Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Zie ik daar nu een BMW-sharknose-achtig iets?

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukw
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-03-2023
MK_ schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 17:27:

https://www.autoweek.nl/n...ugels-van-psa-weer-winst/
Opel maakt weer winst *O*

Als ik zie 500 miljoen winst in 1 jaar, dan heeft PSA de overname van Opel (2,1 miljard) zo terugverdiend, +- 2 jaar.
Van 220 miljoen verlies naar 500 miljoen winst en moet een bepaald bedrag per auto met GM-techniek betaald worden. Is het qua organistatie bij GM zo'n ramp?
[message]Autobahn schreef:[/message]
"Terwijl GM in Europa met Opel zat te tobben, boekte het na de crisisjaren in de VS en Canada juist steeds betere resultaten. Sommige criticasters waren van mening dat de Amerikaanse resultaten met behulp van creatief boekhouden extra werden opgepoetst, door alle rotzooi op het Europese Opel-bordje te schuiven. Een mening die aan aannemelijkheid wint nu Opel - amper onder de vleugels van PSA - plotsklaps weer winst maakt: zo'n 500 miljoen euro in het eerste halfjaar van 2018."
https://www.autobahn.eu/9...nst-belazerde-gm-de-boel/

Ik vind verder de concept erg geslaagd!
Eerst wist ik het nog niet zo met de overname van Opel door PSA, maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
mieJas schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:10:
Zie ik daar nu een BMW-sharknose-achtig iets?
Ik zie wat je bedoelt. Het heeft er wel wat van weg ja, maar dan helemaal strak en modern ;)

Opvallend detail is dat het logo zo te zien mee verlicht gaat worden. Dat ziet er 's nachts vast fantastisch uit :D

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:50
luukw schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:11:
Ik vind verder de concept erg geslaagd!
Eerst wist ik het nog niet zo met de overname van Opel door PSA, maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen :)
Ik ben nog een beetje pessimistisch. Want alle dingen die bij Opel all incl waren mag je nu extra voor betalen. Het heeft natuuuuuurlijk niks met de overname te maken, maar de timing is wel bijzonder te noemen.

Mijn ouders kregen zelfs nog een mail dat de auto weer een beurt moet hebben. In die mail stond dat je dit wel moest doen om kosteloze pechhulp te houden in Europa. Terwijl de dealer aan de telefoon al de klant voorbereid dat die extra geld gaat kosten.

[ Voor 21% gewijzigd door LordSinclair op 02-08-2018 08:41 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Yep, morgen gaat mijn Astra(K) voor een vakantie-beurt, maar geen pechhulp voor Europa meer. Ach, ik heb toch nog ANWB voor Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sangroid schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 15:42:
Yep, morgen gaat mijn Astra(K) voor een vakantie-beurt, maar geen pechhulp voor Europa meer. Ach, ik heb toch nog ANWB voor Europa.
Je had dubbelop? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

ANWB had ik al, Astra net 3 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
luukw schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 22:11:
[...]

Van 220 miljoen verlies naar 500 miljoen winst en moet een bepaald bedrag per auto met GM-techniek betaald worden. Is het qua organistatie bij GM zo'n ramp?
[...]
https://www.autobahn.eu/9...nst-belazerde-gm-de-boel/
Ja, en ik denk dat GM onderdelen bij Opel liet ontwerpen, zelfs die niet voor Opel's waren, om ze te gebruiken in o.a Chevrolet en daar de aandeelhouders tevreden van te houden.

Eigenlijk van GM dan een domme zet het merk voor zo weinig te verkopen als PSA straks in 2 jaar de investering er uit heeft :p

Eindelijk weer eens gewassen *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8NzgN6NxiiImCe8Uzq3S1dVe/full.jpg
Is om 9u 's avonds wel het perfecte weer 8)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:38

Bob Popcorn

Plop!

Kom er net achter dat mijn auto voorbereid is voor een dubbele bodem in de laadruimte. Moet dus alleen zo'n tussenbodem scoren ergens, weet iemand dat te vinden voor een Corsa E?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:17:
Kom er net achter dat mijn auto voorbereid is voor een dubbele bodem in de laadruimte. Moet dus alleen zo'n tussenbodem scoren ergens, weet iemand dat te vinden voor een Corsa E?
Is inderdaad die richtel die links/rechts zitten :p

Kan je krijgen bij de dealer, op Marktplaats staan er, op de sloop... Sommige dealers geven je soms een schappelijke prijs dat ze nieuw even duur zijn als tweedehands.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

MK_ schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:24:
[...]

Is inderdaad die richtel die links/rechts zitten :p

Kan je krijgen bij de dealer, op Marktplaats staan er, op de sloop... Sommige dealers geven je soms een schappelijke prijs dat ze nieuw even duur zijn als tweedehands.
Hoe heet zoiets dan? Heb ze online nog niet echt kunnen vinden maar denk dat ik op de verkeerde termen zoek. Vind wel een hoop rubberen inlays welke ik ook niet echt verleerd vind :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:26:
[...]
Hoe heet zoiets dan? Heb ze online nog niet echt kunnen vinden maar denk dat ik op de verkeerde termen zoek. Vind wel een hoop rubberen inlays welke ik ook niet echt verleerd vind :p
GM 13204025 is het onderdeel nummer, Google daar op en je de resultaten vliegen om je oren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Toch maar nieuwe wielnaven gemonteerd en m'n ABS en ESP werken nu weer goed, heb dus m'n vermogen ook weer terug. Wel stom dat een kapotte sensor niet perse een foutmelding hoeft te geven :(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XnM2mOm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Si1KPsl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cLvFlz0.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 13-08-2018 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Psychokiller schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:36:
Beh, vandaag heeft mijn Zafira uit 2009 , (139k, import uit DE) besloten dat het schakelen wel heel erg lastig moet gaan. Bij achteruit willen inparkeren voor de deur kreeg ik um nieteens in de achteruit en hoorde je de tandwielen er overheen vliegen oid.

Bij meer gas geven merk je dat de toeren richting de 3000 opeens omhoog schieten en dan weer terugzakken, zonder dat de koppeling nog is ingedrukt.
Motor uit, derde of vierde versnelling, handrem erop en aanzetten slaat motor wel direct af.

Maandag maar naar de vaste garage, maar vrees het ergste voor de koppeling of iets wat daar mee te maken heeft. Net vorige maand de grote beurt met distributieriem gehad en dan dit weer.
2j terug al de stuurbekrachtigingspomp, dus mijn vertrouwen in deze wagen is wel op eigenlijk.
Zo, maar eens een flinke (lange) update.

Korte versie:
2 maanden geleden koppeling laten vervangen, 4 of 5 keer teruggeweest. Opel NL heeft kort meegekeken, andere vestiging Euromaster gekeken. Problemen richting vakantie, auto vanaf bestemming laten afslepen, Opel DE naar gekeken, terug naar huis weer problemen.
Probleem: Na tijd hogere snelheid te hebben gereden verliest koppelingspedaal zijn druk en wordt pedaal langer totdat er niets meer gebeurd.

