Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-05 20:55
jorikc schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:47:
Ik denk dat je met Shortcuts (NL: Opdrachten) wel een persoonlijke automatisering kunt maken in iOS dat de mobiele gegevens uitzet, zodra je een bericht hebt ontvangen van een bepaalde ontvanger en met een bepaalde inhoud. Is beter dan niets? Maar inderdaad zou het netjes zijn als Simyo dit aan hun kant zou kunnen mogelijk maken
Je kunt daar inderdaad op basis van een tekst in een SMS van een bepaalde afzender de taak "Zet mobiele data uit" uitvoeren. Dat zou ik wel al op de 80% waarschuwing doen (en waarschijnlijk zelfs beiden), want bij 100% alleen heb je meestal al kosten.

Goed idee! Ik denk dat @RicoK daar vast nog wel even verder naar gaat kijken!?

[ Voor 3% gewijzigd door Groentjuh op 17-06-2023 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-05 20:27
@Groentjuh ik ben (nog) niet zo thuis in Opdrachten, maar wat @jorikc daar aangeeft zou wel mogelijkheden moeten kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 21:56
Wat een goed idee van die sms alert? Ik heb alleen nog nooit een sms gehad van simyo? Weet iemand vanaf welk nummer ze die sms sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
hydex schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:34:
Wat een goed idee van die sms alert? Ik heb alleen nog nooit een sms gehad van simyo? Weet iemand vanaf welk nummer ze die sms sturen?
Zo vaak krijg ik geen sms’jes van Simyo. Maar volgens mij worden die verzonden vanaf hun klantenservice met nummer 1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
Net even gechat met ze. Het is idd 1200 nummer. Nu zoek ik alleen nog even naar de tekst. Sturen ze iets met 80% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
hydex schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:52:
Net even gechat met ze. Het is idd 1200 nummer. Nu zoek ik alleen nog even naar de tekst. Sturen ze iets met 80% ?
Deze bedoel je?

ik kreeg hem afgelopen week van 1200 inderdaad.

Hoi je hebt 80% van 6000MB verbruikt. Heb je niet genoeg MB's deze maand? Voorkom hoge kosten door een extra bundel aan te schaffen op Mijn simyo en de app. Groet, Simyo.

Burp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hydex
Bedankt

Ik heb deze automatisering gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qppv1gKO-wid6td68wemDfHo2Jw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tQD0RoS5FI7pn19Sr3yCF9hq.png?f=fotoalbum_large

Dus als er een bericht komt van 1200 waarin 80% in voorkomt wordt mobiele data uitgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@hydex Dit zou wel eens het ei van Columbus kunnen zijn. Ben jij ook actief op het forum van Simyo? Dan zou je die daar ook kunnen delen en zal menigeen er erg blij mee kunnen zijn. Indien je niet actief bent op het Simyo-forum dan wil en kan ik deze opdracht daar plaatsen.

Ik ben niet zo heel erg bekend met Opdrachten. Ik had wel ooit eens een Opdracht gemaakt die mijn WiFi moest uitschakelen en direct over moest gaan op 4G om zo de verbinding met CarPlay voor mijn deur te versnellen.
Omdat ik er dus niet zo bekend mee ben, misschien een dumb-question, maar wat is nu de actie in jouw screendump? Wordt de taak 'Stel mobiele data in' geopend waarna je de mobiele data handmatig uit moet zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hydex
RicoK schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:29:
@hydex Wordt de taak 'Stel mobiele data in' geopend waarna je de mobiele data handmatig uit moet zetten?
Ik heb het nog niet kunnen testen, maar ik denk dat het gewoon uitgezet wordt zie screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDjA4OOP8JAKBc7RuLzVkvjeNR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYPTERQDssPuE8KCZKachc4V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydex
Je mag het van mij posten bij simyo

Stiekem denk ik dat ze er niet blij mee zijn want het is volgens mij hun verdien model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smemi
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-05 14:05
Goeie dit! Ik heb het ook ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:37
hydex schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:25:
Bedankt

Ik heb deze automatisering gemaakt.

[Afbeelding]

Dus als er een bericht komt van 1200 waarin 80% in voorkomt wordt mobiele data uitgezet
Ik zal wat ervaring missen. Maar ik kan alleen een focus filter voor berichten aanmaken of een bericht verzenden.

Wat is de ingang die jij kiest om je flow te ontwerpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hydex
stormfly schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:25:
[...]

Ik zal wat ervaring missen. Maar ik kan alleen een focus filter voor berichten aanmaken of een bericht verzenden.

Wat is de ingang die jij kiest om je flow te ontwerpen?
Ik kies automatisering
Dan persoonlijke automatisering
Dan bericht
Dan volgende
Dan voeg taak toe
Dan. Stel mobiele data in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
hydex schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Ik kies automatisering
Dan persoonlijke automatisering
Dan bericht
Dan volgende
Dan voeg taak toe
Dan. Stel mobiele data in
Dank gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 08:12
Hier helaas een slechte ervaring met Simyo. Afgelopen maand op bepaalde dagen werden er telkens blokken van 59Mb van m'n tegoed gehaald. Om de zoveel minuten telkens weer 59Mb er af. Dat viel op want ik gebruik van mijn 12Gb data waar ik voor betaal hoogstens 2 á 3 Gb per maand.
Ik ben gaan zoeken en als je Googelt op '59Mb Simyo' dan struikel je over de topics op hun eigen forum waar meerdere mensen dit zelfde melden en zich afvragen waardoor dit komt. Het antwoord van de modjes is steevast hetzelfde; ze kunnen niet nakijken waarom dit gebeurd en verwijzen naar een blog waarin allerlei tips staan hoe je data verbruik kunt inperken.
Echter, net als bij mijn, geven mensen aan dat in die periode dat die data blokken van je tegoed afgaan niets anders doen dan wat ze normaal met hun telefoon doen. Met andere woorden, ondanks bij normaal gebruik gaan er ineens grote hoeveelheden data van je tegoed af en Simyo kan niet uitleggen hoe dat komt.

In mijn geval is verspreid over 5 dagen zo'n 7Gb van m'n bundel gehaald die ik niet heb verbruikt. Ik besef dat voor vele die een onbeperkte databundel 7Gb niks is maar het feit dat ze niet kunnen uitleggen waarom die data in mindering wordt gebracht is kolder. Er zit een systeem achter die dat doet en dat systeem moet gevoed worden door gegevens. Die gegevens moeten er zijn want anders kunnen ze geen data in mindering brengen.

Je loopt tegen een muur aan (velen met mij) en er wordt niets aan gedaan. Sommige krijgen als goedmakertje 1Gb terug op hun bundel maar dat is vaak niet voldoende in vergelijking wat er in eerste instantie in mindering is gebracht.

