Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zo te zien als je ook KPN heb (anders kun je geen simyo compleet krijgen)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-04 19:26
RobbyTown schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:28:
[...]

Zo te zien als je ook KPN heb (anders kun je geen simyo compleet krijgen)
Ik zie hem nu, dacht dit kon je door aan te passen maar je moet verlengen en dan kan je hem zien. Dit is alleen bij 2 jaar verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Ben eigenlijk wel benieuwd tarieven/bundels die nu op Simyo staan ook inflatie correctie krijgen.

Bundels nu zijn 1 euro voordeliger dan wat ik nu heb (betaal 12 ipv 11) en in okt komt er bij mij een euro bij. Bundel aanpassen (dat prijs lager is) kan pas in juni 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:16
RobbyTown schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:45:
Ben eigenlijk wel benieuwd tarieven/bundels die nu op Simyo staan ook inflatie correctie krijgen.
Zie het antwoord van de vraag "Voor wie geldt de inflatiecorrectie?" op deze pagina: "Heb je je abonnement afgesloten vóór 1 juli 2023? Dan geldt voor jou de inflatiecorrectie."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:12
RobbyTown schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:45:

Bundels nu zijn 1 euro voordeliger dan wat ik nu heb (betaal 12 ipv 11) en in okt komt er bij mij een euro bij. Bundel aanpassen (dat prijs lager is) kan pas in juni 2024.
Bundels aanpassen kan altijd? Alleen wil je zeer waarschijnlijk verlengen, en dat kan natuurlijk niet als je nog een lopend abo hebt. En waar je vroeger de nieuwe bundel prijzen kon krijgen door de bundel te wijzigen kan dat nu niet meer. Als in: ik kan mijn 2GB bundel nu wel aanpassen van de huidige €3 (€3,25 met inflatiecorrectie) naar €4,34 (met inflatiecorrectie), maar als ik zou verlengen krijg ik 2GB voor €1. Alleen moet ik bij volledig verlengen ook de belbundel aanpassen van 100 min/SMS voor €3(,25) naar 200 min/SMS voor €6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
inderdaad zoals @RobbyTown zegt, ik heb ook KPN (internet only) thuis

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
@Groentjuh @RobertMe Hier wat extra toelichting :).

Bundels aanpassen kan altijd dat weet ik (omhoog en omlaag). Bundel die ik heb is
10 GB voor 5 euro (actie normaal 6 euro in 2022) en onbeperkt bellen is 7 euro samen dus 12 euro, nu inflatie 13 euro. Rest van de bundels is ook inflatie toegepast.

Simyo website al tijdje is 10 GB voor 4 euro en onbeperkt 7 euro = 11 euro, dat daar inflatie opkomt als je bv maart hebt afgesloten snap ik. Zie: https://forum.simyo.nl/of...ne-waarom-duur-doen-46337 hier kan ik niet voor gaan omdat nog in die 2 jaar zit (vroeger was dit niet, ook toen hele discussie geweest toen ze dit in hadden gevoerd).

Maar nu op de Simyo website. 10GB en onbeperkt bel voor 10 euro (het word alleen maar goedkoper....). Als ik dat nu afsluit krijgt die geen inflatie correctie.

Maar de grote vraag is Simyo.nl vanaf okt nieuwe prijzen op de website ivm inflatie correctie?

In elk geval in 2022 voor 2 jaar gedaan dus ik kan niet nu voor juni 2024 de nieuwe prijzen pakken die nu op de website staan. Voor mij als klant gaat het 1 euro omhoog, Vandaag nieuwe klant betaald al 2 euro minder en na inflatie in verhouding met mij 3 euro minder. Dan heb ik destijds actief tarief gekregen anders was het zelfs 4 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door RobbyTown op 19-09-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
RobbyTown schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:13:
Maar de grote vraag is Simyo.nl vanaf okt nieuwe prijzen op de website ivm inflatie correctie?
Helaas weet ik niet of Simyo hun aanbod gaat aanpassen. Dat delen ze helaas niet van te voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Klopt ben daarom zeer benieuwd wat de prijzen vanaf okt gaan doen bij Simyo. Als daar wel of geen inflatie correctie is toegepast/gaat worden.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 19-09-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geen12
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-04 10:16
Weet iemand hoe Simyo op een CPI cijfer van 8,9% over de periode van 1 juli 2022 t/m 30 juni 2023 komt? Volgens de website van CBS zijn de CPI cijfers over de maanden juni en juli 2023 respectievelijk 5,7% en 4,6%:

https://www.cbs.nl/nl-nl/...-naar-5-7-procent-in-juni
https://www.cbs.nl/nl-nl/...-naar-4-6-procent-in-juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Geen12 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:15:
Weet iemand hoe Simyo op een CPI cijfer van 8,9% over de periode van 1 juli 2022 t/m 30 juni 2023 komt? Volgens de website van CBS zijn de CPI cijfers over de maanden juni en juli 2023 respectievelijk 5,7% en 4,6%:

https://www.cbs.nl/nl-nl/...-naar-5-7-procent-in-juni
https://www.cbs.nl/nl-nl/...-naar-4-6-procent-in-juli
Waarschijnlijk zo
QuintMidas in 'Simyo verhoogt prijzen met 8,4 procent vanwege inflatie'

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Groentjuh
Ik gok om precies te zijn:
10,3 (juli 2022) + 12 (augustus 2022) + 14,5 (september 2022) + 14,3 (oktober 2022) + 9,9 (november 2022) + 9,6 (december 2022) + 7,6 (januari 2023) + 8 (februari 2023) + 4,4 (maart 2023) + 5,2 (april 2023) + 6,1 (mei 2023) + 5,7 (juni 2023) / 12 = ~8,9667% en dat waarschijnlijk naar beneden afgerond.

Die post geeft een lijst van 14 maanden. De algemene voorwaarden bevatten de volgende regel:
De prijsindex berekenen we over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni.
Dus vandaar mijn juli 2022 t/m juni 2023.

Ik ben overigens zelf ook benieuwd of Simyo het aanbod gaat aanpassen per oktober. Het lijkt mij een beetje raar om mensen, die soms al meer per min/sms/MB betalen, door zo'n indexering juist aan te sporen om eens om hun heen te kijken naar het huidige aanbod op de telecommarkt.

Mijn specifieke situatie is na indexering:
100 min/sms + 6000 MB + geen dataplafond voor 8,68 euro/maand. (208,32 euro/2 jaar)

Als ik rondkijk dan kom ik op het onderstaande. Eigenlijk moet ik dan dus maar even over naar Youfone of Simpel of 50plusmobiel en dan krijg ik meer voor minder en ook nog bescherming tegen hoge rekeningen i.v.m. buiten de data bundel raken!

Vergelijking staat nu in het juist topic.

[ Voor 49% gewijzigd door Groentjuh op 20-09-2023 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:02
Groentjuh schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:37:
10,3 (juli 2022) + 12 (augustus 2022) + 14,5 (september 2022) + 14,3 (oktober 2022) + 9,9 (november 2022) + 9,6 (december 2022) + 7,6 (januari 2023) + 8 (februari 2023) + 4,4 (maart 2023) + 5,2 (april 2023) + 6,1 (mei 2023) + 5,7 (juni 2023) / 12 = ~8,9667% en dat waarschijnlijk naar beneden afgerond.

Die post geeft een lijst van 14 maanden. De algemene voorwaarden bevatten de volgende regel:

[...]

Ik ben overigens zelf ook benieuwd of Simyo het aanbod gaat aanpassen per oktober. Het lijkt mij een beetje raar om mensen, die soms al meer per min/sms/MB betalen, door zo'n indexering juist aan te sporen om eens om hun heen te kijken naar het huidige aanbod op de telecommarkt.

Mijn specifieke situatie is na indexering:
100 min/sms + 6000 MB + geen dataplafond voor 8,68 euro/maand. (208,32 euro/2 jaar)

Als ik rondkijk dan kom ik op het onderstaande. Eigenlijk moet ik dan dus maar even over naar Youfone of Simpel of 50plusmobiel en dan krijg ik meer voor minder en ook nog bescherming tegen hoge rekeningen i.v.m. buiten de data bundel raken!
Netwerk KPN:
Youfone: 200 min/sms, 10000MB + dataplafond voor 7,- euro/maand de eerste 12 maanden en daarna 10,-euro/maand. (204 euro/2 jaar)

Simyo: 200 min/sms, 10000MB + geen dataplafond voor 9 euro/maand. (216 euro/2 jaar)

Lebara: 150 min, 150 sms, 10000MB + dataplafond voor 9,50 euro/maand. (228 euro/2 jaar)

KPN: 120 min/sms + 12000MB + 64 Kbps download en 32 Kbps upload na bundel voor 20 euro/maand (480 euro/2 jaar)
Netwerk Odido:
Simpel: 250 min, 500 sms, 7000MB + kostenplafond voor 8 euro/maand (192 euro/2 jaar)

Ben: 200 min/sms, 10000MB + dataplafond voor 10 euro/maand (240 euro/2 jaar)

Odido: 120 min/sms, 10000MB + 384 Kbps download en 64 Kbps upload na bundel voor 17,50 euro/maand (420 euro/2 jaar)
Netwerk VodafoneZiggo:
50plusmobiel: onbeperkt min/sms + 6000 MB + dataplafond voor 7,50 euro/maand (180 euro/2 jaar)

Vodafone: 150 min, onbeperkt sms + 20000MB + 64 Kbps download en 32 Kbps upload na bundel voor 17,50 euro/maand (420 euro/2 jaar)
De enige die nog in je lijstje zou kunnen passen is Hollandsnieuwe. Die zit tussen Vodafone en 50+ in denk ik.

