12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
De afmetingen voor de blokjes lijken wel overeen te komen:
Dikte 17,2 mm
breedte 106,5 mm
hoogte 47,1 mm
Waar zou ik de juiste maat kunnen vinden (naast nameten)?
Ik heb het topic doorzocht op intellilink maar daarmee vond ik niet wat ik zocht.
Ik was er van uit gegaan dat het intellilink systeem in de auto standaard android auto ondersteunt gezien ik het op youtube in filmpje heb zien werken. Nader onderzoek leert dat het in de ,mijne nog niet zit en het systeem dan een software update zou moeten krijgen.
Mijn eerste vraag is: Hoe kom ik erachter welk systeem ik heb (volgens mij een intellilink 900 of 950)?
Mijn tweede vraag: Kan ik zo'n update zelf uitvoeren of is dat een actie die echt door de dealer gedaan moet worden?
Alvast bedankt!
Voor geventileerd: 296mm diameterAegir2002 schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 22:52:
Ik wil nieuw remblokjes (achter) bestellen voor m'n insignia sport tourer. Nu zie ik op internet dat er blijkbaar 3 verschillende diameters remschijven worden beschreven voor de insignia; 292, 296 en 315mm.
De afmetingen voor de blokjes lijken wel overeen te komen:
Dikte 17,2 mm
breedte 106,5 mm
hoogte 47,1 mm
Waar zou ik de juiste maat kunnen vinden (naast nameten)?
Achter solide: 292mm diameter
- 1.4 Turbo
- 1.6 16v
- 1.8i 16v
- 2.0CDTi 16v (130PS)
- 2.0CDTi 16v (130PS) ecoFLEX
- 2.0CDTi 16v (160PS) handgeschakeld hatchback/sedan
- 2.0CDTi 16v (160PS) ecoFLEX hatchback/sedan
Achter geventileerd: 315mm diameter
- 2.0 Turbo
- 2.0CDTi 16v (160PS) handgeschakeld Sports Tourer
- 2.0CDTi 16v (160PS) automaat
- 2.0CDTi 16v (160PS) ecoFLEX Sports Tourer
- 2.0CDTi 16v (195PS) BiTurbo
Ouder lijstje, nieuwere 1.6 CDTi staat er niet tussen maar daar geldt hetzelfde m.b.t de schijven geventileerd achter ja of nee
Edit:
@Aegir2002 als het lijstje in de TS nog klopt heb je een 2.0 CDTI (B20DTH) 170pk/400Nm, wat normaal gezien dezelfde remmen zou moeten hebben als de 2.0CDTi 160pk Sports Tourer van voor de facelift. Als het goed is heb je dan geventileerde schijven achter, en zou je uit moeten komen op de 321mm voor/315mm achter
Astra K heeft altijd de Intellilink 900, niet de 950.m-designz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:28:
Sinds afgelopen zaterdag ben ik ook een trotse opel astra k sports tourer bezitter. tot nu toe rijd het heerlijk, ik heb alleen 1 klein dingetje waar iemand hier me misschien mee kan helpen.
Ik heb het topic doorzocht op intellilink maar daarmee vond ik niet wat ik zocht.
Ik was er van uit gegaan dat het intellilink systeem in de auto standaard android auto ondersteunt gezien ik het op youtube in filmpje heb zien werken. Nader onderzoek leert dat het in de ,mijne nog niet zit en het systeem dan een software update zou moeten krijgen.
Mijn eerste vraag is: Hoe kom ik erachter welk systeem ik heb (volgens mij een intellilink 900 of 950)?
Mijn tweede vraag: Kan ik zo'n update zelf uitvoeren of is dat een actie die echt door de dealer gedaan moet worden?
Alvast bedankt!
Update kan enkel door de dealer uitgevoerd worden
[ Voor 6% gewijzigd door MK_ op 01-07-2019 14:01 ]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Het kan inderdaad niet direct werken. Bij de Android van m'n vrouw was dat ook het geval, en ik wist zeker dat het zou moeten werken want dat deed het bij m'n iPhone wel. Als je de mogelijkheid hebt, kun je ook nog testen een iPhone aan te sluiten, die zou direct moeten werken (Carplay in dat geval).MK_ schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:50:
[...]
Update kan enkel door de dealer uitgevoerd wordenZeker dat je de app op je de Android Auto app geïnstalleerd hebt op je telefoon?
Ik weet dat je Carplay / Android auto ergens in een menu ook kan uitschakelen, dat voor de zekerheid ook nog even testen?
Kan ook best zijn dat ik het niet snap hoor (hoewel ik mezelf toch vrij technisch aangelegd vind

Dit screen bedoelde ik net, hier kun je checken of het ingebakken zit
[ Voor 37% gewijzigd door Cheesy op 01-07-2019 14:46 ]
Ik heb het wel aangegeven bij aankoop en er werd me verteld door de dealer dat android auto erop zat, ik ga ze maar is lief aankijken vragen of ze die update voor me willen doen
Als de dealer je dat vermeld heeft, en het zit er niet op... dan zit er voor hun maar 1 ding opm-designz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:47:
Ja die android auto die mis ik dus...
Ik heb het wel aangegeven bij aankoop en er werd me verteld door de dealer dat android auto erop zat, ik ga ze maar is lief aankijken vragen of ze die update voor me willen doen
Bedankt voor de snelle antwoorden
Nette oplossing zoals het hoort, succes er meem-designz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:26:
Dealer gebeld en verhaal uitgelegd. Volgens hem zat het gewoon standaard in alle uitvoeringen maar als er een update nodig is dan gaat dat gewoon geregeld worden, daarvoor ging die overleggen met de werkplaats.
Vergeet trouwens niet om pics te uploaden hier
Mooi exemplaar! Daar hoort natuurlijk Android Auto bijm-designz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:54:
Haha, ok bij deze de foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Thx, achter inderdaad geventileerd, dus 315mm.MK_ schreef op maandag 1 juli 2019 @ 13:50:
[...]
Edit:
@Aegir2002 als het lijstje in de TS nog klopt heb je een 2.0 CDTI (B20DTH) 170pk/400Nm, wat normaal gezien dezelfde remmen zou moeten hebben als de 2.0CDTi 160pk Sports Tourer van voor de facelift. Als het goed is heb je dan geventileerde schijven achter, en zou je uit moeten komen op de 321mm voor/315mm achter
Heb deze besteld: https://www.daparto.de/Teilenummernsuche/Bosch/0986494668
Alleen bij de Google phones werkt het via BT, de rest moet via USB kabel, dus sluit eens een kabel aan?m-designz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 14:30:
Apple carplay instellingen vind ik wel terug in de settings maar android auto niet. Ik krijg de telefoon wel verbonden via bluetooth maar het android auto scherm krijg ik er (nog) niet op.
