Het grote Opel topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 51 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Altijd dat zogenaamde slechte diesel verhaal.
Als dat waar is wat die garages beweren zouden diesels in Italië allemaal stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
leonbong schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:13:
Altijd dat zogenaamde slechte diesel verhaal.
Als dat waar is wat die garages beweren zouden diesels in Italië allemaal stuk zijn.
Het was dat ik er expliciet naar vroeg, want ik wil het niet nogmaals meemaken. Ze hadden ook het vermoeden dat ik misschien een keer verkeerd getankt had ( benzine ipv diesel). Dat is mij in ieder geval niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb een probleempje met mijn recent aangeschafte Opel Vectra C sedan uit 2002. De teller unit van de auto is uitgevallen, en de oplossing is om deze eruit te halen, en de stekker aan te drukken waarmee die verbonden zit. Het probleem is dat de stekker maar het kleinste tikje nodig heeft om los te gaan, en dat gebeurt dus ook wekelijks. Dit begint erg vervelend te worden en mijn vraag is als iemand een oplossing weet of dit probleem zelf heeft gehad. Heb zelf ook gezocht maar kom vooral problemen tegen dat het dashboard na een aantal minuten uitvalt en weer aan gaat als het gevaren licht aangezet wordt, dat helpt bij mij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Lijm gebruiken zodat de stekkerdelen aan elkaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06 15:04
Ik heb een opel astra h station uit 2007. De laatste tijd doet de blazer/airco het soms wel en soms niet, vrij random. Het is niet dat deze tijdens het rijden uit valt maar bij het starten het wel of niet doet, dit geldt ook voor de radio. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06 19:22
Mijn Opel Corsa is binnenkort toe aan een grote beurt en ik vraag mij iets af:

Nu rij ik niet zolang Opel en ik twijfel of ik hem laat onderhouden door een dealer of een particuliere garage, wat is jullie mening hierover?

Ook vraag ik mij af wat een grote beurt ongeveer hoort te kosten, vaak hebben dealers verschillende bedragen, dus ik zou graag willen weten de gemiddelde prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:18

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

CryRaven schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:20:

Nu rij ik niet zolang Opel en ik twijfel of ik hem laat onderhouden door een dealer of een particuliere garage, wat is jullie mening hierover?

Ook vraag ik mij af wat een grote beurt ongeveer hoort te kosten, vaak hebben dealers verschillende bedragen, dus ik zou graag willen weten de gemiddelde prijs is.
Ik doe mijn Opel Corsa bij een lokale Bosch garage. Prijs weet ik niet uit mijn hoofd maar ze kijken bij mij ook altijd naar wat daadwerkelijk nodig is omdat ik zoveel kilometers rij is bijvoorbeeld het onnodig om elk half jaar mijn interieurfilter te vervangen en die laten ze gaan.

Al gaat het in mijn geval om een Corsa C uit 2005 met een stand van 245.000.

Zelf zou ik niet naar een dealer gaan. Denken vaak wat minder goed met je mee heb ik de ervaring. Vaak vervangen ze volgens het boekje in plaats van wat daadwerkelijk nodig is. Lokale garage doet dat net iets meer. Meedenken met je gebruik.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
CryRaven schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:20:

Ik heb even voor je gekeken wat voor mijn Corsa de kosten waren bij de dealer:
• Grote onderhoudsbeurt incl APK 2016: €386,31
• Kleine onderhoudsbeurt incl APK 2017: €212.31
• Grote onderhoudsbeurt incl APK 2018: €422,16
Alles inclusief Pech hulp Europa.

Eventuele losse onderhoud:
• Remvloeistof: €33.56
• Poly-V-riem: €96.16
• LPG filter: €65.01

Edit: moet zeggen dat het best mee valt, zeker gezien er pechhulp Europa bij zit. Zou ik losse ANWB nemen + onderhoud bij een onafhankelijke garage ben ik minstens hetzelfde kwijt :p

[ Voor 9% gewijzigd door MK_ op 14-08-2019 20:24 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
MK_ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:19:
[...]

Edit: moet zeggen dat het best mee valt, zeker gezien er pechhulp Europa bij zit. Zou ik losse ANWB nemen + onderhoud bij een onafhankelijke garage ben ik minstens hetzelfde kwijt :p
Bedankt voor je lijstje,nu heb ik een beetje een idee qua bedragen.
Het is wel wat duurder dan ik gewend ben(ik kom van een Peugeot 106),maar ik hou graag mijn auto in goede conditie.

Even kijken welke dealers bij mij in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-06 22:11

ronaldm3

Apple Watch :)

Bestellen die handel!

Wat moet een dealer nou echt op voorraad hebben staan?

https://nl-media.opel.com/nl/08-16-prijzen-nieuwe-astra

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:13:
Bestellen die handel!

Wat moet een dealer nou echt op voorraad hebben staan?

https://nl-media.opel.com/nl/08-16-prijzen-nieuwe-astra
Sponsor me ff :>

Waarom is de 1.4T enkel met een CVT? Geen 1.6T meer?

Ik ga wel voor een jonggebruikte Insignia :> mocht ik het geld hebben :+
CryRaven schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 23:09:
[...]
Bedankt voor je lijstje,nu heb ik een beetje een idee qua bedragen.
Het is wel wat duurder dan ik gewend ben(ik kom van een Peugeot 106),maar ik hou graag mijn auto in goede conditie.

Even kijken welke dealers bij mij in de buurt zitten.
Ik moet zeggen dat ik een goede ervaring heb met mijn Opel dealert m.b.t onderhoud :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36
Hier gaat de Grandland as woensdag voor de tweede keer naar de dealer om de bestuurdersdeur af te stellen. Binnen twee maanden weer verzakt... Hoop dat ze een definitieve oplossing hebben, elke 2 maanden naar de dealer zie ik niet zitten :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

MK_ schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:37:
[...]

Sponsor me ff :>

Waarom is de 1.4T enkel met een CVT? Geen 1.6T meer?

Ik ga wel voor een jonggebruikte Insignia :> mocht ik het geld hebben :+

[...]

Ik moet zeggen dat ik een goede ervaring heb met mijn Opel dealert m.b.t onderhoud :)
Geen idee waarom de 1.4t 3cil met cvt is, te trekken gewichten zijn ook nog onbekend :(.

Die Ultimate uitvoering is wel leuk!

Power to the beat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 10:24
Ik heb afgelopen Donderdag een mooie Insignia B 1.5 165PK Innovation+ showroom model uit 2018 gekocht:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5Tq3sbw/IMG-1622.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HtdQ4dx/IMG-1623-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/r6rVNsq/IMG-1624.jpg

Ben er meteen mee op vakantie gegaan de dag erna (heb hem gekocht omdat 1 vrouw en 2 dochters mee moeten en de Mazda 3 2015 werd te klein) en werd meteen de eerste dag een bussluis ingestuurd met de navigatie waardoor ik ben gaan zoeken naar de versie en kaartdatum van navigatiesysteem in de auto.
Normaal niet zo erg, bij Mazda kon je de SD kaart in je PC stoppen en updaten. Hier moet het blijkbaar met een USB stick kopen.
Voor ad-hoc ritjes gebruik ik meestal CarPlay, omdat je de navigatie adres invoert voordat je vertrekt. maar voor gewone ritten gebruik ik toch liever de ingebouwde navi met favorieten knoppen en de telefoon in de broekzak.

Omdat ik de bussluis ingestuurd ben en weer terug moest rijden m.b.v. Apple maps i.p.v. ingebouwde navi ben ik gaan zoeken op welke Navi ik heb en hoe oud de kaarten zijn. Ik heb immers toch vakantie en moet wat te googlen hebben.

Omdat ik niet de hippe ronde iconen heb, maar wel CarPlay denk ik dat ik Navi 900 Intellilink 2.5 heb, en niet Navi Pro.

Versienummers als volgt:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1rpfsQz/IMG-1250.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YR88qNj/IMG-1251.jpg

In het "DEV MENU" (home-power-back indrukken) vind ik navserver 2016 waardoor ik denk dat ik kaarten uit 2016 heb.

Ik vind het best om nieuwere 2018 kaarten te moeten kopen dmv de 2019 update voor €100,- maar dan..
Ik zoek op de Opel navi 900 kaarten 2019 update link voor de upgrade USB stick en vind dan:
Deze here maps
en dat gaat maar tot VIN nummers tot 2017 (ik heb VIN J 2018)

En nu snap ik er geen reet meer van. :X Welke NAVI heb ik nu? geen Intellilink 900? en wat moet ik kopen om recentere kaarten (2018 ofzo) te hebben. Ik heb geen OnStar knoppen, vind wel in het update menu een update via wifi menu maar kan geen wifi aanzetten in de settings.

Ik ben helemaal confused :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Kijk gewoon eens op beginscherm zoals op de website aangegeven.
Dan kom je volgens mij tot de conclusie Navi 900 IntelliLink 2.5 hebt.

Echter let op de nieuwste kaart is ook relatief oud

NAVI 900 IntelliLink 2.5 Europe - 2019
1 USB Stick covering Europe. This Opel Map Update covers 39 countries with newly updated data, including 8 303 857 POIs such as petrol stations, airports, hotels and restaurants.
* Map data collected by HERE at the Q3/17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
Ja, maar er staat ook bij:

Navi 900 IntelliLink 2.5 MY16, MY17: 10th digit = G and H

Not OK: E, F or any other letter

Hebben ze het dan gewoon niet bijgewerkt voor 2018 (J) of zit ik straks met een onbruikbare stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@justinb81

Ik zou je afraden de kaartupdate te kopen. Onze Insignia had ik als laatst de kaarten van 2018 in gezet en die zijn al hopeloos verouderd. De nieuwe A1 die al 2-3 jaar bestaat stond er nog steeds niet in. Zonde van het geld imo...