Tof dat je het zo onder elkaar hebt gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
stormfly schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:17:
[...]
De enige die nog in je lijstje zou kunnen passen is Hollandsnieuwe. Die zit tussen Vodafone en 50+ in denk ik.

Tof dat je het zo onder elkaar hebt gezet.
Hollandsnieuwe doet min/sms/mb en dat maakt hem moeilijker eerlijk te vergelijken. Maar done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:12

slaay

Natuurbeleven.com

Ik zit even de Algemene Voorwaarden te lezen en zie dit staan:
"We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. De periode waarover en het moment waarop we onze tarieven kunnen indexeren verschilt afhankelijk van de soort dienst die u bij ons afneemt. Als we de tarieven voor mobiele diensten indexeren doen we...."
Maar Simyo indexeert de tarieven dus niet volgens de CBS Consumentenprijsindex.
Ze doen het met een lager percentage en dan is het niet conform de CBS Consumentenprijsindex.
Zou het daarom nu wel reden te kunnen zijn om kosteloos op te zeggen?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:50

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@Groentjuh Wat betekent zo’n plafond? Want ik ga een enkele keer wel eens over mijn bundel (min of MB) heen en dan betaal ik liever wat bij dan dat ik in een heel langzame datastroom terecht kom of dat data zelfs helemaal uit komt te staan.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Ik beheer voor een aantal mensen om me heen hun Simyo abo en heb daarvoor een machtiging gekregen zodat ik in mijn Simyo app de boel in de gaten kan houden. Daardoor heb ik een beetje overzicht hoe het anderen vergaat met die 8,4% verhoging en dan zie ik dat niet iedereen die verhoging heeft gekregen:

1. Ikke, contractvrij, heb hetzelfde als @streamnl
2x6GB voor 4,00 > 4,34
2x300 min voor 5,00 > 5,42

2. Maria, per 1 mei 2023 2 jaar verlengd:
2x6GB voor 3,00 > blijft 3,00
Onbeperkt bellen voor 7,00 > blijft 7,00

3. Bé, contractvrij:
2x6GB voor 4,00 > 4,34
2x200 min voor 4,50 > 4,88

4. Willem, nieuw 2-jaars abo van 1 aug 2022:
2x2GB voor 3,00 > 3,25
Onbeperkt bellen voor 7,00 > 7,59

5. Janna, nieuw 2-jaars abo van 1 jan 2023:
2x2GB van 3,00 > 3,25
Onbeperkt bellen van 6,00 > 6,50

Als ik nu 2 jaar wil verlengen kan ik kiezen voor:
20GB voor 3,00
400 min voor 6,00
Of onbeperkt bellen voor 7,00

Waarom heeft Maria geen verhoging gekregen en Willem en Janna wel, terwijl ze alle 3 in de looptijd van hun 2-jarig abo zitten?

En wie zegt me nu dat als ik voor die verlenging kies, dat ik daar straks die 8,4% verhoging niet alsnog voor mijn kiezen krijg? Als dat eraan staat te komen dan blijf ik liever zitten waar ik zit.

Wat is nu wijsheid?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
Hippe Lip schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:05:
@Groentjuh Wat betekent zo’n plafond? Want ik ga een enkele keer wel eens over mijn bundel (min of MB) heen en dan betaal ik liever wat bij dan dat ik in een heel langzame datastroom terecht kom of dat data zelfs helemaal uit komt te staan.
Als je bij Simyo internet buiten de bundel verbruikt kunnen de kosten nogal hoog oplopen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YexnFCyviC-zmKLeEpsF51KuawI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8kZQRAxOV6rEMBjMi6LWCx8A.png?f=fotoalbum_large

Dit is wel bij meer budgetproviders aan de orde.
Daarom bieden sommige providers een plafond of limiet aan, om dit te voorkomen. Soms tegen extra bijbetaling per maand.

[ Voor 6% gewijzigd door icall5s op 20-09-2023 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

icall5s schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:43:
[...]

Als je bij Simyo internet buiten de bundel verbruikt kunnen de kosten nogal hoog oplopen:

[Afbeelding]

Daarom bieden sommige providers een plafond of limiet aan, om dit te voorkomen. Soms tegen extra bijbetaling per maand.
En is dat plafond dan hard, in de zin van dat er daarna nix meer door komt?
Simyo geeft je vooraf duidelijke signalen in de aanloop naar het einde van je bundel. Dan kun je wat bijkopen. Dat heb ik met name met vakantie in het buitenland als ik soms langer bel of mijn laptop aan mijn eigen hotspot hang. Dan betaal je alleen voor die enkele keer wat extra. Nog nooit onverwachte ‘over-de-bundel’-kosten gehad.

<John O`Mill>

• Locolau
Niet weer deze discussie... Als je zo graag dat dataplafond wil stap je toch over? Is nog goedkoper ook volgens die berekeningen.

Maar bedankt voor de inspiratie om even toch goed te kijken naar waar ik het beste kan verlengen. Ben al 10 jaar wel tevreden met Simyo, vroeger hadden ze zelfs een afdeling voor verleningen waar je nog extra korting kreeg, maar die is opgedoekt, geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Locolau op 20-09-2023 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
Hippe Lip schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:56:
[...]

En is dat plafond dan hard, in de zin van dat er daarna nix meer door komt?
Simyo geeft je vooraf duidelijke signalen in de aanloop naar het einde van je bundel. Dan kun je wat bijkopen. Dat heb ik met name met vakantie in het buitenland als ik soms langer bel of mijn laptop aan mijn eigen hotspot hang. Dan betaal je alleen voor die enkele keer wat extra. Nog nooit onverwachte ‘over-de-bundel’-kosten gehad.
Bij Simyo kun je standaard met volle snelheid door als je bundel verbruikt is, maar betaalt dan 0,15 euro/MB. Ter vergelijking kost het zelfs met de onvoordeligste bundel slechts 0,0005 euro/MB. Je betaalt dus 300 keer zoveel buiten de bundel. Zoals @icall5s dus al zegt, dat loopt hard op. Ja, je krijgt een SMSje bij 80% en 100%, maar er zijn echt situaties denkbaar dat dit simpelweg een recept is voor problemen. Bijvoorbeeld dat de wifi uitvalt, terwijl 's avond in slaap gevallen was met een video nog spelend...

Je kunt bij Simyo daarnaast een Extra MB bundel van 500MB voor 5 euro bijbestellen. 0,01 euro/MB is beter (slechts 20 keer duurder dan de onvoordeligste bundel), maar dien je wel tijdig te doen. MBs, die reeds buiten de bundel verbruikt zijn worden niet binnen zo'n bundel gezet. Ook via Mijn Simyo internet uitzetten is mogelijk.

Bij providers met een dataplafond, stopt het internet als de databundel op is. 's avonds dus in slaap gevallen terwijl de wifi uitviel en je aan het netflixen was? Geen probleem! Je internet stopt immers zonder kosten.

Al die providers bieden net als Simyo echter ook "Extra MB bundels". Ook daar zijn ze niet zo voordelig als MBs binnen de bundel, maar bij deze providers moet je eerst zo'n bundel bijbestellen voordat je door kunt internetten. Dat voorkomt dus dat je door wat dan ook "onbewust" ineens voor een hoge rekening kom te staan.

Simpel is een beetje de vreemde vogel in mijn lijst met een "kostenplafond". Bij die provider kun je geen dataplafond instellen, die ervoor zorgt dat internet stopt als de bundel op is, maar daar kun je enkel instellen dat de aansluiting maximaal 10 euro/maand mag kosten. Ook dat is een manier om te voorkomen dat de kosten dus hoog oplopen.

KPN, Odido, Vodafone vertragen de verbinding tot een lage snelheid. De MBs op die lage snelheid zijn gratis. Ook deze providers bieden "Extra MB bundels", zodat je na het bestellen daarvan de MBs in die bundel weer op volle snelheid kunt gebruiken.

Het grootste verschil is dus dat je als klant bij alle andere providers (, indien je daarvoor kiest, ) zelf eerst even extra MBs moet bestellen en daarna pas door kunt(of automatisch langzaam door kan), waardoor je dus de kosten onder controle kunt houden. Bij Simyo krijg je automatisch te maken met zeer dure tarieven als je niet zelf iets tijdig doet, wat resulteert in een gepeperde rekening! Ik weet wel wat ik klantvriendelijker vindt.

