Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:42
Simyo’s WiFi Calling is somewhat buggy. Op hun forum is en wordt hier erg veel naar gevraagd en ook wel aandacht aan geschonken, maar nog altijd zonder resultaat.

Ik had een iPhone 11 Pro Max en thans een 13 Pro Max. De laatste tijd zie ik wel regelmatiger de scrollende tekst ‘WiFi Calling’ in beeld, maar nog altijd niet continue. Op het moment van schrijven van deze post schittert de tekst bijvoorbeeld wederom door afwezigheid.

Simyo geeft hierbij de schuld aan het wel of niet vaste IP-adres, IPv6, etc etc. Maar het ‘vreemde’ is, dat mijn werktelefoon, een iPhone 11 op het T-Mobile netwerk wel continue WiFi Calling laat zien op mijn thuisnetwerk. Ook mijn vrouw haar, mijn oude, iPhone 11 Pro Max, op het Vodafone netwerk laat continue WiFi Calling zien.

Dus, nee, voor WiFi Calling hoef je de overstap nar Simyo niet te maken. Er is nog veel werk voor hen aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habaneros
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-05 16:01
RicoK schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:54:
Simyo’s WiFi Calling is somewhat buggy. Op hun forum is en wordt hier erg veel naar gevraagd en ook wel aandacht aan geschonken, maar nog altijd zonder resultaat.

Ik had een iPhone 11 Pro Max en thans een 13 Pro Max. De laatste tijd zie ik wel regelmatiger de scrollende tekst ‘WiFi Calling’ in beeld, maar nog altijd niet continue. Op het moment van schrijven van deze post schittert de tekst bijvoorbeeld wederom door afwezigheid.

Simyo geeft hierbij de schuld aan het wel of niet vaste IP-adres, IPv6, etc etc. Maar het ‘vreemde’ is, dat mijn werktelefoon, een iPhone 11 op het T-Mobile netwerk wel continue WiFi Calling laat zien op mijn thuisnetwerk. Ook mijn vrouw haar, mijn oude, iPhone 11 Pro Max, op het Vodafone netwerk laat continue WiFi Calling zien.

Dus, nee, voor WiFi Calling hoef je de overstap nar Simyo niet te maken. Er is nog veel werk voor hen aan de winkel.
Dank je voor de uitgebreide reactie !
Helaas ben ik al bij Simyo en wil graag een andere telefoon, het ding is dat ik binnen bereikbaar moet zijn. En dat lukt nu niet mijn kinderen wel die bellen via een Samsung A32 maar wil graag een iets betere camera ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:15
RicoK schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:54:

Ik zie Bellen via Wifi alleen aan staan als ik op vliegtuigmodus zit en wifi aan heb staan of als ik op kantoor ben met slecht mobiel bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airweb
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 02-05 12:29
Volgens mij werkt wifi bellen van kpn en simyo alleen wanneer het mobiele bereik van 2G, 3G, 4G en 5G niet voldoende is. Indien het mobiele bereik voldoende is zul je dus niet op wifi bellen zitten en schakelt het toestel terug naar het mobiele netwerk. Daarom heb je geen constant wifi bellen in het scherm staan. Sommige mensen denken dat als ze op een wifi zitten dat ze dan ook gelijk wifi bellen op het scherm moeten zien. Maar dit is dus niet het geval. Je toestel kiest voor het beste signaal. Als het mobiele bereik voldoende is om te bellen zal je geen wifi bellen zien en is het mobiele signaal niet voldoende dan zal je wifi bellen zien. Daarom is het normaal dat je af en toe wel wifi bellen ziet en de andere keer niet. Dit heeft niks te maken met een bug. In Android heb je de optie om je toestel vaste zetten op wifi bellen bij iPhone heb je dat niet. Dit kan trouwens bij de andere providers verschillen. Bij mij werkt wifi bellen perfect met Simyo. Mijn gesprekken worden zonder problemen overgezet van het mobiele netwerk naar mijn wifi netwerk en andersom. Je toestel moet wel geschikt zijn voor wifi bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@airweb Bedankt voor deze toevoeging. Ik had er nog niet zo over nagedacht. Aan dit topic is de afgelopen lange tijd veel aandacht aan geschonken op het Simyo Forum. Ook door ondergetekende. Ik zal jouw toevoeging op dit forum gaan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airweb
RicoK schreef op zondag 23 januari 2022 @ 13:48:
@airweb Bedankt voor deze toevoeging. Ik had er nog niet zo over nagedacht. Aan dit topic is de afgelopen lange tijd veel aandacht aan geschonken op het Simyo Forum. Ook door ondergetekende. Ik zal jouw toevoeging op dit forum gaan delen.
Als ik je bericht leest dan heeft kpn/simyo (net) voldoende mobiel bereik waardoor je niet altijd op wifi bellen zit. De andere twee mobiele netwerken hebben waarschijnlijk onvoldoende mobiel bereik waardoor je constant op wifi bellen zit. Wanneer ik bij mijn ouders op bezoek ben en ik zit op hun wifi netwerk dan heb ik geen wifi bellen. Ze kunnen bij wijze van spreken de kpn mast uit de woonkamer zien. Als ik thuis ben dan is het kpn bereik net voldoende en dan heb ik wel of geen wifi bellen. Daarom weet ik wel bijna zeker dat het met het mobiele bereik te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@airweb Ik ga het eens in de gaten houden. Ik heb op moment van schrijven maximale dekking en dus geen WiFi Calling (op mijn iPhone) in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airweb
@RicoK Je zou kunnen proberen door je huis te lopen en kijken waar de mobiele dekking minder is of je toestel naar wifi bellen gaat en daarna naar het raam lopen waar je weet dat de dekking voldoende is en dan eens kijken of wifi bellen uitgaat. Ik vermoed dat er wel een drempel waarde is voordat je toestel naar wifi bellen gaat of weer terug gaat naar het mobiele netwerk. Bij mij thuis is dekking matig en dan zie ik dat mijn Android toestel schakeld tussen wifi bellen en mobiel bellen. Sta ik beneden in mijn huis dan is het mobiele bereik slecht en zit ik op wifi bellen. Zodra ik naar boven loopt wordt de mobiele dekking beter en zit ik niet meer op wifi bellen. Wifi dekking is bij mij in orde beneden en boven heb ik een wifi punt en mijn toestel maakt gebruik van internet via wifi en niet via het mobiele netwerk. Het toestel heeft vol wifi signaal. Af en toe heb ik wifi bellen op mijn toestel wanneer ik boven in de badkamer sta. Badkamer is inpandig. Dat zal verklaren dat de mobiele dekking minder is en dat ik wifi bellen zie. De dichtstbijzijnde kpn mast is zo'n 3 a 4 kilometer van mijn huis vandaan. Ik woon buitenaf dus niet in de stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airweb
@RicoK ik heb op de kpn en simyo website gekeken wat ze vertellen over wifi bellen. Beide geven aan dat bij slecht bereik van het mobiele netwerk je mobiel zal overschakelen naar wifi bellen mits je toestel geschikt is. Dus wat ik op mijn toestel waarneem lijkt te kloppen. Ben benieuwd wat jij zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@airweb Ik ga het zeker monitoren. Interessant om te weten waar het vandaan lijkt te komen.

Op het Simyo Forum (zie: https://forum.simyo.nl/be...via-wifi-niet-werkt-43960) wordt er al een lange tijd zo nu en dan erg intensief aandacht aan geschonken. Ondergetekende is een van de ‘voorvechters’.