Wat dat betreft heeft mijn PSA Grandland het beter voor elkaar, 5 jaar lang elke 3 maanden gratis kaartupdate. En daar staan al wel recente wijzigingen in.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
Mja, ik had het al gelezen, toch maar CarPlay gebruiken dan.

Maar toch schuilt de tweaker in mij... Kan ik geen oude onstar module met wifi chip op de kop tikken of een realtek usb WiFi dongle in de firmware laten herkennen, zodat ik met een eigen 4G router kan verbinden en de kaarten kan updaten.. die schijnen wel recent te zijn, en ik heb toch altijd al een 4G router in de auto aanstaan zodat de kids netflix kunnen kijken. (ik had de router in de 2015 Mazda al aangeschaft omdat de navigatie dat gebruikte voor live traffic)

Ik ben al in het Duits aan het googlen geslagen.
Misschien ben ik te verwend geweest met de Mazda (*nix) waar je met SSH in kon (root password gelekt) en de software kon aanpassen. Die had immers al een wifi chipset.

[ Voor 16% gewijzigd door justinb81 op 20-08-2019 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MK_ schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 20:19:
[...]

Zoveel kost m'n Astra OPC ook bij de dealer kwa onderhoud :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Karl
2017 20175km 209€ (beurt jaar 1)
2018 34611km 336€ (beurt jaar 2 + remvloeistof)
2019 49294km 242€ (beurt jaar 3)

Zafira
2017 22725km 221€ (beurt jaar 1)
2018 37693km 371€ (beurt jaar 2 + remvloeistof)

Het is typisch dat deze prijzen niet identiek zijn aangezien de werkzaamheden gelijk waren, sterker nog het inzet-oliefilter van de zafira is goedkoper dan het spin-on filter van de karl. Hoeveelheid olie is ook gelijk.

Ik moet toch eens vragen bij de dealer waarom de dot-4 van de karl 8,15€/l (ex btw) kost en de dot-4 van zafira 4,19€/l (ex btw) maar allebei wordt 0,5L op de bon gezet. Het is namelijk hetzelfde type remvloeistof.
De motorolie was oorspronkelijk gelijk allebei dexos2 5w30 maar sinds kort wordt de zafira afgevuld met dexos1-gen2 5w30 en dat heeft dan wel weer een gelijke prijs 14€/l (ex btw)

Terwijl als je zelf ergens dexos1-gen2 wil kopen dan is dat blijkbaar van goud en platina gemaakt is echt onbetaalbaar.

[ Voor 38% gewijzigd door leonbong op 21-08-2019 09:42 ]

• justinb81
justinb81 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:20:
Mja, ik had het al gelezen, toch maar CarPlay gebruiken dan.
Heb net gekeken wat iOS 13 aan CarPlay veranderingen brengt. En het heeft net wat ik miste. (in de auto adres invoeren) en ik denk dat ik daarmee wel uit de voeten kan. Alleen even een houder vinden/3D printen en de kabel vanuit de armsteun naar voren brengen. (ik vergeet steeds mijn telefoon in de auto als hij in/onder de armsteun zit de afgelopen dagen waardoor ik terug moet lopen naar de parkeerplaats). Wel jammer van de route aanwijzingen in de HUD en teller, die vind ik wel fijn in de Opel en mijn oude Mazda, maar als de kaarten zo ontzettend achterlopen.... tsja... Als voordeel t.o.v. de Mazda is dat het touchscreen actief blijft tijdens het rijden en niet een draaiknop in de middenconsole hoef te gebruiken om letters in te voeren. In de Mazda had ik niets aan deze update van CarPlay gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ronaldm3 schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 08:46:
[...]

Geen idee waarom de 1.4t 3cil met cvt is, te trekken gewichten zijn ook nog onbekend :(.

Die Ultimate uitvoering is wel leuk!
Ik geloof best dat de Ultimate leuk is :p Maar puur door de CVT zou ik al voor een pré-facelift gaan met 6-bak oOo
justinb81 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:55:
Ik heb afgelopen Donderdag een mooie Insignia B 1.5 165PK Innovation+ showroom model uit 2018 gekocht:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben er meteen mee op vakantie gegaan de dag erna (heb hem gekocht omdat 1 vrouw en 2 dochters mee moeten en de Mazda 3 2015 werd te klein) en werd meteen de eerste dag een bussluis ingestuurd met de navigatie waardoor ik ben gaan zoeken naar de versie en kaartdatum van navigatiesysteem in de auto.
Normaal niet zo erg, bij Mazda kon je de SD kaart in je PC stoppen en updaten. Hier moet het blijkbaar met een USB stick kopen.
Voor ad-hoc ritjes gebruik ik meestal CarPlay, omdat je de navigatie adres invoert voordat je vertrekt. maar voor gewone ritten gebruik ik toch liever de ingebouwde navi met favorieten knoppen en de telefoon in de broekzak.

Omdat ik de bussluis ingestuurd ben en weer terug moest rijden m.b.v. Apple maps i.p.v. ingebouwde navi ben ik gaan zoeken op welke Navi ik heb en hoe oud de kaarten zijn. Ik heb immers toch vakantie en moet wat te googlen hebben.

Omdat ik niet de hippe ronde iconen heb, maar wel CarPlay denk ik dat ik Navi 900 Intellilink 2.5 heb, en niet Navi Pro.

Versienummers als volgt:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

In het "DEV MENU" (home-power-back indrukken) vind ik navserver 2016 waardoor ik denk dat ik kaarten uit 2016 heb.

Ik vind het best om nieuwere 2018 kaarten te moeten kopen dmv de 2019 update voor €100,- maar dan..
Ik zoek op de Opel navi 900 kaarten 2019 update link voor de upgrade USB stick en vind dan:
Deze here maps
en dat gaat maar tot VIN nummers tot 2017 (ik heb VIN J 2018)

En nu snap ik er geen reet meer van. :X Welke NAVI heb ik nu? geen Intellilink 900? en wat moet ik kopen om recentere kaarten (2018 ofzo) te hebben. Ik heb geen OnStar knoppen, vind wel in het update menu een update via wifi menu maar kan geen wifi aanzetten in de settings.

Ik ben helemaal confused :X
Gave Insignia in die kleurstelling, rood met licht leder :9 O+
ArcticWolf schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:51:
[...]
Zoveel kost m'n Astra OPC ook bij de dealer kwa onderhoud :X
Afgezien de hoeveelheid olie zal er qua regulier onderhoud niet veel verschil tussen zitten :p
leonbong schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:34:
Karl
2017 20175km 209€ (beurt jaar 1)
2018 34611km 336€ (beurt jaar 2 + remvloeistof)
2019 49294km 242€ (beurt jaar 3)

Zafira
2017 22725km 221€ (beurt jaar 1)
2018 37693km 371€ (beurt jaar 2 + remvloeistof)

Het is typisch dat deze prijzen niet identiek zijn aangezien de werkzaamheden gelijk waren, sterker nog het inzet-oliefilter van de zafira is goedkoper dan het spin-on filter van de karl. Hoeveelheid olie is ook gelijk.

Ik moet toch eens vragen bij de dealer waarom de dot-4 van de karl 8,15€/l (ex btw) kost en de dot-4 van zafira 4,19€/l (ex btw) maar allebei wordt 0,5L op de bon gezet. Het is namelijk hetzelfde type remvloeistof.
De motorolie was oorspronkelijk gelijk allebei dexos2 5w30 maar sinds kort wordt de zafira afgevuld met dexos1-gen2 5w30 en dat heeft dan wel weer een gelijke prijs 14€/l (ex btw)

Terwijl als je zelf ergens dexos1-gen2 wil kopen dan is dat blijkbaar van goud en platina gemaakt is echt onbetaalbaar.
Dexos 1 Gen 2 valt best mee, €22,18 voor een kan van 5 liter op Amazon. Helaas komt er €14 aan verzendkosten bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb nu MPM dexos 2 gen 1 gekocht uit mijn hoofd 43€ voor 5L vond ik ook wel gaan, ik moest er wel speciaal voor naar een automaterialen zaak rijden.

Voor merken als Castrol of Shell die hebben het maar is eigenlijk nergens op voorraad Kroon Dex2 Gen 1 kon ik vinden bij Brezan maar veel te duur.
Daarnaast als ik kroon gebruik heb ik op de een of andere manier altijd olieverbruik in mijn autos, dus dat koop ik niet meer.

Nu moet ik zeggen dat ik mijn zafira jaarlijks op onderhoud maar na een 1/2 jaar vervang ik zelf de olie. Zeker als ik net op vakantie ga (iets met een caravan en zeer hete turbo's die ik graag heel laat) ik zuig het af via de peilstok en giet er nieuwe. Het filter laat ik zitten ik zit ruim binnen de voorschreven jaarinterval.

Aftappen met de plug uit de carterpan zo thuis gaat mij iets te ver teveel risico op olierommel op straat.

[ Voor 50% gewijzigd door leonbong op 26-08-2019 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:09

MeNTaL_TO

The future is not set

Ophidian schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:21:
@justinb81

Ik zou je afraden de kaartupdate te kopen. Onze Insignia had ik als laatst de kaarten van 2018 in gezet en die zijn al hopeloos verouderd. De nieuwe A1 die al 2-3 jaar bestaat stond er nog steeds niet in. Zonde van het geld imo...

Wat dat betreft heeft mijn PSA Grandland het beter voor elkaar, 5 jaar lang elke 3 maanden gratis kaartupdate. En daar staan al wel recente wijzigingen in.
Hoe weet je of je een GM of een PSA navigatie heb (of heeft de Astra alleen nog maar de GM versie?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:14
Afgelopen vrijdag heeft mijn astra bij de dealer gestaan om voor de 2de keer de update door te voeren zodat ook ik android auto kan gebruiken, dit keer was het met behulp van opel duitsland schijnbaar en is het ze nog gelukt ook *O* *O* *O*

Schijnbaar duurde de update 3 uur maar goed dat zal mij een zorg zijn :D. Voor anderen met een astra uit 2016 waarvan gezegd word dat het niet kan.. het kan dus wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
MeNTaL_TO schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:41:
[...]