Overigens is dat dataplafond bij diverse providers een betaalde extra, die ik in de kosten voor dat abonnement mee heb genomen. Als je dat dus niet wilt zijn diverse van die providers nog goedkoper (meestal zo'n 0,50 euro/maand!). Dat hele dataplafond is dus regelmatig optioneel indien je dat niet zou willen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Groentjuh op 20-09-2023 10:06 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Let op. Alternatieven voor Simyo mogen besproken worden in [Simyo] Welke providers bieden meer waar voor geld?.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 00:11
rens-br schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:24:
[mbr]Let op. Alternatieven voor Simyo mogen besproken worden in [Simyo] Welke providers bieden meer waar voor geld?.[/]
Goh, nooit van dat topic gehoord/gelezen. De laatste reactie is ook nog maar 5,5 jaar geleden......

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-09-2023
RicoK schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:08:
[...]

Goh, nooit van dat topic gehoord/gelezen. De laatste reactie is ook nog maar 5,5 jaar geleden......
Het staat boven de reply box aangegeven (ook voor de waarschuwing van rens-br) ;)

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Groentjuh schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:46:
[...]

Bij Simyo kun je standaard met volle snelheid door als je bundel verbruikt is, maar betaalt dan 0,15 euro/MB. Ter vergelijking kost het zelfs met de onvoordeligste bundel slechts 0,0005 euro/MB. Je betaalt dus 300 keer zoveel buiten de bundel. Zoals @icall5s dus al zegt, dat loopt hard op. Ja, je krijgt een SMSje bij 80% en 100%, maar er zijn echt situaties denkbaar dat dit simpelweg een recept is voor problemen. Bijvoorbeeld dat de wifi uitvalt, terwijl 's avond in slaap gevallen was met een video nog spelend...

Je kunt bij Simyo daarnaast een Extra MB bundel van 500MB voor 5 euro bijbestellen. 0,01 euro/MB is beter (slechts 20 keer duurder dan de onvoordeligste bundel), maar dien je wel tijdig te doen. MBs, die reeds buiten de bundel verbruikt zijn worden niet binnen zo'n bundel gezet. Ook via Mijn Simyo internet uitzetten is mogelijk.

Bij providers met een dataplafond, stopt het internet als de databundel op is. 's avonds dus in slaap gevallen terwijl de wifi uitviel en je aan het netflixen was? Geen probleem! Je internet stopt immers zonder kosten.

Al die providers bieden net als Simyo echter ook "Extra MB bundels". Ook daar zijn ze niet zo voordelig als MBs binnen de bundel, maar bij deze providers moet je eerst zo'n bundel bijbestellen voordat je door kunt internetten. Dat voorkomt dus dat je door wat dan ook "onbewust" ineens voor een hoge rekening kom te staan.

Simpel is een beetje de vreemde vogel in mijn lijst met een "kostenplafond". Bij die provider kun je geen dataplafond instellen, die ervoor zorgt dat internet stopt als de bundel op is, maar daar kun je enkel instellen dat de aansluiting maximaal 10 euro/maand mag kosten. Ook dat is een manier om te voorkomen dat de kosten dus hoog oplopen.

KPN, Odido, Vodafone vertragen de verbinding tot een lage snelheid. De MBs op die lage snelheid zijn gratis. Ook deze providers bieden "Extra MB bundels", zodat je na het bestellen daarvan de MBs in die bundel weer op volle snelheid kunt gebruiken.

Het grootste verschil is dus dat je als klant bij alle andere providers (, indien je daarvoor kiest, ) zelf eerst even extra MBs moet bestellen en daarna pas door kunt(of automatisch langzaam door kan), waardoor je dus de kosten onder controle kunt houden. Bij Simyo krijg je automatisch te maken met zeer dure tarieven als je niet zelf iets tijdig doet, wat resulteert in een gepeperde rekening! Ik weet wel wat ik klantvriendelijker vindt.

Overigens is dat dataplafond bij diverse providers een betaalde extra, die ik in de kosten voor dat abonnement mee heb genomen. Als je dat dus niet wilt zijn diverse van die providers nog goedkoper (meestal zo'n 0,50 euro/maand!). Dat hele dataplafond is dus regelmatig optioneel indien je dat niet zou willen hebben.
@Groentjuh
Dank je! Dit is precies waarnaar ik op zoek was; informatie over en weer. Het gaat me niet om een discussie maar om de wetenschap over hoe en wat. Liefst door ervaringsdeskundigen.
en nee, @rens-br , ik hoef niet met de abo's van andere providers te vergelijken, alleen de techniek erachter.

Dit verhaal geeft me de bevestiging dat ik ws goed zit bij Simyo en daar mogelijk nog eens ruim 10 jaar blijf zitten. Die één of twee euro per maand (max 24 euro per jaar, waar hebben we het over?) meer of minder vind ik voor mijzelf minder belangrijk dan vertrouwen in de provider. En dat geldt dan voor mijn eigen situatie, want dat is altijd heel persoonlijk.
Ik help regelmatig anderen om een keuze te maken en dan vraag ik eerst een heel eind door voordat ik een reactie terug geef. Niet zomaar een provider noemen.

Natuurlijk heb ik ook wel gedacht aan overstappen, maar in het verleden heb ik wel gebruik gemaakt van mooie aanbiedingen met een abo van 1 of 2 jaar, om dan te ontdekken dat je na afloop van die periode terecht komt in de standaardtarieven van die provider die echt een heel stuk hoger liggen. Bij Simyo weet ik dat dit niet het geval is. Bij Simpel ook niet, maar bij anderen ben ik daar nog niet zo zeker van en die onzekerheid houdt me dan tegen. Ik heb er geen zin in om zo telkens na 1 of 2 jaar weer iets nieuws op te moeten zoeken en over te stappen. Daarvoor ben ik mss te lui? 8)

<John O`Mill>

• FastFred
  • Laatst online: 10:30
Ik zie onder de Simyo berichten op de FP een boel mensen reageren dat ze geen mail gehad hebben over de verhoging, of dat die berichtgeving heel summier voorbij kwam in de reguliere factuur mail.

Ben ik dan de enige die 5 september 10 uur 's ochtends een mail gehad heeft van mailsvansimyo@e.simyo.nl. Met onderwerp 'Belangrijke informatie over je abonnementskosten'. Waarin haarfijn en netjes uitgelegd wordt wat de verhoging in houd in percentages en euro's en waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:04:
Ik zie onder de Simyo berichten op de FP een boel mensen reageren dat ze geen mail gehad hebben over de verhoging, of dat die berichtgeving heel summier voorbij kwam in de reguliere factuur mail.

Ben ik dan de enige die 5 september 10 uur 's ochtends een mail gehad heeft van mailsvansimyo@e.simyo.nl. Met onderwerp 'Belangrijke informatie over je abonnementskosten'. Waarin haarfijn en netjes uitgelegd wordt wat de verhoging in houd in percentages en euro's en waarom.
Als ik zo de FP lees, er zijn 2 varianten in omloop. Die jij hebt (deze zag ik begin sept ook op het Simyo forum voorbij komen) en de variant: Je nieuwe Simyo factuur staat klaar (die heb ik) met daarin de uitleg.

Die laatste is vervelend. Als je een bericht regel hebt if Je nieuwe Simyo factuur staat klaar naar map Simyo als gelezen dan mis je dus die hele info over inflatie omdat ze die in de factuur mail hebben verwerkt. Had gewoon apart een mail rond gedaan dan was daar al een stuk minder gedoe over geweest.

• RobertMe
Ik heb van Simyo geen mail meer ontvangen sinds 15-8. Toen een factuur mail, daarna niks noppes nada. Noch een factuur, noch deze prijswijziging. En van mijn vader weet ik dat hij ik meen gisteren (anders maandag) pas bericht heeft ontvangen. Ook redelijk aan de late kant dus. Maar dan wel een dedicated mail, en niet verkapt in de facturatie mail.

Mail gaat naar een antiek @home.nl adres en haal ik op eigen mailserver binnen. Maar ook in de Ziggo webmail niks te zien (berichten worden daar bewaard). En deze week ook nog andere mails ontvangen op dat adres. Dus if anything is het daadwerkelijk Simyo die mij niet meer mailt / niet kan bereiken.

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:48
Hier wel de "Belangrijke informatie over je factuur" ontvangen. Hoewel ik inflatiecorrectie zeker wel snap, vind ik het persoonlijk niet netjes om die al te hanteren bij vaste contracten die nog maar net ingegaan. Het zal wel volgens de voorwaarden zijn, maar de vorige keer dat ik met inflatiecorrectie te maken had, deden ze het alleen (dat was toen bij T-Mobile geloof ik) bij contracten die langer dan een jaar geleden ingegaan waren. Dát lijkt me fair voor de berekening van een inflatiecorrectie.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
FastFred schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:04:

Ik heb alleen de maandelijkse mail "Je nieuwe Simyo factuur staat klaar" van no_reply@simyo.nl gehad.

March of the Eagles

• Groentjuh
jorikc schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:54:
Hier wel de "Belangrijke informatie over je factuur" ontvangen.
Ook de "Belangrijke informatie over je factuur" ontvangen, maar wel pas op Dinsdag 19 September 2023 12:37 CEST.

Voor de gene die willen weten wat daar in staat:
Beste #voornaam# #achternaam#,

De factuur van de maand augustus voor mobiel nummer 06######## staat voor je klaar op Mijn Simyo. Het factuurbedrag van € #bedrag factuur# wordt volgende week automatisch geïncasseerd van je rekeningnummer.

