Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:30

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Is het niet makkelijker een paneel van de sloop te halen?

Ik heb zelf een Corsa D uit 2007, maar het geluidje van het knipperlicht doet het niet meer.
Nu moet daarvoor de module achter de klok vervangen worden. Weet iemand hoe dat ding precies heet? Dan kan ik zelf nog even zoeken op internet of deze te krijgen is of bij de sloop langs gaan in de hoop dat ik er een goedkoop kan vinden ;)

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 14-10 10:14
TepelStreeltje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:48:
Ik zou het eerst nogmaals willen proberen te reinigen. Ben namelijk niet zo handig met dit soort dingen dus eraf halen lijkt me een uitdaging. Overigens heb ik ook nog een werkplaats handleiding van de auto in PDF. Altijd makkelijk als je zelf klein onderhoud uitvoert net zoals ik (Dat kan ik dan weer wel bougie / oliefilter etc vervangen) maar dat kan iedereen wel.

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Ik ben niet handig met reinigen, maar ik weet wel dat die bak met een paar schroeven vast zit en zo loskomt zonder het stoffen paneel erboven. Je kan de kruiskopschroeven allemaal perfect bereiken, 1tje zit volgens mij aan de zijkant als je naar het deurslot kijkt.

Daarna zou ik haast zeggen, week 't eens los boven een waterkoker (stoom helpt). Zo te zien is het niet een vreselijk groot plekje. Dit plastic kan goed tegen aggresieve middelen, maar elk middel is anders dus test het even vooraf op de achterkant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Aapje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:55:
Ik ben niet handig met reinigen, maar ik weet wel dat die bak met een paar schroeven vast zit en zo loskomt zonder het stoffen paneel erboven. Je kan de kruiskopschroeven allemaal perfect bereiken, 1tje zit volgens mij aan de zijkant als je naar het deurslot kijkt.

Daarna zou ik haast zeggen, week 't eens los boven een waterkoker (stoom helpt). Zo te zien is het niet een vreselijk groot plekje. Dit plastic kan goed tegen aggresieve middelen, maar elk middel is anders dus test het even vooraf op de achterkant.
Ik wist niet dat het tegen agressievere middelen kon, Nu ik dat weet zal ik eens losgaan straks met wat ander spul :) en anders ga ik toch eens kijken op de sloop.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
AdmiraalTimbo schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:09:
[...]

Ik wist niet dat het tegen agressievere middelen kon, Nu ik dat weet zal ik eens losgaan straks met wat ander spul :) en anders ga ik toch eens kijken op de sloop.
Test 't even vooraf op de achterzijde of een plek die je niet ziet...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Aapje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:31:
[...]

Dat advies neem ik zeker ten harte :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 09:48:

Ik heb zelf een Corsa D uit 2007, maar het geluidje van het knipperlicht doet het niet meer.
Nu moet daarvoor de module achter de klok vervangen worden. Weet iemand hoe dat ding precies heet? Dan kan ik zelf nog even zoeken op internet of deze te krijgen is of bij de sloop langs gaan in de hoop dat ik er een goedkoop kan vinden ;)
CIM module bedoel je denk ik.

Maar kan ook het speakertje zijn achter de tellers die stuk is gegaan.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Laatst online: 17:30

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

MK_ schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:04:
[...]

CIM module bedoel je denk ik.

Maar kan ook het speakertje zijn achter de tellers die stuk is gegaan.
CIM module zit achter je stuur als ik het goed begrijp. Daar zitten meer truukjes in, waaronder start onderbreker. Dus die vervangen is beetje last resort...
Achter de tellers? bedoel je de km tellers of die midden in de auto, waar ook je radio zenders en temp op staan?

deze dus, waar nu ook aux staat.

Lees nogal wat verschillende verhalen en snap er nu ff niets meer van :P

TepelStreeltje wijzigde deze reactie 14-05-2019 11:47 (6%)

BattleNetTag: Spud#2543 :|: Bethesda.net & Steam Nick: TepelStreeltje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:15
Heeft er iemand recentelijk nog ervaring met de juistheid van de verwachte leverdatum van een nieuwe wagen (Insignia). Wagen is net besteld en dealer geeft aan dat deze week 31 wordt geleverd.
Zou graag 2 weken later met de Insignia op vakantie willen richting Denemarken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:03
NoFearCreations schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:30:
Updateje hier, blijkbaar staat mijn Vec al op Xenon ingesteld. Wilde vandaag even testen of mijn setje het nog wel deed, en kreeg geen foutmelding. Dus gelijk maar ingebouwd.
Hmm, helaas toch niet, vandaag ineens meldingen dat beide dimlichten kapot zijn. Maar alleen als ze niet aanstaan...

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | RoG R280 Platinum 3GB | 12GB DDR3 | Windows 10.1 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
TepelStreeltje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:46:
[...]

CIM module zit achter je stuur als ik het goed begrijp. Daar zitten meer truukjes in, waaronder start onderbreker. Dus die vervangen is beetje last resort...
Achter de tellers? bedoel je de km tellers of die midden in de auto, waar ook je radio zenders en temp op staan?

[Afbeelding]
deze dus, waar nu ook aux staat.

Lees nogal wat verschillende verhalen en snap er nu ff niets meer van :P
CIM zit achter het stuur ja... En ik bedoel echt het tellerblok (dus waar je brandstof/snelheid/toerental zit)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• AdmiraalTimbo
Aapje schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:31:
[...]

Gister toch maar naar de sloop gegaan en voor slechts 8 euro een andere gefixed. Het zat toch met heel wat meer schroeven vast dan ik dacht. |:(

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22:26
wiemelen schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:23:
Heeft er iemand recentelijk nog ervaring met de juistheid van de verwachte leverdatum van een nieuwe wagen (Insignia). Wagen is net besteld en dealer geeft aan dat deze week 31 wordt geleverd.
Zou graag 2 weken later met de Insignia op vakantie willen richting Denemarken.
Toen ik op mijn insignia wachten heb ik met het script op de volgende site mijn voortgang in de gaten gehouden.. misschien wat voor jou?

https://www.motor-talk.de...in-easy-way-t6164537.html

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:58:
[...]

Gister toch maar naar de sloop gegaan en voor slechts 8 euro een andere gefixed. Het zat toch met heel wat meer schroeven vast dan ik dacht. |:(
2 in het midden (binnenkant), 5 onderlangs? 1tje aan de zijkant?

• AdmiraalTimbo
Aapje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:08:
[...]

2 in het midden (binnenkant), 5 onderlangs? 1tje aan de zijkant?
Geloof het wel ja....Maar de deur kon niet heel ver open op de sloop dus was nog effe lastig!
Vandaag ga ik die oude vervangen kijken of dat een beetje lukt. Het terugplaatsen is toch lastiger dan het los halen.

• Kiptandori
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 17-10 23:10
Proefrit geregeld voor zaterdag ochtend, heb er nu al zin in :)
Nog een vraagje hoe zie ik of er airco of climate controle in de auto aanwezig is ? @MK_

Kiptandori wijzigde deze reactie 16-05-2019 21:59 (42%)

You dont need pants for the victory dance

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kiptandori schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:19:
Proefrit geregeld voor zaterdag ochtend, heb er nu al zin in :)
Nog een vraagje hoe zie ik of er airco of climate controle in de auto aanwezig is ? @MK_
http://www.megavaux.co.uk/Upload/ProductPart/d2b6c-dsc02523.jpg.jpg
Gewone airconditioning

Climate control

Die 2de (climate control) heeft dan ook altijd het grotere scherm (GID) bovenop het dashboard.

Met temperatuur, fanspeed, en richting staat dan in het scherm.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiptandori
Dat dacht ik stiekem al, waar ik in ga proefrijden staat climate controle bij maar ziet er zo uit, dus is maar simpel airco.
The voor de uitleg @MK_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:20

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Kiptandori schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:31:
Dat dacht ik stiekem al, waar ik in ga proefrijden staat climate controle bij maar ziet er zo uit, dus is maar simpel airco.
The voor de uitleg @MK_
[Afbeelding]
Airco is Airco, of het nu fancy is of niet :P Het is beter dan geen airco :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiptandori
true maar ga niet betalen voor climate controle als er airco inzit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:06
Kiptandori schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:37:
true maar ga niet betalen voor climate controle als er airco inzit :)
Climate is toch wel heel erg relax hoor, als je dat gewend bent wil je niet anders meer. Een goed systeem regelt gewoon netjes de toevoer van de lucht en de juiste temperatuur, heerlijk!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Joopieboy schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:16:
[...]

Climate is toch wel heel erg relax hoor, als je dat gewend bent wil je niet anders meer. Een goed systeem regelt gewoon netjes de toevoer van de lucht en de juiste temperatuur, heerlijk!
Ik pas de temp/luchttoevoer op mijn auto ook amper aan... op warme dagen zet ik alleen effe de airco aan... (of arko bijgebrek). Puur gewenning denk ik ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Aapje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:18:
[...]

Ik pas de temp/luchttoevoer op mijn auto ook amper aan... op warme dagen zet ik alleen effe de airco aan... (of arko bijgebrek). Puur gewenning denk ik ;-)
Ik doe precies hetzelfde. Airco werkt vaak net niet helemaal ideaal als die volledig op de auto stand staat. Dus ben altijd handmatig aan het bijstellen, kan net zo goed het gehele systeem op knoppen staan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kiptandori schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:31:
The voor de uitleg @MK_
[Afbeelding]
Dat is normale airco, geen climate control :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
Hell sinds m'n y17dt in m'n Corsa A zit heb ik geen kachel meer :P (moet de slangen nog verbinden :P --> lui)

\o/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
Aapje schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:18:
[...]

Zo wen je dus ook aan de luxe dingen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

^^ En anders gebruik je de Arko, werkt vaak ook gewoon goed :Y

Doe ik zelfs in die hightech bak met alle toeters en bellen.

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 17-05-2019 11:29 (34%)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• CryRaven
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23:48
Ik houd al een tijd mijn verbruik in de gaten van mijn Opel Corsa d 1.4 16v.

Hij verbruikt gemiddeld 6.3 liter op de 100 kilometer, als ik op de snelweg rij is het verbruik natuurlijk wat hoger.
Op 1 tank benzine kan ik ongeveer 750 kilometer rijden(benzine).

Is dit een beetje oké voor dit model?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
CryRaven schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 18:42:
Ik houd al een tijd mijn verbruik in de gaten van mijn Opel Corsa d 1.4 16v.

Hij verbruikt gemiddeld 6.3 liter op de 100 kilometer, als ik op de snelweg rij is het verbruik natuurlijk wat hoger.
Op 1 tank benzine kan ik ongeveer 750 kilometer rijden(benzine).

Is dit een beetje oké voor dit model?
Beter dan het gemiddelde op Spritmonitor :)

https://www.spritmonitor....105&gearing=1&powerunit=2

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees_B
  • Laatst online: 20:48
Vandaag een downgrade uitgevoerd ;) net even gekeken of het echt past, en dat doet het :)

Scheelt best wel een paar liter inhoud. Thuiskomertje laat ik er standaard in, maar als we een keer wat meer bagageruimte nodig hebben wissel ik de mat om.

Beetje lastig om een goede foto te maken van een zwarte mat, maar als je goed kijkt kun je het verschil zien.

PV Output

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kees_B schreef op maandag 20 mei 2019 @ 18:49:
Vandaag een downgrade uitgevoerd ;) net even gekeken of het echt past, en dat doet het :)

Scheelt best wel een paar liter inhoud. Thuiskomertje laat ik er standaard in, maar als we een keer wat meer bagageruimte nodig hebben wissel ik de mat om.

Beetje lastig om een goede foto te maken van een zwarte mat, maar als je goed kijkt kun je het verschil zien.
[Afbeelding]
Nice! Scheelt zo te zien flink wat ruimte!

Nieuwe Corsa F is "gelekt" :D
Opel komt na dertien jaar met een volledig nieuwe generatie van de Corsa, een auto die zijn GM-wortels van zich afschudt en voortaan op Franse leest is geschoeid. Helaas voor Opel is de nieuwe Corsa op een Franse webpagina nu al uitgebreid in beeld verschenen!

De nieuwe Corsa deelt zijn basis met de kort geleden gepresenteerde nieuwe 208 van Peugeot (en DS 3 Crossback) en dat betekent dat we ook onder de koets van deze Corsa (F) het CMP-platform vinden. Die basis is door Groupe PSA samen met diens Chinese partner Dongfeng ontwikkeld.

Dat platform is geschikt voor elektrificatie en bij zowel bij de 208 als bij deze nieuwe Corsa betekent dat dat er een volledig elektrische variant in het vat zit. Die stekker-Corsa is op deze foto's te zien. Op de kont zien we de modelnaam met een 'e' erbij, en dat duidt natuurlijk op de aanwezigheid van een accupakket. De elektrische versie van zijn Franse broertje, de e-208, heeft een 50 kWh groot accupakket en moet 340 kilometer ver kunnen komen op een lading.

De nieuwe Corsa is herkenbaar als 208-broertje, maar draagt een volledig eigen en meer afgeronde koets. In het interieur zien we niet alleen een digitaal display op de middenconsole, maar ook een digitaal instrumentarium achter het stuurwiel.

Daarnaast komt de nieuwe Corsa in ieder geval beschikbaar met een 75 pk sterke 1.2 en met een 100 pk sterke variant van die motor. Dieselen kan ongetwijfeld ook met een Blue HDi. Daarover later meer.

De nieuwe basis zorgt voor een aardige gewichtsreductie ten opzichte van het huidige model. De 4,06 meter lange hatchback heeft een koets die 40 kilo lichter is dan die van z'n voorganger terwijl de nieuwe motoren het gewicht met zo'n 15 kilo verder verlagen. De Corsa komt alleen nog als vijfdeurs op de markt. Op alle officiële informatie én op foto's van de andere Corsa-smaken, moeten we nog even wachten.

Bron (Autoweek)

Ik vind hem wel gaaf :9

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-10 20:01

ronaldm3

Apple Watch :)

MK_ schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 09:08:
[...]

Nice! Scheelt zo te zien flink wat ruimte!

Nieuwe Corsa F is "gelekt" :D

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik vind hem wel gaaf :9
Mooie koets! Eindelijk knipperlichten in de spiegels en ja hoor !!!! Elek. ramen achter! Dat was tijd zeg! Tjsa die pook, spiegels en antenne komen zo van een 208 af maar goed beter goed gejat...
En ik gok dat ie dezelfde vanaf prijs heeft als de 208 dus vanaf 18K! Wel heel veel geld maar een Cliqo kost da ook ;)

Power to the beat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:20:
[...]

Mooie koets! Eindelijk knipperlichten in de spiegels en ja hoor !!!! Elek. ramen achter! Dat was tijd zeg! Tjsa die pook, spiegels en antenne komen zo van een 208 af maar goed beter goed gejat...
En ik gok dat ie dezelfde vanaf prijs heeft als de 208 dus vanaf 18K! Wel heel veel geld maar een Cliqo kost da ook ;)
Elektrische ramen achter vond ik inderdaad raar dat het nooit leverbaar was op zowel de Corsa D als E...

Hoe dan ook, afgezien die paar dingen is het 100% Opel. Ook het interieur, met Opel lichtschakelaar, stuurwiel, kolom schakelaars, klimaat bediening... Allemaal Opel :D

Ik denk dat de Corsa ietsjes goedkoper gaat zijn dan de Peugeot, echt gegronde reden hiervoor heb ik niet. We shall see.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Zo te zien zijn ze eindelijk af van dat jaren 80 grijs kunststof in het interieur. En van de redenen (naast de matige automaat) waarom het voor mij geen Astra is geworden vorig jaar. Deze Corsa zou een leuke vervanger kunnen zijn voor de Fiesta van mijn vrouw, hopelijk rijdt ie een beetje sportiever dan de gemiddelde Peugeot.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Ik vind alleen die slappe penis in de vorm van een automaatpook niets. Doet echt afbraak aan de rest van het interieur.

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:28
Tja elektrische ramen achter op de corsa D en E.
Ik heb altijd het idee gehad dat het er wel was alleen de NL importeur leverde het niet.

Dat zie je nu ook bij de Karl elektrische ramen achter bestaat want spark heeft het ook en er zijn een heleboel persfoto's waarbij op het deurpanel vier raamknoppen zitten bij de bestuurder en foto's met deurpanelen achter zonder slinger zichtbaar. Blijkbaar was het in 2015/16 wel leverbaar 2e hands cosmo's van dat bouwjaar hebben e-ramen achter.
De karl is ook leverbaar met twee plaatsen achter ipv drie maar niet in NL.

Dus ja of het echt niet bestond geen idee.
Deze bijvoorbeeld goed kijken bij de bestuurder.

leonbong wijzigde deze reactie 23-05-2019 09:52 (18%)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 05:50:
Zo te zien zijn ze eindelijk af van dat jaren 80 grijs kunststof in het interieur. En van de redenen (naast de matige automaat) waarom het voor mij geen Astra is geworden vorig jaar. Deze Corsa zou een leuke vervanger kunnen zijn voor de Fiesta van mijn vrouw, hopelijk rijdt ie een beetje sportiever dan de gemiddelde Peugeot.
Ik vermoed van wel, bij de Cross/Grandland X is de afstelling ook ietsjes dynamischer dan bin het Peugeot broertje :)

Maar goed, dat weten we pas als de eerste modellen op de weg verschijnen :p
Touchdomex schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 06:49:
Ik vind alleen die slappe penis in de vorm van een automaatpook niets. Doet echt afbraak aan de rest van het interieur.
Handbak nemen :Y)
leonbong schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 09:45:
Tja elektrische ramen achter op de corsa D en E.
Ik heb altijd het idee gehad dat het er wel was alleen de NL importeur leverde het niet.

Dat zie je nu ook bij de Karl elektrische ramen achter bestaat want spark heeft het ook en er zijn een heleboel persfoto's waarbij op het deurpanel vier raamknoppen zitten bij de bestuurder en foto's met deurpanelen achter zonder slinger zichtbaar. Blijkbaar was het in 2015/16 wel leverbaar 2e hands cosmo's van dat bouwjaar hebben e-ramen achter.
De karl is ook leverbaar met twee plaatsen achter ipv drie maar niet in NL.

Dus ja of het echt niet bestond geen idee.
Deze bijvoorbeeld goed kijken bij de bestuurder.
[Afbeelding]
Nee, Corsa D/E is nooit met elektrische ramen achter geleverd, ook niet op andere markten.

Bij de Karl was dat gewijzigd na de overname met PSA meen ik. Op andere markten ook niet meer leverbaar (correct me if I'm wrong)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

@MK_ met een handbak heb je denk ik geen elektrische aandrijving ;)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Touchdomex schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:11:
@MK_ met een handbak heb je denk ik geen elektrische aandrijving ;)
Zou wel gaaf zijn :P

In de grotere Opel's/Peugeot's vind ik hem niet verkeerd staan tho :)

• Kiptandori
is de navigatie in de Corsa D uit 2012/2013 nog te updaten naar iets recent van 2018/2019 of zijn er alleen oude mappen en is de navigatie alleen handig voor de USB aansluiting ?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kiptandori schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:26:
is de navigatie in de Corsa D uit 2012/2013 nog te updaten naar iets recent van 2018/2019 of zijn er alleen oude mappen en is de navigatie alleen handig voor de USB aansluiting ?
2018 is de meest recente meen ik voor Touch&Connect.

USB kan je ook gebruiken voor muziek e.d

• Kiptandori
ja dat bedoel ik met de USB :) maar 2018 is nog te doen, update je de navigatie via USB? en weet iemand waar je het stiekem kan vinden :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Dat werkt normaal gezien niet, die kaartjes zijn fysiek beveiligd met een bepaalde build en als die niet overeenkomt met versie van de kaart op de SD, dan doet hij niks meer.

"Helaas" is officieel aanschaffen de enige manier.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
En nu officieel:
https://www.opel.nl/apps/News/general/corsa-e.aspx

OPEL MAAKT ELEKTRISCHE MOBILITEIT BEREIKBAAR.
Zesde generatie Corsa gaat elektrisch.

Opel biedt de volledig nieuwe Corsa voor het eerst aan met volledig elektrische aandrijving. De batterij-elektrische versie biedt een actieradius van 330 km (volgens WLTP1).

Uitstekende cijfers
De Corsa-e biedt een actieradius van 330km (volgens WLTP1). De stroom wordt geleverd door een 50kWh-batterij met een fabrieksgarantie van 8 jaar. De batterij kan worden opgeladen met verschillende snelheden via een huishoudelijk stopcontact, wallbox of snellader. In het laatste geval is de batterij in slechts 30 min tot 80% op te laden. Gebruikers kunnen de laadstatus controleren via de ‘myOpel’ app, waarmee ze ook laadtijden en -kosten kunnen optimaliseren.

De actieradius van de Corsa-e is voor een deel afhankelijk van de gekozen rijmodus (Normal, Eco of Sport). De Sport-stand optimaliseert de rijdynamiek en reactiesnelheid van de auto, met een beperkt verlies van rijbereik. In de Eco-stand transformeert de Corsa-e in een langeafstandsloper met een aanzienlijk groter bereik, waarbij het comfort nauwelijks beïnvloed wordt.

De aandrijflijn van de Corsa-e combineert emissievrij rijden met een hoge mate van rijplezier. De elektromotor levert een vermogen van 100kW (136pk) en een koppel van 260Nm. Het duurt slechts 2,8 sec2 om vanuit stilstand naar 50 km/u te accelereren. De acceleratie van 0 naar 100 km/u is in 8,1 sec2 mogelijk.

Toptechnologie
De Corsa-e wordt geleverd met technologie en assistentiesystemen die vooral in hogere segmenten te vinden zijn. Zo zijn de koplampen met adaptieve IntelliLux LED® matrix verlichting voor het eerst leverbaar in deze klasse. In de koplampen zitten in totaal 16 LED-units die afzonderlijk van elkaar worden aangestuurd. Een gavanceerde high-res frontcamera registreert de verkeerssituatie en op basis daarvan wordt de lichtbundel van de IntelliLux LED® matrix koplampen zodanig aangepast dat die tegenliggers niet verblindt.

De frontcamera herkent ook verkeers- en matrixborden en toont de geldende maximumsnelheid op het digitale instrumentenpaneel. Andere assistentiesystemen in de nieuwe Corsa zijn er in de vorm van radarondersteunende Adaptive Speed Control en Flank Guard, dat deukjes en krassen op de flanken helpt voorkomen. Side blind-spot Assist en een variëteit aan parkeerhulpsystemen zijn ook beschikbaar.

Connectiviteit
Het vooruitstrevende karakter van de nieuwe Corsa komt ook tot uiting in de multimediasystemen. Het systeem Multimedia Navi met een 7-inch touchscreen en Multimedia Navi Pro met 10-inch touchscreen bieden de nieuwe ‘Opel Connect’-telematicadienst. Waardevolle functies als Live Navigation met real-time verkeersinformatie en directe verbinding met pechhulpdiensten en Emergency Call zorgen voor extra gemoedsrust bij de bestuurder.

• Joopieboy
Wel grappig, ze beloven 330km met een 50kWh pakket. Dat houdt effectief in dat je een 100-150km in de praktijk haalt, en dan hebben we het nog niet over de winter met verminderde capaciteit en verwarming op 100%. :X :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

attamottamotta

Voor zo'n compacte auto is een accucapaciteit 50kW/h niet heel verkeerd (nieuwe Nissan Leaf heeft bijv 40kW/h) maar 330 snelweg kilometers lijkt me wat optimistisch ja :P

Maargoed ze hebben het ook niet voor niets over de eco modus:
De actieradius van de Corsa-e is voor een deel afhankelijk van de gekozen rijmodus (Normal, Eco of Sport). De Sport-stand optimaliseert de rijdynamiek en reactiesnelheid van de auto, met een beperkt verlies van rijbereik. In de Eco-stand transformeert de Corsa-e in een langeafstandsloper met een aanzienlijk groter bereik, waarbij het comfort nauwelijks beïnvloed wordt.

PC | BMW Z3 Coupe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17-10 20:01

ronaldm3

Apple Watch :)

Zou het dan toch?

Op instagram van Opel OPC kwam ik een filmpje tegen en heb er even een foto van gemaakt!

ronaldm3 wijzigde deze reactie 26-05-2019 12:29 (24%)

Power to the beat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 12:29:
Zou het dan toch?

Op instagram van Opel OPC kwam ik een filmpje tegen en heb er even een foto van gemaakt!

[Afbeelding]
Astra GSI? :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:04
Onlangs voor m'n vrouw een Opel Astra G NJOY automaat gekocht als vervanging voor haar MX-5 die niet meer door de keuring kwam.
Na enkele weken zoeken een mooi origineel exemplaar van 1e eigenaar gevonden (oud vrouwtje van 87).
- altijd in de garage gestaan,
- elk jaar braaf de beurt gehad, ook al was er maar 1000km gereden...
- 39.000km
- 2003

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wjvdweg
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 22:55
@Aegir2002

Dat kan nog wel eens een pareltje zijn, als ik de foto's zo bekijk ziet dat er heel netjes uit,
Zoiets moet je maar net tegenkomen :)

Veel plezier ermee :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Wanneer ik m’n Astra H sport 1.8 Z18XE start, slaat de motor wel direct aan maar loopt vervolgens voor +- 30 sec. onregelmatig en stotterend. Ik moet tevens op dat moment dan ook geen gas geven want dan valt de motor stil. Na +- 30 sec. na het starten gaat de motor uit zichzelf normaal lopen en heb ik nergens last van. Als ik na de 30 sec. bijv. een lange rit maak, loopt de motor als een zonnetje en merk je aan niks dat er een evt. probleem is. Het probleem doet zich dus puur voor direct na het starten.

Ik heb zelf foutcodes uitgelezen middels een OPCOM en deze geeft aan:
- P0134-28 – O2 Sensor failed
- P0170 – Fuel Trim System Lean (deze melding is niet altijd actief)
Ik heb de auto daarom naar de garage gebracht en deze heeft het volgende geprobeerd:
- Lambda sonde (die bij de motor) vervangen. Geen verschil.
- Bobine + bougies vervangen. Geen verschil.
- Luchtmassameter vervangen. Geen verschil.
- Gasklephuis zag er normaal en schoon uit.
- EGR-klep schijnt mijn auto niet te hebben dus dat kan het ook niet zijn.
Verder constateerde de monteur dat alle bougies zwart uitslaan, wat een indicatie is voor een verkeerde ontbranding. Tevens gaf hij aan dat het probleem waarschijnlijk ook niet in een individuele fuel injector zit, omdat alle bougies zwart uitslaan.

Nu geeft de garagehouder aan dat hij het probleem niet kan oplossen en dat ik wellicht toch beter naar de Opel dealer kan gaan. Ik neem hem verder niks kwalijk want volgens mij zit het met zijn kundigheid wel goed en ik kreeg de indruk dat hij wel z'n best heeft gedaan, maar ik wil natuurlijk straks bij de Opel dealer voorkomen dat ze m'n halve motor vervangen om het probleem te kunnen vinden :P Heeft iemand toevallig een idee wat het probleem kan zijn? De monteur die er nu aan gewerkt had gaf als laatste mogelijkheid wellicht nog de ECU of toch alle fuel injectors.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiptandori
Goeiemiddag,

Weer een paar vragen, als ik voor onderstaande auto zou gaan.
Hierin zit geen navigatie, als ik hier zelf navigatie in zou zetten a la Pioneer avic F88DAB of iets soortgelijks.
Wat is de werking van het bovenste scherm nog en kunnen de knoppen op het stuur werkbaar worden gemaakt?
En is er ook nog een mooie manier om toch een USB aansluiting ergens te krijgen.

https://www.juurlinkoccas...tail/?externalid=19819102

Kiptandori wijzigde deze reactie 27-05-2019 15:44 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mieJas
  • Niet online

mieJas

Red!

temp00 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:20:
Heeft iemand toevallig een idee wat het probleem kan zijn?
De distributieketting die aan het rekken is? Kleppen zullen dan niet meer correct overeenstemmen met de positie van de zuigers waardoor de ontbranding niet echt OK meer is. Na een seconde of 30 is de ketting wat beter gesmeerd waardoor het allemaal net iets beter gaat, maar ongetwijfeld nog steeds niet 100%.

Volgens mij is er geen goedkope manier om dat na te gaan.

Hoeveel kilometer heeft de motor gelopen?

4200 RPM

Acties:
  • 0Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

@mieJas Thx voor je reactie. Die van mij heeft een riem (benzine) en is +- 1,5 maand geleden vervangen. Daarvoor deed het probleem zich overigens ook al voor alleen volgens mij wel in mindere mate (kan het me niet helemaal meer herinneren). Auto heeft pas de 100K aangetikt.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Aegir2002 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 16:28:
Onlangs voor m'n vrouw een Opel Astra G NJOY automaat gekocht als vervanging voor haar MX-5 die niet meer door de keuring kwam.
Na enkele weken zoeken een mooi origineel exemplaar van 1e eigenaar gevonden (oud vrouwtje van 87).
- altijd in de garage gestaan,
- elk jaar braaf de beurt gehad, ook al was er maar 1000km gereden...
- 39.000km
- 2003
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zo, dat is een net exemplaar. Wees er zuinig op, zo vind je ze niet meer :P
Wanneer ik m’n Astra H sport 1.8 Z18XE start, slaat de motor wel direct aan maar loopt vervolgens voor +- 30 sec. onregelmatig en stotterend. Ik moet tevens op dat moment dan ook geen gas geven want dan valt de motor stil. Na +- 30 sec. na het starten gaat de motor uit zichzelf normaal lopen en heb ik nergens last van. Als ik na de 30 sec. bijv. een lange rit maak, loopt de motor als een zonnetje en merk je aan niks dat er een evt. probleem is. Het probleem doet zich dus puur voor direct na het starten.

Ik heb de auto daarom naar de garage gebracht en deze heeft het volgende geprobeerd:
Verder constateerde de monteur dat alle bougies zwart uitslaan, wat een indicatie is voor een verkeerde ontbranding. Tevens gaf hij aan dat het probleem waarschijnlijk ook niet in een individuele fuel injector zit, omdat alle bougies zwart uitslaan.

Nu geeft de garagehouder aan dat hij het probleem niet kan oplossen en dat ik wellicht toch beter naar de Opel dealer kan gaan. Ik neem hem verder niks kwalijk want volgens mij zit het met zijn kundigheid wel goed en ik kreeg de indruk dat hij wel z'n best heeft gedaan, maar ik wil natuurlijk straks bij de Opel dealer voorkomen dat ze m'n halve motor vervangen om het probleem te kunnen vinden :P Heeft iemand toevallig een idee wat het probleem kan zijn? De monteur die er nu aan gewerkt had gaf als laatste mogelijkheid wellicht nog de ECU of toch alle fuel injectors.
Misschien stom... maar lucht massa meter? LMM wil wel eens stuk gaan bij de Z1.8XE, en dan krijg je zulke taferelen.

Ik weet niet of je een OBD-reader hebt, anders zou je daar mee eens naar de luchtwaarde meten. Deze moet ergens boven de 2.2g/s liggen (8kg/h), met een kapotte LMM hangt dat vaak rond de 1.6g/s (< 6kg/h).
Kiptandori schreef op maandag 27 mei 2019 @ 15:34:
Goeiemiddag,

Weer een paar vragen, als ik voor onderstaande auto zou gaan.
Hierin zit geen navigatie, als ik hier zelf navigatie in zou zetten a la Pioneer avic F88DAB of iets soortgelijks.
Wat is de werking van het bovenste scherm nog en kunnen de knoppen op het stuur werkbaar worden gemaakt?
En is er ook nog een mooie manier om toch een USB aansluiting ergens te krijgen.

Knoppen of het stuur is het afhankelijk of er een geschikte omvormer voor te vinden is. Normaal gezien is dat voor Pioneer radio's wel te vinden. Het scherm boven op het dashboard geeft dan geen radio meer weer, maar dingen als boordcomputer/airconditioning enz blijven wel zichtbaar. Sommige aftermarktet radio's projecteren toch nog de radiozender of frequentie op het schermpje maar dat is eerder een uitzondering (specifieke modellen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

@MK_ LMM zoals in startpost beschreven al geprobeerd maar thx voor 't meedenken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
temp00 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 22:06:
@MK_ LMM zoals in startpost beschreven al geprobeerd maar thx voor 't meedenken ;)
Oh scheel varken dat ik ben :F :p

Verder zou ik het niet weten... Al eens een brandstofreiniger flesje in de tank gegooid? Misschien zit er iets verstopt in de leidingen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TjardaR
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 14-10 16:22
ja hoor. ben van mijn fiesta naar de opel gegaan en een cabrio wat een genot!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

@MK_ hehe geen probleem hoor. Yeps, brandstofcleaner heeft de monteur in de tank gegooid voordat ik de auto terug kreeg met daarbij het advies om de komende +- 2 tankbeurten vpower te tanken om te kijken of dat wat verschil maakt. Ik heb er nog niet veel mee gereden en nog geen verschil gemerkt maar wie weet, we gaan t zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aapje
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
temp00 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 09:19:
@MK_ hehe geen probleem hoor. Yeps, brandstofcleaner heeft de monteur in de tank gegooid voordat ik de auto terug kreeg met daarbij het advies om de komende +- 2 tankbeurten vpower te tanken om te kijken of dat wat verschil maakte. Ik heb er nog niet veel mee gereden en nog geen verschil gemerkt maar wie weet, we gaan t zien.
Mocht je er niet uitkomen, kijk even op marktplaats rond, zit een kerel in Cappelle ad Ijssel vroeger zat ie op Opelforum... mar dat is dood tegenwoordig :P Die kan een profi-diagnose doen, goede ervaringen met die man. Doet ie voor de hobby, meestal kom je bij de Z18XE eruit dat de EGR niet lekker functioneert... dus vraag mij af of je motor die echt niet heeft :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Oh mooi dat is iig bij mij in de buurt d:)b. Volgens mij heb ik op het Opel forum wel eens contact met hem gehad over het uitprogrammeren van de EGR klep op m'n vorige Astra (G). EGR dacht ik in eerste instantie zelf ook aan maar de monteur zei dat mijn motor 'm niet heeft en een snelle Google ronde bevestigd dat sommige Z18XE's ze wel hebben en sommige niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TjardaR
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 14-10 16:22
Iemand een idee hoe dit valt te installeren bij de twintop?

https://www.gm-tuningpart...ra-h-comming-home-module/

• Speedboot
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:26
Heb een Insignia uitgekozen als mijn nieuwe lease auto.
Met panorama/open dak, mijn droom gaat in vervulling!

Maar goed, ik heb gekozen voor het Multimedia Navi Pro met 8” scherm.
Niets mis mee, maar daar heb ik een vraag over:
Kan daar alleen internet op aangesloten worden via dat OnStar systeem met databundel?
Kan ik niet gewoon een Mifi router in de auto gebruiken of mijn telefoon als hotspot gebruiken?

• ArcticWolf
  • Laatst online: 21:06

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Volgens mij duw je die in je REC (links achterin de achterbak):

http://astra-3.pl/tip-ast...ys-luggage-compartment#up

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Is het altijd, dus ook als hij warm is en je start dan?

Hoeveel km heeft de motor gelopen? (ketting slijt ook en voornamelijk de geleiders en spanner).

Heb je hem ook live uitgelezen met Opcom? Kun je daar misschien iets zien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als hij warm was en ik startte was het volgens mij minder. Motor heeft net de 100.000KM aangetikt. Distributie had een andere poster ook gesuggereerd maar die is pas vervangen + spanrol. Opcom gaf volgens mij hetzelfde aan als wanneer de motor draaide.

De brandstofreiniger welke de monteur in de tank had gegooid toen ik 'm terugkreeg en wat @MK_ ook als tip gaf, heeft toch geholpen! d:)b Ik had er zelf niet zoveel vertrouwen meer in, maar ik heb er nu een weekje flink mee gereden en na dag2 was het probleem al zo goed als verdwenen. Hij start nu weer helemaal normaal. Dus wellicht toch ergens wat vuil in het systeem. Ik ben er iig flink blij mee :) Wijze les voor de volgende keer: eerst simpele dingen proberen voordat er onderdelen worden vervangen :P

• frG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:21
temp00 schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 17:28:
Als hij warm was en ik startte was het volgens mij minder. Motor heeft net de 100.000KM aangetikt. Distributie had een andere poster ook gesuggereerd maar die is pas vervangen + spanrol. Opcom gaf volgens mij hetzelfde aan als wanneer de motor draaide.

De brandstofreiniger welke de monteur in de tank had gegooid toen ik 'm terugkreeg en wat @MK_ ook als tip gaf, heeft toch geholpen! d:)b Ik had er zelf niet zoveel vertrouwen meer in, maar ik heb er nu een weekje flink mee gereden en na dag2 was het probleem al zo goed als verdwenen. Hij start nu weer helemaal normaal. Dus wellicht toch ergens wat vuil in het systeem. Ik ben er iig flink blij mee :) Wijze les voor de volgende keer: eerst simpele dingen proberen voordat er onderdelen worden vervangen :P
Jeetje, ik heb sinds een half jaar precies hetzelfde probleem. Astra H sport uit 2006.
Deed zich vooral voor bij een koude start, in de winter was het erger, het toerental sprong op en neer bij een koude start en als ik meteen wilde wegrijden dan sloeg de motor af. Maak soms lange ritten van 400km op een dag en dan is er verder niks aan de hand.

Ook al heel veel geprobeerd en meerdere malen naar de garage gebracht. ECU vervangen, luchtmassameter vervangen en nog een aantal dingen, het probleem speelt nog steeds. Ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven na 1000+ euro aan reparaties. Welke brandstofreiniger heb je er in gedaan? En kan dat gewoon met een volle tank of moet deze wat leger zijn?

frG wijzigde deze reactie 30-05-2019 19:45 (9%)

• temp00
  • Niet online

temp00

@frG dat klinkt als precies hetzelfde probleem als wat ik had. Balen van de kosten die je hebt gemaakt. Ik heb geen idee wat het merk/type brandstofreiniger was omdat ik het niet zelf heb gebruikt. De garagehouder heeft het namelijk als laatste strohalm erin gegooid toen ik de auto terugkreeg. Hij zij wel dat hij iets meer had gebruikt dan eigenlijk wordt aangeraden/is toegestaan. Misschien dat andere mensen hier in het topic een goede reiniger kunnen aanraden en wat kunnen vertellen over hoe je dat spul het beste gebruikt?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
frG schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:40:
[...]

Jeetje, ik heb sinds een half jaar precies hetzelfde probleem. Astra H sport uit 2006.
Deed zich vooral voor bij een koude start, in de winter was het erger, het toerental sprong op en neer bij een koude start en als ik meteen wilde wegrijden dan sloeg de motor af. Maak soms lange ritten van 400km op een dag en dan is er verder niks aan de hand.

Ook al heel veel geprobeerd en meerdere malen naar de garage gebracht. ECU vervangen, luchtmassameter vervangen en nog een aantal dingen, het probleem speelt nog steeds. Ik heb de hoop eigenlijk al opgegeven na 1000+ euro aan reparaties. Welke brandstofreiniger heb je er in gedaan? En kan dat gewoon met een volle tank of moet deze wat leger zijn?
Beetje afhankelijk, ik had bij mijn broer een tijdje terug een fles Forte Brandstof reiniger in in gegooid (andere hadden ze niet op voorraad) maar iets als Redex kan misschien net zo goed werken... ik kan me een Top Gear aflevering herinneren waarbij ze dat in de tank gooiden, en daar mee 15pk terug kregen bij een VW Corrado :P

• frG
Thanks, ik heb een forte reiniger fles besteld :) Ben benieuwd!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

frG schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 19:40:
[...]

Ik had het iets anders met m'n oude H GTC uit 2006, bij mij sloeg hij na een lange rit ook weleens gewoon af als je bij een verkeerslicht moest stoppen en soms was het toerental onrustig (maar niet zo heftig)... tankte altijd bij de Tango, daarna 3x reiniger erin gepleurd en alleen maar bij de Shell getankt en nooit meer last van gehad :X

Forte is idd goed.

ArcticWolf wijzigde deze reactie 30-05-2019 23:08 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frG
ArcticWolf schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:06:
[...]

Ik had het iets anders met m'n oude H GTC uit 2006, bij mij sloeg hij na een lange rit ook weleens gewoon af als je bij een verkeerslicht moest stoppen en soms was het toerental onrustig (maar niet zo heftig)... tankte altijd bij de Tango, daarna 3x reiniger erin gepleurd en alleen maar bij de Shell getankt en nooit meer last van gehad :X

Forte is idd goed.
Ja, hoop dat dit inderdaad het probleem is. Moet je die hele fles in je tank gooien (samen met de benzine) ? Of moet de tank half leeg zijn ofzo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
frG schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 13:47:
[...]

Ja, hoop dat dit inderdaad het probleem is. Moet je die hele fles in je tank gooien (samen met de benzine) ? Of moet de tank half leeg zijn ofzo?
Beste is op een bijna volle tank (3/4 tot vol), en dan doorrijden tot bijna leeg.

123.456 km :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:04
Eergisteren in Italië ging het lampje van de motorstoring van mij insignia CDTI weer continu branden, tijdens een lange rit met de caravan. OnStar gaf geen storing aan. Vandaag toch maar even naar een Opel garage gereden in Verona. Onderweg naar de garage zonder caravan even flink touren gemaakt. Kom ik aan bij de garage gaat het lampje uit.... Was meteen aan de beurt, uitlezen was gratis. Kam een storing met de NOx sensor naar boven. Ik vermoed dat het doorrijden de sensor schoon heeft gemaakt.
Is al de tweede storing in 6 maanden tijd en 15.000 km. Waarmee kan ik het beste zelf de storingen uitlezen? Elm327 of ander systeem?

Aegir2002 wijzigde deze reactie 31-05-2019 17:08 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

[...]

half tot 3/4e vol en zou een tijdje V-power oid tanken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:41

MeNTaL_TO

The future is not set

ArcticWolf schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 23:06:
[...]

ankte altijd bij de Tango, daarna 3x reiniger erin gepleurd en alleen maar bij de Shell getankt en nooit meer last van gehad :X

Forte is idd goed.
Je weet dat we maar 2 benzinepunten in Nederland hebben, Rotterdam en Amsterdam, daar komt alles in Nederland vandaag (misschien de grensgebieden uit het buitenland, maar dat geeft (denk ik) een hoop gedoe met BTW). De Tango heeft gewoon dezelfde benzine als Shell (met uitzondering de premiums), maar die hebben ze sowieso niet bij de Tango.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 18:20:
[...]
Je weet dat we maar 2 benzinepunten in Nederland hebben, Rotterdam en Amsterdam, daar komt alles in Nederland vandaag (misschien de grensgebieden uit het buitenland, maar dat geeft (denk ik) een hoop gedoe met BTW). De Tango heeft gewoon dezelfde benzine als Shell (met uitzondering de premiums), maar die hebben ze sowieso niet bij de Tango.
Tja... dan waren de ondergrondse tanks vervuilt :P heb er een jaar last van gehad, daarna nooit meer.

• Kiptandori
Bij deze meld ik me officieel aan bij dit topic gister opel corsa uit 2011 gekocht:
CD 30 word eruit gehaald en komt een pioneer setje in met android auto haaievin bovenop voor dab+
Nu rustig wachten tot de 15de om hem op te halen..... duurt lang

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22-10 12:19

pistole

Frutter

Speedboot schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:35:
Heb een Insignia uitgekozen als mijn nieuwe lease auto.
Met panorama/open dak, mijn droom gaat in vervulling!

Maar goed, ik heb gekozen voor het Multimedia Navi Pro met 8” scherm.
Niets mis mee, maar daar heb ik een vraag over:
Kan daar alleen internet op aangesloten worden via dat OnStar systeem met databundel?
Kan ik niet gewoon een Mifi router in de auto gebruiken of mijn telefoon als hotspot gebruiken?
Gefeliciteerd. ik ook, dus ik meld mij ook in dit topique!

Die van mij wordt (als het goed is) week 24 geleverd, dus dat is al erg snel. Ik heb ook geen OnStar pakket erbij genomen, maar zou het heel vreemd vinden als er geen internet gebruikt kan worden van (bij voorbeeld) een telefoon die via BT gekoppeld is?

Eens even documentatie zoeken...

edit:

Netwerkverbinding
Voor het gebruik van Connected Navigation is een netwerkverbinding nodig.
Koppel een apparaat als een wifi-hotspot of een mobiele telefoon via USB

https://www.opel.nl/conte...95_ID-OINBCMME1901-nl.pdf

pistole wijzigde deze reactie 02-06-2019 09:09 (15%)

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 17:26
@pistole Dankjewel, goed gevonden. Ik vermoedde het al maar kwam ineens de OnStar dienst tegen. Ik hoopte niet dat dat de enigste vorm van internet was voor in de auto. Ik heb verder geen ervaring met Apple Play of Android Auto dus ik ga het wel zien.

Mijn auto is net besteld en ik heb geen idee wanneer de lease maatschappij de auto wil omwisselen. Het contract loopt tot oktober, dus het is aan de lease wanneer ze willen ruilen.
Hoeveel weken zitten er tussen jouw aankoop en de levering?
Ik heb de Sport Tourer 1.6T automaat besteld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxkuil
  • Laatst online: 22-10 11:02
Vrijdag mijn nieuwe auto gekregen, Grandland met Business Executive en nog veel meer leuks...echter
na 263 KM de ANWB er al bij gehad......

Tijdens het rijden viel de airco steeds uit en daarna ook de auto. De ANWB heeft niets gevonden
Het was wel reproduceerbaar: Auto in Cruise Control en vervolgens bij het aanrijden van een stoplicht
de koppeling intrappen. Na +/- 10 secondes gaat de CC eraf en stopt de auto er mee. Vervolgens krijg
ik deze niet meer aan.

Maandag direct naar de garage.

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAXGliding
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 22-10 12:13
foxkuil schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:12:
Vrijdag mijn nieuwe auto gekregen, Grandland met Business Executive en nog veel meer leuks...echter
na 263 KM de ANWB er al bij gehad......
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een Diesel Peugeot :). CC storing daarna Airco storing en na uitlezen waren de injectoren de oorzaak. Lijkt me eerlijk gezegd niet dat dit bij een nieuwe Grandland de oorzaak kan zijn.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:41

MeNTaL_TO

The future is not set

Een bug gevonden in de aansturing van mijn 2018 Astra K.
Als ik de motor stop en per ongeluk nog eens druk op de start knop zonder mijn koppeling in te trappen, krijg ik de radio niet meer uit en de deuren niet meer op slot. Tot ik de auto start, dan kan ik alles weer bedienen.
Dat de deuren niet op slot gaan is niet zo handig met een keyless entry.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22-10 12:19

pistole

Frutter

@Speedboot 1 april :X bevestiging ontvangen van de bestelling; levering zou rond week 24 zijn -- dat is volgende week. Het is wel vrij stil aan het front van de dealer, dus ik ben benieuwd of ze het gaan waarmaken.

Ik heb de Sports Tourer 1.5 Turbo 165pk Start/Stop Aut Business Executive besteld. Helaas lukte het qua budget niet om de 1.6 te nemen.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elcapon
  • Registratie: juli 2017
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:55:
Een bug gevonden in de aansturing van mijn 2018 Astra K.
Als ik de motor stop en per ongeluk nog eens druk op de start knop zonder mijn koppeling in te trappen, krijg ik de radio niet meer uit en de deuren niet meer op slot. Tot ik de auto start, dan kan ik alles weer bedienen.
Dat de deuren niet op slot gaan is niet zo handig met een keyless entry.
Dit heb ik ook meermaals ervaren haha, toevallig eergisteren nog.. Beetje apart 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• foxkuil
MAXGliding schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:16:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een Diesel Peugeot :). CC storing daarna Airco storing en na uitlezen waren de injectoren de oorzaak. Lijkt me eerlijk gezegd niet dat dit bij een nieuwe Grandland de oorzaak kan zijn.
Vanmorgen geweest en uiteindelijk nog geen oplossing. Probleem bleek nog iets dieper te zitten: bij het activeren van de achteruitrijcamera zorgde er ook voor dat de auto er mee stopt.

Dealer heeft de boel uitgelezen, maar geen fouten gevonden volgens de computers. Mooie is, het is 100% reproduceerbaar :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• leonbong
Tja voor Peugeot in vermomming is dergelijk elektrisch probleem “normaal”

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter

Duitse instapprijs €29.900, ik denk dat de Nederlandse prijs niet veel zal afwijken

• Kees_B
  • Laatst online: 20:48
Die kan nog wel eens populair gaan worden! Mooie prijs hoor, en het duurt nog wel even voordat VW met de ID.3 komt, alhoewel dat een segment hoger is. Zou er snel een Astra-e volgen? (Ik houd het nieuws niet echt in de gaten.)

PV Output

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kees_B schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 17:07:
Die kan nog wel eens populair gaan worden! Mooie prijs hoor, en het duurt nog wel even voordat VW met de ID.3 komt, alhoewel dat een segment hoger is. Zou er snel een Astra-e volgen? (Ik houd het nieuws niet echt in de gaten.)
Ik denk ook dat die nog wel eens populair gaat worden!

Astra-e is nog niks van bekend, dan moet er eerst ook een nieuw model Astra komen denk ik, de huidige is voor zover ik weet niet ingericht op een elektrische aandrijving, en ik denk ook niet dat PSA nog zoveel geld wil pompen in een GM platform.

Dat wordt wachten op de nieuwe generatie Astra dan :9

• foxkuil
leonbong schreef op maandag 3 juni 2019 @ 22:26:
Tja voor Peugeot in vermomming is dergelijk elektrisch probleem “normaal”
Schijnbaar is dit geen normaal probleem. De dealer heeft de auto aan Opel NL gegeven omdat ze het probleem niet kunnen vinden. Daar is het probleem ook hoog opgeschaald volgens de dealer.

We zullen zien..

• leonbong
@foxkuil
Ik vind het ook zeker niet normaal.
Echter bij Peugeot komen dergelijke problemen vaker voor, de directeur van PSA heeft bij de overname van opel zelf nog gezegd dat in de toekomst Opel de elektrische systemen en benzine motoren, versnellingsbakken moest gaan doen.
Echter een Grandland is nog van voor de overname en eigenlijk voor opel een bij PSA ingekocht product alleen het uiterlijk is ontwikkelt Opel voor de rest 100% een PSA product. Dat zie je ook aan de onderdelenlijst bij niks is komt ook voor op andere GM-producten.

En mijn persoonlijke ervaringen met Peugeot producten is niet zo best mbt elektrische systemen en de storingen daarmee, overigens hun dieselmotoren zijn top ivm opel.

leonbong wijzigde deze reactie 06-06-2019 09:03 (13%)

• foxkuil
leonbong schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:01:
@foxkuil
Ik vind het ook zeker niet normaal.
Echter bij Peugeot komen dergelijke problemen vaker voor, de directeur van PSA heeft bij de overname van opel zelf nog gezegd dat in de toekomst Opel de elektrische systemen en benzine motoren, versnellingsbakken moest gaan doen.
Echter een Grandland is nog van voor de overname en eigenlijk voor opel een bij PSA ingekocht product alleen het uiterlijk is ontwikkelt Opel voor de rest 100% een PSA product. Dat zie je ook aan de onderdelenlijst bij niks is komt ook voor op andere GM-producten.

En mijn persoonlijke ervaringen met Peugeot producten is niet zo best mbt elektrische systemen en de storingen daarmee, overigens hun dieselmotoren zijn top ivm opel.
Bij ons lopen er een 9 tal Peugeot modellen rond in de categorie van 208, 308 en 3008. Allemaal zonder problemen. Het gekke is dan ook dat de monteur, al rijdend het probleem heeft gezien en dat de computer, welke was aangesloten op de auto, aangaf dat het allemaal oke was.

Ik krijg zo een belletje van de dealer met de laatste stand van zaken.

• leonbong
Ach ja het is ook mijn persoonlijke ervaring met twee nieuwe peugeot één aangeschaft door een vriendin van mij en een proefrit die ik ooit maakt in nieuwe 3008 die ging roken bij rotonde door dashboard. Toen uiteindelijk toch een nieuwe astra gekocht.

2e Hands peugeot's heb ik zelf wel eens gekocht voor de broer van mijn vriendin, eindconclusie die dingen koop ik nooit meer als ze niet nieuw zijn.

Als ik een wat oudere 2e hands (>4 jaar) auto's moet hebben zijn dat alleen nog maar alleen Honda/Toyota's en bij uitzondering Mitsubishi/Suzuki.
Mazda heeft mij te veel roestproblemen en nissan is geen japanse kwaliteit al een jaar 10/15 niet meer.

Het is jammer peugeot vind ik mooie maken, alleen ik koop die dingen privé nieuw en ik durf het niet meer aan.
Maar VW(VAG) durf ik ook niet meer aan de ben ik ooit op financieel op leeg gelopen toen hij buiten garantie was.

leonbong wijzigde deze reactie 06-06-2019 09:36 (3%)

• xcode35
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17:04
Hoi allen.

Ik heb me een Astra K ST Innovation+ 100KW gekocht. Ik dacht dat deze altijd met DAB+ ondersteuning kwam, maar na de aankoop kwam ik erachter dat het in 2016 nog een optie was.

Weet iemand toevallig hoe de OEM DAB+ antenne eruit ziet (foto) en hoe deze aangesloten zit? Als ik google krijg ik verhaaltjes over dat deze op de rechter kofferbak raam zit, maar dat geloof ik niet, want bij mij zit daar ook een antenne. Of hij is simpelweg niet aangesloten? In het developer menu van de Navi900 zie ik DAB+ staan, maar er staat erachter "geen antenne gevonden", waaruit ik concludeer dat de Navi900 het ondersteund.

Iemand die hier vanaf weet?

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
xcode35 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:00:
Hoi allen.

Ik heb me een Astra K ST Innovation+ 100KW gekocht. Ik dacht dat deze altijd met DAB+ ondersteuning kwam, maar na de aankoop kwam ik erachter dat het in 2016 nog een optie was.

Weet iemand toevallig hoe de OEM DAB+ antenne eruit ziet (foto) en hoe deze aangesloten zit? Als ik google krijg ik verhaaltjes over dat deze op de rechter kofferbak raam zit, maar dat geloof ik niet, want bij mij zit daar ook een antenne. Of hij is simpelweg niet aangesloten? In het developer menu van de Navi900 zie ik DAB+ staan, maar er staat erachter "geen antenne gevonden", waaruit ik concludeer dat de Navi900 het ondersteund.

Iemand die hier vanaf weet?
Als ik me niet vergis klopt dat ja. De antennes die je dan nu in het achterraampje hebt zitten zijn voor de GPS. Had je DAB+ dan zat die antenne ook in dat raam.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Duitse prijzenlijst van de Corsa-e is ook beschikbaar, heb hem even vertaald:
  • Corsa-e Selection €29.900
  • Corsa-e Edition € 30.650
  • Corsa-e First Edition € 32.900
Uitrusting Corsa-e Selection €29.900
  • Normale oplaadkabel
  • 1-phase charging, 50kWh accucapaciteit
  • Multimedia Radio
    • 7" touchscreen
    • Audio via USB of Bluetooth
    • Carkit (Bluetooth)
    • Apple Carplay/Android Auto
    • DAB+, 6 luidsprekers, stuurwielbediening
  • 3 rijmodi (Eco, Normaal en Sport)
  • Regeneratief remsysteem
  • Stoffen bekleding
  • 6-voudig verstelbare bestuurders stoel, 4-voudig verstelbare passagiersstoel
  • 60:40 neerklapbare achterbank
  • 16" stalen velgen met wieldoppen
  • Bumpers/handgrepen in carosseriekleur
  • Hill-start assist
  • Forward Collision Warning met automatisch remsysteem
  • Cruise control met verkeersbordherkenning
  • Lane departure warning
  • Zichtpakket (licht/regensensor/automatisch dimmende binnenspiegel)
  • Automatische klimaatregeling + QuickHeat + warmtewerend glas (getint)
  • 6 airbags (bestuuder/passagier, gordijnairbags, zij-airbags)
  • ABS/3-puntsgordels/ESP/EBV/voetgangersbescherming/kindersloten/adaptief remlicht/TC/elektrische handrem/ISOFIX achter
  • Vermoeidheidsherkenning
  • Heel veel opbergvakjes
  • Active Aero Shutter (actieve grill)
  • Elektrisch verstelbare spiegels + verwarmd
  • Elektrisch bedienbare ramen voor
  • Stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar
  • Keyless Start
  • Afgevlakt stuurwiel (geen leder)
  • Centrale vergrendeling
  • 2 sleutels
  • make-up spiegel in beide zonnekleppen, 12V aansluiting etc
  • 3.5" scherm tussen de tellers
  • Metallic lak
Extra uitrusting Corsa-e Edition € 30.650
  • 3-phase charging
Extra uitrusting Corsa-e First Edition € 32.900
  • Middenarmsteun
  • 6-voudig verstelbare passagiersstoel met ISOFIX
  • B-stijl en dak in hoogglans zwart
  • 7" scherm tussen de tellers
  • Elektrische ramen voor én achter
  • Raamomlijsting chroom
  • Lederen stuurwiel, afgevlakt
  • LED koplampen (geen matrix) en mistlampen
  • Half-leder
  • 17" lichtmetalen velgen
Opties Selection
  • Parkeerhulp achter: €355
  • Mode-3 oplaadkabel (7.4kW): €250
  • Universele laadkabel: €720
  • LED mistlampen: €190
  • Stoelverwarming: €420
Opties Edition
  • Dak in contrasterende kleur: €430
  • 16" lichtmetalen velgen: €600
  • All-weather banden: €220
  • Middelarmsteun: €100
  • 180 graden achteruitrijcamera: €490
  • Mode-3 oplaadkabel (11kW): €280
  • LED koplampen: €500
  • LED mistlampen: €190
  • Multimedia Navi: €500
    • Navigatie Europa
    • OpelConnect
  • Draadloze telefoonlader: €135
  • Stoelverwarming: €420
  • Warmtewerend glas: €200
  • Diefstalalarm: €300
  • Elektrisch bedienbare ramen achter: €195
  • Lederen stuurwiel, afgevlakt: €180
  • Panoramadak: €890
Opties First Edition
  • Lederen bekleding: €1200
  • Active Drive Assist: €550
    • Adaptieve cruise control met Stop&Go
    • Active brake assist
    • Actieve spoorassistent
  • 180 graden achteruitrijcamera: €490
  • Park & Go: €650
    • Parkeerhulp achter
    • 180 graden achteruitrijcamera
    • Elektrisch inklapbare buitenspiegels
  • Mode-3 oplaadkabel (11kW): €280
  • IntelliLux LED Matrix Lampen: €700 (incl. LED achterlichten)
  • Multimedia Navi: €500
    • Navigatie Europa
    • OpelConnect
  • Multimedia Navi Pro: €700
    • Multimedia Navi
    • 10" touchscreen
  • Draadloze telefoonlader: €135
  • Stoelverwarming: €350
  • Warmtewerend glas: €200
  • Diefstalalarm: €300
  • Keyless Open & Start: €325
  • Panoramadak: €890
Ik vermoed dat de Nederlandse prijzen niet veel zullen afwijken.

• Razenko
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 18:32
[...]

Ik kan de Xenum in & out cleaner ook aanraden, op een halve tank erin gooien en je tank zover mogelijk leeg rijden.

waar tank jij normaal gesproken? Goedkoper tanken is uiteindelijk toch duurder

PSN: Europhea

• foxkuil
Nog even een update....Problemen zijn nog niet opgelost Opel NL en Opel Duitsland zijn met elkaar in gesprek over de (on)mogelijkheden.

Ben er wel klaar mee :X

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21:11

superwashandje

grofheid alom

logisch, dit laat geen goede indruk achter en zou voor mij opel wel afstrepen voor verdere auto's.. Heb met mijn opel niets dan goede ervaringen gehad (afgezien van de laatste ;) ) dus ik zou er zo een weer kopen :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True