Voor mij dus nooit meer Simyo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Ferret schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:40:
Hier helaas een slechte ervaring met Simyo. Afgelopen maand op bepaalde dagen werden er telkens blokken van 59Mb van m'n tegoed gehaald. Om de zoveel minuten telkens weer 59Mb er af. Dat viel op want ik gebruik van mijn 12Gb data waar ik voor betaal hoogstens 2 á 3 Gb per maand.
Ik ben gaan zoeken en als je Googelt op '59Mb Simyo' dan struikel je over de topics op hun eigen forum waar meerdere mensen dit zelfde melden en zich afvragen waardoor dit komt. Het antwoord van de modjes is steevast hetzelfde; ze kunnen niet nakijken waarom dit gebeurd en verwijzen naar een blog waarin allerlei tips staan hoe je data verbruik kunt inperken.
Echter, net als bij mijn, geven mensen aan dat in die periode dat die data blokken van je tegoed afgaan niets anders doen dan wat ze normaal met hun telefoon doen. Met andere woorden, ondanks bij normaal gebruik gaan er ineens grote hoeveelheden data van je tegoed af en Simyo kan niet uitleggen hoe dat komt.

In mijn geval is verspreid over 5 dagen zo'n 7Gb van m'n bundel gehaald die ik niet heb verbruikt. Ik besef dat voor vele die een onbeperkte databundel 7Gb niks is maar het feit dat ze niet kunnen uitleggen waarom die data in mindering wordt gebracht is kolder. Er zit een systeem achter die dat doet en dat systeem moet gevoed worden door gegevens. Die gegevens moeten er zijn want anders kunnen ze geen data in mindering brengen.

Je loopt tegen een muur aan (velen met mij) en er wordt niets aan gedaan. Sommige krijgen als goedmakertje 1Gb terug op hun bundel maar dat is vaak niet voldoende in vergelijking wat er in eerste instantie in mindering is gebracht.

Voor mij dus nooit meer Simyo....
Twee vragen, zie je in je telefoon het verbruik ook oplopen in de counters? Zit er een generieke deler in, bv Android toestellen?

Heb je een rechtsbijstandverzekering, dan zou ik die erop zetten, zeker als het breder gedragen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
59MB is simpelweg, omdat ze dataverbruik op die manier opbreken in stukken. Een "datasessie" is 8 uur lang of ~60MB groot. Dus als je binnen 8 uur meer dan 60MB verbruikt, zal dat altijd tonen als een of meerdere sessie van ~60MB.

Wat het verbruik veroorzaakt kan letterlijk van alles zijn. Recent heb ik bijvoorbeeld Malwarebytes voorbij zien komen als onverwachte grootverbruiker.

Het beste advies is kijk op jouw eigen toestel welke app veel verbruikt. Ongeveer alle smartphones houden het verbruik per app bij. Bij iOS is dat helaas het verbruik sinds het laatste resetten van die tellers en niet van bijvoorbeeld de laatste maand, dus mocht je iOS hebben en hoger verbruik zien, dan is het handig om de tellers eens te resetten en daarna dat in de gaten houden.

Helaas bied Simyo geen dataplafond aan; zoek je dat, dan kun je naar zo ongeveer alle andere provider gaan. Simyo is daar redelijk uniek in.

Bij Android kun je zelf in Android een datalimiet instellen. Bij iOS kun je met opdrachten data uit laten zetten als Simyo een waarschuwing per SMS stuurt.
Ferret schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:40:
Zij zien waarschijnlijk niet veel meer dan jij in Mijn Simyo ziet. En ik gok dat KPN's netwerk niet gek veel meer doorgeeft aan Simyo dan hoeveel je verbruikt. Wat verwacht je dat ze bijhouden? Alle het verbruik per tijd per IP waarmee jij verbinding maakte? Ik denk zelfs als Simyo het zou willen, dat ze simpelweg niet veel meer weten dan dat jij tussen 2 tijdstippen # MB hebt verbruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door Groentjuh op 23-06-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:24
Groentjuh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:09:
Zij zien waarschijnlijk niet veel meer dan jij in Mijn Simyo ziet. En ik gok dat KPN's netwerk niet gek veel meer doorgeeft aan Simyo dan hoeveel je verbruikt. Wat verwacht je dat ze bijhouden? Alle het verbruik per tijd per IP waarmee jij verbinding maakte? Ik denk zelfs als Simyo het zou willen, dat ze simpelweg niet veel meer weten dan dat jij tussen 2 tijdstippen # MB hebt verbruikt.
Die registratie moeten ze natuurlijk sowieso al doen. Dat eist de overheid / opsporingsdiensten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
RobertMe schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:43:
[...]

Die registratie moeten ze natuurlijk sowieso al doen. Dat eist de overheid / opsporingsdiensten namelijk.
De Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens had zoiets, maar was afgeschoten door de rechter. Welk ip je als abonnee gebruikte loggen je vast, maar met welke IPs je mee communiceert verwacht ik eigenlijk al niet meer. Maar ik ben zeker geen expert in dat soort wetgeving. Was er een opvolgende soortgelijke wet? Voor opsporingsdiensten gaat is volgens mij voornamelijk om het aftappen van data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Groentjuh schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:09:
59MB is simpelweg, omdat ze dataverbruik op die manier opbreken in stukken. Een "datasessie" is 8 uur lang of ~60MB groot. Dus als je binnen 8 uur meer dan 60MB verbruikt, zal dat altijd tonen als een of meerdere sessie van ~60MB.
Is dat ergens beschreven? Ik weet dat providers per 1kb of 10kb afronden. Wat jij schets heb ik niet eerder gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
stormfly schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:14:
[...]

Is dat ergens beschreven? Ik weet dat providers per 1kb of 10kb afronden. Wat jij schets heb ik niet eerder gehoord.
https://www.simyo.nl/klan...essies-van-kb-op-het-2596

Die maximaal 8 uur heb ik vast ergens van een moderator in een diep doorvraag topic (en eigen ervaring), die ik niet gemakkelijk terug kan vinden. Dit opsplitsen zorgt niet voor ander verbruik. Het is enkel hoe het verbruik wordt getoond binnen Mijn Simyo en hun systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferret
stormfly schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:42:
[...]

