Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Helaas geen voordelen voor bestaande klanten.
[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 07-11-2022 21:30 ]
geen aansluitkosten, dat is toch juist een voordeel voor nieuwe klanten?ThinkPad schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:14:
Simyo heeft nu Black Friday deals: geen aansluitkosten en aanbiedingen op de bundels.
Helaas geen voordelen voor nieuwe klanten.
Huidige klanten kunnen precies diezelfde bundels krijgen. Echter kun dat niet meer als voorheen door "Bundels aanpassen", maar dien je jouw abonnement te verlengen (met 2 jaar om hoogste korting op de belbundel te hebben) om die bundels te krijgen. Dat is helaas nieuw beleid sinds deze zomer. Na het verlengen zit je wel 21 maanden aan de prijzen van die bundels vast, want verlengen tijdens dat het contract nog loopt mag helaas ook al niet.ThinkPad schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:14:
Daarnaast waren deze bundels er voor black-friday ook al, maar dan wegens 25 keer "Beste mobiele provider" aldus de consumentenbond/
[ Voor 20% gewijzigd door Groentjuh op 07-11-2022 21:43 ]
2 jaar verlengen zou ik geen moeite mee hebben overigens, ben erg tevreden over Simyo. Ben er al bijna 10 jaar klant zie ik, even teruggelezen in het vorige topicdeel. Toen waren we nog blij met 8Mbps en een 500MB bundel
[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 07-11-2022 21:43 ]
Ik denk ook dat dat exact de reden is waarom ze die kortingsacties niet meer doen voor losse bundles. Ik zit ook nog op een E3 100 minuten/SMS abonnement van jaaaaren terug. En begin dit jaar(?) hebben ze nog een actie gehad van 2GB voor E3 waarbij ik toen mijn 1GB voor E4 "geupgrade" heb. Goedkoper en meer data. Die 1GB gebruikte ik al vrijwel niet, laat staan 2GB.ThinkPad schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:38:
Ik zit nu op 6GB/100 min. voor €8 per maand. En dat krijg ik al niet opVoor mij dus momenteel geen interessante aanbiedingen
Het is bijzonder jammer dat je geen bundels meer kan wijzigen tegen de actieprijzen... Hopelijk kan later 5G wel aan worden gezet zonder verlenging.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Klopt. Maar nieuw maandelijks simyo abonnement met blackfriday scheelt me toch weer 2 euro per maand.ThinkPad schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:14:
Simyo heeft nu Black Friday deals: geen aansluitkosten en aanbiedingen op de bundels.
Ik betaal nu 16 euro voor voor 20gb en onbeperkt bellen en dat is met nieuw blackfriday abonnement maandelijks opzegbaar 14 euro.
Vind het alleen gek van simyo dat dit niet met bundels aanpassen kan.
Zeker jammer. Simyo onderscheidt zich nu steeds minder van de andere providers.
Volgens mij een storing.
[ Voor 12% gewijzigd door H.Boss op 16-11-2022 21:08 ]
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Op mijn iPhone werkt de app gewoon.H.Boss schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:04:
Zijn hier ook mensen die in de simyo app de melding krijgen dat je wachtwoord gewijzigd is en niet kunnen inloggen?
Volgens mij een storing.
Inmiddels weer opgelost.
Was een korte storing. Maar de melding die je kreeg was gewoon raar. Je hebt je wachtwoord gewijzigd.
Kregen meer mensen die ook simyo hebben.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Heb jaren een oud Telfort abonnement gehad waarmee ik niet-gebruikte mbs mee kon nemen naar de volgende maand. Dat in combinatie met kunnen wisselen naar hogere en lagere bundels werkte heel lang heel goed. Maar na de overname door KPN begonnen ze het langzaam minder aantrekkelijk te maken. Uiteindelijk kon ik niet meer van bundel wisselen en zat ik vast op 2GB, 175 belminuten en onbeperkt sms voor €8,39. Dus toen toch maar eens verder gaan kijken.
En zo vangt KPN toch mooi 61 cent extra zonder dat t ze iets kostSmemi schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:49:
Gister ook een abonnement bij Simyo afgesloten: met Simyo Compleet kom ik op 12gb en 400 belminuten/sms voor €9. Helemaal prima. Ik kom meestal niet boven de 2GB uit en bellen en sms'en doe ik eigenlijk nooit.
Heb jaren een oud Telfort abonnement gehad waarmee ik niet-gebruikte mbs mee kon nemen naar de volgende maand. Dat in combinatie met kunnen wisselen naar hogere en lagere bundels werkte heel lang heel goed. Maar na de overname door KPN begonnen ze het langzaam minder aantrekkelijk te maken. Uiteindelijk kon ik niet meer van bundel wisselen en zat ik vast op 2GB, 175 belminuten en onbeperkt sms voor €8,39. Dus toen toch maar eens verder gaan kijken.
Anyway welkom bij de familie
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 27-11-2022 11:27 ]
Hey dat wist ik niet (ook nog niet gemerkt, met T-Mobile had ik zelfs slechter gewoon normale drukte). Wat is druk? Hoezo hebben budget providers dat en de grote dure jongens niet?Tomba schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:26:
[...]
En zo vangt KPN toch mooi 61 cent extra zonder dat t ze iets kost(simyo is ook van KPN)
Anyway welkom bij de familieSimyo is een fijne provider (behalve op drukke plekken; maar dat issue heb je met alle budget providers)
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Nou ja, doordat ik vaker van huis ben kom ik steeds vaker in de buurt van 2GB of ga ik er iets overheen. Nu hoef ik daar niet meer over na te denken en kan ik de komende jaren weer vooruitTomba schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:26:
[...]
En zo vangt KPN toch mooi 61 cent extra zonder dat t ze iets kost(simyo is ook van KPN)
Anyway welkom bij de familieSimyo is een fijne provider (behalve op drukke plekken; maar dat issue heb je met alle budget providers)
Ik bezoek de thuis wedstrijden van mijn favoriete voetbalploeg en als ik daar zit krijg ik er structureel geen byte aan data doorheen terwijl mijn linker buurman met KPN en mijn rechter buurman met Vodafone rustig de herhaling op ESPN kunnen bekijken. Ook op festivals die ik heb bezocht afgelopen zomer had ik dat soort issues (al was het daar een stukkie minder erg dan in het stadion), kon dan bij vlagen niet kunnen bellen of data verbruiken.RobbyTown schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:43:
[...]
Hey dat wist ik niet (ook nog niet gemerkt, met T-Mobile had ik zelfs slechter gewoon normale drukte). Wat is druk? Hoezo hebben budget providers dat en de grote dure jongens niet?
Simyo kan er weinig in betekenen maar heb wel na aandringen een credit gekregen voor 1 maand (in mijn geval dus 9€)
[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 27-11-2022 14:56 ]
Iets vergelijkbaars hadden we hier gisteren. In de laatste minuut (hoe krijg je het voor elkaar!) van de WK-finale viel de stroom uit (ca. 5000 aansluitingen, volgens Stedin). Iedereen natuurlijk proberen verder te kijken op z’n mobiel.Tomba schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:21:
[...]
