Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
tpb102718 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:47:
Weet iemand of je voor garantie bij elke dealer terecht kan?
Opel waar ik deze auto kocht verknoeit telkens reparaties.
Maar kan je voor garantie op een nieuwe auto (van 6 mnd oud) naar een andere dealer?
ik kan geen ervaringen vinden of iets op de Opel site. Iemand ervaringen?
Voor fabrieksgarantie kan je normaal gezien bij elke dealer terecht. Garantieclaims zal de dealer vervolgens verhalen bij de importeur. Dat je de auto bij een andere dealer gekocht hebt zou normaal dus niet uit hoeven te maken.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

tpb102718 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 23:47:
Weet iemand of je voor garantie bij elke dealer terecht kan?
Opel waar ik deze auto kocht verknoeit telkens reparaties.
Maar kan je voor garantie op een nieuwe auto (van 6 mnd oud) naar een andere dealer?
ik kan geen ervaringen vinden of iets op de Opel site. Iemand ervaringen?
Bij de dealer waar ik m'n GTC kocht zei hij dat ik hem ook bij mijn dealer kon brengen (wel na wat belletjes) voor eventueel garantie werk.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:26

superwashandje

grofheid alom

MK_ schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:46:
[...]

Sad to see you go ;w

Jammer van je Astra, maar ik wens je veel rijplezier met je Volvo :D Heb je er een pic van? Van mij mag je hem hier wel posten :9
thanks, ik ben wel iets achteruit gegaan in functionaliteit van de auto maar wel weer een klasse hoger dus dat is dan weer ok :P

vanochtend even snel 2 gemaakt ;)

S602

S601

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Volgens mij moet je bij een Opel dealer zijn en maakt het verder niet uit. @tpb102718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 21:30
ArcticWolf schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:34:
[...]

Bij de dealer waar ik m'n GTC kocht zei hij dat ik hem ook bij mijn dealer kon brengen (wel na wat belletjes) voor eventueel garantie werk.
Houd er ook rekening mee dat een Opel dealer je ook zomaar 'nee' probeert te verkopen als je daar iets onder garantie wilt laten repareren wanneer je de auto bij een andere Opel dealer hebt gekocht. Ik heb (helaas) meerdere malen toch een aardige discussie gehad met minstens 2 lokale Opel dealers die me helemaal niet wilden helpen en waar ik Opel Nederland voor heb moeten inschakelen om die dealers zo ver te krijgen om garantie te verlenen en de kosten te verhalen op de dealer waar ik de auto heb gekocht. Dit was overigens met Opel Occasion garantie, niet met garantie op een splinternieuwe auto.

Ergens snap ik het wel, voor de dealer die de reparatie uit gaat voeren is het extra werk. Van de andere kant hoort dit bij de afspraken die een Opel dealer met Opel maakt, dus moeten ze zich daar gewoon aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Graag even jullie mening. Begin september een occasion Opel Astra K gekocht (hier ook in topic laten zien) met 18k op de klok. Inclusief Bovag garantie en onderhoudsbeurten volgens interval. Ik heb echter al een aantal weken last van een stinkende airco bij inschakelen. Betreft een rotte vislucht gedurende een paar minuten, daarna is het weer weg. Airco's hebben onderhoud nodig, dus dit is gewoon een kwestie van onderhoud.

Hoort dit bij aflevering op orde te zijn en zou de verkoper dit gratis moeten verhelpen, of moet ik dit zien als regulier onderhoud wat ik nu zelf dien te betalen. De algemene voorwaarden van Bovag vind ik op dit punt niet echt concreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Mint schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:37:
[...]

Houd er ook rekening mee dat een Opel dealer je ook zomaar 'nee' probeert te verkopen als je daar iets onder garantie wilt laten repareren wanneer je de auto bij een andere Opel dealer hebt gekocht. Ik heb (helaas) meerdere malen toch een aardige discussie gehad met minstens 2 lokale Opel dealers die me helemaal niet wilden helpen en waar ik Opel Nederland voor heb moeten inschakelen om die dealers zo ver te krijgen om garantie te verlenen en de kosten te verhalen op de dealer waar ik de auto heb gekocht. Dit was overigens met Opel Occasion garantie, niet met garantie op een splinternieuwe auto.

Ergens snap ik het wel, voor de dealer die de reparatie uit gaat voeren is het extra werk. Van de andere kant hoort dit bij de afspraken die een Opel dealer met Opel maakt, dus moeten ze zich daar gewoon aan houden.
Bij mij was de afspraak dat de ene dealer de ander kon belasten (ook een keer met een BMW gehad). Maar het ligt aan de afspraak met de dealer waar je hem hebt gekocht en wat voor reparaties er moeten plaatsvinden.
Overigens heb ik bij Opel nog niet echt moeilijke problemen gehad. Bij die BMW liep het in de duizenden euro's... die was ook snel weer weg want ding was echt onbetrouwbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpb102718
  • Laatst online: 12-05 00:43
nldls schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:28:
Volgens mij moet je bij een Opel dealer zijn en maakt het verder niet uit. @tpb102718
MK_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 00:31:
[...]

Voor fabrieksgarantie kan je normaal gezien bij elke dealer terecht. Garantieclaims zal de dealer vervolgens verhalen bij de importeur. Dat je de auto bij een andere dealer gekocht hebt zou normaal dus niet uit hoeven te maken.
Vanmiddag ga ik bij een andere dealer langs. bedankt voor het advies!

[ Voor 45% gewijzigd door tpb102718 op 05-12-2018 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
tpb102718 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:44:
[...]

Ga ik vanmiddag meteen proberen, bedankt!
Wel even van tevoren vermelden dat je nog garantie hebt bij een andere Opel dealer. Afhankelijk van de grootte van de reparatie kan het zijn dat de dealer waar je de auto hebt gekocht zelf de reparatie uit wilt voeren.
ArcticWolf schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:42:
[...]

Bij mij was de afspraak dat de ene dealer de ander kon belasten (ook een keer met een BMW gehad). Maar het ligt aan de afspraak met de dealer waar je hem hebt gekocht en wat voor reparaties er moeten plaatsvinden.
Overigens heb ik bij Opel nog niet echt moeilijke problemen gehad. Bij die BMW liep het in de duizenden euro's... die was ook snel weer weg want ding was echt onbetrouwbaar :+
Mja, da's natuurlijk ook weer afhankelijk van je exemplaar. :P Mijn Astra J uit 2011 heeft toch 2x terug gemoeten naar de dealer waar ik hem kocht ivm kostbare reparaties (1x versnellingsbak reviseren (M32 versnellingsbak issue), 1x een keerring kapot (weet niet meer precies welke) wat volgens mij redelijk arbeidsintensief was om te vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Mint schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:47:
[...]

Wel even van tevoren vermelden dat je nog garantie hebt bij een andere Opel dealer. Afhankelijk van de grootte van de reparatie kan het zijn dat de dealer waar je de auto hebt gekocht zelf de reparatie uit wilt voeren.

[...]

Mja, da's natuurlijk ook weer afhankelijk van je exemplaar. :P Mijn Astra J uit 2011 heeft toch 2x terug gemoeten naar de dealer waar ik hem kocht ivm kostbare reparaties (1x versnellingsbak reviseren (M32 versnellingsbak issue), 1x een keerring kapot (weet niet meer precies welke) wat volgens mij redelijk arbeidsintensief was om te vervangen).
Astra H OPC hier, maar nog geen problemen met de M32 bak :P

Keerring vervangen als de bak eraf is, was wel handig geweest... de voorste keerring is wat makkelijker (distributie los en de krukaspoelie eraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
ArcticWolf schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:52:
[...]