Hoe weet je of je een GM of een PSA navigatie heb (of heeft de Astra alleen nog maar de GM versie?
Astra is nog geen PSA product. Volgende Astra en Corsa wel. Mijn Grandland is gewoon een 3008.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/516353081273745421/615803490337554432/IMG_20190827_084736.jpg
Het perfecte kenteken voor als je het merk van je auto vergeet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 22:00
Kort vraagje,

Ik ga binnenkort mijn eerste auto kopen, maar ik ben benieuwd hoe het geluid is van de Opel Karl. Hebben jullie daar ervaringen mee? Ik luister vaak muziek waarbij bass wel belangrijk is (house en hardstyle).

Ik begrijp ook wel dat ik niet kan verwachten dat ik word weggeblazen haha, maar wie weet is het geluid wel gewoon prima.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Afgelopen tankbeurten heb ik het verbruik wat de boordcomputer aangeeft even gechecked met het werkelijke verbruik. Boordcomputer geeft bijvoorbeeld 6,1 l/100km aan en tankbeurt met 6,7 l/100km ongeveer 10% meer. Tank altijd vol en reset dan de dagteller.
Om fouten in de geijkte meting van het tankstation uit te sluiten ook bij andere tankstations gemeten met hetzelfde resultaat.
Hebben meer mensen hier last van? kwam op duitse opel forums in ieder geval hetzelfde probleem tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Die afwijking is beperkt.
Daarnaast de verbruiksmeter telt alleen het verbruik van het rijden. Let maar eens op als stil staat geeft hij aan 0,6 - 0,8 l/uur ipv l/100km.

Gevolg je verbruik is altijd hoger als je het berekent uit de tankbonnen.

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 27-08-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
leonbong schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:25:
Die afwijking is beperkt.
Daarnaast de verbruiksmeter telt alleen het verbruik van het rijden. Let maar eens op als stil staat geeft hij aan 0,6 - 0,8 l/uur ipv l/100km.

Gevolg je verbruik is altijd hoger als je het berekent uit de tankbonnen.
Hij schakelt om naar l/uur omdat je anders door 0 deelt en er een oneindig hoog verbruik per km moet worden aangeven. Het lijkt me sterk dat de boordcomputer het verbruik bij stilstand niet meeneemt in het gemiddelde verbruik per tankbeurt.
Het extra verbruik veroorzaakt door stilstaan bij bijvoorbeeld verkeerslichten, kan ik redelijk berekenen. Ik rij 90 km per dag woon werk verkeer. Dit kost mij gemiddeld ongeveer 90 minuten per dag hierbij kom ik 2x 10 verkeerslichten tegen. Laten we zeggen dat dit 20 minuten per dag kost (wat een ruime overschatting is), zou dat 0,8 x 2/6 = 0.264 liter per 90 km extra verbruik zijn. Dus 0.264 * 100/90 = 0.293 liter/100km.
Dit verklaart dus maar de helft van het extra verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Nou ga er maar van uit stilstanden niet worden meegenomen in de verbruikscalculatie.
Dat is namelijk lastig rekenkundig op te lossen in de software. Want de verbruiksmeter is een rollend gemiddelde.

Vroeger had ik corsa D die berekende het verbruik per dagteller in l/100km en l/trip. Daar zag je heel duidelijk in dat stilstaan niet mee telde.
Daarnaast bij mijn Karl als ik de op nul zet bij het tankstation en ik sta lang stil bij stoplicht heb ik niet op eens een hoger aanvangsverbruik dan als ik meteen kan rijden. Wat wel zo zou zijn als stilstanden meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 22:00
hotymoty schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:27:
Kort vraagje,

Ik ga binnenkort mijn eerste auto kopen, maar ik ben benieuwd hoe het geluid is van de Opel Karl. Hebben jullie daar ervaringen mee? Ik luister vaak muziek waarbij bass wel belangrijk is (house en hardstyle).

Ik begrijp ook wel dat ik niet kan verwachten dat ik word weggeblazen haha, maar wie weet is het geluid wel gewoon prima.

Dank!
Iemand?😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Kun je niet beter dit proberen? :P Gewoon langs dealer gaan en luisteren?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb een karl rij er dagelijks in. Het radiogeluid is wat mij betreft wat je mag verwachten van dergelijke auto. Het is wat mij betreft prima maar het is mbt bass zeker geen Defqon / Trance Energy.
Het is eigenlijk jammer dat je radio vrij hard moet zetten omdat anders het motorgeluid zo sterk aanwezig is. Destijds toen ik deze kocht ook in Space star / Twingo / 500 / Celerio gereden waarbij de Space star met stip de stilste is van binnen ik vond dat ding ook erg prettig rijden minder stuiterig als de Karl.
Maar ja vriendin vond hem lelijk en cruise control alleen op hele dure uitvoeringen.

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 28-08-2019 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Het viel me laatst op dat mijn banden kleine droogte scheurtjes hebben, APK technisch zal het wel goed zijn, aangezien hij van de week is goedgekeurd.

De banden zijn ongeveer 9 jaar oud.

Maar ik vraag mij af of het toch een risico kan zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ax8LkNFoONva06RhjQLCfUZi/thumb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door CryRaven op 31-08-2019 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

CryRaven schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 10:49:
Het viel me laatst op dat mijn banden kleine droogte scheurtjes hebben, APK technisch zal het wel goed zijn, aangezien hij van de week is goedgekeurd.

De banden zijn ongeveer 9 jaar oud.

Maar ik vraag mij af of het toch een risico kan zijn?

[Afbeelding]
Zeker! Een verzekeringsmaatschappij kan zelfs eisen stellen aan de leeftijd van de banden, 9jaar met banden is ook bijzonder lang!
Apk technisch inderdaad geen afkeur, eerder de vraag of je zelf wel voor veiligheid kiest?
Apk is een momentopname!

Power to the beat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
ronaldm3 schreef op zondag 1 september 2019 @ 12:41:
[...]

Zeker! Een verzekeringsmaatschappij kan zelfs eisen stellen aan de leeftijd van de banden, 9jaar met banden is ook bijzonder lang!
Apk technisch inderdaad geen afkeur, eerder de vraag of je zelf wel voor veiligheid kiest?
Apk is een momentopname!
Aangezien er niet veel profiel meer opzit(de nokjes kun je duidelijk voelen), en ik veiligheid zeer belangrijk vind (zowel die van mij als van anderen), ga ik binnenkort even langs de bandenboer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
Sinds een week of 2 problemen met mijn knipperlicht rechts voor van mijn Mokka X. Ik heb de Mokka X in 2017 gekocht met LED lampen.

Auto heeft een dag in de garage gestaan, waarbij alles is gecontroleerd. Zij kwamen tot de conclusie dat de gehele koplamp-unit vervangen moet worden. (dus de gehele koplamp)

Nu gaat dit erg veel geld kosten (zo'n 1645 euro) waarbij ik mij uiteraard beroep op garantie, leeftijd, hoe lang zoiets mee moet kunnen gaan etc. De garage heeft Opel NL gevraagd voor een coulance regeling, maar die hebben nog niets aangegeven.

Vraag:
Meer mensen met dit soort storingen geweest?
Ik mag toch aannemen dat een complete LED koplamp-unit toch min 20 jaar mee mag gaan. (LED + Elektronica)

Ik heb zelf een rechtsbijstand verzekering, die ga ik gebruiken zodra de tegemoetkoming van Opel onvoldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@TFZ61
Ik mag toch aannemen dat een complete LED koplamp-unit toch min 20 jaar mee mag gaan. (LED + Elektronica)
Ik denk dat je dat verkeerd aanneemt. Iedereen is lyrisch over led-toepassingen in auto's maar de uiteindelijke levensduur is nog maar de vraag. Ook thuis heb ik al geregeld gehad dat led-lampen defect gaan ruim voor het beloofde aantal uren.

Maar ach dat is een beetje het probleem met dit soort dingen (touch screens/led units/enz enz) erg duur als het stuk gaat.
Nog erger waarschijnlijk geen onderdelen te verkrijgen over een jaar of 10/15. Met een ouderwetse h7-lamp zal je dat niet hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door leonbong op 02-09-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
leonbong schreef op zondag 1 september 2019 @ 19:56:
@TFZ61

[...]

Ik denk dat je dat verkeerd aanneemt. Iedereen is lyrisch over led-toepassingen in auto's maar de uiteindelijke levensduur is nog maar de vraag. Ook thuis heb ik al geregeld gehad dat led-lampen defect gaan ruim voor het beloofde aantal uren.

Maar ach dat is een beetje het probleem met dit soort dingen (touch screens/led units/enz enz) erg duur als het stuk gaat.
Nog erger waarschijnlijk geen onderdelen te verkrijgen over een jaar of 10/15. Met een ouderwetse h7-lamp zal je dat niet hebben.
Klopt wat je zegt! Uiteindelijk zullen we inderdaad over pas een lange periode weten hoelang dat spul mee gaat.

Vandaag van Opel een regeling gehad, 30% van het totaal betalen. De garage is nog bezig om te kijken of het nog minder kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Afgelopen weekend m'n xenon vervangen van 4300K naar 6000K, maar de originele lampen af fabriek zaten er nog in... 12 jaar oud, deze geven echt een bak meer licht (ondanks de hogere K waarde).
Vraag me af of LED het ook nog zo goed doet na 12 jaar.

De stadslichtjes en mistlampen (in 6000K) zijn nog onderweg helaas :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1TyopT8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DlzGLUI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AClNCQT.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFZ61
TFZ61 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:25:
[...]