Lange versie:
Gisteren terug gekomen van een week vakantie, maar het is nog steeds naar de haaien allemaal.
Garage stelde midden juni vast dat er een compleet nieuwe koppeling in moest incl lagers en drukkcabine.
Na afhalen vond ik het in sommige versnellingen nog niet soepel lopen en ook ging de versnellingspook niet meer uit zichzelf naar het midden. Dus weer terug.

Men heeft de koppeling opnieuw afgesteld en kabels nagekeken van de pook. Men erkende dat dat laatste nog niet optimaal werkte en heeft alvast nieuwe kabels/veren oid besteld hiervoor. Na een rit van 150km leek de druk in het koppelingspedaal weg te vallen. (moest pedaal steeds verder induwen en ervaarde geen tegenkracht) Weer terug, twee dagen eerder dan de geplande vervanging van de bestelde kabels.
Garage heeft contact gehad met Opel en weer zaken afgesteld. Helaas bleek enkele dagen hierna dat de achteruit niet meer werkte. Weer terug en gezegd er klaar mee te zijn, zeker enkele dagen voor de autovakantie naar Duitsland. Garage is er mee naar andere vestiging gegaan en weer zaken opnieuw afgesteld.
Zondag vertokken naar DE en na 300Km wederom hetzelfde, geen druk meer in het pedaal en amper kunnen schakelen. Omdat we nog zo'n 150Km moesten wat vooral snelweg was ervoor gekozen door te rijden in de vier. Bij aankomst in hotel wagen laten afslepen naar een Opel garage. Woensdag de auto weer opgehaald en dus 2.5 dag zondsr gezeten. Men heeft de koppelingshydroliek bekeken en een "kupplingsgeberzylinder" vervangen.
Rest van vakantie leek het goed, tot de terugreis. Wederom na zoveel honderd kilometer minder druk en lastig kunnen schakelen. Derde keer hetzelfde euvel dus terwijl er nu drie garages naar gekeken hebben.

Vandaag:
Maar op garage-jacht: naar de vaste garage waar ik 4 of 5x ben teruggeweest zonder eindoplossing en naar Opel omdat de garantie van laatste zaken van Opel Duitsland afkomt natuurlijk... Word er krankzinnig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Psychokiller schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:13:
[...]

Zo, maar eens een flinke (lange) update.

Korte versie:
2 maanden geleden koppeling laten vervangen, 4 of 5 keer teruggeweest. Opel NL heeft kort meegekeken, andere vestiging Euromaster gekeken. Problemen richting vakantie, auto vanaf bestemming laten afslepen, Opel DE naar gekeken, terug naar huis weer problemen.
Probleem: Na tijd hogere snelheid te hebben gereden verliest koppelingspedaal zijn druk en wordt pedaal langer totdat er niets meer gebeurd.

Lange versie:
Gisteren terug gekomen van een week vakantie, maar het is nog steeds naar de haaien allemaal.
Garage stelde midden juni vast dat er een compleet nieuwe koppeling in moest incl lagers en drukkcabine.
Na afhalen vond ik het in sommige versnellingen nog niet soepel lopen en ook ging de versnellingspook niet meer uit zichzelf naar het midden. Dus weer terug.

Men heeft de koppeling opnieuw afgesteld en kabels nagekeken van de pook. Men erkende dat dat laatste nog niet optimaal werkte en heeft alvast nieuwe kabels/veren oid besteld hiervoor. Na een rit van 150km leek de druk in het koppelingspedaal weg te vallen. (moest pedaal steeds verder induwen en ervaarde geen tegenkracht) Weer terug, twee dagen eerder dan de geplande vervanging van de bestelde kabels.
Garage heeft contact gehad met Opel en weer zaken afgesteld. Helaas bleek enkele dagen hierna dat de achteruit niet meer werkte. Weer terug en gezegd er klaar mee te zijn, zeker enkele dagen voor de autovakantie naar Duitsland. Garage is er mee naar andere vestiging gegaan en weer zaken opnieuw afgesteld.
Zondag vertokken naar DE en na 300Km wederom hetzelfde, geen druk meer in het pedaal en amper kunnen schakelen. Omdat we nog zo'n 150Km moesten wat vooral snelweg was ervoor gekozen door te rijden in de vier. Bij aankomst in hotel wagen laten afslepen naar een Opel garage. Woensdag de auto weer opgehaald en dus 2.5 dag zondsr gezeten. Men heeft de koppelingshydroliek bekeken en een "kupplingsgeberzylinder" vervangen.
Rest van vakantie leek het goed, tot de terugreis. Wederom na zoveel honderd kilometer minder druk en lastig kunnen schakelen. Derde keer hetzelfde euvel dus terwijl er nu drie garages naar gekeken hebben.

Vandaag:
Maar op garage-jacht: naar de vaste garage waar ik 4 of 5x ben teruggeweest zonder eindoplossing en naar Opel omdat de garantie van laatste zaken van Opel Duitsland afkomt natuurlijk... Word er krankzinnig van.
Tijd voor een nieuwe (2e hands) bak compleet met koppeling en vliegwiel?
https://www.onderdelenlij...oorraad/zoeken/merk/opel/

Vaak goedkoper dan blijven zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wellicht, maar daar heb ik echter geen kaas van gegeten. Breng hem niet voor niets naar garage en betaal er dan €770 voor. 4/5 keer terugkomen en uiteindelijk in Duitsland nog eens €300 moeten neerleggen is voor mij wel reden om a) geld bij de eerste garage terug te halen en b) kijken of Opel het nu verder moet maken of de eerste garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

MK_ schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:32:
[...]

GM 13204025 is het onderdeel nummer, Google daar op en je de resultaten vliegen om je oren :p
Lijkt er op dat die van de Corsa D is, is die hetzelfde?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:24:
[...]