Ik heb jouw interessante reactie daar gedeeld. Hierop kwam een van de mede experts met dezelfde bepaling aanzetten waar jij nu naar refereert. Of iedereen, inclusief Simyo zelf, want om nou de oorzaak te gaan leggen bij wel/geen vast IP adres, IP4/IP6, of zelfs buitenlands IP-adres……, wist hier niets van en is deze bepaling er recent opgezet. Het ging er namelijk alleen om waarom WiFi Calling vaak niet in beeld kwam. Als het niet wordt getoond dan werkt toch ook niet? Nee, inderdaad, het werkt dan niet, omdat het ook niet nodig is. Het kwartje lijkt zijn gevallen. Bij meerderen…

Vanmiddag zat ik aan de voorzijde van het huis met maximaal bereik met mijn iPhone en aan de achterzijde vallen er een of soms twee weg. Hier zie ik dan wel direct WiFi Calling in beeld.

Door jouw reactie lijkt alles duidelijk te zijn geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airweb
@RicoK Fijn dat jullie er uit zijn gekomen. Althans het aannemelijk vinden. :-)

Het komt er eigenlijk op neer wanneer je geen wifi bellen ziet dat het mobiele bereik voldoende is en dat het voor het toestel niet nodig is om over te schakelen naar wifi bellen. Alleen wanneer het mobiele bereik onvoldoende is zal het toestel overschakelen naar wifi bellen en dan zie je wifi bellen in beeld. Tenminste zou leg ik het voor mijzelf uit. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semve
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-01 10:13
Wanneer een iPhone overschakelt op VoWifi ligt inderdaad aan de instellingen van de provider. Zo weet ik dat bij T-Mobile de telefoon gelijk overschakelt op wifi-bellen wanneer er goede wifi-ontvangst is. Bij mijn huidige provider Vodafone schakelt hij bij 1 streepje bereik pas over naar wifi-bellen en schakelt hij weer terug naar mobiel bellen bij een bereik van 4 streepjes. Dit zal bij KPN (simyo) ergens hier tussenin liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habaneros
Ik kan binnen in mijn huis nergens naar bellen of gebeld worden. Bij Vodafoon en KPN krijg ik dan bellen via WiFi maar Simyo niet. blijft maf toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airweb
@Habaneros Is je toestel met Simyo simkaart wel geschikt voor kpn/simyo wifi bellen?
Volgens mij staat erop de kpn en simyo website welke toestellen geschikt zijn.

Het kan zijn dat je Simyo simkaart te oud is voor wifi bellen?

Je zou kunnen proberen om je Simyo simkaart in het toestel waar je kpn simkaart zit te plaatsen en kijken of het dan wel werkt.

Het zou kunnen dat ze bij Simyo iets moeten doen om het te laten werken. Iets aanpassen in het netwerk of je een nieuwe simkaart sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habaneros
airweb schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:29:
@Habaneros Is je toestel met Simyo simkaart wel geschikt voor kpn/simyo wifi bellen?
Volgens mij staat erop de kpn en simyo website welke toestellen geschikt zijn.

Het kan zijn dat je Simyo simkaart te oud is voor wifi bellen?

Je zou kunnen proberen om je Simyo simkaart in het toestel waar je kpn simkaart zit te plaatsen en kijken of het dan wel werkt.

Het zou kunnen dat ze bij Simyo iets moeten doen om het te laten werken. Iets aanpassen in het netwerk of je een nieuwe simkaart sturen.
Simyo heeft alleen oude toestellen erop staan. Dit toestel heeft een E Sim dus zal deze niet te oud zijn. En het toestel werkt wel via Vodafoon en KPN. Maar door te bellen / mailen / Appen met Simyo kom ik niet verder. Zelfs lastig te vinden welk toestel dan wel werkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05 04:30

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Yzord op 06-02-2022 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:12
Ik overweeg over te stappen naar Simyo. Nu staat er als je internet hebt (KPN) dan krijg je voordeel. Geldt het ook als je een KPN verbinding hebt via een subaanbieder, in dit geval Budget alles in 1?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01:16
Erik1805 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 15:39:
Ik overweeg over te stappen naar Simyo. Nu staat er als je internet hebt (KPN) dan krijg je voordeel. Geldt het ook als je een KPN verbinding hebt via een subaanbieder, in dit geval Budget alles in 1?
Nee, alleen direct KPN gaat dat voor op. Of nog preciezer:
Simyo Compleet is voor klanten met een Simyo Sim Only abonnement die wonen op een adres met
één van de volgende Thuis producten van KPN of Telfort:
  • KPN Internet en Basis Internet (met alleen internet)
  • KPN Internet en Bellen, Glasvezel InternetPlusBellen en Basis Internet
  • KPN Internet en Interactieve TV, InternetplusTV, Glasvezel InternetPlusTV, Alles-in-1
  • KPN Glasvezel Alles-in-1
  • KPN Alles-in-1, Glasvezel Alles-in-1 en Glasvezelpakket
  • KPN Internet en TV Basis, Internet en TV, Internet en TV 4K
  • Telfort Internet
  • Telfort Internet met Interactieve TV en Bellen
  • Telfort Internet en Interactieve TV
  • Telfort Internet Instap
  • Telfort Internet en Interactieve TV Instap
Je kunt geen Simyo Compleet krijgen als je alleen een Simyo Prepaid-aansluiting of een abonnement
voor zakelijke klanten bij KPN hebt
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:54
Nope. Maar Budget alles in 1 heeft ook een mobiele afdeling met combikorting: https://www.budgetthuis.nl/mobiel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
tyson69 schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:07:
[...]

Nope. Maar Budget alles in 1 heeft ook een mobiele afdeling met combikorting: https://www.budgetthuis.nl/mobiel/
Ja klopt maar daar zijn de verhalen niet geweldig over.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.

• Bolle2
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik heb thuis DSL van Budget en krijg daarmee dubbele data (Simyo Compleet) als dat is wat je bedoelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Bolle2 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:12:
[...]

Ik heb thuis DSL van Budget en krijg daarmee dubbele data (Simyo Compleet) als dat is wat je bedoelt?
Ja dat bedoel ik. Ik heb ook dsl van budget

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Met budget dsl doe je niet aan de voorwaarden. Zelf XS4ALL klanten krijgen/hebben Simyo compleet pas nadat ze echt omgezet waren naar KPN. Via het network van KPN alleen is niet voldoende om op KPN's adressenlijst voor Simyo compleet te komen.

@Bolle2 heeft denk ik veel geluk (of heeft een vorig adres in Mijn Simyo staan waar wel KPN wordt afgenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Laatst online: 06-05 21:52
Ik wil van KPN overstappen naar Simyo en lees dat ik je maandelijks je abonnement kan wijzen, maar wat ik niet kan vinden is of dat invloed heeft op je maandkosten? Concreet behoud je dan de (actie) tarieven die nu gelden?

Ik kan ook niet vinden wat het snelheidsverschil is tussen KPN en Simyo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:15:
Ik wil van KPN overstappen naar Simyo en lees dat ik je maandelijks je abonnement kan wijzen, maar wat ik niet kan vinden is of dat invloed heeft op je maandkosten? Concreet behoud je dan de (actie) tarieven die nu gelden?

Ik kan ook niet vinden wat het snelheidsverschil is tussen KPN en Simyo?
Je kunt maandelijks overstappen, echter kun je alleen overstappen naar het aanbod dat dan aangeboden wordt. Je maandkosten gaan natuurlijk mee met de gekozen bundels. Is de bundel duurder dan ga je meer betalen, is de bundel goedkoper dan ga je minder betalen. Een actie(bundel), die nu loopt kun je nu nemen, maar mogelijk in de toekomst niet meer. (Hou dus lekker de beste actiebundels!)