Klopt wat je zegt! Uiteindelijk zullen we inderdaad over pas een lange periode weten hoelang dat spul mee gaat.

Vandaag van Opel een regeling gehad, 30% van het totaal betalen. De garage is nog bezig om te kijken of het nog minder kan worden.
Vandaag auto opgehaald, zit een gehele nieuwe koplamp unit in. Opel gaf aan dat het waarschijnlijk in de printplaat lag.

Uiteindelijk heeft Opel en de garage het gehele bedrag kwijt geschonden. Uiteraard blij dat ik niets hoef te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedboot
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-07-2024
@TFZ61 Dat is weer mazzel dan. Gelukkig is er dan toch nog Service bij de grote bedrijven zoals Opel.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:34:
Afgelopen weekend m'n xenon vervangen van 4300K naar 6000K, maar de originele lampen af fabriek zaten er nog in... 12 jaar oud, deze geven echt een bak meer licht (ondanks de hogere K waarde).
Vraag me af of LED het ook nog zo goed doet na 12 jaar.

De stadslichtjes en mistlampen (in 6000K) zijn nog onderweg helaas :P

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Netjes, goed bezig :p

Hier is gisteren mijn H7 aan de passagierskant stuk gegaan :/ Ik kom er niet echt bij, maar te lui om het luchtfilter los te halen :p Morgen maar even naar de garage, kost amper meer dan het lampje en ik hoef zelf niks los te halen oOo
TFZ61 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:27:
[...]

Vandaag auto opgehaald, zit een gehele nieuwe koplamp unit in. Opel gaf aan dat het waarschijnlijk in de printplaat lag.

Uiteindelijk heeft Opel en de garage het gehele bedrag kwijt geschonden. Uiteraard blij dat ik niets hoef te betalen.
Netjes, toch weer mooi opgelost van Opel :*)

Klinkt niet verkeerd, en een CVT die toch verzetten kan maken... prima! Ben benieuwd, prijzen vallen door de verlaagde CO2 prima mee, zeker t.o.v de concurrentie in NL.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:13
MK_ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:37:
Hier is gisteren mijn H7 aan de passagierskant stuk gegaan :/ Ik kom er niet echt bij, maar te lui om het luchtfilter los te halen :p Morgen maar even naar de garage, kost amper meer dan het lampje en ik hoef zelf niks los te halen oOo
Dat had ik altijd zo gepiept, inclusief luchtfilter los halen. Scheelde niet alleen geld maar ook tijd.

Lampje was 3 euro los, Opel rekent daar €16 voor maar dan zetten ze hem er wel "gratis" in. En ben ik 40 minuten bezig met naar de garage rijden en terug.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:37:
[...]

Netjes, goed bezig :p

[...]

Netjes, toch weer mooi opgelost van Opel :*)
Ja hele bumper moet eraf want de onderste bouten van de lampen moeten los. Starters krijg je er sowieso niet makkelijk af :P
Heb deze D2S xenon voor 28 euro (incl. verzendkosten) van Ebay geplukt.

[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 05-09-2019 15:22 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
LordSinclair schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:50:
[...]

Dat had ik altijd zo gepiept, inclusief luchtfilter los halen. Scheelde niet alleen geld maar ook tijd.

Lampje was 3 euro los, Opel rekent daar €16 voor maar dan zetten ze hem er wel "gratis" in. En ben ik 40 minuten bezig met naar de garage rijden en terug.
Ik ga dan bij een onafhankelijke garage: super service, op de route en (naar mijn mening) niet te duur. Stopt er ook betere lampjes in dan vaak standaard, H7 PremiumLine LongLife o.i.d (merk weet ik even niet meer). Had ze toen opgezocht, gaan langer mee dan de standaard Philips H7 Visions die je in bouwmarkten vindt, en geven meer licht (+100% vs +30% van de Philips Vision). Kosten dan ook €20 per 2, dus circa €10 per lampje. Ik betaal bij de garage €14 inclusief montage van die betere lampen... voor €4 ga ik niet zelf rotzooien :P

In de facelift Corsa D zitten ze ook weer net op een lastigere plek als ik het goed herinner... en ik kreeg het kapje er aan de bestuurders zijde toen niet meer op :P
ArcticWolf schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:57:
[...]
Ja hele bumper moet eraf want de onderste bouten van de lampen moeten los. Starters krijg je er sowieso niet makkelijk af :P
Heb deze D2S xenon voor 28 euro (incl. verzendkosten) van Ebay geplukt.
Dat is geen geld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MK_ schreef op donderdag 5 september 2019 @ 15:26:
[...]

Ik ga dan bij een onafhankelijke garage: super service, op de route en (naar mijn mening) niet te duur. Stopt er ook betere lampjes in dan vaak standaard, H7 PremiumLine LongLife o.i.d (merk weet ik even niet meer). Had ze toen opgezocht, gaan langer mee dan de standaard Philips H7 Visions die je in bouwmarkten vindt, en geven meer licht (+100% vs +30% van de Philips Vision). Kosten dan ook €20 per 2, dus circa €10 per lampje. Ik betaal bij de garage €14 inclusief montage van die betere lampen... voor €4 ga ik niet zelf rotzooien :P

In de facelift Corsa D zitten ze ook weer net op een lastigere plek als ik het goed herinner... en ik kreeg het kapje er aan de bestuurders zijde toen niet meer op :P

[...]

Dat is geen geld :o
Originele zijn iets van 50~75 euro per stuk idd :X (excl montage)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nk6WX8ih.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d4EpJ3sh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Ik heb twee autosleutels voor mijn Vectra C uit 2002, niet met losse transponders want deze zitten kennelijk op het printplaatje. Probleem is dat het printplaatje en de behuizing kapot zijn. Heb zo'n sleutel als deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/BvQAAOSw9IpX0njk/s-l300.jpg

Heeft iemand een idee wat hier de beste oplossing voor is? Ik had namelijk al een nieuwe behuizing (flip key) besteld, maar kwam er later pas achter dat de printplaat al kapot was. De "blade" overzetten lijkt helaas ook niet mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Stefan22 op 06-09-2019 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 27-06 18:46
B-Real schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:31:
Astra uit (medio) 2016?

Ik heb die discussie ook gehad. Carplay deed het wel, maar toen ik overstapte op Android Auto werkte deze niet. Ik kon ook nog nergens iets van Android Auto vinden in de menu's.

Dit aangegeven bij de eerst volgende beurt. Waarbij de service medewerker aan gaf dat het niet standaard is en dat Android Auto sowieso niet officieel in NL ondersteund wordt.
Ja leuk, maar de auto is wél verkocht met Carplay én Android Auto. Zelfs de verkoper was verbaasd dat het er bij mij niet op zat omdat naar zijn weten alle Astra's het standaard hadden.

Lang verhaal kort. De service medewerker ging opzoek naar een oplossing. Toen ik de auto weer ophaalde werkte het en op de specificatie van de leasemij zag ik later dat ze het onder "software udpate" hebben geschoven á 70eu oid :')
Hier ook precies hetzelfde. Een Astra K uit juni 2016 met alleen Apple Carplay en geen Android Auto. Waar heb jij hem geüpdatet? €70 klinkt nog redelijk schappelijk. De garages waar ik rond heb gebeld gaven een indicatie van €200-250..
m-designz schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:55:
Afgelopen vrijdag heeft mijn astra bij de dealer gestaan om voor de 2de keer de update door te voeren zodat ook ik android auto kan gebruiken, dit keer was het met behulp van opel duitsland schijnbaar en is het ze nog gelukt ook *O* *O* *O*

Schijnbaar duurde de update 3 uur maar goed dat zal mij een zorg zijn :D. Voor anderen met een astra uit 2016 waarvan gezegd word dat het niet kan.. het kan dus wel!
Zo, dat duurde even... Uiteindelijk gaf mijn verkoper aan dat de update niet onder de garantie viel... Heb hem tot zover nog niet laten updaten. Hoe bevalt het? Ik kan op dit moment prima leven (/mee leren leven met het gebreken) met navigatie op de telefoon.

Op een ander note... Ik moet binnenkort weer even de bandenspanning controleren, maar ik kom er gek genoeg niet uit wat de druk zou moeten zijn. De sticker geeft aan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jNWWvMZ.jpg

Het betreft een Astra K (2016) 1.4T (150pk) hatchback met een reservewiel achter. Bij aflevering was volgens de boordcomputer rond de 270 kPa, dus ik neem aan dat voor en achter dan 270 kPa zou moeten zijn? Iemand die mij kan uitleggen wat "Eco" inhoudt in de tabel?

Edit: Heeft "eco" misschien gewoon te maken doordat de druk hoger is, minder weerstand hebt, en dus 'eco-vriendelijker' rijdt? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-06 20:58

M2M

medicijnman

Indien je Eco wil rijden, dan zet je de banddruk op 270. Indien de auto helemaal afgeladen vol wordt gezet, dan zet je de voorbanden op 250. Het reservewiel, indien een volledig wiel is het 270kpa, indien het een kleine thuiskomer is, 420.

Ik heb mijn astra in 2016 laten updaten bij Orange motors in R'dam. 100-ish euro voor betaald destijds. De garage in Den bosch "kon het niet ivm opel policy".

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:29

Aapje

Opel-beun
Stefan22 schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 19:58:
Ik heb twee autosleutels voor mijn Vectra C uit 2002, niet met losse transponders want deze zitten kennelijk op het printplaatje. Probleem is dat het printplaatje en de behuizing kapot zijn. Heb zo'n sleutel als deze:

[Afbeelding]

Heeft iemand een idee wat hier de beste oplossing voor is? Ik had namelijk al een nieuwe behuizing (flip key) besteld, maar kwam er later pas achter dat de printplaat al kapot was. De "blade" overzetten lijkt helaas ook niet mogelijk.
Wat is er kapot aan het printplaatje? Heb eral meerdere gefixed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:22

Jrz

––––––––––––

Speedboot schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:25:
@TFZ61 Dat is weer mazzel dan. Gelukkig is er dan toch nog Service bij de grote bedrijven zoals Opel.
Nah. Dat is niet mijn ervaring

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Aapje schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 00:31:
[...]