Lijkt er op dat die van de Corsa D is, is die hetzelfde?
Kofferruimte is 1 op 1 overgenomen van de D naar de E :)
Corsa E:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H130J1T.jpg
Corsa D:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/S4ikwlTgpDo/maxresdefault.jpg
Zelfs 3- en 5-deurs zijn exact gelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Psychokiller schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:09:
Wellicht, maar daar heb ik echter geen kaas van gegeten. Breng hem niet voor niets naar garage en betaal er dan €770 voor. 4/5 keer terugkomen en uiteindelijk in Duitsland nog eens €300 moeten neerleggen is voor mij wel reden om a) geld bij de eerste garage terug te halen en b) kijken of Opel het nu verder moet maken of de eerste garage.
Moest even kijken wat een "kupplingsgeberzylinder" was, maar daar dacht ik eigenlijk ook aan (zolang het hydraulische druklager goed is...).
Ga er ook maar even vanuit dat ze het systeem goed hebben ontlucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Geen idee of het druk is bij Opel, maar levertijd van 20 augustus doorgeschoven naar medio oktober, behalve slechte communicatie ook nog eens slecht in het leveren (wachttijden kunnen, maar verwacht wel dat een dealer/fabrikant redelijk snel kan zeggen wat de definitieve lever datum kan worden, niet dat er na ruim 3 maanden opeens 1,5 maand bij komt.)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:32:
Geen idee of het druk is bij Opel, maar levertijd van 20 augustus doorgeschoven naar medio oktober, behalve slechte communicatie ook nog eens slecht in het leveren (wachttijden kunnen, maar verwacht wel dat een dealer/fabrikant redelijk snel kan zeggen wat de definitieve lever datum kan worden, niet dat er na ruim 3 maanden opeens 1,5 maand bij komt.)
PSA is aan het herorganiseren... wilde laatst onderdelen halen voor m'n auto en bijna alles stond in backorder 8)7
GM heeft er echt een bende van gemaakt, zal wel weer gaan lopen hoor maar tis nu gewoon zwaar klote.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo crusty corsa is klaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ufdK0oPNt9z2ogdS5eChi5LR/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LHLHizTRWozpSXeepDZIUKtf/medium.jpg
Hebben hem zaterdag laten uitlijnen.
Rijd nu als een go kart.
Die strongflex pu rubbers icm nieuwe draagarmen maken echt veel verschil. Super stug, en ligt als een kart op de weg.
Hebben nu de dbilas luchtfilter erop zitten. En een aansluiting in de bumper zitten dus frisse lucht genoeg.
Voorlopig is het nu even klaar, nu weer sparen voor 266° dbilas nokken, dan chip op maat.
Dan oliedruk en olietemp meters en sensoren icm sandwichplate.
Dan kuipstoelen en 6punts gordels.
En dan ook nog mooie rolkooi erin.
En fibreglass motorkal kofferklep deuren en voorpanelen. En lexaan ramen.
En als afsluiter mooie velgen met r888 banden erop.
Dus dit gaat nog flinke tijd duren voordat dit allemaal gedaan is, plus broertje gaat nu zijn focus op zn 1971 Chevrolet monte carlo zetten. En heb zelf nog een corolla e11 op te knappen.
Maar nu is hij wel gereed om lekker mee te trappen.
Heerlijk autotje en zijn echt blij met huidige resultaat!

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 13-08-2018 21:23 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
v8power67 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 21:20:
Zo crusty corsa is klaar.
[afbeelding]

[afbeelding]
Hebben hem zaterdag laten uitlijnen.
Rijd nu als een go kart.
Die strongflex pu rubbers icm nieuwe draagarmen maken echt veel verschil. Super stug, en ligt als een kart op de weg.
Hebben nu de dbilas luchtfilter erop zitten. En een aansluiting in de bumper zitten dus frisse lucht genoeg.
Voorlopig is het nu even klaar, nu weer sparen voor 266° dbilas nokken, dan chip op maat.
Dan oliedruk en olietemp meters en sensoren icm sandwichplate.
Dan kuipstoelen en 6punts gordels.
En dan ook nog mooie rolkooi erin.
En fibreglass motorkal kofferklep deuren en voorpanelen. En lexaan ramen.
En als afsluiter mooie velgen met r888 banden erop.
Dus dit gaat nog flinke tijd duren voordat dit allemaal gedaan is, plus broertje gaat nu zijn focus op zn 1971 Chevrolet monte carlo zetten. En heb zelf nog een corolla e11 op te knappen.
Maar nu is hij wel gereed om lekker mee te trappen.
Heerlijk autotje en zijn echt blij met huidige resultaat!
Sow... nog genoeg te doen zo te lezen :P

Ben benieuwd naar het eind resultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

ArcticWolf schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:12:
[...]

Sow... nog genoeg te doen zo te lezen :P

Ben benieuwd naar het eind resultaat!
Ja eind resultaat is er nooit met een hobby he altijd wel nog meer te.doen. :P
Maar de droom is er ooit een 2.0 turbo in te hangen.
Maar dat kost wel zoveel geld en tijd en moeite..
Misschien ooit :)
Maar idd plannen genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ArcticWolf schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:15:
[...]

PSA is aan het herorganiseren... wilde laatst onderdelen halen voor m'n auto en bijna alles stond in backorder 8)7
GM heeft er echt een bende van gemaakt, zal wel weer gaan lopen hoor maar tis nu gewoon zwaar klote.
Is "opgelost" met de leasemaatschappij, krijg een voorloper, een Volkswagen (mocht kiezen tussen golf en polo) heb maar tijdelijk voor de polo gekozen. Dus moet even voor de tegenpartij rijden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:58:
[...]

Is "opgelost" met de leasemaatschappij, krijg een voorloper, een Volkswagen (mocht kiezen tussen golf en polo) heb maar tijdelijk voor de polo gekozen. Dus moet even voor de tegenpartij rijden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GNA9yTA.jpg
v8power67 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:16:
[...]

Maar idd plannen genoeg.
Daarin heb je wel gelijk ja, een project is nooit klaar :9

Z20LEx conversie in een Corsa B is wel te doen, zit zelf op het Z20LET Lovers forum @ facebook en daar zie je ze weleens voorbij komen, maar het kost zeker wat tijd ja.
Zou handig zijn als je een hele set in inclusief bak + aandrijfassen ergens op de kop kan tikken maar dan nog ben je wel even bezig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Gepikt van Opel Forum? >:)
[...]
Daarin heb je wel gelijk ja, een project is nooit klaar :9

Z20LEx conversie in een Corsa B is wel te doen, zit zelf op het Z20LET Lovers forum @ facebook en daar zie je ze weleens voorbij komen, maar het kost zeker wat tijd ja.
Zou handig zijn als je een hele set in inclusief bak + aandrijfassen ergens op de kop kan tikken maar dan nog ben je wel even bezig >:)
Volledige Astra VXR (RHD == goedkoper) oppikken lijkt me de voordeligste optie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:37:
[...]

Gepikt van Opel Forum? >:)

[...]

Volledige Astra VXR (RHD == goedkoper) oppikken lijkt me de voordeligste optie :p
Dat plaatje werd overal opeens gepost, maar idd gejat >:)

Een donor VXR kopen is inderdaad een goed idee.

Verwijderd

Iemand enig idee, ik ben al een tijd opzoek naar zwarte oem opel velgen 16/17 velgen voof me astra h gtc 1.4 . Heb ze wel eens zien zitten op een andere astra h gtc maar heb ze zelf nooit kunnen vinden..

