 100-200MB bundels had keek ik er nog na, tegenwoordig niet meer.
Wat is een sessie?!mark schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:03:
Tegenwoordig zou ik zeggen van niet meer, zelfs bij korte sessies die afgerond worden zal het op 10GB of meer allemaal niet veel uitmaken onder de streep, in de 3G tijd toen je nog 100-200MB bundels had keek ik er nog na, tegenwoordig niet meer.
Bij Verbruik (in de Simyo app) zie ik elke acht uur een regel, als dat dus 3 sessies per dag zijn, lijkt het sowieso een non-issue.
Nou is nummerportering bij Simyo vrij eenvoudig en kan altijd later uitgevoerd worden. Betekent dat dan niet dat je deze deal aangaat met een nieuw nummer en dan een paar weken later je bestaande nummer daarheen overzet?!mark schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:38:
[...]
Overgestapt van een andere provider inderdaad. Dit soort acties zijn overal vrijwel altijd voor nieuwe klanten helaas
Desnoods kun je een tussenstap maken via een goedkope prepaid elders? Dan heb je nog steeds een aardige winst te pakken.
<John O`Mill>
Yep, en kan gewoon direct, je moet alleen even contact met Simyo opnemen.Hippe Lip schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:21:
[...]
Nou is nummerportering bij Simyo vrij eenvoudig en kan altijd later uitgevoerd worden. Betekent dat dan niet dat je deze deal aangaat met een nieuw nummer en dan een paar weken later je bestaande nummer daarheen overzet?
Klopt dit?? Want sommige providers scharen Kosovo gewoonweg nog onder Servie en dat land is buiten de bundel/EU.
Geen idee. Maar deze discussie is ook verder niet relevant want Simyo rond per KB af.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:02:
[...]
Wanneer en hoe vaak wordt er afgerond? Als er zeg 3x per dag zo wordt afgerond maakt het effectief geen verschil toch?
Alleen zonder data zou het op 144 euro uitkomen.. 6 GB in plaats van 10 GB scheelt 50 cent per maand en zet ook geen zoden aan de dijk. Abo's zijn normaal wel maandelijks aan te passen, ben benieuwd of dat dan is geblokkeerd, anders kun je per abo een paar euro verdienen.!mark schreef op maandag 23 maart 2026 @ 23:38:
De enige eis is (volgens mij) dat een 2 jarig contract aangaat én dat je databundel minimaal 10GB is. Logisch anders zou je contracten aan kunnen gaan welke minder dan die 150 euro kosten over de minimale looptijd
Of het als een lening met licht negatieve rente gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-03-2026 22:28 ]
[ Voor 99% gewijzigd door vr6-only op 25-03-2026 20:44 ]
It ain't stupid if it works!
Apparaten: macbook air m4 + iphone 17
Verbonden met usb kabel en wifi uit of wifi (maakt geen verschil).
Zodra ik Utrecht benader gaat het zeer traag op de laptop, waar een speedtest op de iphone bevestigt dat de vaak goede 5g ontvangst in staat is 50mbit/s te leveren.
Zijn hier meer mensen met deze ervaring? Het is voor mij een vrij nieuw fenomeen het laatste jaar. Ik wil zelf nog eens testen om mijn netwerkverkeer te versleutelen of te doen overkomen via ssh/socks proxy of het van de telefoon komt.
50 mbit is ook al aan de lage kant. Wat zegt een speedtest op de laptop op dat moment?cedrix5 schreef op donderdag 2 april 2026 @ 08:42:
Zodra ik Utrecht benader gaat het zeer traag op de laptop, waar een speedtest op de iphone bevestigt dat de vaak goede 5g ontvangst in staat is 50mbit/s te leveren.
Op de laptop gaat een website niet eens open dus kan ik geen speedtest doen. In network monitor gaat het om 100-200 bytes per seconde die over de lijn gaan op dat moment.Olaf van der Spek schreef op donderdag 2 april 2026 @ 09:04:
[...]
50 mbit is ook al aan de lage kant. Wat zegt een speedtest op de laptop op dat moment?
Kun je de MTU verlagen naar bijvoorbeeld 1392? Wellicht helpt dat.
Nu KPN echter ook het Extra Veilig pakket gaat verplicht stellen, in ieder geval qua kosten a €1/mnd per abo, heb ik het vergelijk met Simyo eens gemaakt.
Wat ik ervan kan vinden maakt Simyo qua banden en dus ook qua bereik van exact hetzelfde gebruik als KPN, maar zit het enige verschil in de snelheid op 5G die tot 300 of 150 Mbps beperkt is afhankelijk van het abonnement. Klopt dat?
Want ik zie dat zelfs als ik onze 3 abo's allemaal naar Simyo 30 GB + 400 min/sms overzet dat ik dan ook nog eens ruim goedkoper uit ben dan bij KPN nu het geval is.
Net weer eens een speedtest gedaan. Bereik is bij mij thuis nooit top geweest (meest al 1 a 2 vd 5 streepjes).Bij Simyo ontvang je standaard 5G bij je abonnement of Prepaid. Met 5G op je telefoon ervaar je sneller en stabieler internet. Downloaden doe je maximaal met 300 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps (afhankelijk van je telefoon, de dekking in jouw omgeving en de netwerkdrukte). Hierdoor kun je moeiteloos streamen, downloaden en gamen, zelfs op drukke plekken zoals stadions of de trein. Bij Simyo profiteer je van hoge snelheid en kwaliteit, en dat allemaal zonder extra kosten!
