12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Merk gewoon dat ik opnieuw moet leren gas geven
Weet je dit zeker?Talisker_NL schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:08:
Je kunt het automatische grootlicht (A) met een knopje uitzetten, dan voer je gewoon dimlicht.
[...]
Volgens de handleiding
De grootlichtassistentie kan niet
worden gedeactiveerd.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Die passage is nergens te vinden in mijn handleiding. Ik vermoed dat er dan verschillende versies zijn.MeNTaL_TO schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 23:48:
[...]
Weet je dit zeker?
Volgens de handleiding
[...]
(met =A bedoel ik hier het grootlichtsymbool)Uitschakelen
Richtingaanwijzerhendel met of zon‐
der MENU toets
Als de grootlichtassistentie actief is
en het grootlicht is ingeschakeld,
schakelt u de grootlichtassistentie uit
door een keer aan de richtingaanwij‐
zerhendel te trekken.
en het grootlicht is uitgeschakeld,
schakelt u de grootlichtassistentie in
door twee keer tegen de richtingaan‐
wijzerhendel te duwen.
Ook als u twee keer tegen de rich‐
tingaanwijzerhendel duwt om het
grootlicht handmatig te activeren,
wordt de grootlichtassistentie ge‐
deactiveerd.
Richtingaanwijzerhendel met =A
toets
en het grootlicht is ingeschakeld,
door een keer tegen de =A te duwen
of aan de richtingaanwijzerhendel te
trekken.
en het grootlicht is uitgeschakeld,
door een keer tegen de =A te duwen.
Ook als u twee keer tegen de rich‐
tingaanwijzerhendel duwt om het
grootlicht handmatig te activeren,
wordt de grootlichtassistentie ge‐
deactiveerd.
Weet het ook nog niet zeker (heb mijn auto nog niet).Cheesy schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:43:
[...]
Die passage is nergens te vinden in mijn handleiding. Ik vermoed dat er dan verschillende versies zijn.
[...]
(met =A bedoel ik hier het grootlichtsymbool)
https://www.opel.nl/conte...SE1801-nl_15_20180215.pdf
Pagina 145 en 147 spreken elkaar tegen (of ik begrijp het niet goed).
Is grootlichtassistentie niet afhankelijk van grootlicht?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Bij nader inzien staat die regel er bij mij ook in (weliswaar op een andere pagina).MeNTaL_TO schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:54:
[...]
Weet het ook nog niet zeker (heb mijn auto nog niet).
https://www.opel.nl/conte...SE1801-nl_15_20180215.pdf
Pagina 145 en 147 spreken elkaar tegen (of ik begrijp het niet goed).
Is grootlichtassistentie niet afhankelijk van grootlicht?
Volgens mij bedoelen ze dat de functie an sich niet uit te schakelen is via Instellingen > Voertuig. In dat menu staan nog meer instellingen wat betreft verlichting. De assistentie zelf kun je gewoon in- en uitschakelen met het bewuste knopje.
Nu we het er toch overhebben. De meedraaiende bi-xenon van het vorige model vond ik eigenlijk toch fijner in bochten zoals opritten van de snelweg

100% garantie erop, ikIllegal_Alien schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:08:
Ok, wie heeft er een vieze diesel?
https://nos.nl/artikel/22...idt-nu-ook-naar-opel.html

Ziet er goed uitArcticWolf schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:43:
Een keer de hele auto gekleid & gewaxed, zat blijkbaar spuitnevel op de lak en ruiten (achter)maar goed die meuk is nu ook weg
![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
OP eens aangepast: Astra J OPC er uit (
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Ik heb absoluut geen grote auto nodig zolang ik maar van a naar b kan en er een kratje hertog jan in de kofferbak past haha, ik kwam dus al snel uit bij het type Corsa (wel een goede 2e hands), met name de OPC, wat een gave bak! Ik kwam ze tegen van bouwjaar 2008 tot 2011/2012. Waar moet ik op letten bij deze auto?
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
De Corsa D OPC heeft een ontwerp fout in de motor zitten waardoor de 4e cylinder kan beschadigen (is volgens mij wel een fix voor... andere injectoren).Schuimpje schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:34:
Luitjes! Ik ben momenteel aan het rondkijken naar een andere auto aangezien mijn begin auto op het einde van zijn latijn is. In de familie rijd bijna iedereen opel en zijn er zeer over te spreken.
Ik heb absoluut geen grote auto nodig zolang ik maar van a naar b kan en er een kratje hertog jan in de kofferbak past haha, ik kwam dus al snel uit bij het type Corsa (wel een goede 2e hands), met name de OPC, wat een gave bak! Ik kwam ze tegen van bouwjaar 2008 tot 2011/2012. Waar moet ik op letten bij deze auto?
En de M32 versnellingsbak, eind lager kan kapot lopen (ook ontwerpfout).
Heb zelf ook de M32 versnellingsbak (Astra H OPC) maar vooralsnog geen problemen mee en je zou het moeten merken wanneer die kapot gaat lopen heb ik begrepen
Bedankt voor de reactie! Ik heb deze al een tijdje op het oog en wil er misschien een afspraak voor maken om eens te gaan kijken.ArcticWolf schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:55:
[...]
De Corsa D OPC heeft een ontwerp fout in de motor zitten waardoor de 4e cylinder kan beschadigen (is volgens mij wel een fix voor... andere injectoren).
En de M32 versnellingsbak, eind lager kan kapot lopen (ook ontwerpfout).
Heb zelf ook de M32 versnellingsbak (Astra H OPC) maar vooralsnog geen problemen mee en je zou het moeten merken wanneer die kapot gaat lopen heb ik begrepen(pook beweegt te veel en hij kan gaan "zeuren").
Staat al een tijdje te koop zo te zien en vind hem best prijzig eigenlijk voor een Corsa, maar dat is persoonlijkSchuimpje schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:15:
[...]
Bedankt voor de reactie! Ik heb deze al een tijdje op het oog en wil er misschien een afspraak voor maken om eens te gaan kijken.
Beetje historie;
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| 06-10-2018 36.943 Auto te koop aangeboden op AutoTrack 25-05-2018 Nieuwe eigenaar type: autobedrijf. Voertuig geregistreerd door autobedrijf. 02-08-2017 Gekeurd in Nederland De volgende onderdelen zijn hierbij noodzakelijk gerepareerd: Ruitensproeierinstallatie werkt niet Ruitenwisserinstallatie geeft onvoldoende zicht 04-06-2016 Geïmporteerd uit Italië naar Nederland Geregistreerd in Nederland met kenteken JS108L Nieuwe eigenaar type: particulier. Voertuig geregistreerd door particulier. 20-08-2013 Eerste registratie internationaal |
Deze is echt mooi:Schuimpje schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:09:
Wederom bedankt voor de reacties. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat zo'n auto nou mag/moet kosten eigenlijk. Is het bijvoorbeeld beter om te kijken naar een wat oudere OPC met wat meer kilometers of een nieuwere met minder kilometers (buiten de prijs om dan).
https://www.broekhuis.nl/...ro--bluet-2012/782286669/
En heeft de voordelen die @MK_ noemt.
[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 23-10-2018 22:10 ]
Henna Rot is echtArcticWolf schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:07:
[...]
Deze is echt mooi:

Die had ik ook al zien staan, zo wil ik een Corsa OPC en niet anders
Nog een paar jaartjes sparen, dan kan ik misschien ook zo'n OPC betalen
Zo heArcticWolf schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:07:
[...]
Deze is echt mooi:
Ook niet veel gelopen, teminste 97dkm is niet veel voor een 2012 auto toch? Hoe zit dit eigenlijk? Wanneer heeft een auto teveel gelopen of te weinig of??
97k is prima, let vooral op een rokende uitlaat (klepseals of turbo). Zou bij deze voornamelijk naar de versnellingsbak kijken. Kan zijn dat die al vervangen is of gereviseerd (even navragen) en anders wat afspreken mbt. garantie.Schuimpje schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 07:51:
[...]
Zo he! Ik ben totaal niet materiaalistisch ingesteld maar ... gave bak!
Ook niet veel gelopen, teminste 97dkm is niet veel voor een 2012 auto toch? Hoe zit dit eigenlijk? Wanneer heeft een auto teveel gelopen of te weinig of??
http://www.wgmotorworks.c...transmission/m32-gearbox/
Bearings issues:
There is a very common problem with the M32 gearbox, the symptoms can vary and some complain of whining but no movement in the gearstick, whilst some complain of movement but no whining!
Generally this is what you should be looking out for:
- When disengaging the clutch in 1st gear when pulling away, whilst holding the gear stick, it will move back into your hand, sometimes by 10-20mm! (the greater the movement, the worse the problem)
- When applying the accelerator in 5th or 6th gear, the gearstick ‘twitches’ in comparison to 3rd and 4th (although in rare cases there can also be twitching in these gears due to different bearing issue)
- Whining sound coming from behind glove box area;
Specifically on Corsa, Punto and Mito models; when turning right at 30mph+ you get what is best described as like a disc rubbing noise- Movement / whine more noticeable in 1st, 2nd, 5th and 6th gears
Een voorraad Edition is nu erg voordelig geprijst en de Innovation is 3000 euro duurder.
Twijfels....
Proefrit gemaakt, wat een heerlike auto, alles op en aan. (kom af van een toyota corolla '99, 56000 gekocht, nu 380000 en 15 jaar verder).
Nu twijfel ik een beetje omdat ik ook heel veel lees dat hij veel in de garage staat met mankementen.
mijn schoonpa zegt dat de motor veelste licht is voor zo een grote wagen.
De wagen is van 2012 en heeft onder een ton gelopen. Gezien het toch een grote uitgave is ben ik benieuwd naar ervaringen qua mankementen.
Keep it calm...en lek mig de zuk
Volgens mij is de 1.4T niet echt te licht voor die auto, maar de 1.4T heeft wel wat issues. Weet alleen niet of de 1.6T de betere keus is.kromme schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:05:
vandaag geweest kijken naar een Opel Insignia SPORTS TOURER 1.4 TURBO / LEDER / NAVI.
Proefrit gemaakt, wat een heerlike auto, alles op en aan. (kom af van een toyota corolla '99, 56000 gekocht, nu 380000 en 15 jaar verder).
Nu twijfel ik een beetje omdat ik ook heel veel lees dat hij veel in de garage staat met mankementen.
mijn schoonpa zegt dat de motor veelste licht is voor zo een grote wagen.
De wagen is van 2012 en heeft onder een ton gelopen. Gezien het toch een grote uitgave is ben ik benieuwd naar ervaringen qua mankementen.
Ik zou persoonlijk wel gaan voor een versie met het Intellilink infotainment systeem... Op de Innovation is dat standaard maar op de Edition is dat een optiepakket. Zit het op de Edition, dan is het de 3k niet echt waard, zo niet zou ik het -persoonlijk- wel overwegen. Android Auto/Apple Carplay zijn verdomde handigHighfive95 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:43:
Vandaag een rondje dealers gedaan voor autootje voor mijn vrouw. Ook bij Opel geweest en de Karl sprak ons erg aan. Leuk autootje om te zien en verrassend ruim. Zal waarschijnlijk een Karl worden, maar twijfel heel erg welke uitvoering.
Een voorraad Edition is nu erg voordelig geprijst en de Innovation is 3000 euro duurder.
Twijfels....
Wat issues? Enkel de waterpomp die rond ± 100.000km de geest zal geven waarschijnlijk, verder niet echt veel bijzonder (voor zover ik weet). Zelfs de waterpomp is niet echt bijzonder, gewoon een slijtage onderdeel, maar grote kans dat als die nog niet vervangen is, hij wel recent vervangen zal moeten worden (eventueel een onderhandelpuntArcticWolf schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:59:
[...]
Volgens mij is de 1.4T niet echt te licht voor die auto, maar de 1.4T heeft wel wat issues. Weet alleen niet of de 1.6T de betere keus is.
Proefrijden is weten of de 1.4T voldoende is voor je ja of nee
Welke problemen?ArcticWolf schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:59:
[...]
Volgens mij is de 1.4T niet echt te licht voor die auto, maar de 1.4T heeft wel wat issues. Weet alleen niet of de 1.6T de betere keus is.
Ik zie dit bij anwb staan.
"Bij de benzinemotoren kan het gebeuren dat de motor uit zichzelf stilvalt. Als dan weer wordt gestart, is een gierend geluid te horen. Dat is afkomstig van een kapotte nokkenasversteller. dat is helaas een zodanig euvel dat er niet meer met de auto gereden mag worden, om een heel zware motorschade te voorkomen. De Opel moet dan op transport naar de garage, waar de nokkenasverstelling en de distributie moeten worden vervangen. De 1,4 liter motor, die in heel veel Opels voorkomt, kan zo maar stilvallen, door een losgeschoten stekker aan de brandstofdrukregelaar. Dat is een bekend kwaaltje, het is even prutsen voor de Wegenwacht, maar die kan deze stekker terugdrukken in zijn borging en dan is er verder niets aan de hand."
Ik dacht dat de turbo niet heel erg goed was? Of vergis ik me nu in een ander modelMK_ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:23:
[...]
Ik zou persoonlijk wel gaan voor een versie met het Intellilink infotainment systeem... Op de Innovation is dat standaard maar op de Edition is dat een optiepakket. Zit het op de Edition, dan is het de 3k niet echt waard, zo niet zou ik het -persoonlijk- wel overwegen. Android Auto/Apple Carplay zijn verdomde handig
[...]
Wat issues? Enkel de waterpomp die rond ± 100.000km de geest zal geven waarschijnlijk, verder niet echt veel bijzonder (voor zover ik weet). Zelfs de waterpomp is niet echt bijzonder, gewoon een slijtage onderdeel, maar grote kans dat als die nog niet vervangen is, hij wel recent vervangen zal moeten worden (eventueel een onderhandelpunt)
Proefrijden is weten of de 1.4T voldoende is voor je ja of neePrima motor om goed mee te komen met het verkeer, een strepentrekker wordt het niet. Maar goed, die zie je ook bij soortgelijke auto's met soortgelijke motoren. Eventueel is die 1.4T nog te chippen tot 170-180pk
De dikste corsa die je kan krijgen van opel.
Op & top advies in de titel, ik denk ook dat de Corsa alleen maar beter kan worden van een nieuw Frans platform. Moderne Franse aandrijflijnen en psa elektroaandrijving.
@Schuimpje Persoonlijk heb ik de voorkeur om import auto's te mijden. De kans op terugdraaien is veel groter dan normaal, zeker als je kilometerstand belangrijk vindt loop je altijd (ongeacht merk) wat meer risico.
[ Voor 16% gewijzigd door 3x3 op 28-10-2018 12:46 ]
| live and give like no one else |
Ik moet sinds de komst van de kleine toch indimmen, dus race monster hoeft niet. Wat is het verbruik? 1:17 zoals de fabriek zegt lijkt me niet reeel.MK_ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:23:
[...]
Wat issues? Enkel de waterpomp die rond ± 100.000km de geest zal geven waarschijnlijk, verder niet echt veel bijzonder (voor zover ik weet). Zelfs de waterpomp is niet echt bijzonder, gewoon een slijtage onderdeel, maar grote kans dat als die nog niet vervangen is, hij wel recent vervangen zal moeten worden (eventueel een onderhandelpunt)
Proefrijden is weten of de 1.4T voldoende is voor je ja of neePrima motor om goed mee te komen met het verkeer, een strepentrekker wordt het niet. Maar goed, die zie je ook bij soortgelijke auto's met soortgelijke motoren. Eventueel is die 1.4T nog te chippen tot 170-180pk
Is mij niet echt iets van bekend, als ik er op Google kan ik er eigenlijk ook niks over vindenArcticWolf schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:25:
[...]
Ik dacht dat de turbo niet heel erg goed was? Of vergis ik me nu in een ander model
Dat ga je niet halen vrees ik... Gemiddeld op Sprintmonitor (= reëel gebruik) zitten ze op 1:12,5. Mijn ouders hebben hetzelfde blok in de Meriva liggen en rijden er 1:15 mee. En dat is niet bepaald volgens het nieuwe rijdenkromme schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 13:13:
[...]
Ik moet sinds de komst van de kleine toch indimmen, dus race monster hoeft niet. Wat is het verbruik? 1:17 zoals de fabriek zegt lijkt me niet reeel.
Mjah dan moet je waarschijnlijk super zuinig rijden, of een lange rit maken. Gemiddeld op Sprintmonitor zitten die OPC's onder de 1:10, zuinigste 1:12ArcticWolf schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:03:
1:12,5 haal ik zelfs als ik normaal rij(wat ik niet doe maar das een ander verhaal)
Op de snelweg haal ik meestal 1:12 bij 130km/u, maar ja woon hier in de randstad dus veel 100 en 80 en dan zit ik meestal op 1:14/15.MK_ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:53:
[...]
Mjah dan moet je waarschijnlijk super zuinig rijden, of een lange rit maken. Gemiddeld op Sprintmonitor zitten die OPC's onder de 1:10, zuinigste 1:12Maar goed, zuinigste van de Insignia 1.4T zit je ook op bijna 1:16 dus
Maar je hebt wel gelijk, zit zelf op 1:9 gemiddeld
kan dit ook fatsoenlijk met LPG varianten? zit wel eens met de gedachte te spelen omdat ik mijn astra 1.4T ook neit heel snel vind
extra vraag: ik heb bij advertenties de volgende plaatjes wel eens gezien met informatie van de boordcomputer:

Mijn Astra j kan alleen maar de dagteller of snelheid laten zien maar niet gemiddelde snelheden o.i.d. als op het plaatje. Is dat een update die te doen is? gewoon een andere versie?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Mjah met een 1.4T haal ik ook 1:18 op een lang stuk 130 (Zuid-Limburg - Friesland)ArcticWolf schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:01:
[...]
Op de snelweg haal ik meestal 1:12 bij 130km/u, maar ja woon hier in de randstad dus veel 100 en 80 en dan zit ik meestal op 1:14/15.
Maar je hebt wel gelijk, zit zelf op 1:9 gemiddeldrij dan ook niet echt zuinig.
Motorisch zou ik me geen zorgen maken, enkel kijken of de bak geen rare geluiden maakt (zie een eerdere post,kromme schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:28:
Iemand nog gebreken etc waarom ik niet zou moeten gaan voor deze auto?
ArcticWolf in "Het grote Opel topic - Deel 3" ). Weet niet uit welk naar de eventuele Insignia is, vanaf 9-2013 is het sowieso verleden tijd.
Kan normaal gewoon, LPG systeem gebruikt namelijk de normale motor ECU.superwashandje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:40:
[...]
kan dit ook fatsoenlijk met LPG varianten? zit wel eens met de gedachte te spelen omdat ik mijn astra 1.4T ook neit heel snel vind
extra vraag: ik heb bij advertenties de volgende plaatjes wel eens gezien met informatie van de boordcomputer:
[Afbeelding]
Mijn Astra j kan alleen maar de dagteller of snelheid laten zien maar niet gemiddelde snelheden o.i.d. als op het plaatje. Is dat een update die te doen is? gewoon een andere versie?
Heb je exact hetzelfde display? Kan zijn dat Opel functies disabled heeft, Corsa op LPG heeft ook een ander display dan andere Corsa's
Edit: waarschijnlijk disabled, gezien die pagina ook gemiddeld verbruik weergeeft wat niet te meten is op LPG
[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 29-10-2018 11:15 ]
goed om te weten. als ik een keer geld over heb...MK_ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:11:
[...]
Kan normaal gewoon, LPG systeem gebruikt namelijk de normale motor ECU.
hmm geen idee of het exact hetzelfde is, het is zo'n oranje lcd schermpje tussen de dialsHeb je exact hetzelfde display? Kan zijn dat Opel functies disabled heeft, Corsa op LPG heeft ook een ander display dan andere Corsa's
Edit: waarschijnlijk disabled, gezien die pagina ook gemiddeld verbruik weergeeft wat niet te meten is op LPG
edit: ik heb wel iets gevonden dat het met een OPCOM unit aangezet zou moeten kunnen worden. maar zag dat de software moet werken voor modellen t/m 2012. die van mij is uit september 2013...
[ Voor 10% gewijzigd door superwashandje op 29-10-2018 13:05 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ah nee ik bedoelde dit scherm:superwashandje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:38:
[...]
goed om te weten. als ik een keer geld over heb...
[...]
hmm geen idee of het exact hetzelfde is, het is zo'n oranje lcd schermpje tussen de dialshoe zie ik dat? en is dat ook te enablen? ik hoef niet per se het gemiddelde verbruik te weten maar het is een groot scherm dus de dagteller en de snelheid bv zouden prima tegelijk weergegeven kunnen worden ipv alleen de snelheid in doven formaat
edit: ik heb wel iets gevonden dat het met een OPCOM unit aangezet zou moeten kunnen worden. maar zag dat de software moet werken voor modellen t/m 2012. die van mij is uit september 2013...