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:55:
Iemand enig idee, ik ben al een tijd opzoek naar zwarte oem opel velgen 16/17 velgen voof me astra h gtc 1.4 . Heb ze wel eens zien zitten op een andere astra h gtc maar heb ze zelf nooit kunnen vinden..
Zwart is nooit onder een Astra H geleverd, wel antraciet:
Afbeeldingslocatie: https://www.opel-infos.de/modellinfo/astra_h/raeder/gtc/astra_hgtc_PXL_37P.png
Zowel 16 als 17" versies.

Verwijderd

MK_ schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 18:07:
[...]

Zwart is nooit onder een Astra H geleverd, wel antraciet:
[afbeelding]
Zowel 16 als 17" versies.
Enig idee waar ik de 16 inch variant kan bemachtigen? Deze zien er ook toff uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:54
v8power67 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:16:
[...]

Maar idd plannen genoeg.
Gaaf! Wat zie ik op de foto's. Een X16XE met Mantzel inlaat, spaghetti spruitstuk etc.?
Da's leuk spul! Heb zelf ook een Corsa B GSi gehad welke ik later voorzien heb van bovenstaande onderdelen. Gaat idd als de brandweer met dat lage gewicht _/-\o_

Ombouw naar 2.0T zou ik dan weer niet doen. Want je gebruikt hem op het circuit te rijden of niet?
Vergeet niet dat zo'n 2.0 turbo blok behoorlijk zwaar is voor in de neus van een Corsa. Das leuk voor op de dragstrip met een bak vermogen, maar voor op het circuit kun je beter een licht smallblockje hebben.

Daarnaast zit er in die blokjes zoveel potentie! Je zou nog een ombouw naar 1800. Zuigers, drijfstangen en krukas van een X18XE1. Vervolgens een geflowde kop erop, scherpe nokken en throttlebodies. En je gaat richting de 180pk. Ongeblazen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:55:
Heb je 4 of 5 gaats? Astra H is met die moterisatie met beide geleverd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas. schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:50:
[...]

Heb je 4 of 5 gaats? Astra H is met die moterisatie met beide geleverd namelijk.
5 gaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Hmm. Het dichtste wat in de buurt komt geloof ik voor echt donkere wielen, zijn de Corsa D Nurburgring Edition wielen. Zover ik weet heeft Opel verder geen donkere 5x110 wielen in het assortiment.

Of je moet een gewoon setje pakken en die (laten) spuiten of coaten bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.opel-infos.de/modellinfo/corsa_d/raeder/3t/corsa_d3t_QV3_80P.png
Afbeeldingslocatie: https://www.opel-infos.de/modellinfo/corsa_d/raeder/3t/corsa_d3t_Q9E_37P.png
Deze 2 zijn nog als 5x110 geleverd op Opel's (niet de Astra). Verder zijn er geen origineel donkere velgen.

Was al bijna vergeten dat de Astra H 1.4 met zowel 4- als 5-gaats geleverd is 8)7 Lekker overzichtelijk.

Marktplaats afstruinen, gezocht advertenties plaatsen op bijvoorbeeld het Opel-forum lijkt me de de beste optie om aan zulke velgen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Bas. schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:42:
[...]

Gaaf! Wat zie ik op de foto's. Een X16XE met Mantzel inlaat, spaghetti spruitstuk etc.?
Da's leuk spul! Heb zelf ook een Corsa B GSi gehad welke ik later voorzien heb van bovenstaande onderdelen. Gaat idd als de brandweer met dat lage gewicht _/-\o_

Ombouw naar 2.0T zou ik dan weer niet doen. Want je gebruikt hem op het circuit te rijden of niet?
Vergeet niet dat zo'n 2.0 turbo blok behoorlijk zwaar is voor in de neus van een Corsa. Das leuk voor op de dragstrip met een bak vermogen, maar voor op het circuit kun je beter een licht smallblockje hebben.

Daarnaast zit er in die blokjes zoveel potentie! Je zou nog een ombouw naar 1800. Zuigers, drijfstangen en krukas van een X18XE1. Vervolgens een geflowde kop erop, scherpe nokken en throttlebodies. En je gaat richting de 180pk. Ongeblazen :Y
Klopt met dbilas luchtfilter en een 200cell racekat.
Is een volledige sportex susteem van spruitstuk tot einddemper zonder tussendemper.
Maar je hebt zeker gelijk kan genoeg vermogen hieruit halen en is stuk lichter.
Bedoeling is sowieso nog 266° dbilas nokken en chip op maat.
En ja bedoeling is een circuitbakkie ervan te maken. Al is de enigste ervaring die de auto heeft 4 rondjes nurburgring in complete standaard status. En dat was geloof 2014 ergens( had toen geen rijbewijs nu wel dus heb zelf nog 0 gereden op de ring maar komt wel).
Misschien dat ik dan maar een 2.0t in de corolla bouw en die gebruik voor sprintjes. En dan de crusty zo licht mogelijk maken( ook zelf op een goed dieet..). Maar dat 1.8 idee is ook een mogelijkheid. Ga eens met broertje eroverhebben thnx !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
En daar issie dan, de Opel GT X Experimental:

https://www.opel.nl/apps/News/general/GT-X-Experimental.aspx

Gedurfd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 22-08-2018 11:29 ]

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zucht, waarom werkt het scrollen in Chrome nog steeds niet op Opel.nl... :(
</OffTopic, I know>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lelijk.

Teveel SUV. Dat wordt wel de toekomst

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Sinds november 2017 ben ik in het bezit van Astra K 1.6 Turbo.

Ik rijd elke dag met een glimlach op mijn smoel. Rijdt heerlijk, weinig op aan te merken.

Android support kreeg ik maar niet werkend, dealer zei al toen ik de auto aanschafte, dat het ook niet meer ging komen.

Gisteren de APK gedownload van de app Android Auto en op telefoon geïnstalleerd.
(Deze is in Nederland niet beschikbaar in de Play Store. Na installatie is de app wel gewoon in het Nederlands beschikbaar.)

Ik stop USB snoer in auto en in telefoon en voila. Had ineens Android Auto beschikbaar op het systeem.

Vind het wel handig dat ik Waze en Spotify nu kan bedienen via de middenconsole, meer gebruik ik er niet van.

Naar mijn idee heeft de auto (entertainment systeem) geen softwareupdate gehad.
Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S6 Edge, standaard Android 7.0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GzLkB3yOPEhm17qW0ZkDuuBm/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Talisker_NL schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:20:
Sinds november 2017 ben ik in het bezit van Astra K 1.6 Turbo.

Ik rijd elke dag met een glimlach op mijn smoel. Rijdt heerlijk, weinig op aan te merken.

Android support kreeg ik maar niet werkend, dealer zei al toen ik de auto aanschafte, dat het ook niet meer ging komen.

Gisteren de APK gedownload van de app Android Auto en op telefoon geïnstalleerd.
(Deze is in Nederland niet beschikbaar in de Play Store. Na installatie is de app wel gewoon in het Nederlands beschikbaar.)