Ik bezoek de thuis wedstrijden van mijn favoriete voetbalploeg en als ik daar zit krijg ik er structureel geen byte aan data doorheen terwijl mijn linker buurman met KPN en mijn rechter buurman met Vodafone rustig de herhaling op ESPN kunnen bekijken. Ook op festivals die ik heb bezocht afgelopen zomer had ik dat soort issues (al was het daar een stukkie minder erg dan in het stadion), kon dan bij vlagen niet kunnen bellen of data verbruiken.
Simyo kan er weinig in betekenen maar heb wel na aandringen een credit gekregen voor 1 maand (in mijn geval dus 9€)
Mijn vrouw met KPN sim had nog wel een redelijke verbinding, maar mijn verbinding via Simyo was dramatisch. Alleen maar time-outs, kwam amper een bitje doorheen.
Lijkt er inderdaad op dat KPN klanten op de één of andere manier voorrang krijgen.
Tsja ik snap KPN wel, diezelfde byte by KPN is ruim 2x zo duur als by Simyo. Ik heb inmiddels data via T-mobile (dualsim, SIM van de zaak) dus Simyo is alleen nog voor bellen. Benieuwd of ik nu weer vooruit kanOut.of.Control schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:15:
[...]
Iets vergelijkbaars hadden we hier gisteren. In de laatste minuut (hoe krijg je het voor elkaar!) van de WK-finale viel de stroom uit (ca. 5000 aansluitingen, volgens Stedin). Iedereen natuurlijk proberen verder te kijken op z’n mobiel.
Mijn vrouw met KPN sim had nog wel een redelijke verbinding, maar mijn verbinding via Simyo was dramatisch. Alleen maar time-outs, kwam amper een bitje doorheen.
Lijkt er inderdaad op dat KPN klanten op de één of andere manier voorrang krijgen.
[ Voor 83% gewijzigd door 13art op 25-01-2023 08:03 ]
Daar bestaan vriendendeal linkjes voor. Helaas is het ook niet toegestaan om die te posten, maar ik wil best jou de korting gunnen!Er!k schreef op woensdag 28 december 2022 @ 09:33:
Ik wil voor mijn zoontje een prepaid aanschaffen bij Simyo en ik zie dat je gebruik kan maken van een vriendcode waarbij allebei een korting krijgen. Hiervoor moet je bij het bestelproces het Simyo telefoonnummer ingeven. Is er iemand die dit wilt delen (in DM)? Uiteraard volledig discreet!
Nummer porteren was een ramp want de porterings sms kwam niet binnen. De gebrekkige website porteren.nl waarop je je nummer in moet vullen geeft geen schriftelijke bevestiging dus je weet niks. Uiteindelijk bleef Vodafone de vinger wijzen naar Simyo en Simyo naar Vodafone. Na herhaalde berichten werd het nummer dagen later geporteerd maar ik zat wel in spanning. Er is nooit een sorry ofzo gekomen.
Onbekend is waarom data delen met derden aan moet staan om de internet verdubbelaar te krijgen. Wie die derden zijn buiten KPN of Xs4all (ook KPN) zegt Simyo niet. Ik heb een melding gemaakt hierover bij de ACM en de reseller Belsimpel. Belsimpel zei van dit soort dingen niet op de hoogte te zijn. Wel vreemd want je bent dacht ik verplicht je klanten vooraf aan de koop te wijzen op eventuele algemene voorwaarden en of privacy regelementen.
Simyo heeft ergens verdekt op de site een PDF staan met wat regeltjes hierover maar echt veel wijs wordt je daar niet van. Want het kan dus zo zijn dat ze je belhistorie, contacten en andere dingen doorverkopen zonder dat je het weet. Bijvoorbeeld via metadata.
Je kunt het uitzetten maar dan is binnen de kortste keren je internet verdubbelaar ook pleitte. Ze checken daar actief op.
Dan nu het grootste probleem:
Binnen in mijn nieuwbouw woning nagenoeg 0 bereik bij 4G bellen. Diverse inkomende oproepen zelfs gemist. Uitgaande oproepen worden als ik wat ijsbeer door de woning gewoon afgebroken, waarna ik bij het raam moet gaan staan en opnieuw moet bellen. Bij Vodafone was de kwaliteit soms wat minder maar afgebroken gesprekken heb ik daar nooit gehad.
Simyo heeft binnen trage internet snelheden op een 2CA toestel. Veel meer dan 37 mbps down en 2 mbps up haalde ik niet.
Klantenservice via Twitter is om te huilen. Ze dwingen je via DM te antwoorden en proberen allerlei onzin oplossingen zoals de APN opnieuw invullen of je toestel 10 minuten uitzetten. Uiteraard werken deze niet.
Op de vraag of Simyo minder prioriteit krijgt dan gewone KPN klanten op dezelfde masten geven ze strategisch gezien geen antwoord of een ontwijkend antwoord.
Of Simyo alle KPN masten aan kan krijg je ook geen antwoord op. De telefonische klantenservice zegt dat ze het denken maar niet weten.
Bellen via WiFi (VoWiFi) heb ik uiteraard geprobeerd maar de andere partij hoort me dan niet of nauwelijks. Bij Vodafone was dat geen punt, dus aan het toestel ligt het niet.
Er zou een officiële netwerkklacht ingediend worden en een onderzoek gestart worden, maar na een week heb ik nog niks gehoord. Niks in de spambox ontvangen.
Het is echt huilen met de pet op. Bellen via 2G kan wel maar de verbinding is niet stabiel en het op en terugschakelen van 4 naar 2G kost waarschijnlijk ook meer accu.
Overigens is het 2G bereik binnen ook niet geweldig en is de geluidskwaliteit geen HD voice natuurlijk.
Het enige antwoord wat je krijgt van Simyo is probeer een ander toestel?!
Ik snap dat ze geen mast voor de deur gaan bijbouwen maar geef dan tenminste de optie om het contract te annuleren met behoud van nummer. Ik woon in een zeer grote stad.
Ik moet nog uitzoeken op welke mast ik word aangemeld. In het topic van Youfone las ik dat iemand Youfone had en op een mast 3 km verderop zat en zijn vriendin met gewone KPN sim op een mast op een paar honderd meter. Dus het zou me niet verbazen als Simyo dezelfde truc gebruikt als MVNO.
Ik heb al wat traces uitgevoerd via Cloudflare speedtest om te kijken of een ander datacentrum gebruikt werd dan ik vermoedde maar het was allemaal "KPN". Ik heb helaas geen KPN sim om te vergelijken.
Ik had ook beter moeten weten, if you pay peanuts... Echter heb ik in het verleden Lebara prepaid gehad en nooit problemen. En die waren nog goedkoper ook. Enige probleem was dat daar het internet via Engeland ging.
[ Voor 30% gewijzigd door W00fer op 06-02-2023 05:20 ]
In een grijs verleden heb ik ervaring opgedaan als helpdeskmedewerker. En als jouw toon tegen die persoon hetzelfde is als jouw bericht hier, dan mag die persoon nu al werknemer van de maand worden.
Zoals, "proberen allerlei onzin oplossingen" . Voor mij klinkt dat ze jou met verschillende manieren proberen te helpen, wat helaas niet gelukt is. Maar ze proberen je wel te helpen.
Zelf ben ik al jaren een zeer tevreden gebruiker van Simyo.
In parkeergarages e.d. na (logisch) heb ik nergens last van slecht netwerk gehad.