Log in op Mijn Simyo om je factuur te bekijken. Of nóg makkelijker: bekijk je factuur via de Mijn Simyo app.

Belangrijke informatie over je abonnementskosten vanaf 1 oktober
Vanaf 1 oktober 2023 worden jouw abonnementskosten voor telefoonnummer 06######## met 8,4% inflatiecorrectie verhoogd.

Wat betekent dit voor jou?
Vanaf 1 oktober betaal je € #bedrag verhoging# meer. Jouw nieuwe abonnementskosten worden
€ #nieuw bedrag abonnement#. Je nieuwe factuurbedrag wordt in de week van 23 oktober voor het eerst afgeschreven. We baseren je nieuwe bedrag op basis van de bundels die je hebt per 1 september. Wijzig je in de loop van september je bundels, dan verandert dit bedrag. We passen altijd een verhoging van 8,4% toe.

Waarom doen we dit?
Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Ook bij ons zijn het afgelopen jaar de kosten gestegen. Als telecomprovider zien we dit bijvoorbeeld terug in loonkosten, energiekosten en leverancierskosten. Daarom passen we onze prijzen aan voor deze inflatie.

Hoe heeft Simyo het inflatiepercentage berekend?
Openheid naar onze klanten toe vinden wij belangrijk. We leggen je daarom graag uit hoe dit percentage tot stand gekomen is. Wij volgen de berekening van de consumentenprijsindex van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De gemiddelde gemeten inflatie door het CBS over de periode 1 juli 2022 t/m 30 juni 2023 is 8,9%. We doen er alles aan om de prijsstijging zo beperkt mogelijk te houden. Daarom voeren we een lagere inflatiecorrectie door van 8,4%.

Meer informatie
Wil je meer weten over de inflatiecorrectie en wat het voor jou betekent? Ga dan naar simyo.nl/inflatie.

Vriendelijke groet,

Simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hippe Lip schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:09:
[...]

@Groentjuh
Dank je! Dit is precies waarnaar ik op zoek was; informatie over en weer. Het gaat me niet om een discussie maar om de wetenschap over hoe en wat. Liefst door ervaringsdeskundigen.
en nee, @rens-br , ik hoef niet met de abo's van andere providers te vergelijken, alleen de techniek erachter.

Dit verhaal geeft me de bevestiging dat ik ws goed zit bij Simyo en daar mogelijk nog eens ruim 10 jaar blijf zitten. Die één of twee euro per maand (max 24 euro per jaar, waar hebben we het over?) meer of minder vind ik voor mijzelf minder belangrijk dan vertrouwen in de provider. En dat geldt dan voor mijn eigen situatie, want dat is altijd heel persoonlijk.
Ik help regelmatig anderen om een keuze te maken en dan vraag ik eerst een heel eind door voordat ik een reactie terug geef. Niet zomaar een provider noemen.

Natuurlijk heb ik ook wel gedacht aan overstappen, maar in het verleden heb ik wel gebruik gemaakt van mooie aanbiedingen met een abo van 1 of 2 jaar, om dan te ontdekken dat je na afloop van die periode terecht komt in de standaardtarieven van die provider die echt een heel stuk hoger liggen. Bij Simyo weet ik dat dit niet het geval is. Bij Simpel ook niet, maar bij anderen ben ik daar nog niet zo zeker van en die onzekerheid houdt me dan tegen. Ik heb er geen zin in om zo telkens na 1 of 2 jaar weer iets nieuws op te moeten zoeken en over te stappen. Daarvoor ben ik mss te lui? 8)
De enige reden dat ik nog bij Simyo zit is dat ze als enige budget provider eSIM bieden. Vind ze persoonlijk alsnog insane duur, 5 5,42€ voor 200 schamele belminuutjes (dankzij KPN Compleet 400) is echt bizar imho. Data is bij festivals en voetbalwedstrijden onbruikbaar dus die staat op mijn T-Mobile (fysieke) SIM (helaas biedt contract van mijn werkgever geen eSIM optie)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:46

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

RobbyTown schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:11:
[...]

Als ik zo de FP lees, er zijn 2 varianten in omloop. Die jij hebt (deze zag ik begin sept ook op het Simyo forum voorbij komen) en de variant: Je nieuwe Simyo factuur staat klaar (die heb ik) met daarin de uitleg.

Die laatste is vervelend. Als je een bericht regel hebt if Je nieuwe Simyo factuur staat klaar naar map Simyo als gelezen dan mis je dus die hele info over inflatie omdat ze die in de factuur mail hebben verwerkt. Had gewoon apart een mail rond gedaan dan was daar al een stuk minder gedoe over geweest.
Schijnbaar is bellen niet duurder geworden? Heb geen info mail gehad en mijn abo mail geeft ‘gewoon’ 5€ aan

Ah het wordt zelfs €5,42 🤯 Fijn simyo dat je daar 0 communicatie over geeft… Schandalig.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 22-09-2023 08:29 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 13:01
Groentjuh schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:37:

[...]

[..]
Let wel op dat de cijfers die Simyo waarschijnlijk gebruikt heeft (de maandelijkse CPI die je al opsomt) dus ook gaan over 2021. De eerste, 10,3% is de periode juli 2021 - juli 2022. Simyo rekent dus met inflatiecijfers van 2021, 2022, 2023 en pakt dan een gemiddelde. Het is dus niet zoals het CBS wel doet, een periode van één jaar. Als Simyo gelijk had, lag de CPI nu boven de 130. Maar gelukkig is het CBS duidelijk, 127,70 op dit moment en we hebben recent geen deflatie gehad. https://opendata.cbs.nl/s...ED/table?ts=1521196612519

Daarnaast wijkt Simyo af van de artikelen in contract en algemene voorwaarden door expliciet niet te verhogen gelijk aan de inflatie. Het kan dus al geen inflatiecorrectie zijn, ook al noemen ze het zo. Ze proberen stelselmatig iedereen het zo te laten noemen om er zo mee weg te komen.

Inflatiecorrectie is helemaal niet raar, mag prima toegespast worden. Maar je moet dit eens andersom proberen.. "Mijn abonnement is 20GB per maand, maar dan wel gemiddeld, toch? Dus tot 20*12=240GB per jaar verstoken en alles is goed! Oh en ik heb vorig jaar ook minder verbruikt, dus die ruimte heb ik ook nog!" Ze zouden je keihard af laten rekenen... En terrecht, dat is het contract waar je beiden mee akkoord bent gegaan.

edit:
Simyo heeft inmiddels per chat bevestigd dat de bedoeling is alleen de inflatie in de periode 1 juli 2022 - 30 juni 2023 te rekenen voor deze correctie. Daarnaast is bevestigd dat ze hiervoor een gemiddelde berekend hebben. Daar we de cijfers van het CBS hebben, is dus zo goed als zeker dat ze een gemiddelde van de jaarmutaties hebben gebruikt en zodoende inflatie van vóór de genoemde periode ook mee hebben gerekend in directe tegenspraak tot de overige communicatie en overeenkomsten.

[ Voor 11% gewijzigd door Crahsystor op 25-09-2023 13:41 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

XWB schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:31:
[...]

Ik heb alleen de maandelijkse mail "Je nieuwe Simyo factuur staat klaar" van no_reply@simyo.nl gehad.
Heb je die “maandelijkse mail” goed gelezen? Helemaal tot het einde? Ik had eerst ook niet door dat er dit keer meer in die mail staat omdat die er op het eerste oog (bovenaan) hetzelfde uitziet.
Daaronder komt de extra info over de verhoging.

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 13:01
Geen idee of meer mensen gevraagd hebben aan het CBS om de inflatie in de door Simyo gestelde periode te bevestigen. Voor wie het wil weten, dit is wat het CBS mij heeft laten weten op mijn vraag wat de daadwerkelijk inflatie binnen de periode 1 juli 2022 - 30 juni 2023 was:

"De inflatie volgens de CPI is hetzelfde als de jaarmutatie, ofwel de prijsontwikkeling van een maand ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Deze wordt maandelijks gepubliceerd op StatLine, zo is de jaarmutatie van juni 2023 5,7%. Dit wordt berekend als de ontwikkeling van de CPI van juni 2023 ten opzichte van de CPI van juni 2022. In juli 2023 was de inflatie 4,6%.”

De bewoording van contract of algemene voorwaarden (afhankelijk van het klant zijn voor 14-7-2014 of niet) is dus bepalend.
Er wordt door Simyo gesteld dat het percentage moet worden bepaald "volgens de CBS Consumentenprijsindex over de voorgaande periode 1 juli - 30 juni."
Er is herhaaldelijk en door verschillende medewerkers bevestigd dat dit voor een mogelijk inflatiecorrectie slaat op 1 juli 2022 - 30 juni 2023.

Het CBS geeft dus aan dat dit 5,7% is, niet 8,9%.

Addicted to silent computing

• xxs
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

xxs

Groentjuh schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:46:
[...]