Als je dus nu 15 GB voor 11 euro neemt en de actie loopt af, dan blijf je gewoon 11 euro voor die 15 GB betalen. Als er een betere actie langskomt of je wilt aan een grotere/kleinere bundel, dan kun je als klant die maand overstappen naar die bundel. Je kunt dan echter niet meer terug naar die bundel van 11 euro voor 15GB indien dat dan niet wordt aangeboden.

Simyo biedt tot 256 Mbps aan over 4G, maar dat lijkt mij afdoende voor de Simyo bundels. 5G hebben ze nog niet.

Mocht je klant worden, vergeet dan niet een vriendendeal linkje op te zoeken. Op het GoT en Simyo's forum is er altijd nog wel een te vinden. 10 euro korting laat niemand liggen, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Groentjuh op 26-02-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Laatst online: 06-05 21:52
Groentjuh schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Je kunt maandelijks overstappen, echter kun je alleen overstappen naar het aanbod dat dan aangeboden wordt. Je maandkosten gaan natuurlijk mee met de gekozen bundels. Is de bundel duurder dan ga je meer betalen, is de bundel goedkoper dan ga je minder betalen. Een actie(bundel), die nu loopt kun je nu nemen, maar mogelijk in de toekomst niet meer. (Hou dus lekker de beste actiebundels!)

Als je dus nu 15 GB voor 11 euro neemt en de actie loopt af, dan blijf je gewoon 11 euro voor die 15 GB betalen. Als er een betere actie langskomt of je wilt aan een grotere/kleinere bundel, dan kun je als klant die maand overstappen naar die bundel. Je kunt dan echter niet meer terug naar die bundel van 11 euro voor 15GB indien dat dan niet wordt aangeboden.

Simyo biedt tot 256 Mbps aan over 4G, maar dat lijkt mij afdoende voor de Simyo bundels. 5G hebben ze nog niet.

Mocht je klant worden, vergeet dan niet een vriendendeal linkje op te zoeken. Op het GoT en Simyo's forum is er altijd nog wel een te vinden. 10 euro korting laat niemand liggen, toch?
Duidelijk, bedankt voor de uitgebreide reactie. Ga ik dit weekend mijn abo aanvragen bij Simyo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Groentjuh schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:33:
[...]

En vergeet de 25€ cashback niet via https://www.cashbackxl.nl/webshops/simyo

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zit nu bij kpn maar daar wil ik weg ivm het slechtere /duurdere aanbod nu zit ik te kijken naar simyo. Is het bereik hier van minder? Ik zit nu op 5g bij kpn. Ben een beetje bang dat ik qua bereik ga inleveren door over te stappen. Of is dat meer iets uit het verleden.

Collega ging pas bijv over naar tele2 en die merkte echt dat het bereik een stuk minder was

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
5G kan niet, want dat is er nog niet bij Simyo. Verder kan ik persoonlijk niet klagen. Hier is het westen heb ik nog niet gemerkt dat mijn KPN abbo ergens bereik had, waar mijn Simyo abbo dat niet had.

Maar ja, dat is ook niet echt een uniek iets.

[ Voor 10% gewijzigd door Groentjuh op 03-03-2022 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Wii4all Simyo maakt ook gebruik van het netwerk van KPN en heeft derhalve dezelfde dekking, behalve 5G, zoals @Groentjuh aangeeft, want dat is er domweg (nog) niet bij Simyo.

Als je collega is overgestapt naar Tele2, wat gebruik maakt van het netwerk van T-Mobile en hij kwam vanaf een ander netwerk dan kan dit inderdaad merkbaar zijn, zowel in positieve als in negatieve zin.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Groentjuh
Er zijn overigens weer nieuwere bundels, die ook weer voordeliger zijn voor de kleinere gebruikers. Ik raad dus zeker aan om even op Mijn Simyo te kijken of er iets beters tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Groentjuh schreef op maandag 14 maart 2022 @ 15:06:
Er zijn overigens weer nieuwere bundels, die ook weer voordeliger zijn voor de kleinere gebruikers. Ik raad dus zeker aan om even op Mijn Simyo te kijken of er iets beters tussen zit.
Nice, kan van 1GB (2GB want verdubbeling door kpn-glas) voor 4 euro naar :
3 euro voor 2 GB (4 GB)
4 euro naar 6 GB (12 GB)

Had niet verwacht nog goedkoper uit te kunnen komen en dan nog meer data te krijgen ook :P

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 14-03-2022 16:09 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
2Dutch schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:09:
[...]
Had niet verwacht nog goedkoper uit te kunnen komen en dan nog meer data te krijgen ook :P
Ik had al goedkoper, want ik heb nu 2 GB (niet verdubbeld) voor 4 euro en kan dus of naar 2 GB voor 3 euro of naar 6 GB voor diezelfde 4 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Bedankt.

Ik heb ze maar een berichtje gestuurd. Vorige week sim only afgesloten wat nu al goedkoper te regelen is
volgens deze nieuwe abbo's.

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Wii4all schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:31:
[...]
Ik heb ze maar een berichtje gestuurd. Vorige week sim only afgesloten wat nu al goedkoper te regelen is
volgens deze nieuwe abbo's.
Als je abonnement al actief is, dan kun je op Mijn Simyo gewoon zelf je bundels voor de volgende maand aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Groentjuh schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Als je abonnement al actief is, dan kun je op Mijn Simyo gewoon zelf je bundels voor de volgende maand aanpassen.
ik heb net voor een jaartje met nummerbehoud afgesloten, dus heb de luxe nog niet, ik zit zelf nog in mn bedenktijd ;)

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:59
Ik heb het abo van mijn vriendin, die 1 april in gaat ivm nummerbehoud, gelijk naar de nieuwe 12GB bundel geupdate. Zij heeft dus 3 euro korting terwijl ze dezelfde bundel houd. Je kan met het tijdelijke nummer een account aanmaken en de simkaart activeren. Vanuit daar kan je bij instellingen je bundels al aanpassen.

Mijn eigen abo ook gelijk aangepast en ga nu ook 2 euro per maand minder betalen voor hetzelfde.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Bedankt voor de tip!
Mooi 5€ per maand goedkoper :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlrmReethSC2dZMqlt34Xjb7bMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/leyQICzFfPqFOoRhcSAgvvDy.jpg?f=fotoalbum_large
(heb aan 12GB meer dan zat)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
inderdaad ondanks dat mijn abbo nog niet ingegaan is heb ik het gewoon aan kunnen passen. Nu minder kwijt met dezelfde voorwaarden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Gelukkig kan je bij Simyo redelijk terug betreft traffic 4G verkeer. Kom zelden boven de 5GB uit (beetje overhead wel handig). Heb meeste maanden van 1 tot 2 GB. Kortom van 12 GB naar 6 GB gezet met 5 euro pm besparing. Dank voor de tip.

Ik kan Simyo Compleet doen dan heb ik de 12GB weer terug (adres van de buren opgeven O-) alleen vind dat een beetje link)

[ Voor 20% gewijzigd door RobbyTown op 14-03-2022 23:47 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
RobbyTown schreef op maandag 14 maart 2022 @ 23:30:
Gelukkig kan je bij Simyo redelijk terug betreft traffic 4G verkeer. Kom zelden boven de 5GB uit (beetje overhead wel handig). Heb meeste maanden van 1 tot 2 GB. Kortom van 12 GB naar 6 GB gezet met 5 euro pm besparing. Dank voor de tip.