Ik stop USB snoer in auto en in telefoon en voila. Had ineens Android Auto beschikbaar op het systeem.

Vind het wel handig dat ik Waze en Spotify nu kan bedienen via de middenconsole, meer gebruik ik er niet van.

Naar mijn idee heeft de auto (entertainment systeem) geen softwareupdate gehad.
Mijn telefoon is een Samsung Galaxy S6 Edge, standaard Android 7.0.

[url=https://tweakers.net/ext/f/GzLkB3yOPEhm17qW0ZkDuuBm/full.png][afbeelding][/url]
Is je auto ook van november 2017? Dan hadden ze allang AA/ACP, enkel de app nog niet beschikbaar via officiële wegen.

Mooie auto, zeker met 1.6T 200pk oOo

Zet even een ] achter je link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisker_NL
MK_ schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

Is je auto ook van november 2017? Dan hadden ze allang AA/ACP, enkel de app nog niet beschikbaar via officiële wegen.

Mooie auto, zeker met 1.6T 200pk oOo

Zet even een ] achter je link :)
Auto is in november 2017 van de band komen rollen. Kreeg een linkje met de beelden vanuit de fabriek. Weken daarna lopen kwijlen... :9~ :9~ :9~

Sluithaakje heb ik aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Talisker_NL schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:12:
[...]

Auto is in november 2017 van de band komen rollen. Kreeg een linkje met de beelden vanuit de fabriek. Weken daarna lopen kwijlen... :9~ :9~ :9~

Sluithaakje heb ik aangepast.
Gaaf! Wist niet dat ze dat deden :D

Auto's van toen hadden normaal altijd al AA/ACP, dus geen idee wat je dealer zei. Of dat ze bedoelde dat het officieel niet downloaden is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik heb een Astra J en de achteruitrijschakelaar is kapot. Dat was 1 jaar geleden ook al zo. Behoorlijk vervelend want je vertrouwt toch te snel op de piepjes van de PDC, en daarnaast gaat de witte lamp achter niet aan.

Ik heb begrepen dat het niet moeilijk is om zelf te vervangen, weet iemand (een handleiding/foto's) waar die sensor op de bak zit? Ik kwam wel deze site tegen maar dat is een ander model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Cheesy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:10:
Ik heb een Astra J en de achteruitrijschakelaar is kapot. Dat was 1 jaar geleden ook al zo. Behoorlijk vervelend want je vertrouwt toch te snel op de piepjes van de PDC, en daarnaast gaat de witte lamp achter niet aan.

Ik heb begrepen dat het niet moeilijk is om zelf te vervangen, weet iemand (een handleiding/foto's) waar die sensor op de bak zit? Ik kwam wel deze site tegen maar dat is een ander model.
F17: https://workshop-manuals...._lamp_switch_replacement/
M32: https://workshop-manuals...._lamp_switch_replacement/

• Cheesy
  • Niet online
Dubbele post, maar gaat nu over wat anders. Met de sensor is het gelukt, heb er even wat aan gerommeld en doet het weer als een zonnetje.

We zijn ons aan het oriënteren op een Astra K occasion, en ik zit even met die IntelliLux LED koplampen. Weet iemand hoe dat precies zit? Is dit standaard op de Innovation? In veel advertenties staan LED dimlichten en LED achterlichten, betekent dit direct dat het IntelliLux betreft? Ik heb nu Bi-Xenon op de Astra J en zou niet graag terugvallen naar halogeen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Cheesy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:52:
Dubbele post, maar gaat nu over wat anders. Met de sensor is het gelukt, heb er even wat aan gerommeld en doet het weer als een zonnetje.

We zijn ons aan het oriënteren op een Astra K occasion, en ik zit even met die IntelliLux LED koplampen. Weet iemand hoe dat precies zit? Is dit standaard op de Innovation? In veel advertenties staan LED dimlichten en LED achterlichten, betekent dit direct dat het IntelliLux betreft? Ik heb nu Bi-Xenon op de Astra J en zou niet graag terugvallen naar halogeen.
Normaal gezien heeft de Innovation standaard de Intellilux LED koplampen.

Wel goed opletten want er zijn ook garages die hun lagere uitrusting Astra gewoon adverteren als Innovation terwijl het bijv. een Online Edition betreft :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:52
Ik lees vrij veel over de problemen met M32-bak zoals aanwezig in mijn Zafira bouwjaar 2016.
Hiervoor had ik Astra J nieuw gekocht in 2011 en t/m 2017 probleemloos mee gereden met de dezelfde m32-bak.
Nu weet ik dat er een modificatie is doorgevoerd aan de m32 door opel omstreeks 2012.

Is deze modificatie afdoende en hoef ik geen problemen te verwachten op zafira m32-bak 2016, de astra 2011 is ook nooit struk gegaan?
Zo ja mogelijk wel problemen wat kan preventief doen bak-olie frequenter wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
leonbong schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:59:
Ik lees vrij veel over de problemen met M32-bak zoals aanwezig in mijn Zafira bouwjaar 2016.
Hiervoor had ik Astra J nieuw gekocht in 2011 en t/m 2017 probleemloos mee gereden met de dezelfde m32-bak.
Nu weet ik dat er een modificatie is doorgevoerd aan de m32 door opel omstreeks 2012.

Is deze modificatie afdoende en hoef ik geen problemen te verwachten op zafira m32-bak 2016, de astra 2011 is ook nooit struk gegaan?
Zo ja mogelijk wel problemen wat kan preventief doen bak-olie frequenter wisselen?
Q3-2013 is er nog een fix geweest waardoor het normaal gezien volledig uitgesloten is. Ik zou me er geen zorgen om maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

leonbong schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 15:59:
Was vooral met de vorige generatie Zafira (en Astra en Signum en...), maar is tegen het einde van z'n looptijd opgelost. Hierdoor heeft jouw generatie Zafira er geen last meer van.

Yes, but no.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zo, de Astra K is aangekocht. Even showen, blij met de nieuwe aanwinst 8)
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/f8Um4e/IMG_9760.jpg

De huidige Astra J is tijdelijk bij mij te koop voor een voordelige prijs. Mocht ik 'm deze week niet verkopen dan gaat 'ie naar de dealer. Wellicht iemand hier met interesse. VERKOCHT

[ Voor 32% gewijzigd door Cheesy op 07-09-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Cheesy schreef op maandag 3 september 2018 @ 07:40:
Zo, de Astra K is aangekocht. Even showen, blij met de nieuwe aanwinst 8)
[afbeelding]

De huidige Astra J is tijdelijk bij mij te koop voor een voordelige prijs. Mocht ik 'm deze week niet verkopen dan gaat 'ie naar de dealer. Wellicht iemand hier met interesse.
[afbeelding]
https://www.autoscout24.n...8e-d43d-e053-e250040a064b
Gave Astra 8) O+

Ook netjes geprijsd die Astra J, zeker gezien de uitrusting én de gereviseerde bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:41
Cheesy schreef op maandag 3 september 2018 @ 07:40:
Zo, de Astra K is aangekocht. Even showen,..
En hoe bevalt hij je? Vergeleken met de J?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
red1 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:19:
[...]