Wat is er kapot aan het printplaatje? Heb eral meerdere gefixed...
De knoppen. Deuren open is er helemaal af, deuren sluiten werkt niet, en kofferbak werkt wel, lampje brand wel, maar wordt niks op gedaan. Heb vandaag van de sloop een nieuwe sleutel gehaald, waarvan het printplaatje wel werkt.

Edit: Wat wellicht ook een optie is, is deze bestellen: https://www.auto-sleutel....-pcf7946-voor-opel-vectra

Weet zo niet hoeveel MHz, maar dat moet ik dan nog even zoeken. Moet dan ook nog even een bedrijf vinden die het kan programmeren.

Of: het nieuwe printplaatje laten programmeren, als dat wel eens mogelijk is.

[ Voor 32% gewijzigd door Stefan22 op 07-09-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 27-06 18:46
M2M schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 00:26:
Indien je Eco wil rijden, dan zet je de banddruk op 270. Indien de auto helemaal afgeladen vol wordt gezet, dan zet je de voorbanden op 250. Het reservewiel, indien een volledig wiel is het 270kpa, indien het een kleine thuiskomer is, 420.

Ik heb mijn astra in 2016 laten updaten bij Orange motors in R'dam. 100-ish euro voor betaald destijds. De garage in Den bosch "kon het niet ivm opel policy".
Top, bedankt voor het uitleg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:29

Aapje

Opel-beun
Stefan22 schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 14:30:
[...]

De knoppen. Deuren open is er helemaal af, deuren sluiten werkt niet, en kofferbak werkt wel, lampje brand wel, maar wordt niks op gedaan. Heb vandaag van de sloop een nieuwe sleutel gehaald, waarvan het printplaatje wel werkt.

Edit: Wat wellicht ook een optie is, is deze bestellen: https://www.auto-sleutel....-pcf7946-voor-opel-vectra

Weet zo niet hoeveel MHz, maar dat moet ik dan nog even zoeken. Moet dan ook nog even een bedrijf vinden die het kan programmeren.

Of: het nieuwe printplaatje laten programmeren, als dat wel eens mogelijk is.
Geen ervaring met die setjes, maar je kan gewoon de knopjes vervangen voor nieuwe, als je bij ome aliexpress een sleutelbesteld krijg je losse switches erbij. Die soldeer je gewoon erop. Is de afstandsbediening weer bijna als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Ik heb er van de week in gezeten!
Plaatje!
https://www.autoweek.nl/a...tikel/opel-corsa-special/

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Nu online
Ik heb een Meriva uit 2011 met stoelverwarming, maar aan de bestuurderszijde valt deze na een tijdje uit op stand 3 (hoogste), nadat ik 'm weer aanzet valt deze snel weer uit etc. Hij blijft wel aan als ik 'm op stand 2 zet.
De kant van de bijrijder blijft wel aan (ook als er iemand zit), op alle standen.

Is dit een soort van thermische beveiliging of zit er iets niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:39
Aardappel schreef op zondag 8 september 2019 @ 13:49:
Ik heb een Meriva uit 2011 met stoelverwarming, maar aan de bestuurderszijde valt deze na een tijdje uit op stand 3 (hoogste), nadat ik 'm weer aanzet valt deze snel weer uit etc. Hij blijft wel aan als ik 'm op stand 2 zet.
De kant van de bijrijder blijft wel aan (ook als er iemand zit), op alle standen.

Is dit een soort van thermische beveiliging of zit er iets niet goed?
Meestal zit het probleem in één van de verwarmingsmatten in de stoel. (Rugleuning of zitvlak).
Weerstand is dan te hoog en de regelaar zet hem dan af.
Doormeten kan maar meestal is het beter om gewoon allebei de matjes te vervangen stoel moet eruit en half uit elkaar dan is het weinig meerwerk om er 2 te doen ipv 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Aegir2002 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:04:
Net antwoord van de garage gehad. Hogedrukpomp is defect. Kosten €850,-. Heb gevraagd om coulance omdat de auto net 3 jaar oud is 80.000km gereden heeft.
De volgende storing kondigde zich gisteren weer aan;
Op de snelweg ineens de melding "dienst voortuig binnenkort" en 10 seconden later "laat motor stationair lopen" en "motor oververhit".
Zie ik dat de temperatuursensor helemaal in het rood bij 130°C staat....
Gelijk in z'n "N" gezet en op de noodstrook uit laten rollen, temperatuur daalde weer richting 100°C. Nog even geprobeerd te rijden, maar de temperatuur schoot meteen weer omhoog. Dus maar gestopt en de wegenwacht en rijkswaterstaat gebeld.
Uiteindelijk afgesleept naar de garage, koelwaterreservoir bleek leeg en lek te zijn. Op dit moment lijkt er geen vervolgschade te zijn, maar ik vrees dat dit niet goed was voor de koppakking...
Heel apart dat ik nooit iets van lekkage of waterdamp heb gezien, wel merkte ik de laatste dagen dat de koelventilator vaker draaide dan normaal. Ook raar dat je geen melding "koelvloeistof niveau laag" krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aegir2002 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 09:30:
[...]

De volgende storing kondigde zich gisteren weer aan;
Op de snelweg ineens de melding "dienst voortuig binnenkort" en 10 seconden later "laat motor stationair lopen" en "motor oververhit".
Zie ik dat de temperatuursensor helemaal in het rood bij 130°C staat....
Gelijk in z'n "N" gezet en op de noodstrook uit laten rollen, temperatuur daalde weer richting 100°C. Nog even geprobeerd te rijden, maar de temperatuur schoot meteen weer omhoog. Dus maar gestopt en de wegenwacht en rijkswaterstaat gebeld.
Uiteindelijk afgesleept naar de garage, koelwaterreservoir bleek leeg en lek te zijn. Op dit moment lijkt er geen vervolgschade te zijn, maar ik vrees dat dit niet goed was voor de koppakking...
Heel apart dat ik nooit iets van lekkage of waterdamp heb gezien, wel merkte ik de laatste dagen dat de koelventilator vaker draaide dan normaal. Ook raar dat je geen melding "koelvloeistof niveau laag" krijgt....
Nee dat is om kosten te besparen. Bij de Astra H verschilt het ook per uitvoering en optie of de level sensor wordt meegeleverd. Mijn ex-instap model H had geen level sensor en moest het ook hebben van de temperatuur sensor op de thermostaat, maar het nadeel daarvan is dus wat jij beschrijft.
M'n huidige H OPC heeft wel de level sensor in het reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
ArcticWolf schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:21:
[...]

Nee dat is om kosten te besparen. Bij de Astra H verschilt het ook per uitvoering en optie of de level sensor wordt meegeleverd. Mijn ex-instap model H had geen level sensor en moest het ook hebben van de temperatuur sensor op de thermostaat, maar het nadeel daarvan is dus wat jij beschrijft.
Levelsensor van €15,- is inderdaad wel een beetje overbodige luxe op een auto van ongeveer 50k€... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Aegir2002 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:53:
[...]

Levelsensor van €15,- is inderdaad wel een beetje overbodige luxe op een auto van ongeveer 50k€... 8)7
Alles voor de marge :9

Kost "officieel" wel iets meer, ander reservoir, level sensor en de computer optie. Ik weet niet of ze het tegenwoordig weer hebben aangepast maar bij de Astra H, Vectra C en Corsa D kreeg je daadwerkelijk een andere computer en andere kabelboom waardoor sommige opties gewoon niet mogelijk zijn als deze niet af fabriek geleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

ArcticWolf schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:21:
[...]

Astra H, mijn dynamo lampje ging wel iedere start branden en weer uit, maar toen mijn dynamo echt stuk was gaf die geen waarschuwing. Sensor heb je ensich toch niets aan, temperatuur zegt veel meer en is IMO ook veel duidelijker

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• m-designz
  • Laatst online: 21:14
Sorry voor de laatste reactie, ik was op vakantie.

Ik moet wel zeggen, ik vind het een verademing. lekker google maps navigatie (ben er afgelopen weken mee heen en weer naar Spanje gereden). Ook spotify vind ik erg fijn, ik heb een playlist die ik lokaal heb staan en die speel ik nu dus lekker in de auto af op shuffle (soort van radio met nummers die ik leuk vind :D).
Amps schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 22:55:
[...]

Hier ook precies hetzelfde. Een Astra K uit juni 2016 met alleen Apple Carplay en geen Android Auto. Waar heb jij hem geüpdatet? €70 klinkt nog redelijk schappelijk. De garages waar ik rond heb gebeld gaven een indicatie van €200-250..

[...]

Zo, dat duurde even... Uiteindelijk gaf mijn verkoper aan dat de update niet onder de garantie viel... Heb hem tot zover nog niet laten updaten. Hoe bevalt het? Ik kan op dit moment prima leven (/mee leren leven met het gebreken) met navigatie op de telefoon.

Op een ander note... Ik moet binnenkort weer even de bandenspanning controleren, maar ik kom er gek genoeg niet uit wat de druk zou moeten zijn. De sticker geeft aan:

[Afbeelding]

Het betreft een Astra K (2016) 1.4T (150pk) hatchback met een reservewiel achter. Bij aflevering was volgens de boordcomputer rond de 270 kPa, dus ik neem aan dat voor en achter dan 270 kPa zou moeten zijn? Iemand die mij kan uitleggen wat "Eco" inhoudt in de tabel?

Edit: Heeft "eco" misschien gewoon te maken doordat de druk hoger is, minder weerstand hebt, en dus 'eco-vriendelijker' rijdt? :P

• leonbong
Aegir2002 schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 11:53:
[...]