Dat zijn volgens mij de 2 verschillende schermen
En als die feature in de 2012 OPCOM zat kan je dat normaal ook toepassen op een nieuwer exemplaar.
ah ja dat zijn idd twee verschillende schermen. mijne heeft dat eerste scherm en niet die van jouw voorbeeld. Maar in het filmpje wat ik gevonden heb (ergens op youtube door een rus die engels probeert te sprekenMK_ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:35:
[...]
Ah nee ik bedoelde dit scherm:
[Afbeelding]
Dat zijn volgens mij de 2 verschillende schermen
En als die feature in de 2012 OPCOM zat kan je dat normaal ook toepassen op een nieuwer exemplaar.
Misschien eens op zoek naar iemand met zo'n apparaat
Gewoon zeggen dat jouw Astra een 2012 Astra J is, zou moeten werkensuperwashandje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:04:
[...]
ah ja dat zijn idd twee verschillende schermen. mijne heeft dat eerste scherm en niet die van jouw voorbeeld. Maar in het filmpje wat ik gevonden heb (ergens op youtube door een rus die engels probeert te spreken) is 2012 dus de nieuwste mogelijkheid maar gebruiken ze een 2010 model met jouw voorbeeld.
Ben ook benieuwd of dat mogelijk is in mijn Astra J van 2011. Twijfel al langer om zo'n OPCom van Aliexpress te bestellen om er zelf mee te spelen, maar ik moet zeggen dat ik het altijd maar lastig vind om te zien welke ik nu precies moet hebben die op mijn Astra werkt.superwashandje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:04:
[...]
ah ja dat zijn idd twee verschillende schermen. mijne heeft dat eerste scherm en niet die van jouw voorbeeld. Maar in het filmpje wat ik gevonden heb (ergens op youtube door een rus die engels probeert te spreken) is 2012 dus de nieuwste mogelijkheid maar gebruiken ze een 2010 model met jouw voorbeeld.
[ Voor 11% gewijzigd door superwashandje op 29-10-2018 15:53 ]
Via AliExpress/Banggood/... nog geen €20superwashandje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:52:
@Mint wat kosten die dingen daar en waar woon je ongeveer?misschien kunnen we er samen gewoon eentje proberen als het niet te ver of te duur is
Ik wou er ook een halen, maar mijn Corsa gaat rare dingen doen zodra er iets in de OBD-poort gestoken wordt (ook de €2000+ apparatuur van unversele garages)
Nouja, kostentechnisch gezien valt het allemaal wel mee op AliExpress. Ik heb alleen geen idee of het allemaal zomaar kan en het lijkt me niet heel handig om zomaar wat spul op de canbus van mijn auto aan te sluiten.superwashandje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:52:
@Mint wat kosten die dingen daar en waar woon je ongeveer?misschien kunnen we er samen gewoon eentje proberen als het niet te ver of te duur is
Vandaag bij de dealer geweest waar him in onderhoud is geweest. Enige kosten Warren de waterponmp wat ze hadden vervangen. Ga deze week nog een keer est rijden en Dan gaat hij mee als ik niks raars merk.MK_ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:11:
[...]
Mjah met een 1.4T haal ik ook 1:18 op een lang stuk 130 (Zuid-Limburg - Friesland)Gemiddeld zal het echter lager zijn
[...]
Motorisch zou ik me geen zorgen maken, enkel kijken of de bak geen rare geluiden maakt (zie een eerdere post,
ArcticWolf in "Het grote Opel topic - Deel 3" ). Weet niet uit welk naar de eventuele Insignia is, vanaf 9-2013 is het sowieso verleden tijd.
Him had we'll een vreemd jets. De Kier tussen de klep en de lampen zat rechts ietjes meer in Dan links. Maar wagen heeft geen schade gehad.
ok misschien toch niet zon goed idee dan
edit: nvm auto is sinds vandaag waarschijnlijk total loss
[ Voor 17% gewijzigd door superwashandje op 31-10-2018 16:36 ]
Ongeval? Defect? Wie A zegt...superwashandje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:06:
Yes, but no.
superwashandje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 22:06:

Kan zijn dat er een andere olie is gebruikt met een andere kleur, of dat die olie in de andere auto nog niks geleden heeftmieJas schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:22:
Mijn Astra uit 2000 heeft vorige week een grote beurt achter de rug. Kan er hopelijk weer een jaartje tegenaan. Het valt me wel op dat de kleur van de olie vandaag dezelfde kleur heeft als de olie in mijn andere wagen (die een half jaar geleden nieuwe olie heeft gekregen). Geen idee of dat iets wil zeggen...
Maar heb bij m'n oude BMW (waar ik het verder niet over wil hebben
Die van mij ziet er na bijna een jaar ook nog vrij helder uit als ik het me goed herinner (vorige week gekeken).ArcticWolf schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:15:
De olie in m'n OPC was na 1500km nog steeds gewoon helder.
Maar heb bij m'n oude BMW (waar ik het verder niet over wil hebben) hetzelfde gehad, daar was de nieuwe olie na een paar km al helemaal zwart.
Over 4 weekjes krijgt hij zijn beurtje, APK en nieuwe multiriem.
ongeval. ongeluk gebeurt voor me, auto voor me kon nog op tijd remmen. ik volgens mij ook. 2 autos achter mij wijken snel uit en de derde auto achter me ziet het niet aankomen en rijd er vol achter in waardoor ik de auto voor me ook weer aantik.
[ Voor 14% gewijzigd door superwashandje op 02-11-2018 07:18 ]
Die van mij gaat de 16eMK_ schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:29:
[...]
Die van mij ziet er na bijna een jaar ook nog vrij helder uit als ik het me goed herinner (vorige week gekeken).
Over 4 weekjes krijgt hij zijn beurtje, APK en nieuwe multiriem.
Oei, dat is knap vervelendsuperwashandje schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:17:
[...]
[...]
ongeval. ongeluk gebeurt voor me, auto voor me kon nog op tijd remmen. ik volgens mij ook. 2 autos achter mij wijken snel uit en de derde auto achter me ziet het niet aankomen en rijd er vol achter in waardoor ik de auto voor me ook weer aantik.
Zeker bij schade aan zowel de voorkant als de achterkant is het vaak gauw einde oefening...
Jij er wel goed uitgekomen?
Hoeveel ?ArcticWolf schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:04:
[...]
Die van mij gaat de 16evalt me nog mee wat de dealer vraagt voor een grote beurt voor een OPC.
Regulier onderhoud laat ik bij de dealert doen, voor overige ga ik naar een onafhankelijke garage
Ik zou geen aftermarket bobine in een Z20LEx zettenMK_ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:47:
[...]
Oei, dat is knap vervelend
Zeker bij schade aan zowel de voorkant als de achterkant is het vaak gauw einde oefening...
[...]
Hoeveel ?
Regulier onderhoud laat ik bij de dealert doen, voor overige ga ik naar een onafhankelijke garageNiet dat dat vaak nodig is geweest (bobine + accu heb ik laten doen), maar voor de prijs van een bobine bij de dealert excl. montage had ik nu een nieuwe bobine + accu inclusief montage
De grote beurt is zo'n 450 euro voor de OPC al betaal ik dit keer wat minder omdat de bougies en het luchtfilter niet hoeven; scheelt al 90 euro alleen voor de bougies, die krengen zijn op internet ook al behoorlijk aan de prijs, heel veel duurder is de dealer niet daarin.
Kwam er vandaag wel achter dat m'n CIM kapot aan het gaan is
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 02-11-2018 21:56 ]
ja dat wel gelukkig. nu afwachten wat de verzekeringen onderling gaan regelen en dan op zoek naar een nieuwe autoMK_ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:47:
[...]
Oei, dat is knap vervelend
[...]
Satin Dark Grey;

En vandaag de 241 paarden losgelaten in Duitsland en even de 247km/u (GPS) aangetikt.
Helaas geen filmpjes, telefoon in houder is niet echt een optie op 1 of andere manier wordt het beeld zeeziek...