Astra H OPC hier, maar nog geen problemen met de M32 bak :P

Keerring vervangen als de bak eraf is, was wel handig geweest... de voorste keerring is wat makkelijker (distributie los en de krukaspoelie eraf).
Ik heb zelf helaas te weinig kaas gegeten van de materie om daar zelf echt inhoudelijk iets over te kunnen zeggen. :P Maar ach, het is ook wat je ervan maakt. Ik kom zelf uit Limburg en heb de auto gekocht in Leiden. De eerste keer kreeg ik netjes een leenauto mee (reparatie duurde wat langer), de tweede keer heb ik de leenauto afgewezen en 2 leenfietsen bij de dealer gepakt om er een dagje Leiden van te maken met mevrouw Mint. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mint op 05-12-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpb102718
  • Laatst online: 12-05 00:43
Update: Andere dealer ging vervangen onderdeel op fabrieksgarantie gewoon doen. Waren er niet erg blij mee omdat ze er weinig tijd vergoed vergoed voor krijgen, maar hij heeft er wel een onderhoudsklant bij. Vertelde me dat bij occasion garantie het een ander verhaal was geweest, omdat het risico dan meer bij de verkopende dealer ligt.

Gelukkig is dit een Astra K met een F40bak, mijn vorige J heeft 2x keer de M32 revisie gehad. (bij 117K en 200K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

F40 heeft ook z'n dingetjes ;) en bij de M32 kan je de end case upgraden en dan zou je er geen last meer van moeten hebben, weet alleen niet of Opel zelf die modificatie doorvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Cheesy schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:03:
Graag even jullie mening. Begin september een occasion Opel Astra K gekocht (hier ook in topic laten zien) met 18k op de klok. Inclusief Bovag garantie en onderhoudsbeurten volgens interval. Ik heb echter al een aantal weken last van een stinkende airco bij inschakelen. Betreft een rotte vislucht gedurende een paar minuten, daarna is het weer weg. Airco's hebben onderhoud nodig, dus dit is gewoon een kwestie van onderhoud.

Hoort dit bij aflevering op orde te zijn en zou de verkoper dit gratis moeten verhelpen, of moet ik dit zien als regulier onderhoud wat ik nu zelf dien te betalen. De algemene voorwaarden van Bovag vind ik op dit punt niet echt concreet.
Volgens mij valt zoiets niet onder garantie, enkel als het echt defect geraakt. Stinkende airco is waarschijnlijk of schimmel of vervuilde luchtfilters. Denk zelf dat dit gewoon onder onderhoud valt. Waarschijnlijk, als hij volgens het boekje onderhouden is, zal de filter nog niet vervangen zijn. Die moet namelijk om het jaar of elke 30k km.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
MK_ schreef op woensdag 5 december 2018 @ 23:54:
[...]

Volgens mij valt zoiets niet onder garantie, enkel als het echt defect geraakt. Stinkende airco is waarschijnlijk of schimmel of vervuilde luchtfilters. Denk zelf dat dit gewoon onder onderhoud valt. Waarschijnlijk, als hij volgens het boekje onderhouden is, zal de filter nog niet vervangen zijn. Die moet namelijk om het jaar of elke 30k km.
Dankje. Zal we op die manier werken. Kleine beetje jammer is het natuurlijk wel, je denkt een occasion te kopen die er tiptop bij staat, en na een maand begint dat ding te meuren :P.
Werkt ook niet mee dat het autobedrijf een dik uur rijden van m'n woonplaats zit. Ik ben al een keer terug geweest omdat ze de trekhaak er niet op tijd onder konden maken. Volgende keer maar weer gewoon kopen via m'n eigen autobedrijf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Cheesy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:53:
[...]

Dankje. Zal we op die manier werken. Kleine beetje jammer is het natuurlijk wel, je denkt een occasion te kopen die er tiptop bij staat, en na een maand begint dat ding te meuren :P.
Werkt ook niet mee dat het autobedrijf een dik uur rijden van m'n woonplaats zit. Ik ben al een keer terug geweest omdat ze de trekhaak er niet op tijd onder konden maken. Volgende keer maar weer gewoon kopen via m'n eigen autobedrijf ;)
Gewoon zelf een interieurfilter bij de Brezan halen oid... die dingen zijn meestal niet moeilijk te vervangen (zolang je geen 2 linker handen hebt :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Is inderdaad niet zo moeilijk, dashboardkastje verwijderen en je ziet hem al zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Goed idee om daar mee te beginnen. Heb het bij eerdere auto’s ook gedaan dus dat lukt wel. Ik heb echter vaak het idee dat die vislucht uit de verdamper komt. Helaas zijn sinds een aantal jaar de goede doe-het-zelf middeltjes (foamspray) niet meer te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 18:58
Heren, wellicht dat iemand hier er iets meer van weet.

Ik ben in het bezit van een Insignia Sports Tourer ‘11 1,6 turbo en het volgende valt me de laatste tijd op: als ik bij lage toeren (in 2 of 3) 50% of meer gas geef en na een seconde weer loslaat hoor ik een soort schavend en/of afblazend geluid. Na 1 seconde ofzo stopt dit en het lijkt zelfs dat het koppel wat wegvalt bij het geluid. Dit maakt dat bij het rijden op lage snelheden het aanwezige koppel wat onvoorspelbaar is. Gezien de turbo lijkt het me gerelateerd aan een soort aflaatventiel, is dit een kwaaltje of is dit normaal?

Andere vraag, is er (evt via dealer) in te stellen dat mijn ramen niet meer via de afstandsbediening open kunnen? Kom regelmatig bij de auto aan waarvan dan de ramen open staan, sleutels zitten altijd in mijn zak en wil ik graag zo houden.

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

marc.r schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:50:
Heren, wellicht dat iemand hier er iets meer van weet.

Ik ben in het bezit van een Insignia Sports Tourer ‘11 1,6 turbo en het volgende valt me de laatste tijd op: als ik bij lage toeren (in 2 of 3) 50% of meer gas geef en na een seconde weer loslaat hoor ik een soort schavend en/of afblazend geluid. Na 1 seconde ofzo stopt dit en het lijkt zelfs dat het koppel wat wegvalt bij het geluid. Dit maakt dat bij het rijden op lage snelheden het aanwezige koppel wat onvoorspelbaar is. Gezien de turbo lijkt het me gerelateerd aan een soort aflaatventiel, is dit een kwaaltje of is dit normaal?

Andere vraag, is er (evt via dealer) in te stellen dat mijn ramen niet meer via de afstandsbediening open kunnen? Kom regelmatig bij de auto aan waarvan dan de ramen open staan, sleutels zitten altijd in mijn zak en wil ik graag zo houden.
Probleem met de wastegate? Hoeveel km heeft die gelopen?

En heb je die auto al lang (dus vorige winter ook mee gereden)? Want kan zijn dat vanwege de temperatuur de boost control solenoids wat anders reageren... doet die van mij ook en soms blaast hij dan hard af.