En hoe bevalt hij je? Vergeleken met de J?
Ik moet 'm nog ophalen maar tijdens proefrit uiteraard goed bevallen.
Rijdt een stuk sportiever dan de J, vooral in de vering. Daarmee bedoel ik niet dat de auto per se uitnodigt tot hard rijden, maar je bent in ieder geval sneller dan de gemiddelde Nederlander ;)
En natuurlijk zijn de gimmicks leuk zoals led-koplampen met grootlichthulp, Lane Keeping Assist, en automatisch inparkeren. Daarnaast zijn de AGR-stoelen ook echt super. Tenslotte ben ik erg blij met Carplay, en gelukkig is vanaf iOS 12 (vanaf 12 september beschikbaar!) ook Google Maps en Flitsmeister te gebruiken met Carplay.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Vroeg me af: kun je die IntelliLux ook uitzetten en alleen dimlicht voeren?

Lees her en der dat men nog seinende tegenliggers tegenkomt. En ik hoef niet perse met grootlicht over de snelweg.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 06-09-2018 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Talisker_NL
Je kunt het automatische grootlicht (A) met een knopje uitzetten, dan voer je gewoon dimlicht.
Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:30:
Vroeg me af: kun je die IntelliLux ook uitzetten en alleen dimlicht voeren?

Lees her en der dat men nog seinende tegenliggers tegenkomt. En ik hoef niet perse met grootlicht over de snelweg.

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Bedankt @Talisker_NL . Weet je toevallig ook of de Keyless Entry uit te schakelen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Talisker_NL
Kan via de instellingen op Intellink systeem. Voertuiginstellingen --> Vergrendelen, ontgrendelen en
starten op afstand --> Passieve portierontgrendeling

Bladzijde 129 van manual

[ Voor 8% gewijzigd door Talisker_NL op 06-09-2018 23:30 ]

• Sjaak_Trekhaak
  • Niet online
Talisker_NL schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:27:
Kan via de instellingen op Intellink systeem. Voertuiginstellingen --> Vergrendelen, ontgrendelen en
starten op afstand --> Passieve portierontgrendeling

Bladzijde 129 van manual
Bedankt :D scheelt een hoop dat je dat gewoon zelf kan instellen!

Ik heb nog geen Astra K, binnenkort :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 06-09-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Sjaak_Trekhaak schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:30:
[...]

Bedankt :D scheelt een hoop dat je dat gewoon zelf kan instellen!

Ik heb nog geen Astra K, binnenkort :)
Sja, daar was "iets" mee, met dat "Keyless Entry"...

Opel Astra is dan weer niet zo gewild bij het "gilde", volgens de website: https://www.diefstalmeter.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Sangroid schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:43:
[...]

Sja, daar was "iets" mee, met dat "Keyless Entry"...

Opel Astra is dan weer niet zo gewild bij het "gilde", volgens de website: https://www.diefstalmeter.nl/
Oplossing:
Afbeeldingslocatie: https://www.hema.nl/dw/image/v2/BBRK_PRD/on/demandware.static/-/Sites-HEMA-master-catalog/default/dw87da85dd/product/60040056_01_001_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Sja...

Ik hou het even bij: @Talisker_NL zijn oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OTDJB1M2YnG3zwKJjwwdLJ9d/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7ccB1E0wMFW4s2h7FFETTk4F/medium.jpg

Nieuwe velgen voor crusty!
Zijn echt erg beschadigd maar keer laten maken. En beslissen welke kleur ze worden. Denk zelfde kleur als nu en rand verchromen. Mits kosten beetje te doen zijn anders word het action mat zwart zoals de rest :P

En mowt achter wel iets lager. En moet nodig gewassen worden maar merken dat de lak nogal makkelijk beschadigd...
Plus moeten alle kunstof stukken opnieuw doen want de lak komt eraf. Hebben geen goeie kunstof primer erop gedaan..
Dus ja werk genoeg.
Plus gaan short shifter bestellen incl alle nieuwe busjes enz. Hij schakelt nu echt heel kut van 1 naar 2. En al rijdend naar zijn 1 kost echt kracht.

[ Voor 26% gewijzigd door v8power67 op 11-09-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
v8power67 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:58:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nieuwe velgen voor crusty!
Zijn echt erg beschadigd maar keer laten maken. En beslissen welke kleur ze worden. Denk zelfde kleur als nu en rand verchromen. Mits kosten beetje te doen zijn anders word het action mat zwart zoals de rest :P

En mowt achter wel iets lager. En moet nodig gewassen worden maar merken dat de lak nogal makkelijk beschadigd...
Plus moeten alle kunstof stukken opnieuw doen want de lak komt eraf. Hebben geen goeie kunstof primer erop gedaan..
Dus ja werk genoeg.
Plus gaan short shifter bestellen incl alle nieuwe busjes enz. Hij schakelt nu echt heel kut van 1 naar 2. En al rijdend naar zijn 1 kost echt kracht.
Zie ik daar semi-slicks? :P

Staat hem wel die velgen :Y Rijdend naar 1 kan slecht gaan omdat daar geen synchromesh op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

MK_ schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:27:
[...]

Zie ik daar semi-slicks? :P

Staat hem wel die velgen :Y Rijdend naar 1 kan slecht gaan omdat daar geen synchromesh op zit.
Nee helaas zijn erg versleten toyo t1r's haha.
Maar bedoeling is wel semi slicks. Alleen ja moet toch beetje budget achtig. Zat te denken aan die nangkang semi's. Schijnen aardig goed te zijn en niet duur.

Maar heeft het ook soms van 2 naar 3 en 3 naar 4 maar 1 naar 2 en terug is ergste.
We gaannhet zien wou sowieso al een ahortshifter en doen dan alles vervangen bijna van schakelsysteem. Zit al nieuwe bak olie in dus ja meer kan ik niet meer doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
v8power67 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:33:
[...]

Maar bedoeling is wel semi slicks. Alleen ja moet toch beetje budget achtig. Zat te denken aan die nangkang semi's. Schijnen aardig goed te zijn en niet duur.

Maar heeft het ook soms van 2 naar 3 en 3 naar 4 maar 1 naar 2 en terug is ergste.
We gaannhet zien wou sowieso al een ahortshifter en doen dan alles vervangen bijna van schakelsysteem. Zit al nieuwe bak olie in dus ja meer kan ik niet meer doen :P
Ah :+ Nankang NS-2R zijn de beste budget-slicks die je kan krijgen inderdaad :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
v8power67 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:33:
[...]