[knip]
SMS waarschuwing is leuk maar ik heb Simyo in een 4G router zitten die wel SMS kan ontvangen maar dan moet ik actief gaan kijken, dat kan ik ook op de app. Ook kan ik in de router wel een limit instellen maar dat is toch minder betrouwbaar dus daar hou ik een marge aan die nog binnen de bundel valt.

Ik zal toch eens gaan kijken of er niks omheen te scripten valt dat ik in de router op zoek ga naar de sms berichten en die door laat sturen naar mijn telefoon (met een ander nummer).

EDIT: Inmiddels een sms forwarding functie gevonden in de router. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door xxs op 30-09-2023 07:59 ]

• RicoK
xxs schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 07:45:
SMS waarschuwing is leuk maar ik heb Simyo in een 4G router zitten die wel SMS kan ontvangen maar dan moet ik actief gaan kijken, dat kan ik ook op de app.
Nu dan, toch een positief woordje voor Simyo….🙄. Simyo is natuurlijk een telecomprovider en biedt daardoor geen ondersteuning voor andere devices dan telefoons.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:46

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Heeft iemand een idee waarom ik in mijn account niet kan kiezen voor de opties die op de homepagina staan?

Momenteel heb ik een gunstige prijs voor bellen op m'n account, dus kan die waarschijnlijk ook niet overzetten naar een nieuwe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2obNnRZ73bJy-T-Sg3mxQz2q8Yg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qz40XoordZJuQQTftNWG7tNg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7o8yDI4O8cPTPyaGTRTk1A2II88=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZeoTUdJQWCSFYzJuJil0agDQ.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik kan ook niet kiezen voor de 6GB voor 3euro en dan geen bellen/sms? :l

• Groentjuh
Accretion schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:35:
Heeft iemand een idee waarom ik in mijn account niet kan kiezen voor de opties die op de homepagina staan?

Momenteel heb ik een gunstige prijs voor bellen op m'n account, dus kan die waarschijnlijk ook niet overzetten naar een nieuwe.

Ik kan ook niet kiezen voor de 6GB voor 3euro en dan geen bellen/sms? :l
Tegenwoordig (geloof inmiddels al weer meer dan een jaar) moet je verlengen om naar een nieuw tariefplan te gaan. Daarbij is het niet mogelijk om slechts een van de twee bundels te verlengen.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Groentjuh schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:41:
[...]

Tegenwoordig (geloof inmiddels al weer meer dan een jaar) moet je verlengen om naar een nieuw tariefplan te gaan. Daarbij is het niet mogelijk om slechts een van de twee bundels te verlengen.
Hmm, duidelijk.

Zojuist gekeken en verlengen is een klein beetje gunstiger, dus bedankt voor de tip.

Het bellen wordt dan veel duurder, maar het internet veel goedkoper.

Het liefst heb ik natuurlijk het goedkope bellen (of überhaupt geen belminuten) én goedkoop internet.

Het voelt een beetje als koppelverkoop... de data klinkt goedkoop maar d'r komt een vrij fors bedrag bij voor 'bellen' ook al gebruik ik dat niet.

Als ik zou verlengen, kan ik ook niet meer naar de optie voor goedkoop bellen zonder internet, wat ik eerder heb gebruikt wanneer ik een data-sim van de baas had.

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Maar ja, het laagste wat ik kan vinden is zo'n €7,50 voor 5GB dus ik kan d'r eigenlijk gewoon van uit gaan dat de prijs van €3,- gewoon onzin/lokkertje is omdat het alleen kan in combinatie met bellen voor €6,- (dus 9 euro totaal)

• xxs
  • Niet online

xxs

RicoK schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:07:
[...]

Nu dan, toch een positief woordje voor Simyo….🙄. Simyo is natuurlijk een telecomprovider en biedt daardoor geen ondersteuning voor andere devices dan telefoons.
Ik heb geen ondersteuning nodig alleen flexibiliteit, nu kan ik het kaartje gebruiken voor laptop, router en telefoon. Dus prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01-05 23:16
Ik ben afgelopen twee jaar in een flink aantal Europese landen geweest en als ik de grens over ben krijg ik soms een Hallo, Welkom in Land X waarbij Hallo en Welkom in de eigen taal staan en soms gewoon een bericht van Welkom in Land X.

Zo heb ik onder andere gekregen:

-Hallo! 'Willkommen' in Duitsland.

-Servus! 'Willkommen' in Oostenrijk.

-Hej! 'Velkommen' in Denemarken.

-Hej! 'Välkommen' in Zweden.

-Cześź! 'Witamy' in Polen.

-Ahoj! 'Vítejte' in Tsjechië.

-Ahoj! 'Vitajte' in Slowakije.

-Helló! 'Üdvözöljük' in Hongarije.

-Bonjour! 'Bienvenue' in Frankrijk.

En daarnaast:

-Welkom in België.

-Welkom in Luxemburg.

-Welkom in Zwitserland.

-Welkom in Liechtenstein.

-Welkom in Italië.

Nu snap ik dat je bij meertalige landen als België, Luxemburg en Zwitserland geen begroeting in eigen taal krijgt en dat voor Liechtenstein teveel gedoe is om een welkomsbericht met begroeting in eigen taal te schrijven. Maar waarom staat er bij Italië geen "Ciao! 'Benvenuto' in Italië."? Is dat vanwege de Duitstalige gemeenschap in Zuid-Tirol? En hoe zien de welkomsberichten van andere Europese landen eruit dan, zoals van Spanje (in principe een meertalig land)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-04 15:35
icall5s schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:43:
[...]

[Afbeelding]

Dit was ik 😭
Zag dat er op het Simyo forum zelfs een was met 3000€ buiten bundel kosten. Bizar dat het zo snel kan gaan. 4G gaat met zo’n 22MB/s elke 60MB kost 8,79€ (per 3 seconden). Oppassen met Simyo en mobiele data!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Ik zie sinds vandaag (?) voor het eerst op m'n iPhone dat de providernaam linksboven 'simyo' is :D
Voorheen was dit altijd 'KPN NL' of 'KPN WiFiCall' als ik op wifi zat. Toch jammer van de ontbrekende hoofdletter S, dat vind mijn OCD CDO wat lastig :P

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 13-10-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@ThinkPad Ik heb nog steeds KPN NL linksboven in mijn scherm staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Hier op Android zie ik jaren simyo in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:28
ThinkPad schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:46:
Ik zie sinds vandaag (?) voor het eerst op m'n iPhone dat de providernaam linksboven 'simyo' is :D
Voorheen was dit altijd 'KPN NL' of 'KPN WiFiCall' als ik op wifi zat. Toch jammer van de ontbrekende hoofdletter S, dat vind mijn OCD CDO wat lastig :P
Op mijn bijna 1 jaar oude iPhone 14 heb ik altijd simyo gezien als provider naam. Heb wel een e-SIM, misschien maakt dat nog uit.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wat gek. Krijg ineens een mail van Simyo dat factuur klaar staat. Alleen met een bedrag van €6,50 terwijl ik al jaren €6,00 betaal :?

spoiler:
Ja, ik weet van de prijsverhoging. Maar ik heb vorige maand én geen factuur mail, én geen prijsverhoging mail ontvangen. Dus in principe kan ik klagen dat ze zomaar prijs verhogen zonder mij te informeren en dus eenzijdig overeenkomst aanpassen zonder mogelijkheid tot bezwaar / opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathijsJH
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 22:32
ThinkPad schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:46:
Hier hetzelfde sinds vorige week. Zag het nadat ik terugkwam uit het buitenland, dus dacht dat het daarmee te maken had, blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WD6zQJssT7eQ0WHNhayvyIbXSMc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qz3Lt9c5t9tI42PIuzwjaVCZ.jpg?f=fotoalbum_large
De black friday deals zijn er bij Simyo! Het stelt niet veel voor, maar is toch iets.

[ Voor 67% gewijzigd door Markie2008 op 30-10-2023 17:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@Markie2008
Nou, dat is weer zo’n voorbeeld van een nepaanbieding. Ik heb een maand geleden weer voor 2 jaar bijgetekend en heb precies diezelfde tarieven.
Dus waarin zit nou die speciale Black Friday korting❓

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markie2008
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 09:21
Hippe Lip schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:46:
@Markie2008
Nou, dat is weer zo’n voorbeeld van een nepaanbieding. Ik heb een maand geleden weer voor 2 jaar bijgetekend en heb precies diezelfde tarieven.
Dus waarin zit nou die speciale Balck Friday korting❓
Oh wauw, eigenlijk dan zware afzetterij dat ze dit bestempelen als "black friday deal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Markie2008 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:15:
[...]

Oh wauw, eigenlijk dan zware afzetterij dat ze dit bestempelen als "black friday deal"
offtopic:
Ik weet niet of je hier op de site van Tweakers verder wel eens rondkijkt, maar Tweakers wijdt er zelfs een eigen pagina (forum, topic) aan; daar staan de diverse Balck Friday aanbiedingen en of het wel echte aanbiedingen zijn of eigenlijk de gewone prijzen.

