Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Aegir2002
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11-09 10:39
Speedboot schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:35:
Heb een Insignia uitgekozen als mijn nieuwe lease auto.
Met panorama/open dak, mijn droom gaat in vervulling!

Maar goed, ik heb gekozen voor het Multimedia Navi Pro met 8” scherm.
Niets mis mee, maar daar heb ik een vraag over:
Kan daar alleen internet op aangesloten worden via dat OnStar systeem met databundel?
Kan ik niet gewoon een Mifi router in de auto gebruiken of mijn telefoon als hotspot gebruiken?
Ik heb 3 maanden OnStar op proef gehad met 3Gb databundel per maand.
Het internet via onstar is alleen te gebruiken voor telefoons/tablets/laptops die via de Wifi hotspot van de auto verbinding maken.
De Radio/Navi gebruikt geen internet, zit geen browser op. Beste is om via usb kabel Android auto of Apple carplay te gebruiken. Dan heb je bijvoorbeeld google maps voor navi en Spotify voor muziek. Het internet gaat gewoon via de databundel van je telefoon.
Na het aflopen van mijn databundel is het overigens nog steeds mogelijk om op de website en in de app van Opel de auto uit te lezen, dus hij kan nog wel data uploaden naar de servers van Opel.
Ook kan ik Onstar bellen via de knop bovenin, echter vertelden ze me laatst dat ik geen abonnement heb, bleven wel vriendelijk.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

@frG Heeft de cleaner nog wat geholpen?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• frG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
temp00 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:28:
Heb vanochtend de fles erin gegooid, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:25
xcode35 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:00:
Hoi allen.

Ik heb me een Astra K ST Innovation+ 100KW gekocht. Ik dacht dat deze altijd met DAB+ ondersteuning kwam, maar na de aankoop kwam ik erachter dat het in 2016 nog een optie was.

Weet iemand toevallig hoe de OEM DAB+ antenne eruit ziet (foto) en hoe deze aangesloten zit? Als ik google krijg ik verhaaltjes over dat deze op de rechter kofferbak raam zit, maar dat geloof ik niet, want bij mij zit daar ook een antenne. Of hij is simpelweg niet aangesloten? In het developer menu van de Navi900 zie ik DAB+ staan, maar er staat erachter "geen antenne gevonden", waaruit ik concludeer dat de Navi900 het ondersteund.

Iemand die hier vanaf weet?
DAB+ zit in de tuner als het er niet opzit moet je een andere tuner inbouwen en software aanpassen in het systeem en een antenne inbouwen kabelboom aanpassen enz enz.
Ben het ook aan het uitzoeken geweest geen doen kwa kosten is dat het niet waard.

| OnePlus7pro 256GB Mirror Grey| DS918+ 4x2TB Seagate IronWolf 2x Samsung 970 EVO 250GB |

• Gerard v.d. Horst
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 07-09 19:45
Speedboot schreef op donderdag 30 mei 2019 @ 13:35:
Heb een Insignia uitgekozen als mijn nieuwe lease auto.
Met panorama/open dak, mijn droom gaat in vervulling!

Maar goed, ik heb gekozen voor het Multimedia Navi Pro met 8” scherm.
Niets mis mee, maar daar heb ik een vraag over:
Kan daar alleen internet op aangesloten worden via dat OnStar systeem met databundel?
Kan ik niet gewoon een Mifi router in de auto gebruiken of mijn telefoon als hotspot gebruiken?
Ja, dat kan.

Je kunt een hotspot definiëren via je telefoon en de radio koppelen met het WiFi punt. Je kunt ook een telefoon koppelen via usb en Android auto gebruiken of Apple CarPlay.

• Ophidian
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06:11
Hier al mensen met de Grandland die de nieuwe firmware update uitgevoerd hebben? Via de peugeot website is die te krijgen, alsmede kaart versie 14. Zo ja, veranderingen bemerkt? Enige wat ik hoop is dat de modules wat sneller laden. Merk nu soms dat vlak na het starten het even duurt voordat de parkeercamera's werken.

Solaredge 18x LG Neon 2 320 - 5,76 kWp - 120 graden OZO - 38 graden helling

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:30

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Ik wil graag een opcom halen voor diagnose en omdat ik een p0170 motorstoring heb die telkens weer terug komt ook al is er met de auto zelf niets aan de hand. Wil graag voordat ik random dingen ga vervangen duidelijk weten hoe het nu komt :P

Welke kan ik nu het beste bestellen?

Gaat voor een Corsa C met een Z12XEP.

Kom ze tegen met V1.7 en met V1.99 maar geen idee :P

Touchdomex wijzigde deze reactie 18-06-2019 08:26 (13%)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Joopieboy
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:46
@McKaamos of @Aapje weet hier wel genoeg van :P

• ArcticWolf
  • Laatst online: 21:34

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ze werken allemaal wel, maar de hardware krijgt steeds een update en wordt "beter". Heb zelf een 1.4X volgens mij, werkt ook prima.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

ArcticWolf schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 09:47:
Ze werken allemaal wel, maar de hardware krijgt steeds een update en wordt "beter". Heb zelf een 1.4X volgens mij, werkt ook prima.
Is het de hardware of de bijgeleverde software ook? Duur zijn ze niet. Je moet er alleen een laptop naast hebben :P

Of download je die software gewoon los dan :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Touchdomex schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:00:
[...]

Is het de hardware of de bijgeleverde software ook? Duur zijn ze niet. Je moet er alleen een laptop naast hebben :P

Of download je die software gewoon los dan :+
Alleen hardware, de software is altijd 120309a :P die kan je gewoon downloaden.

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:26

Aapje

Opel-beun
Beste is volgens mij de 1.38 voor de Corsa C dan kan je de security code tenminste uitlezen uit de cockpit :-)

Qua software heb je op-com en vaux-com (nieuwere software).

Aapje wijzigde deze reactie 18-06-2019 10:25 (22%)

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Aapje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:24:
Beste is volgens mij de 1.38 voor de Corsa C dan kan je de security code tenminste uitlezen uit de cockpit :-)

Qua software heb je op-com en vaux-com (nieuwere software).
v1.38 heb ik niet gevonden dus ik heb gewoon de v1.99 besteld zojuist :+

Als die binnen is verder speuren naar de foutmelding die geen issues oplevert tijdens het rijden maar wel meldingen spuwt op het dashboard :')

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Touchdomex schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:36:
[...]

v1.38 heb ik niet gevonden dus ik heb gewoon de v1.99 besteld zojuist :+

Als die binnen is verder speuren naar de foutmelding die geen issues oplevert tijdens het rijden maar wel meldingen spuwt op het dashboard :')
Symptonen heb ik niet gelezen, maar dm anders effe 't probleem. Heb al zoveel meegemaakt met die motoren nu :P

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Aapje schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Symptonen heb ik niet gelezen, maar dm anders effe 't probleem. Heb al zoveel meegemaakt met die motoren nu :P
Done :+

Verder is het andere projectje wat ik moet hebben is een andere voorstoel maar die komt erna wel :+

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

ZeRoC00L

UrbanTerror

Ophidian schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 21:02:
Hier al mensen met de Grandland die de nieuwe firmware update uitgevoerd hebben? Via de peugeot website is die te krijgen, alsmede kaart versie 14. Zo ja, veranderingen bemerkt? Enige wat ik hoop is dat de modules wat sneller laden. Merk nu soms dat vlak na het starten het even duurt voordat de parkeercamera's werken.
Ja upgrade uitgevoerd, maar merk geen verschil, maar dat zal met name komen omdat ik de update heb uitgevoerd op de 2e dag dat ik de auto had.

Blijft jammer dat een dealer een auto aflevert met oude versie firmware en maps .....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Ophidian
Ok, net kaart 14 erin gezet. Zometeen de firmware update starten. Zie vanzelf wel of die modules wat sneller gaan laden.

Wel hoop geklooi dat hij eerst niets wilde doen, update mislukt. Blijkt dat je die bestandjes die de mac op de USB stick zet eraf moet gooien :/

• Oceanview
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 15:00
Touchdomex schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 08:23:
Ik wil graag een opcom halen voor diagnose en omdat ik een p0170 motorstoring heb die telkens weer terug komt ook al is er met de auto zelf niets aan de hand. Wil graag voordat ik random dingen ga vervangen duidelijk weten hoe het nu komt :P

Welke kan ik nu het beste bestellen?

Gaat voor een Corsa C met een Z12XEP.