Ultimate 102 erin;

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 04-11-2018 16:08 ]
Ik denk niet de bobine die ik nu er in zit van mindere kwaliteit is van de Delphi-unit die er af-fabriek in zitArcticWolf schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:54:
[...]
Ik zou geen aftermarket bobine in een Z20LEx zetten
De grote beurt is zo'n 450 euro voor de OPC al betaal ik dit keer wat minder omdat de bougies en het luchtfilter niet hoeven; scheelt al 90 euro alleen voor de bougies, die krengen zijn op internet ook al behoorlijk aan de prijs, heel veel duurder is de dealer niet daarin.
Kwam er vandaag wel achter dat m'n CIM kapot aan het gaan isde dealer heeft het gecontroleerd, deze heeft al z'n CIM modificatie gehad en toch doet de toeter het niet als het licht aan staat
(wel als het licht uit staat).
Valt mee, zoiets was ik ook kwijt voor de Corsa, maar dat was dan wel met bougies, luchtfilter, LPG-filter...
CIM is een relatief dure unit om te vervangen meen ik, raar dat het niet werkt na de modificatie.
Gelukkig ben jij er goed uit gekomensuperwashandje schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:18:
[...]
ja dat wel gelukkig. nu afwachten wat de verzekeringen onderling gaan regelen en dan op zoek naar een nieuwe auto
Ohno, niet de roze GTCArcticWolf schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:07:
Gisteren heeft Thirza (roze Astra GTC) m'n diffuser gewrapped;
Satin Dark Grey;
[Afbeelding]
En vandaag de 241 paarden losgelaten in Duitsland en even de 247km/u (GPS) aangetikt.
Helaas geen filmpjes, telefoon in houder is niet echt een optie op 1 of andere manier wordt het beeld zeeziek...
[Afbeelding]
Ultimate 102 erin;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat gewrapt ziet er wel gaaf uit moet ik zeggen!
Dashcam installeren voor de video's
ik was wel tevreden over de LPG integratie in de opel en had het geluk er eentje te hebben met de verbeterde schakelbak. Die zijn op dit moment niet te vinden en aangezien ik wel LPG wil blijven rijden (moet ver rijden naar werk op eigen kosten) weet ik nog niet zo goed welke kant ik moet zoekenMK_ schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:09:
[...]
Gelukkig ben jij er goed uit gekomenHoop voor je dat je een mooi bedrag terug krijgt voor je Astra. Al enig idee wat je als vervanger gaat halen?
Die zijn helaas wat schaarser inderdaad, of je zou al over de grens moeten kijken:superwashandje schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:52:
[...]
ik was wel tevreden over de LPG integratie in de opel en had het geluk er eentje te hebben met de verbeterde schakelbak. Die zijn op dit moment niet te vinden en aangezien ik wel LPG wil blijven rijden (moet ver rijden naar werk op eigen kosten) weet ik nog niet zo goed welke kant ik moet zoekenmisschien een opel weer of een volvo, die schijnen het ook goed op LPG te doen.
https://www.autoscout24.n...ee-8015391f7bd6?cldtidx=1
Zit nog zo'n €850 aan BPM op, + alle overige kosten voor import (incl. transport) zit je dan op zo'n 11.5-12k.
Andere wat je in NL nog wel eens tegen komt zijn de Meriva en Mokka op LPG, maar moet je van houden natuurlijk.
Oudere Volvo's lopen ook goed op LPG uiteraard.
hmm een duitse zou ook nog een idee zijn. misschien daar eens rondkijken.MK_ schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:05:
[...]
Die zijn helaas wat schaarser inderdaad, of je zou al over de grens moeten kijken:
https://www.autoscout24.n...ee-8015391f7bd6?cldtidx=1
Zit nog zo'n €850 aan BPM op, + alle overige kosten voor import (incl. transport) zit je dan op zo'n 11.5-12k.
Andere wat je in NL nog wel eens tegen komt zijn de Meriva en Mokka op LPG, maar moet je van houden natuurlijk.
Oudere Volvo's lopen ook goed op LPG uiteraard.
meriva is niets voor mij en de mokka zou kunnen (is die nou nog lichter/ lagere belastingklasse dan mijn astra?) maar de beschikbare vallen net buiten budget waarschijnlijk.
Ik hoor volgende week maandag het lot van de mijne, dus weet dan ook pas of er toch gerepareerd gaat worden of dat ik de dagwaarde krijg. Nou hoop ik dat die dagwaarde een beetje realistisch word vastgesteld
1350kg, dus net een klasse lager inderdaadsuperwashandje schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:27:
[...]
hmm een duitse zou ook nog een idee zijn. misschien daar eens rondkijken.
meriva is niets voor mij en de mokka zou kunnen (is die nou nog lichter/ lagere belastingklasse dan mijn astra?) maar de beschikbare vallen net buiten budget waarschijnlijk.
Ik hoor volgende week maandag het lot van de mijne, dus weet dan ook pas of er toch gerepareerd gaat worden of dat ik de dagwaarde krijg. Nou hoop ik dat die dagwaarde een beetje realistisch word vastgesteld
Dan pas
ja, schade is gisteren geschat op 10.000€ zonder uurloon. maar het wrakMK_ schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:22:
[...]
1350kg, dus net een klasse lager inderdaadAstra viel in de 1351-1450kg klasse.
Dan pasHad gedacht dat ze toch wel iets sneller waren... In de tussentijd wel een leenauto mag ik hopen?
ik heb de leenauto van mijn vriendin: chevrolet spark
Idd ben ook erg blij met het resultaat, vind de kleuren goed bij elkaar passen en niet overdreven overkomen.MK_ schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:09:
[...]
Ohno, niet de roze GTC
Dat gewrapt ziet er wel gaaf uit moet ik zeggen!
Dashcam installeren voor de video's247 GPS is niet verkeerd
247 was best hard vond ik
Benzine verbruik was ook leuk, had hem volgegooid in Elten en na 100km was de halve tank leeg (25L *poof*