Mijn vrouw heeft kpn en we merken eigenlijk geen verschil. Ja, de kosten

porteren.nl is niet van Simyo, maar van een dienst die tussen verschillende providers de nummer portering doet. De laatste paar weken lijkt er wel regelmatig een kink in de kabel te zitten qua nummer portering.W00fer schreef op maandag 6 februari 2023 @ 05:01:
Nummer porteren was een ramp want de porterings sms kwam niet binnen. De gebrekkige website porteren.nl waarop je je nummer in moet vullen geeft geen schriftelijke bevestiging dus je weet niks. Uiteindelijk bleef Vodafone de vinger wijzen naar Simyo en Simyo naar Vodafone. Na herhaalde berichten werd het nummer dagen later geporteerd maar ik zat wel in spanning. Er is nooit een sorry ofzo gekomen.
Er zijn geen providers met combinatie deals die het niet zo doen. Om een voorbeeld aan bijvoorbeeld ZiggoVodafone+HollandsNieuwe te geven:W00fer schreef op maandag 6 februari 2023 @ 05:01:
Onbekend is waarom data delen met derden aan moet staan om de internet verdubbelaar te krijgen. Wie die derden zijn buiten KPN of Xs4all (ook KPN) zegt Simyo niet. Ik heb een melding gemaakt hierover bij de ACM en de reseller Belsimpel. Belsimpel zei van dit soort dingen niet op de hoogte te zijn. Wel vreemd want je bent dacht ik verplicht je klanten vooraf aan de koop te wijzen op eventuele algemene voorwaarden en of privacy regelementen.
Simyo heeft ergens verdekt op de site een PDF staan met wat regeltjes hierover maar echt veel wijs wordt je daar niet van. Want het kan dus zo zijn dat ze je belhistorie, contacten en andere dingen doorverkopen zonder dat je het weet. Bijvoorbeeld via metadata.
Je kunt het uitzetten maar dan is binnen de kortste keren je internet verdubbelaar ook pleitte. Ze checken daar actief op.
Deze actie geldt alleen als je hollandsnieuwe en Ziggo abonnementen op hetzelfde adres staan. Iedere dag wordt er automatisch gecheckt of dit nog zo is.
De 10 minuten toestel uitzetten was om de simkaart van je mobiel opnieuw aan het netwerk te koppelen en eventuele blokkades of misconfiguraties aan Simyo's kant te verhelpen.W00fer schreef op maandag 6 februari 2023 @ 05:01:
Dan nu het grootste probleem:
Binnen in mijn nieuwbouw woning nagenoeg 0 bereik bij 4G bellen. Diverse inkomende oproepen zelfs gemist. Uitgaande oproepen worden als ik wat ijsbeer door de woning gewoon afgebroken, waarna ik bij het raam moet gaan staan en opnieuw moet bellen. Bij Vodafone was de kwaliteit soms wat minder maar afgebroken gesprekken heb ik daar nooit gehad.
Simyo heeft binnen trage internet snelheden op een 2CA toestel. Veel meer dan 37 mbps down en 2 mbps up haalde ik niet.
Klantenservice via Twitter is om te huilen. Ze dwingen je via DM te antwoorden en proberen allerlei onzin oplossingen zoals de APN opnieuw invullen of je toestel 10 minuten uitzetten. Uiteraard werken deze niet.
APN instellingen nalopen is om zeker te zijn dat alles ook aan de kant van jouw toestel goed staat ingesteld. Binnen Nederland meestal niet het probleem, maar in het buitenland kunnen kleine wijzigingen wel eens het verschil zijn tussen een werkende dataverbinding en een niet werkende.
En DM's en privé discussies zijn de standaard, want meestal wordt er om privégegevens gevraagd en die willen ze niet dat jij die zelf publiekelijk plaatst.
Volgens mij heeft Simyo er baat bij als jij lekker je MBs en minuten op kan maken en het liefst zelf meer met hun buiten de bundel tarieven, dus gaan ze het bereik van het netwerk echt niet actief beperken. Binnen kan afhankelijk van de isolatie van de woning soms ook heel moeilijk zijn.W00fer schreef op maandag 6 februari 2023 @ 05:01:toon volledige bericht
Op de vraag of Simyo minder prioriteit krijgt dan gewone KPN klanten op dezelfde masten geven ze strategisch gezien geen antwoord of een ontwijkend antwoord.
Of Simyo alle KPN masten aan kan krijg je ook geen antwoord op. De telefonische klantenservice zegt dat ze het denken maar niet weten.
Bellen via WiFi (VoWiFi) heb ik uiteraard geprobeerd maar de andere partij hoort me dan niet of nauwelijks. Bij Vodafone was dat geen punt, dus aan het toestel ligt het niet.
Er zou een officiële netwerkklacht ingediend worden en een onderzoek gestart worden, maar na een week heb ik nog niks gehoord. Niks in de spambox ontvangen.
Het is echt huilen met de pet op. Bellen via 2G kan wel maar de verbinding is niet stabiel en het op en terugschakelen van 4 naar 2G kost waarschijnlijk ook meer accu.
Overigens is het 2G bereik binnen ook niet geweldig en is de geluidskwaliteit geen HD voice natuurlijk.
Het enige antwoord wat je krijgt van Simyo is probeer een ander toestel?!
Ik snap dat ze geen mast voor de deur gaan bijbouwen maar geef dan tenminste de optie om het contract te annuleren met behoud van nummer. Ik woon in een zeer grote stad.
Ik moet nog uitzoeken op welke mast ik word aangemeld. In het topic van Youfone las ik dat iemand Youfone had en op een mast 3 km verderop zat en zijn vriendin met gewone KPN sim op een mast op een paar honderd meter. Dus het zou me niet verbazen als Simyo dezelfde truc gebruikt als MVNO.
Ik heb al wat traces uitgevoerd via Cloudflare speedtest om te kijken of een ander datacentrum gebruikt werd dan ik vermoedde maar het was allemaal "KPN". Ik heb helaas geen KPN sim om te vergelijken.
Ik had ook beter moeten weten, if you pay peanuts... Echter heb ik in het verleden Lebara prepaid gehad en nooit problemen. En die waren nog goedkoper ook. Enige probleem was dat daar het internet via Engeland ging.
Op Android zijn er apps die zendmast ids kunnen tonen en een poging kunnen doen om die op een kaart te tonen. "Network Signal Info" is zo'n app voor Android. Die data van alle masten in de buurt gaat echt wel allemaal naar hetzelfde datacenter voordat het het internet op gaat.
Een netwerkklacht is iets dat Simyo richting KPN kan doen. Of daar wat uitkomt en wanneer dat is, is niet te voorspellen. Hoe is het bereik buiten om je de probleem locatie heen? Als dat buiten wel goed is gok ik dat weinig gaat gebeuren.
Als jij ergens voor betaalt en je krijgt een week lang in slecht Nederlands geschreven antwoorden terug dan ben je geen medewerker van de maand.streamnl schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:08:
Met de verkeerde been uit bed gestapt? Wat een bericht. En dat op 05:01.
In een grijs verleden heb ik ervaring opgedaan als helpdeskmedewerker. En als jouw toon tegen die persoon hetzelfde is als jouw bericht hier, dan mag die persoon nu al werknemer van de maand worden.