Kom ze tegen met V1.7 en met V1.99 maar geen idee :P
Ik heb ook een Corsa C met dezelfde P0170 maar wel een Z12XE (die met 75pk).
Inmiddels heb ik luchtfilter, bougies en brandstoffilter vervangen, carterventilatie schoongemaakt en tijdelijk andere luchtmassameter geprobeerd, allemaal zonder soelaas. :P

Dus mocht jij de oplossing tegenkomen ben ik graag benieuwd naar het antwoord.

Ik heb btw OP-COM v1.45. Dit was de oudste variant die ik kon vinden, 1.39 helaas nergens gevonden.

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Oceanview schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 11:53:
[...]

Ik heb ook een Corsa C met dezelfde P0170 maar wel een Z12XE (die met 75pk).
Inmiddels heb ik luchtfilter, bougies en brandstoffilter vervangen, carterventilatie schoongemaakt en tijdelijk andere luchtmassameter geprobeerd, allemaal zonder soelaas. :P

Dus mocht jij de oplossing tegenkomen ben ik graag benieuwd naar het antwoord.

Ik heb btw OP-COM v1.45. Dit was de oudste variant die ik kon vinden, 1.39 helaas nergens gevonden.
Hoeveel heeft die van jou gelopen? Bij mij is de kleppendekselpakking dus ook al vervangen. Weet niet hoe die bij jou is.

• Oceanview
Touchdomex schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:06:
[...]

Hoeveel heeft die van jou gelopen? Bij mij is de kleppendekselpakking dus ook al vervangen. Weet niet hoe die bij jou is.
Die van mij heeft 174k gelopen.
Ik heb zelf in ieder geval de kleppendekselpakking niet vervangen.

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Oceanview schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:09:
[...]

Die van mij heeft 174k gelopen.
Ik heb zelf in ieder geval de kleppendekselpakking niet vervangen.
Ik heb nu 239k gelopen en hij is van 2005.

Verder...

Geen idee, het wisselt echt ook als je online zoekt hoe de issues zijn opgelost. :/

• Oceanview
Touchdomex schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:13:
[...]

Ik heb nu 239k gelopen en hij is van 2005.

Verder...

Geen idee, het wisselt echt ook als je online zoekt hoe de issues zijn opgelost. :/
Daarom heb ik het ook opgegeven en ben ik teruggegaan naar foutcodes wissen als deze tevoorschijn komt. :P

In verbruik of prestaties merk ik geen verschil. En inderdaad als je online gaat zoeken kan het van alles zijn. |:(

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Oceanview schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:18:
[...]

Daarom heb ik het ook opgegeven en ben ik teruggegaan naar foutcodes wissen als deze tevoorschijn komt. :P

In verbruik of prestaties merk ik geen verschil. En inderdaad als je online gaat zoeken kan het van alles zijn. |:(
Ik wil hem weg hebben ook omdat ik weet er is wel iets en vooral wanneer ik iets aan de trekhaak heb hangen wil ik dat het niet voor issues kan zorgen. Rechtsom of linksom het is iets wat niet in orde is.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Lek bij de rembekrachtiger en lambda kan het ook zijn lees ik zo :P

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

ArcticWolf schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:56:
Lek bij de rembekrachtiger en lambda kan het ook zijn lees ik zo :P
Ja melding is zo algemeen dat het van alles kan zijn :P

Dat maakt het zoeken niet makkelijk.

Kwam laatst hier deze tegen

Supertof ding 8)

• Oceanview
Touchdomex schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:31:
[...]

Ik wil hem weg hebben ook omdat ik weet er is wel iets en vooral wanneer ik iets aan de trekhaak heb hangen wil ik dat het niet voor issues kan zorgen. Rechtsom of linksom het is iets wat niet in orde is.
Oh dat er iets niet in orde is weet ik wel maar ik krijg de foutcode sporadisch. Voornamelijk als ik langer dan een uur op de snelweg aan het rijden bent rond de 130 km/h.
Mijn long fuel trim schiet dan heel eventjes naar 25% waardoor de P0170 naar voren komt.

Owja en voorste lambda is ook vervangen.

Ik heb zelf heb de neiging de brandstofpomp te verdenken omdat de foutcode zegt dat de auto te arm loopt en het voornamelijk op hoge snelheid gebeurt.
Maar dat is de auto niet waard om dat te vervangen. :P

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:59:
[...]

[Afbeelding]

Supertof ding 8)
Opel Corsa Twister :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Ja joh :D Lekker opvallend kleurtje en echt supernetjes 8)

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Touchdomex schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:59:
[...]

[Afbeelding]

Supertof ding 8)
Ik had laatst een ids+ melding, dus uitgelezen met op-com en opzich was de foutmelding redelijk specifiek daarbij, maar wist nog steeds niet waar ik het moest zoeken... uiteindelijk de sensor connector los gemaakt en schoongemaakt en daarna nooit meer teruggekomen }:O maar had het toch wel even benauwd... die dingen kosten 400 euro per stuk en je vervangt ze meestal per 2 :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Prijzen van de Corsa-e zijn bekend, hij is vanaf nu te vinden in de configurator.

In het begin komt de Corsa-e in Nederland enkel als Launch Edition, waar in Duitsland 3 verschillende uitvoeringen zijn.

De Launch Edition kost €34.999 en omvat onder andere:
Optiepakketten
- Zicht & Licht pakket, bevat:
- Regensensor
- Automatic Light Control (ALC)
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Binnenverlichting met leeslampjes voor
Techniek/Veiligheid
Keyless Start
Voetgangers -en fietserdetectie
ECO LED verlichting, bevat:
- LED koplampen
- LED Dagrijverlichting
- Automatisch Grootlicht
- In hoogte verstelbare koplampen
Hill Start Assist (HSA)
Elektronische handrem
Airbag bestuurder en passagier + gordijnairbag voor en achter
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Collision alert indicator
Waarschuwingssignaal veiligheidsgordels passagier
Elektrisch bedienbaar raam bestuurder
Elektrisch bedienbare ramen achter
Bandenspanningscontrole
Veiligheids+ pakket, bevat:
- Traffic Sign Detection systeem
- Sensor indicator driver drowsiness system - DDS
- Automatisch snelheidbegrenzer
- Collision mitigation braking
- Voetgangersdetectie systeem
Cruise control met snelheidsbegrenzer
Active lane keep assist
Interieur
Bestuurdersstoel 6-voudig verstelbaar (1)
Passagiersstoel 6-voudig verstelbaar
Middenconsole incl. armsteun
Derde hoofdsteun achter
LED Sfeerverlichting - Ambient Light
ISOFIX bevestigingspunten
Stuurwiel in hoogte en diepte verstelbaar
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening
Gedeeld (60/40) neerklapbare achterbank
3-spaaks lederen sportstuurwiel
Electronic Climate Control (ECC)
Binnenverlichting met leeslampjes voor
Infotainment
Premium pakket, bevat:
- Multimedia Navi Pro met 10" kleuren tounchscreen
- 6 luidsprekers
- Digitaal Audio Systeem geïntegreerd type DAB/DAB+/DMB-R
- USB aansluiting
- Opel Connect - Communicatiemodule
- Keyless Entry & Start
- Draadloze telefoonlader
- 2 USB-poorten 2e zitrij
Stuurwielbediening
Korte dakantenne
Opel Connect - Communicatiemodule
Exterieur
Chromen sierlijst boven de zijruiten
Donker getinte achterste zijruiten en achterruit
High Gloss Black afwerking B-stijl
Buitenspiegels elektrisch bedienbaar, verwarmbaar en handmatig wegklapbaar, metallic zwart, met LED richtingaanwijzing
Velgen
Lichtmetalen velgen 7Jx17" Design 8
De aandrijving is uiteraard een 100 kW (136pk) elektromotor in combinatie met een 50 kWh accupakket.

Qua kleuren is op de Launch Edition "Orange Fizz" standaard. Basislak (wit) is €199 extra, een andere metallic lak €599. Trend lak kost €799 extra. Het dak in contrasterende kleur vergt geen meerprijs.
Orange Fizz (metallic, gratis)

Summit White (basis, €199)

Voltaic Blue (metallic, €599)

Nautic Blue (metallic, €599)

Diamond Black (metallic, €599)

Moonstone Grey (metallic, €599)

Quartz Grey (metallic, €599)

Peperoncino Red (trendy, €799)

Het interieur wordt standaard voorzien van Stoffenbekleding "Imagination" Captain Blue / Mistral.

