Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 18:30
Hi all,

Ben een beetje aan het turen hier omdat mijn oog is gevallen op een Opel Astra als eerste wagen. Gisteren een proefrit gemaakt in de Astra K (2016) met 37k km op de teller. Het betreft een 1.0 Editition (benzine). Op zich reed hij prima, maar “twijfel” een beetje aan de motor (1.0L, 105 pk, 5 versnelllingen, 3 cilinders). Optrekken op de snelweg ging wel wat moeizamer. Misschien dat ik mij een beetje teveel laat leiden door de cijfertjes. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Hoe verhoudt de motor van de Astra tegenover andere 1.0 motoren? Scheelt het flink t.o.v. van de 1.4L motor?

[ Voor 17% gewijzigd door Amps op 22-02-2019 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 15:43
dokteronline schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:10:
[...]

AHah wow! thanks voor de info _/-\o_ Ik zal em morgen er uit schroeven! laat hier wel weten als ik wat meer weet
En opgelost? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Amps schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 01:38:
Hi all,

Ben een beetje aan het turen hier omdat mijn oog is gevallen op een Opel Astra als eerste wagen. Gisteren een proefrit gemaakt in de Astra K (2016) met 37k km op de teller. Het betreft een 1.0 Editition (benzine). Op zich reed hij prima, maar “twijfel” een beetje aan de motor (1.0L, 105 pk, 5 versnelllingen, 3 cilinders). Optrekken op de snelweg ging wel wat moeizamer. Misschien dat ik mij een beetje teveel laat leiden door de cijfertjes. Hoe kijken jullie hier tegen aan? Hoe verhoudt de motor van de Astra tegenover andere 1.0 motoren? Scheelt het flink t.o.v. van de 1.4L motor?
Ik heb niet met alle 1.0's gereden in het segment, maar een 1.0 Ecoboost in een Focus rijdt niet echt anders.

Verschil met de 1.4T is er wel degelijk, gewoon een stuk krachtiger blok. Verschil zal je ook wel merken gezien hij een bak meer aan koppel heeft (bijna +40% aan de 1.0T). Verbruik scheelt echter niet zo veel tussen de 2, als ik Spritmonitor er bij neem doet de 1.4T gemiddeld zo'n kilometer minder per liter als de 1.0T. Dat komt uiteraard ook door de 6-bak die er in ligt.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 10:14
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:24:
[...]

En opgelost? Ben wel benieuwd :)
Excuses! helemaal vergeten te reageren :o 8)7

Ik heb het dashboardkastje verwijderd en daarna de kabels los gehad en weer vast gedaan. Alles deed het weer. Dus dacht zal wel losse connector zijn geweest. Nu deed ie 3 dagen geleden weer niks en toevallig zat mijn vriendin naast mij in de auto en die gaf een subtiele tik met haar voet onder het dashboardkastje en poef motor begon weer te blazen.. Wat het dus nu precies is no idea. Maar hij doet het nu eigenlijk 95% van de tijd en als die het niet doet. Volstaat een tik onder het dashboardkastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 15:43
dokteronline schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:30:
[...]

Excuses! helemaal vergeten te reageren :o 8)7

Ik heb het dashboardkastje verwijderd en daarna de kabels los gehad en weer vast gedaan. Alles deed het weer. Dus dacht zal wel losse connector zijn geweest. Nu deed ie 3 dagen geleden weer niks en toevallig zat mijn vriendin naast mij in de auto en die gaf een subtiele tik met haar voet onder het dashboardkastje en poef motor begon weer te blazen.. Wat het dus nu precies is no idea. Maar hij doet het nu eigenlijk 95% van de tijd en als die het niet doet. Volstaat een tik onder het dashboardkastje.
Ooh netjes haha, welkom bij de kapotte kabel club :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dokteronline
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 10:14
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:15:
[...]

Ooh netjes haha, welkom bij de kapotte kabel club :+
ahah jupp :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 10-06 18:30
MK_ schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 07:42:
[...]

Ik heb niet met alle 1.0's gereden in het segment, maar een 1.0 Ecoboost in een Focus rijdt niet echt anders.

Verschil met de 1.4T is er wel degelijk, gewoon een stuk krachtiger blok. Verschil zal je ook wel merken gezien hij een bak meer aan koppel heeft (bijna +40% aan de 1.0T). Verbruik scheelt echter niet zo veel tussen de 2, als ik Spritmonitor er bij neem doet de 1.4T gemiddeld zo'n kilometer minder per liter als de 1.0T. Dat komt uiteraard ook door de 6-bak die er in ligt.
Ah ok, dank. Voor de prijs denk ik niet dat ik het kan opbrengen om hem te halen. Denk dat ik dan de 1.4T ga overwegen.

Erg lastig om een leuke auto te zoeken. Hij moet er goed uitzien, goed rijden tegen een aannemelijke prijs.. :p Het alternatief is op dit moment de Mazda 3 (vanaf 2014).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Amps schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Ah ok, dank. Voor de prijs denk ik niet dat ik het kan opbrengen om hem te halen. Denk dat ik dan de 1.4T ga overwegen.

Erg lastig om een leuke auto te zoeken. Hij moet er goed uitzien, goed rijden tegen een aannemelijke prijs.. :p Het alternatief is op dit moment de Mazda 3 (vanaf 2014).
Mazda 3 heb ik 2 dagen gehad als leenauto. Heeft goede look en ik verwachtte een fijne auto. Maar is echt een stuk krapper dan de Astra K. Zowel voorin, achterin als in de bagageruimte. Mijn vrouw zat helemaal opgevouwen omdat we een Maxi Cosi achterin hadden. Ze zat echt dubbelgevouwen met de knieën tegen het dashboard.

Daarnaast vond ik de afwerking ook niet heel degelijk voelen. Ik zou dus zeker voor een Astra K kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Opel maakt weer winst *O*
PSA heeft, naar eigen zeggen, een historisch verkoopjaar gehad. Opels Pace-plan lijkt te werken, want na jaren van verlies boekte het merk vorig jaar voor het eerst weer eens winst.

Dat heeft PSA’s CEO Carlos Tavares tijdens de presentatie van de jaarcijfers verteld. Uit zijn presentatie blijkt dat PSA in 2018 een omzet van 74 miljard euro neerzette. Dat is een groei van 18,9 procent in vergelijking met een jaar eerder. “Historische cijfers”, volgens het merk zelf. Hoewel dat natuurlijk bijzonder mooie cijfers zijn, is het ook gemakkelijk te verklaren: PSA's overname van Opel van GM zorgt in één klap voor veel meer verkoop.

Interessanter is het om te kijken naar de winst van het Duitse merk zelf, die al tijden het jaar met rode cijfers moest afsluiten. Ook in 2017, het jaar dat Opel in de handen van PSA kwam, was het merk nog verlieslijdend. In de laatste vijf maanden van dat jaar bedroeg het verlies nog 179 miljoen euro. Het tij is echter gekeerd, want Opel sluit 2018 af met een winst van 859 miljoen euro.

PSA maakte begin dit jaar al bekend dat het concern in 2018 een verkooprecord heeft gevestigd. Ondanks een verkoopafname in China van 32,2 procent verkochten de merken van het moederbedrijf samen 3.878.000 auto’s, een groei van 6,8 procent.

Met de komst van de nieuwe Corsa en een rits ander Opel-nieuws belooft 2019 wederom een succesvol jaar voor het merk te worden. Is het Pace-plan nu al geslaagd?

Bron (Autoweek)
Niet verkeerd, PSA koopt Opel voor 1.3 miljard en heeft na een jaar twee-derde van de investering terug :P

Nieuwe Corsa is alweer gespot :D
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/i33y4beb8e6q_800.jpg
Opel werkt aan een nieuwe generatie Corsa. Die nu op 208-leest geschoeide hatchback staat in tegenstelling tot zijn Franse Peugeot-broer níet in Genève. Wel is de auto nu weer, bedekt met camouflagemateriaal, opgedoken.

Het is binnenkort gedaan met Opels waarvan de technische nog geworteld is in de grond van vorige eigenaar General Motors. Momenteel zijn de Insignia en Astra samen met de Corsa nog échte GM-producten, maar de straks nieuwe generatie van de Corsa zal net als de onlangs gepresenteerde nieuwe Peugeot 208, en de eerder onthulde DS3 Crossback, op het samen door Group PSA en het Chinese DOngfeng ontwikkelde CMP-platform komen te staan. Onze spionagefotograaf heeft die nieuwe Corsa nu in beeld gekregen.

Dat platform is natuurlijk de CMP-basis, het door Groupe PSA samen met het Chinese Dongfeng ontwikkelde stukje techniek dat ook als basis gaat dienen voor de nieuwe 208 en straks dus ook voor de nieuwe 2008 én de opvolger van de Mokka X. Van dat CMP-platform is een variant ontwikkeld die geschikt is voor volledig elektrische auto's. Net als van de 208 verschijnt ook van de nieuwe Corsa een volledig elektrische versie. Concerngenoot DS 3 Crossback geeft al een indicatie van wat we van die EV-versie kunnen verwachten. Van die cross-over is namelijk al de E-Tense gepresenteerd, een elektrische variant met een 50 kWh groot accupakket in zijn bodem. Dat pakket biedt levenslust aan een 135 pk en 260 Nm sterke elektromotor. Reken voor de Corsa op een actieradius van zo'n 300 tot 350 kilometer. Uiteraard komt de Corsa ook beschikbaar met PureTech-benzine- en HDi-dieselmotoren. Neefje 208 krijgt op termijn een GTI-versie en waarschijnlijk houdt PSA de afkortingen GSI/OPC ook wel in leven voor de Corsa.

De Corsa die nu nog in de showrooms staat, verscheen in zijn huidige vorm in 2014 op de markt. In feite was dat weer een doorontwikkeling van de in 2006 gelanceerde Corsa D. Met een levensloop van zo'n 13 jaar is de tijd nu dus wel rijp voor een opvolger.

Bron (Autoweek)
Als hij een beetje lijkt op de nieuwe Peugeot 208 zit het wel snor :*)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:16
Hebnen jullie ook last van de airco die een zachte zoemdende geluid maakt? Vooral als je iets gas geeft hoor ik een vreemd geluid uit de ventilatoren komen. Zodra de airco uit is dan hoor ik het niet meer.

Ik heb een Insignia uit 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Khallouki schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:14:
Hebnen jullie ook last van de airco die een zachte zoemdende geluid maakt? Vooral als je iets gas geeft hoor ik een vreemd geluid uit de ventilatoren komen. Zodra de airco uit is dan hoor ik het niet meer.

Ik heb een Insignia uit 2017.
De Astra H heeft daar ook weleens last van... opnieuw laten afpersen en afvullen verhelpt het meestal, niet te lang wachten want dan is het niet meer te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-05 10:26
MK_ schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:03:

[...]

Niet verkeerd, PSA koopt Opel voor 1.3 miljard en heeft na een jaar twee-derde van de investering terug :P
Mooi nieuws... dat betekent dus wel dat Opel een miljard meer heeft weten binnen te harken. Presteerden ze onder GM zo slecht, of haalde GM trucjes uit die PSA niet gebruikt?

Ik heb wel eens wat gelezen dat alle door Opel ontwikkelde technologie door GM werd ingepikt, en dat Opel daarna royalties zou moeten afdragen aan het moederbedrijf voor het gebruik van wat Opel-ingenieurs hadden bedacht. Geen idee of dat klopt verder :)
[Afbeelding]

[...]

Ik had ook al wat gelezen over de volgende generatie Mokka X, die gaat gebouwd worden in de PSA-fabriek in het Franse Poissy en zal het platform delen met de Peugeot 208, 2008 en de nieuwe Corsa.

Over de Mokka X gesproken: het valt me op dat Opel die eigenlijk niet meer noemt. Hij staat nog wel op de website, maar in reclames voor Opel-SUVs wordt er alleen nog maar aandacht gegeven aan de Crossland X en aan de Grandland X.

We are shaping the future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khallouki
ArcticWolf schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:19:
[...]

De Astra H heeft daar ook weleens last van... opnieuw laten afpersen en afvullen verhelpt het meestal, niet te lang wachten want dan is het niet meer te verhelpen.
Ik ben gisteren dus naar de dealer geweest en die gaf aan dat het de aircopomp is en dat dat het normaal is. Ik was niet tevreden en vroeg of er een andere Insignia was waar ik het kon horen.

We hebben samen in de Insignia gezeten en daar was het geluid hetzelfde... Het is een kleine zachte zoom, omdat de auto goed is geïsoleerd hoor je het bij stationair stand. Hij gaf wel aan dat als de auto meer kilometers maakt de pomp wat minder geluid maakt.

Optioneel gaf die nog jouw advies aan, als ik dat zou willen.

Ik wacht het nog even af, weet in ieder geval dat het alleen niet bij mijn Insignia is.

Wel top service van de dealer, dit is helemaal kosteloos gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Khallouki op 27-02-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-05-2022
Hallo forumleden!

ik weet niet zeker of dit de goede thread is maar goed.
Ik ga deze zomer opzoek naar mijn tweede auto Ik rij momenteel een
Ford fiesta
Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1810/487265/6SON2TTY.jpg
uit 2004 als beginners auto maar ik mis de pk ect aangezien ik dan 20 ben en 1 schadevrije jaar zal hebben zal een auto met meer pk wat betaalbaarder in de verzekering zijn dan atm. Daarnaast mis ik gewoon pk wat ik A-relax vindt.

Rijdt regelmatig in de auto's van mijn ouders, En daar vind ik de 120pk op een tsi moter al beter dan die 70 pk wat ik heb :p. Maar verder op mijn vraag ik ga kijken voor een opel astra cabrio met 140pk uit 2007 of nieuwer maar ik ben de opzoek naar de punten waarop ik moet letten. En welke moterblok moet ik niet nemen en welke moterblok moet ik wel nemen. Ken ik hem chiptunnen of niet . En graag de aandachtpunten :3

Groetjes

Spelfouten of niet correcte zinnen inbegrepen. Ben namelijk een dyslect sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Alex) schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:24:
[...]
Mooi nieuws... dat betekent dus wel dat Opel een miljard meer heeft weten binnen te harken. Presteerden ze onder GM zo slecht, of haalde GM trucjes uit die PSA niet gebruikt?

Ik heb wel eens wat gelezen dat alle door Opel ontwikkelde technologie door GM werd ingepikt, en dat Opel daarna royalties zou moeten afdragen aan het moederbedrijf voor het gebruik van wat Opel-ingenieurs hadden bedacht. Geen idee of dat klopt verder :)
Wat ik eens heb gehoord (geen idee of het waar is) is dat GM Opel allemaal dingen liet ontwikkelen terwijl ze eigenlijk voor bijv. Chevrolet waren, om zo die aandeelhouders tevreden te houden.

Hoe dan ook: het gaat beter nu *O* :p
[...]
Ik had ook al wat gelezen over de volgende generatie Mokka X, die gaat gebouwd worden in de PSA-fabriek in het Franse Poissy en zal het platform delen met de Peugeot 208, 2008 en de nieuwe Corsa.

Over de Mokka X gesproken: het valt me op dat Opel die eigenlijk niet meer noemt. Hij staat nog wel op de website, maar in reclames voor Opel-SUVs wordt er alleen nog maar aandacht gegeven aan de Crossland X en aan de Grandland X.
Laatst met de Black Editions stond de Mokka X er wel nog tussen... verder niet echt meer op gelet. Zal eens opletten :P
Khallouki schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 11:12:
[...]
Ik ben gisteren dus naar de dealer geweest en die gaf aan dat het de aircopomp is en dat dat het normaal is. Ik was niet tevreden en vroeg of er een andere Insignia was waar ik het kon horen.

We hebben samen in de Insignia gezeten en daar was het geluid hetzelfde... Het is een kleine zachte zoom, omdat de auto goed is geïsoleerd hoor je het bij stationair stand. Hij gaf wel aan dat als de auto meer kilometers maakt de pomp wat minder geluid maakt.

Optioneel gaf die nog jouw advies aan, als ik dat zou willen.

Ik wacht het nog even af, weet in ieder geval dat het alleen niet bij mijn Insignia is.

Wel top service van de dealer, dit is helemaal kosteloos gedaan.
Volgens mij is het vrij normaal dat een aircopomp iets van geluid maakt, al hoor je het vaak door isolatie, motorgeluid, radio enz. niet echt. Ik hoor het bij mijn Corsa juist net andersom, als ik op een bepaalde manier afrem op de motor is het hoorbaar. In ieder geval, dat meen ik, zal morgen eens opletten als ik hem morgen moet gebruiken.
TjardaR schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:47:
Hallo forumleden!

ik weet niet zeker of dit de goede thread is maar goed.
Ik ga deze zomer opzoek naar mijn tweede auto Ik rij momenteel een
Ford fiesta

[...]

uit 2004 als beginners auto maar ik mis de pk ect aangezien ik dan 20 ben en 1 schadevrije jaar zal hebben zal een auto met meer pk wat betaalbaarder in de verzekering zijn dan atm. Daarnaast mis ik gewoon pk wat ik A-relax vindt.

Rijdt regelmatig in de auto's van mijn ouders, En daar vind ik de 120pk op een tsi moter al beter dan die 70 pk wat ik heb :p. Maar verder op mijn vraag ik ga kijken voor een opel astra cabrio met 140pk uit 2007 of nieuwer maar ik ben de opzoek naar de punten waarop ik moet letten. En welke moterblok moet ik niet nemen en welke moterblok moet ik wel nemen. Ken ik hem chiptunnen of niet . En graag de aandachtpunten :3

Groetjes

Spelfouten of niet correcte zinnen inbegrepen. Ben namelijk een dyslect sorry!
Van mij mag je ;)

Even samenvattend: het gaat dus om een Astra H TwinTop, en dan de Z18XER (1.8) als ik het goed begrijp?

Astra H weet ik niet zo heel veel van, misschien dat @ArcticWolf je meer kan zeggen :P

De 1.8 is een turboloze motor, dus deze chippen zal niet héél veel verschil geven. Ik denk dat je dan van 140pk/175Nm naar zo'n 150-160pk/190-200Nm gaat. Niet verkeerd natuurlijk :*)

Als ik even gauw kijk in bepaalde topics kom ik de volgende aandachtpunten tegen:
  • Problemen met kleptijdverstelling, oliefilters naar de stellers gaan verstopt, deze preventief verwijderen lost dit op.
  • Controleer de onderkant van de auto op roest, met name het subframe en de schokdempers.
  • De dorpels van de TwinTop gaan nog wel eens roesten. Ze zijn aangepast om meer stijfheid te geven, maar daardoor blijft er water in staan. Een “quick & dirty” fix is om een paar gaten in de pluggen van de afwateringskanalen te boren.
  • Uitvallen van het derde remlicht in de koffer
  • Niet goed sluitend dak waardoor er water in het interieur komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-06 21:25

ronaldm3

Apple Watch :)

ArcticWolf schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:19:
[...]

Kan ook de airco pomp zijn.. rij zelf Astra K en die heeft daar ook wel eens last van! :'(

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:03:

[...]

[Afbeelding]

[...]

Redelijk kortzichtig, Opel had bij de verkoop aan PSA heel veel nieuwe modellen in de showroom staan, Astra, Insignia, Samen met PSA de Cross en Grandland X ontwikkeld en door de 6.1 run kwam alles prima op zijn pootjes terecht, ik zit zelf in de sales bij Opel, het was een mooi jaar 2018!
De nieuwe Corsa komt er inderdaad aan, ze stoppen met de Karl en Adam en Mokka en Cascada was al met pensioen, Volgend jaar de nieuwe Mokka X en een elek Corsa is allemaal positief en dan tussen de regels door krijgt de Astra ook nog ff een opfrisser met GM motoren aan boord... dat dan weer wel :).
Het nadeel aan de overname van PSA is dat infotainment enzovoorts een paar generaties ouder is dan dat in de Gm producten en iedere ochtend opnieuw je regensensor moeten aanzetten samen met de cruise control, dat is niet meer anno 2019! :'(

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
MK_ schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:24:

[...]

Van mij mag je ;)

Even samenvattend: het gaat dus om een Astra H TwinTop, en dan de Z18XER (1.8) als ik het goed begrijp?

Astra H weet ik niet zo heel veel van, misschien dat @ArcticWolf je meer kan zeggen :P

De 1.8 is een turboloze motor, dus deze chippen zal niet héél veel verschil geven. Ik denk dat je dan van 140pk/175Nm naar zo'n 150-160pk/190-200Nm gaat. Niet verkeerd natuurlijk :*)

Als ik even gauw kijk in bepaalde topics kom ik de volgende aandachtpunten tegen:
  • Problemen met kleptijdverstelling, oliefilters naar de stellers gaan verstopt, deze preventief verwijderen lost dit op.
  • Controleer de onderkant van de auto op roest, met name het subframe en de schokdempers.
  • De dorpels van de TwinTop gaan nog wel eens roesten. Ze zijn aangepast om meer stijfheid te geven, maar daardoor blijft er water in staan. Een “quick & dirty” fix is om een paar gaten in de pluggen van de afwateringskanalen te boren.
Ik had zelf ookal een kleine onderzoek gedaan voordat ik vraag uiteraad. en daar kwam ik op dat derde remlicht een terugroep actie op is geweest en ook iets met die klep? dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhou
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Het nadeel aan de overname van PSA is :'(
misschien wel dat er geen LPG modellen worden aangeboden. Eerst bood Opel op bijna al hun modellen LPG en sommige modellen CNG. PSA doet hier niet aan mee. :?

GoodWe 3360Wp Zuid 35° | APS YC600 2x320W West | @fracverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-06 17:50

Aapje

Opel-beun
ronaldm3 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:34:
[...]
ik zit zelf in de sales bij Opel,
Zeg jij verkoopt zeker niet Tech1 apparaten of wel :P Ik heb nu al een Tech2 kloon in aankomst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Aapje schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:56:
[...]

Zeg jij verkoopt zeker niet Tech1 apparaten of wel :P Ik heb nu al een Tech2 kloon in aankomst :P
Haha nee ik verkoop de auto’s. Niet de onderdelen😜

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ronaldm3 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:59:
[...]

Haha nee ik verkoop de auto’s. Niet de onderdelen😜
Scheelt is oud gereedschap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58
Zou Opel nu het 'Skoda' van PSA gaan worden, dus de meer no-nonsense modellen? Een Opel met net zo'n olijk/aanstellerig interieur als een C4 Cactus/508 gaat niet echt in de smaak vallen bij de doelgroep, vermoed ik zo :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
TjardaR schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:47:
[...]

Ik had zelf ookal een kleine onderzoek gedaan voordat ik vraag uiteraad. en daar kwam ik op dat derde remlicht een terugroep actie op is geweest en ook iets met die klep? dacht ik
Voor de klep volgens mij wel, 3de remlicht durf ik niet te zeggen.
Gluten Parody schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:15:
Zou Opel nu het 'Skoda' van PSA gaan worden, dus de meer no-nonsense modellen? Een Opel met net zo'n olijk/aanstellerig interieur als een C4 Cactus/508 gaat niet echt in de smaak vallen bij de doelgroep, vermoed ik zo :)
Ik denk het wel, al is Skoda/Seat/VW tegenwoordig een pot nat. PSA maakt grotere verschillen imho. Kijk maar naar de Grandland X vergeleken met zijn broertjes (3008/C5 Aircross). C5 Aircross is meer olijk, 3008 "premium", en de Grandland X meer normaal. Zo zie je ook dat de Opel nog fysieke knoppen heeft voor dingen als de airconditioning, navigatie, draaiknop op het dashboard voor de verlichting enzovoorts. Hetzelfde voor de Crossland X. Allemaal iets meer conventioneel.

Al is de Grandland X en Crossland X wel nog (gedeeltelijk (?)) ontwikkeld onder GM denk ik (gezien hoe snel dat is gegaan). Vooral de nieuwe Corsa gaat de toon zetten voor Opel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:58
De Corsa wordt vast weer een populaire auto in NL, samen met de Polo toch wel de benchmark voor betaalbare auto's waarvan je de handleiding in het plastic kan laten zitten :)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
Gluten Parody schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:52:
De Corsa wordt vast weer een populaire auto in NL, samen met de Polo toch wel de benchmark voor betaalbare auto's waarvan je de handleiding in het plastic kan laten zitten :)
verwacht dat de nieuwe 307 ook wel aardig hoog gaat zitten net als de nieuwe ibiza puur omdat het nu wel echte auto's zijn geworden

• ronaldm3

ronaldm3

TjardaR schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 23:55:
[...]

verwacht dat de nieuwe 307 ook wel aardig hoog gaat zitten net als de nieuwe ibiza puur omdat het nu wel echte auto's zijn geworden
307? 208?

Power to the beat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11
We hebben weer een andere auto gekocht. Insignia gaat plaats maken voor een Grandland. Mag hem over 2 weken ophalen. Uiteindelijke de Ultimate geworden met een leuke korting erop. Nu maar eens gloednieuw in de hoop dat we deze eens wat langer rijden dan al die tweedehands wagentjes :9 1.2 blokje was opvallend snel te noemen en zelfs sneller dan onze Insignia 2.0CDTI.

Niet de onze (die heb ik nog niet gezien :P)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wGne7Yn7s6FqehUiqffL7cxg/full.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kA0fL48wpbgVgQv7Maqmp6XW/full.png

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TjardaR
correctie 208 :P, was moe :#

gok dat die ook wel hoge verkoop gaat krijgen in nederland. heeft een modern uiterlijk en rijdt ook nog eens goed. en zal vast niet duur zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Ophidian schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 21:15:
We hebben weer een andere auto gekocht. Insignia gaat plaats maken voor een Grandland. Mag hem over 2 weken ophalen. Uiteindelijke de Ultimate geworden met een leuke korting erop. Nu maar eens gloednieuw in de hoop dat we deze eens wat langer rijden dan al die tweedehands wagentjes :9 1.2 blokje was opvallend snel te noemen en zelfs sneller dan onze Insignia 2.0CDTI.

Niet de onze (die heb ik nog niet gezien :P)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vooral die stuurverwarming, standaard in de ultimate is super!
Autocentrum van Vliet?

Power to the beat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Anyway :) Heb wat leuks binnen... :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hksmEt6WpgzTZfpqKafu7894/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/if3ob2lCHebN5JK0Vq1Erm86/full.jpg

En met een 2de flash card erbij, dus kan daar GM, Saab, Suzuki, Isuzu/ en Vauxhall/Holden zo op flashen als 't nodig is :)

Nu nog effe een goede usb com-poort fixen zodat de Security Access ook makkelijker te behalen is via GlobalTIS :)

Ben gelijk begonnen met de draadboom van m'n oude Astra G (y17dt) uit te kleden om 'm passende te maken in m'n A Corsa Diesel >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ANt2X80Ja5q8bLOKqBiL5XR4/full.jpg

En ja OP-Com bestaat ook, maar dit is veul mooier :P

[ Voor 4% gewijzigd door Aapje op 05-03-2019 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06 17:05
Gaaf @Aapje ! Maar vanwaar de keuze om een "moderne" Astra G ECU eraan te hangen? Is oldskool Corsa B niet veel leuker? Zover ik weet kun je die icm. een Isuzu TD aardig rap afstellen en zuinig laten lopen ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
ronaldm3 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 07:34:
[...]

Vooral die stuurverwarming, standaard in de ultimate is super!
Autocentrum van Vliet?
Deze foto komt daar vandaan ;) de auto zelf niet. Die komt bij mijn vaste dealer hier vandaan, maar de auto was er nog niet.

Stuurverwarming bevalt idd erg goed op onze andere auto. Sowieso beviel de auto zelf ook erg goed. 3008 vond ik ook mooi, maar ook weer iets te futuristisch. Misschien ook snel gedateerd daardoor. Voorkant van de Grandland vind ik stuk mooier. Eigenlijk was de wens Topaz Blue, maar door de korting op dit voorraadmodel was de meerprijs daarvan heel hoog. Dus nu twee Diamond Black autos op de oprit :9

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Bas. schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:30:
Gaaf @Aapje ! Maar vanwaar de keuze om een "moderne" Astra G ECU eraan te hangen? Is oldskool Corsa B niet veel leuker? Zover ik weet kun je die icm. een Isuzu TD aardig rap afstellen en zuinig laten lopen ook nog.
Zuinig lopen valt best tegen, weet niet hoe de meeste het verbruik uitrekenen maar als je constant 'm trapt pakt ie gewoon 1:18~1:20. Terwijl zo'n Y17DT ruim 1:24 doet. Plus ik schroef 'm de laatste tijd toch terug naar wat minder brandstofinspuiting, constant dat zwart roken ben je snel zat. Plus wil een Y17DT uitproberen, want 16v en loopt gewoon mooier. (En laten we eerlijk zijn, de koppel+75pk in een A Corsa is zat snelheid :P)

Daarbij krijg je een hoop ruimte vrij in de motorruimte de TD025 turbo heeft geen KVS leidingen. En de pomp heeft alleen wat draden aangesloten zitten, geen gaskabel/cruisecontrol kabel(en dus de cruise control unit).

Enige echte uitdaging wat ik nog heb is het elektrische gaspedaal in de Corsa proppen.

[ Voor 3% gewijzigd door Aapje op 05-03-2019 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.
@Aapje Aha, duidelijk! Dat gaat een gaaf project worden dan. Dikke 16v diesel in een Corsa A!
Elektrisch gaspedaal in een Corsa A bouwen gaat nog een leuke worden inderdaad. Heb niet zo lang geleden een project gezien van een Corsa A of B naar Z20LET conversie. Meen dat daar een pedaal van een Corsa C was ingebouwd. Zal eens kijken of ik het plaatje kan opduikelen. Misschien krijg je er wat inspiratie door.

Edit:

Astra pedaaltje dus.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rAa4NYX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/25NwNjx.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Bas. op 05-03-2019 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Bas. schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:13:
@Aapje Aha, duidelijk! Dat gaat een gaaf project worden dan. Dikke 16v diesel in een Corsa A!
Elektrisch gaspedaal in een Corsa A bouwen gaat nog een leuke worden inderdaad. Heb niet zo lang geleden een project gezien van een Corsa A of B naar Z20LET conversie. Meen dat daar een pedaal van een Corsa C was ingebouwd. Zal eens kijken of ik het plaatje kan opduikelen. Misschien krijg je er wat inspiratie door.

Edit:

Astra pedaaltje dus.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier was ik dus naar opzoek, iemand die mij voor geweest is :) Astra G pedaal heb ik dus liggen, dus dit gaat wel goedkomen, Alleen de hoek van het pedaal is nu anders... weet niet of ik dat wel wil... Ik weet dat er andere modellen zijn met stalen pedalen, Die kan ik wel verlassen/verbuigen... misschien dat ik daarvoor ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Aapje schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:10:
[...]

Zuinig lopen valt best tegen, weet niet hoe de meeste het verbruik uitrekenen maar als je constant 'm trapt pakt ie gewoon 1:18~1:20. Terwijl zo'n Y17DT ruim 1:24 doet. Plus ik schroef 'm de laatste tijd toch terug naar wat minder brandstofinspuiting, constant dat zwart roken ben je snel zat. Plus wil een Y17DT uitproberen, want 16v en loopt gewoon mooier. (En laten we eerlijk zijn, de koppel+75pk in een A Corsa is zat snelheid :P)

Daarbij krijg je een hoop ruimte vrij in de motorruimte de TD025 turbo heeft geen KVS leidingen. En de pomp heeft alleen wat draden aangesloten zitten, geen gaskabel/cruisecontrol kabel(en dus de cruise control unit).

Enige echte uitdaging wat ik nog heb is het elektrische gaspedaal in de Corsa proppen.
Zwart roken hoeft ook niet, 14,7 is de ideale AFR waarde voor een diesel en dan loopt ie eigenlijk iets arm. Maar dat kan helemaal geen kwaad, is geen benzine namelijk die gekoeld wordt door de brandstof. Als die te rijk loopt dan heb je juist de kans dat die te warm wordt (EGT), kans dat je dan een gat in je zuiger smelt is aanwezig. Wel kan dat vrij veel vermogen opleveren maar dan moet je net weten wat je wilt.

Stelregel is eigenlijk, beter wat te arm dan te rijk. :) Maar je kan bv onderin de toeren wel wat meer diesel inspuiten om de turbo op gang te krijgen. Leuk om mee bezig te zijn.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

MK_ schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:24:
[...]

Van mij mag je ;)

Oeh, Z18XER. Die heb ik ook.
Kleptijdverstelling, aka VVT. Oliefilters verstopt? Meer info please! Waar zit dat en wat is de procedure?

Heb me nog helemaal niet gemeld hier, maar ik rijd inmiddels een maandje of 3 in een Vectra C GTS 1.8i Sport uit 2006.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DDmltfDVyFYgVM416tAc9UM9/medium.jpg
Foto courtesy of @Destruction :)

Helaas blijkt het toch wel een beetje een draak te zijn.
Hardstikke mooi van buiten en binnen, maar aandacht heeftie de laatste jaren klaarblijkelijk niet of nauwelijks gehad.
Plus, de tent waar hij vandaan komt blijkt echt een beroerde club te zijn.

Eitherway, er is dus het nodige aan gebeurd de afgelopen periode.
- Nieuwe schokbrekers achter
- Nieuwe voorste lambdasonde
- Nieuwe luchtmassameter
- Nieuwe kleppendekselpakking
- Onderhoudsbeurtje (olie+filter, bougies, benzinefilter, luchtfilter, interieurfilter) (waarbij de filter in stukjes naar buiten kwam, zie onder)
- APKtje
- 2 nieuwe achterbanden (winter)

En er zit nog wel wat werk aan te komen ook.
- Zomersloffen erbij halen
- Laten uitlijnen (oude achterbanden waren iets scheef versleten)
- Ergens zit nog een bonkje/rammeltje in de achterophanging
- Carterontluchting nog eens nalopen/schoonmaken
- Vrij snel nieuwe olie er in en evt flushen (oude olie was zo zwart dat de nieuwe ook wel veel rommel zal absorberen)
- Benzineverbruik doet raar. Wisselt met een hele liter per 100km op exact dezelfde rit en exact dezelfde snelheid
- Vermoedelijk koplampje rechts niet chill meer, knipperlicht doet t niet meer en is al gecheckt. Gok dat contactje in de koplamp afgeknapt is.

Anyway, meer (horror) plaatjes en verhalen.
Vlak na aanschaf gaf de ECU een P0170 storing. Bluetooth ELM diagnosereader gekocht en Torque geinstalleerd om alles maar te monitoren. (P0170 is echt een klote code om te diagnostiseren)
Luchtmassameter vervangen, hielp niks. Voorste lambdasonde vervangen, nogsteeds nada.
Meermaals op zoek geweest naar een vacuumlek en niks kunnen vinden.
Uiteindelijk toch de kleppendeksel er maar af getrokken en tot m'n verbazing had de verkopende garage de kleppendeksel er op zo'n verwrongen manier tussen gezet (ze hadden gezegd 'm te hebben vervangen ivm lekkage) dat een stuk afgesneden was tussen deksel en blok. Sja dan heb je wel een vacuumlek, en nog wel zo ver van de intake dat er op spuiten met remmenreiniger geen effect heeft op het gedrag van de motor.

Naja, dat opgelost. Verbruik zakte al een beetje, dus dat was prettig.

Hoe de oliefilter er uit is gekomen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Eam3WjTCM3ojLNHZUDAfAdjS/medium.jpg

Hoe de bougies er aan toe waren (0,9mm gap normaal, deze waren afgefikt tot +/- 2mm en verzopen in de olie van het gare kleppendekselpakking):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U64ImMyy28j4iUGnpLmuoFHJ/medium.jpg

Plus nog wat andere onderhoudszaken gedaan (luchtfilter, benzinefilter, interieurfilter enzo).

Inmiddels staat het verbruik gemiddeld een halve liter op de 100km lager.
Van ruim 8L/100km (hoogste: 8,18) aan t begin naar 7,75L/100km na het kleppendekselpakking, en na de onderhoudsbeurt (o.a. verse olie) is het iets minder dan 7,5L/100km (laagste 7,20). Gerekend over 15 tankbeurten, ongeveer 625 liters.
Ik kruip nu naar de 0,75L/100km gemiddelde besparing wegens reparaties en onderhoud.

Opzich geen heel gek getal voor een vrij grote auto en een redelijk krachtig blok, maar toch klopt er nog iets niet.
Ik rij vaak hetzelfde stuk snelweg (rustige weg, weinig afremmen/optrekken) met 120kmh op de cruisecontrol. De vebruiksmeter op het display is bij Opel (naar mijn weten) redelijk acuraat te noemen, en die heb ik dan ook regelmatig aan staan.
Wat daar aan opvalt, is dat ik de ene rit constant hoog (7,5-8,5L op 100km) zit in het verbruik en de andere rit constant laag (6,5-7,5L op 100km). Gewoon een hele liter op 100km verschil.
Het wisselt eigenlijk nooit gedurende de rit. Alsof hij wakker wordt uit z'n slaap en dan soms met het verkeerde been uit bed is gestapt, en dat humeur blijft tot hij weer een tukkie mag doen.
Daarna is het de gok met welk been hij uit bed komt bij de volgende rit.

Ik dacht pas nog gespot te hebben dat hij laag ging zitten nadat ik vol gas de oprit op ging (korte oprit, even aanpoten, 5000rpm+ in zn 3), maar dat effect heb ik niet meer kunnen repliceren.
Wat wel goed te zien is, is dat het vanaf het moment van starten dus al zo is. En dan zet je 'm weg om een tijdje later weer in de auto te stappen en dan is het verbruik precies andersom als de vorige rit.

Kortom, heel vaag, en ik zat pas al te denken of het niet misschien aan de VVT kan liggen. Verstopte oliekanalen ofzo, wat verklaarbaar zou zijn wegens de totaal gedesintegreerde oliefilter en gitzwarte olie. Dus vandaar de vraag bovenaan. Waar zitten die filters? :P
Of anders aan de wervelkleppen van de Twinport intake? maar die zijn elektrisch geregeld toch? Misschien n likje olie ergens? zwaar lopende actuator/servo?

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 05-03-2019 12:53 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
@McKaamos kun je eens kijken wat de oliedop doet als je hem los draait met draaiende motor? Zuigt ie 'm dan vast op het blok? Kleppendeksel heeft een intern membraan voor de carterventielatie. Dan kun je ook zulke problemen krijgen als die kapot gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Bas. schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:57:
@McKaamos kun je eens kijken wat de oliedop doet als je hem los draait met draaiende motor? Zuigt ie 'm dan vast op het blok? Kleppendeksel heeft een intern membraan voor de carterventielatie. Dan kun je ook zulke problemen krijgen als die kapot gaat.
Dat kan ik me niet heugen. Maar dat ga ik dubbelchecken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Joopieboy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 11:20:
[...]

Zwart roken hoeft ook niet, 14,7 is de ideale AFR waarde voor een diesel en dan loopt ie eigenlijk iets arm. Maar dat kan helemaal geen kwaad, is geen benzine namelijk die gekoeld wordt door de brandstof. Als die te rijk loopt dan heb je juist de kans dat die te warm wordt (EGT), kans dat je dan een gat in je zuiger smelt is aanwezig. Wel kan dat vrij veel vermogen opleveren maar dan moet je net weten wat je wilt.

Stelregel is eigenlijk, beter wat te arm dan te rijk. :) Maar je kan bv onderin de toeren wel wat meer diesel inspuiten om de turbo op gang te krijgen. Leuk om mee bezig te zijn.
Naja dat gat in de zuiger hoef je niet bang voor te zijn met een isuzu, die krengen overleven nog een kernramp. En daarmee bedoel ik, ik stamp er 1.8 bar in als ik full-load (200km/h) rij. Dat kan langdurig hebben (100km autobahn incl keihard afremmen en weer vol gasgeven :P).

Maargoed, die ideale AFR is allemaal leuk en aardig, dat is in de praktijk (gewoonweg niet praktisch) niet af te stellen op een Bosch VE Pomp als je wat meer brandstof wil om de turbo wat hoger op te spoelen ;)

Maargoed, hij rookt nu zwart als ik in de boost zit, rondom 1.4+bar dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Voor de belanghebbenden:

Lokatie van de VVT nokkenas-stellers gevonden.
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/5QEZ8YGgQ_4/hqdefault.jpg
Op deze foto, ter hoogte van net boven de nokkenassen, achter de tandwielen, uitstekend aan weerszijden (metalen buisje met zwarte plug)

Zit met één uitwendig torx boutje (E-serie) vast en heeft vaak wat aanmoediging nodig om in beweging te komen.

Als ze er uit zijn, is t een kwestie van de mesh verwijderen. Zie foto, oranje dingetjes:
Afbeeldingslocatie: https://www.clubopel.com/8080/uploads/2010-07/1713_0szvdsmbk.jpg
Zou je er uit moeten kunnen pulken met een klein schroevendraaiertje.

Dan weer terugzetten op hun plek, boutje vast, stekker er in, gas dr op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aapje schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:10:
Anyway :) Heb wat leuks binnen... :D
[Afbeelding]

[Afbeelding]

En met een 2de flash card erbij, dus kan daar GM, Saab, Suzuki, Isuzu/ en Vauxhall/Holden zo op flashen als 't nodig is :)

Nu nog effe een goede usb com-poort fixen zodat de Security Access ook makkelijker te behalen is via GlobalTIS :)

Ben gelijk begonnen met de draadboom van m'n oude Astra G (y17dt) uit te kleden om 'm passende te maken in m'n A Corsa Diesel >:)

[Afbeelding]

En ja OP-Com bestaat ook, maar dit is veul mooier :P
Gaaf :D *O*
McKaamos schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:44:
[...]
Oeh, Z18XER. Die heb ik ook.
Kleptijdverstelling, aka VVT. Oliefilters verstopt? Meer info please! Waar zit dat en wat is de procedure?
Hier:
McKaamos schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:38:
Voor de belanghebbenden:

Lokatie van de VVT nokkenas-stellers gevonden.
[Afbeelding]
Op deze foto, ter hoogte van net boven de nokkenassen, achter de tandwielen, uitstekend aan weerszijden (metalen buisje met zwarte plug)

Zit met één uitwendig torx boutje (E-serie) vast en heeft vaak wat aanmoediging nodig om in beweging te komen.

Als ze er uit zijn, is t een kwestie van de mesh verwijderen. Zie foto, oranje dingetjes:
[Afbeelding]
Zou je er uit moeten kunnen pulken met een klein schroevendraaiertje.

Dan weer terugzetten op hun plek, boutje vast, stekker er in, gas dr op.
:> :+ :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Sinds oktober 2018 in het bezit van een Astra K met 1.6T 200PK motor, automaat en OPC-line pack... jammer dat je dit niet zo vaak terug ziet op de Astra K, Vinden jullie dat ook niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Morew2Du0sVudcUpYnyKfjs2/full.jpg

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik wacht sowieso al jaren op de K GTC (OPC) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:14:
Sinds oktober 2018 in het bezit van een Astra K met 1.6T 200PK motor, automaat en OPC-line pack... jammer dat je dit niet zo vaak terug ziet op de Astra K, Vinden jullie dat ook niet?

[Afbeelding]
Zowel de 1.6T als OPC-Line zien we weinig :p Maar volgens mij zijn beide momenteel in Nederland ook niet meer te krijgen. Ziet er wel goed uit die OPC-Line, maar vraag me af waarom dat zolang geduurd had.
ArcticWolf schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:33:
Ik wacht sowieso al jaren op de K GTC (OPC) ;)
Dan kan je nog lang wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:37:
[...]

Zowel de 1.6T als OPC-Line zien we weinig :p Maar volgens mij zijn beide momenteel in Nederland ook niet meer te krijgen. Ziet er wel goed uit die OPC-Line, maar vraag me af waarom dat zolang geduurd had.

[...]

Klopt 1.6T is weer uit productie, OPC line kan je nog wel gewoon bestellen.
Contact persoon bij de importeur verbaasde het ook dat weinig mensen er maar voor kiezen, misschien is het toch niet 'OPC' genoeg. :/

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:39:
[...]
Klopt 1.6T is weer uit productie, OPC line kan je nog wel gewoon bestellen.
Contact persoon bij de importeur verbaasde het ook dat weinig mensen er maar voor kiezen, misschien is het toch niet 'OPC' genoeg. :/
Volgens mij is hij niet uit productie, maar heeft het meer te maken met de Nederlandse BPM-regeltjes :p

Wel opvallend inderdaad, de GT-Line/R-Line/ST-Line wordt bij andere merken veel verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 22:37:

[...]

Helaas wel ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talisker_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-07-2024
Vandaag mijn Astra K 1.6 Turbo 200 pk voor eerste beurt gebracht. Ben zo blij met deze koets.

Geen terugroepactie begreep ik, dit was alleen voor diesel variant (koppeling). Wel een softwareupdate voor Intellilink systeem vanwege soms wegvallende verbindingen. Mogelijk lost dat de problemen die ik hieronder heb neergezet op.

Enige wat mij irriteert is dat je regelmatig vals positieve botsingalerts krijgt, hebben meer mensen hier last van?

Heb ook een paar maal tijdens tijdens het rijden gehad dat ik een alarm kreeg over de bandenspanning. 0 bar in alle banden. Je schrikt je het apezuur, gelukkig was er niks aan de hand. Denk even tijdelijk geen contact tussen sensoren en computer.

Oh en dan de parkeersensoren, die zijn supergevoelig. Loopt er iemand achterlangs, als je stilstaat dan piept ie als de neten.

Maar verder prima auto, mooi motorgeluid, accelereert lekker. Turbo helpt daarbij ook wel. LED lampen zijn ook prima. Je kunt alles mooi zien in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
McKaamos schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:44:

Inmiddels staat het verbruik gemiddeld een halve liter op de 100km lager.
Van ruim 8L/100km (hoogste: 8,18) aan t begin naar 7,75L/100km na het kleppendekselpakking, en na de onderhoudsbeurt (o.a. verse olie) is het iets minder dan 7,5L/100km (laagste 7,20). Gerekend over 15 tankbeurten, ongeveer 625 liters.
Ik kruip nu naar de 0,75L/100km gemiddelde besparing wegens reparaties en onderhoud.
Combinatie van:

- Wind mee of tegen
- Snelweg loopt ene keer heel flauw helling af, andere keer moet je heel flauw helling op.

Op de A4 tussen rotterdam en amsterdam merk je dat goed, maar oost/west nog beter.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:28
Talisker_NL schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:50:
Vandaag mijn Astra K 1.6 Turbo 200 pk voor eerste beurt gebracht. Ben zo blij met deze koets.

Enige wat mij irriteert is dat je regelmatig vals positieve botsingalerts krijgt, hebben meer mensen hier last van?
Yep wekelijks wel een keer dat hij piept en je denkt waarom.
Heb ook diversen filmpjes van m'n dashcam gehaald om het eens terug te kunnen kijken.
Volgens Opel is het normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ComTech schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:00:
[...]

Heb ook diversen filmpjes van m'n dashcam gehaald om het eens terug te kunnen kijken.
Bij mij vooral als de voorligger afslaat naar rechts en ik in rechte lijn door kan rijden.
De eerste keer schrik je je rot als dat ding piept, maar inmiddels ben ik er aan gewend.
Cruisecontrol wordt er dan ook afgehaald merkte ik pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Simply1337 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:40:
[...]

Combinatie van:

- Wind mee of tegen
- Snelweg loopt ene keer heel flauw helling af, andere keer moet je heel flauw helling op.

Op de A4 tussen rotterdam en amsterdam merk je dat goed, maar oost/west nog beter.
Dat lijkt me vrij sterk eigenlijk. Volgens de AHN (Algemeen Hoogtebestand Nederland) zit er slechts 1 meter hoogteverschil tussen de uiteinden van mijn rit, over een afstand van een krappe 100km.
De route loopt wel door een dal heen (5-6 meter lager dan einden, beslaat de helft van de rit), dus dan zou ik ook tijdens de rit in die regio beter verbruik moeten zien tijdens beide ritten, maar dat strookt niet met wat ik zie. Ik zie constant een hoog verbruik of juist constant laag. Tot ik de auto weg zet en later nog eens probeer. Dan kan het zomaar andersom zijn.

Ook wind lijkt me heel vreemd. Dergelijke verschillen heb ik nooit meegemaakt toen ik nog dagelijks reed voor mijn werk. Ook met ongelofeloos pleurisweer.
Daarbij doet het issue zich ook voor wanneer het erg rustig weer is en bijna niet waait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heb dat ook hoor... en oost - west / noord - zuid maakt echt wel uit en wind mee ook.

Had tijdje geleden bij 160km/u over de A15 (richting Nijmegen) een constant verbruik van 7,5 op 100 met wind mee... en 13 op 100 op de terugweg :+
Bij wind stil is het verbruik 10,5 op 100 bij 160km/u. Maar op de A2 is het sowieso minder dan op de A15 (type asfalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Weet iemand wat het laten vervangen van een distributieriem bij een Opel Astra H GTC sport 1.8 inc. onderdelen en waterpomp ongeveer mag kosten? Tips voor een goede garage regio Rotterdam tevens ook welkom :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
temp00 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:01:
Weet iemand wat het laten vervangen van een distributieriem bij een Opel Astra H GTC sport 1.8 inc. onderdelen en waterpomp ongeveer mag kosten? Tips voor een goede garage regio Rotterdam tevens ook welkom :)
Breng mijn H GTC altijd bij de dealer voor de distributie, prijstechnisch is er weinig verschil tov een universele garage (vreemd genoeg) of je moet een goede beun weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Mmm wat betaal jij? (voor zover vergelijkbaar met een OPC).

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

ComTech schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 13:00:
[...]

Fijne service is dat. :(

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Kan ik bevestigen, de forward collision alert op mijn Mokka X begint soms ook ineens te piepen terwijl er niks aan de hand is.

De parkeersensor aan de voorzijde heeft daar ook een handje van: sta ik op een normale plek bij het verkeerslicht (d.w.z. netjes bij de streep), steekt er een voetganger over op het zebrapad, begint dat ding ineens te piepen. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ophidian
En hij is er sinds 2 dagen oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Xn1hcg9QENgsqCvttb79Y5W5/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Av5HFyH7aqokxiGa9rHKRydq/full.jpg

Rijdt erg goed. En ondanks de maar 1.2L, behoorlijk rap nog. Leuk in de opties. Nu eens wat langer doen met een auto dan maximaal 2,5 jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Ophidian schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:51:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Rijdt erg goed. En ondanks de maar 1.2L, behoorlijk rap nog. Leuk in de opties. Nu eens wat langer doen met een auto dan maximaal 2,5 jaar :+
Lekkere Hot hatch ook naast die Opel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Die hebben we twee weken eerder aangeschaft :9. Fiesta is ook een erg fijne auto. Rijdt erg goed, stoelen zijn erg comfortabel en goed in de opties. Daar kan een Corsa toch niet aan tippen. Kunnen nu wel even een paar jaartjes vooruit denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Gaaf ding :9~
Ophidian schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:58:
Die hebben we twee weken eerder aangeschaft :9. Fiesta is ook een erg fijne auto. Rijdt erg goed, stoelen zijn erg comfortabel en goed in de opties. Daar kan een Corsa toch niet aan tippen. Kunnen nu wel even een paar jaartjes vooruit denk ik :)
Tbh zou het erg zijn als de spiksplinternieuwe Fiesta een 13 jaar oude Corsa niet zou tippen :+ Gelukkig is een vervangend exemplaar onderweg oOo

Edit: @3x3 hot hatch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Ophidian schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:58:
Veel rijplezier met beide auto's. Hoop dat je er voor heel lang niet op uitgekeken raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Mooie bak!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Ik hou wel van deze kleur...
Niks voor mijn Astra K maargoed :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4x9jUoYCUXOYmASwAUXfthnB/full.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door ronaldm3 op 17-03-2019 22:48 ]

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 22:46:
Ik hou wel van deze kleur...
Niks voor mijn Astra K maargoed :)

[Afbeelding]
Lijkt me een Individual kleur, niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op zondag 17 maart 2019 @ 23:28:
[...]

Lijkt me een Individual kleur, niet ?
Jazeker. ;)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
Alex) schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 00:20:
Kan ik bevestigen, de forward collision alert op mijn Mokka X begint soms ook ineens te piepen terwijl er niks aan de hand is.
De collision alert piept bijna dagelijks wel eens als de insignia vindt dat ik te laat rem. Vorige week kreeg ik voor het eerst een rem-ingreep toen ik van de linkerbaan op de A50 twee banen naar rechts opschoof om de afrit naar de A15 te nemen. Hierbij passeerde ik achterlangs een auto met aanhanger die 20-30kmh langzamer reed. Dit vond de insignia blijkbaar zo gevaarlijk dat er ingegrepen moest worden.
Nu weet ik in ieder geval dat de collision alert niet alleen kan piepen, maar ook kan remmen als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Aegir2002 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 10:25:
[...]

De collision alert piept bijna dagelijks wel eens als de insignia vindt dat ik te laat rem. Vorige week kreeg ik voor het eerst een rem-ingreep toen ik van de linkerbaan op de A50 twee banen naar rechts opschoof om de afrit naar de A15 te nemen. Hierbij passeerde ik achterlangs een auto met aanhanger die 20-30kmh langzamer reed. Dit vond de insignia blijkbaar zo gevaarlijk dat er ingegrepen moest worden.
Nu weet ik in ieder geval dat de collision alert niet alleen kan piepen, maar ook kan remmen als het nodig is.
Ik dacht dat collision alert alleen maar waarschuwd en pas echt gaat remmen als een aanrijding niet meer te voorkomen is om de impact te beperken.
Zo is het tenminste bij de Astra K wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
ComTech schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:24:
[...]

Ik dacht dat collision alert alleen maar waarschuwd en pas echt gaat remmen als een aanrijding niet meer te voorkomen is om de impact te beperken.
Zo is het tenminste bij de Astra K wel.
Ik heb de aanrijding tegen alle natuurwetten in toch weten te voorkomen... 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Op de Opelwebsite is te lezen dat op sommige modellen FCA tegenwoordig ook met automatische noodremfunctie kan worden geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:20:
Op de Opelwebsite is te lezen dat op sommige modellen FCA tegenwoordig ook met automatische noodremfunctie kan worden geleverd.
Klopt! Meestal in combinatie met adap cruise controle vanwege de radar onderin de grill. All time collision alert enzo. Insignia heeft net als de Astra een camera achter de voorruit hangen die meet de afstand tot je voorligger continue. Autootje tussen de tellers groen? Dan is de afstand voldoende. Insignia en Astra zonder adap cruise control remmen tot 60km/h zelfstandig. Op de snelweg gooit ie alleen de cruise control er van af. Tenzij je adap cruise control hebt. Ik zit zelf in de sales bij Opel en tijdens intro dit veelvuldig kunnen testen. Mooi systeem! Helemaal waterdicht is het overigens nog niet net zoals ldws.

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alex)
Als FCA op de Mokka X denkt dat er iets aan de hand is, gaan er ledjes knipperen, dingen piepen, wordt de muziek tijdelijk gedempt en wordt de cruise control uitgeschakeld. Automatisch remmen is er niet bij.

Het groene autootje heb ik ook. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:14:
Als FCA op de Mokka X denkt dat er iets aan de hand is, gaan er ledjes knipperen, dingen piepen, wordt de muziek tijdelijk gedempt en wordt de cruise control uitgeschakeld. Automatisch remmen is er niet bij.

Het groene autootje heb ik ook. :Y
Tegenstrijdig tov dit filmpje.

YouTube: With Forward Collision Alert – the Opel MOKKA X

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nee hoor, in het filmpje wordt gezegd dat er audiovisuele waarschuwingen volgen zodat je tijdig kunt reageren. En dat klopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Alex) schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:32:
[...]

Nee hoor, in het filmpje wordt gezegd dat er audiovisuele waarschuwingen volgen zodat je tijdig kunt reageren. En dat klopt. :)
Alleen showen ze hier dat ie zelf doet remmen. En dat doet die dus niet.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ronaldm3 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:51:
[...]

Alleen showen ze hier dat ie zelf doet remmen. En dat doet die dus niet.
Ik snap wat je bedoelt, maar dat doen ze niet :)

Ze zeggen dat je een waarschuwing krijgt, en zeggen dat je actie kunt ondernemen. Vervolgens tonen ze beelden van een remmende auto. Dat betekent niet dat de auto zelf remt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik dacht dat mijn Opel Astra K wel degelijk autobrake heeft, dus het instructieboekje er even bijgepakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tCNBJmc/DB53-F926-DD3-A-4-C48-B598-B0-D4-C076231-A.png
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/74NjZh6/DC6-BEA25-D426-45-B6-9163-60-CEFFA05-BA5.png

Echt heel duidelijk is het niet, maar simpel gezegd komt het er volgens mij op neer dat de auto in de stad aanrijdingen kan voorkomen, en boven de 40-60 kph zoveel mogelijk de schade beperkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Cheesy schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:04:
Ik dacht dat mijn Opel Astra K wel degelijk autobrake heeft, dus het instructieboekje er even bijgepakt:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Echt heel duidelijk is het niet, maar simpel gezegd komt het er volgens mij op neer dat de auto in de stad aanrijdingen kan voorkomen, en boven de 40-60 kph zoveel mogelijk de schade beperkt.
Correct de K heeft dit idd wel... de Mokka X niet.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-04 22:03
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Mooie bak! Ik heb qua uiterlijk dezelfde besteld.
Duurt alleen nog tot juni voordat hij van de band af komt rollen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ComTech
Ging het pas nog over de forward collision warning van de Astra K en de valse meldingen.
Nou van de week had ik deze 2.
Helemaal uit het niets piepen.
(ik denk dat de laagstaande zon de camera parten speelde).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

MeNTaL_TO

The future is not set

ComTech schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:59:
Ging het pas nog over de forward collision warning van de Astra K en de valse meldingen.
Nou van de week had ik deze 2.
Helemaal uit het niets piepen.
(ik denk dat de laagstaande zon de camera parten speelde).

[YouTube: FCA Astra K]
Hierover gesproken.
De frontaanrijdingswaarschuwing kan helpen schade bij frontale aanrijdingen te vermijden of beperken. Als de auto is uitgerust met conventionele cruise control, gebruikt de frontaanrijdingswaarschuwing de frontcamera in de voorruit om een voorligger op uw rijstrook te detecteren. Als de auto is uitgerust met adaptieve cruise control, gebruikt de frontaanrijdingswaarschuwing de radarsensor om een voorligger op uw rijstrook te detecteren.
Een voorligger wordt aangegeven door controlelamp A. Als een voorligger te snel nadert, klinkt er een geluidssignaal en verschijnt er een waarschuwing in het Driver Information Centre.
De bestuurder ziet tevens een knipperend rode LED-streep die op de voorruit in zijn gezichtsveld wordt geprojecteerd.
Heeft iemand deze wel eens gezien?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 21:09:
[...]

Hierover gesproken.

[...]

Ja, het zijn meer sterretjes dan een balk. In het filmpje zijn ze ook te zien als je goed kijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
Afbeeldingslocatie: http://cloud.smidtsweb.nl/images/astra-leds.PNG

Screenshot vanuit het filmpje.
Niet alle astra's hebben deze leds standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
[...]

In mijn Mokka X zijn ze heel goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Morgen eens checken of ik dat stukje ook in mijn dashboard heb, kan me niet herinneren dit gezien te hebben. Die ledjes zijn toch niet een extra optie als je collision alert hebt?

2018 Astra K btw.
[edit] Heb dat stukje waar de HUD uitkomt niet, hoe kan ik achterhalen of ik deze wel zou moeten hebben?
Ik heb Opel Eye en collision alert, in mijn handleiding staat ook een stukje over de LED display.

[ Voor 38% gewijzigd door MeNTaL_TO op 22-03-2019 22:05 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MeNTaL_TO schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 23:05:
Morgen eens checken of ik dat stukje ook in mijn dashboard heb, kan me niet herinneren dit gezien te hebben. Die ledjes zijn toch niet een extra optie als je collision alert hebt?

2018 Astra K btw.
[edit] Heb dat stukje waar de HUD uitkomt niet, hoe kan ik achterhalen of ik deze wel zou moeten hebben?
Ik heb Opel Eye en collision alert, in mijn handleiding staat ook een stukje over de LED display.
Schermpje zit bij het laatste modeljaar tussen de tellers, iets met toekomst en head-up denk ik ;).

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ronaldm3 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:41:
[...]

Schermpje zit bij het laatste modeljaar tussen de tellers, iets met toekomst en head-up denk ik ;).
Dat schermpje heb ik wel en daar zie ik de waarschuwing ook op, alleen wel stom dat het niet in de handleiding is aangepast dat ik geen projectie meer heb op mijn raam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:13:
[...]

Dat schermpje heb ik wel en daar zie ik de waarschuwing ook op, alleen wel stom dat het niet in de handleiding is aangepast dat ik geen projectie meer heb op mijn raam.
Haha geen geld voor denk ik 8)7

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
[...]

Hierover gesproken.

[...]

Ik heb de Insignia B en kan dit bevestigen. Omdat ik een heads up display heb zie ik een rood vlak verschijnen met een zwart auto icoontje als ik dreig te knallen op mijn voorganger. :)

Kort daarna als ik nog steeds niks doe worden zelfs de remmen automatisch ingetrapt.

Geweldig systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Khallouki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:09:
[...]

Ik heb de Insignia B en kan dit bevestigen. Omdat ik een heads up display heb zie ik een rood vlak verschijnen met een zwart auto icoontje als ik dreig te knallen op mijn voorganger. :)

Kort daarna als ik nog steeds niks doe worden zelfs de remmen automatisch ingetrapt.

Geweldig systeem.
Behalve als het ineens spontaan afgaat... Dan schrik je je rot. 2x gehad, zonder enige aanleiding daartoe.

Daarentegen ook een paar keer gehad op logische momenten, auto's die voor je toch een stuk langzamer rijden dan jij, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
Sangroid schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 12:28:
[...]

Behalve als het ineens spontaan afgaat... Dan schrik je je rot. 2x gehad, zonder enige aanleiding daartoe.

Daarentegen ook een paar keer gehad op logische momenten, auto's die voor je toch een stuk langzamer rijden dan jij, bijvoorbeeld.
Misschien handig om de afstand wat korter te maken? Ik heb het op de kortste stand en hij is bij mij nooit spontaan afgegaan zonder enige aanleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Heb bij een Volvo V40 ook 2x gehad dat hij spontaan ingreep zonder aanleiding, hij detecteert dan toch "iets" wat de computer interpreteert als gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Khallouki schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:00:
[...]

Misschien handig om de afstand wat korter te maken? Ik heb het op de kortste stand en hij is bij mij nooit spontaan afgegaan zonder enige aanleiding.
Dat is een beetje kort door de bocht, die 2x waar ik het over had, reed er NIEMAND voor me. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1044053

Nou hebben we afgelopen week onze Opel Corsa uit 2003/2/1(?) naar de garage gebracht voor de APK waar ik eerder heb over geklaagd op Tweakers :P Helaas was na het vervangen van de bougies en lambda sensor een tijdje terug nu de CO waarde weer niet goed.
Na een compressietest waar een belabberde 7 bar uit kwam bij 2 cilinders hebben we een andere 2e hands Corsa gekocht.
Ongeveer hetzelfde maar dan een echte automaat (de andere was een handbak met robot) en elektrische spiegels :9 met maar 70K op de teller uit 2001. Cosmetisch gezien een behoorlijk nette auto voor die leeftijd, ook op het interieur is geen vlekje te bekennen.
Hij was van een echte oude nette dame geweest die na het raken van een paaltje is gestopt met auto rijden.

De OPCOM staat dus weer in de bestelling, samen met een buitentemperatuur sensor, het was namelijk 69,5 graden volgens de auto :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 11:58

Dennahz

Life feels like hell should.

Zo, inmiddels ook Android Auto draaien in m'n Astra! :Y) M'n (nieuwe) dealer heeft het voor me uitgezocht en heeft de update gedaan. Ik was de eerste die het vroeg, dus het was ook voor hun wel spannend of het ging lukken :)

Dik tevreden!

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Dennahz schreef op maandag 1 april 2019 @ 18:47:
Zo, inmiddels ook Android Auto draaien in m'n Astra! :Y) M'n (nieuwe) dealer heeft het voor me uitgezocht en heeft de update gedaan. Ik was de eerste die het vroeg, dus het was ook voor hun wel spannend of het ging lukken :)

Dik tevreden!
Welk model Astra heb jij dan?
De Astra ondersteund dit namelijk al af fabriek, Google houdt het tegen.

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 11:58

Dennahz

Life feels like hell should.

ronaldm3 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:03:
[...]

Welk model Astra heb jij dan?
De Astra ondersteund dit namelijk al af fabriek, Google houdt het tegen.
Astra K, maar had nog oude firmware draaien waardoor Android Auto niet werkte.
Nu dus wel met de nieuwe firmware. Blij dat m'n dealer de moeite heeft gedaan om het uit te zoeken! O+

Had ze zelf ook wel info gegeven overigens, maar veel dealers hebben zoiets van: nope, het werkt officieel niet, dus we gaan het ook niet doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dennahz op 03-04-2019 13:09 ]

Twitter

Pagina: 1 ... 13 ... 51 Laatste