Twee vragen, zie je in je telefoon het verbruik ook oplopen in de counters? Zit er een generieke deler in, bv Android toestellen?
Ik heb een iPhone dus over Android kan ik niks zeggen. En uiteraard heb ik op mijn iPhone naar het verbruik van mobiele data gekeken en daar was niks geks te zien. Het meeste verbruik zit in TuneIn omdat ik Carplay gebruik in mijn auto. Maar dit verbruik was niet anders als in de voorgaande maanden. Dat is ook het geval bij al die anderen die die topics hebben geopend op het Simyo forum.
Ik heb via persoonlijke berichten contact gehad met een Simyo medewerkster omdat ik op het Simyo forum had geschreven dat ik juist komende week mijn data hard nodig heb omdat ik op een schip woon die volgende week het dok in moet. Ik heb dan geen internet en ben aangewezen op mijn databundel. Normaliter had ik ruim genoeg gehad om die week door te komen (mail checken, whatsappen en een beetje internetten). Nu zijn er dus 7Gb afgegaan en ga ik het niet redden. Ik kreeg van haar 1Gb als compensatie maar daar ben ik nog niet mee geholpen en ik vroeg haar om eens te kijken naar mijn dataverbruik in de voorgaande maanden en dat ik altijd heel veel overhield en dat ik eigenlijk meer compensatie verwacht had. Zij zou contact opnemen met de afdeling die er over gaat maar ik kreeg al snel te horen dat niet genegen waren om naar het probleem te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Ferret Kan het zijn dat je in die week je telefoon ook als hotspot hebt gebruikt? De apparaten die hier dan op aan gesloten waren, zien dan een reguliere wifi verbinding waarbinnen deze apparaten dan ook bijvoorbeeld (automatisch) updates kunnen binnen halen. Dat kan natuurlijk hard gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
RicoK schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:27:
@Ferret Kan het zijn dat je in die week je telefoon ook als hotspot hebt gebruikt? De apparaten die hier dan op aan gesloten waren, zien dan een reguliere wifi verbinding waarbinnen deze apparaten dan ook bijvoorbeeld (automatisch) updates kunnen binnen halen. Dat kan natuurlijk hard gaan.
Nee, dat is niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-05 20:52
Misschien heb je App Store updates staan op mobiele data? Als dat aan staat, en je viel en misschien grote apps hebt, kan je er zo doorheen vliegen. Of wellicht heb je een iOS update gedownload over data?

Ik zou toch nog eens kijken naar Instellingen -> Mobiel netwerk, naar welke apps daar het grootste verbruik hebben. Er gaat niet zomaar data af van Simyo, zo werkt het niet. Het is echt verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 23:21
Ja het is jammer dat je bij iOS alleen de opgetelde data sinds de laatste reset kunt zien. Voor zover ik weet is er geen API voor apps om die gegevens op te vragen en bijvoorbeeld maandelijks te analyseren. Of een mogelijkheid om die automatisch elke maand te resetten en de totalen net voor de reset op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Locolau schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:02:
Misschien heb je App Store updates staan op mobiele data? Als dat aan staat, en je viel en misschien grote apps hebt, kan je er zo doorheen vliegen. Of wellicht heb je een iOS update gedownload over data?

Ik zou toch nog eens kijken naar Instellingen -> Mobiel netwerk, naar welke apps daar het grootste verbruik hebben. Er gaat niet zomaar data af van Simyo, zo werkt het niet. Het is echt verbruik.
Ik heb natuurlijk meteen gekeken welke app er data verbruikt zou hebben op die dagen en zoals ik hierboven al schreef is TuneIn de grootste verbruiker maar dan heb je het over nog geen 40Mb per dag (ritje met de auto naar het werk en terug). Sterker nog, op twee aansluitende dagen werd data in mindering gebracht terwijl ik gewoon thuis was. En dan heb ik wifi dus áls er al data verbruikt wordt dan gaat dat via mijn internet en niet over een 4G verbinding.
Maar lees voor de grap al die topics maar eens door op hun eigen forum (op een regenachtige dag, niet nu ;) ) en alle klachten hierover vertellen allemaal hetzelfde verhaal...

De eerste volle pagina van de Google zoekresultaten bestaat alleen uit meldingen op hun eigen forum: https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Als je niet die Mobiele netwerk instellingen gerest, zit je alleen maar wat te schatten en dat kan dus flink mis gaan. Kan je een screenshot maken van de gegevens die daar staan?

Het kan ook zijn dat je wifi thuis is uitgevallen zonder dat je het door had en er geen netwerk meer was, waardoor alles over mobiele data ging.

Dat er mensen zijn die niet snappen hoe het werkt, is een no-brainer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Locolau schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:51:
Als je niet die Mobiele netwerk instellingen gerest, zit je alleen maar wat te schatten en dat kan dus flink mis gaan. Kan je een screenshot maken van de gegevens die daar staan?

Het kan ook zijn dat je wifi thuis is uitgevallen zonder dat je het door had en er geen netwerk meer was, waardoor alles over mobiele data ging.

Dat er mensen zijn die niet snappen hoe het werkt, is een no-brainer ja.
Ik heb alle gegevens al gereset om het juist de komende dagen in de gaten te houden. En als hier wifi wegvalt merk ik dat meteen want dan valt de muziek uit en stopt m'n weerstation. Ook dat is niet het geval geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:00
Controleer wel even of Wifi assist uit staat. Die gebruikt ongemerkt veel mobiele data, en doet dat zonder dat jij ooit kon doorhebben dat je niet feitelijk via wifi verbonden was. Het wifi symbool blijft namelijk gewoon weergegeven. Mijn ervaring is dat die functie best snel door de telefoon ingezet kan worden. Zo heeft mijn moeder ooit een fikse telefoonrekening voor zichzelf veroorzaakt.

Daarnaast is een goede stap om de telefoon even uit te zetten en dan weer aan. Dit killed alle actieve data sessies. Dit doe ik zelf als ik instap aan boord van een vlucht met een bestemming buiten de EU. Dan weet ik zeker geen roamingkosten op te lopen. Is bij Simyo overigens een handige switch in de app voor, maar bij de meeste andere providers is die er niet. :)

[ Voor 57% gewijzigd door balken07 op 25-06-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 16:21
Even een vraag.
Ik ben in de markt voor een nieuwe smartphone, bv de Samsung a54. In pricewatch is deze minimaal ~375 euro.
Nu biedt simyo deze ook aan voor 312 euro bij een 2jarig abbo. Er vanuit gaande dat je het hele toestel in 1x betaald.
Is het normaal dat je dan zo'n korting kan krijgen of mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yho59mNcZZJZiXJdtXLzWOQZs8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h9uVOx7huEDCDptM9bFPWMDc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
vrieske schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:16:
Even een vraag.
Ik ben in de markt voor een nieuwe smartphone, bv de Samsung a54. In pricewatch is deze minimaal ~375 euro.
Nu biedt simyo deze ook aan voor 312 euro bij een 2jarig abbo. Er vanuit gaande dat je het hele toestel in 1x betaald.
Is het normaal dat je dan zo'n korting kan krijgen of mis ik iets?

[Afbeelding]
Ongeveer 50 euro kan.

Wat je ook zou kunnen kijken wat word de korting als je abbo hoger is.

In verleden zo mijn Pixel 4a gekocht. Belsimpel met Simyo abbo (hoogste data en onbeperkt bellen) kreeg je de hoogste korting op de telefoon. Nadat abbonement was ingegaan bundel omlaag gezet :) omdat ik wist dat bij Simyo bundels maandelijks aanpasbaar zijn.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-05 16:21
RobbyTown schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:27:
[...]

Ongeveer 50 euro kan.

Wat je ook zou kunnen kijken wat word de korting als je abbo hoger is.

In verleden zo mijn Pixel 4a gekocht. Belsimpel met Simyo abbo (hoogste data en onbeperkt bellen) kreeg je de hoogste korting op de telefoon. Nadat abbonement was ingegaan bundel omlaag gezet :) omdat ik wist dat bij Simyo bundels maandelijks aanpasbaar zijn.
Ah bedankt voor de tip !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-05 19:02
Ik ben van plan om van T-Mobile over te stappen naar Simyo. Mijn huidig abonnement verloopt in november.