Voor €1.999 wordt de Corsa-e voorzien van Lederen bekleding "Mistral" in Jet Black.

De optielijst bestaat uit:
Optiepakketten
Winter pakket (OBL) €349
- Bevat: 3-spaaks lederen sportstuurwiel (N35); Stuurverwarming (UVD); Verwarmbare voorstoelen (KA1)
- Enkel in combinatie met stoffenbekleding
Techniek/veiligheid
Parkeersensoren achter (UD7) € 199,00
Achteruitrijcamera incl. Park pilot voor en achter (OLF) €599
- Bevat: Achteruitrijcamera panorama 180 graden (UVP); Parkeersensoren voor en achter (UD5); Mistlampen vóór (T3U); Elektrisch inklapbare buitenspiegels (DXH)
Adaptive Cruise control (BGP) €499
- Bevat: Voetgangers -en fietserdetectie (UKT); Adaptive Cruise Control met stop & go functie (KSG)
- Enkel in combinatie met (OLF)
Adaptieve Matrix LED koplampen (OLL) €899
- Bevat: LED koplampen (T4L); LED Dagrijverlichting (T3S); Automatisch grootlicht (UVG); Adaptive Forward Lighting (AFL) (T95); Automatische koplampverstelling (TR7); LED achterlichtunits (UGE)
- Enkel in combinatie met (OLF)
Alarm (UTJ) €349
- Bevat: Interieur sensor (UTV); Alarmsignaal via claxon (UTR)
Exterieur
Mistlampen vóór (T3U) €199
- Onderdeel van (OLF)
Panoramadak (C06) €749

MK_ wijzigde deze reactie 19-06-2019 12:21 (36%)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 - i7 6700HQ - GTX960M | OnePlus 5 Slate Gray | Xbox One ;) | LPG powered

• Kees_B
  • Laatst online: 15-09 18:52
Vanaf vandaag is de Opel Corsa-e samen te stellen én te bestellen vanaf €34.999

Pfeew :+

edit:
@hieronder, oh 8)7 er ging hier wat mis, waarschijnlijk zat ik nog op de vorige pagina, maar de plaatjes vanaf de Opel-site laden ook niet echt snel

Kees_B wijzigde deze reactie 19-06-2019 09:57 (15%)

PV Output

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Kees_B schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:43:
[...]

Vanaf vandaag is de Opel Corsa-e samen te stellen én te bestellen vanaf €34.999

Pfeew :+
Yup, zie mijn prachtige bericht hierboven :p

Vergeet niet dat de basisversie van de Corsa-e in Duitsland een Selection betreft, een instapversie. De Nederlandse Launch Edition zit dikker in zijn spullen. Rusten we een Duitse Corsa-e gelijk uit aan een Nederlandse Launch Edition, dan is de prijs €34.150. Met aangepaste BTW (21% i.p.v 19%) zou dat uitkomen op €34.723. Met €34.999 is de Corsa-e dus amper duurder dan in Duitsland.

• fisherman
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 05:57
MK_ schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:59:
[...]

Yup, zie mijn prachtige bericht hierboven :p

Vergeet niet dat de basisversie van de Corsa-e in Duitsland een Selection betreft, een instapversie. De Nederlandse Launch Edition zit dikker in zijn spullen. Rusten we een Duitse Corsa-e gelijk uit aan een Nederlandse Launch Edition, dan is de prijs €34.150. Met aangepaste BTW (21% i.p.v 19%) zou dat uitkomen op €34.723. Met €34.999 is de Corsa-e dus amper duurder dan in Duitsland.
Leuke auto om te zien. Gezien de prijs ook aantrekkelijk, maar als de ID 3 daadwerkelijk dezelfde vanaf-prijs krijgt voor de goedkoopste versie, dan zijn beide instapprijzen dus gelijk.
De ID 3 is ook nog eens gebouwd als elektrische auto. De Corsa is niet per definitie gebouwd voor een elektrische aandrijflijn. Dat houdt in dat je een meer conventionele carrosserie krijgt, maar wel minder binnenruimte. Ik ben benieuwd hoeveel de binnenruimte is.

Overigens gisteren zeer goed nieuws dat ze in het klimaat akkoord al vanaf volgend jaar het percentage van de bijtelling van ev’s omhoog gooien. Eerder was pas de bedoeling om vanaf 2021 gewoon 22 procent te berekenen en tot die tijd nog geen verhoging.

Mijn huidige auto is overigens een Astra J waar ik alweer bijna een jaar of 9 in rijdt. Heeft precies een ton op de teller. Het autopotje is weer gevuld en het is dan ook de bedoeling om als volgende auto een elektrische aan te schaffen.
Nog wel even wachten totdat je als particulier in aanmerking komt voor de subsidie, want het zou natuurlijk zonde zijn om die mis te lopen, door eerder te kopen.

Daarnaast is het natuurlijk ook meegenomen dat wanneer je een elektrische auto aanschaft op het moment dat het zakelijk niet interessanter is dan een goedkopere benzine auto, niet iedereen gelijk denkt dat je een leaser bent.

Maar in ieder geval tot die tijd afwachten wat de definitieve specs zijn van de mogelijke opties.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:35:
[...]

Leuke auto om te zien. Gezien de prijs ook aantrekkelijk, maar als de ID 3 daadwerkelijk dezelfde vanaf-prijs krijgt voor de goedkoopste versie, dan zijn beide instapprijzen dus gelijk.
De ID 3 is ook nog eens gebouwd als elektrische auto. De Corsa is niet per definitie gebouwd voor een elektrische aandrijflijn. Dat houdt in dat je een meer conventionele carrosserie krijgt, maar wel minder binnenruimte. Ik ben benieuwd hoeveel de binnenruimte is.

Overigens gisteren zeer goed nieuws dat ze in het klimaat akkoord al vanaf volgend jaar het percentage van de bijtelling van ev’s omhoog gooien. Eerder was pas de bedoeling om vanaf 2021 gewoon 22 procent te berekenen en tot die tijd nog geen verhoging.

Mijn huidige auto is overigens een Astra J waar ik alweer bijna een jaar of 9 in rijdt. Heeft precies een ton op de teller. Het autopotje is weer gevuld en het is dan ook de bedoeling om als volgende auto een elektrische aan te schaffen.
Nog wel even wachten totdat je als particulier in aanmerking komt voor de subsidie, want het zou natuurlijk zonde zijn om die mis te lopen, door eerder te kopen.

Daarnaast is het natuurlijk ook meegenomen dat wanneer je een elektrische auto aanschaft op het moment dat het zakelijk niet interessanter is dan een goedkopere benzine auto, niet iedereen gelijk denkt dat je een leaser bent.

Maar in ieder geval tot die tijd afwachten wat de definitieve specs zijn van de mogelijke opties.
Het platform is anders ontworpen met een elektrische aandrijving in het achterhoofd, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.

We zullen hem zien, vanaf maart 2020 staat hij bij de dealers. Juli 2020 komen de "normale" versies. De orderboeken gaan waarschijnlijk, net als bij vele andere elektrische auto's, al eerder open. Normale versies komen eerder naar het schijnt.

Ik vind de Corsa-e wel gaaf, ruim 300km kom ik ook wel mee toe. Jammer dat er geen 3-deurs versie meer is... En voor mij toch nog onbetaalbaar. Zal moeten wachten totdat hij op de tweedehands markt verschijnt :p

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 20:56:
[...]

Het platform is anders ontworpen met een elektrische aandrijving in het achterhoofd, dus ik denk dat dat wel mee zal vallen.

We zullen hem zien, vanaf maart 2020 staat hij bij de dealers. Juli 2020 komen de "normale" versies. De orderboeken gaan waarschijnlijk, net als bij vele andere elektrische auto's, al eerder open. Normale versies komen eerder naar het schijnt.

Ik vind de Corsa-e wel gaaf, ruim 300km kom ik ook wel mee toe. Jammer dat er geen 3-deurs versie meer is... En voor mij toch nog onbetaalbaar. Zal moeten wachten totdat hij op de tweedehands markt verschijnt :p
Qua lengte zijn de Corsa en de ID 3 in ieder geval ongeveer even groot. Gezien het feit dat elektrisch rijden voor leasers snel duurder wordt, zal het voor die grote groep veel minder aantrekkelijker worden om elektrisch te rijden. Het zullen geen idealisten zijn, maar gewoon vanwege de portemonnee een EV rijden.
Hierdoor zullen de wachtlijsten wel slinken waarschijnlijk.

300KM werkelijk bereik zal voor mij ook zeker genoeg zijn. Wij gaan niet met de auto op vakantie. Laden kan ook gewoon thuis gelukkig. Het zou mijn niet prettig lijken als je altijd moet afwachten of er in je buurt een laadpaal beschikbaar is.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:07:
[...]

Qua lengte zijn de Corsa en de ID 3 in ieder geval ongeveer even groot. Gezien het feit dat elektrisch rijden voor leasers snel duurder wordt, zal het voor die grote groep veel minder aantrekkelijker worden om elektrisch te rijden. Het zullen geen idealisten zijn, maar gewoon vanwege de portemonnee een EV rijden.
Hierdoor zullen de wachtlijsten wel slinken waarschijnlijk.

300KM werkelijk bereik zal voor mij ook zeker genoeg zijn. Wij gaan niet met de auto op vakantie. Laden kan ook gewoon thuis gelukkig. Het zou mijn niet prettig lijken als je altijd moet afwachten of er in je buurt een laadpaal beschikbaar is.
Dat zien we toch met al die "milieuvriendelijke" auto's? Worden eerst kapot gesubsidieerd voor de leaserijder, dan worden ze massal "gekocht". Vervolgens is dat afgelopen, koopt niemand ze meer. Na het einde van de leaseperiode zijn ze te duur voor particulieren, en gaan ze op export. Kijk maar naar de Foutlander PHEV, 75% gaat op export. Niks milieu, puur portemonnee.

Of elektrische auto's nu ook zo goed zijn voor het milieu .. produceren van accu's stoot ook veel uit, en dan moet je vervolgens ook nog eens groene stroom "tanken" anders maakt het nog niet uit.

Anyway, 300km is echt genoeg voor mij, mocht het een langere rit zijn pik ik de auto van mijn ouders wel >:) + met snelladen valt het nog mee denk ik, als er de mogelijkheid voor is. Na 2 uur rijden pauzeer je normaliter toch even. Ik zou hier op de oprit ook een laadpunt kunnen maken, vertrek je altijd met een volle accu :*)

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Hier een vraag voor de insignia bezitters,

Mijn broer heeft sinds gisteren een nieuwe insignia,
Nu vroeg hij of je daar ook opties bij kon aanvinken
Ikzelf heb eigenlijk alleen kennis/ervaring met vcds.
Is dit bij opel ook mogelijk?
Ik was al de op-com en tech 2 tekengekomen, maar nergens ecnt wat er mogelijk is.

Zou voornamelijk gaan om:
-spiegels inklappen direct bij afsluiten met sleutel (1x drukken)
-rechter spiegel kantelen bij achteruit
En of het mogelijk is het radio volume zachter te laten gaan zogauw de parkeersensoren iets detecteren.

Hij komt van een tiguan, en heb toen zelf destijds dit geprogrammeerd wat nog niet aan stond.
Opel ben ik totaal niet in thuis, is er ergens een overzicht per model wat mogelijk is?

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• fisherman
MK_ schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:16:
[...]

Dat zien we toch met al die "milieuvriendelijke" auto's? Worden eerst kapot gesubsidieerd voor de leaserijder, dan worden ze massal "gekocht". Vervolgens is dat afgelopen, koopt niemand ze meer. Na het einde van de leaseperiode zijn ze te duur voor particulieren, en gaan ze op export. Kijk maar naar de Foutlander PHEV, 75% gaat op export. Niks milieu, puur portemonnee.

Of elektrische auto's nu ook zo goed zijn voor het milieu .. produceren van accu's stoot ook veel uit, en dan moet je vervolgens ook nog eens groene stroom "tanken" anders maakt het nog niet uit.

Anyway, 300km is echt genoeg voor mij, mocht het een langere rit zijn pik ik de auto van mijn ouders wel >:) + met snelladen valt het nog mee denk ik, als er de mogelijkheid voor is. Na 2 uur rijden pauzeer je normaliter toch even. Ik zou hier op de oprit ook een laadpunt kunnen maken, vertrek je altijd met een volle accu :*)
Die foutlander is inderdaad 2e hands niet meer te verkopen. Maar de prijs zal niet de reden zijn dat deze 2e hands niet verkocht wordt lijkt me.
Het grootste probleem met de foutlander voor particulieren is het geringe elektrische bereik en het hoge verbruik (1 op 8 meen ik) wanneer je op benzine rijdt.

Ik weet niet wat trouwens beter is, binnen laden of buiten? Ik zou natuurlijk ook een laadpunt in de garage kunnen maken, maar dan moet je de auto erin zetten om op te laden. Als het niet uitmaakte of je buiten of binnen laadt, dan natuurlijk gewoon buiten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
MaD_co schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:24:
Hier een vraag voor de insignia bezitters,

Mijn broer heeft sinds gisteren een nieuwe insignia,
Nu vroeg hij of je daar ook opties bij kon aanvinken
Ikzelf heb eigenlijk alleen kennis/ervaring met vcds.
Is dit bij opel ook mogelijk?
Ik was al de op-com en tech 2 tekengekomen, maar nergens ecnt wat er mogelijk is.

Zou voornamelijk gaan om:
-spiegels inklappen direct bij afsluiten met sleutel (1x drukken)
-rechter spiegel kantelen bij achteruit
En of het mogelijk is het radio volume zachter te laten gaan zogauw de parkeersensoren iets detecteren.

Hij komt van een tiguan, en heb toen zelf destijds dit geprogrammeerd wat nog niet aan stond.
Opel ben ik totaal niet in thuis, is er ergens een overzicht per model wat mogelijk is?
Op-com en Tech-2 gaan te oud zijn vrees ik, volgens mij heb je daar een MDI-2 voor nodig.

Anyway, rechter spiegel kantelen bij achter uit geloof ik een setting in de auto, heb je geen tool voor nodig. Bekijk de handleiding, hoofdstuk "Sleutels, portieren en ruiten" -> "Spiegels", sectie "Buitenspiegels", subsectie "Parkeerhulp" (pagina 39 normaliter).

Spiegels inklappen gaat enkel door de sluitknop op de sleutel ingedrukt te houden meen ik (1 seconde). Kijk anders een net als voor de parkeerhulp hierboven in het "Persoonlijke instellingen" menu (pagina 128 in handleiding).
fisherman schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 21:32:
[...]

Die foutlander is inderdaad 2e hands niet meer te verkopen. Maar de prijs zal niet de reden zijn dat deze 2e hands niet verkocht wordt lijkt me.
Het grootste probleem met de foutlander voor particulieren is het geringe elektrische bereik en het hoge verbruik (1 op 8 meen ik) wanneer je op benzine rijdt.

Ik weet niet wat trouwens beter is, binnen laden of buiten? Ik zou natuurlijk ook een laadpunt in de garage kunnen maken, maar dan moet je de auto erin zetten om op te laden. Als het niet uitmaakte of je buiten of binnen laadt, dan natuurlijk gewoon buiten.
Accu's laden efficiënter als ze op temperatuur zijn, dus binnen laden ze (vooral 's winters) waarschijnlijk efficiënter als de auto binnen staat. De stap van accupakket voorverwarmen zal dan (grotendeels) overgeslagen worden.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Hmm, ik kwam er laatst ook achter dat ik elektrisch opklapbare spiegels heb maar niet tijdens locken (knop zit tussen de ring voor het verstellen van het glas) ... ben ook nog opzoek naar de optie om dat te wijzigen, kan dat via Opcom of heb ik daar tech2 voor nodig?

Astra H OPC (2007)

ArcticWolf wijzigde deze reactie 19-06-2019 10:15 (3%)

• fisherman
MK_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 09:26:
[...]

[...]

Accu's laden efficiënter als ze op temperatuur zijn, dus binnen laden ze (vooral 's winters) waarschijnlijk efficiënter als de auto binnen staat. De stap van accupakket voorverwarmen zal dan (grotendeels) overgeslagen worden.
Misschien toch overwegen om dan tegen die tijd een laadpunt binnen te maken.
Overigens zou ik voor een verre reis met de auto een benzine auto kunnen huren als het moet. Mijn ouders wonen niet om de hoek, dus een benzine auto lenen zit er niet in.

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:03

ronaldm3

Apple Watch :)

Ik zie hem vrijdag, collega van mij vandaag al.

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:14:
Hmm, ik kwam er laatst ook achter dat ik elektrisch opklapbare spiegels heb maar niet tijdens locken (knop zit tussen de ring voor het verstellen van het glas) ... ben ook nog opzoek naar de optie om dat te wijzigen, kan dat via Opcom of heb ik daar tech2 voor nodig?

Astra H OPC (2007)
Volgens mij gaat het niet :P

Enige (hacky) methode die ik kan vinden is wat spelen met de kabels die naar de spiegels en naar het slot gaan: open/dicht aansluiten van het slot op de open/close kabel van die spiegels, of de dubbel close van het slot aansluiten op de spiegels :P

Geen Opcom optie voor zover ik kan vinden.
fisherman schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 10:30:
[...]
Misschien toch overwegen om dan tegen die tijd een laadpunt binnen te maken.
Overigens zou ik voor een verre reis met de auto een benzine auto kunnen huren als het moet. Mijn ouders wonen niet om de hoek, dus een benzine auto lenen zit er niet in.
Ik woon nog thuis >:)

Maar dat is iets wat je tegen dan kan bekijken natuurlijk :P
ronaldm3 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 11:33:
Ik zie hem vrijdag, collega van mij vandaag al.

[Afbeelding]
:o Waar? :o

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Enige (hacky) methode die ik kan vinden is wat spelen met de kabels die naar de spiegels en naar het slot gaan: open/dicht aansluiten van het slot op de open/close kabel van die spiegels, of de dubbel close van het slot aansluiten op de spiegels :P

[...]

Ik woon nog thuis >:)

Maar dat is iets wat je tegen dan kan bekijken natuurlijk :P

[...]

:o Waar? :o
Ergens tussen hier en daar :).

Ik mag dat niet vertellen helaas.

Hahahaha

Power to the beat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:18:
[...]

Ergens tussen hier en daar :).

Ik mag dat niet vertellen helaas.

Hahahaha
:'(

Ik snap het :)

Ik zie trouwens ook iets opvallends m.b.t de private leaseprijs van de Corsa-e... (voorbeeld a.d.h.v 60 maanden)
  • 10000 km: €499 per maand. Meerprijs per km: 0,064251. Minderprijs per km: -0,018755.
  • 15000 km: €532 per maand. Meerprijs per km: 0,069333. Minderprijs per km: -0,020328.
  • 20000 km: €567 per maand. Meerprijs per km: 0,077198. Minderprijs per km: -0,022627.
  • 25000 km: €610 per maand. Meerprijs per km: 0,081675. Minderprijs per km: -0,023958.
  • 30000 km: €653 per maand. Meerprijs per km: 0,084095. Minderprijs per km: -0,024563.
Volgens mij is het goedkoper om de 10000km lease te nemen en dan bij te betalen voor de extra kilometers _o-
  • 10000 km + 5000km extra: €525,77 per maand. Besparing over 5 jaar: €373,72.
  • 10000 km + 10000km extra: €552,54 per maand. Besparing over 5 jaar: €867,45.
  • 10000 km + 15000km extra: €579,31 per maand. Besparing over 5 jaar: €1841,17.
  • 10000 km + 20000km extra: €606,08 per maand. Besparing over 5 jaar: €2814,90.
_o-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:35:
[...]

Ik zie trouwens ook iets opvallends m.b.t de private leaseprijs van de Corsa-e... (voorbeeld a.d.h.v 60 maanden)
  • 10000 km: €499 per maand. Meerprijs per km: 0,064251. Minderprijs per km: -0,018755.
  • 15000 km: €532 per maand. Meerprijs per km: 0,069333. Minderprijs per km: -0,020328.
  • 20000 km: €567 per maand. Meerprijs per km: 0,077198. Minderprijs per km: -0,022627.
  • 25000 km: €610 per maand. Meerprijs per km: 0,081675. Minderprijs per km: -0,023958.
  • 30000 km: €653 per maand. Meerprijs per km: 0,084095. Minderprijs per km: -0,024563.
Volgens mij is het goedkoper om de 10000km lease te nemen en dan bij te betalen voor de extra kilometers _o-
_o-
Jep correct, vrijdag een karl rocks verkocht p.l., goedkoper om eenmalig €300 af te tikken i.p.v. iedere maand €30 en het is makkelijker voor de check bij edr, toch weer 3 tientjes minder per maand als uitgave. 8)7

Power to the beat.

• frG
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 20:46
temp00 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 23:28:
Inmiddels weer wezen tanken, auto doet het nu gewoon weer prima. Had ik eigenlijk niet verwacht dat het zo simpel zou zijn...

• fisherman
MK_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:35:
[...]

_o-
Als je het kunt betalen zou ik hem gewoon zonder lening oid kopen. Je krijgt in het nieuwe klimaatakkoord 3000 euro. Stel dat je de goedkoopste optie neemt, dan betaal je gewoon 30k in die 5 jaar. Dus je betaalt bijna de prijs van de auto en moet hem daarna weer inleveren. Met subsidie betaal je 32k en blijft ie van jezelf. Onderhoud is vrijwel nihil en wegenbelasting betaal je de komende jaren ook niet. Stroom moet je in beide gevallen betalen.

Ik zou gewoon een paar jaar in een oud barrel rondrijden en sparen voor een nieuwe auto.

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK_ schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Nee kon ook al niks vinden :/ weet niet of je zomaar de kabels kan verbinden vanwege de canbus maar logisch gezien zouden ze op dezelfde bus moeten zitten dus dan zou het wel kunnen.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

@frG top! hopen dat het een enigszins permanente oplossing is. Die van mij loopt voorlopig nog steeds normaal.

temp00 wijzigde deze reactie 21-06-2019 09:49 (4%)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
fisherman schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 22:55:
[...]

Als je het kunt betalen zou ik hem gewoon zonder lening oid kopen. Je krijgt in het nieuwe klimaatakkoord 3000 euro. Stel dat je de goedkoopste optie neemt, dan betaal je gewoon 30k in die 5 jaar. Dus je betaalt bijna de prijs van de auto en moet hem daarna weer inleveren. Met subsidie betaal je 32k en blijft ie van jezelf. Onderhoud is vrijwel nihil en wegenbelasting betaal je de komende jaren ook niet. Stroom moet je in beide gevallen betalen.

Ik zou gewoon een paar jaar in een oud barrel rondrijden en sparen voor een nieuwe auto.
Helemaal correct :P Ik zou zelf ook nooit zoiets private leasen...

Anyway, ik doe nog wel even door met mijn Bi-Fuel Corsa, ook relatief groen >:)
ArcticWolf schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 07:55:
[...]
Nee kon ook al niks vinden :/ weet niet of je zomaar de kabels kan verbinden vanwege de canbus maar logisch gezien zouden ze op dezelfde bus moeten zitten dus dan zou het wel kunnen.
Ik weet het niet, dat is wat ik zo gauw even vond. Zou misschien kunnen werken, maar ik garandeer niks :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Vandaag een leuke Opel training gehad, vanaf de eerste Opel tot en met heden en de toekomst!

Zie de foto's voor een impressie!

Nieuwe Corsa-E

Leuk detail! Corsa in het achterlicht!

Die GTX is echt GERS! :)

Power to the beat.

• pistole
  • Laatst online: 14-09 15:42

pistole

Frutter

Gaaf hoor!

Er is een kans dat mijn Insignia Sports Tourer niet doorgaat: Opel is hem vergeten te bestellen 8)7 .. althans, dat wordt beweerd. Als ze niet met een goede snelle oplossing komen dan kijk ik naar iets anders. :(

Ik zou hem week 24 krijgen, daarna op 24 juni, en nu is ie nog iets eens geproduceerd...

Ik frut, dus ik epibreer

• Touchdomex

Touchdomex

Plunder with Thunder.

Die Admiral is prachtig O+

• foxkuil
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 13-09 11:35
Mijn Grandland X gaat weer terug naar Opel..... ;w

Het probleem is niet op te lossen, ook niet na een compleet nieuwe hoofdcomputer.
Nu maar eens kijken naar een voorraad auto. En ja, ik heb nog wel steeds vertrouwen in de auto en
zal dan ook toch wel weer voor een nieuwe Grandland gaan.

"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Haai, ik ga met mijn Groot Land naar de UK/Schotland, iemand een idee hoe dat zit met de koplampen? Op de Veccie had ik stickers. (Ik heb de standaard hallogeen lampjes + led DRL.)

Zie vaak staan dat hij dit zelf regelt?

Foxkuil: Succes, rijd nu bijna ruim 20k kilometer met de Grandland, hoop dat het goed gaat komen :)

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 24-06-2019 16:03 (7%)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Kees_B
Illegal_Alien schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:03:
Haai, ik ga met mijn Groot Land naar de UK/Schotland, iemand een idee hoe dat zit met de koplampen? Op de Veccie had ik stickers. (Ik heb de standaard hallogeen lampjes + led DRL.)

Ik zie niets in het boekje van de Grandland staan. Een tijdje geleden hadden we er ook een aantal posts over, toen ging het over de Astra (Denow in "Het grote Opel topic - Deel 3")

Ik vermoed ook dat de Grandland dit automatisch aanpast:
De lichtspreiding en -intensiteit
worden getriggerd op basis van de
lichtomstandigheden, het wegdek en
de rijsituatie. De auto past de koplam‐
pen automatisch aan de situatie aan
voor een optimale

PV Output

• Alex)
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:53
Bij de buren van het Opelforum vind ik dat de Grandland X op basis van GPS bepaalt waar hij is, en hoe de AFL-koplampen gesteld moeten worden.

Voor mijn Mokka X (met AFL) geldt dat er een 'tourist mode' is waarbij de koplampen anders worden afgesteld. Ik moet dit zelf activeren, dat staat uitgelegd in het boekje onder 'Verlichting', 'Koplampinstelling in het buitenland'.

We are shaping the future

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Mjah, weet alleen even niet of dit standaard op die Innovation zit/zat, denk het wel eigenlijk :P. Kijk er anders vanavond even naar als ik niet wegsmelt. ;)

• Alex)
Vraag het anders even na bij je dealer, of bij de Opel-klantenservice. :)

• klaas.roelofs
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-09 10:26
Illegal_Alien schreef op maandag 24 juni 2019 @ 16:58:
Mjah, weet alleen even niet of dit standaard op die Innovation zit/zat, denk het wel eigenlijk :P. Kijk er anders vanavond even naar als ik niet wegsmelt. ;)
AFL zit niet in het Innovation-pakket, wel in het Innovation+-pakket of als losse optie.
Althans, op dit moment (net een Grandland besteld :P).

• Alex)
Heb je AFL erbij genomen? Ik ben er namelijk echt blij mee. :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• klaas.roelofs
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-09 10:26
Alex) schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:53:
Heb je AFL erbij genomen? Ik ben er namelijk echt blij mee. :D
Jep :)

• Aegir2002
pistole schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 09:07:
Gaaf hoor!

Er is een kans dat mijn Insignia Sports Tourer niet doorgaat: Opel is hem vergeten te bestellen 8)7 .. althans, dat wordt beweerd. Als ze niet met een goede snelle oplossing komen dan kijk ik naar iets anders. :(

Ik zou hem week 24 krijgen, daarna op 24 juni, en nu is ie nog iets eens geproduceerd...
Anders bied je op deze in Keulen:
https://www.zoll-auktion.de/auktion/auktion.php?id=612337

Komt nog ruim €5000,- aan BPM bij, heb je hem volgende week in huis.

• pistole
  • Laatst online: 14-09 15:42

pistole

Frutter

neuh, Opel mag het gewoon oplossen. De leasemij wil ook geen gebruikte auto voor mij kopen, vermoed ik.

Ik frut, dus ik epibreer

• ronaldm3

ronaldm3

Vers van de pers!
Nu zonder de electromotor!

https://nl-media.opel.com...en-geavanceerder-dan-ooit

Power to the beat.

• Aegir2002
pistole schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:52:
neuh, Opel mag het gewoon oplossen. De leasemij wil ook geen gebruikte auto voor mij kopen, vermoed ik.
Aha, leasebak dus. Nee dan heeft het geen zin.

• Ophidian

Foxkuil: Succes, rijd nu bijna ruim 20k kilometer met de Grandland, hoop dat het goed gaat komen :)
De Grandland met de AFL Led koplampen doen dit automatisch op basis van GPS inderdaad. Dit heeft in de handleiding gestaan (kan het alleen nu echt niet terugvinden :/) Bij het starten krijg je ook een mooie lichtshow van de LED koplampen en zie je dat deze zichzelf helemaal afstellen. Volgens mij doen jouw halogeen pitten dit niet en heb je handmatige afstelling? Dan moet je nog ouderwets sticker plakken.

Wat mij opviel in de handleiding:
Selecteer om het Infotainmentsys‐ teem te verbinden met een hotspot Instellingen op het beginscherm, Wi- Fi en dan Wi-Fi-netwerken beheren. Selecteer het gewenste Wi-Fi- netwerk en volg de aanwijzingen op het scherm.
Ik weet niet hoe zij hier op komen, maar als ik in mijn auto dit probeer dan krijg ik hem met geen mogelijkheid aan een wifi punt of aan mijn iPhone. Of zijn dit alleen de grandlands met Onstar? Zijn er mensen die dit wel lukt??

Mijn Grandland is inmiddels teruggeweest om de bestuurdersdeur af te stellen. Die was verzakt en ging niet lekker open. Schijnt een bekend probleem te zijn.

Ophidian wijzigde deze reactie 26-06-2019 13:24 (5%)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Heb alleen met de Wifi kunnen spelen toen ik zo`n mooie (proef) databundel van OnStar had (die binnenkort stopt handig :P) En dat van die deur heb ik (nog) niet gehad, is dit van de latere modellen? / Andere fabriek? Die van mij is een van de eerste. (Eind 2017/begin 2018.)

Alleen nog uitzoeken naar de stickers en waar ik die dan moet plakken. Ik wacht nog op antwoord van Opel.

Illegal_Alien wijzigde deze reactie 26-06-2019 13:28 (3%)

• Ophidian
Hier op het opel-forum hebben meer mensen er last van. De sierlijsten komen tegen elkaar aan. Maar als ik de deur langzaam opende merk je dat ie beduidend zwaarder open ging het beginstuk.

Mijn GLX is van januari dit jaar, heb dus geen Onstar. Maar dat zou in principe voor het verbinden met een wifi niet mogen uitmaken. Zelfs mijn Fiesta van 2018 verbindt gewoon met wifi hier thuis voor zijn updates...

Ophidian wijzigde deze reactie 26-06-2019 13:40 (16%)

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Yeah ik had het gelezen, ziet er goed uit!

Opvallend vind ik dat ze, na Cosmo en Innovation, weer terug uitkomen bij het uitvoeringsniveau "Elegance". GS lijn (geen GSi (?)) in de plaats van de OPC-line?
Het uitvoeringsniveau Edition heeft aanvullend op de basisversie van de nieuwe Opel Corsa onder meer standaard airconditioning aan boord.
Dat vind ik dan weer zo raar... dat toch weer zo'n Selection uitvoering (i.i.g daar ga ik van uit) wordt toegevoegd aan de Nederlandse line-up... enkel een showroom lokkertje. Ik vraag me echt af hoeveel mensen nu daarwerkelijk een Corsa zonder airconditioning bestellen (eventueel als bij de Corsa E zonder radio?). Origineel Nederlandse heb ik in ieder geval nog niet voorbij zien komen.

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:32:
[...]

Yeah ik had het gelezen, ziet er goed uit!

Opvallend vind ik dat ze, na Cosmo en Innovation, weer terug uitkomen bij het uitvoeringsniveau "Elegance". GS lijn (geen GSi (?)) in de plaats van de OPC-line?

[...]

Dat vind ik dan weer zo raar... dat toch weer zo'n Selection uitvoering (i.i.g daar ga ik van uit) wordt toegevoegd aan de Nederlandse line-up... enkel een showroom lokkertje. Ik vraag me echt af hoeveel mensen nu daarwerkelijk een Corsa zonder airconditioning bestellen (eventueel als bij de Corsa E zonder radio?). Origineel Nederlandse heb ik in ieder geval nog niet voorbij zien komen.
Een corsa zonder airco, dat is zo 2010 zegmaar, wij verkopen ze altijd met airco, de corsa e selection had geen cruise control en ook geen airco, iedereen doet een upgrade naar een edition voor €1000 meer.
Opel gaat nu veel meer terug naar het verleden met de toekomstige modellen, dus ook de eleg uitvoering is daar een onderdeel van.
Gs snap ik niet helemaal, Peugeot heeft gt line misschien willen ze bij beide de gsi en gti later toevoegen.

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:46:
[...]

Een corsa zonder airco, dat is zo 2010 zegmaar, wij verkopen ze altijd met airco, de corsa e selection had geen cruise control en ook geen airco, iedereen doet een upgrade naar een edition voor €1000 meer.
Opel gaat nu veel meer terug naar het verleden met de toekomstige modellen, dus ook de eleg uitvoering is daar een onderdeel van.
Gs snap ik niet helemaal, Peugeot heeft gt line misschien willen ze bij beide de gsi en gti later toevoegen.
Ja precies, iedereen maakt de upgrade... waarom dan nog vermelden op de prijslijst?

Begrijpelijkj dat ze terug gaan, hopelijk trekken ze het wel door naar de rest van het gamma, anders wordt het weer lekker onoverzichtelijk :P

Zou nog kunnen wat je daar zegt.. zo had ik er nog niet over nagedacht. Historisch verantwoord is een GS-line in ieder geval niet, en doet me eerder denken aan GM met bijvoorbeeld de Buick Regal GS.

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 16:56:
[...]

Ja precies, iedereen maakt de upgrade... waarom dan nog vermelden op de prijslijst?

Begrijpelijkj dat ze terug gaan, hopelijk trekken ze het wel door naar de rest van het gamma, anders wordt het weer lekker onoverzichtelijk :P

Zou nog kunnen wat je daar zegt.. zo had ik er nog niet over nagedacht. Historisch verantwoord is een GS-line in ieder geval niet, en doet me eerder denken aan GM met bijvoorbeeld de Buick Regal GS.
Inderdaad puur een showroom triggertje upgrade is zo gedaan :)

Power to the beat.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Antwoord van onze vrienden van Opel:
Geachte heer Illegal_Alien,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 25 juni jongstleden met uw vraag of er aanpassingen nodig zijn voor de koplampen van uw Opel Grandland X in Schotland.

Wij van de Opel klantenservice kunnen bevestigen dat er een aanpassing nodig is voor Europese auto’s welke in Groot-Brittanië gaan rijden.

Er zijn koplampstickers beschikbaar voor Europese auto’s die rijden in Groot-Brittanië.
Op de volgende website ziet u waar deze onder andere te koop zijn:

https://webwinkel.anwb.nl...ampstickers-engeland.html

Bijgaand sturen wij u ter informatie een link toe van onze Opel website waar u al onze erkende Opel dealers, op woonplaats kunt vinden:

https://www.opel.nl/tools/opel-dealer-zoeken.html

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Indien u nog andere vragen of opmerkingen heeft aarzel dan niet om ons te contacteren.

Met vriendelijke groet,

OPEL NEDERLAND B.V.
Stickers plakken dus :P

• creapYYY
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-09 12:48
Zag hier wat prijzen uit Duitsland staan:

The three features are called Edition (from 13,990 euros), Elegance (from 17,850 euros) and GS Line (from 19,880 euros). Later comes probably a GSi version and after rumors also an OPC variant . With five outfits, the Corsa would also reach the same level as the 208.

https://de.motor1.com/new...r-konventionelle-version/

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 20:40:
[...]
Inderdaad puur een showroom triggertje upgrade is zo gedaan :)
Showroomlokker dus >:)
creapYYY schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:25:
Zag hier wat prijzen uit Duitsland staan:

The three features are called Edition (from 13,990 euros), Elegance (from 17,850 euros) and GS Line (from 19,880 euros). Later comes probably a GSi version and after rumors also an OPC variant . With five outfits, the Corsa would also reach the same level as the 208.

https://de.motor1.com/new...r-konventionelle-version/
MK's glazen bol prijsindicatie ™:
  • Edition: €16.750
  • Elegance: €21.990
  • GS Line: €23.990
Prijs gebaseerd op Duitse prijs + andere BTW + BPM + rijklaarmaakkosten :p

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Showroomlokker dus >:)

[...]

MK's glazen bol prijsindicatie ™:
  • Edition: €16.750
  • Elegance: €21.990
  • GS Line: €23.990
Prijs gebaseerd op Duitse prijs + andere BTW + BPM + rijklaarmaakkosten :p
Denk wel iets goedkoper, kijk naar de clico.

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:11:
[...]

Denk wel iets goedkoper, kijk naar de clico.
Vrij gelijkaardig toch?

Nu weet ik niet of de Corsa F Edition standaard een infotainment systeem krijgt met Android Auto/Apple Carplay of niet. Zo ja, dan is hij meer vergelijkbaar met de Zen €18.790. Anders is het een beetje te vergelijken met de Life (€17.290) maar die mist zelfs meegespoten deurgrepen... Lijkt me onwaarschijnlijk dat de Corsa Edition dat heeft, lijkt me iets voor de aircoloze Selection :p

Corsa Edition betreft dan wel een 1.2 75pk, vergelijkbaar is de 1.2T met 100pk. Glazen bol: meerprijs van €1250 incl. BPM. Dan kost een Corsa F 1.2T Edition €18.000. Lijkt me prima in de pas te lopen tussen Renault's Clio Life en Zen uitvoering.

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:25:
[...]

Vrij gelijkaardig toch?

Nu weet ik niet of de Corsa F Edition standaard een infotainment systeem krijgt met Android Auto/Apple Carplay of niet. Zo ja, dan is hij meer vergelijkbaar met de Zen €18.790. Anders is het een beetje te vergelijken met de Life (€17.290) maar die mist zelfs meegespoten deurgrepen... Lijkt me onwaarschijnlijk dat de Corsa Edition dat heeft, lijkt me iets voor de aircoloze Selection :p

Corsa Edition betreft dan wel een 1.2 75pk, vergelijkbaar is de 1.2T met 100pk. Glazen bol: meerprijs van €1250 incl. BPM. Dan kost een Corsa F 1.2T Edition €18.000. Lijkt me prima in de pas te lopen tussen Renault's Clio Life en Zen uitvoering.
Ja dan klopt het aardig inderdaad, volgende week weten we meer, ook over astra facelift :)

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:26:
[...]
Ja dan klopt het aardig inderdaad, volgende week weten we meer, ook over astra facelift :)
Astra Facelift :o Komt er ook een GS(i)? >:)

Anyway, mijn prijzen zijn los natte vingerwerk gebaseerd op Duitse prijzen, BTW, BTW en het verschil dat bij de Corsa-e dat vervolgens over bleef tussen de NL en DE Corsa-e (verschil in NL en DE rijklaarmaakkosten vermoed ik). Zelf zal je de prijzen waarschijnlijk eerder weten dan ik >:)

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:32:
[...]

Astra Facelift :o Komt er ook een GS(i)? >:)

Anyway, mijn prijzen zijn los natte vingerwerk gebaseerd op Duitse prijzen, BTW, BTW en het verschil dat bij de Corsa-e dat vervolgens over bleef tussen de NL en DE Corsa-e (verschil in NL en DE rijklaarmaakkosten vermoed ik). Zelf zal je de prijzen waarschijnlijk eerder weten dan ik >:)
Ik heb hier een paar weken geleden een instagram foto gedeeld en toen stond er gsi op een astra!

We gaan het zien :)!

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Ik heb hier een paar weken geleden een instagram foto gedeeld en toen stond er gsi op een astra!

We gaan het zien :)!
Yup die herinner ik me nog, vandaar dat ik het zei >:)

• ronaldm3

ronaldm3

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Ik had het net gelezen :p
Opel laat namelijk weten dat we over twee jaar kennismaken met een geheel nieuwe Astra.
Geheel nieuwe Astra :o Ben benieuwd oOo

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 14:21:
[...]

Ik had het net gelezen :p

[...]

Geheel nieuwe Astra :o Ben benieuwd oOo
Een halve peug. De Astra facelift krijgt alleen maar nieuwere motoren en een andere neus met iets meer snufjes van binnen, head-up b.v.

Ze gaan nu geen kosten meer maken aan een model wat over 2 jaar met pensioen is.

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 20:47:
[...]

Een halve peug. De Astra facelift krijgt alleen maar nieuwere motoren en een andere neus met iets meer snufjes van binnen, head-up b.v.

Ze gaan nu geen kosten meer maken aan een model wat over 2 jaar met pensioen is.
Nieuwe motoren? Gaan ze PSA motoren in een GM product gooien dan?

Snap dat ze geen extra kosten meer gaan maken inderdaad, opzich over 2 jaar is het model ook al weer 6 jaar oud, niet zon8 gekke leeftijd voor een nieuw model. Astra J is ook "maar" 6 jaar geleverd volgens mij, 2009-2015?

Hopelijk blijft de huidige Insignia wel nog even, die is gaaf :p

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 06:22
De PureTech’s zijn zeer soepele en betrouwbare blokken gebleken dus dat is goed nieuws.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Steven.w schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:05:
De PureTech’s zijn zeer soepele en betrouwbare blokken gebleken dus dat is goed nieuws.
True, al is met dr huidige 1.0/1.4/1.6T motoren van Opel ook weinig mis :)

Vraag me alleen af hoe ze een bestaande motor en een bestaand platform wat niet voor elkaar gemaakt is, laten samenwerken. Zal wel lukken, anders deden ze het niet :p (al loop ik hier vooruit op de zaken :p )

Misschien zijn de nieuwe motoren de D15XFL (1.5T) ofzo, kan ook natuurlijk ;)

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:15:
[...]

True, al is met dr huidige 1.0/1.4/1.6T motoren van Opel ook weinig mis :)

Vraag me alleen af hoe ze een bestaande motor en een bestaand platform wat niet voor elkaar gemaakt is, laten samenwerken. Zal wel lukken, anders deden ze het niet :p (al loop ik hier vooruit op de zaken :p )

Misschien zijn de nieuwe motoren de D15XFL (1.5T) ofzo, kan ook natuurlijk ;)
GM heeft een nieuw 1.2T blok ontwikkeld om aan de lage uitstoot eisen te kunnen voldoen.
Een psa blok past niet in een gm auto, misschien op papier wel maar niet in de werkelijkheid.
Wisten jullie trouwens dat de 1.0T een bijzonder ingewikkeld blok is!?
De Astra k blijft dus een volledig gm product en daarom loopt die nog 2 jaar mee en dan is het over.
In 2024 zijn alle gm producten verdwenen en is het allemaal psa met dus ook hybride aandrijflijnen.

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:23:
[...]

GM heeft een nieuw 1.2T blok ontwikkeld om aan de lage uitstoot eisen te kunnen voldoen.
Een psa blok past niet in een gm auto, misschien op papier wel maar niet in de werkelijkheid.
De Astra k blijft dus een volledig gm product en daarom loopt die nog 2 jaar mee en dan is het over.
In 2024 zijn alle gm producten verdwenen en is het allemaal psa met dus ook hybride aandrijflijnen.
Oeh een nieuw GM blok, had ik niet verwacht :o Had waarschijnlijk moeten debuteren in de GM Corsa F, totdat PSA dat feestje niet door niet gaan :p

Op papier past alles, maar om dat fatsoenlijk met elkaar samen te laten werken... Lijkt me eigenlijk onmogelijk.

Ik ben wel benieuwd, hoe is de 1.0T een bijzonder ingewikkeld blok? :D Weet jij misschien ook waarom dat de 1.0T in de Astra K (105pk) anders is dan de 1.0T in de Corsa (90/115pk)? Motorcode van de 90pk versie is volgens mij wel gelijk aan die van de 105pk... Maar waar die in de Corsa een 6-bak heeft had die in de Astra weer een 5-bak. Ook de 90pk versie in de Astra (niet in NL geleverd) had een 5-bak... Rare keuze vond ik altijd :p

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:31:
[...]

Oeh een nieuw GM blok, had ik niet verwacht :o Had waarschijnlijk moeten debuteren in de GM Corsa F, totdat PSA dat feestje niet door niet gaan :p

Op papier past alles, maar om dat fatsoenlijk met elkaar samen te laten werken... Lijkt me eigenlijk onmogelijk.

Ik ben wel benieuwd, hoe is de 1.0T een bijzonder ingewikkeld blok? :D Weet jij misschien ook waarom dat de 1.0T in de Astra K (105pk) anders is dan de 1.0T in de Corsa (90/115pk)? Motorcode van de 90pk versie is volgens mij wel gelijk aan die van de 105pk... Maar waar die in de Corsa een 6-bak heeft had die in de Astra weer een 5-bak. Ook de 90pk versie in de Astra (niet in NL geleverd) had een 5-bak... Rare keuze vond ik altijd :p
Da weet ik niet, denk da een astra met 90pk niet heel erg serieus klinkt... 105 is ook niet veel maargoed.
Ja over die 5bak, een polo heeft 1.0 tsi met een 5 bak en golf heeft 1.0 tsi met een 6bak :(
Rare bakken tegenwoordig.
De 1.0T is heel erg krap en klein en dus heel erg duur om te maken, aldus de monteurs.

Power to the beat.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:12:
[...]

Da weet ik niet, denk da een astra met 90pk niet heel erg serieus klinkt... 105 is ook niet veel maargoed.
Ja over die 5bak, een polo heeft 1.0 tsi met een 5 bak en golf heeft 1.0 tsi met een 6bak :(
De 1.0T is heel erg krap en klein en dus heel erg duur om te maken, aldus de monteurs.
Ahzo, makes sense :)

Ik vind de 1.0T anders nog een best aardig blokje, al zou ik zelf toch minstens gaan voor de 1.4T :p

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 22:23:
[...]

En waarom past het niet? Enige onderbouwing of puur 'gevoel'?

Andere versnellingsbak, motorsteunen, aandrijfassen, subframe, kabel boompje en instrumentarium aanpassen en je bent er wel.

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• ronaldm3

ronaldm3

GoldenSample schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:54:
[...]

En waarom past het niet? Enige onderbouwing of puur 'gevoel'?

Andere versnellingsbak, motorsteunen, aandrijfassen, subframe, kabel boompje en instrumentarium aanpassen en je bent er wel.
Ja alleen dat zijn te veel kosten!

Power to the beat.

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:27:
[...]

Ahzo, makes sense :)

Ik vind de 1.0T anders nog een best aardig blokje, al zou ik zelf toch minstens gaan voor de 1.4T :p
Klopt, 1.4 heb ik na een keer een 10 altijd en je merkt met name dat die makkelijker verkoopt.

Power to the beat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:58:
[...]
Klopt, 1.4 heb ik na een keer een 10 altijd en je merkt met name dat die makkelijker verkoopt.
Begrijpelijk :p Zo'n 1.0T is echt voor mensen die er of geen bal om geven zolang het normaal rijdt, of voor wanneer het leasebudget niet meer toe laat :p De rest zal waarschijnlijk kiezen voor de 1.4T.

Veel mensen (denk ik dan) hebben als vorige auto waarschijnlijk ook een Astra H 1.6/1.8, Astra J 1.4T (daar waren de N/A echt te zwak imho), Peugeot 308 1.6, Golf 1.4TSI... en zulke auto's hebben allemaal meer vermogen dan zo'n 105pk. Mensen willen wel vooruitgang, of minstens gelijke prestaties :D

Gisteren de Meriva (1.4T) volgetankt, ondanks het vele airco gebruik toch 1:15.99... niet verkeerd voor zo'n schuur op wielen :p

• Kees_B
Alhoewel we nog volop in de warmte zitten, vorige week alvast winterbanden gekocht voor m'n huidige auto.
Voor de geïnteresseerden, de winterbanden van m'n vorige auto zijn te koop:

[A] Winterbanden 6 mm op stalen velg 5x105 (Opel / Chevrolet

PV Output

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ronaldm3 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:57:
[...]

Ja alleen dat zijn te veel kosten!
Hangt er vanaf wat de licenties/motoren van GM kosten, contracten met toeleveranciers en de resterende lifetime van het model. In een mid-life update is het vaak zat gedaan. 10 jaar terug zag je het ook nog wel met Jappanners en Diesels die ze in Europa inkochten. Hing er opeens een 2.0TDI + versnellingsbakken van VW in de Mitsubishi Lancer. Setje andere motorsteunen, aandrijfassen en aanpassing in de kabelboom en gaan.

Vaak hebben verschillende motoren ook erg weinig overeenkomsten. Om bij Mitsubishi te blijven; de 1.1, 1.3 en 1.5 in de Colt zijn vrij vergelijkbaar, zelfde Motorserie met 1 cilinder meer of minder & andere boring/slag. De 1.5 Turbo in de Ralliart/CZT is echter een totaal andere motor, ook dat is gewoon gefixt Met andere aandrijfassen & motorsteunen, niets lastigs aan.

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ronaldm3 schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 23:12:
[...]

Als ik zo kijk naar die 1.0T lijkt het een evolutie van de X10XE/X12XE serie? Kortom prima donors voor mijn A Corsa's in de toekomst :P
Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True