59MB is simpelweg, omdat ze dataverbruik op die manier opbreken in stukken. Een "datasessie" is 8 uur lang of ~60MB groot. Dus als je binnen 8 uur meer dan 60MB verbruikt, zal dat altijd tonen als een of meerdere sessie van ~60MB.
Wat het verbruik veroorzaakt kan letterlijk van alles zijn. Recent heb ik bijvoorbeeld
Malwarebytes voorbij zien komen als onverwachte grootverbruiker.
Het beste advies is kijk op jouw eigen toestel welke app veel verbruikt. Ongeveer alle smartphones houden het verbruik per app bij. Bij iOS is dat helaas het verbruik sinds het laatste resetten van die tellers en niet van bijvoorbeeld de laatste maand, dus mocht je iOS hebben en hoger verbruik zien, dan is het handig om de tellers eens te resetten en daarna dat in de gaten houden.
Helaas bied Simyo geen dataplafond aan; zoek je dat, dan kun je naar zo ongeveer alle andere provider gaan. Simyo is daar redelijk uniek in.
Bij Android kun je zelf in Android een datalimiet instellen. Bij iOS kun je met opdrachten data uit laten zetten als Simyo een waarschuwing per SMS stuurt.
Ferret schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:40:
In mijn geval is verspreid over 5 dagen zo'n 7Gb van m'n bundel gehaald die ik niet heb verbruikt. Ik besef dat voor vele die een onbeperkte databundel 7Gb niks is maar het feit dat ze niet kunnen uitleggen waarom die data in mindering wordt gebracht is kolder. Er zit een systeem achter die dat doet en dat systeem moet gevoed worden door gegevens. Die gegevens moeten er zijn want anders kunnen ze geen data in mindering brengen.
Zij zien waarschijnlijk niet veel meer dan jij in Mijn Simyo ziet. En ik gok dat KPN's netwerk niet gek veel meer doorgeeft aan Simyo dan hoeveel je verbruikt. Wat verwacht je dat ze bijhouden? Alle het verbruik per tijd per IP waarmee jij verbinding maakte? Ik denk zelfs als Simyo het zou willen, dat ze simpelweg niet veel meer weten dan dat jij tussen 2 tijdstippen # MB hebt verbruikt.
[
Voor 28% gewijzigd door
Groentjuh op 23-06-2023 14:16
]