Hoop voor je dat het een fatsoenlijk bedrag wordtsuperwashandje schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:14:
[...]
ja, schade is gisteren geschat op 10.000€ zonder uurloon. maar het wrakmoet dus nu een week lang aangeboden worden op een of andere site en word dan aan de hoogste bieder verkocht. ik moet dus tot volgende week maandag daarop wachten.
ik heb de leenauto van mijn vriendin: chevrolet sparkik was wa+ verzekerd dus krijg niet stanadaard een leenauto.
1:4, dat kan ergerArcticWolf schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:43:
[...]
Idd ben ook erg blij met het resultaat, vind de kleuren goed bij elkaar passen en niet overdreven overkomen.
247 was best hard vond ikHeb van Elten tot nabij Oberhausen gereden en weer terug maar er reed bijna niemand hard dus was veel anticiperen en de remmen hebben het behoorlijk warm gekregen
was leuk voor een keer, zal het niet snel weer doen.
Benzine verbruik was ook leuk, had hem volgegooid in Elten en na 100km was de halve tank leeg (25L *poof*)
Gaaf man, dikke Insignia!kromme schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:45:
De knoop door gehakt, sinds vorige week de trotse bezitter van een Opel Isignia uit 2012 met 69000KM op de teller.
[Afbeelding]
Nu ben ik mij aan het verdiepen in de opvolger de Corsa E. Nu is deze met een 1.0Turbo en een 1.4 motor verkrijgbaar. Beide hebben net zo veel PK's maar welke is technisch beter en rijdt lekkerder? Ik zag wel dat de 1.0T zuiniger rijdt.
Voor de wegenbelasting maakt het niet meer uit of je een 3 of 5-deurs auto hebt. Ze vallen in dezelfde categorie.
Ik dacht dat alle radio's al wel mp3 op USB of SD ondersteunden maar niks blijkt minder waar als ik mij goed ingelezen heb doen alleen de nieuwere modellen dat die uitgevoerd zijn met een simpele radio, klopt dat?
Verder is het model best vergelijkbaar met de D, want volgens mij kan ik mijn winterwielen dan gewoon meenemen naar de nieuwe Corsa wat weer erg handig is en geld scheelt.
Zijn er verder nog punten waar je op moet letten als je een Corsa E koopt?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Kan het boekje niet meer vinden maar begin steeds meer een vermoeden te krijgen dat ik verwarmde buitenspiegels heb maar kan er niets over vinden.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
https://www.vwe.nl/Upload...lverDAT_VINinformatie.pdfTouchdomex schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:46:
Is er een plek waar je makkelijk kan controleren wat voor opties er op je al wat oudere Corsa zijn geleverd?
Kan het boekje niet meer vinden maar begin steeds meer een vermoeden te krijgen dat ik verwarmde buitenspiegels heb maar kan er niets over vinden.
https://www.vwe.nl/Actual...-silverdat-vin-informatie
Zoiets misschien aanvragen bij iemand die inloggegevens bij VWE heeft?
Persoonlijk vind ik de 1.0T een fijner blok, voornamelijk door de grotere hoeveelheid trekkracht in lage toeren. Tevens heb je dan een zesbak i.p.v de 5-bak, wat er voor zorgt dat hij lage toeren draait op de autosnelweg.LordSinclair schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:26:
Ik rij nu een Opel Corsa D 1.4 (uit 2010). Echter die begint opeens redelijk veel olie te verbruiken (van 1:10000 naar nu 1:2000 volgens laatste peiling). Het lijkt er op dat hij het verbrand. Dus ik ben mij eens langzaam aan het verdiepen in een (tweedehands) opvolger want dure reparaties is de D niet meer waard (er staat ook 180.000 op de teller).
Nu ben ik mij aan het verdiepen in de opvolger de Corsa E. Nu is deze met een 1.0Turbo en een 1.4 motor verkrijgbaar. Beide hebben net zo veel PK's maar welke is technisch beter en rijdt lekkerder? Ik zag wel dat de 1.0T zuiniger rijdt.
Voor de wegenbelasting maakt het niet meer uit of je een 3 of 5-deurs auto hebt. Ze vallen in dezelfde categorie.
Ik dacht dat alle radio's al wel mp3 op USB of SD ondersteunden maar niks blijkt minder waar als ik mij goed ingelezen heb doen alleen de nieuwere modellen dat die uitgevoerd zijn met een simpele radio, klopt dat?
Verder is het model best vergelijkbaar met de D, want volgens mij kan ik mijn winterwielen dan gewoon meenemen naar de nieuwe Corsa wat weer erg handig is en geld scheelt.
Winterwielen kan je overnemen, MITS ze groter zijn dan 14" (dus 15" of groter).
Bluetooth/USB hebben ze niet allemaal inderdaad, net als DAB+. Goed opletten dus!
www.opel-infos.de heeft wel Duitse brochures.. Al verschillen Nederlandse en Duitse wel vaak. Corsa D's hadden in DE bijv. voor verwarmde spiegels standaard, waaronder ook mijn uitvoering, maar mijn Corsa heeft ze helaas nietTouchdomex schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:46:
Is er een plek waar je makkelijk kan controleren wat voor opties er op je al wat oudere Corsa zijn geleverd?