Kan ook best zijn dat ik het niet snap hoor (hoewel ik mezelf toch vrij technisch aangelegd vind)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Niet veel veranderd aan de buitenkant. Gelukkig, anders oogt die van ons alweer oud
Never change a winning team! Goed dat ze het zo beperkt mogelijk hebben gehouden. Over 2 jaar staat er immers een nieuwe Astra en denk dat psa zo min mogelijk wil investeren in een uitlopend model. Die motoren echt GM want ze hebben een ander koppel en komen met andere bakken. Diesel driecilinder met 9 trapsautomaat! Ik gok op hi en low gear😂.Cheesy schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 15:45:
www.autoweek.nl/autonieuw...senteert-vernieuwde-astra
Niet veel veranderd aan de buitenkant. Gelukkig, anders oogt die van ons alweer oud
Volgende week hoor ik meer info over deze Astra.
Extra info?
https://int-media.opel.co...stra-ever?linkId=69899943
Power to the beat.
Mocht de dealer wat lastig zijn, Orange Motors in Rotterdam heeft het 2 jaar terug voor de Astra die ik rijdt gedaan omdat de vaste dealer het niet kon / wilde. Je hebt een bepaalde minimum versie nodig van het radiosysteem. Na de update moet Android Auto in de instellingen zichtbaar zijn. Zo ja, dan is het er, zo nee, dan is het er nietm-designz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:26:
Dealer gebeld en verhaal uitgelegd. Volgens hem zat het gewoon standaard in alle uitvoeringen maar als er een update nodig is dan gaat dat gewoon geregeld worden, daarvoor ging die overleggen met de werkplaats.
Interessante motoren, ook een 1.5 driecilinder diesel. Ben benieuwd wat ze in de praktijk gaan doen.
Haha autoweek was altijd vwweek maar nu zijn ze wel wat beter geworden en krijgt opel gewoon zijn goede reputatie terug. Die lijkwagenstrip gaan ze voor 2 jaar echt niet meer verwijderen, veel te veel kosten aan een model wat al met pensioen is in gedachten. Denk dat ik aan het einde van deze Astra periode een dikke demo koopMK_ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:44:
Ziet er niet verkeerd uit die nieuwe Astra, vond hem überhaupt al erg netjes. Nog even wachten op het commentaar dat de lijkwagen-lijst is gebleven zoals gewoonlijk op Autoweek
Interessante motoren, ook een 1.5 driecilinder diesel. Ben benieuwd wat ze in de praktijk gaan doen.
Power to the beat.
Nee gewoon nee. 3 cilMK_ schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 16:44:

Ik koop me wel een dikke uitzwaaiversie van de huidige Insignia, wat een dik dingronaldm3 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:05:
[...]
Haha autoweek was altijd vwweek maar nu zijn ze wel wat beter geworden en krijgt opel gewoon zijn goede reputatie terug. Die lijkwagenstrip gaan ze voor 2 jaar echt niet meer verwijderen, veel te veel kosten aan een model wat al met pensioen is in gedachten. Denk dat ik aan het einde van deze Astra periode een dikke demo koop!
Klopt, maar zover 3 cilinders gaan ben ik benieuwd hoe deze presteert
Ik zat er iets naast, maar valt mee:MK_ schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 08:57:
[...]
Showroomlokker dus
[...]
MK's glazen bol prijsindicatie ™:Prijs gebaseerd op Duitse prijs + andere BTW + BPM + rijklaarmaakkosten
- Edition: €16.750
- Elegance: €21.990
- GS Line: €23.990
![]()
http://www.autoweek.nl/au...t-prijskaartje-aan-corsa/
- Selection: €16.999
- Edition: €17.999
- Elegance: €21.199
- GS Line: €21.299
Tjonge wat een inflatie.
In oktober 2006 kocht ik opel corsa D cosmo nieuw met optionele ECC die in jan-2007 werd afgeleverd voor 16999€. (Later werd ECC standaard op de cosmo)
Die auto is nu sinds maart-2019 kort bij zijn 3e eigenaar en net over de 200.000. De eerste 90.000 zijn door mij en mijn vriendin opgezet.
Overigens die auto ben ik al weer sinds 2011 kwijt maar ik denk er nog graag aan terug was mijn eerste auto. Heerlijk ding.
Ik had hem gekocht, toen hij werd afgeleverd had ik mij rijbewijs nog niet gehaald tegen de mijn persoonlijke verwachting in. Ik dacht komt wel goed toen ik okt-2006 tekende haal ik wel even.
Uiteindelijk had ik mijn rijbewijs pas dec-2007 in het begin was mijn vriendin dus mijn permanente taxichauffeur. Ik was geen natuurtalent achter het stuur.
[ Voor 74% gewijzigd door leonbong op 04-07-2019 15:49 ]
Idd je bent mij net voor!MK_ schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:46:
[...]
Ik zat er iets naast, maar valt mee:
http://www.autoweek.nl/au...t-prijskaartje-aan-corsa/
- Selection: €16.999
- Edition: €17.999
- Elegance: €21.199
- GS Line: €21.299
Niet te duur denk ik zo, goedkoop is anders maargoed.
Ik heb overigens nog geen klant gehad voor zijn elec broer als ik eerlijk ben dus even afwachten.
Power to the beat.
Naast inflatie ook een flinke bak extra BPM wat er tegenwoordig op zitleonbong schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:30:
@MK_
Tjonge wat een inflatie.
In oktober 2006 kocht ik opel corsa D cosmo nieuw met optionele ECC die in jan-2007 werd afgeleverd voor 16999€. (Later werd ECC standaard op de cosmo)
Die auto is nu sinds maart-2019 kort bij zijn 3e eigenaar en net over de 200.000. De eerste 90.000 zijn door mij en mijn vriendin opgezet.
Overigens die auto ben ik al weer sinds 2011 kwijt maar ik denk er nog graag aan terug was mijn eerste auto. Heerlijk ding.
Ik had hem gekocht, toen hij werd afgeleverd had ik mij rijbewijs nog niet gehaald tegen de mijn persoonlijke verwachting in. Ik dacht komt wel goed toen ik okt-2006 tekende haal ik wel even.
Uiteindelijk had ik mijn rijbewijs pas dec-2007 in het begin was mijn vriendin dus mijn permanente taxichauffeur. Ik was geen natuurtalent achter het stuur.
Nieuwe Corsa D Cosmo als eerste auto is wel leuk
Selection bekijk ik niet (want geen airco) maar de Edition is iets goedkoper dan de vergelijkbare Clio (Zen): €17.999 voor een Corsa Edition, €18.790 voor een Clio Zen. Clio heeft dan wel standaard een 1.0T met 100pk, bij de Corsa is dat een 1.2 75pk. Ben benieuwd wat de meerprijs is voor de 1.2T 100pk, maar ik vermoed meer dan €800 (misschien weet jij daar meer van). Ligt ± op hetzelfde dan.ronaldm3 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:45:
[...]
Idd je bent mij net voor!
Niet te duur denk ik zo, goedkoop is anders maargoed.
Ik heb overigens nog geen klant gehad voor zijn elec broer als ik eerlijk ben dus even afwachten.