1 en 2 zijn altijd het vervelendst. Van 2 naar 1 rijdend kan soms niet eens bij m'n M32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

MK_ schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:40:
[...]

Ah :+ Nankang NS-2R zijn de beste budget-slicks die je kan krijgen inderdaad :p
Ja die idd. Dat gaan ze denknwel worden :)
ArcticWolf schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:41:
[...]

1 en 2 zijn altijd het vervelendst. Van 2 naar 1 rijdend kan soms niet eens bij m'n M32.
Owh... Naja wouden toch short shifter en zien wel dan wat er verbeterd of niet :P
Kan sowieso niet slechter worden ( hoop ik )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Short-shifter doet waarschijnlijk niet aan het stroeve schakelen naar een versnelling, maakt enkel de afstand die de pook moet afleggen korter (tenzij het oude systeem gewoon enorm uitgelemmeld is).

2 naar 1 is gewoon moeilijk door het ontbreken van de synchromesh ringen, die wel bij de andere versnellingen zit. Wil je dat makkelijk doen, moet je al gaan rev-matchen :p Mijn F13+ bak heeft dat ook, moet je bijna stil staan om terug naar de 1 te kunnen (zonder rev-matching). Overige versnellingen hebben gewoon een synchromesh die zouden moeten werken als de bak goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

MK_ schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:59:
Short-shifter doet waarschijnlijk niet aan het stroeve schakelen naar een versnelling, maakt enkel de afstand die de pook moet afleggen korter (tenzij het oude systeem gewoon enorm uitgelemmeld is).

2 naar 1 is gewoon moeilijk door het ontbreken van de synchromesh ringen, die wel bij de andere versnellingen zit. Wil je dat makkelijk doen, moet je al gaan rev-matchen :p Mijn F13+ bak heeft dat ook, moet je bijna stil staan om terug naar de 1 te kunnen (zonder rev-matching). Overige versnellingen hebben gewoon een synchromesh die zouden moeten werken als de bak goed is.
Maar het probleem is soms ook als je stil staat, bv in zijn vrij dan in zijn 1 zetten is soms echt met het gevoel alsof er ergens iets vastzit of tegenhoud.
Versnellingsbak hoor je niet maar ik voel een soort tik of klik.
Naja we wouden de short shifter al doen ivm kortere slag. Maar hoop dat met de nieuwe nylon busjes enz het wat smoother gaat.
Heb namelijk het idee dat het voordat motor enz eruit geweest is dit beter was. Dus misschien hebben we hem verkeerd gemonteerd. Hebben hem toen wel volgens juiste wijze afgesteld.
Dus kan sowieso geen kwaad dit systeem eens na te kijken. Alleen ja je komt er niet zo even bij... Hebben geen brug dus word opkrikken en hopen dat we erbij komen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Pas nog 2 plaatjes gemaakt. Naast elkaar zie je toch meer verschillen dan je zou verwachten.
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/mgRdZz/astraJK.jpg
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ihQu7K/astrajk2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Cheesy schreef op maandag 17 september 2018 @ 12:30:
Pas nog 2 plaatjes gemaakt. Naast elkaar zie je toch meer verschillen dan je zou verwachten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Chique Astra! 8)

Bijna dezelfde kleur ook! of is het dezelfde? Ik gok Platin Antraciet voor de Astra K, Astra J was in dezelfde kleur leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Tnx, geen idee eigenlijk hoe de kleur heet. Op het eerste oog lijkt het dezelfde kleur, maar op de K zit een soort licht parelmoer effect. Soms zit er taupe / bruin / blauw tint in de grijze lak. Eigenlijk zijn het qua kleur brakke foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Foto van onze OPC's afgelopen all car meeting (in Beuningen) :Y)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PNyhSBK.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Cheesy schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:05:
Tnx, geen idee eigenlijk hoe de kleur heet. Op het eerste oog lijkt het dezelfde kleur, maar op de K zit een soort licht parelmoer effect. Soms zit er taupe / bruin / blauw tint in de grijze lak. Eigenlijk zijn het qua kleur brakke foto's ;)
Dan denk ik dat je Astra K inderdaad Platina Antraciet is, dat is namelijk een parelmoerlak :)
ArcticWolf schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:31:
Foto van onze OPC's afgelopen all car meeting (in Beuningen) :Y)
[Afbeelding]
Welke is nu sneller? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:07:
[...]

Dan denk ik dat je Astra K inderdaad Platina Antraciet is, dat is namelijk een parelmoerlak :)

[...]

Welke is nu sneller? >:)
De blauwe heeft wat upgrades en is gechipt, zit zo rond de 280pk.

Ben zelf ook van plan om die van mij ook wat upgrades te gaan geven ergens in het najaar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:18:
[...]
De blauwe heeft wat upgrades en is gechipt, zit zo rond de 280pk.

Ben zelf ook van plan om die van mij ook wat upgrades te gaan geven ergens in het najaar >:)
Dan zal de lichtere en krachtigere Astra G wel sneller zijn :+

Wat voor aanpassingen wil je doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:47:
[...]

Dan zal de lichtere en krachtigere Astra G wel sneller zijn :+

Wat voor aanpassingen wil je doen?
De G is volgens mij zelfs zwaarder en hij rijdt op semi's... dat is het grote voordeel, maar vond hem maar ruk rijden met die semi's.

Voorlopig alleen;
CDTI direct intake, 2,5" middenstuk cobra met sportcat en Forge recirc en EDS stage 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:55:
[...]

De G is volgens mij zelfs zwaarder en hij rijdt op semi's... dat is het grote voordeel, maar vond hem maar ruk rijden met die semi's.

Voorlopig alleen;
CDTI direct intake, 2,5" middenstuk cobra met sportcat en Forge recirc en EDS stage 1.
Semi's moet je warm rijden :>

Astra G OPC is stock 43kg lichter :+ Maar goede aanpassingen oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y37zrdF.jpg

En alvast een preview van een actie foto :P ga deze week nog even kijken welke foto's er allemaal gemaakt zijn.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gQU1srd.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Nice! Is alweer heel wat jaren geleden dat ik er geweest ben.
Deze site is handig om fotografen van die dag terug te vinden:
https://www.ringportal.nl/kalender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Zag idd meerdere foto's langskomen op de app, zullen er aankomende dagen nog wel meer komen. Ga er wel 1 a 2 kopen :) Vond het iig erg leuk... en spannend :P

Deze kreeg ik net doorgestuurd (rechtsachter) van afgelopen zaterdagavond;
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dOKcVf5.jpg