Ik kan Simyo Compleet doen dan heb ik de 12GB weer terug (adres van de buren opgeven O-) alleen vind dat een beetje link)
Lol

Ik had dat met kpn en mn pa zn adres
Maar als je dan op het portaal van kpn inlogde zag je wel alle abbos staan je kon dan alleen niks aanpassen

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

@RobbyTown /@Wii4all om Simyo compleet te hebben moet je voldoen aan de spelregels:
Heb je KPN Thuis, maar zie je Simyo Compleet niet staan?
Controleer eerst of de adressen van je Simyo Sim Only abonnement en de KPN internet (en eventueel TV) -aansluiting hetzelfde zijn. Misschien zit er wel een verschil in bijvoorbeeld je huisnummer. Pas als de adressen precies hetzelfde zijn, kun je Simyo Compleet activeren. Als je vandaag de adressen aanpast, staat Simyo Compleet de volgende dag voor je klaar op Mijn Simyo en in de Mijn Simyo app.
Ik kreeg de mogelijkheid in de Mijn Simyo op 1 week nadat mijn KPN aansluiting opgeleverd was.
(en het gaat pas in op de 1e van de eerstvolgende maand net als een reguliere bundelaanassing)

[ Voor 5% gewijzigd door Tomba op 15-03-2022 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Zojuist proberen over te stappen naar Simyo, maar volgens mij klopt er niets in de It Systemen daar.

Mijn besteloverzicht Web
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_PXJLJSsxI7GKasyOcBUiNzO3Vo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hr1fZtbZzcyn4IMWoi7C4aXm.png?f=fotoalbum_large

De Contractsamenvatting PDF
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XrmBf9WLaGNE_kiyumBulJk_XqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GPe1dudA81oRGuduVrEuExlN.png?f=fotoalbum_large

Iemand anders al eens opgevallen en klopt het uiteindelijk gewoon dat ik bestel wat ik volgens besteloverizcht Web heb besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Hopelijk komen ze er bij Simyo nog uit.... Die 6GB deal loopt al even en de 15 euro aansluit is sinds die tijd ook terug. Dat moet toch al opgevallen zijn.... Ik kan het helaas lastig testen ben al klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
FJP84 schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:34:
Zojuist proberen over te stappen naar Simyo, maar volgens mij klopt er niets in de It Systemen daar.

Mijn besteloverzicht Web
[Afbeelding]

De Contractsamenvatting PDF
[Afbeelding]

Iemand anders al eens opgevallen en klopt het uiteindelijk gewoon dat ik bestel wat ik volgens besteloverizcht Web heb besteld?
Wat zou er niet moeten kloppen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
apis29 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:05:
[...]

Wat zou er niet moeten kloppen dan?
o.a. wijkt dit af

Sluit 6GB af er staat in contract 2GB
Aansluitkosten 15 euro, in contract gratis
6 GB voor 5 euro in contract 2 GB voor 4 euro
Het enige wat overeen komt is 8 euro voor onbeperkt bellen.

Gratis aansluiting kan trouwens nog via een kleine omweg :).

Kiest eerst voor een prepaid (daar zitten geen aansluitkosten bij) en daarna kies je vanuit de prepaid inlog voor een simonly dan vervallen de aansluitkosten + beltegoed wat erop staat krijg je terug/verrekend op de de factuur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCfKZoUjmm4f-p7s9xEVtD89YQM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WUY89QpACFHF1VqoLvU8qEwD.png?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door RobbyTown op 05-04-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
RobbyTown schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:55:
[...]

o.a. wijkt dit af

Sluit 6GB af er staat in contract 2GB
Aansluitkosten 15 euro, in contract gratis
6 GB voor 5 euro in contract 2 GB voor 4 euro
Het enige wat overeen komt is 8 euro voor onbeperkt bellen.

Gratis aansluiting kan trouwens nog via een kleine omweg :).

Kiest eerst voor een prepaid (daar zitten geen aansluitkosten bij) en daarna kies je vanuit de prepaid inlog voor een simonly dan vervallen de aansluitkosten + beltegoed wat erop staat krijg je terug/verrekend op de de factuur.
[Afbeelding]
Ja ik heb nog een Simyo prepaid liggen (een hele oude onder waarschijnlijk nog steeds de oude voorwaarden dus die laat ik verder ongemoeid) en zag precies wat hier FJP84 in "[Simyo] Ervaringen & Discussie - Deel 2" stond als aanbieding (behalve de aansluitingskosten) dus ik zag er niks vreemds aan. Het contractoverzicht had ik ongetwijfeld niet goed bekeken ;) (of helemaal niet gezien). Edit: nu ik het zie dacht ik waarschijnlijk enkel aan maand vs jaarcontract vergeleken met wat ik op mijn scherm had staan (alleen naar de prijzen gekeken, niet naar de specificaties)

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 05-04-2022 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:45
Morgen Simyo even bellen. Ipv 6gb voor 5eur staat er 2gb bundel voor 4eur in het te acceperen contract in de app.

Er is inderdaad iets niet goed gegaan en ik ben niet de enige. Ze gaan het allemaal netjes oplossen. Eerste indruk van de klantenservice is prima.

[ Voor 40% gewijzigd door FJP84 op 06-04-2022 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ter info, CashbackXL heeft nu €50 cashback op een nieuw abonnement / contractverlenging, zie https://www.cashbackxl.nl/webshops/simyo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Sinds een tijdje klant van Simyo,neem het volgende af:
2 x Sim Only abbonement (2 x 12 euro per maand)
2 x Prepaid (voor de kids)

Iemand een idee wanneer een dataplafond beschikbaar is? Voorheen zijn we ongemerkt door de bundel gegaan en betaal je gelijk flink bij. :/
Een combi abbonement zou ook wel handig zijn, iets zoals Vodafone Red Together maar dan een stuk goedkoper. ;)

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Harmen schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 08:45:
Iemand een idee wanneer een dataplafond beschikbaar is? Voorheen zijn we ongemerkt door de bundel gegaan en betaal je gelijk flink bij. :/
Als je android toestellen hebt, zou ik de optie van het dataplafond van android gebruiken. Dat zit ondanks veel klanten, die daar om vragen, al JAREN niet in de planning, dus reken maar niet op dat dat de komende jaren gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 15:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Dank, die optie ken ik idd. Maar soms is het lastig in te stellen aangezien er soms vertraging in zit kwa tegoed.
Snap Simyo ook wel, het is verdienmodel. Op die manier hark je extra geld binnen als buiten de bundel internet. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:30
Groentjuh schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:21:
[...]

Dat zit ondanks veel klanten, die daar om vragen, al JAREN niet in de planning, dus reken maar niet op dat dat de komende jaren gaat komen.
Dat is precies de reden dat ik daar tot nu toe niet naar overgestapt ben. Ja, ze hebben veel data voor relatief weinig geld(ook in de EU), maar zodra je daar overheen gaat betaal je de hoofdprijs per MB. Het overzicht met verbruikte dataverkeer is niet realtime maar kent een forse vertraging, dus het valt bijna niet te voorkomen dat je extra gaat betalen in een dataintensieve maand.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
timmie1 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:02:
[...]

Het overzicht met verbruikte dataverkeer is niet realtime maar kent een forse vertraging, dus het valt bijna niet te voorkomen dat je extra gaat betalen in een dataintensieve maand.
Dat valt met Android toestellen wel mee, want met Android kun je binnen Android dat zelf best goed instellen. Android meet het verbruik zelf, dus daar zit geen vertraging. Misschien dat je wel die limiet iets lager dan de bundel instellen om eventuele meetverschillen op te vangen.