Loop eens een opel dealer binnen en ga eens een selection bestellen. Waarschijnlijk levert opel nederland die niet eens en is die prijs een lokker en komt de selection pas beschikbaar als de verkopen zakken.
Een karl selection is ook heel lang niet te koop geweest in NL van de corsa destijds kon je ook geen essentia bestellen.
@ronaldm3 weet dat vast te vertellenleonbong schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:15:
@MK_
Loop eens een opel dealer binnen en ga eens een selection bestellen. Waarschijnlijk levert opel nederland die niet eens en is die prijs een lokker en komt de selection pas beschikbaar als de verkopen zakken.
Een karl selection is ook heel lang niet te koop geweest in NL van de corsa destijds kon je ook geen essentia bestellen.
Corsa D Essentia, origneel Nederlands weet ik er een te staan
Ik weet ook een origineel Nederlandse Corsa D 1.4 Sport, normaal een relatief luxe uitvoering met standaard ECC... zonder airconditioning
Ik zal eens in mijn oorspronkelijk prijslijst kijken uit 2006.
Maar destijds was een sport iets goedkoper dan cosmo en beide hadden oorspronkelijk niet standaard ECC was een optie van +/- 500€.
Een sport had wel het veel te harde onderstel, dus een sport zonder ECC is niet zo vreemd.
De Cosmo had bijvoorbeeld geen zichtbare uitlaat de sport wel. De cosmo had donker glas achterlichten die de sport niet had en andere 16 inch velgen.
[ Voor 21% gewijzigd door leonbong op 04-07-2019 16:35 ]
Ah ja ik was even in de war, ECC optioneel, maar airconditioning was wel standaard. Verder heeft die een vrij luxe versie (inderdaad die sport-spullen, AFL lampen...) maar geen airconditioning, zelfs niet de normale versie.leonbong schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:33:
@MK_
Ik zal eens in mijn oorspronkelijk prijslijst kijken uit 2006.
Maar destijds was een sport iets goedkoper dan cosmo en beide hadden oorspronkelijk niet standaard ECC was een optie van +/- 500€.
Een sport had wel het veel te harde onderstel, dus een sport zonder ECC is niet zo vreemd.
De Cosmo had bijvoorbeeld geen zichtbare uitlaat de sport wel. De cosmo had donker glas achterlichten die de sport niet had en andere 16 inch velgen.
Een verkoper die een Selection/essentia weet te verkopen is het verkoop vak niet waardig! (of hij kan het juist super goed haha)leonbong schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:15:
@MK_
Je kan altijd een klant er wel van overtuigen om te upgraden naar een uitvoering met standaard airco en een mogelijk voorraad model!
Power to the beat.
€1200 verschil!MK_ schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:11:
[...]
Naast inflatie ook een flinke bak extra BPM wat er tegenwoordig op zitWat toen ook al, maar nu meer
Nieuwe Corsa D Cosmo als eerste auto is wel leuk
[...]
Selection bekijk ik niet (want geen airco) maar de Edition is iets goedkoper dan de vergelijkbare Clio (Zen): €17.999 voor een Corsa Edition, €18.790 voor een Clio Zen. Clio heeft dan wel standaard een 1.0T met 100pk, bij de Corsa is dat een 1.2 75pk. Ben benieuwd wat de meerprijs is voor de 1.2T 100pk, maar ik vermoed meer dan €800 (misschien weet jij daar meer van). Ligt ± op hetzelfde dan.
Power to the beat.
Dan valt het verschil nog te overzien, €400 meer dan de Clio Zen met 100pk. Op papier geen verkeerde zaak
Goedkoper ook dan een Polo Comfortline 1 0 TSI 95pk (€ 20.151), en die heeft net als de Clio een 5-bak in tegenstelling tot de Corsa.
De tijden van <€15k Corsa's zoals die van mij (2011, Bi-Fuel == BPM vrij) of onze vorige (2003 Njoy Easytronic) zijn we toch echt wel voorbij
Heeft Opel inmiddels iets opgelost?pistole schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 09:52:
neuh, Opel mag het gewoon oplossen. De leasemij wil ook geen gebruikte auto voor mij kopen, vermoed ik.
Als het goed is (
Vorige week even een bezoekje gebracht aan de leverende dealer, omdat ik 3-8 op vakantie ga en zeker wil zijn dat trekhaak etc. dan in orde zijn. Dealer moest even zoeken, maar wist vervolgens te vertellen dat de auto inderdaad begin april besteld is maar er nog geen productiedatum bekend is. 1-8 gaan ze dan ook niet redden, naar alle waarschijnlijkheid.
Blijkbaar is dit dus niet een eenmalig ding, maar een structureel issue bij Opel Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Hierna is het stil gebleven... zat vorige week te twijfelen om te annuleren, maar bleef toch maar bij mijn bestelling. Omdat het weer oorverdovend stil is zit ik nu weer te twijfelen. Denk dat ik maar lekker op vakantie moet gaan, dan merk ik het wel als ik terug ben. Haalt wel een beetje van het plezier wegGeachte pistole, ik heb contact gehad met Opel. Ze verwachten dese week een antwoord vanuit Duitsland maar de prognose voor nu is bouwmaand augustus. Deze auto komt dan wel als eerste op de band en vrachtwagen, ze beseffen ook daar dat er hoge prioriteit is.
Ik frut, dus ik epibreer
Alleen de cosmo had standaard airco.
De sport had het sport onderstel en AFL lampen wat de cosmo weer niet had.
ECC en cruise control/boordcomputer was op geen één uitvoering standaard in 2006 evenals ESP en parkeersensoren.
Ik had nog meer extra opties dan ik dacht.
ECC voor 500€ extra
Technic pakket (CC/boordcomputer) 125€
Weather pack (warmte-voorruit en dimmende spiegel/automatisch lampen) 225€
Metallic lak 650€
Afleveren 676€
Corsa 1.2 cosmo 3 deurs 17045
Totaal met korting 16599 en inc afleverkosten.
[ Voor 49% gewijzigd door leonbong op 04-07-2019 23:18 ]
Hm. Mijn auto zal ongeveer rond dezelfde periode (begin April) besteld zijn, dus ik ga ook maar eens een beetje druk zetten voor een prognose. Met een beetje mazzel kunnen ze dan gewoon op hetzelfde transport naar NLpistole schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:58:
Het is vooralsnog erg stil bij de dealer, leasemaatschappij en tussenpersoon. Laatste bericht was vorige maand (24 juni):
[...]
Hierna is het stil gebleven... zat vorige week te twijfelen om te annuleren, maar bleef toch maar bij mijn bestelling. Omdat het weer oorverdovend stil is zit ik nu weer te twijfelen. Denk dat ik maar lekker op vakantie moet gaan, dan merk ik het wel als ik terug ben. Haalt wel een beetje van het plezier weg.
Geen exclusive voor de corsa op dit moment edition, gs line of eleg!MK_ schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:41:
[...]