Zoals, "proberen allerlei onzin oplossingen" . Voor mij klinkt dat ze jou met verschillende manieren proberen te helpen, wat helaas niet gelukt is. Maar ze proberen je wel te helpen.
Zelf ben ik al jaren een zeer tevreden gebruiker van Simyo.
In parkeergarages e.d. na (logisch) heb ik nergens last van slecht netwerk gehad.
Mijn vrouw heeft kpn en we merken eigenlijk geen verschil. Ja, de kosten
Er zijn ook mensen die nachtdiensten werken om Simyo te kunnen betalen...
En je toestel uitzetten klinkt logisch. Het zijn van die oplossingen zo van, je waterkoker doet het niet heeft u de stekker er al in zitten?
Aan mijn Twitter historie kan men wel zien dat ik niet helemaal van gisteren ben.
Het is verder gewoon een hele trage en onbekwame klantenservice. Als je alleen maar volgens een script kan werken als 18 jarige KS medewerker en niet out of the box (zoals destijds Xs4all) kan werken dan ga je krijgen dat mensen geïrriteerd raken. En ja, ik heb het vriendelijk gevraagd maar we zijn al maanden bezig met die mensen. En ik heb ze ook geprezen als er wel iets goed werkte. Het werkt nu niet. Dan kunnen ze en jij wel gaan zeggen ja maar we helpen je toch? Helpen houdt een oplossing in, geen assistentie. Dit is geen vrijwillige dienst hé.
Zij worden gestuurd op KPI's. Zo min mogelijk tijd besteden aan elke klant, zoveel mogelijk calls per uur met zo min mogelijk interventies, want service kost geld. De kwaliteit van de oplossing boeit niet.
Als er klanten weglopen geven ze er niks om. Pas als het er 10.000 zijn dan gaat er een lampje branden. Of als het BN'ers zijn of Tim Hofman komt een keer langs, dan kan het ineens wel.
De meeste klantenservice is toch al uitbesteed aan een extern callcenter.
Om even hierop te reageren, de vergelijking met VodafoneZiggo gaat een beetje op maar niet helemaal aangezien het tegenwoordig een zelfde rechtsvorm is en je data dus prima uitgewisseld kan worden. Hollandsnieuwe is een aparte BV met gebruik van het Vodafone netwerk met dus andere privacy afspraken. Ik heb daar nooit iets gehoord over het delen van bel of contactgegevens en er nooit iets over gelezen, heb het opgezocht.Groentjuh schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:27:toon volledige bericht
[...]
porteren.nl is niet van Simyo, maar van een dienst die tussen verschillende providers de nummer portering doet. De laatste paar weken lijkt er wel regelmatig een kink in de kabel te zitten qua nummer portering.
[...]
Er zijn geen providers met combinatie deals die het niet zo doen. Om een voorbeeld aan bijvoorbeeld ZiggoVodafone+HollandsNieuwe te geven:
[...]
Een netwerkklacht is iets dat Simyo richting KPN kan doen. Of daar wat uitkomt en wanneer dat is, is niet te voorspellen. Hoe is het bereik buiten om je de probleem locatie heen? Als dat buiten wel goed is gok ik dat weinig gaat gebeuren.
Porteren.nl mag dan niet van Simyo zijn, de providers moeten niet naar elkaar wijzen. Bovendien heb je als klant geen poot om op te staan want je hebt geen schriftelijke bevestiging gehad dat je nummer geporteerd gaat worden, terwijl je contract al wel begint te lopen. Vroeger ging porteren met de simkaarten van kleine providers enz nog wel eens fout omdat het oude simkaart nummers waren, maar dat probleem speelt al bijna niet meer. Op websites zoals Telecomvergelijker kon je dan lezen dat je een paar nullen ervoor moest zetten en dan pakte het systeem het wel. Dit werd eigenlijk vrijwel door niemand gelezen. Ik heb zelf honderden nummers geporteerd toen ik nog voor een provider werkte.
Het is jammer dat de echt technische kennis verdwenen is bij support medewerkers.
[ Voor 29% gewijzigd door W00fer op 06-02-2023 13:08 ]
[ Voor 77% gewijzigd door rens-br op 09-02-2023 08:08 ]
Toen het nummer werd overgezet, moest ik dus opnieuw de esim instellen maar beschikte ik niet meer over het telefoonnummer omdat deze bij de oude provider niet meer actief was en de esim van Simyo die actief werd nu was verwijderd.
Geen probleem, via Whatsapp contact opgenomen en kunnen verifiëren dat ik het was. De code per mail ontvangen en alsnog de esim in gebruik genomen. Op een zaterdag overigens.
[ Voor 0% gewijzigd door Berendje op 13-02-2023 19:39 . Reden: spelling ]
NB Ik ben met de jaren al meer een minder tevreden gebruiker geworden. Ik hoop dat Simyo zeer spoedig eens gaat luisteren naar haar klanten en actie gaat ondernemen. Want, zolang zij door de consumentenbond jaar in jaar uit als beste provider uit de bus komen, misschien moet de CB haar gebruikerspanel eens een ander vragenlijstje gaan voorschotelen, gebeurt er bar weinig.
Ik ben op zich tevreden met Simyo maar bellen is echt veel te duur, 5 euro voor 200 minuten is echt extreem veel imho, helaas is er geen echte concurrentie die ook ESIM aanbiedt...RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 10:55:
@Berendje Omdat ik op Simyo’s eigen forum actief ben en daar als gebruiker zijnde probeer andere gebruikers met issues een helpende hand te bieden, waardoor ik dus eigenlijk alleen maar de negatieve verhalen hoor en mee maak en dat zijn er veel, is het erg fijn te lezen/horen dat er dus ook tevreden gebruikers zijn.
NB Ik ben met de jaren al meer een minder tevreden gebruiker geworden. Ik hoop dat Simyo zeer spoedig eens gaat luisteren naar haar klanten en actie gaat ondernemen. Want, zolang zij door de consumentenbond jaar in jaar uit als beste provider uit de bus komen, misschien moet de CB haar gebruikerspanel eens een ander vragenlijstje gaan voorschotelen, gebeurt er bar weinig.
Nu zie ik dat ik korting krijg als ik ook een KPN abonnement heb, dat heb ik. Echter, ik weet niet of dit over een jaar nog zo is?
Ik kies altijd een maandabonnement, zodat ik altijd kan wisselen. Bij Ben ook veel gedaan. Blijft de korting dan gelden ook als ik geen KPN abonnement meer heb?
De verdubbelaar (Simyo Compleet) raak je kwijt, zodra je geen vaste KPN internet aansluiting meer hebt.twowheeler schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:42:
Ik kies altijd een maandabonnement, zodat ik altijd kan wisselen. Bij Ben ook veel gedaan. Blijft de korting dan gelden ook als ik geen KPN abonnement meer heb?
Ik op zich (ook) wel, maar echt veel minder dan voorheen.Tomba schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 11:14:
Ik ben op zich tevreden met Simyo maar bellen is echt veel te duur, 5 euro voor 200 minuten is echt extreem veel imho, helaas is er geen echte concurrentie die ook ESIM aanbiedt...
Wat er speelt t.o.v. de concurrentie:
- geen dataplafond. Op het forum heel veel klachten over extreem veel buiten-de-bundel-kosten. Ik heb een ruime 20GB bundel en kan lekker mijn gang gaan. Hier wordt nog altijd niets aan gedaan.