Ik haalde net 147Mbps.
Stay safe
/f/image/G1onWdtDumcZIoVeIz88EYPf.png?f=fotoalbum_large)
Maar ik zou zelf bij Simyo de 30 GB versie kiezen, die is 300 Mbps en dat lijkt mij tov 400 Mbps prima.
Overigens haal ik nu 443 Mbps en 37 ms ping volgens Speedtest.net, op KPN. Maar dat zal aan locatie liggen want ik heb nu volle streepjes en jij maar 1 zo te zien.
Ik heb zelf Simyo en op dit moment is alles qua netwerk gelijk aan KPN, wellicht iets minder prio op drukke plekken, maar niks van gemerkt.
Als je op een N78 mast zit en een speedtest doet, zie je soms pieken naar 500+ Mbps en dan gaat ie terug naar 300 Mbps.

Ik heb al zo'n 3 jaar Simyo en heb 0 klachten. Wel duurde het even voor dat 5G kwam, en ik verwacht ook dat 5G SA later komt. Momenteel heb ik een abo van 20 GB en 400 bel/sms voor 8 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door Pilovali op 12-05-2026 09:22 ]
Dat klinkt erg goed. Ik denk dat die snelheden ook amper uitmaken, of je nu 150 of 300 of 500 Mbps hebt, het is een telefoon, geen PC of game console waar je bij vlagen tientallen GB's download.Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:21:
Simyo abonnement is maximum 300 Mbps down en 150 Mbps up. Alleen prepaid is lager.
Ik heb zelf Simyo en op dit moment is alles qua netwerk gelijk aan KPN, wellicht iets minder prio op drukke plekken, maar niks van gemerkt.
Als je op een N78 mast zit en een speedtest doet, zie je soms pieken naar 500+ Mbps en dan gaat ie terug naar 300 Mbps.
[Afbeelding]
Ik heb al zo'n 3 jaar Simyo en heb 0 klachten. Wel duurde het even voor dat 5G kwam, en ik verwacht ook dat 5G SA later komt. Momenteel heb ik een abo van 20 GB en 400 bel/sms voor 8 euro.
En het is logisch dat Simyo niet vooruitloopt op nieuwe technieken, maar als ik als privé iPhone gebruiker en zakelijke Android gebruiker zie dat Apple RCS gelanceerd heeft maar de NL providers er niks aan gedaan hebben om het te ondersteunen (nog) maar de Belgische wel, dan zie ik ook steeds minder reden om bij KPN zelf te blijven als het netwerk hetzelfde is.
Ik heb ook Simyo al best aantal jaar nu, en moet zeggen bevalt mij prima.MooDyBLueS schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 10:42:
[...]
Dat klinkt erg goed. Ik denk dat die snelheden ook amper uitmaken, of je nu 150 of 300 of 500 Mbps hebt, het is een telefoon, geen PC of game console waar je bij vlagen tientallen GB's download.
En het is logisch dat Simyo niet vooruitloopt op nieuwe technieken, maar als ik als privé iPhone gebruiker en zakelijke Android gebruiker zie dat Apple RCS gelanceerd heeft maar de NL providers er niks aan gedaan hebben om het te ondersteunen (nog) maar de Belgische wel, dan zie ik ook steeds minder reden om bij KPN zelf te blijven als het netwerk hetzelfde is.
Ook die 5G, ja lekker boeiend. ja je zit op tweakers maar miste ik het nee.
De snelheden zijn meer dan prima, merk helemaal niks van traag internet. En de prijzen zelf vind ik ook wel leuk.
1 keer klanten service paar jaar geleden gebeld, omdat ik mijn Esim opnieuw wou activeren. je kreeg toen een sms ter verificatie.
Echter ik had mijn telefoon gereset, hij was helemaal leeg. dus ik kon helemaal geen sms ontvangen
Ik belde op via mijn werk mobiel, die persoon lach in een deuk van lachen ook hoe ik het vertelde. Nou hij zij heb je toegang tot jou email ik ja.
Ok doe het opnieuw dan stuur ik jou de code per mail, dus zo gezegd zo gedaan. was snel en goed opgelost.
In de tussentijd is de Esim activatie veranderd, en gaat het niet meer per sms. En werkt het gewoon beter nu.
Dus misschien door onder andere mijn melding, er een verandering in de procedure gemaakt is.
Dus ja prijzen bevallen mij prima 6gb data voor 7,50 en 400min bellen/sms, en de klanten service ook 1 keer maar goed een goede ervaring mee(Toch ook uiteindelijk belangrijk).
Even off topic, maar dan heb je geen goede deal. Zelfs nu heb je 20 gig voor 8 euro.Carlos0_0 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:42:
[...]
Ik heb ook Simyo al best aantal jaar nu, en moet zeggen bevalt mij prima.
Ook die 5G, ja lekker boeiend. ja je zit op tweakers maar miste ik het nee.