Met iOS toestellen zou ik ook ver van Simyo blijven om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick18
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-06-2024
Wilde ook overstappen maar nu begin ik te twijfelen. Heb iOS en ben een beetje bang dat ik over de bundel ga en dan met flinke kosten zit. Echt jammer dat je geen plafond kan instellen bij Simyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Mick18 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:39:
Wilde ook overstappen maar nu begin ik te twijfelen. Heb iOS en ben een beetje bang dat ik over de bundel ga en dan met flinke kosten zit. Echt jammer dat je geen plafond kan instellen bij Simyo.
Dat kun je wel zeggen dit is ook de reden dat ik ze niet echt promoot om zo vrienden en kennissen op onnodige kosten te jagen.

Dat plafond of doorgaan op lage snelheid kan gewoon geïmplementeerd worden (maar ze weigeren het gewoon) ze waren ook een van de eerste met eSIM.

Het meest rare ik snap niet waarom niet als je naar de reviews kijkt is dat keer op keer het vaak voorkomende negatieve stuk.

Als je het 1x goed verknalt dan treffen ze een compensatie (nog niet zelf meegemaakt) leuk en goed maar dat is allemaal z'n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik praat het absoluut niet goed voor Simyo, want het is inderdaad raar dat dit nog steeds niet kan.

De tijd dat ik nog veel op XDA zat en met mijn gsm aan het klooien was, had ik standaard zo’n datateller app. Toen had je (meen ik) bijna nergens een “plafond “.

Als dat de hoofdreden is om niet naar Simyo te gaan, dan download je toch zo’n datateller? Die zullen tegenwoordig ongetwijfeld veel beter zijn dan toen.

Zelf ben ik al jaren lid van Simyo en zelf heb ik nergens klachten over.
Door de jaren heen al enkele keer een “gratis verdubbeling van de MB” gekregen waardoor ik tegenwoordig meer dan genoeg over houd.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Zag toevallig dit topic staan en op basis daarvan eens na jaren ingelogd bij Simyo. Heb momenteel 100 min./SMS voor €3 en 1GB data voor €4. Die belbundel heb ik al jaren en nooit meer aangepast (abonnement kan verlengt worden sinds 2014 zag ik staan, dus zal de belbundel al uit 2013 hebben sinds afsluiten contract). Verlengen brengt me niks omdat ik dan naar duurdere belbundel ga. Maar zag wel dat ik de internetbundel nu kon aanpassen naar 2GB voor €3. Blijkbaar nu een actie (t/m 6 juni). Jaren terug op diezelfde manier ook al eens van 500MB naar 1GB gegaan. Actie waardoor 1GB net zo duur of zelfs goedkoper was.

Vraag me nu alleen af, hebben ze ook wel eens acties op de belbundels? Niet dat ik perse meer moet hebben (meeste maanden bel ik minder dan 10 minuten en data zal ook niet snel de 500MB overstijgen). Maar meer voor hetzelfde geld kunnen krijgen is natuurlijk altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 08:46:
Ik praat het absoluut niet goed voor Simyo, want het is inderdaad raar dat dit nog steeds niet kan.

De tijd dat ik nog veel op XDA zat en met mijn gsm aan het klooien was, had ik standaard zo’n datateller app. Toen had je (meen ik) bijna nergens een “plafond “.

Als dat de hoofdreden is om niet naar Simyo te gaan, dan download je toch zo’n datateller? Die zullen tegenwoordig ongetwijfeld veel beter zijn dan toen.

Zelf ben ik al jaren lid van Simyo en zelf heb ik nergens klachten over.
Door de jaren heen al enkele keer een “gratis verdubbeling van de MB” gekregen waardoor ik tegenwoordig meer dan genoeg over houd.
Ja die tellers zijn er maar probleem is we zijn niet allemaal Tweakers.

In Android zit het al jaren je stelt het net wat lager in dan je echte limiet en je zit safe.

Als je die reviews af en toe leest je lacht je kapot. Simkaart simyo werkt niet voor GPS. Die werkt wel alleen je moet de pincode eraf halen want een GPS tracker werkt niet een pincode op de SIM hoppa Simyo heeft 1 ster door onkunde van de gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik maak al heel lang gebruik van Simyo en maak ook al weer een erg lange tijd gebruik van iOS.

De reactie van @Groentjuh om met een iPhone ver weg te blijven kan ik mij niet bij aansluiten en ook behoorlijk overtrokken. Ja, inderdaad, er zijn geen datateller apps voor iOS, maar mis je die? Ik niet. Sowieso, omdat ik gebruik maak van Apple CarPlay en ik alles stream en ik daarom een 20GB bundel heb. Maar ook omdat ik in iOS de ingebouwde datateller iedere eerste van de maand op 0 zet om zo realtime te kunnen zien wat mijn dataverbruik is geweest. De Simyo app heeft namelijk nog altijd geen realtime datateller.

Ik zie geen enkele reden om met een iPhone Simyo te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07-05 14:52
Ik kan mij herinneren dat de keren dat ik bijna door mijn databundel heen ging, een SMS kreeg met 80% en 90% bereikt. Of was het 90% en 100%? Maar was wel een tijd terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Locolau schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:30:
Ik kan mij herinneren dat de keren dat ik bijna door mijn databundel heen ging, een SMS kreeg met 80% en 90% bereikt. Of was het 90% en 100%? Maar was wel een tijd terug...
Dt is al sinds jaar en dag bij 80% en 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 06:47
Ik ben op dit moment een klant bij BEN en mag mijn abonnement verlengen. Omdat ik zelf een telefoon gekocht heb, ben ik mij nu aan het orienteren op een sim only.
En daarbij kwam ik uit bij Simyo op een bundel van 6GB data en 200 belminuten via Belsimpel.
(heb nu 2GB data en 200 belminuten in mijn BEN abbo).

Bij Belsimpel staat aangegeven dat er gratis Sennheiser oordopjes t.w.v. 129 euro cadeau gegeven wordt, maar weet iemand hoe dit precies in zijn werk gaat ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
speedme schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:22:
Ik ben op dit moment een klant bij BEN en mag mijn abonnement verlengen. Omdat ik zelf een telefoon gekocht heb, ben ik mij nu aan het orienteren op een sim only.
En daarbij kwam ik uit bij Simyo op een bundel van 6GB data en 200 belminuten via Belsimpel.
(heb nu 2GB data en 200 belminuten in mijn BEN abbo).

Bij Belsimpel staat aangegeven dat er gratis Sennheiser oordopjes t.w.v. 129 euro cadeau gegeven wordt, maar weet iemand hoe dit precies in zijn werk gaat ?
Jazeker! Zie uitleg: https://www.belsimpel.nl/...79ec61d60d8bb936ae0ad3afa

Niet te lang wachten dus :)

Zijn wel al een tijdje in prijs gezakt?
https://tweakers.net/hoof...ess_p1287500/vergelijken/

Zelfs op sennheiser zelf
https://www.sennheiser-hearing.com/nl-NL/p/cx-true-wireless/

[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 29-05-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-04 06:47
Top ! Ik had al gezocht naar de voorwaarden, maar kon die niet zo snel vinden.
Ga deze bestellen, dus dank je !

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Simyo heeft zijn prijzen aangepast. Helaas is het voor mij als huidige klant niet mogelijk om te wisselen naar deze nieuwe bundels en kan dus als gevolg daarvan geen gebruik maken van de gunstigere prijzen.