- door de wisselingen van het Social Team, nu lijkt zich daar wel weer een vast team te gaan nestelen, en de grote achterstand en beperkte openingstijd van het forum, geen continuïteit en daardoor ergernis
- eSim is een drama en dan vooral als een nummer niet meer in gebruik is, waar dus de codes naar toe worden gestuurd. Sinds kort lijkt dit probleem wel te zijn aangepakt via de Mijn Simyo app en de betaling van EUR 0,01 of iets dergelijks. Maar nog altijd klachten. Om deze reden maak ik met mijn iPhone 13 Pro Max nog altijd gebruik van een fysieke kaart. Wat een gemak.
- nog altijd geen 5G. Concurrent Youfone gaf recent aan 5G aan te gaan bieden en dit ook nog eens kosteloos.
Verder gewoon veel klachten leesbaar. Kijk voor de gein eens op hun eigen forum.
Wat jouw bezwaar tegen de hoge prijs van de 200min belbundel, die is nieuw voor mij. Daar heb ik (nog) geen klachten van/over voorbij zien komen. Ik heb zelf ook een 200m bundel en ben daar dan weer wel tevreden mee, maar ik ben niet zo’n beller. Bel ook regelmatig via WhatsApp.
Ik vind het idd bizar dat Simyo geen capping op z'n dataverbruik aanbiedt (al dan niet voor een kleine meerprijs zoals andere providers ook bieden). 8,79 euro per 59MB extra boven de bundel is echt bizar! Toen ik daar achterkwam (nieuwe android phone voor zoon, nog niet per app geconfigureerd op alleen wifi gebruik) was ik eigenlijk wel klaar met Simyo en ben gelijk gaan rondshoppen.RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:toon volledige bericht
[...]
Ik op zich (ook) wel, maar echt veel minder dan voorheen.
- geen dataplafond. Op het forum heel veel klachten over extreem veel buiten-de-bundel-kosten. Ik heb een ruime 20GB bundel en kan lekker mijn gang gaan. Hier wordt nog altijd niets aan gedaan.
- door de wisselingen van het Social Team, nu lijkt zich daar wel weer een vast team te gaan nestelen, en de grote achterstand en beperkte openingstijd van het forum, geen continuïteit en daardoor ergernis
- eSim is een drama en dan vooral als een nummer niet meer in gebruik is, waar dus de codes naar toe worden gestuurd. Sinds kort lijkt dit probleem wel te zijn aangepakt via de Mijn Simyo app en de betaling van EUR 0,01 of iets dergelijks. Maar nog altijd klachten. Om deze reden maak ik met mijn iPhone 13 Pro Max nog altijd gebruik van een fysieke kaart. Wat een gemak.
- nog altijd geen 5G. Concurrent Youfone gaf recent aan 5G aan te gaan bieden en dit ook nog eens kosteloos.
Verder gewoon veel klachten leesbaar. Kijk voor de gein eens op hun eigen forum.
Wat jouw bezwaar tegen de hoge prijs van de 200min belbundel, die is nieuw voor mij. Daar heb ik (nog) geen klachten van/over voorbij zien komen. Ik heb zelf ook een 200m bundel en ben daar dan weer wel tevreden mee, maar ik ben niet zo’n beller. Bel ook regelmatig via WhatsApp.
Lijkt me beetje jammer voor ze als ze zo klanten kwijtraken die in principe wel tevreden zijn.
Mijn vader heeft eens hele dag internetradio aan gehad op z'n telefoon. Hij dacht op wifi te zitten, maar die lag eruit en alles ging dus over 4G. Geen waarschuwing m.b.t. overschrijden databundel van Simyo gehad. Berichtje naar klantenservice gestuurd over de factuur en de kosten hebben ze kwijtgescholden.
Ik ben al een jaar of 9-10 klant bij Simyo en ben nog dik tevreden.
[ Voor 39% gewijzigd door ThinkPad op 14-02-2023 13:06 ]
Exact dit dus.olafmol schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:58:
Ik vind het idd bizar dat Simyo geen capping op z'n dataverbruik aanbiedt (al dan niet voor een kleine meerprijs zoals andere providers ook bieden). 8,79 euro per 59MB extra boven de bundel is echt bizar! Toen ik daar achterkwam (nieuwe android phone voor zoon, nog niet per app geconfigureerd op alleen wifi gebruik) was ik eigenlijk wel klaar met Simyo en ben gelijk gaan rondshoppen.
Lijkt me beetje jammer voor ze als ze zo klanten kwijtraken die in principe wel tevreden zijn.
Ik verval in herhalingen, maar ik vraag me echt af wie in het gebruikerspanel zitten bij de consumentenbond en welke vragen zijn voorgeschoteld krijgen, want afgaande wat er op Simyo’s forum voorbij komt, zijn zij de titel beste provider gewoon niet waardig en zeker niet zo een lange tijd jaar in jaar uit.
Er zijn zo veel klachten.
Beste = beste geld verdienen met dataverbruik buiten de bundel? ;PRicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:04:
[...]
Exact dit dus.
Ik verval in herhalingen, maar ik vraag me echt af wie in het gebruikerspanel zitten bij de consumentenbond en welke vragen zijn voorgeschoteld krijgen, want afgaande wat er op Simyo’s forum voorbij komt, zijn zij de titel beste provider gewoon niet waardig en zeker niet zo een lange tijd jaar in jaar uit.
Er zijn zo veel klachten.
Als je niet zo'n beller bent, vind je €5 dan niet duur voor iets dat je "niet" gebruikt?RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:
Denk in die zin dat Simyo tevreden is met mij als klant, toevallig gisteren eens in de app gekeken. Tot 6 maanden terug heb ik niet meer dan 300MB verbruikt per maand en niet meer dan 35 minuten/SMS.
Overigens ben ik ook tevreden met Simyo. Ik heb nog een antieke belbundel van 100 minuten voor €3 en vorig jaar de data bundel geupdate naar 2GB voor €3 (komende vanaf 1GB voor €4). Dus in totaal €6. Als ik er €9 voor moest betalen voor effectief incidenteel gebruik zou ik waarschijnlijk eerder naar prepaid gaan (zeker met €5 voor bellen).
Ja, die 0,15€/MB is bizar hoog. Volgens mij is er letterlijk geen andere provider die niet iets aanbied om dat te voorkomen. Ik snap simpelweg niet hoe al die andere providers dat wel hebben ontwikkeld en Simyo blijft bij het leggen van de verantwoordelijkheid bij de klant en coulanceregelingen.RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:
Ik weet niet in hoeverre de klanten dat echt merken. Wij als frequente bezoeker zien het, maar een klant die even langskomt met een vraag/klacht ziet niet dat de moderatoren kwamen en enkele maanden later weer gingen. Oh en dat overdrachten bijna niet bestonden.RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:
eSim was redelijk nieuw voor zowel de klant als Simyo. Fysieke simkaarten kun je gewoon uit een kapot toestel halen en verdwijnen ook niet bij een factory reset.RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:
5G is mij ook een vraagteken. Als dochter van KPN zou je verwachten dat KPN Simyo een beetje voor laat lopen op de andere providers op KPN's netwerk.RicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:
Je mist overigens nog het ontbreken van de optie om dataroaming voor zone 2, 3 en 4 uit te zetten. Zodat je niet 60,50 € (5 €/MB!) betaald voor de ~12 MB aan data via satelliet op veerpont of in alle landen buiten de EU, zodra je mobiel zich daar aanmeld en even snel weer alles synchroniseert. Oh en nee, er is ook geen optie om buiten zone 1 iets van een bundel te nemen. Het is simpelweg gewoon 5€/MB en je moet het zelf maar uitzetten. Heel "Internet" via Mijn Simyo uitzetten kan wel, maar dan loop je het risico dat je in het buitenland geen 4G hebt en dan dus helemaal geen netwerkverbinding hebt (ook niet bellen/SMSen).