De snelheden zijn meer dan prima, merk helemaal niks van traag internet. En de prijzen zelf vind ik ook wel leuk.
1 keer klanten service paar jaar geleden gebeld, omdat ik mijn Esim opnieuw wou activeren. je kreeg toen een sms ter verificatie.
Echter ik had mijn telefoon gereset, hij was helemaal leeg. dus ik kon helemaal geen sms ontvangen.
Ik belde op via mijn werk mobiel, die persoon lach in een deuk van lachen ook hoe ik het vertelde. Nou hij zij heb je toegang tot jou email ik ja.
Ok doe het opnieuw dan stuur ik jou de code per mail, dus zo gezegd zo gedaan. was snel en goed opgelost.
In de tussentijd is de Esim activatie veranderd, en gaat het niet meer per sms. En werkt het gewoon beter nu.
Dus misschien door onder andere mijn melding, er een verandering in de procedure gemaakt is.
Dus ja prijzen bevallen mij prima 6gb data voor 7,50 en 400min bellen/sms, en de klanten service ook 1 keer maar goed een goede ervaring mee(Toch ook uiteindelijk belangrijk).
Even gekeken, maar ik zie 6 GB voor €7.50 (zoals genoemd) en 20 GB voor €11. Meer data is altijd relatief goedkoper, maar als je toch overal wifi hebt...Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:26:
[...]
Even off topic, maar dan heb je geen goede deal. Zelfs nu heb je 20 gig voor 8 euro.
Ik heb een KPN thuis abo, dus data is verdubbeld:Butz0rs schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:41:
[...]
Even gekeken, maar ik zie 6 GB voor €7.50 (zoals genoemd) en 20 GB voor €11. Meer data is altijd relatief goedkoper, maar als je toch overal wifi hebt...

Ik gebruik meestal maar zo'n 7-10 GB per maand, op werk en thuis heb ik wifi. Af en toe op vakantie wel wat uitschieters richting 20 GB.
[ Voor 15% gewijzigd door Pilovali op 12-05-2026 16:48 ]
Ik heb een prima deal, ik betaal maar 7,50 :).Pilovali schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:26:
[...]
Even off topic, maar dan heb je geen goede deal. Zelfs nu heb je 20 gig voor 8 euro.
Ik heb ook geen kan thuis maar Ziggo, en ik hoef geen combi deals. want ik gebruik al die data toch niet.
Van die 6gb heb ik nu in 12 dagen 300MB verbruikt, vandaag is nog niet mee geteld volgens de app(Dat heet je telefoon een beetje instellen scheelt data en ook accu gebruik
Ik gebruik tussen de 1 en 2 gb per maand, als ik terug kijk ben ik nog niet over de 2gb heen gekomen.
[ Voor 15% gewijzigd door Carlos0_0 op 12-05-2026 18:33 ]
Inderdaad genoeg plekken wifi, thuis, werk etc, maar ook je telefoon een beetje instellen.Butz0rs schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:41:
[...]
Even gekeken, maar ik zie 6 GB voor €7.50 (zoals genoemd) en 20 GB voor €11. Meer data is altijd relatief goedkoper, maar als je toch overal wifi hebt...
Achtergrondgebruik van z'n beetje elke app staat uit, whatsapp download geen foto's/ video's automatisch ook niet op de wifi.
Instagram het zelfde, en ook notificaties van z'n beetje alle apps staan uit. Dus eigenlijk doet de telefoon pas iets als ik een app open.
En het was niet alleen op de camping zo, ook in Watou, Oostvleteren en Westvleteren precies hetzelfde verhaal.
Gelukkig is er overal wel wifi, maar op zoek moeten naar een wifi wachtwoord voelde wel een beetje als terug in de tijd. Vorig jaar zat ik rond deze tijd ook in België maar toen zat ik nog bij Youfone (met dezelfde Fairphone 5 telefoon) en heb ik iets soortgelijks niet meegemaakt.
Is dit normaal bij Simyo? Nu terug thuis heb ik gewoon weer een prima 5G verbinding.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
En gezien de locatie ook niet verwonderlijk misschien.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nou, dat kan wel degelijk aan Simyo liggen. Het is namelijk aan jouw provider om roamingovereenkomsten te maken voor je gebruik in het buitenland.Gunner schreef op maandag 18 mei 2026 @ 17:48:
Lijkt me ook niet echt een Simyo probleem aangezien je aan het roamen was.
En gezien de locatie ook niet verwonderlijk misschien.
We waren recentelijk een paar dagen in Parijs. Ik had geen enkel probleem met mijn Simyo-abo (dank Simyo!
Even buiten Prijs was alles weer prima voor haar.