Iemand enig idee of de huidige Simyo deals een beetje oké zijn om al af te sluiten of kan ik beter wachten tot november en/of black friday?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Exterminator Waarom zou je willen overstappen naar Simyo? Wat zijn je beweegredenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-05 19:02
RicoK schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:44:
@Exterminator Waarom zou je willen overstappen naar Simyo? Wat zijn je beweegredenen?
Prijstechnisch gezien. Ik heb nu wel klantkorting op inet en mob abon, dan nog is Simyo goedkoper (en bij m’n ouders thuis hebben ze KPN, dus verdubbelaar).
Daarnaast heb ik met T-Mobile bijvoorbeeld in drukke omgevingen (festivals etc) vaak geen bereik, terwijl vrienden dit wel hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Exterminator schreef op zondag 30 juli 2023 @ 05:37:
[...]

Prijstechnisch gezien. Ik heb nu wel klantkorting op inet en mob abon, dan nog is Simyo goedkoper (en bij m’n ouders thuis hebben ze KPN, dus verdubbelaar).
Daarnaast heb ik met T-Mobile bijvoorbeeld in drukke omgevingen (festivals etc) vaak geen bereik, terwijl vrienden dit wel hebben
Prijstechnisch is Simyo absoluut de betere deal maar ik kan je vertellen (T-Mobile/Simyo Dual SIM), dat Simyo op drukke omgevingen geen pretje is (festivals, voetbalwedstrijden). Simyo zit op t KPN netwerk en mag achteraan sluiten, de KPN abonnees (die voor hetzelfde vele malen meer betalen) krijgen altijd voorrang. Heb in voetbalstadion meegemaakt dat mijn buurman via zijn KPN SIM rustig een doelpunt terug kon kijken via iTV terwijl ik er nog geen tekst appje uitkreeg ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Exterminator schreef op zondag 30 juli 2023 @ 05:37:
[...]

Betreft T-Mobile daar ben ik een jaar of 2 terug vandaan gekomen. Ritje woonwerk gewoon complete dode stukken altijd op het zelfde punt (niks met drukte te maken). Ben hierdoor sneller naar Simyo gegaan (eerst prepaid de dekking getest) daar had ik 0 uitval.

Wat @Tomba zegt maak die situaties gelukkig weinig mee ben geen festival of voetbal ganger. Maar afgelopen week Tilburg Kermis geweest (dus drukker dan normaal op dat punt) Simyo werkte prima.

Wachten tot BF geen idee dan hebben ze meestal geen aansluitkosten (maar is nu ook niet). Momenteel zijn de bundels scherp alweer 1 euro goedkoper dan waar ik het voor heb maar ze hebben sindskort als ze andere prijzen hanteren je nieuw abbo moet afsluiten. Dus ik kan nog niet goedkoper. Ik kan nu alleen wisselen in bundels met de vorige prijzen. Dus wachten tot BF het zal je echt niet 50% verschil opleveren tav nu.

Mijn prijzen bij 2 jaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7UFKf1PTR_85e-lXH2jKdkbZow=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0losm3b1P65lmxYBHTXGeaT0.png?f=fotoalbum_large

Dus de 12GB voor 4 euro kan ik helaas niet kiezen zo iets zou dan een BF deal kunnen zijn (euro minder en 2GB meer). Die 10GB is een euro goedkoper geworden.

Verder oppassen met buiten bundel Simyo forum staat er vol mee. Met data verdubbellaar moet dat toch wel goedkomen. Hier nog nooit buiten bundel gegaan dus geen astronomische rekeningen gezien.

offtopic:
Mocht je gebruikmaken van cashbackxl daar krijg je momenteel 35 euro bij Simyo dat is meer dan een Simyo vriendenlinkje een van ons ;)

[ Voor 43% gewijzigd door RobbyTown op 30-07-2023 07:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 06-05 16:49
Hou er wel rekening mee dat in tegenstelling tot T-Mobile en KPN, je heel goed moet oppassen om niet buiten je databundel te gaan. De meeste providers verlagen je snelheid nadat je bundel op is, zodat je zonder kosten nog kunt Whatappen bijvoorbeeld. Maar bij Simyo niet, je blijft je volledige snelheid behouden maar betaalt dan zomaar een whopping 150 euro per GB buiten je bundel. En onbeperkt internet is geen optie bij Simyo, 15GB/maand is de grootste bundel die je kunt afsluiten (al kun je wel voor 10 euro per GB extra bundels bijkopen). Ik vermoed dat ze daarom hun tarieven een stuk lager kunnen aanbieden dan hun moeder KPN, omdat ze genoeg verdienen aan al die mensen die per ongeluk een paar tientjes of meer buiten hun bundel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:27:
Hou er wel rekening mee dat in tegenstelling tot T-Mobile en KPN, je heel goed moet oppassen om niet buiten je databundel te gaan. De meeste providers verlagen je snelheid nadat je bundel op is, zodat je zonder kosten nog kunt Whatappen bijvoorbeeld. Maar bij Simyo niet, je blijft je volledige snelheid behouden maar betaalt dan zomaar een whopping 150 euro per GB buiten je bundel. En onbeperkt internet is geen optie bij Simyo, 15GB/maand is de grootste bundel die je kunt afsluiten (al kun je wel voor 10 euro per GB extra bundels bijkopen). Ik vermoed dat ze daarom hun tarieven een stuk lager kunnen aanbieden dan hun moeder KPN, omdat ze genoeg verdienen aan al die mensen die per ongeluk een paar tientjes of meer buiten hun bundel gaan.
Klopt meeste budget providers doen dat en bij aantal kun je voor 50 cent een vangnet kopen tegen extreme prijzen bij Simyo kan dat niet.

Heb zelf een ruime marge aan 10 GB heb ik voldoende verbruik is 2 tot 5 GB pm ja ik kan dus 4 euro voor 6GB (mijn tarieven) maar ik betaal liever een euro meer met ruime marge in data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

RobbyTown schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:15:
[...]

Betreft T-Mobile daar ben ik een jaar of 2 terug vandaan gekomen. Ritje woonwerk gewoon complete dode stukken altijd op het zelfde punt (niks met drukte te maken). Ben hierdoor sneller naar Simyo gegaan (eerst prepaid de dekking getest) daar had ik 0 uitval.

Wat @Tomba zegt maak die situaties gelukkig weinig mee ben geen festival of voetbal ganger. Maar afgelopen week Tilburg Kermis geweest (dus drukker dan normaal op dat punt) Simyo werkte prima.

Wachten tot BF geen idee dan hebben ze meestal geen aansluitkosten (maar is nu ook niet). Momenteel zijn de bundels scherp alweer 1 euro goedkoper dan waar ik het voor heb maar ze hebben sindskort als ze andere prijzen hanteren je nieuw abbo moet afsluiten. Dus ik kan nog niet goedkoper. Ik kan nu alleen wisselen in bundels met de vorige prijzen. Dus wachten tot BF het zal je echt niet 50% verschil opleveren tav nu.