Ligt aan de uitvoering een cosmo/innovation heeft wel level-sensor.
Zo had mijn corsa D cosmo een level-sensor maar bij corsa D-edition van mijn schoon-pa niet.
Mijn Astra J Cosmo had ook een level-sensor maar de meriva-edition van mijn schoon-pa weer niet.

Mijn huidige zafira tourer heeft het wel maar is weer ook weer een innovation.

Dus nogmaals welke uitvoering heb je.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Zal mezelf ook eens introduceren >:) In 2008 mijn rijbewijs gehaald en in 2010 mijn allereerste eigen auto gekocht: een 3-deurs donkerblauwe Astra G Club uit 1999 met 119.000 km op de teller. Ding was nog zo goed als nieuw en van de eerste eigenaar geweest. Nergens een krasje of beschadiging te bekennen. Erg luxe was de auto niet: had alleen elektrische ramen en verstelbare spiegels, maar geen cruise control en airco etc. Heb er ruim 9 jaar probleemloos in gereden en de stand is nu 215.000 km. Wel drie keer vervangen van de distrubitieriem en waterpomp, want bij de X16XEL motor moet dat om de 4 jaar of 60.000 km. Maar buiten dat standaard onderhoud eigenlijk nooit problemen gehad of stil gestaan. Oftewel een erg tevreden Opel-rijder! Wel zijn twee jaar geleden de remleidingen achter vervangen i.v.m. roest en sinds twee jaar verbruikt de auto koelvloeistof. Geen goed teken......

Toch wilde ik wel eens een keer een andere auto, en ik ben sinds april, hoe kan het ook anders, eigenaar van een Astra H GTC geworden uit 2007 met 115.000 km op de teller, 1.6 Z16XER met 116pk met o.a. SAC Climate Control, cruise control, regensensor.

Daar is ie dan, gepolijst en gewassen afgehaald bij de autodealer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G4n4wQYteWnrfrCq2lWEvUhG/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LFBMDrg3v9Q7gdtUCC7dtD9y/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kuC12x9jP9bRopZ0HoCMzlv6/full.jpg

Naast de oude Astra G:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ciddYPQYHqXN4UxttcdDq0AL/full.jpg

De standaard CD70 Navi maar vervangen door een Pumpkin Android radio:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1sMtYJPqGKASXccr9iYL16Xn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SI3OOLKDvFpIrPbraJE1I8xQ/full.jpg

En met Apple Carplay!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/v9oN3NoI2Es8WzoGd5U9WkU0/full.jpg

Wel erg wennen zeg dat alles in de GTC wat compacter is vergeleken met de G. Spiegel in de GTC hangt natuurlijk 'sportief' laag en precies in het gezichtsveld, dus moet regelmatig met mijn hoofd bukken :+. En achteruit parkeren heb ik me de eerste paar keer flink in vergist: nog ruim 1,5 meter over terwijl als je in de auto zit het net lijkt je al tegen een andere auto zit :o . Dus werd het tijd om een achteruitrijcamera er in te beunen, zijn gewoon kant en klaar te koop ter vervanging van kentekenverlichting (nee, zijn gelukkig geen krassen in de lak, maar spinnenwebjes):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BbE0OCyPa9WPNsC0wGYPdxvA/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5JcHeVIq4BJq27kOcECdtOTM/full.jpg

Ventilatie rook wel erg muf, ongeacht met in- of uitgeschakelde airco. Even met de telefoon een foto gemaakt van de verdamper en verrek, helemaal smerig met aangekoekte bladeren en weet ik veel wat! Daarna creatief met de camerafunctie van mijn telefoon, een tandenborstel en wat citroenzeepsop de verdamper helemaal gereinigd en ruikt weer lekker naar niks zoals lucht hoort te ruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BqqyCsWefH8VvN6HVLIZHpO0/full.jpg

En meteen maar de 'mod' geïnstalleerd door dat plastic schuifje in het handschoenenvakje te plaatsen. Alles was al voorbereid en aircoleidingen lagen er al. Was slechts een kwestie van rubberen dopje van leiding af halen, plastic schuifje er in klikken en heb nu een gekoelde handschoenenvakje. Geen idee wat ik er mee moet, maar is wel leuk :+

Afbeeldingslocatie: https://www.ersatzteile-original.com/images/product_images/popup_images/LUFTFUEHRUNG-Opel-Ersatzteil-1840708-13115964-76713-0.jpg

Voorlopig weer erg tevreden en ben benieuwd of deze ook weer zo'n 9 jaar mee gaat :)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-06 14:18

MrDry

Desperados!

Mint schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:57:
Sinds enkele weken merk ik in mijn Astra J uit 2011 dat de speakers in de rechterportieren (voor en achter) kraken, met name bij zang/gepraat op de radio. In de linkerportieren heb ik dit probleem niet. Ik ben eerlijk gezegd niet zo heel bekend met speakers in auto's, weet niet of dit inhoudt of de speakers in de rechterportieren zijn opgeblazen? Zo ja, wat zijn goede vervangers voor deze speakers? En ik denk dat indien ik ze ga vervangen, ik het beste de speakers in de linkerportieren ook mee kan nemen?

Mocht het op vervangen neerkomen, ik vind in principe de originele speakers kwalitatief goed en ik ben niet op zoek naar een nieuwe versterker, een subwoofer in de kofferbak en dat soort dingen. :)
Ben jij hier nog verder mee gekomen? Ik heb exact hetzelfde. Sinds de afgelopen zomer vakantie kraken de speakers., alsof ze opgeblazen zijn.

Ik wil ze wel vervangen door betere exemplaren maar het is mij niet duidelijk of je de bestaande speakerring kan hergebruiken of dat ik nieuwe moet kopen....

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben op zoek naar een vervanger voor onze hatchback. Ik ben diverse dealers ingelopen (zonder vrouw.....) met de mededeling dat ik 1 wens heb en dat is voor weinig geld veel auto :). We rijden doordeweeks nauwelijks dus is het zonde om veel uit te geven. De meeste dealers kunnen er wel om lachen en komen vrij snel to the point.

Zo kwam ik op wat voorraadmodellen van de Astra Sports Tourer ("oude" model) met redelijke korting, welke mij aanspreekt. In de lagere prijsklassen zit je met de 105pk motor. Nu ga ik uiteraard proefritten maken, maar ik vroeg me op voorhand even af wat jullie mening daarover is? Tevens zijn tips mbt noodzakelijke optiepakketten ed ook welkom :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Sport_Life schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 23:47:
Ik ben op zoek naar een vervanger voor onze hatchback. Ik ben diverse dealers ingelopen (zonder vrouw.....) met de mededeling dat ik 1 wens heb en dat is voor weinig geld veel auto :). We rijden doordeweeks nauwelijks dus is het zonde om veel uit te geven. De meeste dealers kunnen er wel om lachen en komen vrij snel to the point.

Zo kwam ik op wat voorraadmodellen van de Astra Sports Tourer ("oude" model) met redelijke korting, welke mij aanspreekt. In de lagere prijsklassen zit je met de 105pk motor. Nu ga ik uiteraard proefritten maken, maar ik vroeg me op voorhand even af wat jullie mening daarover is? Tevens zijn tips mbt noodzakelijke optiepakketten ed ook welkom :).
Het is maar net wat voor verwachtingen je hebt :p

Ik heb wel eens met de 1.0T Astra gereden, en vooral in Nederland kom je daarmee prima uit de voeten. Ook met een paar man er in trekt het blokje prima en kom je gewoon mee met het verkeer. Een strepentrekker is het niet, maar traag ook niet. Op de snelweg draai je net 3000 tpm als ik het juist herinner bij 130 (want 5-bak), waarbij ik een vebruik van circa 1:16 haalde.

Qua opties, eigenlijk alles wat je nodig hebt zit er standaard op. Waarschijnlijk zijn de voorraad modellen iets van een Online Edition(+), daarmee heb je gewoon al het (grote navigatie)scherm incl. Apple Carplay en Android Auto, regen- en lichtsensor + dimmende spiegel, voor en achter elektrische ramen, cruisecontrol, parkeersensoren voor en achter, lederen stuurwiel, arnsteun, (dual-zone climate control) airco... Eigenlijk alles wat je nodig hebt.

Persoonlijk heb ik dan nog graag een fraai setje lichtmetaal, en zijn ook de AGR-stoelen (met uitschuifbare zitting) een fijne toevoeging O+ Niet dat de standaard stoelen verkeerd zijn, maar als lang persoon zijn de uitschuifbare zittingen van de AGR stoelen zeker fijn!

Verder kan je natuurlijk nog altijd meer toevoegen zoals adaptieve cruisecontrol, stoel/stuurwielverwarming etc, maar standaard zit al het noodzakelijke er op.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 16:35
MrDry schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 11:43:
[...]

Ben jij hier nog verder mee gekomen? Ik heb exact hetzelfde. Sinds de afgelopen zomer vakantie kraken de speakers., alsof ze opgeblazen zijn.

Ik wil ze wel vervangen door betere exemplaren maar het is mij niet duidelijk of je de bestaande speakerring kan hergebruiken of dat ik nieuwe moet kopen....
Ik heb 4 speakers van een Astra J op de sloop gekocht, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog altijd niet aan toe ben gekomen om ze in te bouwen. Mij is verder wel opgevallen dat het paneel van het portier rechts achter redelijk los zit (waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar zitten hobbyen) dus wie weet is er iets anders aan de hand en zijn de speakers zelf in orde.

Of je de speakerringen kan hergebruiken zou ik niet weten, wellicht dat anderen hier daar iets meer over kunnen zeggen.

• CryRaven
Vandaag had mijn Corsa ook een reparatie nodig.

Bij het optrekken begon hij te stotteren en in te houden en het ESP lampje ging branden.

