Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:33
Dennahz schreef op woensdag 3 april 2019 @ 13:09:
[...]

Astra K, maar had nog oude firmware draaien waardoor Android Auto niet werkte.
Nu dus wel met de nieuwe firmware. Blij dat m'n dealer de moeite heeft gedaan om het uit te zoeken! O+

Had ze zelf ook wel info gegeven overigens, maar veel dealers hebben zoiets van: nope, het werkt officieel niet, dus we gaan het ook niet doen.
Dat laatste kan ik best begrijpen wij hebben wel 10+ klanten die regelmatig komen omdat android auto weer geüpdate moet worden.(vaak oudere klanten die het niet zelf kunnen).

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-10 23:43

Dennahz

Life feels like hell should.

ComTech schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:06:
[...]

Dat laatste kan ik best begrijpen wij hebben wel 10+ klanten die regelmatig komen omdat android auto weer geüpdate moet worden.(vaak oudere klanten die het niet zelf kunnen).
Maar Android auto is hier helemaal niet te verkrijgen officieel. Dus ze zullen toch ooit zelf de APK geïnstalleerd hebben?

Begrijp het wel hoor, maar niet iedereen is een noob en Opel heeft een policy dat je nieuwe software niet gewoon zelf van de site kan downloaden/kopen. Met kaarten voor de navigatie kan het wel, waarom niet met de software? Of is dat echt zo complex om up te daten?

Twitter

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:32

HaTe

haat niet

Het schijnt mogelijk te zijn om de security code uit te lezen van een (mijn) Vectra C. Weet iemand in omgeving Enschede wie dat kan?

Specs

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20:11

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

HaTe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:07:
Het schijnt mogelijk te zijn om de security code uit te lezen van een (mijn) Vectra C. Weet iemand in omgeving Enschede wie dat kan?
Ken wel iemand maar die woont nabij Leiden... een nieuwe pas bij de dealer kost ca. 40 euro.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:51

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand enig idee of het mogelijk is om met de OpelEye de beelden kan opslaan op een USB stick (net zoals de camera in een Tesla?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Volgens mij kan 't alleen met Corsa C's en Tigra B's uit de EEPROM van de cockpit. Maar via een CarProg kastje zou het ook kunnen op veel ecu's... helaas heb ik die (nog) niet... staat wel nog op m'n wishlist.

Via Tech2 kan je in elk geval niks van security codes uitlezen. Opel heeft 't in een centraal systeem staan, gaat buiten tech2 om iig :P

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:32

HaTe

haat niet

Aapje schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:37:
[...]

Volgens mij kan 't alleen met Corsa C's en Tigra B's uit de EEPROM van de cockpit. Maar via een CarProg kastje zou het ook kunnen op veel ecu's... helaas heb ik die (nog) niet... staat wel nog op m'n wishlist.

Via Tech2 kan je in elk geval niks van security codes uitlezen. Opel heeft 't in een centraal systeem staan, gaat buiten tech2 om iig :P
Dit bedrijf beweerd het te kunnen: https://www.hsmautoservic.../codes-pincodes-uitlezen/
Ook iemand op Opel Forum schijnt het te kunnen, maar beide zitten niet in de buurt.
Weet ook niet of dat goedkoper is dan 40 euro.. Als je de code in Duitsland opvraagt, is het dan misschien goedkoper?

HaTe wijzigde deze reactie 04-04-2019 13:39 (5%)

Specs

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
HaTe schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:38:
[...]

Dit bedrijf beweerd het te kunnen: https://www.hsmautoservic.../codes-pincodes-uitlezen/
Ook iemand op Opel Forum schijnt het te kunnen, maar beide zitten niet in de buurt.
Weet ook niet of dat goedkoper is dan 40 euro.. Als je de code in Duitsland opvraagt, is het dan misschien goedkoper?
Kijk even naar CarProg op ebay, wat de auto's zijn die ze daarmee kunnen uitlezen. Goede kans dat 't dezelfde lijst auto's is ;)

Als je paar maandjes kan wachten heb ik die CarProg vast wel aangeschaft :P Maar denk dat de Opel dealer wel de makkelijkste oplossing is. Als je weet waar de nieuw auto gekocht is kan je misschien mazzel hebben dat ze daar nog in de computer de code hebben staan. Het opvragen bij de centrale van Opel kost namelijk geld, meeste dealers geven de code zo weg als ze 'm hebben.

Beide mensen van 't Opelforum (Mitchel en Liviu ben ik bekend mee), die hebben volgens mij allebei zo'n CarProg.

Aapje wijzigde deze reactie 04-04-2019 13:47 (5%)

• Wadam
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 08-10 10:21
Ik kan momenteel kiezen (lease) voor een Astra K 2016 (hatchback) of een Renault Clio Estate. Die laatste rijd ik momenteel ook al. Nu leg ik behoorlijk veel snelweg kilometers af. De Renault voldoet qua rijden, maar op het gebied van comfort en gebruiksvriendelijkheid laat het wel te wensen over (lawaai en navigatie/boordcomputer).

Hoe is de Astra op de snelweg? Is het een prettige auto voor veel kilometers? En zijn er toevallig mensen die beide hebben gereden?

• Kees_B
  • Laatst online: 18:36
Wadam schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:49:
Ik kan momenteel kiezen (lease) voor een Astra K 2016 (hatchback) of een Renault Clio Estate. Die laatste rijd ik momenteel ook al. Nu leg ik behoorlijk veel snelweg kilometers af. De Renault voldoet qua rijden, maar op het gebied van comfort en gebruiksvriendelijkheid laat het wel te wensen over (lawaai en navigatie/boordcomputer).

Hoe is de Astra op de snelweg? Is het een prettige auto voor veel kilometers? En zijn er toevallig mensen die beide hebben gereden?
Je zit nu wel in het Opel fanboy gedeelte maar ik durf toch wel serieus te stellen dat de Astra K een betere keuze in deze is. De Clio (al dan niet Estate) is eigenlijk meer van het niveau Corsa. M'n broertje rijdt een Clio Estate. Op zich geen verkeerde auto maar voor lange(re) reizen zou ik echt voor de Astra gaan.

PV Output

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter

Ik heb beide wel eens gereden, Clio IV tijdens het behalen van mijn rijbewijs (2013 1.5 dCi) en Astra K (zowel 1.0T als 1.4T). Mocht je de 0.9 TCe hebben, dan heb ik daar ook ervaring mee in de vorm van een Dacia Sandero :P

Nu weet ik niet welke motor je zelf in gedachten had, maar de Astra rijdt echt wel een stuk volwassener. Tuurlijk komt dit ook door het feit dat, zoals Kees_B al aangeeft, de Clio een B-segmenter is en de Astra een C-segmenter. Persoonlijk geven de stoelen van een Astra ook meer steun dan die van een Clio.

Verder, als ik even kijk naar je lawaai/navigatie/boordcomputer, dan is ook daar de Astra K een stap vooruit t.o.v de Clio. Astra K heeft (zoals gebruikelijker is voor een C-segmenter) meer geluidsdempend materiaal. Daarbij moet ik wel zeggen dat de 1.4T op de autosnelweg stiller is dan de 1.0T, gevolg van een 6-bak (minder toeren draaien). Qua infotainement is de Astra ook een flinke sprong voorwaarts. Renault's MediaNav is echt een matig systeem imho, wat gewoon traag, onhandig en buggy werkt (mijn ervaring). R-Link is ietsjes beter (enkel in de duurste Clio's, en zelfs dan optioneel), maar beide Intellilink systemen in de Astra zijn een stuk gebruiksvriendelijker.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Nog even terugkomen op m'n vraag over de kosten van het vervangen van een distributieriem: offerte gevraagd bij de Opel dealer, kosten 545. Kosten bij een universele garage: 385. Het had zelfs nog voor 345 gekund, echter bij de universele garage waar ik het nu heb laten doen had ik een beter gevoel. Wel een behoorlijk verschil 545 tov 385 :|

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• Bas.
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-09 18:50
Ik kan het, regio Doetinchem.

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ach vorige week een brandstof pomp laten vervangen van mijn Veccie, 230 euro... waarvan 150 voor de pomp. Kan de Opel dealert niet tegenop denk ik ;) Vooral als ik bedragen zie van 500 tm 1500 (!) euro...

p.s.: Nog iets van 250Km to de 260.000 _/-\o_

Is een benzine geval...

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 05-04-2019 09:46 (17%)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Bas.
Illegal_Alien schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:43:
Ach vorige week een brandstof pomp laten vervangen van mijn Veccie, 230 euro... waarvan 150 voor de pomp. Kan de Opel dealert niet tegenop denk ik ;) Vooral als ik bedragen zie van 500 tm 1500 (!) euro...

p.s.: Nog iets van 250Km to de 260.000 _/-\o_
Er zit nogal een verschil in of je een ouderwetse pomp hebt, of een 2.2 directe injectie met hoge druk pomp. Toevallig dat laatste?

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Bas. schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:47:
[...]

Er zit nogal een verschil in of je een ouderwetse pomp hebt, of een 2.2 directe injectie met hoge druk pomp. Toevallig dat laatste?
Geen flauw idee, is een ouwe Vectra B.

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Bas. schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:43:
[...]

Ik kan het, regio Doetinchem.
Wat gebruik jij daarvoor?

• Bas.
Carprog @Aapje :P

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Leest die alle modellen uit van Opel? Ik wil 'm ook aanschaffen om o.a. de volgende motortypes uit te lezen:
X16XE/X16SZR/X12XE/Y17DT/X20XEV

Ik kan alleen zien dat 't gaat werken op de Y17DT want EDU... :P

• Wadam
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 08-10 10:21
MK_ schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:32:
[...]

Ik heb beide wel eens gereden, Clio IV tijdens het behalen van mijn rijbewijs (2013 1.5 dCi) en Astra K (zowel 1.0T als 1.4T). Mocht je de 0.9 TCe hebben, dan heb ik daar ook ervaring mee in de vorm van een Dacia Sandero :P

Nu weet ik niet welke motor je zelf in gedachten had, maar de Astra rijdt echt wel een stuk volwassener. Tuurlijk komt dit ook door het feit dat, zoals Kees_B al aangeeft, de Clio een B-segmenter is en de Astra een C-segmenter. Persoonlijk geven de stoelen van een Astra ook meer steun dan die van een Clio.

Verder, als ik even kijk naar je lawaai/navigatie/boordcomputer, dan is ook daar de Astra K een stap vooruit t.o.v de Clio. Astra K heeft (zoals gebruikelijker is voor een C-segmenter) meer geluidsdempend materiaal. Daarbij moet ik wel zeggen dat de 1.4T op de autosnelweg stiller is dan de 1.0T, gevolg van een 6-bak (minder toeren draaien). Qua infotainement is de Astra ook een flinke sprong voorwaarts. Renault's MediaNav is echt een matig systeem imho, wat gewoon traag, onhandig en buggy werkt (mijn ervaring). R-Link is ietsjes beter (enkel in de duurste Clio's, en zelfs dan optioneel), maar beide Intellilink systemen in de Astra zijn een stuk gebruiksvriendelijker.
Bedankt! (beide). Mijn keuze is gemaakt. MediaNav is een groot drama. Het stottert, is langzaam en loopt vast. De motor in de Astra is een diesel. Nu nog een paar weken wachten. :*)

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:44
Ben sinds kort weer in bezit van een Vectra C 2.2 16v automaat. Nu heb ik al 2x gehad dat het motorstoringslampje gaat branden. Beide keren uitgelezen, maar geen codes. Na reset van het lampje blijft hij weer een tijdje uit. Auto blijft prima rijden, al loopt hij wel wat onregelmatig stationair bij koude motor.

Iemand tips?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 17:33
NoFearCreations schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:10:
Ben sinds kort weer in bezit van een Vectra C 2.2 16v automaat. Nu heb ik al 2x gehad dat het motorstoringslampje gaat branden. Beide keren uitgelezen, maar geen codes. Na reset van het lampje blijft hij weer een tijdje uit. Auto blijft prima rijden, al loopt hij wel wat onregelmatig stationair bij koude motor.

Iemand tips?
Waarmee wordt hij uitgelezen / of lees je hem zelf uit ?
Als het lampje brandt moet er toch echt een foutcode inzitten.
En je zegt na het resetten van het lampje blijft hij uit, resetten is eigenlijk gewoon wissen van de aanwezige foutcodes pas dan gaat het lampje weer uit. (Dus moet er een foutcode inzitten).

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

• NoFearCreations
ComTech schreef op maandag 22 april 2019 @ 16:24:
[...]

Waarmee wordt hij uitgelezen / of lees je hem zelf uit ?
Als het lampje brandt moet er toch echt een foutcode inzitten.
En je zegt na het resetten van het lampje blijft hij uit, resetten is eigenlijk gewoon wissen van de aanwezige foutcodes pas dan gaat het lampje weer uit. (Dus moet er een foutcode inzitten).
Ik heb een ELM327 bluetooth lezer, en losse OBDII reader. Beide geven geen foutcodes. Ook niks pending.

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Zeker dat het het motorstoring lampje is, en niet het "onderhoudslampje" (auto met sleutel er door)?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• NoFearCreations
MK_ schreef op maandag 22 april 2019 @ 18:16:
Zeker dat het het motorstoring lampje is, en niet het "onderhoudslampje" (auto met sleutel er door)?
Jep, zeker dat het CEL is.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Opcom of tech2... mijn ervaring met andere readers is dat ze niet alles kunnen uitlezen.

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:59

Ik heb een kleine drie jaar een Clio 0,9 TCe gehad. Prima auto, maar ik reed ook veel snelweg dus toen ik een andere auto kon uitzoeken heb ik expres een klasse hoger gezocht (ook omdat het budget het toeliet).
Een C-segmenter is over het algemeen gewoon comfortabeler en stiller op de snelweg als een B-segmeter (en een D-segmenter doet dat nog weer beter).
Inmiddels heb ik er ook al weer een kleine 3 jaar en 120.000km in een Astra opzitten en die bevalt prima, ook op de snelweg waar ik veel zit. Comfortabel, relatief stil, goede stoelen (AGR) en fijne multimedia. De 150pk 1.4T komt ook een stuk beter mee als de 90pk driepitter op de snelweg.

Voorheen reed ik ook veel Autobahn, waarbij het dagelijks gewoon een uur lang 180 op de cruise control was en ook dat doet de auto moeiteloos. Een stuk harder ook als je wilt, maar dan kwam ik qua tanken net niet uit op die route :P

Oh en mocht je de keuze hebben, neem de Intelilux LED verlichting. Briljante optie en ik blijf mij er, nu na drie jaar, nog steeds over verbazen in het donker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Heren, is niet super erg, maar soms nogal vervelend, en het gaat over mijn hoogebejaarde Vectra.

Als ik de auto van slot haal met de sleutel (AB doet het al eeuwen niet meer.) Dan is het een gokkast welke (achter)deuren wel of niet van slot gaan. (passagiersdeur gaat nooit open; is al vanaf begin zo)

En om het nog intressanter te maken: Het "pookje" werkt dan ook niet. Laat je de auto een tijdje aanstaan, dan willen ze soms weer wel werken.

De auto heft al een nieuwe accu want die is overleden tijdens de kou enkele maanden geleden.

Rara wat is het? (Klap geven op de deur werkt ook niet :P) (Onslo stijl FTW.)

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 23-04-2019 15:48 (11%)

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Ik kan intussen vertellen dat 't werkt op de Y17DT en een X16SZR Astra-G :P Beide codes eruit getrokken :) Opcom werkte al met Meriva/Corsa C's... dus ben content nu :+ Tech2 is nu weer wat bruikbaarder geworden :P

Al valt het mij wel tegen wat ik kan met de Tech2 op nieuwere auto's (2012~2014 modellen). Ik heb zo'n vermoeden dat ik een MDI ook nog ga aanschaffen :P
Trekt ie zelf de deurpinnetjes naar beneden? Dan is de safe-lock schakelaar in je bestuurdersdeur b0rked. Effe opzoeken en doorknippen :P Helpt vaak enorm... (of gewoon de safelock fixen, altijd handig zo'n beveiliging extra).

Aapje wijzigde deze reactie 24-04-2019 09:48 (26%)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Nope niks beweegt automagisch in de meeste gevallen. En handmatig dus soms ook niks. :) (Ik kan dus me "op slot pinnetjes"of hoe die krengen ook heten in de deur gewoon bewegen, alleen niks gebeurt. (en af en toe wel...)

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Illegal_Alien schreef op woensdag 24 april 2019 @ 11:30:
^^ Nope niks beweegt automagisch in de meeste gevallen. En handmatig dus soms ook niks. :) (Ik kan dus me "op slot pinnetjes"of hoe die krengen ook heten in de deur gewoon bewegen, alleen niks gebeurt. (en af en toe wel...)
Dan zou ik haast zeggen Kiekert module brak... Rechtsvoor bij de voeten in de stijl zit een kastje, die regelt de centrale vergrendeling. Je zou és kunnen kijken of die wel stroom krijgt op de rode (+)/bruine(-) draad en tussen zwart(+)/bruin(-).

• NoFearCreations
ArcticWolf schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 08:34:
[...]

Opcom of tech2... mijn ervaring met andere readers is dat ze niet alles kunnen uitlezen.
Vanochtend onderweg naar het werk sprong hij weer aan, nu wel een code kunnen lezen.
P0141, wat zou betekenen dat de 2e lambda slecht signaal krijgt of dood is.

Vandaag op de sloop wel de bekerhouders bij de handrem gevonden, bij mij zat er een houder voor een telefoon. €5 en een hoop boen werk, maar wel een fijne optie om te hebben.

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:04
Na een lang weekendje weg met de caravan (1500 kg) achter de insignia (2016 2.0 CDTI 170pk). Kreeg ik vanochtend om 7:52 uur een email van Opel Onstar een diagnose waarschuwing voor motor en aandrijving.
Zag ook een melding op het dashbord dat ik naar de garage moest, maar ging ervan uit dat dat een standaard melding is wanneer je levensduur van de olie onder de 10% komt. Deze staat nu op 9%.
Daarna 45km gereden en niks bijzonders gemerkt.
Wie heeft hier ervaring mee?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aegir2002 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 16:27:
Na een lang weekendje weg met de caravan (1500 kg) achter de insignia (2016 2.0 CDTI 170pk). Kreeg ik vanochtend om 7:52 uur een email van Opel Onstar een diagnose waarschuwing voor motor en aandrijving.
Zag ook een melding op het dashbord dat ik naar de garage moest, maar ging ervan uit dat dat een standaard melding is wanneer je levensduur van de olie onder de 10% komt. Deze staat nu op 9%.
Daarna 45km gereden en niks bijzonders gemerkt.
Wie heeft hier ervaring mee?
Zou best kunnen dat het die melding was van olie < 10%. Ik weet dat onze Meriva B ook zo'n melding geeft als het tijd wordt om de olie te verversen. Als je wil kan je die waarde resetten en kijken of het dan weg is via de knop "Menu" cyclen naar de olielevensduur, en dan de set/clear knop (einde van de stengel) ingedrukt houden.

• Aegir2002
MK_ schreef op woensdag 24 april 2019 @ 18:22:
[...]

Zou best kunnen dat het die melding was van olie < 10%. Ik weet dat onze Meriva B ook zo'n melding geeft als het tijd wordt om de olie te verversen. Als je wil kan je die waarde resetten en kijken of het dan weg is via de knop "Menu" cyclen naar de olielevensduur, en dan de set/clear knop (einde van de stengel) ingedrukt houden.
Net nog even de melding bekeken op het dashboard, er staat:

Dienst

Voertuig
binnenkort

Weigeren

Op het opel forum lees ik dit naar aanleiding van dezelfde melding:
Vandaag bij mijn garage langs geweest. Ze hebben de auto uitgelezen en de foutmeldingen verwijdert. Het probleem lijkt nu verholpen.
Naast een aantal minder belangrijke meldingen zaten er twee op de motor. Deze twee veroorzaken de melding die ik iedere keer krijg als in de auto start.
De eerste ging over de remlichten en de tweede over de cruisecontrol. Beide waren ‘bus’ meldingen.
Mijn remlichten en cruisecontrol werken prima trouwens. Ook toen ik de melding nog had.

Op Autoweek lees ik het volgende:
Bij de garage bleek na uitlezing dat de accupool connector niet goed bevestigd was. Kan het nog niet helemaal plaatsen maar heb er ook niet op doorgevraagd. Melding is ieder geval weg.

Mogelijk ligt het aan de inbouw van de trekhaak die een paar weken geleden gedaan is.

Aegir2002 wijzigde deze reactie 24-04-2019 22:42 (3%)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aegir2002 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:41:
[...]

Dienst

Voertuig
binnenkort

Weigeren

Vandaag bij mijn garage langs geweest. Ze hebben de auto uitgelezen en de foutmeldingen verwijdert. Het probleem lijkt nu verholpen.
Naast een aantal minder belangrijke meldingen zaten er twee op de motor. Deze twee veroorzaken de melding die ik iedere keer krijg als in de auto start.
De eerste ging over de remlichten en de tweede over de cruisecontrol. Beide waren ‘bus’ meldingen.
Mijn remlichten en cruisecontrol werken prima trouwens. Ook toen ik de melding nog had.

Bij de garage bleek na uitlezing dat de accupool connector niet goed bevestigd was. Kan het nog niet helemaal plaatsen maar heb er ook niet op doorgevraagd. Melding is ieder geval weg.

Mogelijk ligt het aan de inbouw van de trekhaak die een paar weken geleden gedaan is.
Ah, dat is een andere melding dan ik in gedachten had :p

Ik zie ook vaak een gloeiboegie bij die motor + melding, misschien dat die vervangen moeten worden

Edit: uitlezen biedt echter de uitkomst :p

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
Aegir2002 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 22:41:
[...]

Dienst

Voertuig
binnenkort

Weigeren

Die verwarring heb ik ook gehad bij onze Insignia toendertijd. Precies binnen de range van de beurt en dacht zelf ook dat die het was. Maar bleek uiteindelijk weer een gloeibougie te zijn. 145 euro om te vervangen. De Astra die we ervoor hadden had ongeveer dezelfde melding en was ook iedere keer een gloeibougie. Opels vreten die dingen volgens mij. :9

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Aegir2002
Ben er ook bang voor. Hopelijk een gloeibougie zonder druksensor...die schijnen helemaal prijzig te zijn.
Anders haal ik zelf een momentsleutel en bestel ik ze op ebay.

• Aegir2002
Net ff bij de Opel garage geweest. Is inderdaad de goeibougie van cilinder 2.
Gelukkig zijn ze alle 4 zonder druksensor.
Nieuwe hadden ze niet op voorraad, kost een week....
Dus nu afspraak voor 6 mei incl. beurt.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aegir2002 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:25:
Net ff bij de Opel garage geweest. Is inderdaad de goeibougie van cilinder 2.
Gelukkig zijn ze alle 4 zonder druksensor.
Nieuwe hadden ze niet op voorraad, kost een week....
Dus nu afspraak voor 6 mei incl. beurt.
Dacht ik al :) Zonder druksensor zijn ze niet zo prijzig, weet niet wat de Opel-dealer er voor vraagt...

• Aegir2002
MK_ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:31:
[...]

Dacht ik al :) Zonder druksensor zijn ze niet zo prijzig, weet niet wat de Opel-dealer er voor vraagt...
Ik meende dat hij iets van €35,- noemde voor het onderdeel. Komt natuurlijk nog inbouw bij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 22:47
Ik zal mij hier even melden, sinds vandaag ben ik in het bezit van een opel Corsa 1.4 16v edition uit 2010.
Mijn vorige auto was een Peugeot 106, dus dit is wel even wennen.

Nu heb ik gelijk een vraag, bij deze zitten er geen mistlampen op, is het moeilijk om deze te monteren?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aegir2002 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:01:
[...]
Ik meende dat hij iets van €35,- noemde voor het onderdeel. Komt natuurlijk nog inbouw bij.
Zou goed kunnen inderdaad :)
CryRaven schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:07:
Ik zal mij hier even melden, sinds vandaag ben ik in het bezit van een opel Corsa 1.4 16v edition uit 2010.
Mijn vorige auto was een Peugeot 106, dus dit is wel even wennen.

Nu heb ik gelijk een vraag, bij deze zitten er geen mistlampen op, is het moeilijk om deze te monteren?
Welkom :)

Even kijken onder de bumper, vaak zitten daar de kabels al voorbereid weggestopt en vastgetaped tegen de bumper.

If so, dan is het een gevalletje nieuwe covers + lampen halen, aansluiten op de aanwezige bedrading, zekering installeren, en de lichtschakelaar vervangen met eentje met de knop voor mistlampen.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK_ schreef op maandag 29 april 2019 @ 23:20:
[...]

Zou goed kunnen inderdaad :)

[...]

Welkom :)

Even kijken onder de bumper, vaak zitten daar de kabels al voorbereid weggestopt en vastgetaped tegen de bumper.

If so, dan is het een gevalletje nieuwe covers + lampen halen, aansluiten op de aanwezige bedrading, zekering installeren, en de lichtschakelaar vervangen met eentje met de knop voor mistlampen.
Een 2010 Corsa heeft toch gewoon canbus? (2e gen misschien zelfs) dan moet je de computer ook nog eens programmeren. Ik had een Astra "edition" en daar viel het gewoon niet in te programmeren omdat de BCM de optie gewoon niet had meegekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 07:50:
[...]

Een 2010 Corsa heeft toch gewoon canbus? (2e gen misschien zelfs) dan moet je de computer ook nog eens programmeren. Ik had een Astra "edition" en daar viel het gewoon niet in te programmeren omdat de BCM de optie gewoon niet had meegekregen.
Yup, moet met Tech2 geactiveerd worden. Was ik in de gauwigheid vergeten :$

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
En ik ben zelfs bang dat de Tech2 niet geschikt is maar een MDI nodig is :P

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Aapje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:55:
Dit idd.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aapje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:55:
Zeker? Volgens mij gaat dit nog met Tech2.

Anyway, kan me vergissen :p

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
MK_ schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:35:
[...]

Zeker? Volgens mij gaat dit nog met Tech2.

Anyway, kan me vergissen :p
Naja de MDI staat op m'n wishlist, want die Tech2 doet verdacht weinig opties geven op de Corsa D van m'n maatje (1.3 dieseltje).

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aapje schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:56:
[...]

Naja de MDI staat op m'n wishlist, want die Tech2 doet verdacht weinig opties geven op de Corsa D van m'n maatje (1.3 dieseltje).
Had je hem bij mij moeten uitproberen tijdens de meeting :+

Misschien dat de Corsa D pre-facelift meer kan dan de post-facelift. 2010 is het tussenmodel tho.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:38
Bij de laatste APK gaf men als adviespunt aan dat er een draagarm vervangen zou moeten worden, maar ik vraag me een beetje af hoe serieus ik dat moet nemen. Is dat gebruikelijk na zo'n 150 duizend km?

Wat zou een gangbare prijs zijn voor die vervanging? En is het evt. de moeite om ze met wat korting meteen beide te doen? (Ik geloof dat ze hier 300 euro afgaven als indicatie, voor één dus.)

Het gaat om een Combo C uit 2005

Charly wijzigde deze reactie 01-05-2019 11:22 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Charly schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:19:
Bij de laatste APK gaf men als adviespunt aan dat er een draagarm vervangen zou moeten worden, maar ik vraag me een beetje af hoe serieus ik dat moet nemen. Is dat gebruikelijk na zo'n 150 duizend km?

Wat zou een gangbare prijs zijn voor die vervanging? En is het evt. de moeite om ze met wat korting meteen beide te doen? (Ik geloof dat ze hier 300 euro afgaven als indicatie, voor één dus.)

Het gaat om een Combo C uit 2005
300 euro klinkt wel erg veel (zelfs voor een dealer, als dit bij een Opel dealer is) :/

En na 150k km is het wel okay dat ze een keer vervangen worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Zonder een glazenbol erbij te pakken en bijv. te kunnen zien hoe je draagarm eruit ziet... Kan ik niet oordelen of dat normaal is dat 't vervangen moet worden. Mijn auto's hebben 300k+ gelopen met de originele draagarmen.

Maar 300,- is best ruim qua prijs ja, kan zeker goedkoper. Maar denk hierbij wel aan:
- Uitlijning opnieuw (twv 50~60 regulier)
- Fusekogel/Draagarm +/- 150 euro
- 1,5 x Uur loon 50~75

Maargoed, heb geen glazenbol... maar als je 't zelf kan doen... winparts/atp-autoteile/misterauto zelfs... Kan je vaak voor 30~40 euro een draagarm met fusekogel kopen... Hoef je alleen nog uit te lijnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21:38
Duidelijk. Zelf doen heb ik de kennis en het gereedschap niet voor. Maar dan ga ik iig ff wat andere adresjes vragen wbt de kosten.

En mag ik uit jullie opmerkingen concluderen dat beide in 1x laten doen niet zinvol is omdat die 2e het blijkbaar dus nog 150 duizend KM kan blijven doen? (Of voor mijn part 50 duizend, met mijn gebruik zijn we dan ook weer een paar jaar verder.)

Thx beide

Charly wijzigde deze reactie 01-05-2019 13:22 (56%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Wederom, geen glazenbol hier... Kan niet zien wat de staat is van je 2de draagarm. Vraag gewoon een 2nd opinion bij een andere garage.

• mauricej
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20:35
Vandaag wat mafs mijn m'n Astra J: ergens heen gereden, niets aan de hand.
Wil 'm starten om terug naar huis te gaan en achter elkaar drie meldingen op dashboard:
- service airbag
- service parkeerhulp
- service anti-diefstalsysteem (wat ik VZIW niet eens heb).
Lampjes van airbag en handrem bleven ook branden, maar (elektrische) handrem was er wel vanaf.

Auto reed verder normaal, maar alle tellers bleven op nul staan (snelheid, toeren, koelwatertemp en brandstofpeil).
Auto gestopt, motor uit, paar tellen wachten, nogmaals starten, maar dat hielp niet (weer service meldingen.

Eenmaal thuis dealer maar gebeld, die verbond me door met Opel Assistance en die stuurde de wegenwacht. Kwartiertje later was de beste man er, hij start de auto en alles weer normaal.
Hij vermoedde een communicatie-hikje tussen dashboard en de rest, wellicht ergens slecht contact waardoor het terug zou kunnen komen, maar dat is koffiedik kijken.

Hoop dat het eenmalig was ;-)

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:18
@mauricej

Onze Astra J ST heeft dit twee keer gedaan in de twee en half jaar dat ik hem had. Elektronische storingen komen bij die Astra wel eens voor. Had het idee dat het vochtige weer in combi met wat korte stukjes rijden het veroorzaakte. Een niet meer zo top accu kn het ook veroorzaken.

Onze Insignia heeft vergelijkbaar gehad, deze liet iets zien in de trand van “EDC dienst”. Nooit een oorzaak voor gevonden.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Amps
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:07
Ben een tijdje terug mijn zoektocht begonnen naar een software update voor mijn Astra K zodat Android Auto beschikbaar wordt in het infotainment systeem (alleen Apple Carplay is momenteel beschikbaar). Zover ik heb begrepen/gelezen is de update officieel niet bekend bij Opel Nederland, maar dat sommige garages het wel kunnen updaten zodat Android Auto werkt. Ik draai op dit moment softwareversie 23415882.

Opel klantenservice zelf wist het verschil tussen Android Auto functie in het infotainment systeem, Android Auto applicatie en Android OS niet. Dus daar had ik niet veel aan.

Verder rondgebeld naar verscheidene Opel garages. De garages waarvan er geen update bekend zijn waren:

- Opel Amsterdam-Zuidoost
- Opel Hilversum
- Opel Amsterdam Noord

Bij deze garages hetzelfde verhaal dat Android Auto niet beschikbaar is in Nederland.

Opel Roden zou eventueel (na inspectie) een dergelijke update uit kunnen voeren voor rond de €250. Op een andere forum gelezen dat Opel Zeist voor dezelfde prijs dit doet. Volgens mij ook ergens gelezen dat Opel Wormerveer ook een update kan uitvoeren (moet nog even bellen). Op zich zouden de kosten geen probleem moeten zijn, maar €250 voor een update vind ik gevoelsmatig toch veel (ik heb garantie bij de garage waar ik mijn Astra K heb gekocht, en zij hebben gezegd dat de factuur rechtstreeks naar hen kan zodat ze hem meteen kunnen betalen).

Voor de Astra K bezitters: Hoe was de update met Android Auto bij jullie verlopen en wat is de ervaring tot nu toe? Zijn er nog andere adressen die deze update uitvoeren op de route Amsterdam - Hilversum?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:44
Ophidian schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:36:
@mauricej

[YouTube: Astra tellerunit probleem]

Onze Astra J ST heeft dit twee keer gedaan in de twee en half jaar dat ik hem had. Elektronische storingen komen bij die Astra wel eens voor. Had het idee dat het vochtige weer in combi met wat korte stukjes rijden het veroorzaakte. Een niet meer zo top accu kn het ook veroorzaken.

Onze Insignia heeft vergelijkbaar gehad, deze liet iets zien in de trand van “EDC dienst”. Nooit een oorzaak voor gevonden.
Jep, dit heb ik ook wel eens gehad met mijn Astra J. Even van het contact halen en daarna motor opnieuw starten heeft bij mij geholpen. In de bijna 3 jaar dat ik deze auto heb is het misschien 2-3 keer gebeurd tot dusver, volgens mij gebeurde het ook alleen bij vochtig weer en 1x bij stevige vorst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17:06
Misschien dat jullie dit hier weten.
Ik heb sinds 2 weken weer een Opel, een Meriva uit 2011. Heerlijke auto waar ik iedere keer met veel plezier instap.

Alleen krijg ik de stoel op de achterbank niet verschoven, de hendel en het systeem lijkt wel te werken, ik heb er wat WD40 tussen gespoten maar dat heeft niet geholpen. Kan het zijn dat het ergens geblokkeerd is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aardappel schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:28:
Misschien dat jullie dit hier weten.
Ik heb sinds 2 weken weer een Opel, een Meriva uit 2011. Heerlijke auto waar ik iedere keer met veel plezier instap.

Alleen krijg ik de stoel op de achterbank niet verschoven, de hendel en het systeem lijkt wel te werken, ik heb er wat WD40 tussen gespoten maar dat heeft niet geholpen. Kan het zijn dat het ergens geblokkeerd is?
Je weet dat ze niet recht naar achteren schuiven, maar iets schuin naar binnen toe, om naar meer beenruimte ook meer schouderruimte te creëren? Daarvoor moet je eerst het middelste gedeelte neerklappen.

Daarnaast schuiven ze ook beter als er daadwerkelijk iemand op de stoel zit heb ik ondervonden, dan schuiven ze makkelijker :p
Amps schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 22:51:
Ben een tijdje terug mijn zoektocht begonnen naar een software update voor mijn Astra K zodat Android Auto beschikbaar wordt in het infotainment systeem (alleen Apple Carplay is momenteel beschikbaar). Zover ik heb begrepen/gelezen is de update officieel niet bekend bij Opel Nederland, maar dat sommige garages het wel kunnen updaten zodat Android Auto werkt. Ik draai op dit moment softwareversie 23415882.

Opel klantenservice zelf wist het verschil tussen Android Auto functie in het infotainment systeem, Android Auto applicatie en Android OS niet. Dus daar had ik niet veel aan.

Verder rondgebeld naar verscheidene Opel garages. De garages waarvan er geen update bekend zijn waren:

- Opel Amsterdam-Zuidoost
- Opel Hilversum
- Opel Amsterdam Noord

Bij deze garages hetzelfde verhaal dat Android Auto niet beschikbaar is in Nederland.

Opel Roden zou eventueel (na inspectie) een dergelijke update uit kunnen voeren voor rond de €250. Op een andere forum gelezen dat Opel Zeist voor dezelfde prijs dit doet. Volgens mij ook ergens gelezen dat Opel Wormerveer ook een update kan uitvoeren (moet nog even bellen). Op zich zouden de kosten geen probleem moeten zijn, maar €250 voor een update vind ik gevoelsmatig toch veel (ik heb garantie bij de garage waar ik mijn Astra K heb gekocht, en zij hebben gezegd dat de factuur rechtstreeks naar hen kan zodat ze hem meteen kunnen betalen).

Voor de Astra K bezitters: Hoe was de update met Android Auto bij jullie verlopen en wat is de ervaring tot nu toe? Zijn er nog andere adressen die deze update uitvoeren op de route Amsterdam - Hilversum?
Er zijn er verschillende in dit topic hier die het laten updaten, maar sommige dealers doen moeilijk inderdaad. Ik meen iets van €100 wat de meeste er voor vroegen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 17:06
MK_ schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:43:
[...]

Je weet dat ze niet recht naar achteren schuiven, maar iets schuin naar binnen toe, om naar meer beenruimte ook meer schouderruimte te creëren? Daarvoor moet je eerst het middelste gedeelte neerklappen.

Daarnaast schuiven ze ook beter als er daadwerkelijk iemand op de stoel zit heb ik ondervonden, dan schuiven ze makkelijker :p
Van beide ben ik op de hoogte. De stoel die 'vast' zit wil sowieso geen kant op, niet naar voor, achter of opzij.
De andere stoel doet alles netjes (met middelste zit ingeklapt) netjes opzij en voor en achter.

In het boekje kon ik ook niets vinden, er lijkt me dus geen blokkeerstand op te zitten (voor lastige kinderen of zo).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aardappel schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 21:02:
[...]

Van beide ben ik op de hoogte. De stoel die 'vast' zit wil sowieso geen kant op, niet naar voor, achter of opzij.
De andere stoel doet alles netjes (met middelste zit ingeklapt) netjes opzij en voor en achter.

In het boekje kon ik ook niets vinden, er lijkt me dus geen blokkeerstand op te zitten (voor lastige kinderen of zo).
Nope, voor zover ik weet zit er inderdaad geen blokeerstand op.

Helaas weet ik het verder ook niet, dat het probleem vaker voor komt is me niet bekent dus helaas ook geen oplossing -O-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
Iemand hier in de buurt van Nijmegen die Opcom of Tech2 heeft? Wil een aftermarket xenon set in de Vec zetten, maar dan moet in de computer even van halogeen naar xenon veranderd worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
NoFearCreations schreef op maandag 6 mei 2019 @ 21:31:
Iemand hier in de buurt van Nijmegen die Opcom of Tech2 heeft? Wil een aftermarket xenon set in de Vec zetten, maar dan moet in de computer even van halogeen naar xenon veranderd worden.
Volgens mij zit Aapje ergens in de buurt daar :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xcode35
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-10 11:45
Hallo Opel rijders. Ik ben me op dit moment aan het orienteren om een Astra K te gaan aanschaffen, en ik zie dat er uit twee type CDTi 1.6 motoren gekozen kan worden. Een met 110pk en een met 136pk.

Mij lijkt het dan dat beide motoren exact hetzelfde zijn, en dat ik me geld kan besparen door de 110pk variant te kopen en zelf in software naar 136pk te schakelen. Maar zit het ook zo simpel in elkaar? Iemand die hier misschien een technisch expert in is en me dat kan uitleggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
xcode35 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:10:
Hallo Opel rijders. Ik ben me op dit moment aan het orienteren om een Astra K te gaan aanschaffen, en ik zie dat er uit twee type CDTi 1.6 motoren gekozen kan worden. Een met 110pk en een met 136pk.

Mij lijkt het dan dat beide motoren exact hetzelfde zijn, en dat ik me geld kan besparen door de 110pk variant te kopen en zelf in software naar 136pk te schakelen. Maar zit het ook zo simpel in elkaar? Iemand die hier misschien een technisch expert in is en me dat kan uitleggen?
Volgens mij is het enkel een elektronische limitatie. Zit wel een andere eindoverbrenging achter, 3.65:1 voor de 136pk versie vs 3.35:1 voor de 110pk versie. De 110pk versie zal daardoor minder toeren draaien bij dezelfde snelheid als de 136pk versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
Als ik bij ATM kijk:
De 95 pk en de 110 pk krijgen ze naar 140 pk
De 136 pk krijgen ze naar 160 pk

Op basis hiervan zeg ik dat het niet dezelfde motor is, maar ik ben niet gehinderd door enkele kennis hierin :+

https://www.atm-chiptunin.../opel-astra-16-cdti-95pk/
https://www.atm-chiptunin...astra-16-cdti-110pk-6135/
https://www.atm-chiptunin...astra-16-cdti-136pk-6136/

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Je hebt gelijk 8)7 1.6 CDTI 95 en 110pk hebben een "normale" turbo, 1.6CDTI 136pk heeft een variabele geometrie turbo.

B16DTE (110pk) : oranje
B16DTH (136pk) : zwart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Heb ik in Doesburg ^^ :P Kost je flesje CocaCola :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xcode35
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-10 11:45
MK_ schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 18:01:
Je hebt gelijk 8)7 1.6 CDTI 95 en 110pk hebben een "normale" turbo, 1.6CDTI 136pk heeft een variabele geometrie turbo.
Interessant. Bedankt Kees_B en MK_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
Aapje schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:59:
[...]

Heb ik in Doesburg ^^ :P Kost je flesje CocaCola :P
Ga kijken of ik iemand nog wat dichterbij kan vinden, anders laat ik het jouw weten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aegir2002
Afgelopen week de eerste beurt bij Opel in Kleve (DLD) laten uitvoeren sinds ik de Insignia 2.0 CDTI heb. Heeft nu 74.000 km gelopen, Vorige beurt was bij 50.000km in mei 2018.
Kreeg een nieuwe Crossland X mee als leenauto voor €21,- ex BTW. Rijdt voor geen meter zo'n Crossland in vergelijking met de Insignia.
Voor de tussenbeurt + 1 gloeiboegie (€35) + autohuur moest ik €314,- incl. BTW afrekenen.
Vond ik best wel duur, met name de kleine 5 liter dexos 2 olie, waar je ongeveer €20,- per liter voor mag aftikken. Online koop je 5 liter dexos 2 voor €20,-.
Scheelt zo'n €80,- alleen voor de olie, arbeidsloon staat apart op de rekening, dus dat is het verschil niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aegir2002 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:30:
Afgelopen week de eerste beurt bij Opel in Kleve (DLD) laten uitvoeren sinds ik de Insignia 2.0 CDTI heb. Heeft nu 74.000 km gelopen, Vorige beurt was bij 50.000km in mei 2018.
Kreeg een nieuwe Crossland X mee als leenauto voor €21,- ex BTW. Rijdt voor geen meter zo'n Crossland in vergelijking met de Insignia.
Voor de tussenbeurt + 1 gloeiboegie (€35) + autohuur moest ik €314,- incl. BTW afrekenen.
Vond ik best wel duur, met name de kleine 5 liter dexos 2 olie, waar je ongeveer €20,- per liter voor mag aftikken. Online koop je 5 liter dexos 2 voor €20,-.
Scheelt zo'n €80,- alleen voor de olie, arbeidsloon staat apart op de rekening, dus dat is het verschil niet.
Ik heb even gauw gekeken, bij mijn Corsa was de tussenbeurt destijds €189 incl. btw (APK en (vanwege de APK) 2 lampjes even niet meegerekend). Uiteraard wel een kleinere auto dan een Insignia Diesel :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• visblegamer
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10-10 19:15
Ik heb ook een opcom

Woon zelf in Gendt

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:58
Morgen kijken naar een Corsa D uit 2010, zin in :) Het is bijna 3 jaar geleden dat onze vorige overleed, wil weer kunnen sturen!

Naast de dingen die ik al heb gelezen:
- Ratel van ketting/spanner
- Ratel nokkenaskap
- Roest binnenkant motorkap
- Koppelingensplaten check

Zijn er nog andere model specifieke dingen waar ik op moet letten?

De wagen heeft 145.000 gelopen, de ketting zou dus nog even mee moeten hoop ik dan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Schuey schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:51:
Morgen kijken naar een Corsa D uit 2010, zin in :) Het is bijna 3 jaar geleden dat onze vorige overleed, wil weer kunnen sturen!

Naast de dingen die ik al heb gelezen:
- Ratel van ketting/spanner
- Ratel nokkenaskap
- Roest binnenkant motorkap
- Koppelingensplaten check

Zijn er nog andere model specifieke dingen waar ik op moet letten?

De wagen heeft 145.000 gelopen, de ketting zou dus nog even mee moeten hoop ik dan.
Misschien handig als je ook vertelt welke motor :+

2010 is normaal gezien het tussenjaar, met wél verbeterde elektronica, maar niet de facelift aan de voorkant. Snelste manier om dit te bepalen is de lichtschakelaar, onderstaand model is voor het tussenmodel en facelift:

Zit die er in, dan zouden normaal gezien zaken als roest aan de motorkap en het doods stuurgevoel in de middenstand (geen defect maar eerder vervelend) niet van toepassing moeten zijn.

Om te zorgen dat de motorkap niet roest, is eigenlijk een klein gaatje in de motorkap gemaakt zodat water weg kan lopen.

Over het algemeen zijn ze verder vrij betrouwbaar. Koppeling wat je aangeeft is niet echt een specifiek defect, maar eerder slijtage wat vanaf die kilometerstand kan optreden. Hangt er natuurlijk van af hoe de auto bereden in.

Grootste defect wat je er eigenlijk mee kan hebben, is inderdaad een gerekte/tikkende ketting. Als dat het geval is, weglopen of zorgen dat het gefixt wordt. Echter zou ik het niet helemaal vertrouwen, want met normaal gebruik en zorgen dat er altijd voldoende olie in zit zou deze veel langer moeten meegaan. Kan een defect zijn, maar ook een indicatie van hoe de vorige bestuurder(s) er mee om gegaan zijn.

Oh, en mocht er climate control in zitten, zorg dan dat deze werkt (koelen, verwarmen etc). Bij de 2010 zou dit normaal verholpen moeten zijn, maar mocht die niet goed werken dan is het 9/10x het kachelhuis, en daarvoor moet het hele dashboard er uit :p Zit er nornale verwarming/airco in, controleer dan dat de blower op alle standen werkt. De weerstand daar van wil wel eens stuk gaan, niet duur om te repareren maar handig om te weten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiptandori
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12-10 14:01
Goedemiddag opel heren en dames,

Ik ben opzoek naar een nieuwe 2dehands nu is mijn zoektocht begonnen bij een Hyundai I20.
Toen kwam ik een artikel tegen van de duitse ADAC met een lijst van autos die vaak langs de weg stil staan,
erin kwam de I20 naar voren.
Hierna ben ik gaan kijken naar een Seat Ibiza op eerste oog leuke auto, hierna in een TSI TFSI rabbithole gevallen, de Seat begint nu een beetje af te vallen.
Nu is mij oog gevallen op een Opel Corsa, waar ik tot nu toe weinig slechten dingen over kan vinden.
Ben op zoek naar een auto van 2012 of jonger max 120k km en max 8k euro.
Nu lijkt mij een 1,4 Cosmo of een 1.4 turbo een goeie optie.
Zijn er bij de 1.4 turbo net zulke slechte verhalen als bij de TSI motoren seat of zijn deze juist wel goed, of toch maar bij een normale 1.4 houden ?

You dont need pants for the victory dance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10-10 16:26
Ik rij sinds een paar maanden een Opel Astra Sports Tourer bouwjaar 2017. Tot nu toe zeer tevreden! Binnenkort gaan we een lang weekend met de auto naar Engeland en ik zat te zoeken wat ik met de verlichting moet doen. De Astra beschikt zover ik weet over de halogeen verlichting, zeker niet de matrix LED verlichting.

Bij onze vorige auto gebruikte we van die koplampstickers, maar nu vond ik in de handleiding van de Astra het volgende:

"De koplampen moeten niet worden afgesteld."

Specifiek het woord moeten, dus gaat dit automatisch?
Iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:03
Ik rij een Opel Corsa E 3 deurs uit 2015 met een 1.4L benzine motor (90pk). Hier zit geen turbo in oid. De auto is bij een Opel dealer gekocht maar daarna niet meer bij de Opel dealer geweest. Hij is nu in onderhoud bij een andere (Mitsubishi) dealer.

Wie kan mij vertellen of het updaten van de (board?) computer zinvol is om meer vermogen uit de auto te halen? Kan ik ergens terugvinden of er updates zijn geweest voor de software van deze auto?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
Denow schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:46:
Ik rij sinds een paar maanden een Opel Astra Sports Tourer bouwjaar 2017. Tot nu toe zeer tevreden! Binnenkort gaan we een lang weekend met de auto naar Engeland en ik zat te zoeken wat ik met de verlichting moet doen. De Astra beschikt zover ik weet over de halogeen verlichting, zeker niet de matrix LED verlichting.

Bij onze vorige auto gebruikte we van die koplampstickers, maar nu vond ik in de handleiding van de Astra het volgende:
[Afbeelding]

"De koplampen moeten niet worden afgesteld."

Specifiek het woord moeten, dus gaat dit automatisch?
Iemand hier meer ervaring mee?
Dat is niet echt duidelijk in het Nederlands.
Ik heb even een Engelse handleiding er bij gepakt:
Vehicles with halogen headlight system
The headlights do not have to be adjusted.
Dit interpreteer ik meer als "het is niet nodig om de koplampen aan te passen".
Blijkbaar verblinden ze niet zo erg, of er zit ergens een slimmigheidje in de auto die het zelf aanpast (misschien via gps, maar dan zou je dat ook bij de matrix-led verwachten, dus denk het toch niet).

PV Output

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denow
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10-10 16:26
Kees_B schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:25:
[...]

Dat is niet echt duidelijk in het Nederlands.
Ik heb even een Engelse handleiding er bij gepakt:

[...]

Dit interpreteer ik meer als "het is niet nodig om de koplampen aan te passen".
Blijkbaar verblinden ze niet zo erg, of er zit ergens een slimmigheidje in de auto die het zelf aanpast (misschien via gps, maar dan zou je dat ook bij de matrix-led verwachten, dus denk het toch niet).
In het Engels is die zin een stuk duidelijker inderdaad. Dan probeer ik het gewoon zo, desnoods een stickersetje mee voor het geval dat :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kiptandori schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:23:

Ik ben opzoek naar een nieuwe 2dehands nu is mijn zoektocht begonnen bij een Hyundai I20.
Toen kwam ik een artikel tegen van de duitse ADAC met een lijst van autos die vaak langs de weg stil staan,
Hierna ben ik gaan kijken naar een Seat Ibiza op eerste oog leuke auto, hierna in een TSI TFSI rabbithole gevallen, de Seat begint nu een beetje af te vallen.
Nu is mij oog gevallen op een Opel Corsa, waar ik tot nu toe weinig slechten dingen over kan vinden.
Zijn er bij de 1.4 turbo net zulke slechte verhalen als bij de TSI motoren seat of zijn deze juist wel goed, of toch maar bij een normale 1.4 houden ?
Best een fijn blok die 1.4T, we hebben hem zelf ook in de Meriva liggen. Heb er aan gedacht om mijn Corsa D Bi-Fuel in te ruilen voor zo'n 1.4T, maar als LPG rijder is benzine toch wat duur :+

Anyway, fijn blok, maakt van de Corsa echt wel een vlotte auto. Standaard hebben ze een beetje turbo-lag, maar daarna komt hij er goed in :p Aanrader is een chiptuning, dan ga je ineens naar 170-180pk (onze is gechipt naar 170pk) en dan trekt hij echt lekker.

Verder, aandachtspunten, eigenlijk niet echt iets bijzonders. Vaak bij de 1.4T is de M32 versnellingsbak een probleem, maar in de Corsa hangt er een goede 5-bak aan: geen problemen daar!

Iets wat af en toe wel eens wil voorkomen is een lekke waterpomp. Opzich niet zo'n groot probleem, gebeurt ook niet super vaak maar kan iets sneller dan gemiddeld voorkomen. Daarnaast betreft het een distributieketting, waar bij een distributieriem consequent de waterpomp wordt vervangen is het bij een kettingmotor vaak een vergeten kindje.

1.4 (non-turbo) is eveneens een fijn blok voor de Corsa. 1.2 (die ik heb als Bi-Fuel) is qua prestaties ok, maar het maakt de Corsa zeker geen strepen trekker.
Neyluzz schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:12:
Ik rij een Opel Corsa E 3 deurs uit 2015 met een 1.4L benzine motor (90pk). Hier zit geen turbo in oid. De auto is bij een Opel dealer gekocht maar daarna niet meer bij de Opel dealer geweest. Hij is nu in onderhoud bij een andere (Mitsubishi) dealer.

Wie kan mij vertellen of het updaten van de (board?) computer zinvol is om meer vermogen uit de auto te halen? Kan ik ergens terugvinden of er updates zijn geweest voor de software van deze auto?
Bedoel je chip tunen? Uit zo'n natuurlijk aangezogen blok valt weinig extra te halen, meer dan 100pk lijkt me knap.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NoFearCreations
Woohoo, eindelijk weer werkende CC in de Vectra. Met Innotec seal and bond remover de vastgekitte hendel los kunnen krijgen. Schoongemaakt, opgesoldeerd en het werkt weer zoals het hoort.

• Kiptandori
thx @MK_ dit maakt mij nu op hoopvoller dan de verhalen over Seat en Hyundai :)
Eens kijken of ik een test rit kan regelen en hopen dat het lekker zit en rijd..
BTW heeft het 2012 model en nieuwer ook last van roest bij de voorkant van de motorkap of is het daar al opgelost ?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kiptandori schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 12:13:
thx @MK_ dit maakt mij nu op hoopvoller dan de verhalen over Seat en Hyundai :)
Eens kijken of ik een test rit kan regelen en hopen dat het lekker zit en rijd..
BTW heeft het 2012 model en nieuwer ook last van roest bij de voorkant van de motorkap of is het daar al opgelost ?
Zou normaal gezien vanaf het tussenmodel (2010) of anders het faceliftmodel (2011) opgelost moeten zijn. Mijne is van december 2011 (modeljaar 2012), die heeft geen roest aan de motorkap en heeft het afwateringsgaatje. Ik kan je zometeen wel een foto maken als je wil :)

Edit:
@Kiptandori Hier een foto:

Beetje slecht zichtbaar, maar dan zie je de positie waar het gaatje hoort te zitten :) Als het goed is zit die ook op een 2012 Corsa.

MK_ wijzigde deze reactie 11-05-2019 13:18 (16%)

• Kiptandori
cool thx :) heb deze op het oog: https://vandertang.nl/car/18672518/
en ga kijken of ik deze kan proefrijden omdat het een beetje meer in de buurt is: https://www.autowereld.nl...ies-30510816/details.html
Nog klein vraagje heeft elke Cosmo uitvoering een USB aansluiting voor muziek ?

Kiptandori wijzigde deze reactie 11-05-2019 14:01 (13%)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kiptandori schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 13:55:
cool thx :) heb deze op het oog: https://vandertang.nl/car/18672518/
en ga kijken of ik deze kan proefrijden omdat het een beetje meer in de buurt is: https://www.autowereld.nl...ies-30510816/details.html
Nog klein vraagje heeft elke Cosmo uitvoering een USB aansluiting voor muziek ?
Die eerste had ik ook op het oog :P Was een nette uitvoering voor een goede prijs :o Helaas verkocht zie ik :/

Vrij zeker dat die 2de geen Cosmo is trouwens. Cosmo's hebben altijd:
  • Half-lederen interieur
  • volledig lichtgevende raamschakelaars (links Cosmo, rechts alle andere uitvoeringen, daar bij verlicht enkel het tekentje)
  • piano-lak of antraciet middenconsole/stuurwielbediening
DIngen die allemaal ontbreken op de 2de, ik denk dat het een Design Edition of Connect Edition is.

Niet alle Cosmo's hebben een USB-aansluiting trouwens, enkel de Touch&Connect systemen hebben een USB-aansluiting (onderaan voor de versnellingspook. Andere systemen (zoals de CD30MP3 van de eerste Corsa) hebben enkel een AUX aansluitng.

• Joopieboy
  • Laatst online: 22:54
Let wel: nep leer, gevoelig voor scheuren en krassen/beschadigingen :Y

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 15:24:
Let wel: nep leer, gevoelig voor scheuren en krassen/beschadigingen :Y
Klopt :) Wel ook een beetje afhankelijk van bestuurder, waar sommigen het na 150k km presteren beschadigd te raken zijn er ook genoeg die er na 250k km nog als nieuw uit zien :)

• Kiptandori
Crap had nog niet gezien dat ie al verkocht was :( maar die 2de heeft wel USB zo te zien, dus USB kan ook bij andere edities zitten dan COSMO hmm hmm

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kiptandori schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:23:
Crap had nog niet gezien dat ie al verkocht was :( maar die 2de heeft wel USB zo te zien, dus USB kan ook bij andere edities zitten dan COSMO hmm hmm
Yup, daar moet dan het infotainment/navigatiesysteem in zitten. En die was optioneel op de Edition/Color Edition/Cosmo/Design Edition/Anniversary Edition en enkel standaard op de Connect Edition (en bepaalde Business uitvoeringen). Zoeken met filter "navigatiesysteem" helpt want dat was het enige navigatiesysteem op de facelift Corsa D :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
Updateje hier, blijkbaar staat mijn Vec al op Xenon ingesteld. Wilde vandaag even testen of mijn setje het nog wel deed, en kreeg geen foutmelding. Dus gelijk maar ingebouwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 00:53
Kiptandori schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:23:

Zet die propaganda van de ADAC maar meteen uit je hoofd, dat is daar een grote corrupte bende die op smeergeld leven van een bepaalde frauduleuze club uit Wolfsburg.

Om maar even een voorbeeldje uit het Autoweek commentaar op te rakelen:
XU BARIO - 24-04-2019 om 16:19

ADAC is bij mij uit de gratie gevallen sinds de flagrante fraude van 2014 bij de keuze van de auto van het jaar. De VW Golf had toen 3409 stemmen. Omdat de Golf daarmee niet eens in de lijst terecht kwam heeft ADAC dat opgetrokken naar 34299 (x10 dus). Resultaat: VW Golf auto van het jaar.
Of in 2005 toen ze opzettelijk de wielen van een Dacia hadden beschadigd om te kunnen bewijzen dat de wagen onveilig was.
Voor mij is dit genoeg om die mensen niet meer te geloven.
Bron: Autoweek - Duits onderzoek: Deze auto's zijn pechgevoelig

Verder zou ik me sowieso niet zo heel veel aantrekken van dat soort zogenaamde 'onpartijdige' clubs of de onderbuik van je oom op een verjaardag.

Daarbij valt en staat een hoop op basis van onderhoud, al hebben nieuwere auto's met downside motoren en enorme hoeveelheden PK's wel vaker last van problemen.
Alles moet lichter zijn uitgevoerd, minder overhead en dus minder foutmarges mogelijk, allerlei extra technische snufjes om het milieu te besparen kunnen je duur komen te staan etc.

Maar hoe dan ook, het zijn vooral de Duitsers (behalve Opel, want niet aanwezig in het MB-BMW-VAG kartel met hun geniepige afspraakjes) die de boel proberen te besodemieteren in hun eigen voordeel, zonder dat je daar perse zelf op voorruit gaat. Jammer genoeg trapt er genoeg volk in.

CriticalHit_NL wijzigde deze reactie 12-05-2019 15:29 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
De Opel Grandland X is er binnenkort ook in een duurzaam verantwoorde plug-in hybride-variant. Onder de naam Hybrid4 plukt Opel een vrucht van de PSA-boom en maakt het zijn debuut in de wereld van plug-in hybrides.

De Opel Grandland X Hybrid4 heeft de eer de eerste plug-in hybride van Opel te zijn. Zoals de naam al impliceert, is deze SUV vierwielaangedreven. Het gecombineerde vermogen bedraagt 300 pk. Onder de motorkap zit een 1.6 turbo met directe inspuiting die maximaal 200 pk bijdraagt. Daarbij krijgt hij hulp van twee elektromotoren met 109 pk elk. Een daarvan zit via een achttraps automaat met de benzinemotor aan de vooras gekoppeld, de ander bedient indien nodig de achteras. De accu meet 13,3 kWh, is in 1:50 uur (met 7,4 kW wallbox) volledig te laden en biedt volgens WLTP maximaal 50 km volledig elektrische autonomie.

Volledig elektrisch rijden kun je afdwingen door de Grandland X in de rijmodus Electric te zetten. In de stand Hybrid doet de auto wat hij op dat moment zelf het verstandigst acht, in AWD werkt de achteras altijd mee en in Sport rijdt de auto het meest dynamisch. Het remkoppel bij regeneratief remmen is volgens Opel hoog genoeg om in normaal verkeer zonder het rempedaal aan te raken te rijden (one pedal driving). Voorlopig geeft Opel een CO2-uitstoot van 49 g/km op.

Zich onderscheiden kan de pluggende Grandlander zich met de optionele zwarte motorkap. Doordat de accu onder de achterbank ligt, gaat geen ruimte verloren ten opzichte van de Grandland X die we kennen.

Wie Opel-adept is, PHEV wil rijden maar de Grandland X niet ziet zitten, hoeft alleen maar geduld te hebben. Opel belooft dat dit zeker niet de laatste plug-in hybride van het merk is. Rond 2024 zal elk model een geëlektrificeerde variant kennen. Prijzen voor de Grandland X Hybrid4 worden binnenkort bekendgemaakt.
Bron (Autoweek)

300pk in een Grandland X oOo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

In other (not so interesting news): Mijn Vectra heeft dit weekend de 260k aangetikt. En de Grandland gaat richting de 17k. (Heeft maar 130 pk *snik* :P)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op maandag 13 mei 2019 @ 09:50:
In other (not so interesting news): Mijn Vectra heeft dit weekend de 260k aangetikt. En de Grandland gaat richting de 17k. (Heeft maar 130 pk *snik* :P)
Inruilen voor een Hybrid4 >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

MK_ schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:10:
[...]

Inruilen voor een Hybrid4 >:)
^^ Nog 4 jaar wachten, hopelijk dan een Hybrid4 E-peen edition, die nog groter is (A.k.a Broertje van 5008)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Illegal_Alien schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:32:
[...]

^^ Nog 4 jaar wachten, hopelijk dan een Hybrid4 E-peen edition, die nog groter is (A.k.a Broertje van 5008)
GranderLand X? >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 07-10 20:04
Beste tweaker / opel bezitter,

Toelichting :

Ik ben zelf al een tijdje in het bezit van een Opel Corsa B automaat uit 2001, Ik heb deze auto gekocht met slechts 86.000 KM op de teller. Het was zo'n to good to be true deal. Maar met slechts 80 euro aan reparatie kosten rijd hij als een zonnetje. Eigenlijk was de auto meer bedoelt voor tijdelijk maar nu toch besloten om deze te blijven rijden.

Doel van de post :

Ik wil de auto langzaam aan opknappen. Te beginnen bij het interieur van de auto, Er zitten een aantal vlekken in die ik er niet uit krijg. Bijgevoegd een foto van het zijpaneel. Ik heb hiervoor al van alles geprobeerd. Het zijpaneel is van plastic/kunststof. Het nadeel is dat ik niet wat wat de vlek is, Zat er al in toen ik de auto kocht. Heeft er iemand nog een tip, Ik ben bereid alles een kans te geven. Mocht het echt niet lukken moet ik een nieuw paneeltje zoeken. Ook zitten er vlekken in de bekleding, (denk hierbij aan vlekken van geknoeid drinken etc) Ook deze vlekken zaten er al in toen ik de auto kocht Iemand ervaring met het zelf reinigen hiervan? Is dit goed zelf te doen of word dat toch flink wat geld uitgeven aan een vakman?

https://imgur.com/a/UVjxFeS

Hopelijk weet iemand van jullie raad met bovenstaande verhaal. Mocht er iets niet duidelijk zijn verneem ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Tim Laros

In the end we only regret the chances we didn't take

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True