Mijn prijzen bij 2 jaar
[Afbeelding]

Dus de 12GB voor 4 euro kan ik helaas niet kiezen zo iets zou dan een BF deal kunnen zijn (euro minder en 2GB meer). Die 10GB is een euro goedkoper geworden.

Verder oppassen met buiten bundel Simyo forum staat er vol mee. Met data verdubbellaar moet dat toch wel goedkomen. Hier nog nooit buiten bundel gegaan dus geen astronomische rekeningen gezien.

offtopic:
Mocht je gebruikmaken van cashbackxl daar krijg je momenteel 35 euro bij Simyo dat is meer dan een Simyo vriendenlinkje een van ons ;)
Helemaal waar, t is volledig afhankelijk van je locaties waar je komt. Ik had voor 9€ (met dank aan thuis KPN) 400 belminuten/12GB en had op teveel plekken problemen met de data om t fijn te gebruiken.

Dat gezegd hebbende thuis /onderweg/op t werk ging t altijd als de brandweer. Ik heb nu alleen bellen (gescheiden nummer privé/zakelijk, de zakelijke heeft via T-mobile 20GB data) en ben op zich tevreden al blijf ik 5€ voor 200 belminuutjes (verdubbeld dankzij thuis KPN) absurd veel vinden. helaas is simyo de enige budget provider die eSIM biedt dus ik doe het er maar mee ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
hydex schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:04:
[...]

Ik heb het nog niet kunnen testen, maar ik denk dat het gewoon uitgezet wordt zie screenshot

[Afbeelding]
Hier getest. Als je de sms krijgt popt die opdracht op en bevestig je dat bericht pas dan word data uitgezet ipv handmatig naar data gaan. Data word niet automatisch uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49
Of-Aaargh schreef op zondag 30 juli 2023 @ 07:27:
[...]
Maar bij Simyo niet, je blijft je volledige snelheid behouden maar betaalt dan zomaar een whopping 150 euro per GB buiten je bundel.
[...]
Je hoort hier een waarschuwing van te krijgen: https://www.simyo.nl/klan...ing-als-ik-mijn-bundel-85
Je ontvangt geen waarschuwing als je over je belbundel gaat. Je ontvangt wel een waarschuwing bij 80% en 100% verbruik van je internetbundel.
M'n vader zit ook bij Simyo en heeft eens een dag internetradio geluisterd terwijl hij niet door had dat wifi eruit lag. Dat was ook best een flinke rekening. Maar omdat hij die waarschuwing nooit gekregen heeft is na contact met de klantenservice dit kwijtgescholden.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 08-08-2023 16:53 ]

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 21:05
Vraag aan iemand met een iPhone en Simyo eSIM; Staat er Simyo links boven als operator of KPN?

Heeft Simyo inmiddels al een limiet dienst waardoor je niet genaaid wordt zodra je te veel internet en belt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07:36
Devaqto schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:03:
Vraag aan iemand met een iPhone en Simyo eSIM; Staat er Simyo links boven als operator of KPN?

Heeft Simyo inmiddels al een limiet dienst waardoor je niet genaaid wordt zodra je te veel internet en belt? :)
Hier iPhone en Simyo eSIM: er staat linksboven Simyo als operator.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groentjuh
Nee, ze naaien je in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:00
Groentjuh schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 22:09:
[...]

Nee, ze naaien je in dat geval.
Als je een Android telefoon hebt, dan kun je in je telefoon zelf een data plafond instellen. Neem 500mb als marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
balken07 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:20:
[...]

Als je een Android telefoon hebt, dan kun je in je telefoon zelf een data plafond instellen. Neem 500mb als marge.
Yup en als je een iPhone hebt kun je een soort van plafond instellen met de oplossing van @hydex enkele posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
OosterF schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:12:
[...]

Hier iPhone en Simyo eSIM: er staat linksboven Simyo als operator.
Bij mij hetzelfde, maar als ik op wifi zit en “bellen via wifi” staat aan, dan staat er “KPN WiFiCall”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile
Je krijgt een sms wanneer je op 80% van je bundel zit en wanneer je op 100% zit.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
13art schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:58:
Je krijgt een sms wanneer je op 80% van je bundel zit en wanneer je op 100% zit.
Je krijgt in principe een sms wanneer je op 80% van je bundel zit en wanneer je op 100% zit.

Ik heb in principe toegevoegd, omdat het op het forum van Simyo bij tijd en wijle desondanks klachten regent. De ontvangst van de sms is dan ook niet altijd zeker, maar in principe wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
Dit was toch recent ook al besproken? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Locolau schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:24:
Dit was toch recent ook al besproken? ...
Vast wel. Het is ook schering en inslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-05 21:05
[...]

Geldt dat voor data en belminuten? Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

13art

Moderator Mobile

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Devaqto De achterliggende reden is, dat de bel- en sms-kosten wél inzichtelijk zijn, want gewoon per minuut en/of per sms, maar de kosten van datagebruik zijn verre van inzichtelijk én kunnen natuurlijk in zeer korte tijd enorm hoog oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:15

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

[...]

Ik kreeg 29 juli snachts een mail dat mijn nummer vanwege hoogverbruik(133€) was afgesloten. Uiteraard was die zaterdag geen klantenservice open. Enige wat ik kon doen was 100 euro over maken. ( niet gedaan ). Na wat keren via whatsapp contact proberen te krijgen heb ik maandagmorgen 1 augustus iemand aan de lijn gehad. Deze dame kon het bedrag halvere zei ze. Ik zei dat is prima maar ik heb het 100% smsje niet gehad. Wel die van 80. Na wat akward het komt goed het komt goed dacht ik....we gaan een onderzoek starten intern. Ik kreeg later die dag mijn 100% sms ( te laat dus) en op 4 augustus de rectificatiemail dat de 133euro er weer vanaf werd gehaald. Uiteindelijk prima opgelost, het enige wat ik wel minder vond was dat ik van 29juli tot 1 augustus niet kon bellen. En ik van 1 augustus tot 4 augustus geen dat heb durven aan te zetten. Al met al is het goed gekomen. Maar ik schrok nogal. Want 133 voor iets minder dan 2gig is wel veel.

Keep it calm...en lek mig de zuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:55
Ik had voor de vakantie in Scandinavië even een maandelijks opzegbaar Simyo abo erbij genomen. Bevindingen:
- een abo dat halverwege de maand ingaat lijkt wel volledige bundel te krijgen
- 30 dagen opzegtermijn dus niet te laat doen
- geen mobiele data op Telenor netwerk in Noorwegen. Werkt domweg niet terwijl KPN (dual SIM) wel werkt. Vastzetten op Telia netwerk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Rukapul schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:16:
Ik had voor de vakantie in Scandinavië even een maandelijks opzegbaar Simyo abo erbij genomen. Bevindingen:
- een abo dat halverwege de maand ingaat lijkt wel volledige bundel te krijgen
- 30 dagen opzegtermijn dus niet te laat doen
- geen mobiele data op Telenor netwerk in Noorwegen. Werkt domweg niet terwijl KPN (dual SIM) wel werkt. Vastzetten op Telia netwerk dus.
In aanvulling: in Duitsland werkt data voor geen enkele operator (Telekom, Vodafone, O2).