Naar ik meen was dit eerder altijd wel zo bij Simyo.

Hebben jullie dit "probleem" ook?

Ik kan natuurlijk verlengen maar dan zit ik er ook gelijk weer 2 jaar aan vast. Vind het nu juist fijn dat ik contract vrij ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Jassy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 12:41:
Simyo heeft zijn prijzen aangepast. Helaas is het voor mij als huidige klant niet mogelijk om te wisselen naar deze nieuwe bundels en kan dus als gevolg daarvan geen gebruik maken van de gunstigere prijzen.

Naar ik meen was dit eerder altijd wel zo bij Simyo.

Hebben jullie dit "probleem" ook?

Ik kan natuurlijk verlengen maar dan zit ik er ook gelijk weer 2 jaar aan vast. Vind het nu juist fijn dat ik contract vrij ben.
Yup ik heb dit probleem ook. Databundel staat er nu ook dubbel in :) 4GB erbij voor 1 euro meer is wel heel leuk als dat kan. Simyo website ingelogd wat de app aangeeft doet de website ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERzhXWGsVwX0Mvf8DxB0Pf9b52U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XqqoiFGIln70UooZ4t1t1QCl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door RobbyTown op 10-10-2022 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Misschien dat de bestelstraat wel bijgewerkt is, maar Mijn Simyo nog niet. Die bundels staat pas sinds vandaag online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Groentjuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:01:
Misschien dat de bestelstraat wel bijgewerkt is, maar Mijn Simyo nog niet. Die bundels staat pas sinds vandaag online.
Zou kunnen dat denk ik ook. Alleen normaal loopt het 1 op 1 goed. Ik open bij simyo even een topic Geopend, wacht op antwoord Simyo mod :). 25x beste provider hebben ze aan de vaste klant te danken dus hopelijk komt het voor ons 'de vaste klant' ook nog later vandaag / deze week zoals we altijd gewend zijn :P

@Groentjuh @Jassy er is antwoord!
Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Iedereen kan 1 keer per maand de bundel wijzigen via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Bundels wijzigen. De gekozen bundel/bundels zullen dan ingaan per de 1e van de volgende maand. Als je in aanmerking wilt komen voor de tarieven die je nu op onze website ziet staan dan kan dat door je aansluiting te verlengen. Je kan verlengen met de nieuwe bundels via Mijn Simyo > Instellingen > Abonnement > Sim Only verlengen. Je kan dan kiezen voor een maandelijks opzegbaar contract, een 1 jaar contract of een 2 jaar contract. De prijzen zijn afhankelijk van de looptijd die je kiest. De nieuwe bundels en je contract zal dan ook per de 1e van de volgende maand ingaan.
Kortom wil ik van 11 euro 6GB en onbeperkt bellen maandelijks opzegbaar voor 12 de 10GB hebben en onbeperkt bellen dan dien ik een 2 jarig contract te kiezen.

De bundel aanpassen voor de gunstige prijs zit er dit keer dus niet in.

[ Voor 76% gewijzigd door RobbyTown op 10-10-2022 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Niet bij iedereen, zodra 2G/3G beide offline zijn zal moeders moeten overstappen naar een andere provider (of een andere smartphone moeten aanschaffen) omdat Simyo het bestaan van het merk Oppo niet wil erkennen m.b.t. VoLTE :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
@RobbyTown, ben ik niet voornemens om over te stappen. Ik heb al 6 GB voor 4 euro/maand (zoals ook in die actie). 10 GB voor 5 euro is aantrekkelijk, maar ik gebruik nu al lang niet alles.

Wel raar dat dat nu loopt via verlengingen. Ik ga nog even door met neuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Raven schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

Niet bij iedereen, zodra 2G/3G beide offline zijn zal moeders moeten overstappen naar een andere provider (of een andere smartphone moeten aanschaffen) omdat Simyo het bestaan van het merk Oppo niet wil erkennen m.b.t. VoLTE :/
Ik schat in dat VoLTE en het uitschakelen van zowel 2G als 3G bij meerdere virtuele providers interessant gaat zijn.
Hopelijk heeft 6G een goed systeem, waarmee de voor het toestel benodigde configuratie, automagisch toegestuurd kan worden en hebben geen problemen met dat de firmware van een toestel ondersteuning moet hebben voor een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Groentjuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:49:
@RobbyTown, ben ik niet voornemens om over te stappen. Ik heb al 6 GB voor 4 euro/maand (zoals ook in die actie). 10 GB voor 5 euro is aantrekkelijk, maar ik gebruik nu al lang niet alles.

Wel raar dat dat nu loopt via verlengingen. Ik ga nog even door met neuzen.
Let op, bellen is (nog) duurder geworden. Ik betaal nu 4€ (6GB) plus 5€ (200 minuten)
Voor 10GB plus 200 minuten betaal je nu 5+7€, dus 3€ extra voor 4GB niet 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Tomba schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:58:
[...]

Let op, bellen is (nog) duurder geworden. Ik betaal nu 4€ (6GB) plus 5€ (200 minuten)
Voor 10GB plus 200 minuten betaal je nu 5+7€, dus 3€ extra voor 4GB niet 1.
Op verlengen van maandelijks wel dan word bellen 7 euro. Doe je 2 jaar verlengen dan blijft 200 minuten 5 euro

@Groentjuh vind het ook raar. Maar was er al bang voor toen ik laatst die 2 jaar zag. Die nieuwe manier is ook een stukje omslachtiger / beetje verstopt.

Ben ook niet van plan om ergens anders heen te gaan. 6GB is voor mij ook voldoende alleen op sommige maanden van het jaar is het net aan, dus een beetje overhead voor die ene euro meer voelt wat fijner dan opletten dat je niet net die ene maand door de 6GB heen knalt en het op de laatste 3 dagen rustiger aan moet doen.

[ Voor 38% gewijzigd door RobbyTown op 10-10-2022 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
RobbyTown schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:25:
@Groentjuh vind het ook raar. Maar was er al bang voor toen ik laatst die 2 jaar zag. Die nieuwe manier is ook een stukje omslachtiger / beetje verstopt.
Met de toevoeging van abonnementen is een looptijd van 2 jaar natuurlijk niets raars. Wel raar dat waar Simyo ooit juist bestaande klanten voordelen gaf, ze nu juist nieuwe klanten voordelen gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Groentjuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:40:
[...]

Met de toevoeging van abonnementen is een looptijd van 2 jaar natuurlijk niets raars. Wel raar dat waar Simyo ooit juist bestaande klanten voordelen gaf, ze nu juist nieuwe klanten voordelen gaan geven.
Klopt maar wat nog wel kan is al loopt het 2 jaar. Onder staat:
Je bundels aanpassen
Elke maand, ook omlaag
Hier zit ook meteen een kleine 'bug' in. Via belsimpel toen simyo afgesloten+telefoon (toen had simyo geen telefoons). Hoogste bundel is hoogste korting op de tel. Direct daarna bundel naar beneden gebracht :P.

Een andere bespaar tip
Mocht je geen tel nodig hebben. Kun je bij Simyo beter van prepaid naar sim only gaan. Dan vervallen die aansluitkosten _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
RobbyTown schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:48:
Hier zit ook meteen een kleine 'bug' in. Via belsimpel toen simyo afgesloten+telefoon (toen had simyo geen telefoons). Hoogste bundel is hoogste korting op de tel. Direct daarna bundel naar beneden gebracht :P.
Ja, het enige dat ik zou kunnen bedenken in dat geval is dat een eventuele afkoop misschien hoger is indien je dat zou doen...
RobbyTown schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:48:
Mocht je geen tel nodig hebben. Kun je bij Simyo beter van prepaid naar sim only gaan. Dan vervallen die aansluitkosten _/-\o_
Je vergeet dat je prepaid kunt bestellen met vriendendeal-link voor extra beltegoed en daarna kun je over naar sim only. Vriendendeal linkjes zijn wel online te vinden...