De high res pics binnen! :9 8)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kQm3ugl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DVgU2Z7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/epAO3QJ.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door ArcticWolf op 28-09-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Heb sinds een tijdje een Opel Corsa D BJ 2013 met een 1.2i 63 kW. Blijkbaar is de bobijn een zwak puntje aan deze motor en heb ik ook prijs dat deze vervangen moet. Zit oorspronkelijk een Delphi in met nrs 19005362 GM 55579072. Daar kon ik (denk ik) een correcte vervanger voor vinden hier. Bougies wou ik dan ook maar ineens mee vervangen, maar daar loop ik vast. Blijkbaar is daar de elektro-afstand van belang, maar ik heb geen idee welke ik dan net moet hebben? Die er in zitten zou ik misschien kunnen (proberen te) meten, maar daar weet ik ook niet van of dat al wel de juiste zijn want het is een 2de handswagen die niet dealer-onderhouden was. Wel onderhouden in een lokale "alle-merken" garage. Of komt het niet zo nauw, of is het direct merkbaar als er de verkeerde in zitten, of ...? Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31
Rafael schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:09:
Heb sinds een tijdje een Opel Corsa D BJ 2013 met een 1.2i 63 kW. Blijkbaar is de bobijn een zwak puntje aan deze motor en heb ik ook prijs dat deze vervangen moet. Zit oorspronkelijk een Delphi in met nrs 19005362 GM 55579072. Daar kon ik (denk ik) een correcte vervanger voor vinden hier. Bougies wou ik dan ook maar ineens mee vervangen, maar daar loop ik vast. Blijkbaar is daar de elektro-afstand van belang, maar ik heb geen idee welke ik dan net moet hebben? Die er in zitten zou ik misschien kunnen (proberen te) meten, maar daar weet ik ook niet van of dat al wel de juiste zijn want het is een 2de handswagen die niet dealer-onderhouden was. Wel onderhouden in een lokale "alle-merken" garage. Of komt het niet zo nauw, of is het direct merkbaar als er de verkeerde in zitten, of ...? Iemand tips? :)
Bougies zou ik orgineel pakken deze zijn veranderd er zitten nu betere bougies in (iridium nog wat elektroden zelfde als de turbomotoren) wat beter is voor de levensduur van de bobine .
Eerlijk gezegd zou ik ook een orginele bobine pakken maar zo'n Delphi lijkt me niet verkeerd aangezien die er orgineel ook zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
ComTech schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:21:
[...]

Bougies zou ik orgineel pakken deze zijn veranderd er zitten nu betere bougies in (iridium nog wat elektroden zelfde als de turbomotoren) wat beter is voor de levensduur van de bobine .
Eerlijk gezegd zou ik ook een orginele bobine pakken maar zo'n Delphi lijkt me niet verkeerd aangezien die er orgineel ook zit.
Ik heb ook liefst een originele, maar welke is dan net de originele? Ik dacht dat die Delphi die ik linkte de originele was? :+ Of is een echt originele enkel verkrijgbaar bij de dealer? Die iridium bougies, toevallig een artikel dat zeker geschikt is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31
Rafael schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:34:
[...]

Ik heb ook liefst een originele, maar welke is dan net de originele? Ik dacht dat die Delphi die ik linkte de originele was? :+ Of is een echt originele enkel verkrijgbaar bij de dealer? Die iridium bougies, toevallig een artikel dat zeker geschikt is?
Origineel onderdeelnummer is 1208093 als je kijkt op autodoc.be naar de oem referentienummers staat die ertussen dus dat kan niet missen dat het de goede is.

Ik weet niet zeker of de originele die je bij een dealer krijgt een delphi is staat er volgens mij niet op.
Buiten dat is delphi wel een prima merk wordt ook veel bij originele onderdelen gebruikt.

Als je bougies universeel uitzoekt voor een corsa van jouw type krijg je volgens mij nog steeds het oude type. (of je moet ze van een 1.4Turbo uitzoeken dan krijg je deze
https://www.autodoc.be/ngk/636494
Die lijken verdacht veel op de orginele.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Weg met de crossover :P :9~

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1p7Ywoi.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Hz6UEux.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KnZQUiL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Helaas nog steeds aan het wachten op mijn Astra station, leverdatum van medio oktober, naar hopelijk eerste week november. Ben benieuwd of ik de auto dit jaar nog ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Is die crossover af-fabriek? Lijkt me op het eerste zicht nogal niet echt over nagedacht :?

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
mieJas schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 22:08:
[...]

Is die crossover af-fabriek? Lijkt me op het eerste zicht nogal niet echt over nagedacht :?
Yep die crossover is af-fabriek en je bent niet de enige die hier zo over denkt. Het blijft een vreemd ding, veroorzaakt ook behoorlijk wat heatsoak. Net of ze na het ontwerpen van de Z20LEx motor erachter kwamen dat ze de luchtinlaat waren vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Merk je ook verschil? :D Was inderdaad niet het beste design... Tenzij fuel economy een probleem was, met een hot air intake loopt de motor zuiniger :p Of dat nu zo belangrijk is bij een OPC...
MeNTaL_TO schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 07:27:
Helaas nog steeds aan het wachten op mijn Astra station, leverdatum van medio oktober, naar hopelijk eerste week november. Ben benieuwd of ik de auto dit jaar nog ga krijgen.
Raar.. jij wacht al langer toch? Was het niet eerst augustus ofzo?

Anyway, de maand is nog niet om :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MK_ schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:33:
[...]

Merk je ook verschil? :D Was inderdaad niet het beste design... Tenzij fuel economy een probleem was, met een hot air intake loopt de motor zuiniger :p Of dat nu zo belangrijk is bij een OPC...

[...]

Raar.. jij wacht al langer toch? Was het niet eerst augustus ofzo?

Anyway, de maand is nog niet om :p
Ja, in juni besteld, zou eerst 20 eugustus worden, daarna medio oktober, nu eerste week november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:33:
[...]

Jazeker, had zelf niet zoveel verwacht maar hij gaat nu meteen naar overboost (nagenoeg geen heatsoak meer) regelt bij en blijft veel langer op max. boost hangen dan voorheen. Dus vermogen is hetzelfde gebleven je hebt alleen het piek vermogen veel langer beschikbaar :9~ en dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:22:
[...]
Ja, in juni besteld, zou eerst 20 eugustus worden, daarna medio oktober, nu eerste week november.
:(:)

Hoop voor je dat je hem gauw op de oprit hebt staan :D
ArcticWolf schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:03:
[...]
Jazeker, had zelf niet zoveel verwacht maar hij gaat nu meteen naar overboost (nagenoeg geen heatsoak meer) regelt bij en blijft veel langer op max. boost hangen dan voorheen. Dus vermogen is hetzelfde gebleven je hebt alleen het piek vermogen veel langer beschikbaar :9~ en dat had ik niet verwacht.
:D oOo :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

MK_ schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

:(:)

Hoop voor je dat je hem gauw op de oprit hebt staan :D
Ik ook, mis de ruimte van de station en de voorloop Polo is echt gewoon te klein achterin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ok, wie heeft er een vieze diesel?

https://nos.nl/artikel/22...idt-nu-ook-naar-opel.html

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004