Dan valt het verschil nog te overzien, €400 meer dan de Clio Zen met 100pk. Op papier geen verkeerde zaakDe Corsa die je dus daadwerkelijk zou willen is €19.199, dan is de sprong naar de GS Line of Exclusive nog beperkt.
Goedkoper ook dan een Polo Comfortline 1 0 TSI 95pk (€ 20.151), en die heeft net als de Clio een 5-bak in tegenstelling tot de Corsa.
De tijden van <€15k Corsa's zoals die van mij (2011, Bi-Fuel == BPM vrij) of onze vorige (2003 Njoy Easytronic) zijn we toch echt wel voorbij
Power to the beat.
Echt? Duitse Corsa D's hadden in 2006 wel airconditioning standaard m.u.v de Essentia, hoewel ik weet dat uitvoeringen tussen landen kunnen verschillen had ik gedacht dat dat klopteleonbong schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:59:
Ik heb mijn originele corsa D folder gevonden uit bouwjaar 2006/2007
Alleen de cosmo had standaard airco.
De sport had het sport onderstel en AFL lampen wat de cosmo weer niet had.
ECC en cruise control/boordcomputer was op geen één uitvoering standaard in 2006 evenals ESP en parkeersensoren.
Ik had nog meer extra opties dan ik dacht.
ECC voor 500€ extra
Technic pakket (CC/boordcomputer) 125€
Weather pack (warmte-voorruit en dimmende spiegel/automatisch lampen) 225€
Metallic lak 650€
Afleveren 676€
Corsa 1.2 cosmo 3 deurs 17045
Totaal met korting 16599 en inc afleverkosten.
Bedoel ik ookronaldm3 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:11:
[...]
Geen exclusive voor de corsa op dit moment edition, gs line of eleg!

Ik heb even een snelle scan gemaakt juli-2006 uitrusting niveau.

Echter er is wel meer opvallend als je naar een prijslijst gaat op
https://www.opel-infos.de...-infos_2006-07-18_166.pdf
NL ESP 750 destijds DLD ESP 350.
NL Cruise control/boordcomputer €125 / DLD 250
NL ECC op cosmo 500€ / DLD 440€
Echter DLD had op een cosmo weer niet standaard lichtmetalen velgen. Roetfilter niet standaard in DLD wel in NL wel destijds en zo zijn er veel meer verschillen.
Weetjes:
Airco koste op alle uitvoeringen behalve de cosmo maar liefst 995€, u wilt ook ECC dat kan voor nog eens 500€.
Navigatie alleen benelux in monochroom kaarten kan hoor 1400€, europa tuurlijk 2400€. ook bluetooth 645 of 295 als je al NAVI of ECC had gekocht.
Dit waren andere tijden.
[ Voor 29% gewijzigd door leonbong op 05-07-2019 08:44 ]
Interessant, bedankt!leonbong schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:02:
@MK_
Ik heb even een snelle scan gemaakt juli-2006 uitrusting niveau.
[Afbeelding]
Echter er is wel meer opvallend als je naar een prijslijst gaat op
https://www.opel-infos.de...-infos_2006-07-18_166.pdf
NL ESP 750 destijds DLD ESP 350.
NL Cruise control/boordcomputer €125 / DLD 250
NL ECC op cosmo 500€ / DLD 440€
Echter DLD had op een cosmo weer niet standaard lichtmetalen velgen. Roetfilter niet standaard in DLD wel in NL wel destijds en zo zijn er veel meer verschillen.
Weetjes:
Airco koste op alle uitvoeringen behalve de cosmo maar liefst 995€, u wilt ook ECC dat kan voor nog eens 500€.
Navigatie alleen benelux in monochroom kaarten kan hoor 1400€, europa tuurlijk 2400€. ook bluetooth 645 of 295 als je al NAVI of ECC had gekocht.
Dit waren andere tijden.
Ook interessant om te zien dat zaken als een in delen neerklapbare achterbank op alle uitvoeringen behalve de basisuitvoering standaard was, waar dat bij de latere Corsa D's en E's niet het geval was. Lade onder de stoel is ook bij latere uitvoeringen niet meer (standaard) geleverd meen ik.
Ik was echt overtuigd dat airco vanaf de Enjoy destijds standaard was... Toch niet
Bij de in delen neerklapbare was dat altijd volgens mij, enkel de bank-zitting (1 deel) had dat niet. Die van mij, 1 deel, is ook niet bekleedleonbong schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:52:
@MK_
Mijn corsa D had bijvoorbeeld ook stof zitten op de achterkant van de neerklapbare bank later was dat niet meer.
Pro tip een cosmo heeft een verlicht dashboard kastje geen enkele andere uitvoering heeft dat plus pianolak radiopaneel.
Verlicht dashboardkastje heeft de rest niet nee, facelift Cosmo/Innovations hadden ook een dashboard (bovenkant) gemaakt van een ander/zachter materiaal.
Pianolak interieur delen kwam later ook weer terug bij de 111 Edition, en de Color Edition. De Cosmo/Innovation had dan weer antraciet interieurdelen
Echter alleen Cosmo heeft het lampje in handschoen vakje.
Een Cosmo heeft ook de transparante oranje verlichte raam knoppen.
Een Cosmo had ook altijd half-lederleonbong schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:11:
Klopt pianolak is ook op de Berlin gebruikt.
Echter alleen Cosmo heeft het lampje in handschoen vakje.
Een Cosmo heeft ook de transparante oranje verlichte raam knoppen.

Opel heeft over de loop der tijd nog wel eens wat aanpassingen doorgevoerd aan de uitvoeringen, dus echt eenduidig is het niet. Meest eenvoudige herkenningselement wat altijd gebleven is, is de transparante raam schakelaar inderdaad.
Ook grappig hoeveel non-Cosmo's geadverteerd worden als Cosmo

http://www.autoweek.nl/au...rsa-e-krijgt-instapprijs/
Een cosmo heeft niet altijd half-leder bij opel.MK_ schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:27:
[...]
Een Cosmo had ook altijd half-lederEn na de facelift altijd ECC tenzij je Touch&Connect had, dan ging dat opeens magisch niet meer
Opel heeft over de loop der tijd nog wel eens wat aanpassingen doorgevoerd aan de uitvoeringen, dus echt eenduidig is het niet. Meest eenvoudige herkenningselement wat altijd gebleven is, is de transparante raam schakelaar inderdaad.
Ook grappig hoeveel non-Cosmo's geadverteerd worden als Cosmo
De eerste bouwjaren van bijvoorbeeld een astra J/Insignia heeft op de cosmo geen half-leder als je AGR-stoelen besteld. De deurpanelen hebben dan nog wel het nep-leer, later kregen de AGR-stoelen ook het half-leder in astra cosmo.
Maar uiteindelijk boeit het niet omdat de fabriek eigenlijk niet echt uitvoeringen kent, alleen maar codes van de uitrusting die erin moet. Uitvoeringen worden door importeur bedacht, daarom zitten er verschillen tussen de landen. Want ze bouwen op zo'n productielijn voor verschillende landen.