[ Voor 64% gewijzigd door ArcticWolf op 13-12-2018 10:31 ]

Anoniem: 1044053

Hallo. Ik zou graag mijn Corsa uit 2001 - Benzine Easytronic - met een OBD scanner uit willen lezen, en kunnen resetten. Heeft iemand ervaring met een goedkope variant OBD scanner?
Kan op laptop of android (Torque PRO) aangesloten worden. De prijzen lopen namelijk uiteen van een paar euro tot honderden euro's :)

Edit

Excuses - OBD 2 moet dat zijn(?).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1044053 op 13-12-2018 10:22 ]

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anoniem: 1044053 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:20:
Hallo. Ik zou graag mijn Corsa uit 2001 - Benzine Easytronic - met een OBD scanner uit willen lezen, en kunnen resetten. Heeft iemand ervaring met een goedkope variant OBD scanner?
Kan op laptop of android (Torque PRO) aangesloten worden. De prijzen lopen namelijk uiteen van een paar euro tot honderden euro's :)

Edit

Excuses - OBD 2 moet dat zijn(?).
Opcom bestellen via ali ;)

Dankjewel. Heb jij daar ervaring mee? Het duurt wel lang om over te laten komen vanuit China dus ik zoek op zich wel een alternatief. Ik ben momenteel druk bezig dus het achtergrondverhaal kan ik niet zo snel uittypen. Het heeft in ieder geval in het kort te maken met het lampje van het uitlaatgascontrolesysteem / hoog verbruik / noodloop etc.
Garage is hartstikke duur man, ik heb laatst 4 bougies laten vervangen voor 125 euro omdat ik geen tijd had, als ik dat had geweten had ik er tijd voor gemaakt 8)7
Vervolgens Lambda vervangen maar ook geen volledig herstel, lampje gaat af en toe aan, angst is dat we straks weer 200km van huis ergens langs de weg staan.

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Anoniem: 1044053 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:28:
[...]

Dankjewel. Heb jij daar ervaring mee? Het duurt wel lang om over te laten komen vanuit China dus ik zoek op zich wel een alternatief. Ik ben momenteel druk bezig dus het achtergrondverhaal kan ik niet zo snel uittypen. Het heeft in ieder geval in het kort te maken met het lampje van het uitlaatgascontrolesysteem / hoog verbruik / noodloop etc.
Garage is hartstikke duur man, ik heb laatst 4 bougies laten vervangen voor 125 euro omdat ik geen tijd had, als ik dat had geweten had ik er tijd voor gemaakt 8)7
Vervolgens Lambda vervangen maar ook geen volledig herstel, lampje gaat af en toe aan, angst is dat we straks weer 200km van huis ergens langs de weg staan.
Voordeel van een OPCOM is natuurlijk dat deze specifiek voor Opel is. Dus de specifieke Opel foutcodes komen naar voren. Tweede voordeel; je kan hiermee ook bepaalde wijzigingen doorvoeren/programmeren/resetten. Bijvoorbeeld het aanmelden van een tweede sleutel.

Leuk stukje hard-/software :)

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anoniem: 1044053 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:28:
[...]

4 bougies voor 125 euro? omg... dan wordt je echt hard afgezet, mijn Opel dealer rekent 93 euro voor m'n OPC bougies + montage 8)7

Ik heb zelf ook een Opcom maar doe er weinig mee aangezien ik nooit fouten heb :+ maar wat @RobKJ zegt, je kan er mee opties wijzigen en dergelijke in de computer en alles uitlezen terwijl je met een losse OBD module niet alles kan uitlezen (ABS bv niet).

• marc.r
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-05 18:58
ArcticWolf schreef op donderdag 13 december 2018 @ 07:52:
[...]

Probleem met de wastegate? Hoeveel km heeft die gelopen?

En heb je die auto al lang (dus vorige winter ook mee gereden)? Want kan zijn dat vanwege de temperatuur de boost control solenoids wat anders reageren... doet die van mij ook en soms blaast hij dan hard af.
Km stand is 95000. Heb de auto al 2 jaar, verhaal speelt al langer dus het ligt niet aan de temperatuur lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ArcticWolf Er zat ook nog een 4-gasmeting bij a 25 euro zie ik. Ik heb bij mijn *gaat vloeken in het Opel topic* 3 Ford Escorts ('92 / '94) en Suzuki Swift (1993) het meeste zelf gedaan dus ik heb eigenlijk geen flauw benul wat iets kost in een garage.

@RobKJ

Ook bedankt voor je toevoeging.

Het lampje brandt sinds gisteren ineens niet meer- Zou het kunnen dat de ECU nog even moet "wennen" / bijstellen na het vervangen van de Lambda?

Ik heb deze op Ali gevonden:
https://nl.aliexpress.com...999999.259.30453c00sewpQT

Met V1.99 , heb ik dan de goede te pakken? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Kan natuurlijk wel. Als na vervanging van de Lamdasonde de foutcode niet is verwijderd blijft deze een aantal starts erin staan (heb eens gelezen tussen de 5 en 10).

Als je dat zeker wil weten, paar seconde de kabels van de accu loshalen, wordt de ECU soft-gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:05:
[...]

Gewoon zelf een interieurfilter bij de Brezan halen oid... die dingen zijn meestal niet moeilijk te vervangen (zolang je geen 2 linker handen hebt :+ )
Vorige week Motip Airco Cleaner besteld + een nieuw luchtfilter. Afgelopen zaterdag de verdamper behandeld. Het meegeleverde slangetje krulde elke keer terug, dus ik heb als mantel een flex elektrapijp gebruikt en daar het slangetje van de Airco Cleaner ingestoken. Gisteren heb ik geen vieze luchtjes meer geroken bij het inschakelen van de airco, dus ik heb goede hoop dat het gewerkt heeft (dit is geen luchtverfrisser zoals er honderden op de markt zijn).
Ben wel 2 schaafwonden rijker, de behuizing van het luchtfilter heeft vlijmscherpe flenzen :(
En ik moest even dopsleutel nr. 7 lenen bij de buurman ;)

Totale kosten incl. verzendkosten €45,-

De vorige keer bij het autobedrijf was ik ca. 80 euro kwijt, maar hadden ze gewoon zo'n flesje Forte Air Conditioner Treatment Apple gebruikt die je bij de voorstoel plaatst. Tsjah, daar ga ik niet voor naar een autobedrijf >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-05 12:11
Anoniem: 1044053 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:43:
@ArcticWolf Er zat ook nog een 4-gasmeting bij a 25 euro zie ik. Ik heb bij mijn *gaat vloeken in het Opel topic* 3 Ford Escorts ('92 / '94) en Suzuki Swift (1993) het meeste zelf gedaan dus ik heb eigenlijk geen flauw benul wat iets kost in een garage.

@RobKJ

Het lampje brandt sinds gisteren ineens niet meer- Zou het kunnen dat de ECU nog even moet "wennen" / bijstellen na het vervangen van de Lambda?

Effe ter info:
Let wel op; je moet wel weten waar je mee bezig bent met een opcom.
Doe nooit Reset-ECU. Als je dat hebt gedaan wis je alles. Dus ook de koppeling met je sleutels en immobilizer. Dan start ie niet meer en mag je de boel opnieuw gaan inleren.

Je kunt er vanalles mee, maar het is geen magisch tooltje wat alle problemen voor je fixt. ;)

Je spreekt over een Opel Corsa. Welke motorcode en wat is het precieze probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Bas. op 18-12-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anoniem: 1044053 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:43:

@RobKJ

ah, je had de code niet verwijderd na het installeren van de nieuwe lambda? Dan kan het inderdaad wel even duren voordat hij verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas. schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:42:
[...]

Effe ter info:
Let wel op; je moet wel weten waar je mee bezig bent met een opcom.
Doe nooit Reset-ECU. Als je dat hebt gedaan wis je alles. Dus ook de koppeling met je sleutels en immobilizer. Dan start ie niet meer en mag je de boel opnieuw gaan inleren.

Je kunt er vanalles mee, maar het is geen magisch tooltje wat alle problemen voor je fixt. ;)

Je spreekt over een Opel Corsa. Welke motorcode en wat is het precieze probleem?
Ik wil hem eigenlijk alleen gebruiken om de auto uit te lezen, evt. tijdens het rijden.

Probleem begon met een iets hoger verbruik dan normaal. Vervolgens ging het "uitlaatgascontrolelampje" branden toen we naar huis reden (160km van huis). De dag erop was het lampje bij het starten uit.
Na ongeveer 20 minuten / 15 km ging het lampje branden en snel daarna knipperen en de auto ging samen met het knipperen in de noodloop.
Uitzetten en weer starten voorkwam dat je in de noodloop bleef.

Ik heb zelf gekeken wat het kon zijn. Ik rook aardig wat benzine dus mijn eerste gedachte ging uit naar een onvolledige verbranding of lekkage.
Luchtfilter was smerig maar niet ernstig, toch maar vervangen. Inlaat / LMM was "cosmetisch" schoon, geen zichtbare vacuum lekken.
Bougies laten vervangen bij de garage en ongeveer 2 maanden weer goed kunnen rijden totdat het lampje weer ging branden.
Lambda vervangen, die was hoogstwaarschijnlijk ook aan vervanging toe.

C.a. 2 weken weer goed kunnen rijden, vervolgens ging het lampje weer even aan, een dagje hebben we 1:14 gereden met 2 keer tanken, normaal rijden we 1:17 met dit weer.
Thermostaat lijkt nu niet op temperatuur te komen, na 200km te hebben gereden aan 1 stuk blijf hij op c.a. 80 hangen, naar mijn weten gaat een thermostaat bij 89 graden open om te koelen?

Heel af en toe start de auto niet in 1 keer, stationair is af en toe wat gammel.

De auto heeft al 260K gelopen (benzine), lampje brand nu niet en verder gaat alles goed. Verbruik is wel wat hoog.

De motorcode is : Z12XE

Verbruik meten we door iedere keer vol te tanken en aantal KM / Aantal liter te gebruiken. :)

@ArcticWolf
De garage heeft de lambda geinstalleerd en zei dat ze hem hadden gereset.

Vriendin heeft me net thuis gedumpt om met de Corsa naar London te gaan, waaghaals :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Anoniem: 1044053 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 10:24:
[...]

Ik wil hem eigenlijk alleen gebruiken om de auto uit te lezen, evt. tijdens het rijden.

Probleem begon met een iets hoger verbruik dan normaal. Vervolgens ging het "uitlaatgascontrolelampje" branden toen we naar huis reden (160km van huis). De dag erop was het lampje bij het starten uit.
Na ongeveer 20 minuten / 15 km ging het lampje branden en snel daarna knipperen en de auto ging samen met het knipperen in de noodloop.
Uitzetten en weer starten voorkwam dat je in de noodloop bleef.

Ik heb zelf gekeken wat het kon zijn. Ik rook aardig wat benzine dus mijn eerste gedachte ging uit naar een onvolledige verbranding of lekkage.
Luchtfilter was smerig maar niet ernstig, toch maar vervangen. Inlaat / LMM was "cosmetisch" schoon, geen zichtbare vacuum lekken.
Bougies laten vervangen bij de garage en ongeveer 2 maanden weer goed kunnen rijden totdat het lampje weer ging branden.
Lambda vervangen, die was hoogstwaarschijnlijk ook aan vervanging toe.

C.a. 2 weken weer goed kunnen rijden, vervolgens ging het lampje weer even aan, een dagje hebben we 1:14 gereden met 2 keer tanken, normaal rijden we 1:17 met dit weer.
Thermostaat lijkt nu niet op temperatuur te komen, na 200km te hebben gereden aan 1 stuk blijf hij op c.a. 80 hangen, naar mijn weten gaat een thermostaat bij 89 graden open om te koelen?

Heel af en toe start de auto niet in 1 keer, stationair is af en toe wat gammel.

De auto heeft al 260K gelopen (benzine), lampje brand nu niet en verder gaat alles goed. Verbruik is wel wat hoog.

De motorcode is : Z12XE

Verbruik meten we door iedere keer vol te tanken en aantal KM / Aantal liter te gebruiken. :)

@ArcticWolf
De garage heeft de lambda geinstalleerd en zei dat ze hem hadden gereset.

Vriendin heeft me net thuis gedumpt om met de Corsa naar London te gaan, waaghaals :D
Dat "uitlaatgas controle lampje" is een gevolg en geen oorzaak. De lambda meet een waarde die niet hoort, daarom krijg je deze storing. Te hoge uitstoot bijvoorbeeld. Kun je de lambda wel vervangen, maar dat heeft niet zoveel zin dan. ;)

Knipperen van mm lampje houdt in dat er misfires zijn gedetecteerd. Dus een of meerdere cilinders ontsteken niet en daardoor gooit de ecu de boel uit voorzorg in noodloop. Om ernstige motorschade te voorkomen. Dat zou de te hoge uitstoot kunnen verklaren.

Zou goed kunnen dat je een lekkende injector oid hebt, of kapotte bobine. Iig iets waar je niet te lang mee door moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas. schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:07:
[...]

Dat "uitlaatgas controle lampje" is een gevolg en geen oorzaak. De lambda meet een waarde die niet hoort, daarom krijg je deze storing. Te hoge uitstoot bijvoorbeeld. Kun je de lambda wel vervangen, maar dat heeft niet zoveel zin dan. ;)

Knipperen van mm lampje houdt in dat er misfires zijn gedetecteerd. Dus een of meerdere cilinders ontsteken niet en daardoor gooit de ecu de boel uit voorzorg in noodloop. Om ernstige motorschade te voorkomen. Dat zou de te hoge uitstoot kunnen verklaren.

Zou goed kunnen dat je een lekkende injector oid hebt, of kapotte bobine. Iig iets waar je niet te lang mee door moet rijden.
De oorzaak lag (volgens de garage) aan de bougies. Als het lampje daarna weer ging branden was het hoogstwaarschijnlijk de lambda sensor.

Bij het 2e bezoek aan een andere garage hebben we de lambda door laten meten en die was inderdaad defect. Daarna niet meer naar een garage geweest.

Het lampje brand op dit moment niet meer, als hij wel begint te branden is het aan 1 stuk door totdat de auto opnieuw gestart wordt.

Wat zou de bijv. de lage temperatuur verklaren? Ik neem aan dat ik zulke dingen met de OPCOM uit kan lezen, of ik moet ik zelf met de ohm-meter aan de slag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anoniem: 1044053 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 16:59:
[...]

De oorzaak lag (volgens de garage) aan de bougies. Als het lampje daarna weer ging branden was het hoogstwaarschijnlijk de lambda sensor.

Bij het 2e bezoek aan een andere garage hebben we de lambda door laten meten en die was inderdaad defect. Daarna niet meer naar een garage geweest.

Het lampje brand op dit moment niet meer, als hij wel begint te branden is het aan 1 stuk door totdat de auto opnieuw gestart wordt.

Wat zou de bijv. de lage temperatuur verklaren? Ik neem aan dat ik zulke dingen met de OPCOM uit kan lezen, of ik moet ik zelf met de ohm-meter aan de slag? :P
Misschien dat hij meldt dat er iets in het koelcircuit openstaat, maar denk eigenlijk van niet (anders was het koel lampje op het dashboard wel gaan branden). Als hij niet meer op temperatuur wilt komen blijft de thermostaat waarschijnlijk te veel open staan.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 19-12-2018 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
Verhoogd verbruik kan inderdaad worden veroorzaakt door een slecht werkende thermostaat. Deze blijft dan open staan, wat zorgt dat het koelwater continu de radiateur doorgepompt wordt. Hierdoor komt de motor niet op bedrijfstemperatuur, wat zorgt voor extra brandstofverbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:51
Onlangs een Astra Sport Tourer (2018) gaan rijden. De auto bevat de mogelijkheid om gebruik te maken van Apple Carplay. Handig voor apps als Waze/flitsmeister of whatsapp.

Echter na 2-3 minuten melding dat iphone niet meer is verbonden en opnieuw gekoppeld moet worden.
Bij de apple community kwam ik daar ook al een topic tegen: https://discussions.apple.com/thread/8285613?page=8

zijn er hier meer opelrijders en apple gebruikers die hier problemen mee ondervinden of ervaringen jullie dat niet meer (zo ja wat heb je er aan gedaan).

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 20:17

MeNTaL_TO

The future is not set

koentjuh1987 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 08:49:
Onlangs een Astra Sport Tourer (2018) gaan rijden. De auto bevat de mogelijkheid om gebruik te maken van Apple Carplay. Handig voor apps als Waze/flitsmeister of whatsapp.

Echter na 2-3 minuten melding dat iphone niet meer is verbonden en opnieuw gekoppeld moet worden.
Bij de apple community kwam ik daar ook al een topic tegen: https://discussions.apple.com/thread/8285613?page=8

zijn er hier meer opelrijders en apple gebruikers die hier problemen mee ondervinden of ervaringen jullie dat niet meer (zo ja wat heb je er aan gedaan).
Slechte kabel gok ik dan? Zelf geen ervaring met carplay, alleen met Android Auto en daar merkte ik dat mijn kabel niet 100% meer was (zelfde issue als jij hebt).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Sowieso een met een originele kabel proberen.

Verder geen idee, heb geen ACP en/of iPhone, maar dat probleem ligt aan iOS en niet het infotainment systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Kabel? Gaat dat niet via bluetooth dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ArcticWolf schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:15:
nee werkt niet via bluetooth. Je moet via USB de koppeling maken met het infotainmentsysteem van de auto.
Probeer later vandaag even een apple certified cable.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 20:17

MeNTaL_TO

The future is not set

ArcticWolf schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:15:
Nope, muziek klinkt ook een stuk beter dan via BT.
Het kan wel met een Nexus (en opvolgers) als je in de VS woont via AA.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
met een originele usb-kabel helaas ook problemen.
Echter is dat nu even niet mijn grootste zorg... zaterdag problemen met motorblok. -> beperkt motorvermogen.
Blijkt iets niet te kloppen met de timing van de binnenste nokkenassen (aldus ANWB-monteur)..
Nu onder garantie terug naar opel...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:48:
Echter is dat nu even niet mijn grootste zorg... zaterdag problemen met motorblok. -> beperkt motorvermogen.
Blijkt iets niet te kloppen met de timing van de binnenste nokkenassen (aldus ANWB-monteur)..
Welke motor heb je? Specifiek probleem voor een Astra K komt me niet echt bekend voor, of zelfs in het algemeen voor op Opel's.

Welke symptomen had je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
koentjuh1987 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 12:48:
Sterkte. Problemen met timing van nokkenassen doen zich meestal voort door opgerekte distributie kettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Bas. schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:42:
[...]

Sterkte. Problemen met timing van nokkenassen doen zich meestal voort door opgerekte distributie kettingen.
die opmerking kreeg ik ook van de chef (Bosch Car Service).
Auto is echter pas 5 maanden oud (bijna 28k op de teller)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:31:
[...]

die opmerking kreeg ik ook van de chef (Bosch Car Service).
Auto is echter pas 5 maanden oud (bijna 28k op de teller)
Zou erg vroeg zijn inderdaad, of de kettingspanner moet het begeven hebben. Welke motor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
MK_ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Welke motor heb je? Specifiek probleem voor een Astra K komt me niet echt bekend voor, of zelfs in het algemeen voor op Opel's.
Dit model: https://www.autoweek.nl/a...-14-turbo-business/#specs
MK_ schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:12:
[...]]Welke symptomen had je ?
Eigenlijk geen specifieke. Al merkte ik dat de auto in de ochtend met koude motor wel moeite had om "soepel" weg te rijden. Niet echt soepel maar beetje met horten en stoten... Melding beperkt motorvermogen ontstond ineens. Daarvoor weinig problemen..

Auto staat nu bij opeldealer en wordt onder garantie verholpen/onderzocht..

[ Voor 8% gewijzigd door koentjuh1987 op 14-01-2019 18:02 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:55:
[...]
Dit model: https://www.autoweek.nl/a...-14-turbo-business/#specs
[...]
Eigenlijk geen specifieke. Al merkte ik dat de auto in de ochtend met koude motor wel moeite had om "soepel" weg te rijden. Niet echt soepel maar beetje met horten en stoten... Melding beperkt motorvermogen ontstond ineens. Daarvoor weinig problemen..

Auto staat nu bij opeldealer en wordt onder garantie verholpen/onderzocht..
Hmm de nieuwe 1.4T... zijn niet echt bekende problemen mee.

Vind het ook raar dat je op voorhand geen problemen/symptomen hebt gehad. Een uitgerekte ketting krijg je niet zomaar uit het niets. Ben benieuwd wat er uitkomt, nokkesas-positiesensor misschien die de geest heeft gegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Kettinggeleiders :X (ik roep zo maar wat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heb hier een tijd terug al es gevraagd wat ik kon doen aan het airbag lampje wat bij onze Corsa D blijft branden.
Nu heb ik het niet zelf kunnen herstellen, dus hij gaat naar de garage. Hopelijk wordt het niet een enorme kosten post...
Nu doet gelukkig (/s) het volgende probleem zich voor, het waarschuwingsgeluidje van de richtingaanwijzers (en riemen en handrem) werkt niet meer. Schijnbaar kan dit ook een hele dure reparatie zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op rekenen?!
Thanks vast!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

TepelStreeltje schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:27:
Heb hier een tijd terug al es gevraagd wat ik kon doen aan het airbag lampje wat bij onze Corsa D blijft branden.
Nu heb ik het niet zelf kunnen herstellen, dus hij gaat naar de garage. Hopelijk wordt het niet een enorme kosten post...
Nu doet gelukkig (/s) het volgende probleem zich voor, het waarschuwingsgeluidje van de richtingaanwijzers (en riemen en handrem) werkt niet meer. Schijnbaar kan dit ook een hele dure reparatie zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik op rekenen?!
Thanks vast!
Klinkt als een kapotte CIM en ja dat is duur ;(

Maar je kan eerst eens kijken of de speaker het nog wel doet als je een beetje handig bent (zit zo te zien achterop je dash clock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Kapotte CIM las ik idd al...
Iemand idee hoeveel een nieuwe kost?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

TepelStreeltje schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 10:15:
Kapotte CIM las ik idd al...
Iemand idee hoeveel een nieuwe kost?
Bij de dealer tegen de 250 euro meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
MK_ schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:49:
[...]

Vind het ook raar dat je op voorhand geen problemen/symptomen hebt gehad. Een uitgerekte ketting krijg je niet zomaar uit het niets. Ben benieuwd wat er uitkomt, nokkesas-positiesensor misschien die de geest heeft gegeven ?
dat zou zomaar een het probleem kunnen zijn. Auto is iig terug naar Opel om het onder garantie te laten maken...Hopelijk is de auto weer snel beschikbaar. Want van een renault captur word ik zelf niet heel vrolijk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:48:
[...]

dat zou zomaar een het probleem kunnen zijn. Auto is iig terug naar Opel om het onder garantie te laten maken...Hopelijk is de auto weer snel beschikbaar. Want van een renault captur word ik zelf niet heel vrolijk.
@koentjuh1987 is het inmiddels opgelost ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
Nou zeg, van het weekend toch best wat vocht in mijn Astra J (2011) gehad. Ik stapte zondag tegen het einde van de ochtend in de auto en er zat zelfs condens op de afscherming van de tellers op het dashboard en het scherm van de navigatie. Wat vochtigheid is niet vreemd, maar ik zal toch maar eens gaan zoeken waardoor er zoveel vocht in de auto komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mint schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:17:
Nou zeg, van het weekend toch best wat vocht in mijn Astra J (2011) gehad. Ik stapte zondag tegen het einde van de ochtend in de auto en er zat zelfs condens op de afscherming van de tellers op het dashboard en het scherm van de navigatie. Wat vochtigheid is niet vreemd, maar ik zal toch maar eens gaan zoeken waardoor er zoveel vocht in de auto komt...
Had ik ook vaak in de Astra J, ik denk dat die nogal gevoelig voor vocht is. In de K geen problemen meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
MK_ schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 00:49:
[...]

Dat zal je verbazen :) tegenwoordig met die dunne fietskettinkjes zijn er maar weinig merken die er geen last meer van hebben. Het nieuwe rijden en longlife oliën met lange intervallen vandaag de dag helpen daar niet positief aan mee. Een opgerekte ketting bij 50.000km is bij o.a. Opel, BMW, Renault en genoeg andere merken echt geen unicum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Cheesy schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:30:
[...]

Had ik ook vaak in de Astra J, ik denk dat die nogal gevoelig voor vocht is. In de K geen problemen meer mee.
Ook voor de Astra K is er een terugroepactie geweest voor de vochtproblemen in de lampen. Maar het scheelt dat daar het probleem niet in de cabine zit.

Als je zoekt op de kettingproblemen van de nieuwe 1.4T kom je best veel tegen.

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 21-01-2019 15:49 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bij mijn Corsa D heb ik dat ook een enkele keer gehad, niet precies gevonden waardoor.
Bas. schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:38:
[...]
Dat zal je verbazen :) tegenwoordig met die dunne fietskettinkjes zijn er maar weinig merken die er geen last meer van hebben. Het nieuwe rijden en longlife oliën met lange intervallen vandaag de dag helpen daar niet positief aan mee. Een opgerekte ketting bij 50.000km is bij o.a. Opel, BMW, Renault en genoeg andere merken echt geen unicum.
Maar toch niet van het een op de andere dag?

Verder zijn die kettingblokjes van Opel prima zolang je maar zorgt dat er genoeg olie in zit (tegen de max) + inderdaad het nieuwe rijden vermijden. Opzich constante snelheid in ene hoge versnelling is geen probleem, maar dan versnellen zet veel stress op zo'n ketting.

Maar dan nog, een uitgerekte ketting krijg je niet van de een op de andere dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
MK_ schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:47:

Maar toch niet van het een op de andere dag?

Verder zijn die kettingblokjes van Opel prima zolang je maar zorgt dat er genoeg olie in zit (tegen de max) + inderdaad het nieuwe rijden vermijden. Opzich constante snelheid in ene hoge versnelling is geen probleem, maar dan versnellen zet veel stress op zo'n ketting.

Maar dan nog, een uitgerekte ketting krijg je niet van de een op de andere dag.
Het beroerd lopen met koude start is wel een van de voortekenen.(Waar @koentjuh1987 over spreekt) De olie is dan dikker, vooral met koud weer. De kettingspanner moet eerst goed druk op bouwen en i.c.m. een al opgerekte ketting krijg je dit soort ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Bas. schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Het beroerd lopen met koude start is wel een van de voortekenen.(Waar @koentjuh1987 over spreekt) De olie is dan dikker, vooral met koud weer. De kettingspanner moet eerst goed druk op bouwen en i.c.m. een al opgerekte ketting krijg je dit soort ellende.
Ik snap wat je bedoelt...

Enkel @koentjuh1987 zelf kan ons opheldering geven :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40
Vergeet je deuren niet te controleren :P

Woensdag mag de Insigna weer voor een beurt, ben benieuwd wat het mag gaan kosten. Halverwege het jaar zal ook de distributieriem gedaan worden. Bij de dealer 620 euro, universele garages hier 345 euro, beide inclusief waterpomp :X Beetje prijs verschil snap ik, maar bijna 2x |:(

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ophidian schreef op maandag 21 januari 2019 @ 20:44:
[...]

Vergeet je deuren niet te controleren :P

[YouTube: Vauxhall Astra J - Collecting Water In Nearside Rear Door - Plus How To Drain]

Woensdag mag de Insigna weer voor een beurt, ben benieuwd wat het mag gaan kosten. Halverwege het jaar zal ook de distributieriem gedaan worden. Bij de dealer 620 euro, universele garages hier 345 euro, beide inclusief waterpomp :X Beetje prijs verschil snap ik, maar bijna 2x |:(
Apart... bij de G en H is de distri + waterpomp juist bij de dealer goedkoper dan bij een universele garage :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Haha jep, die video zag ik een tijd geleden hier ook al voorbij komen en heb dat toen meteen gechecked. Die rubbers zaten er bij mij al niet meer op dus dat is het probleem niet. Heb vooralsnog niet kunnen ontdekken waar het vocht vandaan komt, dus ik heb voor nu maar een vochtvreter in de auto gelegd om te kijken of dat iets helpt. :)

Bijkomend probleem wat ik ontdekte is dat óf een koelwaterslang óf 1 van de 'tuitjes' op het koelvloeistofreservoir lekt. Enkele onderdelen in de motor zijn redelijk rood verkleurd ondertussen. :+ Merkte de laatste tijd ook af en toe een walm verbrande lucht in de auto, waarschijnlijk druppelde er wat koelvloeistof op een heet onderdeel van de motor (uitlaat?) waardoor de druppel direct verdampt. Niet handig/lekker, en al zeker niet met een MiniMint op komst. Straks maar even langs een onderdelenwinkel om een nieuwe slang + reservoir te halen en dan kijken wat er precies lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-05 01:40
Iemand enige idee welke opcom clone ik het beste kan nemen? Heb een vectra c 3.2 v6 zie hier welke versies beschikbaar zijn € 11,92 25%OFF | Op com V1.65 V1.78 V1.99 met PIC18F458 FTDI op-com OBD2 Auto Diagnostic tool voor Opel OPCOM KAN BUS v1.7 kan flash update
https://s.click.aliexpress.com/e/IERVjMV

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde. Check in je kofferbak waar je plakset/reservewiel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
dreester schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Ik heb hetzelfde. Check in je kofferbak waar je plakset/reservewiel zit.
Daar had ik laatst inderdaad ook gekeken. Het leek erop dat dat matje waar het reservewiel op ligt vochtig was, maar het kan ook gewoon koud zijn geweest. Ik ga eerst maar eens de lekkage in het koelvloeistofreservoir fixen, daarna gaat deze zoektocht weer verder. :)

Heb jij iets gedaan om dit op te lossen? Zo ja, wat/hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
Afgelopen vrijdag m'n eerste Opel opgehaald. Een insignia Sports Tourer Innovation 2.0 CDTI met 170 pk, automaat en OPC lederen stoelen uit 2016 met 62.000km.
Erg blij mee, wist niet dat Opel zulke mooie auto's maakten.
Komende vrijdag even naar de dealer voor een update van de Navi 900 zodat ook Goolgle Auto gaat draaien.
Of is er een tutorial beschikbaar om dit zelf te doen?
Plaatje is al gestuurd voor de Topic Start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
ArcticWolf schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 07:35:
[...]

Apart... bij de G en H is de distri + waterpomp juist bij de dealer goedkoper dan bij een universele garage :o
Ligt er ook maar aan welke universele garage. :P Hier 200-250 euro Stijn :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Mint schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:29:
[...]

Daar had ik laatst inderdaad ook gekeken. Het leek erop dat dat matje waar het reservewiel op ligt vochtig was, maar het kan ook gewoon koud zijn geweest. Ik ga eerst maar eens de lekkage in het koelvloeistofreservoir fixen, daarna gaat deze zoektocht weer verder. :)

Als het is zoals de Corsa D, dan zitten er roosters achter de achterbumper waar water naar binnen kan:
Afbeeldingslocatie: http://www.ecat24.com/opel/images/Opel/S07/B/2_1.jpg
Via deze ontluchtingsroosters gaat dan water naar binnen.
Aegir2002 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:17:
Afgelopen vrijdag m'n eerste Opel opgehaald. Een insignia Sports Tourer Innovation 2.0 CDTI met 170 pk, automaat en OPC lederen stoelen uit 2016 met 62.000km.
Komende vrijdag even naar de dealer voor een update van de Navi 900 zodat ook Goolgle Auto gaat draaien.
Tuurlijk maar Opel zo'n mooie auto's :D Toegevoegd ;) Denk niet dat Android Auto updaten zelf te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Nu online

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Bas. schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Ligt er ook maar aan welke universele garage. :P Hier 200-250 euro Stijn :>
Ga werken jij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Aegir2002 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:17:
Net wat MK_ zegt, je hebt echt een firmware update nodig om deze functie in te schakelen. Overigens moet je de app wel via APK installeren, aangezien het hier in de store niet officieel beschikbaar is.

Als je het eenmaal hebt is het wel echt een grote plus tov native navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
Ik woon net over de grens in dld, en Android auto staat hier gewoon in de play store.
Update vragen ze €100,- voor. Wat ik op zich schappelijk vind aangezien ze er aardig wat uurtjes mee bezig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mint schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:29:
[...]

Ik had 'm naar de dealer gebracht. Volgens hen kwam het water via achterlichten de kofferbak binnen. Ze hebben bepaalde rubbers vervangen en toen leek het opgelost. Maar het probleem is weer terug.

Hier iemand in Engeland die het heeft laten repareren. Hij vertelt dat het aan de rubbers van de kofferbak lag, die zaten niet goed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
MK_ schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:06:
[...]

Ik snap wat je bedoelt...

Enkel @koentjuh1987 zelf kan ons opheldering geven :p
Afgelopen maandag de auto weer opgehaald na een weekje in de garage..
Heb helaas weinig informatie gekregen van de beste man tijdens het ophalen van de sleutels.
Maar “het” onderdeel is vervangen onder fabrieksgarantie... Dit kan de sensor zijn of een nieuwe ketting. Al lijkt me een ketting na nog geen 28k aan km niet echt de bedoeling...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
koentjuh1987 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:09:
[...]

Afgelopen maandag de auto weer opgehaald na een weekje in de garage..
Heb helaas weinig informatie gekregen van de beste man tijdens het ophalen van de sleutels.
Maar “het” onderdeel is vervangen onder fabrieksgarantie... Dit kan de sensor zijn of een nieuwe ketting. Al lijkt me een ketting na nog geen 28k aan km niet echt de bedoeling...
Mooi dat het opgelost is :) Opvallend dat ze niet willen zeggen wat het exact was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
MK_ schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 20:52:
[...]

Mooi dat het opgelost is :) Opvallend dat ze niet willen zeggen wat het exact was..
Had er denk ik eerder mee te maken dat die persoon alleen wist dat er een auto werd opgehaald en sleutels heeft afgegeven. Voor nu prima maar mocht het mijn eigen (privé) auto zijn dan had ik het wel graag willen weten...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 20:51
Ik zit met het volgend probleem met mijn Opel Corsa D OPC

Mijn interieur kachelmotor blaast af en toe wel en soms doet ie ook helemaal niks. Heb voornamelijk het idee dat ie het niet doet bij lage snelheden/koude motor? Hoort ook dat kracht van het blazen onregelmatig is. En dan zet ik em in stand 0 en daarna weer naar een willekeurige stand en doet ie niks. Tot ie op een gegeven moment het weer oppakt.
Waar zou ik het probleem in moeten zoeken denken jullie?
Kachelweerstand? motor zelf of miss bedrading?

Heb even met de garage gebeld en die dacht aan de motor en aangezien ik Climate control heb zou dit dan 384 euro gaan kosten!
Hiervoor wil ik zelf nog wel even in de materie duiken.

Iemand Enige idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:31
dokteronline schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:28:

Mijn interieur kachelmotor blaast af en toe wel en soms doet ie ook helemaal niks. Heb voornamelijk het idee dat ie het niet doet bij lage snelheden/koude motor? Hoort ook dat kracht van het blazen onregelmatig is. En dan zet ik em in stand 0 en daarna weer naar een willekeurige stand en doet ie niks. Tot ie op een gegeven moment het weer oppakt.

Heb even met de garage gebeld en die dacht aan de motor en aangezien ik Climate control heb zou dit dan 384 euro gaan kosten!

Iemand Enige idee?
Ik heb een Opel Corsa D 1.4. Ik heb ook hetzelfde probleem maar heb geen climate control. Bij mij doet de blower het alleen in stand 4 van de 4. Als ik de kabels onder het dashboardkastje beweeg dan werkt het weer in alle standen. Bij mij zijn het de kabels die niet goed meer in de connectors zitten. Het vastzetten met een tiewrapje verhelpt dit probleem voor ongeveer een week (ligt er aan hoe hard je drempels neemt :9 ) wellicht is het zelfde aan de hand in jouw auto :)

Om bij de kabels te komen moet je op zn kop op je bijrijdersstoel gaan gaan liggen. Dus alvast succes :+

[ Voor 3% gewijzigd door Heijmenberg99 op 28-01-2019 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dokteronline
Heijmenberg99 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:35:
[...]

Ik heb een Opel Corsa D 1.4. Ik heb ook hetzelfde probleem maar heb geen climate control. Bij mij doet de blower het alleen in stand 4 van de 4. Als ik de kabels onder het dashboardkastje beweeg dan werkt het weer in alle standen. Bij mij zijn het de kabels die niet goed meer in de connectors zitten. Het vastzetten met een tiewrapje verhelpt dit probleem voor ongeveer een week (ligt er aan hoe hard je drempels neemt :9 ) wellicht is het zelfde aan de hand in jouw auto :)
Heb gelezen dat wanneer hij alleen in stand 4 werkt, het de kachelweerstand is. Dat zou relatief makkelijk op te lossen moeten zijn. Morgen duik ik even onder het dashboard kastje om even de connectors/kabels na te lopen. Hopelijk helpt dit, want 400 euro voor een motortje is nogal een bedrag 8)7 ahah ik zal me voordat ik begin strekken :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 09:07

JoSchaap

Had a life, got a modem..

dokteronline schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:37:
[...]

Heb gelezen dat wanneer hij alleen in stand 4 werkt, het de kachelweerstand is. Dat zou relatief makkelijk op te lossen moeten zijn. Morgen duik ik even onder het dashboard kastje om even de connectors/kabels na te lopen. Hopelijk helpt dit, want 400 euro voor een motortje is nogal een bedrag 8)7 ahah ik zal me voordat ik begin strekken :9
Dit is een bekend corsa D kwaaltje de connector op de weerstand en/of kachelmotor is niet helemaal lekker en smeult een beetje.

Ik geef meestal gewoon een tikje met m'n paraplu die toch onder de bijrijdersstoel ligt tegen de kabel. dan werkt het weer een paar dagen.

Maar ik kan me niet voorstellen dat Opel hier niet inmiddels al een modificatie voor heeft. helaas ben ik te druk met werk om daar achteraan te gaan.

(De kachelweerstand heb ik al vervangen uiteraard!)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Heijmenberg99 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:35:
[...]

Om bij de kabels te komen moet je op zn kop op je bijrijdersstoel gaan gaan liggen. Dus alvast succes :+
Je weet dat je ook gewoon het dashboardkastje er uit kan nemen met 4 schroeven? :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lFSDxMNxLHCNp1y202E0Ht7v/full.jpg
dokteronline schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:28:

Iemand Enige idee?
Met de normale AC (geen climate control) is het vaak de weerstand, zou me niet verbazen als dat hier ook is.

Hopelijk niet het kachelhuis, daarvoor moet het gehele dashboard er uit :p Al zou hij dan niet warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:31
MK_ schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:47:
[...]

Je weet dat je ook gewoon het dashboardkastje er uit kan nemen met 4 schroeven? :P
Nu wel _/-\o_ . Ik heb al die tijd op zn kop in de auto gelegen -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Heijmenberg99 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 22:53:
[...]

Nu wel _/-\o_ . Ik heb al die tijd op zn kop in de auto gelegen -O-
Die gele dingetjes wat je ziet, daar zitten de schroeven. Die schroef je los en dan schuif je het kastje er zo uit :p Terugzetten hetzelfde, wel even de deurrubber weer er overheen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dokteronline
[...]

[Afbeelding]

[...]

Met de normale AC (geen climate control) is het vaak de weerstand, zou me niet verbazen als dat hier ook is.

Hopelijk niet het kachelhuis, daarvoor moet het gehele dashboard er uit :p Al zou hij dan niet warm worden.
AHah wow! thanks voor de info _/-\o_ Ik zal em morgen er uit schroeven! laat hier wel weten als ik wat meer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
dokteronline schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:10:
[...]
AHah wow! thanks voor de info _/-\o_ Ik zal em morgen er uit schroeven! laat hier wel weten als ik wat meer weet
Good luck, succes en have fun :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 09:07

JoSchaap

Had a life, got a modem..

[...]

[Afbeelding]

[...]

Jazeker!

Al meerdere malen interieurfilter en weerstand vervangen op die manier (makkelijker dan liggend prutsen).
Maar om tijdens het rijden nu de schroevendraaier te pakken :Y) :+

Als ik een keer vrij heb zal ik eens informeren bij Opel of er niet al een modificatie voor de smeulende connectors is :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Iemand al bericht gehad over de terugroepactie?
Had vorige week een proefrit gepland staan voor de Asta ST (Innovation), maar werd de dag van de proefrit afgebeld met de mededeling dat deze niet door kon gaan wegens een grote terugroep actie. De komende weken (!!!) mocht de Astra de weg niet meer op, totdat het probleem opgelost was.

Toen ik vroeg wat er dan mis was en waarom deze de weg niet meer op mocht, moest hij mij het antwoord verschuldigd blijven.

Vervolgens nog wel vragen of ik interesse had in een offerte en of ik 'm daarna wilde bestellen :+ :F
Helaas, ik ga geen auto bestellen als ik er nog niet eerder in heb kunnen zitten en laat staan geen proefrit mee heb kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
JoSchaap schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 07:53:
[...]

Jazeker!

Al meerdere malen interieurfilter en weerstand vervangen op die manier (makkelijker dan liggend prutsen).
Maar om tijdens het rijden nu de schroevendraaier te pakken :Y) :+

Als ik een keer vrij heb zal ik eens informeren bij Opel of er niet al een modificatie voor de smeulende connectors is :)
Zou zoiets niet ondertussen bij de Corsa E opgelost moeten zijn? :P In dat geval zou het Corsa D onderdeel waarschijnlijk uitwisselbaar zijn (denk ik).

Bij mij nog geen weerstand problemen gehad tho *klopt op hout*
BastaRhymez schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 08:00:
Iemand al bericht gehad over de terugroepactie?
Had vorige week een proefrit gepland staan voor de Asta ST (Innovation), maar werd de dag van de proefrit afgebeld met de mededeling dat deze niet door kon gaan wegens een grote terugroep actie. De komende weken (!!!) mocht de Astra de weg niet meer op, totdat het probleem opgelost was.

Toen ik vroeg wat er dan mis was en waarom deze de weg niet meer op mocht, moest hij mij het antwoord verschuldigd blijven.

Vervolgens nog wel vragen of ik interesse had in een offerte en of ik 'm daarna wilde bestellen :+ :F
Helaas, ik ga geen auto bestellen als ik er nog niet eerder in heb kunnen zitten en laat staan geen proefrit mee heb kunnen maken.
Opvallend... Mij is niks nieuws bekend, en als ik even Google zijn er sinds 2016 geen terugroepacties geweest. Of Opel heeft nog niks vrijgegeven...

Andere dealer al eens gebeld? Weet niet hoe ver dat omrijden is voor je, maar misschien mag je daar wel nog rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Nee, heb geen andere dealer gebeld. Was enigszins overrompeld door het feit dat de proefrit dezelfde dag werd afgebeld onder het mom van een terugroep actie.

Ook moet ik eerlijk bekennen vrij laat te zijn met het proefrijden in relatie tot de besteltermijn. Moet uiterlijk woensdag de keuze doorgeven aan de lease maatschappij. En aangezien ik nog wat andere proefritjes gepland had, heb ik deze maar afgeschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tinus5
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:52
Wel een brief gehad over de terugroepactie. Is een (mogelijk) issue dat er deeltjes in de remvloeistof komen, waardoor de (een) remcilinder(s) niet meer functioneren. Ik zal vanavond de brief even opsnorren met de precieze tekst.

Almere, 10230 Wp, ZZW, 36°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ah je hebt gelijk, stond wel bij de RDW (goed gekeken vanochtend 8)7 )
Categorie defect Motorrijtuigen en aanhangwagens - reminrichting
Omschrijving defect De hoofdremcilinder kan verontreinigd raken door materiaaldeeltjes afkomstig van de afdichting van de koppelingshulpcilinder. Deze deeltjes blijven aan de afdichtingen van de hoofdremcilinder plakken en veroorzaken lekkage in de hoofdremcilinder.

Materiële gevolgen Indien het rempedaal langzaam en constant wordt ingetrapt bouwt het remsysteem geen remdruk op, en is er onvoldoende remvermogen en/of blijft het koppelingspedaal hangen of komt langzaam weer omhoog.

Mogelijk gevaar Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De dealer zal het koppelings- en remsysteem controleren, doorspoelen en indien nodig de hoofdremcilinder en koppelingscilinder vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:55

Reley

Simply Clever

Zojuist gebeld door de dealer dat za van Opel niet moeten controleren maar preventief alles moeten vervangen...

Ben mijn Astra K 3 dagen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Via RDW zie ik geen openstaande terugroepactie voor mijn Astra K hatchback benzine.
Er is weinig over foutcode MGP180612 op internet te vinden.
Op https://opel-forum.nl/for...-astra-k-diesel-my-16-18/ spreekt men over diesel, waar haalt men deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Cheesy schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 14:23:
Via RDW zie ik geen openstaande terugroepactie voor mijn Astra K hatchback benzine.
Er is weinig over foutcode MGP180612 op internet te vinden.
Op https://opel-forum.nl/for...-astra-k-diesel-my-16-18/ spreekt men over diesel, waar haalt men deze info vandaan?
Dat is wat ik 2 berichten hierboven had geplakt:
https://terugroepregister....aspx?mgpnummer=MGP180612
Dat komt hier vandaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 16:54
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Zelf ook een Astra K maar gelukkig een benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Wat raar dat Opel niet gewoon direct open en eerlijk communiceert.

Een persbericht met toelichting op de terugroepacties zou op zijn plaats zijn.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
3x3 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 22:36:
Wat raar dat Opel niet gewoon direct open en eerlijk communiceert.

Een persbericht met toelichting op de terugroepacties zou op zijn plaats zijn.
Grote kans dat dat nog komt, wordt normaliter ook gedaan.

Pagina: 1 ... 12 ... 51 Laatste