Volgens mij is er geen SMS gekomen, maar zal nog eens terugkijken. De Android instellingen gaven wel een waarschuwing en schakelden het dataverbruik uit, maar dat is gewoon overruled door mijn zoonThinkPad schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:03:
Dat dataplafond: je hoort een waarschuwing (SMS) te krijgen, ik meen dat dat wettelijk verplicht is.
Mijn vader heeft eens hele dag internetradio aan gehad op z'n telefoon. Hij dacht op wifi te zitten, maar die lag eruit en alles ging dus over 4G. Geen waarschuwing m.b.t. overschrijden databundel van Simyo gehad. Berichtje naar klantenservice gestuurd over de factuur en de kosten hebben ze kwijtgescholden.
Ik ben al een jaar of 9-10 klant bij Simyo en ben nog dik tevreden.
Moeten ze dan geen nieuw contract aanbieden?Groentjuh schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:45:
[...]
De verdubbelaar (Simyo Compleet) raak je kwijt, zodra je geen vaste KPN internet aansluiting meer hebt.
Waarom zou dat moeten?twowheeler schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:54:
[...]
Moeten ze dan geen nieuw contract aanbieden?
Binnen je contract kun je ook per maand omlaag en omhoog in bundels. Bij het aanzetten van Simyo compleet ga je automagisch naar de verdubbeling van je huidige bundels en bij het uitschakelen ervan automagisch naar de normale(/gehalveerd) bundels. Wat dat betreft zijn het bijna hetzelfde als het omhoog en omlaag in bundel gaan binnen een contract.
VoLTE (goed) ondersteunen lijkt mij wel even wat belangrijker, helaas is er helemaal géén techsupport bij Simyo om VoLTE problemen op te lossenRicoK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:
- nog altijd geen 5G.

De lijst met toestellen bij KPN (die een tijdje terug offline is gehaald) was véél uitgebreider, alleen al qua aantal merken, maar dat een telefoon daar op staat betekend niet automatisch dat ie ook ondersteund wordt bij andere providers op hetzelfde netwerk

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oei, dat je je dataverbruik niet kan cappen is inderdaad vervelend, bedankt voor het wijzen hierop.
Ik heb denk ik een weinig (waarschijnlijk onder tweakers vaker) voorkomende situatie waarin ik een prepaid esim van simyo privé gebruik (voor zover ik kon vinden de enige provider die de prepaid en esim combinatie aanbiedt), met daarnaast een fysieke sim met een zakelijk abonnement waarmee ik al mijn data verstook. Ik heb mijn internet in Nederland op de Simyo esim dus gewoon uitgezet, dit kon via de app.
Ik denk dat als er iets wijzigt aan mijn situatie, ik een sim only abonnement ergens anders oppak. Was eigenlijk ook nieuwsgierig of het een beetje te doen is zonder een vast mobiel privé-abonnement, dus 'leechen' van het zakelijke abonnement.
[ Voor 5% gewijzigd door Berendje op 18-02-2023 07:43 ]
Ik overweeg dit te doen. Heb altijd maand abonnementen dus kan ook zo weer terug eventueel. Maar alsnog, moet wel nuttig zijn. Zit al jaren tevreden bij Ben met een nadeel: Zwitserland zit niet in de bundel.
Ja, hier, en ben net zo tevreden met Simyo als met Ben. Alleen jammer dat Simyo dus geen datalimiet heeft.twowheeler schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:08:
Zijn er nog mensen van Ben naar Simyo overgestapt? En zo ja: bevalt het?
Ik ben van Simyo naar T-Mobile en weer terug naar Simyo.
Plekken waar is dagelijks kom heb 0,0 bereik met T-Mobile. Even Simyo prepaid gepakt om te testen. 0 uitval.
Misschien een idee omdat ook is te doen? Voor je achteruit gaat op dekking.
2014 was het max 4 GB (oude screenshots te zien)
2021 was het max 15 GB
heden max 20 GB maar als je KPN hebt word het zelf 40 GB
[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 21-02-2023 08:20 ]
Prijzen zijn grofweg gelijk gebleven. Bij Ben heb ik hetzelfde gezien. Heb al die tijd hetzelfde betaald maar data is minstens verdubbeld.RobbyTown schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:18:
Lastig in te schatten. De laatste jaren zijn ze vrij hard omhoog gegaan voor mijn gevoel.
2021 was het max 15 GB
Mag ik vragen hoe je naar de prijzen kijkt?twowheeler schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:28:
[...]
Prijzen zijn grofweg gelijk gebleven. Bij Ben heb ik hetzelfde gezien. Heb al die tijd hetzelfde betaald maar data is minstens verdubbeld.
2014 = 2 GB voor 15 euro en 4 GB voor 25 euro
2022 = 2 GB voor 3 euro en 6 GB voor 4 euro (4GB is er niet meer)
Precies andersom. Hoeveel kun je voor X euro krijgen.RobbyTown schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:39:
[...]
Mag ik vragen hoe je naar de prijzen kijkt?
Zeker de laatste jaren kon je van 1GB naar 2GB en daarna naar 6GB zonder meer te betalen.
Dat veel mensen hetzelfde hebben betaald maar meer gebruik langzaam normaal wordt en we meer data daarbij hebben gekregen.RobbyTown schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:39:
[...]
Mag ik vragen hoe je naar de prijzen kijkt?
2014 = 2 GB voor 15 euro en 4 GB voor 25 euro
2022 = 2 GB voor 3 euro en 6 GB voor 4 euro (4GB is er niet meer)
Ik heb al jaren hetzelfde maandbedrag ongeveer, maar de hoeveelheid data is wel met m'n behoefte mee gegroeid en groeit nu zelfs daar voorbij.
Dat is behoorlijk wat, hoe doe je dat?balken07 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:06:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb op dit moment een 20GB bundel, en ben van plan per 3 april KPN thuisinternet te nemen. (Binnen de 3 maanden voor 1 juli, zodat ik niet meega met de prijsverhoging van dit jaar). Dan heb ik per mei 40GB obv Simyo Compleet. Dat is prima. Ik hoop dat Simyo in de toekomst nog grotere bundels gaat uitbrengeneen 30GB bundel zou mij dan 60GB geven. Ik verstook doorgaans 25-35GB per maand.
Woon-werkverkeer in OV. De MB’s vliegen er dan doorheen, en ik kijk niet eens filmpjes.twowheeler schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:59:
[...]
Dat is behoorlijk wat, hoe doe je dat?