Ook de Consumentenbond doet dat jaarlijks. Die houden van een aantal artikelen de prijzen zijn. Ze hebben het ook al meermalen gezien dat de prijs eerst een stuk omhoog gaat, zodat ze bij Black Friday mooie korting kunnen geven…
Broekzak vestzak, heette dat vroeger. Of: sigaar uit eigen doos.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
De 6GB voor 2 euro is wel nieuw, want samen met 6 euro voor Simyo 200 zou dat eindelijk weer eens net goedkoper zijn (kan meer voor minder krijgen; inflatie ftl). 10GB is inderdaad al eerder in de actie geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Groentjuh schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:56:
De 6GB voor 2 euro is wel nieuw, want samen met 6 euro voor Simyo 200 zou dat eindelijk weer eens net goedkoper zijn (kan meer voor minder krijgen; inflatie ftl). 10GB is inderdaad al eerder in de actie geweest.
Je hebt gelijk. Ik reageerde op die 10GB, die vorige maand ook al 3 euro was. Dat is dus geen Black Friday deal.

Vorige maand was 6GB idd 3 euro. En ja, samen met 200 minuten heb je voor 8 euro per maand heel wat voor weinig geld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heVgVvZbVZjaRuf_Lqa6Ev2MLIw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6oNUO4TwUw6AxYtjkGqFv0k.jpg?f=fotoalbum_large

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Zo te zien zijn nu dus 6 GB en 15 GB daadwerkelijk in de actie tov de vorige deals. 10 GB is gelijk gebleven. Ja, het is maar een euro, maar iedere euro is er een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik zie de black friday tarieven wel op de site maar niet op de app bij 'bundels wijzigen'.die euro verschil zou toch mooi de inflatiecorrectie weer weghappen.
-iemand een educated guess of de app uberhaupt de aanbieding gaat tonen voor bestaande klanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
dyrc schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 06:49:
ik zie de black friday tarieven wel op de site maar niet op de app bij 'bundels wijzigen'.die euro verschil zou toch mooi de inflatiecorrectie weer weghappen.
-iemand een educated guess of de app uberhaupt de aanbieding gaat tonen voor bestaande klanten?
Met bundel wijzigen ga je niet over naar nieuwe tarieven. Daarvoor moet je jouw abonnement verlengen (op mijn Simyo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thDhxALCLXqc6O3gQMeiz393SKc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HtG6b9vhVxuFu2kQcVSx53w0.png?f=fotoalbum_large

Prima deal zo, ben ik de inflatiecorrectie weer kwijt en dubbel aantal minuten :) Ik kon ook 10GB/200 min kiezen, maar ik gebruik maandelijks maar 2GB :+ Twee jaar vastleggen is ook prima, ik zit al bijna 10 jaar bij Simyo geloof ik, bevalt prima.

[ Voor 89% gewijzigd door ThinkPad op 31-10-2023 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

De "kies deze bundels" blijft hier greyed out :S

edit: Dit is in Firefox, in Chrome niks aan de hand. Inmiddels van 100min/sms (€4.34) / 6GB (€7.59) naar 200min/sms (€6) / 10GB (€3) :)

[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 31-10-2023 10:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Ik cross-post dit ook even hier:
Sebazzz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:56:
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Ik sluit om 18:00 uur mijn iPhone aan op iTunes en wordt gevraagd of ik naar de laatste iOS versie wil updaten, prima.

Tussen 18:01 en 18:07 worden er 132 datasessies gedaan van 58MB per stuk, voor een totaal van 7600MB. Dit is 1GB per minuut, 18 MB/s, 145 Mbps.

Dit is kennelijk over 4G in plaats van wifi gegaan, want ik krijg binnen dezelfde seconde een smsje van Simyo dat ik 80% van mijn bundel en 100% van mijn bundel heb bereikt en nu ben ik tijdelijk afgesloten vanwege hoog verbruik want ik zit 200 euro over mijn bundel heen 8)7

Verbruik tussen 2022 en nu van "Systeem" is in totaal 8GB, volgens de iOS netwerkstatistieken. Daarnaast zie ik op mijn Unifi router dat mijn iPhone nooit van het wifi is afgeweest sinds gisterenavond 19:15 en sinds 16:25 constant op hetzelfde access point zit.

Daarnaast woon ik niet op of onder een 4G mast, in een drukke stad waar ik zeker de mast niet voor mijzelf hebt.
De reden dat ik het cross-post is omdat mijn moeder had zoiets ook laatst maar dat schreef ik af op "bad Android" en "user error". Maar ik vraag mij af of dit vaker voorkomt en niet een kwestie is van omhoog afgerond datasessies meten. 145Mbps (1GB/s) terwijl is binnen zit is een hoge snelheid.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Groentjuh
Sebazzz schreef op woensdag 15 november 2023 @ 19:58:
De reden dat ik het cross-post is omdat mijn moeder had zoiets ook laatst maar dat schreef ik af op "bad Android" en "user error". Maar ik vraag mij af of dit vaker voorkomt en niet een kwestie is van omhoog afgerond datasessies meten. 145Mbps (1GB/s) terwijl is binnen zit is een hoge snelheid.
Nah, dat is niet afronding. Dataverbruik wordt opgeslitst in blokken van ~60MB of 8 uur. Whatever eerst komt.

Geen idee hoeveel van die 7800 MB buiten de bundel viel, maar ik zou de klantenservice contacteren en coulance vragen. Geen idee wat ze tegenwoordig bieden, maar ik geloof 50 % eraf tot alles tegen extra MB bundels zijn in het verleden langs gekomen. In een goede bui misschien nog 1 GB om deze maand uit te komen.

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Groentjuh schreef op donderdag 16 november 2023 @ 06:00:
[...]

Geen idee wat ze tegenwoordig bieden, maar ik geloof 50 % eraf tot alles tegen extra MB bundels zijn in het verleden langs gekomen. In een goede bui misschien nog 1 GB om deze maand uit te komen.
Ik hoop het :) Ik ben al sinds mei 2012 klant en ik heb mijn moeder, vader, vrouw en schoonmoeder ook aan Simyo geholpen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

Gelukkig hebben ze coulance gedaan, en mag ik 20 euro in plaats van 200+ betalen en ik heb 1000MB erbij gekregen.

De vraag is alleen welke ongelukkige omstandigheden tot dit dataverbruik hebben geleid.

• Groentjuh
Sebazzz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:09:
Gelukkig hebben ze coulance gedaan, en mag ik 20 euro in plaats van 200+ betalen en ik heb 1000MB erbij gekregen.
Oftewel de 1500 tot 2000 MB buiten de bundel mag je als Extra MB bundels betalen. Is nette coulance. Meer ga je niet kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
Sebazzz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:09:

De vraag is alleen welke ongelukkige omstandigheden tot dit dataverbruik hebben geleid.
Waarom beperkte je iPhone het mobiele datagebruik niet? Had je geen limiet ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@herrieschopper En daar wringt nu juist de schoen. iOS voorziet hierin niet (ja, je kunt dit wellicht oplossen met een Opdracht die actie onderneemt na de 80 of 100% SMS) en Simyo biedt deze mogelijkheid niet. Ondanks continue inspanningen van de Forum Experts van de laatste jaren bij Simyo is dit nog altijd tegen dovemans oren gezegd.

Edit: @Sebazzz Je hebt wel al de optie Wifi-assistentie onder Mobiel Netwerk uitgeschakeld op de telefoon bij je moeder?
NB Je hebt een keurige coulance ontvangen! De laatste jaren zijn de coulances uitgekleed en er lijkt een soort van willekeur te zijn aan wie en hoeveel. Jij hebt een erg nette coulance gekregen.

[ Voor 32% gewijzigd door RicoK op 17-11-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Nu ze inflatie toepassen. Kan pas juni 2024 verlengen ivm 2 jaar contract. Dus pak vanaf nu 1 jarige contracten om niet in de wurggreep te komen.

Betaal nu jaar lang 2 euro pm meer door de inflatie correctie voor hetzelfde nu met BF.

Wat ik ga doen is wachten tot nov 2024, 1 jaar verlengen en dan nov 2025 kijken welke deal je kan pakken met nieuwe BF VS inflatiecorrectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

herrieschopper schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:34:
[...]

Waarom beperkte je iPhone het mobiele datagebruik niet? Had je geen limiet ingesteld?
Kan dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 08:13
RobbyTown schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:06:
Nu ze inflatie toepassen. Kan pas juni 2024 verlengen ivm 2 jaar contract. Dus pak vanaf nu 1 jarige contracten om niet in de wurggreep te komen.

Betaal nu jaar lang 2 euro pm meer door de inflatie correctie voor hetzelfde nu met BF.

Wat ik ga doen is wachten tot nov 2024, 1 jaar verlengen en dan nov 2025 kijken welke deal je kan pakken met nieuwe BF VS inflatiecorrectie.
Oeh daar zeg je zowat ja, inflatiecorrectie.
Zit nu op een oude Simyo Compleet 6GB*2=12GB, 300min*2=600min voor 9,76/mnd
Dat was voorheen 9/mnd. Minder inflatiecorrectie dan een 1euro extra betalen voor een kortere looptijd.