[ Voor 15% gewijzigd door MK_ op 09-11-2018 17:35 ]
Ja het viel mij ook alleen maa rop omdat ik nu met dit weer de verwarming van mijn achterruit heb aangezet en mij opviel dat de druppels op de spiegels wel heel snel weg waren. Kan ook van de rijwind komen maar zou ook zomaar zijn dat die verwarmd is.MK_ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:34:
[...]
www.opel-infos.de heeft wel Duitse brochures.. Al verschillen Nederlandse en Duitse wel vaak. Corsa D's hadden in DE bijv. voor verwarmde spiegels standaard, waaronder ook mijn uitvoering, maar mijn Corsa heeft ze helaas niet
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Aanzetten, na een paar minuten je hand er op houden en dan weet je hetTouchdomex schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:39:
[...]
Ja het viel mij ook alleen maa rop omdat ik nu met dit weer de verwarming van mijn achterruit heb aangezet en mij opviel dat de druppels op de spiegels wel heel snel weg waren. Kan ook van de rijwind komen maar zou ook zomaar zijn dat die verwarmd is.
1:2000 is nu ook niet zo rampzalig. Ben je in de mogelijkheid om er dikkere olie in te gooien? 5w40 of 10w40? Is allicht goedkoper dan een andere wagen aan te schaffen...LordSinclair schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:26:
Ik rij nu een Opel Corsa D 1.4 (uit 2010). Echter die begint opeens redelijk veel olie te verbruiken (van 1:10000 naar nu 1:2000 volgens laatste peiling). Het lijkt er op dat hij het verbrand.
Yes, but no.
Volgens mij is 1:1000 niet meer dan normaal toch tegenwoordig?mieJas schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:18:
[...]
1:2000 is nu ook niet zo rampzalig. Ben je in de mogelijkheid om er dikkere olie in te gooien? 5w40 of 10w40? Is allicht goedkoper dan een andere wagen aan te schaffen...
Heb wel eens wat vw's gezien die meer olie dronken dan brandstof
Power to the beat.
Ja maar zo staat het ook in het boekje. Ze mogen van Volkswagen op mengsmering lopen.ronaldm3 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:23:
[...]
Volgens mij is 1:1000 niet meer dan normaal toch tegenwoordig?
Heb wel eens wat vw's gezien die meer olie dronken dan brandstof
Vind het best apart dat sommige auto's zoveel olie verbruiken
Ja verdomme ik heb verwarmbare spiegelsMK_ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:14:
[...]
Aanzetten, na een paar minuten je hand er op houden en dan weet je het
Mooi na bijna 4 jaar de auto te hebben
Ik kan er natuurlijk wel dikkere olie in gooien, maar ik weet niet of dat verstandig is. Ik heb nu er 5w30 er in zitten.mieJas schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:18:
[...]
1:2000 is nu ook niet zo rampzalig. Ben je in de mogelijkheid om er dikkere olie in te gooien? 5w40 of 10w40? Is allicht goedkoper dan een andere wagen aan te schaffen...
Het baart mij meer zorgen dat het gebruik opeens flink toeneemt. Als hij deze lijn aanhoudt gaat hij snel over wat nog wel als acceptabel wordt gezien.
6 versnellingen rijdt inderdaad wel rustiger, dat is wel fijn. Bedankt voor de andere info. Dat wordt de ogen open houden dus!MK_ schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:34:
Persoonlijk vind ik de 1.0T een fijner blok, voornamelijk door de grotere hoeveelheid trekkracht in lage toeren. Tevens heb je dan een zesbak i.p.v de 5-bak, wat er voor zorgt dat hij lage toeren draait op de autosnelweg.
Winterwielen kan je overnemen, MITS ze groter zijn dan 14" (dus 15" of groter).
Bluetooth/USB hebben ze niet allemaal inderdaad, net als DAB+. Goed opletten dus!
[ Voor 35% gewijzigd door LordSinclair op 11-11-2018 11:26 ]
Olie degradeert naar mate het ouder wordt c.q. langer wordt gebruikt. Daardoor kan de olie o.a. dunner worden waardoor het sneller in de cylinders terecht geraakt en verbrandt. Sommige oliën kunnen zeer snel van perfect naar ontoelaatbaar evolueren. Dit zijn veelal goedkope of semi-syntheten, maar ook bepaalde long-life olie kan hiervan weten als het over z'n limieten is. Vandaar dat het mogelijk is dat het verbruik plots sterk stijgt.LordSinclair schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:22:
Ik kan er natuurlijk wel dikkere olie in gooien, maar ik weet niet of dat verstandig is. Ik heb nu er 5w30 er in zitten.
Het baart mij meer zorgen dat het gebruik opeens flink toeneemt. Als hij deze lijn aanhoudt gaat hij snel over wat nog wel als acceptabel wordt gezien.
Ik ga gokken dat die 1.4 best een dikkere olie kan hebben, maar de handleiding zal uitsluitsel kunnen geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat er niets verkeerd kan zijn, maar het zal je in ieder geval minder centen kosten dan een andere wagen zoeken.
Yes, but no.
Wanneer heeft de D voor het laatst verse olie + filter gehad? En verder geen noemenswaardige problemen gehad in het verleden?LordSinclair schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:26:
Ik rij nu een Opel Corsa D 1.4 (uit 2010). Echter die begint opeens redelijk veel olie te verbruiken (van 1:10000 naar nu 1:2000 volgens laatste peiling). Het lijkt er op dat hij het verbrand. Dus ik ben mij eens langzaam aan het verdiepen in een (tweedehands) opvolger want dure reparaties is de D niet meer waard (er staat ook 180.000 op de teller).
Januari dit jaar bij de jaarlijkse beurt en ondertussen ook ruim 2 liter erbij. Het enige probleem wat hij ooit gehad heeft is dat de oliedruksensor kapot gegaan is. Deze is vervangen en het jaar daarop verbruikte hij geen extra olie.Bas. schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:12:
[...]
Wanneer heeft de D voor het laatst verse olie + filter gehad? En verder geen noemenswaardige problemen gehad in het verleden?
De kapotte condensator en veren zullen er weinig invloed op hebben gehad.
Okay. Hij lekt verder niet bij de oliedruk sensor? Daar lekken ze nogal eens namelijk.LordSinclair schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:10:
[...]
Januari dit jaar bij de jaarlijkse beurt en ondertussen ook ruim 2 liter erbij. Het enige probleem wat hij ooit gehad heeft is dat de oliedruksensor kapot gegaan is. Deze is vervangen en het jaar daarop verbruikte hij geen extra olie.
De kapotte condensator en veren zullen er weinig invloed op hebben gehad.
En in de verdere historie (vorige eigenaar?) ook geen grote problemen?
[ Voor 6% gewijzigd door Bas. op 12-11-2018 17:29 ]
Als die sensor lekt dan krijg je ook echt wel plekken op de opritBas. schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:29:
[...]
Okay. Hij lekt verder niet bij de oliedruk sensor? Daar lekken ze nogal eens namelijk.

Ben ik achter gekomen

Nee ik zie verder geen olie ergens langs lopen, of dingen erg onder de olie zitten. Al ruikt het wel olieachtig na een rit echter een bron kan ik niet vinden. Verder het standaard vervangen van de olie en een van de vorige beurten ook de bougies geen grote problemen vernomen.Bas. schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:29:
[...]
Okay. Hij lekt verder niet bij de oliedruk sensor? Daar lekken ze nogal eens namelijk.
Ik heb de auto sinds deze 23.500km op te teller had staan. Hij is dus het grootste deel van zijn kilometers (nu 180.000+) bij mij. Heeft veel lange afstanden gereden (50km enkele reis naar werk) en altijd netjes zijn onderhoud bij Opel gehad.
De oliedruksensor kwam ik achter tijdens een rit naar Frankrijk. Het oliepijl was net tot het minimum gezakt, dus ik kwam er op tijd achter. De Belgische ANWB heeft toen het blok nog gereinigd (aan de buitenkant, alles zat onder de olie) en ik heb daarna een lange tijd kunnen rijden zonder olielucht van het blok.
Olievuldop, klepdeksel pakking, koppakking, bovenste ventilatie? Veel meer kan het niet zijn als het blok onder de olie gaat zitten.LordSinclair schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:59:
[...]
Nee ik zie verder geen olie ergens langs lopen, of dingen erg onder de olie zitten. Al ruikt het wel olieachtig na een rit echter een bron kan ik niet vinden. Verder het standaard vervangen van de olie en een van de vorige beurten ook de bougies geen grote problemen vernomen.
Ik heb de auto sinds deze 23.500km op te teller had staan. Hij is dus het grootste deel van zijn kilometers (nu 180.000+) bij mij. Heeft veel lange afstanden gereden (50km enkele reis naar werk) en altijd netjes zijn onderhoud bij Opel gehad.
De oliedruksensor kwam ik achter tijdens een rit naar Frankrijk. Het oliepijl was net tot het minimum gezakt, dus ik kwam er op tijd achter. De Belgische ANWB heeft toen het blok nog gereinigd (aan de buitenkant, alles zat onder de olie) en ik heb daarna een lange tijd kunnen rijden zonder olielucht van het blok.
Nu zit het blok niet onder de olie. Dat was alleen toen de oliedruksensor het begeven had. Toen heeft de Belgische ANWB het schoongemaakt en heb ik een hele tijd geurloos kunnen rondrijden.ArcticWolf schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:13:
[...]
Olievuldop, klepdeksel pakking, koppakking, bovenste ventilatie? Veel meer kan het niet zijn als het blok onder de olie gaat zitten.
Dit was in april 2017:

Nu is alles schoon.
[ Voor 4% gewijzigd door LordSinclair op 12-11-2018 21:21 ]
Mooie wagen! Gekocht bij Roelofs zo te zienkromme schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:45:
De knoop door gehakt, sinds vorige week de trotse bezitter van een Opel Isignia uit 2012 met 69000KM op de teller.
[Afbeelding]
Klopt, aardige gast. Geen opdringerige verkoper.Klumpke schreef op maandag 12 november 2018 @ 21:29:
[...]
Mooie wagen! Gekocht bij Roelofs zo te zien

Met, uiteraard, een nieuwe APK:

Geen gekke dingen, enkel de lamdawaarde bleek te hoog tijdens de viergasmeting. Deze werd herleid naar een defecte LPG-injector, welke gratis onder coulance vervangen is
Kan ik er weer een jaar tegenaan