Oorzaak: alle bougies waren versleten en de bobine was kapot.
Ik schrok best van de prijs van de bobine moet ik zeggen.

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
CryRaven schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:23:
Vandaag had mijn Corsa ook een reparatie nodig.

Bij het optrekken begon hij te stotteren en in te houden en het ESP lampje ging branden.

Oorzaak: alle bougies waren versleten en de bobine was kapot.
Ik schrok best van de prijs van de bobine moet ik zeggen.
Vraag me af wat het ESP-lampje daar mee te maken had :p

Bobine verschilt erg van garage, gezien het een blok is moeten ze alle 3/4 tegelijkertijd vervangen worden. Online vind je ze voor ±€100, bij de dealer ben je gauw het 3 à 4 dubbele kwijt.

• CryRaven
MK_ schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:48:
[...]

Vraag me af wat het ESP-lampje daar mee te maken had :p

Bobine verschilt erg van garage, gezien het een blok is moeten ze alle 3/4 tegelijkertijd vervangen worden. Online vind je ze voor ±€100, bij de dealer ben je gauw het 3 à 4 dubbele kwijt.
ESP lampje was later weer verdwenen, ik weet daar ook niet de oorzaak van, alleen begon hij meteen te branden tijdens het stotteren.

Hij is gerepareerd bij de dealer, daar koste de bobine 350 euro.
Ik begrijp niet wat je zegt over dat ze 3/4 tegelijk vervangen moeten worden, ik heb namelijk gezien dat de monteur er 1 bobine uit haalde, of begrijp ik dit verkeerd?

• ArcticWolf
  • Niet online
CryRaven schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:58:
[...]

ESP lampje was later weer verdwenen, ik weet daar ook niet de oorzaak van, alleen begon hij meteen te branden tijdens het stotteren.

Hij is gerepareerd bij de dealer, daar koste de bobine 350 euro.
Ik begrijp niet wat je zegt over dat ze 3/4 tegelijk vervangen moeten worden, ik heb namelijk gezien dat de monteur er 1 bobine uit haalde, of begrijp ik dit verkeerd?
Corsa C of D? Die gebruiken een volledig bobine blok ipv losse bobines per bougie. Bij de Astra H zijn ze ook 350 euro 8)7 via Autodoc zijn ze vele malen goedkoper (vaak zijn het Bosch).

Misschien dat hij door het stotteren ergens een verschil mat en dat het ESP lampje daarom aan ging.

• CryRaven
ArcticWolf schreef op woensdag 25 september 2019 @ 21:27:
[...]

Corsa C of D? Die gebruiken een volledig bobine blok ipv losse bobines per bougie. Bij de Astra H zijn ze ook 350 euro 8)7 via Autodoc zijn ze vele malen goedkoper (vaak zijn het Bosch).

Misschien dat hij door het stotteren ergens een verschil mat en dat het ESP lampje daarom aan ging.
Het is een Corsa d, volgens mij is het inderdaad een volledig blok, zo verre mijn auto kennis reikt.

Maar goed, ik wist dat ik sowieso duurder zou zijn bij de dealer, maar ze konden mij meteen helpen en het probleem oplossen. Dat is mij ook wat waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
CryRaven schreef op woensdag 25 september 2019 @ 22:10:
[...]

Het is een Corsa d, volgens mij is het inderdaad een volledig blok, zo verre mijn auto kennis reikt.

Maar goed, ik wist dat ik sowieso duurder zou zijn bij de dealer, maar ze konden mij meteen helpen en het probleem oplossen. Dat is mij ook wat waard.
Je hebt zogenaamde penbobines:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/94248004-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/f572c0e91cb8ff28718886895943d1336eeaa1b0.jpg
Voordeel hiervan is dat als er 1 stuk gaat, je enkel die hoeft te vervangen.

Bij Opel gebruikt echter vaak een bobine rail/blok/...
Afbeeldingslocatie: https://cdn.autodoc.de/uploads/360_photos/1147786/preview.jpg
Hierbij zitten er meerdere aan elkaar, die dan tegelijkertijd vervangen moeten worden. Die is dan ook bij jou nu vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 23:41
Ik meld me ook in dit topic :) vanaf begin december neem ik een insignia van een collega over (van januari 2019). Uit nieuwsgierigheid ben ik ff in de uitrusting van de auto gedoken. De meeste opties kan ik plaatsen. Maar 2 opties/optiepakketten niet. De auto heeft een "licht en zichtpakket". En iets van een "comfort seat1" pakket. (Die laatste heb ik niet helemaal goed onthouden).
De huidige modellen kennen andere optiepakketten, dus nazoeken is lastig. Kennen jullie deze optiepakketten toevallig en weten jullie wat ze inhouden?

Het is verder een heerlijk complete auto, innovation uitvoering met winterpakketje en open dak. 200pk automaat. Dus ik kan niet wachten tot ik hem krijg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Raymond schreef op woensdag 25 september 2019 @ 23:25:
Ik meld me ook in dit topic :) vanaf begin december neem ik een insignia van een collega over (van januari 2019). Uit nieuwsgierigheid ben ik ff in de uitrusting van de auto gedoken. De meeste opties kan ik plaatsen. Maar 2 opties/optiepakketten niet. De auto heeft een "licht en zichtpakket". En iets van een "comfort seat1" pakket. (Die laatste heb ik niet helemaal goed onthouden).
De huidige modellen kennen andere optiepakketten, dus nazoeken is lastig. Kennen jullie deze optiepakketten toevallig en weten jullie wat ze inhouden?

Het is verder een heerlijk complete auto, innovation uitvoering met winterpakketje en open dak. 200pk automaat. Dus ik kan niet wachten tot ik hem krijg :)
Licht en zicht pakket is regensensor, lichtsensor, grootlichtassistent en automatisch dimmende binnenspiegel, maar dat is normaal standaard op een Innovation als ik me niet vergis.

Comfort Seat 1 zijn de AGR stoelen (Aktion Gesunder Rücken) denk ik, en dan 8-way verstelbaar.

Insignia Innovation met 1.6T 200pk, die wil ik ook wel :9 Zodra je hem hebt: pics O+

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08
Hoi allemaal, wij zijn een beetje aan het oriënteren voor een lease auto voor ons bedrijf ipv de huidige priveauto. Uiteraard nemen we ook de volledig elektrische auto's mee. Nu kwamen we bij de Corsa-e welke vanaf 2020 geleverd kan worden, maar overal waar we kijken zien we 4% bijtelling staan.. ook op Opel.nl noemen ze overal 4%. Klopt dit of is het gewoon een bewuste actie om potentiële ev klanten te trekken?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Pelox schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 23:50:
Hoi allemaal, wij zijn een beetje aan het oriënteren voor een lease auto voor ons bedrijf ipv de huidige priveauto. Uiteraard nemen we ook de volledig elektrische auto's mee. Nu kwamen we bij de Corsa-e welke vanaf 2020 geleverd kan worden, maar overal waar we kijken zien we 4% bijtelling staan.. ook op Opel.nl noemen ze overal 4%. Klopt dit of is het gewoon een bewuste actie om potentiële ev klanten te trekken?
Als ze dit jaar nog geregistreerd worden is het 4%, anders inderdaad 8%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
MK_ schreef op zondag 29 september 2019 @ 00:49:
[...]

Als ze dit jaar nog geregistreerd worden is het 4%, anders inderdaad 8%
De auto's worden maart 2020 geleverd, ze kunnen dan toch niet geregistreerd worden in 2019?

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06
Pelox schreef op zondag 29 september 2019 @ 07:48:
[...]

De auto's worden maart 2020 geleverd, ze kunnen dan toch niet geregistreerd worden in 2019?
Als ze in 2019 op kenteken worden gezet wel. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Rivanov schreef op zondag 29 september 2019 @ 08:00:
[...]

Als ze in 2019 op kenteken worden gezet wel. ;)
Moet je wel opletten met je lease duur, daar moet je dan de maanden dat ie al op kenteken staat afhalen, anders betaal je de laatste maanden nog steeds 8% (en 22% boven de 50k, al zal de Corsa daar niet boven zitten denk ik).
Ik vind de EV's nog veel te prijzig, ondanks de lagere bijtelling, vind ik dat je veel te weinig auto krijgt voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
MeNTaL_TO schreef op zondag 29 september 2019 @ 09:04:
[...]

Moet je wel opletten met je lease duur, daar moet je dan de maanden dat ie al op kenteken staat afhalen, anders betaal je de laatste maanden nog steeds 8% (en 22% boven de 50k, al zal de Corsa daar niet boven zitten denk ik).
Ik vind de EV's nog veel te prijzig, ondanks de lagere bijtelling, vind ik dat je veel te weinig auto krijgt voor het geld.
Wij kijken voor nu enkel naar de maandelijkse kosten tov de huidige auto en dan is het wel interessant. Uiteraard is het dan niet privé maar zakelijk zodat we de leasekosten kunnen aftrekken. Particulier is het nog veel te duur.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Ik krijg regelmatig meldingen op mn scherm, bijvoorbeeld als ik stop achter een andere auto voor het verkeerslicht krijg ik af en toe de melding "parkeerhulp uitgeschakeld" en die kan ik dan eventueel "weigeren". Meestal schakelt een seconde later de parkeerhulp wel in.
Bij slecht weer ook wel eens de melding dat de radar geblokkeerd is en dus de botspreventie en adaptieve cruisecontrol niet werken. Die melding kan ik ook "weigeren", zou de melding "accepteren" niet een betere benaming zijn? Als een sensor niet werkt, kan ik dat wel weigeren, maar accepteren lijkt mij meer voor de hand te liggen.
Hebben jullie dit ook wel eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat de parkeerhulp uitschakelt heb ik nog nooit gehad.
Als de ruit smerig is, of bij slecht weer kunnen diverse veiligheidssystemen inderdaad uit gaan.

Dat "weigeren" zie ik als een slechte vertaling van "ignore". Negeren of accepteren zou inderdaad beter zijn.
Overigens komt dat "weigeren" bij elke melding in beeld (bijvoorbeeld tank bijna leeg, of bij instellen cruise controle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Cheesy schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:18:
Dat de parkeerhulp uitschakelt heb ik nog nooit gehad.
Het valt me op dat ik het elke ochtend heb bij hetzelfde stoplicht net na de Waalbrug van Nijmegen richting Arnhem. De weg is daar versmald met betonblokken vanwege wegwerkzaamheden, en het loopt iets af naar beneden.
Ik las op een duits forum dat mensen hetzelfde probleem ook hebben in parkeergarages.
Tijdens het afremmen schakelt de auto rond 5 km/h de parkeersensoren in, wanneer de sensoren bij het inschakelen al een beperkte afstand meten lijkt de storing op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Ik heb vorige week als iets grotere auto voor het gezin een Zafira 1.6 uit 2001 gekocht met 170k km op de teller. Zocht een ruime auto voor niet teveel geld, hoefde niet moeders mooiste te zijn, maar gewoon functioneel. Deze had net allerlei onderhoud gehad en kan mooi ff mee voor hoe lang het nodig is.

Auto heeft wel 1 probleempje, maar hopelijk heeft iemand hier ervaring en mogelijk zelfs de oplossing >:)

Interval van de ruitenwisser voor werkt niet en hij komt niet in nulstand. Tevens werkt de achterwisser in z'n geheel niet.
Wat heb ik gecontroleerd : werking van het relais (doorgemeten en klikt ook netjes wanneer ik hem op interval zet
Voltage gemeten bij de achterwisser, komt geen 12v binnen bij de motor, daarom werkt hij vast niet.
Ik heb een diagram online gevonden van de bedrading, maar kan daar ook niet een vermoedelijk dader vinden.

Mijn gedachtengang :
Kan het de hendel zijn ? nee, want ander zou het relais niet schakelen en de 2 andere standen werken wel
Het relais stuk ? nee, anders zou hij niet klikken of zou ik hem niet succesvol door kunnen meten
Is het de motor voor? nee, anders zouden de andere standen het ook niet doen
Is het de motor achter? zou kunnen, maar is me net iets te toevallig.

Internet al redelijk afgestruind, mogelijke oorzaken: sleepcontact / kabelbreuk / defect relais / defect hendel

Hopelijk heeft iemand het zelfde issue gehad en de oorzaak en daarmee de oplossing :9 voordat ik allerlei onderdelen van de sloop haal en lukraak ga wisselen.

Zoniet.... dat zien we dan wel weer :)

Mijn dank is alvast groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
slayerrp schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 01:04:
Het relais stuk ? nee, anders zou hij niet klikken of zou ik hem niet succesvol door kunnen meten

Mijn dank is alvast groot
Hoe heb je het relais doorgemeten? De schakelspanning lijkt te werken zeg je. Heb je ook de 12V die continu op de ingang staat gemeten? en de 12V die op de uitgang moet staan gemeten?
Of misschien nog beter is het om de weerstand te meten over de in en uitgang wanneer deze geschakeld is. Wanneer deze namelijk ingebrand is schakelt het relais wel, maar komt er bijna geen stroom door vanwege de weerstand van de ingesleten contactpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Aegir2002 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:33:
[...]

Hoe heb je het relais doorgemeten? De schakelspanning lijkt te werken zeg je. Heb je ook de 12V die continu op de ingang staat gemeten? en de 12V die op de uitgang moet staan gemeten?
Of misschien nog beter is het om de weerstand te meten over de in en uitgang wanneer deze geschakeld is. Wanneer deze namelijk ingebrand is schakelt het relais wel, maar komt er bijna geen stroom door vanwege de weerstand van de ingesleten contactpunten.
Bedankt voor je reactie Aegir

Ik heb het relais uit de auto gehaald, open gemaakt en multimeter aan de 2 connectoren gehangen. Toen de magneet omgezet met hand (omdat ik ff geen 12v voeding bij de hand had) en continuïteit gemeten.

edit: Ik heb hem inmiddels ook ff verder gemeten, weerstand tussen 86 en 85 is 64ohm
Als de ik relais ff schakel met een 9v batterij, heb ik een weerstand van 0,06 ohm tussen 30 en 87. zelfde geldt voor 30 en 87a 0,06 ohm zonder in te schakelen.

Hoe zou ik hem eventueel volgens jou moeten meten ? of moet ik dan al in de auto op het paneel gaan meten ?

[ Voor 15% gewijzigd door slayerrp op 11-10-2019 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
slayerrp schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor je reactie Aegir

Ik heb het relais uit de auto gehaald, open gemaakt en multimeter aan de 2 connectoren gehangen. Toen de magneet omgezet met hand (omdat ik ff geen 12v voeding bij de hand had) en continuïteit gemeten.

edit: Ik heb hem inmiddels ook ff verder gemeten, weerstand tussen 86 en 85 is 64ohm
Als de ik relais ff schakel met een 9v batterij, heb ik een weerstand van 0,06 ohm tussen 30 en 87. zelfde geldt voor 30 en 87a 0,06 ohm zonder in te schakelen.

Hoe zou ik hem eventueel volgens jou moeten meten ? of moet ik dan al in de auto op het paneel gaan meten ?
De 9v heb je op 85 en 86 gezet neem ik aan?
De 64 ohm zal de weerstand van de spoel zijn om het relais te schakelen. 0,06 ohm lijkt me een prima waarde voor het relais in geschakelde toestand.
Ik verwacht dat het relais niet de boosdoener is. Dan is een kabelbreuk waarschijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
Aegir2002 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

De 9v heb je op 85 en 86 gezet neem ik aan?
De 64 ohm zal de weerstand van de spoel zijn om het relais te schakelen. 0,06 ohm lijkt me een prima waarde voor het relais in geschakelde toestand.
Ik verwacht dat het relais niet de boosdoener is. Dan is een kabelbreuk waarschijnlijker.
Jup puur ff om het relais ook elektrisch te schakelen ipv met de hand.
Inmiddels een Haynes manual op de kop getikt via marktplaats. Daar staan de diagrammen in van de bedrading en hopelijk kan ik zo dingen gaan uitsluiten. Ik hoop ook dat er aangegeven staat hoe de kabels her en der door de auto lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn Corsa geen verwarmde buitenspiegels heeft, nu vraag ik mij af of dit makkelijk achteraf in te bouwen is.

Nu zijn de spiegels aangesloten met 2 draadjes die voor verwarming zorgen, echter zie ik die bij mij niet. Moet ik dan ook een kabel trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
CryRaven schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:33:
Ik ben er onlangs achter gekomen dat mijn Corsa geen verwarmde buitenspiegels heeft, nu vraag ik mij af of dit makkelijk achteraf in te bouwen is.

Nu zijn de spiegels aangesloten met 2 draadjes die voor verwarming zorgen, echter zie ik die bij mij niet. Moet ik dan ook een kabel trekken?
Welke Corsa?

Bij de meeste uitvoeringen ligt de kabel tot in de deur. Dan dien je kabels van daar tot de spiegels te trekken, en het glas zelf vervangen. Daarnaast moet een zekering toegevoegd worden in de zekeringkast.

Mij werd dit echter afgeraden, kabels moeten dan door het rubber waar de deur en spiegel tegen elkaar komen. Het rubber kan dan mogelijk niet meer goed afsluiten, met potentiële waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
MK_ schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:17:
[...]

Welke Corsa?

Bij de meeste uitvoeringen ligt de kabel tot in de deur. Dan dien je kabels van daar tot de spiegels te trekken, en het glas zelf vervangen. Daarnaast moet een zekering toegevoegd worden in de zekeringkast.

Mij werd dit echter afgeraden, kabels moeten dan door het rubber waar de deur en spiegel tegen elkaar komen. Het rubber kan dan mogelijk niet meer goed afsluiten, met potentiële waterschade.
Het betreft een Opel Corsa 1.4 16V 111 edition uit 2010. Ik heb al even achter de spiegel gekeken of ik misschien kabels zag, maar ik kon niks zien. En ik durfde het niet aan om de spiegel er uit te wrikken :X

Maar ik begrijp dat het nog wel een karweitje is, buiten het feit om dat het je afgeraden werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
CryRaven schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 23:25:
[...]

Het betreft een Opel Corsa 1.4 16V 111 edition uit 2010. Ik heb al even achter de spiegel gekeken of ik misschien kabels zag, maar ik kon niks zien. En ik durfde het niet aan om de spiegel er uit te wrikken :X

Maar ik begrijp dat het nog wel een karweitje is, buiten het feit om dat het je afgeraden werd.
Achter de spiegel zelf zit niks, echt de connector die ver in de deur zit.

Snelste/eenvoudigste manier is van een (sloop)auto een hele set (spiegel, behuizing, kabel etc) te halen. Dat is nog relatief betaalbaar (± €40/kant op onderdelenlijn) en dan nog installeren. Dat is dan plug-and-play als je de 6-pinsconnector in de deur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Maar kan het niet zijn dat je ze niet geactiveerd krijgt? :P

Ik heb er ook 4 jaar over gedaan om erachter te komen dat ik verwarmde spiegels heb in mijn Corsa C :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:24:
Maar kan het niet zijn dat je ze niet geactiveerd krijgt? :P

Ik heb er ook 4 jaar over gedaan om erachter te komen dat ik verwarmde spiegels heb in mijn Corsa C :+
Nee, bij de Nederlandse D's was het niet standaard aanwezig. Duitse (en vaak Belgische) D's wel. Helaas vond Opel Nederland het niet nuttig en bespaarde liever een paar cent per auto -O-

Pagina: 1 ... 18 ... 51 Laatste