Wederom geen enkel probleem voor de KPN SIM in dezelfde telefoon.

Blijkbaar bijna een wonder dat het in Zweden werkte en in Noorwegen op 1 netwerk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Rukapul schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

In aanvulling: in Duitsland werkt data voor geen enkele operator (Telekom, Vodafone, O2).
In juni van dit jaar ben ik nog met Simyo met handmatig op Telekom gezet toestel half Duitsland doorgegaan. Prima gebruik kunnen maken van data. Wel met tijdelijke momenten op 2G, maar dat ligt meestal eerder aan een berg dan Simyo op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Rukapul schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:13:
Niet herkenbaar. Kwam en kom met regelmaat in Duitsland, zowel in stedelijk- als in buitengebied met en zonder heuvels, waarbij ik nog nimmer issues heb ondervonden.

Wat heb je er zelf aan gedaan? Heb je zoals @Groentjuh beschreef ook zelf geprobeerd een provider te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bevestigt dus de totale willekeur.

Geen probleem meer: abo is opgezegd. Zeer matige prijs-prestatieverhouding voor beoogde toepassing (buitenland). En als je debuggingtijd meerekent totaal waardeloos.

[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 15-08-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:27
Ik ben in de markt voor een e-Sim. Situatie: ik krijg een nieuw abo (T-mobile) van de werkgever met onbeperkt bellen en internet. Ik wil graag mijn privé nummer erbij houden dat momenteel is ondergebracht bij KPN. Nu wil ik graag op het KPN netwerk blijven ivm stabiliteit en bereik rondom mijn woonplaats. Dus mijn opties ivm e-Sim zijn niet heel groot. Kpn, simyo of T-mobile. Stabiliteit van T-mobile was in het verleden wel een ding en is tegenwoordig wellicht minder van toepassing. Maar dat kan ik nog niet testen. Simyo is een stuk goedkoper tov van de andere twee, maar je zit natuurlijk als gast op het KPN netwerk. Wat is jullie ervaring daarmee? Vaak problemen bij evenementen ? Auto ritten? Ik lees behoorlijk wat reacties over buiten databundel, onverwacht hoog verbruik, etc. Nu zal dat bij mij meevallen verwacht ik. Aangezien de data via het abonnement van mijn werkgever zal verlopen en zelf privé zal bellen via mijn onbeperkte Simyo abonnement. Is dit nog eenvoudig af te dichten. Lees data uitschakelen bij x verbruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
KraveN schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 06:55:
Is dit nog eenvoudig af te dichten. Lees data uitschakelen bij x verbruik?
Nee, er is geen dataplafond bij Simyo EN DAT KOMT ER VOORLOPIG NIET.

In jouw geval kun je echter de route van geen data nemen? Geen data bundel nemen en op mijn simyo de optie "internet op jouw mobiel" uitzetten is waterdicht om geen data te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:27
Groentjuh schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 07:37:
[...]

Nee, er is geen dataplafond bij Simyo EN DAT KOMT ER VOORLOPIG NIET.

In jouw geval kun je echter de route van geen data nemen? Geen data bundel nemen en op mijn simyo de optie "internet op jouw mobiel" uitzetten is waterdicht om geen data te kunnen gebruiken.
Dat had ik al verwacht, dat is zeker iets wat ik ga overwegen. Uiteindelijk is dat ook het risico van de lagere maandlasten. KPN vangt dit af door de snelheid terug te schroeven. Simyo en andere verdienen natuurlijk ook prima door niet oplettende mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Na vele jaren Simyo ga ik eind deze maand over op Ben (met vergelijkbare belminuten en data voor 50 cent meer). KPN glasvezel is namelijk vervangen door T-Mobile glasvezel, dus ik ga voor de korting op mijn T-Mobile Thuis. Verder maakt het me niet zoveel uit wie het netwerk runt, ik bel nauwelijks en data verstoken doe ik ook niet veel.

Wel mooie timing: deze maand 1 GB gratis extra want het was mijn simyaardag blijkbaar :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Groentjuh
2Dutch schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:54:
Na vele jaren Simyo ga ik eind deze maand over op Ben (met vergelijkbare belminuten en data voor 50 cent meer).
Voor die 50 cent extra krijg je als het goed is nog iets! Bij Ben heb je iets genaamd "MB Pauze" oftewel een dataplafond! Zou een goed idee zijn als Simyo eens zoiets zou verzinnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Groentjuh schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:42:
[...]

Voor die 50 cent extra krijg je als het goed is nog iets! Bij Ben heb je iets genaamd "MB Pauze" oftewel een dataplafond! Zou een goed idee zijn als Simyo eens zoiets zou verzinnen...
Je hebt gelijk ja, was ik nog vergeten te melden :) Niet dat ik er snel tegenaan zou lopen, maar weet zeker dat zoiets voor veel mensen een echte must have is. Snap ook wel weer dat Simyo ergens wat centjes extra wil verdienen, daar niet van ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:38
Even een vraagje. Ik zit bij KPN en wilde een goedkoper mobiel abbonement afsluiten. Hiervoor naar Simyo gekeken.

Nu lees ik echter:
Je betaalt altijd als je vanuit Nederland naar een buitenlands nummer belt, dit komt omdat je vanuit Nederland verbinding maakt met een buitenlands netwerk.

Heeft iemand hier ervaring mee of dit klopt? Bellen van Nederland naar Zone 1 landen (Belgie etc.) is wettelijk toch gratis (binnen je bundel)? Of geldt dat alleen voor internet in het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Draakje5 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:16:

Je betaalt altijd als je vanuit Nederland naar een buitenlands nummer belt, dit komt omdat je vanuit Nederland verbinding maakt met een buitenlands netwerk.

Heeft iemand hier ervaring mee of dit klopt? Bellen van Nederland naar Zone 1 landen (Belgie etc.) is wettelijk toch gratis (binnen je bundel)? Of geldt dat alleen voor internet in het buitenland?
Terwijl je in Nederland bent, ben je niet aan het roamen. Dan gelden dus de Europese Roam-like-home regels niet. Daardoor kost het bellen van Nederland naar bijvoorbeeld België dus geld (buiten de bundel).

Ga je naar België en bel je dan naar een Belgisch(of Duits) nummer, dan valt het ineens wel binnen de bundel, want je bent aan het roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Groentjuh schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:51:
[...]

Terwijl je in Nederland bent, ben je niet aan het roamen. Dan gelden dus de Europese Roam-like-home regels niet. Daardoor kost het bellen van Nederland naar bijvoorbeeld België dus geld (buiten de bundel).

Ga je naar België en bel je dan naar een Belgisch(of Duits) nummer, dan valt het ineens wel binnen de bundel, want je bent aan het roamen.
Maar bij KPN lees ik dat van nederland naar een frans restaurant (in frankrijk) bellen (sinds 2017) wel binnen de bundel valt. Dit verschilt dus per aanbieder? Het is niet overal duidelijk te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 01-09-2023 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Draakje5 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:05:
[...]