NiceMK_ schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:57:
Zo, vandaag met de auto naar de garage geweest.
[Afbeelding]
Met, uiteraard, een nieuwe APK:
[Afbeelding]
Geen gekke dingen, enkel de lamdawaarde bleek te hoog tijdens de viergasmeting. Deze werd herleid naar een defecte LPG-injector, welke gratis onder coulance vervangen isVerder standaard dingen (olie, remvloeistof, bougies, filters...)
Kan ik er weer een jaar tegenaan
Zoals op het uitlijnrapport te zien, heeft de monteur als type “Opel Astra H Sedan” gekozen (GTC stond niet in de computer). Weet iemand of dit veel kan uitmaken op het uiteindelijke resultaat? Tevens heeft de monteur de achterkant niet uitgelijnd omdat hij zei dat dit niet mogelijk was bij mijn auto, klopt dit?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
H sedan is nooit verkocht in Nederlandtemp00 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:08:
Wanneer ik op een vlak stuk weg rij, trekt m’n Opel Astra H GTC naar links. Ik moet het stuur dan naar rechts zetten om rechtdoor te rijden. Dit probleem heb ik al een tijd maar onlangs is de veerpoot linksvoor vervangen en nu lijkt het probleem nog meer aanwezig te zijn. Vanwege het naar links trekken ben ik van de week naar Kwik Fit geweest om ‘m uit te laten lijnen echter heeft dit het probleem niet verholpen.
Zoals op het uitlijnrapport te zien, heeft de monteur als type “Opel Astra H Sedan” gekozen (GTC stond niet in de computer). Weet iemand of dit veel kan uitmaken op het uiteindelijke resultaat? Tevens heeft de monteur de achterkant niet uitgelijnd omdat hij zei dat dit niet mogelijk was bij mijn auto, klopt dit?
[Afbeelding]

Maar goed, alleen linksvoor vervangen is niet zo verstandig, altijd beide schokdempers en/of beide veren, nooit 1 kant.
Als uitlijnen niet helpt zou ik de banden eens controleren, slijtage profiel links en rechts van beide banden en de luchtdruk.
Verwijderd
Type auto bij je bericht zou handig zijnVerwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:16:
Motorlampje, auto aan de kant gezet volgens anwb blijk dat mijn lambda sensor p0141 kapot is.. Garage in de buurt van waar ik verblijf hebben pas plaats begin januari?. Kan je zoiets zelf makkelijk vervangen? en iemand enig idee voor een goede webshop dat goed spul verkoopt? winparts is er een van maar ik kan geen lambda sensor vinden onder mijn kenteken?
De voorste lambda kun je wel makkelijk vervangen (maar kan goed vast zitten), de achterste zit achter de katalysator dus brug is wel handig... heeft de ANWB ook gezegd welke er kapot is?
Overigens hoeft de melding van een kapotte lambda niet altijd te duiden op een daadwerkelijk kapotte sensor...
Verwijderd
Sorry vergeten erbij te zetten, Astra H GTC 1.4, S1 B2 0141. Zoals ik het begreep de geen die naar de uitlaat gaat? dus ik ga ervan uit achterste. Wanneer ik naar winparts ga kom ik alleen uit op lambdasonde https://www.winparts.nl/u...-ls602-bosch/p178252.html maar dat is hem niet? ANWB gaf aan lambda sensor.ArcticWolf schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:38:
[...]
Type auto bij je bericht zou handig zijn![]()
De voorste lambda kun je wel makkelijk vervangen (maar kan goed vast zitten), de achterste zit achter de katalysator dus brug is wel handig... heeft de ANWB ook gezegd welke er kapot is?
Overigens hoeft de melding van een kapotte lambda niet altijd te duiden op een daadwerkelijk kapotte sensor...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2018 21:45 ]
Beide voorbanden zijn +- 2-3 maanden oud en uitgebalanceerd dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Tevens hou ik de spanning altijd goed in de gaten. Achter zou best eens wat minder kunnen zijn. Misschien morgen toch eens terug naar QF. Anders wellicht idd rechtsvoor ook vervangen, wist niet dat 1 kant vervangen problematisch kan zijn. Iig even wat meer onderzoek doenArcticWolf schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:54:
[...]
H sedan is nooit verkocht in Nederlandkon beter de 5 deurs nemen.
Maar goed, alleen linksvoor vervangen is niet zo verstandig, altijd beide schokdempers en/of beide veren, nooit 1 kant.
Als uitlijnen niet helpt zou ik de banden eens controleren, slijtage profiel links en rechts van beide banden en de luchtdruk.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Probleem vaak is dat beide dempers en/of veren gelijkmatig slijten, dus als je er dan 1 vervangt krijg je altijd onbalans.temp00 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:49:
[...]
Beide voorbanden zijn +- 2-3 maanden oud en uitgebalanceerd dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Tevens hou ik de spanning altijd goed in de gaten. Achter zou best eens wat minder kunnen zijn. Misschien morgen toch eens terug naar QF. Anders wellicht idd rechtsvoor ook vervangen, wist niet dat 1 kant vervangen problematisch kan zijn. Iig even wat meer onderzoek doen
Kan ook zijn dat 1 band niet helemaal lekker zit en een grotere omtrek heeft, even van de velg en er weer op kan ook helpen.
Naar de uitlaat is de voorste, die zit op je spruitstuk.Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:44:
[...]
Sorry vergeten erbij te zetten, Astra H GTC 1.4, S1 B2 0141. Zoals ik het begreep de geen die naar de uitlaat gaat? dus ik ga ervan uit achterste. Wanneer ik naar winparts ga kom ik alleen uit op lambdasonde https://www.winparts.nl/u...-ls602-bosch/p178252.html maar dat is hem niet? ANWB gaf aan lambda sensor.
Je kan het beste zoeken op je chassis nummer (staat op je voorruit aan de bestuurderszijde.
En dan kun je hier zoeken:
https://opel.7zap.com/nl/car/
Lambda sensoren staan bij ELECTRISCH [BRANDSTOF EN UITLAAT] > CATALYTISCHE OMVORMER SENSOR
GM nummer kun je dan bij Winparts opzoeken... ik gebruik zelf meestal www.autodoc.nl maar daar is de levertijd meestal 1 week.
[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 04-12-2018 07:40 ]
@MK_ bedankt voor je hulpvaardigheid!
Sad to see you gosuperwashandje schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 11:03:
Bij deze wil ik me graag afmelden hier. met pijn en moeite heb ik afscheid genomen van de restanten van mijn astra. omdat ik een auto nodig heb om op het werk te komen moest ik snel iets anders op lpg vinden en dat is geen opel geworden. Ik was er de afgelopen 2 jaar en 80000km erg blij mee maar nu is het ivm tijdsdruk een volvo s60 uit 2010 geworden.
@MK_ bedankt voor je hulpvaardigheid!

Jammer van je Astra, maar ik wens je veel rijplezier met je Volvo
Opel waar ik deze auto kocht verknoeit telkens reparaties.
Maar kan je voor garantie op een nieuwe auto (van 6 mnd oud) naar een andere dealer?
ik kan geen ervaringen vinden of iets op de Opel site. Iemand ervaringen?