Zodra je overgestapt bent, zullen de houders van die Simyo Compleet abonnementen een mail krijgen dat hun bundel verdubbelaar vanaf de volgende maand zal vervallen.Harbinger schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:36:
Gezien de wijziging contractvoorwaarden bij KPN per 1 april ben ik aan het overstappen naar een andere provider.
As je KPN thuis internet opzegt, zal het Simyo compleet van hen vervallen. Maar indien je alleen je eigen KPN mobiel opzegt, dan zullen ze Simyo compleet gewoon behouden. De toekenning hiervan is op basis van adres, niet op naam.Harbinger schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:36:
Gezien de wijziging contractvoorwaarden bij KPN per 1 april ben ik aan het overstappen naar een andere provider. Dit kan meteen ook voor KPN mobiel, aangezien de combivoordelen gekoppeld zijn. Mijn vrouw en dochter hebben een contract lopen bij Simyo, wat een dochteronderneming is van KPN, waarmee ze ook gebruik kunnen maken van combivoordeel. Weet iemand hier of de contracten daar ook kunnen worden omgezet? Ik kan er nergens iets over terugvinden.
Helaas bestaat deze niet meer ze kondigen een prijs verlaging aan maar de bundel gaat omlaag nu max 15GB of 30GB bij combivoordeelRobbyTown schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:18:
Lastig in te schatten. De laatste jaren zijn ze vrij hard omhoog gegaan voor mijn gevoel.
2021 was het max 15 GB
Dan ben je denk ik te laat Simyo heeft de prijs verlaagd maar ook de bundels. Met combi voordeel nu max 30 GBbalken07 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:06:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb op dit moment een 20GB bundel, en ben van plan per 3 april KPN thuisinternet te nemen. (Binnen de 3 maanden voor 1 juli, zodat ik niet meega met de prijsverhoging van dit jaar). Dan heb ik per mei 40GB obv Simyo Compleet. Dat is prima. Ik hoop dat Simyo in de toekomst nog grotere bundels gaat uitbrengeneen 30GB bundel zou mij dan 60GB geven. Ik verstook doorgaans 25-35GB per maand.
Ik zie het op de website.Ruvas schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:49:
[...]
Helaas bestaat deze niet meer ze kondigen een prijs verlaging aan maar de bundel gaat omlaag nu max 15GB of 30GB bij combivoordeel
Nu 10 GB en onbeperkt voor 11 euro ipv 12 euro.
Echter kan ik dat als huidige klant niet kiezen. Ik kan nog steeds aanpassen naar 20 GB.
Jammer als huidige klant mag je dus als je voldoende hebt aan 10 GB een euro te veel betalen
https://forum.simyo.nl/ab...n-van-de-beste-deal-45851
[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 20-03-2023 15:54 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik ben net op tijd gelukkig dan. Ik heb al een 20GB databundel bij Simyo, en die hou ik dus nu lekker.Ruvas schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:50:
[...]
Dan ben je denk ik te laat Simyo heeft de prijs verlaagd maar ook de bundels. Met combi voordeel nu max 30 GB
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Al het verbruik valt buiten de bundel voordat nummerbehoud is afgerond. Dus dat wil je sowieso vermijden!
Volgens mij is het technisch om het even of je eerst nummerbehoud afwacht en daarna activeert of eerst activeert en daarna nummerbehoud afwacht. Ik neig echter dat de eerste optie beter is (i.v.m. verbruik en eventueel dingen die gelijk op de achtergrond willen activeren).
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
- bel/sms in buitenland staat aan in mijn simyo.
EDIT: Opgelost!
EDIT 2: Verbinding is weer weg pff.
[ Voor 7% gewijzigd door balken07 op 11-04-2023 10:13 ]
Bedankt! Dit was de oplossing. Ik snap niet waarom Simyo zoveel gezeik heeft in het buitenland. You saved the day 👍🏻acale schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:50:
Ik had dit ook in Italië, geen data en geen bellen. Ik heb toen contact gezocht met Simyo en zij hebben mijn simkaart een reset gegeven. Hierna was het proberen opgelost. Ik weet niet of dit jou ook zou kunnen helpen maar het is wel het proberen waard denk ik.
Nou de esim aanzetten was geen probleem. Maar er kwam maar geen mobiel internet tot stand en toen ik een test-telefoontje pleegde bleek ik nog met het tijdelijke nummer te bellen. Na een paar uur en wat restarts en resets later, blijkt er een storing te zijn en kan het dagen(!) duren voordat mijn nummerbehoud doorkomt. Tot die tijd ben ik alleen bereikbaar onder mijn tijdelijke nummer en zonder mobiel internet. Dat is wel een tegenvaller op dag 1. Klantenservice schreef per WhatsApp (wel snelle reactie op mijn vraag!):
... op een één of andere manier gaat momenteel bij een aantal klanten de overstap van KPN naar Simyo niet (helemaal) goed.
Nummerbehoud blijf ik altijd iets aparts vinden het gaat goed of gruwelijk mis/rare problemen ontstaan.
Mijn ervaring met nummerbehoud.
Prive. Afgelopen jaren van partij x naar Simyo nummerbehoud aangevraagd geen fout gegaan.
Zakelijk. Vraag ik ze aan voor partij x naar Vodafone. Daar heb ik 1x een raar probleem gehad. Nummerbehoud is voltooid echter dat nummer kon alleen maar bellen en gebeld worden met nummers die bij ons in beheer waren. Internet werkte prima. Na wat logs aangeleverd bleek nummerbehoud was goed gegaan (anders zou die sim niet actief zijn) maar onderwater was die nog bij de andere partij waardoor bellen buiten de bekende nummers niet mogelijk was.
Te bizar dat die nog steeds speelt….jorikc schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:23:
Ik ben vandaag overgestapt van Youfone naar Simyo, maar er is "iets" misgegaan bij nummerbehoud. Ik had ter voorbereiding al maanden geleden de ontvangen sim geactiveerd en overgestapt naar esim op m'n iPhone. Leek me handig, dan hoefde ik op de dag van overstap er niet aan te denken de sim mee te nemen en kon ik gewoon de esim actief zetten zodra mijn Youfone sim geen verbinding meer had.
Nou de esim aanzetten was geen probleem. Maar er kwam maar geen mobiel internet tot stand en toen ik een test-telefoontje pleegde bleek ik nog met het tijdelijke nummer te bellen. Na een paar uur en wat restarts en resets later, blijkt er een storing te zijn en kan het dagen(!) duren voordat mijn nummerbehoud doorkomt. Tot die tijd ben ik alleen bereikbaar onder mijn tijdelijke nummer en zonder mobiel internet. Dat is wel een tegenvaller op dag 1. Klantenservice schreef per WhatsApp (wel snelle reactie op mijn vraag!):
[...]
Tomba in "[Simyo] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Yup, het gaat ongetwijfeld goed komen (was bij mij ook) maar het slaat natuurlijk nergens op dat dat überhaupt een issue is.jorikc schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:02:
Oef, 1,5 jaar later schijnbaar hetzelfde probleem. Ik verwacht toch niet dat het bij alle portaties vanuit KPN (of andere virtuele providers op KPN netwerk) misgaat voor zo'n lange tijd
Vergeet niet compensatie te eisen als t gefixt is. Ik kreeg de eerste maand volledig vergoed na wat aandringen.