[ Voor 35% gewijzigd door Groentjuh op 10-10-2022 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Groentjuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:40:
Wel raar dat waar Simyo ooit juist bestaande klanten voordelen gaf, ze nu juist nieuwe klanten voordelen gaan geven.
Ik heb volgens mij eerder dit jaar nog bundel aangepast met een actie. Van €4 voor 1GB naar €3 voor 2GB.

* RobertMe is daarnaast al heel wat jaren klant en heeft nog een 100 minuten/SMS bundel voor €3. Voor €6 p/m klaar. Bellen / SMSen doe ik nooit (waarschijnlijk nog goedkoper om de hele bundel op te zeggen). Internet buiten de deur gebruik ik alleen voor wat browsen, en was 1GB normaliter ook (ruim) voldoende. 2GB ga ik dus nooit overheen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb dit ook nagevraagd bij Simyo, en schijnbaar kan je sinds 18/7 niet meer je bundels wijzigen naar de nieuwe prijzen zonder verlenging... Dan laten we het zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Jassy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 16:30:
Ik heb dit ook nagevraagd bij Simyo, en schijnbaar kan je sinds 18/7 niet meer je bundels wijzigen naar de nieuwe prijzen zonder verlenging... Dan laten we het zo!
Dat is voor zover ik kan nagaan inderdaad zo. Nieuwe tarieven gaan enkel via verlengen. Dat gaat ook niet eenmalig zijn. Dit gaat vanaf nu zo zijn.

Het enige dat ik niet weet is wat er gebeurd met acties onder "Bundels aanpassen" nadat een actie verloopt.
Nu heb je dat je vast zit aan je actiebundel, omdat je die kwijt bent als die bundel aanpast, zodra die verdwijnt uit het huidige aanbod. Maar blijf je op dezelfde tarieven, dus zou je in theorie kunnen blijven switchen tussen de dan geldende tarieven (inclusief de acties!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online
Raven schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

Ai dat is mooi balen. Eigenlijk best gek omdat ze Oppo wel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

RobbyTown schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 17:48:
[...]

Ai dat is mooi balen. Eigenlijk best gek omdat ze Oppo wel verkopen.
Niet alleen Oppo, Motorola wordt daar ook verkocht maar ontbreekt ook in zijn geheel op de lijst.

KPN ondersteund beide wel, dan zou je denken dat omdat het hetzelfde netwerk is het gewoon moet werken, niet dus. Overigens zit er een behoorlijk verschil tussen de lijst van Simyo en die van KPN (kan ik niet meer vinden), die van Simyo beslaat maar 4 merken en is sinds die in 2019 online is gezet niet één keer bijgewerkt, Simyo beweert dit echter "regelmatig" te doen....

En de techsupport bij Simyo voor als de VoLTE instelling niet wil verschijnen is beperkt tot het bij de netwerkspecialisten vragen of het toestel wel verbinding maakt met 4G (doet ie niet bij bellen), einde techsupport.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-04 09:31
Ik ben inmiddels 3 maanden bezig bij Simyo om een oplossing te krijgen voor het niet kunnen verbinden met 4G netwerken in het buitenland.. APN instellingen al meerdere keren gecheckt, nieuwe simkaart ontvangen, cross-checks gedaan met andere simkaart + toestel om uit te sluiten dat het aan mijn toestel ligt (OnePlus Nord 2 5G)..
3G en 2G maakt bij gewoon verbinding mee, bij 4G krijg ik de melding dat de service niet beschikbaar is..
Telkens als ik contact opneem met Simyo wordt weer hetzelfde riedeltje standaard checks gedaan en moet ik het "nog maar eens proberen". Dit is nu inmiddels 5x zo gegaan, uiteindelijk is er contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN en die komen opnieuw met dezelfde vragen en checks. Begint nu erg frustrerend te worden.. Iemand hier die soortgelijke issues heeft gehad of weet waar dit aan kan liggen?

[ Voor 13% gewijzigd door Chili op 30-10-2022 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Chili schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 00:49:
Ik ben inmiddels 3 maanden bezig bij Simyo om een oplossing te krijgen voor het niet kunnen verbinden met 4G netwerken in het buitenland.. APN instellingen al meerdere keren gecheckt, nieuwe simkaart ontvangen, cross-checks gedaan met andere simkaart + toestel om uit te sluiten dat het aan mijn toestel ligt (OnePlus Nord 2 5G)..
3G en 2G maakt bij gewoon verbinding mee, bij 4G krijg ik de melding dat de service niet beschikbaar is..
Telkens als ik contact opneem met Simyo wordt weer hetzelfde riedeltje standaard checks gedaan en moet ik het "nog maar eens proberen". Dit is nu inmiddels 5x zo gegaan, uiteindelijk is er contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN en die komen opnieuw met dezelfde vragen en checks. Begint nu erg frustrerend te worden.. Iemand hier die soortgelijke issues heeft gehad of weet waar dit aan kan liggen?
Niet precies dat nee maar wel een aantal plaatsen waar ik helemaal geen data kan gebruiken. kreeg steeds melding dat er niets mis is en dat t aan mijn toestel (iPhone 11 Pro) zou liggen. Heb uiteindelijk compensatie gevraagd en een maand gecrediteerd gekregen, want oplossen konden ze t niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:39

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik heb in het buitenland ook altijd gezeik. Ten eerste heb ik niet automatisch data als ik de grens over ga: ik moet mijn iPhone 12 altijd uit en weer aan zetten. Ten tweede heb ik best vaak geen bereik, in ieder geval veel vaker dan de rest van mijn familie die bij Simpel (= ook KPN) zitten. Erg irritant.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Videopac Simpel maakt gebruik van het netwerk (en is onderdeel) van T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zelf ben ik regelmatig in België en heb totaal geen probleem met een 4G netwerk (IPhone SE).
Misschien ligt het aan het land?

PS ik gebruik altijd een VPN (ook in NL).

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Dit is nu inmiddels 5x zo gegaan, uiteindelijk is er contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN en die komen opnieuw met dezelfde vragen en checks. Begint nu erg frustrerend te worden.. Iemand hier die soortgelijke issues heeft gehad of weet waar dit aan kan liggen?
Even voor de zekerheid: Neem je contact op terwijl je in het buitenland bent of daarna pas? Meestal werkt het het beste als je zo'n probleem aankaart terwijl je in het buitenland zit.

Ik heb overigens geen problemen in het buitenland. Alleen wacht Simyo wel heel lang met het sturen van welkoms-SMSjes. Ik ben raar genoeg soms pas een uur later dan andere in dezelfde auto welkom in een ander land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb dit ook gehad. Toen ik in Mijn Simyo bellen, sms en internet in het buitenland uitzette (2 switches!) had ik ineens 4G, raar maar waar..

Daarna heb ik ze 1 voor 1, inclusief telkens een reboot, aangezet en toen werkte alles weer naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airweb
Raven schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:00:
[...]

Niet alleen Oppo, Motorola wordt daar ook verkocht maar ontbreekt ook in zijn geheel op de lijst.