[ Voor 3% gewijzigd door Hippe Lip op 18-05-2026 18:00 ]
<John O`Mill>
Ik ben op 8 mei overgestapt van 50+ mobiel naar Simyo omdat ik niet meer op het Vodafone netwerk wilde zitten. Nu was ik de afgelopen twee en halve week in Italië op vakantie en viel de overstap dus op het moment dat ik in Italië zat. Nu had ik bij Simyo voor vertrek mijn abonnement al "geactiveerd" zonder bundel zodat ik op 8 mei alleen de SIM hoefde te plaatsen. Helaas pindakaas, wel kunnen aanloggen op de verschillende netwerken (Iliad, Swisscom en O2) maar ook bij mij kwam er geen data doorheen. Op voorhand de instellingen wel goed gezet in Mijn Simyo (internet en internet roaming staan aan). Bij terugkomst in NL meteen 5G.Toon83 schreef op maandag 18 mei 2026 @ 16:09:
Afgelopen weekend was ik aan het kamperen in zuid-west Vlaanderen vlakblij de Franse grens (Heuvelland), en qua mobiel bereik heb ik nooit iets beters gezien dan EDGE, en daar kwam amper of helemaal geen data overheen.
[...]
Is dit normaal bij Simyo? Nu terug thuis heb ik gewoon weer een prima 5G verbinding.
Ik moet de klantenservice hier nog eens over bellen, maar ben bang dat bij de eerstvolgende keer dat ik de grens over ga ik weer geen bereik heb.
APN instellingen nog nagelopen?SebasFM schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:09:
[...]
Ik moet de klantenservice hier nog eens over bellen, maar ben bang dat bij de eerstvolgende keer dat ik de grens over ga ik weer geen bereik heb.
Gebruikersnaam "KPN" en wachtwoord "gprs" staan standaard niet ingevuld op mijn Pixel 10, wellicht dat het daarom in NL wel werkt maar in het buitenland niet.
[ Voor 44% gewijzigd door SebasFM op 18-05-2026 18:19 ]
Dit is alleen voor vandaag (18 mei). Ik begrijp dat er vaker zulke acties voorbij komen. Dat combineren met een ING rentepunten actie (30 euro korting), en volgens mij kom je dan op 0.50 cent per maand uit (voor 2 jaar). voor 10GB (of 20, mocht je nog KPN op het adres hebben).Ontvang €150,- cashback bij het afsluiten van een nieuw 2-jarig Sim Only-abonnement vanaf 10GB van Simyo! Let op, deze actie moet je zelf claimen en is alleen geldig voor nieuwe klanten van Simyo; verlengingen zijn dus uitgesloten. Bekijk de actievoorwaarden voor meer informatie.
Nu nog even kiezen of ik het aandurf.. door alleen maar tot nu een KPN klant te zijn...
Bij BelSimpel trouwens
[ Voor 3% gewijzigd door Sponge op 18-05-2026 21:36 ]
Zeker met die kansen die je noemt en dan voor twee jaar 50 cent per maand?
(Neem aan dat je 50 cent bedoelt en niet die 0,50 cent😎)
DOEN JOH! WAAR WACHT JE NOG OP?
[ Voor 14% gewijzigd door Hippe Lip op 18-05-2026 22:00 ]
<John O`Mill>
Ah, dat verschijnsel herken ik wel. Ik heb ook al meer dan 30 jaar hetzelfde (mooie, toen zelf uitgezochte) nummer. Mijn eerste overstap was ook doodeng, maar tegenwoordig is dat routine. Gelukkig zijn KPN en Simyo geen schimmige bedrijfjes. Beide zijn geoliede machines en daar zou ik dus geen vrees hebben voor een portering.Sponge schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:05:
@Hippe Lip, vooral om dat ik al sinds een Nokia 3610 bij KPN zit en ik bang ben dat er toch iets mis gaat met m'n nummer overzetten. Na 30 jaar toch wel aan gehecht geraakt.
Goed lezen wat je moet doen en alles netjes invullen en over ca. 2 weken is alles voorbij en ben je spekkoper.
Ik ben jaloers!
<John O`Mill>
Dat was 30 jaar geleden wellicht nog spannend, tegenwoordig hoef je er niks meer voor te doen zowat.Sponge schreef op maandag 18 mei 2026 @ 22:05:
@Hippe Lip, vooral om dat ik al sinds een Nokia 3610 bij KPN zit en ik bang ben dat er toch iets mis gaat met m'n nummer overzetten. Na 30 jaar toch wel aan gehecht geraakt.
Je geeft aan nummer mee wil nemen, vult het nummer in. en de providers doen het werk voor jou
Dus meteen maar achteraan gemailed. Ik had ook nergens een optie om "Zsm" te kiezen, ik had zelfs een einde contractdatum in het verleden ingesteld zodat het deze maand zou plaatsvinden (ik verwachtte al dat er +30 dagen bij zou komen). Nu hebben ze er alsnog automatisch 19-06 van gemaakt (wat dus alsnog ook niet kon). De KPN uiterlijke datum is 17/06, dus gaat toch niet helemaal lekker... toch wat stressvoller dan de bedoeling was
(Het KPN forum staat ook vol met dit soort problemen.)
Gaat het nu helemaal niet meer door of kost het alleen meer tijd (en stress)?
En als het doorgaat hoef je voor je nummerbehoud niet echt te vrezen, lijkt me.
<John O`Mill>
Ik bedank me nu, had ik dit niet beter telefonisch kunnen doen en op die manier wellicht een persoonlijk (voordeliger) aanbod ontvangen. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vraag dit omdat ik in het verleden bijvoorbeeld heb gemerkt dat het overstap aanbod van Odido telefonisch veel scherper was dan het geen ze online aanboden.