Ik vind het wel kwalijk dat er nooit proactief iets met mij gecommuniceerd is. Ik moest zelf steeds het initiatief nemen: zowel bij het melden van het probleem (hoewel er "al hard aan gewerkt werd") als ook bij de oplossing. Ik kon ook geen storingspagina o.i.d. op hun site vinden waar dit euvel gemeld wordt.
Anyway ik heb 1GB data als compensatie gekregen, die kan ik zelf activeren in een maand wanneer ik dat wil. Ik geloof alleen niet dat ik er veel aan heb: 20GB/mnd is ruim voldoende voor me.
Ik zou geen genoegen nemen met 1 GB data. Dat boden ze mij toen ook aan en ik had al 12GB per maand dus 0 meerwaarde. Uiteindelijk maand abo kosten vergoed gekregen, daar word ik veel blijer van (ben dus ook nog steeds Simyo klantjorikc schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:03:
Dinsdagmiddag was ik weer bereikbaar op m'n echte nummer, maar nog geen internet. De volgende dag deed ik m'n toestel eens uit en aan en toen werkte mobiel internet wel. Nog even klantenservice gevraagd of alles ok was in hun systeem, dat konden ze toen bevestigen.
Ik vind het wel kwalijk dat er nooit proactief iets met mij gecommuniceerd is. Ik moest zelf steeds het initiatief nemen: zowel bij het melden van het probleem (hoewel er "al hard aan gewerkt werd") als ook bij de oplossing. Ik kon ook geen storingspagina o.i.d. op hun site vinden waar dit euvel gemeld wordt.
Anyway ik heb 1GB data als compensatie gekregen, die kan ik zelf activeren in een maand wanneer ik dat wil. Ik geloof alleen niet dat ik er veel aan heb: 20GB/mnd is ruim voldoende voor me.
Welkom in helErik1805 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:35:
Oeps, ik ga morgen over van Youfone naar Simyo. Ben benieuwd
Mijn dochter zit ook bij Simyo, dat loopt prima.Groentjuh schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 12:43:
[...]
Welkom in helHoelang heb je voor getekend?
Ik ga voor 12 maanden
Wat @Groentjuh bedoelt, is dat je dan maar beter niet een kijkje kunt nemen op hun forum.
Op zich ben ik ook al weer vele jaren een tamelijk tevreden klant (geweest). Thans is die tevredenheid wel wat minder. Er ging en gaat wel het een en ander mis. De mannen (en wellicht vrouwen) in de ivoren toren worden niet bereikt.
Wie kan mij meer vertellen over de roaming netwerken die Simyo gebruikt? Zijn dat dezelfde netwerken als KPN en is daarop ook 4G beschikbaar?
Vroeger met Tele2 kon ik wel roamen in het buitenland, maar dat was dan via netwerken waar veelal geen 4G beschikbaar op was. Ik wil mogelijk overstappen naar Simyo maar alleen als de roaming netwerken gelijkwaardig zijn aan die van KPN.
Ja zelfde netwerken als waar KPN klanten op roamen, je hebt buiten NL zelfs 5G als dat lokaal beschikbaar isNeyluzz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:22:
Ik heb het antwoord dat ik zoek niet terug kunnen vinden in dit topic en Simyo is niet in staat om de informatie die ik zoek te verstrekken.
Wie kan mij meer vertellen over de roaming netwerken die Simyo gebruikt? Zijn dat dezelfde netwerken als KPN en is daarop ook 4G beschikbaar?
Vroeger met Tele2 kon ik wel roamen in het buitenland, maar dat was dan via netwerken waar veelal geen 4G beschikbaar op was. Ik wil mogelijk overstappen naar Simyo maar alleen als de roaming netwerken gelijkwaardig zijn aan die van KPN.
Laatst waren we in Spanje. Ik heb KPN en mijn vrouw heeft Simyo. Ze kon op dezelfde netwerken komen als ik, zelfs met 5G.Neyluzz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:22:
Ik heb het antwoord dat ik zoek niet terug kunnen vinden in dit topic en Simyo is niet in staat om de informatie die ik zoek te verstrekken.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Wel een vriendendealtje oppikken voordat je dat doet!Neyluzz schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:50:
@Roy Tollenaar en @Jassy bedankt voor het delen van jullie ervaringen, ik ga m'n nummer porteren
Mijn vodafone nummer werkt uitstekend, dus mijn theorie is dat het niet aan mijn telefoon of het huis ligt
Heb je je telefoon al eens uit- en aangezet? Hiermee wordt een simkaart opnieuw op het netwerk aangemeld. Dit kan/wil wel eens helpen.
Nieuwbouwwonig? Best een kans dat met alle moderne isolatiemaatregelen er flink wat demping van het signaal is waardoor je geen verbinding meer krijgt. Mogelijk dat Vodafone de mast dan gunstiger heeft staan waardoor die wel (nipt?) tot binnen komen.S023 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:21:
Weet iemand hoe de dekking van simyo anders is dan die van KPN? In mijn nieuwbouwwoning heb ik slechte bereik met mijn simyo nummer, terwijl kpn hier volgens de dekkingskaart hele goede dekking zou moet hebben.
Mijn vodafone nummer werkt uitstekend, dus mijn theorie is dat het niet aan mijn telefoon of het huis ligt
Dat zou je dus even kunnen kijken, als je buiten wel bereik hebt met KPN en de signaalsterkte van Vodafone ook (een stuk) beter is ten opzichte van binnen ben je waarschijnlijk naar een bunker verhuisd.
En de telefoon doet zeker geen bellen via wifi? Tijdje terug een update van mijn Pixel 6a gehad waarna die melding ineens zichtbaar is in de statusbalk / lockscreen "Bellen via wifi met Simyo". En in oproep geschiedenis staat ook regelmatig een wifi icoontje erbij.
[ Voor 44% gewijzigd door balken07 op 15-06-2023 17:26 ]
Antennekaart kende ik niet, handig. Zie dat vadofone en tmobile ietsje dichterbij zitten, maar niet echt een groot verschil.
Bedankt!
Plek van antenne zegt ook niet alles. Door parapluvorm heb je juist onder de antenne (heel) slecht bereik.balken07 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:22:
Dekking is hetzelfde. En dekkingskaarten schetsen niet zelden een te rooskleurig beeld van de daadwerkelijke situatie. Tussen mijn zakelijke KPN lijn en prive Simyo lijn merk ik geen verschillen. Kijk ook even op www.antennekaart.nl om te weten waar de providers hun masten in jouw buurt hebben staan.
Ik beweer ook nergens dat het zaligmakend isRobertMe schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:02:
[...]
Plek van antenne zegt ook niet alles. Door parapluvorm heb je juist onder de antenne (heel) slecht bereik.
Klopt. Via Simyo zelf kun je dat niet voorkomen ondanks vele verzoeken en dat alle andere providers er wel iets voor hebben. Meeste Android toestellen hebben een functie om te waarschuwen en automatisch data uit te zetten na een bepaald aantal MBs. Op iOS heb je pech...hydex schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:19:
Ik heb simyo, volgens mij is het bij simyo zo dat wanneer je mobile data bundel op is je automatisch per mb gaat betalen? Klopt dit? Zo ja hoe voorkom je dit?
[ Voor 7% gewijzigd door Groentjuh op 17-06-2023 11:34 ]