Dit verschilt dus per aanbieder? Het is niet overal duidelijk te vinden.
Ja, dat verschilt per aanbieder.

Bij Simyo zijn dit de buitenlandse tarieven: https://www.simyo.nl/klantenservice/roaming

Gewoon invullen in welk land je bent en naar welk land je belt/SMSt, en dan weet je de tarieven bij Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Thanks. Was er al klaar mee toen ik ze probeerde te bellen en het bandje kreeg: " vandaag zijn onze medewerkers telefonisch niet bereikbaar ivm inhalen achterstanden". 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Draakje5 Klopt, nu weer sinds enkele weken, nadat ze deze nog niet zo heel lang geleden al eens hadden ingelopen, is er weer een grote achterstand en sluiten ze gewoon domweg de telefonische klantendienst. Echt te belachelijk voor woorden, maar het is nu eenmaal zo.

Wel zijn er nog andere kanalen, zoals WhatsApp, alhoewel de wachttijd via dat kanaal de laatste tijd ook kan oplopen en heb je ook nog het forum. Op het forum wordt in de regel dezelfde werkdag nog gereageerd. In het weekend zijn de moderators afwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 21:34

elmoxx

xx xx xx

Hier inmiddels een waardeloze ervaring met Simyo.

Wij hadden 2 telefoons (1 prive en 1 zakelijk) en besloten nu om deze samen te voegen. mbv nummerbehoud zijn we van Ben naar Simyo esim gegaan zodat we ons prive nummer (obv fysieke simkaart) en het zakelijke nummer (obv de nieuwe esim van simyo) op hetzelfde toestel kunnen gebruiken. (Toestel is een Pixel 7 pro)

Bij overstap naar simyo kregen we eerst een tijdelijk nummer dat we konden installeren via esim. Dit niet gedaan want onnodig. Daarna op de dag dat het oude ben abo uit de lucht ging zijn we gestart met Simyo; althans, dat was de bedoeling.

Sinds de dag van overstap op simyo zijn we inmiddels ruim 3,5 week bezig om de esim werkend te krijgen op de telefoon. Het installeren van de esim kan enkel via de mijnsimyo-app maar telkens als we daar de esim willen downloaden krijgen we het bericht: 'Oeps, er is iets misgegaan'.

Dagelijks proberen te bellen met de telefonische klantenservice (sommige dagen gooien ze het gewoon dicht want te druk) en daar blijken ze compleet incompetent. (Zelfs als je zegt dat het een Google Pixel betreft, dan vragen ze of dat android is). Telkens te horen krijgen dat ze het doorzetten naar de technische dienst maar er gebeurt niets.

Ook dagelijks via het forum contact via PB's en via een eigen topic maar niets helpt

Ook dagelijks via de chat contact maar ook daar zit geen enkele verbetering in.

Ondertussen heeft simyo wel gezien dat we de eerste week nog niets met ons abonnement gedaan hebben en dat vonden ze reden om het abo vanuit hun kant 1 week te verlengen. (WTF)

Natuurlijk hebben we de eerste maand al betaald en ook voor het activeren van de esim al meerdere keren moeten betalen maar functioneren ho maar.

Ik heb vanochtend aangegeven dat als het eind deze week nog niet werkt, dat ik dan wil ontbinden.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
elmoxx schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:43:
ook voor het activeren van de esim al meerdere keren moeten betalen maar functioneren ho maar.

Ik heb vanochtend aangegeven dat als het eind deze week nog niet werkt, dat ik dan wil ontbinden.
eSims activeren is gratis?

Ik zou even goed in te gaten houden qua annulering dat je je nummer via nummerbehoud kunt terughalen naar een provider.

eSims kunnen prima werken of juist niet voor mekaar te krijgen zijn.

Qua klantenservice is het inderdaad een beetje een puinhoop. Dat wordt dan veelal ook niet gemakkelijker voor Simyo als mensen dan via alle kanalen hulp vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 21:34

elmoxx

xx xx xx

In principe is eSim activeren gratis bij simyo. Echter moet je daar een code voor ontvangen en als je dat niet kunt, dan kun je dat omzeilen door 0,01 te betalen.

Uiteindelijk heb ik zonet - na weer 40 minuten met de klantenservice - het contract geannuleerd.
Nummerbehoud is hierbij de grootste uitdaging inderdaad. Daar is het probleem nu in mijn schoenen geschoven; Ik moet zsm bij een andere partij een abo aanvragen met nummerbehoud en op basis van 'Early termination'

Op basis daarvan zou het dan moeten lukken maar gezien de recente ervaringen met Simyo hoop ik maar dat dat inderdaad goed gaat aflopen.

Simyo gaf vandaag aan dat het inderdaad regelmatig mis gaat met google-telefoons btw

Festina lente

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 20:04
OP update na 5 jaar:
Opfrissing OP
  • Nieuwe Simyo logo
  • Nieuwe Simyo Compleet
Toegevoegd:
  • Simyo en Volte/Vowifi
  • Simyo en 3G/4G/5G (frequenties)
  • Nieuwe Links toegevoegd
Ps:
Ook is de fout eruit gehaald dat de OP maar voor de helft zichtbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorikc
Goede update! Maar uhm aangezien vziw Simyo (nog) geen 5G aanbiedt, vind ik zelf die verwijzingen naar KPN’s 5G netwerk en frequenties wel wat verwarrend. Misschien goed om dan ergens in de OP te melden dat Simyo geen 5G doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
jorikc schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:30:
Goede update! Maar uhm aangezien vziw Simyo (nog) geen 5G aanbiedt, vind ik zelf die verwijzingen naar KPN’s 5G netwerk en frequenties wel wat verwarrend. Misschien goed om dan ergens in de OP te melden dat Simyo geen 5G doet?
Scherp, idd nog geen 5G maar youfone wel.
Zal het een dezer dagen aanpassen, ik zal de info nog wel in standhouden, maar erbij zetten dat simyo nog geen 5G aan biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Sinds 2020 ondersteunt Simyo VoLTE "
2019 bij mijn weten ;) en ondersteunt mag tussen " ", Simyo beweert al jaren dat de lijst met telefoons "regelmatig" bijgewerkt wordt, wat nog niet één keer is gebeurt en er staan maar liefst 4 merken op....

Weet nog steeds niet wat te doen met de vrouw des huizes, overstappen naar provider die het bestaan van het merk Oppo erkend (KPN) of ander toestel kopen, zonder dat er garantie is dat VoLTE bij Simyo werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 11-09-2023 06:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Raven schreef op maandag 11 september 2023 @ 06:25:
[...]

"Sinds 2020 ondersteunt Simyo VoLTE "
2019 bij mijn weten ;) en ondersteunt mag tussen " ", Simyo beweert al jaren dat de lijst met telefoons "regelmatig" bijgewerkt wordt, wat nog niet één keer is gebeurt en er staan maar liefst 4 merken op....