Verlengen met BF-deals kan:
6GB*2=12GB, 200min*2=400min voor 8/mnd (2jr), 9/mnd (1jr)
10GB*2=20GB, 200min*2=400min voor 9/mnd (2jr), 10/mnd (1jr)

Jammer dat het bellen ondertussen bepalend is voor de prijs. Bel max 30mins/mnd. Data kom ik meestal ook wel uit met 5GB/mnd maar wat headroom is altijd fijn. Ik denk dat ik voor de 12GB/400min/2jr=8euro ga. Dat is dan toch voorlopig weer 1,76 besparing per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Met een kleine omweg zoals @RicoK verteld. Maar zoals bij Android is helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Simyo heeft dat dataverbruik beperken niet en kiest ervoor want het is gewoon een deel van hun businessmodel. Als het zo belangrijk is stap je over. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herrieschopper
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 31-08-2024
RicoK schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:54:
@herrieschopper En daar wringt nu juist de schoen. iOS voorziet hierin niet (ja, je kunt dit wellicht oplossen met een Opdracht die actie onderneemt na de 80 of 100% SMS) en Simyo biedt deze mogelijkheid niet.
Sorry, ik ben even heel verbaasd dat een telefoon van >€1000 hier niet in voorziet en ben zelf gewend dat dit al 10 jaar in Android zit :D

Of kan het toch wel? https://www.quora.com/Can...y-Cellular-data-on-iPhone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Nu online

Sebazzz

3dp

herrieschopper schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 06:57:

Sorry, ik ben even heel verbaasd dat een telefoon van >€1000 hier niet in voorziet en ben zelf gewend dat dit al 10 jaar in Android zit :D
Ik vind iOS fijn maar dit soort designkeuzes begrijp ik niet.
Provider specifieke optie in de US denk ik. Heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 10:30

mb1

Via Belsimpel.nl nu €50 korting op een Simyo simonly!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:53
mb1 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:51:
Via Belsimpel.nl nu €50 korting op een Simyo simonly!
Zet er wel even bij dat het voor 2 jarige sim only's zijn. 1jaar of maandelijks opzegbaar krijg je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
herrieschopper schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 06:57:

Of kan het toch wel? https://www.quora.com/Can...y-Cellular-data-on-iPhone
Je mag verbaasd zijn, maar iOS voorziet hierin niet.

Wat ik elke maand doe op de 1e dag is het resetten van mijn dataverbruik, ofwel de teller weer op 0 zetten, zodat ik altijd realtime de verbruikte data inzichtelijk heb. Dit, omdat de datateller van Simyo met enkele uren vertraging, als het al niet meer is, het dataverbruik laat zien. In iOS kun je geen datalimiet opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Laatst online: 07:10

Bartaz

Likes cookies!

Goeie deal gescoord bij Simyo!
Niet helemaal dankzij de black friday, want die is mager daar: 1 euro korting op de bundel.
Maar wel voor 14 euro per maand: onbeperkt bellen en 30GB aan data. Afgesloten voor een jaar. Kijk ik volgend jaar weer naar een andere mooie deal 😎

• RicoK
@Bartaz Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Jíj hebt 30GB gekregen door dubbeldata vanwege een KPN aansluiting, maar de feitelijke deal is natuurlijk 15GB.

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

RicoK schreef op donderdag 23 november 2023 @ 09:19:
@Bartaz Dit is natuurlijk niet helemaal waar. Jíj hebt 30GB gekregen door dubbeldata vanwege een KPN aansluiting, maar de feitelijke deal is natuurlijk 15GB.
Als je goed leest geef ik aan dat ik een goeie deal heb gescoord bij Simyo, maar niet geheel dankzij de Black Friday actie omdat die maar uit €1,- korting bestaat.

Ik heb nergens vermeld dat ik een goeie deal heb gescoord dankzij Black Friday, waar jij volgens mij op doelt :)

Voor mij is dit een goeie deal omdat ik nu €23,- betaal bij KPN voor 10GB en onbeperkt bellen. Ik ga er dus 20GB op vooruit. En dat komt ook dankzij mijn KPN thuis pakket (GB verdubbelaar).

[ Voor 19% gewijzigd door Bartaz op 23-11-2023 10:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Bartaz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 17:31:
Goeie deal gescoord bij Simyo!
Niet helemaal dankzij de black friday, want die is mager daar: 1 euro korting op de bundel.
Maar wel voor 14 euro per maand: onbeperkt bellen en 30GB aan data. Afgesloten voor een jaar. Kijk ik volgend jaar weer naar een andere mooie deal 😎
Ik vind de €40 cashback anders een erg goede Simyo black friday deal. Ik heb net een 1 jarig contract afgesloten :D

• RicoK
Bartaz schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:04:
Als je goed leest geef ik aan dat ik een goeie deal heb gescoord bij Simyo, maar niet geheel dankzij de Black Friday actie omdat die maar uit €1,- korting bestaat.

Ik heb nergens vermeld dat ik een goeie deal heb gescoord dankzij Black Friday, waar jij volgens mij op doelt :)

Voor mij is dit een goeie deal omdat ik nu €23,- betaal bij KPN voor 10GB en onbeperkt bellen. Ik ga er dus 20GB op vooruit. En dat komt ook dankzij mijn KPN thuis pakket (GB verdubbelaar).
Ik weet niet of jij het goed hebt gelezen, maar ik heb nergens BF aangehaald. Ik ga aan dat jíj een goede deal hebt behaald door je dubbele data vanwege je KPN abonnement, maar de feitelijke deal is natuurlijk 15GB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Misschien lees ik verkeerd, maar je hebt nergens aangegeven dat ik een goeie deal heb behaald. Je geeft alleen aan dat mijn info 'niet waar' is omdat ik het niet heb over een feitelijke deal.
Volgens mij is de deal wel feitelijk. Maar goed, dat terzijde. Denk dat ik ook te snel op je reactie gesprongen ben.
stin00 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 10:10:
[...]

Ik vind de €40 cashback anders een erg goede Simyo black friday deal. Ik heb net een 1 jarig contract afgesloten :D
Dit is ook een hele fijne!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Een vriend met een Apple iPhone SE 3-generatie (2022) heeft nogal veel problemen sinds zijn overstap van HN naar Simyo met EU en wereldwijde roaming. Hij gebruikt een Simyo eSIM.

In Nederland gaat automatische netwerk selectie goed. In het buitenland (roaming) gaat met Simyo de automatische netwerkselectie tot nu toe in ieder land fout.

Automatische netwerk selectie in Frankrijk, Oostenrijk en een niet EU-land resulteert wel in een provider, maar de iPhone SE 2022 kiest nooit een provider waarmee Simyo roaming afspreken mee heeft gemaakt. Bellen, gebeld worden, SMS-en en mobiele data, het werkt allemaal niet. Tot er na trial en error handmatig een provider wordt gekozen waar Simyo dan wel roaming afspraken mee gemaakt lijkt te hebben.

De Simyo helpdesk heeft, anders dan opmerkingen te maken dat hij wel erg veel reist, geen oplossingen voor deze automatische netwerkselectie roaming problematiek. Ja, resetten maar dat helpt niet, én Simyo wil hem een reguliere SIM-kaart toezenden. Dat is geen oplossing.

Heeft iemand soortgelijke Simyo eSIM roaming problemen ervaren?
Wat is de oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door cj1 op 18-01-2024 09:44 ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-04 21:31
Had die problemen vroeger bij Simyo (echt wel in de iPhone 4-7 tijd nog), maar dan met gewone sim. Dit klinkt als terug in de tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

@cj1 Ik gebruik al een tijd lang een esim in mijn iPhone en heb geen problemen gehad in Duitsland, België en Frankrijk.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Aanvulling bij Simyo abonnement roaming problemen

Als hij dan vervolgens in het buitenland handmatig het juiste netwerk kiest, dan zijn:
  • wel inkomende oproepen
  • wel inkomende SMS-berichten
  • wel 4G
  • geen uitgaande internationale oproepen
  • geen uitgaande SMS
mogelijk.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-04 20:10
cj1 schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:13:
Een vriend met een Apple iPhone SE 3-generatie (2022) heeft nogal veel problemen sinds zijn overstap van HN naar Simyo met EU en wereldwijde roaming. Hij gebruikt een Simyo eSIM.

In Nederland gaat automatische netwerk selectie goed. In het buitenland (roaming) gaat met Simyo de automatische netwerkselectie tot nu toe in ieder land fout.

Automatische netwerk selectie in Frankrijk, Oostenrijk en een niet EU-land resulteert wel in een provider, maar de iPhone SE 2022 kiest nooit een provider waarmee Simyo roaming afspreken mee heeft gemaakt. Bellen, gebeld worden, SMS-en en mobiele data, het werkt allemaal niet. Tot er na trial en error handmatig een provider wordt gekozen waar Simyo dan wel roaming afspraken mee gemaakt lijkt te hebben.

De Simyo helpdesk heeft, anders dan opmerkingen te maken dat hij wel erg veel reist, geen oplossingen voor deze automatische netwerkselectie roaming problematiek. Ja, resetten maar dat helpt niet, én Simyo wil hem een reguliere SIM-kaart toezenden. Dat is geen oplossing.

Heeft iemand soortgelijke Simyo eSIM roaming problemen ervaren?
Wat is de oplossing?
Mijn vrouw heeft ook weer problemen met roaming in Duitsland. Ze kan wel bellen maar niet internetten.