KPN ondersteund beide wel, dan zou je denken dat omdat het hetzelfde netwerk is het gewoon moet werken, niet dus. Overigens zit er een behoorlijk verschil tussen de lijst van Simyo en die van KPN (kan ik niet meer vinden), die van Simyo beslaat maar 4 merken en is sinds die in 2019 online is gezet niet één keer bijgewerkt, Simyo beweert dit echter "regelmatig" te doen....

En de techsupport bij Simyo voor als de VoLTE instelling niet wil verschijnen is beperkt tot het bij de netwerkspecialisten vragen of het toestel wel verbinding maakt met 4G (doet ie niet bij bellen), einde techsupport.
@Raven
Volgens mij moet het voor het OPPO toestel niet uitmaken of het KPN of Simyo simkaart is. De netwerk code voor KPN en Simyo zijn namelijk hetzelfde waardoor VoLTE zou moeten werken.

Waarschijnlijk is VoLTE voor je Simyo simkaart niet ingesteld of het toestel staat niet goed ingesteld voor VoLTE (4G bellen).

Heb je al eens een ander toestel geprobeerd waar je zeker weet dat deze door KPN/Simyo ondersteund wordt met je Simyo simkaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-04 09:31
Groentjuh schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 17:15:
[...]

Even voor de zekerheid: Neem je contact op terwijl je in het buitenland bent of daarna pas? Meestal werkt het het beste als je zo'n probleem aankaart terwijl je in het buitenland zit.

Ik heb overigens geen problemen in het buitenland. Alleen wacht Simyo wel heel lang met het sturen van welkoms-SMSjes. Ik ben raar genoeg soms pas een uur later dan andere in dezelfde auto welkom in een ander land.
Ik heb een aantal keren contact opgenomen toen ik in het buitenland zat, dat was eerst in Italië, toen zou het aan mijn verouderde simkaart liggen, en later in België, omdat ik daar wel 3G had wilde de dame die ik sprak destijds geen onderzoek laten starten.

Ik heb dit overigens in meerdere landen, eigenlijk overal buiten NL (afgelopen zomer op vakantie in België, Duitsland, Frankrijk en Italië). 2G en 3G (waar beschikbaar) lukt, maar 4G kan geen verbinding mee gemaakt worden..

Ik ga het trucje van Jassy de volgende keer eens proberen, als dat niet werkt dan is overstappen denk ik de enige optie. Baal er wel van want verder was ik altijd tevreden over Simyo, maar dit is wel echt een showstopper voor mij aangezien ik relatief vaak in het buitenland ben en een goede internetverbinding daarbij belangrijk is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

airweb schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:06:
[...]

@Raven
Volgens mij moet het voor het OPPO toestel niet uitmaken of het KPN of Simyo simkaart is. De netwerk code voor KPN en Simyo zijn namelijk hetzelfde waardoor VoLTE zou moeten werken.
Dat zou je denken, maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Waarschijnlijk is VoLTE voor je Simyo simkaart niet ingesteld of het toestel staat niet goed ingesteld voor VoLTE (4G bellen).
Het probleem is dat de VoLTE instelling ontbreekt, die is nergens terug te vinden en ja, netwerk staat op automatisch 2G/3G/4G.
Heb je al eens een ander toestel geprobeerd waar je zeker weet dat deze door KPN/Simyo ondersteund wordt met je Simyo simkaart?
Mijn toestel (ook met Simyo sim) heeft de VoLTE instelling wel, maar het meest recente Galaxy S-series toestel dat bij Simyo op de lijst staat is de S9, ik heb de S20. Dus of je nu van ondersteuning kunt spreken? Heb geen sim-wissel geprobeerd.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:42
Ik heb data verbruikt met een prepaid kaartje en er staat nu schuld. Opwaarderen lijkt me nu niet meer mogelijk aangezien dan de schuld gewoon minder wordt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmR8AVnCWRgkEjUhUNI0sP6H3Pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8uv3QjfSJ2aEUBc0wpqbjJwQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Je bent ver onder de nul gedoken. In principe zouden de systemen van Simyo dat weer richting de 0 moeten zetten, want negatief beltegoed mocht niet meer. Even geduld en eventueel (via het Simyo forum) even de klantenservice wijzen op je negatieve beltegoed en dan gaat ofwel automatisch dan wel via de klantenservice vanzelf het balletje rollen.

Knap om overigens 31,5 GB extra te gebruiken boven hoeveel beltegoed je had. Ik zou aanraden om even te kijken wat daarvoor gezorgd heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Groentjuh op 01-11-2022 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airweb
Het probleem is dat de VoLTE instelling ontbreekt, die is nergens terug te vinden en ja, netwerk staat op automatisch 2G/3G/4G.

Om welke OPPO type gaat het en welke Android versie?

@Raven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:42
Groentjuh schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 19:39:
Je bent ver onder de nul gedoken. In principe zouden de systemen van Simyo dat weer richting de 0 moeten zetten, want negatief beltegoed mocht niet meer. Even geduld en eventueel (via het Simyo forum) even de klantenservice wijzen op je negatieve beltegoed en dan gaat ofwel automatisch dan wel via de klantenservice vanzelf het balletje rollen.

Knap om overigens 31,5 GB extra te gebruiken boven hoeveel beltegoed je had. Ik zou aanraden om even te kijken wat daarvoor gezorgd heeft.
Vond al vreemd dat het systeem dit toe liet. Hoe ik aan dat verbruik ben gekomen weet ik wel, ik dacht dat ik op me primaire sim (unlimited KPN abbo) zat. Heb die Simyo prepaid alleen maar als 2e nummer voor verificatie codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Roy Tollenaar schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:03:
[...]

Heb die Simyo prepaid alleen maar als 2e nummer voor verificatie codes.
Op Mijn Simyo kun je de optie "Internet op je mobiel" uitzetten dan gaat dat niet meer fout.

Simyo heeft een beetje problemen met stoppen bij 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

airweb schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 20:03:

Om welke OPPO type gaat het en welke Android versie?

@Raven
Reno Z, Android 11, ding is in ieder geval helemaal uptodate.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-05 23:30
Ik heb sinds kort een eSim van Simyo, maar ik merk dat dat niet vlekkeloos werkt. Als ik de eSim inschakel, duurt het een paar minuten voordat ik überhaupt toegang krijg tot het netwerk. Soms werkt het een hele tijd niet totdat ik handmatig het KPN netwerk selecteer in het instellingenmenu. Als ik wel verbinding heb en probeer te bellen duurt het enorm lang voordat de telefoon aan de andere kant overgaat. Ik ga binnenkort naar het buitenland en heb dan een betrouwbare telefoonverbinding nodig. Is dit de normale gang van zaken met eSim of moet ik mij zorgen maken en toch een onderzoek laten instellen bij Simyo?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

timmie1 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:24:
Ik heb sinds kort een eSim van Simyo, maar ik merk dat dat niet vlekkeloos werkt. Als ik de eSim inschakel, duurt het een paar minuten voordat ik überhaupt toegang krijg tot het netwerk. Soms werkt het een hele tijd niet totdat ik handmatig het KPN netwerk selecteer in het instellingenmenu. Als ik wel verbinding heb en probeer te bellen duurt het enorm lang voordat de telefoon aan de andere kant overgaat. Ik ga binnenkort naar het buitenland en heb dan een betrouwbare telefoonverbinding nodig. Is dit de normale gang van zaken met eSim of moet ik mij zorgen maken en toch een onderzoek laten instellen bij Simyo?
Ik gebruik al vanaf het begin van mijn abonnement esim en dat geeft geen problemen verder (iPhone 11 Pro)

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste