Ik heb 3 maanden OnStar op proef gehad met 3Gb databundel per maand.Speedboot schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:35:
Heb een Insignia uitgekozen als mijn nieuwe lease auto.
Met panorama/open dak, mijn droom gaat in vervulling!
Maar goed, ik heb gekozen voor het Multimedia Navi Pro met 8” scherm.
Niets mis mee, maar daar heb ik een vraag over:
Kan daar alleen internet op aangesloten worden via dat OnStar systeem met databundel?
Kan ik niet gewoon een Mifi router in de auto gebruiken of mijn telefoon als hotspot gebruiken?
Het internet via onstar is alleen te gebruiken voor telefoons/tablets/laptops die via de Wifi hotspot van de auto verbinding maken.
De Radio/Navi gebruikt geen internet, zit geen browser op. Beste is om via usb kabel Android auto of Apple carplay te gebruiken. Dan heb je bijvoorbeeld google maps voor navi en Spotify voor muziek. Het internet gaat gewoon via de databundel van je telefoon.
Na het aflopen van mijn databundel is het overigens nog steeds mogelijk om op de website en in de app van Opel de auto uit te lezen, dus hij kan nog wel data uploaden naar de servers van Opel.
Ook kan ik Onstar bellen via de knop bovenin, echter vertelden ze me laatst dat ik geen abonnement heb, bleven wel vriendelijk.