Rommelen in de instellingen in de Mijn Simyo App helpt. Als ze internetten in het buitenland uit zet kan ze vreemd genoeg wel internetten.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zumbyifh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-10-2024
Defecte oplaadpoort binnen 2 jaar - Toch geen garantie

Wat valt mij dit even tegen van Simyo! Ik ben al sinds 2014 klant bij Simyo inclusief mijn beide kinderen.

Voor mijn dochter een nieuwe iPhone12 mini besteld bij Simyo. Supertevreden over het toestel. Alleen klaagde mijn dochter erover dat haar telefoon slecht oplaadde. Even met de kabel wiebelen hielp soms, maar dat is uiteraard niet zoals het hoort. Eerst maar een nieuwe kabel en oplader geprobeerd, maar zonder resultaat.
Vervolgens eens de garantievoorwaarden opgezocht (zie hieronder). De 2 jaar waren tenslotte nog niet verstreken. Om zeker te zijn dat ik niet voor verrassingen kwam te staan ze eerst een goed bekeken. Het toestel was normaal gebruikt, dus verwaarlozing of onvoorzichtigheid was hier niet het geval. In de voorwaarden staat ook als opmerking dat alleen op de batterij een garantietermijn geldt van 6 maanden. Wanneer het toestel wel opgeladen was, ging de telefoon prima een hele dag mee. Dat was het probleem niet, alleen de oplaadpoort moest worden gerepareerd.|
Uitgaande van een goede afloop heb ik het toestel met vertrouwen verzonden naar Simyo.

Echter ontvang ik vervolgens van de reparatiepartner Reconext een teleurstellend antwoord:

Reparatieomschrijving:
Foto's geen foto's beschikbaar
Diagnose Schade door onjuist gebruik
Garantie buiten garantie - Defect valt niet onder garantie (schade)
Reparatieactiviteit Toestel wordt omgeruild
Reparatiekosten €469,00 voor het toezenden van een nieuw toestel.

Uiteraard contact opgenomen met de klantenservice van Simyo. Reconext is namelijk niet direct bereikbaar voor de klanten van Simyo. Van de klantenservice krijg ik vervolgens te horen dat de oplaadpoort ook onder de garantietermijn van 6 maanden valt, aangezien die in contact staat met de batterij. Oftewel, hier kom ik niet verder. Tevens moet ik de onderzoekskosten betalen van €42,51 om het toestel (ongerepareerd) terug te krijgen.

Ik hoop dat ik hier nog een vervolg op kan schrijven met een succesvolle reparatie, maar heb er een hard hoofd in. Ik kan wel zeggen dat dit mij ontzettend tegenvalt van Simyo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9f6J3BmEZZWV6eHqDXXkibQrME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uT76OYvEX4HeDyvvTL2K1APs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:57
zumbyifh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:12:

Wat valt mij dit even tegen van Simyo! Ik ben al sinds 2014 klant bij Simyo inclusief mijn beide kinderen.

Voor mijn dochter een nieuwe iPhone12 mini besteld bij Simyo. Supertevreden over het toestel. Alleen klaagde mijn dochter erover dat haar telefoon slecht oplaadde. Even met de kabel wiebelen hielp soms, maar dat is uiteraard niet zoals het hoort. Eerst maar een nieuwe kabel en oplader geprobeerd, maar zonder resultaat.
Vervolgens eens de garantievoorwaarden opgezocht (zie hieronder). De 2 jaar waren tenslotte nog niet verstreken. Om zeker te zijn dat ik niet voor verrassingen kwam te staan ze eerst een goed bekeken. Het toestel was normaal gebruikt, dus verwaarlozing of onvoorzichtigheid was hier niet het geval. In de voorwaarden staat ook als opmerking dat alleen op de batterij een garantietermijn geldt van 6 maanden. Wanneer het toestel wel opgeladen was, ging de telefoon prima een hele dag mee. Dat was het probleem niet, alleen de oplaadpoort moest worden gerepareerd.|
Uitgaande van een goede afloop heb ik het toestel met vertrouwen verzonden naar Simyo.

Echter ontvang ik vervolgens van de reparatiepartner Reconext een teleurstellend antwoord:

Reparatieomschrijving:

Uiteraard contact opgenomen met de klantenservice van Simyo. Reconext is namelijk niet direct bereikbaar voor de klanten van Simyo. Van de klantenservice krijg ik vervolgens te horen dat de oplaadpoort ook onder de garantietermijn van 6 maanden valt, aangezien die in contact staat met de batterij. Oftewel, hier kom ik niet verder. Tevens moet ik de onderzoekskosten betalen van €42,51 om het toestel (ongerepareerd) terug te krijgen.

Ik hoop dat ik hier nog een vervolg op kan schrijven met een succesvolle reparatie, maar heb er een hard hoofd in. Ik kan wel zeggen dat dit mij ontzettend tegenvalt van Simyo.

[Afbeelding]
Vervelend dit bij veel providers een probleem. Binnen de garantie termijn kun je ook langsgaan bij een apple store. Zo bij mij ooit al een 6S plus en een 12 mini zonder gezeur omgeruild voor een nieuwe terwijl deze via de provider aangeschaft waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@cj1 @Jassy @zumbyifh misschien een domme opmerking, maar hebben jullie jullie problemen al eens bij Simyo zelf gemeld?

Simyo is bereikbaar via meerdere kanalen, waarbij ik het forum wel kan aanbevelen. De responstijd is veelal een werkdag. Via Whatsapp kan ook, maar daarvan ben ik geschrokken, want wat een ongelooflijk slecht taalgebruik. Tenenkrommend. En die betreffende ‘Rabia’ had zich verder in het geheel niet ingelezen en wilde schijnbaar snel klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

RicoK schreef op zondag 21 januari 2024 @ 08:52:
@cj1 @Jassy @zumbyifh misschien een domme opmerking, maar hebben jullie jullie problemen al eens bij Simyo zelf gemeld?
Ja, via de telefonische helpdesk, al minimaal 5 keer. Maar dat heb ik genoemd: krijg je van dat snerende commentaar dat ze inmiddels wel weten dat meneer veel reist. Een oplossing, anders dan de eSIM resetten en tot 3 keer toe SIM-kaarten toesturen (1 aangekomen) ter vervanging van de eSIM, hebben de Simyo tel. helpdesk medewerkers helaas niet.

[ Voor 5% gewijzigd door cj1 op 21-01-2024 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
Ik zou dan een ander kanaal proberen, wellicht beter geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
cj1 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:52:
Ja, via de telefonische helpdesk, al minimaal 5 keer. Maar dat heb ik genoemd: krijg je van dat snerende commentaar dat ze inmiddels wel weten dat meneer veel reist. Een oplossing, anders dan de eSIM resetten en tot 3 keer toe SIM-kaarten toesturen (1 aangekomen) ter vervanging van de eSIM, hebben de Simyo tel. helpdesk medewerkers helaas niet.
Meld je eens aan op hun forum en plaats je vraag daar. Wees uitgebreid, maar laat vanzelfsprekend geen nummer of andere privacy gevoelige info zien. Een van de Mods Amy, Roeqaija of Seren zal dan reageren en je vragen haar een pm te sturen. Succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zumbyifh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-10-2024
Jazeker, meerdere keren gebeld met de helpdesk. En tegelijkertijd met mijn post hier ook het verhaal geplaatst op het forum van Simyo. Even afwachten of daar morgen nog een reactie op volgt.
https://forum.simyo.nl/ip...-toch-geen-garantie-47493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is het iemand al opgevallen dat Simyo de "regelmatig bijgewerkte" (=nooit) lijst met VoLTE-geschikte telefoons heeft ge-devnulled terwijl ze de link hebben laten staan?

Laatst maar wéér eens commentaar geleverd op de leugen dat die lijst regelmatig bijgewerkt wordt, maar dat dat sinds die in 2019 online is gezet nooit is gebeurt, nu is de lijst weg en de support voor VoLTE is nog net zo slecht :/

Kent iemand budget-/refurbished-Androidsmartphones die erom bekend staan bij Simyo te kunnen bellen over 4G?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

zumbyifh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 16:12:

Reparatieomschrijving:

[Afbeelding]
offtopic:
Weet je zeker dat de poort defect is? Heb dit ook 1 of 2 keer per jaar. Vaak zijn het pluisjes/stofjes van mijn broek die de oplaadpoort verontreinigen waardoor er geen goed contact meer mogelijk is. Telefoon uitschakelen, sateprikker gebruiken om de poort even te reinigen, zal je verbazen wat je tegenkomt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 09:39
souljah1h schreef op maandag 22 januari 2024 @ 06:36:
[...]

offtopic:
Weet je zeker dat de poort defect is? Heb dit ook 1 of 2 keer per jaar. Vaak zijn het pluisjes/stofjes van mijn broek die de oplaadpoort verontreinigen waardoor er geen goed contact meer mogelijk is. Telefoon uitschakelen, sateprikker gebruiken om de poort even te reinigen, zal je verbazen wat je tegenkomt :>
offtopic:
Tandenstoker werkt ook super.
Pagina: 1 ... 6 ... 9 Laatste