Yeah, weet ik, maar in het geval van de Corsa D/E welleonbong schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:59:
[...]
Een cosmo heeft niet altijd half-leder bij opel.
De eerste bouwjaren van bijvoorbeeld een astra J/Insignia heeft op de cosmo geen half-leder als je AGR-stoelen besteld. De deurpanelen hebben dan nog wel het nep-leer, later kregen de AGR-stoelen ook het half-leder in astra cosmo.
Maar uiteindelijk boeit het niet omdat de fabriek eigenlijk niet echt uitvoeringen kent, alleen maar codes van de uitrusting die erin moet. Uitvoeringen worden door importeur bedacht, daarom zitten er verschillen tussen de landen. Want ze bouwen op zo'n productielijn voor verschillende landen.
Dat uitvoeringen bedenksels zijn van de importeur weet ik
Zo zijn er ook landen waar standaard, of vanaf de 1 na laagste uitvoering, al stoelverwarming geleverd wordt. Airco ontbreekt dan vaak nog.
Zo kwam ik er laatst een tegen op AutoScout24: Corsa E, 1.2 69pk (sowieso niet geleverd hier), chrome accenten, mistlampen, lichtmetalen velgen, Intellilink, cruisecontrol, stoel/stuurwielverwarming... Maar geen airconditioning
Deze week heeft Opel de auto teruggenomen. Volgende week mag ik een Grandland Ultimate verwachten.foxkuil schreef op zondag 2 juni 2019 @ 15:12:
Vrijdag mijn nieuwe auto gekregen, Grandland met Business Executive en nog veel meer leuks...echter
na 263 KM de ANWB er al bij gehad......
….
Vraag voor mede Grandland rijders:
Wanneer jullie de Cruise Control aan hebben en de koppeling intrappen (en ingetrapt houden) wat is dan het effect van de CC? Gaat hij er na x secondes af, of direct? Bij deze actie waren er bij mij dus problemen.
Na ongeveer 5 seconden de koppeling ingetrapt te hebben (bijv. voor het uitvieren richting een stoplicht) viel de auto uit (motorisch).
"It's not whether you get knocked down; it's whether you get up."
Vroeger ging bij mijn opel de CC er direct af. (corsa D en Astra J).
In mijn karl en Zafira C gaat hij na enkele secondes staat ook omschreven in de handleiding zodat je eventueel kan schakelen.
Vond ik in eerste instantie erg wennen maar tegenwoordig schakel ik behoorlijk vaak met de CC actief.
Overigens in de handleiding van mijn oorspronkelijke corsa D in 2007 stond al vermeld dat 1.7Diesel de CC er ook niet direct af gaat.
[ Voor 30% gewijzigd door leonbong op 09-07-2019 11:42 ]
Klinkt meer als een start-stop systeem? Zet je 'm ook in de vrij toevallig? Cruise control zou gewoon uit moeten gaan bij het intrappen de koppeling, i.v.m. veiligheid.foxkuil schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 09:46:
[...]
Deze week heeft Opel de auto teruggenomen. Volgende week mag ik een Grandland Ultimate verwachten.
Vraag voor mede Grandland rijders:
Wanneer jullie de Cruise Control aan hebben en de koppeling intrappen (en ingetrapt houden) wat is dan het effect van de CC? Gaat hij er na x secondes af, of direct? Bij deze actie waren er bij mij dus problemen.
Na ongeveer 5 seconden de koppeling ingetrapt te hebben (bijv. voor het uitvieren richting een stoplicht) viel de auto uit (motorisch).
Bij moderne opels en een hoop andere merken gaat de CC niet direct uit bij het intrappen van de koppeling. Staat ook gewoon in de handleiding.
Dat is wat de monteur ook dacht, maar uiteindelijk was dat het niet. Na een nieuwe (hoofd)computer en wat andere software was het probleem niet opgelost......conclusie: maandagmorgenmodelAapje schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:48:
[...]
Klinkt meer als een start-stop systeem? Zet je 'm ook in de vrij toevallig? Cruise control zou gewoon uit moeten gaan bij het intrappen de koppeling, i.v.m. veiligheid.

Ben in het bezit van een Adam S (1.4T, 150pk)
Inmiddels is mijn garantie verlopen en ben benieuwd wat de mogelijkheden zijn.
Door al die chip boeren overal heb ik geen idee meer welke goed/betrouwbaar is.
Mocht iemand het afraden of ander advies hebben hoor ik het ook graag.
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB
nee hoor, in mijn astra j bleef de cc er ook op bij het intrappen van de koppeling. Remmen gaat ie wel meteen uit natuurlijk. ik vond het wel fijn op zichleonbong schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:34:
@foxkuil
Vroeger ging bij mijn opel de CC er direct af. (corsa D en Astra J).
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Mijne niet maar was één van de eerste bouwseries 2011 benzine, misschien is dat later veranderd.
Ik kan mij het goed herinneren hoe ik moest wennen nadat ik astra J inruilde voor een Zafira C.
Gevonden Cruise control en gedrag bij bediening koppeling.
Handleiding van modeljaar 2011, benzine koppeling direct, diesel enkele secondes.
https://www.opel.nl/conte...stra_MY11_MANUAL_NLNL.pdf
Handleidng van modeljaar 2014, zowel benzine als diesel enkele secondes.
https://www.opel.nl/conte...stra_MY14_MANUAL_NLNL.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 09-07-2019 13:33 ]
ah sorry, ik lees nu pas dat je het ook specifiek over de astra van jezelf hadleonbong schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 13:31:
@superwashandje @foxkuil @Aapje
Mijne niet maar was één van de eerste bouwseries 2011 benzine, misschien is dat later veranderd.
Ik kan mij het goed herinneren hoe ik moest wennen nadat ik astra J inruilde voor een Zafira C.
Gevonden Cruise control en gedrag bij bediening koppeling.
Handleiding van modeljaar 2011, benzine koppeling direct, diesel enkele secondes.
https://www.opel.nl/conte...stra_MY11_MANUAL_NLNL.pdf
Handleidng van modeljaar 2014, zowel benzine als diesel enkele secondes.
https://www.opel.nl/conte...stra_MY14_MANUAL_NLNL.pdf
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik praat alleen over de auto's waarmee ik persoonlijk ervaring heb. Nouja mijn schoonvader heeft ook meriva B en corsa D-LPG. Maar corsaD fabrieksaf lpg was in zijn modeljaar geen CC mogelijk op de LPG's later wel.
[ Voor 61% gewijzigd door leonbong op 09-07-2019 13:40 ]
Ik kan mij niet voorstellen dat opel voor elk model een andere dakdrager maakt dus waarschijnlijk is het ding wel passend te maken. Iemand hier ervaring mee?
Quod licet lovi, non licet bovi
Onderdeel nummers zijn anders verschillend:MrDry schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:06:
Ik heb een Opel dakdrager van een Zafira C liggen die ik op het dak van mijn astra J zou willen gebruiken. Even gepast maar de afstand tussen de fixpoint bevestigingen is bij de astra J ca 3 cm kleiner dan bij de Zafira.
Ik kan mij niet voorstellen dat opel voor elk model een andere dakdrager maakt dus waarschijnlijk is het ding wel passend te maken. Iemand hier ervaring mee?
Astra J 13312192
Zafira C 13345550
Tja een opel corsa D 3deurs en 5 deurs hebben al andere dragers.
Daarnaast de zafira C met panorama dak heeft ook andere dragers de de zafira C met normaal dak.
Daarom eens maar nooit meer een drager van opel zelf.
Heb je inmiddels de update al uitgevoerd?m-designz schreef op maandag 1 juli 2019 @ 15:26:
Momenteel heb ik op mijn Astra K nog steeds niet uitgevoerd omdat mijn dealer lastig met de kosten doet/geen duidelijkheid geeft. Eerst was de update wel gedekt, toen weer niet, toen moest het weer nagevraagd worden, toen zou ik teruggebeld worden... Maarja, schiet niet erg op, maar heb geen haast op zich. Ga er binnenkort wel ff wat vaart achter zetten.
Al met al dus al niet zo'n goed gevoel meer maar ik rij er zo naartoe en ga dan ter plekke maar is verhaal halen
Nu heb ik alleen een andere vraag, kan iemand mij het verschil vertellen tussen opel garantie (bij een opel occasion zeg maar) en bovag garantie.
Bij de koop zijn we bovag garantie overeengekomen maar nu had hij het over opel garantie (die papieren hebben we ook nog niet binnen vandaar) en dat dat hetzelfde was maar dan met dealerkeuze als er iets mis is.
Ik heb online gezocht naar "opel garantie" maar krijg het niet gevonden behalve de "100 punten check"
[ Voor 4% gewijzigd door m-designz op 14-07-2019 13:58 ]
Niet gewoon nog fabrieksgarantie die er nog op zit?m-designz schreef op zondag 14 juli 2019 @ 13:57:
Inmiddels ben ik bij de dealer geweest en is de factuur geregeld en het updaten van het systeem is ingepland.
Nu heb ik alleen een andere vraag, kan iemand mij het verschil vertellen tussen opel garantie (bij een opel occasion zeg maar) en bovag garantie.
Bij de koop zijn we bovag garantie overeengekomen maar nu had hij het over opel garantie (die papieren hebben we ook nog niet binnen vandaar) en dat dat hetzelfde was maar dan met dealerkeuze als er iets mis is.
Ik heb online gezocht naar "opel garantie" maar krijg het niet gevonden behalve de "100 punten check"
Knap vervelend!Aegir2002 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:23:
Vanmiddag een mindere ervaring met de insignia CDTI. Rij op een 100kmh weg, krijg ik in eens 2 km voor huis een melding beperkt motor vermogen. Auto reageert niet meer op gaspedaal. Auto laten uitrollen en op de vluchtstrook gestopt. Hierna een paar keer geprobeerd te starten, startmotor draait prima rond, maar motor slaat niet aan. Accu losgekoppeld en weer aangekoppeld, geen effect. Pannenhulp gebeld, en deze vindt geen foutmeldingen. Echter hij zag wel dat er tijdens het starten geen of te weinig brandstof druk is. Daarna sleepje gekregen naar de garage een paar km verder. Morgen maar even bellen wat er aan de hand is. Gaat lekker, 3e storing in 6 maanden en 20.000km.
Valt me wel op recentere auto's vaker pech hebben... In de laatste 2 dagen heb ik 3 auto's met pech langs de weg zien staan, allemaal recent (laatste gen Volvo XC60, VW Passat B8 en MB C-klasse (W205)). Natuurlijk N=1 en een geweldige populatie grootte, maar opvallend vind ik het wel
Hopelijk is het iets kleins en is het simpel/goedkoop op te lossen
Is er bij jou uiteindelijk iets van vooruitgang in dit verhaal?pistole schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:58:
Het is vooralsnog erg stil bij de dealer, leasemaatschappij en tussenpersoon. Laatste bericht was vorige maand (24 juni):
[...]
Hierna is het stil gebleven... zat vorige week te twijfelen om te annuleren, maar bleef toch maar bij mijn bestelling. Omdat het weer oorverdovend stil is zit ik nu weer te twijfelen. Denk dat ik maar lekker op vakantie moet gaan, dan merk ik het wel als ik terug ben. Haalt wel een beetje van het plezier weg.
Ik heb na mijn contact met de dealer een week of wat geleden eigenlijk ook niets meer gehoord en gezien wat wijzigingen in het leasebeleid (waardoor ik ineens een bijtellingsvriendelijke auto van ene Musk zou kunnen rijden) twijfel ik over het wel of niet doorzetten van de bestelling.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik denk dat het probleem groter is dan dat men bij Opel (lees bij 2 Opel garages) beweert......Ik denk wel haast dat iedere recente Grandland X dit probleem heeft...….heb de moed maar opgegeven en ben voor een andere auto gegaan.
Dat is wel bizar zeg. Misschien rijdt niemand op 'jouw manier'?foxkuil schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:21:
Even een kleine update. De tweede Opel heeft hetzelfde probleem als de eerste. Cruise Control in combinatie met het Start stop systeem geeft problemen. Deze hield er na 16 KM al mee op
Ik denk dat het probleem groter is dan dat men bij Opel (lees bij 2 Opel garages) beweert......Ik denk wel haast dat iedere recente Grandland X dit probleem heeft...….heb de moed maar opgegeven en ben voor een andere auto gegaan.
Als ik naar mezelf kijk haal ik vaak eerst de cruise control eraf, uitrollen, en bij ca. 1000 toeren de koppeling intrappen. Maar ik heb geen Grandland, dus kan het niet reproduceren.
Voor welke auto ga je nu?
Ik trap gewoon de rem in waar ik moet remmen en dan plopt de cruise control eraf. En rond 1000 rpm is de druk op m'n versnellingsbak vaak wel een keer weg, druk ik de pook zonder te ontkoppelen uit de versnellingCheesy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:36:
[...]
Dat is wel bizar zeg. Misschien rijdt niemand op 'jouw manier'?
Als ik naar mezelf kijk haal ik vaak eerst de cruise control eraf, uitrollen, en bij ca. 1000 toeren de koppeling intrappen. Maar ik heb geen Grandland, dus kan het niet reproduceren.
Tja, het uitrollen naar een stoplicht toe of tijdens wat meer drukte op de weg/snelweg zit er bij mij gewoon in.Cheesy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:36:
[...]
Dat is wel bizar zeg. Misschien rijdt niemand op 'jouw manier'?
Die combi werkt dus gewoon niet op de GLX

Het wordt nu een CX-5 Sport selected Machine Grey.
Eerste toch nog gevonden op de RDW site, is echter al van 2018.MeNTaL_TO schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 20:12:
Meld Opel hun recalls niet aan bij de RDW? Ik moet terug voor 2 recalls voor mijn 2018 Astra K (iets met een rubber en versnellingsbak in totaal de auto een dag kwijt), maar zie deze recalls niet terug op de site van de RDW als ik zoek op 2018 Astra of op mijn kenteken.

Opel neemt 60% van de kosten over uit coulance! Hopelijk is ie vandaag of morgen weer klaar.Aegir2002 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:04:
Net antwoord van de garage gehad. Hogedrukpomp is defect. Kosten €850,-. Heb gevraagd om coulance omdat de auto net 3 jaar oud is 80.000km gereden heeft.
Ik vraag me af of dat bij Opel of bij de RDW wel allemaal goed verloopt.. onze Meriva had ook een terugroepactie die we hadden laten repareren (uit 2015, iets met een gordelspanner, vond de vorige eigenaar blijkbaar niet belangrijkMeNTaL_TO schreef op maandag 22 juli 2019 @ 08:13:
[...]
Eerste toch nog gevonden op de RDW site, is echter al van 2018.
[Afbeelding: Terugroepactie]

Vrij redelijk lijkt me... Nog altijd jammer, zoiets verwacht je niet bij die kilometerstand/leeftijd.Aegir2002 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:04:
[...]
Opel neemt 60% van de kosten over uit coulance! Hopelijk is ie vandaag of morgen weer klaar.
Volgens mij gisteren een (gedeeltelijk) afgeplakte Corsa F tegen gekomen, zag er in de gauwigheid niet verkeerd uit
Bij mijn vorige auto (Astra J) staat ook nog steeds de terugroepactie open, terwijl ik deze wel heb laten uitvoeren. Betreft een terugroepactie uit 2016MK_ schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:28:
[...]
Ik vraag me af of dat bij Opel of bij de RDW wel allemaal goed verloopt.. onze Meriva had ook een terugroepactie die we hadden laten repareren (uit 2015, iets met een gordelspanner, vond de vorige eigenaar blijkbaar niet belangrijk) maar die staat nog altijd als open op
[...]

De dealer zegt dat bijvoorbeeld een opel astra k dus ook geen Ecall zal hebben maar het is toch sinds 2018 verplicht? Hoe kan Opel hier dan onderuit komen om dit systeem te integreren?
Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.
Facelifts maken meestal gebruik van dezelfde typegoedkeuring, dus dan komt eCall er pas aan wanneer het model in z’n geheel vervangen wordt door een nieuwe generatie.
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Jammer, het heeft dus niks te maken met een productiedatum.ZeRoC00L schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:23:
De verplichting geldt voor auto’s met een typegoedkeuring van 1 april 2018 of later.
Facelifts maken meestal gebruik van dezelfde typegoedkeuring, dus dan komt eCall er pas aan wanneer het model in z’n geheel vervangen wordt door een nieuwe generatie.
Duidelijk, bedankt!
Mocht het op vervangen neerkomen, ik vind in principe de originele speakers kwalitatief goed en ik ben niet op zoek naar een nieuwe versterker, een subwoofer in de kofferbak en dat soort dingen.
Binnen nu en een paar maanden zal het ecall systeem in iedere nieuwe Opel zitten, Opel Connect komt naar de nieuwe auto's zoiezo en de Astra facelift krijgt het ecall systeem volgens mij ook, die krijgt geen bcall dat is volgens mij onderdeel van het Opel Connect systeem!freestyler2 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 11:18:
[...]
Jammer, het heeft dus niks te maken met een productiedatum.
Duidelijk, bedankt!
Gisteren een nieuwe Grandland x afgeleverd zonder dat systeem overigens, maar je ziet wel al de 2 plekken zitten waar de knopjes komen, zelfde plek als die van onstar.
Power to the beat.
En hoe zit het dan met auto's in de "tussenfase". In de showroom staan namelijk nu (zoals jij ook aangeeft) nieuwe auto's zonder onstar en is inderdaad de plek nu leeg/afgedekt met een klepje. In dit geval een Astra model K waar ik naar aan het kijken was.ronaldm3 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:50:
[...]
Binnen nu en een paar maanden zal het ecall systeem in iedere nieuwe Opel zitten, Opel Connect komt naar de nieuwe auto's zoiezo en de Astra facelift krijgt het ecall systeem volgens mij ook, die krijgt geen bcall dat is volgens mij onderdeel van het Opel Connect systeem!
Gisteren een nieuwe Grandland x afgeleverd zonder dat systeem overigens, maar je ziet wel al de 2 plekken zitten waar de knopjes komen, zelfde plek als die van onstar.
Zullen deze tussenliggende auto's nog later vanuit de dealer (hetzij tegen extra kosten) ook ecall / opel connect functie krijgen?
De dealer kon mij dit niet vertellen. Wel vertelde hij dat nu dus de opel app voor deze tussenfase modellen dus niet bruikbaar is (daar zal jij dus ook last van hebben?) ..... Dik minpunt als dat echt zo is / blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door freestyler2 op 28-07-2019 23:19 ]
Het is inderdaad zo dat de auto's die nu in de showroom staan geen onstar hebben, Opel Connect kan nu nog niet in een astra, denk dat het met het systeem te maken heeft, Astra's die nu in de winkel staan, of als demo rijden zijn niet voorzien van onstar, ik had hiervoor een demo die al een jaar op voorraad stond en daar zat onstar nog wel in (te herkennen aan de sharkfin in kleur), en nu een nieuwe demo zonder onstar en dus ook zonder de sharkfin in kleur. De facelift krijgt alleen ecall en geen B(brakedown)call.freestyler2 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:15:
[...]
En hoe zit het dan met auto's in de "tussenfase". In de showroom staan namelijk nu (zoals jij ook aangeeft) nieuwe auto's zonder onstar en is inderdaad de plek nu leeg/afgedekt met een klepje. In dit geval een Astra model K waar ik naar aan het kijken was.
Zullen deze tussenliggende auto's nog later vanuit de dealer (hetzij tegen extra kosten) ook ecall / opel connect functie krijgen?
De dealer kon mij dit niet vertellen. Wel vertelde hij dat nu dus de opel app voor deze tussenfase modellen dus niet bruikbaar is (daar zal jij dus ook last van hebben?) ..... Dik minpunt als dat echt zo is / blijft.
Power to the beat.
De dealer heeft afgelopen vrijdag een aantal pogingen gedaan mijn entertainmensysteem te upgraden zodat ik ook android auto heb. het is hem echter nog niet gelukt. Ik werd in eerste instantie gebeld door de monteur met de mededeling dat het echt niet kon, toen ik vervolgens aangaf dat ik dat bij aankoop nagevraagd heb en het er wel op zou zitten en ik dus de verkoper aan de lijn wilde om een en ander te bespreken hoe nu verder werd ik in de wacht gezet om doorverbonden te worden.
Na een korte tijd in de wacht, weer de monteur aan de lijn met de mededeling: de hoofdmonteur (mijn eigen term, niet de zijne) heeft nog een idee waardoor het misschien zou kunnen en heeft een mail naar opel duitsland gestuurd waarin die om uitleg vraagt en dat het dan misschien toch zou kunnen.
Online gewoon mensen gezien die die update wel hebben met zelfde type en zelfde bouwjaar / maand. zelfs een stappenplan gevonden welke opties ze in het systeem moeten selecteren om de juiste firmware op een usb stick te kunnen toveren.
Volgens de monteur was dat precies wat hij gedaan had en dat werkte dus niet...
Ik moet nu dus afwachten op antwoord vanuit duitsland terwijl ik het idee heb dat een andere dealer die update zo uitvoerd.
Al met al daalt mijn vertrouwen in deze dealer hard...
Ik heb die discussie ook gehad. Carplay deed het wel, maar toen ik overstapte op Android Auto werkte deze niet. Ik kon ook nog nergens iets van Android Auto vinden in de menu's.
Dit aangegeven bij de eerst volgende beurt. Waarbij de service medewerker aan gaf dat het niet standaard is en dat Android Auto sowieso niet officieel in NL ondersteund wordt.
Ja leuk, maar de auto is wél verkocht met Carplay én Android Auto. Zelfs de verkoper was verbaasd dat het er bij mij niet op zat omdat naar zijn weten alle Astra's het standaard hadden.
Lang verhaal kort. De service medewerker ging opzoek naar een oplossing. Toen ik de auto weer ophaalde werkte het en op de specificatie van de leasemij zag ik later dat ze het onder "software udpate" hebben geschoven á 70eu oid
Bij langere tijd rijden heb ik geen hydraulische druk op de koppeling. Ik trap het koppelingspedaal meteen naar de bodem zonder dat deze ontkoppelt, nog een keer trappen en prima.
Gecontroleerd: niveau remvloeistof OK.
Conclusie primaire of scundaire koppelingscylinder lek. Ik hoop de eerste want voor de scundaire moet de bak eraf.
Opel assistance komt tot dezelfde conclusie evenals de lokale Opel garage hier op vakantieadres.
Overigens de lokale garage en Opel assitance zeggen niks aan doen op vakantie.
Betreft een Zafira 2016 53000km.
Iemand nog andere suggesties wat het kan zijn?
Misschien heeft het met zomerse warmte te maken? ff afwachten of het in NL bij normale temp. ook gebeurt.leonbong schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:33:
Ik heb voor het eerst in 12 jaar Opel een defect aan mijn auto buiten garantie.
Bij langere tijd rijden heb ik geen hydraulische druk op de koppeling. Ik trap het koppelingspedaal meteen naar de bodem zonder dat deze ontkoppelt, nog een keer trappen en prima.
Gecontroleerd: niveau remvloeistof OK.
Conclusie primaire of scundaire koppelingscylinder lek. Ik hoop de eerste want voor de scundaire moet de bak eraf.
Opel assistance komt tot dezelfde conclusie evenals de lokale Opel garage hier op vakantieadres.
Overigens de lokale garage en Opel assitance zeggen niks aan doen op vakantie.
Betreft een Zafira 2016 53000km.
Iemand nog andere suggesties wat het kan zijn?
Hoort natuurlijk niet zo te zijn.
Dat zou vocht in de remvloeistof betekenen die aan de kook raakt. Echter november is de vloeistof vervangen dus onwaarschijnlijk.
Daarnaast in zuid-Europa rijd men ook dagelijks met Opels en daar hoort het probleem ook niet op te treden.
Ach het lijkt een beetje op double clutchen!
[ Voor 8% gewijzigd door leonbong op 30-07-2019 11:05 ]
Welke dealer ging het bij jouw om? misschien zit ik in de buurt(den dungen, naast denbosch) en dan rijd ik daar wel naartoe en dat ze de rekening dan maar bij mijn dealer neerleggen
B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:31:
Astra uit (medio) 2016?
Ik heb die discussie ook gehad. Carplay deed het wel, maar toen ik overstapte op Android Auto werkte deze niet. Ik kon ook nog nergens iets van Android Auto vinden in de menu's.
Dit aangegeven bij de eerst volgende beurt. Waarbij de service medewerker aan gaf dat het niet standaard is en dat Android Auto sowieso niet officieel in NL ondersteund wordt.
Ja leuk, maar de auto is wél verkocht met Carplay én Android Auto. Zelfs de verkoper was verbaasd dat het er bij mij niet op zat omdat naar zijn weten alle Astra's het standaard hadden.
Lang verhaal kort. De service medewerker ging opzoek naar een oplossing. Toen ik de auto weer ophaalde werkte het en op de specificatie van de leasemij zag ik later dat ze het onder "software udpate" hebben geschoven á 70eu oid
Maar volgens mij doet je dealer een beetje te moeilijk als het via Duitsland moet gaan.
Insignia is nog steeds niet klaar..... niet alleen de hogedrukbrandstofpomp is defect, maar ook 2 vd 4 verstuivers. Extra kosten €900,-Aegir2002 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:04:
[...]
Opel neemt 60% van de kosten over uit coulance! Hopelijk is ie vandaag of morgen weer klaar.
Hopelijk gaat de coulance ook hiervoor gelden.
Nog ff geduld.
eh? Nu al verstuivers kapot?Aegir2002 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 16:49:
[...]
Insignia is nog steeds niet klaar..... niet alleen de hogedrukbrandstofpomp is defect, maar ook 2 vd 4 verstuivers. Extra kosten €900,-
Hopelijk gaat de coulance ook hiervoor gelden.
Nog ff geduld.

Wat ik gelezen heb is dat wanneer de hogedrukpomp de geest geeft, er metaaldeeltjes in de verstuivers terecht kunnen komen. Blijkbaar kunnen ze deze niet demonteren en schoonspoelen, maar worden ze gewoon vervangen.
Tijdens mijn vakantie voicemail van de dealer, en op dezelfde dag een mail van de leasemaatschappij.ralpje schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 16:59:
[...]
Is er bij jou uiteindelijk iets van vooruitgang in dit verhaal?
Ik heb na mijn contact met de dealer een week of wat geleden eigenlijk ook niets meer gehoord en gezien wat wijzigingen in het leasebeleid (waardoor ik ineens een bijtellingsvriendelijke auto van ene Musk zou kunnen rijden) twijfel ik over het wel of niet doorzetten van de bestelling.
Leasemaatschappij: de auto is met vertraging in productie en wordt op 23 augustus geleverd.
Dealer: er zijn nieuwe typecodes voor 2019 en die moeten we even doornemen voor een nieuwe offerte. Auto zou dan wel met prioriteit geproduceerd worden.

Dealer is overigens Broekhuis.
Ik frut, dus ik epibreer
Waarom moet dat toch allemaal zo moeilijk zijn...
Fijn om na 2 weken in de Astra te rijden, nu weer de luxe van de insignia te hebben. Oorzaak van de kapotte pomp konden ze niet stellen, mogelijk slechte diesel getankt op vakantie in Italië.