Ik zit nog in de bedenktijd, dus kan de overstap nog annuleren.
En die acties op Belsimpel zijn altijd oo maandagen, toch?Groentjuh schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 08:58:
Goedkoopste Simyo is normale aanbod, zoals op de Simyo website, icm een goede cashback door iets als BelSimplel.
<John O`Mill>
Geen idee, maar aan de Simyo kant zie ik maar weinig speelruimte voor aanpassingen... Ik verwacht dan ook dat Bedge85 standaard bundels, zoals op de website staan heeft gekregen. De cashback is meestal wat het goedkoper maakt dan het aanbod van Simyo zelf.Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:38:
[...]
En die acties op Belsimpel zijn altijd oo maandagen, toch?
Dat is inderdaad meestal op maandagen. De ene keer 100 euro cashback, andere keer 150 euro cashbackHippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:38:
[...]
En die acties op Belsimpel zijn altijd oo maandagen, toch?
Mobiel.nl doet trouwens deze actie ook.
Wel jammer, want ze zien er soms erg verleidelijk uit…
<John O`Mill>
Klopt, alleen nieuwe klanten. Anders was ik ook gewoon gebleven bij Simyo.Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:20:
En die cashbackopties zijn niet mogelijk voor bestaande Simyoklanten, dacht ik. Ook niet met een truukje?
Lebara heeft trouwens ook altijd van die aanbiedingen bij belsimpel en mobiel.nl, maar ergens heb ik geen goed gevoel bij Lebara, maar zo zijn er meer sim-only providers waar ik geen goed gevoel bij heb.
[ Voor 10% gewijzigd door TVL op 20-05-2026 11:35 ]
Dit is waarom ik elk jaar of twee jaar wissel met YouFone. Wel de cashbacks en nieuwe klanten kortingen. En tis zelfde netwerk en vrijwel zelfde service...Hippe Lip schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:20:
En die cashbackopties zijn niet mogelijk voor bestaande Simyoklanten, dacht ik. Ook niet met een truukje?
Blijkbaar heb ik een cashback gemist, maar heb hiermee wel voorkomen dat er een extra bedrijf is dat weer van alles van mij weet
Ja dat heb ik dus ook inderdaad, eens hier gezegd of een ander provider topic(Maar dat werd niet helemaal gesnapt).Bedge85 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 18:39:
Bedankt voor uitleg en reacties!
Blijkbaar heb ik een cashback gemist, maar heb hiermee wel voorkomen dat er een extra bedrijf is dat weer van alles van mij weet. Neem het mee voor een volgende keer. Sowieso heb ik liever gewoon duidelijk vast (voordelig) maandbedrag dan cashbacks of korting acties.
Geld terug krijgen is leuk, maar dat vergeet je zo weer dat je dit had. en je ben het zo weer kwijt.
Ik zie vervolgens wel een groter bedrag iedere maand van mijn rekening blijven gaan, ik zie liever een lager bedrag van mijn rekening gaan elke maand.
Het lijkt allemaal goed te komen, maar heb geen reactie gehad van BelSimpel, maar wel (automatische) mails van Simyo. Op dit moment staat de datum op 16 juni, een dag voor het KPN contract aangepast wordt.Hippe Lip schreef op maandag 18 mei 2026 @ 23:26:
Ai, das kastig, @Sponge
Gaat het nu helemaal niet meer door of kost het alleen meer tijd (en stress)?
En als het doorgaat hoef je voor je nummerbehoud niet echt te vrezen, lijkt me.
Denk dat dit allemaal wat stroef gaat door de situatie bij KPN met contracten die nu toch wel (als je de mail gehad hebt) opgezegd kunnen worden. Het KPN forum staat behoorlijk vol met berichten hierover.
heb je in de app de volgende optie aangezet ?SebasFM schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:09:
[...]
Ik ben op 8 mei overgestapt van 50+ mobiel naar Simyo omdat ik niet meer op het Vodafone netwerk wilde zitten. Nu was ik de afgelopen twee en halve week in Italië op vakantie en viel de overstap dus op het moment dat ik in Italië zat. Nu had ik bij Simyo voor vertrek mijn abonnement al "geactiveerd" zonder bundel zodat ik op 8 mei alleen de SIM hoefde te plaatsen. Helaas pindakaas, wel kunnen aanloggen op de verschillende netwerken (Iliad, Swisscom en O2) maar ook bij mij kwam er geen data doorheen. Op voorhand de instellingen wel goed gezet in Mijn Simyo (internet en internet roaming staan aan). Bij terugkomst in NL meteen 5G.
bellen en internetten in het buitenland aan, dit kan via de app of Mijn Simyo
Zeker. Dat had ik gedoublecheckt.edebee schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:59:
[...]
heb je in de app de volgende optie aangezet ?
bellen en internetten in het buitenland aan, dit kan via de app of Mijn Simyo
Volgens mij moet je in NL zijn op het moment dat je overgaat. Dat had ik bij mijn laatste overstap nog uitgezocht en mijn overstap moment op aangepast.SebasFM schreef op maandag 18 mei 2026 @ 18:09:
[...]
Ik ben op 8 mei overgestapt van 50+ mobiel naar Simyo omdat ik niet meer op het Vodafone netwerk wilde zitten. Nu was ik de afgelopen twee en halve week in Italië op vakantie en viel de overstap dus op het moment dat ik in Italië zat. Nu had ik bij Simyo voor vertrek mijn abonnement al "geactiveerd" zonder bundel zodat ik op 8 mei alleen de SIM hoefde te plaatsen. Helaas pindakaas, wel kunnen aanloggen op de verschillende netwerken (Iliad, Swisscom en O2) maar ook bij mij kwam er geen data doorheen. Op voorhand de instellingen wel goed gezet in Mijn Simyo (internet en internet roaming staan aan). Bij terugkomst in NL meteen 5G.
Jammer dat dit eigenlijk normale gang van zaken is, ook hoe de knoppen worden gepresenteerd waardoor de meest logische actie Accepteren is.
Nu moet ik zeggen, de Simyo app open ik zowat nooit. maar goed even op letten dus bij de volgende keer openen.
Bedankt voor de waarschuwing. Hier ook gezien op Android. De 'Weigeren'-tekst is niet heel onopvallend maar gewoon als tekst en niet als de grote groene 'Accepteren'-knop.Bedge85 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:31:
Vanochtend de app SimYo app geüpdate op iOS. Krijg ik melding of ze ook mijn mailadres en telefoonnummer mogen delen met marketingspartners. De "Accepteren" knop groot en groen en "Weigeren" optie heel onopvallend.
Jammer dat dit eigenlijk normale gang van zaken is, ook hoe de knoppen worden gepresenteerd waardoor de meest logische actie Accepteren is.
|| Enyaq iV80 Sportline '22 || Peblar Home || Itho WPU 5G || Itho HRU 300Eco || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
Als ik kijk bij de privacy settings in de app stond "Persoonlijke Simyo advertenties" al uit.
Daar staat ook "Om je alleen relevante Simyo advertenties te tonen, is het nodig dat we je versleutelde e-mailadres en/of telefoonnummer delen met onze marketingpartners"
Ik heb dat net even bekeken: screenshot vóór de update gemaakt van die privacysettings en ná de update.TVL schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 15:27:
Heb ook een update ontvangen van de Simyo app op Android maar deze melding niet gehad.
Als ik kijk bij de privacy settings in de app stond "Persoonlijke Simyo advertenties" al uit.
Daar staat ook "Om je alleen relevante Simyo advertenties te tonen, is het nodig dat we je versleutelde e-mailadres en/of telefoonnummer delen met onze marketingpartners"
Beide zien er identiek uit hier (iOS).
<John O`Mill>
Privacy settings screenshot van de iphone gemaakt, of van de app zelf ?Hippe Lip schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:03:
[...]
Ik heb dat net even bekeken: screenshot vóór de update gemaakt van die privacysettings en ná de update.
Beide zien er identiek uit hier (iOS).
In de settings app zal je geen verschil zien.
Het gaat hier om een vraag, of ze jou gegevens mogen delen met andere partijen.
Dus de optie zou ergens in de Simyo app terug te moeten vinden zijn, want je zou uiteindelijk toch eruit moeten kunnen stappen(Al ben je dan eigenlijk al te laat maar goed).
Wat ik gaf was een screenshot van de Simyo-app zelf, niet van iets anders op mijn telefoon.Carlos0_0 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:43:
[...]
Privacy settings screenshot van de iphone gemaakt, of van de app zelf ?.
In de settings app zal je geen verschil zien.
Het gaat hier om een vraag, of ze jou gegevens mogen delen met andere partijen.
Dus de optie zou ergens in de Simyo app terug te moeten vinden zijn, want je zou uiteindelijk toch eruit moeten kunnen stappen(Al ben je dan eigenlijk al te laat maar goed).
<John O`Mill>
<John O`Mill>
Hoe bedoel je dat? Want het is wettelijk hier in NL zo geregeld dat je bij een tussentijdse prijsverhoging je lopende overeenkomst altijd mag opzeggen. De ander houdt zich immers ook niet aan de overeenkomst…Carlos0_0 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:19:
Ligt er misschien aan wat er in hun algemene voorwaarden heeft gestaan
<John O`Mill>
Als je niet voor 31 juli opzegt accepteer je de nieuwe voorwaarden.
[ Voor 12% gewijzigd door TVL op 24-06-2026 22:01 ]
Maar nu is de overeenkomst dat ze een prijsverhoging mogen doen. Dus kun je niet opzeggen. Immers ben je er akkoord mee gegaan.Hippe Lip schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:25:
[...]
Hoe bedoel je dat? Want het is wettelijk hier in NL zo geregeld dat je bij een tussentijdse prijsverhoging je lopende overeenkomst altijd mag opzeggen. De ander houdt zich immers ook niet aan de overeenkomst…
Wel schitterend ook. Eerst de inflatiecorrectie in de AV zetten waardoor je niet kunt opzeggen. Vervolgens steeds volle bak verhogen op basis van de CBS cijfers. En nu verder gaan met harken door een extra voorwaarde toe te voegen dat ze nog eens extra mogen verhogen.
Geldt dan niet alleen voor Simyo (en schijnbaar KPN), maar Delta heeft schijnbaar ook vandaag een nieuwe AV de deur uit gedaan met zo'n toevoeging dat ze €x de prijs mogen verhogen bovenop de inflatiecorrectie.
9.1 Onze tarieven
...We hebben het recht om op de hieronder staande manier onze tarieven jaarlijks aan te passen als gevolg van inflatie.
...
Als we een inflatiecorrectie doorvoeren, laten we je dat minimaal 1 maand van tevoren weten.
12.2 Tariefswijziging
Indien wij op grond van artikel 12.1 een wijziging doorvoeren die resulteert in een verhoging van de tarieven, zal deze verhoging per kalenderjaar nooit meer bedragen dan in totaal 5% van de vaste maandelijkse tarieven voor de betreffende dienst, of € 3,00 per maand indien dit bedrag hoger is. Een tariefverhoging die het gevolg is van inflatie, zoals bedoeld in artikel 9.1, wordt hierbij niet meegerekend.12.3 (Tussentijds) opzeggen als je het niet eens bent met een wijziging
Wijzigen we iets aan de overeenkomst, waaronder de voorwaarden of de tarieven, en ben je het niet eens met zo’n wijziging? Dan kan je de overeenkomst kosteloos tussentijds opzeggen, tenzij:...
• Het gaat om een periodieke aanpassing van de tarieven als gevolg van inflatie zoals bedoeld in artikel 9.1 hierboven
...
Wil je er vanaf dan, @Bedge85 ?Bedge85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:10:
Sinds wanneer zijn deze nieuwe regels van toepassing. Mijn abonnement is begin deze maand ingegaan.
<John O`Mill>
Ik denk dat ik gewoon moet afwachten of ik hierover ook een melding ontvang waardoor ik weet dat ik met de oude voorwaarden akkoord ben gegaan.
Bedge85 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:10:
Sinds wanneer zijn deze nieuwe regels van toepassing. Mijn abonnement is begin deze maand ingegaan.
Ben je bang voor een verhoging van 3 euro/maand?De nieuwe voorwaarden gelden automatisch vanaf 1 augustus 2026.
[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 24-06-2026 22:35 ]
Volgens mij mochten ze dat al en volgens mij kun je wel opzeggen, volgens 12.3:RobertMe schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:01:
Maar nu is de overeenkomst dat ze een prijsverhoging mogen doen. Dus kun je niet opzeggen. Immers ben je er akkoord mee gegaan.
https://www.simyo.nl/asse.../algemene_voorwaarden.pdf
Same here. Even in de cashback voorwaarden kijken, want dat is pas een mooie dealTVL schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:50:
In de mail staat ook dat je kostenloos kan opzeggen tot en met 31 juli. Nieuwe voorwaarden gaan in op 1 augustus. Mijn abonnement is 29 januari in gegaan en heb 100 euro cash back gehad en heb een 2 jarig contract. Die kan ik nu per 1 augustus opzeggen.
Als je niet voor 31 juli opzegt accepteer je de nieuwe voorwaarden.
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Nee, dat gaat niet over een prijsverhoging maar een inflatiecorrectie.Olaf van der Spek schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:42:
[...]
Volgens mij mochten ze dat al en volgens mij kun je wel opzeggen, volgens 12.3:
https://www.simyo.nl/asse.../algemene_voorwaarden.pdf
Vroeger hadden ze een prijsverhoging (ok, Simyo eigenlijk niet, maar veel andere, vooral (vast) internet providers wel). Alleen was dat dan een wijziging in de overeenkomst en konden klanten opzeggen.
Vervolgens heeft een slimme provider bedacht om een "inflatiecorrectie" vast te leggen in de AV. Maximaal een percentage zoals vastgesteld door het CBS erbij.
Eerst deed men een prijsverhoging zoals men wilde en kon dat lager zijn dat de inflatiecorrectie? Dit jaar pakken ze gewoon het CBS cijfer van 3,x% en gooien ze dat er op (dus 3,x% prijsverhoging).
Blijkbaar harken ze het nu nog niet hoog genoeg binnen en willen ze de prijzen nog meer verhogen. Dus komen ze weer met een nieuwe regel in de AV, dat ze, bovenop de inflatiecorrectie, nog eens tot 3 euro of 5% extra mogen verhogen.
Waar ze eerst 0 regels hadden en je bij elke prijsverhoging (/wijziging van de prijs in jouw nadeel) kon opzeggen, zijn er nu dus niet 1, maar zelfs al 2, uitsluitingen waarbij je niet meer mag opzeggen. Een keer mogen ze het onder de noemer "inflatiecorrectie" en moet het binnen het CBS inflatiecijfer zijn, en een keer noemen ze het gewoon "prijsverhoging" en mag het maximaal de (arbitraire) 3 euro of 5% zijn.
Waar haal jij dat uit?RobertMe schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:49:
Waar ze eerst 0 regels hadden en je bij elke prijsverhoging (/wijziging van de prijs in jouw nadeel) kon opzeggen, zijn er nu dus niet 1, maar zelfs al 2, uitsluitingen waarbij je niet meer mag opzeggen.
Uit 12.3 haal ik het in ieder geval niet.
Die cashback kwam toch van de telefoonwinkel en niet direct van Simyo? Dus dat zou elkaar volgens mij niet moeten raken. Enige vraag is of je een soortgelijke deal kan vinden.Nico Klus schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:45:
[...]
Same here. Even in de cashback voorwaarden kijken, want dat is pas een mooie deal
12 maanden 3,30 euro voor 40GB is natuurlijk geen geld. En daarna 11 euro (wat ik nu betaal voor 20GB)
Stay safe
Interessant. Zijn er ook mensen bekend met trustpilot, hoe werkt dit platform. Op de website van Lebara staat zij 4.4 scoren en SimYo 3.3 scoort bij trustpilot. Daarbij heeft SimYo 7K reviews en Lebara 63K terwijl ik altijd dacht dat SimYo veel groter is.Master FX schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:59:
Deze kans maar aangegrepen om naar Lebara over te stappen op 25 juli met nummerbehoud.
12 maanden 3,30 euro voor 40GB is natuurlijk geen geld. En daarna 11 euro (wat ik nu betaal voor 20GB)
Is trustpilot betrouwbaar of wordt dit op een bepaalde manier beïnvloed.
ik vertrouw trustpilot niet.Bedge85 schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 09:05:
[...]
Interessant. Zijn er ook mensen bekend met trustpilot, hoe werkt dit platform. Op de website van Lebara staat zij 4.4 scoren en SimYo 3.3 scoort bij trustpilot. Daarbij heeft SimYo 7K reviews en Lebara 63K terwijl ik altijd dacht dat SimYo veel groter is.
Is trustpilot betrouwbaar of wordt dit op een bepaalde manier beïnvloed.
soms zie je op dat een webshop een 4 ster van trustpilot krijgt terwijl,het van google en 2 ster krijgt.
En je heb de kleine lettertjes van Lebrara ook gelezen, misschien dat hier ook wel wat in staat van verhogingen ?.Master FX schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 08:59:
Deze kans maar aangegrepen om naar Lebara over te stappen op 25 juli met nummerbehoud.
Buiten dat is het idd een mooie actie ja.en dat je het laatste jaar daar maar 11 euro voor betaald is geen geld.
Zo ja, hoe heb je dit voor elkaar gekregen en op welke gronde?
Bron: https://www.simyo.nl/klantenservice/wijziging-algemene-voorwaarden
Mag ik mijn aansluiting opzeggen?
Je mag je abonnement aansluiting tot en met 31 juli opzeggen of overstappen naar aanleiding van deze wijziging. Opzeggen doe je via Mijn Simyo en overstappen via een aanvraag van nummerbehoud bij een andere provider. Je betaalt hiervoor geen extra kosten. Bij een opzegging of overstap heb je een opzegtermijn van 30 dagen.Heb je nog een telefoonkrediet en wil je opzeggen of overstappen?
Een telefoonkrediet kun je niet kosteloos stopzetten. Je kunt jouw telefoonkrediet in één keer voldoen via Mijn Simyo. Daarna kun je opzeggen of overstappen via de normale manier. Je kunt er ook voor kiezen om je telefoonkrediet door te laten lopen als je je abonnement beëindigt. Neem hiervoor contact op met klantenservice.
Heb je een Simyo Prepaid?
Dan heb je geen opzegtermijn en kun je gewoon net zoals voor deze wijziging op de gebruikelijke manieren overstappen of opzeggen
Vandaag overstap in gang gezet naar Ben sim only. Recent Glasvezel van Odido gestart, dus ook nog Combi voordeel!laredo schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 17:04:
Ja, en dat kan gewoon door je nummer uit te porteren. Dus kies een mooie deal en vraag nummerbehoud aan, bv via https://nl.pepper.com/aanbiedingen/ben-sim-only-200-minsms-30-gb-5-gb-klantvoordeel-5g-2-jaar-eur-100-cashback-333-pm-met-ing-voucher-eur229-pm-409264
Bron: https://www.simyo.nl/klantenservice/wijziging-algemene-voorwaardenMag ik mijn aansluiting opzeggen?
Je mag je abonnement aansluiting tot en met 31 juli opzeggen of overstappen naar aanleiding van deze wijziging. Opzeggen doe je via Mijn Simyo en overstappen via een aanvraag van nummerbehoud bij een andere provider. Je betaalt hiervoor geen extra kosten. Bij een opzegging of overstap heb je een opzegtermijn van 30 dagen.
Heb je nog een telefoonkrediet en wil je opzeggen of overstappen?
Een telefoonkrediet kun je niet kosteloos stopzetten. Je kunt jouw telefoonkrediet in één keer voldoen via Mijn Simyo. Daarna kun je opzeggen of overstappen via de normale manier. Je kunt er ook voor kiezen om je telefoonkrediet door te laten lopen als je je abonnement beëindigt. Neem hiervoor contact op met klantenservice.
Heb je een Simyo Prepaid?
Dan heb je geen opzegtermijn en kun je gewoon net zoals voor deze wijziging op de gebruikelijke manieren overstappen of opzeggen
/f/image/FWN9ECXtBJrgB4MOmP36oGz5.png?f=fotoalbum_large)