Weet nog steeds niet wat te doen met de vrouw des huizes, overstappen naar provider die het bestaan van het merk Oppo erkend (KPN) of ander toestel kopen, zonder dat er garantie is dat VoLTE bij Simyo werkt.
Ik denk dat je voor het lijstje gewoon kpn kan aanhouden, ik kan helaas dit niet meer navragen op het simyo forum omdat ik geen actief 06 heb. Misschien dan jij of een andere simyo klant dit kan bewerkstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dutchnltweaker schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat je voor het lijstje gewoon kpn kan aanhouden, ik kan helaas dit niet meer navragen op het simyo forum omdat ik geen actief 06 heb. Misschien dan jij of een andere simyo klant dit kan bewerkstellen?
Daar ben ik al achteraan geweest, dat een telefoon bij KPN op de lijst staat betekend niet dat die bij Simyo ook werkt :/ en Simyo heeft geen techsupport op dit gebied.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 10:09

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb sinds een maandje Simyo nadat mijn abbo bij youfone afliep en heb sindsdien dat mijn nfc betalingen heel erg langzaam gaan. Het duurt ongeveer 20s voordat hij 'pakt'. Hiervoor was het instant zodra ik mijn mobiel bij de automaat hield. Ik gebruik het 2-3x per dag dus dit is erg irritant.

Is hier iets aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
NFC an sich heeft toch niets met de telecomprovider te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

RicoK schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:12:
NFC an sich heeft toch niets met de telecomprovider te maken?
dat vraag ik me af; gaat dat niet via de sim? Daarnaast is het wel erg opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
superduper schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:42:
dat vraag ik me af; gaat dat niet via de sim? Daarnaast is het wel erg opvallend.
Dat kon een tijdje bij geloof ik Rabobank, maar iedere bank is daar vanaf gestapt. Voordeel van die manier was dat bij sommige smartphones je accu leeg kon zijn, maar je nog wel de NFC-kaarten in de simkaart kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Groentjuh schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:02:
[...]

Dat kon een tijdje bij geloof ik Rabobank, maar iedere bank is daar vanaf gestapt. Voordeel van die manier was dat bij sommige smartphones je accu leeg kon zijn, maar je nog wel de NFC-kaarten in de simkaart kon gebruiken.
Hoe loopt de communicatie naar de bank dan? Kan dat ook via Wifi (dan probeer ik het eens zonder sim). Ik heb een app op de telefoon staan 'NFC manager', maar die zegt dat mijn Samsung S10 niet geschikt is vanwege ontbreken ondersteuning van OpenMobile API. (Maar het kan ook gerust een hele oude app zijn..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
superduper schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:08:
[...]

Ik heb een app op de telefoon staan 'NFC manager', maar die zegt dat mijn Samsung S10 niet geschikt is vanwege ontbreken ondersteuning van OpenMobile API.
Dat is de oude app om de NFC kaarten op KPN, Telfort, Simyo of Yes Telecom simkaarten te beheren. Aangezien jouw toestel de "OpenMobile API" niet ondersteunt gaan NFC-kaarten niet op je simkaart staan, want daar was dat juist voor nodig. Daarmee kon met het secure element van de simkaart gecommuniceerd worden. (Die app kan weg.)

Naar mijn weten hoeft alleen de terminal (net als bij fysieke NFC-bankpassen) toegang tot het internet/de banken te hebben. Jouw mobiel geeft enkel de benodigde IDs door en doet eventueel verificatie indien dat willekeurig wordt gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 19:49
Vanaf oktober 2023 voert Simyo (naar mijn weten) voor het eerst een inflatiecorrectie door. Je abonnementskosten gaan met 8,4% omhoog. Lees hier meer erover: https://www.simyo.nl/klantenservice/inflatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
handoff schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:49:
Vanaf oktober 2023 voert Simyo (naar mijn weten) voor het eerst een inflatiecorrectie door. Je abonnementskosten gaan met 8,4% omhoog. Lees hier meer erover: https://www.simyo.nl/klantenservice/inflatie
Whaaat? Nu moet ik €3,25 gaan betalen voor mijn 100 minuten/SMS. Ook even gezocht, einddatum abonnement was februari 2015 (jaar abo). Dus na bijna 10 jaar wijzigd de prijs daarvan.

Internet wel met acties nog wat gesprokkeld. 500MB toen voor €4 denk ik naar nu 2GB voor €3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Ja, eventueel als je jouw abonnement verlengt, dan betaal je die prijzen zonder dat daarvoor inflatiecorrectie wordt toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Groentjuh schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:02:
Ja, eventueel als je jouw abonnement verlengt, dan betaal je die prijzen zonder dat daarvoor inflatiecorrectie wordt toegepast.
Verlengen betekent kiezen uit de huidige bundels, en die zijn wel duurder geworden maar niet goedkoper :+

Nu verlengen zou ik wel 2GB kunnen krijgen voor €1? Maar betaal ik wel €6 voor 200 minuten / SMS en zit ik op €7 voor 2 jaar abo. Dan blijf ik dadelijk €0,50 goedkoper uit (2x €3,25). En eigenlijk maak ik er geen gebruik van. Dan zou het mogelijk nog interessanter zijn om helemaal geen bel bundel af te nemen (als dat kan, en afhankelijk van de "buiten bundel" kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Bij mij zou dat eventueel van 100 min+6000MB voor €8,67 (= met correctie) naar 200 min+10000MB kunnen gaan voor €9,-

Ik bedoel voornamelijk kijk even of je na inflatiecorrectie misschien niet met verlengen beter uit best. Dat kan voor sommige het geval zijn.

Helaas kun je geen abonnement zonder bel/sms bundel hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Groentjuh op 18-09-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Op/vanaf 18 september zouden Simyo's klanten per e-mail gaan worden geïnformeerd. Enkele klanten hadden deze e-mail van het weekend al ontvangen. Ik moet deze in ieder geval nog gaan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

handoff schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:49:
Kreeg zonet de mail, maar het is mijn laatste factuur bij simyo dus ontspring net de dans :+ Niet dat Ben idem kan gaan doen natuurlijk, maar idd naar mijn weten voor het eerst in al die jaren bij Simyo, en dat zijn er toch aardig wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Inflatie mail ontvangen (zit in de factuur mail). Voor mij 1 euro omhoog. Nog te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Thanks for the heads up!
Hier ook al jaren een gebruiker van Simyo. Fijne dienst.

Geen idee wat ik met zoveel GB moet, maar ja. Scheelt toch weer 0.76 cent per maand. :*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eG_6pi_G96GATotkZubidJqE0JI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BY2FGq0nNcq8owFwe0mkOsi.jpg?f=fotoalbum_large

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
streamnl schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:38:
Geen idee wat ik met zoveel GB moet, maar ja. Scheelt toch weer 0.76 cent per maand. :*)
In het beste geval heb je meer MBs indien je mobiel op de achtergrond een keer het hele internet probeert te downloaden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
streamnl schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:38:
Thanks for the heads up!
Hier ook al jaren een gebruiker van Simyo. Fijne dienst.

[Afbeelding]
Hoe krijg je deze deal?
Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste